Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Die werken gewoon als switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Perfect. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-08 14:21
Het is inmiddels gelukt, erg makkelijk allemaal.

Nu gebruik ik de DHCP van mijn ADSL modem en nu wil ik dat de C7 dit ook via WIFI doorgeeft. Ik heb de C7 nu als volgt ingesteld:

- bij bij LAN ip adres dynamic (stond op 192.168.0.1);
- DHCP disabled;
- LAN kabel van WAN poort naar een van de 4 ETH poorten.

Dit werkt; alleen nu kan de de C7 niet meer benaderen. Ook niet als ik de LAN kabel in de WAN poort stop en een PC een ip adres in range geef; bv. 192.168.0.66.

Mijn DHCP van de ADL modem deelt IP's uit in de range 192.168.1.

What to do?

[ Voor 75% gewijzigd door ronald75 op 18-11-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 13:37
Zaterdag een verse Ziggo-C7 Ver:2.0 binnengekregen en voorzien van DD-WRT.
Voor een appel en een ei, met een kleine aanpassing: Een volwaardige router.

@Dav1d Het minste wat ik kan doen is je hartelijk danken voor de firmware en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
Van een particulier hebt een Ziggo Extra wifi-punt overgenomen (nieuw, geseald). Deze heb ik succesvol aangesloten en werkt naar behoren. De SSID's (2,4ghz en 5ghz) van de modem/router en van het access point heb ik allemaal hetzelfde ingesteld. Op het AP wireless bandsteering aangezet. Boven verwachting wisselde de iPads in ons huishouden automatisch van modem/router naar AP en vice versa. Ik had dit echt niet verwacht, ik dacht dat ik wellicht even wifi uit/aan moet zetten op de iPad.

Ik vraag me nu echt af waarom je nu perse voor een Managed Switch/Access Point oplossing zou moeten kiezen.

Wat ik trouwens wel jammer vind, is dat je het AP niet een vast ip adres kunt toekennen. Dat heb ik nu gedaan via het Ziggo modem/router (ip adres toewijzen obv mac adres).

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 09-12-2018 13:18 ]

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:14
Ronald1975 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:00:
Het is inmiddels gelukt, erg makkelijk allemaal.

Nu gebruik ik de DHCP van mijn ADSL modem en nu wil ik dat de C7 dit ook via WIFI doorgeeft. Ik heb de C7 nu als volgt ingesteld:

- bij bij LAN ip adres dynamic (stond op 192.168.0.1);
- DHCP disabled;
- LAN kabel van WAN poort naar een van de 4 ETH poorten.

Dit werkt; alleen nu kan de de C7 niet meer benaderen. Ook niet als ik de LAN kabel in de WAN poort stop en een PC een ip adres in range geef; bv. 192.168.0.66.

Mijn DHCP van de ADL modem deelt IP's uit in de range 192.168.1.

What to do?
In de C7 moet je bij "Network -> LAN" zelf een ipadres invullen buiten de DHCP scope van je ADSL modem. Zo ziet je ADSL modem je C7 als een statisch IP object in je netwerk, en dat wil je want op dat IP-adres kun je je C7 benaderen. Ik heb zelf trouwens geen optie "dynamic" bij "Network -> LAN". Ik heb wel bij "Network -> WAN" de optie "dynamic IP" staan maar dat boeit niet want je gebruikt die WAN poort toch niet in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-08 14:21
Dank voor je reactie! Ik had het al opgelost, en precies zoals je omschrijft. Het is achteraf natuurlijk poepie-simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 17:23
Ik heb vandaag een router binnen gekregen en het lukt mij wel om naar de standaard tp-link firmware te gaan maar ddwrt of openwrt lukt niet, kan hem daarna met tftp weer tot leven wekken met de originele tp-link firmware. Wat ik gedaan heb is eerst naar stand tp-link en vanaf daar naar factory ddwrt, is de juiste weg of moet ik meteen van ziggo to ddwrt gaan?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 22:19

iStijn

Tech-fanaat

Ik heb al enige tijd een Archer C7 van Ziggo. Echter wil ik de firmware van TP-Link zelf erop flashen. Er was ook al een linkje van Dav1d zelf gestuurd met de bestanden die je daarvoor moet gebruiken.

Mijn vraag is: Welk bestand of welke bestanden moet je op de router flashen om hem van de ziggo firmware af te krijgen.

Linkje met bestanden: https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w

En op het moment dat de ziggo firmware eraf is, is het dan ook mogelijk om de volgende firmware erop te zetten of moet ik daarvoor nog iets doen of is het überhaupt niet mogelijk?

https://www.tp-link.com/n...rcher-C7_V2.html#Firmware

Dit komt rechtstreeks van TP-Link zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

iStijn schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:29:
Ik heb al enige tijd een Archer C7 van Ziggo. Echter wil ik de firmware van TP-Link zelf erop flashen. Er was ook al een linkje van Dav1d zelf gestuurd met de bestanden die je daarvoor moet gebruiken.

Mijn vraag is: Welk bestand of welke bestanden moet je op de router flashen om hem van de ziggo firmware af te krijgen.

Linkje met bestanden: https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w

En op het moment dat de ziggo firmware eraf is, is het dan ook mogelijk om de volgende firmware erop te zetten of moet ik daarvoor nog iets doen of is het überhaupt niet mogelijk?

https://www.tp-link.com/n...rcher-C7_V2.html#Firmware

Dit komt rechtstreeks van TP-Link zelf.
Er bestaat niet zozeer een staat van "ziggo firmware er af en niks er op", de bestanden die gepost zijn, zijn respectievelijk om:

Van Ziggo firmware naar DD-WRT firmware te gaan
Van Ziggo firmware naar Gargoyle firmware te gaan
Van Ziggo firmware naar LEDE firmware te gaan
Van Ziggo firmware naar TP-Link te gaan

Jij wil blijkbaar dat laatste, dan moet je dat bestand gebruiken om de originele TP-Link firmware te hebben. Naderhand kan je die dan weer updaten met de bestanden die je zelf net postte, maar vaak kan dit ook wel gewoon vanuit de router-interface zelf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
Ik draai de tp-link software; werkt prima voor mij. Alleen snap ik niet zo goed dat in de ziggo firmware wél bandsteering zit en in de fabrikanten firmware niet? Of zie ik iets over het hoofd...?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Het is gelukt! Ik heb de firmware net ook even naar de laatste versie bijgewerkt.

Bedankt nog voor de verduidelijking @MsG :P

[ Voor 100% gewijzigd door iStijn op 10-02-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Ik zit een beetje met een probleem, ik heb één van die TP-Link Archer 7 boosters gekocht en de andere huur ik voor 1,- per maand. Nou heb ik op de gekochte de originele TP-Link firmware gezet, echter wil ik dit misschien ook op de huurbooster doen, maar dit lijkt mij persoonlijk niet zo'n heel slim idee.

Dus mijn vraag luidt: is het slim om alsnog de firmware op een gehuurde booster van ziggo aan te passen? En kun je nadat je de TP-Link firmware erop hebt gezet alsnog terug wisselen naar die van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

iStijn schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:16:
Ik zit een beetje met een probleem, ik heb één van die TP-Link Archer 7 boosters gekocht en de andere huur ik voor 1,- per maand. Nou heb ik op de gekochte de originele TP-Link firmware gezet, echter wil ik dit misschien ook op de huurbooster doen, maar dit lijkt mij persoonlijk niet zo'n heel slim idee.

Dus mijn vraag luidt: is het slim om alsnog de firmware op een gehuurde booster van ziggo aan te passen? En kun je nadat je de TP-Link firmware erop hebt gezet alsnog terug wisselen naar die van ziggo?
Zie: Dav1d in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"

Maar het blijft natuurlijk altijd een beetje risico. Waarom huur je zoiets als je die dingen ook regelmatig voor 15-20 op Marktplaats hebt :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

MsG schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:21:
[...]

Zie: Dav1d in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"

Maar het blijft natuurlijk altijd een beetje risico. Waarom huur je zoiets als je die dingen ook regelmatig voor 15-20 op Marktplaats hebt :-P.
Thanks voor de tip, ik zal er is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Na lange tijd hier ook weer eens een vraag van mij.

Ik wil ook graag deze ziggo C7 wifibooster proberen te flashen om hem te kunnen
omzetten en zo te gebruiken als een draadloze wifi extender / en hotspot extender.

Ik zit zomers namelijk regelmatig op een camping en daar hebben ze wel een gratis wifi
signaal voor de bezoekers met een bijbehorende gebruikersnaam en code.
Maar daar mag je maximaal met 2 toestellen tegelijk aan koppelen / online zijn.
En het telefoon signaal is op onze standplaats slecht. soms niets en soms maar 1 puntje.
Wel heb ik daar een redelijk goed KPN (fon) hotspot signaal en daar ik KPN klant ben mag
kan ik die natuurlijk ook gebruiken.

Dus daarom ben ik aan het kijken naar deze mogelijkheid en ik begrijp dat dit misschien
mogelijk zou moeten zijn met een open DD-WRT firmware

Maar nu heb ik nog een drietal vragen.
1e Ik wil alleen de 2.4 Ghz. band als ontvanger gebruiken.
(Omdat deze wat verder reikt dan de 5 Ghz.)
2e Ik wil ook graag gebruik maken van een externe buiten antenne. want ontvangst in een
overwegend metale caravan is niet ideaal. Dus welke van de drie antennes / aansluitpunten kan
ik hiervoor het beste gebruiken?
3e En welke versie van DD-WRT werkt het beste voor dit doel? Of is er misschien betere / andere
firmware die dit ondersteund?

Hoor graag of iemand weet of dit uberhaupt met deze ziggo ontvanger mogelijk is.

[ Voor 27% gewijzigd door Marinus-Roro op 11-02-2019 01:53 . Reden: iets verduidelijkt. ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18
Marinus-Roro schreef op maandag 11 februari 2019 @ 01:15:
Na lange tijd hier ook weer eens een vraag van mij.

Ik wil ook graag deze ziggo C7 wifibooster proberen te flashen om hem te kunnen
omzetten en zo te gebruiken als een draadloze wifi extender / en hotspot extender.

Ik zit zomers namelijk regelmatig op een camping en daar hebben ze wel een gratis wifi
signaal voor de bezoekers met een bijbehorende gebruikersnaam en code.
Maar daar mag je maximaal met 2 toestellen tegelijk aan koppelen / online zijn.
En het telefoon signaal is op onze standplaats slecht. soms niets en soms maar 1 puntje.
Wel heb ik daar een redelijk goed KPN (fon) hotspot signaal en daar ik KPN klant ben mag
kan ik die natuurlijk ook gebruiken.

Dus daarom ben ik aan het kijken naar deze mogelijkheid en ik begrijp dat dit misschien
mogelijk zou moeten zijn met een open DD-WRT firmware

Maar nu heb ik nog een drietal vragen.
1e Ik wil alleen de 2.4 Ghz. band als ontvanger gebruiken.
(Omdat deze wat verder reikt dan de 5 Ghz.)
2e Ik wil ook graag gebruik maken van een externe buiten antenne. want ontvangst in een
overwegend metale caravan is niet ideaal. Dus welke van de drie antennes / aansluitpunten kan
ik hiervoor het beste gebruiken?
3e En welke versie van DD-WRT werkt het beste voor dit doel? Of is er misschien betere / andere
firmware die dit ondersteund?

Hoor graag of iemand weet of dit uberhaupt met deze ziggo ontvanger mogelijk is.
Volgens google zijn de externe antennes voor 5ghz en de interne voor 2.4. Als de camping wifi 2.4 is heb je dus niets aan externe aantennes

Daarbij, een externe antenne levert ook weer signaalverliew op en kunnen vrij duur worden. Beter investeer je in een ez-hotspot extender of tik je een unifi loco m2 op de kop (richtantenne die je compleet buiten hangt). Kun je c7 in het huisje zetten en verbinden met de loco m2 voor het nat werk :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Laatst online: 30-07 09:39
laurens0619 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 02:23:
[...]

Volgens google zijn de externe antennes voor 5ghz en de interne voor 2.4. Als de camping wifi 2.4 is heb je dus niets aan externe aantennes

Daarbij, een externe antenne levert ook weer signaalverliew op en kunnen vrij duur worden. Beter investeer je in een ez-hotspot extender of tik je een unifi loco m2 op de kop (richtantenne die je compleet buiten hangt). Kun je c7 in het huisje zetten en verbinden met de loco m2 voor het nat werk :)
Even nagekeken en jou bewering wat betreft over de buiten antenne´s klopt.

Maar een 5 Ghz. / 12dBi externe router antenne met 3 mtr. kabel en RP-SMA (male) aansluiting kun je
al voor een kleine 20 euro verkrijgen bij Bol.... En die is niet de goedkoopste dus dat moet vast nog wel ergens goedkoper te scoren zijn, en dat valt op zich nog wel mee.

Ik weet overigens niet of de camping ook de 5 Ghz. band ondersteund maar in de regel draagt de
2.4Ghz. band verder qua signaal dus dat zal denk ik inderdaad wel de norm zijn.

Neemt niet weg dat ik toch wel een poging zou willen ondernemen om het met de ziggo kast een keer
te proberen. Die heb ik immers toch al liggen. Blijft alleen nog de vraag open, kan ik deze ziggo C7
volledig draadloos krijgen met het doel om er een echte hotspot extender van te maken met een
open firmware variant of is dit niet aan te raden. _/-\o_

Ja ik weet dat er ook van die speciale EZ hotspot extenders op de markt zijn, maar die zijn redelijk
prijzig. Dan zou die unifi loco m2 nog wel een leuke optie zijn, want die is op zich niet al te duur.
En als ik het goed begrijp zou ik die dan met een UTP kabel als accespoint extender aan de
(nog ongewijzigde ziggo kast) kunnen prikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Marinus-Roro op 11-02-2019 05:18 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:12

Silence

Godlike

Mijn router blijft in een boot loop zitten na een verkeerde file geflasht te hebben denk ik.
Ik kan met TFTP wel weer een image erop gooien maar hij blijft daarna in een opnieuw opstarten loop zitten elke 5 seconden.

Ik heb al 30 images geprobeerd die ik heb kunnen vinden maar niks wil meer werken.
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan fixen?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je flash mislukt denk ik nog elke keer... heb met 1 van mijn C7s ook wel eens een hele middag lopen prutsen voor die hem weer pakte.. :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik merk dat de performance van mijn twee c7's toch wat achteruit loopt met de jaren. Wordt tijd voor een deftige mesh oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36
Silence schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:20:
Mijn router blijft in een boot loop zitten na een verkeerde file geflasht te hebben denk ik.
Ik kan met TFTP wel weer een image erop gooien maar hij blijft daarna in een opnieuw opstarten loop zitten elke 5 seconden.

Ik heb al 30 images geprobeerd die ik heb kunnen vinden maar niks wil meer werken.
Iets soortgelijks heb ik ook gehad, bij mij was/is de bootloader van z'n padje, heeft geen HWID er meer in zitten waardoor hij images via TFTP niet accepteerde (TFTP upload gaat goed, en daarna direct een reboot).

Ik heb eind vorig jaar zelf een openwrt image gemaakt en die als opstap gebruikt om de juiste image te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

pin_point schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:30:
[...]

Iets soortgelijks heb ik ook gehad, bij mij was/is de bootloader van z'n padje, heeft geen HWID er meer in zitten waardoor hij images via TFTP niet accepteerde (TFTP upload gaat goed, en daarna direct een reboot).

Ik heb eind vorig jaar zelf een openwrt image gemaakt en die als opstap gebruikt om de juiste image te flashen.
Heb je deze toevallig voor mij, ik ben na wat onderzoek ook daarop uitgekomen.
En kun je mij anders helpen aan zo'n image?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Silence schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:40:
[...]

Heb je deze toevallig voor mij, ik ben na wat onderzoek ook daarop uitgekomen.
En kun je mij anders helpen aan zo'n image?
Tuurlijk;
https://1drv.ms/f/s!AgEPI2bmTNsNiMND0DblIMto9dz0dA
Ik heb de *-squashfs-factory.bin gebruikt om mijn C7 weer levend te krijgen.

Out-of-the-box werkt het volgende voor zover ik (nog) weet niet
- DHCP (ip statisch instellen; vervolgens SSH'en mogelijk)
- LUCI interface (Wanneer ingelogd via SSH te installeren via dpkg)

@Dav1d Is dit wellicht iets om toe te voegen in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

pin_point schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Tuurlijk;
https://1drv.ms/f/s!AgEPI2bmTNsNiMND0DblIMto9dz0dA
Ik heb de *-squashfs-factory.bin gebruikt om mijn C7 weer levend te krijgen.

Out-of-the-box werkt het volgende voor zover ik (nog) weet niet
- DHCP (ip statisch instellen; vervolgens SSH'en mogelijk)
- LUCI interface (Wanneer ingelogd via SSH te installeren via dpkg)

@Dav1d Is dit wellicht iets om toe te voegen in de TS?
Thanks heb vanmiddag gesoldeerd, dan kan ik het ook nog fixen via serial zeggen ze.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Silence schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Thanks heb vanmiddag gesoldeerd, dan kan ik het ook nog fixen via serial zeggen ze.
Flashen via serial is mij niet gelukt (niet hard genoeg geprobeerd denk ik).
Je krijgt sowieso te zien wat er gebeurt tijdens het starten/ flashen van de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Silence schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:20:

Wellicht kan dit nog leerzaam zijn: Verkeerd geflashe of gebrickte Access Point herstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

pin_point schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:15:
[...]

Flashen via serial is mij niet gelukt (niet hard genoeg geprobeerd denk ik).
Je krijgt sowieso te zien wat er gebeurt tijdens het starten/ flashen van de router
Het is gelukt om het via Serial te fixen, viel allemaal best wel mee. Toch bedankt voor de hulp :)

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Om mijn wifi (Telfort DSL) te verbeteren wil ik een paar (2 of 3) openwrt acces points neer gaan zetten om zo één dekkend wifi netwerk te maken.
Nu staan deze C7's voor kleine prijzen op Marktplaats. Ik heb gelezen dat de "normale" C7 v1 problemen hadden. Deze kon je door TP-Link laten vervangen door een nieuwere (V2?) .
Nu heb ik contact met iemand die een Ziggo variant heeft met versie 1.1a
Is dit een Ziggo versie is en dus zonder problemen met 5ghz en openwrt?

Edit:
Volgens mij is die 1.1a een Ziggo aanduiding. Maar dat gaat zo te zien eigenlijk meer over de firmware dan over de hardware.
Dan blijf ik nog wel met de vraag zitten of ik risico loop dat ik een onstabiele router koop. Of heeft de Ziggo variant nooit last gehad van onstabiele hardware?

Edit2
Letterlijk de 2e zin in de OP 8)7
Het type "Ziggo-C7 v1.0" is gelijk aan de TP-Link Archer C7 v2
Dus ik neem aan dat de hardware prima is.

[ Voor 33% gewijzigd door Kitser op 15-03-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kitser schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:16:
Dus ik neem aan dat de hardware prima is.
Ik heb de mijn zo'n 2 jaar denk ik met HW v2., mijn collega heeft hem net en ik meen HW v5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
i2Paq schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:38:
[...]

Ik heb de mijn zo'n 2 jaar denk ik met HW v2., mijn collega heeft hem net en ik meen HW v5.
Heb hem vandaag eerst naar de tp-link firmware geflasht en daarna naar openwrt. Ging er soepel. En het gaat inderdaad om hw v2. Voorlopig draait ie prima. Even aankijken of ie een beetje stabiel blijft de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Het lijkt er op dat ik niet meer dan 150Mbs op 2.4Ghz doorvoer haal.

Ik probeer een device via het 2.4Ghz te laten lopen maar die geeft aan dat er "slechts" 150Mbs doorvoer is.

Ook een ping geeft soms een time= van 400 :|

Hoe zit dat bij jullie en hoe kan ik dit het beste testen?

Ander voorbeeld:

Als ik op 5Ghz mijn Sonos App. start op mijn iPhone dan is hij er meteen en vindt ook alle Sonos'en.

Doe ik dat op het 2.4Ghz dan zegt dat App. "Zoeken naar Sonos devices op uw WiFi netwerk", dan duurt het een paar seconden voordat hij de Sonos devices vindt.

Ik sta dan letterlijk naast het Accesspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
300Mbps op 2.4GHz haal je alleen met 40MHz kanalen, en dan moeten die ook daadwerkelijk beschikbaar zijn. Leuk als je op een boerderij op het platteland woont met je buurman 500 meter verderop, maar in bevolkt gebied gaat je dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

_JGC_ schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:31:
300Mbps op 2.4GHz haal je alleen met 40MHz kanalen, en dan moeten die ook daadwerkelijk beschikbaar zijn. Leuk als je op een boerderij op het platteland woont met je buurman 500 meter verderop, maar in bevolkt gebied gaat je dat niet lukken.
Bedankt!

Maar het is toch vreemd dat ik niet verder kom dan 150Mbps?

Helemaal als ik er op 50cm afstand van test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ook op 50cm afstand heb je last van interferentie van je buren. Verder moet je 40MHz meestal specifiek instellen, standaard is 20MHz op 2.4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

_JGC_ schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:26:
Ook op 50cm afstand heb je last van interferentie van je buren.
Klopt, ik zie een hele sloot 2.4Ghz SSID's.
Verder moet je 40MHz meestal specifiek instellen, standaard is 20MHz op 2.4GHz.
OK, ik ga vanavond eens kijken in mijn AP wat daar staat.

Gezien jij zegt dat het standaard meestal op 20MHz staat gok ik dat dit bij de buren ook zo is. Misschien heb ik geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar via dit topic de C7 firmware van Ziggo succesvol om kunnen zetten naar de alternatieve firmware van TP-Link.
Ik wil de C7 Ziggo firmware weer origineel hebben, maar als ik de originele firmware van Ziggo wil installeren krijg ik een foutmelding.
Wat moet ik doen om de zaak weer 'origineel' te krijgen.
Bedankt vast voor jullie antwoord(en). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:20
i2Paq schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:51:
[...]

Klopt, ik zie een hele sloot 2.4Ghz SSID's.

[...]

OK, ik ga vanavond eens kijken in mijn AP wat daar staat.

Gezien jij zegt dat het standaard meestal op 20MHz staat gok ik dat dit bij de buren ook zo is. Misschien heb ik geluk.
Vermoedelijk staat deze standaard inderdaad op 20MHz, en dat is niet voor niets.
Als je deze op 40MHz gaat zetten dan is de kans zeer aanwezig dat je signaal zelfs nog minder wordt door die hele sloot aan andere netwerken op 2,4GHz.
Dit heeft allemaal te maken met de interferentie op bovenstaande frequentie..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Verwijderd bedoel je dan de revert fw uit de Op? Rn van welk alternatieve fw wil je terug. Wat voor foutmelding krijg je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkz0rs schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:42:
@Verwijderd bedoel je dan de revert fw uit de Op? Rn van welk alternatieve fw wil je terug. Wat voor foutmelding krijg je....
Hallo Ik wil de originele Ziggo-firmware weer terug.
Als ik de firmware van de Ziggo-site download en wil installeren krijg ik een foutmelding waardoor ik niet kan installeren.
Ik heb toentertijd geïnstalleerd: Ziggo FW to TP Link 150427.bin en daarna via TP-Link weer de laatste firmware geïnstalleerd, dat wil ik dus terugdraaien naar de originele Firmware van Ziggo.
Bedankt voor je reactie en de moeite zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Verwijderd deze moet je TFTPén. google even zijn heel veel tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkz0rs schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:42:
@Verwijderd deze moet je TFTPén. google even zijn heel veel tutorials.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link, deze uitleg is voor mij gemakkelijker te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:14
sinds gister mijn ziggo/tplink router weer uit de kast getrokken omdat ik toch ontevreden ben over het huidige wifi netwerk en stabiliteit

welke firmware is op dit moment het beste om er op te draaien.
wil graag een stabiel en snel wifi netwerk opzetten, verdere andere poespas is niet nodig, daar heb ik mn server eventueel wel weer voor.
heb ik het verleden dd-wrt, lede en tp-link firmware er op gehad, maar dat is inmiddels al weer 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

H143 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:47:
sinds gister mijn ziggo/tplink router weer uit de kast getrokken omdat ik toch ontevreden ben over het huidige wifi netwerk en stabiliteit

welke firmware is op dit moment het beste om er op te draaien.
wil graag een stabiel en snel wifi netwerk opzetten, verdere andere poespas is niet nodig, daar heb ik mn server eventueel wel weer voor.
heb ik het verleden dd-wrt, lede en tp-link firmware er op gehad, maar dat is inmiddels al weer 2 jaar geleden.
Ik draai gewoon Ziggo stock FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@H143 heb je zelf een router. Dan zou ik de ziggo fw gebruiken. Dumb accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:14
Darkz0rs schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:16:
@H143 heb je zelf een router. Dan zou ik de ziggo fw gebruiken. Dumb accesspoint.
ik.heb een xperiabox v10 op dit moment heb ik de stock tplink firmware maar denk dat ik de dfs kanalen wil gebruiken ivm dat de buren hun wifi op de zelde kanalen als de standaard tplink kanalen uitzend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@H143 is het nu gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Weet iemand de “officele” TX power voor 2.4 en 5 Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb vandaag de filmware geflashed naar de tplink image in de eerste post. Ik heb het IP adres van de archer opgezocht door in te loggen op mijn connectbox en probeer via dat IP de archer te bereiken, echter lukt dit niet. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

EDIT: Opgelost, moest de LAN poort gebruiken op de tplink, niet de WAN poort :X

[ Voor 13% gewijzigd door Janpietertje89 op 23-04-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb hier een TP-Link C7 HW versie 2.0 met OpenWRT. Kan ik daarop ook de Ziggo firmware zetten met openwrt_webrevert?

Ik heb het net gedaan met een andere gedaan. Dat is wel een origineel Ziggo AP is. Dat ging perfect. En hij krijgt gewoon weer het SSID en WPA key wat achterop het accespoint staat.

Stel dat ik het op de "normale" C7 zou zetten, wat worden dan de SSID en WPA key?
Achterop staat TP-LINK_2.4GHz_xxxxxx en TP-LINK_2.4GHz_xxxxxx.
Zou dat het dan ook weer worden? Of wordt het zoiets als op het originele Ziggo AP "ziggo-ap-xxxxx"

Een andere optie zou zijn om een netwerkkabel in één van de LAN poorten te doen en dan te gaan naar http://ziggo-ap/. Maar ik weet dus niet of dat gaat werken?

[ Voor 22% gewijzigd door Kitser op 25-04-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kitser schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:59:
Ik heb hier een TP-Link C7 HW versie 2.0 met OpenWRT. Kan ik daarop ook de Ziggo firmware zetten met openwrt_webrevert?

Ik heb het net gedaan met een andere gedaan. Dat is wel een origineel Ziggo AP is. Dat ging perfect. En hij krijgt gewoon weer het SSID en WPA key wat achterop het accespoint staat.

Stel dat ik het op de "normale" C7 zou zetten, wat worden dan de SSID en WPA key?
Achterop staat TP-LINK_2.4GHz_xxxxxx en TP-LINK_2.4GHz_xxxxxx.
Zou dat het dan ook weer worden? Of wordt het zoiets als op het originele Ziggo AP "ziggo-ap-xxxxx"

Een andere optie zou zijn om een netwerkkabel in één van de LAN poorten te doen en dan te gaan naar http://ziggo-ap/. Maar ik weet dus niet of dat gaat werken?
Waarom wil je vrijwillig naar de zeer beperkte Ziggo-firmware? En niet bijvoorbeeld de TP-Link firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
MsG schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:38:
[...]

Waarom wil je vrijwillig naar de zeer beperkte Ziggo-firmware? En niet bijvoorbeeld de TP-Link firmware?
Ik heb de "normale" TP Link en de Ziggo AP op Marktplaats staan. En ik merk dat dat die van Ziggo meer belangstelling heeft. En dus eerder verkocht is als er Ziggo FW op staat denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kitser schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:54:
[...]

Ik heb de "normale" TP Link en de Ziggo AP op Marktplaats staan. En ik merk dat dat die van Ziggo meer belangstelling heeft. En dus eerder verkocht is als er Ziggo FW op staat denk ik. ;)
Ah geinige usecase ;). Ik heb de Archer C7 juist goedkoop gekocht door bij Marktplaats te kijken bij de Ziggo wifiversterkers. Die waren steevast stukken goedkoper dan wanneer men echt een Archer C7 verkochten :P. men denkt massaal dat het apparaat alleen werkt met een Ziggo-aansluiting bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
MsG schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:55:
[...]

Ah geinige usecase ;). Ik heb de Archer C7 juist goedkoop gekocht door bij Marktplaats te kijken bij de Ziggo wifiversterkers. Die waren steevast stukken goedkoper dan wanneer men echt een Archer C7 verkochten :P. men denkt massaal dat het apparaat alleen werkt met een Ziggo-aansluiting bijvoorbeeld.
Ja, zo had ik het ook gedaan.
Had er één van Ziggo en normale C7. Hebben me allebei even veel gekost. Nu toch maar overgestapt op Ubiquiti.

Maar wil die normale C7 dus niet verzieken. Vandaar mijn vraag.
Zet er voorlopig nog wel even TP-Link firmware op. Maar ben dus nog wel benieuwd of het wel kan om er Ziggo firmware op te zetten. Dus mocht iemand dat weten houd ik me aanbevolen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
wat zijn de hoogste snelheden die jullie halen? Ik heb sinds de recente verhoging 250/25 maar over wifi haal ik max 200. Bestanden van mijn NAS downloaden gaat gek genoeg een stuk sneller (35 mb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:24
Ik heb besloten om mijn Ziggo C7 te verkassen.
Helemaal nadat ik erachter ben gekomen dat er nog steeds een bug in zit waarbij als je een configuratie export hebt teruggezet, het wachtwoord van het account het niet meer werkt.

Zoals in dit filmpje: YouTube: TP Link C7 can't login after firmware update and config restore

Enige oplossing is om je C7 een factory reset te geven en alles opnieuw handmatig te configureren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Crazyanz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:35:
wat zijn de hoogste snelheden die jullie halen? Ik heb sinds de recente verhoging 250/25 maar over wifi haal ik max 200. Bestanden van mijn NAS downloaden gaat gek genoeg een stuk sneller (35 mb/s)
Zit je dan wel op 5Ghz?
Zijn er nog andere stoorzenders?
Zijn er geen andere downloads momenteel actief?
Wat is de afstand van je WiFI Router tot het WIFI device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wylana schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:14:
Ik heb besloten om mijn Ziggo C7 te verkassen.
Helemaal nadat ik erachter ben gekomen dat er nog steeds een bug in zit waarbij als je een configuratie export hebt teruggezet, het wachtwoord van het account het niet meer werkt.
Hoe vaak zet je zo'n config terug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
i2Paq schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:19:
[...]

Hoe vaak zet je zo'n config terug dan?
Niet vaak, maar omdat ik mijn C5 verkocht had, heb ik daarvan eerder een backup.gemaakt en die in de C7 geïmporteerd. Alles verliep prima en alle settings zijn keurig overgenomen. Alleen het inloggen lukte niet,zoals.te zien om het YouTube filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wylana schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:41:
[...]

Niet vaak, maar omdat ik mijn C5 verkocht had, heb ik daarvan eerder een backup.gemaakt en die in de C7 geïmporteerd. Alles verliep prima en alle settings zijn keurig overgenomen. Alleen het inloggen lukte niet,zoals.te zien om het YouTube filmpje.
Maar dit zijn 2 verschillende routers, is het dan niet verwonderlijk dat terugzetten niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
i2Paq schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:17:
[...]

Maar dit zijn 2 verschillende routers, is het dan niet verwonderlijk dat terugzetten niet lukt?
Het is dezelfde software die erop draait. Alleen de specs verschillen.
En zoals vermeld, alles is gelukt alleen het wachtwoord werkt niet door de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Wylana schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:15:
[...]

Zit je dan wel op 5Ghz?
Zijn er nog andere stoorzenders?
Zijn er geen andere downloads momenteel actief?
Wat is de afstand van je WiFI Router tot het WIFI device?
Ja 5Ghz, laatste versie van openwrt zit een gang tussen in een jaren 30 huis. Maar punt blijft dat ik naar mijn NAS 25mb/s kan halen maar naar buiten over wifi in speedtest eerder tussen de 160Mbps en de 190 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
25 millibit per seconde is toch minder snel dan 160 megabit per seconde? Of bedoelde je MB/s (megabytes per seconde)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Crazyanz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:19:
[...]

Ja 5Ghz, laatste versie van openwrt zit een gang tussen in een jaren 30 huis. Maar punt blijft dat ik naar mijn NAS 25mb/s kan halen maar naar buiten over wifi in speedtest eerder tussen de 160Mbps en de 190 zit.
je haalt megaBIT en megaBYTE per seconde door elkaar vermoed ik
8 bits is 1 byte, dus 25x8 = 200mbps

voor interne wifi is dat zeker ok... kan hoger, maar dan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen, bv je nas moet het kunnen geven.. niet elke nas kan de volle 1gbit dichttrekken (en wifi kan dat al helemaal bijna nooit doorgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ijske schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:58:
[...]

je haalt megaBIT en megaBYTE per seconde door elkaar vermoed ik
8 bits is 1 byte, dus 25x8 = 200mbps

voor interne wifi is dat zeker ok... kan hoger, maar dan moet je aan allerlei voorwaarden voldoen, bv je nas moet het kunnen geven.. niet elke nas kan de volle 1gbit dichttrekken (en wifi kan dat al helemaal bijna nooit doorgeven)
Ik haal ze niet door elkaar maar ik had wellicht dezelfde waarde moeten gebruiken. Nog even met mijn macbook vlakbij de router gekeken dan haal ik 45mb/s vanaf mijn Synology. Via speedtest 185Mbps. bedraad 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Welke wifi snelheid halen jullie met de archer? De mijne blijft gek genoeg steken rond 45mbps (speedtest app) of is dit gebruikelijk?

Afstand tot de app is op dit moment pak hem beet 5m. Dit terwijl ik met mn asus router 60 aantik, die is geplaatst in de meterkast. Afstand ong 10m

[ Voor 36% gewijzigd door SYQ op 27-04-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
SYQ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:37:
Welke wifi snelheid halen jullie met de archer? De mijne blijft gek genoeg steken rond 45mbps (speedtest app) of is dit gebruikelijk?
voor 2.4ghz is dat vrij normaal ...
forceer jezelf maar eens naar 5ghz (aparte wifi naam geven)

edit : ik haal met mn mobieltje 396mbit op wifi , 5ghz AC , RSSI -30 en 866mbps koppeling , ziggo connectbox
mobieltje wil gewoon niet meer sneller
ik heb al is 500+ gezien op een macbook pro (abbonement ging niet sneller) , 5ghz AC , RSSI -29 , 1300mbit koppeling , verbonden met airport extreme als bridge achter ziggo connectbox
dus het wel degelijk vele malen sneller

Crazyanz : dus je probleem is dat je , op wifi, geen 250mbit haalt ?
je interne snelheid is wel ok (45mbyte/s x 8 = 384mbit/s)
als je 200 haalt, en geen 250 zou ik er geen drama van maken ... lijkt me eerder druk momentje op het net ofzoiets

[ Voor 24% gewijzigd door ijske op 27-04-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesjes
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-07-2019
Ik heb deze van Ziggo gekregen nadat ik had aangegeven te willen overstappen, ze boden mij korting aan, maar ik zei dat ik alleen zou blijven als ik de het access point Archer C7 erbij zou krijgen, en ze hebben ingestemd.
ik heb toen nog een jaar internet van Ziggo gehad, maar eigenlijk niet veel gebruikt, wel had ik wat last van wegvallende en Ziggo vertelde me dat ik de C7 dezelfde naam moest geven als het internet dat ik had, het zal wel zo zijn.
Maar omdat ze toen eigenlijk het hoofd probleem ook hebben aangepakt deed mijn normale modem het weer prima.
Nu heb ik dus kpn en ik heb eigenlijk wel een router nodig en zat zo te zoeken en kwam hier terecht, kan ik zonder Ziggo nou nog wel het apparaat flashen vraag ik me af, of moet ik dan echt naar iemand toe met Ziggo en deze daar aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ceesjes schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 04:36:
Ik heb deze van Ziggo gekregen nadat ik had aangegeven te willen overstappen, ze boden mij korting aan, maar ik zei dat ik alleen zou blijven als ik de het access point Archer C7 erbij zou krijgen, en ze hebben ingestemd.
ik heb toen nog een jaar internet van Ziggo gehad, maar eigenlijk niet veel gebruikt, wel had ik wat last van wegvallende en Ziggo vertelde me dat ik de C7 dezelfde naam moest geven als het internet dat ik had, het zal wel zo zijn.
Maar omdat ze toen eigenlijk het hoofd probleem ook hebben aangepakt deed mijn normale modem het weer prima.
Nu heb ik dus kpn en ik heb eigenlijk wel een router nodig en zat zo te zoeken en kwam hier terecht, kan ik zonder Ziggo nou nog wel het apparaat flashen vraag ik me af, of moet ik dan echt naar iemand toe met Ziggo en deze daar aansluiten.
Heb je een router nodig of een accespoint. Beide gevallen kun je het model gebruiken. Je hoeft er geen Ziggo voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesjes
Ik heb een router nodig. Thnx, ik ga even kijken of het me lukt, moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesjes
Darkz0rs schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:57:
[...]

Heb je een router nodig of een accespoint. Beide gevallen kun je het model gebruiken. Je hoeft er geen Ziggo voor te hebben.
Ik heb een router nodig. Thnx, ik ga even kijken of het me lukt, moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Ceesjes even voor de goede orde, je moet er dan wel een custom firmware op zetten. Of de originele tplink firmware. Deze kan je niet zo eventjes flashen in de gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-08 08:42
Hi!

Ik wil de router weer terugzetten naar de Ziggo firmware.
Ik krijg echter de volgende foutmelding:

Error code: 18005
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name.

Via system tools --> firmware upgrade probeer ik de firmware van de ziggo site te installeren.
Maar ik heb ook ddwrt_webrevert en openwrt_webrevert geprobeert.

Mijn huidige TP-Link firmware en hardware:
Firmware Version:
3.15.2 Build 170803 Rel.60806n
Hardware Version:
Archer C7 v2 00000000

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groet Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
henk004! schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:07:
Hi!

Ik wil de router weer terugzetten naar de Ziggo firmware.
Ik krijg echter de volgende foutmelding:

Error code: 18005
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name.

Via system tools --> firmware upgrade probeer ik de firmware van de ziggo site te installeren.
Maar ik heb ook ddwrt_webrevert en openwrt_webrevert geprobeert.

Mijn huidige TP-Link firmware en hardware:
Firmware Version:
3.15.2 Build 170803 Rel.60806n
Hardware Version:
Archer C7 v2 00000000

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groet Henk
Je moet het via tftp doen. Zie dit topic voor instructies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
Darkz0rs schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:04:
[...]

Je moet het via tftp doen. Zie dit topic voor instructies
Oké bedankt!
Ik vind de oplossing wel te ingewikkeld dus ik laat de TP-LINK firmware er maar op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
henk004! schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:45:
[...]

Oké bedankt!
Ik vind de oplossing wel te ingewikkeld dus ik laat de TP-LINK firmware er maar op staan.
Het is niet ingewikkeld, hooguit spannend de eerste keer. Maar werkelijk probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
Darkz0rs schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:32:
[...]

Het is niet ingewikkeld, hooguit spannend de eerste keer. Maar werkelijk probleemloos.
Nou ik heb het een paar uur lang geprobeerd maar het lukt me niet helaas :/
TFTP server download niets. Er gebeurt gewoon niets in het TFTP programma.
Heb zowel ArcherC7v2_tp_recovery als ArcherC7v3_tp_recovery geprobeerd.
Wie heeft er tips?

Heb dit stappenplan gevolgd:
- The unbricking is done using a firmware file and TFTPD32 program.
- Download the TFTPD32 program from http://tftpd32.jounin.net/tftpd32_download.html
- Copy the ArcherC7v3_tp_recovery.bin file into the same directory as the TFTPD32 installation. The file name should be
ArcherC7v3_tp_recovery.bin
- Connect the PC to the router using the ethernet port.
- Set the IP address to 192.168.0.66 for the ethernet adapter on the computer
- Open the TFTPD32 application, ensure the folder is the one with the recovery file and the interface points to the ethernet interface with the changed IP address.
- Enter the recovery mode by pressing the hardreset button and then poweron the router while holding the reset button. Release the reset button after 8 seconds.
- Once the router gets into recovery mode the log window in the TFTPD32 application should show the recovery file transferred to the router and the router should be upgraded with the recovery firmware.
- Try to open the router's Web page after 5 mins. Login with default credentials, change password and then reboot the router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan het beste een switch tussen de router en je TFTP-server zetten, zodat de connectie niet 'hard' verbroken wordt als de router weer reset bijvoorbeeld. Zo ging het bij mij altijd een stuk gemakkelijker wanneer ik weer eens een router zover om zeep had geholpen dat ik TFTP weer nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk004!
MsG schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:38:
Je kan het beste een switch tussen de router en je TFTP-server zetten, zodat de connectie niet 'hard' verbroken wordt als de router weer reset bijvoorbeeld. Zo ging het bij mij altijd een stuk gemakkelijker wanneer ik weer eens een router zover om zeep had geholpen dat ik TFTP weer nodig had.
Bedankt voor je reactie.
Echter er is helemaal geen actie te zien in de TFTP server-venster, hij download het bestand niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Wifi uitzetten?

• henk004!
Bedankt voor jullie reacties maar krijg hem niet terug naar de ziggo software. De laatste firmware van TP-LINK staat erop en hij is ZGAN.
Mocht iemand interesse hebben in mijn router, stuur maar een PB want ik heb hem niet meer nodig :)

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
De ziggoFW-to-tplink-150427 firmware die op Mega staat, is die voor de V1, of V2 versie van deze router?

mijn systeem.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer de eerste post eens te lezen dynax.
Ik vul maar voor het gemak in dat je daar naar refereert trouwens.

Antwoord helpt dadelijk ook wanneer je een andere versie gaat downloaden/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
8)7 en ik denk dat mijn C7 is overleden....

ik wou even DD-WRT (33342) updaten naar iets nieuwers, via de web-if een no-go..

goed dan maar TFTP.. file werd verstuurd, en daarna bricked..
Ziggo FW, TP-Link FW, etc hij wil het nu nog wel ophalen via TFTP.. maar doet er verder helemaal niks meer mee :/

edit:

original_product_id = ffffffff
original_product_ver = ffffffff
recovery_product_id = c7000002
recovery_product_ver = 01
auto update firmware: product id verify fail!

Ok.. nu eens kijken hoe we dat fixen :+

[ Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 16-10-2019 18:17 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Bedankt voor de info! ik heb 2 C7 v.2 routers. Ik wil ze voorzien van Openwrt en vervolgens een wifi roaming netwerk maken.
Leuk artikel hierover:

Atomstar's blog: Improving wifi roaming without mesh routers

[ Voor 130% gewijzigd door Dean88 op 09-11-2019 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aycabbas1991
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-01 17:00
Kan iemand mij helpen, nadat ik de nieuwe ziggo firmware 2.1.2 kom ik er niet meer in.

Ik heb overigens geen ziggo netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:38
aycabbas1991 schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:51:
Kan iemand mij helpen, nadat ik de nieuwe ziggo firmware 2.1.2 kom ik er niet meer in.

Ik heb overigens geen ziggo netwerk
Hoe kom je er niet meer in, wat probeer je? Webbrowser naar http://ziggo-ap ?

Open eens een command line (startmenu, 'cmd' intikken) en doe eens 'ipconfig' - welk IP adres heb je gekregen?

En kijk eventueel in je router of je iets kan zien van welke DHCP-clients er allemaal aan je router hangen - wellicht dat je ziggo-AP daar tussen staat, weet je welk IP adres die heeft en kan je wellicht daarheen surfen.

Overigens maakt het niet uit of je een Ziggo-netwerk hebt - op een niet-Ziggo werkt het ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 24-11-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aycabbas1991
Dank voor jou snelle reactie

Idd doe ik via http://ziggo-ap
En idd ook al gekeken in de hoofdmodem daar staat de ip adres bij ap als 192.168.1.5 ook al geprobeerd maar komt er niet in.

Ik heb wel internet maar jammer dat ik de instellingen niet kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
aycabbas1991 schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:48:
Idd doe ik via http://ziggo-ap
En idd ook al gekeken in de hoofdmodem daar staat de ip adres bij ap als 192.168.1.5 ook al geprobeerd maar komt er niet in.
Wat is het normale subnet waar je LAN op draait? 192.168.1.x, of 192.168.178.x, of weer wat anders?

Ik had laatst ook zo iets: het normale subnet is bij mij 192.168.1.x en het Ziggo accesspoint had 192.168.178.x als IP adres - en was daarmee ook niet bereikbaar. Weet even niet meer zeker hoe ik dat precies had opgelost. Volgens mij in m'n router een DHCP-reservering gemaakt voor het MAC-adres van het Ziggo-ding naar een IP-adres in de reguliere addressrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aycabbas1991
Ik zie in de router dat alle aangesloten apparaten zelfde nummers hebben 192.168.1.x en daarin zie ik ook de acces point tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dan, eh... weet ik het niet. Factory reset en opnieuw proberen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 08:51
Ik zit met een probleem, mijne is gecrached
De tftp optie lijkt wel de recovery image er heen te duwen maar hij blijft maar rebooten

Iemand een Tplink image met de header er al goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een ziggo c7 ver:2.0. Is dit het zelfde type tp-link archer C7 (v2)? Kan ik deze ook op de manier zoals hier is beschreven veranderen in de firmware van de tp-link router of andere firmware? Of is dit een andere versie? Mijn huidige firmware is die van ziggo versie 2.1.2. Zit hier geen lock op voor installatie van andere firmware?

Nog een vraagje, ik ben een beetje leek maar doe mijn best om in te lezen --- ik wil graag een 2e router om extra beveiliging toe te voegen aan mijn netwerk. Liefst zo beveiligd mogelijk, zodat een aanval zo goed als maar kan geweerd wordt. Ik heb een ziggo connectbox + deze access point. Zou ik die accesspoint in een router veranderen en dit als 2e beveiligingslaag op mijn netwerk kunnen toevoegen en welke firmware is hiervoor het meest geschikt? Connectbox is zeer gelimiteerd in beveiligingsopties vind ik. Zou het enorm waarderen als iemand de tijd zou willen nemen om mij hierover te adviseren. Bij voorbaat dank!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kelly.hipolito schreef op woensdag 21 november 2018 @ 01:29:
Zaterdag een verse Ziggo-C7 Ver:2.0 binnengekregen en voorzien van DD-WRT.
Voor een appel en een ei, met een kleine aanpassing: Een volwaardige router.

@Dav1d Het minste wat ik kan doen is je hartelijk danken voor de firmware en moeite.
Heb je dit gedaan op dezelfde wijze als hier beschreven staat voor ziggo c7 ver:1.0? Of moet ik hier net iets anders voor doen?

Edit: Heb alle 40 reactiepagina's gelezen en denk dat dit hetzelfde is. Wilde deze reactie verwijderen maar kan niet vinden waar ik dit kan verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maebs
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 22:59
dag allen,
ik heb met succes de Ziggo firmware geflashed met de dd-wrt die op mega staat zoals TS het heeft zo vriendelijk geplaatst. Maar ik zit nu met het probleem: zodra dat ik een wachtwoord op de wireless interface zet, stopt het met het zenden van de SSID -- hij stopt gewoon, het is niet verborgen, hij is gewoon weg.

Mijn google-fu geeft me dit draad : https://forum.dd-wrt.com/...522c0cc51b2c68d96#1144018

TL;DR: build DD-WRT v3.0-r37305 std (10/10/18) heeft een soort bug, het is aangeraden om build 36168 te gebruiken.

Ik heb de build wel gevonden (https://download1.dd-wrt....6168/tplink_archer-c7-v2/) maar ik ben bang voor o.a.:

1. moet ik de header ook wijzigen zoals TS het deed?
2. zonder de header te wijzigen en linea recta zo vanuit de web de firmware flashen, ga ik mijn unit bricken?

help? bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij hoef je de header alleen de 1e keer te wijzigen, om zodoende van het ding een 'echte' TP-Link Archer V2 te maken. Daarna is er geen inhoudelijk onderscheid meer en is elke geschikte voor de Archer C7 V2 meteen geschikt voor jouw Ziggo-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 08:51
mijne met Tplink Fw crached paar weken terug en krijg hem met geen mogelijkheid meer werkend

Al meermailig geprobeerd ziggo fw of tplink c7 v2 fw er op te duwen en tijd laten wachten maar ding blijft lijkt het in een boot loop zitten

zoek een fw die wil flashen en booten iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Is het nog steeds wel een Archer C7 die je kan kopen/huren bij hun?

Zie alleen een plaatje wat op de connectbox lijkt:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste