Er is btw nog een fix die minder rigoreus is als een factory reset. Dat is het resetten van applicatie persmissies. Dat schijnt ook te helpen volgens XDALithoMan schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:49:
Super! Bedankt voor je informatie. Het werkt bij mij weer.
[...]
Geen idee als je kijkt bij apparaat geheugen zie je dat Android (systeemgeheuigen) 6.57 gb. Daarbij komen dan nog de applicaties welke standaard geinstalleerd staan en hun updates. Zeker Facebook, en de Microsoft apps (OneDrive, OneNote en office pakketen) nemen ook nog aardig wat ruimte in. Ik denk dat je snel al 7,6 GB kwijt bent van je opslag.
Volgens mij was het iets van 1,7 gb maar ik weet het niet zeker meer.Albert020 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:28:
Hoeveel GB is een schone Android MM ?
Ben ik niet mee eens. Een bug is een technische computerfout waar niet iedereen last van hoeft te hebben. In ieder geval heb ik er al twee ontdektVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:23:
[...]
Niet alles wat niet goed loopt is een BUG. Ik heb totaal geen probleem met wat jij beschrijft. Een bug is pas een echte bug als anderen het ook hebben en het verifieerbaar is. Heb je alleen de update gedaan of ook een factory reset? Gebruik je een speciaal toetsenbord? Als anderen dit niet hebben, moet de oorzaak op je mobiel te vinden en te fiksen zijn.
3x4 toetsenbord werkt niet bij browsers! Zeer grote bug dus als je dit gebruikt
gebruikershandleiding staat doodleuk in een vreemde taal!
Samsung kan dus aan de slag
Verder vind ik dat het toestel erg traag opstart met de nodige foute schermen. Android apps controleren en weer terug naar het vergrendelscherm. En de batterij loopt sneller leeg. Mis trouwens een geluid bij het opstarten maar dit kan zo ingebakken zijn. In ieder geval zijn de twee eerste gevallen zeer storend te noemen.
Mocht je om wat voor reden dan terug naar Lollipop willen, dat kan. Dit vanmiddag uitgeprobeerd en ik zit weer op 5.1.1 PHN Nederland van Samsung.
Gewoon flashen met odin wel versie 3.10.6 nemen! 3.10.7 gaf grote problemen! Dan resetten vanaf recovery, laten booten en dan nogmaals naar recovery om de eventuele CSC naar PHN te krijgen
Gewoon flashen met odin wel versie 3.10.6 nemen! 3.10.7 gaf grote problemen! Dan resetten vanaf recovery, laten booten en dan nogmaals naar recovery om de eventuele CSC naar PHN te krijgen

Ga ik doen als die bugs er niet uitgaan.Mrjraider schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:15:
Mocht je om wat voor reden dan terug naar Lollipop willen, dat kan. Dit vanmiddag uitgeprobeerd en ik zit weer op 5.1.1 PHN Nederland van Samsung.
Ik ben dus terug omdat mijn accu ontzettend snel leeg liep. Nu heb ik dezelfde dingen ondernomen en ben ik op kantoor; met mm zal die rond de 80 hebben gezeten en nu heb ik nog 91 over
MM is niet helemaal goed geoptimaliseerd en dan met Android OS stevast boven aan het lijstje

Alleen jammer dat ik nu elke keer een update bericht in beeld krijg.Mrjraider schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:15:
Bij mij is de batterij juist erg positief verbeterd. Haal nu een scherm aan tijd van 5u en hiervoor rond de 2-3 uur. Mijn verbruik is verder hetzelfde gebleven. Ik gebruik alleen social media, internet, spotify en af en toe een youtube filmpje.
Wat is een 3x4 toetsenbord? Ik probeer te repliceren maar kan doe optie nergens vinden (SwiftKey, Samsung tobo is disabled met package disabler)Boneka schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:39:
[...]
3x4 toetsenbord werkt niet bij browsers! Zeer grote bug dus als je dit gebruikt
ook disabled. Overigens nog werkelijk nooit gelezen voor een telefoon.gebruikershandleiding staat doodleuk in een vreemde taal!
Foute schermen? Care to explain? Ik stoor me juist aan een bootsound. Nu heb ik MM in 2 weken tijd slechts één keer opgestart, en heb er niet op gelet of er geluid bij zat....Verder vind ik dat het toestel erg traag opstart met de nodige foute schermen. Android apps controleren en weer terug naar het vergrendelscherm. En de batterij loopt sneller leeg. Mis trouwens een geluid bij het opstarten maar dit kan zo ingebakken zijn. In ieder geval zijn de twee eerste gevallen zeer storend te noemen.
Batterij werkt prima. Na 4 uur van de lader, 2 uur schermtijd en een half uur bellen, met Facebook, Messenger, een exchange account op push en een Gmail account, LinkedIn en Google+, nog 70% remaining.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hier ook nu problemen met de batterij en google play services en android os boven aan , had na de update via OTA geen reset gedaan en vond dat de batterij snel leeg ging .
Dus gister een factory reset gedaan maar het is er alleen maar erger op geworden. Er is iets wat de telefoon wakker houdt maar ben er nog niet achter wat.
Heb wel continu alles aan staan , gps , bluetooth etc. ivm smartwach. Maar heb vandaag 13 uur 45m de telefoon van de lader en een SoT van 1.47 uur en nog maar 33% over.
Of is dat toch normaal?
Dus gister een factory reset gedaan maar het is er alleen maar erger op geworden. Er is iets wat de telefoon wakker houdt maar ben er nog niet achter wat.
Heb wel continu alles aan staan , gps , bluetooth etc. ivm smartwach. Maar heb vandaag 13 uur 45m de telefoon van de lader en een SoT van 1.47 uur en nog maar 33% over.
Of is dat toch normaal?
Toch vaag dat er zovelen zijn met relatief hoog batterij verbruik. Ik heb ook nog niet eerder gehad dat er zoveel terug flashten naar de vorige versie.
Zelf merk ik ook een hoger batterij verbruik. Ik heb sinds MM alleen Doze aan staan. Dat lijkt dus geen ene f#ck te doen. Ik ga nu de Samsung batterij optimalisatie aanzetten om te ervaren of het dan weer beter gaat.
Overigens heb ik geen factory reset gegaan. Ik weet dat het soms helpt, maar vind het belachelijk als het nodig zou zijn, aangezien de stroomverbruikers bij mij alleen Android zelf en Chrome zijn.
Zelf merk ik ook een hoger batterij verbruik. Ik heb sinds MM alleen Doze aan staan. Dat lijkt dus geen ene f#ck te doen. Ik ga nu de Samsung batterij optimalisatie aanzetten om te ervaren of het dan weer beter gaat.
Overigens heb ik geen factory reset gegaan. Ik weet dat het soms helpt, maar vind het belachelijk als het nodig zou zijn, aangezien de stroomverbruikers bij mij alleen Android zelf en Chrome zijn.
Verwijderd
Mooi dat jij positief bent over batterijgebruik met MM, maar bij mij is er gelukkig niets veranderd, ik had al een perfecte accuduur en is met MM niet verslechterd, dus feitelijk ben ik ook tevreden met MM.Nelsa schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:56:
Bij mij is de batterij juist erg positief verbeterd. Haal nu een scherm aan tijd van 5u en hiervoor rond de 2-3 uur. Mijn verbruik is verder hetzelfde gebleven. Ik gebruik alleen social media, internet, spotify en af en toe een youtube filmpje.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 08:56 ]
Lijkt wel alsof de ene S6 gewoon langer op een batterijlading doet dan de andere. Je maakt mij niet wijs dat een beetje extra WhatsApp of Facebook voor een uur verschil in SoT zorgt.
Ik haal met verschillende custom roms in elk geval niet meer dan 3.5 uur en ik doe echt helemaal niks geks met mijn S6.
Ik haal met verschillende custom roms in elk geval niet meer dan 3.5 uur en ik doe echt helemaal niks geks met mijn S6.
Verwijderd
Ik heb hier ook een probleem met mm.
Sinds de update's kan ik enkel nog verbinding maken tussen mijn sportwatch en de app garmin connect door locatie service in te schakelen....En ja, Android en locatie service= batterij drain!!!
Snap er niks van.voordien met lollipop ging het perfect met alleen bleutooth ingeschakeld...
Sinds de update's kan ik enkel nog verbinding maken tussen mijn sportwatch en de app garmin connect door locatie service in te schakelen....En ja, Android en locatie service= batterij drain!!!
Snap er niks van.voordien met lollipop ging het perfect met alleen bleutooth ingeschakeld...
Verwijderd
Nee, het is de manier waarop je je toestel gebruikt, en custom roms veranderen daar niets aan.Aghanim schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:54:
Lijkt wel alsof de ene S6 gewoon langer op een batterijlading doet dan de andere. Je maakt mij niet wijs dat een beetje extra WhatsApp of Facebook voor een uur verschil in SoT zorgt.
Moraal van mijn betoog, laat je niet bedonderen door een zogenaamd perfecte custom te flashen, je haalt alleen maar meer probemen op je hals.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 22:20 ]
3x4 toetsenbord is misschien niet zo bekend onder de jongeren. Je kunt dit instellen viaAllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:02:
[...]
Wat is een 3x4 toetsenbord? Ik probeer te repliceren maar kan doe optie nergens vinden (SwiftKey, Samsung tobo is disabled met package disabler)
[...]
ook disabled. Overigens nog werkelijk nooit gelezen voor een telefoon.
[...]
Foute schermen? Care to explain? Ik stoor me juist aan een bootsound. Nu heb ik MM in 2 weken tijd slechts één keer opgestart, en heb er niet op gelet of er geluid bij zat....
Batterij werkt prima. Na 4 uur van de lader, 2 uur schermtijd en een half uur bellen, met Facebook, Messenger, een exchange account op push en een Gmail account, LinkedIn en Google+, nog 70% remaining.
Taal in invoer
Toetsenborden en invoermethoden
Druk op Samsung toetsenbord meerdere talen
Kies de taal en druk op QWERTY of 3x4 toetsenbord
Ik gebruik dit al tientallen jaren en ik zelf ben niet anders gewend. Het werkt niet op een browser. Zag op een andere site hetzelfde probleem van iemand die ook 3x4 gebruikt
Gebruikershandleiding kan soms handig zijn. Hij staat in een vreemde taal na de update. Dat is bij iedereen zo
Hij start wat traag op en komt niet gelijk bij het vergrendelscherm. Zal wel een keer worden opgelost. Verder krijg je steeds in beeld dat hij de apps aan het optimaliseren is. Misschien tijdelijk
Batterij gaat inderdaad sneller leeg.
Natuurlijk zitten er ook verbeteringen op. Het delen van foto's etc. gaat nu lekker makkelijk door gelijk te kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Boneka op 12-03-2016 14:34 ]
lol, dank jeBoneka schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:29:
[...]
3x4 toetsenbord is misschien niet zo bekend onder de jongeren. Je kunt dit instellen via
Taal in invoer
Toetsenborden en invoermethoden
Druk op Samsung toetsenbord meerdere talen
Kies de taal en druk op QWERTY of 3x4 toetsenbord
Ik heb geen Sammy tobo (disabled)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Toch maar terug gegaan naar de originele XEF 6.01, en niet de laatste update gedaan. Batterij ging te snel, geen idee waarom, ook geen zin om het uit te zoeken. Ik wacht wel op een volgende update. MM is verder top, maar niet sinds de laatste update.
Ben ik niet met je eens. Een custom rom biedt voor mij veel voordelen zoals adblock, geen bloatware en een sneller reagerend systeem. Het is in mijn ogen niet zo dat je met een custom rom een betere batterijduur krijgt al is dat afhankelijk van de specifieke rom. Gebruik speelt natuurlijk wel een rol maar dat verklaart niet waarom sommigen 2x zoveel SoT halen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:13:
[...]
Nee, het is de manier waarop je je toestel gebruikt, en custom roms veranderen daar niets aan.
Moraal van mijn betoog, laat je niet bedonderen door een zogenaamd perfecte custom te flashen, je haalt alleen maar meer probemen op je hals.
Verwijderd
Smaken verschillen nu eenmaal, maar ik ben tevreden met een stock-rom en dus voor mij geen custom setup.Aghanim schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:45:
[...]
Ben ik niet met je eens. Een custom rom biedt voor mij veel voordelen zoals adblock, geen bloatware en een sneller reagerend systeem. Het is in mijn ogen niet zo dat je met een custom rom een betere batterijduur krijgt al is dat afhankelijk van de specifieke rom. Gebruik speelt natuurlijk wel een rol maar dat verklaart niet waarom sommigen 2x zoveel SoT halen.
En waarom onder andere ik zo'n lange SOT en standby haal weet ik ook niet.
Exchange, Facebook, Bluetooth, locatie. 4 van de grootste boosdoeners. Ik heb ze alle vier. Permanent aan. (ok, fb staat niet constant open, maar wel geïnstalleerd.)
Mrjraider schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:07:
In profmodus alle instellingen resetten want als je een filter eroverheen hebt zoals levendig oid dan werkt die ook niet
Edit: Whoehoe! Gelukt om terug te keren naar LPdie was voor mij toch het prettigste
Odin was het probleem. Ik had blijkbaar versie 3.10.7 en met 3.10.6 gaat het wel goed
Bedankt voor de antwoorden. Het werkt nu inderdaad!
Elke keer als ik de camera uitzet of een andere stand aanzet schiet de RAW weer uit. Ik moet dus elke keer opnieuw aanzetten dat ik in RAW wil fotograferen, is dat normaal?
don't mind me
Ja is inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk deze manier, ik gebruik de standaard camera app eigenlijk nooit meer sinds ik de Camera FV-5 app in gebruik heb. Deze heeft veel meer optie's en instel mogelijkheden dan de standaard camera appJeroenF schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:45:
[...]Elke keer als ik de camera uitzet of een andere stand aanzet schiet de RAW weer uit. Ik moet dus elke keer opnieuw aanzetten dat ik in RAW wil fotograferen, is dat normaal?
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 13-03-2016 13:21 ]
Beetje jammer dat ik verkeerd klik en update naar MM
We zullen zien of het nu wel goed gaat

Zo eng... Batterij gaat snel ok, maar stond op 11% en moest ff snel wat opzoeken op internet en binnen 2 minuten 1% (niet overdreven).
Op Standby gaat er bijna niks van af though... Maar ja, teleoon wil je wel gebruiken
Op Standby gaat er bijna niks van af though... Maar ja, teleoon wil je wel gebruiken
Verwijderd
Dat Doze lijkt inderdaad wel te werken: zodra je de telefoon neerleg loopt de batterijgrafiek zowat horizontaal.
Doze werkt inderdaad, hier ligt de telefoon nu net 15 minuten op tafel en een vlakke horizontale lijn
Ik ben wel benieuwd hoe de optimalisatie is als het toestel gebruikt word want die is niet helemaal goed volgens mij, gaat snel van horizontaal naar verticaal

Verwijderd
Ik hoop dat er snel een update komt voor Gmail, want er komt niets binnen als hij voor wat langere tijd standby staat, pas zodra ik het scherm activeer krijg ik een notificatie. In Doze heb ik Gmail gedeactiveerd.
Verwijderd
Hoe activeer je iets in doze dan...? Want voor zover ik weet werkt doze gewoon en is er geen optie scherm voor? Ik begrijp dat doze iets anders is dan optimalisatie waarvoor je wél dingen kunt aan- en uitzetten. Ik denk dat jij (en veel anderen) deze twee opties met elkaar verwarren.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:00:
Ik hoop dat er snel een update komt voor Gmail, want er komt niets binnen als hij voor wat langere tijd standby staat, pas zodra ik het scherm activeer krijg ik een notificatie. In Doze heb ik Gmail gedeactiveerd.
Ik zelf vraag me af hoe je kan weten welke apps wel of niet door doze heen kunnen breken. Ik lees dat sms en telefoon wel door doze heen kunnen komen maar kan bijvoorbeeld Whatsapp dat ook? Hoe kan je zoiets achterhalen?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 15:06 ]
Verwijderd
De term "Doze" is nergens te vinden, maar het is Batterij / Batterijverbruik , dan rechtsboven Meer / Batterijverbr. Optimalis. en als je op het pijltje naar beneden tikt zie je wat ik bedoel. Daar kun je apps toevoegen die niet geoptimaliseerd moeten worden.
Verwijderd
Ja, okay, dat is inderdaad batterij optimalisatie en dus NIET de nieuwe functie Doze! Dus je hebt Gmail geactiveerd in Optimalisatie en niet in Doze want in Doze kan je niets activeren of regelen. Ik merk dat meer mensen beide opties door elkaar halen en dat werkt verwarrend, vandaar dat ik erover begin.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:11:
De term "Doze" is nergens te vinden, maar het is Batterij / Batterijverbruik , dan rechtsboven Meer / Batterijverbr. Optimalis. en als je op het pijltje naar beneden tikt zie je wat ik bedoel. Daar kun je apps toevoegen die niet geoptimaliseerd moeten worden.
Verwijderd
Ik heb Gmail in Doze juist geDEactiveerd.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:17:
[...]
Ja, okay, dat is inderdaad batterij optimalisatie en dus NIET de nieuwe functie Doze! Dus je hebt Gmail geactiveerd in Optimalisatie en niet in Doze want in Doze kan je niets activeren of regelen. Ik merk dat meer mensen beide opties door elkaar halen en dat werkt verwarrend, vandaar dat ik erover begin.
Wat ik noemde is dus wel degelijk de Doze-functie in Marshmallow.
Kijk hier en dan bij 1 min 35 sec.
Het jammere is dat ik qua batterijduur helemaal niets merk, heb er nog geen minuut bij.
Die andere zit in Batterij / Energiebesparing app en dan Details.
Ik verwar ze echt niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 16:27 ]
Verwijderd
Hmmmmmm, ok, I stand fully corrected, denk ik.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:37:
[...]
Ik heb Gmail in Doze juist geDEactiveerd.
Wat ik noemde is dus wel degelijk de Doze-functie in Marshmallow.
Kijk hier en dan bij 1 min 35 sec.
Het jammere is dat ik qua batterijduur helemaal niets merk, heb er nog geen minuut bij.
[video]
Die andere zit in Batterij / Energiebesparing app en dan Details.
Ik verwar ze echt niet.
Daar heb ik totaal geen last van en bij mij staat Gmail in Doze gewoon geactiveerd...Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:00:
Verwijderd
Raar, foon ligt naast m'n PC, stuur een mailtje naar Gmail vanaf de PC en een paar sec later een melding op mijn foon, maar als ik hem een tijdje niet gebruik, 's nachts bijv, dan krijg ik pas een melding als ik het scherm 's morgens activeer.EJSEJS schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:54:
[...]
Daar heb ik totaal geen last van en bij mij staat Gmail in Doze gewoon geactiveerd...
Weet iemand waar ik een origineel S6 camera glas kan bestellen?
Zo n beetje overal verkopen ze plastic glazen die echt slecht zijn en niet krasbestendig zijn. In het donker zie je een waas als je naar het licht schijnt of een beetje een bloom effect als je naar je monitor richt.
Ik vind het een beetje zonde van mn telefoon die 2 maanden oud is. Zo zuinig mee geweest vol met rubberen bescherming en glass protector. Komt net de knopje van mn autosleutel in het cameraglas tercht.
Zo n beetje overal verkopen ze plastic glazen die echt slecht zijn en niet krasbestendig zijn. In het donker zie je een waas als je naar het licht schijnt of een beetje een bloom effect als je naar je monitor richt.
Ik vind het een beetje zonde van mn telefoon die 2 maanden oud is. Zo zuinig mee geweest vol met rubberen bescherming en glass protector. Komt net de knopje van mn autosleutel in het cameraglas tercht.
Ik heb hem nooit besteld maar origineel beloofd iig iets https://www.fixitzelf.nl/.../product&product_id=13011com2,1ghz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:11:
Weet iemand waar ik een origineel S6 camera glas kan bestellen?
Ben je er zeker van dat ze originele onderdelen verkopen? Ik had van een ander site voor hetzelfde geld(12 euro) ook een glas besteld waar ook stond dat hij origineel was. De tweede glas had ik van china besteld voor 1 euro en die was identiek_Tinus_ schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:30:
[...]
Ik heb hem nooit besteld maar origineel beloofd iig iets https://www.fixitzelf.nl/.../product&product_id=13011
Is dat toch niet gewoon doze? Dat batterij opt. in de instellingen > Batterij > meer > batterijverb. optimalis. is volgens mij niets van doze. Ik denk dat dit niet door Samsung is aangepast. Ik denk dat je tussen dit lijstje moet kijken:Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:04:
[...]
Raar, foon ligt naast m'n PC, stuur een mailtje naar Gmail vanaf de PC en een paar sec later een melding op mijn foon, maar als ik hem een tijdje niet gebruik, 's nachts bijv, dan krijg ik pas een melding als ik het scherm 's morgens activeer.

Je hebt die functie niet ergens aangezet toch? Mijn batterij is na 15 uur leeg waarvan 2 uur schermpje vandaag. Heb eerder een verticale dan horizontale lijn bij batterij statsMrjraider schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:26:
Doze werkt inderdaad, hier ligt de telefoon nu net 15 minuten op tafel en een vlakke horizontale lijnIk ben wel benieuwd hoe de optimalisatie is als het toestel gebruikt word want die is niet helemaal goed volgens mij, gaat snel van horizontaal naar verticaal
Nope; hoewel ik de accu net gebruik omdat ik van 75 > 62 ben gegaan door de OTA update heb ik nu dit lijstje:Aghanim schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:43:
[...]
Je hebt die functie niet ergens aangezet toch? Mijn batterij is na 15 uur leeg waarvan 2 uur schermpje vandaag. Heb eerder een verticale dan horizontale lijn bij batterij stats

Nu 1 uur SoT

Nee dat weer ik niet zeker. Het enige bedrijf waar ik goede ervaringen mee heb is Touchfix.http://www.touchfix.nl/onderdelen/samsung/galaxy/galaxy-s6-g920fcom2,1ghz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:37:
[...]
Ben je er zeker van dat ze originele onderdelen verkopen? Ik had van een ander site voor hetzelfde geld(12 euro) ook een glas besteld waar ook stond dat hij origineel was. De tweede glas had ik van china besteld voor 1 euro en die was identiekBeide plastic.
Je kunt ze ook altijd bellen of het onderdeel zeker origineel is. Voor reparaties geven ze dat ook altijd eerlijk aan.
Verwijderd
Dat is weldegelijk Doze, filmpje niet gezien een paar posts terug?Mrjraider schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:40:
[...]
Is dat toch niet gewoon doze? Dat batterij opt. in de instellingen > Batterij > meer > batterijverb. optimalis. is volgens mij niets van doze. Ik denk dat dit niet door Samsung is aangepast. Ik denk dat je tussen dit lijstje moet kijken:
[afbeelding]
Ja, maar ik snap dan niet dat als je Gmail uit Doze gehaald heb dat die dan niet werkt? Ik vermoed dan dat de alarmen die de applicatie maakt bij een inkomend bericht niet als "High Priority" aangemeld staanVerwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:58:
[...]
Dat is weldegelijk Doze, filmpje niet gezien een paar posts terug?
Verwijderd
Geen idee, heb helemaal niets van dat verandert.Mrjraider schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:00:
[...]
Ja, maar ik snap dan niet dat als je Gmail uit Doze gehaald heb dat die dan niet werkt? Ik vermoed dan dat de alarmen die de applicatie maakt bij een inkomend bericht niet als "High Priority" aangemeld staan
Ik verwacht dan dat je inderdaad op een update van Gmail moet wachten, die moeten de notificaties als "High Priority" aan gaan geven om ze ook in Doze te kunnen ontvangen.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:04:
[...]
Geen idee, heb helemaal niets van dat verandert.
Verwijderd
Ik wacht wel af, een update voor MM zal er best snel komen, en zo'n groot probleem is het nu ook weer niet maar wel irritant.Mrjraider schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:07:
[...]
Ik verwacht dan dat je inderdaad op een update van Gmail moet wachten, die moeten de notificaties als "High Priority" aan gaan geven om ze ook in Doze te kunnen ontvangen.
Kan ik best wel begrijpenVerwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:26:
[...]
Ik wacht wel af, een update voor MM zal er best snel komen, en zo'n groot probleem is het nu ook weer niet maar wel irritant.

Heb trouwens eens zitten spelen met FindMyMobile van Samsung en dat werkt nog verrekte handig ook
Verwijderd
Kan ook met je Google acc, ga hierheen en log in.Mrjraider schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:31:
[...]
Kan ik best wel begrijpenIk vind de applicatie van Gmail fijn maar ik wil dan graag ZONDER mijn google account. Die gebruik ik niet
Helaas kan dat dan weer niet
Heb trouwens eens zitten spelen met FindMyMobile van Samsung en dat werkt nog verrekte handig ookReactivatie lock aangezet, je weet maar nooit maar zelfs zonder GPS aan vind die mijn toestel nog vrij nauwkeurig
Je vind daar ook je vorige telefoons als je daarvoor hetzelfde acc gebruikt hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 15:02 ]
Mijn S6 zit mooi te koken in mn klauwen terwijl hij niks te doen heeft. Vanochtend gaf ik de schuld aan Spotify, maar ook met offline muziek heeft hij schijnbaar al moeite.
Get your shit together Samsung! Wat een bende met die software...
Get your shit together Samsung! Wat een bende met die software...
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als ik ga naar batterij-> batterijverbruik -> meer -> batterijverbruik optimaliseren. Kan je hier apps optimaliseren aanzetten. Dit doe ik, maar elke keer als ik weg van dit scherm ga en weer terug springt die optie uit. Ik denk dat dit Doze is (dit zat namelijk niet in Android 5), ik merk dan ook niks van batterijbesparing tov Android 5. Kunnen jullie deze functie wel aan laten?
Staat bij mij voor alle apps standaard aan muv Play Services. Heb overigens MM met een schone installatie gedaan.
Ik bedoel niet de "energiebesparing app", die zit ook in de batterij instellingen. Maar echt de batterijverbruik optimaliseren scherm. Is er anders iemand die hier meer vanaf weet?AllSeeyinEye schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:31:
Staat bij mij voor alle apps standaard aan muv Play Services. Heb overigens MM met een schone installatie gedaan.
Nvm, ik denk dat ik het verkeerd lees. Hij staat steeds op apps niet geoptimaliseerd (Play services en samsung push service) staan hier. Deze kunnen niet aan. Als ik op alle apps druk komen alle andere apps er inderdaad bij te staan. Wel raar dat het dan bijna niks in batterij scheelt
[ Voor 26% gewijzigd door -Edwin- op 14-03-2016 19:03 ]
Verwijderd
Is inderdaad een beetje apart aangegeven: ik dacht eerst ook dat de hele optie steeds uit stond als ik daarheen ging maar zoals je al zegt, met de keuze knop selecteer je alleen welke lijst je ziet: het daadwerkelijke aan en uitzetten doe je met die schijfkopie rechts. De Doze optie op zich kan je niet uitzetten.-Edwin- schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:00:
[...]
Ik bedoel niet de "energiebesparing app", die zit ook in de batterij instellingen. Maar echt de batterijverbruik optimaliseren scherm. Is er anders iemand die hier meer vanaf weet?
Nvm, ik denk dat ik het verkeerd lees. Hij staat steeds op apps niet geoptimaliseerd (Play services en samsung push service) staan hier. Deze kunnen niet aan. Als ik op alle apps druk komen alle andere apps er inderdaad bij te staan. Wel raar dat het dan bijna niks in batterij scheelt
En bij mij scheelt het trouwens wel batterij maar bedenk wel dat Doze alleen werkt als je de mobiel ergens hebt liggen voor minstens een half uur. In je broekzak zal het bijvoorbeeld dus geen verschil maken. Ik merk het wel, vooral 's ochtends als ik opsta want 9 van de 10 keer is de batterijlading nog hetzelfde als toen ik in bed stapte. Dat was voorheen nooit zo, al was het verschil maar een procent of 2.
Verwijderd
Ik denk dat het besparingseffect van Doze door Google zwaar overdreven is, ik merk er iig helemaal niets van, en uitschakelen kan je het ook niet of je moet alle apps langs.
Voor mm uitkwam las ik al dat dozen voornamelijk veel scheelt voor tabletgebruikers en voor mobiele telefoons marginale verbetering zo brengen. Heb geen idee meer op welke website.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:42:
Ik denk dat het besparingseffect van Doze door Google zwaar overdreven is, ik merk er iig helemaal niets van, en uitschakelen kan je het ook niet of je moet alle apps langs.
Als je, je telefoon op je bureau legt en er nooit op kijkt in de loop van de dag zul je wel verschil merken. Maar dan kun je net zo goed een oude Nokia nemen
Verwijderd
Heb jij die nog niet dan?mkroes schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:05:
hmm.. een OTA update van 1422 mb... Android 6.0?
BTW: het is MB en niet mb
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 20:12 ]
Blijkbaar niet..

Terwijl ik toch regelmatig op updates controleer.
Hoop dat het een verbetering is want heb tot nu toe best spijt van deze aankoop.
Vind de S6 met android 5.1 niet echt een stabiel toestel.
Bijzonder, het accu gebruik is niet bepaald verbeterd. Hoewel stand-by nog even ruk is, 5% verlies in de nacht is het gebruik wel iets heel iets verbeterd. Redde vandaag max 2 uur SoT door veel gebruik van gps.
Verwijderd
Bij mij gisteren ook binnengekomen op de S6 edge +.mkroes schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:14:
[...]
Blijkbaar niet...... Komt nu net binnen.. (gaat om een S6 edge + btw).
Terwijl ik toch regelmatig op updates controleer.
Hoop dat het een verbetering is want heb tot nu toe best spijt van deze aankoop.
Vind de S6 met android 5.1 niet echt een stabiel toestel.
Werkt voortreffelijk, moest enkel toegangspunten mobiel internet en mms manueel instellen.
Had met LP ook niet te klagen met de edge +. (gewoon standaard toestel).
Heeft iemand hier ook de S6 dual sim?
Ik heb vanmorgen de update binnen gehad naar Android 6.0.
Sinds de update kan ik niet meer zien op welk nummer ik gebeld wordt.
Dit is nogal onhandig omdat ik dan niet zien of het werk of prive is.
Weet iemand hier hoe ik dit kan aanpassen of moet ik hiervoor terug naar de vorige versie?
Ik heb vanmorgen de update binnen gehad naar Android 6.0.
Sinds de update kan ik niet meer zien op welk nummer ik gebeld wordt.
Dit is nogal onhandig omdat ik dan niet zien of het werk of prive is.
Weet iemand hier hoe ik dit kan aanpassen of moet ik hiervoor terug naar de vorige versie?
Werkt bij jullie bellen via de luidspreker op de MM rom? Bij mij niet en daarnaast gaat het mis als ik via mijn carkit aan het bellen ben en wil overschakelen naar mijn telefoon. Degene met wie ik bel hoort mij dan niet meer. Ik draai een custom rom dus wil even weten of het daar aan ligt.
Verwijderd
Middels de luidspreker bellen (handsfree) werkt prima in MM, op je andere vraag heb ik geen antwoord want dat gebruik ik niet.Aghanim schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:24:
Werkt bij jullie bellen via de luidspreker op de MM rom? Bij mij niet en daarnaast gaat het mis als ik via mijn carkit aan het bellen ben en wil overschakelen naar mijn telefoon. Degene met wie ik bel hoort mij dan niet meer. Ik draai een custom rom dus wil even weten of het daar aan ligt.
Ik kan je bevestigen dat het op mijn Nexus 7 (2013) echt een enorm verschil is met Doze, ik heb nu een standby tijd van minimaal 2 weken (ik gebruik hem niet zoveel meer nu ik zo veel met mijn S6 Edge speel)_Tinus_ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:55:
[...]
Voor mm uitkwam las ik al dat dozen voornamelijk veel scheelt voor tabletgebruikers en voor mobiele telefoons marginale verbetering zo brengen. Heb geen idee meer op welke website.
Als je, je telefoon op je bureau legt en er nooit op kijkt in de loop van de dag zul je wel verschil merken. Maar dan kun je net zo goed een oude Nokia nemen
Dat terzijde, ik deel vaker muziek via Whatsapp met vrienden (ik weet dat de kwaliteit niet denderend is maar dan kennen ze wel het nummer en hebben ze het eens gehoord) en vroeger kon dat prima met de Samsung muziek app (stock), sinds de update naar MM kan het alleen via Google play music. Deze heb ik al eens laten "force stoppen" maar toen had ik helemaal geen mogelijkheid om muziek te delen (behalve de functie opnemen met WhatsApp).
Het probleem bij Google Play Music is namelijk dat je dan niet het nummer kunt zoeken, de hele zoekfunctie is eruit gesloopt

Of kom ik er niet onderuit en is het in WhatsApp zo ingebouwd?
Als je nou via een een Eplorer app bijvoobeeld File Commander het nummer dat je wilt delen opzoekt en dan bij ... kiest voor delen en dan WhatsApp?JDL15 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Ik kan je bevestigen dat het op mijn Nexus 7 (2013) echt een enorm verschil is met Doze, ik heb nu een standby tijd van minimaal 2 weken (ik gebruik hem niet zoveel meer nu ik zo veel met mijn S6 Edge speel)![]()
Dat terzijde, ik deel vaker muziek via Whatsapp met vrienden (ik weet dat de kwaliteit niet denderend is maar dan kennen ze wel het nummer en hebben ze het eens gehoord) en vroeger kon dat prima met de Samsung muziek app (stock), sinds de update naar MM kan het alleen via Google play music. Deze heb ik al eens laten "force stoppen" maar toen had ik helemaal geen mogelijkheid om muziek te delen (behalve de functie opnemen met WhatsApp).
Het probleem bij Google Play Music is namelijk dat je dan niet het nummer kunt zoeken, de hele zoekfunctie is eruit gesloopt. Je kunt je voorstellen dat het geen pretje is dan te zoeken tussen nummers die soms beginnen met 01 - artiest -track of artiest - track of track of een of ander gecodeerde naam tussen 4GB aan muziek
![]()
Of kom ik er niet onderuit en is het in WhatsApp zo ingebouwd?
_Tinus_ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:37:
[...]
Als je nou via een een Eplorer app bijvoobeeld File Commander het nummer dat je wilt delen opzoekt en dan bij ... kiest voor delen en dan WhatsApp?

Dat audio/muziek delen is uit WhatsApp geslooptJDL15 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:53:
[...]
![]()
Klopt, dat werkt natuurlijk ook (mijn bestanden app). Daar is de zoekfunctie tevens nog aanwezig

Verwijderd
Nu zag ik dat er wat extra edge feeds versies via de telefoon te downloaden waren. Maar deze zijn allemaal betaald.
Nu vond ik op het net een vijftal (gratis) edge apps en die werken prima en ook nog eens zonder reclame
Wilde ze even delen met jullie:
Volume controller (betaald via de telefoon)
http://adfreeapk.net/volume-control-for-s6-edge-v1-0/
Messages S6 Edge (betaald via de telefoon)
http://m.aptoide.com/app/...sages-for-s6-edge?lang=tr
Music controller
http://adfreeapk.net/music-controller-for-s6-edge-v1-0/
Quick settings
http://adfreeapk.net/quick-setting-for-s6-edge-v1-4/
Quick recorder
http://adfreeapk.net/quick-recorder-for-s6-edge-v1-0/
Nu vond ik op het net een vijftal (gratis) edge apps en die werken prima en ook nog eens zonder reclame
Music controller
Quick settings
Quick recorder
Die werken natuurlijk helaas niet voor de platte SVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:09:
Nu zag ik dat er wat extra edge feeds versies via de telefoon te downloaden waren. Maar deze zijn allemaal betaald.
Nu vond ik op het net een vijftal (gratis) edge apps en die werken prima en ook nog eens zonder reclame![]()
Music controller
Quick settings
Quick recorder
Ik kreeg alsmaar niet door hoe de edge ding nu werkte, maar dankzij een van de links hier boven kan ik eindelijk structureel de zijkant gebruiken
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik ben de naam van de applicatie kwijt die de functionaliteit ook naar de gewone S6 brengt
Iemand een idee?
Deze?http://www.phonearena.com/news/Edge-Contacts-emulates-Galaxy-S6-edges-People-Edge-feature-on-the-regular-Galaxy-S6-heres-how-to-do-it_id68942Mrjraider schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:46:
Ik ben de naam van de applicatie kwijt die de functionaliteit ook naar de gewone S6 brengtIemand een idee?
Twee weken stand by is met de N7 zonder doze ook geen enkel probleemJDL15 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:58:
Ik kan je bevestigen dat het op mijn Nexus 7 (2013) echt een enorm verschil is met Doze, ik heb nu een standby tijd van minimaal 2 weken (ik gebruik hem niet zoveel meer nu ik zo veel met mijn S6 Edge speel)
Als ik met Whatsapp audio wil delen krijg ik de optie de ingebouwde WA-recorder te gebruiken dan wel de stock muziek app te openen. Van daar uit kan ik dan een mp3 selecteren. Vreemd dat dat op de S6 blijkbaar anders/niet werkt
[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 16-03-2016 22:52 ]
Nickname does not reflect reality
Ik las zojuist een bericht op XDA-Developers dat de Galaxy S7 een (ietwat beperkte) verborgen ingebouwde DPI-instellingsmogelijkheid heeft. Aangezien de software op dat toestel grotendeels overeenkomt met de software op de Galaxy S6, besloot ik eens te kijken of de S6 ook over deze optie beschikt. Wat blijkt: ja, ook de S6 heeft deze optie!
Mijn S6 draait dus nu heerlijk op een DPI van ongeveer 540 (gok ik)
Voor de mensen die daar ook behoefte aan hebben: in de gelinkte bron (klik) wordt precies uitgelegd hoe dit verborgen scherm te bereiken is.
Opvallend overigens dat vele Android N-features en -aanpassingen ook al (deels) blijken te zitten in Samsung's Marshmallow ROM.
Mijn S6 draait dus nu heerlijk op een DPI van ongeveer 540 (gok ik)
Opvallend overigens dat vele Android N-features en -aanpassingen ook al (deels) blijken te zitten in Samsung's Marshmallow ROM.
[ Voor 10% gewijzigd door 4WardNL op 17-03-2016 23:00 ]
Nice! Werkt mooi4WardNL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:57:
Ik las zojuist een bericht op XDA-Developers dat de Galaxy S7 een (ietwat beperkte) verborgen ingebouwde DPI-instellingsmogelijkheid heeft. Aangezien de software op dat toestel grotendeels overeenkomt met de software op de Galaxy S6, besloot ik eens te kijken of de S6 ook over deze optie beschikt. Wat blijkt: ja, ook de S6 heeft deze optie!
Mijn S6 draait dus nu heerlijk op een DPI van ongeveer 540 (gok ik)Voor de mensen die daar ook behoefte aan hebben: in de gelinkte bron (klik) wordt precies uitgelegd hoe dit verborgen scherm te bereiken is.
Gelukt.. wel ff wennen
[ Voor 66% gewijzigd door Eek2nd op 18-03-2016 00:51 ]
Wennen? Dit is heerlijk!
Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of ik het prettig vind of niet... Meer informatie in beeld is natuurlijk sowieso beter en oogt opzich ook wat strakker, maar heb het idee dat ik m'n mobiel nu dichterbij moet houden om bijv deze tekst b ter te kunnen lezen (geen bril). Daarnaast is ook mn toetsenbord (SwiftKey) kleiner. Als ik die zou vergroten, valt het doel van deze aanpassing weer weg.Eek2nd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 00:43:
Gelukt.. wel ff wennen
Misschien even tijdje zo laten en proberen...
PSN: Mondaatje
Ben van dezelfde mening. Je kan het snel terugdraaien dus zal het eerst even testen.Monda schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:51:
[...]
Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of ik het prettig vind of niet... Meer informatie in beeld is natuurlijk sowieso beter en oogt opzich ook wat strakker, maar heb het idee dat ik m'n mobiel nu dichterbij moet houden om bijv deze tekst b ter te kunnen lezen (geen bril). Daarnaast is ook mn toetsenbord (SwiftKey) kleiner. Als ik die zou vergroten, valt het doel van deze aanpassing weer weg.
Zou dit iets doen met de batterij?
PSN: extreme8eight
Geen idee of het invloed heeft. Ik las laats wel het voglende waarvan ik geen idee heb of het ook werkt linkjeextreme8eight schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:41:
[...]
Ben van dezelfde mening. Je kan het snel terugdraaien dus zal het eerst even testen.
Zou dit iets doen met de batterij?
Kwam dit tegen in S7 topic, en blijkt inderdaad zonder problemen op de s6 mogelijk te zijn. Vind het erg fijn! Het split-view scherm komt nu ook meer tot zijn recht vind ik !4WardNL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:57:
Mijn S6 draait dus nu heerlijk op een DPI van ongeveer 540 (gok ik)Voor de mensen die daar ook behoefte aan hebben: in de gelinkte bron (klik) wordt precies uitgelegd hoe dit verborgen scherm te bereiken is.
Ook al een app uit die hetzelfde doet zo te zien:
Google Play: Display Scaling
Google Play: Display Scaling
[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 18-03-2016 10:48 ]
Bedankt voor de tip! App lijkt gewoon een link te zijn naar het verborgen menu item .DisplayScalingActivity, maar is stukje kleiner in size dan Nova Launcher die ik nu hier voor gebruik
Hm... Ben ik ook wel benieuwd naar! Helaas nog geen ervaringen daar._Tinus_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:16:
[...]
Geen idee of het invloed heeft. Ik las laats wel het voglende waarvan ik geen idee heb of het ook werkt linkje
Wow.....
Had al tijdje problemen met mijn accu en wilde morgen even langs de Experience Store in Eindhoven gaan, maar verhaal is nu toch wat erger geworden. Mijn accu is begonnen met zichzelf op te blazen...telefoon staat al helemaal bol....wtf zeg
Had al tijdje problemen met mijn accu en wilde morgen even langs de Experience Store in Eindhoven gaan, maar verhaal is nu toch wat erger geworden. Mijn accu is begonnen met zichzelf op te blazen...telefoon staat al helemaal bol....wtf zeg

PSN: Maichel
Bizar zeg! Beetje eng bijna...Maichel schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:53:
Wow.....
Had al tijdje problemen met mijn accu en wilde morgen even langs de Experience Store in Eindhoven gaan, maar verhaal is nu toch wat erger geworden. Mijn accu is begonnen met zichzelf op te blazen...telefoon staat al helemaal bol....wtf zeg![]()
[afbeelding]
Ja zeg maar gerust heel eng
Nu maar hopen dat Samsung het op een nette manier oplost.
[ Voor 10% gewijzigd door Maichel op 18-03-2016 12:21 ]
PSN: Maichel
Gebruiken jullie de batterijoptimalisatie van Samsung en Doze naast elkaar of hebben jullie voor een van beide gekozen?
Staan beide standaard aan bij mij. Gebruik ze "niet" aangezien ik er niet in zit te rommelen
Verwijderd
Ik gebruik alleen doze (waarbij ik drie apps heb uitgezet die ik altijd online wil hebben). Bij optimalisatie staan niet alle apps en ik ben nooit zeker of een app die er niet in staat misschien alsnog beïnvloedt wordt dus gebruik ik het maar niet...
Verwijderd
Ik zou het waarderen als je de Doze-functie met 1 schakelaar aan of uit kon zetten net zoals dat bij de energiebesparings-app kan.Mrjraider schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:58:
Staan beide standaard aan bij mij. Gebruik ze "niet" aangezien ik er niet in zit te rommelen
Zit standaard ergens in de krochten van het OS verstopt, denk niet dat het zomaar kanVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:10:
[...]
Ik zou het waarderen als je de Doze-functie met 1 schakelaar aan of uit kon zetten net zoals dat bij de energiebesparings-app kan.

Haha ja, dat heb ik dus ook.. volgens mij staar ik nu ook dichterbij naar het scherm (wat niet goed is voor de ogen). Dus nog heel ff kijken of het na gewenning beter isMonda schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:51:
[...]
Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of ik het prettig vind of niet... Meer informatie in beeld is natuurlijk sowieso beter en oogt opzich ook wat strakker, maar heb het idee dat ik m'n mobiel nu dichterbij moet houden om bijv deze tekst b ter te kunnen lezen (geen bril). Daarnaast is ook mn toetsenbord (SwiftKey) kleiner. Als ik die zou vergroten, valt het doel van deze aanpassing weer weg.
Verwijderd
Laten we afwachten wat de volgende update brengt, al denk ik ook dat dat niet gaat veranderen.Mrjraider schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:10:
[...]
Zit standaard ergens in de krochten van het OS verstopt, denk niet dat het zomaar kan
We zullen zienVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:19:
[...]
Laten we afwachten wat de volgende update brengt, al denk ik ook dat dat niet gaat veranderen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's