Weet even niet zo snel waar ik deze vraag moet plaatsen, maar misschien weet iemand het hier.
Ik ben tegenwoordig thuis bijna altijd verbonden met de 5 GHz band. Beneden in meterkast heb ik een Hitron modem/router en boven heb ik een C7. Dus ik heb nagenoeg in het hele huis goed 5 GHz bereik, maar ik heb nog een paar apparaten die geen 5 GHz ondersteunen. Die zijn dus met het 2,4 GHz band verbonden. Alleen merk ik al een tijdje dat als ik zelf verbonden ben met de 5 GHz band dat ik de apparaten op 2,4 GHz band niet kan zien

. Dit vind ik wel vreemd (alles zit namelijk toch in hetzelfde thuisnetwerk).
Bv een netwerkspeaker die met de 2,4 GHz WiFi is verbonden kan ik niet bereiken als ik op 5 GHz zit, maar op 2,4 GHz wel. En een Chromecast die met 5 GHz is verbonden werkt niet als je met mobiel op 2,4 GHz zit. Ik dacht dat het niet uit zou moeten maken met welke band je verbonden bent, aangezien je met hetzelfde netwerk verbonden bent. Hoort dit zo of zie ik een instelling over het hoofd?
edit:
Ik merk nu als ik met de WiFi (2,4 of 5 GHz) van de C7 verbonden ben, dat het wel gewoon naar verwachting werkt. Dus het zou denk ik aan (de instellingen van) de Hitron modem liggen denk ik dan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
[
Voor 25% gewijzigd door
xileS op 06-12-2016 01:11
]