• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Witte schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:59:
[...]

Onjuist: de kans dat het terroristen zijn die uit naam van de Islam hun daden plegen is stukken groter dan terroristische anarchisten die niks voor hebben met de EU.
Wanneer was de laatste anti-EU-aanslag ook al weer? Mijn geheugen laat me een beetje in de steek.
2011? (Al is Breivik's motivatie all over the place)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 22-03-2016 10:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Waarom is die wijk nog niet volledig binnenstebuiten gekeerd?
Is even jammer voor de wel normale mensen die daar wonen, maar lijkt me dat je daar een hoop bewijsmateriaal kunt vinden voor mogelijke toekomstige plannen?
Zal na vandaag wel gaan gebeuren schat ik zo in.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Njay schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Ja en er werden ook stenen naar de politie gegooid .. dwazen daar
Inderdaad. Die pannekoeken mogen ze ook meteen oppakken en droppen boven Raqqa als ze zo graag willen sympathiseren met die gekken.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Inmiddels ook twee tunnels afgesloten, de Jubelparktunnel en Wettunnel, beide richting Brussel-Centrum.

• JoostEshof
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2020
De link is al gepost, maar via het liveblog op Reddit worden ook heel veel Periscope en andere live streams gedeeld.

https://www.reddit.com/live/wmk50bsm9vt3

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Migrator schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:57:
[...]

En hopen dat dat een vuurgevecht is tussen politie/leger en daders, en niet de terroristen die in het wilde weg aan het schieten zijn. Het komende uur zal er wellicht nog meer gebeuren ben ik bang :/

[...]

Inherent aan een plek met veel mensen. Hoe meer mensen bij elkaar, hoe groter de kans dat er iets gebeurt.
Hopelijk konden de hulpverleners dan wegkomen. Het vliegveld werd volgens het nieuws beveiligd door het leger, maar zoals op een van de vorige foto's in dit topic te zien was waren er erg veel hulpverleners.

Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/3/22/47dbbf00-e1c6-4583-b8ac-2efb59e07f5e_500.jpg

Foto van een van de ondergrondse metro lijnen.

Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/3/22/6808a4b6-0c29-4e5f-91a5-ffa2d7bb0588_500.jpg

Het vliegveld kort na de 2 explosies.

(Bron: Reuters.com)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:00
Er is op het radio nieuws nu rechtstreeks verslag en daar wordt met geen woord gesproken dat er nog geschoten zou zijn dus volgens mij klopt dat nieuws niet dat hierboven gemeld werd

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Verwijderd

Ik denk dat dit nog maar stilte voor de storm is van wat werkelijk gaat losbarsten binnenkort.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:57:
[...]

Wait what. .. waarom er echt mensen aan het boe-roepen ?
Ik zal het je nog sterker vertellen. De hele wijk wist wie hij was, wat hij had gedaan en heeft hem al die tijd als een held onderdak verleend en geholpen uit de handen van de politie te blijven.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:02:
Ik denk dat dit nog maar stilte voor de storm is van wat werkelijk gaat losbarsten binnenkort.
Laten we hopen (mogelijk tegen beter weten in) dat je er naast zit ;(

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Veel plezier in je gewatteerde bunker als je denkt dat je daar veiliger bent, ik ga morgen gewoon met de auto naar mijn werk hoor...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen. De hele wijk wist wie hij was, wat hij had gedaan en heeft hem al die tijd als een held onderdak verleend en geholpen uit de handen van de politie te blijven.
Dan is t toch wel duidelijk wat er moet gebeuren in die wijk?

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik vrees het ergste in de komende tijd :(

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Uit een bron redelijk dichtbij het gebeuren...
Op dit moment 10 doden bij verschillende metro's en 13 doden bij de luchthaven.
Al is dit niet officieel.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Njay schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03:
Dat is toch wat ze willen, de terroristen?

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Veel plezier in je gewatteerde bunker als je denkt dat je daar veiliger bent, ik ga morgen gewoon met de auto naar mijn werk hoor...
Ik woon in Ierland, wij bemoeien ons nergens mee...

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat vrees ik dus ook. T zou me ook niet verbazen als ze straks nog ergens iets opblazen of zo

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Dan neem ik aan dat je er zelf ook woont en uit eigen ervaring spreekt? Je hebt echt geen grote groep nodig om jezelf te verbergen maar slechts een fractie van de inwoners. Het merendeel van de mensen wat daar woont wil ook gewoon met rust gelaten worden en niet meegezogen worden in het geweld of de radicale ideëen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Family Guy
  • Laatst online: 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik vrees niets. Ik laat mijn leven niet leiden door angst.

Edit: Zou je ook eens moeten proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Family Guy op 22-03-2016 10:05 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:09
poor Leno schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Gewoon die hele wijk tegen de grond en er seniorenflats neerzetten :+

Reken maar dat ze met dat verhoogde dreigingsniveau veel meer militairen in de stad kunnen plaatsen en vooral in die wijk.

• Kenhas
frye schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:04:
Uit een bron redelijk dichtbij het gebeuren...
Op dit moment 10 doden bij verschillende metro's en 13 doden bij de luchthaven.
Al is dit niet officieel.
Voor zover ik kan volgen, is er nog maar één explosie bevestigd bij een metro station. Dus doden bij veschillende metro's lijkt me voorbarig

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Dan neem ik aan dat je er zelf ook woont en uit eigen ervaring spreekt? Je hebt echt geen grote groep nodig om jezelf te verbergen maar slechts een fractie van de inwoners. Het merendeel van de mensen wat daar woont wil ook gewoon met rust gelaten worden en niet meegezogen worden in het geweld of de radicale ideëen.
Jij bent duidelijk nog nooit in Molenbeek geweest. Of Anderlecht.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Ik woon in Ierland, wij bemoeien ons nergens mee...
Ik woon in Polen :+

Ik was juist van plan om over 2 weken via brussel te vliegen.. :X

😆 - Denk ook eens om ;)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Niet doen. Gewoon doorgaan met leven, anders winnen de terroristen. Maar je reactie geeft wel aan hoe meer en meer mensen dat denken en meer vanuit de onderbuik gaan redeneren (niet aanvallend naar jou toe bedoeld).

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• anandus
  • Niet online
Zoals vaak na dit soort aanslagen zullen er weer een aantal molotovcocktails bij moskeeën aankomen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Soldaatje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Dat is toch wat ze willen, de terroristen?
Yep helaas wel ik vlieg over 2 weken zal wel met een arends oog de ruimtes in kijken waar ik sta.. iets wat je automatisch gaat doen

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

nare man schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Jij bent duidelijk nog nooit in Molenbeek geweest. Of Anderlecht.
En jij komt er dagelijks en spreekt met de mensen? Kent heel de wijk bij voornaam?

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:26
poor Leno schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Je kan mensen zonder bewijs toch niet arresteren? Sowieso is het niet strafbaar om Abdeslam en Jihad tof te vinden, zo lang je er maar niks mee doet.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Brussel-Zuid station wordt ook ontruimd (preventief)

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:11
Bartske schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Gewoon die hele wijk tegen de grond en er seniorenflats neerzetten :+

Reken maar dat ze met dat verhoogde dreigingsniveau veel meer militairen in de stad kunnen plaatsen en vooral in die wijk.
En dan? Al het gespuis zich laten verspreiden over de wereld. Ik denk dat na vandaag de hele wijk onder zware surveillance staat en dat alles in de gaten gehouden worden.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• frye
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Voor zover ik kan volgen, is er nog maar één explosie bevestigd bij een metro station. Dus doden bij veschillende metro's lijkt me voorbarig
Bron is politie ter plaatsen...
En er zijn effectief meerdere aanslagen in metro's. :)

• Krukar
Bensimpel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Ik woon in Polen :+

Ik was juist van plan om over 2 weken via brussel te vliegen.. :X
Brussel Airport is de komende paar maanden/jaren de best beveiligde luchthaven van Europa, dus maak je daar maar niet druk over.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Ik ben benieuwd of dit al maanden van te voren was gepland voor als Adeslam werd opgepakt of dat dit echt pas in 2/3 dagen is voorbereid.

Het ging volgens Skynews om 'soft targets', doelwitten die makkelijk te 'gebruiken' zijn (lees: weinig/tot geen beveiliging)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:05:
[...]
Zoals vaak na dit soort aanslagen zullen er weer een aantal molotovcocktails bij moskeeën aankomen.
Je kunt het ook zien, alle politie en hulpverleners afleiden om ze minder snel bij het uiteindelijke doel aan te laten komen, hier en daar een bom laten afgaan om al het aandacht daar heen te trekken.

