@
DaWaN Met te krap bedoel ik dat het frame te kort (lijkt) of de stuurpen standaard te kort is. Het voelde alsof ik mijn rug te ver moest "bollen" om daar goed op te zitten. Als ik kijk naar de zitbuislengte, is die van de Trek ook 40 mm korter dan de City Flight en 50 mm korter dan de Cube. De Batavus kan ik geen geometrie van vinden.
Met betrekking tot Cube: de FM gaf aan dat er maar één keer per jaar een batch naar Nederland komt. Die is altijd te weinig en snel op. Ik heb nog even Cube NL gebeld, en die wisten nog niks over het 2025-model.
De Stevens City Flight had ik ook voorbij zien komen. Maar doordat Stevens uit zichzelf al duurder is, ga je terug naar een Nexus-naaf. Dat is op zich niet heel erg, maar voor hetzelfde geld kan je ook een Alfine-naaf krijgen (en de Cube is nog lichter ook). De Super Flight valt echt buiten budget, hoe graag ik het ook op zou willen rekken

Ik zie dat een FM "redelijk" in de buurt Stevens verkoopt, dus daar kan ik ook nog wel even langs.
De Koga's hebben inderdaad allemaal Feather Shock, behalve de SuperMetro. De SuperMetro valt eigenlijk net buiten mijn budget
@
Aziraphale De Gudereit was ik niet tegengekomen. CDN maakt me niet uit, dan fiets ik die eerst op (de Dinsdag heeft ook CDN, geloof ik). Ik zie alleen niet zo een dealer in de buurt van de Randstad.
Andere optie is nog (stelde de FM voor) om een andere stuurpen op de Dinsdag te monteren. Dan blijf je zitten met het feit dat hij 2 kg zwaarder is dan de rest, maar wel direct leverbaar (als in, een week om hem rijklaar te maken).
Thanks voor de adviezen allemaal!
@
onzichtbaar
Op een woon-werk fiets is het ook helemaal niet erg dat er een schokdemper op zit, het kan alleen wel stuk. De fiets staat hier wel overdekt, maar niet in een compleet afgesloten schuur, dus heeft wel wat meer last van de elementen.
En geïntegreerd, ook helemaal eens met dat het in het dagelijks gebruik compacter maakt (en mooier, de verlichting van de huidige koga's

), maar ook daar weer het onderhoud / als het wel kapot is verhaal.
[
Voor 20% gewijzigd door
M3rcury op 06-08-2024 10:45
]
No signature required.