[Vimexx] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:04
Nog snel even een flink aantal verlengingen gedaan. Alle beetjes helpen, niet waar? Je kan trouwens producten ook meermaals verlengen ben ik achter. Gewoon nog een keer (en nog een keer) + 2 jaar bijvoorbeeld.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 09:28
BaZnGaNL schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:01:
Zojuist onderstaande mail gekregen van Vimexx:

[...]

Valt opzich wel mee deze prijsverhoging.
Valt mee? Ik vind een prijsstijging van 5% in één jaar best fors. In euro's valt dat mee, maar procentueel is het veel. Daarnaast ging de overgang vorig jaar van 1eurowebhosting naar Vimexx al gepaard met veel grotere stijgingen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 21:24

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Hans C schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Valt mee? Ik vind een prijsstijging van 5% in één jaar best fors. In euro's valt dat mee, maar procentueel is het veel. Daarnaast ging de overgang vorig jaar van 1eurowebhosting naar Vimexx al gepaard met veel grotere stijgingen voor mij.
Val wel mee vergeleken met transip
https://www.vimexx.nl/prijzen

🤔
https://www.transip.nl/prijzen/

[ Voor 7% gewijzigd door MCP cloud op 27-01-2022 17:29 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
Ik vind 5% nog heel schappelijk. Hoe vaak lees je in het nieuws dat webhosters ineens +50% gingen vragen. Het is ook duidelijk en op tijd gecommuniceerd.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 01-07 09:28
Jassy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:35:
Ik vind 5% nog heel schappelijk. Hoe vaak lees je in het nieuws dat webhosters ineens +50% gingen vragen. Het is ook duidelijk en op tijd gecommuniceerd.
Dat heeft Vimexx al gedaan na de overname van mijn oorspronkelijke provider.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:28

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Even een mededeling voor de mensen die dit topic induiken omdat hun site onbereikbaar lijkt te zijn via sommige providers (en weer niet via andere providers) en ook de webhosting niet kunnen benaderen:

Vimexx heeft vorige week preventief een aantal IP-adressen geblokkeerd om een ddos te mitigeren. Eén foutieve inlogpoging op je hostingpakket was in die week voldoende om je IP-adres op die blokkadelijst te krijgen (van de zotte, maar die feedback heb ik ze al gegeven).

Men heeft echter verzuimd om klanten van die blokkade in kennis te stellen.

Zie ook hun reactie in een forumpost op hun eigen forum. Dat topic op hun forum heeft overigens eerst tien dagen moeten sudderen voor iemand van Vimexx eens een reactie gaf.

Maar goed: de oplossing is een ticket richting support met het verzoek om je IP-adres van de blacklist te halen.

[ Voor 28% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 28-01-2022 08:43 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07 10:36
Vandaag weer zoiets.

inloggen op eigen website bij Vimexx lukt niet met Ziggo IP
inloggen op eigen website bij Vimexx lukt wel met Vodafone 4G/5G

via Vimexx portal naar DA lukt niet.

chat en tickets zijn druk, er zal wel iets loos zijn............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jatari
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 07:32
MariosCube schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:31:
Vandaag weer zoiets.

inloggen op eigen website bij Vimexx lukt niet met Ziggo IP
inloggen op eigen website bij Vimexx lukt wel met Vodafone 4G/5G

via Vimexx portal naar DA lukt niet.

chat en tickets zijn druk, er zal wel iets loos zijn............
Had ik ook voor. Even contact opnemen met hun. Ze hebben blijkbaar alle accounts van een IP die 1 verkeerde loginpoging hebben gedaan geblokkeerd omwille van een aanval.

*edit: meer info op hun forum

[ Voor 9% gewijzigd door Jatari op 02-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
Heb ik gedaan, maar de DDOS was van voor het activeren van mijn account.

Na prettig contact via de chat alles opgelost.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-07 15:08

Yucko

One clown to rule them all !

Zelf dus ook gehad dat ik vanaf mijn thuisadres mijn domein en hosting niet meer kon bereiken, terwijl over mijn 4G of vanaf mijn werk 't wel werkte.

Maar ik vind het wel slecht dat ze hun klanten niet informeren. Zoveel moeite is het toch niet om even een mailtje uit te sturen :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Jatari
Ik zie net op hun website dat ze in de toekomst ook cPanel gaan aanbieden :o

https://www.vimexx.be/cpanel-webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn Vimexx hosting ervaring is niet positief te noemen.. Al vanaf het moment dat ik een .nl domein aanvroeg irriteerde ik mij eraan dat er automatisch een .info domein mee werd geleverd. Dit was niet te voorkomen. Op mijn ticket naar hen kreeg ik toen deze reactie: "Je kan tijdens de bestelling inderdaad kiezen om dat extra domein gratis af te nemen. Als je dat achteraf niet wilt is dat uiteraard geen probleem, dan hoef je alleen dit te volgen (..url...)"

Je moet dus achteraf aangeven dat je niet wil verlengen.. Dit heb ik natuurlijk gedaan en in de tussentijd mijn .nl domein al wel verlengd (hosting bij externe partij). Vanaf half januari krijg ik nu iedere paar dagen mailtjes met als onderwerp: "Domeinen vervallen zeer binnenkort".. In eerste instantie dacht ik aan mijn .nl domein maar die is netjes verlengd en het .info al lang stop gezet. Deze mailtjes kun je niet afzetten want anders krijg je ook geen reminder voor het domein dat je wél wenst te behouden..

Eigenlijk was ik aan het testen om eventueel over te stappen naar Vimexx met toch redelijk wat domeinen (stuk of 40 van mijzelf en ongeveer 30 domeinen voor klant van ons). Dat overstappen naar Vimexx gaat dus nooit gebeuren en in de toekomst raad ook ook iedereen af om met dit soort partijen zaken te doen. Wat een irritante bende en vervelende manier van zaken doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

D-Ed schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:53:
Mijn Vimexx hosting ervaring is niet positief te noemen.. Al vanaf het moment dat ik een .nl domein aanvroeg irriteerde ik mij eraan dat er automatisch een .info domein mee werd geleverd. Dit was niet te voorkomen. Op mijn ticket naar hen kreeg ik toen deze reactie: "Je kan tijdens de bestelling inderdaad kiezen om dat extra domein gratis af te nemen. Als je dat achteraf niet wilt is dat uiteraard geen probleem, dan hoef je alleen dit te volgen (..url...)"

Je moet dus achteraf aangeven dat je niet wil verlengen.. Dit heb ik natuurlijk gedaan en in de tussentijd mijn .nl domein al wel verlengd (hosting bij externe partij). Vanaf half januari krijg ik nu iedere paar dagen mailtjes met als onderwerp: "Domeinen vervallen zeer binnenkort".. In eerste instantie dacht ik aan mijn .nl domein maar die is netjes verlengd en het .info al lang stop gezet. Deze mailtjes kun je niet afzetten want anders krijg je ook geen reminder voor het domein dat je wél wenst te behouden..

Eigenlijk was ik aan het testen om eventueel over te stappen naar Vimexx met toch redelijk wat domeinen (stuk of 40 van mijzelf en ongeveer 30 domeinen voor klant van ons). Dat overstappen naar Vimexx gaat dus nooit gebeuren en in de toekomst raad ook ook iedereen af om met dit soort partijen zaken te doen. Wat een irritante bende en vervelende manier van zaken doen...
Dat is dan mogelijk een nieuw geintje, ik heb er geen last van (ook niet gehad), maar netjes is anders.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Dat is dan mogelijk een nieuw geintje, ik heb er geen last van (ook niet gehad), maar netjes is anders.
Geen idee, via een Tweaker op de frontpage vorig jaar op Vimexx gewezen maar het is nog geen gelukkige samenwerking (en zal het ook zeker niet worden, dit soort 'kleine' dingen heb ik nog een afkeer van ;) )

Al lang blij dat ik er niet meteen sites ben gaan hosten (ik test nu ook bij mijn.host en daar gaat het er al een stuk vriendelijker en positiever aan toe _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
D-Ed schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:53:
Mijn Vimexx hosting ervaring is niet positief te noemen.. Al vanaf het moment dat ik een .nl domein aanvroeg irriteerde ik mij eraan dat er automatisch een .info domein mee werd geleverd. Dit was niet te voorkomen.
Volgens mij worden beide domeinen in de winkelwagen geplaatst. Als je dan de inhoud van die winkelwagen bekijkt zie je helemaal achteraan een kruisje staan. Daar kun je het extra, niet gewenste domein verwijderen.
Dit heb ik zo al meerdere keren gedaan met .info en .online-domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

TFHfony

Professional Weirdo

consono_md110 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Volgens mij worden beide domeinen in de winkelwagen geplaatst. Als je dan de inhoud van die winkelwagen bekijkt zie je helemaal achteraan een kruisje staan. Daar kun je het extra, niet gewenste domein verwijderen.
Nog steeds niet netjes, ongevraagd zaken in de winkelwagen er bij gooien. Zeker als daar (later) nog kosten voor gerekend gaan worden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consono_md110
Het lijkt me niet ongevraagd. Er staat duidelijk dat je er een gratis domein bij krijgt. Dus dat er dan twee domeinen in je winkelwagen worden geplaatst is dan niet vreemd.
Netter zou zijn om aan de voorkant te vragen of je dat wilt, maar daar is niet voor gekozen.
Het is wel te voorkomen door goed te kijken wát er in de winkelwagen klikt voordat je op 'Bestel' klikt. Dan kun je direct kiezen dat je het extra domein niet wilt.
En later worden er volgens mij geen kosten voor gerekend, zolang je het gratis domein maar niet verlengd.

Daarnaast, wat is het probleem nu eigenlijk, die paar mailtjes die komen? Zet de domeinen die je wilt behouden op 'Automatisch verlengen' en zet de mailtjes uit. Opgelost lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door consono_md110 op 23-02-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
consono_md110 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:08:
Het lijkt me niet ongevraagd. Er staat duidelijk dat je gratis domein erbij krijgt. Dus dat er dan twee domeinen in je winkelwagen worden geplaatst is dan niet vreemd.
Netter zou zijn om aan de voorkant te vragen of je dat wilt, maar daar is niet voor gekozen.
Het is wel te voorkomen door goed te kijken wát er in de winkelwagen klikt voordat je op 'Bestel' klikt. Dan kun je direct kiezen dat je het extra domein niet wilt.

Daarnaast, wat is het probleem nu eigenlijk, die paar mailtjes die komen? Zet de domeinen die je wilt behouden op 'Automatisch verlengen' en zet de mailtjes uit. Opgelost lijkt me.
Het was toen niet weg te klikken en zoals je in de reply van ze kunt lezen is het 'achteraf uit te zetten' (wat ik heb gedaan maar alsnog krijg ik zes mailtjes met die waarschuwingen..

En je denkt toch niet echt dat ik bij zo'n partij automatische incasso aanzet? |:( Dit zijn de moderne trucjes om mensen erin te luizen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• consono_md110
Dan is het denk ik verstandig dat je naar een andere partij op zoek gaat. Je hebt er blijkbaar geen vertrouwen in. Dat kan natuurlijk. :)

Zelf heb ik wel een aantal domeinen bij Vimexx ondergebracht na bij wat andere ellende te hebben meegemaakt. Maar Vimexx is wat mij betreft een prima partij!

Hoe dan ook, succes met de zoektocht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
consono_md110 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:17:
Dan is het denk ik verstandig dat je naar een andere partij op zoek gaat. Je hebt er blijkbaar geen vertrouwen in. Dat kan natuurlijk. :)

Zelf heb ik wel een aantal domeinen bij Vimexx ondergebracht na bij wat andere ellende te hebben meegemaakt. Maar Vimexx is wat mij betreft een prima partij!

Hoe dan ook, succes met de zoektocht!
Komt wel goed hoor, ik heb die zaken verder prima op orde maar kreeg de tip om eens bij Vimexx te kijken. Sinds gisteren zit ik in een soort van ticket/chat met de helpdesk maar daar werken ook niet de meest heldere lichten dus op meerdere fronten is mijn test geslaagd. Met die partij ga ik zéker geen zaken meer doen in de toekomst en ik raad anderen aan om ook vooral andere opties te overwegen.

Ze hanteren boevenpraktijken waar ik niet achter kan staan. Voor de modernere marketeer zijn het vooral slimme optimalisaties om meer omzet te genereren.. Not my cup of tea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:27
consono_md110 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Dit heb ik ook alle keren gedaan. Maar je moet wel even opletten, dus ik kan me wel vinden in de lezing van @D-Ed, als je niet oplet na een jaar dan verlengen ze. Ik snap de promotie sowieso niet zo goed, ik kan me gewoon niet voorstellen wanneer je zo'n extra gratis domein wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
D-Ed schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Komt wel goed hoor, ik heb die zaken verder prima op orde maar kreeg de tip om eens bij Vimexx te kijken. Sinds gisteren zit ik in een soort van ticket/chat met de helpdesk maar daar werken ook niet de meest heldere lichten dus op meerdere fronten is mijn test geslaagd. Met die partij ga ik zéker geen zaken meer doen in de toekomst en ik raad anderen aan om ook vooral andere opties te overwegen.

Ze hanteren boevenpraktijken waar ik niet achter kan staan. Voor de modernere marketeer zijn het vooral slimme optimalisaties om meer omzet te genereren.. Not my cup of tea.
Thabks voor je tip/klacht dan weet ik dat ik daar op moet letten.

Ik sta op het punt om voor mijn eigen project een goede hosting partij te pakken en Vinexx springt er wat betreft prijs wel bovenuit. Hoe zijn buiten je punten van kritiek de ervaringen op het hosting stuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Kenny_026 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:43:
[...]

Thabks voor je tip/klacht dan weet ik dat ik daar op moet letten.

Ik sta op het punt om voor mijn eigen project een goede hosting partij te pakken en Vinexx springt er wat betreft prijs wel bovenuit. Hoe zijn buiten je punten van kritiek de ervaringen op het hosting stuk?
Hosting heb ik verder niet meer naar gekeken om eerlijk te zijn. Het ging mij met namen om een goede partij te vinden om domein vast te leggen (voorlopig zit ik bij Transip gewoon nog goed, vanuit daar kan ik makkelijk de DNS aanpassen naar de gewenste hosting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-Ivo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-07 21:21
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:38:
Even een mededeling voor de mensen die dit topic induiken omdat hun site onbereikbaar lijkt te zijn via sommige providers......
Ik ben een redelijke nieuwe klant bij Vimexx (2 maanden). Inmiddels hebben wij tot 3x toe een IP blokkade gehad door Vimexx zijn overdreven beveiligingsagioritme. Ik ben een WEEK! met hen via het ticket systeem aan het chatten geweest om te voorkomen dat wij voor een vierde keer geblokkeerd zouden kunnen worden. Maar Vimexx is zo koppig en heilig van de juiste werking van hun systeem dat ze niets doen. Maar dan ook werkelijk niets dat enigszins vertrouwen zou kunnen gegeven. Ook geen uitleg hoe het precies is ontstaan en hoe het te voorkomen vanuit mijn kant. Ik ben echt enorm geïrriteerd door hun manier van communiceren en mate van klantenservice.

*knip*Lees hier de gehele chat[/url]. Het zijn best wat berichten maar is toch interessant om te lezen zodat je een idee krijg van hun manier van klantenservice.

Wat vinden jullie van deze kwestie?

[ Voor 1% gewijzigd door MisteRMeesteR op 28-04-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
Mark-Ivo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:30:
[...]
Ik vind dat je doordraaft. Er is een probleem, dat wordt opgelost. Klaar.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:12
Ik, en mijn klanten zijn heel blij dat Vimexx dat soort idiote aanvallen blokkeert :).

Het is trouwens jouW reactie.

[ Voor 18% gewijzigd door Wietsee. op 25-04-2022 14:34 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mark-Ivo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:30:
[...]

[...]

Je hebt gelijk.

Wat Vimexx doet, is in beginsel voor een goede reden (downtime van de sites van hun klanten voorkomen). De wijze waarop ze het doen, is op zich ook niet verkeerd (blokkeer IP-adressen die herhaalde en mogelijk opzettelijk foutieve inlogpogingen doen).

Echter mag de definitie van "herhaaldelijk" bij Vimexx wel eens op de schop. Ik ben in januari én twee weken terug geblokkeerd. Ik gebruik twee FTP-clients (mijn webauthoringpakket en een losse FTP-client) die beide de credentials hebben opgeslagen (dus een typfout kan niet de oorzaak zijn van een foutieve inlogpoging).

Ik gebruik ook maximaal twee connecties per keer, en ben nooit met beide tegelijk ingelogd op de FTP-server, dus dat kan het ook niet zijn.

Toch is mijn IP-adres dus al twee maal geblokkeerd in de afgelopen maanden. Natuurlijk kan het best zijn dat mijn IP-adfres twee keer door een kwaadwillende is gespoofd, maar dan verwacht ik ook dat ze hem weer vrijgeven na een paar uur en niet wachten tot een geïrriteerde klant ze er op wijst.

Inmiddels hebben ze een speciaal tickettype klaargezet op de supportpagina waarop je vooraf kunt invullen dat je je IP-adres wil laten deblokkeren, dus het gebeurt blijkbaar zo vaak dat men dáár tijd en moeite in heeft gestoken.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Mark-Ivo Ik heb de link uit je post naar de conversatie even verwijderd, alle namen van de betrokken medewerkers staan erin, zou je deze eruit kunnen halen alvorens je de conversatie weer post?

Dank :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
nescafe schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:25:

Ik vind dat je doordraaft. Er is een probleem, dat wordt opgelost. Klaar.
Waarom vindt uw dat ik doordraaf? Er is namelijk niets gedaan om het probleem te voorkomen. Oftewel een vervolg blokkade is logisch. Zou u het acceptabel vinden door een hosting op willekeurige momenten geblokkeerd te worden, waardoor u uw werk niet kan doen, zonder daar direct iets aan te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Mark-Ivo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:54:
[...]

Waarom vindt uw dat ik doordraaf? Er is namelijk niets gedaan om het probleem te voorkomen. Oftewel een vervolg blokkade is logisch. Zou u het acceptabel vinden door een hosting op willekeurige momenten geblokkeerd te worden, waardoor u uw werk niet kan doen, zonder daar direct iets aan te kunnen doen?
Het is een budgetprovider en dat kunnen ze alleen blijven door zich te richten op de bulk. Dus nee, ik verwacht niet dat ze voor mij een uitzondering maken en accepteer dat ik een keer geblokkeerd kan worden. Vervolgens ga ik zelf op zoek naar programma's of apparaten die veelvuldig verbinding maken vanaf mijn eigen netwerk.

Je verwacht gewoon teveel van een budgetprovider. Herhaaldelijk een persoonlijke behandeling afdwingen gaat je niet helpen, ga dan gewoon naar een andere (duurdere) provider met meer oog voor de individuele klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
Wietsee. schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:27:
Ik, en mijn klanten zijn heel blij dat Vimexx dat soort idiote aanvallen blokkeert :).
Idiote aanvallen!? Weet u waar u het over heeft of roept u maar wat? Geautomatiseerde FTP logins zijn orde van de dag. Als hosting heb je daarmee te dealen. Simpelweg IP adressen blokkeren en pas deblokkeren als een klant klaagt is gewoon dom. Er kan op veel slimmere manieren voor gezorgd worden dat 'aanvallen' worden afgewend zonder dat klanten daar last van hebben. Ik neem aan dat u ook niet tevreden zal zijn met uw hosting als u op willekeurige momenten uw werk niet kan doen.

En omdat u erom vraagt, ik wil niet lullen maar zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
MisteRMeesteR schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:16:
[mbr]@Mark-Ivo Ik heb de link uit je post naar de conversatie even verwijderd, alle namen van de betrokken medewerkers staan erin, zou je deze eruit kunnen halen alvorens je de conversatie weer post?
Dank :>[/]
Ik vond het relevant omdat het inzicht gaf in de vele verschillende medewerkers die dit ticket oppakte. Hoe dan ook ik kan mijn post niet meer wijzigen. Maar hierbij dan:

Wederom conversatie met NAMEN verwijdert op verzoek.

[ Voor 18% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-05-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
nescafe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Het is een budgetprovider en dat kunnen ze alleen blijven door zich te richten op de bulk. Dus nee, ik verwacht niet dat ze voor mij een uitzondering maken en accepteer dat ik een keer geblokkeerd kan worden. Vervolgens ga ik zelf op zoek naar programma's of apparaten die veelvuldig verbinding maken vanaf mijn eigen netwerk.

Je verwacht gewoon teveel van een budgetprovider. Herhaaldelijk een persoonlijke behandeling afdwingen gaat je niet helpen, ga dan gewoon naar een andere (duurdere) provider met meer oog voor de individuele klant.
:O Werkt u bij Vimexx? Want dit wordt vrij lachwekkend. Wij zijn budget dus we blokken u gewoon soms even op random momenten omdat ons beveiligingssysteem dom is. Sorry.

Ik zie het niet als een uitzondering op mijn situatie, het is een verbeterpunt waar Vimexx iets mee zou kunnen doen. Maar schijnbaar hebben de supportmedewerkers de opdracht gekregen absoluut niet naar een supervisor verbeterpunten van klanten door te geven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Mark-Ivo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:14:
[...]

Ik zie het niet als een uitzondering op mijn situatie, het is een verbeterpunt waar Vimexx iets mee zou kunnen doen. Maar schijnbaar hebben de supportmedewerkers de opdracht gekregen absoluut niet naar een supervisor verbeterpunten van klanten door te geven. 8)7
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Wel dat je doordraaft. Laat ze lekker met rust en ga zelf op zoek naar je mogelijke stoorzenders. Nogmaals; als het je na herhaaldelijk drammen niet bevalt, ga je toch op zoek naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
Hier de gehele chat zonder externe namen:

https://ibb.co/Ycv65WM

[ Voor 10% gewijzigd door Mark-Ivo op 03-05-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tja... dan lijkt mij de oplossing toch redelijk voor de hand liggend (en ze geven hem zelf ook al aan): Een andere hostingprovider zoeken. Waarschijnlijk zal je dat een hoop frustratie en tijd besparen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
TFHfony schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:01:
[...]
Een andere hostingprovider zoeken.
Als je recent van hosting bent verhuist heb je als drukke ondernemer niet de behoefte om meteen weer te verhuizen met alle kosten van dien. Vooral niet als het om iets gaat dat relatief simpel te verhelpen is voor de hosting. Daarnaast wordt herhaaldelijk genoemd dat van onze kant op onjuiste wijze op FTP wordt ingelogd, maar details daarover worden achterwegen gelaten. Ik verklaar niet onjuist te hebben ingelogd. Hoe kan daar dan een oplossing in gevonden worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mark-Ivo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:09:
[...]

Als je recent van hosting bent verhuist heb je als drukke ondernemer niet de behoefte om meteen weer te verhuizen met alle kosten van dien. Vooral niet als het om iets gaat dat relatief simpel te verhelpen is voor de hosting. Daarnaast wordt herhaaldelijk genoemd dat van onze kant op onjuiste wijze op FTP wordt ingelogd, maar details daarover worden achterwegen gelaten. Ik verklaar niet onjuist te hebben ingelogd. Hoe kan daar dan een oplossing in gevonden worden?
Het probleem is dat Vimexx zeer duidelijk aangeeft niet mee te zullen gaan in de door jou gewenste oplossing, waardoor je tegen deze problemen aan zal blijven lopen. Nu kan je daar waarschijnlijk nog heel lang met Vimexx over in discussie gaan (wat ook veel tijd, geld & frustratie kost) of deze energie (en tijd & geld) gebruiken om op zoek te gaan naar een provider die wel de service(s) biedt die jij verwacht/nodig hebt.
De chatlog lezende, ga je die niet krijgen bij Vimexx.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:30

jurroen

Security en privacy geek

Mark-Ivo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:09:
[...]

Ik verklaar niet onjuist te hebben ingelogd. Hoe kan daar dan een oplossing in gevonden worden?
Niet. Vimexx wil de betreffende logregels niet delen vanwege veiligheid. En hoe vervelend het ook is: dat staat hun geheel vrij. Zij kiezen ervoor om zo te werken, wat hun goed recht is.

Je gaf eerder al aan dat je geen zin hebt om te verhuizen; daarmee zet je jezelf in een onmogelijke positie. Vimexx gaat jou geen oplossing bieden, maar tegelijk wil je de situatie ook niet veranderen. En ik snap dat je geen zin hebt in een verhuizing, zeker als de migratie naar Vimexx nog vrij recent is. Je zou eens kunnen kijken naar een hostingprovider met een verhuisservice, zoals Cloud86 of Antagonist.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picasso88
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 20:02
Wat ik niet begrijp is hoe je dit voor elkaar krijgt, ben al heel wat jaren klant van vimexx en heb hun FTP redelijk hard misbruikt. de enige keer dat ik een ip block kreeg was na meerdere keren foutief inloggen op een/ meerdere diensten.

Dit lijkt mij ook geen veel voorkomend probleem bij vimexx anders hadden we er wel veel meer over gelezen.

Dus misschien eens bij jezelf gaan kijken wat je doet/ wat je FTP programma doet wanneer je geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-07 15:08

Yucko

One clown to rule them all !

Als ik een plaatje op mijn shared hosting wil uploaden maak ik gebruik van FileZilla met een vooraf ingevulde login + wachtwoord, dus kan daar ook geen foute combi login/password vanaf mijn IP gemaakt hebben, maar toch had ik een tijdje terug een IP block aan mijn broek.

Dus ik twijfel aan beetje aan de criteria die Vimexx hanteert voor het blokkeren van IP-adressen.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picasso88
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 20:02
Misschien dat het verschilt per server bij vimexx. Heb 2 klanten die doen dat ook de hele dag door zonder problemen. Verder draait er een PHP script die redelijk vaak een FTP verbinding met vimexx legt en ook dat draait al jaren goed.

Heb je trouwens al sftp geprobeerd misschien dat dat het al oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Ivo
Zolang Vimexx geen details geeft over de reden van blokkade kan ik geen verbeteringen toepassen. Er zijn bij mij drie applicaties die verbinding met hen maken via FTP. Namelijk: FileZilla, heel weinig, Notepad++ FTP plugin, ook weinig, KeePass, enige regelmaat. Allemaal met vooraf ingestelde FTP credentials.

En als dan een blokkade wordt opgelegd om "aanvallen" te voorkomen, dan denk ik, doe dat dan enkel op de FTP poort zodat de hinder beperkt blijft. Maar nee, gewoon lekker alles blokken en dan horen we wel of iemand er last van heeft. Ze hebben gewoon een amateuristisch beveiligingssysteem. Voorheen zaten wij bij CCCHosting (Naar mijn gevoel ook een amateur) daar hebben we nooit een blokkade gehad. Kun je van alles van vinden, maar feit blijft dat we toen geen hinder hadden van de hosting die IP blokkades oplegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Helaas ook hier een slechte ervaring met Vimexx.

Vorig jaar de automatische verlenging van mijn hostingpakket stop gezet, zodat ik tijdens het aflopen de websites en domeinen kon verhuizen naar een andere leverancier (managed VPS) (geen mutatie per mail ontvangen van de wijziging). Donderdag op vrijdagnacht kreeg ik in eens een e-mail dat mijn hostingpakket automatisch verlengd en ik een automatisch incasso van 106 euro kan verwachten.

Ik heb daarop ingelogd op mijn dashboard en zag tot mijn verbazing dat de automatische verlenging ingeschakeld was bij mijn hostingpakket. Op het moment dat ik de automatische verlenging wederom uitschakelde kreeg ik hier wederom geen mutatie van per mail. Ik heb daarom direct contact opgenomen met Vimexx om te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zij beweren nu op basis van hun logging dat ik nooit de automatische verlenging heb uitgeschakeld en ik maar moet accepteren de automatische incasso te moeten betalen.

Ik heb over en weer contact gehad met hun 'fantastische support' en ze hebben mij een aanbod gedaan voor 50% restitutie. Kortom ik moet betalen voor een dienst die ik 1. automatisch heb willen laten aflopen. 2. een dienst die ik niet ga gebruiken. Ik heb daarop per direct al mijn websites verhuisd, domeinen verhuisd en het hostingpakket ook gestopt. Maar Vimexx blijft erbij dat ik moet betalen ongeacht of ik het pakket heb stop gezet, want hun 'logging' zegt dat het niet gebeurd is.

Als ik de restitutie van 50% niet zou accepteren zouden ze de melding sluiten. Hier ben ik wederom op ingegaan met de vraag waarom ik dit zou accepteren als ik de dienst niet zou gaan gebruiken en bewust heb laten aflopen en niet op een verlenging zit te wachten. Hierna hebben ze besloten niet meer te reageren, waarna ik uit frustratie negatieve reviews heb geschreven. Hierop is de restitutie komen te vervallen:
Dit is jouw mening en dit mag je natuurlijk vinden. Wij hebben meermaals aangetoond doormiddels van de logs dat de keuze is gemaakt door het account zelf. Het systeem werkt na behoren en heeft exact uitgevoerd wat er door jou, de gebruiker van het account, is ingesteld en voor is gekozen. Ondanks het systeem gedaan heeft wat er door jou is ingesteld probeerde wij je met hoge uitzondering tegemoet te komen door een restitutie van 50% aan te bieden, maar hier zie jij van af. Meer dan dit kunnen wij niet voor je doen. Omdat wij inmiddels terug zien dat je ook reviews hebt geplaatst zullen wij dit aanbod intrekken en daarmee deze kwestie sluiten.

Fijne dag!
Op mijn vraag of de zaak geëscaleerd kon worden kreeg ik deze reactie:
Aangezien ik de Support Lead ben heb ik de ticket al eerder tot mij genomen, omdat ik de noodzaak niet zag om dit te benoemen heb ik dit dan ook niet gedaan. Mijn reacties zijn dan ook in samenspraak met de directie geplaatst. Fijn om te lezen dat de automatische incasso inmiddels is uitgeschakeld. Wij hebben conform de voorwaarden de juiste handelingen uitgevoerd en zullen dan ook, zoals eerder benoemd niet meer ingaan op deze kwestie en ik zal daarmee het ticket dan ook sluiten.

Ik wens je alvast een hele mooie dag.
Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn niet positief. Rond 2020 ook al het probleem gehad dat een downgrade van een hostingpakket niet doorgevoerd werd omdat dit 'ook niet in de logging stond'. Toen heb ik de situatie laten doen, maar momenteel lijkt het er sterk op dat Vimexx niet graag ziet dat haar klanten vertrekken. Ik baal er ontzettend van dat ik meerdere kennissen Vimexx heb aangeraden. Dat is helaas de laatste keer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 11:59
Ik ben altijd een beetje huiverig om op internet mijn NAW gegevens achter te laten maar als ik webhosting wil ontkom ik daar niet aan, toch? Hoe veilig zijn mijn NAW gegevens bij Vimexx? Welk e-mail adres geeft Vimexx door aan het SIDN? Publiceert SIDN dat e-mail adres ook?

[ Voor 19% gewijzigd door juanita op 29-07-2022 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

juanita schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:03:
Ik ben altijd een beetje huiverig om op internet mijn NAW gegevens achter te laten maar als ik webhosting wil ontkom ik daar niet aan, toch? Hoe veilig zijn mijn NAW gegevens bij Vimexx? Welk e-mail adres geeft Vimexx door aan het SIDN? Publiceert SIDN dat e-mail adres ook?
Als je in Nederland een domeinnaam wil hebben, dan ontkom je er niet aan dat je persoonsgegevens door SIDN worden opgeslagen. Ze worden echter niet gepubliceerd: een whois toont dus niet je NAW en telefoonnummer. Het e-mailadres toont SIDN wél, namelijk in het zogenaamde whois-register, en dat is het e-mailadres dat jij doorgeeft aan VIMEXX. Je kunt wel bij VIMEXX aangeven dat je daar een specifiek abuse-adres wil tonen.

Ook kun je, mits goed gemotiveerd, SIDN vragen om jouw mailadres niet te tonen.

Een rechter of deurwaarder (met vonnis) kan jouw gegevens vorderen bij SIDN, bijvoorbeeld als de inhoud van jouw website onderwerp is in een rechtszaak.

Over persoonsgegevens wijzigen bij SIDN:
https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/contactgegevens-wijzigen

Over verzoek om mailadres niet te tonen:
https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/opt-out-verzoeken

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-07-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:14:
[...]

Als je in Nederland een domeinnaam wil hebben, dan ontkom je er niet aan dat je persoonsgegevens door SIDN worden opgeslagen. Ze worden echter niet gepubliceerd: een whois toont dus niet je NAW en telefoonnummer. Het e-mailadres toont SIDN wél, namelijk in het zogenaamde whois-register, en dat is het e-mailadres dat jij doorgeeft aan VIMEXX. Je kunt wel bij VIMEXX aangeven dat je daar een specifiek abuse-adres wil tonen.

Ook kun je, mits goed gemotiveerd, SIDN vragen om jouw mailadres niet te tonen.

Een rechter of deurwaarder (met vonnis) kan jouw gegevens vorderen bij SIDN, bijvoorbeeld als de inhoud van jouw website onderwerp is in een rechtszaak.

Over persoonsgegevens wijzigen bij SIDN:
https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/contactgegevens-wijzigen

Over verzoek om mailadres niet te tonen:
https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/opt-out-verzoeken
Dank je. Tot op zekere hoogte was dit bij mij reeds bekend. Echter ook Vinex heeft mijn NAW gegevens. Zijn die bij hun een beetje veilig? Dat was een belangrijk aspect van mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

juanita schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Dank je. Tot op zekere hoogte was dit bij mij reeds bekend. Echter ook Vinex heeft mijn NAW gegevens. Zijn die bij hun een beetje veilig? Dat was een belangrijk aspect van mijn vraag.
Die zijn er veilig tot ze het niet meer zijn (ze gehackt worden). Hoe veilig precies ga je niet achter komen. Bedrijven maken echt niet bekend hoe hun netwerk in elkaar steekt e.d.
Maar wees zelf ook iets concreter: ben je back dat je data "op straat komt te liggen"? Of dat mensen er achter willen komen wie er achter je website zitten en dat ze de informatie ergens op kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
TFHfony schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Die zijn er veilig tot ze het niet meer zijn (ze gehackt worden). Hoe veilig precies ga je niet achter komen. Bedrijven maken echt niet bekend hoe hun netwerk in elkaar steekt e.d.
Maar wees zelf ook iets concreter: ben je back dat je data "op straat komt te liggen"? Of dat mensen er achter willen komen wie er achter je website zitten en dat ze de informatie ergens op kunnen vragen?
Ben bang dat ze door een hack op straat komen te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:27
Dan kun je nergens iets registreren 😅. Overal is er kans op een hack…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@juanita Uiteraard maak je voor Vimexx en je hosting een eigen specifiek mailadres of alias aan die je nergens anders gebruikt en dàt adres geef je aan hen om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 08:02
Ik kom dit topic tegen tijdens zoeken, ik heb sinds kort, volgens mij sinds de update naar 21h2 dat sommige ftp programmas bij vimexx niet meer werken en andere wel, heb me al suf gezocht, firewall settings, verschillende pc's etc.

Werkend, winscp, windows explorer, filezilla
Niet werkend, multicommander, notepad++ nntp

Net die laatste twee gebruik ik het meest.

Heb een ticket bij vimexx achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Is je IP niet geblokkeerd…? Is mij ook vaker overkomen. Even proberen via 4G of VPN. Als het dan wel werkt is waarschijnlijk je IP geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
Kreeg jij dan ook dat het met sommige software wel werkt? Dat is beetje onlogisch toch, ip blok geld toch voor alle software zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Kan wel als de ander net een ander protocol/instelling gebruikt. Maar vaak is het dan niet het IP inderdaad. De Poorten, SSL en/of TLS staan wel in alle programma’s gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teapot
jawel, staat gelijk, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Meer mensen last van het niet via IMAP kunnen verbinden naar mail.zxcs.nl poort 993? Webmail werkt wel.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Napsju schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:54:
Meer mensen last van het niet via IMAP kunnen verbinden naar mail.zxcs.nl poort 993? Webmail werkt wel.
Nee, de boxes op alle domeinen die ik bij ze afneem (12 stuks) werken op dit moment goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Het werkt hier ook weer. Zal wel onderhoud geweest zijn.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
https://allestoringen.nl/storing/vimexx/

Zelfs de homepage ligt er uit. Zal wel aandacht hebben dan.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Napsju schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:41:
https://allestoringen.nl/storing/vimexx/

Zelfs de homepage ligt er uit. Zal we aandacht hebben dan.
Zo te zien liggen er een paar servers uit inderdaad.

Zo zie ik dat wat sites die ik op web0099 heb draaien uit de lucht zijn, maar die op web0046 doen het weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

FLOEP... web0099 is weer in de lucht.

EDIT: en hij is weer uit de lucht.

EDIT 2 (15:15u): alles lijkt weer stabiel te draaien.Vimexx.nl doet het ook weer. Ik vermoed een DdoS-je gericht tegen web0099 (of een groep servers waar deze deel van uitmaakt).

[ Voor 89% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 27-09-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Nu online

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:46:
FLOEP... web0099 is weer in de lucht.

EDIT: en hij is weer uit de lucht.

EDIT 2 (15:15u): alles lijkt weer stabiel te draaien.Vimexx.nl doet het ook weer. Ik vermoed een DdoS-je gericht tegen web0099 (of een groep servers waar deze deel van uitmaakt).
Heb enkele kennissen die helaas nog van Vimexx gebruik maken. Maar meerdere webservers waren getroffen niet alleen de web0099 helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20

Tys

Nemean schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:40:
[...]

Heb enkele kennissen die helaas nog van Vimexx gebruik maken. Maar meerdere webservers waren getroffen niet alleen de web0099 helaas. :/
Vanwaar de "helaas"? Dat is oprechte nieuwsgierigheid, ik moet zeggen dat ik zelf louter positieve ervaringen heb met Vimexx. Ik ken ook eigenlijk geen heel veel betere partijen (wel vergelijkbaar).

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Nu online

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Tys schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:04:
[...]

Vanwaar de "helaas"? Dat is oprechte nieuwsgierigheid, ik moet zeggen dat ik zelf louter positieve ervaringen heb met Vimexx. Ik ken ook eigenlijk geen heel veel betere partijen (wel vergelijkbaar).
Moet ik je hier naar verwijzen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Nemean schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:40:
[...]

Op zich is Vimexx geen slechte hoster. Ik heb jouw forumpost van een tijdje geleden gelezen en dat is natuurlijk erg vervelend om mee te maken. Ik heb dergelijke problemen bij Argeweb gehad (toen ze nog van KPN waren).

Ik heb sites gestald bij drie hosters. Allemaal maken ze fouten (vooral in en rond facturatie) en allemaal hebben ze downtime. Vimexx presteert best aardig als ik de prijs erbij in acht neem.

Daarmee bagatelliseer ik jouw probleem met Vimexx niet hoor; maar ik denk wel dat er bij andere hosters in dit prijssegment niet veel betere prestaties verwacht kunnen worden.

En stiekem ook niet bij hosters in een segment of twee boven Vimexx, want het is tegenwoordig allemaal één pot nat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Nu online

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:04:
[...]

Op zich is Vimexx geen slechte hoster. Ik heb jouw forumpost van een tijdje geleden gelezen en dat is natuurlijk erg vervelend om mee te maken. Ik heb dergelijke problemen bij Argeweb gehad (toen ze nog van KPN waren).

Ik heb sites gestald bij drie hosters. Allemaal maken ze fouten (vooral in en rond facturatie) en allemaal hebben ze downtime. Vimexx presteert best aardig als ik de prijs erbij in acht neem.

Daarmee bagatelliseer ik jouw probleem met Vimexx niet hoor; maar ik denk wel dat er bij andere hosters in dit prijssegment niet veel betere prestaties verwacht kunnen worden.

En stiekem ook niet bij hosters in een segment of twee boven Vimexx, want het is tegenwoordig allemaal één pot nat ;)
Uiteraard met je eens. Niet elke hostingpartij is heilig. Bij andere hosting partijen zoals PCExtreme en Neostrada heb ik bizzare prijsstijgingen mogen meemaken.

Probleem bij Vimexx is dat ze mutaties niet bevestigen per mail en vervolgens wel kunnen beweren dat een mutatie door een klant niet doorgevoerd is. De eerste keer dat het bij mij gebeurde kon ik mij er wel in vinden (shit happens). De tweede keer is voor mijn gevoel geen toeval meer en is de geloofwaardigheid/vertrouwen in het bedrijf dan ook verdwenen. ;)

Als ik dan vervolgens akkoord ga met 50% restitutie omdat ik van deze partij af wil het verzoek nog krijg een positieve review achter te laten is het bij mij klaar. :D

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-06 15:54
Voor "iet wat onbelangrijke websites" vind ik Vimexx prima lopen.
Alleen wanneer je het hebt over grotere webshops kraakt het toch wel aan meerdere kanten zoals limieten (aantal db connecties), alleen contact via tickets en dat je toch hier en daar nog wel downtime hebt.
Maar goed, van de meeste providers zijn ze toch nog wel het goedkoopste en leveren ze wel zaken zoals Redis/Varnish met de kleine pakketjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vaatdoek82 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:07:
Voor "iet wat onbelangrijke websites" vind ik Vimexx prima lopen.
Alleen wanneer je het hebt over grotere webshops kraakt het toch wel aan meerdere kanten zoals limieten (aantal db connecties), alleen contact via tickets en dat je toch hier en daar nog wel downtime hebt.
Maar goed, van de meeste providers zijn ze toch nog wel het goedkoopste en leveren ze wel zaken zoals Redis/Varnish met de kleine pakketjes mee.
Welke hoster raad jij aan?

Ik heb sites gestald bij Vimexx, Argeweb en TransIP, maar merk bij alle drie zo'n beetje dezelfde voor- en nadelen. Vimexx is wel verreweg de goedkoopste van de drie. Zeker voor langlopende hostingcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
Ben momenteel zelf ook weer op zoek, het performance pakket van Vimexx zie ik gewoon 0 verschil (na velen testen)
Heb daarnaast AWS/Worldstream(goede ervaring mee) ook gehad maar vooral bij AWS zie je de kosten snel omhoog gaan.
Heb je altijd hostingpakketten gehad of ook VPS/Dedi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vaatdoek82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:53:
Ben momenteel zelf ook weer op zoek, het performance pakket van Vimexx zie ik gewoon 0 verschil (na velen testen)
Heb daarnaast AWS/Worldstream(goede ervaring mee) ook gehad maar vooral bij AWS zie je de kosten snel omhoog gaan.
Eén VPS (meer voor mezelf om mijn kennis wat te verbreden; er staat geen productiedata op) en verder een aantal hostingpakketten (wel met productiedata).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
Mijn probleem momenteel met de hostingpakket is dat ik regelmatig de aantal max DB connecties zit en dat heb je eenmaal niet met een VPS gezien je vrijer bent.
Maar inderdaad slim om daarmee eerst te experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-07 11:01

PA5AM

Kortegolf

Het enige waar ik van van baal bij Vimexx is dat nameserver/glue wijziging altijd dnssec uitzet bij nl domeinen. Verder is het prima.

Heb voor de grap eens de goedkoopste vps geprobeerd voor een maand. Het ding zit niet heel verrassend in het netwerk van Transip en er is voor dat geld niet veel op aan te merken.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
Kan ieder hier aanraden om niet de performance pakket te kiezen van Vimexx.
Vreselijk traag in vergelijking met de goedkopere pakketten. Vimexx heeft "optimalisaties" uitgevoerd al blijf ik met precies dezelfde setup laadtijden van 10 seconden houden en regelmatig time-outs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBens
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-03 13:25
Vaatdoek82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:53:
Ik ben een maand of twee geleden overstag gegaan en gestopt met hostingpartijen nadat ze allemaal steeds minder lijken te worden. Vimexx is alleen nog mijn vaste domeinnamen partij, want voor die 2,95 heb ik weinig te klagen.

Ik heb nu bij digitalocean een "premium AMD server". Je klikt je server in elkaar, gaat naar de marketplace en drukt op installeren bij de Plesk template, en alles wordt voor je geregeld. Ik ben een absolute beginner bij alles wat op serverniveau gebeurd, dus ik zou als klant zeker in de categorie "fully managed VPS" vallen. Maar het verschil in prijs en kwaliteit van de infrastructuur is zo groot dat ik die ene keer per jaar dat ik een lastige vraag heb gewoon een bevriende developer vraag erna laat kijken en z'n tijd laat factureren. Voor mijn gevoel is dat een goedkopere én betere oplossing dan betalen voor de gebrekkige support die je bij alle hosters lijkt te krijgen tegenwoordig.

Als je de specs van de Vimexx pakketten vergelijkt met die van Digitalocean lijkt Vimexx je veel meer te geven, maar die getallen slaan nergens op. Een wordpress website met elementor en woocommerce was extreem traag (in de backend) op het pakket van Vimexx met 4GB geheugen en 6 cores, en heb ik als eerste test naar Digitalocean op de kleinste server gezet, draaide als een zonnetje: 1 vCPU, 1GB ram, 25GB opslag, 7 dollar per maand.

nieuwe projecten komen er nu gewoon bij op Digitalocean, en wanneer het traag lijkt te worden upgrade je 'm een stapje hoger. Ik zit nu op een pakket van 46 dollar per maand +15 dollar voor Plesk en we hosten nu 15 bedrijfswebsites in wordpress en 3 woocommerce shops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaatdoek82
Zelf ben ik recentelijk overstag gegaan naar Kinsta.com voor een relatief grote Woocommerce webshop.
Ja de prijs die je ervoor moet neerleggen is hoger alleen de tools, snelheid en support is van een compleet andere klasse.
Binnen no-time wordt je deskundig geholpen en door alle inzichten in het admin panel weet je wat er speelt.
Wist ik dit maar een paar jaar eerder.
Wanneer je geen Wordpress host maar een andere CMS weet ik niet in hoever Kinsta iets kan betekenen.
Eigenlijk de specialisatie in Wordpress heeft mij doen overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
bron: Vimexx

Prijsverlaging van .nl registraties: € 0,48 per .nl domein
Met trots kunnen we mededelen dat we de registraties van .nl domeinen nog goedkoper hebben kunnen maken. Vanaf vandaag kan je een .nl domein al registreren voor € 0,48! Deze prijsverlaging zorgt er wederom voor dat we de goedkoopste .nl registraties kunnen aanbieden voor al onze klanten.

Naast de prijsverlaging hebben we ook de limiet voor het aantal te registreren .nl domeinen tegen het actietarief verhoogd tot 5 domeinen. Als je dus al gebruik hebt gemaakt van het actietarief kan je nu 4 extra .nl registraties voor maar € 0,48 per domein uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 24-10-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariosCube
@Ryan_

Voor het eerste jaar, daarna € 4,08 / jaar.

En dat was toch allemaal exclusief 21% BTW?

Maar is zeker geen slechte aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
Vimexx gaat producten automatisch factureren/verlengen. Check je lopende producten en zeg deze zo nodig op tijd op.

Uit de mail:

Van prepaid naar abonnement
Sinds 2015 factureert Vimexx al zijn producten via het bekende prepaid model. Standaard ontving je meerdere herinneringen per e-mail voor het verlopen van de periode. Je kon het product handmatig verlengen of het laten verlopen en stoppen aan het einde van de periode. Mocht je dit niet willen, dan was er de mogelijkheid om automatische verlengen in het klantenpaneel in te schakelen.

Wens van de klant
Na uitvoerig te hebben geluisterd naar onze klanten, gaan we dit model per 01-01-2023 veranderen. We stappen af van het prepaid model en zetten nieuwe producten en producten waar de optie automatisch verlengen ingesteld staat om naar een abonnementsvorm. Dit houdt in dat vanaf dat moment producten automatisch verlengd zullen worden totdat we van jou als klant een opzegging ontvangen via ons klantenpaneel.

Hiermee voorkomen we dat klanten offline raken, domeinnamen verliezen of zelfs data verliezen omdat ze niet tijdig of vergeten te verlengen. In dit geval verlengen wij jouw producten, ontvang je van ons een factuur en kun je deze na de verlenging betalen binnen de gestelde betaaltermijn.

Mocht je het product niet willen verlengen, dan kan je het per direct opzeggen of opzeggen per einde periode. Dit laatste zorgt ervoor dat het product netjes tot de laatste dag zal werken, waarna wij het stopzetten aan het eind van de periode. Het opzeggen kan te allen tijde via ons klantenpaneel. Mocht je het product opgezegd hebben per einde periode, dan kan je de opzegging eventueel ook terugdraaien!

Wat betekent dit voor mij?
  • Handmatig verlengen: Bij een volgende handmatige verlenging wordt jouw prepaid dienst omgezet naar een abonnement. De verlenging hierna zal dus automatisch uitgevoerd worden waarna je een factuur van ons ontvangt om te betalen. Dit wordt ook getoond in de winkelwagen.
  • Automatisch verlengen: De dienst zal zoals door jou ingesteld automatisch verlengd worden waarna je via meerdere methoden de factuur kunt betalen. Er hoeft dus geen saldo vooraf meer gestort te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ryan_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:37:
Vimexx gaat producten automatisch factureren/verlengen. Check je lopende producten en zeg deze zo nodig op tijd op
Dank voor de info. Ik denk niet dat deze wijziging is ingegeven door de wens van de klant, maar meer uit commerciële motieven. Default staat automatisch verlengen immers aan.
Zelf heb ik alles op handmatig staan. Vindt deze wijziging jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
kraanwagen schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:54:
[...]

Dank voor de info. Ik denk niet dat deze wijziging is ingegeven door de wens van de klant, maar meer uit commerciële motieven. Default staat automatisch verlengen immers aan.
Zelf heb ik alles op handmatig staan. Vindt deze wijziging jammer.
Same here, ik ben er ook niet blij mee :-( Had het ook handmatig staan om bij evt. prijswijziging nog tijdig te kunnen ingrijpen en te kunnen overstappen. Heb er alleen m'n domeinnaam geregistreerd, neem verder geen diensten van ze af.

Weet iemand wat de opzegtermijn is nadat er een automatische verlenging heeft plaatsgevonden? Dat zal wel één jaar zijn? In dat opzicht zou het nogal sneaky zijn. Iemand vergeet het even en patsboem je zit weer een jaar aan ze vast.

Ik heb nog 5 maand voor ik weer moet verlengen. Ga toch m'n ogen eens open houden voor alternatieven. Zeker voor alleen domeinreigstratie (.nl domein) moet er inmiddels vast wel weer een goedkoper alternatief zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2022 06:51 ]

• eMiz0r
  • Laatst online: 17:39
ThinkPad schreef op donderdag 15 december 2022 @ 06:38:
[...]

Same here, ik ben er ook niet blij mee. Had het ook handmatig staan om bij evt. prijswijziging nog tijdig te kunnen ingrijpen en te kunnen overstappen. Heb er alleen m'n domeinnaam geregistreerd, neem verder geen diensten van ze af.

Weet iemand wat de opzegtermijn is nadat er een automatische verlenging heeft plaatsgevonden? Dat zal wel één jaar zijn? In dat opzicht zou het nogal sneaky zijn. Iemand vergeet het even en patsboem je zit weer een jaar aan ze vast.
Je hoeft het niet te vergeten want je kan het gewoon opzeggen tot einde contractdatum en als je toch wilt verlengen zullen ze je vast niet per se als klant kwijt willen en dat dus ongedaan maken.

Hele logische stap omdat Vimexx op 2 verschillende plekken een “automatisch verlengen knop” had en dat werkte extreem verwarrend met alle gevolgen (en tickets) van dien.

Nu is het gewoon net zoals elk ander abonnement dat je afsluit: telefoon, internet, streaming, verzekering, energie en verzin het maar. Wel zo makkelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:33
Met een nl domein kun je voortijdig overstappen naar een andere domeinregistrar. De resterende looptijd wordt bij .nl domeinen namelijk overgenomen. Aan de andere kant is Vimexx een van de goedkoopste met nl domeinen. Ter vergelijking, Versio gaat volgend jaar er 16,99 voor vragen 8)7

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
Versio is Versio niet meer na de overname. Kan dus kloppen dat ze uit zijn op meer geld.

Weet iemand of je eenvoudig domeinen (die nog niet bij vimexx staan) kunt koppelen aan een hostingpakket? Of moeten die domeinen dan bij Vimexx staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-06 09:23
Iemand ervaring met managed VPS van Vimexx? Ik heb een vraag uitgestuurd naar hun sales afdeling en ben al bijna 2 dagen aan het wachten. Das wel een red flag moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-06 09:06
Faloude schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:16:
Iemand ervaring met managed VPS van Vimexx? Ik heb een vraag uitgestuurd naar hun sales afdeling en ben al bijna 2 dagen aan het wachten. Das wel een red flag moet ik zeggen.
Geen ervaringen met managed VPS van Vimexx. Was wel bijna van plan, maar toch naar een ander partij gekozen/gegaan.

Wel ervaring(en) met de support/sales afdeling van Vimexx.
Geen red flag. Zij hebben het druk met tickets beantwoorden (blijkbaar op alle afdelingen, ze laten alleen support zien) - https://www.vimexx.nl/help

Ik moest laatst ook een ticket indienen/openen voor een vraag vanuit de stichting waar ik vrijwilliger ben; duurde 3 dagen toen ik een reactie kreeg vanuit support.

Een reactie vanuit hun zal vandaag of morgen wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
@Basz85 Dank voor het delen van je ervaring. Ook erg handig dat de drukte aangegeven wordt. Ik zal ze nog een dagje de tijd geven dan.

Bij welke partij heb je je managed VPS ondergebracht trouwens? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 21:24
Faloude schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:16:
Ik heb geen managed VPS, maar unmanaged. Moet zeggen dat deze prima draait. Enige minpuntje is dat de standaard hostnaam van je VPS vpsxxxx.zxcs-vps.nl geen DNS entry bevat. Heb hier al eens een vraag over gesteld, maar daar beginnen ze niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
Exqua schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb geen managed VPS, maar unmanaged. Moet zeggen dat deze prima draait. Enige minpuntje is dat de standaard hostnaam van je VPS vpsxxxx.zxcs-vps.nl geen DNS entry bevat. Heb hier al eens een vraag over gesteld, maar daar beginnen ze niet aan.
Ik heb daar een managed VPS lopen en als ik de standaard host url opvraag, krijg ik "apache is functioning normal". Volgens mij betekent dat dat hij een DNS entry heeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 21:24
Faloude schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Ik heb daar een managed VPS lopen en als ik de standaard host url opvraag, krijg ik "apache is functioning normal". Volgens mij betekent dat dat hij een DNS entry heeft toch?
Klopt, bij mij kan deze niet resolven, dus ik vermoed dat het bij unmanaged dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30
Zojuist deze mail gekregen van Vimexx:
Beste klant,

We willen je graag informeren over een belangrijke ontwikkeling betreffende de verlengings-kosten. Onze kosten zijn in 2022 opnieuw flink gestegen en we verwachten helaas dat ze blijven stijgen vanwege de gestegen kosten in onze branche en aanhoudende inflatie. Zo is bijvoorbeeld de prijs van stroom in onze datacentra (onze grootste kostenpost) met meer dan 110% (bron: CBS) gestegen en zijn ook de prijzen van hardware en software flink gestegen. De verwachting is dat deze kosten verder zullen stijgen de komende periode.

We hebben ons best gedaan om deze prijsstijgingen de afgelopen jaren grotendeels op te vangen door goede afspraken met onze leveranciers te maken en intern te besparen waar mogelijk. Echter zijn de verhogingen nu helaas te hoog om dit nog langer te kunnen volhouden op deze manier.

Dit betekent dat we zijn genoodzaakt om onze verlengings-kosten vanaf 13-03-2023 met 25% te verhogen voor al onze producten. Een overzicht van de nieuwe tarieven kan je vinden op ons prijsoverzicht.

Als je vragen of opmerkingen hebt over deze prijsverhoging, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onze helppagina.

We staan graag voor je klaar!

Met vriendelijke groet,
Team Vimexx.nl
Hoe ik dit zo lees, zou ik dus het beste vóór 13-03 te verlengen om niet deze prijsverhoging te hoeven betalen.

Vind het persoonlijk best vors 25% prijsverhoging.

[ Voor 7% gewijzigd door BaZnGaNL op 27-02-2023 12:28 . Reden: linkjes ff gefixed ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
Ik krijg hem ook net, 25% is wel stevig. Ik had gehoopt te kunnen ontsnappen aan die bizarre verhogingen zoals bij Neostrada & co door naar Vimexx te gaan.

Straks maar eens even goed door m'n resources gaan daar :X

[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 27-02-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33
Denkend aan die 5% verhoging van 01-03-2022, is het wel erg hoog. Maar het verlengen van domeinen is natuurlijk een energie intensiviteit die zijn weerga niet kent :o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58

f.h

Goeiedag, dat is een flinke verhoging.

Vond het wel bijzonder om te lezen dat de bron van hun 'eigen' gestegen grootste kostenpost het CBS was. Toch mooi dat ze het CBS dat even voor hun specifieke situatie hebben laten uitrekenen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:33
Intussen zijn de stroomkosten weer aardig gezakt, dan zou je toch niet verwachten alsnog 25% te verhogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
zx9r_mario schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:55:
Intussen zijn de stroomkosten weer aardig gezakt, dan zou je toch niet verwachten alsnog 25% te verhogen?
Ik gok dat ze alle medewerkers daar een verhoging hebben gegeven die ook ergens van betaald moet worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jatari
De_Bastaard schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Ik gok dat ze alle medewerkers daar een verhoging hebben gegeven die ook ergens van betaald moet worden :+
Dan toch niet de medewerkers van de support-afdeling... Die zijn met de noorderzon vertrokken. Waar je vroeger enkele uren moest wachten op een antwoord, is dat tegenwoordig enkele dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-06 10:38
Poeh, zojuist email ontvangen van prijsverhogingen Vimexx.... 25% !

Das toch wel flink.
Reden is onder meer gestegen energie kosten + kosten hardware en software.

Nu snap ik dat prima voor de hostingpakketten, maar ook alle domeinnaam verlengingen krijgen deze prijsstijging. Nogal onredelijk vind ik.
Mijn vermoeden is dat hiervoor gekozen is om de hostingpakketten zelf niet extreem duurder te hoeven maken.

Voelt toch niet lekker.
Weet iemand of andere hostingproviders ook dergelijke prijsverhogingen (in de planning) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-07 08:26

3raser

⚜️ Premium member

_NooT_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:15:
Weet iemand of andere hostingproviders ook dergelijke prijsverhogingen (in de planning) hebben?
Veel providers hebben die prijswijziging volgens mij al doorgevoerd. Of heb ik last van TransIP-tunnelvisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 21:24

MCP cloud

Op het web sinds 1998

_NooT_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:15:
Poeh, zojuist email ontvangen van prijsverhogingen Vimexx.... 25% !

Das toch wel flink.
Reden is onder meer gestegen energie kosten + kosten hardware en software.

Nu snap ik dat prima voor de hostingpakketten, maar ook alle domeinnaam verlengingen krijgen deze prijsstijging. Nogal onredelijk vind ik.
Mijn vermoeden is dat hiervoor gekozen is om de hostingpakketten zelf niet extreem duurder te hoeven maken.

Voelt toch niet lekker.
.nl valt mee....maar .com stuk duurder :X webhosting voor mij 0,60 duurder ik blijf verlopig bij vimexx

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 27-02-2023 13:27 ]