Hopen dat ze niet zo denken...

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Grotbewoner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Je kan mensen zonder bewijs toch niet arresteren? Sowieso is het niet strafbaar om Abdeslam en Jihad tof te vinden, zo lang je er maar niks mee doet.
Tuurlijk wel, je hoeft ze alleen maar het stickertje 'terrorisme-verdachte' te geven, probleem opgelost toch?

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:46

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

[...]

Of course. Dat jochie is alles behalve dom. Hij heeft in die wijk genoeg aanhangers verzameld die nu minder blij zijn ivm zijn arrestatie.

Nu enkel hopen dat dit alles was en er niet meer staat te wachten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
[...]

En jij komt er dagelijks en spreekt met de mensen? Kent heel de wijk bij voornaam?
Dit is niet nodig lijkt me. Het is vrij bekend dat het er veel gespuis rondloopt. Ik snap je punt echter wel. :)

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
3 bomgordels gevonden.. (Ongebruikte)

[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 22-03-2016 10:08 ]

WoT stats

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

caesar1000 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
Ik ben benieuwd of dit al maanden van te voren was gepland voor als Addeslam werd opgepakt of dat dit echt pas in 2/3 dagen is voorbereid.

Het ging volgens Skynews om 'soft targets', doelwitten die makkelijk te 'gebruiken' zijn (lees: weinig/tot geen beveiliging)
Lijkt mij dat dit al wel in de planning zat. Mogelijk hebben ze het versneld uitgevoerd omdat ze anders bang waren gepakt te worden als Addeslam zijn mond voorbij zou praten.

Maar goed, het is giswerk.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Krukar
caesar1000 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
Ik ben benieuwd of dit al maanden van te voren was gepland voor als Adeslam werd opgepakt of dat dit echt pas in 2/3 dagen is voorbereid.

Theorie dat dit al gepland was (door Abdeslam?) en nu versneld is uitgevoerd omdat Abdeslam is gaan praten, lijkt mij het meest plausibel.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik werk in Brussel op een paar meter van het zuidstation. Net ben ik eventjes uit het raam gaan kijken en hier is het ook chaos. Niemand mag het station nog uit, trams en bussen worden gestopt en iedereen moet er uit.

Ik heb schrik voor vanavond, om naar huis te gaan moet ik door de Noord-Zuid verbinding...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Ik adviseer je stellig om je in te lezen in die wijk. Het is klein-IS in Belgie. Het is bizar dat de autoriteiten dat zover hebben laten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-03-2016 10:09 ]

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Kanonne. Maar zijn dit riemen die ze ergens hebben gedumpt en weg zijn gegaan of een soort van tijd bom riemen?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Family Guy
  • Laatst online: 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:08:
[...]

Theorie dat dit al gepland was (door Abdeslam?) en nu versneld is uitgevoerd omdat Abdeslam is gaan praten, lijkt mij het meest plausibel.
Of wraak.

Steam ID = Ackerfiets

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Modbreak:Dank voor de topicreports, het gaat alleen extreem hard op dit moment. Ik wil het topic tussendoor ook niet sluiten voor opruimwerk.

Verzoek is om dit topic voor nu op de actualiteit te houden. De achtergronddiscussie over motieven e.d. kunnen weer als de rookwolken zijn neergedaald.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Waardoor het metrostation van Molenbeek wel het laatste target zou zijn wat ze zouden uitkiezen. Je gaat als terrorist niet op eigen grondgebied een aanslag plegen.
Maelbeek station is bij de wetstraat (dicht bij begische en EU instellingen) molenbeek is de gemeente einde verder (5-6km)

• Kenhas
frye schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Bron is politie ter plaatsen...
En er zijn effectief meerdere aanslagen in metro's. :)
Op andere nieuwssites lees ik dit : The blast at Meelbeek station claimed the lives of 10 passengers, police source informed

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Vraag me af in hoeverre het de bedoeling was om een vliegtuig op te blazen, maar bij security tegngehouden zijn en in paniek raakten.. en vervolgens dit..

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Brussel Airport is de komende paar maanden/jaren de best beveiligde luchthaven van Europa, dus maak je daar maar niet druk over.
Dan nog maakt het niks uit, er lopen duizenden mensen in en uit met grote rugzakken die tegelijk het doelwit zijn en de daders kunnen zijn. Ze zullen nooit erin slagen aan boord van een vliegtuig te komen om dat te kapen, het soort terrorisme uit de jaren '70 waarom er Marechaussee met automatische wapens rondloopt. Maar tegen een zelfmoordterrorist die willekeurige mensen wil opblazen in geen enkele verdediging mogelijk,

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

poor Leno schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:10:
Vraag me af in hoeverre het de bedoeling was om een vliegtuig op te blazen, maar bij security tegngehouden zijn en in paniek raakten.. en vervolgens dit..
Je kan in de vertrekhal bij de security veel meer slachtoffers maken dan in één vliegtuig passen.

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Nieuws meld minimaal 10 doden bij de metro explosie.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:08:
[...]

Abdeslam is zeker niet de grote terrorist waarvoor hij in de media werd opgevoerd. IS moet niets van hem hebben en zijn netwerk is zeer klein. Direct de reden waarom hij niet weggevlucht is uit Brussel.
Ik denk dan ook dat het waarschijnlijker is dat de terreurgroeperingen willen aantonen dat met de vangst van Abdeslam zij helemaal niet lam zijn gelegd maar nog altijd aanslagen kunnen plegen alsof er niet veel gebeurd is. Gewoon om de goednieuws show van de laatste dagen te counteren en terug terreur te verspreiden.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Nederland verhoogt het dreigingsniveau niet, maar 'De Koninklijke Marechaussee heeft op alle vliegvelden de bewaking opgeschroefd. Ze zijn extra nadrukkelijk zichtbaar aanwezig "vanwege de verhoogde dreiging".'

Aldus NOS.

• DennusB
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:11:
Nederland verhoogt het dreigingsniveau niet, maar 'De Koninklijke Marechaussee heeft op alle vliegvelden de bewaking opgeschroefd. Ze zijn extra nadrukkelijk zichtbaar aanwezig "vanwege de verhoogde dreiging".'

Aldus NOS.
Lijkt me verstandig. Gezien ze hier toch met automatische geweren rondlopen kunnen ze misschien snel ingrijpen!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:09
Recap:
-2 explosions at airport. Reports of 10-17 dead.
-gunfire and shouting in airport was reported by eyewitnesses prior to airport explosions
-explosions at metro stations. Many media have reported 4 explosions at metros.
-RT reports another 10 dead in metro explosions
-All major public transit in Brussels is now closed.

https://www.reddit.com/live/wmk50bsm9vt3

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Van een persoonlijke bron heb ik het volgende vernomen:
De MARSOF en 1 compagnie zijn nu aan het klaarmaken om naar de grens te gaan

Xbox: Gulpener88

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Stoney3K schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:10:
[...]

Je kan in de vertrekhal bij de security veel meer slachtoffers maken dan in één vliegtuig passen.
True, maar het psychologische effect zal dan nog erger zijn, denk ik.. Als een vliegtuig ontploft boven een stad en op de stad crashed..

• frye
Ik krijg meer en meer de indruk dat de arrestatie van "Abdeslam" een hele complot-theorie is.
De euforie dat ze hem eindelijk hebben en dan enkele dagen erna een grote aanslag plegen.

Dit lijkt meer en meer allemaal gepland te zijn...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:13

Garyu

WW

Dit was niet bij de security, nog niet eens in de buurt van. Tenminste, als je naar de foto's kijkt, is het het vanaf hier nog zeker een paar honderd meter lopen tot je in de rij staat bij de security. Het is echt meteen als je binnenkomt zeg maar :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Lijkt me onwaarschijnlijk. De foto's laten zien dat de aanslag plaats vond bij de check-in balies. De security gates zijn een heel stuk verderop. Dat loop je niet even terug als je bij de security tegengehouden bent. Overigens is het bij de security gates vaak ook erg druk, dus dat zou ook een effectief doelwit zijn geweest.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:24
VTM:

"Volgens politiebronnen zijn er 13 doden in Zaventem en 35 gewonden. In Maalbeek zou er sprake zijn van 10 doden."

• Krukar
Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:11:

Aldus NOS.
Beetje flutmelding dus, ben laatste paar maanden regelmatig op Schiphol geweest en de KMar was daar al "extra nadrukkelijk zichtbaar aanwezig". Ze liepen daar te patrouilleren met machinegewerne in de hand.

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Garyu schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Dit was niet bij de security, nog niet eens in de buurt van. Tenminste, als je naar de foto's kijkt, is het het vanaf hier nog zeker een paar honderd meter lopen tot je in de rij staat bij de security. Het is echt meteen als je binnenkomt zeg maar :).
idd, dit lijkt meer op "laten we zo veel mogelijk slachtoffers maken" dan een echt doordacht iets.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:48
Lockdown voor geheel Brussel

• DennusB
  • Niet online
Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Beetje flutmelding dus, ben laatste paar maanden regelmatig op Schiphol geweest en de KMar was daar al "extra nadrukkelijk zichtbaar aanwezig". Ze liepen daar te patrouilleren met machinegewerne in de hand.
Blijkbaar werkt t, want hier is nog niets (even afkloppen) gebeurd.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:13

Garyu

WW

frye schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:12:
Ik krijg meer en meer de indruk dat de arrestatie van "Abdeslam" een hele complot-theorie is.
De euforie dat ze hem eindelijk hebben en dan enkele dagen erna een grote aanslag plegen.

Dit lijkt meer en meer allemaal gepland te zijn...
Ik denk eerder andersom. Nu ze hem hebben gearresteerd wordt de volgende aanslag versneld afgespeeld, om te voorkomen dat ze gearresteerd worden omdat hij is gaan praten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Gertjuhjan schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:12:
Van een persoonlijke bron heb ik het volgende vernomen:
De MARSOF en 1 compagnie zijn nu aan het klaarmaken om naar de grens te gaan
Dé grens? Welke is dat dan?

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Volgens mij lopen ze al jaren met iig semi automatische wapens. Je ziet ze eigenlijk altijd wel.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Al het openbaar vervoer ligt stil.

• Kenhas
Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:14:
[...]

grens belgie-nederland.

Was, dacht ik, een half uurtje geleden bekend gemaakt op het moment dat er bekend werd dat er meer patrouilles waren op de luchthavens in nederland

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

[...]

De Nederlandse grens. Dit zijn nederlands militairen die proberen te zorgen dat er niks NL binnenkomt op de eerste plaats... alle autos checken.. en mocht er ondersteuning nodig zijn in brussel die kant op.

Xbox: Gulpener88

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
[...]

Edit: Hierboven dus antwoord

[ Voor 16% gewijzigd door Terranova op 22-03-2016 10:15 ]

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
[...]

Zo'n grote en hoge ruimte is juist geen goede plek om veel slachtoffers te maken. De kracht kan namelijk veel te snel weg.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Inmiddels meer cijfers (onbevestigd) over de dodentallen:
'Doden bij metrostation Maalbeek'

Belgische media melden dat er bij de aanslag bij het metrostation Maalbeek tien doden zijn gevallen. Bij Zaventem zouden 13 mensen zijn omgekomen.
(NOS)

Is er al iets van een persconferentie gepland of is er te veel chaos op het moment?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Krukar
VRT heeft het over twee bommen bij Zaventem, één zelfmoordterrorist en een bompakket schijnbaar.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Heb net een maatje bij de nl marine gesproken. Schijnt dat ze vanuit Rotterdam onderweg zijn naar Antwerpen ter ondersteuning

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 22:10
11.15 persconferentie met de eerste feiten.

Verder is dit gewoon weer jammer.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Blijkbaar werkt t, want hier is nog niets (even afkloppen) gebeurd.
Tja..
Voor mensen met onderbuikgevoelens kun je nooit genoeg doen, maar feit is dat je het niet tegengaat.
Iedereen loopt met koffers naar de vertrekhal, daar helpt de 'zichtbare' aanwezigheid echt 0,0 voor. Is puur om veiligheidsgevoel te verbeteren.

Denk dat onze grootste winst komt door het 'theedrinken' (buurtwachten, etc), waardoor er geen/minder ghettovorming is zoals in Belgie/Frankrijk.

• DennusB
  • Niet online
D_Jeff schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:

Weet je waar dit te zien zal zijn?

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
Garyu schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Ik denk eerder andersom. Nu ze hem hebben gearresteerd wordt de volgende aanslag versneld afgespeeld, om te voorkomen dat ze gearresteerd worden omdat hij is gaan praten.
Ik zat nu net precies hetzelfde te denken...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• SmokingSig
  • Laatst online: 11-09 14:46
D_Jeff schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:

Bron ?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Weet niet of dit al voorbij is gekomen. Maar inderdaad belgische grens.

http://www.omroepbrabant....aanslagen+in+Brussel.aspx

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Mobiel netwerk ligt eruit... Overbelasting natuurlijk. Fijn dit. nog meer paniek voor de mensen daar.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoeveel doden zijn er tot nu toe? 13 op de luchthaven, en 10 bij het metrostation?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:17:
Hoeveel doden zijn er tot nu toe? 13 op de luchthaven, en 10 bij het metrostation?
Ja, maar nog niks officieels volgens mij.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:24
pven schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:17:
Dat wordt wel gezegd ja

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Tenzij je natuurlijk in een flat vliegt. :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 22:10
Q Music radio nieuws.

Uitzender nog onbekend

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
[...]

Beetje flutmelding dus, ben laatste paar maanden regelmatig op Schiphol geweest en de KMar was daar al "extra nadrukkelijk zichtbaar aanwezig".Ze liepen daar te patrouilleren met machinegewerne in de hand..
Dat is niet echt iets van de laatste tijd ofzo, dat doen ze al jaren op die manier.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
corporalnl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:17:
Weet niet of dit al voorbij is gekomen. Maar inderdaad belgische grens.

http://www.omroepbrabant....aanslagen+in+Brussel.aspx
Logisch natuurlijk, want de grens met Frankrijk was al zwaar onder controle, nu alleen maar heftiger, dus de logische optie voor ze is om naar Nederland te vluchten.

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Kaap schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Logisch natuurlijk, want de grens met Frankrijk was al zwaar onder controle, nu alleen maar heftiger, dus de logische optie voor ze is om naar Nederland te vluchten.
Wat er nog te vluchten valt.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02
Iedereen wordt door de politie verwijderd aan de Wetstraat 16. Er is sprake van een verdacht voertuig #vrtnieuws
VRT-journalist Bert Rymen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Eigenlijk wel bizar, familielid gaat over paar weken vliegen, ik volgende maand. Je gaat toch anders het vliegveld op zo. Natuurlijk moet je niet gaan doemdenken dat je de lul bent als je nu gaat vliegen, maar je gaat er toch anders naar kijken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Axente
  • Laatst online: 09-05-2022
Kaap schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Duitsland en luxemburg zullen hetzelfde doen al lijkt me dat kans naar Nederland groter is.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Tja dit soort dingen zijn nooit te voorkomen, hoe strikt je alles ook beveiligd (denkt te hebben). Het is helaas de wereld waarin we momenteel leven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Gelukkig is dat jouw mening.
Sterker nog : Er niks tegen doen, DAT is pas onzin.
En ik deel zijn mening. Wat denk je zelf, als er een menigte loopt van ~40+ man, waarvan twee van deze idioten zitten die wat arabisch gaan roepen en daarna zichzelf opblazen (zal binnen een paar seconden gebeuren) dat ze binnen die paar seconden een kogel krijgen?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Hoe ver zijn de metrostation Maalbeek, Schuman en Arlois van elkaar vandaan?
Die volgen alledrie op elkaar. Daar zit elke keer 500 meter tussen of zo: Kunst-Wet (Arts-Loi) -> Maalbeek -> Schuman.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:19:
[...]

In Israël is het toch een aantal keer vrij effectief gebleken anders.
Op drukke luchthavens?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:48

Ypho

Allround Nerd

PolarBear schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:19:
[...]

In Israël is het toch een aantal keer vrij effectief gebleken anders.
Ik denk dat de security daar een stuk hoger is dan in Belgie. En dan moet er op het moment van de kreeg net iemand met een wapen staan, en binnen een korte tijd mikken en (raak) schieten. (Plus dan ook 100% zeker weten dat het iemand is die een aanslag wilt plegen)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
Gertjuhjan schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:15:
[...]

De Nederlandse grens. Dit zijn nederlands militairen die proberen te zorgen dat er niks NL binnenkomt op de eerste plaats... alle autos checken.. en mocht er ondersteuning nodig zijn in brussel die kant op.
MARSOF gaat geen auto's controleren, die hebben wel wat beters te doen. :P
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926