• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 21:15

User

S3

Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Volgens mij gebruiken ze daar de Franse FAMAS. Wellicht ook H&K MP5's.
Het Belgische leger gebruikt voornamelijk FNCs. De verschillende politie-eenheden hebben dan weer een enorme lading van vanalles en nogwat.

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Volgens mij gebruiken ze daar de Franse FAMAS. Wellicht ook H&K MP5's.
We hebben een groot wapenfabriek staan in Herstal. FN's dus, gaande van de FNC's over F2000's tot P90's enzovoort.

Mijn iRacing profiel

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
Floks schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:09:
Ik wil alvast, mijn diepe medeleven betuigen aan de slachtoffers en familie van de betrokken personen. Waarschijnlijk ook bekende of familie van eventuele Tweakers.

ongeacht de oorzaak :(
Sluit ik me volledig bij aan. Veel sterkte gewenst voor het verwerken van dit verdriet.

Wil verder niet meedoen aan discussie over wel/geen aanslag, wel/geen naïviteit. Met dit soort rampen (ongeacht de oorzaak) hoor ik na enkele uren wel wat er nu is gebeurd, hoe ernstig het werkelijk is en wat de oorzaak is. Of ben ik nu niet sensatiebelust genoeg? Zal wel aan de leeftijd liggen... :/

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Youtube reageert wel adequaat op die fake video's, heb er een paar gereport en er zijn er al enkele offline gehaald.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17
Extra veiligheidsmaatregelen bij kerncentrales

Bij de nucleaire sites in ons land is er verhoogde waakzaamheid op vraag van de autoriteiten. Dat meldt uitbater Engie. "Bovenop de gebruikelijke erg strenge veiligheidsmaatregelen, werden de hekken rond de sites gesloten en worden alle voertuigen gecontroleerd."

De politie is ter plaatse, net als de militairen die er al sinds afgelopen weekend aanwezig waren. "We staan in rechtstreeks contact met de autoriteiten en we zullen hun aanwijzingen opvolgen", aldus nog het energiebedrijf.

http://nieuws.vtm.be/binn...agen-metro-en-op-zaventem

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

TW_RdV schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Sluit ik me volledig bij aan. Veel sterkte gewenst voor het verwerken van dit verdriet.

Wil verder niet meedoen aan discussie over wel/geen aanslag, wel/geen naïviteit. Met dit soort rampen (ongeacht de oorzaak) hoor ik na enkele uren wel wat er nu is gebeurd, hoe ernstig het werkelijk is en wat de oorzaak is. Of ben ik nu niet sensatiebelust genoeg? Zal wel aan de leeftijd liggen... :/
Daar is toch geen discussie voor nodig? :? Het is wel duidelijk dat het aanslagen betreft.

The ramblings of an idiot

• Measter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:31
Modbreak:Graag geen directe NSFL images plaatsen.

https://twitter.com/tvoost_vl/status/712219047430111233/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Twitterfoto toont vernield #metrostel thv station #Maalbeek. #Explosie vond in trein plaats. http://buff.ly/1Mkjs5K

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 22-03-2016 11:48 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AD laat net weten dat IS de aanslagen heeft opgeëist

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17
VTM NIEUWS-journalist Faroek Özgünes kreeg bevestiging van het parket: de ontploffingen in Zaventem, dat was een zelfmoordaanslag.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Niku schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:41:
Grens tussen België en Frankrijk is inmiddels gesloten.
Complete grens lijkt het?

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/2016-03-2211_42_06-bemaoq3.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
Je kunt nu (uiteraard) ook aangeven op Facebook dat je veilig was tijdens de explosies in Brussel...

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Rutte: we zullen Nederland zo goed mogelijk beschermen

Er is ook extra controle op de stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Het advies is voorlopig niet naar Brussel te reizen. “We zullen Nederland zo goed mogelijk beschermen”, aldus de premier. “Het is ongelofelijk triest, dat zoveel onschuldige mensen in één klap het leven hebben verloren en dat er zoveel gewonden zijn gevallen. Al onze diensten staan paraat om extra maatregelen te nemen. Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat het ook in Nederland kan gebeuren."
Stations die directe link hebben met België is dus extra controle. Dat is goed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46:
Via een of ander Koerdisch medium. Volgens Olaf Koens (journalist) niet altijd even betrouwbaar. Slag om de arm dus.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tja, die eisen alles op dat van dicht of ver met islamterrorisme te maken heeft.

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Misschien even een spoiler tag er omheen zetten. Niet heel erg fijne foto's. Heel heftig

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Foto kan door sommigen als schokkend worden ervaren... wellicht even wat blinderen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• azerty
  • Laatst online: 20:56
Dat is quasi oncontroleerbaar. Ik gok sowieso alle snel & gewestwegen, maar alle kleine wegeltjes... Lijkt me sterk

• Krukar
SkyNews meldt ondertussen dat er ook op een politiebureau in de buurt van metrostation Maalbeek doden zijn gevallen. Dit zou een woordvoerder van de politie aan persbureau Belga hebben laten weten.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ik snap dit nooit, je kan toch op 100 verschillende plekken de grens over, niet alleen op de snelweg :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01
azerty schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Dat is quasi oncontroleerbaar. Ik gok sowieso alle snel & gewestwegen, maar alle kleine wegeltjes... Lijkt me sterk
Hoorde net op BNR dat iig de Nederlandse marrechaussee ook andere plekken (dan enkel snelwegen) waar je makkelijk de grens over kan in de gaten houdt.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik zie alleen een plaatje van België? Google selecteert automatisch alles met rood als je ergens op zoekt.

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Damian schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Ik snap dit nooit, je kan toch op 100 verschillende plekken de grens over, niet alleen op de snelweg :/
De snelweg ligt wel het meest voor de hand. tenzij je met voorbedachte rade iets stiekems over de grens wil doen natuurlijk. Oh wacht...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Maar aannemelijk is dat eventuele daders snel weg willen en de snelweg nemen. Hoe dan ook, beter iets dan niets natuurlijk, qua controle.

• Krukar
[...]

Lokale wegen kun je ook vrij makkelijk grenscontrole openen.
Weet niet hoe het in België is, maar heb een tijdje vlakbij de grens gewoond in Duitsland, en daar staat bij veel van de b-wegen gewoon nog de complete grens-infrastructuur, die ook regelmatig nog in gebruik is voor steekproeven.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ircghost schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Ik zie alleen een plaatje van België? Google selecteert automatisch alles met rood als je ergens op zoekt.
Dat verklaart het dan.. want had inderdaad op Belgium gezocht. Excuses!!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:04

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:50:
[...]

kan beter zo kijken (verkeer aan) https://www.google.nl/map...x47ebf2b439e60ff2!5m1!1e1

• Pikkemans
  • Laatst online: 05-09 14:12
Op twee plekken is de weg dan afgesloten, weet niet of dit voor de aanslagen ook al zo was.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Als ik op maps kijk met 'verkeer' aan, zie ik eigenlijk alleen bij Kortrijk een file ontstaand richting de Franse grens, voor de rest lijkt er nog weinig aan de hand

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Hoewel ze waarschijnlijk wel verbonden zijn claimen die natuurlijk alles wat in hun straatje past. Als ik morgen Rutte met een slagroomtaart bekogel terwijl ik Allahoe akbar roep claimen ze het ook

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb de samenvatting al:
- We zijn geschokt
- We verwerpen elke vorm van geweld
- We proberen Belgie op elke manier te assisteren
- We moeten het probleem met z'n allen oplossen
- Een deurtje openzetten naar meer surveillance en controle
Tja, het blijft scheef altijd he. 1 miljard besteden aan meer controle beschermt minder levens tegen aanslagen dan 1 miljard besteden aan kankeronderzoek of verbeteren infrastructuur op onverlichte N-wegen... Jammer dat menselijke emotie niet samenwerkt met statistisch inzicht...

Dit dus.

• Krukar
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Tja, het blijft scheef altijd he. 1 miljard besteden aan meer controle beschermt minder levens tegen aanslagen dan 1 miljard besteden aan kankeronderzoek of verbeteren infrastructuur op onverlichte N-wegen... Jammer dat menselijke emotie niet samenwerkt met statistisch inzicht...
Je hebt een punt, maar is dit nu echt het moment en de plek om dat punt neer te zetten :?

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

FabianGTI schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Als ik op maps kijk met 'verkeer' aan, zie ik eigenlijk alleen bij Kortrijk een file ontstaand richting de Franse grens, voor de rest lijkt er nog weinig aan de hand
je ziet vaak voor de laatste afslag een afgesloten bordje

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Totdat die controle zo ver gaat dat het aanslagen veroorzaakt door autochtone Nederlanders die het er niet mee eens zijn dat ze een bewakingscamera op de plee hebben hangen.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

[...]

Ja tjezus als je het zo bekijkt. Dan maar niets doen tegen Allah Akbars en gewoon al het geld in kankeronderzoek steken, daar gaan veel meer mensen aan dood inderdaad in Nederland.

Wat een redenatie weer |:(

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:51
Pikkemans schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Op twee plekken is de weg dan afgesloten, weet niet of dit voor de aanslagen ook al zo was.
hier zie je toch al de eerste files ontstaan bij de grensovergangen...
http://www.mobileninja.net/europe/web/app/#/map

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:55:

Je hebt een punt, maar is dit nu echt het moment en de plek om dat punt neer te zetten :?
Waarom niet? Moeten we nu allemaal de media achternahollen met ons medeleven uitspreken en hoe erg het allemaal is? Ik vind dat uitermate irritant. Het blokkeert namelijk elke rationele discussie.

Dit dus.

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 12:16

ghostman

dwarf

Is er ondertussen nog nieuws over de andere 4 aanslagen op metro stations? Er stond dat na de eerste aanslag er nog 4 stations waren waar mensen bommen hoorden ontploffen.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Zullen we de discussie over privacy en budgetten voor kankeronderzoek achter ons laten?

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 22-03-2016 11:56 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:56:
Is er ondertussen nog nieuws over de andere 4 aanslagen op metro stations? Er stond dat na de eerste aanslag er nog 4 stations waren waar mensen bommen hoorden ontploffen.
Afaik was er maar 1 aanslag, op metro Maalbeek

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38
breew schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:55:
[...]

hier zie je toch al de eerste files ontstaan bij de grensovergangen...
http://www.mobileninja.net/europe/web/app/#/map
Ik woon vlakbij Kortrijk. De grensovergang met Kortrijk / Frankrijk is al onder controle sinds de aanslagen in Parijs. Vanaf die dag staan er dag en nacht Franse politie mensen die het verkeer vertragen en willekeurige controles uitvoeren.

Men is dit van plan te doen tot na het EK in Frankrijk...

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:04

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Horen is iets anders als gebeuren, kan zijn dat door de drukgolf de ontploffing ook op een ander station gehoord wordt. Dit zorgt natuurlijk voor paniek daar op de stations en juist paniek kan ook een hoop veroorzaken (mensen die over elkaar heen lopen enz.)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Dat is uiteindelijk nooit bevestigd. Wat waarschijnlijker is, is dat mensen in naburige stations de ontploffing ook gehoord en/of gevoeld hebben. Een schokgolf verplaatst zich behoorlijk goed door een dunne buis als een metrotunnel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Krukar
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Waarom niet? Moeten we nu allemaal de media achternahollen met ons medeleven uitspreken en hoe erg het allemaal is? Ik vind dat uitermate irritant. Het blokkeert namelijk elke rationele discussie.
Voor rationele discussie is toch nog genoeg plek op het moment dat deze gebeurtenis voorbij is. Sowieso lijkt een topic over de aanslag niet echt een goede plek om die discussie te gaan voeren.

edit: sorry had de modbreak nog niet gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 22-03-2016 11:58 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Er waren twee bommen, waarvan één een kamikaze, in de luchthaven Brussel Nationaal. Later was er ook nog een bom in een metrotoestel in station Maalbeek.

