Moet je nagaan dat een .com domein 1 of 2 jaar geleden nog € 7,99 / 8,99 was (moet ik even nazoeken).
En ik heb nog een .online account in beheer voor een klant van me.... die wordt nu €43,25 .... slaat toch nergens meer op.
Moet je nagaan dat een .com domein 1 of 2 jaar geleden nog € 7,99 / 8,99 was (moet ik even nazoeken).
_NooT_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:15:
Poeh, zojuist email ontvangen van prijsverhogingen Vimexx.... 25% !
https://www.vimexx.nl/prijzen
Das toch wel flink.
Reden is onder meer gestegen energie kosten + kosten hardware en software.
Nu snap ik dat prima voor de hostingpakketten, maar ook alle domeinnaam verlengingen krijgen deze prijsstijging. Nogal onredelijk vind ik.
Mijn vermoeden is dat hiervoor gekozen is om de hostingpakketten zelf niet extreem duurder te hoeven maken.
Voelt toch niet lekker.
Weet iemand of andere hostingproviders ook dergelijke prijsverhogingen (in de planning) hebben?
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Inkoopprijs van .nl is maar met een kwartje gestegen.Burns schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:21:
Ik ben net nieuw bij Vimexx, ik kwam van Versio. Maar bij Versio ben ik weggegaan ivm prijsverhogingen...
Mijn factuur is net betaald over 2023, dus ik ben nog net op tijd. En ik neem alleen een domeinnaam af. Ondanks dat een domeinnaam weinig stroom verbruikt, is de verhoging ook hiervoor 25%. Dat zal ook wel met afdracht SIDN te maken hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 27-02-2023 20:15 ]
Zeker. Ik heb zelf voor 2 jaar al verlengd, scheelt toch best veel geldThinkPad schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:15:
Ik heb alleen een (.nl) domeinnaam bij Vimexx. Heb kort even gezocht, maar echt een goedkoper alternatief dan Vimexx is er volgens mij niet? Ben verder tevreden over ze, maarja een domeinnaam is verder ook niet zo spannend natuurlijk
Ik moet in mei verlengen, dat kan ik beter nu gelijk maar doen om de prijsverhoging voor te zijn i guess?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Als ik op 'handmatig verlengen' klik dan lijkt dit maar voor 1 jaar te kunnen. Wanneer heb jij nog voor 2 jaar kunnen verlengen?ComputerHoed schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:48:
[...]
Zeker. Ik heb zelf voor 2 jaar al verlengd, scheelt toch best veel geld
Excuus, ik bedoelde 1 jaar.ThinkPad schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:16:
[...]
Als ik op 'handmatig verlengen' klik dan lijkt dit maar voor 1 jaar te kunnen. Wanneer heb jij nog voor 2 jaar kunnen verlengen?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Wordt er dan 1 jaar bij je einddatum opgeteld of vanaf vandaag 1 jaar?ComputerHoed schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:48:
[...]
Zeker. Ik heb zelf voor 2 jaar al verlengd, scheelt toch best veel geld
1 jaar bij je einddatum.H92! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:33:
[...]
Wordt er dan 1 jaar bij je einddatum opgeteld of vanaf vandaag 1 jaar?
Nooit problemen mee gehad, niet met gratis gekoppelde domeinen met andere extentie, niet met domeinnamen zelf... automatisch verlengen uitgeschakeld, direct opheffen... werkt al jaren zonder enig probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door DarkForce op 28-02-2023 00:44 ]
Sja, dit is echt de enige partij waar ik dit gezeik mee heb (gehad). Het zijn de sluwe truukjes die ze hanteren waar ik slecht tegen kan. Gewoon zonder bericht/notificatie een domein kapen.. Echt bizar en nog nooit meegemaakt in de 15 jaar dat ik domeinen beheer.DarkForce schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:42:
[...]
Nooit problemen mee gehad, niet met gratis gekoppelde domeinen met andere extentie, niet met domeinnamen zelf... automatisch verlengen uitgeschakeld, direct opheffen... werkt al jaren zonder enig probleem.
Ben maar bij één partij ooit goed genaaid en dat was bij Versio die een domeinnaam die ik voor 5 jaar vooruitbetaald had extra in rekening wilde brengen omdat ze hun tarieven tussentijds aanpaste en net voordat ze het domeinnaam wilde droppen (of zelfs kapen) heb ik deze met een bloedgang naar een andere registry getransfered.
Niet dat het niet erger kan, neem een tent als Freenom waar de laatste paar jaar mensen hun domeinnaam (gratis en betaald) registreerden maar deze kwijt zijn geraakt omdat Freenom a.k.a. OpenTLD a.k.a. BitSafe dat hele Freenom om zeep hebben geholpen. Dus het kan altijd erger
Die kosten worden wel door de registry zelf ook aangerekend, misschien niet het volledige bedrag dat jou aangerekend wordt, maar het is niet dat dat linea recta voor Vimexx is. Maar inderdaad, het is netjes om daar wat meer berichten over te sturen, maar ik ken genoeg partijen die dit niet doen.D-Ed schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:28:
Zet je automatisch verlegen uit zetten ze je domein dat je wel wil houdenper direct in quarantaine en kun je 69,- ex btw betalen. Hier sturen ze 0,0 berichtjes over, ook in je dashboard géén notificaties of iets anders…
2 jaar geleden nog voor de inflatie ging siteground ook ineens 20#% omhoog. ik vind vimexx prima, en nog steeds goedkoop!Kevjoe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Die kosten worden wel door de registry zelf ook aangerekend, misschien niet het volledige bedrag dat jou aangerekend wordt, maar het is niet dat dat linea recta voor Vimexx is. Maar inderdaad, het is netjes om daar wat meer berichten over te sturen, maar ik ken genoeg partijen die dit niet doen.
25% prijsverhoging is inderdaad wel fors nu, maar de marges van Vimexx zijn gewoon flinterdun, dus hiermee proberen ze niet alleen hun marges naar een (gezonder) niveau te liften, maar ook toekomstige stijgingen al direct op te vangen. Daarmee dat deze change nu ineens zo intens is.
Dat praat het niet goed, maar bij een budgethoster zoals Vimexx ga je gewoon heel grote stijgingen krijgen wanneer de kosten fel omhoog gaan.
Helaas weinig aan te doen.
Ik ben ook van plan te verhuizen van Versio naar Vimexx, mede vanwege de absurde prijsverhogingen die Versio doorvoert.Burns schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:21:
Ik ben net nieuw bij Vimexx, ik kwam van Versio. Maar bij Versio ben ik weggegaan ivm prijsverhogingen...
Ik ben hier zelf ook mee begonnen. De resellerprijs bij Versio ging van 9 euro naar 30 euro per maand. Ik heb nu een tiental namen verhuisd en dat verloopt op rolletjes. Wat ik wel heb gedaan is eerst een DNS template vullen met de juiste info zodat ik direct na het verhuizen de template kon toepassen op de verhuisde naam.Dunedin schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:52:
[...]
Ik ben ook van plan te verhuizen van Versio naar Vimexx, mede vanwege de absurde prijsverhogingen die Versio doorvoert.
Is jouw verhuizing een beetje goed verlopen? Heb je nog tips?
Dat was voor mij reden om naar Cloudways over te stappen. Erg tevreden over en zeer flexibel met upscalen of add-ons aan en uitzetten.martyblock schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:15:
[...]
2 jaar geleden nog voor de inflatie ging siteground ook ineens 20#% omhoog. ik vind vimexx prima, en nog steeds goedkoop!
Maar geldt dat niet specifiek voor .com namen? Zij hebben geen invloed hierop lijkt me.Schweino schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:19:
Let op met Vimexx, ze nemen het niet zo nauw met de wet (koop op afstand). Enkele uren na het verlengen van een tweetal van mijn .com domeinen heb ik ze een bericht gestuurd dat ik het wilde annuleren (na het lezen van hun nieuwe abonnementstructuur waar ik me niet in kan vinden).
Ze weigeren en geven aan dat de wet koop op afstand niet geldt omdat het maatwerk betreft.... Dit terwijl de verlenging pas per eind mei in zou moeten gaan en ik in de icann whois kan zien dat Vimexx nog geen verlenging in gang heeft gezet bij icann en daarmee dus ook nog geen kosten heeft gemaakt.
Ook geeft onderstaande artikel uit 2017 van @Arnoud Engelfriet aan dat hetgeen ze beweren onjuist is (om meerdere redenen, ook omdat ze nergens in het bestelproces vermelden dat je afstand doet van je herroepingsrecht).
https://blog.iusmentis.co...werk-wet-koop-op-afstand/
Pas dus op met deze club, ik wil er iig geen zaken meer mee doen.
Er is een apart Vimexx topic en daaruit blijken inderdaad dezelfde soort prijsverhogingen...aidovive schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:56:
[...]
Heeft iemand ervaring met gekke prijsverhogingen bij Vimexx? Ik wil niet weer voor verrassingen komen te staan. Vimexx is wel onderdeel van Team Blue (Ali Niknam). En bij bunq hadden ze er ook nogal een handje van zomaar prijzen aan te passen.
Welk topic bedoel je? Het topic waar we nu inzitten is de enige die ik ken?Burns schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Er is een apart Vimexx topic en daaruit blijken inderdaad dezelfde soort prijsverhogingen...
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Sorry, ik ben abuis, dacht dat die het Versio topic was, omdat er Versio stond. Maar ik bedoelde dit topic inderdaad, en de prijsverhoging die in maart door Vimexx is doorgevoerd.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:51:
Welk topic bedoel je? Het topic waar we nu inzitten is de enige die ik ken?
In deze casus geldt het naar mijn idee juist; Ik neem een dienst af bij een NL leverancier (Vimexx). Zij hebben nog niets in gang gezet bij ICANN en dus ook geen kosten gemaakt (nog steeds niet overigens) en accepteren mijn herroeping niet. Het gaat er dus om dat Vimexx die dienst die ik besteld heb niet direct geactiveerd heeft en daarmee dus ook geen kosten heeft gemaakt.aidovive schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:00:
[...]
Maar geldt dat niet specifiek voor .com namen? Zij hebben geen invloed hierop lijkt me.
[ Voor 79% gewijzigd door thespeed op 17-03-2023 00:50 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Bedankt.. Op mijn werk werkte het prima en toen ik thuis kwam werkte het ook nog niet.Gaitman schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 05:36:
DNS wijzigingen kunnen een tijdje duren voordat het overal is verwerkt. Dus misschien vandaag meer geluk.
[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 27-03-2023 12:45 ]
Lokkertjes zijn idd niet ongebruikelijk maar of je het ook moet inzetten als bedrijf is een tweede. Ik vind het eerste jaar tarief van Vimexx niet echt een lokkertje of een lekkere welkomstkorting, aangezien er andere partijen zijn die ook hosting aanbieden voor dezelfde prijs. Het echte lokkertje bij Vimexx is eigenlijk het starters pakket voor 0.54 cent (tweede jaar 0.71 centRoRoNL schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:22:
@Saybia Ze zien het zelf niet als 'afstraffing', maar juist als lokkertje, om klant te worden bij ze. Dan krijg je dus een welkomstbonus wanneer je een pakket afsluit. Niet heel ongebruikelijk toch?
Wat denk je dan van Ziggo? Of KPN? Of Basicfit? Of Spotify? Of...... Allemaal bedrijven waar nieuwe abonnees korting (of een of andere tablet/tv/speaker/whatever) krijgen. Strato, TransIP, ook die geven allemaal het 1e jaar korting. Vimexx doet dus echt niks raars en het staat je natuurlijk ook vrij ieder jaar over te stappen.Saybia schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:59:
[...]
Lokkertjes zijn idd niet ongebruikelijk maar of je het ook moet inzetten als bedrijf is een tweede. Ik vind het eerste jaar tarief van Vimexx niet echt een lokkertje of een lekkere welkomstkorting, aangezien er andere partijen zijn die ook hosting aanbieden voor dezelfde prijs. Het echte lokkertje bij Vimexx is eigenlijk het starters pakket voor 0.54 cent (tweede jaar 0.71 cent)
Het lijkt het mij gewoon niet verstandig om je klant op te zadelen met een verhoging in het tweede jaar. Spreek gewoon een enkel tarief af, klaar. Lekker duidelijk voor iedereen. Klanten hoor je te belonen voor hun loyaliteit. Ik heb mijn hosting nu bij een andere partij ondergebracht. Net zo duur als het eerste jaar bij Vimexx en voor hetzelfde tarief in het tweede jaar en al de jaren erna (afgezien van eventuele inflatie/energie correcties).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Het staat mij ook vrij om een ervaring en een vraag te stellen in een ervarings en discussie topic over een bepaald bedrijf waar ik van plan was een product af te sluiten. Dat andere bedrijven hetzelfde gedrag vertonen is mij bekend maar dat wil niet zeggen dat ik daar ook gecharmeerd van ben. Maar ik zit nu niet in een topic van een van de andere bedrijven want daar was ik gisteren niet mee bezig.FlipFluitketel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:19:
[...]
Wat denk je dan van Ziggo? Of KPN? Of Basicfit? Of Spotify? Of...... Allemaal bedrijven waar nieuwe abonnees korting (of een of andere tablet/tv/speaker/whatever) krijgen. Strato, TransIP, ook die geven allemaal het 1e jaar korting. Vimexx doet dus echt niks raars en het staat je natuurlijk ook vrij ieder jaar over te stappen.
Welke partij, als ik vragen mag?Saybia schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:59:
[...]
Ik heb mijn hosting nu bij een andere partij ondergebracht. Net zo duur als het eerste jaar bij Vimexx en voor hetzelfde tarief in het tweede jaar en al de jaren erna (afgezien van eventuele inflatie/energie correcties).
[ Voor 45% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-03-2023 11:25 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| traceroute to mail.zxcs.nl (185.104.28.17), 30 hops max, 60 byte packets 1 pfSense.home (192.168.60.1) 0.288 ms 0.173 ms 0.125 ms 2 static.kpn.net (195.190.228.110) 1.937 ms 2.176 ms 2.317 ms 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6 * * * 7 * * * 8 * * * 9 * * * 10 * * * 11 * * * 12 * * * 13 * * * 14 * * * 15 * * * 16 * * * 17 * * * 18 * * * 19 * * * 20 * * * 21 * * * 22 * * * 23 * * * 24 * * * 25 * * * 26 * * * 27 * * * 28 * * * 29 * * * 30 * * * |
Ja, heb ik ook. Ik heb ook bij KPN glas en mail verzenden via Vimexx lukt af en toe niet. Een oplossing zou wenselijk zijn.PerlinNoise schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:21:
Ik heb iets geks. Afgelopen weken kan ik slecht mail verzenden via mijn thuis (KPN glasvezel) verbinding.
Klantenserverice van Vimexx komt er ook niet uit, geen ip block igg. Ze geven wel aan: "Dit lijkt een blokkade bij KPN te zijn welke ik vaker heb gezien afgelopen week."
Hebben jullie hier ook last van?
Oke, goed om te weten. Ik heb contact met Vimexx en ik zal op het forum van KPN ook een topic openen.ASP schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:07:
[...]
Ja, heb ik ook. Ik heb ook bij KPN glas en mail verzenden via Vimexx lukt af en toe niet. Een oplossing zou wenselijk zijn.
Blijkbaar hebben jullie ook een block, want mijn IP adres staat blijkbaar op spamhaus blacklist... Heel raar, want ik heb nog nooit verbonden met spamrelay.zxcs.nlEr was een blokkade op mail.zxcs.nl, wat betekent dat er getracht is te verbinden met spamrelay.zxcs.nl, op poort 25.
Door de grote hoeveelheid aanvallen op onze mailservers hebben we alle IP's geblokkeerd die rechtstreeks met spamrelay getracht hebben te verbinden, maar op de PBL (Policy Block List) staan geblokkeerd. https://check.spamhaus.org/listed/?searchterm=
De SpamRelay server is namelijk enkel voor het ontvangen van email, en er hoort nooit rechtstreeks vanaf een thuis IP adres gemaild te worden. Dit hoort altijd vanaf een daadwerkelijke mailserver te gebeuren.
Bij deze hebben we de blokkade voor nu opgeheven, maar dit dient niet weer te gebeuren.
Mochten er verdere vragen zijn, dan horen we het graag!
[ Voor 10% gewijzigd door PerlinNoise op 01-05-2023 13:32 ]
Raar verhaal van Vimexx - mijn Outlook 365 verbindt gewoon met mail.zxcs.nl (poort 993 voor inbound en poort 465 voor outbound); er wordt dus niet rechtstreeks met spamrelay.zxcs.nl verbonden. Idem voor de mailclient op mijn smartphone.PerlinNoise schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:24:
@ASP @Heroic_Nonsense Opeens opgelost door Vimexx Support:
[...]
Beetje vreemde reactie met: Bij deze hebben we de blokkade voor nu opgeheven, maar dit dient niet weer te gebeuren.
Nee, precies!Heroic_Nonsense schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:30:
[...]
Raar verhaal van Vimexx - mijn Outlook 365 verbindt gewoon met mail.zxcs.nl (poort 993 voor inbound en poort 465 voor outbound); er wordt dus niet rechtstreeks met spamrelay.zxcs.nl verbonden. Idem voor de mailclient op mijn smartphone.
Maar goed, mijn verbinding ligt er ook maar zo nu en dan een paar minuten uit en lost zichzelf doorgaans weer op. Dus wellicht is er bij mij toch iets anders aan de hand.
[ Voor 78% gewijzigd door budjepaul op 07-05-2023 13:28 ]
Je bedoelt dan https://my.vimexx.nl/ ?budjepaul schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:10:
Ik kan ineens niet meer inloggen op Vimexx, en als ik 'wachtwoord vergeten' gebruik dan krijg ik een melding dat het account niet zou bestaan. Terwijl ik dit tot kortgeleden nog kon. Meer mensen die dit hebben?
Dich bis echt unne foëzen haas
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Uit de ticket:AW_Bos schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:30:
met welke reden blokkeren ze Bing, geven ze aan? En geven ze ook aan hoelang ze dit al doen en tot waneer?
ja dat kan - ook in bulk (bovendien kun je updates evt. automatiseren via calls vanaf je site met een plugin naar hun IndexNow API), maar is m.i. geen structurele oplossing voor het issueHeroic_Nonsense schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:04:
Bing heeft gelukkig de mogelijkheid om handmatig URLs toe te voegen:
https://www.bing.com/webm...20Bing%20search%20results.
Dan sta je in ieder geval in de zoekresultaten - ik durf je niet te zeggen of mutaties op de site worden opgepikt (normaal wel als je het op deze manier doet, maar door de blokkade wellicht niet).
Ja, die had ik ook gezien, echter daar wordt door ene medewerker van Vimexx juist het tegenovergestelde geschreven en dat ze wel degelijk alle publieke MS adressen whitelisten. Er wordt ook aangegeven om bij geval van problemen een ticket aan te maken, waardoor ik enige hoop kreeg dat ik geholpen zou worden door Vimexx.dbzokphp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:35:
Ik zie op Sitedeals.nl dat hier al een topic over was in 2020. Blijkbaar speelt dit al heel lang.
Het zou inderdaad fijn zijn als Vimexx hier meer openheid over geeft.
[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-09-2023 13:13 ]
De tiid hâldt gjin skoft.
De tiid hâldt gjin skoft.
Ja, dat was het.PDZ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:33:
@Heroic_Nonsense is je reactie bedoeld als antwoord op mij? Want ik heb helemaal geen VPS en Robohost is enige tijd geleden overgenomen door Vimexx, daar gaat mijn bericht over.
Inmiddels na tegenstrijde antwoorden van verschillende supportmedewerkers te hebben ontvangen is mij duidelijk dat verbinden via SSH met Cpanel hosting niet mogelijk is bij Vimexx, ondanks dat deze optie expliciet wordt aangeboden in hun portaal. De enige optie die zij bieden is wisselen van hostingpakket naar eentje met DirectAdmin, waarbij ik dus een nieuw pakket zou moeten aanschaffen en alles handmatig over zou moeten zetten (of door hen laten doen tegen betaling). Een zootje als je het mij vraagt, mede door de slechte antwoorden van de support heb ik de conclusie getrokken dat ik op zoek ga naar een hoster die zijn zaken beter op orde heeft.
[ Voor 100% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 11-07-2023 11:08 ]
Op cPanel niet nee, maar op de Directadmin servers wel. Zie ook: https://www.vimexx.nl/help/hoe-verbind-ik-putty-met-mijn-ssh. Staat hier keurig omschreven. In mijn geval moest SSH wel aangezet worden voor ik er gebruik van kon maken.Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:00:
[...]
Ja, dat was het.
Ik was in de veronderstelling dat je via SSH in je VPS wilde shellen - die aanname deed ik omdat je bij Vimexx inderdaad niet op de shared webservers kunt inprikken met SSH.
Ik wist niet dat jij niet wist dat dit niet kon en je vraag dus over reguliere webhosting gaat ipv VPS.
Vimexx is niet “zo’n” hoster. Ze bieden de basis voor een basisprijsje. Zaken als inloggen via SSH horen daar niet bij. Voor meer features moet je binnen Team Blue bij bijvoorbeeld TransIP zijn.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Jup, ook hier een bekend probleem en kom tegen dezelfde muur bij Vimexx, alsof het aan Microsoft zou liggen...Martino schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:25:
[...]
Ja, die had ik ook gezien, echter daar wordt door ene *knip* van Vimexx juist het tegenovergestelde geschreven en dat ze wel degelijk alle publieke MS adressen whitelisten. Er wordt ook aangegeven om bij geval van problemen een ticket aan te maken, waardoor ik enige hoop kreeg dat ik geholpen zou worden door Vimexx.
Het verhaal uit 2020 wordt nu in juni 2023 tegengesproken door de Vimexx helpdesk in mijn eigen ticket.
Intussen wordt er gewoon geen oplossing geboden.
...
[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 13-09-2023 08:30 ]
Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl
Ik heb toevallig dat topic aangemaakt in 2020. Ze willen op dit moment niet alle IP-adressen whitelisten die in deze lijst staan: https://www.bing.com/toolbox/bingbot.json.dbzokphp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:35:
Ik zie op Sitedeals.nl dat hier al een topic over was in 2020. Blijkbaar speelt dit al heel lang.
Het zou inderdaad fijn zijn als Vimexx hier meer openheid over geeft.
[ Voor 16% gewijzigd door sjoerdvd op 14-11-2023 13:21 ]
Mijn ervaringen met deze partij zijn ook goed.DaveFlash schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:51:
ik overweeg mijn domeinen en webhosting waarschijnlijk bij vimexx te gaan onderbrengen, hoe is jullie ervaring ermee?
kortgezegd, zou iemand die al langer in dit topic actief is mij wellicht een samenvatting kunnen geven van de ervaringen met vimexx? aangezien het terug lezen van bijna 20 pagina's natuurlijk een beetje zonde van m'n tijd is.
tot nu toe wat ik weet over vimexx lijken ze een aantrekkelijke, betaalbare optie. (ipv m'n huidige host en een drietal registrars ivm verschillende tld's.
Heeft vimexx bijv een lijst met welke tld's ze wel en niet aanbieden?
Ik gebruik daarvoor een service van duckdns.org in combinatie met een Docker container (linuxserver/duckdns:latest). Als mijn IP-adres wijzigt, is het binnen tien minuten bijgewerkt.pasmanm schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:25:
Ik heb een domein naam geregisteerd bij Vimexx.
Het enige wat deze doet is via een DNS profiel het verkeer doorrouten naar mijn NAS/thuis-server.
www A 31.187.[masked.[masked]
Nu vroeg ik me af. Ik heb al een aantal keer een ander IP nummer van mijn internet provider gekregen (na reboot). Dan werkt de domain-name forwarding niet meer en moet ik handmatig op vimexx mijn DNS IP record weer aanpassen.
Ik vroeg me af, is er een programmatje wat thuis IP wijzigingen herkend en deze dan automatisch bij Vimexx update? Ik draai Synology and Home-assistant.
Dank voor de tips
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 24-11-2023 15:09 ]
ik ben al jaren bij vimex maar ga me toch denk ik eens verder orienteren.DaveFlash schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:51:
ik overweeg mijn domeinen en webhosting waarschijnlijk bij vimexx te gaan onderbrengen, hoe is jullie ervaring ermee?
kortgezegd, zou iemand die al langer in dit topic actief is mij wellicht een samenvatting kunnen geven van de ervaringen met vimexx? aangezien het terug lezen van bijna 20 pagina's natuurlijk een beetje zonde van m'n tijd is.
tot nu toe wat ik weet over vimexx lijken ze een aantrekkelijke, betaalbare optie. (ipv m'n huidige host en een drietal registrars ivm verschillende tld's.
Heeft vimexx bijv een lijst met welke tld's ze wel en niet aanbieden?
[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 26-11-2023 15:12 ]
mrbert
mrbert schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:36:
[...]
Mede ook omdat de mail die je verwijderd ook gelijk gelijk uit de prullenbak verdwijnt. Leuk als je je een keer vergist.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
mrbert
Beste <klant>
Hopelijk zijn onze diensten je in 2023 wederom goed bevallen. Bij Vimexx proberen we ons in te zetten om continu onze service en kwaliteit te verbeteren, wat zonder klanten zoals jij niet was gelukt.
We willen je informeren over wijzigingen in onze pakketstructuur en verlengprijzen, een minder populaire, maar helaas noodzakelijke keuze. Een cruciale aanpassing om niet alleen de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen blijven waarborgen, maar ook te verbeteren ondanks de uitdagingen die we in het afgelopen jaar zijn tegengekomen.
Zo hebben de stijgende prijzen van zaken als software, licenties en hardware een directe impact op onze operationele kosten. Tegelijkertijd hebben we ons team uitgebreid om jou betere klantenservice en technische ondersteuning te bieden. Ook blijven we investeren in onze technologieën voor innovatie en verbetering van onze diensten.
Dit alles stelt ons in staat om snellere servers te onderhouden en nieuwe features te introduceren, zodat we kunnen blijven voldoen aan jouw groeiende behoeften.
De belangrijkste punten van deze veranderingen
Het Start pakket wordt vervangen door het nieuwe en tevens krachtiger Basic pakket (Bekijk de details).
Het Medium pakket wordt vervangen door het huidige Plus pakket (Bekijk de details).
De prijzen van onze producten wijzigen (Bekijk de nieuwe tarieven).
De wijzigingen zullen ingaan op 1 januari 2024.
We begrijpen dat een prijsverhoging nooit prettig is. Daarom hebben we er alles aan gedaan om deze zo laag mogelijk te houden en proberen we je ruim de tijd te geven om eventueel van pakket te wisselen. Mocht je daar hulp bij nodig hebben, dan kun je ons altijd berichten via de bekende support kanalen.
Ook in de komende tijd zijn we toegewijd aan het leveren van de service die je van ons verwacht. Als je vragen of opmerkingen hebt over de wijzigingen kan je altijd terecht op bij onze helpdesk.
We staan graag voor je klaar!
Opslag wordt ook met 400% verhoogdCrashOverDrive schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:59:
In navolging van TransIP nu ook Vimexx aan de beurt. 445% op het goedkoopste hosting pakket.![]()
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door zx9r_mario op 27-11-2023 12:02 ]
Wel handig, kan ik er 4x zoveel domeinen op hangen... Alleen gaat die van onbeperkt naar 50
[ Voor 16% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-11-2023 12:09 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 27-11-2023 12:27 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
[ Voor 3% gewijzigd door Enzo1291 op 27-11-2023 12:26 ]
Ik heb hier ook het Medium pakket en het nieuwe Basic pakket is bijna hetzelfde, maar goedkoper. Enige significante verschil is de aantal CPU cores (en het dataverkeer dan), met 2 cores zijn mijn websites nog snel zat gok ik. Ik ga dus mooi "downgraden" naar Basic als ik moet vernieuwen.Enzo1291 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:25:
Poh...
83.49% verhoging (medium -> plus)
gecombineerd met "Uiteraard ... krijg je hier een aantal extra's voor terug"; ik kan mijn domeinnamen er niet meer onder kwijt (onbeperkt -> 5)
Ook nog een optie.Louw Post schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:41:
[...]
Ik heb hier ook het Medium pakket en het nieuwe Basic pakket is bijna hetzelfde, maar goedkoper. Enige significante verschil is de aantal CPU cores (en het dataverkeer dan), met 2 cores zijn mijn websites nog snel zat gok ik. Ik ga dus mooi "downgraden" naar Basic als ik moet vernieuwen.
[ Voor 4% gewijzigd door Enzo1291 op 27-11-2023 12:48 ]
na wat zoeken (hier op tweakers) komt mijn.host als de meest sympathieke/onafhankelijke/redelijke naar boven.RoRoNL schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:37:
Maar wat zijn dan per januari de aantrekkelijke alternatieve Hosters?
Daar dacht ik ook (domeinnamen 5) aan, ben je mooi de klosEnzo1291 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:25:
Poh...
83.49% verhoging (medium -> plus)
gecombineerd met "Uiteraard ... krijg je hier een aantal extra's voor terug"; ik kan mijn domeinnamen er niet meer onder kwijt (onbeperkt -> 5)
Kansloos.
Helaas, na jaren tevreden dat Vimexx redelijk was/bleef, tijd om afscheid te nemen.