Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rjn27
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-03 18:07
Hoi Allemaal,

Ik heb ook dit Wifi punt besteld hij komt op de slaapkamer van mijn zoon als acesspoint.
Nu is mijn vraag als we in de toekomst over willen stappen naar KPN ondersteund dit acesspoint dan IGMP snooping eventueel na flash.
En mijn volgende vraag kan je instellen dat de Wifi radio´s snachts zich zelf uitzetten?

Alvast bedankt.

• Archimond
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Hoe kan ik van Gargoyle of LEDE naar TP link firmware?
Moet ik dan eerst openwrt_webrevert gebruiken.
Daarna TP link firmware flashen van topicstarter?
quote:
Stalensnuitje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:52:
Ter info: ook de laatste DD-WRT release (r33006) draait als een zonnetje.
r33006 download: http://www.dd-wrt.com/sit...%2Ftplink_archer-c7-v2%2F

Wat is het verschil tussen tplink_archer-c7-v2-US.bin / IL.bin en de gewone?

Lenovo ideapad 500 | Oneplus One

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-05 16:55
quote:
Archimond schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:32:
r33006 download: http://www.dd-wrt.com/sit...%2Ftplink_archer-c7-v2%2F

Wat is het verschil tussen tplink_archer-c7-v2-US.bin / IL.bin en de gewone?
Van het DD-WRT forum:
quote:
US for routers made for US (or North America), only channels 1-11 available and wireless regulatory domain differences (available channels and allowed tx power levels)
IL is for Israel
Inmiddels draait bij mij r33345 (release date 11-09), nog geen enkel issue gehad eigenlijk :)

• SMSfreakie
  • Niet online
enige issue die ik had met mn vorige DD-WRT build (van toen ziggo die dingen net ging uitleveren :+ ) was dat de 5ghz radio bij veel traffic er uit vloog.. maar met de huidige (r33342) lijkt er geen probleem meer te zijn :)

• Archimond
  • Laatst online: 18:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Heeft iemand naast DD-wrt ook openwrt met gargoyle en originele tp link firmware met elkaar vergeleken?
Zijn ze allemaal even snel en stabiel op 2,4ghz en 5ghz?

Ik kan nog voor een lage prijs TP-Link C9 overnemen, maar is die wel sneller op 2,4ghz en 5ghz? De antennes zijn wel korter en heeft dezelfde broadcom chipset als de AC68U en Netgear R7000.

Lenovo ideapad 500 | Oneplus One

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:33

RJC82

What's the rumpus?

Naar aanleiding van dit topic ook een Ziggo puntje gescoord. Was gelukkig een versie 1, dus weinig gedoe met naar de TP-Link software te komen. Nu DD-WRT r33215 erop staan, maar ik twijfel wel. Merk hier met de Wi-Fi instellingen weinig verschil in bereik, ook met 9dBa antenne. Kan meer kanalen kiezen, maar gelukkig is 5Ghz nog geen probleem. Op 2,4Ghz echt teveel in de buurt (altijd 40+ netwerken) of mijn laptop is te goed :P

Ik merk ook dat alle ledjes anders reageren. Power is het zelfde, WPS staat om de een of andere reden altijd aan. De rest staat uit, behalve wanneer er connectie is. Bij USB ook maar 1 lampje, hoop dat het niet wat zegt over de werking van beide. De schakelaar voor Wi-Fi uitzetten heeft geen functie meer, dat vind ik wel jammer.

Nobody knows anybody. Not that well.

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-05 19:25
quote:
Archimond schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:43:
Heeft iemand naast DD-wrt ook openwrt met gargoyle en originele tp link firmware met elkaar vergeleken?
Zijn ze allemaal even snel en stabiel op 2,4ghz en 5ghz?

Ik kan nog voor een lage prijs TP-Link C9 overnemen, maar is die wel sneller op 2,4ghz en 5ghz? De antennes zijn wel korter en heeft dezelfde broadcom chipset als de AC68U en Netgear R7000.
Gargoyle niet gebruikt maar geen verschil tussen DD-wrt en Openwrt (behalve dan dat ik persoonlijk de laatste fijner vind). Volgens mij gebruiken ze allemaal dezelfde open source drivers voor de radios (weet ik niet zeker) dus is het allemaal ongeveer hetzelfde.

TP-Link is iets sneller op 5 GHz, daar is al best veel over geschreven. Op 2,4 GHz geen verschil tussen TP-Link en andere firmware.

Voor snelheid maakt het niet heel erg veel uit heb ik het idee, het is meer de extra mogelijkheden. Zo had ik in een half uur een guest-netwerk op een ander subnet met QOS werkend voor Airbnb gasten :+

• Katwijck1
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-01 18:27

Katwijck1

Be Warcrafted

Goedemiddag,

Vanuit Ziggo krijg ik deze zgn "Wifi Booster" gratis aangeboden (100% korting zoals staat vermeld op bevestiging). Er staat echter wel vermeld dat deze in bruikleen is.

Geld dit ook als je het apparaat "koopt" of is het dan wel je eigendom ?

My life for the Horde

• RJC82

RJC82

What's the rumpus?

quote:
Katwijck1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:24:
Goedemiddag,

Vanuit Ziggo krijg ik deze zgn "Wifi Booster" gratis aangeboden (100% korting zoals staat vermeld op bevestiging). Er staat echter wel vermeld dat deze in bruikleen is.

Geld dit ook als je het apparaat "koopt" of is het dan wel je eigendom ?
Als je iets koopt, dan is het jouw eigendom. Of er moet iets heel raars staan in de overeenkomst, maar dat lijkt me stug en niet bindend. Of er moet een soort 'terugkoopbeding' in staan.

Iemand hier met DD-WRT een (netwerk)printer aangesloten gekregen? Ik heb allerlei handleidingen gevolgd, maar krijg geen contact. USB werkt wel, want een netwerk USB opslag krijg ik te zien.

RJC82 wijzigde deze reactie 14-09-2017 14:11 (4%)

• RJC82

RJC82

What's the rumpus?

quote:
rjn27 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:22:
...
En mijn volgende vraag kan je instellen dat de Wifi radio´s snachts zich zelf uitzetten?

Alvast bedankt.
Met DD-WRT kan dit in ieder geval wel heb ik gezien. Daar zit het onder Radio Time Restrictions => Radio Scheduling.

Niemand een idee over de printer service? Via Putty inloggen en dan kijken op welke poort de printer zit heeft geen resultaat. Met het commando 'lsusb' komt er helemaal niets terug. Sowieso het idee dat ik via Putty niets terug krijg, waar zou dat aan kunnen liggen? Ik heb alle instelling voor SSH nagekeken en die staan, volgens mij, goed.

• Stalensnuitje
quote:
RJC82 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:10:
[...]
Iemand hier met DD-WRT een (netwerk)printer aangesloten gekregen? Ik heb allerlei handleidingen gevolgd, maar krijg geen contact. USB werkt wel, want een netwerk USB opslag krijg ik te zien.
Ja, ik heb mijn SCX-3205W al jaren (bekabeld) aan het netwerk hangen, dat leverde bij de overgang naar DD-WRT ook geen enkel probleem op eigenlijk.

Ik heb 'm alleen een vast IP toegewezen en that's it. Werkt perfect, zowel vanaf de laptop (Win10) als telefoon (Android) :)

Stalensnuitje wijzigde deze reactie 21-09-2017 10:56 (12%)

• RJC82

RJC82

What's the rumpus?

@Stalensnuitje Ik heb geen mogelijkheid om met Wi-Fi of UTP te werken.Het gaat hier om een USB printer, die ik niet werkend krijg.

• rfbroek
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-02 04:33
quote:
Dav1d schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:07:
...offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00. Vervolgens een nieuwe checksum berekenen (ik heb hier "mktplinkfw" voor gebruikt), plaats deze op 0x4C t/m 0x5B.
De nieuwste firmware binary aanpassen lukt mij wel met een HEX editor.

Alleen snap ik niet hoe ik een checksum moet berekenen. Moet dat een SHA-1 of MD5 sum zijn? en hoeveel bits?
En zodra je de checksum invult in de besproken velden zou de checksum van het totaal toch ook weer veranderen? Beetje paradoxaal eigenlijk..

Zou iemand kunnen uitleggen hoe ik (en anderen die zelf de firmware willen aanpassen) het moet doen?
Vr groet

rfbroek wijzigde deze reactie 03-10-2017 20:13 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rfbroek
quote:
Dav1d schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:56:
[...]
Niet doen!....Nadat versie 160616 is geinstalleerd, accepteert hij alleen nog gesigneerde en/of versleutelde firmware. Dat betekent dat je niet meer terug kunt naar Ziggo, OpenWrt of DD-WRT firmware....... Nu lijkt de lock serieus van aard.
Ook deze lock is simpel op te lossen door een reeks bytes te veranderen in de BIN file. :)

Ik zou best wat firmware willen aanpassen en hier posten, maar ik krijg de mktplinkfw tool om de checksum te berekenen niet aan het draaien in Windows, en van Linux heb ik geen verstand. :(

• TerrorToetje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 26-01 09:51
quote:
rfbroek schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:18:
[...]

Ook deze lock is simpel op te lossen door een reeks bytes te veranderen in de BIN file. :)

Ik zou best wat firmware willen aanpassen en hier posten, maar ik krijg de mktplinkfw tool om de checksum te berekenen niet aan het draaien in Windows, en van Linux heb ik geen verstand. :(
Ik kan wel met Linux overweg dus mischiens dat je me een bericht kunt sturen met wat er precies moet gebeuren ik zou graag een LEDE firmware op deze router zetten :)

• pin_point
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
Nou ik heb het ook voor elkaar :+ dacht ik kan wel 'even' upgraden van openwrt (chaos calmer) naar de laatste lede, niet dus }:|

Blijft de router in een bootloop hangen, al geprobeerd om de ziggo fw te flashen evenals via tftp de webreverts uit de TS, maar ook daarna weer bootloop.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

• rfbroek
@ pin-point Er staan in dit topic diverse recovery methodes. Zoek even op "recovery" :9

@ TerrorToetje Een vriend van mij gaat de tool compilen voor Windows. Zodra ik die heb zal ik hem hier delen en kunnen we misschien wat firmware aanpassen. Ik zal dan ook uitleggen hoe we de lock van versie 160616 kunnen omzeilen :)

Kijk eventueel alvast hier: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=64002&p=3

En hier: https://github.com/lede-p...re-utils/src/mktplinkfw.c

• pin_point
Je doelde neem ik aan onder andere op deze post; (nickyb2 in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7")

Diezelfde methode heb ik een andere keer de C7 weer werkend gekregen en heb ik vanmiddag ook reeds gebruikt.
De firmware wordt volgens de log van de tftp server overgestuurd en niet heel kort daarna herstart het apparaat weer om vervolgens weer in de bootloop te blijven hangen.

Als het er op uitkomt dat ik de router open moet schroeven en een USB serial kabeltje op het bord moet solderen dan is het maar zo, maar hoop graag het probleem op te lossen zonder 't apparaat open te schroeven.

Resumť;
- Router komt in recovery wanneer de router wordt opgestart met de wps knop ingedrukt
- Recovery firmware wordt gedownload van de tftp server
- Diverse firmwares geprobeerd o.a. '-to-tplink, -to-openwrt(had deze nog liggen), -to-ddwrt -to-lede, ziggo-AP fw 2.0, lede-squashfs-factory'

Kan het zijn dat ik iets anders in de router softwarematig gesloopt heb?

• rfbroek
Heb je de images wel steeds hernoemd naar "ArcherC7v2_tp_recovery.bin" ?

• TerrorToetje
quote:
rfbroek schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:39:
@ pin-point Er staan in dit topic diverse recovery methodes. Zoek even op "recovery" :9

@ TerrorToetje Een vriend van mij gaat de tool compilen voor Windows. Zodra ik die heb zal ik hem hier delen en kunnen we misschien wat firmware aanpassen. Ik zal dan ook uitleggen hoe we de lock van versie 160616 kunnen omzeilen :)

Kijk eventueel alvast hier: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=64002&p=3

En hier: https://github.com/lede-p...re-utils/src/mktplinkfw.c
Thanks, ondertussen weet ik precies wat er moet gebeuren. :9

• pin_point
Ja de firmwares heb ik hernoemd naar "ArcherC7v2_tp_recovery.bin" ook v3 geprobeerd (ergens anders gevonden) maar dan kreeg ik in de log terug dat ArcherC7v2_tp_recovery.bin niet gevonden kon worden.

Heb mijn soldeerbout uitgeleend, dus zal daar even op moeten wachten tot ik deze terug heb.

• rfbroek
quote:
TerrorToetje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:47:
[...]Thanks, ondertussen weet ik precies wat er moet gebeuren. :9
Dat dacht ik al, vandaar dat ik die links plaatste :9 :*)

Intussen heb ik ook een windows exe kunnen compilen, maar die geeft (nog) niet de juiste checksums. Ik weet niet of mktplinkfw bij jou wel goed werkt, maar kijk er dus mee uit! Je kan hem testen door een officiele firmware versie te checken.

Kan jij eventueel een werkende Windows executable compilen?

• rfbroek
quote:
pin_point schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:07:
Ja de firmwares heb ik hernoemd naar "ArcherC7v2_tp_recovery.bin" ook v3 geprobeerd (ergens anders gevonden) maar dan kreeg ik in de log terug dat ArcherC7v2_tp_recovery.bin niet gevonden kon worden.

Heb mijn soldeerbout uitgeleend, dus zal daar even op moeten wachten tot ik deze terug heb.
Kijk uit met die seriele poort, de router draait op 3.3 Volt en als je hem rechtstreeks op USB aansluit kan je schade aanrichten.

Verder dacht ik dat er in dit topic nog meer stond over recovery firmware laden via een command prompt. Maar dan moet ik 29 pagina's doorspitten om het zeker te weten :-(

• TerrorToetje
quote:
rfbroek schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:51:
[...]

Dat dacht ik al, vandaar dat ik die links plaatste :9 :*)

Intussen heb ik ook een windows exe kunnen compilen, maar die geeft (nog) niet de juiste checksums. Ik weet niet of mktplinkfw bij jou wel goed werkt, maar kijk er dus mee uit! Je kan hem testen door een officiele firmware versie te checken.

Kan jij eventueel een werkende Windows executable compilen?
Ik zou als ik eerlijk ben het gewoon bij Linux houden, alles OpenWRT gerelateerd is Linux.
Zelf heb ik geen nieuwere bootloader die het nieuwe veld updateFirmware heeft omdat ik nooit de officiele firmware heb geinstalleerd. En als ik eerlijk ben ik ook niet van plan om deze laatste firmware te installeren aangezien dit ook de uboot veranderd :)

Ubuntu dus en dan https://forum.lede-projec...-guide-compiling-lede/431

Ik denk dat je veel plezier aan Linux kunt beleven, mocht je ervan af zien zal ik dit weekend proberen wat nieuwe images te maken :)

TerrorToetje wijzigde deze reactie 09-10-2017 20:53 (3%)

• rfbroek
Heb je mktplinkfw al eens in Linux gebruikt?
Ik heb hem wel aan de gang in windows, maar hij geeft niet de goede checksums :-(

Zou je mij willen helpen door de hier geposte ziggoFW-to-tplink-150427.bin te inspecteren?
(staat ook hier: http://www.rfbroek.dds.nl...goFW-to-tplink-150427.bin )

Opdracht: ./mktplinkfw -i ziggoFW-to-tplink-150427.bin

En kan je dan misschien een screenshot plaatsen?

Bij mij krijg ik dit:

De juiste checksum moet zijn: 70 a6 a3 72 36 68 af 84 e6 8f 59 8a 14 49 e7 4d (die staat ook in de bin op de juiste plaats). Maar bij mij suggereert mktplinkfw dat het geen valide checksum is, en anders zou moeten zijn. Daar gaat dus iets fout met berekenen. Ik ben benieuwd hoe jouw versie het onder Linux doet _/-\o_

rfbroek wijzigde deze reactie 10-10-2017 04:03 (7%)

• rfbroek
En welke Linux versie zou je adviseren voor mij als beginner?
Ik twijfel tussen Ubunte en Mint :9

EDIT: Heb nu Mint 18.2 draaien in Virtualbox, ga vanavond eens kijken of ik daar zelf dan ook verder mee kom. Zo ja dan maak ik mijn PC multiboot. Ik ben al 50 maar het is nooit te oud om te leren :)

rfbroek wijzigde deze reactie 10-10-2017 06:47 (71%)

• TerrorToetje
quote:
rfbroek schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:27:
En welke Linux versie zou je adviseren voor mij als beginner?
Ik twijfel tussen Ubunte en Mint :9

EDIT: Heb nu Mint 18.2 draaien in Virtualbox, ga vanavond eens kijken of ik daar zelf dan ook verder mee kom. Zo ja dan maak ik mijn PC multiboot. Ik ben al 50 maar het is nooit te oud om te leren :)
Dat is dus de instelling, het is een mooie OS en ja het is even wennen vooral het installeren van packages maar de community eromheen is zo groot. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je met de documentatie die er is een heel eind gaat komen. :)

Mint is een prima keuze om mee te beginnen :)

• rfbroek
Zou je voor mij nog die test met mktplinkfw willen doen misschien?

