Tyre Reviews heeft onlangs ook een test gedaan tussen verschillende merken van All Season banden en daar zit inderdaad een verschil tussen.Gonadan schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:48:
[...]
Dat filmpje is inderdaad wel vaker langs gekomen. Gaat het bij All-Season en CrossClimate over de specifieke merkbanden? Het nadeel van dit soort tests is dat je specifieke uitgaven van een merk en type vergelijkt en niet zozeer een soort band. De verschillen tussen de verschillende soorten vierseizoenenbanden kunnen erg groot zijn, maar ook de verschillen tussen winterbanden onderling of zomerbanden onderling.
Toen ik ooit mijn winterbanden uit zocht had je tussen winterbanden onderling al grote verschillen waardoor het erg uit maakt wat je kiest. Ook voor zomerbanden geldt dat feitelijk.
Aangezien het voor mij wel duidelijk is dat zomerbanden op sneeuw gewoon onnodig moeilijk doen is en ik ze sowieso wat harder vind voelen als het gaat vriezen heb ik wel altijd twee sets gehad. Maar de winterbanden zijn eigenlijk overkill en onderhand al te oud terwijl ze nog niet echt versleten zijn (ik rijd niet veel km per jaar)
Daarom ben ik nu ook aan het overwegen om over te stappen op vierseizoenenbanden. Het enige nadeel is dat ik er standaard een iets sportievere maat (en type) op heb liggen in de zomer en ik echt niet voor smallere banden in de winter ga. Er ligt simpelweg veel te weinig sneeuw in Nederland (ik ga niet naar wintersport) om permanent smallere banden te verantwoorden.
Maar welke band je ook kiest (misschien met spikes), geen enkele zou dit kunnen voorkomen