• doctor007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Hoi allemaal,

Ik heb helaas niet zoveel kaas gegeten over hoe je Archer kunt flashen.
Ik zou enorm geholpen zijn als iemand die een step-by-step guide heeft over hoe ik wat waar wanneer moet doen?
Alvast TyVm

@Dav1d : Awesome topic.

• mtotheathe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 10:16
Hi there!

Vandaag deze ook op de kop getikt, mooi apparaatje, however nadat ik van de ziggo FW naar TP-Link ging kon ik geen openwrt er meer opkrijgen, constante error:

18005: Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect.

Kon naar iedere TP-link Firmware gaan (up/down-graden), maar geen enkel andere .bin file was te installeren. 8)7

Kinda annoying, fix voor mij was echter openwrt factory firmware via TFTP te flashen volgens deze stappen:
https://openwrt.org/toh/t...tion_or_restore_with_tftp

Ging perfect, dus nu een ziggo c7 met openwrt _/-\o_

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
mtotheathe schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:11:
Hi there!

Vandaag deze ook op de kop getikt, mooi apparaatje, however nadat ik van de ziggo FW naar TP-Link ging kon ik geen openwrt er meer opkrijgen, constante error:

(...)

Ging perfect, dus nu een ziggo c7 met openwrt _/-\o_
Waarom zou je eerst flashen naar TP-Link's firmware? Ziggo FW -> LEDE -> OpenWRT (nieuwste versie, sysupgrade) gaat zonder problemen, omdat LEDE ooit een fork was van OpenWRT. Je kan LEDE zien als een oudere versie van OpenWRT, waardoor je effectief maar één keer overschakelt en één keer een upgrade uitvoert.

[Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2022 11:12]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• mtotheathe
The Zep Man schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Waarom zou je eerst flashen naar TP-Link's firmware? Ziggo FW -> LEDE -> OpenWRT (nieuwste versie, sysupgrade) gaat zonder problemen, omdat LEDE ooit een fork was van OpenWRT. Je kan LEDE zien als een oudere versie van OpenWRT, waardoor je effectief maar één keer overschakelt en één keer een upgrade uitvoert.
Ja goeie vraag, iets met TLDR, had alleen een van de laatste posts gelezen en dacht ah mooi even upgraden naar n TPLINK firmware en dan knal ik de openwrt bin erin (zo ging dat vroeger bij n wrt54g meende ik) :9

Anyway, ik dacht laat t even weten voor als iemand TLDR'd oid :D

• mtotheathe
overigens compleet andere vraag, heeft iemand toevallig v1.1(a) en die werkende met 5Ghz op de nieuwste OpenWRT? ik zie namelijk op de wiki dat deze niet supported zou zijn op 5Ghz, maar als ik dan de bijbehorende thread lees, heeft iemand een werkende 5Ghz build:
https://forum.openwrt.org...crashes-on-boot/19784/125

maar afaics was dat eind 2020, dus dat zal niet de nieuwste build zijn

Edit:
OK, TLDR, v 1.1a is dus een V2, want Ziggo

[Voor 6% gewijzigd door mtotheathe op 15-08-2022 21:30]

• MasterJesseS1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 19:00
Ik wilde de C7 als extra router gebruiken dus heb m proberen te flashen naar de originele TP link software. Ik heb het stappenplan van @Laszlo van 9 maart 2016 gevolgd maar nu kan ik de wifi van de C7 niet meer vinden. Wat moet ik doen? Ik heb geen idee hoe ik nu weer toegang moet krijgen tot mijn C7

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11-2022

Laszlo

Grrrrrr....

Sorry man.Ik zou het niet weten. De C7 router is voor mij al een hele tijd geschiedenis; ondertussen ben ik een aantal wifinetwerken verder.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er wellicht een firmware is geflasht die niet past bij jouw versie van de C7. Meestal heb je een soort mode waarin je je router alsnog kan flashen indien bricked (https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1482/).

specs

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
MasterJesseS1 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:36:
Ik heb het stappenplan van @Laszlo van 9 maart 2016 gevolgd maar nu kan ik de wifi van de C7 niet meer vinden.
Als je je firmware wijzigt van één type naar een ander, dan werken voormalig ingestelde draadloze netwerken niet meer. Welke draadloze netwerken aangeboden worden ligt aan de nieuwe firmware. Veel firmwares hebben standaard geen draadloze netwerken geconfigureerd als beveiliging. Je moet dan met een netwerkkabel inloggen en het instellen.

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2022 09:22]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kwam een Ziggo C7 V2 tegen bij de kringloopwinkel voor weinig geld. Altijd handig als extra wifi puntje.

Was even zoeken hoe ik er in moest komen. Het ding staat standaard ingesteld als accespoint, dus op de LAN-poorten krijg je geen IP. En het IP-adres wist ik ook niet. Via http://ziggo-ap ook geen connectie. Daarna aan m'n huidige router gehangen en toen kreeg hij een IP-adres en kon ik erin.
  1. Router had Ziggo firmware 2.1.2
  2. Via mega.nz link uit topicstart er ziggoFW-to-lede-17.01.0-r3205-59508e3.bin op gezet
  3. Daarna meest recente OpenWRT erop gezet openwrt-22.03.2-ath79-generic-tplink_archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin
:)

[Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2022 21:11]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MathijsNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11-2022
Vandaag ook maar eens mijn Ziggo C7 uit de kast gepakt.

Ik heb de laatst beschikbare firmware versie van TpLink gedownload en aangepast. Voor wie vanuit de Ziggo webinterface wil flashen kun je de firmware downloaden via onderstaande link:

https://drive.google.com/...VIv917IK/view?usp=sharing

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:24
gizdm schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:44:
Ik ben net klaar met het volgen van de procedure in de eerste post om de standaard TP-Link-firmware te wijzigen. Laat me hier volledige instructies geven voor wie het helemaal opnieuw wil doen:

1. Download de EU-firmware van https://www.tp-link.com/n...ad/archer-c7/v2/#Firmware en hernoem deze C7_tplink.bin
2. met behulp van een hex-editor overschrijf offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00
2. voer deze opdrachten uit in een script:
code:
1
2
3
4
5
OWRT_BASE_URI=https://raw.githubusercontent.com/mirrors/openwrt/master
curl -OL $OWRT_BASE_URI/tools/firmware-utils/src/mktplinkfw.c \
        -OL $OWRT_BASE_URI/tools/firmware-utils/src/md5.c \
        -OL $OWRT_BASE_URI/tools/firmware-utils/src/md5.h
cc -o mktplinkfw mktplinkfw.c md5.c

3. voer ./mktplinkfw -i C7_tplink.bin uit, het toont de huidige MD5-controlesom en de verwachte. Controleer of de hardware-ID 0xc7000002 is (anders betekent dit dat u de verkeerde firmware gebruikt)
4. overschrijf met de hex editor alle bytes van de checksum met de verwachte op 0x4C t/m 0x5B.
5. verifieer opnieuw met ./mktplinkfw -i C7_tplink.bin dat de controlesom nu in orde is
6. upload firmware via web-UI en geniet ervan :)

Ik heb het hier ter referentie geplaatst: https://mega.nz/file/GJFn...GXvpfya5Oao0_PK4StqZf_-NQ

Dit is Archer C7(EU)_V2_180305, gepubliceerd op 11-06-2018 door TP-Link (met de gewijzigde header/checksum zoals hierboven).

Een ding dat me opviel, is dat ik met standaard TP-Link-firmware niet kan zien hoe ik DHCP-relay moet configureren, terwijl het met de ziggo-firmware uit de doos werkte. Als je tips/adviezen hebt, laat het me weten!
De flash uitgevoerd met het bestand hierboven op een C7 V2. Echter kom ik niet in de tp link interface met het ip wat de router toegewezen heeft. Ik zie de 2 draadloze netwerken wel maar kan er niet in omdat ik de wifi wachtwoorden niet kan inzien via het admin panel. De C7 zit netjes in de dhcp range en alle lampjes knipperen. Het stroom lampje brand constant.
Netwerkkabel gaat vanaf de modem naar een unmanaged switch en dan naar de WAN poort van de TP-Link.

Wie kan mij helpen.

[Voor 5% gewijzigd door StormRider op 09-01-2023 08:57]

• samtari
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-05 20:08
De flash uitgevoerd zoals hierboven beschreven door MathijsNL. Werkt goed. Mischien erbij vermelden dat je gebruikersnaam en paswoord admin admin is. De router werkt nu goed alleen kan ik zonder kabel er niet inkomen om dingen te veranderen.

• StormRider
Iemand een gouden tip? Ik gok als ik het wifi account heb dat ik ook in het netwerk kan komen.
Volgend bestand heb ik gebruikt: Archer C7(EU)_V2_180305 voor Ziggo C7 , van @gizdm

[Voor 93% gewijzigd door StormRider op 09-01-2023 08:59]

• Compu-Shop 39
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-05 15:54
Dav1d schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:07:
Ziggo verkoopt sinds vorige maand een eigen access point, voluit "Extra wifi-punt Ziggo C7" geheten.

Het type "Ziggo-C7 v1.0" is gelijk aan de TP-Link Archer C7 v2, maar dan voorzien van Ziggo-branded firmware met alleen een AP modus. Het is een "AC1750" apparaat, dus 450Mbps op 2.4GHz (met 3 interne antennes) en 1300Mbps op 5GHz (3 externe antennes).

Alleen voor Ziggo-klanten te koop voor 59 euro. Dat is 30 tot 40 euro onder de marktprijs.
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/
https://www.ziggo.nl/winkels/

De belangrijkste eigenschappen:

720 MHz MIPS + 2.4GHz 11n 3x3 + 2x USB 2.0 (Atheros QCA9558 SoC)
11ac 3x3: Atheros QCA9880-BR4A (op mini-PCIe kaart)
DDR2 RAM: 128 MByte
Flash: 16 MByte
4+1 Gigabit switch: Atheros AR8327N-BL1A

De originele firmware heeft geen ondersteuning voor DFS kanalen, een gemiste kans en onbegrijpelijke keuze van een grote ISP.
De 50 euro kostende AP van KPN/Telfort (vrij verkrijgbaar voor iedereen) heeft dat wel, alsook band steering.

Wel prettig aan deze Ziggo C7 is dat alle firmware die voor de Archer C7 v2 gemaakt is hier dus ook op werkt (zoals DD-WRT, OpenWrt, Gargoyle en de volledige TP-Link firmware).

Om alternatieve firmware te kunnen flashen vanuit de Ziggo webinterface, is een aanpassing aan de firmware binary nodig. De firmware header van de Ziggo-C7 verschilt namelijk 4 bytes t.o.v. een Archer C7 v2: offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00. Vervolgens een nieuwe checksum berekenen (ik heb hier "mktplinkfw" voor gebruikt), plaats deze op 0x4C t/m 0x5B.

Hierbij een aantal kant-en-klare aangepaste images:
https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w

:)
En dan ben ik zeer benieuwd, kunnen we dan ook een Archer C7 flashen met de Ziggo Firmware?
Heb nu een TP-Link C7 en een Ziggo C7 liggen.
Ik weet dat tegenwoordig de Ziggo C7 doormiddel van SmartWiFi op de ConnectBox een Mesh kan maken met het modem en wil eigenlijk wel eens kijken of je zo dan dus ook een goedkope Mesh oplossing kan maken voordat ik mijn Ziggo C7 flash

En blijft Firmware zitten na een Factory Reset?
Kun je de Ziggo C7 met Archer C7 Firmware ook weer terug flashen naar Ziggo Firmware (door gewoon Ziggo Firmware in te laden?)

[Voor 3% gewijzigd door Compu-Shop 39 op 20-01-2023 23:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14
StormRider schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:56:
[...]

De flash uitgevoerd met het bestand hierboven op een C7 V2. Echter kom ik niet in de tp link interface met het ip wat de router toegewezen heeft. Ik zie de 2 draadloze netwerken wel maar kan er niet in omdat ik de wifi wachtwoorden niet kan inzien via het admin panel. De C7 zit netjes in de dhcp range en alle lampjes knipperen. Het stroom lampje brand constant.
Netwerkkabel gaat vanaf de modem naar een unmanaged switch en dan naar de WAN poort van de TP-Link.

Wie kan mij helpen.
Na een flash nog niet aansluiten op je huidige netwerk, het IP is 192.168.0.100, je kan er alleen in met een UTP kabel en de login is admin en het wachtwoord admin.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StormRider
Jumpman schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Na een flash nog niet aansluiten op je huidige netwerk, het IP is 192.168.0.100, je kan er alleen in met een UTP kabel en de login is admin en het wachtwoord admin.
Dank voor je reactie. Helaas al in de container gegooidbdoor het uitblijven van reacties :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14
StormRider schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:02:
[...]

Dank voor je reactie. Helaas al in de container gegooidbdoor het uitblijven van reacties :'(
Sorry, toevallig er vandaag één geflasht, liep tegen hetzelfde aan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:22
Grappig he, toevallig liep er van de week weer tegen aan. Echter bij me schoonvader gezet. Gewoon een goed apparaatje :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Zag er eentje liggen op een rommelmarkt, kon hem niet laten liggen.

Heb een utp kabel vanuit mijn eigen LAN naar de WAN van de Archer C7 geklikt, en toen een utp kabel van LAN1 op de archer naar mn laptop.

Via http://ziggo-ap/ kwam ik er op, maar login password was een keer aangepast, net zoals het wifi wachtwoord, dus even een resetje gedaan en alles was weer default.

Toen ziggoFW-to-lede-17.01.0-r3205-59508e3.bin geflasht, en daarna de EU versie van OpenWRT versie 22.03.5, ging allemaal goed.

Ik ben een gelukkig mens, bedankt voor alle files!

Edit, ik heb ook de "originele" ziggo fw gedownload van https://www.ziggo.nl/klan...ibooster/software-updaten. Als je die Ziggo_AccessPoint_FW_2.1.2.bin terug er op flasht, is die dan weer zoals ziggo hem bedoeld heeft, of kan dat niet direct vanuit OpenWRT?

[Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 14-05-2023 22:23]

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee