Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• coxymanne
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-02 01:12
Hallo allemaal,

Kan iemand de firmware nogmaals posten ? Kom niet verder dan 83 % met downloaden via de eerste post.

gr Johan

• arjanmoes
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-02 15:33
Ik heb even de download bekeken, het gaat mis op het "ziggoFW-to-tplink-150427.bin" bestand.
Als je ziggoFW-to-lede-17.01.0-r3205-59508e3.bin alleen download gaat het wel goed.

• alinden
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 13:50
Klopt, maar volgens mij kan je die dan niet via de Ziggo Webinterface installeren.

@coxymanne heb je hem al gevonden? Ik ben er ook naar opzoek.

Grtn, Alin.

• coxymanne
Helaas nog niet gevonden. Via ddwrt en dan naar tp link lukt me ook niet. Nog ff wat experimenteren.... Uiteindelijk zal het lukken !

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
@coxymanne en anderen ..

Voorlopig even hier dan

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

FreshMaker wijzigde deze reactie 08-01-2018 09:47 (15%)

• alinden
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 13:50
@FreshMaker Gelukt. Dank!

• coxymanne
Hier ook gelukt !! Super. Hartelijk dank.

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:03
Kan de mijne niet meer up of downgraden.

Hij draait nu op 33375. Als ik de firmware wil updaten crasht hij na het uploaden van de file. Dan reboot hij en staat hij nop op de oude firmware.

Ook reset naar factory defaults helpt niet.

Iemand een idee?

• tintilla
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:25

tintilla

LEGENDARY#2984

Ik liep op dd wrt en wilde ddwrt webrevers gebruiken maar nu is de router bricked. Volgensmij is er meer iets mis met de site mega.

Google Nexus 5 (32GB)

• Bleh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:45
Ik heb gisteren de stock firmware omgezet naar de laatste lede. Eerst de lede image uit de startpost en daarna een sysupgrade image. Ging vlekkeloos en draait nu als een trein.
Heb wel de hele link bij mega gedownload als zip. Als er integriteitsfouten waren had ik een error moeten krijgen.

@tintilla voor Lede/openwrt is er een soort fail-safe mode, misschien even googlen voor ddwrt?

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-02 16:03
Ik heb een ander probleem wat misschien niet helemaal 100% ontopic is, maar ik stel hem toch maar.
Ik heb een los modem opgestuurt gekregen omdat mijn verbinding erg slecht was. Echter ook met het losse Wifi modem is het nog net zo slecht. De verbinding bekabeld is goed, gewoon rond de 160 Mbit, op Wifi zo rond de 30.

Nu is het probleem dat ik in de drukst bevolkte postcode van Nederland woon, waardoor er zo rond de 150 access points in mijn range staan, de vraag is: Is hier uberhaupt iets aan te doen, of zal ik dit moeten accepteren?

• herian10
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:48
quote:
raptorix schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:26:
Ik heb een ander probleem wat misschien niet helemaal 100% ontopic is, maar ik stel hem toch maar.
Ik heb een los modem opgestuurt gekregen omdat mijn verbinding erg slecht was. Echter ook met het losse Wifi modem is het nog net zo slecht. De verbinding bekabeld is goed, gewoon rond de 160 Mbit, op Wifi zo rond de 30.

Nu is het probleem dat ik in de drukst bevolkte postcode van Nederland woon, waardoor er zo rond de 150 access points in mijn range staan, de vraag is: Is hier uberhaupt iets aan te doen, of zal ik dit moeten accepteren?
op welke frequentie 2.4 of 5ghz wamt op 5ghz is wat rustiger want 2.4 kom je niet hoger als 100 Mbit vaak nog veel lager

• raptorix
quote:
herian10 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:34:
[...]

op welke frequentie 2.4 of 5ghz wamt op 5ghz is wat rustiger want 2.4 kom je niet hoger als 100 Mbit vaak nog veel lager
2.4 dus, had dat inderdaad ook al begrepen, ik twijfel of ik idd een 5ghz modem moet gaan aanschaffen, ik vind snelheid echter ook weer niet super belangrijk, zolang het nog maar wel te doen blijft, ik heb jarenlang maar 20mbit gehad, en de enkele keer dat ik iets groots moet downloaden start ik dat gewoon even voordat ik iets anders moet doen, alleen laatst was het wel erg extreem, toen had ik nog maar 5mbit en dan word het wel vervelend.

• herian10
  • Laatst online: 07:48
quote:
raptorix schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:35:
[...]

2.4 dus, had dat inderdaad ook al begrepen, ik twijfel of ik idd een 5ghz modem moet gaan aanschaffen, ik vind snelheid echter ook weer niet super belangrijk,
wat heb je toegestuurd gekregen want een TP-Link Archer C7 heeft 5ghz

• raptorix
quote:
herian10 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:26:
[...]

wat heb je toegestuurd gekregen want een TP-Link Archer C7 heeft 5ghz
Thx, wist niet dat je dat handmatig moest instellen, kom er helaas net achter dat mijn laptop geen 5ghz ondersteunt, slechtste aankoop ooit dacht dat er SSD inzat maar verkeerd gekeken, moest met nogal spoed iets aanschaffen :(
Ironisch genoeg ondersteunt mijn mobiel het wel, misschien maar teteren ;)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:14

MsG

Forumzwerver

quote:
raptorix schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 03:59:
[...]

Thx, wist niet dat je dat handmatig moest instellen, kom er helaas net achter dat mijn laptop geen 5ghz ondersteunt, slechtste aankoop ooit dacht dat er SSD inzat maar verkeerd gekeken, moest met nogal spoed iets aanschaffen :(
Ironisch genoeg ondersteunt mijn mobiel het wel, misschien maar teteren ;)
Op laptops zit het vaak alleen in luxe modellen, bij mobiele apparaten is dat wat meer gangbaar. Ik zou een 5Ghz wifi-module voor je laptop nemen, heb zelf toentertijd deze in mijn laptop geschroefd: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth (volgens mij tweedehands wel goedkoper te vinden, ik had hem voor 17,50, EDIT: Ja, hier €10,- : V&A aangeboden: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. 150 2.4 Ghz netwerken ga je nooit echt lekker mee kunnen werken, 5 Ghz is dan een betere optie.

MsG wijzigde deze reactie 16-01-2018 10:30 (26%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• raptorix
quote:
MsG schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Op laptops zit het vaak alleen in luxe modellen, bij mobiele apparaten is dat wat meer gangbaar. Ik zou een 5Ghz wifi-module voor je laptop nemen, heb zelf toentertijd deze in mijn laptop geschroefd: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth (volgens mij tweedehands wel goedkoper te vinden, ik had hem voor 17,50, EDIT: Ja, hier €10,- : V&A aangeboden: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. 150 2.4 Ghz netwerken ga je nooit echt lekker mee kunnen werken, 5 Ghz is dan een betere optie.
Ja, ik had nu 100mbit op mijn telefoon en 30 op mijn laptop, naja moet over die adapter even nadenken omdat ik niet heel vaak echt snelheid nodig heb, bij een grotere download gooi ik er wel even een kabel naar toe omdat hij recht naar mijn modem loopt. Thx voor de hulp.

• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:03
Heb hem op dd-wrt draaien. Daar kan je wifi op bepaalde tijden uitzetten. Alleen deze tijden onthoud hij niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Draai de laatste versie

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 19-02 09:49
Geen idee, die optie gebruik ik niet. Ben eigenlijk wel benieuwd of je een virtuele interface ook op tijd kan schakelen, of alleen de fysieke radio's?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
MsG schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Op laptops zit het vaak alleen in luxe modellen, bij mobiele apparaten is dat wat meer gangbaar.
Was het maar zo simpel... je ziet anno 2018 nog laptops verkocht worden voor meer dan EUR 1000 die toch maar een 2012-vintage 1x1 bgn adaptertje hebben, terwijl je gelukkig ook genoeg dingen hebt voor tweederde van dat bedrag met 2x2 ac uitgerust worden.

Het is simpelweg gevolg van nul kennis van en nul belangstelling voor WiFi (behalve dat er WiFi in zit) van de kopers. Dus de fabrikanten hebben nul reden om EUR 0.50 extra (dat zijn vaak de bedragen waar het om gaat...) uit te trekken voor iets dat exact nul extra kopers gaat opleveren, terwijl geld steken in een onzinnig snelle CPU voor het platform zich wel terugverdient. Aldus...

Gelukkig is hier een simpele remedie voor, zowel individueel als collectief: wel stilstaan bij de WiFi-oplossing voor aankoop, duidelijk laten weten aan de verkoper dat je dat doet en uiteindelijk ook geen laptop kopen dat niet minimaal competent is (2x2 MiMo dualband) ongeacht rest specs. Dan zit je zelf niet met de gebakken peren en als genoeg mensen dit doen gaan de marketeers vanzelf om :)

Soittakaa Paranoid!

• louis-lau
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10-02 12:59
Nieuwe firmware update met bandsteering en DFS kanalen!

TP-Link C7 – Firmware 2.1.1
  • Ondersteuning voor bandsteering. Indien de klant deze feature inschakelt, en de netwerknamen (SSID) zijn hetzelfde, zal een verbonden apparaat automatisch verbinden met de beste wifi frequentie
  • Ondersteuning voor meer 5GHz wifi kanalen. De kanalen 36, 40, 44, 48 konden al geselecteerd worden. Nu ook kanalen 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136 en 140
  • In de webgui wordt nu ook de huidige kanaal bandbreedte getoond indien deze op Auto staat ingesteld
  • In de webgui wordt nu een waarschuwing getoond indien het webgui inlog wachtwoord nog op de standaard fabrieks instelling staat
  • In de webgui is er nu ook een knop “Auto Channel Select”, waarmee meteen het juiste automatisch kanaal gezocht kan worden
  • De C7 start niet meer opnieuw op bij het wijzigen van een wifi instelling
  • Bij het opslaan van een instellingen backup, worden nu ook de LED lampjes instellingen opgeslagen

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
louis-lau schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:20:
Nieuwe firmware update met bandsteering en DFS kanalen!

TP-Link C7 – Firmware 2.1.1
  • Ondersteuning voor bandsteering. Indien de klant deze feature inschakelt, en de netwerknamen (SSID) zijn hetzelfde, zal een verbonden apparaat automatisch verbinden met de beste wifi frequentie
  • Ondersteuning voor meer 5GHz wifi kanalen. De kanalen 36, 40, 44, 48 konden al geselecteerd worden. Nu ook kanalen 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136 en 140
  • In de webgui wordt nu ook de huidige kanaal bandbreedte getoond indien deze op Auto staat ingesteld
  • In de webgui wordt nu een waarschuwing getoond indien het webgui inlog wachtwoord nog op de standaard fabrieks instelling staat
  • In de webgui is er nu ook een knop “Auto Channel Select”, waarmee meteen het juiste automatisch kanaal gezocht kan worden
  • De C7 start niet meer opnieuw op bij het wijzigen van een wifi instelling
  • Bij het opslaan van een instellingen backup, worden nu ook de LED lampjes instellingen opgeslagen
Welke firmware bedoel je dan?
Ik zie nog de versie van 2017-08-03 Staan op de site.

• louis-lau
quote:
MikeyMan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Welke firmware bedoel je dan?
Ik zie nog de versie van 2017-08-03 Staan op de site.
v2.1.1 - staat zo te zien nog niet op de site.

"Deze update is in de ochtend van 31 januari 2018, voor 06:00 uitgerold voor 50% van de klanten. Twee weken later zullen de rest van de klanten geüpdated worden. Nieuwe installaties ontvangen, na de volledige uitrol, automatisch de nieuwe firmware in de eerste nacht na installatie. Het apparaat moet daarvoor wel aangesloten zijn op het internet."

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
louis-lau schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:17:
[...]

v2.1.1 - staat zo te zien nog niet op de site.

"Deze update is in de ochtend van 31 januari 2018, voor 06:00 uitgerold voor 50% van de klanten. Twee weken later zullen de rest van de klanten geüpdated worden. Nieuwe installaties ontvangen, na de volledige uitrol, automatisch de nieuwe firmware in de eerste nacht na installatie. Het apparaat moet daarvoor wel aangesloten zijn op het internet."
Dan heb je het over de originele Ziggo firmware dus?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie dat er voor de US versie in januari een update is geweest van TP-Link zelf:
quote:
Archer C7(US)_V2_180114

Published Date: 2018-01-17 Language: Multi-language File Size: 10.63 MB

Modifications and Bug Fixes:

Bug Fixed
1. Fixed the WPA2 Security (KRACKs) Vulnerability.
2. Fixed the bug in resolving some specific domains when the router works as DNS server.
New Features/Enhancement
1. Added SMBv2 support in the USB sharing.
2. Improved router's performance on the 2.4G wireless network.

Notes:

For Archer C7 (US) V2.
Voor Europa nog niet beschikbaar.

• KingCrash
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-02 14:43

KingCrash

Angry Rabbit

quote:
MikeyMan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:50:
[...]

Dan heb je het over de originele Ziggo firmware dus?
ik kan de changelog nergens vinden? @louis-lau waar heb je deze gevonden?

Angry Rabbit

• louis-lau
quote:
KingCrash schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:53:
[...]

ik kan de changelog nergens vinden? @louis-lau waar heb je deze gevonden?
Changelog is inderdaad niet op internet te vinden ;) Vandaar dat ik dacht dat ik hem even zou delen.

Het gaat inderdaad om de originele Ziggo firmware.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Volgens mij is mijn C7 aan het sterven oid..

de 5ghz radio klapt er continu uit.. zowel onder DD-WRT, Lede, Ziggo & TP-Link Firmware :/
ongeacht welk kanaal ik dat ding zet..zelfs op 36/40/44/48
dat ruled DFS kanalen etc imo al uit.. :/

na een minuut of 5~10 knalt die gewoon er uit.. ongeacht of er nou wel of geen clients verbonden zijn.. of er traffic is of niet...

nou heb ik ergens nog een WLE900VX QCA9880 miniPCIE adapter liggen..
en het lijkt er op dat er in de Archer ook gewoon een miniPCIE kaartje zit met die zelfde chipset?
zou dit uitwisselbaar zijn?

enige issue die ik zie is dat de schroefgaatjes niet gaan matchen :+

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Toch maar eens geprobeerd.. en Hell it works! :-)
hij lijkt stabieler te zijn dan met de originele module er in..

laatste DD-WRT build er op.. (v3.0-r33342 std, als ik de laatste beschikbare er op flash?!)

en als we dan toch bezig zijn heb ik ook nog even een broadcom kaartje geprobeerd.. router start wel op..
maar de kaart wordt foutief herkent ( goh :P )

verder hebben we met de WLE900VX nog een bonus feature....
deze ondersteunt 2.4 EN 5ghz terwijll de originele adapter alleen 5ghz lijkt te ondersteunen ;)
nuttig? nee..
had liever dat beide adapters als module uitgevoerd waren.. had ik er mooi 2x 5ghz van kunnen maken :D

• Lope25
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-02 19:15
Hallo
Ik heb mijn ziggo extender geflashst naar ziggoFW-to-tplink-150427
Daarna update gedaan naar Archer C7(EU)_V2_170803
Nu wil ik graag terug naar ziggoFW-to-tplink-150427
Hoe moet ik dit aanpakken?
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*