Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@florholvoet Heeft er al iemand iets creatiefs verzonnen om zo'n 24V lamp E27 fitting ook tunable van kleur te maken? (Er moet vast iets kunnen, ondanks de twee contacten. Zeg maar 'n beetje à la Digitalstrom of ethernet over power.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoV
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:01
Gwaihir schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:51:
@florholvoet Heeft er al iemand iets creatiefs verzonnen om zo'n 24V lamp E27 fitting ook tunable van kleur te maken? (Er moet vast iets kunnen, ondanks de twee contacten. Zeg maar 'n beetje à la Digitalstrom of ethernet over power.)
First time poster here.

Ik heb in gedachte zitten spelen (maar nog niets werkelijk gemaakt) met lampen op het principe van een bi-polar led.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYjmaOrv9Ej-LoEP_TexTKcxQbU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eqZvcNhbGJUjkeZvFqhrEr93.jpg?f=user_large

Maar dit zou een driver vereisen om de 2 pwm signalen en 24V om te vormen naar 1 bipolar led sturing.
En dan custom gemaakte led lampen (3d printing, lamp slopen en inbouwen,...), maar dat idee had niet zon goede WAF en was dus afgeschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-07 06:27
Gwaihir schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:51:
Hier in huis zijn enkele normale lampen voorzien van een HUE lamp die ik vanuit Loxone bedien. Je hebt dan wel de HUE hub nodig.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
DomiGijzen schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:48:
Hier in huis zijn enkele normale lampen voorzien van een HUE lamp die ik vanuit Loxone bedien. Je hebt dan wel de HUE hub nodig.
Ja, die flexibiliteit dus, maar dan zonder de nadelen van Hue en conculega's. Te weten:

1. Bedraad, omwille van het standby verbruik. Bij elke oplossing die, zoals Hue, op elk moment een draadloos signaal moet kunnen ontvangen, zie je een rustverbruik van ca. 0,5W. Zo'n lamp verbruikt dus de meeste stroom terwijl hij uit staat (en vandaar de zonder uitzondering slechte energielabels van deze lampen). Draadloos zie ik hier beperkt uitweg voor én de fabrikanten lijken het niet op te zoeken. Wat Loxone doet met bijv. de air ventielen zal immers niet gaan: die worden slechts af en toe wakker en zijn tussendoor dus niet voor schakeling beschikbaar. Een concept wat niet voor verlichting geschikt is.

2. Lokaal, dus zonder alle geneuzel met accounts / mijn lampen via iemands cloud die 'm ook op elk moment uit kan zetten / van voorwaarden veranderen. (Hue heeft daar voor mij volkomen afgedaan met hun achteraf eis om een account te gebruiken én de bridge daartoe ook vanuit het internet bereikbaar te houden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@EgoV Lijkt me technisch solide. Hopen dat een fabrikant op zo'n concept springt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Voor de zigbee lampen (niet perse hue) maak ik gebruik van zigbee2mqtt en een MQTT transformer.

https://wiki.loxberry.de/..._transformer_-_zigbee_led

Werkt perfect. Zijn voornamelijk buitenlampen en vloer -dressoirlampen. Niet iets waar een draad makkelijk naar toe gaat naast 230V.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Gwaihir schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:57:
[...]

Ja, die flexibiliteit dus, maar dan zonder de nadelen van Hue en conculega's. Te weten:

1. Bedraad, omwille van het standby verbruik. Bij elke oplossing die, zoals Hue, op elk moment een draadloos signaal moet kunnen ontvangen, zie je een rustverbruik van ca. 0,5W. Zo'n lamp verbruikt dus de meeste stroom terwijl hij uit staat (en vandaar de zonder uitzondering slechte energielabels van deze lampen). Draadloos zie ik hier beperkt uitweg voor én de fabrikanten lijken het niet op te zoeken. Wat Loxone doet met bijv. de air ventielen zal immers niet gaan: die worden slechts af en toe wakker en zijn tussendoor dus niet voor schakeling beschikbaar. Een concept wat niet voor verlichting geschikt is.

2. Lokaal, dus zonder alle geneuzel met accounts / mijn lampen via iemands cloud die 'm ook op elk moment uit kan zetten / van voorwaarden veranderen. (Hue heeft daar voor mij volkomen afgedaan met hun achteraf eis om een account te gebruiken én de bridge daartoe ook vanuit het internet bereikbaar te houden.)
1) Sommige zitten op een door loxone geschakelde groep. Die gaan gewoon helemaal uit. Andere staan inderdaad altijd "aan". Dressoir lampen e.d. die nog wel eens van plaats veranderen.

2) Tja, zit wat in. Van de andere kant draaien die hue lampen hier al 3-4 jaar en heb ik sindsdien niks hoeven doen om het werkend te houden.

Toch ga ik de oplossing van @Centauriprime binnenkort eens bekijken. Destijds waren de rapsberries zo goed als niet verkrijgbaar.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijboer
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Toch ga ik de oplossing van @Centauriprime binnenkort eens bekijken. Destijds waren de rapsberries zo goed als niet verkrijgbaar.
Heb het al jaren virtueel draaien in proxmox, maar er zijn ook voor andere platforms https://wiki.loxberry.de/.../start#image_installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Dat vind ik ook hoogst interessant, @Centauriprime , @Nijboer. Het lijkt eleganter met Loxone te koppelen dan zo'n bouwsteen in PicoC. En dan denk ik inderdaad aan (meestal) wel de stroom erop en eraf met Loxone, maar dan kleur / dimstanden via Zigbee. En een Loxberry heb ik al in actie.

Hoezo 'virtueel', trouwens, @Nijboer; je hebt er toch vast ergens 'echt' een Zigbee zendontvanger aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijboer
  • Niet online
Hoezo 'virtueel', trouwens, @Nijboer; je hebt er toch vast ergens 'echt' een Zigbee zendontvanger aan hangen?
Ik doelde op Loxberry, @DomiGijzen gaf aan dat de raspberry weer beter op voorraad is, maar je hebt in principe geen raspberry nodig als je het virtueel draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Nijboer schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:11:
[...]

Ik doelde op Loxberry, @DomiGijzen gaf aan dat de raspberry weer beter op voorraad is, maar je hebt in principe geen raspberry nodig als je het virtueel draait
Heb je daar een linkje ofzo over? Heb dat wel eens proberen te doen maar toen niks gevonden.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Nijboer Eh ja, maar.. hoe bereikt 't ding nou Zigbee lampen (of 't nu op een Pi of wat anders draait)? Misschien lees ik daar in dat Duits overheen, maar dat heb ik dus nog niet ontdekt.. (ook @Centauriprime ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijboer
  • Niet online
Ze willen dat je ergens zigbee2mqtt hebt draaien zoals ik het lees, dat kan met plugin https://wiki.loxberry.de/plugins/zigbee2mqtt_plugin/start of ergens anders. Die je koppelt op je zigbee controller. Zelf heb ik er eentje van https://smlight.tech/ die draait los in het netwerk op poe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijboer
  • Niet online
DomiGijzen schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:29:
[...]

Heb je daar een linkje ofzo over? Heb dat wel eens proberen te doen maar toen niks gevonden.
https://wiki.loxberry.de/...lation_von_loxberry/start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Als ik het zo 1,2,3 goed begrijp, draait Loxberry op/in ‘Diet Pi’ en dat kun je vrijwel overal op draaien. Nice. Ziet er uit alsof het al jaren bestaat en zo werkt. Snap niet dat ik dit nooit gevonden heb. Heb een oDroid liggen en daar draait het ook op.
TNx!

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
Heb Loxberry draaien op een Pi4 (met ssd), en na meerdere zigbee USB stickjes te hebben gebruikt met allemaal slecht resultaat er was altijd wel iets overgestapt op de SLZB-06 en sindsdien nooit meer gezeur.

Op de loxberry draait Zigbee2MQTT en de MQTT broker. Let wel op dat de Z2M plugin niet goed omgaat met de netwerk poort die je instelt in de Z2M config file. Zet auto update uit en maak een backup van de config. Na een update van Z2M regelmatig dat de poort terugstaat op niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5CqSljC8GJyMuknn4iL9qaJIhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kptVgAP2Kzzg2lWSEYy9pRuW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzfSJLiNoGARDfny9L8zLCWXsZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2vUdmCU3YjZvuWjbQWo0P79.png?f=fotoalbum_large

Kopieer de zigbee_led.php bestand naar "/opt/loxberry/bin/mqtt/transform/custom/udpin/zigbee2mqtt/zigbee_led.php" op de loxberry.

Volg het stuk over de RGB waardes op loxberry.de

Maak een virtuele uitgang
  • /dev/udp/192.168.10.10/11884
met daaronder de lampen als virtuele uitgang commando

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0mJFgON6xuNWCFfXthL-wgLsHo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/grdM6ymhaKHBwVSqxaVPS7io.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVXHhd_yoqUkbEE1paR6AbD7JcI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q9PYdE0UOMeTo8hLsIlns8xV.png?f=user_large

Sleep de lampen naar een lichtsturing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FcLsIiBWLb0wSZkpl9gF20taIk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6EW0JyOObhrAbJGy9PeJFNCQ.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Centauriprime op 17-04-2025 20:38 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
En staat de hele tuin dan altijd onder stroom, @Centauriprime, of heb je er nog een hoofdschakelaar voor zitten, die door Loxone netjes met een beetje voorsprong wordt bediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Gwaihir schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:30:
En staat de hele tuin dan altijd onder stroom, @Centauriprime, of heb je er nog een hoofdschakelaar voor zitten, die door Loxone netjes met een beetje voorsprong wordt bediend?
Tja eerlijk gezegd, we hebben een smarthome. Is ook niet nodig en gebruikt ook constant stroom. De hele loxone kast met alle lampen uit pakt ook zo'n 24 watt.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik ben bezig met de inrichting van de rijgklemmen bovenin mijn Loxone kast. Ik zit te twijfelen over de bekabeling van de relais. Ik heb verschillende automaten/groepen met elk een aantal lichtpunten die ik wil schakelen. Op de rijgklem heb ik per groep de nul en de fase. Ik kan de fase naar de relais vanaf de rijgklem aftakken of direct vanaf de automaat. Vanaf de rijgklem lijkt mij het meest overzichtelijke. Maar wat is gebruikelijk / het handigste?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er zijn meerdere wegen naar Rome, dit vind ik de handigste opstelling. Kost met het maken meer werk en de dubbele klemmen passen slecht. Echter ben je daarna een stuk flexibeler.

1 - 8 (bovenste rij) is een groep met een eigen zekering
9 - 14 (Onderste rij) is de tweede groep met een eigen zekering
15 - 18 (tweede ralay) zijn individuele groepen allemaal apart gezekerd.

Dit is even snel een foto van een opstelling die nog niet klaar is. De klem om de neutraal te verdelen moet er nog op en alle adereindehulzen die te lang zijn en scheef zitten moeten nog worden aangepast.

Voor lichtpunten kun je waarschijnlijk met 1.5mm2 aan de gang dat maakt alles een stuk netter en overzichtelijker. In deze foto is alles 2.5mm2en de goot loop zo aardig snel vol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0YwnoES0fM3AKjjw2jFsXUoJFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiu4UJcRFaLFVdARE4CJsIjp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door -SimJoc- op 07-05-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 07:18
@-SimJoc-
Zou je een keer een foto van de complete opstelling kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:19
@-SimJoc- bedankt voor de foto! Heb je de voeding van die relais rechtstreeks van de automaat of komt hij van de rijgklemmen?
Rob-T6 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:52:
@-SimJoc-
Zou je een keer een foto van de complete opstelling kunnen delen?
Hier ben ik ook heel benieuwd naar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
amauer schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:28:
@-SimJoc- bedankt voor de foto! Heb je de voeding van die relais rechtstreeks van de automaat of komt hij van de rijgklemmen?

[...]

Hier ben ik ook heel benieuwd naar! :)
De voeding komt rechtstreeks van de automaat. Dus eentje linksboven op een eigen automaat en eentje links beneden op een andere automaat.

Ik zal binnenkort een nieuwe foto maken, echter zit er verder nog niet zoveel in de kast.

[ Voor 39% gewijzigd door -SimJoc- op 13-05-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lox-1
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-06 08:35
Hi All,

Sinds een paar dagen heb ik een Homewizard Plug-in Battery. Deze wilde ik net als de P1 meter, watermeter, sockets connecten via de Api met de miniserver.
Blijkt dat HW de Api van V1 naar V2 heeft aangepast. Fijn dat dit https is, maar niet meer zo eenvoudig te integreren als de ApiV1.

Met behulp van ChatGPT ben ik met Putty en de Loxberry met een Python script aan het stoeien geweest. Deze geeft wel netjes waarden terug, dus het is gelukt de token te verkrijgen op de loxberry en ik krijg met Putty waarden terug:

{"energy_import_kwh":9.804,"energy_export_kwh":6.922,"power_w":546.771,"voltage_v":234.708,"current_a":2.42,"frequency_hz":50.012,"state_of_charge_pct":28,"cycles":3}

Maar ik krijg de waarden niet ingelezen in Loxone. ik kan de miniserver wel pingen vanuit de Loxberry. Ik zie vast iets over het hoofd en ChatGPT is voor mij niet duidelijk genoeg over wat er nu waar in de virtuele HTTP ingang en opdrachten moet worden ingevuld.

Is er iemand die dit of iets soortgelijks al werkend heeft en mij hierbij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hmm, @Lox-1, 'iets soortgelijks' zou je het kunnen noemen: ik trek via Loxberry de P1 data binnen en schrijf die naar virtuele ingangen (UDP, trouwens).

Ik heb één Virtuele UDP ingang hiervoor waar de LoxBerry het (voorbewerkte) bericht heen stuurt en daaronder een flink aantal Virtuele UDP ingang commando's. Die pakken elk de juiste waarde uit het bericht met Commando erkenning (lijkt mij herkenning, maar zo heet het niet in Lox).

Je kunt 'm bijvoorbeeld 'ns vragen naar "cycles":\v}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Versie 16 is uit, d.w.z. een nieuwe config. Sorry, een nieuw tijdperk.
(Goed dat ze het er even bij zeggen, want ik zag dat er niet direct aan af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 18:54
Ik heb een AC Control Air aangesloten op mijn Mitsubishi binnenunit. “Klopt” het dat hij alleen als actor fungeert, en bijvoorbeeld geen huidige temperatuur aangeeft?

Setup: de AC Control Air is met API Connector aangesloten op een AC Unit Controller. Die is weer verbonden met een Intelligent Room Controller en AC Central Controller zoals hier: https://www.loxone.com/enen/kb/ac-control/#irc_ac_integr

Op dit moment heb ik de temperatuur output van een Wall Socket Air gekoppeld op de IRR, want anders geen temperatuurmeting van de airco en gebeurt er dus niks.

Edit: in de AC Monitor zie ik wel RoomTemp voorbij komen. Ik vermoed dat de IRR de temperatuur overschrijft, ook als de IRR er input niet verbonden heeft, in plaats van opvraagt van de AC.

[ Voor 14% gewijzigd door roderickvd op 21-06-2025 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
roderickvd schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:14:
Edit: in de AC Monitor zie ik wel RoomTemp voorbij komen. Ik vermoed dat de IRR de temperatuur overschrijft, ook als de IRR er input niet verbonden heeft, in plaats van opvraagt van de AC.
Best 'n logische default voor Loxone; de temperatuurmeting in zo'n unit is meestal niet een erg beste; zit totaal op de verkeerde plek in de ruimte.

Je hebt wel de output op dat AC Unit blok? (ϑc Current temperature ∞)
Dan kun je die naar harte lust naar de juiste plek verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ook een vraag, trouwens,

Ik heb sinds kort een non-Loxone buitentemperatuurmeter in gebruik (temp + luchtvochtigheid). De waarden daarvan gaan in de systeemvariabelen. Klopt het dat ik bovenaan m'n pagina en wanneer ik daar doorklik naar Weer deze waarde zie voor huidige buitentemp & luchtvochtigheid en dat ook het dauwpunt daarop wordt berekend? (Waar ik eerder iets zag op basis van de Loxone weerservice, die nog altijd alle andere waarden op dat scherm verzorgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Gwaihir schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:53:
[...]
Je hebt wel de output op dat AC Unit blok? (ϑc Current temperature ∞)
Dan kun je die naar harte lust naar de juiste plek verbinden?
Gaat niet goed als je die aan de IRR knoopt. Temperatuur blijft dan op 0.

“Default” klinkt als keuze, maar de enige keuze hier lijkt óf de IRR droppen óf een eigen sensor te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
roderickvd schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:22:
Gaat niet goed als je die aan de IRR knoopt. Temperatuur blijft dan op 0.
Raar. Klinkt als een bug. Lukt het je wel waarden op die uitgang te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
IRR of niet blijkt niet uit te maken. Ook als ik de AC Control alleen aan de AC Unit Controller knoop, blijft current temperature 0.0. Hoewel de waarden wel in het AC Control log verschijnen (RoomTemp=23.5) blijft het bij een log message zonder communicatie naar het functieblok.

Dit lijkt mij ook een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Met 'op de uitgang zien' bedoelde ik ook even met live view kijken, in de Config. Waarschijnlijk dan ook die 0.0 en daarmee weet je dan heel specifiek dat het binnen dat blok mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Ja, is inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23:43
Intussen heeft Loxone een nieuwe power supply op de markt gebracht.

https://shop.loxone.com/n...100617-power-supply-4-2-a

Mooie unit in compact formaat. Wat denken jullie? Zijn er betere alternatieven beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MrN86 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:01:
Intussen heeft Loxone een nieuwe power supply op de markt gebracht.

https://shop.loxone.com/n...100617-power-supply-4-2-a

Mooie unit in compact formaat. Wat denken jullie? Zijn er betere alternatieven beschikbaar?
Ik gebruik overal Meanwell power supplies voor op DIN. Die is echt in welk wattage te krijgen.
Ruimte in de kast is bij mij niet echt een punt, dus ik heb ook niet echt geresearched op compacte PSUs.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giwain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 18:40
Normaal is PULS ook wel redelijk compact formaat van voedingen/Wat, die hebben we bij ons op het werk veel, geen idee of je er particulier kan aangeraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
mies-ttk89 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Werkt hier met een Android toestel zonder problemen. Even de telefoon aanmelden en koppelen aan de gebruiker. :)
Kan ik dit opnieuw oprakelen, aub.
We hebben een Touch nfc reader air gen1, bedraad gevoed. Ik krijg dat niet voor mekaar om te laten werken op basis van een android gsm.
Altijd unencrypted en enkel maar nullen te zien.

Heeft iemand dit voor elkaar ?

Verder een vervelend detail, dat in de visualisatie het nfc blok standaard de eerste uitgang toont. Best gevaarlijk om daar per ongeluk op te drukken. Je kan de knop niet verwijderen. Of een debounce timer toepassen tegen per ongeluk aan tikken.
En daarin kan je dan enkel handig de codes aanpassen. Niet de nfc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 20:44
lanticster schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:27:
[...]

Kan ik dit opnieuw oprakelen, aub.
We hebben een Touch nfc reader air gen1, bedraad gevoed. Ik krijg dat niet voor mekaar om te laten werken op basis van een android gsm.
Altijd unencrypted en enkel maar nullen te zien.

Heeft iemand dit voor elkaar ?

Verder een vervelend detail, dat in de visualisatie het nfc blok standaard de eerste uitgang toont. Best gevaarlijk om daar per ongeluk op te drukken. Je kan de knop niet verwijderen. Of een debounce timer toepassen tegen per ongeluk aan tikken.
En daarin kan je dan enkel handig de codes aanpassen. Niet de nfc.
NFC staat gewoon niet in de visualisatie bij mij, niks voor nodig me dunkt. Verder heb ik ook al met een goedkoper model android van men moeder het moeten opgeven, kreeg het niet aan de praat. Mijn huidige samsung s24+ en vorige s10e doen het zonder probleem. Bij het inleren gewoon unlocken, alle apps dicht doen, NFC aan op het toestel en tegen de lezer houden en klaar. Veel meer valt er niet mee te doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
Ik probeerde met s23u, s24, LG velvet.
Allemaal zelfde resultaat: Unencrypted en enkel nullen.

Zag jij gelijk al bruikbare ID cijfers in de 'refused log' ?

Als je het "nfc code touch blok" in de visualisatie plaatst, vind ik dat op zich handig om een nieuwe (tijdelijke) code te maken.
Code, want er verschijnt niks aangaande nfc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
lanticster schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:27:
Ik probeerde met s23u, s24, LG velvet.
Allemaal zelfde resultaat: Unencrypted en enkel nullen.

Zag jij gelijk al bruikbare ID cijfers in de 'refused log' ?

Als je het "nfc code touch blok" in de visualisatie plaatst, vind ik dat op zich handig om een nieuwe (tijdelijke) code te maken.
Code, want er verschijnt niks aangaande nfc.
in de NFC log zie ik gelijk de code verschijnen, indentiek aan als ik een van de loxone NFC fobs gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Heeft er iemand ervaring met bi-directioneel laden en loxone? Als ik het goed heb zou de loxone wallbox in theorie gewoon bi-directioneel moeten kunnen werken indien de software het toe laat en op een of andere manier geintegreerd kan worden met het platform van de wagen waarmee het verbonden is. Dit is echter maar een gok, zie er niets van in de marketing en kan er niet direct een woord over vinden.

Belgie loopt zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan terwijl het wel al officieel kan in Nederland. Sta echter op het punt een laadpaal aan te schaffen en een electrische wagen. De KIA EV9 bv heeft alles aan boord om het mogelijk te maken. Zou dom zijn niet nu er al even bij stil te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:44
Volgens ChatGPT is er inderdaad niets over te vinden en wordt nog meer duiding gegeven: https://chatgpt.com/share...e8-8012-b037-a2bf549eea26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
mgizmo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:33:
Volgens ChatGPT is er inderdaad niets over te vinden en wordt nog meer duiding gegeven: https://chatgpt.com/share...e8-8012-b037-a2bf549eea26
Mooie summary, wat echter niet klopt is dat die ev9 bv een dc to ac inverter ingebouwd heeft dus je hebt geen dure dc laadpaal nodig in dat scenario. Ben wel curieus of het op te zetten is met loxone maar dan een andere laadpaal

Edit:
Heb em dan nog maar wat verder laten graven als we dan toch in chat GPT bezig zijn:
https://chatgpt.com/share...bc-8003-bca3-f7c0dcae2d49

Resultaat is beetje wat ik verwacht had, het kan met een KIA EV9 maar is nog experimenteel, echter vooral door certificatie en regulering redenen. Technisch zijn er oplossing voor te voorzien

[ Voor 26% gewijzigd door Pulse_ op 03-07-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:16
Heeft iemand wel eens een Nano 2 Relay tree gebruikt?

https://www.loxone.com/enus/kb/nano-2-relay-tree/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2HCkPrAs9t7-0ZBZ-5fxgq4XvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FCxwdF2d23SgrgnJBWMwjXNQ.png?f=fotoalbum_large

Ik wil een pomp en ventilatie unit aansturen;gewoon aan/uit.
Dat zou toch moeten kunnen maar krijg t niet aan de praat.
Twee aan/uit switches voor beide uitgangen gedefinieerd; je hoort de relais klikken maar er gaat geen stroom lopen. Ik zal wel iets over t hoofd zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:39
Meet je wel spanning als je meet tussen de 'common' en de Nul?

je zou ook kunnen meten zonder spanning en kijken of het contact wel schakelt.
Dus ohm meten of het contact zelf wel schakelt tussen 'common' en de 'up' en 'down'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
Thanks....schakelt dus niet. Althans er is wel een hoorbare klik maar geen verbinding.
In de config staat deze als universal. Zou toch moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@sly___ Als het hoorbaar 'klik' doet en er toch geen verbinding tussen 'Common' en 'Up' en / of 'Down' tot stand komt, zou ik aan een defect denken.

Al gemeten met een multimeter, zoals @Clumsy Smurf zegt? D.w.z. als er spanning op 'Common' staat, meet de 230V (of het gemis daaraan). Als de drie draden los liggen, meet de weerstand (nul of oneindig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
Ja...ik denk dat die defect is. Meten geeft ook niks.
Nieuwe besteld. Eens zien of t dan wel werkt.
Bedankt.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste