Beste
Ik zoek me al een paar dagen suf in de 32 pagina's tellende post, maar nergens kan ik terugvinden welke F/W nu het snelste is (Tp-Link of DD-wrt.
Na aanpassen van wat instellingen en alleen N-mode kiezen op 5G band kom ik tot een max downloadsnelheid van 130Mbps terwijk ik op de connectbox moeiteloos 200 Mbps haal. (maximale snelheid met mijn abbonement)..
Ik merk ook dat de verbindingssnelheid op de connectbox 433 Mbps is en via TP (DD-WRT) 150 Mbps. Dat verklaart al een hoop dat dan de maximale downloadsneljheid van het modem niet gehaald word. Vraag ik me wel af waarom hij niet met een hoge snelheid verbind. Op beide rputers maakt ik verbinding op kanaal 36 op de 5GHz band
Ik heb de TP link gratis gekregen omdat ik deze wilde laten routeren en dat je ader DNS kan instellen, wat op de connectbox niet meer mogelijk was. Maar als de download snelheid zo tegenvalt twijfel ik of ik de als router ga inzetten.
Vragen:
1. Kan de snelheiddrop voortkomen uit het feit dat de TP nu in AP mode draait en de connectbox nog NIET in bridge staat? (2 routers achter elkaar??). De DHCP word wel verzorgd door de TP en heb een 100.x.x.x. range gemaakt.
2. Welke versie DD-WRT kan ik op de DD-WRT v3.0-r28397 std (12/01/15) plaatsen, zonder moeilijke tussenstappen? En waar kan ik deze vinden voor de TP-Link archer V2?
3. Iddem voor de Laatste versie TP-Link firmware waar kan ik die vinden?
4. Heeft het aanzetten van de super kanalen nut of is dit weggegooid geld?
5. verdere tips welkom.
Al vast dank voor het meedenken.
-Dia-
[
Voor 11% gewijzigd door
diablica op 16-12-2017 02:39
. Reden: meer test resultaten bijvoegen ]