Of misschien kan jij hem compilen en naar mij sturen? (of posten) Ik krijg hem zelf (nog) niet gecompiled in Mint.

rfbroek wijzigde deze reactie 10-10-2017 20:33 (22%)

• TerrorToetje
quote:
rfbroek schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:29:
Zou je voor mij nog die test met mktplinkfw willen doen misschien?

Of misschien kan jij hem compilen en naar mij sturen? (of posten) Ik krijg hem zelf (nog) niet gecompiled in Mint.
Dat wordt niks voor vandaag, zo voetbal! daarna ZzzzZzzz

Zal morgen even kijken :)

• rfbroek
Dankje :) :)F

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Telkens zie ik op tv reclame van ziggo over de ziggo power promise, dus uit nieuwsgierigheid ging ik even kijken. Wat vroeger "Extra WiFi-punt" werd genoemd, heet nu blijkbaar "Wifibooster via een internetkabel". Deze zijn nog steeds te koop voor 59 euro en maximaal 1 per klant.

Het viel mij alleen op als je een afspraak maakt met een engineer de volgende Actievoorwaarden gelden:
quote:
• De Power Promise start vanaf 4 september 2017.
• De Power Promise is onderdeel van de
installatiegarantie.
• De installatiegarantie inclusief Power Promise is voor:
- Nieuwe internetklanten van Ziggo die een nieuw
modem in bruikleen krijgen.
- Alle verhuizende internetklanten van Ziggo.
- Bestaande internetklanten van Ziggo die een nieuw
modem in bruikleen krijgen door aanpassingen
van hun pakket. Of bestaande klanten met een
Ziggo Mediabox XL waarvan de modemfunctie
wordt gebruikt, die wisselen naar een los modem
naast de Mediabox.
• De Power Promise als onderdeel van de
installatiegarantie houdt in:
- Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd.
- Een eenvoudig doe-het-zelf installatiepakket.
Kom je er niet uit of is de wifi niet perfect?
Neem dan contact op.
- Als het nodig is stuurt Ziggo dan een Engineer
(monteur). De Ziggo Engineer voert een wifiscan
uit binnen je huis, waar je aangeeft wifi te gebruiken.
- Als de downloadsnelheid via wifi op ťťn of meer
van die plekken op zowel 2.4GHz als 5GHz minder
dan 20Mbit/s is, plaatst de monteur kosteloos
een Ziggo Wifibooster. De Wifibooster is dan
jouw eigendom.
• Per adres wordt maximaal ťťn Ziggo Wifibooster
kosteloos gegeven.

• Om een dienst van Ziggo af te nemen heb je Kabel
TV nodig.
• De minimale contractperiode is 12 maanden. En daarna
maandelijks opzegbaar.
• Ziggo kan je aanvraag afwijzen, bijvoorbeeld als er nog
facturen onbetaald zijn.
• Niet tevreden? Na acceptatie van je aanvraag heb je 14
kalenderdagen bedenktijd.
• Ziggo heeft het recht om deze actie zonder opgaaf van
reden per direct te beŽindigen en/of aan te passen.
Een gratis WiFi booster dus en als ik naar de tarieven kijk, lijkt er geen kosten aan de monteursbezoek te zijn.

Alleen zal zo'n gratis bezoek niet voor iedereen gelden denk ik.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:59
2e regel: de Power Promise is onderdeel van de installatiegarantie. Buiten de installatiegarantie (28 dgn bij pakketwijziging, nieuw los modem, verhuizing=nieuwe install) moet je dus gewoon dokken. En volgens mij dan ook die §59 voor die Wifibooster. (4e alinea, als onderdeel van).

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• rfbroek
quote:
Dank voor de hulp. Al wakker intussen? :9

Met hulp van een ander forum heb ik mktplinkfw nu draaiend in Linux.
Ik ga nog proberen om het ook in Windows aan de gang te krijgen, maar dat is voor later.

De vraag is nu of er hier mensen zijn die de laatste officiŽle TPlink firmware hebben geladen en nu niet meer terug kunnen. Dan wil ik wel proberen om een nieuwe firmware te maken die een versie (of 2) terug gaat, en vandaar is dan weer Openwrt etc van de TS te installeren. Intussen zal ik ook kijken of ik nieuwere versies kan maken.

rfbroek wijzigde deze reactie 15-10-2017 02:52 (5%)

• capsoft
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-05 16:17
Misschien stel ik mijn vraag niet in het juiste topic, maar ik ben dus pas sinds vanochtend op de hoogte van dit fenomeen. Ik las er namelijk over in de comments van de lede release: downloads: LEDE 17.01.3
maar goed, ik vroeg mij af of er statistieken zijn van wie welke firmware nu draait.
wie draait de officiele tplink firmware, wie openwrt en wie lede? en welke is het meest stabiel en beste voor wifi perf (anno 2017)
Ik ben namelijk op zoek naar een vervanging van mijn linsys e4200 en aangezien deze ook dual band dual radio is EN de AC standaard aan kan en betaalbaar is. Is mijn oog al enige tijd geleden op de C7 gevallen. Ook op dat ik op een andere (niet tweakers, sorry) website las dat deze een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

ps. Heb nu ook alternatieve firmware op mijn linksys (tomato https://advancedtomato.com/downloads/router/e4200v1) dus daar schrik ik niet van terug.

• TerrorToetje
quote:
capsoft schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:56:
Misschien stel ik mijn vraag niet in het juiste topic, maar ik ben dus pas sinds vanochtend op de hoogte van dit fenomeen. Ik las er namelijk over in de comments van de lede release: downloads: LEDE 17.01.3
maar goed, ik vroeg mij af of er statistieken zijn van wie welke firmware nu draait.
wie draait de officiele tplink firmware, wie openwrt en wie lede? en welke is het meest stabiel en beste voor wifi perf (anno 2017)
Ik ben namelijk op zoek naar een vervanging van mijn linsys e4200 en aangezien deze ook dual band dual radio is EN de AC standaard aan kan en betaalbaar is. Is mijn oog al enige tijd geleden op de C7 gevallen. Ook op dat ik op een andere (niet tweakers, sorry) website las dat deze een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

ps. Heb nu ook alternatieve firmware op mijn linksys (tomato https://advancedtomato.com/downloads/router/e4200v1) dus daar schrik ik niet van terug.
Voor de Archer C7 V2 is dit absoluut de Lede firmware:

https://github.com/infini...xx-optimized-archer-c7-v2

De wifi drivers zijn goed geoptimaliseerd door een project genaamd:

https://www.bufferbloat.net/projects/make-wifi-fast/wiki/

Ik zou niet naar de laatste officiŽle firmware flashen omdat de loader daarin is bijgewerkt en het flashen van een firmware van een derde nieuwe aanpassingen nodig heeft, zie de berichten van @rfbroek .

Groet,

• TerrorToetje
quote:
rfbroek schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 02:41:
[...]

Dank voor de hulp. Al wakker intussen? :9

Met hulp van een ander forum heb ik mktplinkfw nu draaiend in Linux.
Ik ga nog proberen om het ook in Windows aan de gang te krijgen, maar dat is voor later.

