• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:04
Terreurniveau in België opgetrokken naar niveau 4 op school van 4.

Moet eerst weer iets gebeuren voor men dit aanpast :(

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Migrator schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:15:
Je kunt elk vliegveld in de openbare ruimtes met best veel spul binnenkomen; het is niet te doen iedereen die een gebouw in/uit gaat te controleren. Idem stations, drukke winkelcentra...
En dat wil je ook helemaal niet. Dan wint de terreur pas echt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Ja en vervolgens gaan ze het hier doen? Dan mogen ze wat mij betreft gelijk weer oprotten
Nee, want daar is het onderling geneuzel (soenniet etc); hier is het afzetten tegen het Westen (normen & waarden en/of kalifaat-ophemeling).

Als oprotten gelijk staat aan een vertekend beeld van de situaties, dan heb je wel een uitdaging in het maken van valide argumenten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

ward3112 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:

Stond al lange tijd op 3, wat betekent dat een dreiging mogelijk is/verwacht wordt..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Er zijn wat beveiligingsbeelden opgedoken, of het fake is weet ik niet..
https://twitter.com/vsevolod_tk/status/712190888965869568

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• MrInfamous
Nu aanslag in metro ook???

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
"Enorme lichtflits op 30, 40 meter"
Ooggetuige Dennis Kranenburg vertelde op NPO1 zijn verhaal. "We kwamen net aan en wilden net de rij ingaan om in te checken. Toen was er op 30, 40 meter een enorme luchtflits. Stukken plafond kwamen naar beneden. Iedereen begon te gillen en mensen begonnen te rennen. Daarna volgde er een tweede explosie. We zijn weggerend. We werden geholpen door mensen van vliegveld. Zijn in een ruimte gaan zitten, met zo'n vijftien man, we hebben de deur gebarricadeerd. Toen er werd geklopt zijn we door de vertrekhal weggegaan. Er hing een enorm penetrante geur. Er was heel veel schade. Mensen werden gereanimeerd. We moesten bijna over de mensen heen stappen. We staan nu buiten."

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Twhomp schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Draai het eens om:

Op een dag wordt Nederland elke dag 100 keer gebombadeerd. Dus je vlucht. Naar het Midden-Oosten.
En die zeggen: Niks ervan, blijf maar lekker in je eigen land.
Als je je dan gewoon een beetje aanpast aan het gast land zou er denk ik geen probleem zijn, geen land wat op dit moment Nederlanders zou weigeren hoor. Maar ze hebben dit zelf veroorzaakt, al die idioten met hun "Allah Akbar" en bomgordels veroorzaken dat. Eigen schuld, dikke fucking bult.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Config schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:12:
Weet je, ik ben ook om. We moeten geen honderdduizenden mensen binnen laten komen in Europa zonder papieren en backgroundchecks. C'est ca.
Die terroristen komen in de meeste gevallen gewoon uit Europa hoor. Je geeft de terroristen juist hun zin als je vluchtelingen die ook worden verdreven door terrorisme op een hoop gooit met de terroristen. Dat is wat ze willen: een "wij" tegen "zij".

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Bron?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Migrator schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:15:
Je kunt elk vliegveld in de openbare ruimtes met best veel spul binnenkomen; het is niet te doen iedereen die een gebouw in/uit gaat te controleren. Idem stations, drukke winkelcentra...
Vooral stations en vliegvelden. In een voetbalstadion is het wel raar dat je rondloopt met een grote rugzak of koffer met een bom erin. Op dit soort plekken waar reizigers met bagage komen, val je helemaal niet op.

Punctuality is the politeness of kings

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ATS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:
[...]

En dat wil je ook helemaal niet. Dan wint de terreur pas echt.
Mijn punt precies. Het is naief om te denken dat je alles kunt voorkomen en je laat de terroristen winnen als je het wel probeert. Enige controle is gewenst, maar er is een optimum.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Cybercoala
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2022
Het hoeft toch niet altijd zo zwart/wit te zijn? Bij het ene nieuwsbericht denk ik: Dat is een ongeluk, en bij het andere bericht, verwacht ik dat het om een aanslag gaat.

[/quote]We horen over 2 explosies, voor de rest niks
[quote]

Dat is het nieuws, maar we weten meer: We weten dat het belgie is, wat al een tijdje onrustig is, we weten dat de dader van parijs net is opgepakt, en zo weten we meer dingen, Samen met de omstandigheden doen mij vermoeden dat het om een aanslag gaat.

Waren de omstandigheden anders, had ik wellicht gedacht dat het om een ongeluk ging.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ward3112 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:

Zo kan een overheid het ook nooit goed doen he?
Ze passen hem aan naar 4 en dan blijkt er een jaar niets te gebeuren, dan schreeuwt iedereen moord en brand. Passen ze hem aan naar 3 (waaruit dus blijkt dat een aanslag best wel mogelijk is!), gebeurt er wat, is het weer niet goed...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MrInfamous
live nieuws vrt
was wel nog onzeker

edit: sprake van rook uit een metrostation

[ Voor 12% gewijzigd door MrInfamous op 22-03-2016 09:20 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Ja en vervolgens gaan ze het hier doen? Dan mogen ze wat mij betreft gelijk weer oprotten
Ik durf dat soort stellingen niet in te nemen als ik 's avonds dolgelukkig aan mijn twee kinderen denk die fris gedoucht zijn en veilig in hun bed liggen met een volle buik.

Als hier oorlog komt, ben ik ook weg met mijn gezin.

Stom hè, doen sommige Syrische gezinnen ook....

Ja, er vloeit ook risico mee deze kant op, maar moet je daarom alles maar tegenhouden?

Zo klote allemaal, want er is geen goede oplossing hiervoor.

Te koop....

• Rainesh
stond net op ad.nl een filmpje van vertrekhal. Maar kon het niet afspelen, stond een waarschuwing bij dat het als schokkend ervaren kan worden.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:18:
[...]

En het blinde racisme werkt dus goed in Nederland, alle islam mensen zijn nu terroristen. Enjoy your stay.. dafuq 8)7
Volgens mij bedoeld hij dat hij geen onderscheid maakt tussen IS, Al Qaida etc. Jij haalt de normale moslims er nu bij 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37

Snuffel

Vroem!

alle islam mensen zijn nu terroristen
Nee hoor, het omgedraaide is vaak wel het geval.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Er was bekend geworden na de vangs afgelopen week van Abdeslan (of wat zijn naam ook was) dat er minstens 90 terroristen met de plannen voor zelfmoordaanslagen Europa in waren geloodst.

De aanslagen die wij hier zien zijn voorbereide aanslagen die mogelijk zijn versnelt door IS gerelateerde partijen omdat al hun topmensen dood of gevangen zijn genomen. De kans is groot dat veel namen van de infiltranten in handen zijn gekomen van de geheime diensten en het leger. Een dergelijke situatie zorgt ervoor dat de infiltranten snel moeten reageren, deels onder het mom van vergelding en deels omdat de kans om te worden opgepakt met een veelvoud is vergroot.

op de vraag of er meer politie en militairen aanwezig moeten zijn kun je de wedervraag stellen of een militair met zijn (getrainde) oog een vermomende terrorist kan herkennen. Een terrorist is niet een Noord-Afrikaanse man met baard en Islamitische kleding aan maar waarschijnlijker iemand met een dikke winterjas en gympen. Probeer die maar eens te herkennen tijdens spitsuur en dan moet je hem nog stoppen.
Er zijn meldingen van schoten wat erop kan wijzen dat ze gepot waren door veiligheidsdiensten waardoor de explosiesvoortijdig zijn tot ontploffing gebracht. De kans bestaat dat ze in volle treinen met hoge snelheid zich wilde opblazen, dit zou veel meer slachtoffers hebben gemaakt.

Natuurlijk is dit allemaal speculaties maar ik probeer ze te doen op basis van de informatie die ik heb. Wat mij altijd kwaad maakt is het mediacricus. Dit is zomaar een aanslag ik schat het aantal slachtoffers < 50. Ik vind het geen grote aanslag, hij ligt in de lijnen van hoe alles gaat. maar door het mediacircus zijn we verzekerd van twee weken sociale onrust wat drechtse groeperingen laat groeien en waardoor IS gerelateerde partijen harder en met meer impact hun bedreigingen kunnen schreeuwen. Mensen zijn echt zo dom soms...maar goed mening enzo.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:54

Saffie_time

Why use this? 42!

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:17:
Er zijn wat beveiligingsbeelden opgedoken, of het fake is weet ik niet..
https://twitter.com/vsevolod_tk/status/712190888965869568
Zonder bron is dat wel heel heel heel erg snel!
En daarbij raar dat dit nu al naar buiten komt...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Snuffel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Inderdaad.... hun eigen achterban blijft er maar altijd stil over.. nog even en iedereen kijkt met een schuin oog

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Rainesh
Filmpje is verwijderd :|

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Angeloonie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Volgens mij bedoeld hij dat hij geen onderscheid maakt tussen IS, Al Qaida etc. Jij haalt de normale moslims er nu bij 8)7
Probleem is, we weten niet eens of het eens van die groeperingen zijn. Ja, de kans is 99% dat het zo is, maar kan net zo goed een nieuwe groepering zijn die wraak wil nemen voor de arrestatie van <die ene gast waarvan ik de naam niet kan/wil onthouden>.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• dreamscape
Snuffel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Ook niet. Alleen plakken we bij islam wel het stickertje erop en als mensen een abortuskliniek in de fik steken, noemen we het niet christenterroristen...

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Als je je dan gewoon een beetje aanpast aan het gast land zou er denk ik geen probleem zijn, geen land wat op dit moment Nederlanders zou weigeren hoor. Maar ze hebben dit zelf veroorzaakt, al die idioten met hun "Allah Akbar" en bomgordels veroorzaken dat. Eigen schuld, dikke fucking bult.
Je begrijpt toch mag ik hopen dat ze daarvoor juist vluchten. Wat jij zegt is dat mensen alleen mogen vluchten als er niemand is om voor te vluchten. Of als ze enkel vluchten voor duidelijk identificeerbare terroristen. Als het zo makkelijk was bestond terrorisme niet.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
[...]

En het blinde racisme werkt dus goed in Nederland, alle islam mensen zijn nu terroristen. Enjoy your stay.. dafuq 8)7
Nee nee, niet meteen wensdenken dat ik een racist ben. En islam is geen ras, slimmie.

Wat ik bedoel, is dat ik geen verdere identificatie nodig heb van "wie" het heeft gedaan. al qaeda, IS, PKK, who cares...

• ANTHONY_
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 01:00
Goede Belgische livestream (VRT):

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/Livecenter/1.2607821

Deze spreken nu ook van ontruiming station Brussel-Centraal en bepaalde metro-lijnen.

• DennusB
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Je begrijpt toch mag ik hopen dat ze daarvoor juist vluchten. Wat jij zegt is dat mensen alleen mogen vluchten als er niemand is om voor te vluchten. Of als ze enkel vluchten voor duidelijk identificeerbare terroristen. Als het zo makkelijk was bestond terrorisme niet.
Dat snap ik, maar ze creëren de beelden toch echt zelf. Massa verkrachtingen, aanrandingen etc. Dit is alleen maar een +1 op de lijst weer.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dreamscape schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Ook niet. Alleen plakken we bij islam wel het stickertje erop en als mensen een abortuskliniek in de fik steken, noemen we het niet christenterroristen...
Volgens wie? Iemand die een abortuskliniek in de fik steekt is volgens dezelfde definitie een terrorist, en daar mag je best christen voor zetten als het duidelijk is vanuit hun christelijke waanideeën.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ATS
België dus in lock-down.

Op zich niet gek met dreiging level 4 in het hele land.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
[...]

En het blinde racisme werkt dus goed in Nederland, alle islam mensen zijn nu terroristen.
Want het schouders ophalen en wegkijken zoals men gewoonlijk in Nederland doet is aan zijn einde gekomen?

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Op AD.nl nog een 2 tal foto's te zien die volgens mij nieuw zijn:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...al-Brussels-Airport.dhtml

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:09
Van Twitter, Rook bij uitgangen van de Metro (Station Maalbeek) :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeI1_tZW8AAAM8F.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Theebag op 22-03-2016 09:24 ]

Verwijderd

Twhomp schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Draai het eens om:

Op een dag wordt Nederland elke dag 100 keer gebombadeerd. Dus je vlucht. Naar het Midden-Oosten.
En die zeggen: Niks ervan, blijf maar lekker in je eigen land.
..... dat is inderdaad precies wat er gaat gebeuren als we die kant in zouden vluchten. Wat een mental gymnastics er wel niet nodig zijn om jouw punt validiteit mee te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 09:23 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ook aanslag @ Maalbeek Metrostation :(

• MrInfamous
nu ook 2de metro station waar rook uitkomt wordt gemeld

• Njay
Ik zeg grenzen dicht ... betere controles ..

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:13
https://pbs.twimg.com/media/CeI1_tZW8AAAM8F.jpg

Schijnt ook iets bij de metro te zijn?!

[ Voor 5% gewijzigd door FabianGTI op 22-03-2016 09:23 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37

Snuffel

Vroem!

dreamscape schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Ligt eraan.
Terorrisme heeft als doel om (een deel van) de bevolking angst aan te jagen.
Dus als het in de fik steken van een abortuskliniek dat doel heeft, dan is het net zo goed terrorisme, ongeachte wie het uitvoert.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
ANTHONY_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
Goede Belgische livestream (VRT):

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/Livecenter/1.2607821

Deze spreken nu ook van ontruiming station Brussel-Centraal en bepaalde metro-lijnen.
Dit is waarschijnlijk preventief.
Als er een aanslag plaatsvind in een luchthaven is de kans groot dat andere primitievelingen ook bezig zijn met meer aanslagen, dus dan ontruim je plekken waar veel mensen samenkomen todat je die primitievelingen hebt opgepakt.
Zag je in Londen destijds ook.

• Config
Auredium schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
Er was bekend geworden na de vangs afgelopen week van Abdeslan (of wat zijn naam ook was) dat er minstens 90 terroristen met de plannen voor zelfmoordaanslagen Europa in waren geloodst.

De aanslagen die wij hier zien zijn voorbereide aanslagen die mogelijk zijn versnelt door IS gerelateerde partijen omdat al hun topmensen dood of gevangen zijn genomen. De kans is groot dat veel namen van de infiltranten in handen zijn gekomen van de geheime diensten en het leger. Een dergelijke situatie zorgt ervoor dat de infiltranten snel moeten reageren, deels onder het mom van vergelding en deels omdat de kans om te worden opgepakt met een veelvoud is vergroot.

op de vraag of er meer politie en militairen aanwezig moeten zijn kun je de wedervraag stellen of een militair met zijn (getrainde) oog een vermomende terrorist kan herkennen. Een terrorist is niet een Noord-Afrikaanse man met baard en Islamitische kleding aan maar waarschijnlijker iemand met een dikke winterjas en gympen. Probeer die maar eens te herkennen tijdens spitsuur en dan moet je hem nog stoppen.
Er zijn meldingen van schoten wat erop kan wijzen dat ze gepot waren door veiligheidsdiensten waardoor de explosiesvoortijdig zijn tot ontploffing gebracht. De kans bestaat dat ze in volle treinen met hoge snelheid zich wilde opblazen, dit zou veel meer slachtoffers hebben gemaakt.

Natuurlijk is dit allemaal speculaties maar ik probeer ze te doen op basis van de informatie die ik heb. Wat mij altijd kwaad maakt is het mediacricus. Dit is zomaar een aanslag ik schat het aantal slachtoffers < 50. Ik vind het geen grote aanslag, hij ligt in de lijnen van hoe alles gaat. maar door het mediacircus zijn we verzekerd van twee weken sociale onrust wat drechtse groeperingen laat groeien en waardoor IS gerelateerde partijen harder en met meer impact hun bedreigingen kunnen schreeuwen. Mensen zijn echt zo dom soms...maar goed mening enzo.
Ik geloof niet in 100% zekerheid, maar wat sterkere politie/justitie mag van mij best. Preventief fouilleren, preventief huiszoeken in zo'n hoek als Molenbeek, geen probleem voor mij.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:58

swv

corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Zullen we even rustig afwachten wat er is? Dit bedoel ik dus, beetje rook? AANSLAG! Gelukkig werkt de wereld zo niet. En ja ik weet dat de kans groot is.
Dude 8)7 Maar je hebt wel een punt.

