Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 13:12
@toro nee het is tegenwoording een booster die kwa design gelijk is aan de connectbox

die dus alleen de coax input mist en kwa software de router functies niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 07:00
sojab0on schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:21:
mijne met Tplink Fw crached paar weken terug en krijg hem met geen mogelijkheid meer werkend

Al meermailig geprobeerd ziggo fw of tplink c7 v2 fw er op te duwen en tijd laten wachten maar ding blijft lijkt het in een boot loop zitten

zoek een fw die wil flashen en booten iemand?
Even googlen op tplink recovery fw. Er is een aangepaste versie die delen mist waardoor je weer de gewone fw kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
heb echt al tig fws gehad van de originele tplink to ziggo fw en openwrt ddwrt maar heb er geen 1 die hem uit die boot loop haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door Darkz0rs op 26-01-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidboy55555
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo beste tweakers!

Ik heb vandaag mijn ziggo access point firmware geupdate naar "ziggoFW-to-lede-17.01.0-r3205-59508e3.bin" (waarvan de inlog root en blank password was). waarna ik iegelijk de "ziggoFW-to-tplink-150427.bin" firmware wilde instellen. maar dat wou die niet doen, dus wilde ik eerst terug naar de standaard ziggo firmware (waarvan ik dacht dat het "openwrt_webrevert.bin" was). nu heb ik wel weer de standaard login page van ziggo, maar ik kom niet meer ingelogd, zelfs als ik de access point reset krijg ik niet meer de standaard login. iemand een idee hoe ik er weer in kom?

EDIT: standaard inlog was blijkbaar ziggo:draadloos in dit geval

[ Voor 5% gewijzigd door sidboy55555 op 08-02-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
Ook ik vond het tijd om mijn Ziggo Extra Wifi-punt te flashen naar OpenWRT:
  1. Vanuit de MEGA-link in de openingspost LEDE geflasht.
  2. Update van LEDE naar OpenWRT 19.07
  3. Werkte in eerste instantie gewoon goed, maar kreeg een steeds instabieler netwerk*
  4. Terug naar OpenWRT 18.06
  5. Netwerk nog steeds niet stabiel
  6. Dan maar terug naar de Ziggo-firmware via openwrt_webrevert.bin
  7. 20 minuten later is hij nog steeds niet online
Het 1e lampje ("aan") brandt; het 2e lampje ("sterretje") knippert, en dat was het.

Ik laat het hierbij voor vandaag, morgen maar eens kijken of hij te unbricken valt.

*) DHCP werd regelmatig niet uitgedeeld en bedrade clients hadden alleen toegang tot de router zelf, dus gingen niet via de switch de rest van mijn netwerk op. Bij loskoppelen van de Ziggo AP werkt mijn netwerk weer goed.

Korte update:
"Het 1e lampje ("aan") brandt; het 2e lampje ("sterretje") knippert, en dat was het." - dat is hoe de Ziggo firmware werkt :D

Maar ... verbinging maken met het Ziggo-netwerk wat hij uitzendt werkt niet omdat hij geen DHCP doortsuurt. Vast IP (192.168.0.x) ingesteld: kan de AP niet vinden op het netwerk (met nmap 192.168.0.1/24 gescand). En na een paar minuten reset de C5 waar hij mee verbonden is zichzelf. :?

Iets is er echt f*cked bij de C7. #corona? ;)

Update #2
Van de Gargoyle site: "WARNING 2: Firmware v1.9.0 and earlier has been reported to brick certain models of Archer C7 v2 (Early 2016 and later)"

Ik heb er eerst een oude LEDE opgezet, wat gebaseerd is op OpenWRT, net als Gargoyle. Zou de "firmware van de switch" daardoor mogelijk gesloopt kunnen zijn?

Update #3, de finale
Na een hoop reboots en knopjes ingedrukt houden is v1.1 van de Ziggo C7 weer tot leven gekomen!

Via die MEGA-link ditmaal naar Gargoyle gegaan. Update naar de laatste versie van Gargoyle en ... Sparks! Alles werkt naar behoren en eigenlijk is dat Gargoyle best wel fijn!

Meteen mijn 750 en C5 ook maar over naar Gargoyle en het lijkt er op dat alles ontzettend stabiel en snel is!

Hopelijk dus de laatste update.

[ Voor 42% gewijzigd door haling op 21-03-2020 11:02 . Reden: Korte update toegevoegd. Daarna ook nog een 2e update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 09:16
Het extra wifi-punt van Ziggo met gewoon Ziggo software gebruikte ik al enige tijd als AP in mijn TV-meubel. Nu heb ik onlangs een Mesh systeem aangeschaft voor een goede dekking in heel het huis en zou ik graag de wifi op de Archer C7 volledig uitzetten (ik gebruik hem nu gewoon nog als switch voor ethernet verbindingen tbv TV, PS4, mediaspeler). Ik kon niet vinden waar ik de wifi uit kan schakelen, ik kan enkel de 2,4 Ghz of 5 Ghz band uitzetten. Iemand een idee?

Edit: of kan dat alleen op deze wijze? https://www.howtogeek.com...uter-as-a-network-switch/

[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 21-03-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Joster schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:
Ik kon niet vinden waar ik de wifi uit kan schakelen, ik kan enkel de 2,4 Ghz of 5 Ghz band uitzetten. Iemand een idee?
Mogelijk kan dat niet met de originele Ziggo firmware. Zie de topic start om er een algemene firmware op te zetten. Als je enkel een unmanaged switch wilt dan werkt elke andere firmware dan die van Ziggo. Als je ook managed zaken wilt doen (VLAN scheiding, etc.) ga dan voor iets als OpenWRT (eerst LEDE flashen, daarna OpenWRT) of DD-WRT (eerst de firmware uit de TS, daarna een nieuwere).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bij mij draait de laatste stabiele versie van OpenWRT (19.07.2) goed op zowel de originele TP-Link Archer C7 als op de Ziggo modellen, inclusief configuratie en gebruik van de managed switch.

[edit]
Modjes, excuus voor de dubbele reactie. :/

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
The Zep Man schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:26:
[...]
Bij mij draait de laatste stabiele versie van OpenWRT (19.07.2) goed op zowel de originele TP-Link Archer C7 als op de Ziggo modellen, inclusief configuratie en gebruik van de managed switch.
Mijn C5 vertoonde ook kuren; en nu is alles al een tijdje helemaal stabiel. Ik vind de beperkte opties van Gargoyle eigenlijk ook best wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cynosure
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12-2021
Het extra wifi-punt van Ziggo met gewoon Ziggo software gebruikte ik al enige tijd als AP in mijn TV-meubel. Nu heb ik onlangs een Mesh systeem aangeschaft voor een goede dekking in heel het huis en zou ik graag de wifi op de Archer C7 volledig uitzetten (ik gebruik hem nu gewoon nog als switch voor ethernet verbindingen tbv TV, PS4, mediaspeler). Ik kon niet vinden waar ik de wifi uit kan schakelen, ik kan enkel de 2,4 Ghz of 5 Ghz band uitzetten. Iemand een idee?

Edit: of kan dat alleen op deze wijze? https://www.howtogeek.com...uter-as-a-network-switch/
Achter op de router zit een fysieke knop waarmee je de wifi kan uitzetten. Ik gebruik m nu ook tijdelijk als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 13:24
Heeft iemand al een mesh netwerk van meerdere Archers gemaakt m.b.v. OpenWRT? Op dit moment heb ik twee Archers als APs ingesteld, maar ik vraag mij af wat de resultaten zijn als ik een mesh netwerk met 3 Archers op zou zetten..... Heeft iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

quazar schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:45:
Heeft iemand al een mesh netwerk van meerdere Archers gemaakt m.b.v. OpenWRT?
Ik heb er geen ervaring mee. Elke access point van mij is voorzien van een Ethernet kabel, en ik heb zelfs Archer C7's via Power-over-Ethernet aangesloten op sommige verre locaties. Er is niets zo stabiel als een netwerkkabel. ;)

Je kan dit draadje lezen voor mesh opties. In het verleden heb ik wel eens deze situatie in elkaar gezet, maar dan met proxy ARP om alle systemen in hetzelfde subnet te houden.:
Afbeeldingslocatie: https://oldwiki.archive.openwrt.org/_media/doc/howto/802.11-routed-relay.png

Dat ging door twee muren heen op 5 GHz, en in het 'AP subnet' zaten enkel apparaten verbonden met netwerkkabels. Haalde aardige snelheden.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 10-04-2020 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 11:54
sojab0on schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:23:
heb echt al tig fws gehad van de originele tplink to ziggo fw en openwrt ddwrt maar heb er geen 1 die hem uit die boot loop haalt
Had je nog een goede fw kunnen vinden om hem uit de boot loop te halen?

Die van mij is gebrickt (power, sterretje, wifi en lan1 branden constant) en geen firmware-bestand wilt lukken :X Heb ondertussen 17 firmware bestanden in een mapje (die van topic-start, dd-wrt, openwrt en tplink fw), maar bij de helft gebeurt er na het uploaden niets, bij de andere helft knipperen alle lampjes eenmaal en vervolgens blijven weer power, sterretje wifi en lan1 branden..

Hoop morgen een soldeerbout te regelen om de tftp log te kunnen lezen om erachter te komen wat er mis gaat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
nee helaas niet, moet ben ik bang via een jtag srrial conectie maarheb geen spullen dat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

sojab0on schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:38:
nee helaas niet, moet ben ik bang via een jtag srrial conectie maarheb geen spullen dat te doen
Je hebt vaak geen JTAG adapter nodig. Een USB UART seriële adapter is meestal voldoende als Das U-Boot nog draait. Zie bijvoorbeeld dit stuk.

Zo'n adapter heb je voor een paar euro uit China, of in Nederland voor minder dan 15 EUR.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-04-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
er moet wel een serial port in die router gezet worden daar heb ik de spullen niet voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 11:54
Goed nieuws, het is me gelukt hem weer tot leven te krijgen icm een Raspberry Pi die ik nog had liggen in de kast en jumperwires _/-\o_

Ging makkelijker dan ik had gedacht. Volgens dit schema kan je de tx, rx en ground verbinden met GPIO 14 en 15 (dank voor de blog @Gtoniser). Is aan te raden om ze te solderen, maar ik waagde de gok door de males van de jumperwires door de gaten te prikken en met plakband/druk ze tegen de zijkanten van het gat te forceren >:)
minicom installeren op je pi, op het moment dat ie zegt 'autobooting in x seconds' gelijk 'tpl' intikken en enter. Vervolgens kan je de commando's die in het 1e linkje staan intikken. Minuutje wachten et voila!

[ Voor 12% gewijzigd door MisterLBP op 12-04-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
The Zep Man schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:23:
[...]
ik heb zelfs Archer C7's via Power-over-Ethernet aangesloten op sommige verre locaties.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Er zit een adapter bij van 2.5A, toch? Dat is toch veel te veel voor PoE?

En een update over mijn netwerk: ik heb een "nightly" van Gargoyle op mijn 3 routers gezet die "Fast roaming" mogelijk maakt; en dan niet zoals bij OpenWRT met 24 configuratieopties, maar gewoon een aan/uit. Ik hou wel van opties, maar OpenWRT slaat er in door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

haling schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:19:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Er zit een adapter bij van 2.5A, toch? Dat is toch veel te veel voor PoE?
De originele voeding kan 2,5A leveren. De Archer C7 gebruikt zelf op maximale belasting ongeveer 1A. Zolang je geen zware USB hardeschijven aansluit valt het allemaal dus wel mee.

Ik gebruik een TL-POE150S en een TL-POE10R. Die combinatie kan in theorie 1,3A op 12V leveren. Meer dan voldoende. Een bonus is dat de Archer C7 nog steeds een Gigabit Ethernet aansluiting heeft, iets dat passieve adapters niet kunnen leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 17-04-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

En een update over mijn netwerk: ik heb een "nightly" van Gargoyle op mijn 3 routers gezet die "Fast roaming" mogelijk maakt; en dan niet zoals bij OpenWRT met 24 configuratieopties, maar gewoon een aan/uit. Ik hou wel van opties, maar OpenWRT slaat er in door.
802.11r is een enkele optie per draadloos netwerk in OpenWRT.

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 17-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
The Zep Man schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:36:
[...]
802.11r is een enkele optie per draadloos netwerk in OpenWRT.
Raar; ik kreeg een waslijst aan opties en vragen na het aanvinken van 802.11r, van 'mobility domain' tot allerlei 'key holders' ...

Plaatje van het internet, want ik heb geen OpenWRT meer:
Afbeeldingslocatie: https://forum.turris.cz/uploads/default/original/2X/e/e5e3dcd8a11841f44d2bc63e7d2c6c59998743b9.png

[ Voor 43% gewijzigd door haling op 17-04-2020 10:49 . Reden: Slecht gelezen, sorry. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

haling schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:48:
[...]

Raar; ik kreeg een waslijst aan opties en vragen na het aanvinken van 802.11r, van 'mobility domain' tot allerlei 'key holders' ...
Dat zijn allemaal optionele opties die je kan negeren voor huis-tuin-en-keuken gebruik. Simpele 802.11r configuratie werkt al sinds 18.06.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 17-04-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 23:29
Iemand nog tips voor een goede custom firmware? Laatste wat ik in dit topic gelezen heb is Gargoyle, maar dat is volgens mij ook al even geleden. Ik draai de tplink standaard firmware, versie
3.15.3 Build 180305, en vind veel guides die aangeven dat je eerste naar lede moet, maar dat dit met nieuwere firmware neit werkt. Helaas is de meestel info die ik er over kan vinden voor oudere firmware. Iemand een recenter stappenplan danwel goeie ervaringen emt bepaalde custom firmwares?

Reden dat ik een custom wil proberen is omdat ik merk dat mijn tplink na een paar dagen opeens erg traag lijkt te worden, en het enige wat het dan (tijdelijk) oplost is rebooten. Heb al een keer factory settings teruggezet en daarna de settings terug gerestored, maar na een tijdje komt issue weer terug. Hoop met custom firmware uit te kunnen sluiten of dit een hardware gerelateerd issue is, of iets wat dit in de originele firmware veroorzaakt naar verloop van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Op de Archer zit een schakelaar op de achterkant wifi-on-off. Tenminste, die ik vanavond heb geïnstalleerd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

xxxneoxxx schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:47:
Helaas is de meestel info die ik er over kan vinden voor oudere firmware. Iemand een recenter stappenplan danwel goeie ervaringen emt bepaalde custom firmwares?
Je kan gewoon de stappen voor oudere firmware volgen en die vervolgens upgraden naar de nieuwste versie. Het enige bijzondere is LEDE -> OpenWRT, omdat LEDE ooit een fork was die inmiddels niet meer bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 19-04-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand enig idee wat de bandsteering settings zijn voor deze AP?
Kan ze in de Ziggo firmware helaas niet instellen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
The Zep Man schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:04:
[...]
Je kan gewoon de stappen voor oudere firmware volgen en die vervolgens upgraden naar de nieuwste versie. Het enige bijzondere is LEDE -> OpenWRT, omdat LEDE ooit een fork was die inmiddels niet meer bestaat.
Ik las dat ergens door TP link vanaf een bepaalde firmware een beperking ingebouwd was wat het onmogelijk maakt om alternatieve firmwares te flashen. Speelt dit dan niet meer? Genoeg guides te vinden online maar tis allemaal wat ouder. Vandaar dat ik om wat hands on goede ervaringen vroeg. Misschien heeft iemand nog een stappenplan gebookmarked of zo die voor hem werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

xxxneoxxx schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:37:
Ik las dat ergens door TP link vanaf een bepaalde firmware een beperking ingebouwd was wat het onmogelijk maakt om alternatieve firmwares te flashen. Speelt dit dan niet meer?
Dit topic gaat specifiek over Archer C7 apparaten van Ziggo. Elk van die apparaten die ik tot nu toe onder handen heb gehad is nog steeds te flashen op de bekende manier.

De Ziggo Archer C7 is van wat ik zie altijd gelijk aan de Archer C7 V2 van TP-Link, ondanks wat de sticker op het apparaat zegt. Volgens deze pagina wordt deze gewoon ondersteund, samen met de nieuwere hardware versies. Bij de V5 was er ooit een hikje, maar die lijkt opgelost.

Om terug te komen op je vraag: als flashen vanuit de firmware niet meer werkt, dan is er altijd nog (in volgorde van escalatie, mogelijk met soldeerwerk/fysiek werk voor de laatste twee opties):
• TFTP
• Serieel
• JTAG

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
xxxneoxxx schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:47:
Iemand nog tips voor een goede custom firmware? Laatste wat ik in dit topic gelezen heb is Gargoyle, maar dat is volgens mij ook al even geleden.
Ik heb er een paar dagen geleden nog over geschreven.
* OpenWRT: ontzettend goed, kan alles, veel opties.
* Gargoyle: simpel, kan veel, minimale opties

Ik draai een custom build van Gargoyle omdat daar Fast Roaming in zit wat nog niet in 1.12 zit en ben heel tevreden. OpenWRT vond ik overkill en de overdaad aan opties maakte me zenuwachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nog even over de voeding:

• Bij de Ziggo Archer C7 wordt een 12V @ 2,5A voeding meegeleverd.

• Bij de TP-Link Archer C7 V2 wordt een 12V @ 2,0A voeding meegeleverd (originele TP-Link voeding).

Zoals ik hier omschreef is het mij gelukt om Power over Ethernet te gebruiken met dit apparaat. De genoemde splitter van TP-Link kan officieel 12V @ 1,0A leveren. Dat is voldoende voor een Archer C7 zonder accessoires.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
The Zep Man schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:01:
[...]
Dit topic gaat specifiek over Archer C7 apparaten van Ziggo. Elk van die apparaten die ik tot nu toe onder handen heb gehad is nog steeds te flashen op de bekende manier.

De Ziggo Archer C7 is van wat ik zie altijd gelijk aan de Archer C7 V2 van TP-Link, ondanks wat de sticker op het apparaat zegt. Volgens deze pagina wordt deze gewoon ondersteund, samen met de nieuwere hardware versies. Bij de V5 was er ooit een hikje, maar die lijkt opgelost.

Om terug te komen op je vraag: als flashen vanuit de firmware niet meer werkt, dan is er altijd nog (in volgorde van escalatie, mogelijk met soldeerwerk/fysiek werk voor de laatste twee opties):
• TFTP
• Serieel
• JTAG
Er vanuitgaande dat ik hem niet kapotflash, ga er vanavond wel mee aan de slag met de links uit je post. :P Eerst openwrt wel eens proberen dan. Ding begint hier met de dag harder af te takelen met de bestaande firmware lijkt wel. Geen idee waarom, allicht een bepaald apparaat in m'n netwerk die het veroorzaakt, of ergens een setting die het ding over z'n nek laat gaan (factory reset met originele firmware en daar config terug restoren lost het even op lijkt het) maar dit is de laatste optie voor ik het ding ga vervangen door iets anders. :D
Allicht heeft de kat die graag languit op de router gaat liggen het ding wel laten oververhitten, is ook nog een goeie moelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:50
Hallo mede-tweakers,

Jaren geleden heb ik deze AP besteld en voorzien van DD-WRT. Op het issue na dat het me niet lukte om de DD-WRT versies te updaten heb ik er nooit problemen mee gehad.

Inmiddels een ander huis + andere apparatuur, dus ik wilde deze van de TP-Link FW voorzien en aan m'n zwager geven.

Ik heb net de DDWRT-Revert image uit de OP geladen, maar nu kom ik er niet meer in? Statuslampjes (power, wifi en dat sterretje) branden, LAN1 knippert om beurten met álle LAN-lampjes en de overige 3 lampjes ernaast.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:37
Dankzij onze goede samenwerking met beveiligingsexperts hebben we een kwetsbare plek in de Wifibooster Ziggo C7 ontdekt. Gelukkig los je dit eenvoudig op door het standaard wachtwoord te wijzigen en zelf een netwerknaam te bedenken.
https://community.ziggo.n..._item=ziggo&cmid=75727424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Gezien de kwaliteit en frequentie van updates zal Ziggo wel niet meer met een update komen gok ik zo.

Maar wie veranderd zijn wachtwoord niet op zijn router/ap?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 17:52

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Hey all,

Op dit beestje staat nu OpenWRT (laatste versie) geinstalleerd.

Hoe moeilijk is 't om nu deze FW te vervangen met de originele Firmware van TP-LINK? :)

Ik lees me liever even grondig in voordat ik een bricked router aan m'n broek heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
RavonsDaro schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:25:
Hey all,

Op dit beestje staat nu OpenWRT (laatste versie) geinstalleerd.

Hoe moeilijk is 't om nu deze FW te vervangen met de originele Firmware van TP-LINK? :)

Ik lees me liever even grondig in voordat ik een bricked router aan m'n broek heb..
Heel makkelijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
Stalensnuitje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:52:
Hallo mede-tweakers,

Jaren geleden heb ik deze AP besteld en voorzien van DD-WRT. Op het issue na dat het me niet lukte om de DD-WRT versies te updaten heb ik er nooit problemen mee gehad.

Inmiddels een ander huis + andere apparatuur, dus ik wilde deze van de TP-Link FW voorzien en aan m'n zwager geven.

Ik heb net de DDWRT-Revert image uit de OP geladen, maar nu kom ik er niet meer in? Statuslampjes (power, wifi en dat sterretje) branden, LAN1 knippert om beurten met álle LAN-lampjes en de overige 3 lampjes ernaast.

Iemand enig idee?
Dit heb ik dus nu ook, ookreflashen heeft geen zin

als je de router boot krijgt de pc op lan een als je ipv4 op dhcp zet dan wel een ip van de router terug of dat ook niet ?
zo niet
ben ik bang dat tijdens de revert flash er iets niet goed gegaan is, ik heb jammer genoeg geen jtag en kabel er voor om een boot reflash te doen.

mischien als ik er later tijd voor heb dat ik daar is mee ga stoeien
je zou de revert image er nog eens over heen kunnen zetten of de ziggo naar tplink fw
want volgens mij doet die webrevert hem terug gooien naar ziggofw als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Hij was bedoeld als "Quick fix" voor m'n zwager, maar toen ik m gebrickt had ik er geen zin meer in 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

sojab0on schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:44:
ben ik bang dat tijdens de revert flash er iets niet goed gegaan is, ik heb jammer genoeg geen jtag en kabel er voor om een boot reflash te doen.
Waarom probeer je niet eerst de TFTP methode?

• sojab0on
al gedaan met elke fw die ik kon vinden zelfs de ziggo eigen mijne moet via de harde debrick merhode

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

sojab0on schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:43:
al gedaan met elke fw die ik kon vinden zelfs de ziggo eigen mijne moet via de harde debrick merhode
Punten en komma's helpen. ;)

'Harde debrick methode': daarvan zijn er twee. Als er nog iets van uBoot over is dan heb je enkel een seriële console nodig.

• sojab0on
heb de tijd er nu niet voor, plus heb de harde console poort nog niet in de c7 zitten en kabel ook niet moet ik nog maken/bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
Zijn de witte Wifi Boosters (Bekabeld) wel te flashen?

Ik heb verschillende stappen geprobeerd maar geen enkele werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hasekuraa schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:10:
Zijn de witte Wifi Boosters (Bekabeld) wel te flashen?

Ik heb verschillende stappen geprobeerd maar geen enkele werkt.
Das sowieso geen Archer C-7, dus wellicht is er elders meer info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrykok
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09-2020
Goede avond allen,

Ik zit met aandacht deze topic al ff te lezen,
ik wil namelijk ook de Ziggo wifibooster (TP-Link Archer C7.) update/flashen/ firmware update
maar ik kom niet echt veder. wie kan mij helpen om hem te flashes?

grt Henry

• haling
Henrykok schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:06:
Goede avond allen,

Ik zit met aandacht deze topic al ff te lezen,
ik wil namelijk ook de Ziggo wifibooster (TP-Link Archer C7.) update/flashen/ firmware update
maar ik kom niet echt veder. wie kan mij helpen om hem te flashes?

grt Henry
Wat heb je allemaal geprobeerd, want het was mij in luttele minuten gelukt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrykok
haling schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:24:
[...]

Wat heb je allemaal geprobeerd, want het was mij in luttele minuten gelukt ...
Voor dat ik deze topic gelezen had heb ik het volgende geprobeerd. Ik heb de firmware van tp link gedownload. En geprobeerd naar de router te zetten. Toen kreeg ik de bekende foutcode. Toen aan het Google geslagen. En tja nu ben ik hier :). Jullie hebben het allemaal over afkortingen, waar ik de betekenis niet van begrijp(eenvoudige timmerman ;) ). Dus tot zo ver ben ik gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Henrykok schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:50:
[...]

Voor dat ik deze topic gelezen had heb ik het volgende geprobeerd. Ik heb de firmware van tp link gedownload. En geprobeerd naar de router te zetten. Toen kreeg ik de bekende foutcode. Toen aan het Google geslagen. En tja nu ben ik hier :). Jullie hebben het allemaal over afkortingen, waar ik de betekenis niet van begrijp(eenvoudige timmerman ;) ). Dus tot zo ver ben ik gekomen.
Volgens mij kan je werkelijk alles vinden in het begin van dit topic. Incl alle uitleg. En dan met alle respect als je het dan nog niet begrijpt, zou je denk ik moeten overwegen niet verder te gaan. Of het risico serieus moeten nemen dat je wellicht een ander moet aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrykok
Ik heb de eerste pagina,s doorgelezen. En natuurlijk het zal er ook wel staan. Maar laat ik dan de vraag anders stellen. Is er een juiste beschrijving how tot do it??. wij zijn zo handig met elkaar om een juist overzichtelijk page ergens van te maken. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de vraag sneller heb gesteld. Aangezien ik weinig trek heb om alle 41 pagina's door te lezen. Maar prima ik zal het gaan doen. En zal me vragen voor me houden.

@hailing bedankt voor je reactie. En @Darkz0rs. Je zou de medemens ook kunnen voort helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkz0rs
Henrykok schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:19:
Ik heb de eerste pagina,s doorgelezen.
@hailing bedankt voor je reactie. En @Darkz0rs. Je zou de medemens ook kunnen voort helpen.
Pagina 3 staat de eerste tut. Staps gewijs. Zover ben je niet gekomen?

Maar des al niet te min ik wil met liefde helpen maar zoals ik meermaals voor me kiezen gehad heb. We verwachten dat je zelf ook moeite onderneemt ... Hapklare brokken vind je dus op pagina 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Ik heb een drietal Ziggo TP-Link Archer C7 geflashed naar OpenWRT waarvan er 1 als router en 2 zijn er Acces points met Free roaming ingeschakeld. Dit werkt perfect, alleen in een tweetal kamers had ik in eerste instantie geen bereik. Nu heb ik 1 AP gezet op 25dbm 316 mw. Ik ontvang nu op de twee kamers 2.4 Ghz, nog geen 5Ghz. Ik vind dit voldoende echter vraag ik mij af of dit verder geen kwaad kan voor de hardware? De componenten worden nu niet te heet? (i.v.m. brandgevaar o.i.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dean88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:12:
De componenten worden nu niet te heet? (i.v.m. brandgevaar o.i.d.)
Van het beetje meer energie wordt het niet veel warmer. Als het te warm wordt dan begeeft de boel het voordat er brand uitbreekt.

Het versterken van het zendvermogen heeft echter enkel nut als je het ook aan de andere kant doet. Verder vervuil je er aardig de ether mee. De beste oplossing is netwerkkabels trekken en extra AP's ophangen.

• Dean88
The Zep Man schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:12:
[...]
Van het beetje meer energie wordt het niet veel warmer. Als het te warm wordt dan begeeft de boel het voordat er brand uitbreekt.

Het versterken van het zendvermogen heeft echter enkel nut als je het ook aan de andere kant doet. Verder vervuil je er aardig de ether mee. De beste oplossing is netwerkkabels trekken en extra AP's ophangen.
Oke bedankt, goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 19:59
Ook hier succesvol een Ziggo extra wifi punt omgeflashed naar de originele C7 firmware.
Hierna direct een firmware upgrade gedaan naar de laatste C7 firmware van TP link zelf.

Werkt perfect zoals het hoort.
Heel hard bedankt voor het beschikbaar maken van de firmware in de mega link!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 14:37
Mag ik weten welke versie van de C7 je hebt omgeflashed? mijn ziggo wifibooster is een VER:2.0
En waarom heb je dit gedaan, lost het problemen met ipv6 of dhcp icm de connectbox op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
Ik heb een drietal Ziggo TP-Link Archer C7 geflashed naar OpenWRT waarvan er 1 als router en 2 zijn er Acces points met Free roaming ingeschakeld. Dit werkt perfect, alleen in een tweetal kamers had ik in eerste instantie geen bereik. Nu heb ik 1 AP gezet op 25dbm 316 mw. Ik ontvang nu op de twee kamers 2.4 Ghz, nog geen 5Ghz. Ik vind dit voldoende echter vraag ik mij af of dit verder geen kwaad kan voor de hardware? De componenten worden nu niet te heet? (i.v.m. brandgevaar o.i.d.)
Het is in NL niet toegestaan om met meer dan 100mW te zenden op de 2.4 Ghz band. Het AT (Agentschap Telecom) zal hier niet actief naar op zoek gaan, maar ze verwachten dat je daar goed 'vaderschap' toont: accepteer storingen van anderen en zorg zelf dat je geen storingen veroorzaakt. (zie hier).

Daarnaast heeft het harder schreeuwen weinig zin als de andere kant niet zo hard kan terug schreeuwen, zoals hierboven al is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Wat moeten deze drie dekken dan? Die mw zo hoog maakt het verschil echt niet. Tenzij je cliënt mee doet. Het klinkt eerder als een kanaal probleem. Of dat je 802.11r niet zo best werkt.....en dat laatste acht ik zeer aannemelijk. Ik heb hier dezelfde setup. En kan niet anders zeggen dan dat het, het net niet is. Zeker in vergelijking met me Asus aimesh systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 09:12
querex schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:55:
Ook hier succesvol een Ziggo extra wifi punt omgeflashed naar de originele C7 firmware.
Hierna direct een firmware upgrade gedaan naar de laatste C7 firmware van TP link zelf.

Werkt perfect zoals het hoort.
Heel hard bedankt voor het beschikbaar maken van de firmware in de mega link!
Ik heb een jaar geleden ofzo het "extra wifi punt" geflashed naar een C7; naar alle tevredenheid. Destijds "moest" ik de firmware gebruiken zoals in de handleiding stond.

Nu begrijp ik van jou dat de meest recente firmware er gewoon overheen kan?

[edit]
Ik zie dat de laatste firmware van 2018 is; dus ik heb de laatste :)

[ Voor 5% gewijzigd door ronald75 op 23-11-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 09:12
wlmpie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:53:
Mag ik weten welke versie van de C7 je hebt omgeflashed? mijn ziggo wifibooster is een VER:2.0
En waarom heb je dit gedaan, lost het problemen met ipv6 of dhcp icm de connectbox op?
Hier de V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-06 13:32
Als in de originele tp link software flash zou ik het gastnetwerk kunnen gebruiken.
Als de c7 achter de connectbox van ziggo hangt bekabelt is aangeslten. Is het gastnetwerk op de c7 dan wel gast ik heb namelijk gelezen dat dan je gewone netwerk bereikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean88
Ik heb de Ziggo WiFI booster (v2) geupdate naar de TP-Link firmware, echter wil ik hem nu weer terug flashen naar de originele Ziggo Firmware, deze gedownload via:
https://www.ziggo.nl/klan...er/software-updaten-zwart

Echter geeft hij bij het flashen de foutmelding:
"Error code: 18005
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name."

Ik kan wel de TP-Link FW downgraden/upgraden, maar de Ziggo of de openwrt firmware pakt hij niet meer.
Heeft iemand svp tips?

******* Opgelost *******

1. Geupdate naar laatste TP-Link stock firmware
2. De factory >>EU<< versie van OpenWRT firmware geflashed via standaard TP-Link webpanel.
3. Daarna de webrevert van OpenWRT naar Ziggo weer geflashed vanuit webpanel OpenWRT, de Webrevert.bin staat bij post van TS.

[ Voor 23% gewijzigd door Dean88 op 17-02-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Dean88 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:01:
Ik heb de Ziggo WiFI booster (v2) geupdate naar de TP-Link firmware, echter wil ik hem nu weer terug flashen naar de originele Ziggo Firmware, deze gedownload via:
https://www.ziggo.nl/klan...er/software-updaten-zwart

Echter geeft hij bij het flashen de foutmelding:
"Error code: 18005
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name."

Ik kan wel de TP-Link FW downgraden/upgraden, maar de Ziggo of de openwrt firmware pakt hij niet meer.
Heeft iemand svp tips?

******* Opgelost *******

1. Geupdate naar laatste TP-Link stock firmware
2. De factory >>EU<< versie van OpenWRT firmware geflashed via standaard TP-Link webpanel.
3. Daarna de webrevert van OpenWRT naar Ziggo weer geflashed vanuit webpanel OpenWRT, de Webrevert.bin staat bij post van TS.

Ik reageer even omdat ik maanden geleden wrt probeerde te flashen maar dat dit niet lukte omdat de TP c7 firmware sinds recente versies dat niet meer accepteerde.
Welke OpenWRT heb je gebruikt om welke webrevert (EDIT: lees dat je dat al benoemd) te flashen om daarna weer welke Ziggo te flashen (EDIT: al benoemd) ? :)

Daarnaast, waarom terug naar de Ziggo?

Mijn TP firmware is 3.15.3 Build 180305 Rel.51282n.
DD-WRT -> V2 only - Upgrade from TP-Link Archer_C7_V2_131217 firmware to Archer_C7_V2_150427 firmware.

Top trouwens dat je je post update om de kennis te delen! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Agent-X op 17-02-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Laatst online: 18-04 13:53
Kun je deze C7 ook zo instellen dat hij tegelijkertijd 2,4 en 5 ghz uitzend, als 1 netwerknaam? Zie nergens iets in instellingen staan. Bevat originele TP Link firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

wiebjuh16 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:23:
Kun je deze C7 ook zo instellen dat hij tegelijkertijd 2,4 en 5 ghz uitzend, als 1 netwerknaam? Zie nergens iets in instellingen staan. Bevat originele TP Link firmware.
Ja, zonder problemen, bij geavanceerd en dan bij beide wifi's onder Wireless Settings de naam hetzelfde maken. Bandsteering zorgt er voor dat de devices die het aankunnen connecten met het 5 Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Ja, zonder problemen, bij geavanceerd en dan bij beide wifi's onder Wireless Settings de naam hetzelfde maken. Bandsteering zorgt er voor dat de devices die het aankunnen connecten met het 5 Ghz netwerk.
Stond mij iets van bij dat alleen de ziggo firmware bandsteering had? In de changelog van de tplink staat niks hierover.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mistraller schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:42:
[...]

Stond mij iets van bij dat alleen de ziggo firmware bandsteering had? In de changelog van de tplink staat niks hierover.
Oh excuses, daar overheen gelezen, Zou verwachten dat de originele fw het ook heeft, maar daar kan ik geen antwoord opgeven.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Oh excuses, daar overheen gelezen, Zou verwachten dat de originele fw het ook heeft, maar daar kan ik geen antwoord opgeven.
Ja dat zou ik dus ook verwachten! Maar ik zie er in de config niks van terug, dus ik heb dit altijd al vaag gevonden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• wiebjuh16
  • Laatst online: 18-04 13:53
Mistraller schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:42:
[...]

Kon er inderdaad ook niks over vinden..
Mistraller schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Ja dat zou ik dus ook verwachten! Maar ik zie er in de config niks van terug, dus ik heb dit altijd al vaag gevonden.
Ja inderdaad. Naja kan open wdrt installeren natuurlijk 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draadloosloos
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-06 11:59
Goededag,

Mijn Archer C7 v2 van Ziggo is al een paar weken bricked. Ik weet niet precies waar het mis gegaan is, ik gok een verkeerde firmware versie.
Ben nu al een paar weken aan het proberen te herstellen, talloze firmwares geprobeerd, maar het resultaat is hetzelfde.
De router pakt ArcherC7v2_tp_recovery.bin file, en vervolgens gebeurd er niks.
De lichtjes op de router blijven knipperen, zoals hier te zien: https://streamable.com/88vazl

Hoe het is gebeurd:

Ik zat op Ziggo firmware 2.1.
Ik flashte de ziggoFW-to-ddwrt-r28397.bin van de MEGA links uit deze post van @Dav1d: Dav1d in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"
Dat ging goed, succesvol geflasht en kon het zonder problemen gebruiken.
Hier had ik moeten ophouden, maar ik wou de firmware graag upgraden (hij was van 2015) dus ik ging naar dd-wrt.com.
Ik kwam hierop uit: https://download1.dd-wrt....5/tplink_archer-c7-v5.bin
Ik probeerde de tplink_archer-c7-v5.bin te flashen via mijn nieuwe router interface, en ik kreeg geen foutmeldingen.
Het bleef hangen op de melding dat de router zou restarten, de progress bar kwam niet verder dan de helft.
Na een half uurtje heb ik de router handmatig restart met de power knop, en sindsdien kan ik er niks meer mee.
Achteraf kwam ik erachter dat tplink_archer-c7-v5.bin de verkeerde versie is, ik had v2 moeten hebben.
Misschien was het dan alsnog mislukt, maar dan had ik het in ieder geval beter kunnen accepteren. Dit is gewoon stom van mij.

Ik lees dat sommige mensen de router open maken ermee gaan zitten knutselen, helaas is dat voor mij geen optie.
Als dat het geval is, zal ik mijn router moeten begraven.

Maar ik lees ook dat er misschien nog redding is met een firmware image met aangepaste headers.
Hier heb ik 0 verstand van dus zou niet moeten weten hoe ik dit moet doen.
Deze informatie heb ik hier gevonden: https://openwrt.org/toh/t...tftp_recovery_de-bricking

Hier is een overzicht van alle firmwares die ik geprobeerd heb te flashen, allemaal zonder resultaat:

md5sum Filename
398e1fcdd72baedd475c4048b1f359c0 ./Archer-C7-V2-FW0.0.3-stripped.bin
0308fc947056b3667cabf14b0bd70325 ./ArcherC7v2_en_eu_3_15_3_up_boot(180305).bin
f142cddeeaa57bcd41352af37ebbd30b ./ArcherC7v2_en_eu_3_15_3_up_boot(180305)_stripped.bin
f3c6702cb5413572a62b08cfd339d826 ./ArcherC7v2_webrevert.bin
19182cc11d4ab2e87bdc20bb9d40f118 ./archer_c7_ac1750_debricking/openwrt-19.07.0-ar71xx-generic-archer-c7-v2-il-squashfs-factory.bin
3645ce55814866f1df9c9d28bbbf1e23 ./archer_c7_ac1750_debricking/openwrt-19.07.0-ar71xx-generic-archer-c7-v2-il-squashfs-sysupgrade.bin
972ef4746858c2254daec362f0274272 ./archer_c7_ac1750_debricking/openwrt-19.07.0-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-eu.bin
cec67bca59e99b86ab8a05dbbdd27628 ./archer_c7_ac1750_debricking/openwrt-19.07.0-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-us.bin
f974c6b3a737c1ebc09ddb3b7b748347 ./archer_c7_ac1750_debricking/openwrt-19.07.0-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory.bin
fdeb08585b783fc381a0f3403a7fbe2a ./archer_c7_ac1750_debricking/openwrt-19.07.0-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin
2075b87fbed9f6d0132dc9e15ed0b684 ./ddwrt tplink_archer-c7-v2/factory-to-ddwrt-IL.bin
cd3725f0d7fd210eaab551aa74f69802 ./ddwrt tplink_archer-c7-v2/factory-to-ddwrt-US.bin
1af76263d5d4ef0ed765393830dc6a0f ./ddwrt tplink_archer-c7-v2/factory-to-ddwrt.bin
29deb042a3798be7bf0f7d04c42332df ./ddwrt tplink_archer-c7-v2/tplink_archer-c7-v2-IL.bin
593982871dc3d0d0c799fb9c6dc173f5 ./ddwrt tplink_archer-c7-v2/tplink_archer-c7-v2-US.bin
9921a64e2b327bf75725f50e2c05b2a2 ./ddwrt tplink_archer-c7-v2/tplink_archer-c7-v2.bin
a60468e74e5e041d8d6d35d93d69997d ./ddwrt_webrevert.bin
1832f862ed892e45624ef8a922556b1f ./factory-to-ddwrt.bin
5d61a2322a9f828dd26db4f40c1de19f ./OneDrive-2021-03-17/openwrt-18.06.1-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-eu.bin
8c1c102b80ef4520e07dd261fc43c7f5 ./OneDrive-2021-03-17/openwrt-18.06.1-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-us.bin
f75488c6ee71fc98873e8bdc67e2d249 ./OneDrive-2021-03-17/openwrt-18.06.1-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory.bin
977719fb9f05c91e39982af52e382201 ./OneDrive-2021-03-17/openwrt-18.06.1-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin
4b39604b0eebd64f564855562f536b1a ./OneDrive-2021-03-17/openwrt-18.06.1-ar71xx-generic-uImage-lzma.bin
36f68e1d62629468aaa463a902c91962 ./OneDrive-2021-03-17/openwrt-18.06.1-ar71xx-generic-vmlinux.bin
28fe08f9e6d2c9b73acdcad8115a6b2e ./openwrt stock/lede-17.01.4-ar71xx-generic-archer-c7-v2-il-squashfs-factory.bin
8c5ec2f6b4acbb4a8425a1da58abfda1 ./openwrt stock/lede-17.01.4-ar71xx-generic-archer-c7-v2-il-squashfs-sysupgrade.bin
bb5bd495de8dea5177d68a200e339e51 ./openwrt stock/lede-17.01.4-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-eu.bin
2190240e49f3790b03d42f53968993a3 ./openwrt stock/lede-17.01.4-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-us.bin
1ce1b888a3db1c6cc01fb567601609a2 ./openwrt stock/lede-17.01.4-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory.bin
849ea81e64cd698181a07fe068d58535 ./openwrt stock/lede-17.01.4-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin
5d6af99a735f34e0322044fd81fb98f5 ./openwrt stock/openwrt-19.07.7-ath79-generic-tplink_archer-c7-v2-squashfs-factory.bin
55fd4395074c1692d2135fd6fafecbc8 ./Ziggo Access Point FW 2.0 .bin
26264554dde3954d5c544fd1cda8fc6d ./ziggoFW-to-ddwrt-r28397.bin
c80799bb41c2dc5bf56b433bb7979609 ./ziggoFW-to-tplink-150427.bin
d6f7831176305f132d4cab753573538d ./Ziggo_AccessPoint_FW_2.1.2.bin

Ik hoop echt dat er iemand is die me in de juiste richting kan wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mochten jullie al je Ziggo wifi-punt (Archer C7 v2 of v5) hebben geflasht naar een custom firmware (alles behalve Ziggo/TP-Link firmware), dan is de OpenWrt 21.02.0-rc1 build van Catfriend1 op het OpenWrt forum een aanrader! Draait erg stabiel en snel, en heeft zelfs ondersteuning voor WPA3. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door jellemdekker op 05-05-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 11:07
Thanks!

Ik zal trouwens de OpenWRT pagina ook een ref geven naar deze thread.

edit:

Achteraf zie ik trouwens dat mijn device een "Ziggo-C7 v2.0" is, terwijl deze thread is voor "Ziggo-C7 v1.0" is. Maar alles werkt gewoon, dus het zal wel goed zijn.

Mischien is de Ziggo versie niet relevant, of is the Ziggo V2 een TP-Link V2.1 of V3, maar dat zou ook niet uitmaken omdat ze allemaal vanaf de V2 image lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door cybermaus op 01-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

jellemdekker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:55:
Mochten jullie al je Ziggo wifi-punt (Archer C7 v2 of v5) hebben geflasht naar een custom firmware (alles behalve Ziggo/TP-Link firmware), dan is de OpenWrt 21.02.0-rc1 build van Catfriend1 op het OpenWrt forum een aanrader! Draait erg stabiel en snel, en heeft zelfs ondersteuning voor WPA3. _/-\o_
Ik draai stable OpenWRT. Heeft ook WPA3 ondersteuning als je een package installeert.
cybermaus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:08:
Achteraf zie ik trouwens dat mijn device een "Ziggo-C7 v2.0" is, terwijl deze thread is voor "Ziggo-C7 v1.0" is. Maar alles werkt gewoon, dus het zal wel goed zijn.

Mischien is de Ziggo versie niet relevant, of is the Ziggo V2 een TP-Link V2.1 of V3, maar dat zou ook niet uitmaken omdat ze allemaal vanaf de V2 image lopen.
Alle Ziggo C7's zijn hardwarematig gelijk aan een Archer C7 V2. Het enige verschil tussen de Ziggo versies is het standaard wachtwoord. Ik herinner mij niet meer wat wat is, maar van één versie is het standaard wachtwoord 'draadloos', en van de ander kan je wachtwoord op de sticker vinden.

Volgens mij is de recovery firmware om hem terug te flashen met het standaard 'draadloos' wachtwoord, ook al flash je die op een Ziggo C7 met een specifiek wachtwoord op de sticker.

[ Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 01-06-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Draadloosloos schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:10:
Goededag,

Mijn Archer C7 v2 van Ziggo is al een paar weken bricked. Ik weet niet precies waar het mis gegaan is, ik gok een verkeerde firmware versie.
Ben nu al een paar weken aan het proberen te herstellen, talloze firmwares geprobeerd, maar het resultaat is hetzelfde.
De router pakt ArcherC7v2_tp_recovery.bin file, en vervolgens gebeurd er niks.
De lichtjes op de router blijven knipperen, zoals hier te zien: https://streamable.com/88vazl

Hoe het is gebeurd:

Ik zat op Ziggo firmware 2.1.
Ik flashte de ziggoFW-to-ddwrt-r28397.bin van de MEGA links uit deze post van @Dav1d: Dav1d in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"
Dat ging goed, succesvol geflasht en kon het zonder problemen gebruiken.
Hier had ik moeten ophouden, maar ik wou de firmware graag upgraden (hij was van 2015) dus ik ging naar dd-wrt.com.
Ik kwam hierop uit: https://download1.dd-wrt....5/tplink_archer-c7-v5.bin
Ik probeerde de tplink_archer-c7-v5.bin te flashen via mijn nieuwe router interface, en ik kreeg geen foutmeldingen.
Het bleef hangen op de melding dat de router zou restarten, de progress bar kwam niet verder dan de helft.
Na een half uurtje heb ik de router handmatig restart met de power knop, en sindsdien kan ik er niks meer mee.
Achteraf kwam ik erachter dat tplink_archer-c7-v5.bin de verkeerde versie is, ik had v2 moeten hebben.
Misschien was het dan alsnog mislukt, maar dan had ik het in ieder geval beter kunnen accepteren. Dit is gewoon stom van mij.

Ik lees dat sommige mensen de router open maken ermee gaan zitten knutselen, helaas is dat voor mij geen optie.
Als dat het geval is, zal ik mijn router moeten begraven.

Maar ik lees ook dat er misschien nog redding is met een firmware image met aangepaste headers.
Hier heb ik 0 verstand van dus zou niet moeten weten hoe ik dit moet doen.
Deze informatie heb ik hier gevonden: https://openwrt.org/toh/t...tftp_recovery_de-bricking

Hier is een overzicht van alle firmwares die ik geprobeerd heb te flashen, allemaal zonder resultaat:

Ik hoop echt dat er iemand is die me in de juiste richting kan wijzen.
Is het nog gelukt?

Ik vraag het omdat ik recent mijn Archer C7 v2 naar dd-wrt heb geflashed, waar ik bij een eerdere poging gestopt was omdat de TP link firmware een andere (aangepaste) firmware niet accepteerde.
Het er op lijkt dat je nog wel een firmware kunt flashen dus deel ik even wat kan werken.

Ik heb de recente versie van de 'factory-to-ddwrt.bin' gedownload en hernoemd naar 'factory.bin'.

Probeer deze te flashen.
Mocht dat werken dan ben je er en kun je een volledige versie kiezen/installeren via dezelfde link. Hernoem deze naar 'firmware.bin'.

Ik laat bewust veel gevonden informatie achter omdat dit voor mij voldoende bleek (zonder bijvoorbeeld een tussenstap met 'webrevert' te gebruiken, zoals beschreven in de volgende link; https://openwrt.org/toh/tp-link/archer-c5-c7-wdr7500#quick_start_guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
jellemdekker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:55:
Ik heb een C7 v2 met de Ziggo 2.1.2 firmware, en wil hem naar deze flashen. Je schrijft dat ik hem eerst naar een custom firmware moet flashen. In de MEGA https://mega.nz/folder/p5kx0AjT#lB9aScTswtTvVuW8vyx46w zie ik echter geen ziggo-to-openwrt. Volstaat bijv. de ziggo-to-ddwrt ook of moet het toch iets anders zijn?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Brent schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Ik heb een C7 v2 met de Ziggo 2.1.2 firmware, en wil hem naar deze flashen. Je schrijft dat ik hem eerst naar een custom firmware moet flashen. In de MEGA https://mega.nz/folder/p5kx0AjT#lB9aScTswtTvVuW8vyx46w zie ik echter geen ziggo-to-openwrt. Volstaat bijv. de ziggo-to-ddwrt ook of moet het toch iets anders zijn?
Naar Lede, van Lede naar Wrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Darkz0rs schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Naar Lede, van Lede naar Wrt
Dank! Kan de Lede->Wrt stap direct naar die Open-wrt van @jellemdekker, of moet er nog weer wat tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Brent schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:33:
Dank! Kan de Lede->Wrt stap direct naar die Open-wrt van @jellemdekker, of moet er nog weer wat tussen?
Mijn ervaring met originele OpenWRT images is dat LEDE -> nieuwste versie gewoon werkt. Gebruik wel de 'sysupgrade' variant. Ik doe altijd een reset van de instellingen, want in LEDE maak ik toch geen wijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
The Zep Man schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:08:
[...]
Mijn ervaring met originele OpenWRT images is dat LEDE -> nieuwste versie gewoon werkt. Gebruik wel de 'sysupgrade' variant. Ik doe altijd een reset van de instellingen, want in LEDE maak ik toch geen wijzigingen.
Dank voor de pointer,
code:
1
openwrt-21.02.0-rc4-ath79-generic-tplink_archer-c7-v5-squashfs-sysupgrade.bin
it is! Nog 1 laatste vraag: in de 21.02.0-rc4 release zie ik twee varianten, een met logd en een met syslog-ng. Ik kan in de comments en gelinkte topics daarover weinig vinden. Is er een reden om een boven de ander te prefereren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Brent schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:46:
Dank voor de pointer,
code:
1
openwrt-21.02.0-rc4-ath79-generic-tplink_archer-c7-v5-squashfs-sysupgrade.bin
it is! Nog 1 laatste vraag: in de 21.02.0-rc4 release zie ik twee varianten, een met logd en een met syslog-ng. Ik kan in de comments en gelinkte topics daarover weinig vinden. Is er een reden om een boven de ander te prefereren?
logd is OpenWRT native en mogelijk iets kleiner/efficienter. Als je geen speciale behoeften hebt aan logging, dan zou ik daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nog even een waarschuwing: de Ziggo Wifi Booster betreft een Archer C7 v2, niet een v5. Pak dus een v2 image.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
The Zep Man schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:54:
[...]
Nog even een waarschuwing: de Ziggo Wifi Booster betreft een Archer C7 V2, niet een V5. Pak dus een V2 image.
Yes, dank voor het opletten! Ik plakte de verkeerde imagenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Upgrades geslaagd! Lijkt stabiel, kijken of hij dat wat langer volhoud dan met de Ziggo firmware. Dank allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Ik zou voor de ziggo-to-lede.bin gaan. LEDE project was een tijdelijke fork van OpenWrt, dus feitelijk zit je dan op een oudere versie van OpenWrt. Daarna kun je doorgaan met flashen van openwrt-21.02.x-ath79-generic-tplink_archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin. Succes!

EDIT: Whoops, Darkz0rs en The Zep Man hebben je al geholpen zie ik. Gaaf dat het is gelukt, Brent.

[ Voor 6% gewijzigd door jellemdekker op 19-08-2021 08:15 ]

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:58
is het tegenwoordig al mogelijk om met openwrt of lede ook 5ghz wifi stabiel werkend te krijgen?
voorheen werkte dit geloof ik alleen op ddwrt

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb op C7 gewoon stabiel 5ghz met Openwt/lede.. weet nu even niet exact wat er op zit..

ding gebruik ik alleen als ik ergens anders heen moet... en er geen fatsoenlijk AP is :o

404 Signature not found

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

H143 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:24:
is het tegenwoordig al mogelijk om met openwrt of lede ook 5ghz wifi stabiel werkend te krijgen?
voorheen werkte dit geloof ik alleen op ddwrt
Heb in een omgeving er drie draaien met OpenWRT, allemaal op verschillende frequenties, zodat ze elkaar niet in de weg zitten. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:14
Wellicht even een vraag naar de bekende weg 7(8)7

Ik heb een Ziggo Accesspoint binnen gehad.
Hierop staat nu firmware 3.14.3 Build 150427 Rel.36706n.