Al de rest zijn geruchten of ontmijningsoperaties.

Verwijderd

Het aantal verkeersdoden is offtopic hier

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 22-03-2016 11:59 ]

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
grote dreiging in hoofddorp nu . de bussen krijgen melding dat ze niet naar hoofddorp moeten komen , zelfs schiphol is kwa treinverkeer volledig afgesloten nu

psn: taker-mart

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
The closing of Hoofddorp station (near Amsterdam) has nothing to do with attacks in Brussels says Dutch spokesperson of National Anti-Terrorism and Security. http://www.nu.nl/algemeen...d-mogelijke-dreiging.html (Article in Dutch).

:?

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
*offtopic*

[ Voor 103% gewijzigd door Standeman op 22-03-2016 12:00 ]

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
McBoom schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46:
[...]

Daar is toch geen discussie voor nodig? :? Het is wel duidelijk dat het aanslagen betreft.
Daar heb je gelijk in. Ik reageerde 'wat laat' op een veel eerder bericht.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

offtopic

[ Voor 108% gewijzigd door gambieter op 22-03-2016 12:19 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
treinperrons Schiphol afgesloten.. :o

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
"De perrons zijn door de politie zojuist weer vrijgegeven, het bleek loos alarm ^GJ"

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

*offtopic*

[ Voor 94% gewijzigd door Standeman op 22-03-2016 12:01 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sven240 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:00:
treinperrons Schiphol afgesloten.. :o
Geen treinverkeer Leiden / Hoofddorp / Schiphol ivm inzet politie... :/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

*offtopic*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 22-03-2016 12:01 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
MAX3400 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Geen treinverkeer Leiden / Hoofddorp / Schiphol ivm inzet politie... :/
Ik kom een uur geleden uit de trein van Amsterdam naar Delft (en dus langs Schiphol) en meen iemand in de trein te hebben gehoord dat de politie ook onderzoek doet naar een lijk naast het spoor, dus het zou kunnen dat het niet per se met Brussel te maken heeft.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:58

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

MailMan schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Ik kom een uur geleden uit de trein van Amsterdam naar Delft (en dus langs Schiphol) en meen iemand in de trein te hebben gehoord dat de politie ook onderzoek doet naar een lijk naast het spoor, dus het zou kunnen dat het niet per se met Brussel te maken heeft.
Daar hebben ze geen 4 ambulances voor nodig...

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
MailMan schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Dat was vanmorgen vroeg al

• ghostman

ghostman

dwarf

Johan9711 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Daar hebben ze geen 4 ambulances voor nodig...
Voorzorg denk ik.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:13
http://www.nu.nl/politiek...and-breidt-controles.html

Meer stations in Nederland krijgen extra beveiliging omwille de internationale treinen.

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Politie België zoekt deze mannen ivm aanslagen in Brussel. http://pbs.twimg.com/media/CeJZxaWXEAA122j.jpg
Bron: https://twitter.com/springelkamp/status/712230402199580672

[ Voor 21% gewijzigd door DieVeenman op 22-03-2016 12:09 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Of voor zorg. :P

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• ghostman

ghostman

dwarf

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid zijn er op de luchthaven Zaventem 11 doden en 81 gewonden gevallen. Zij zegt dat tegen Belgische media.
Bij de aanslag op metrostation Maalbeek zouden er volgens het vervoersbedrijf 15 dodelijke slachtoffers zijn.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

doe eens niet

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 22-03-2016 12:24 ]

• Galaxis

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Voor zover het nog wat toe voegt.... Ik was vanmorgen om ~6.00 op het vliegveld om iemand af te zetten. En gelukkig om ~06.45 weer weg.

- Er was toen nog niets bijzonders aan de hand. Wel veel zwaarbewapende militairen, zeker 4 koppeltjes van 2 gezien. Allemaal met helm, machinegeweer, kogelvrij vest, etc
- Op basis van de foto's die ik langs heb zien komen was er tenminste 1 bom precies waar je binnenkomt; de chaos is het grootste precies voor de middelste ingang, als je recht uit de parkeergarage komt. Waar ik zelf ook naar binnen, en naar buiten gelopen ben... Letterlijk vanaf de straat 10 stappen naar binnen. Je bent dan nog niets aan security tegen gekomen.
- Dat is dus de vertrekhal, niveau 2.
- Toevallig of niet zit daar ook meteen binnen om de hoek de Starbucks (Amerikaans?) en -kennelijk- de check-in balie van American Airlines. Rij 8 (van de 14 die ze er hebben).
- Gezien het grote aantal militairen dat er rond liep is de kans groot dat degene die dit gedaan heeft, ruim binnen een minuut tegen die lui is aangelopen; en mogelijk dus maar meteen op z'n knopje geduwd heeft. Op andere plekken stonden (een uur daarvoor) beduidend langere rijen, en was het drukker dan in die centrale hal, waar meer ruimte is.
- Gek genoeg zie ik ook een flink aantal foto's die ik totaal niet kan plaatsen; alsof er op een andere plek in de vertrekhal een 2e bom was?

• Krukar
Ligt het nou aan mij of hebben die personen op dat soort foto's altijd een soort doodse/nietszeggende blik in hun ogen?
Zag je bij die verdachten van Parijs en andere aanslagen ook al.

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Galaxis schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Dat zijn toch de 2 die eerder vandaag zijn opgepakt ?
Er waren naar mijn weten 4 daders waarvan er nu 2 zijn opgepakt. Waarschijnlijk betreft dit de 2 loslopende daders.

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Ligt het nou aan mij of hebben die personen op dat soort foto's altijd een soort doodse/nietszeggende blik in hun ogen?
Heb je je eigen (recente) paspoort wel eens gezien? Daar moet je ook als halve zombie op de foto van niet lachen, recht voor je kijken, ogen open, etc... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Krukar
MAX3400 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Heb je je eigen (recente) paspoort wel eens gezien? Daar moet je ook als halve zombie op de foto van niet lachen, recht voor je kijken, ogen open, etc... ;)
Ja da's ook wel weer waar.
Niet mijn vakgebied maar zat te denken aan profilers die misschien op basis van dat soort kenmerken potentieel gevaarlijke mensen kunnen spotten, maar dat is waarschijnlijk niet meer dan een hersenspinsel van mij :)

• Measter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:31
Measter schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46:
[modbreak]Graag geen directe NSFL images plaatsen.[/modbreak]

https://twitter.com/tvoost_vl/status/712219047430111233/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Twitterfoto toont vernield #metrostel thv station #Maalbeek. #Explosie vond in trein plaats. http://buff.ly/1Mkjs5K
Excuses, niet over nagedacht. Hij pronkt namelijk nu op de FrontPage van de telegraaf...

• Galaxis
https://www.reddit.com/live/wmk50bsm9vt3

Er gaan daar nu berichten de wereld in dat er ook een bom is gevonden in de gavengenis waar abdelsalam zich bevindt....

• Krukar
De Belgische minister van volksgezondheid, Maggie De Block, heeft cijfers bekendgemaakt over het aantal doden en gewonden. Op vliegveld Zaventem staat het officiële dodental op elf, terwijl zeker 81 mensen gewond zijn geraakt. De aanslag op metrostation Maalbeek heeft minstens vijftien mensen het leven gekost, terwijl 55 mensen gewond zijn geraakt.
Toch officieel minstens 26 doden.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hebben ze zo niet precies bereikt wat ze willen?

Ongelooflijk hoe snel de angst cultuur hier toeslaat. Misinformatie, telefoonnetwerken die plat gaan, extra beveiliging op meerdere stations...

Alsof je ze beloont voor hun misselijke werk. Ze zullen ervan smullen van al die meldingen van "verhoogde staat van paraatheid" , "terrorisme coördinators" die hun zegje doen, etc. Dit is juist precies wat ze willen bereiken!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Jeroenneman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:17:

Ongelooflijk hoe snel de angst cultuur hier toeslaat. Misinformatie, telefoonnetwerken die plat gaan, extra beveiliging op meerdere stations...

Alsof je ze beloont voor hun misselijke werk. Ze zullen ervan smullen van al die meldingen van "verhoogde staat van paraatheid" , "terrorisme coördinators" die hun zegje doen, etc. Dit is juist precies wat ze willen bereiken!
Wat wil je dan doen? Niks doen? 8)7

Vaak bu'j te bang!

• Galaxis

De Eiffeltoren in Parijs zal dinsdagavond verlicht worden in de kleuren van de Belgische vlag. Parijs doet dat "uit solidariteit met de Brusselaars", zegt de Parijse burgemeester Anne Hidalgo via Twitter.

• Denman
  • Nu online
[...]

Ik had er zelf nog niet zo bij stil gestaan eigenlijk, maar mijn vrouw zei gisteravond toen ze de foto van Abdeslam en andere terroristen zag exact hetzelfde!

Verder natuurlijk heftig dit. Ik ben een jaar geleden een weekendje met mijn vrouw in Brussel geweest. Ook het vliegveld hebben we toen nog bezocht, evenals een fantastische spottersplek daar in de buurt.
Ook al is het een jaar geleden, het zet je wel aan het denken...

Join het GoT Pulse-Team!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jeroenneman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:17:

Duideijk is dat de infrastuctuur er niet op berekend is. Telefoonnetwerken die plat gaan kan gewoon niet.

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:28
Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Extra beveiliging e.d. is toch niet meer dan logisch?
Wat wil je dan? Dat er wordt gezegd, "meuhh, weer een aanslag" en dat er verder niets mee wordt gedaan?
Meer dat er niet zo extreem veel aandacht geschonken wordt aan de veiligheidsmaatregelen.
Doe het voornamelijk achter de schermen.

Laatst een DWDD college over terrorisme en kwam toch wel een beeld heel erg duidelijk naar voren. Geef ze geen aandacht en doe iets achter de schermen in verband met de bestrijding en voor de schermen om de oorzaak weg te halen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• Krukar
doe eens niet

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 22-03-2016 12:22 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

Blijkbaar wapens gevonden op het vliegveld.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Precies dat. De andere wang toe keren. Is dat zo gek?

Als iemand met getrokken Kalasjnikov tegenover mij staat en me bedreigt om iets te doen, dan zal ik ook gewoon roepen 'Bluf!'. Want dan heeft ie nog steeds niet wat ie wil hebben.

Terrorisme werkt alleen maar omdat we aan hun gebluf over de volgende bom toegeven.
Ja, daar zal je meneer de terrorist echt mee hebben :z Die haalt de trekker over en gaat naar de volgende (en heeft dus alsnog wat hij wilt).

Vaak bu'j te bang!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Tuurlijk zul jij dat roepen :z

Lekker niks doen met potentieel nog meer terroristen loslopend in de stad en een reëel dreigingsniveau, ze gewoon lekker hun gang laten gaan. Heb je überhaupt nagedacht over wat je nou neerschrijft :?
Daar heb ik juist heel goed over nagedacht. Terrorisme heeft geen zin meer als we bij elke bom de schouders ophalen, want dan kunnen ze niet meer dreigen met een volgende bom.

Het werkt nu juist omdat iedereen een knee-jerk krijgt als iemand op het verkeerde moment een papieren zak laat ploffen, en er al om de complete gedachte van een bom al paniek ontstaat.

Anders gezegd: Wat is het doel van een terroristische organisatie? Zo veel mogelijk slachtoffers maken? Of angst aanjagen? Want angst aanjagen kun je alleen maar voor de volgende bom, die misschien nooit komt.

• Ryan_
  • Laatst online: 18:18
NOS pand ontruimt?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
topicwaarschuwing niet gelezen?

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 22-03-2016 12:25 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

knip, nu niet.