• Config
Zo, de metrobom is zojuist bevestigd op Sky. Dit is gecoördineerd.
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Probleem is, we weten niet eens of het eens van die groeperingen zijn. Ja, de kans is 99% dat het zo is, maar kan net zo goed een nieuwe groepering zijn die wraak wil nemen voor de arrestatie van <die ene gast waarvan ik de naam niet kan/wil onthouden>.
En dat is dus precies wat mij niet boeit. Allemaal kut.

[ Voor 76% gewijzigd door Config op 22-03-2016 09:25 ]

• ATS
Njay schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:22:
Ja, dat helpt tegen gasten die gewoon uit je eigen achterbuurt komen... 8)7

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:52
[...]

Zullen we even rustig afwachten wat er is? Dit bedoel ik dus, beetje rook? AANSLAG! Gelukkig werkt de wereld zo niet. En ja ik weet dat de kans groot is.
Ik ben absoluut niet voor paniekerig reageren, maar kom op zeg 8)7

• Jolke
  • Nu online
Metro station is dichtbij de EU centrum.

'highly likely possibility of a terrorist attack' volgens Sky.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:24:
Zo, de metrobom is zojuist bevestigd op Sky. Dit is gecoördineerd.
Bevestigd door wie/wat/waar?

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:11:
[...]

Totaal niet, laten we eerlijk zijn. We horen over 2 explosies, voor de rest niks. letterlijk niks, gelijk lopen de doemdenkers al luid te verkondigen "We hebben het jullie verteld! het is een aanslag!". Terrorisme gaat om angst aanjagen, dus precies gelukt toch? rationeel denken is weg bij dit soort gebeurtenissen, we praten uit emotie, niet uit goed nadenken, en dat is precies wat ze willen, want dan ga je fouten maken.
Ok, we mogen dus niet meer logisch nadenken, omdat we dan de terorristen hun zin geven.
Ik snap je punt wel hoor, maar je doet precies het tegenovergestelde: je kop in het zand steken.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:21:
[...]

Dat snap ik, maar ze creëren de beelden toch echt zelf. Massa verkrachtingen, aanrandingen etc. Dit is alleen maar een +1 op de lijst weer.
Ja als (nagenoeg) alle vluchtelingen massaverkrachters waren was het duidelijk. 'Helaas' is dat niet zo, ze vluchten juist voor diegene.

Overigens vind ik ook helemaal dat degene die in asielzoekerscentra andere aanvallen vanwege hun geloof, geaardheid, etc een enkele reis terug moeten krijgen. Maar jouw logica dat een terrorist er net zo uit ziet als een burger en ze dus allemaal (potentiele) terroristen zijn, is wel heel simpel. Zullen we maar gewoon vluchtelingen gaan bombarderen? Het zijn toch allemaal of terroristen of verkrachters.

Edit: Uiteraard offtopic, mijn laatste post hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 22-03-2016 09:25 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Pfff, kreeg net een appje binnen dat er een aanslag was in Brussel :o nieuws aangezet en jeetje!!!

Eerste reactie is toch echt: grenzen dicht, tweede reactie: Godver :( alweer! Kunnen we niet gewoon "normaal" met elkaar leven?

• Njay
ATS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:24:
[...]

Ja, dat helpt tegen gasten die gewoon uit je eigen achterbuurt komen... 8)7
dat niet maar wel tegen de hele instroom van vluchtelingen en andere meuk uit omgrenzende landen

• dreamscape
backupdevice schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Man echt. Er zijn vandaag onschudlige mensen die of voor werk weg moesten of op vakantie gaan in een vertrek hal opgeblazen door een of andere wazige gek die vroeger te veel op zijn hoofd is gevallen . Zullen we de discussie of we de schuld aan moslims of christenen even naast ons neer leggen of vind je de discussie belangrijker .
Dude, ik ben juist degene die zegt dat je niet meteen dat soort stickertjes moet plakken. Misschien even de discussie volgen en op de juiste persoon reageren :?

• corset
SkyNews heeft zojuist aangegeven dat er nu meer slachtoffers zijn gevonden dan de eerste dode. Op dit moment is het totaal aantal doden onbekend. De nummers van 11 van het Nederlandse nieuws kloppen dus gelukkig niet, laten we hopen dat het lager is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Daarom zegt hij dus dat het voor hem allemaal een pot nat is. Moslimterrorist is moslimterrorist, welke "brand" ze ook voeren.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jolke
  • Nu online
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:26:
SkyNews heeft zojuist aangegeven dat er nu meer slachtoffers zijn gevonden dan de eerste dode. Op dit moment is het totaal aantal doden onbekend. De nummers van 11 van het Nederlandse nieuws kloppen dus gelukkig niet, laten we hopen dat het lager is.
Idd, en laten we hopen dat het bij de (nu) drie explosies blijft. :/

• Krukar
Denk dat het op dit moment beter is om de aanslagplegers te profilen (als ze weten wie het zijn geweest), om te kijken waar ze vandaan komen (e.g. welke buurten), dan vervolgens te gaan onderzoeken waarom dat soort gajes daar vrij rond kan lopen en daar iets aan te doen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Probleem is dit soort mensen wonen al in je land en hoeven dus je land niet in/

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
[...]

Dude...wat had je anders verwacht?

Foto van gewonden bij metrostation Maalbeek

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeI3_-vXEAAh4dW.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-03-2016 09:27 ]

• corset
Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Hoe erg het ook klinkt, laten we inderdaad hopen dat 3 explosies genoeg zijn,

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Hallo Geert.

Dat heeft helemaal geen zin joh. Een deel van de (eerdere) aanslagplegers heeft hun middelen vanuit Europa verkregen en is niet eens buiten de EU geweest.
Natuurlijk pik je er misschien wat Syriegangers uit, als ze gebruikelijke routes nemen. Maar smokkel is van alle tijden en grenzen dicht is schijnveiligheid.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:19

Daniel36

vernieuwde formule

Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Ik vrees dat dit een geplande opzet is waarbij op meerdere plaatsen bommen afgaan.
Toeval zoals Corset hoopt geloof ik niet, helaas.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:09
Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:24:
Metro station is dichtbij de EU centrum.

'highly likely possibility of a terrorist attack' volgens Sky.
Metrostations Maalbeek en Schuman liggen naast elkaar, kan gerelateerd zijn (drukgolf door tunnel)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:30

Damian

Insane Obtrusion

Niet op de man spelen, of jij mag ook wegblijven.

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 22-03-2016 09:29 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:08
Voeg iets inhoudelijks toe, of post gewoon niet.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 22-03-2016 09:31 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:00

backupdevice

Boeh!

dreamscape schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:26:
[...]

Dude, ik ben juist degene die zegt dat je niet meteen dat soort stickertjes moet plakken. Misschien even de discussie volgen en op de juiste persoon reageren :?
Pardon me, iets te snel. Sorry

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Config
Prosac schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Hallo Geert.

Dat heeft helemaal geen zin joh. Een deel van de (eerdere) aanslagplegers heeft hun middelen vanuit Europa verkregen en is niet eens buiten de EU geweest.
Natuurlijk pik je er misschien wat Syriegangers uit, als ze gebruikelijke routes nemen. Maar smokkel is van alle tijden en grenzen dicht is schijnveiligheid.
so....jouw input is aangeven wat niet werkt....?

• corset
Damian schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:28:
Corset moet echt even wegblijven hier. Tering wat en jij naïef..
Niks met Naïef te maken, ik laat me niet leiden door emoties en doemdenken :) Natuurlijk is het zo dat het metro station een aanslag is, daar kan je weinig anders van maken. Maar wat als het de gehele wereld ging schreeuwen daar dat het een aanslag was, en het bleek iets anders te zijn? Sta je dus toch goed voor lul.

Ook erg jammer dat de Wilders stemmers gelijk op het topic zijn afgekomen om te verkondigen dat hij toch wel gelijk heeft..

• Krukar
De_Bastaard schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Blanke atheisten uit de lokale villa wijk.

Oh wait.
Misplaatst sarcasme.

Jij weet precies wie het was en uit welke buurt diegene kwam?
Dan zou ik even naar de politie gaan, dat soort informatie vinden ze denk ik wel waardevol...

• SmokingSig
  • Laatst online: 11-09 14:46

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:30:
[...]

Ook erg jammer dat de Wilders stemmers gelijk op het topic zijn afgekomen om te verkondigen dat hij toch wel gelijk heeft..
:')

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Config
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:30:
Erg jammer voor jou dat Wilders nu zo groot is dat puur zijn naam noemen niet genoeg meer is om discussies te winnen ;).

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zullen we het normaal houden en niet al te sterke meningen blaten en op de man spelen hier?

Het is geen nujij...

Te koop....

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Config schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Ze doen anders vrij weinig aan het corrigeren van hun eigen mensen.
Wat is dat nu voor opmerking? Moslims zijn net als jij en ik individuen. Ik ben Feyenoordsupporter maar ik heb nul verantwoordelijkheid voor wat een aantal eikels in Rome hebben uitgevreten.

• corset
Jep, voor de mensen die live updates willen:

YouTube: Sky News Live

Livestream van SkyNews met constant nieuwe updates over de aanslagen. Tot nu toe bekend:

Schoten + arabisch geschreeuw + 2 explosies vliegveld
1 explosie metro station
meer dan 1 dode
Alle metro stations dicht nu (joh, echt? Totaal niet verwacht)

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 22-03-2016 09:32 ]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Config schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:30:
[...]

so....jouw input is aangeven wat niet werkt....?
Want dat is verboten?

Dat geroeptoeter dat de grenzen dicht moeten.. terwijl keer op keer de aanslagen gepleegd worden door mensen die hier geboren zijn, die al langer in de EU waren.. Dus dat zal ontzettend veel zin hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Prosac op 22-03-2016 09:33 ]

• Jolke
  • Nu online
Metrostation Schuman, Arlois en Maalbeek, aldus NOS extra journaal.

• DennusB
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:31:
Zullen we het normaal houden en niet al te sterke meningen blaten en op de man spelen hier?
Volgens mij is hier nog steeds vrije meningsuiting toegestaan..

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Wat is dat nu voor opmerking? Moslims zijn net als jij en ik individuen. Ik ben Feyenoordsupporter maar ik heb nul verantwoordelijkheid voor wat een aantal eikels in Rome hebben uitgevreten.
Daar zijn meningen over verdeeld.

• Krukar
Betreffende metrostation is Maalbeek.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we het ontopic houden? Filosoferen over wie er wel of niet naïef is en op de man spelen is hier ongewenst.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Jolke schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:32:
Metrostation Schuman, Arlois en Maalbeek, aldus NOS extra journaal.
Kan ook 1 bom zijn, die schokgolf veroorzaakt in de tunnels.

Xbox: Gulpener88

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

The video being shared of supposed surveillance footage of the bomb going off inside the #Zaventem airport is fake. #Brussels

https://twitter.com/vsevolod_tk/status/712194936087519232

Te koop....

• corset
Krukar schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:32:
Betreffende metrostation is Maalbeek.
Komen nu ook onbevestigde geruchten binnen dat Schuman ook is "aangevallen"

• Webgnome
  • Nu online
Dat gaat niet werken als de mensen die de aanslagen plegen inwoners zijn van je land . Hier geboren en getogen alleen geen enkele kans op de arbeidsmarkt gehad omdat ze nu eenmaal allochtoon zijn.
Config schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:33:
[...]

Ja dit is daadwerkelijk wetenschappelijk onderbouwd, heb nu even geen bron voor je helaas. Het ging erover dat andere gemeenschappen dit wel hebben gedaan (Spaanse gastarbeiders, Indonesiërs (min of meer), Chinezen bijvoorbeeld) en daar zijn nu dus geen grote problemen mee.

Sociale cohesie is a real thing...
Aan de andere kant is het ook zo , in de Nederlandse maatschappij althans, dat juist moslims stelselmatig worden gediscrimineerd.... (gister nog groot in het nieuws geweest)

[ Voor 46% gewijzigd door Webgnome op 22-03-2016 09:35 ]

Strava | AP | IP | AW

• Njay
Het is gewoon erg lastig om er wat aan te doen ... maar helemaal niks werkt ook niet... zelfs met de hoogste dreiging gaat het nog mis in brussels..

• Krukar
Mocht iemand daar mensen kennen, wijs ze even op http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel
Kan misschien een hoop zorgen schelen....

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Webgnome schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:34:
[...]
Hier geboren en getogen alleen geen enkele kans op de arbeidsmarkt gehad omdat ze nu eenmaal allochtoon zijn.
Een groot deel van de aanslagplegers zijn hoger opgeleid, komen uit een prima omgeving en waren zeker niet kansloos.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Dat gaat niet werken als de mensen die de aanslagen plegen inwoners zijn van je land .
Precies. Zit je dan met je grenzen dicht. De enige die je daarmee treft is de handels- en transportsector van je land.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

"Trillingen onder kantoor Wetstraat 89", twittert onderstaande getuige. "Bebloede mensen komen uit de metro."

aldus rtl live blog

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• corset
Wat ik wel apart vind, waarom American Airlines? Als ze wraak willen nemen voor de arrestatie van die ene gast, waarom dan American Airlines? Oo

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
"Trillingen onder kantoor Wetstraat 89", twittert onderstaande getuige. "Bebloede mensen komen uit de metro."

aldus rtl live blog
Is dat een ander station? Of in de buurt van wat al bekend was?

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 17:50
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
Wat ik wel apart vind, waarom American Airlines? Als ze wraak willen nemen voor de arrestatie van die ene gast, waarom dan American Airlines? Oo
Twee vliegen in één klap. Wraakactie voor arrestatie en ondertussen er zeker van maken dat het zeer groot nieuws wordt in de USA

Is veronderstelling é

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

[...]

Dat gaat niet werken als de mensen die de aanslagen plegen inwoners zijn van je land . Hier geboren en getogen alleen geen enkele kans op de arbeidsmarkt gehad omdat ze nu eenmaal allochtoon zijn.
Bovendien kun je de grenzen niet effectief dicht doen tenzij je langs de hele grens een hek (of een muur) plaatst. Je kunt wel braaf de officiele grensovergangen controleren, maar er is zoveel grensgebied wat totaal niet in zicht is, dat het kinderlijk eenvoudig is om mensen of wapens de grens over te krijgen als je dat wil.

Ik woon zelf in een grensgebied en ik kan zo al een heel aantal plekken bedenken waar iemand totaal ongezien de grens over kan.

Het sluiten van de grenzen is pure symboolpolitiek dat geen enkele competente terrorist tegen gaat houden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb drie jaar naast Schuman gewoond en elke dag rond deze tijd daar de metro genomen tot ik naar Berlijn verhuisde :'(

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Belg meldt zich: ik werk op (letterlijk) een steenworp van de brandweerkazerne te Nossegem: om 8u werd er inderdaad massaal uitgereden. Tot op heden (9:36) komen er nog vrijwilligers toe en haast men zich naar BRU. hier is het nog niet voorbij... Ook hebben we meerdere collega's op de luchthaven (dagelijks wordt er gevlogen voor het werk): de werkflow is een beetje verstoord nu, iedereen hangt aan de telefoon....

• Webgnome
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
[...]

Een groot deel van de aanslagplegers zijn hoger opgeleid, komen uit een prima omgeving en waren zeker niet kansloos.
En waarom plegen juist dit soort mensen dan aanslagen?

Strava | AP | IP | AW

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:46
corset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:36:
Ach, wellicht gewoon willekeur. Maar kan natuurlijk ook te maken hebben met de Amerikaanse 'bemoeienis' met IS.

Op dit moment kan het vrijwel alles zijn.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Shinji schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Is dat een ander station? Of in de buurt van wat al bekend was?
Maelbeek

was al bekend

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Jolke
  • Nu online
YellowOnline schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:37:
Ik heb drie jaar naast Schuman gewoond en elke dag rond deze tijd daar de metro genomen tot ik naar Berlijn verhuisde :'(
Hoe ver zijn de metrostation Maalbeek, Schuman en Arlois van elkaar vandaan?
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
BLIJF ONTOPIC. Discussies over hoe je wel of niet moet reageren, discussies over bevolkingsgroepen en dergelijke zaken zijn ongewenst en voegen niets toe. Focus eerst op de actualiteit, later op de achtergronden. Posts over religie, het Midden-Oosten, 9/11, aliens, Wilders, schoonmoeders, etc zijn dus offtopic!
Achtergronden kunnen hier: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden besproken worden.

Als je in de buurt van Zaventem bent, laat dan via deze link weten dat je veilig bent:
http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel of
https://www.facebook.com/...risis_id=1058801477475926