• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Arrne schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:35:
[...]

En nu ben jij degene die flink voor lul staat. En blijft staan zolang je dat soort posts blijft maken.

Ik ben ook helemaal niet van de paniekreacties, maar enig realisme is wel op z'n plaats hoor. Kom op zeg.
Lastig concept he, dat niet op de man spelen? Ik heb al aangegeven dat het inderdaad een aanslag is. Zullen we nu eerst even afwachten wat er precies allemaal aan de hand is. We weten nog bijna niks..
Ik zal het even herhalen wat we weten:

2 aanslagen, vliegveld ("arabisch geschreeuw + schoten" + 2 explosies), metro (1 station + 1 gerucht)
10 doden, 30 gewonden (net nieuw van SkyNews)

The end, voor de rest weten we niks. Het geschreeuw en schoten is nog door niemand bevestigd, ook SkyNews geeft al aan dat we dit voorlopig even wat minder als feit moeten zien. Hoewel het wel precies binnen het beeld zou passen.
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Twee vliegen in één klap. Wraakactie voor arrestatie en ondertussen er zeker van maken dat het zeer groot nieuws wordt in de USA

Is veronderstelling é
Had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, pak de amerikanen die zichzelf onsterfelijk wanen. Laat ze zien dat ze zwak zijn, op zich nog niet zo dom bedacht.

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 22-03-2016 09:40 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 17:50
Shinji schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Is dat een ander station? Of in de buurt van wat al bekend was?
Ligt volgens mij net naast Maalbeek metro station

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Webgnome schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:38:
[...]

En waarom plegen juist dit soort mensen dan aanslagen?
Omdat ze ergens in geloven, denken dat ze hiervoor beloond worden. Dat is juist het enge ervan.

Bensimpel

Positieve meneer

Metrostation Schuman ontruimd
Er is nu ook sprake van een ontruiming bij metrostation Schuman. Eerder werd al een ontploffing gemeld bij metrostation Maalbek in Brussel.
- NOS

😆 - Denk ook eens om ;)

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:15
sww89 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
Ik zou graag weer nieuwsfeiten willen lezen..
Voor actueel nieuws kan ik je deze site aanraden:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=96829.40

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Hoe ver zijn de metrostation Maalbeek, Schuman en Arlois van elkaar vandaan?
Zitten op minder dan een km van elkaar op een rechte lijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Schuman station schijnt ook getroffen te zijn volgens RTL

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

freelh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:38:
Belg meldt zich: ik werk op (letterlijk) een steenworp van de brandweerkazerne te Nossegem: om 8u werd er inderdaad massaal uitgereden. Tot op heden (9:36) komen er nog vrijwilligers toe en haast men zich naar BRU. hier is het nog niet voorbij... Ook hebben we meerdere collega's op de luchthaven (dagelijks wordt er gevlogen voor het werk): de werkflow is een beetje verstoord nu, iedereen hangt aan de telefoon....
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/3/22/2c751cf0-b191-4cc1-9576-98ab272a4639_800.jpg

Zijn in ieder geval geen kleine explosies geweest. Gelukkig is die, waarschijnlijk 3e bom, niet afgegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 22-03-2016 09:41 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
Wat ik wel apart vind, waarom American Airlines? Als ze wraak willen nemen voor de arrestatie van die ene gast, waarom dan American Airlines? Oo
Het lijkt me dat dat een veel hogere symbolische waarde heeft voor een terrorist dan een willekeurige andere airline. Volgens mij wordt de VS in dat soort kringen nog altijd als vijand #1 gezien.

• Biscuit
  • Laatst online: 21-03 14:27
Voor de mensen die liever de vlaamse stream volgen inplaats van de britse:

http://deredactie.be/cm/v...ozone/livestream/1.449312

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:54

Saffie_time

Why use this? 42!

Kan ook zijn doordat men alle metro's dicht gooit nu.
* Saffie_time hoopt dat althans...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

caesar1000 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:40:
[...]

[afbeelding]

Zijn in ieder geval geen kleine explosies geweest. Gelukkig is die, waarschijnlijk 3e bom, niet afgegaan.
je vraagt je af wat voor soort explosief dit is geweest :X

Strava

Verwijderd

Pff.. ik vlieg zoveel naar dit vliegveld vanaf Ierland en een vriendin van me was hier zondag nog.. geen fijne gedachten.. ze wilde in Brussel gaan wonen, daar ziet ze nu wel vanaf hoop ik!

• corset
Saffie_time schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Laten we het hopen. Kleine kans, maar goed, hoop is gezond oid?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Saffie_time schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Kan, maar is niet aannemelijk: ooggetuigen hebben gemeld dat het om een aanslag (of in ieder geval iets wat daar op lijkt) gaat.

CNN: 4 explosies bij 4 metrostations. Onbevestigd verder nog.

NOS-verslaggever zegt dat op Zaventem mensen nog met getrokken wapens staan. Blijkbaar denkt men dat het nog niet afgelopen is. Dat lijkt me ook de beste instelling.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 22-03-2016 09:44 ]

• Kenhas
Denk dat je hier beste kans hebt op het recentste nieuws :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/Livecenter/1.2607821

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

vhal schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:42:
[...]

je vraagt je af wat voor soort explosief dit is geweest :X
Het kan erger lijken dan het is; een systeem plafond is niet bepaald stevig en met een goede schokgolf komt zo de hele zooi naar beneden zetten (note: niet echt op feiten gebaseerd, behalve dat systeem plafonds prut zijn ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

"Nog altijd is onduidelijk hoeveel dodelijke slachtoffers er zijn gevallen bij de explosies in Brussel. Officieel wordt er gesproken van 1 dode, maar de Belgische zender RTBF zegt op gezag van een bron in een van de ziekenhuizen van de Belgische hoofdstad dat er 10 doden zijn."

-RTL

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

backupdevice

Boeh!

Net op de VRT 13 doden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:42:
Pff.. ik vlieg zoveel naar dit vliegveld vanaf Ierland en een vriendin van me was hier zondag nog.. geen fijne gedachten.. ze wilde in Brussel gaan wonen, daar ziet ze nu wel vanaf hoop ik!
Als Belg vind ik dit momenteel beetje een kromme gedachtengang. Dit kan helaas! overal gebeuren ... :-(

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:40

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Die foto's van het vliegveld binnen en buiten... Als het bij 11 doden zou blijven, zou dat (met alle respect natuurlijk) toch haast een wonder genoemd kunnen worden? Kijk dat plafond.. Die ramen.. Dat moet toch een bom van jewelste zijn geweest?

Steam ID = Ackerfiets

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:49
Waarom? Er zijn ook van andere TV-zenders reporters ter plaatse.
Je hebt wel een punt hebt als het om kennis van de stad gaat.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
http://www.demorgen.be/bi...-door-explosies-b3ebfa93/
De Morgen blijft 'correct' met melden van de verschillende doden, maar blijft wijzen op die ene bevestigde dode.
In alle eerlijkheid: Zaventem is best druk 's morgens. 1 dode (voor de twee explosies samen?!) zou een wonder mogen heten...

[ Voor 23% gewijzigd door freelh op 22-03-2016 09:47 ]

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:04
coase schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:44:
[...]

Als Belg vind ik dit momenteel beetje een kromme gedachtengang. Dit kan helaas! overal gebeuren ... :-(
Ja vind ik ook. Zolang je niet in molenbeek gaat wonen heb je niet echt een probleem. In Nederland zijn er vast ook van die buurten waar niemand wil komen.

• Biscuit
Family Guy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
Die foto's van het vliegveld binnen en buiten... Als het bij 11 doden zou blijven, zou dat (met alle respect natuurlijk) toch haast een wonder genoemd kunnen worden? Kijk dat plafond.. Die ramen.. Dat moet toch een bom van jewelste zijn geweest?
We zitten al op de 13 :(

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Valt wel mee, wat luchtdruk en de ramen/plafonds liggen er uit. Die plafonds zijn niet bijster stevig oid.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Notna schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Het kan erger lijken dan het is; een systeem plafond is niet bepaald stevig en met een goede schokgolf komt zo de hele zooi naar beneden zetten (note: niet echt op feiten gebaseerd, behalve dat systeem plafonds prut zijn ;) )
Dit inderdaad. En die plafonds geven de meeste 'rommel'.

• Kenhas
Notna schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Als je kijkt naar hoeveel ramen eruit geblazen zijn, moet het toch wel een redelijk grote knal geweest zijn. Had ook direct zoiets van "oh ja, die plafonds komen naar beneden als iemand een scheet laat" maar dan zag ik de ramen. Er moet toch redelijk wat luchtverplaatsing zijn om die ganse rij ramen eruit te blazen

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
ward3112 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Ja vind ik ook. Zolang je niet in molenbeekBrussel of andere grote stad in België gaat wonen heb je niet echt een probleem. In Nederland zijn er vast ook van die buurten waar niemand wil komen.
FTFY

• MrInfamous
Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Waarom? Er zijn ook van andere TV-zenders reporters ter plaatse.
Je hebt wel een punt hebt als het om kennis van de stad gaat.
Alle reporters, wagens en cameras van de vrt bevinden zich in Brussel en die zijn al bijna overal live aanwezig.

• Jolke
Sky heeft het over een zelfmoordaanslag op het vliegveld.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

"Niet alleen bij Maalbeek, maar ook op andere metrostations in de Belgische hoofdstad zijn explosies geweest. Er zijn meldingen van explosies bij stations Maalbeek, Schuman en Arts-Loi, allemaal stations in de regeringsbuurt. Schuman is het metrostation voor het gebouw van de Europese Commissie en de Europese Raad."

Bevestigd

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

backupdevice

Boeh!

Damn, moet voor mijn werk meerdere malen per week op europeese vliegvelden zijn en het begint nu toch echt wel een beetje spannend te worden allemaal,

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Meerdere explosies
Er zijn in de vertrekhal van het vliegveld in Brussel vanochtend rond 08.00 uur twee explosies geweest. Later waren er ook explosies bij metrostations in Brussel. De VRT meldt dat er 13 doden en 35 gewonden zijn.
NOS

😆 - Denk ook eens om ;)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Hypothetisch gezien: zou dit "wraak" kunnen zijn vanwege het arresteren van Abdeslam kunnen zijn ?

Daarbij blijft het uiteraard wel vreselijk.. Het komt op deze manier wel heel erg dichtbij. Zaventem is vanaf mijn woonplaats maar 45 minuten rijden..

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Ben geen expert maar dat lijkt (gelukkig) nog mee te vallen, je ziet geen brandschade of roet ver van de plek van detonatie af. Die puinhoop komt waarschijnlijk door de drukgolf die het plafond naar beneden heeft gebracht en de ruiten heeft laten springen.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
Volgens reddit: "08:59 Multiple witnesses confirm there were first shots fired, then some yelling in Arabic and then 2 explosions"

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:23:
[...]

Dit is waarschijnlijk preventief.
Als er een aanslag plaatsvind in een luchthaven is de kans groot dat andere primitievelingen ook bezig zijn met meer aanslagen, dus dan ontruim je plekken waar veel mensen samenkomen todat je die primitievelingen hebt opgepakt.
Zag je in Londen destijds ook.
Het kan natuurlijk ook een grapjas zijn die een prullenbak in de hens heeft gezet om mee te liften op de media-aandacht en zo het nieuws te halen.

Waar rook is, hoeft niet altijd vuur te zijn....

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Als belg ontken je dus dat Brussel voorlopig een gevarenzone is? Benieuwd wat voor argumentatie je daarvoor uit je frietzak tovert.
Vandaag wel, maar volgende week? Of zie je de steden New York, Londen en Madrid ook nog altijd als gevarenzone omdat daar in de laatste 20 jaar grote aanslagen zijn geweest?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• bladekeeper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:58
op reddit wordt zoveel mogelijk verzameld.
Ik weet niet of de link al voorbij is gekomen maar
https://www.reddit.com/live/wmk50bsm9vt3

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Als je kijkt naar hoeveel ramen eruit geblazen zijn, moet het toch wel een redelijk grote knal geweest zijn. Had ook direct zoiets van "oh ja, die plafonds komen naar beneden als iemand een scheet laat" maar dan zag ik de ramen. Er moet toch redelijk wat luchtverplaatsing zijn om die ganse rij ramen eruit te blazen
Op zich niet raar als ramen er juist ook snel uitgeblazen kunnen worden. Dat zorgt dat de druk weg kan, en zorgt daarmee voor minder structurele schade. Fabrieken waarin explosiegevaar is worden ook gebouwd dat de druk weg kan, bijvoorbeeld door het dak er eigenlijk los op te leggen. Geen idee of dat hier een overweging geweest is, maar een heel rare gedachte lijkt het me niet om er rekening mee te houden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• corset
Metro was een aanslag in een auto van buiten schijnbaar? Niet binnen?

Vliegveld schijnt een zelfmoordaanslag te zijn geweest. Let wel op! Geen officiele bevestiging, alleen geruchten. Past wel binnen het beeld.

• MrInfamous
Bekijk het hoe je wil en ga op antarctica gaan wonen.

• caesar1000
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iGtTDZy2req3KHRdOOPXltSB/full.png

Een kaart met de afstand tussen de verschillende gebeurtenissen. Zoals te zien is het metro station echt midden in het hart van Brussel.

[ Voor 19% gewijzigd door caesar1000 op 22-03-2016 09:48 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Biscuit
[Filmpje was fake]

Beveiligingsbeelden van de ontploffing.

[ Voor 51% gewijzigd door Biscuit op 22-03-2016 09:50 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:53

Daniel36

vernieuwde formule

Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Het kan natuurlijk ook een grapjas zijn die een prullenbak in de hens heeft gezet om mee te liften op de media-aandacht en zo het nieuws te halen.

Waar rook is, hoeft niet altijd vuur te zijn....
als je een vuilnisbak in de fik zet is er toch vuur?
O-)

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36
nextware schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:47:
Hypothetisch gezien: zou dit "wraak" kunnen zijn vanwege het arresteren van Abdeslam kunnen zijn ?

Daarbij blijft het uiteraard wel vreselijk.. Het komt op deze manier wel heel erg dichtbij. Zaventem is vanaf mijn woonplaats maar 45 minuten rijden..
Wellicht bang dat hij dit plot zou verraden en daarom plan naar voren gehaald? Het is allemaal speculatie.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Kenhas
dacht dat er ondertussen bevestigd was dat deze fake waren

• Jolke
nextware schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:47:

Nog vreemd om die aanname te maken, 4 dagen na het arresteren van de hoofdverdachte van de aanslag in Parijs. Toch is er nog niets bevestigd.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:47:
"Niet alleen bij Maalbeek, maar ook op andere metrostations in de Belgische hoofdstad zijn explosies geweest. Er zijn meldingen van explosies bij stations Maalbeek, Schuman en Arts-Loi, allemaal stations in de regeringsbuurt. Schuman is het metrostation voor het gebouw van de Europese Commissie en de Europese Raad."

Bevestigd
Zonder bron 8)7

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• corset
Ik twijfel echt aan die beelden, het komt van een twitter user die meer satirisch politiek reageert dan serieus. En het zou wel heel snel gereleased zijn.

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Die zijn fake. Beelden komen ergens uit 2013.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik hoor op Skynews/VRT dat het zou gaan om een zelfmoordaanslag (die op het vliegveld)

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Een kaart met de afstand tussen de verschillende gebeurtenissen. Zoals te zien is het metro station echt midden in het hart van Brussel.
Metrostation was vlakbij de gebouwen van de EU.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Biscuit schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:48:
*knip*

Beveiligingsbeelden van de ontploffing.
Zijn fake!

[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 22-03-2016 09:50 ]

Te koop....

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Bij HLN wordt nu gesproken over 13 doden.

• Biscuit
Jefrim schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Die zijn fake. Beelden komen ergens uit 2013.
Verdorie, excuses

• Kenhas
Net bevestigd op deredactie.be : minstens 13 doden en 35 gewonden

• JoostEshof
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2020
Sky Australia bevestigd blijkbaar dat de aanslagen op het vliegveld een zelfmoord terrorist was.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ja, onbegrijpelijk dat iemand op twitter die gaat verspreiden onder het mom van echte beelden.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07

ThunderNet

Flits!

Sjurm schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Ja, onbegrijpelijk dat iemand op twitter die gaat verspreiden onder het mom van echte beelden.
Onbegrijpelijk dat je alles wat langskomt direct voor waar aanneemt..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
Op dit moment zou er worden geschoten op het vliegveld aldus RTL namens een officieel persbericht. :|

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• RoD
  • Niet online

RoD

Sjezus, er wordt momenteel nog geschoten op Zaventem. NOS meldt dat uit "officiële bron". Dat is niet heel duidelijk verder, maargoed.

Het is nog niet klaar vandaag. Het lijkt qua opzet bijzonder veel op Parijs.

• SmokingSig
  • Laatst online: 11-09 14:46
al minstens 13 doden is bevestigd

• Krukar
Sjurm schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Rapporteer die user even met z'n allen zodat die gelijk wordt gebanned van Twitter Youtube.

• Kenhas
Ok, daar gaat de geloofwaardigheid van de vrt. Ze hebben net de fake beelden op hun site gezet |:(

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Als belg ontken je dus dat Brussel voorlopig een gevarenzone is? Benieuwd wat voor argumentatie je daarvoor uit je frietzak tovert.
Ik voel me nu al wat online aangevallen door uw woordkeuze.

Brussel, net zoals alle andere belangrijke steden waar er heel wat Europese instellingen zijn gevestigd.
Betekent dit nu echt dat je alle verhuisplannen, tripjes, ... moet annuleren omwille van deze , nee ...

Ik wil trouwens niets uit mijn frietzak toveren ... maar beetje minder stupide kortzichtigheid in deze wereld zou ons allen vooruit helpen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:53:
Ok, daar gaat de geloofwaardigheid van de vrt. Ze hebben net de fake beelden op hun site gezet |:(
Dacht hetzelfde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Heel erg live vanuit de metrotunnels: https://twitter.com/evanlamos

• JoostEshof
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2020
Nu.nl meld dat er momenteel wordt geschoten op het vliegveld. Aldus Belgische media.

• Bartske
ward3112 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Bekijk het hoe je wil en ga op antarctica gaan wonen.
Jij zou je nu nog veilig voelen als je op een random plaats in brussel woont en bijv dagelijks met de metro naar je werk gaat?

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

JoostEshof schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:53:
Nu.nl meld dat er momenteel wordt geschoten op het vliegveld. Aldus Belgische media.
RTL ook

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Tja.... Ik had het niet gehoopt, maar dacht al wel dat er zoiets zou gaan gebeuren na die arrestatie van die ene toeter... :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PWM schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
[...]

Een groot deel van de aanslagplegers zijn hoger opgeleid, komen uit een prima omgeving en waren zeker niet kansloos.
De frustraties van niet serieus genomen worden is natuurlijk dan ook een stuk groter bij hen. Wel je kansen hebben gegrepen, maar toch niet op sollicitatiegesprek of bij een disco binnen mogen komen omdat je een tintje hebt... In combinatie met een geloof als de Islam die toch wel geinterpreteerd wordt op zodanige wijze dat de mannen leren dat ze toch best wel superieur zijn kun je wat sneller afglijden dan als je een gezonde hollandse dosis relativeringsvermogen bezit zoals veel hoger opgeleide autochtonen.

Dit dus.

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Vandaag wel, maar volgende week? Of zie je de steden New York, Londen en Madrid ook nog altijd als gevarenzone omdat daar in de laatste 20 jaar grote aanslagen zijn geweest?
Niet echt een argument te noemen maar prima ik zal erop in spelen. Ja NY, London en Madrid zijn momenteel nog steeds risico gebieden. Betekend dit dat je een zekere dood tegemoet gaat als je daar gaat wonen, natuurlijk niet. Maar het risico om in aanraking te komen met een aanslag is AANZIENLIJK groter dan een stad als Tilburg, Cambridge etc.

@coase: Ik viel je ook aan op je "belg zijn" omdat je dat als argument erbij haalt die je standpunt "kracht" zou moeten bij zetten. Daar viel ik over en inplaats van je hier op aan te spreken maakte ik er een flauw grapje over.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 09:58 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Het is erg naief om te denken dat er een slag geslagen is met de arrestatie van Abdeslam.
Er wordt altijd gedaan of dergelijke groepen goed georganiseerd zijn, waarschijnlijk omdat er dan iets aan te doen valt: namelijk het brein uitschakelen. Echter blijkt keer op keer dat er gewoon nieuwe groepjes opstaan die met beperkte middelen een hoop ellende veroorzaken. Met een kalasjnikov en wat explosieven kan je zonder bijster veel organisatie of vernuft dat doel snel bereiken.

Houdoe

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Nog nergens informatie over welke groepering het zou kunnen zijn. Er is net zo veel kans dat het een extreem-linkse anti-Europa-groep kan zijn dan dat het terroristen zijn met een islamitische ideologie.

Maar die tweede optie is voor verslaggevers natuurlijk wel weer heerlijk convenient. |:(
Op dit moment niet heel belangrijk! Komt later wel, nu belangrijkste is om het veilig te houden, krijgen, in Brussel en de gewonden te helpen.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Niet echt een argument te noemen maar prima ik zal erop in spelen. Ja NY, London en Madrid zijn momenteel nog steeds risico gebieden. Betekend dit dat je een zekere dood tegemoet gaat als je daar gaat wonen, natuurlijk niet. Maar het risico om in aanraking te komen met een aanslag is AANZIENLIJK groter dan een stad als Tilburg, Cambridge etc.
Dat kan je in principe van elke grootstad zeggen in het westen dan. Amsterdam is niet veel veiliger en een even goed doelwit als Brussel, Berlijn of Parijs.

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Dat kan je in principe van elke grootstad zeggen in het westen dan. Amsterdam is niet veel veiliger en een even goed doelwit als Brussel, Berlijn of Parijs.
Het grote verschil is wel dat Brussel een behoorlijke vrijplaats is voor lieden met snode plannen. Simpelweg omdat Brussel een veel te grote stad is voor een klein land als België, en omdat ze in België gewoon niet zo van de handhaving zijn.

Ik kom vaak en graag in Brussel, maar het is wel een buitengewoon moeilijke stad. Er zijn echt krochten waar je gewoon volledig je gang kunt gaan zonder dat iemand het ziet.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: http://nos.nl/data/image/2016/03/22/267269/864x486.jpg
Gewonden bij het metrostation (via NOS)

• Kenhas
Is eigenlijk niet toevallig dat de aanslagen komen enkele dagen na de arrestatie. Het nieuws komt naar buiten dat abdeslam spijtoptant wil worden en worden alle plannen opgeschoven voor ze ontrafeld worden

Het is natuurlijk niet bevestigd dat het ook maar iets met IS e.d. te maken heeft maar de kans is toch wel redelijk groot

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

JoostEshof schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:53:
En hopen dat dat een vuurgevecht is tussen politie/leger en daders, en niet de terroristen die in het wilde weg aan het schieten zijn. Het komende uur zal er wellicht nog meer gebeuren ben ik bang :/
Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Inherent aan een plek met veel mensen. Hoe meer mensen bij elkaar, hoe groter de kans dat er iets gebeurt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Nindustries schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:50:
Aan de mensen met het boegeroep toen Abdeslam gearresteerd werd; are you freaking booing now?
Wait what. .. waarom er echt mensen aan het boe-roepen ?

• Njay
  • Laatst online: 05-09 14:27
De_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:57:
[...]

Ja en er werden ook stenen naar de politie gegooid .. dwazen daar

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:57:
Is eigenlijk niet toevallig dat de aanslagen komen enkele dagen na de arrestatie. Het nieuws komt naar buiten dat abdeslam spijtoptant wil worden en worden alle plannen opgeschoven voor ze ontrafeld worden

Het is natuurlijk niet bevestigd dat het ook maar iets met IS e.d. te maken heeft maar de kans is toch wel redelijk groot
Je bent niet de eerste die dit suggereert en natuurlijk is die kans significant. Maar daar kun je geen verdere uitspraken over doen zonder dat je weet wie de daders zijn van deze aanslagen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Zo een 200 jongeren die na de arrestatie met flessen en stenen begonne gooien naar de ordediensten.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Nog nergens informatie over welke groepering het zou kunnen zijn. Er is net zo veel kans dat het een extreem-linkse anti-Europa-groep kan zijn dan dat het terroristen zijn met een islamitische ideologie. Gezien de lokatie van de aanslagen ook bij de metrostations is een anti-EU-groep ook niet onwaarschijnlijk...
Onjuist: de kans dat het terroristen zijn die uit naam van de Islam hun daden plegen is stukken groter dan terroristische anarchisten die niks voor hebben met de EU.
Wanneer was de laatste anti-EU-aanslag ook al weer? Mijn geheugen laat me een beetje in de steek.

Houdoe

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:40

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Nindustries schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:50:
Aan de mensen met het boegeroep toen Abdeslam gearresteerd werd; are you freaking booing now?
They're probably cheering, yea. :S

Steam ID = Ackerfiets

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:26
[...]

Omdat er in Molenbeek veel mensen wonen die openlijk jihad steunen en anti-belgisch zijn. Daarom kon Abdeslam ook zo lang de autoriteiten ontwijken. Welkom in 2016.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Njay schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Ja en er werden ook stenen naar de politie gegooid .. dwazen daar
Wel met een kleine note: Elke politiewagen werd daar standaard bekogeld schijnt...

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Bartske
Op Periscope zijn verschillende livestreams van mensen in brussel trouwens

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bartske schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:59:
Op Periscope zijn verschillende livestreams van mensen in brussel trouwens
Linkjes?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Omdat hij gearresteerd werd

Blijkbaar was er een soort van betoging met enkele honderden vooral jongeren die ook flessen ens tenen gooide naar de politie tijdens/na de arrestatie.

Natuurlijk vakkundig niet in beeld gebracht door de vrt en co.

het zou me echt verbazen als vandaag niet verbonden is aan die arrestatie.

• Njay
  • Laatst online: 05-09 14:27
SideSwipe schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:59:
[...]

Wel met een kleine note: Elke politiewagen werd daar standaard bekogeld schijnt...
zegt alweer genoeg over die wijk :(

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Krukar
Grotbewoner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:59:
[...]

Omdat er in Molenbeek veel mensen wonen die openlijk jihad steunen en anti-belgisch zijn. Daarom kon Abdeslam ook zo lang de autoriteiten ontwijken. Welkom in 2016.
Waarom is die wijk nog niet volledig binnenstebuiten gekeerd?
Is even jammer voor de wel normale mensen die daar wonen, maar lijkt me dat je daar een hoop bewijsmateriaal kunt vinden voor mogelijke toekomstige plannen?

• Bartske

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Njay schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:00:
[...]

zegt alweer genoeg over die wijk :(
Inderdaad, en dus niet over heel Brussel :)

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Grotbewoner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:59:
[...]

Waardoor het metrostation van Molenbeek wel het laatste target zou zijn wat ze zouden uitkiezen. Je gaat als terrorist niet op eigen grondgebied een aanslag plegen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926