Prettig om te zien dat dit soort mensen zo snel gedeployed kunnen worden.
Je ziet toch dat ie linkt naar een site met p2000 meldingen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat is toch ook niet voor een dronkaard die wat loopt te schelden. Maar Hoofddorp is nu toch ook geen target voor terrorisme zoals Brussel, Parijs of Londen.
Heeft ie nou een demper op z'n wapen...? Sinds wanneer doet de KMAR of politie dat?
Hoofddorp is vlak buiten Schiphol, een mogelijke plek om wat voor te bereiden.YellowOnline schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Dat is toch ook niet voor een dronkaard die wat loopt te schelden. Maar Hoofddorp is nu toch ook geen target voor terrorisme zoals Brussel, Parijs of Londen.
Nee maar de internationale treinen van en naar Amsterdam rijden er wel langs en er zou een internationale trein daar uit Brussel stilstaan.YellowOnline schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Dan gaan ze normaal niet met automatische geweren gericht staan toch?ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:28:
Meh, mensen gaan nu natuurlijk overal melding van maken omdat ze geschokken zijn van de aanslagen. Waarschijnlijk niet veel aan de hand.
Dat is niet het doel van de organisatie die deze aanslagen organiseert, dat is hooguit het doel van de (even zo hard bedreigde) Ali met de bomgordel. Want die jongens met bommen doen dat niet altijd uit pure overtuiging, maar ook onder de bedreiging dat als ze niets doen, hun familie verkracht, gemarteld en vermoord wordt.nexhil schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:25:
[...]
Deze mensen staan waarschijnlijk (net als in Parijs) stijf van de dope. Ze hebben doel en jij staat gewoon in de weg hoor. 10 seconden later lig jij vol met gaten op de grond en hij/zij zit op een strand met 72 maagden.
IS (even ervanuit gaande dat deze aanslag het werk van IS is) heeft niet als doel om alle Europeanen van de kaart te vegen, daarvoor zijn terroristische aanslagen namelijk allesbehalve effectief. Voor dat soort dingen heb je massavernietigingswapens en ander groot oorlogstuig.
Een terrorist heeft alleen maar als doel om een samenleving af en toe te prikken zodat de hele samenleving bang wordt en niet weet waar de volgende prik valt. Daardoor wordt die samenleving instabiel en is een regering straks heel makkelijk omver te knikkeren door nieuwe "bevrijders"...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dit ziet er ook niet zo gezellig uit;

"Ondertussen verlaten passagiers een trein in Hooddorp. (Foto: Jeroen Boxstart) "

"Ondertussen verlaten passagiers een trein in Hooddorp. (Foto: Jeroen Boxstart) "
Wanneer ze denken dat dit nodig is.DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Heeft ie nou een demper op z'n wapen...? Sinds wanneer doet de KMAR of politie dat?
Dit is geen politie of KMAR trouwens.
Dit is DSI (anti terreurteam)
Een handtekening?!
Het gaat niet om een stel kleine kinderen dat stopt met kattekwaad als ze merken dat ze geen aandacht krijgenJeroenneman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Eigenlijk dus exact ja.
Opruimen, rouwen voor de betrokkenen en move on.
Want al zou je op elk Nederlands station een ME bus neerzetten: je gaat het toch niet stoppen. Je kunt deze einzelgangers niet tegenhouden.
De illusie van veiligheid die wordt gecreëerd stort dubbel zo hard in, als er dan alsnog een succesvolle aanslag wordt gepleegd. Ga jij iedereen controleren? Ga jij elke tas doorzoeken? Elke auto die over de grens komt?
Imho moeten we niet teveel op Amerika gaan lijken, die 24/7 aan angst verspreiding doen, via CNN , Fox News en weet ik veel welke zenders met continu "breaking News". Nu zou juist de tijd van hollandse nuchterheid moeten zijn.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
NOS heeft ook een pand voor hun nieuwsvoorziening in Brussel, bij de Wetstraat is gezegd. Maar wat er op het Mediapark gaande is, is mij nog onbekend.
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2016 12:30 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Volgens mij is dit DSI, die zullen wel iets andere uitrusting hebben dan een standaard KMAR persoon.DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:28:
[...]
Bedoelde niet de fotoDennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:29:
[...]
Dan gaan ze normaal niet met automatische geweren gericht staan toch?
Hoe ik je posts ook vaak waardeer, het bericht waar je op reageerde was al verwijderd omdat het hier offtopic is
[ Voor 91% gewijzigd door Standeman op 22-03-2016 12:31 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Misschien even, maar uiteindelijk niet. Terroristenleiders hebben eerder al expliciet benoemd dat het ze te doen is om het polariseren van de verschillende groepen. Alle gematigden moeten weg of naar de uitersten gedreven worden, want dan pas kan je een volledige oorlog voeren en je doelen militair nastreven.Ereaser schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:26:
Ik denk juist dat het alleen maar erger wordt als het ons niks uit maakt dat er mensen dood gaan.
Als je kalm blijft en de nuance blijft houden wordt dat onmogelijk. Dan blijft een terreurgroep een betrekkelijk kleine organisatie met daardoor weinig macht.
Inderdaad. De impact van een aanslag wordt altijd gratis verdrievoudigd vanwege alle loze meldingen en paniek. Bonuspunten voor de terroristen.ghostman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:28:
Meh, mensen gaan nu natuurlijk overal melding van maken omdat ze geschokken zijn van de aanslagen. Waarschijnlijk niet veel aan de hand.
Vriend van mij werkt op het mediapark maar die zegt dat de politie en ambulances alweer vertrekken. Lijkt dus niets aan te hand te zijn bij de NOS.
Volgens mijn vriendin word er (gedeeltelijk) ontruimd rond Hoofddorp station ivm een vermoedelijke bom.
Dit kan ik zelf dus niet bevestigen
Dit kan ik zelf dus niet bevestigen
Verwijderd
Dat is het wel. Er vallen in het dagelijks leven iedere dag meer doden dan er nu gevallen zijn. Juist het gebrek aan perspectief en relativering maakt de reactie zo ontzettend schadelijk.Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:55:
Je hebt een punt, maar is dit nu echt het moment en de plek om dat punt neer te zetten
NOS was dus kennelijk een poederbrief http://nos.nl/artikel/209...ruimd-om-poederbrief.html
Mompelt iets met toeval...
[ Voor 9% gewijzigd door Moofnor op 22-03-2016 12:39 ]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
https://soundcloud.com/pr...-airport-after-explosions -> Audio vanuit Brussel Airport
Arno Leblanc @ArnoLeblanc 4 min4 minuten geledenMoofnor schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:39:
NOS was dus kennelijk een poederbrief http://nos.nl/artikel/209...ruimd-om-poederbrief.html
Bij de #NOS is een envelop met wit poeder bezorgd. Uitzendingen gaan gewoon door en de politie doet onderzoek. http://nos.nl/l/2094445
Bron : Twitter
psn: taker-mart
De nodige uren na Brussel. Die kan dus ook door een of andere aandachttrekker ter plaatse in de bus zijn geknikkerd.Mompelt iets met toeval...
Een natuurlijke dood sterven is wat anders dan door een bom van iemand.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:36:
[...]
Dat is het wel. Er vallen in het dagelijks leven iedere dag meer doden dan er nu gevallen zijn. Juist het gebrek aan perspectief en relativering maakt de reactie zo ontzettend schadelijk.
Verkeersslachtoffers zijn ook erg maar daar zit ook meestal geen opzet in het spel.
Uitgerekend vandaag komt dus de coke-leverantie voor Gerrit Hiemstra.taker1987 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:40:
[...]
Arno Leblanc @ArnoLeblanc 4 min4 minuten geleden
Bij de #NOS is een envelop met wit poeder bezorgd. Uitzendingen gaan gewoon door en de politie doet onderzoek. http://nos.nl/l/2094445
Bron : Twitter
http://www.nu.nl/algemeen...metrostation-brussel.html
Het verdachte pakketje dat werd gevonden bij de gevangenis in Brugge waar terreurverdachte Salah Abdeslam wordt vastgehouden was ongevaarlijk. De explosievenopruimingsdienst heeft het onschadelijk gemaakt, meldt de politie. (Bron ANP)
door Redactie NU.nl 12:40
Dat klinkt dubbelop. Als het pakketje in eerste instantie al ongevaarlijk was, hoezo heeft de EOD het dan onschadelijk gemaakt? Dan was het blijkbaar niet ongevaarlijk, toch?
Het verdachte pakketje dat werd gevonden bij de gevangenis in Brugge waar terreurverdachte Salah Abdeslam wordt vastgehouden was ongevaarlijk. De explosievenopruimingsdienst heeft het onschadelijk gemaakt, meldt de politie. (Bron ANP)
door Redactie NU.nl 12:40
Dat klinkt dubbelop. Als het pakketje in eerste instantie al ongevaarlijk was, hoezo heeft de EOD het dan onschadelijk gemaakt? Dan was het blijkbaar niet ongevaarlijk, toch?
In Turnhout mogen kinderen de scholen niet uit. Iedereen moet binnenblijven en staan militairen voor het gebouw.
Bron: collega die z'n vrouw net aan de telefoon heeft gehad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
hoe is sterven in een verkeersongeval een natuurlijke dood?Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:40:
[...]
Een natuurlijke dood sterven is wat anders dan door een bom van iemand.
Verkeersslachtoffers zijn ook erg maar daar zit ook meestal geen opzet in het spel.
en zijn dodelijke verkeersongevallen niet veel beter/makkelijker te vermijden?
waarom doen we dat dan niet?
Verwijderd
Je bent echt niet doder als er opzet in het spel is.Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:40:
Een natuurlijke dood sterven is wat anders dan door een bom van iemand.
In heel Gent en waarschijnlijk ook veel andere grote steden in het land niet.Rivanov schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:42:
In Turnhout mogen kinderen de scholen niet uit. Iedereen moet binnenblijven en staan militairen voor het gebouw.
Bro0n: vriend van me die opvoeder is in een school in Gent.
Als je er eerst vanuitgaat dat het gevaarlijk is, dan concludeert dat dat het niet is heb je het technisch gezien onschadelijk gemaaktDaffie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:42:
*knip offtopic immigratiediscussie*
[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 12:49 ]
Consultant - Autogek
Zonder opzet leef je nog....Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:43:
[...]
Je bent echt niet doder als er opzet in het spel is.
*knip verwijzing naar WO2 en afkomst. zie topicwarning *
[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 12:49 ]
Er bestaat ook nog zoiets als nabestaanden....Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:43:
[...]
Je bent echt niet doder als er opzet in het spel is.
Collega's die momenteel in Brussel zijn, zijn in veiligheid, maar wat een chaos. Lijnen plat.
En nu in Hoofddorp ook al iets gaande?
En nu in Hoofddorp ook al iets gaande?
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 12:48 ]
Consultant - Autogek
'Koninklijk paleis Brussel ontruimd'
Het koninklijk paleis in Brussel wordt ontruimd, meldt de Belgische omroep RTBF. De omgeving van het paleis is afgezet.
Het koninklijk paleis in Brussel wordt ontruimd, meldt de Belgische omroep RTBF. De omgeving van het paleis is afgezet.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik weet niet of er belgen zijn die dit lezen, maar er zijn dringend bloed donoren nodig. Er is een zwaar tekort op dit moment.
Huub Huub Barbatruc!
https://twitter.com/AnneKruijsen/status/712242475520364544
Geruchten over sluipschutter op dak bij Hoofddorp. Onbevestigd, maar we zien wel af en toe een hoofd omhoog komen op dak van gebouw @RTVNH
Geruchten over sluipschutter op dak bij Hoofddorp. Onbevestigd, maar we zien wel af en toe een hoofd omhoog komen op dak van gebouw @RTVNH
Ben je nabestaander omdat een dierbare voortijdig omkomt door een aanslag, een neerstortend vliegtuig of een random hartaanval? Sorry hoor; het vergelijken van "wie lijdt het meeste" in gevallen van overlijden, is natuurlijk zo ontzettend subjectief.FiXeR.nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:46:
[...]
Er bestaat ook nog zoiets als nabestaanden....
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Rode kruis zei dat het niet nodig was. Ik had al gebeld.DNA_Saint schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:47:
Ik weet niet of er belgen zijn die dit lezen, maar er zijn dringend bloed donoren nodig. Er is een zwaar tekort op dit moment.
[ Voor 3% gewijzigd door matthewk op 22-03-2016 12:48 ]
Consultant - Autogek
Verwijderd
*knip voortzetting offtopic discussie met flametoon*
[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 12:59 ]
- gequote bericht gemod, dus mijn post ook maar weggehaald -
[ Voor 87% gewijzigd door Prosac op 22-03-2016 12:53 ]
Weird. Dit melden ze net:matthewk schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:48:
[...]
Rode kruis zei dat het niet nodig was. Ik had al gebeld.
Attentat à Bruxelles: appel aux donneurs de sang O négatif et A négatif en priorité
En verschillende ziekenhuizen twitteren ook dat ze bloed nodig hebben.
*edit*
Oh, ze hebben dus expliciet O-negatief en A-negatief nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door DNA_Saint op 22-03-2016 12:53 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik zou het veel erger als een naaste zou omkomen door een aanslag dan door een ongeluk. Omdat een aanslag niet noodzakelijk is, en een ongeluk niet te vermijden is. Maw, de ene roept woede op, de ander verdriet.MAX3400 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:47:
[...]
Ben je nabestaander omdat een dierbare voortijdig omkomt door een aanslag, een neerstortend vliegtuig of een random hartaanval? Sorry hoor; het vergelijken van "wie lijdt het meeste" in gevallen van overlijden, is natuurlijk zo ontzettend subjectief.
Jouw logica, niet de mijne.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:48:
[...]
Volgens die logica leven de dodelijke slachtoffers van ongelukken nog.
ongelukken zijn vaak te vermijden hoor, alleen erg ongelukkigFiXeR.nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:49:
[...]
Ik zou het veel erger als een naaste zou omkomen door een aanslag dan door een ongeluk. Omdat een aanslag niet noodzakelijk is, en een ongeluk niet te vermijden is. Maw, de ene roept woede op, de ander verdriet.
If it aint fixed, it's broken.
Klopt. Maar ik heb als nabestaanden liever dat mijn geliefde zonder pijn van het leven is beroofd dan dat die een hele lijdensweg aan vooraf is gegaan.FiXeR.nl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:46:
[...]
Er bestaat ook nog zoiets als nabestaanden....
[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 12:52 ]
http://live.nu.nl/Event/Aanslag_luchthaven_Brussel/245247944
VUB bevestigt: concrete dreiging in buurt van campus Etterbeek
Is dat even handig. Je hoeft als terrorist alleen maar social media in de gaten te houden joh...Ryan_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:47:
Een handtekening?!
Alleen O negatiefDNA_Saint schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:49:
[...]
Weird. Dit melden ze net:
Attentat à Bruxelles: appel aux donneurs de sang O négatif et A négatif en priorité
Consultant - Autogek
Wel raar dat op twitter van persvoorlichter van rode kruis hier niets over staat...DNA_Saint schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:49:
[...]