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2016 12:30 ]

• PrinsPils
  • Laatst online: 13:09
Denman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Ik had er zelf nog niet zo bij stil gestaan eigenlijk, maar mijn vrouw zei gisteravond toen ze de foto van Abdeslam en andere terroristen zag exact hetzelfde!
Tja, als ik naar mijn pasfoto's op officiële documenten kijk heb ik ook volkomen uitgestreken gezicht. Mede omdat je voor je het weet weer teruggestuurd wordt door een of andere ambtenaar omdat er een glimlachje op je gezicht te bespeuren is, of je oor niet helemaal zichtbaar is.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Bron, Waar is de bron?
Niet zomaar dingen roepen zonder bron.
Anders wordt het een zooitje hier:)

Een handtekening?!

• Krukar
Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Daar heb ik juist heel goed over nagedacht. Terrorisme heeft geen zin meer als we bij elke bom de schouders ophalen, want dan kunnen ze niet meer dreigen met een volgende bom.

Het werkt nu juist omdat iedereen een knee-jerk krijgt als iemand op het verkeerde moment een papieren zak laat ploffen, en er al om de complete gedachte van een bom al paniek ontstaat.

Anders gezegd: Wat is het doel van een terroristische organisatie? Zo veel mogelijk slachtoffers maken? Of angst aanjagen? Want angst aanjagen kun je alleen maar voor de volgende bom, die misschien nooit komt.
Slachtoffers maken en angst creëren zijn toch inherent aan elkaar :?
Als je helemaal niets doet en er gaan nog 5 bommen af, met nog meer slachtoffers, dan heb je nog meer angst dan als je de daders in de kraag vat en meer aanslagen mogelijk weet te voorkomen...

• nexhil
  • Laatst online: 13:50

nexhil

BAM!

[...]

Deze mensen staan waarschijnlijk (net als in Parijs) stijf van de dope. Ze hebben doel en jij staat gewoon in de weg hoor. 10 seconden later lig jij vol met gaten op de grond en hij/zij zit op een strand met 72 maagden.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tellavist schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Bron, Waar is de bron?
https://twitter.com/jordiwarners/status/712238387458088960

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BEO1wLG.jpg

Hoofddorp

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Denk het niet hoor, maar wat wil je dan? opruimen en geen aandacht aan besteden? daar heb je toch ook niks aan?
Eigenlijk dus exact ja.

Opruimen, rouwen voor de betrokkenen en move on.

Want al zou je op elk Nederlands station een ME bus neerzetten: je gaat het toch niet stoppen. Je kunt deze einzelgangers niet tegenhouden.

De illusie van veiligheid die wordt gecreëerd stort dubbel zo hard in, als er dan alsnog een succesvolle aanslag wordt gepleegd. Ga jij iedereen controleren? Ga jij elke tas doorzoeken? Elke auto die over de grens komt?

Imho moeten we niet teveel op Amerika gaan lijken, die 24/7 aan angst verspreiding doen, via CNN , Fox News en weet ik veel welke zenders met continu "breaking News". Nu zou juist de tijd van hollandse nuchterheid moeten zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
[...]

Ik denk juist dat het alleen maar erger wordt als het ons niks uit maakt dat er mensen dood gaan.
Vergeet niet dat het hun (IS) doel is om alle ongelovige uit te moorden...

• Ryan_
  • Laatst online: 18:18
Hulpdiensten ter plaatsen. Geen idee wat er verder aan de hand is.

https://twitter.com/GooiNieuws/status/712236627444240384

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:54
tellavist schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Bron, Waar is de bron?
https://twitter.com/p2kgooi/status/712236316474392576

• nexhil
  • Laatst online: 13:50

nexhil

BAM!

*knip offtopic*

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 12:50 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
- Gek genoeg zie ik ook een flink aantal foto's die ik totaal niet kan plaatsen; alsof er op een andere plek in de vertrekhal een 2e bom was?
Herken het nu wel. Die 2e bom is in het 'nieuwe' stuk geweest, check-in balies 11-14. Zo te zien bij balie 11, en dat is normaal Delta Airlines. Toevallig was daar vanmorgen (om 06.00) alleen niemand te zien. Wel bij balie 14 (TUI / Jetairfly naar Orlando & Miami).

Begint een beetje toevallig te worden? Starbucks, American Airlines, Delta,....?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Dat komt vast door de drugs die ze innemen (nee, is geen grap, zoek maar op)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926