Echter zag ik dat ik daar geen gateway kan instellen als ik deze als access point achter mijn modem (modem kan niet in bridge) zet.

Dus al het verkeer kan dus nergens naartoe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0FpZxgmn0lsHgjY-1QIEQLfigo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFrzfhrNBNACBPtuq88vTbus.jpg?f=fotoalbum_large

Zou het zin hebben een ander firmware te gebruiken ?

EDIT: Ik ben er vanavond even voor gaan zitten.
En heb hem eerst geflashed naar versie TPlink Archer C7(EU)_V2_180305.

Vandaar heb ik hem geflashed naar een versie van dd-wrt :)
Als je de tips en trick van hier goed leest en oplet wat je doet is het eigenlijk heel simpel om te doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 16-10-2021 20:20 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gizdm
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik ben net klaar met het volgen van de procedure in de eerste post om de standaard TP-Link-firmware te wijzigen. Laat me hier volledige instructies geven voor wie het helemaal opnieuw wil doen:

1. Download de EU-firmware van https://www.tp-link.com/n...ad/archer-c7/v2/#Firmware en hernoem deze C7_tplink.bin
2. met behulp van een hex-editor overschrijf offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00
2. voer deze opdrachten uit in een script:
code:
1
2
3
4
5
OWRT_BASE_URI=https://raw.githubusercontent.com/mirrors/openwrt/master
curl -OL $OWRT_BASE_URI/tools/firmware-utils/src/mktplinkfw.c \
        -OL $OWRT_BASE_URI/tools/firmware-utils/src/md5.c \
        -OL $OWRT_BASE_URI/tools/firmware-utils/src/md5.h
cc -o mktplinkfw mktplinkfw.c md5.c

3. voer ./mktplinkfw -i C7_tplink.bin uit, het toont de huidige MD5-controlesom en de verwachte. Controleer of de hardware-ID 0xc7000002 is (anders betekent dit dat u de verkeerde firmware gebruikt)
4. overschrijf met de hex editor alle bytes van de checksum met de verwachte op 0x4C t/m 0x5B.
5. verifieer opnieuw met ./mktplinkfw -i C7_tplink.bin dat de controlesom nu in orde is
6. upload firmware via web-UI en geniet ervan :)

Ik heb het hier ter referentie geplaatst: https://mega.nz/file/GJFn...GXvpfya5Oao0_PK4StqZf_-NQ

Dit is Archer C7(EU)_V2_180305, gepubliceerd op 11-06-2018 door TP-Link (met de gewijzigde header/checksum zoals hierboven).

Een ding dat me opviel, is dat ik met standaard TP-Link-firmware niet kan zien hoe ik DHCP-relay moet configureren, terwijl het met de ziggo-firmware uit de doos werkte. Als je tips/adviezen hebt, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee van de LAN doorvoersnelheden van deze router?

Gebruik hem nu, sinds overstap op ubiquiti, alleen nog als switch op de tweede verdieping.
Maar wellicht dat ik hem ook beter kan vervangen door iets snellers?

Kan alleen geen doorvoersnelheden vinden van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterraxis
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-05 19:42
Heeft iemand ervaring met een brick en deze via tftp met bepaalde speciale custom firmware op kunnen lossen?

Ik zag een site weet niet meer waar die staat, waar iemand aan het hobbien is geslagen door firmwares aan te passen waarna het hem lukte te flashen.

// ter info //

had openwrt draaien, wilde naar ddwrt (omdat openwrt zelfs een dhcp server niet met een paar klikken laat configureren)( en ik kom uit de wrt54g tijd, ik weet niet of er inmiddels ook andere firmwares zijn) en toen kreeg ik een waarschuwing. Ik dacht fuck it, dat ging van openwrt naar tp link ook fout na die waarschuwing en toen was het daarna met een tftp opgelost, dus ik gokte op een goeie afloop.

// overbodige info //

Ik had nog vrouwlijke jumper kabels liggen en heb die afgeknipt en met plakband op de contacten geplakt. In de PI gaf ie 1 keer goeie tekst en alle andere keren gebrabbel dus die verbinding was niet goed. Nou heb ik weinig zin om te solderen en moet ik die soldeer pootjes (en evt usb com dingetje om het via pc te doen) op ali gaan bestellen. Ik probeer het liever nog een keer zonder mijn nek te breken.

[ Voor 4% gewijzigd door pieterraxis op 27-01-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 14:37
Misschien help dit je?
https://community.ziggo.n...Update/m-p/905914#M110001
Als ik het goed begrijp kun je hiermee ziggo firmware terugzetten via tftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterraxis
wlmpie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:20:
Misschien help dit je?
https://community.ziggo.n...Update/m-p/905914#M110001
Als ik het goed begrijp kun je hiermee ziggo firmware terugzetten via tftp.
Tnx man.

Maar volgs mij is nu of de reset knop kapot of is de bootloader naar de gort want als ik met de reset knop ingedrukt opstart, gaat meteen het wps lampje branden. Switch functie werkt wel en hij deelt geen ip adresssen uit dus hij kan verder leven.

Ps. Voor het historisch besef en evt een volgende bezoeker: Deze zou miss ook werken:
Onderaan staat:

Revert Back Original Firmware
The hardest part to reverting back to the original firmware is finding a suitable file. You can not use the firmware from TP-Link without a file modification.

https://www.gargoyle-rout...ku.php?id=tp-link-install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Vraagje aan de kenners, van een kennis heb ik een nieuwe Ziggo C7 wifi punt gekregen. Wil deze gebruiken voor op zolder als access point met kpn glasvezel. Kan ik hem plug en play gebruiken of moet ik eerst de tp link originele firmware erop zien te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

moca007 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:23:
Vraagje aan de kenners, van een kennis heb ik een nieuwe Ziggo C7 wifi punt gekregen. Wil deze gebruiken voor op zolder als access point met kpn glasvezel. Kan ik hem plug en play gebruiken of moet ik eerst de tp link originele firmware erop zien te krijgen.
Voor enkel een AP zonder bijzondere eisen (managed switch, WPA3 ondersteuning, etc.), kan je prima de originele Ziggo firmware gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2022 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tiemen
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik heb zelf ook een C7 van ziggo, heb er nog niets op geflasht, maar wil alle router functies kunnen gebruiken. Begrijp ik uit eerdere berichten van deze thread dat het mogelijk is om een USB harde schijf aan te sluiten en die te gebruiken als netwerk schijf? Met welke firmware zou dit het best gedaan kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

-Tiemen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 02:14:
Begrijp ik uit eerdere berichten van deze thread dat het mogelijk is om een USB harde schijf aan te sluiten en die te gebruiken als netwerk schijf? Met welke firmware zou dit het best gedaan kunnen worden?
Je zou een TP-Link Archer C7 V2 (Ziggo 'Extra wifi-punt') kunnen gebruiken als NAS, maar ik weet niet hoe goed of slecht de prestaties zouden zijn.

'Het best' is relatief. OpenWRT heeft ondersteuning voor Samba, maar dat is niet gebruiksvriendelijk voor non-power users. DD-WRT ondersteunt het ook, en is mogelijk iets gebruiksvriendelijker. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterraxis
Waar is de ddwrt revert in de mega map gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes.
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-05 16:57
Echt superbedankt David, je kant-en-klare image heeft 't voor mij mogelijk gemaakt! Held!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hebben mensen hier al ervaring met de 22.03.0-rc1? https://forum.openwrt.org...her-c7v2-v5-in-2022/95787

Ik zit nog op 21.02.0-rc4. Kan ik trouwens direct via de web ui updaten? Of moet ik bij updates ook weer die vier bytes overschrijven?

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 09-06-2022 12:33 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste