[Vimexx] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-04 08:34
MCP cloud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:22:
[...]

.nl valt mee....maar .com stuk duurder :X
Moet je nagaan dat een .com domein 1 of 2 jaar geleden nog € 7,99 / 8,99 was (moet ik even nazoeken).
En ik heb nog een .online account in beheer voor een klant van me.... die wordt nu €43,25 .... slaat toch nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makafeli
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12-2023
Prijsverhoging zat er wel dik in. Bedoel als ik kijk naar wat ik tegenwoordig betaal bij de supermarkt en andere diensten en producten wat ik afneem, dan zit het in sommige gevallen zelfs nog hoger helaas. Heb zelf niks bij VImexx staan, maar ook aardig wat leveranciers van domeinnamen (registries) heb ik zien voorbij komen met aardige prijsverhogingen van 20% of hoger.

Wellicht dat 25% vrij hoog is, maar het is natuurlijk ook een onderdeel van Team.blue, ik denk dat als je een mate van zekerheid zoekt qua prijzen en verhogingen, dan moet je zoeken naar een onafhankelijk partij dat niet een kandidaat is geweest van een overname.
_NooT_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:15:
Poeh, zojuist email ontvangen van prijsverhogingen Vimexx.... 25% !
https://www.vimexx.nl/prijzen

Das toch wel flink.
Reden is onder meer gestegen energie kosten + kosten hardware en software.

Nu snap ik dat prima voor de hostingpakketten, maar ook alle domeinnaam verlengingen krijgen deze prijsstijging. Nogal onredelijk vind ik.
Mijn vermoeden is dat hiervoor gekozen is om de hostingpakketten zelf niet extreem duurder te hoeven maken.

Voelt toch niet lekker.
Weet iemand of andere hostingproviders ook dergelijke prijsverhogingen (in de planning) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:19
Ik ben net nieuw bij Vimexx, ik kwam van Versio. Maar bij Versio ben ik weggegaan ivm prijsverhogingen...
Mijn factuur is net betaald over 2023, dus ik ben nog net op tijd. En ik neem alleen een domeinnaam af. Ondanks dat een domeinnaam weinig stroom verbruikt, is de verhoging ook hiervoor 25%. Dat zal ook wel met afdracht SIDN te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:24

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zo even wat domeinen afgestoten zeg; vooral .site is behoorlijk in prijs gestegen (in absolute euro's). Wel jammer, want ik had mijn acceptatie- en stagingserver achter een .site domein hangen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
Burns schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:21:
Ik ben net nieuw bij Vimexx, ik kwam van Versio. Maar bij Versio ben ik weggegaan ivm prijsverhogingen...
Mijn factuur is net betaald over 2023, dus ik ben nog net op tijd. En ik neem alleen een domeinnaam af. Ondanks dat een domeinnaam weinig stroom verbruikt, is de verhoging ook hiervoor 25%. Dat zal ook wel met afdracht SIDN te maken hebben.
Inkoopprijs van .nl is maar met een kwartje gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
.com was sowieso al interessanter om via Cloudflare te registreren, die rekenen veel minder marge en zijn zelfs na hun recente prijsverhogingen nog steeds een (heel) stuk goedkoper.

Voor .nl vraag ik mij af of je nu niet beter af bent om al meteen voor een aantal jaar vooruit te betalen. Niet dat je er heel veel aan hebt... mocht er onverhoopt iets mis gaan en/of je het domein willen verhuizen, dan betaal je de (reeds bij Vimexx betaalde) jaren gewoon weer opnieuw :-(

Die 25% is wel schandalig en zou in mijn ogen alleen terecht zijn als je de nameservers van Vimexx zou gebruiken, gebruik je, je eigen nameserver dan is er in het geheel geen sprake van enorm gestegen prijzen in elektriciteit en hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb alleen een (.nl) domeinnaam bij Vimexx. Heb kort even gezocht, maar echt een goedkoper alternatief dan Vimexx is er volgens mij niet? Ben verder tevreden over ze, maarja een domeinnaam is verder ook niet zo spannend natuurlijk :P

Ik moet in mei verlengen, dat kan ik beter nu gelijk maar doen om de prijsverhoging voor te zijn i guess?

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 27-02-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:17

ComputerHoed

Electronica <3

ThinkPad schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:15:
Ik heb alleen een (.nl) domeinnaam bij Vimexx. Heb kort even gezocht, maar echt een goedkoper alternatief dan Vimexx is er volgens mij niet? Ben verder tevreden over ze, maarja een domeinnaam is verder ook niet zo spannend natuurlijk :P

Ik moet in mei verlengen, dat kan ik beter nu gelijk maar doen om de prijsverhoging voor te zijn i guess?
Zeker. Ik heb zelf voor 2 jaar al verlengd, scheelt toch best veel geld _/-\o_

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
ComputerHoed schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:48:
[...]

Als ik op 'handmatig verlengen' klik dan lijkt dit maar voor 1 jaar te kunnen. Wanneer heb jij nog voor 2 jaar kunnen verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

ThinkPad schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:16:
[...]

Als ik op 'handmatig verlengen' klik dan lijkt dit maar voor 1 jaar te kunnen. Wanneer heb jij nog voor 2 jaar kunnen verlengen?
Excuus, ik bedoelde 1 jaar.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ComputerHoed schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:48:
[...]

Wordt er dan 1 jaar bij je einddatum opgeteld of vanaf vandaag 1 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

H92! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Wordt er dan 1 jaar bij je einddatum opgeteld of vanaf vandaag 1 jaar?
1 jaar bij je einddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dievenbende daar, ooit een domein geregistreerd en je krijgt er meteen een paar ‘gratis’ bij met een andere extensie. Wil je die niet dan moet je die een jaar later stopzetten anders moet je betalen.

Zet je automatisch verlegen uit zetten ze je domein dat je wel wil houdenper direct in quarantaine en kun je 69,- ex btw betalen. Hier sturen ze 0,0 berichtjes over, ook in je dashboard géén notificaties of iets anders…

Ver van weg blijven raad ik jullie aan. Ik ben blij dat ik er weg ben en alles weer overzichtelijk bij een andere partij heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Nooit problemen mee gehad, niet met gratis gekoppelde domeinen met andere extentie, niet met domeinnamen zelf... automatisch verlengen uitgeschakeld, direct opheffen... werkt al jaren zonder enig probleem.

Ben maar bij één partij ooit goed genaaid en dat was bij Versio die een domeinnaam die ik voor 5 jaar vooruitbetaald had extra in rekening wilde brengen omdat ze hun tarieven tussentijds aanpaste en net voordat ze het domeinnaam wilde droppen (of zelfs kapen) heb ik deze met een bloedgang naar een andere registry getransfered.

Niet dat het niet erger kan, neem een tent als Freenom waar de laatste paar jaar mensen hun domeinnaam (gratis en betaald) registreerden maar deze kwijt zijn geraakt omdat Freenom a.k.a. OpenTLD a.k.a. BitSafe dat hele Freenom om zeep hebben geholpen. Dus het kan altijd erger :+

[ Voor 17% gewijzigd door DarkForce op 28-02-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DarkForce schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:42:
[...]

Nooit problemen mee gehad, niet met gratis gekoppelde domeinen met andere extentie, niet met domeinnamen zelf... automatisch verlengen uitgeschakeld, direct opheffen... werkt al jaren zonder enig probleem.

Ben maar bij één partij ooit goed genaaid en dat was bij Versio die een domeinnaam die ik voor 5 jaar vooruitbetaald had extra in rekening wilde brengen omdat ze hun tarieven tussentijds aanpaste en net voordat ze het domeinnaam wilde droppen (of zelfs kapen) heb ik deze met een bloedgang naar een andere registry getransfered.

Niet dat het niet erger kan, neem een tent als Freenom waar de laatste paar jaar mensen hun domeinnaam (gratis en betaald) registreerden maar deze kwijt zijn geraakt omdat Freenom a.k.a. OpenTLD a.k.a. BitSafe dat hele Freenom om zeep hebben geholpen. Dus het kan altijd erger :+
Sja, dit is echt de enige partij waar ik dit gezeik mee heb (gehad). Het zijn de sluwe truukjes die ze hanteren waar ik slecht tegen kan. Gewoon zonder bericht/notificatie een domein kapen.. Echt bizar en nog nooit meegemaakt in de 15 jaar dat ik domeinen beheer.

Afijn, mij zien ze niet meer als klant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had ook een mail gehad. Ben toen eens kritisch gaan kijken naar mijn geparkeerd domeinnamen en heb er 12 van de 15 opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hier zojuist ook maar voor een jaar verlengd om de hogere kosten voor te zijn. Ik heb via bankoverschrijving betaald, dat scheelt nog weer €0,25 transactiekosten i.t.t. iDEAL ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 20:07

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

D-Ed schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 00:28:
Zet je automatisch verlegen uit zetten ze je domein dat je wel wil houdenper direct in quarantaine en kun je 69,- ex btw betalen. Hier sturen ze 0,0 berichtjes over, ook in je dashboard géén notificaties of iets anders…
Die kosten worden wel door de registry zelf ook aangerekend, misschien niet het volledige bedrag dat jou aangerekend wordt, maar het is niet dat dat linea recta voor Vimexx is. Maar inderdaad, het is netjes om daar wat meer berichten over te sturen, maar ik ken genoeg partijen die dit niet doen.

25% prijsverhoging is inderdaad wel fors nu, maar de marges van Vimexx zijn gewoon flinterdun, dus hiermee proberen ze niet alleen hun marges naar een (gezonder) niveau te liften, maar ook toekomstige stijgingen al direct op te vangen. Daarmee dat deze change nu ineens zo intens is.
Dat praat het niet goed, maar bij een budgethoster zoals Vimexx ga je gewoon heel grote stijgingen krijgen wanneer de kosten fel omhoog gaan.

Helaas weinig aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Let op met Vimexx, ze nemen het niet zo nauw met de wet (koop op afstand). Enkele uren na het verlengen van een tweetal van mijn .com domeinen heb ik ze een bericht gestuurd dat ik het wilde annuleren (na het lezen van hun nieuwe abonnementstructuur waar ik me niet in kan vinden).

Ze weigeren en geven aan dat de wet koop op afstand niet geldt omdat het maatwerk betreft.... Dit terwijl de verlenging pas per eind mei in zou moeten gaan en ik in de icann whois kan zien dat Vimexx nog geen verlenging in gang heeft gezet bij icann en daarmee dus ook nog geen kosten heeft gemaakt.

Ook geeft onderstaande artikel uit 2017 van @Arnoud Engelfriet aan dat hetgeen ze beweren onjuist is (om meerdere redenen, ook omdat ze nergens in het bestelproces vermelden dat je afstand doet van je herroepingsrecht).

https://blog.iusmentis.co...werk-wet-koop-op-afstand/

Pas dus op met deze club, ik wil er iig geen zaken meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyblock
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 19:53
Kevjoe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Die kosten worden wel door de registry zelf ook aangerekend, misschien niet het volledige bedrag dat jou aangerekend wordt, maar het is niet dat dat linea recta voor Vimexx is. Maar inderdaad, het is netjes om daar wat meer berichten over te sturen, maar ik ken genoeg partijen die dit niet doen.

25% prijsverhoging is inderdaad wel fors nu, maar de marges van Vimexx zijn gewoon flinterdun, dus hiermee proberen ze niet alleen hun marges naar een (gezonder) niveau te liften, maar ook toekomstige stijgingen al direct op te vangen. Daarmee dat deze change nu ineens zo intens is.
Dat praat het niet goed, maar bij een budgethoster zoals Vimexx ga je gewoon heel grote stijgingen krijgen wanneer de kosten fel omhoog gaan.

Helaas weinig aan te doen.
2 jaar geleden nog voor de inflatie ging siteground ook ineens 20#% omhoog. ik vind vimexx prima, en nog steeds goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunedin
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 21:45
Burns schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:21:
Ik ben ook van plan te verhuizen van Versio naar Vimexx, mede vanwege de absurde prijsverhogingen die Versio doorvoert.
Is jouw verhuizing een beetje goed verlopen? Heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidovive
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2024
Dunedin schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Ik ben ook van plan te verhuizen van Versio naar Vimexx, mede vanwege de absurde prijsverhogingen die Versio doorvoert.
Is jouw verhuizing een beetje goed verlopen? Heb je nog tips?
Ik ben hier zelf ook mee begonnen. De resellerprijs bij Versio ging van 9 euro naar 30 euro per maand. Ik heb nu een tiental namen verhuisd en dat verloopt op rolletjes. Wat ik wel heb gedaan is eerst een DNS template vullen met de juiste info zodat ik direct na het verhuizen de template kon toepassen op de verhuisde naam.

Heeft iemand ervaring met gekke prijsverhogingen bij Vimexx? Ik wil niet weer voor verrassingen komen te staan. Vimexx is wel onderdeel van Team Blue (Ali Niknam). En bij bunq hadden ze er ook nogal een handje van zomaar prijzen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidovive
martyblock schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:15:
[...]

2 jaar geleden nog voor de inflatie ging siteground ook ineens 20#% omhoog. ik vind vimexx prima, en nog steeds goedkoop!
Dat was voor mij reden om naar Cloudways over te stappen. Erg tevreden over en zeer flexibel met upscalen of add-ons aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidovive
Schweino schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:19:
Let op met Vimexx, ze nemen het niet zo nauw met de wet (koop op afstand). Enkele uren na het verlengen van een tweetal van mijn .com domeinen heb ik ze een bericht gestuurd dat ik het wilde annuleren (na het lezen van hun nieuwe abonnementstructuur waar ik me niet in kan vinden).

Ze weigeren en geven aan dat de wet koop op afstand niet geldt omdat het maatwerk betreft.... Dit terwijl de verlenging pas per eind mei in zou moeten gaan en ik in de icann whois kan zien dat Vimexx nog geen verlenging in gang heeft gezet bij icann en daarmee dus ook nog geen kosten heeft gemaakt.

Ook geeft onderstaande artikel uit 2017 van @Arnoud Engelfriet aan dat hetgeen ze beweren onjuist is (om meerdere redenen, ook omdat ze nergens in het bestelproces vermelden dat je afstand doet van je herroepingsrecht).

https://blog.iusmentis.co...werk-wet-koop-op-afstand/

Pas dus op met deze club, ik wil er iig geen zaken meer mee doen.
Maar geldt dat niet specifiek voor .com namen? Zij hebben geen invloed hierop lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
aidovive schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:56:
[...]
Heeft iemand ervaring met gekke prijsverhogingen bij Vimexx? Ik wil niet weer voor verrassingen komen te staan. Vimexx is wel onderdeel van Team Blue (Ali Niknam). En bij bunq hadden ze er ook nogal een handje van zomaar prijzen aan te passen.
Er is een apart Vimexx topic en daaruit blijken inderdaad dezelfde soort prijsverhogingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Burns schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Er is een apart Vimexx topic en daaruit blijken inderdaad dezelfde soort prijsverhogingen...
Welk topic bedoel je? Het topic waar we nu inzitten is de enige die ik ken?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:51:
Welk topic bedoel je? Het topic waar we nu inzitten is de enige die ik ken?
Sorry, ik ben abuis, dacht dat die het Versio topic was, omdat er Versio stond. Maar ik bedoelde dit topic inderdaad, en de prijsverhoging die in maart door Vimexx is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
aidovive schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Maar geldt dat niet specifiek voor .com namen? Zij hebben geen invloed hierop lijkt me.
In deze casus geldt het naar mijn idee juist; Ik neem een dienst af bij een NL leverancier (Vimexx). Zij hebben nog niets in gang gezet bij ICANN en dus ook geen kosten gemaakt (nog steeds niet overigens) en accepteren mijn herroeping niet. Het gaat er dus om dat Vimexx die dienst die ik besteld heb niet direct geactiveerd heeft en daarmee dus ook geen kosten heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:38
Ik ben bezig om HomeAssistant in te stellen met de CloudFlare plugin.

Ik heb daarbij Vimexx gekoppeld aan Cloudflare.
De name servers heb ik gewijzigd en standaard gemaakt bij Vimexx:

adam.ns.cloudflare.com
elle.ns.cloudflare.com

Ik heb een mail gehad van Cloudflare met Status Active.
De CloudFlare Homeassistant plugin lijkt ook te laden en ik zie geen gekke zaken in het logboek.

Als ik nu naar de website ga krijg ik de melding:
Deze domeinnaam ...... is geregistreerd en geparkeerd bij Vimexx

Het hele DNS Records verhaal is mijzelf ook niet helemaal duidelijk.
Ik zie wel dezelfde waardes als ik inlog bij CloudFlare.

Weten jullie misschien wat ik verkeerd doe? Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kom er momenteel nog niet echt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
@thespeed DNS flush? Cookies gewist?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Ik heb een DNS flush gedaan en alle cookies en dergelijke gewist.
Een andere browser gebruikt en ook de private modus.
Verder heb ik de laptop voor de zekerheid ook maar eens opnieuw opgestart.
Helaas werkt het nog niet.
Met de mobiel lijkt het nu opeens wel te werken.

[ Voor 79% gewijzigd door thespeed op 17-03-2023 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58

Gaitman

The Real One

DNS wijzigingen kunnen een tijdje duren voordat het overal is verwerkt. Dus misschien vandaag meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:15

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Inmiddels nieuwe factuur Ivbm verhoging gehad.

Webhosting Medium
€46,60 12x€3,88

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thespeed
Gaitman schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 05:36:
DNS wijzigingen kunnen een tijdje duren voordat het overal is verwerkt. Dus misschien vandaag meer geluk.
Bedankt.. Op mijn werk werkte het prima en toen ik thuis kwam werkte het ook nog niet.
Een paar uur terug werkte het opeens wel.
Ik denk dus inderdaad dat het in de DNS wijzigingen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 07:54
Op zoek naar een andere Wordpress webhoster en kwam ik uit bij Vimexx. Wat ik opmerkelijk vind is dat je het eerste jaar minder geld kwijt ben aan Wordpress hosting dan het tweede jaar en de jaren erna. Waarom bestaat deze "afstraffing" van de klant? Ik denk er nu over na om toch weer naar een andere hoster te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 27-03-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@Saybia Ze zien het zelf niet als 'afstraffing', maar juist als lokkertje, om klant te worden bij ze. Dan krijg je dus een welkomstbonus wanneer je een pakket afsluit. Niet heel ongebruikelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
RoRoNL schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:22:
@Saybia Ze zien het zelf niet als 'afstraffing', maar juist als lokkertje, om klant te worden bij ze. Dan krijg je dus een welkomstbonus wanneer je een pakket afsluit. Niet heel ongebruikelijk toch?
Lokkertjes zijn idd niet ongebruikelijk maar of je het ook moet inzetten als bedrijf is een tweede. Ik vind het eerste jaar tarief van Vimexx niet echt een lokkertje of een lekkere welkomstkorting, aangezien er andere partijen zijn die ook hosting aanbieden voor dezelfde prijs. Het echte lokkertje bij Vimexx is eigenlijk het starters pakket voor 0.54 cent (tweede jaar 0.71 cent 8)7 )

Het lijkt het mij gewoon niet verstandig om je klant op te zadelen met een verhoging in het tweede jaar. Spreek gewoon een enkel tarief af, klaar. Lekker duidelijk voor iedereen. Klanten hoor je te belonen voor hun loyaliteit. Ik heb mijn hosting nu bij een andere partij ondergebracht. Net zo duur als het eerste jaar bij Vimexx en voor hetzelfde tarief in het tweede jaar en al de jaren erna (afgezien van eventuele inflatie/energie correcties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Saybia schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Lokkertjes zijn idd niet ongebruikelijk maar of je het ook moet inzetten als bedrijf is een tweede. Ik vind het eerste jaar tarief van Vimexx niet echt een lokkertje of een lekkere welkomstkorting, aangezien er andere partijen zijn die ook hosting aanbieden voor dezelfde prijs. Het echte lokkertje bij Vimexx is eigenlijk het starters pakket voor 0.54 cent (tweede jaar 0.71 cent 8)7 )

Het lijkt het mij gewoon niet verstandig om je klant op te zadelen met een verhoging in het tweede jaar. Spreek gewoon een enkel tarief af, klaar. Lekker duidelijk voor iedereen. Klanten hoor je te belonen voor hun loyaliteit. Ik heb mijn hosting nu bij een andere partij ondergebracht. Net zo duur als het eerste jaar bij Vimexx en voor hetzelfde tarief in het tweede jaar en al de jaren erna (afgezien van eventuele inflatie/energie correcties).
Wat denk je dan van Ziggo? Of KPN? Of Basicfit? Of Spotify? Of...... Allemaal bedrijven waar nieuwe abonnees korting (of een of andere tablet/tv/speaker/whatever) krijgen. Strato, TransIP, ook die geven allemaal het 1e jaar korting. Vimexx doet dus echt niks raars en het staat je natuurlijk ook vrij ieder jaar over te stappen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
FlipFluitketel schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Wat denk je dan van Ziggo? Of KPN? Of Basicfit? Of Spotify? Of...... Allemaal bedrijven waar nieuwe abonnees korting (of een of andere tablet/tv/speaker/whatever) krijgen. Strato, TransIP, ook die geven allemaal het 1e jaar korting. Vimexx doet dus echt niks raars en het staat je natuurlijk ook vrij ieder jaar over te stappen.
Het staat mij ook vrij om een ervaring en een vraag te stellen in een ervarings en discussie topic over een bepaald bedrijf waar ik van plan was een product af te sluiten. Dat andere bedrijven hetzelfde gedrag vertonen is mij bekend maar dat wil niet zeggen dat ik daar ook gecharmeerd van ben. Maar ik zit nu niet in een topic van een van de andere bedrijven want daar was ik gisteren niet mee bezig.

Maar je geeft het antwoord op mijn vraag en dat is namelijk dat ze gewoon weten dat mensen van nature lui zijn. Klantloyaliteit is helaas een vergeten term aan het worden, want waarom zou je je voor de klant inzetten als de extra euro's toch wel binnenkomen. Al helemaal als een bedrijf te groot is geworden. Wie ben jij als klant om daar nog kritiek op te hebben, klant schaam je en stap maar over als het je niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Saybia schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:59:
[...]
Ik heb mijn hosting nu bij een andere partij ondergebracht. Net zo duur als het eerste jaar bij Vimexx en voor hetzelfde tarief in het tweede jaar en al de jaren erna (afgezien van eventuele inflatie/energie correcties).
Welke partij, als ik vragen mag?

[ Voor 45% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-03-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Ik heb iets geks. Afgelopen weken kan ik slecht mail verzenden via mijn thuis (KPN glasvezel) verbinding.
mail.zxcs.nl kan ik ook niet bereiken via de browser.

Wat ik al geprobeerd heb:

Via 4G werkt mail.zxcs.nl in de browser. Mails in clients verzenden ook via 4G.
Ik heb een PFsense router met unbound. Andere DNS servers werken ook niet.
Standaard modem KPN aangesloten.
Traceroute geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
traceroute to mail.zxcs.nl (185.104.28.17), 30 hops max, 60 byte packets
 1  pfSense.home (192.168.60.1)  0.288 ms  0.173 ms  0.125 ms
 2  static.kpn.net (195.190.228.110)  1.937 ms  2.176 ms  2.317 ms
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *

Klantenserverice van Vimexx komt er ook niet uit, geen ip block igg. Ze geven wel aan: "Dit lijkt een blokkade bij KPN te zijn welke ik vaker heb gezien afgelopen week."

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 15:00

ASP

PerlinNoise schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:21:
Ik heb iets geks. Afgelopen weken kan ik slecht mail verzenden via mijn thuis (KPN glasvezel) verbinding.

Klantenserverice van Vimexx komt er ook niet uit, geen ip block igg. Ze geven wel aan: "Dit lijkt een blokkade bij KPN te zijn welke ik vaker heb gezien afgelopen week."

Hebben jullie hier ook last van?
Ja, heb ik ook. Ik heb ook bij KPN glas en mail verzenden via Vimexx lukt af en toe niet. Een oplossing zou wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zo nu en dan kan ik vanaf KPN glas ook niet verbinden met mail.zxcs.nl. Ik merk dat al aan Outlook 365 die aangeeft dat het password niet zou kloppen. Na een paar minuten werkt het dan wel weer (zonder dat ik er iets aan heb gedaan).

Een IP-block (waar Vimexx ook wel eens aan wil doen) is het niet, want dat zou zichzelf niet oplossen; dat zou alleen door de klantenservice opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
ASP schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:07:
[...]

Ja, heb ik ook. Ik heb ook bij KPN glas en mail verzenden via Vimexx lukt af en toe niet. Een oplossing zou wenselijk zijn.
Oke, goed om te weten. Ik heb contact met Vimexx en ik zal op het forum van KPN ook een topic openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
@ASP @Heroic_Nonsense Opeens opgelost door Vimexx Support:
Er was een blokkade op mail.zxcs.nl, wat betekent dat er getracht is te verbinden met spamrelay.zxcs.nl, op poort 25.
Door de grote hoeveelheid aanvallen op onze mailservers hebben we alle IP's geblokkeerd die rechtstreeks met spamrelay getracht hebben te verbinden, maar op de PBL (Policy Block List) staan geblokkeerd. https://check.spamhaus.org/listed/?searchterm=
De SpamRelay server is namelijk enkel voor het ontvangen van email, en er hoort nooit rechtstreeks vanaf een thuis IP adres gemaild te worden. Dit hoort altijd vanaf een daadwerkelijke mailserver te gebeuren.

Bij deze hebben we de blokkade voor nu opgeheven, maar dit dient niet weer te gebeuren.

Mochten er verdere vragen zijn, dan horen we het graag!
Blijkbaar hebben jullie ook een block, want mijn IP adres staat blijkbaar op spamhaus blacklist... Heel raar, want ik heb nog nooit verbonden met spamrelay.zxcs.nl

[ Voor 10% gewijzigd door PerlinNoise op 01-05-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PerlinNoise schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:24:
@ASP @Heroic_Nonsense Opeens opgelost door Vimexx Support:

[...]

Beetje vreemde reactie met: Bij deze hebben we de blokkade voor nu opgeheven, maar dit dient niet weer te gebeuren.
Raar verhaal van Vimexx - mijn Outlook 365 verbindt gewoon met mail.zxcs.nl (poort 993 voor inbound en poort 465 voor outbound); er wordt dus niet rechtstreeks met spamrelay.zxcs.nl verbonden. Idem voor de mailclient op mijn smartphone.

Maar goed, mijn verbinding ligt er ook maar zo nu en dan een paar minuten uit en lost zichzelf doorgaans weer op. Dus wellicht is er bij mij toch iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Raar verhaal van Vimexx - mijn Outlook 365 verbindt gewoon met mail.zxcs.nl (poort 993 voor inbound en poort 465 voor outbound); er wordt dus niet rechtstreeks met spamrelay.zxcs.nl verbonden. Idem voor de mailclient op mijn smartphone.

Maar goed, mijn verbinding ligt er ook maar zo nu en dan een paar minuten uit en lost zichzelf doorgaans weer op. Dus wellicht is er bij mij toch iets anders aan de hand.
Nee, precies!
Ontvangen ging hier soms wel en soms niet, verzenden helemaal niet. Dus wat dat hetzelfde probleem denk ik. Kun je je ip adres is in: https://check.spamhaus.org/ gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 15:00

ASP

Het lijkt haast wel of ze blind de lijst van spamhaus hebben gepakt om iedereen die daar op staat blokkeren, puur op basis van ip. Dat is heel KPN (glas), want bij iedere KPN klant staat deze entry in spamhaus merkte ik een paar jaar geleden al. Ik heb ook nooit gemaild via de SpamRelay server.

Heb uit voorzorg mijzelf weer laten verwijderen van de spamhaus lijst. Die verwijdering geldt voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:13
Never mind, verkeerde gebruikersnaam gebruikt...

[ Voor 78% gewijzigd door budjepaul op 07-05-2023 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

budjepaul schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:10:
Ik kan ineens niet meer inloggen op Vimexx, en als ik 'wachtwoord vergeten' gebruik dan krijg ik een melding dat het account niet zou bestaan. Terwijl ik dit tot kortgeleden nog kon. Meer mensen die dit hebben?
Je bedoelt dan https://my.vimexx.nl/ ?

Als oud klant kan ik daar nog gewoon op inloggen en op 'Wachtwoord vergeten' klikken levert mij het volgende op:
"We hebben de instructies voor je wachtwoord reset verstuurd naar je email"

Even checken of je het juiste e-mailadres gebruikt en anders Vimexx even benaderen via de livechat:
https://www.vimexx.nl/info/contact
"Via de livechat zijn we op werkdagen tussen 09:00 - 12:15 en 13:15 - 21:00 bereikbaar en zelfs in het weekend van 12:00 tot 17:00."

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:57
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Welke partij, als ik vragen mag?
Ik ben ook wel benieuwd @Saybia .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben er onlangs (pas) achter gekomen dat Vimexx actief alle Bingbot adressen blokkeert.

Meer specifiek alles in deze lijst:
https://www.bing.com/toolbox/bingbot.json

Hierdoor wordt de indexering van Bing op al mijn Vimexx websites verstoort c.q. gebeurt niet.

Een gang naar de Vimexx helpdesk levert mij niets op (ze doen gewoon niets). Even min als een gang naar de MS helpdesk (zij wijzen enkel en alleen naar de JSON lijst).

Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 12:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

met welke reden blokkeren ze Bing, geven ze aan? En geven ze ook aan hoelang ze dit al doen en tot waneer?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino
AW_Bos schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:30:
met welke reden blokkeren ze Bing, geven ze aan? En geven ze ook aan hoelang ze dit al doen en tot waneer?
Uit de ticket:
"Goedemorgen,

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega's.
Vanuit Bing zijn er diverse IP-adressen van waaruit aanvallen worden gepleegd op onze hostingservers."

Ik heb het idee dat de blokkade al minstens een jaar is, want ik heb sindsdien enkele Vimexx websites, en geen een is geïndexeerd bij Bing.

Microsoft geeft aan dat ze die JSON lijst met hun IP ranges juist publiceren om te kunnen whitelisten.

Vimexx geeft aan dat ze pas deblokkeren, als er een exact IP-adres aangeleverd wordt. Wat MS dus niet geeft.

Het stuitende vind ik dat Vimexx dit nergens communiceert. Bovendien word ik van het kastje naar de muur gestuurd met een houding 'zoek het zelf maar uit'.

Dus ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad, en wat ze toen hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bing heeft gelukkig de mogelijkheid om handmatig URLs toe te voegen:

https://www.bing.com/webm...20Bing%20search%20results.

Dan sta je in ieder geval in de zoekresultaten - ik durf je niet te zeggen of mutaties op de site worden opgepikt (normaal wel als je het op deze manier doet, maar door de blokkade wellicht niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:04:
Bing heeft gelukkig de mogelijkheid om handmatig URLs toe te voegen:

https://www.bing.com/webm...20Bing%20search%20results.

Dan sta je in ieder geval in de zoekresultaten - ik durf je niet te zeggen of mutaties op de site worden opgepikt (normaal wel als je het op deze manier doet, maar door de blokkade wellicht niet).
ja dat kan - ook in bulk (bovendien kun je updates evt. automatiseren via calls vanaf je site met een plugin naar hun IndexNow API), maar is m.i. geen structurele oplossing voor het issue

als Bing zelf je URL's herhaaldelijk niet live bij kan dan heeft dat weer gevolgen voor de ranking, en ultiem voor de index status

voor optimaal resultaat moet je dan ook statische pagina's actief blijven submitten

het zou fijn zijn als Vimexx dit ge-pingpong richting MS gewoon structureel regelde, en dat niet bij hun klanten opzadelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:38
Ik zie op Sitedeals.nl dat hier al een topic over was in 2020. Blijkbaar speelt dit al heel lang.
Het zou inderdaad fijn zijn als Vimexx hier meer openheid over geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martino
dbzokphp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:35:
Ik zie op Sitedeals.nl dat hier al een topic over was in 2020. Blijkbaar speelt dit al heel lang.
Ja, die had ik ook gezien, echter daar wordt door ene medewerker van Vimexx juist het tegenovergestelde geschreven en dat ze wel degelijk alle publieke MS adressen whitelisten. Er wordt ook aangegeven om bij geval van problemen een ticket aan te maken, waardoor ik enige hoop kreeg dat ik geholpen zou worden door Vimexx.

Het verhaal uit 2020 wordt nu in juni 2023 tegengesproken door de Vimexx helpdesk in mijn eigen ticket.

Intussen wordt er gewoon geen oplossing geboden.

Knip, geen persoonsgegevens publiceren in screenshots.

[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-09-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-04 14:15

PDZ

📍Damwâld

Iemand die mij kan vertellen welke gegevens ik nodig heb om bij Vimexx via SSH te verbinden?
Ben overgezet vanaf Robohost en gebruik Cpanel, dus hun handleidingen over DirectAdmin zijn onbruikbaar voor mij.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bij het aanmaken van een VPS krijg je alle gegevens per mail. Dat kan een paar uurtjes duren.

Ik neem aan dat ze dat ook doen met servers die ze overnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-04 14:15

PDZ

📍Damwâld

@Heroic_Nonsense is je reactie bedoeld als antwoord op mij? Want ik heb helemaal geen VPS en Robohost is enige tijd geleden overgenomen door Vimexx, daar gaat mijn bericht over.

Inmiddels na tegenstrijde antwoorden van verschillende supportmedewerkers te hebben ontvangen is mij duidelijk dat verbinden via SSH met Cpanel hosting niet mogelijk is bij Vimexx, ondanks dat deze optie expliciet wordt aangeboden in hun portaal. De enige optie die zij bieden is wisselen van hostingpakket naar eentje met DirectAdmin, waarbij ik dus een nieuw pakket zou moeten aanschaffen en alles handmatig over zou moeten zetten (of door hen laten doen tegen betaling). Een zootje als je het mij vraagt, mede door de slechte antwoorden van de support heb ik de conclusie getrokken dat ik op zoek ga naar een hoster die zijn zaken beter op orde heeft.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PDZ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:33:
@Heroic_Nonsense is je reactie bedoeld als antwoord op mij? Want ik heb helemaal geen VPS en Robohost is enige tijd geleden overgenomen door Vimexx, daar gaat mijn bericht over.

Inmiddels na tegenstrijde antwoorden van verschillende supportmedewerkers te hebben ontvangen is mij duidelijk dat verbinden via SSH met Cpanel hosting niet mogelijk is bij Vimexx, ondanks dat deze optie expliciet wordt aangeboden in hun portaal. De enige optie die zij bieden is wisselen van hostingpakket naar eentje met DirectAdmin, waarbij ik dus een nieuw pakket zou moeten aanschaffen en alles handmatig over zou moeten zetten (of door hen laten doen tegen betaling). Een zootje als je het mij vraagt, mede door de slechte antwoorden van de support heb ik de conclusie getrokken dat ik op zoek ga naar een hoster die zijn zaken beter op orde heeft.
Ja, dat was het.

Ik was in de veronderstelling dat je via SSH in je VPS wilde shellen - die aanname deed ik omdat je bij Vimexx inderdaad niet op de shared webservers kunt inprikken met SSH.

Ik wist niet dat jij niet wist dat dit niet kon en je vraag dus over reguliere webhosting gaat ipv VPS.

Vimexx is niet “zo’n” hoster. Ze bieden de basis voor een basisprijsje. Zaken als inloggen via SSH horen daar niet bij. Voor meer features moet je binnen Team Blue bij bijvoorbeeld TransIP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:52
();

[ Voor 100% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 11-07-2023 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-04 14:41
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:00:
[...]

Ja, dat was het.

Ik was in de veronderstelling dat je via SSH in je VPS wilde shellen - die aanname deed ik omdat je bij Vimexx inderdaad niet op de shared webservers kunt inprikken met SSH.

Ik wist niet dat jij niet wist dat dit niet kon en je vraag dus over reguliere webhosting gaat ipv VPS.

Vimexx is niet “zo’n” hoster. Ze bieden de basis voor een basisprijsje. Zaken als inloggen via SSH horen daar niet bij. Voor meer features moet je binnen Team Blue bij bijvoorbeeld TransIP zijn.
Op cPanel niet nee, maar op de Directadmin servers wel. Zie ook: https://www.vimexx.nl/help/hoe-verbind-ik-putty-met-mijn-ssh. Staat hier keurig omschreven. In mijn geval moest SSH wel aangezet worden voor ik er gebruik van kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Wat een walgelijke slechte & onbeschofte hosting partij is dit zeg; auto-renewal van je domeinregistratie 45 dagen van te voren zonder de klant hierover van te voren te informeren ? En als ik een support ticket aanmaak, zeggen ze 'waarom heb je dat niet op tijd gedaan' ? Nou, misschien omdat ik het niet wist omdat toen ik klant werd, dit niet het geval was en elke fatsoenlijke ISPs mailtjes VOORAF sturen ?

En ik heb ook problemen ondervonden die ik de afgelopen 20 jaar nog nooit bij een andere ISP gehad heb: een paar dagen problemen met mail ontvangen EN versturen gehad - 50% van alle inkomende EN uitgaande mail verdween in een zwart gat - en ook een paar weken lang FTP problemen ondervonden, die ze gewoon keihard ontkennen, maar na een paar dagen werkte alles 'automagisch' weer ... En uiteraard ging het dan om de servers, niet 'client-connectivity' issues.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-04 21:55
Martino schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Ja, die had ik ook gezien, echter daar wordt door ene *knip* van Vimexx juist het tegenovergestelde geschreven en dat ze wel degelijk alle publieke MS adressen whitelisten. Er wordt ook aangegeven om bij geval van problemen een ticket aan te maken, waardoor ik enige hoop kreeg dat ik geholpen zou worden door Vimexx.

Het verhaal uit 2020 wordt nu in juni 2023 tegengesproken door de Vimexx helpdesk in mijn eigen ticket.

Intussen wordt er gewoon geen oplossing geboden.

...
Jup, ook hier een bekend probleem en kom tegen dezelfde muur bij Vimexx, alsof het aan Microsoft zou liggen... |:(

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 13-09-2023 08:30 ]

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zijlstra21
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-08-2024
dbzokphp schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:35:
Ik heb toevallig dat topic aangemaakt in 2020. Ze willen op dit moment niet alle IP-adressen whitelisten die in deze lijst staan: https://www.bing.com/toolbox/bingbot.json.

Maar hij wil wel kijken naar het whitelisten van 1 of 2 IP-adressen. Contact met Bing verloopt niet zo soepel. Heeft iemand heel toevallig 1 of 2 veelgebruikte IP-adressen die Bing in Europa gebruikt voor het crawlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-04 12:53

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik overweeg mijn domeinen en webhosting waarschijnlijk bij vimexx te gaan onderbrengen, hoe is jullie ervaring ermee?

kortgezegd, zou iemand die al langer in dit topic actief is mij wellicht een samenvatting kunnen geven van de ervaringen met vimexx? aangezien het terug lezen van bijna 20 pagina's natuurlijk een beetje zonde van m'n tijd is.

tot nu toe wat ik weet over vimexx lijken ze een aantrekkelijke, betaalbare optie. (ipv m'n huidige host en een drietal registrars ivm verschillende tld's.

Heeft vimexx bijv een lijst met welke tld's ze wel en niet aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Hier vind je prijzen en ik denk ook de complete lijst: https://www.vimexx.nl/domeinnaam/domeinnaam-extensies.

Nu 2 jaar klant met meerdere dedicated en reseller hosting en honderdtal domeinen. Nooit echt problemen gehad. Maar support (wanneer nodig) reageert bij ons ook snel. Maar dat komt wellicht ook door alles wat we afnemen, geen idee hoe dat is als je alleen een kleine hosting met domeinnaam afneemt.

[ Voor 16% gewijzigd door sjoerdvd op 14-11-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
DaveFlash schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:51:
ik overweeg mijn domeinen en webhosting waarschijnlijk bij vimexx te gaan onderbrengen, hoe is jullie ervaring ermee?

kortgezegd, zou iemand die al langer in dit topic actief is mij wellicht een samenvatting kunnen geven van de ervaringen met vimexx? aangezien het terug lezen van bijna 20 pagina's natuurlijk een beetje zonde van m'n tijd is.

tot nu toe wat ik weet over vimexx lijken ze een aantrekkelijke, betaalbare optie. (ipv m'n huidige host en een drietal registrars ivm verschillende tld's.

Mijn ervaringen met deze partij zijn ook goed.
Een tip: neem voor het eerste jaar overstap, zeker een pakket af met ‘Verhuisservice’ inbegrepen. Dan begeleiden ze goed in je technische verhuizing mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Louw Post

Cerenas

Hier ook goede ervaringen. Zit er nu meer dan 4 jaar en m'n websites draaien prima. Ook een stuk sneller dan m'n vorige (budget) webhost.

Ook als ik ergens tegen aanloop helpen ze best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
Ik heb een domein naam geregisteerd bij Vimexx.
Het enige wat deze doet is via een DNS profiel het verkeer doorrouten naar mijn NAS/thuis-server.
www A 31.187.[masked.[masked]

Nu vroeg ik me af. Ik heb al een aantal keer een ander IP nummer van mijn internet provider gekregen (na reboot). Dan werkt de domain-name forwarding niet meer en moet ik handmatig op vimexx mijn DNS IP record weer aanpassen.
Ik vroeg me af, is er een programmatje wat thuis IP wijzigingen herkend en deze dan automatisch bij Vimexx update? Ik draai Synology and Home-assistant.

Dank voor de tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

pasmanm schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:25:
Ik heb een domein naam geregisteerd bij Vimexx.
Het enige wat deze doet is via een DNS profiel het verkeer doorrouten naar mijn NAS/thuis-server.
www A 31.187.[masked.[masked]

Nu vroeg ik me af. Ik heb al een aantal keer een ander IP nummer van mijn internet provider gekregen (na reboot). Dan werkt de domain-name forwarding niet meer en moet ik handmatig op vimexx mijn DNS IP record weer aanpassen.
Ik vroeg me af, is er een programmatje wat thuis IP wijzigingen herkend en deze dan automatisch bij Vimexx update? Ik draai Synology and Home-assistant.

Dank voor de tips
Ik gebruik daarvoor een service van duckdns.org in combinatie met een Docker container (linuxserver/duckdns:latest). Als mijn IP-adres wijzigt, is het binnen tien minuten bijgewerkt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Je kan dit met een CNAME-record oplossen. Zo doe ik het ook bij Vimexx. Mijn .nl domein verwijst door naar DuckDNS-domein via het CNAME-record.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
@Freee!! @ThinkPad Super bedankt. Heb de duckdns docker draaien en de CNAME record op Vimexx. Top oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffelcer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-12-2023
*knip*. Spam.

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 24-11-2023 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Laatst online: 10-04 17:03
DaveFlash schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:51:

ik ben al jaren bij vimex maar ga me toch denk ik eens verder orienteren. :/ Klantenservice laat toch te wensen open. Nu in het weekend geen websites meer bereikbaar en ook gen mail meer te verzenden. Webmail vanuit klantenprotaal onbereikbaar en bij support een ticket aanmaken is ook niet meer even een vraag stellen maar eerst door keuze menu dwalen waar jouw probleem categorie niet in zit tot je eindelijk kunt mailen.
Ik zou het denk ik niet zo snel meer kiezen.|Mede ook omdat de mail die je verwijderd ook gelijk gelijk uit de prullenbak verdwijnt. Leuk als je je een keer vergist.

Maar nu de support weer on line is het probleem kunnen oplossen. Maar mag eigelijk niet gebeuren zoiets vind ik

[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 26-11-2023 15:12 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
mrbert schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:36:
[...]
Mede ook omdat de mail die je verwijderd ook gelijk gelijk uit de prullenbak verdwijnt. Leuk als je je een keer vergist.
:? Is dat niet een of andere instelling? Ik heb genoeg klanten waarbij hun domein (voor email via imap) bij Vimexx staat en nog nooit van iemand gehoord dat mail uit de prullenbak verdwijnt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Laatst online: 10-04 17:03
is hun algemene policy volgens hun eigen support, ik heb nu in mijn mail client gezet dat deleted naar een andere folder moet maar het is heel onhandig

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 13:38
Hebben jullie ook de ervaring dat na een aantal jaar het webhosting pakket langzamer is geworden en de cwv/pagespeed scores slechter?

Ik heb pakket “plus”

(Draai een wordpress site met shop op php 8.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:02
In navolging van TransIP nu ook Vimexx aan de beurt. 445% op het goedkoopste hosting pakket. 8)7
Beste <klant>

Hopelijk zijn onze diensten je in 2023 wederom goed bevallen. Bij Vimexx proberen we ons in te zetten om continu onze service en kwaliteit te verbeteren, wat zonder klanten zoals jij niet was gelukt.

We willen je informeren over wijzigingen in onze pakketstructuur en verlengprijzen, een minder populaire, maar helaas noodzakelijke keuze. Een cruciale aanpassing om niet alleen de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen blijven waarborgen, maar ook te verbeteren ondanks de uitdagingen die we in het afgelopen jaar zijn tegengekomen.

Zo hebben de stijgende prijzen van zaken als software, licenties en hardware een directe impact op onze operationele kosten. Tegelijkertijd hebben we ons team uitgebreid om jou betere klantenservice en technische ondersteuning te bieden. Ook blijven we investeren in onze technologieën voor innovatie en verbetering van onze diensten.

Dit alles stelt ons in staat om snellere servers te onderhouden en nieuwe features te introduceren, zodat we kunnen blijven voldoen aan jouw groeiende behoeften.

De belangrijkste punten van deze veranderingen
Het Start pakket wordt vervangen door het nieuwe en tevens krachtiger Basic pakket (Bekijk de details).
Het Medium pakket wordt vervangen door het huidige Plus pakket (Bekijk de details).
De prijzen van onze producten wijzigen (Bekijk de nieuwe tarieven).
De wijzigingen zullen ingaan op 1 januari 2024.
We begrijpen dat een prijsverhoging nooit prettig is. Daarom hebben we er alles aan gedaan om deze zo laag mogelijk te houden en proberen we je ruim de tijd te geven om eventueel van pakket te wisselen. Mocht je daar hulp bij nodig hebben, dan kun je ons altijd berichten via de bekende support kanalen.

Ook in de komende tijd zijn we toegewijd aan het leveren van de service die je van ons verwacht. Als je vragen of opmerkingen hebt over de wijzigingen kan je altijd terecht op bij onze helpdesk.

We staan graag voor je klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
CrashOverDrive schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:59:
In navolging van TransIP nu ook Vimexx aan de beurt. 445% op het goedkoopste hosting pakket. 8)7

[...]
Opslag wordt ook met 400% verhoogd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door zx9r_mario op 27-11-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:02
zx9r_mario schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:01:
[...]

Opslag wordt ook met 400% verhoogd ;)
Wel handig, kan ik er 4x zoveel domeinen op hangen... Alleen gaat die van onbeperkt naar 50 ;)
't is gewoon een verkapte mega verhoging, als iemand 8GB nodig heeft kan die (op dit moment ) ook voor 2,45 het 10GB pakket nemen. Wat dan ook de reden is dat ze dat pakket dan ook maar opheffen en doorzetten naar plus. En het onbeperkt aantal domeinen daarvan zelfs reduceren naar slechts 5.

[ Voor 16% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-11-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56

Yucko

One clown to rule them all !

mijn pakket heeft als verlengdatum 19-10-2024. Betekent dit dat ik tot die tijd nog de oude prijs blijf betalen ondanks de omzetting per 1-1 :?

sowieso raar dat start > basic van onbeperkt naar 50 domeinen gaat
en medium van onbeperkt naar 5 domeinen

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 27-11-2023 12:27 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo1291
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Poh...
83.49% verhoging (medium -> plus)
gecombineerd met "Uiteraard ... krijg je hier een aantal extra's voor terug"; ik kan mijn domeinnamen er niet meer onder kwijt (onbeperkt -> 5)

Kansloos.
Helaas, na jaren tevreden dat Vimexx redelijk was/bleef, tijd om afscheid te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Enzo1291 op 27-11-2023 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Mail ook gehad, ik ga het opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Maar wat zijn dan per januari de aantrekkelijke alternatieve Hosters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Louw Post

Cerenas

Enzo1291 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:25:
Poh...
gecombineerd met "Uiteraard ... krijg je hier een aantal extra's voor terug"; ik kan mijn domeinnamen er niet meer onder kwijt (onbeperkt -> 5)
Ik heb hier ook het Medium pakket en het nieuwe Basic pakket is bijna hetzelfde, maar goedkoper. Enige significante verschil is de aantal CPU cores (en het dataverkeer dan), met 2 cores zijn mijn websites nog snel zat gok ik. Ik ga dus mooi "downgraden" naar Basic als ik moet vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo1291
Louw Post schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:41:
[...]

Ik heb hier ook het Medium pakket en het nieuwe Basic pakket is bijna hetzelfde, maar goedkoper. Enige significante verschil is de aantal CPU cores (en het dataverkeer dan), met 2 cores zijn mijn websites nog snel zat gok ik. Ik ga dus mooi "downgraden" naar Basic als ik moet vernieuwen.
Ook nog een optie.
Ik zal eens kijken hoe moeilijk het is mijn hosting met mailserver te verhuizen en wat een redelijk alternatief is.
Als het me niet veel moeite kost gaan mijn principes voor.
Iets met een gunfactor en vertrouwen.

Ik houd me aanbevolen voor een andere sympathieke partij.

[ Voor 4% gewijzigd door Enzo1291 op 27-11-2023 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Het was natuurlijk wachten op een prijsverhoging. Het gezever eromheen over betere dienstverlening en blabla vind ik altijd nog het meest ergerniswekkend.
Is even gaan rekenen of ik uit kom met downgraden.

Heeft iemand een verklaring voor het beperkte aantal domeinnamen bij het nieuwe Plusabbo (van onbeperkt naar 5). Is dat gewoon een manier om mensen met meer domeinen naar een duurder pakket te pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo1291
RoRoNL schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:37:
Maar wat zijn dan per januari de aantrekkelijke alternatieve Hosters?
na wat zoeken (hier op tweakers) komt mijn.host als de meest sympathieke/onafhankelijke/redelijke naar boven.
En zeker voor mijn .org domeinen is het ook nog een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:15

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Enzo1291 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:25:
Poh...

Kansloos.
Helaas, na jaren tevreden dat Vimexx redelijk was/bleef, tijd om afscheid te nemen.
Daar dacht ik ook (domeinnamen 5) aan, ben je mooi de klos :(