Weird. Dit melden ze net:
*edit*
Oh, ze hebben dus expliciet O-negatief en A-negatief nodig.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Station hoofddorp schijnt een trein uit Brussel te staan, die (mogelijk) kort na de aanslagen uit Brussel vertrokken is. Kan me voorstellen dat ze dan voorzichtig zijn met wie er (mogelijk) in de trein zit.
Snap dan alleen niet dat ze die trein op hoofddorp stil zetten en niet op het rangeerterrein wat zich daar 1 of 2 km vandaan bevind...BartS12 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:56:
Station hoofddorp schijnt een trein uit Brussel te staan, die (mogelijk) kort na de aanslagen uit Brussel vertrokken is. Kan me voorstellen dat ze dan voorzichtig zijn met wie er (mogelijk) in de trein zit.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Verwijderd
Veiligheidszone luchthaven Zaventem weer vergroot
De veiligheidszone rond de luchthaven van Zaventem wordt opnieuw uitgebreid. De pers wordt gevraagd te vertrekken.
De veiligheidszone rond de luchthaven van Zaventem wordt opnieuw uitgebreid. De pers wordt gevraagd te vertrekken.
Daffie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:50:
http://live.nu.nl/Event/Aanslag_luchthaven_Brussel/245247944
UPDATE: Security counsel strongly urges everyone at campus Etterbeek to immediately move indoors and stay there. Keep following our updates
Het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel doet een oproep om geen bloed te komen geven. Behalve voor wie bloedgroep O negatief heeft..
Bron
Bron
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Als ze de sluipshutter kunnen zien van tijd tot tijd is het een slechte sluipschutter. Ik twijfel dan ook aan dit bericht. Of we hebben te maken met een amateurtje die toevallig een geweer heeft of men ziet spoken die er niet zijn.Het zal iig niet iemand zijn die wat in Syrie heeft gevochten want die zou Syrie als sluipschutter niet hebben overleeft.Ryan_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:47:
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Denk dat ze bedoelen dat het een scherpschutter is aan de 'goede' kantAuredium schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:59:
[...]
Als ze de sluipshutter kunnen zien van tijd tot tijd is het een slechte sluipschutter. Ik twijfel dan ook aan dit bericht. Of we hebben te maken met een amateurtje die toevallig een geweer heeft of men ziet spoken die er niet zijn.Het zal iig niet iemand zijn die wat in Syrie heeft gevochten want die zou Syrie als sluipschutter niet hebben overleeft.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Bizar dit allemaal, kreeg pas rond 11uur een berichtje van de vrouw "het nieuws al gelezen!??" Begint toch echt steeds dichterbij te komen. En dit stop je gewoon niet. Zegt een collega net: Ja, ervoor zorgen dat niet iedereen meer de havens mag binnen komen zonder controle. Tjah, dan blazen zichzelf wel op in de rij voor de controles.. etc etc.
Wat ik me toch echt afvraag is hoe ze erop komen dat ze hiervoor worden beloond, zover ik weet word Zelfmoord in de Islam no matter the cause gezien als een "ongelovige" daad en sterf je dus als ongelovige. Hoe krijgen die ronselaars ze dan wel zover om dat anders in te zien.
Wat ik me toch echt afvraag is hoe ze erop komen dat ze hiervoor worden beloond, zover ik weet word Zelfmoord in de Islam no matter the cause gezien als een "ongelovige" daad en sterf je dus als ongelovige. Hoe krijgen die ronselaars ze dan wel zover om dat anders in te zien.
The first casualty in war is always the truth...
Dat is wel heel kort door de bocht. Als de sluipschutter op een 10 meter hoog dak ligt omdat er een situatie op de straat is, en jij zelf op een gebouw zit van 30 meter kun je hem misschien ook af en toe zien zitten.Auredium schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:59:
[...]
Als ze de sluipshutter kunnen zien van tijd tot tijd is het een slechte sluipschutter. Ik twijfel dan ook aan dit bericht. Of we hebben te maken met een amateurtje die toevallig een geweer heeft of men ziet spoken die er niet zijn.Het zal iig niet iemand zijn die wat in Syrie heeft gevochten want die zou Syrie als sluipschutter niet hebben overleeft.
Langs de toegangssnelwegen vanuit Belgie naar Nederland staan op meerdere viaducten politie of motorvoertuigen. Men houdt de boel dus in de gaten vanuit Belgie wat mogelijk Nederland in rijdt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Het gaat inderdaad niet om kinderen. Aandacht en polarisatie zijn echter wel het doel. Als je je doel niet meer bereikt met de middelen die je inzet, houdt men er vroeg of laat mee op. Als het daarentegen iedere keer loont, dan blijft het gebeuren.Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:29:
Het gaat niet om een stel kleine kinderen dat stopt met kattekwaad als ze merken dat ze geen aandacht krijgen
Misschien omdat een station beter berekend is op evacuatie / opvangen en verplaatsen van een grote groep mensen dan een rangeerterrein? Misschien is zo'n station beter bereikbaar voor mensen die erbij moeten komen? Misschien zijn er nadelen aan het mogelijk loslaten van iemand met slechte intenties op een industrieterrein waar hij zich wellicht makkelijker kan verstoppen dan op een station? Misschien wilden ze de trein zo snel mogelijk stoppen en leeghalen en lag het station daarom meer voor de hand?Erkel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:57:
Snap dan alleen niet dat ze die trein op hoofddorp stil zetten en niet op het rangeerterrein wat zich daar 1 of 2 km vandaan bevind...
Misschien is het naief, maar ik heb het gevoel dat een klein beetje vertrouwen in mensen die hun werk doen een heleboel stress scheelt
Precies dat. Je wil ook niet dat onschuldige passagiers als ratten in de val zitten op een rangeerterrein samen met een (mogelijke) terrorist aan boord die dan wel eens in paniek om zich heen kan gaan schieten.Dido schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:02:
[...]
Misschien omdat een station beter berekend is op evacuatie / opvangen en verplaatsen van een grote groep mensen dan een rangeerterrein? Misschien is zo'n station beter bereikbaar voor mensen die erbij moeten komen?
https://twitter.com/_MikeMuller/status/712247248449572864
AT-Team haalt verdachte uit trein richting Schiphol op Amsterdam Centraal

Is misschien cru maar dit is wel een goede test voor de AOT's en DSI, goed om te zien dat ze er blijkbaar erg goed bovenop zitten.Ryan_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:04:
Ik zeg ook niet dat ze het fout doen, ik vraag me alleen af wat de afweging isDido schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:02:
[...]
Misschien omdat een station beter berekend is op evacuatie / opvangen en verplaatsen van een grote groep mensen dan een rangeerterrein? Misschien is zo'n station beter bereikbaar voor mensen die erbij moeten komen? Misschien zijn er nadelen aan het mogelijk loslaten van iemand met slechte intenties op een industrieterrein waar hij zich wellicht makkelijker kan verstoppen dan op een station? Misschien wilden ze de trein zo snel mogelijk stoppen en leeghalen en lag het station daarom meer voor de hand?
Misschien is het naief, maar ik heb het gevoel dat een klein beetje vertrouwen in mensen die hun werk doen een heleboel stress scheelt
Maps naar rangeerterrein: https://www.google.nl/map...9ae60d:0x3f11830627093e83
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Een geloof in iets begint al heel vroeg he. Kijk naar jezelf, toen je vroeger ingepeperd kreeg dat er een man in Spanje woonde en die kwam 1 keer per jaar naar Nederland om alle kinderen die lief zijn geweest een cadeautje te geven.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
en dan nog zeggen dat het niks met brussel te maken heeft ?? #nsRyan_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:04:
[afbeelding]
Stattion Hoofddorp Oost-Zijde:

Click voor volledige grootte.

Click voor volledige grootte.
[ Voor 4% gewijzigd door immetjes op 22-03-2016 13:07 ]
Dit hoor ik vaak maar snap ik niet. Dat terrorisme als doel heeft angst te zaaien en te polariseren. Ok, dat lukt nu aardig, maar wat nu? In hoeverre wordt een organisatie als IS hier nou beter van? Het enige dat ze voor mijn gevoel hiermee bereiken is dat er een groter draagvlak dreigt te ontstaan om iets te doen tegen IS of tegen moslims/islam in het algemeen. Dat lijkt me toch alleen maar ongunstig voor een organisatie die het liefst de hele wereld tot strenggelovige moslims bekeert en de rest uitroeit. Anyone care to explain?Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:01:
[...]
Het gaat inderdaad niet om kinderen. Aandacht en polarisatie zijn echter wel het doel. Als je je doel niet meer bereikt met de middelen die je inzet, houdt men er vroeg of laat mee op. Als het daarentegen iedere keer loont, dan blijft het gebeuren.
HLN meldt:
Drie namen van verdachten die circuleren zijn Marat Unusov, Ivan Dovbash en Alexey Dovbash. Het zijn Wit-Russische verdachten die genoemd worden door Life News, een Russische nieuwssite met een zeker tabloidgehalte, maar die vaak wel goed ingelicht is.
Drie namen van verdachten die circuleren zijn Marat Unusov, Ivan Dovbash en Alexey Dovbash. Het zijn Wit-Russische verdachten die genoemd worden door Life News, een Russische nieuwssite met een zeker tabloidgehalte, maar die vaak wel goed ingelicht is.
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 22-03-2016 13:12 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
ImpossibleQu3st schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:08:
HLN meldt:
Update van HLN:
Russische veiligheidsdiensten zouden België recent gewaarschuwd hebben voor drie verdachten die eind februari naar België reisden. Wit-Russische broers Aleksej (27) en Ivan Dovbasj (23) en hun kompaan Marat Joenoesov. Het zou gaan om moslimbekeerlingen die een terroristische training genoten in Syrië.
Russische veiligheidsdiensten zouden België recent gewaarschuwd hebben voor drie verdachten die eind februari naar België reisden. Wit-Russische broers Aleksej (27) en Ivan Dovbasj (23) en hun kompaan Marat Joenoesov. Het zou gaan om moslimbekeerlingen die een terroristische training genoten in Syrië.
Ik ga niets uitsluiten!
[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 22-03-2016 13:12 ]
4 zijn er nog op de vlucht. heb hierna er niks meer over gehoord
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ukraine's intelligence chief says he suspects the Brussels attacks are "an element of Russia's hybrid warfare."
Ik weet niet wat ik bij dit bericht moet denken
Ik weet niet wat ik bij dit bericht moet denken

Wat ze eventueel proberen te bereiken isJorizzz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:08:
[...]
Dit hoor ik vaak maar snap ik niet. Dat terrorisme als doel heeft angst te zaaien en te polariseren. Ok, dat lukt nu aardig, maar wat nu? In hoeverre wordt een organisatie als IS hier nou beter van? Het enige dat ze voor mijn gevoel hiermee bereiken is dat er een groter draagvlak dreigt te ontstaan om iets te doen tegen IS of tegen moslims/islam in het algemeen. Dat lijkt me toch alleen maar ongunstig voor een organisatie die het liefst de hele wereld tot strenggelovige moslims bekeert en de rest uitroeit. Anyone care to explain?
1) Europa stopt met opname van vluchtelingen
2) Europa zich terug trekt uit het midden oosten
3) ...
Verwijderd
Dat laatste is precies wat men wil. Men wil strenggelovigen versus ongelovigen. Alle gematigde stemmen moeten eruit, want dat kan alleen maar tot genuanceerde oplossingen leiden. Je hebt een absolute polarisatie nodig om tot een absolute oplossing te komen. In hun beeld van de ideale wereld is geen plek voor wie dan ook, behalve strenggelovige moslims volgens hun eigen smaak.Jorizzz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:08:
Het enige dat ze voor mijn gevoel hiermee bereiken is dat er een groter draagvlak dreigt te ontstaan om iets te doen tegen IS of tegen moslims/islam in het algemeen.
Kun je hier in Duitsland of in Nederland (zit op dit moment in Nederland) ook ergens bloed doneren voor België, of moet dat echt in België zelf zijn?
Toevallig heb ik o-negatief.
[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 22-03-2016 13:13 ]
*ot moslims*
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 13:20 ]
*ot moslims*
[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 13:20 ]
*ot oekraine*
[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 13:20 ]
Dat heb ik ook gelezen, maar nergens een bevestiging gezien ofzo.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:11:
[...]
4 zijn er nog op de vlucht. heb hierna er niks meer over gehoord
Aanslag Schiphol voorkomen #brussel #schiphol

[ Voor 26% gewijzigd door taker1987 op 22-03-2016 13:16 ]
*ot oekraine*
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 13:20 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Bloed kan je natuurlijk altijd doneren.En O negatief is altijd in trek.Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:12:
Kun je hier in Duitsland of in Nederland (zit op dit moment in Nederland) ook ergens bloed doneren voor België, of moet dat echt in België zelf zijn?
Heeft niets met Brussel te maken.taker1987 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:15:
[afbeelding]
https://twitter.com/Politie_Adam/status/712248575057592320
Bron? Kan ook iemand zijn die een bekende is van een van de verdachten toch en daarom wordt opgepakt voor verhoor?taker1987 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:15:
[afbeelding]
Waar is dat? Zag net dat de trein in Hoofddrop vrijgeven is en niks in gevonden.taker1987 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:15:
[afbeelding]
Trein Hoofddorp is vrijgegeven, maar rijdt niet verder. Passagiers worden vervoerd met bussen. Niets verdachts aangetroffen in de trein.
Die vraag stelde min vriendin net ook, er staat nog niets op http://www.sanquin.nl/ en http://www.rodekruis.nl/. Als het nodig is zal het wel in de media komen denk ik.Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:12:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
https://twitter.com/Politie_Adam/status/712248575057592320
Na info over gewapende man in trein, is op CS verdachte aangehouden door arrestatieteam. Zaak staat volledig los van gebeurtenissen België
Na info over gewapende man in trein, is op CS verdachte aangehouden door arrestatieteam. Zaak staat volledig los van gebeurtenissen België
*knip het associatieverdrag met de Oekraine is hier offtopic*
Maar zonder gekheid, wat verschrikkelijk. En hoe erg ook, wat was het te verwachten. Denk dat 2016 een vervelend jaar kan gaan worden op dit vlak. Ik ken legio moslims die hier aanstoot aan nemen en zich distantiëren, maar ook zij, er zit er hier ook eentje naast me, zien dat dit voor hun gelijkaardige geloofsgenoten een groot probleem gaat worden. De radicale Islam is een verfoeilijk iets en verpest het voor de welwillenden.
Sterkte voor de nabestaanden, slachtoffers en iedereen die het momenteel moet ondergaan in Brussel, de paniek, de chaos.
Maar zonder gekheid, wat verschrikkelijk. En hoe erg ook, wat was het te verwachten. Denk dat 2016 een vervelend jaar kan gaan worden op dit vlak. Ik ken legio moslims die hier aanstoot aan nemen en zich distantiëren, maar ook zij, er zit er hier ook eentje naast me, zien dat dit voor hun gelijkaardige geloofsgenoten een groot probleem gaat worden. De radicale Islam is een verfoeilijk iets en verpest het voor de welwillenden.
Sterkte voor de nabestaanden, slachtoffers en iedereen die het momenteel moet ondergaan in Brussel, de paniek, de chaos.
[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2016 13:19 ]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.
Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.
Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926