De vraag is nu of er hier mensen zijn die de laatste officiŽle TPlink firmware hebben geladen en nu niet meer terug kunnen. Dan wil ik wel proberen om een nieuwe firmware te maken die een versie (of 2) terug gaat, en vandaar is dan weer Openwrt etc van de TS te installeren. Intussen zal ik ook kijken of ik nieuwere versies kan maken.
Sorry ik slaap nog, nee gewoon erg druk aangezien je het werkend hebt kun je nu nieuwe images maken?
Je zou ook zelf de Archer C7 kunnen bijwerken naar de laatste versie, en zodoende testen :)

Ik kan ook naar de laatste officiŽle firmware gaan op het moment dat je de checksums goed kunt berekenen. :)

• capsoft
Bedankt TerrorToetje! Als ik je bericht zo lees ga ik er vanuit dat het dus onwijs goede prijs/kwaliteit is. En dat het dus zeker is aan te raden om mijn 2011 router te vervangen door deze met AC support en Lede firmware.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/332369;276000/

• TerrorToetje
quote:
capsoft schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:08:
Bedankt TerrorToetje! Als ik je bericht zo lees ga ik er vanuit dat het dus onwijs goede prijs/kwaliteit is. En dat het dus zeker is aan te raden om mijn 2011 router te vervangen door deze met AC support en Lede firmware.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/332369;276000/
Het is absoluut een van de beste betaalbare modellen, ik weet niet welke provider je hebt maar de wan troughput is ongeveer 854 mb's zou voldoende moeten zijn. En als je een groot huis hebt kun je eventueel ook meerdere ophangen en fast-roaming gebruiken :)

https://www.reddit.com/r/...t_80211r_roaming_working/

TerrorToetje wijzigde deze reactie 16-10-2017 15:14 (6%)

• capsoft
Ik heb Ziggo dus die 854mb/s haal ik niet haha. Mijn huis is niet zo groot, maar de verdiepingsvloer is te veel weerstand voor mijn linksys e4200 en antieke ipad2
Bedankt voor de interessante link. Ik had nog nooit gehoord van 802.11r en bedankt voor het advies!

• rfbroek
quote:
TerrorToetje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:08:
[...]Sorry ik slaap nog, nee gewoon erg druk aangezien je het werkend hebt kun je nu nieuwe images maken?
Je zou ook zelf de Archer C7 kunnen bijwerken naar de laatste versie, en zodoende testen :)

Ik kan ook naar de laatste officiŽle firmware gaan op het moment dat je de checksums goed kunt berekenen. :)
Ja die checksums kan ik nu berekenen.
Nieuwe images maken kan ik niet, wel bestaande modificeren dus :)

Trouwens - Zo te zien is die lede-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-eu.bin versie al aangepast om over de nieuwste originele ArcherC7v2_en_eu_3_15_1_up_boot(160616).bin firmware heen te kunnen flashen. Is dat de nieuwste LEDE versie, of juist een bestand om hem naar fabrieksfirmware terug te flashen?

Ik weet verder niks van lede of openwrt af, ik wil mijn C7 op de nieuwste TPlink firmware draaien. Maar ik wil wel de optie behouden om ooit openwrt te gaan draaien, vandaar mijn interesse in het aanpassen van de binaries.

Overigen verwacht ik dat de nieuwere openwrt en lede versies wel aangepast worden om over de laatste tplink software heen te kunnen. Maar goed het is ook gewoon leuk om het zelf te doen :)

rfbroek wijzigde deze reactie 17-10-2017 01:49 (25%)

• TerrorToetje
quote:
rfbroek schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 01:39:
[...]

Ja die checksums kan ik nu berekenen.
Nieuwe images maken kan ik niet, wel bestaande modificeren dus :)

Trouwens - Zo te zien is die lede-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-eu.bin versie al aangepast om over de nieuwste originele ArcherC7v2_en_eu_3_15_1_up_boot(160616).bin firmware heen te kunnen flashen. Is dat de nieuwste LEDE versie, of juist een bestand om hem naar fabrieksfirmware terug te flashen?

Ik weet verder niks van lede of openwrt af, ik wil mijn C7 op de nieuwste TPlink firmware draaien. Maar ik wil wel de optie behouden om ooit openwrt te gaan draaien, vandaar mijn interesse in het aanpassen van de binaries.

Overigen verwacht ik dat de nieuwere openwrt en lede versies wel aangepast worden om over de laatste tplink software heen te kunnen. Maar goed het is ook gewoon leuk om het zelf te doen :)
Mocht die lede-ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory-eu.bin al aangepast zijn dan is dat genoeg, op het moment dat LEDE erop geinstalleerd is hoef je geen zorgen meer te maken over toekomstige updates

De factory images zijn bedoeld om over de orginele software te flahen en de sysupgrade versie om vervolgens steeds te updaten :).

• Dennisgn
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 27-12-2017
Ik heb mn ziggo wifi punt geflasht op dd-wrt
Maar ik vindt het niet wat
Hoe krijg ik hem weer terug op de orignele of van tp link de software ??

Volgende heb ik al geprobeerd zonder succes

Via upgrade in dd-wrt naar ziggo firmware van ziggo de site geprobeerd

En de bin file tplink die hier is gedeeld
Ook zonder succes
De router blijft naar succesvol geupdate te zijn weer op dd-wrt
Iemand enig idee wat ik moet doen ???

• t link
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Nice, eerste wat ik deed was LEDE flashen en update naar de laatste LEDE (17.01.4) (hoogstens 5 minuten werk) toen ik hem binnenhad en meteen nog een gekocht. Onverslaanbaar voor 25 euro tweedehandsje, zo goedkoop krijg je ze nieteens van ali. Gewoon hele doos met alles in originele verpakking en antikrascondoom er nog op geplakt.

Bare PCB

Van binnen zijn die dingen wel lichtelijk een rotzooitje, zat nog een nieuw labeltje op zn plakvel aan de LAN chip geplakt met een stukje schilderstape. Overigens is de 2.4Ghz (zoals te verwachten was) helemaal niet via de externe antenne ookal sugereren ze dat wel op de TP-link site, en zijn de antene's hand gesoldeerd aan het moederbord en de koperplaatjes. De 5Ghz NIC word door schroefjes, ringetjes en boutjes op het bord gehouden wat niet echt praktisch is. Had stiekem toch gehoopt dat de 2.4ghz ook een NIC was met nette stekkertjes maar voor de prijs heb ik 0 recht tot klagen, het zal ook geen zak uitmaken als je niet eraan wil modden.

EDIT:

Wat een bizare bevinding, de ziggo versie heeft bij mij in ieder geval twee 512mb ram chips (zentel A3R12E40CBF)! theoretisch gezien heeft deze router dus 1gb ram ipv 128mb ram (de originele c7 ac1750 heeft twee windbond chips, welke kan ik niet zien op de fotos)! dat zou best interesant zijn als die volledig benut konden worden

t link wijzigde deze reactie 22-10-2017 10:01 (20%)
Reden: aanvulling

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

• rfbroek
De router heeft 1024 megaBIT (Mb) geheugen, en dat is dus 128 megaBYTE (MB) :)

rfbroek wijzigde deze reactie 22-10-2017 11:31 (6%)

• t link
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
quote:
rfbroek schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:29:
De router heeft 1024 megaBIT (Mb) geheugen, en dat is dus 128 megaBYTE (MB) :)
Ah verhip, rot Mb en MB ook haha. Ach alsnog interesant spul :p

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

• Validname
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-10-2017
quote:
Dennisgn schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:04:
Ik heb mn ziggo wifi punt geflasht op dd-wrt
Maar ik vindt het niet wat
Hoe krijg ik hem weer terug op de orignele of van tp link de software ??

Volgende heb ik al geprobeerd zonder succes

Via upgrade in dd-wrt naar ziggo firmware van ziggo de site geprobeerd

En de bin file tplink die hier is gedeeld
Ook zonder succes
De router blijft naar succesvol geupdate te zijn weer op dd-wrt
Iemand enig idee wat ik moet doen ???
Ik had hetzelfde probleem. Maar dan van TP-link naar originele ziggo. Komt waarschijnlijk doordat hij niet door de versiecheck komt bij de kernel.

Mijn hardware had als versie 00000 etc. terwijl de firmware op iets van 7c0000 stond.

Ik heb de nieuwe ziggo firmware aangepast, en deze slikt ie wel zonder problemen.

Aangepaste ziggo 2.0FW bin
Aangepaste ziggoFW-to-tplink-150427 bin

Ik hoop dat het werkt voor je!

Validname wijzigde deze reactie 24-10-2017 22:26 (7%)

• Yodocus
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:07
Gisteravond mijn kersverse Ziggo Wifibooster gelfashed met de ROM van TS en daarna met actuele versie van Lede. Voor de probeer adblock package geÔnstalleerd incl. luci-app want dat was eigenlijk het doel. Kan de Raspberry Pi met pi-hole weer wat anders gaan doen.
Reclames worden vrij goed geweerd van webpagina's maar sommige domeinen blijken toch bereikbaar te zijn ondanks dat ze op de Shalla filterlijst voorkomen.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

• bws1989
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-05 20:04
Iemand enig idee hoe ik vanaf de laaste versie van lede naar ddrwrt ga?
lede is voor mij toch iets te ingewikkeld
:)

Inmiddels is het gelukt 😀, openwrt revert geflashed en daarna naar ddwrt.

bws1989 wijzigde deze reactie 31-10-2017 05:03 (28%)

• jaspersvensk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-05 22:23
Ik postte onderstaande een paar dagen geleden in het Ziggo topic, maar ik denk dat het hier ook niet misstaat.

Ik belde dit weekend de klantenservice voor bridge van mijn connectbox. De medewerker vroeg of ik problemen had met mijn wifi, nou valt dat best mee maar ik zei dat ik er mee bezig was. Mij werd een gratis wifibooster aangeboden, zou een actie zijn. Ik heb hem geaccepteerd, er zouden verder geen enkele kosten aan verbonden zijn dus hou hem achter de hand voor het moment ik echt wifiproblemen krijg :)

Ging hierbij wel om die TP-Link variant, die andere viel niet onder de actie.

• Audio-Lover
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:02
quote:
jaspersvensk schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:31:
Ik postte onderstaande een paar dagen geleden in het Ziggo topic, maar ik denk dat het hier ook niet misstaat.

Ik belde dit weekend de klantenservice voor bridge van mijn connectbox. De medewerker vroeg of ik problemen had met mijn wifi, nou valt dat best mee maar ik zei dat ik er mee bezig was. Mij werd een gratis wifibooster aangeboden, zou een actie zijn. Ik heb hem geaccepteerd, er zouden verder geen enkele kosten aan verbonden zijn dus hou hem achter de hand voor het moment ik echt wifiproblemen krijg :)

Ging hierbij wel om die TP-Link variant, die andere viel niet onder de actie.
Ik kan bevestigen!

Zojuist voor mijn ouders gebeld i.v.m. slecht wifi bereik en gevraagd wat die "power promise" is die ze nu op tv adverteren. Voorzichtig laten vallen dat we wel een wat ouder wifi accesspoint hebben hangen en dat die dus misschien wel aan vervanging toe is. (Ter info: t is een LinkSys WRT45GC O+ )

Klantenservice gaf aan: "ah ok, ja de eerste stap zou zijn kosteloos een wifi-booster neerzetten ter vervanging van het oude accesspoint. Dan kunnen we daarna kijken of dat voldoende is. Eventueel kan er gratis een installatiemonteur langskomen". De monteur nog maar even niet ingeplanned :+ maar het AP is onderweg. :*)

Heb m'n vader verteld dat ie maar lekker mag koken wanneer ik langskom om het netwerk te fixen >:)

Geen idee trouwens of ze dat ding in eigendom krijgen of alleen in bruikleen, maar daar komen we vanzelf wel achter wanneer ie binnen is. :9

Edit: Gaat hier om de ethernet-variant. We hebben het verder niet over de Powerline variant gehad.

• xileS
  • Niet online
Dit kan ik ook verifiŽren. Heb inmiddels via de chat voor meerdere huishoudens een gratis WiFi booster geregeld (1 nog te ontvangen). WiFi booster is volgens mij gewoon wat eerst een extra WiFi punt werd genoemd, een TP-Link Archer C7 dus. Ik heb zo'n ding ook al een tijdje thuis, werkt gewoon prima op standaard firmware. Destijds helaas wel voor moeten betalen.

Als je een oude modem hebt, bieden ze wel volgens mij altijd eerst de connect box aan en hopen ze dat daarmee het bereik al veel beter is. Zo niet, dan kom je in aanmerking voor de WiFi booster.

Vraag mij wel af wat ze voor de klanten kunnen betekenen die destijds al een extra WiFi punt hebben aangeschaft, maar voorlopig werkt mijn wifi thuis prima dus hoef momenteel nog niet te klagen.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, ze gaan geen kabel trekken neem ik aan? :?

Daarmee is de booster vaak niet erg toepasbaar.

MikeyMan wijzigde deze reactie 14-11-2017 22:11 (34%)

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:35
quote:
Audio-Lover schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:01:
[...]

Ik kan bevestigen!

Zojuist voor mijn ouders gebeld i.v.m. slecht wifi bereik en gevraagd wat die "power promise" is die ze nu op tv adverteren. Voorzichtig laten vallen dat we wel een wat ouder wifi accesspoint hebben hangen en dat die dus misschien wel aan vervanging toe is. (Ter info: t is een LinkSys WRT45GC O+ )

Klantenservice gaf aan: "ah ok, ja de eerste stap zou zijn kosteloos een wifi-booster neerzetten ter vervanging van het oude accesspoint. Dan kunnen we daarna kijken of dat voldoende is. Eventueel kan er gratis een installatiemonteur langskomen". De monteur nog maar even niet ingeplanned :+ maar het AP is onderweg. :*)

Heb m'n vader verteld dat ie maar lekker mag koken wanneer ik langskom om het netwerk te fixen >:)

Geen idee trouwens of ze dat ding in eigendom krijgen of alleen in bruikleen, maar daar komen we vanzelf wel achter wanneer ie binnen is. :9

Edit: Gaat hier om de ethernet-variant. We hebben het verder niet over de Powerline variant gehad.
Ik ben bang dat ze met GRATIS de 30 dagen proefperiode bedoelen.

Zou dus zeker rekening houden met het feit dat ze je zullen bellen/mailen om na 30 dagen te betalen of de unit terug te sturen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• xileS
  • Niet online
Voorwaarden zijn idd niet erg duidelijk, maar ze hebben toch echt bevestigd dat de WiFi booster via draad gratis is. Ik neem aan dat ze niet gratis 30 dagen proberen bedoelen, want in de bevestigingsmail staat:
quote:
Actie
100% korting op Wifibooster via internetkabel
Gekocht apparaat
Wifibooster via internetkabel 0,00
Kabel doortrekken is toevallig in mijn geval niet nodig, aangezien er al kabels aanwezig zijn in het huis. Ze gaven wel aan als het zelf niet lukt dat ze een gratis monteur konden sturen. Als je gelijk een monteur wou was dit wel 40 euro. Wat de gratis monteur allemaal gratis voor je gaat doen weet ik ook niet.
Als je niet overal in het huis 20 mb snelheid haalt, kan je gebruik maken van de power promise had ik begrepen.
Bij mijn ouders thuis ga ik dit na de installatie van de Wifibooster eens testen, maar ik verwacht niet dat ze een 2e Wifibooster gratis gaan geven.

• Wylana
Oh dat is netjes vermeld dan. Dan zal het zeker geen probleem zijn.

Ik heb ook zojuist contact gehad en ik krijg het ook, ondanks dat ik niet volledig voldoe aan de voorwaarden, gratis het WIFI Booster AP thuis gestuurd.
Hiervoor wordt wel mijn modem vervangen.

Wylana wijzigde deze reactie 21-11-2017 11:44 (1%)
Reden: typo

• xileS
  • Niet online
quote:
Wylana schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:39:
Oh dat is netjes vermeld dan. Dan zal het zeker geen probleem zijn.

Ik heb ook zojuist contact gehad en heb ik krijg ook, ondanks dat ik niet volledig voldoe aan de voorwaarden, gratis het WIFI Booster AP thuis gestuurd.
Hiervoor wordt wel mijn modem vervangen.
Aan welke voorwaarde voldoe je niet dan? Ja ze kijken altijd of je al de connect box hebt geloof ik, anders krijg je eerst die aangeboden.

• Wylana
quote:
xileS schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:40:
[...]

Aan welke voorwaarde voldoe je niet dan? Ja ze kijken altijd of je al de connect box hebt geloof ik, anders krijg je eerst die aangeboden.
Officieel krijg je de wifi booster alleen als je een nieuw modem krijgt omdat je abonnement wijzigt. Echter heb ik dat dus niet, maar heb ik in het verleden wel al gehad.

• xileS
  • Niet online
quote:
Wylana schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:05:
[...]

Officieel krijg je de wifi booster alleen als je een nieuw modem krijgt omdat je abonnement wijzigt. Echter heb ik dat dus niet, maar heb ik in het verleden wel al gehad.
Ah ja, dat had ik idd eerst ook gelezen. Alleen heb ik de Ziggo medewerker niks hierover horen zeggen, dus waarschijnlijk kijken ze hier dan niet naar. Hier was ik ook wel verbaast over. Alhoewel een abo wijzigen/verlengen ook niet zo moeilijk is.

xileS wijzigde deze reactie 16-11-2017 10:38 (3%)

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:28
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het extra wifi punt die niet meer klant zijn bij Ziggo maar nog wel gebruik maken van het extra wifi punt? Ik ben namelijk over gestapt van Ziggo naar Jonaz en gebruik nog het extra wifi punt maar heb het gevoel dat 'hij' (het wifipunt) 'doorheeft' dat het een andere provider is en dat hij daardoor niet meer stabiel werkt.

• zoehir
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10-05 01:10
Ik zou graag wat hulp willen. Ik ben echt een leek wat betreft computers.

Ik lees aan het begin dat ik de firmware kan aanpassen. Ik zag ook een bijgevoegde link met de aangepaste firmware. Ik lees dat je ze gewoon kunt flashes? Betekent dat ik kan inloggen in de router een firmware kan uploaded en installeren?

Ik snap eigenlijk onderstaand stukje niet over dat je iets van 4 bytes moet aanpassen? moet ik nog iets anders doen? Ik heb ook een Mac en geen Windows. Moet ik daar ook rekening mee houden.

Om alternatieve firmware te kunnen flashen vanuit de Ziggo webinterface, is een aanpassing aan de firmware binary nodig. De firmware header van de Ziggo-C7 verschilt namelijk 4 bytes t.o.v. een Archer C7 v2: offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00. Vervolgens een nieuwe checksum berekenen (ik heb hier "mktplinkfw" voor gebruikt), plaats deze op 0x4C t/m 0x5B.

• JobH
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-05 18:58
quote:
zoehir schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:01:

Ik lees aan het begin dat ik de firmware kan aanpassen. Ik zag ook een bijgevoegde link met de aangepaste firmware. Ik lees dat je ze gewoon kunt flashes? Betekent dat ik kan inloggen in de router een firmware kan uploaded en installeren?

Ik snap eigenlijk onderstaand stukje niet over dat je iets van 4 bytes moet aanpassen? moet ik nog iets anders doen? Ik heb ook een Mac en geen Windows. Moet ik daar ook rekening mee houden.

Om alternatieve firmware te kunnen flashen vanuit de Ziggo webinterface, is een aanpassing aan de firmware binary nodig. De firmware header van de Ziggo-C7 verschilt namelijk 4 bytes t.o.v. een Archer C7 v2: offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00. Vervolgens een nieuwe checksum berekenen (ik heb hier "mktplinkfw" voor gebruikt), plaats deze op 0x4C t/m 0x5B.
@zoehir, de in de openingspost (onderaan) gelinkte images bevatten al de noodzakelijke aanpassing van die 4 bytes in de header. Nadat je het accespoint eenmaal met een van deze images geflashed hebt (bijvoorbeeld naar OpenWrt of LEDE), is die aanpassing niet meer noodzakelijk om een volgend firmware-image te kunnen flashen.

Maar als je echt leek bent, vraag ik me af of je hieraan moet beginnen...

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:24
quote:
zoehir schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:01:

Pak gewoon de link met de kant-en-klare firmwares waar de bytes al zijn aangepast. Je flasht deze inderdaad dmv van de webinterface.

Maar als je aangeeft dat je een leek bent dan vraag ik me af wat je precies hoopt te bereiken met een nieuwe firmware.

• xileS
  • Niet online
Ik heb het eigenlijk ook gewoon altijd standaard op de ziggo firmware gelaten, voldoet eigenlijk prima bij mij thuis, na een paar simpele aanpassingen. Alleen lees ik nu, dat het eigenlijk gewoon de kant en klare firmware downloaden is en updaten maar in de web interface.

Het zal mij dus niet veel werk kosten om de TP-Link firmware erop te zetten (neem aan dat dit ook gewoon mogelijk is vanaf ziggo Firmware†2.0) maar zal het echt zoveel voordelen bieden?

Heb afgelopen week de gratis WiFi booster bij mijn ouders thuis geÔnstalleerd en merkte dat het erg lastig was om een juiste locatie te vinden zodat alle kamers op 1e verdieping bereik had. Uiteindelijk in een hoekje in de slaapkamer gezet (kon niet zo snel een betere plek vinden. Alleen merk ik in dezelfde kamer aan de andere kant al een streep minder is en in de overige kamers nog minder of niet. Zal de TP-Link firmware bv verbetering hierin brengen?

Ik heb de topic wel wat globaal doorgenomen, maar welke voordelen (en nadelen) heeft de ene firmware over de andere? Wat ik wel prettig vind van de Ziggo firmware is dat alle lichtjes (behalve power lichtje) uit gaan na een kwartier en niet constant blijven knipperen. Zit deze optie bv ook in de TP-Link firmware?

• Oortjes
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 22:13
Bij de standaard TP-link firmware kunnen de ledjes niet worden uitgeschakeld. Als je er lede (openwrt) op zet kunnen de ledjes wel worden uitgeschakeld.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:26

MsG

Forumzwerver

quote:
Jasper1975 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:56:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het extra wifi punt die niet meer klant zijn bij Ziggo maar nog wel gebruik maken van het extra wifi punt? Ik ben namelijk over gestapt van Ziggo naar Jonaz en gebruik nog het extra wifi punt maar heb het gevoel dat 'hij' (het wifipunt) 'doorheeft' dat het een andere provider is en dat hij daardoor niet meer stabiel werkt.
Bijzonder al die veronderstelde complotten tegenwoordig 8)7 . Ja ik heb hier ruime ervaring mee, heb voor diverse mensen deze wifi-punten tweedehands geregeld ongeacht hun eigen provider, en nee ik merk nergens iets van een kill-switch. De TP-Link kan ook amper merken welke provider je hebt, want het is een Access Point en geen router, althans zoals hij staat geconfigureerd door Ziggo. Als je toch bang bent voor een of andere fictieve kill-switch zou ik er gewoon of de TP-Link software opzetten, ůf een community-firmware a la DD-WRT / LEDE / OpenWRT.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• zoehir
Ik heb vandaag de wifi booster binnen gekregen. Ik zag dat ik firmware 2.0 heb. Kan ik dan ook die andere alternatieve firmware installeren?

Een ander vraagje, ik heb ook een Asus router rt ac66u beneden staan kan ik deze 2 router ook draadloos verbinden zonder een kabel te trekken?

• Wylana
quote:
zoehir schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:27:

Een ander vraagje, ik heb ook een Asus router rt ac66u beneden staan kan ik deze 2 router ook draadloos verbinden zonder een kabel te trekken?
Als ze repeater functie hebben wel. Maar mijn vermoeden is dat dat niet zo is.

• SMSfreakie
  • Niet online
Met de ziggo fw vast niet.. Met een custom kan het iig wel...

• J.E. Scherpbier
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 24-12-2017
Flashen naar ziggoFW-to-tplink-150427 uiteindelijk gelukt, maar ...
Mijn netwerk heeft de ip-range van 198.168.178.10 tot 254 met subnet 255.255.255.0 (standaard instelling Ziggo Connectbox).
Als ik de C7 wil bereiken moet ik eerst het ipadres van mijn PC veranderen van 192.168.178.165 naar 192.168.0.66 en de standaardgateway naar 192.168.0.1
pas dan kan ik de webpagina van de C7 bereiken . Als ik dan de DHCP heb uitgezet wil ik bij de Networksettings de LAN aanpassen zodat hij het ipadres 192.168.178.227 gaat gebruiken. Maar dat wil de software niet accepteren. ik krijg dan een "Error code: 5008
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address."
Ook met een ipaders buiten de range van de DHCP van de Connectbox, bijvoorbeeld 192.168.178.8 wil hij niet accepteren.
Wat doe ik niet goed? Kan iemand mij adviseren?

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:26

MsG

Forumzwerver

quote:
J.E. Scherpbier schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:48:
Flashen naar ziggoFW-to-tplink-150427 uiteindelijk gelukt, maar ...
Mijn netwerk heeft de ip-range van 198.168.178.10 tot 254 met subnet 255.255.255.0 (standaard instelling Ziggo Connectbox).
Als ik de C7 wil bereiken moet ik eerst het ipadres van mijn PC veranderen van 192.168.178.165 naar 192.168.0.66 en de standaardgateway naar 192.168.0.1
pas dan kan ik de webpagina van de C7 bereiken . Als ik dan de DHCP heb uitgezet wil ik bij de Networksettings de LAN aanpassen zodat hij het ipadres 192.168.178.227 gaat gebruiken. Maar dat wil de software niet accepteren. ik krijg dan een "Error code: 5008
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address."
Ook met een ipaders buiten de range van de DHCP van de Connectbox, bijvoorbeeld 192.168.178.8 wil hij niet accepteren.
Wat doe ik niet goed? Kan iemand mij adviseren?
In welke poort doe je de netwerkkabel vanaf de modemrouter naar de C7 toe? Het maakt uit of je deze in de WAN of LAN-poort doet. Wat als je bij settings hem even op dynamic IP zet bij WAN connection type? Ik zou overigens draadloos verbinden op de C7 via het wifi-netwerk wat hij standaard aanmaakt, dan hoef je de PC niet de hele tijd te veranderen qua IP-reeks en dergelijke.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• zoehir
[quote]zoehir schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:27:
Ik heb vandaag de wifi booster binnen gekregen. Ik zag dat ik firmware 2.0 heb. Kan ik dan ook die andere alternatieve firmware installeren?

Iemand nog die dit weet"

• zoehir
quote:
zoehir schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:42:
[quote]zoehir schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:27:
Iemand die dit weet?

• J.E. Scherpbier
zoehir: kijk eens aan het begin van dit topic ;)

• J.E. Scherpbier
MsG: ik heb hem op de WAN-poort (blauwe) zitten en Dynamic IP staat aan (heeft) hij zelf gedetecteerd.
Ik wil de C7 als extra wifi accespoint gebruiken om mijn thuisnetwerk te versterken. Via de FW van Ziggo werkt dat prima maar kan ik de usb-poorten van de C7 niet gebruiken.
Ik zou dus de C7 een vast IP-adres willen geven binnen net masker van min thuisnetwerk, precies zoals ik dat met de Ziggo FW doe.

• J.E. Scherpbier
Opgelost! In tegenstelling tot de wijze van aansluiten bij de Ziggo FW moet je bij de TPLink FW de netwerkaansluiting op een LAN-poort doen.
Alles werkt als een zonnetje!

• zoehir
quote:
J.E. Scherpbier schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:37:
zoehir: kijk eens aan het begin van dit topic ;)
Daar staat niks bij over als het firmware 2.0 zou worden? ik las ergens in de forum dat iemand daar problemen mee had als je firmware 2.0 op hebt zitten op de Acces point van ziggo?

Of kan ik dit gewoon rustig flashen met een alternatieve firmware?

• afehst
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-04 20:15
quote:
zoehir schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:36:
[...]

Daar staat niks bij over als het firmware 2.0 zou worden? ik las ergens in de forum dat iemand daar problemen mee had als je firmware 2.0 op hebt zitten op de Acces point van ziggo?

Of kan ik dit gewoon rustig flashen met een alternatieve firmware?
Ja Flashen met de firmwares die in de eerste link staan moeten geen problemen opleveren.

• zoehir
Ik heb inmiddels de firmware geflasht naar Lede. Stel dat ik nu een andere wil flashen zoals de Ddwrt of de open wrt? kan ik dat ook gewoon flashen? of moet ik eerst die webrevert doen?

Ik vind die lede toch wel aardig ingewikkeld uitzien. Wat ik eigenlijk wil zijn de led lichtjes uitschakelen? en ik had begrepen dat het alleen kan met de firmware van Lede? of kan ik ook de gebruikelijke firmware gebruiken van tp link?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
zoehir schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:41:
[...]

Wat ik eigenlijk wil zijn de led lichtjes uitschakelen?
Dat kan gewoon in de firmware van Ziggo. Als dat echt het enige is had je je veel moeite kunnen besparen. LEDE is erg krachtig en je kunt er 1001 dingen mee doen, maar uitgerekend simpele proprietary dingen (zoals LEDs aan/uitschakelen) zijn allerminst een sinecure.

Soittakaa Paranoid!

• zoehir
quote:
dion_b schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:04:
[...]

Dat kan gewoon in de firmware van Ziggo. Als dat echt het enige is had je je veel moeite kunnen besparen. LEDE is erg krachtig en je kunt er 1001 dingen mee doen, maar uitgerekend simpele proprietary dingen (zoals LEDs aan/uitschakelen) zijn allerminst een sinecure.
Dat snap ik, maar ik wil er een volledige router van maken. Stel dat ik een andere firmware wil proberen, kan ik het dan gewoon flashen?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt er nu LEDE op staan? Waarschijnlijk wel, controleer de instructies van de firmware die je wilt flashen.

Soittakaa Paranoid!

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:27
Draai nog een vrij oude DD-WRT r30016 van 24 juni 2016.
Rock-solid overigens. Zie uptime.

https://www.dd-wrt.com/wi...a_Newer_Version_of_DD-WRT raad het restoren van settings af:
quote:
If DD-WRT is already installed on your router, you can simply upgrade to a new version via the web interface or TFTP. However, it is highly recommended that you restore the router to defaults using the reset button before and after flash. Never restore old backups from previous versions! Skipping these steps could lead to a bricked device!
Ondertussen is 33772 uit, met patches voor CRACK (sinds 33525). Kan me nog niet zetten tot het handmatig alles weer finetunen. Restore setting zou erg fijn zijn.

SE2200+14xSF170S

• jwpolderman
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 30-03 19:50
Onlangs heb ik de WiFi Booster (TP-LINK) van Ziggo ontvangen. Na alles aangesloten te hebben had ik een prima signaal op de ethernetpoorten, maar geen WiFi signaal. Onder de Tab `Dual Band Selection' kon ik niks selecteren, alles drie opties stonden `blank' en bij `Status' stond `Wireles Radio diables'. Klantenservice van Ziggo kwam met allerlei onzinsuggesties en kon het dus niet oplossen. Toen ik het apparaat weer in wilde pakken om terug te sturen ontdekte ik bij toeval een miniscuul schakelaartje aan de achterkant, juist naast de stroomkabel: WiFi On/Off, en inderdaad die stond op Off. Op p8 van de meegeleverde gebruiksaanwijzing is dit schakelaartje met enige moeite ook te herkennen. Wellicht zijn er anderen die hier ook mee geworsteld hebben en dit nuttig vinden.

• jwpolderman
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 30-03 19:50
Vraag: als je de Ziggo WiFi Booster naar de firmware van TP-Link flash en dan als Access Point gebruikt, zijn dan de USB poorten weer bruikbaar? Of heeft Ziggo de USB poorten totaal onklaar gemaakt?
quote:
dion_b schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:04:
[...]

De LEDs van de C7 worden door LEDE volledig ondersteund. Enige wat niet uit kan is de power led.

• herian10
  • Laatst online: 20-04 13:35
quote:
jwpolderman schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:03:
Vraag: als je de Ziggo WiFi Booster naar de firmware van TP-Link flash en dan als Access Point gebruikt, zijn dan de USB poorten weer bruikbaar? Of heeft Ziggo de USB poorten totaal onklaar gemaakt?
als je de Ziggo WiFi Booster [tp-linkc7 ] naar de firmware van TP-Link flash
heb je weer een normaal werkende router incl usb poorten
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

herian10 wijzigde deze reactie 10-12-2017 09:27 (9%)

• mschats
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-05 15:27
Ik heb helaas in een slaperig moment mijn Ziggo Archer c7 v2 gebricked *zucht* (laatste versie dd-wrt)

Netjes via de tftpd methode de originele firmware van ziggo erop gezet en zie de transfer ook netjes lopen(alle andere soorten firmware ook getest), maar helaas na herstart knippert de router nog steeds als vantevoren. Oftewel nog steeds gebricked.

Ook al allerlei resets geprobeerd 10sec en 30/30/30, maar helaas niets :(

Iemand nog advies ?

mschats wijzigde deze reactie 10-12-2017 20:33 (3%)

• diablica
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01-02 14:06
Beste,
Ook ik heb dit AP van Ziggo omgecat naar een werkende DD-WRT router, met dank aan de persoon die deze thread opende.
ik draai nu DD-WRT v3.0-r28397 std (12/01/15)

En ik vroeg me af wie me kan vertellen of dit een stabiele versie is en of er een update is die ik hier overheen kan plaatsen?

En kan iemand mij vertellen waarom ik via de Archer maar max 40 Mbps downoload haal en via de Connectbox 200 Mpbs? De DD-WRT staat in AP mode en de connectbox is nog niet in bridgemode gezet. (Ik wilde eerst mijn lokale netwerk opbouwen en reserveringen maken e.d.)

Iemand tips?

diablica wijzigde deze reactie 13-12-2017 01:35 (29%)
Reden: vraag vergeten

• ElMacaroni
quote:
diablica schreef op woensdag 13 december 2017 @ 01:21:
Beste,
Ook ik heb dit AP van Ziggo omgecat naar een werkende DD-WRT router, met dank aan de persoon die deze thread opende.
ik draai nu DD-WRT v3.0-r28397 std (12/01/15)

En ik vroeg me af wie me kan vertellen of dit een stabiele versie is en of er een update is die ik hier overheen kan plaatsen?

En kan iemand mij vertellen waarom ik via de Archer maar max 40 Mbps downoload haal en via de Connectbox 200 Mpbs? De DD-WRT staat in AP mode en de connectbox is nog niet in bridgemode gezet. (Ik wilde eerst mijn lokale netwerk opbouwen en reserveringen maken e.d.)

Iemand tips?
Versie r30016 van 24 juni 2016 is iig stabiel..

SE2200+14xSF170S

• diablica
En wellicht een overbodige vraag, maar
1) Waar kan ik die downloaden en kan die er zo overheen (omdat dit eerst een ziggo AP was?)
2) Kan de laatste versie TP-link er ook op en is die in gebruik misschien sneller?

• ElMacaroni
quote:
diablica schreef op woensdag 13 december 2017 @ 01:58:
En wellicht een overbodige vraag, maar
1) Waar kan ik die downloaden en kan die er zo overheen (omdat dit eerst een ziggo AP was?)
2) Kan de laatste versie TP-link er ook op en is die in gebruik misschien sneller?
1: Lezen:
Als reeds DD-WRT is geflashed dan kan
ftp://ftp.dd-wrt.com/beta...2/tplink_archer-c7-v2.bin er zo overheen.
Wel de 30-30-30 regel gebruiken!

2: Staat ook ergens.

SE2200+14xSF170S

• diablica
Beste

Ik zoek me al een paar dagen suf in de 32 pagina's tellende post, maar nergens kan ik terugvinden welke F/W nu het snelste is (Tp-Link of DD-wrt.
Na aanpassen van wat instellingen en alleen N-mode kiezen op 5G band kom ik tot een max downloadsnelheid van 130Mbps terwijk ik op de connectbox moeiteloos 200 Mbps haal. (maximale snelheid met mijn abbonement)..
Ik merk ook dat de verbindingssnelheid op de connectbox 433 Mbps is en via TP (DD-WRT) 150 Mbps. Dat verklaart al een hoop dat dan de maximale downloadsneljheid van het modem niet gehaald word. Vraag ik me wel af waarom hij niet met een hoge snelheid verbind. Op beide rputers maakt ik verbinding op kanaal 36 op de 5GHz band

Ik heb de TP link gratis gekregen omdat ik deze wilde laten routeren en dat je ader DNS kan instellen, wat op de connectbox niet meer mogelijk was. Maar als de download snelheid zo tegenvalt twijfel ik of ik de als router ga inzetten.

Vragen:
1. Kan de snelheiddrop voortkomen uit het feit dat de TP nu in AP mode draait en de connectbox nog NIET in bridge staat? (2 routers achter elkaar??). De DHCP word wel verzorgd door de TP en heb een 100.x.x.x. range gemaakt.

2. Welke versie DD-WRT kan ik op de DD-WRT v3.0-r28397 std (12/01/15) plaatsen, zonder moeilijke tussenstappen? En waar kan ik deze vinden voor de TP-Link archer V2?

3. Iddem voor de Laatste versie TP-Link firmware waar kan ik die vinden?

4. Heeft het aanzetten van de super kanalen nut of is dit weggegooid geld?

5. verdere tips welkom.

Al vast dank voor het meedenken.

-Dia-

diablica wijzigde deze reactie 16-12-2017 02:39 (11%)
Reden: meer test resultaten bijvoegen

• Stalensnuitje
quote:
ElMacaroni schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:53:
Draai nog een vrij oude DD-WRT r30016 van 24 juni 2016.
Rock-solid overigens. Zie uptime.

[afbeelding]

https://www.dd-wrt.com/wi...a_Newer_Version_of_DD-WRT raad het restoren van settings af:

[...]

Ondertussen is 33772 uit, met patches voor CRACK (sinds 33525). Kan me nog niet zetten tot het handmatig alles weer finetunen. Restore setting zou erg fijn zijn.
Ik update 'm regelmatig, maar heb nog nooit de settings gereset. Niet voor en ook niet na het flashen.

• ElMacaroni
quote:
Stalensnuitje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:30:
[...]

Ik update 'm regelmatig, maar heb nog nooit de settings gereset. Niet voor en ook niet na het flashen.
Gewoon flashen, en na de reboot all bright & shiny? Niet eerst config saven en later restoren?

SE2200+14xSF170S

• B152
  • Laatst online: 21-05 22:47
Is er nog iemand die een in de aanbieding heeft voor 35 euro incl verzendkosten? Dan graag ff contact via pm :)

B152 wijzigde deze reactie 16-12-2017 19:23 (16%)

• Stalensnuitje
quote:
ElMacaroni schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:25:
[...]

Gewoon flashen, en na de reboot all bright & shiny? Niet eerst config saven en later restoren?
Wel saven (just in case), maar ik heb het nog nooit nodig gehad om te restoren.

• ElMacaroni
Zo.

Nu afwachten...

--edit--
Na 2 dagen en 21 uur WiFi radio's herstart, kon geen verbinding meer maken.

ElMacaroni wijzigde deze reactie 30-12-2017 09:54 (22%)
Reden: WiFi radio's herstart

SE2200+14xSF170S

• marceljansen71
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 26-01 20:38
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum.

ik heb een vraag over deze router. kan je wannner je het huidige router van ziggo in bridge stand zet deze router gebruiken ipv de ziggo router.

• herian10
  • Laatst online: 20-04 13:35
quote:
marceljansen71 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:17:
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum.

ik heb een vraag over deze router. kan je wannner je het huidige router van ziggo in bridge stand zet deze router gebruiken ipv de ziggo router.
als je huidige modemrouter van ziggo in bridge laat zetten kun je deze router als router gebruiken
let wel op dat je TP-Link Archer C7 met orginele of aangepaste firmware heb.
dus de TP-Link Archer C7 met de firmware van ziggo NIET

• Wil1971
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-04 20:46
quote:
Dav1d schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:07:
Ziggo verkoopt sinds vorige maand een eigen access point, voluit "Extra wifi-punt Ziggo C7" geheten.

Het type "Ziggo-C7 v1.0" is gelijk aan de TP-Link Archer C7 v2, maar dan voorzien van Ziggo-branded firmware met alleen een AP modus. Het is een "AC1750" apparaat, dus 450Mbps op 2.4GHz (met 3 interne antennes) en 1300Mbps op 5GHz (3 externe antennes).

Alleen voor Ziggo-klanten te koop voor 59 euro. Dat is 30 tot 40 euro onder de marktprijs.
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/
https://www.ziggo.nl/winkels/

De belangrijkste eigenschappen:

720 MHz MIPS + 2.4GHz 11n 3x3 + 2x USB 2.0 (Atheros QCA9558 SoC)
11ac 3x3: Atheros QCA9880-BR4A (op mini-PCIe kaart)
DDR2 RAM: 128 MByte
Flash: 16 MByte
4+1 Gigabit switch: Atheros AR8327N-BL1A

De originele firmware heeft geen ondersteuning voor DFS kanalen, een gemiste kans en onbegrijpelijke keuze van een grote ISP.
De 50 euro kostende AP van KPN/Telfort (vrij verkrijgbaar voor iedereen) heeft dat wel, alsook band steering.

Wel prettig aan deze Ziggo C7 is dat alle firmware die voor de Archer C7 v2 gemaakt is hier dus ook op werkt (zoals DD-WRT, OpenWrt, Gargoyle en de volledige TP-Link firmware).

Hierbij een aantal kant-en-klare aangepaste images:
https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w

:)
L.S.

Dit is allemaal nieuw voor me. Hoe installeer ik de betreffende file? Selecteer ik het betreffende ziggoFW-to-tplink-150427.bin bestand in de firmware upgrade van de ziggo tp link archer? Is dit alles?
Hoor graag van u. Vriendelijke groet Wil
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*