Helaas ook hier een slechte ervaring met Vimexx.
Vorig jaar de automatische verlenging van mijn hostingpakket stop gezet, zodat ik tijdens het aflopen de websites en domeinen kon verhuizen naar een andere leverancier (managed VPS) (geen mutatie per mail ontvangen van de wijziging). Donderdag op vrijdagnacht kreeg ik in eens een e-mail dat mijn hostingpakket automatisch verlengd en ik een automatisch incasso van 106 euro kan verwachten.
Ik heb daarop ingelogd op mijn dashboard en zag tot mijn verbazing dat de automatische verlenging ingeschakeld was bij mijn hostingpakket. Op het moment dat ik de automatische verlenging wederom uitschakelde kreeg ik hier wederom geen mutatie van per mail. Ik heb daarom direct contact opgenomen met Vimexx om te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zij beweren nu op basis van hun logging dat ik nooit de automatische verlenging heb uitgeschakeld en ik maar moet accepteren de automatische incasso te moeten betalen.
Ik heb over en weer contact gehad met hun 'fantastische support' en ze hebben mij een aanbod gedaan voor 50% restitutie. Kortom ik moet betalen voor een dienst die ik 1. automatisch heb willen laten aflopen. 2. een dienst die ik niet ga gebruiken. Ik heb daarop per direct al mijn websites verhuisd, domeinen verhuisd en het hostingpakket ook gestopt. Maar Vimexx blijft erbij dat ik moet betalen ongeacht of ik het pakket heb stop gezet, want hun 'logging' zegt dat het niet gebeurd is.
Als ik de restitutie van 50% niet zou accepteren zouden ze de melding sluiten. Hier ben ik wederom op ingegaan met de vraag waarom ik dit zou accepteren als ik de dienst niet zou gaan gebruiken en bewust heb laten aflopen en niet op een verlenging zit te wachten. Hierna hebben ze besloten niet meer te reageren, waarna ik uit frustratie negatieve reviews heb geschreven. Hierop is de restitutie komen te vervallen:
Dit is jouw mening en dit mag je natuurlijk vinden. Wij hebben meermaals aangetoond doormiddels van de logs dat de keuze is gemaakt door het account zelf. Het systeem werkt na behoren en heeft exact uitgevoerd wat er door jou, de gebruiker van het account, is ingesteld en voor is gekozen. Ondanks het systeem gedaan heeft wat er door jou is ingesteld probeerde wij je met hoge uitzondering tegemoet te komen door een restitutie van 50% aan te bieden, maar hier zie jij van af. Meer dan dit kunnen wij niet voor je doen. Omdat wij inmiddels terug zien dat je ook reviews hebt geplaatst zullen wij dit aanbod intrekken en daarmee deze kwestie sluiten.
Fijne dag!
Op mijn vraag of de zaak geëscaleerd kon worden kreeg ik deze reactie:
Aangezien ik de Support Lead ben heb ik de ticket al eerder tot mij genomen, omdat ik de noodzaak niet zag om dit te benoemen heb ik dit dan ook niet gedaan. Mijn reacties zijn dan ook in samenspraak met de directie geplaatst. Fijn om te lezen dat de automatische incasso inmiddels is uitgeschakeld. Wij hebben conform de voorwaarden de juiste handelingen uitgevoerd en zullen dan ook, zoals eerder benoemd niet meer ingaan op deze kwestie en ik zal daarmee het ticket dan ook sluiten.
Ik wens je alvast een hele mooie dag.
Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn niet positief. Rond 2020 ook al het probleem gehad dat een downgrade van een hostingpakket niet doorgevoerd werd omdat dit 'ook niet in de logging stond'. Toen heb ik de situatie laten doen, maar momenteel lijkt het er sterk op dat Vimexx niet graag ziet dat haar klanten vertrekken. Ik baal er ontzettend van dat ik meerdere kennissen Vimexx heb aangeraden. Dat is helaas de laatste keer.