SniperGuy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:38:
[...]
autobandenmarkt (delticom). ik zou zo weer bestellen
Bij een bestelling van complete wielen (velgen + banden) bij velgenshop.nl viel dan weer tegen (spullen wordt gedumpt bij een lokale bandenboer die vervolgens een van de banden in de verkeerde rijrichting monteerd
Uitleg van de kosten bij velgenshop liet ook te wensen over...
Tevens pastte de wielen niet 1-op-1 op de auto aangezien velgenshop alleen naar steek en ET kijkt en niet naar andere zaken als aanwezigheid van meeneembouten op de naaf/remmen ed.
Bij de waarneming over velgenshop.nl sluit ik me aan.
Bij deze mijn ervaring mbt 2 aankopen (beide zomerbanden!) en plaatsing door 2 verschillende bedrijven (dichtstbijzijnde deed enkel stalen velgen, voor de lichtmetalen set moest ik elders zijn)
1e aankoop: 5 stuks Good Years 15", enkel de banden (voor onder een skoda fabia combi).Velgen en banden idd bij de bandenboer afgeleverd welke ze perfect monteerde (voorafgaande aan de bestelling eerst ff contact gehad). Wat wel tegenviel was de mededeling dat de banden al ca. 9 maanden oud waren, dit bleek uit de productie sticker die door de monterende partij van tekst en uitleg werd voorzien. In hoeverre dat nadelig kon zijn, kon de beste man me niet vertellen (afhankelijk vd opslag condities). Tot op heden geen problemen gehad met de set.
2e aankoop: 4 stuks lichtmetalen velgen en banden, zoals de eerdere bestelling bij de bandenboer afgeleverd welke ze perfect monteerde (voorafgaande aan de bestelling eerst ff contact gehad. Absolute tegenvaller was dat de info rondom de gebruikte bout fout was (bleek bolrond te zijn en niet conisch zoals vermeldt), de geopperde slotbouten set (natuurlijk meteen besteld want ze zullen het toch wel weten) waren zodoende dus ook niet de juiste set. De standaard bouten was geen probleem die kon ik ad-hoc bijkopen bij de monteur (want de bouten die erop zaten waren niet de juiste voor de velg) en de slotbouten set is door Jero cardesign uit hoofddorp kostenloos opnieuw besteld (top service). Moest wel twee dagen later terugkomen om de velgen+ banden te laten plaatsen, want zonder slotbouten meenemen leek me niet zo slim.
Maar terug naar relevant, ervaring met winter banden.
Skoda Fabia combi: Snow trac's (nr weet ik niet uit m'n hoofd) op staal rondom, bevallen prima, t verschil met de zomerbanden merk je behoorlijk in de gladde pap zoals tijdens afgelopen weekend/maandag.
Opel Zafira B: Conti winterbanden op lichtmetaal, zelfde ervaring qua gevoel op de weg.
Waarom winterbanden, toch betere grip in het glibberige na-/natte voorjaar, daarnaast familie in Duitsland dus vanaf 1 oktober winterbanden verplicht als we bij familie op bezoek willen.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R