Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:05
quote:
Bedankt voor het aanbod. :)
Ik heb echter zojuist de nieuwe Ziggo Connect Box geinstalleerd. Hierdoor heb ik nu wel dekking op de 1e verdieping. Mijn Airport Express als AP kan nu weg.

• Rhy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-06 18:55

Rhy

Once a nerd; always a geek

quote:
meesje schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:32:
[...]

Bedankt voor het aanbod. :)
Ik heb echter zojuist de nieuwe Ziggo Connect Box geinstalleerd. Hierdoor heb ik nu wel dekking op de 1e verdieping. Mijn Airport Express als AP kan nu weg.
Gekocht? Of gratis gekregen van Ziggo? Want ik wil ook wel vervanging van mijn Cisco box. :9 voor betere WiFi op de begane grond, maar technicolor en ubee modem problemen hebben me weerhouden van een upgrade. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/ ziet er wel sjiek uit.

Rhy wijzigde deze reactie 04-12-2016 12:36 (9%)
Reden: linkje

Open & Bookmark hiero 'My Digital Rolodex' (online spreadsheet met beste Apps, Extensies en meuk voor ieder OS & IoT)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:05
quote:
Rhy schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:35:
[...]

Gekocht? Of gratis gekregen van Ziggo? Want ik wil ook wel vervanging van mijn Cisco box. :9 voor betere WiFi op de begane grond, maar technicolor en ubee modem problemen hebben me daar van weerhouden.
Ik had problemen met Netflix i.c.m. Chromecast. De subs liepen een heel klein beetje acher. Dit gemeld via de chat bij Netflix. Hun technische afdeling heeft meegekeken toen ik iets ging casten. Ze merkten op dat mijn verbinding niet stabiel was. En adviseerde me contact op te nemen met mijn internet provider.

Zodoende gedaan. Ziggo heeft modem uitgelezen maar niet iets direct kunnen vinden. Echter toen ik de helpdesk medewerker aan de lijn had, constateerde hij wel packer losses. Hij gaf aan dat wellicht de cisco op was en stelde voor deze te vervangen. Ik heb nog gevraagd of ik dan de connect zou krijgen. Hij kon dit niet met zekerheid bevestigen, maar hij gaf wel aan dat Ziggo vnl. nog de connect box uitlevert.

• psycho-realm
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13-09-2017
quote:
XeNeRgY schreef op zaterdag 5 maart 2016 @ 17:40:
Wat is voor jullie de reden om voor dit AP te kiezen en niet voor de variant van KPN/Telfort van 50 euro met DFS en band steering? Er van uitgaande dat je het als AP wil gebruiken en niet als router met andere firmware.
¤49,- tegenwoordig;) Goede vraag... nog iemand comment over de TP-link Archer C7 (Ziggo) vs de Arcadyan (KPN) ?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vooral het feit dat je deze kunt omkatten naar een gewone Archer c7 lijkt me?

• psycho-realm
quote:
MikeyMan schreef op maandag 5 december 2016 @ 07:21:
Vooral het feit dat je deze kunt omkatten naar een gewone Archer c7 lijkt me?
Is dit meer waardevol dan de band steering optie welke de KPN router heeft? Als je het apparaat enkel als simpel access point gebruikt... vraag ik mij af wat de beste optie is.

psycho-realm wijzigde deze reactie 06-12-2016 00:47 (15%)

• psycho-realm
quote:
garp schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:21:
[...]

Ik heb overwogen het apparaat aan te schaffen. Met name het goede bereik van de C7 sprak me aan. Geen DFS is echter een 100% no-go...
Welke optie heb je uiteindelijk gekozen?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
quote:
psycho-realm schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:50:
[...]

Welke optie heb je uiteindelijk gekozen?
DFS was voor mij ook de eerste afhaker... maar de chipset KAN het gewoon wel.. en DD-WRT werk dat ook gewoon feilloos :-)
heerlijk overal -AC1300mbit link bouwen met mn laptop :)

nu alleen nog eens testen of 2x een C7 beter gaat werken dan een C7 en een R7000..
(sowieso eigen SSIDS / Kanalen)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Weet even niet zo snel waar ik deze vraag moet plaatsen, maar misschien weet iemand het hier.
Ik ben tegenwoordig thuis bijna altijd verbonden met de 5 GHz band. Beneden in meterkast heb ik een Hitron modem/router en boven heb ik een C7. Dus ik heb nagenoeg in het hele huis goed 5 GHz bereik, maar ik heb nog een paar apparaten die geen 5 GHz ondersteunen. Die zijn dus met het 2,4 GHz band verbonden. Alleen merk ik al een tijdje dat als ik zelf verbonden ben met de 5 GHz band dat ik de apparaten op 2,4 GHz band niet kan zien :s. Dit vind ik wel vreemd (alles zit namelijk toch in hetzelfde thuisnetwerk).

Bv een netwerkspeaker die met de 2,4 GHz WiFi is verbonden kan ik niet bereiken als ik op 5 GHz zit, maar op 2,4 GHz wel. En een Chromecast die met 5 GHz is verbonden werkt niet als je met mobiel op 2,4 GHz zit. Ik dacht dat het niet uit zou moeten maken met welke band je verbonden bent, aangezien je met hetzelfde netwerk verbonden bent. Hoort dit zo of zie ik een instelling over het hoofd?

edit:
Ik merk nu als ik met de WiFi (2,4 of 5 GHz) van de C7 verbonden ben, dat het wel gewoon naar verwachting werkt. Dus het zou denk ik aan (de instellingen van) de Hitron modem liggen denk ik dan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

xileS wijzigde deze reactie 06-12-2016 01:11 (25%)

• psycho-realm
quote:
SMSfreakie schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:17:
[...]

DFS was voor mij ook de eerste afhaker... maar de chipset KAN het gewoon wel.. en DD-WRT werk dat ook gewoon feilloos :-)

nu alleen nog eens testen of 2x een C7 beter gaat werken dan een C7 en een R7000..
Dus als ik je goed begrijp komt de DFS functionaliteit tevoorschijn als je de DD-WRT firmware erin knalt? Ik twijfel ook nog of ik de originele Ziggo Ubee eruit moet gooien..

psycho-realm wijzigde deze reactie 06-12-2016 00:58 (6%)

• psycho-realm
quote:
Rhy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:26:
Zo! Eerder voor een klant al een custom firmware erin gezet (dank aan TS!) nu ook voor mezelf. Nu heb ik echter al aantal keer DFS en Band steering voorbij zien komen. En dat het mogelijk zou moeten zijn, maar met welke firmwares is dat dan ook daadwerkelijk het geval?

*edit* al gevonden! In dit topic: dion_b in "Ziggo Vs Kpn wifi versterker" .. DD-WRT dus voor DFS. :9

Blijft nog over ... Band Steering.
Ben je eruit of band steering mogelijk is?

• Rhy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-06 18:55

Rhy

Once a nerd; always a geek

quote:
psycho-realm schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:48:
[...]

Is dit meer waardevol dan de band steering optie welke de KPN router heeft? Als je het apparaat enkel als simpel access point gebruikt... vraag ik mij af wat de beste optie is.
ik dus ook :P maar nog geen tijd gehad om er DD-WRT in te flashen. *edit* laat staan om te checken hoe 't zit met bandsteering. Persoonlijk zou ik gaan voor KPN; de grote onbekende in mijn geval :) Vandaar dat ik eerst deze kocht; al een archer c7 gehad; dus heb op zeker gespeeld. :+

Rhy wijzigde deze reactie 06-12-2016 10:08 (22%)

Open & Bookmark hiero 'My Digital Rolodex' (online spreadsheet met beste Apps, Extensies en meuk voor ieder OS & IoT)

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
SMSfreakie schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:17:
[...]

Niet lekker maken en vervolgens niet meer posten hè! ;)

Kun je je instellingen iig delen met ons?

V&A - NIEUW MoBo MSI H110M-A PRO M2 USBC 3.1 / SSD's

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
albino71 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:59:
[...]

Niet lekker maken en vervolgens niet meer posten hè! ;)

Kun je je instellingen iig delen met ons?
Que? mis ik nou ergens iets??

en welke instellingen? binnen DD-WRT is het nogal ruim maar hij staat "vrij" standaard
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Wireless Physical Interface ath1 [5 GHz/802.11ac]
Physical Interface ath1 - SSID [SSID] HWAddr [18:A6:AA:EB:AA:F0]
Wireless Mode: AP
Wireless Network Mode: AC/N Mixed
Channel Width: VHT80 (80mhz)
Wireless Channel: 132
Extension Channel`: Lower
Wireless Network Name (SSID): SSID
Wireless SSID Broadcast: Enable
Regulatory Domain: Netherlands
TX Power: 20 dBm
Antenna Gain: 0dBi
Protection Mode: None
RTS Threshold Enable
Threshold: 2346
Short Preamble: Enable
Short GI: Enable
TX Antenna Chains: 1+2+3
RX Antenna Chains 1+2+3
AP Isolation: Enable
Beacon Interval: 100
DTIM Interval: 2
WMM Support: Enable
Radar Detection: Disable
ScanList: Default
Sensitivity Range (ACK Timing): 2000
Max Associated Clients: 256
Network Configuration: Bridged

• albino71
  • Niet online
quote:
SMSfreakie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:07:
[...]

Que? mis ik nou ergens iets??

en welke instellingen? binnen DD-WRT is het nogal ruim maar hij staat "vrij" standaard
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Wireless Physical Interface ath1 [5 GHz/802.11ac]
Physical Interface ath1 - SSID [SSID] HWAddr [18:A6:AA:EB:AA:F0]
Wireless Mode: AP
Wireless Network Mode: AC/N Mixed
Channel Width: VHT80 (80mhz)
Wireless Channel: 132
Extension Channel`: Lower
Wireless Network Name (SSID): SSID
Wireless SSID Broadcast: Enable
Regulatory Domain: Netherlands
TX Power: 20 dBm
Antenna Gain: 0dBi
Protection Mode: None
RTS Threshold Enable
Threshold: 2346
Short Preamble: Enable
Short GI: Enable
TX Antenna Chains: 1+2+3
RX Antenna Chains 1+2+3
AP Isolation: Enable
Beacon Interval: 100
DTIM Interval: 2
WMM Support: Enable
Radar Detection: Disable
ScanList: Default
Sensitivity Range (ACK Timing): 2000
Max Associated Clients: 256
Network Configuration: Bridged

Was goed bedoelt (hence de smiley)

Thx!

Weet jij meer over band steering?

DD WRT wekt de indruk met de gelijke SSID's dat het wordt ondersteund, maar bij mij werkt het niet.
Zit wel op fw van 2015. Welke draai jij?

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
albino71 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:23:
[...]

Was goed bedoelt (hence de smiley)

Thx!

Weet jij meer over band steering?

DD WRT wekt de indruk met de gelijke SSID's dat het wordt ondersteund, maar bij mij werkt het niet.
Zit wel op fw van 2015. Welke draai jij?
ooh ik dacht al.. mis ik nou echt werkelijk iets 8)7

Firmware Version
DD-WRT v3.0-r28397 std (12/01/15)
Kernel Version
Linux 3.18.24 #6611 Tue Dec 1 03:29:43 CET 2015 mips

en nee bandsteering weet ik niet heel veel van eigenlijk.. maar goed wat ik er van begreep is dat DATA hungry devices naar de 5Ghz worden geschoven en waar bv je smartphone die alleen whatsappjes moet afhandelen op 2.4ghz blijft hangen :?

sowieso heb ik hier verschillende SSIDs voor 2.4 en 5ghz.
verder gebruik ik voor mn laptops de 2.4ghz uberhaubt niet omdat dat gewoon veel te veel verstoring geeft hier..15+ netwerken actief. enkele zelfs op 40mhz breedte. en vrij actief als ik de sniffer los laat...
smartphones hangen voornamelijk op 5ghz.. daarna schakelen we naar 2.4.. ( buitenshuis )

• The Underminer
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-02 22:53
Hoi, Ik heb de officiele tp link fw gerbuikt, en dit bevalt prima. Echter, ik kan met mijn telefoon niet verbinden met de router als deze als WDS client staat ingesteld op de 5ghz band. Een andere c7 in hetzelfde netwerk heeft hier geen problemen mee, dit is een officiele tp-link c7. De instellingen zijn hetzelfde op het ip adres na, maar de firmware is nieuwer (3.15.1 Build 160616 Rel.44182n). Wat is de nieuwste versie van de officiele firmware die het nog toestaat om custom firmwares te flashen, en heeft iemand een link naar die versie? Die mogelijkheid verlies ik liever niet

Update: volgens dit nieuwsbericht zou de mogelijkheid weer opengesteld moeten zijn
https://www.flashrouters....n-source-router-firmware/

Weet iemand hoe het zit op dit moment?

The Underminer wijzigde deze reactie 18-12-2016 20:58 (18%)

• Neelix
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 23:58
Is het nu een Archer C7 of een Archer C7 V2 die je krijgt?

Volgens pricewatch: TP-Link Archer C7 kan OpenWRT (etc) alleen met de V2.

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Neelix schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:09:
Is het nu een Archer C7 of een Archer C7 V2 die je krijgt?

Volgens pricewatch: TP-Link Archer C7 kan OpenWRT (etc) alleen met de V2.
Vrijwel iedereen kreeg een V2, ik iig 2 maanden geleden, en een familielid vorige week ook

• Neelix
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 23:58
Goed, hij is binnen en ik heb hem aan de praat, maar het heeft wel even wat moeite gekost.
Ik wilde graag Lede-project firmware draaien vanwege alle leuke bufferbloat handel die daarin zit.

Eerste poging was via de DD-WRT firmware uit de eerste post. Dat lukte, maar daarna upgraden naar Lede wilde met geen mogelijkheid. Ook upgraden naar een andere OpenWRT firmware werd hem niet, hij bleef maar terug rebooten naar DD-WRT.

Uiteindelijk een revert naar Ziggo erin geduwd, die pakte wel. Daarna naar de TP-Link firmware uit de eerste post. Toen de Factory firmware van https://wiki.openwrt.org/...wdr7500#quick_start_guide. Toen opnieuw moeite om die Lede firmware erin te krijgen, maar uiteindelijk met een safe-mode boot en via de CLI uiteindelijk toch echt die erin gekregen.

Het was wat moeite, maar nu draait hij ook echt als een zonnetje en flink veel meer bereik dan mijn oude WNDR3800.

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 22:56
ik heb beneden een wdr7500 en nu 1 extra van ziggo voor boven.
beneden staat er de laatste ddwrt op, en boven tp-link.
alleen als ik dan van beneden naar boven loop blijf ik op de oude wlan hangen met mijn telefoon.
dan doe ik even disconnect en connect en dan pakt hij die van boven.

is dit een client iets. of meer van de routers? en wat is de best way om dit smooth voor elkaar te krijgen?

• Jerrythafast
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17-06 11:09

Jerrythafast

Hier, aan de kust

quote:
remcoXP schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:51:
ik heb beneden een wdr7500 en nu 1 extra van ziggo voor boven.
beneden staat er de laatste ddwrt op, en boven tp-link.
alleen als ik dan van beneden naar boven loop blijf ik op de oude wlan hangen met mijn telefoon.
dan doe ik even disconnect en connect en dan pakt hij die van boven.

is dit een client iets. of meer van de routers? en wat is de best way om dit smooth voor elkaar te krijgen?
Dat is een client iets. Afhankelijk van de makelij van je telefoon is dit wel of niet smooth te krijgen.

PVOutput: Live 2925 Wp op SE3000 (nu ook alternatieve monitoring)

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-06 11:03
Dav1d bedankt! d:)b

Zijn firmware gepakt om van de ziggo firmware af te komen om zo Gargoyle te kunnen installeren. Daarna firmware van gargoyle eroverheen gezet.

Heb alleen een klein probleempje, als ik AC aanzet op 5ghz zien mijn Phone en tablet die beiden AC ondersteunen de AP niet. Selecteert ik N etc zonder AC dan zien mijn devices hem weer.

Iemand een clue waar dit aan kan liggen?

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:11
quote:
toro schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:24:
Dav1d bedankt! d:)b

Zijn firmware gepakt om van de ziggo firmware af te komen om zo Gargoyle te kunnen installeren. Daarna firmware van gargoyle eroverheen gezet.

Heb alleen een klein probleempje, als ik AC aanzet op 5ghz zien mijn Phone en tablet die beiden AC ondersteunen de AP niet. Selecteert ik N etc zonder AC dan zien mijn devices hem weer.

Iemand een clue waar dit aan kan liggen?
Zit je op een kanaal dat in Nederland wordt ondersteund? Ik had die van mij op Canada staan en dan zijn er soms kanalen die hier eigenlijk niet in gebruik mogen zijn.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Weird, de mijne weigert opeens te werken, wifi blijft op disable staan en krijg hem niet meer enabled (ook een factory reset werkt niet)
quote:
Wireless Radio: Disable
Iemand dit eerder mee gemaakt?

[edit]Schakelaar van wifi stond uit op de achterkant van het apparaat, ik heb geen idee hoe en waarom, maar het verklaarde een hoop.

MeNTaL_TO wijzigde deze reactie 15-01-2017 11:30 (24%)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• LSBolsward
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-01-2017
ik heb nu het hele verhaal door gelezen maar nu heb ik een vraag.

ik heb zo een tp link 4310 n750 staan en nu wil ik daar Ziggo software op hebben, dat spreekt mij wel aan ik ben geen tweaker, wil alleen de tp als ap gebruiken wat kan ik dan het beste doen ? en dan niet roepen koop er een kant en klaar voor 60 euro want ik heb er tenslotte een :)

dus is er iemand die mij in Henk en Annie taal of Jip en Janneke kan vertellen hoe dat aan te pakken :)

alvast bedankt ;)

MvG Ron

• Redlihcs
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10-06 00:24

Redlihcs

? of !

Even een bedankje voor Dav1d! _/-\o_

Ik heb afgelopen week ook het extra wifi-punt besteld. Het is echter een nieuw model: "Ziggo C7 Ver:2.0".
Ik was bang dat het updaten van de firmware lastig zou worden. Maar goed nieuws. Ik heb ook dit nieuwe model probleemloos kunnen flashen met de getweakte firmware van Dav1d. Te weten: "ziggoFW-to-tplink-150427.bin".
Ik heb er voor gekozen om de standaard firmware er op te zetten.

Deze nieuwe router is ter vervanging van mijn TP-Link TL-WR1043ND.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

• technicks
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 23:31
Hoi.

Ik ben Telfort klant en heb de router via een vriend gekocht omdat het zo'n goede prijs was.
Ik ben maar een leek op dit gebied maar ik wil graag de Archer C7 flashen met de originele firmware.
Is het mogelijk de router te flashen zonder de webinterface van Ziggo? Belde net naar Ziggo en zelf dacht ik dat het niet mogelijk zou om zonder Ziggo modem de router te flashen, maar de medewerker vertelde me dat het wel mogelijk is maar er gebeurt weinig als ik naar http://ziggo-ap ga.

technicks wijzigde deze reactie 28-01-2017 20:40 (64%)

• ericsaskia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09-06 23:17
Kun je eigenlijk ook 2 Ziggo C7 wifi punten ebruiken in een groot huis?
Op de Horizon box zitten genoeg aansluitingen, ik meen 4.

ericsaskia wijzigde deze reactie 29-01-2017 14:09 (45%)

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Naar mijn weten werkt dat gewoon. En anders kun je altijd de TPLink firmware erop flashen en hem een ander IP geven.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• ericsaskia
Dat gaat me boven m'n pet. :+

Ik heb er eentje bij Ziggo besteld, eerst even testen en als hij goed werkt maar even op marktplaats buurten of via vrienden een 2e bestellen bij Ziggo.
Schijnt dat je er maar 1 per adres mag bestellen.

• technicks
Het is gelukt. Heb de TP Link firmware erop staan. Moest er wel voor naar een vriend met Ziggo. Ik had hiervoor een Sitecom WLR 4100. Nu valt het me op dat de wifi verbinding eigenlijk best slecht is. Ik heb Playstation remote op mijn tel staan en eerst kon ik heel vloeiend 720p streamen naar mijn tel. Die verbinding is nu echt slecht terwijl de router 3 meter van me af staat. Snap er weinig van. Heb de PS4 en mijn tel in de DMZ gezet en nog steeds is het bagger. De verbinding op mijn tel was voorheen vol en nu maar 3 streepjes. Ik heb extra de TP Link firmware geflashed omdat ik las dat die best stabiel was. Zou het daar aan kunnen liggen? Ga er vanuit dat de Archer een betere router hoort te zijn dan die Sitecom. Die heeft niet eens antennes.

• technicks
@ericsaskia. Op Marktplaats verkoopt een kerel uit Rotterdam ze voor ¤54. ;)

• herian10
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:28
ik heb het volgende probleem:
draai al enkele maanden op de firmware {standaard} hier uit de topic.
maar sinds enkele dagen vlieg een van de 2 usb poorten eruit kan ik niet meer connecten moet ik de stekker van de usb uit de router halen er weer in en dan doet die het weer .
het lampje van de poort is ook uit
wie weet raad

• technicks
Andere kabel geprobeerd?

• herian10
quote:
heb aan elke poort een usb harde schijf hangen
het is steeds de ene en dan de andere

• ericsaskia
quote:
technicks schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:25:
@ericsaskia. Op Marktplaats verkoopt een kerel uit Rotterdam ze voor ¤54. ;)
Ik kan hem niet vinden :/

ericsaskia wijzigde deze reactie 30-01-2017 22:24 (3%)

• Jerrythafast

Jerrythafast

Hier, aan de kust

quote:
herian10 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:08:
[...]

heb aan elke poort een usb harde schijf hangen
het is steeds de ene en dan de andere
Hebben je usb-schijven externe stroomtoevoer? Als ze beide hun stroom uit de USB-poorten van de router trekken zou dat misschien meer kunnen zijn dan dat hij kan leveren.

Disclaimer: geen idee wat de elektrische specs van dat ding zijn.

• technicks
En als je er maar 1 achter hebt, gooit hij hem er dan ook steeds uit? Mijn router pakt trouwens mijn hd niet. Scan maar doet niets. 🙄 Lampje brandt wel gewoon. Ben nog steeds niet tevreden met de 5Ghz verbinding. Die vind ik erg zwak. Vage is dat ik nu een 50mbit verbinding heb. (Net verhoogd naar 100) en op de 2.4 haal ik 45/50 en op de 5ghz 45/60.

• ericsaskia
quote:
Geslaagd, niet die in Rotterdam maar een andere ergens in Groningen.
Nagelnieuw voor 37,50 incl. postzegel. >:)

• bloodyus
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2017

bloodyus

Leisure is my pleasure ;)

Goedemiddag,

Ik maak nu bijna een maand gebruik van de Ziggo AccessPoint en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
Nu mijn rasbpi 'always-on torrentmachine' is overleden, kwam ik op het geniale idee om mijn HDD via USB op het Ziggo AP aan te sluiten.

De HDD is gewoon zichtbaar in mijn netwerk voor filetransfer, echter ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om er een torrentmachine van te maken?
Voor zover ik kan vinden zit er een 16 MB flash ROM en 128 MB RAM in de router, maar is dit genoeg om er via de HDD een soort van rasbpi van te maken?

Dus: Stel dat ik Debian (o.i.d.) op de HDD install en deze aansluit op het Access Point, kan ik er dan op een of andere manier (via ssh) op een remote desktop een torrentclient installeren?

Bij voorbaat dank voor uw hulp!

If I can't play a match, I dream about a match!

• gielie
  • Laatst online: 17-06 23:35
Ik heb mijn tp-link (dus niet de ziggo versie) geflashed met de ziggo firmware en nu moet ik een wachtwoord invoeren welke ik niet heb. Weet iemand hier het standaard wachtwoord?

ben er al uit, ziggo, draadloos is het.

gielie wijzigde deze reactie 06-02-2017 20:25 (10%)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• psycho-realm

• i-sk
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-06 20:50
Hallo,

Ik kom met geen mogelijkheid meer in mijn Ziggo AP (standaard firmware). Ik ben verhuisd en gebruik nu wifi van mijn onderburen (UPC/ziggo). Ik heb de Ziggo AP van mijn vorige woning nog, Ik wil deze gebruiken om een wifi signaal bij mij in de woonkamer te krijgen.

Ik heb een factory reset uitgevoerd (WPS knop een tijd ingehouden, daarna was de SSID in ieder geval gereset). Vervolgens met 2 verschillende ethernetkabels mijn laptop met de AP proberen te verbinden en in het config scherm te komen. AP is verder nergens op aangesloten, alleen de stroomkabel zit er in.

Dit heeft niet gewerkt. Als ik ipconfig uitvoer staat er ook geen std gateway adres bij.

Heb ook nog geprobeerd mijn laptop een statisch ip te geven in verschillende ranges:
192.168.1.x en 192.168.0.x

Mag ook niet baten.

Volgens mij moet ik gewoon na een factory reset een kabel erin kunnen prikken en via het standaard gateway adress in het config scherm kunnen komen maar het werkt dus niet.

Heb het gevoel alsof hij niet 100% gereset is en wat instellingen heeft onthouden (bijv DHCP server uit oid) waardoor ik er nu niet in kan komen.

Iemand verder nog ideeen?

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:47

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Als hij in je netwerk hangt kun je niet met die speciale url er naar toe?
quote:
http://ziggo-ap

i2Paq wijzigde deze reactie 09-02-2017 15:45 (8%)

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:58
quote:
i-sk schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:33:
Hallo,

Ik kom met geen mogelijkheid meer in mijn Ziggo AP (standaard firmware). Ik ben verhuisd en gebruik nu wifi van mijn onderburen (UPC/ziggo). Ik heb de Ziggo AP van mijn vorige woning nog, Ik wil deze gebruiken om een wifi signaal bij mij in de woonkamer te krijgen.

Ik heb een factory reset uitgevoerd (WPS knop een tijd ingehouden, daarna was de SSID in ieder geval gereset). Vervolgens met 2 verschillende ethernetkabels mijn laptop met de AP proberen te verbinden en in het config scherm te komen. AP is verder nergens op aangesloten, alleen de stroomkabel zit er in.

Dit heeft niet gewerkt. Als ik ipconfig uitvoer staat er ook geen std gateway adres bij.

Heb ook nog geprobeerd mijn laptop een statisch ip te geven in verschillende ranges:
192.168.1.x en 192.168.0.x

Mag ook niet baten.

Volgens mij moet ik gewoon na een factory reset een kabel erin kunnen prikken en via het standaard gateway adress in het config scherm kunnen komen maar het werkt dus niet.

Heb het gevoel alsof hij niet 100% gereset is en wat instellingen heeft onthouden (bijv DHCP server uit oid) waardoor ik er nu niet in kan komen.

Iemand verder nog ideeen?
Ik lees dat je het geprobeerd hebt met verschillende ethernetkabels.
Heb je de laptop ook verbinding laten maken met het wifi signaal wat de AP uitzend om zo te kijken of je erbij komt ?
Of had je deze inmiddels al gewijzigd naar je huidige SSID ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Twizzlerz
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12-06 19:15
Ik heb er ook mooi een aangeschafd, al snel kwam ik er achter dat de Ziggo software inderdaad heel beperkt is, eerst naar de TP link firmware, en later snel naar OpenWRT. De C7 is en blijft een mooi ding.

• roon2
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-05 20:48
Ik heb hem ook aangeschaft als access point bij Ziggo
Kan ik sterkere antennes erop schroeven om het bereik nog meer te vergroten richting de tuin?

Ook heb ik nu twee netwerken in huis één van mijn Ubee 321B en één van dit access point.
Kan ik hier niet één van maken?

Ik hoor graag bij voorbaat dank

roon2 wijzigde deze reactie 16-02-2017 00:01 (33%)

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
roon2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:55:
Ik heb hem ook aangeschaft als access point bij Ziggo
Kan ik sterkere antennes erop schroeven om het bereik nog meer te vergroten richting de tuin?

Ook heb ik nu twee netwerken in huis één van mijn Ubee 321B en één van dit access point.
Kan ik hier niet één van maken?

Ik hoor graag bij voorbaat dank
'je hoort graag bij voorbaat dank' dus bij deze ...

bij voorbaat dank ... :+

Wat heb je zelf al gevonden / geprobeerd ?

edit :

Enigzins zelf iets van actie ondernemen is wel zo netjes, en aangezien onze glazen bollen niet op afstand werken ...

Kan jij vinden dat je er niets aan hebt, maar dat hebben 'wij' niet aan jou vraagstelling.

FreshMaker wijzigde deze reactie 16-02-2017 08:48 (22%)

• roon2
quote:
FreshMaker schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:17:
[...]

bij voorbaat dank ... :+

Wat heb je zelf al gevonden / geprobeerd ?
Dank je wel voor je reactie
Hier heeft een mens iets aan |:(

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
roon2 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:45:
[...]

Dank je wel voor je reactie
Hier heeft een mens iets aan |:(
Je hebt geen twee netwerken, je heb hoogstens 2 verschillende 'namen' als wifi

• roon2
quote:
FreshMaker schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:49:
[...]

Je hebt geen twee netwerken, je heb hoogstens 2 verschillende 'namen' als wifi
Dat is ook wat ik bedoel.
Dit geeft mijn kennis van zaken weer ;)

Zoek alleen een oplossing om eea te regelen met mijn beperkte kennis

• FreshMaker
  • Niet online
Maar gebrek aan kennis, wil niet zeggen dat je niets hoeft te proberen, of uit te zoeken.
Handje vasthouden doen we niet.

Geef aan wat je geprobeerd hebt, en dan kan je bijgestuurd worden.

Niemand hier is met alle wijsheid geboren, het zijn allemaal aangeleerde vaardigheden.

• roon2
Je hebt helemaal gelijk
Ik zoek het wel uit

Dank je wel voor je hulp

• Jerrythafast

Jerrythafast

Hier, aan de kust

Om toch een behulpzame reactie in dit topic te zetten: Je hebt twee verschillende namen (en waarschijnlijk ook twee verschillende wachtwoorden). Je wilt dat ze dezelfde naam en wachtwoord hebben. Wat doe je dan? Juist... ;)

• roon2
quote:
Jerrythafast schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:29:
Om toch een behulpzame reactie in dit topic te zetten: Je hebt twee verschillende namen (en waarschijnlijk ook twee verschillende wachtwoorden). Je wilt dat ze dezelfde naam en wachtwoord hebben. Wat doe je dan? Juist... ;)
Met andere woorden je zoekt het uit
Ik zal dit topic niet meer verder lezen.

Ook jullie hebben ooit in het leven een vraag waarvan ik hoop dat er op dezelfde manier gereageerd wordt
:P

• albino71
  • Niet online
quote:
roon2 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:01:
[...]

Met andere woorden je zoekt het uit
Ik zal dit topic niet meer verder lezen.

Ook jullie hebben ooit in het leven een vraag waarvan ik hoop dat er op dezelfde manier gereageerd wordt
:P
Ze hebben wel een beetje gelijk, maar om het allemaal nu zo op de spits te drijven...
Dit zijn overigens wat meer algemene vragen en niet zozeer specifiek voor deze router.

Ja er kunnen andere antennes op, want je kunt de originele er afschroeven en er dan andere opschroeven
Of dat zin heeft en of je het gewenste resultaat kunt behalen weet ik niet.

Over je netwerknamen (SSID's)...
Wat ik zou doen in jouw geval is de namen en het wachtwoord gelijktrekken en dan kijken hoe het gaat.
(Dit gaf Jerrythafast in zijn post ook aan, maar dat terzijde)

Wel zou ik dan zorgen dat de kanalen/channels afwijken van elkaar.
Mooi tooltje is InSSIDer. Daarmee kun je checken wat er in jouw buurt allemaal voor kanalen in gebruik zijn.
Als je 5Ghz wil zien, moet je device waarmee je checkt (laptop?) wel 5Ghz ondersteunen natuurlijk.

Hij is via deze link te downloaden. Is een oudere vesie.
Als je de nieuwste versie wil, moet je die aanschaffen, deze is gratis.

Succes! ;)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:39

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Mannen, houden we het niveau en beleefdheid een beetje binnen de norm?

@roon2 Het is hier geen helpdesk. Dit topic specifiek gaat over het "Extra WiFi-punt" van Ziggo. Een beetje hulp kan je best krijgen, maar we verwachten - net als in elk ander topic hier - dat je zelf ook probeert wat uit te zoeken. Daar leer je zelf het meeste van. :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• DannyV12
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22-02-2017
Beste heren,

Heb mn router geflased naar de TP link firmware waarvoor dank :)
Echter kan ik deze niet bereiken omdat deze om een key vraagt het zal zeker zijn uitgelegd op 1 van de 27 pagina's maar wellicht kijk ik er over heen.
Kunnen jullie mij helpen op deze manier kan ik niets kan mn router niet eens in.

Alvast bedankt

Groet

Danny

Al opgelost was na een lange dag werken en een paar bier later ;) niet meer helder nu aan mijn kpn glas gehangen.

DannyV12 wijzigde deze reactie 22-02-2017 09:09 (14%)
Reden: opgelost

• herian10
volgens mij is het admin en admin of admin en 1234
standaard is het admin --- admin

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 14-06 22:23
Goedemorgen, sorry voor het omhoog kicken van dit topic, maar ik hoop dat jullie me (opnieuw) op weg kunnen helpen.

Ik heb eind vorig jaar de AP besteld, hem destijds naar de originele TP-Link FW geflasht en vanwege allerlei redenen ben ik er daarna niet meer mee verder gegaan. Nu wil ik de draad weer oppakken en de Archer als router gaan inzetten. Een apart gasten-netwerk is dan de bedoeling en de mogelijkheden van de TP-link app lijken me ook handig.

Het enige waar ik 'bang' voor ben is dat mijn modem straks in bridge staat, terwijl ik de Archer nog niet voor elkaar heb (zoiets dus)met als resultaat dat er helemaal geen Wifi meer is. Vind ik zelf niet zo'n drama, maar ik ben niet alleen thuis :P Vandaar dus de vraag: heeft iemand zijn Archer hier met de standaard TP-link FW als router draaien en welke settings gebruik je daarvoor? Of zouden de standaard settings na het flashen direct moeten werken?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk dat de meeste hem als router hebben draaien.
Heb voor WAN niks aangepast aan instelingen.

• EricNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-05 10:04
quote:
Stalensnuitje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:25:Heeft iemand zijn Archer hier met de standaard TP-link FW als router draaien en welke settings gebruik je daarvoor? Of zouden de standaard settings na het flashen direct moeten werken?
Ik heb niet de Ziggo AP naar TP-Link firmware geflashed en die als router ingezet, echter heb ik wel zelf een aantal jaar geleden een Archer C7 (v1) aangeschaft welke bij mij als router dient.

Ik zou zeggen:
1. Flash je Ziggo AP waar je naar toe wilt
2. Koppel hem van het netwerk af (dus direct aan een laptop bijvoorbeeld)
3. Configureer de router zoals je wilt
4. Hang hem in je netwerk als router.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL 

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-06 18:48
quote:
Stalensnuitje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:25:
(...)Vandaar dus de vraag: heeft iemand zijn Archer hier met de standaard TP-link FW als router draaien en welke settings gebruik je daarvoor? Of zouden de standaard settings na het flashen direct moeten werken?
Ik heb hem zo draaien. In ieder geval geen noemenswaardige dingen hoeven wijzigen t.o.v. standaard instellingen.

Bij mij vroeg de helpdesk van Ziggo wel of ik niet toevallig het recentelijk geleverde Extra Wifi Punt direct achter het modem ging hangen, toen ik belde om het modem in Bridge te zetten. Het juiste antwoord daarop is uiteraard "nee" ;)

iRacing Profiel

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:26
Je zult ze tegenkomen die hem met de standaard firmware aansluiten en daarna nogmaals bellen omdat het niet werkt.

• toro
Met de Gargoyle firmware 1.9.2 haal ik niet mijn ziggo 300/30 snelheid :/

Ik druk mijn edgerouter er weer tussen, bam, full speed.

Als ik de originele firmware van TP-Link gebruik haalt die wel de volledige snelheid WAN -> LAN?

Is dat trouwens gewoon een kwestie van de laatste TP firmware er in schieten of moet er nog een stap gedaan worden?

• Stalensnuitje
Het geeft even geduurd, maar mijn modem staat in bridge. TP-link hangt gunstiger (maar nog niet optimaal) en het bereik is in elk geval drastisch verbeterd t.o.v. het Ziggo-modem.

Echter....op de 2.4GHz band haal ik een speedtest van slechts 5-10Mbps :| Op 5GHz (waar momenteel alleen de laptop op draait) haal ik wel de volledige (abonnements)snelheid van 40/4Mbps :? Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen. Ik heb het channel al bekeken, die staat op de minst ongunstige keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06-06 20:39
Wie kan mij helpen op een antwoord op de volgende vraag:

Heeft de archer c7 van ziggo nu wel of geen band steering (al dan niet met andere firmware)?

Ik heb er naar gezocht, maar ik heb hier geen antwoord op kunnen vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:26
Niet met standaard firmware en zit volgens mij ook niet standaard in OpenWRT of dd-wrt.

@Stalensnuitje Heb je toevallig andere apparatuur die op de 2.4GHz band zendt? Had laatst bij een klant ook enorme bagger met een 1043NDv3, daar bleek achteraf een 2.4GHz draadloze hdmi zender actief te zijn.

De Atheros netwerkdriver zal proberen die storingen te omzeilen met ANI, maar vaak werkt dat juist averechts en stort de performance nog verder in dan het al was dankzij de stoorzender.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stalensnuitje
quote:
_JGC_ schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:31:
@Stalensnuitje Heb je toevallig andere apparatuur die op de 2.4GHz band zendt? Had laatst bij een klant ook enorme bagger met een 1043NDv3, daar bleek achteraf een 2.4GHz draadloze hdmi zender actief te zijn.

De Atheros netwerkdriver zal proberen die storingen te omzeilen met ANI, maar vaak werkt dat juist averechts en stort de performance nog verder in dan het al was dankzij de stoorzender.
Hm, niet dat ik weet. Ik heb getwijfeld om de laatste TP-Link FW erop te zetten, maar ivm de (on)mogelijkheid om daarna weer te downgraden/switchen toch maar naar DD-WRT gegaan. Ik haal nu in elk geval weer de max van mijn abonnement, alleen vind ik de ping nog hoog (100ms+).

En ik krijg het ondanks deze guide nog niet voor elkaar om via mijn Guest online te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:25
quote:
Stalensnuitje schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Hm, niet dat ik weet. Ik heb getwijfeld om de laatste TP-Link FW erop te zetten, maar ivm de (on)mogelijkheid om daarna weer te downgraden/switchen toch maar naar DD-WRT gegaan. Ik haal nu in elk geval weer de max van mijn abonnement, alleen vind ik de ping nog hoog (100ms+).

En ik krijg het ondanks deze guide nog niet voor elkaar om via mijn Guest online te komen.
Terug was toch wel mogelijk? Stond ergens in dit topic.

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaxNagtegaal
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 03-06 13:59
Iedere keer dat ik welke firmware dan ook, behalve die van de Ziggo website, probeer te flashen krijg ik de volgende foutmelding:

"Error code: 18005
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name."

Zelfs de officiele firmware van de nederlandse TP Link website, 'renamed' naar hoe de firmware van Ziggo heet pakt hij niet.. Is DD WRT flashen onmogelijk op de nieuwe units van Ziggo?

• Stalensnuitje
quote:
DaveD1109 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Terug was toch wel mogelijk? Stond ergens in dit topic.
Met heel veel pijn en moeite geloof ik, geen zin om dat te proberen ;-)
quote:
DaxNagtegaal schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:31:
Iedere keer dat ik welke firmware dan ook, behalve die van de Ziggo website, probeer te flashen krijg ik de volgende foutmelding:

"Error code: 18005
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name."

Zelfs de officiele firmware van de nederlandse TP Link website, 'renamed' naar hoe de firmware van Ziggo heet pakt hij niet.. Is DD WRT flashen onmogelijk op de nieuwe units van Ziggo?
Heb je ook een v2? Uit deze post maak ik op dat het wel zou moeten kunnen: Redlihcs in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"

• DaxNagtegaal
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 03-06 13:59
quote:
Heb je ook een v2? Uit deze post maak ik op dat het wel zou moeten kunnen: Redlihcs in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"
Yup, Ziggo Access Point V2 besteld rond februari. Ik kan hem echt niet flashen :/

• tomvdpoel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 29-03 16:08
Hallo, ik loop een beetje vast met mijn C7. Situatie is als volgt. Ik heb een Cisco router van Ziggo. Wifi staat uit. Op mijn bovenverdieping staat een "Extra Ziggo AP", de C7 dus, met Ziggo-firmware. Op de Ziggo-manier aangesloten, dus de verbinding met de Cisco loopt via de *blauwe* poort.

Beneden heb ik een ander AP staan, maar die krijgt kuren (oud). Dus heb ik op Marktplaats nog een Ziggo-ding besteld. Die heb ik geflashed naar originele firmware van TP (met de link elders in dit topic). Ik heb deze tweede C7 aangesloten op de manier die hier op Tweakers beschreven staat. Dat betekent dat de kabel naar de Cisco-router niet in de *blauwe* poort zit, maar in 1 van de 4 LAN-poorten. DHCP van de tweede C7 staat uit. Static IP gekozen, in het subnet van de Cisco, maar buiten de range die de DHCP van Ciso uitdeelt.

En daar is mijn eerste vraag: waarom heb ik nu 2 identieke apparaten op 2 manieren aangesloten? Ik lijd niet aan OCD, maar raar is het wel. Kan iemand dat uitleggen?

Maar belangrijker is mijn tweede vraag: waarom vliegen de beide C7's elkaar steeds in de haren? Als ik ze los van elkaar aangekoppeld heb, gaat alles goed, maar zodra ze beide in het netwerk hangen, worden er geen IP-nummers meer uitgedeeld. Help????

Ik ben duidelijk aan het eind van mijn IP-kennis aangekomen...

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) nee is niet raar cd ziggo is geconfigureert als ap, die truck met de marktplaats router is om het vi aeen omweg te gebruiken als ap. het immers ook andere firmware

2) Ik lees nergens dat je dhcp op je nieuwe marktplaats router hebt uitgezet

Fish wijzigde deze reactie 20-05-2017 22:00 (54%)

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomvdpoel
  • Laatst online: 29-03 16:08
quote:
Fish schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:58:
1) nee is niet raar cd ziggo is geconfigureert als ap, die truck met de marktplaats router is om het vi aeen omweg te gebruiken als ap. het immers ook andere firmware

2) Ik lees nergens dat je dhcp op je nieuwe marktplaats router hebt uitgezet
Dank voor je reactie!

Ad 1: maar kan ik mijn tweede (nieuwe) ook op de ziggo-manier configureren?

Ad 2) Ja, DHCP is uit. Daar ligt het dus niet aan. Heb je nog andere suggesties?

[EDIT] Inmiddels draaien beide AP's netjes naast elkaar. Blijkbaar toch een instellinkje verkeerd, in eerste instantie.

Dank vast!

tomvdpoel wijzigde deze reactie 22-05-2017 10:32 (10%)

• Maks
  • Laatst online: 18:11
Voor mensen met een Ziggo/UPC Technicolor modem en Archer C7 met openwrt (geconfigureerd als router); het kan zijn dat de C7 geen IP meer kan ontvangen door een update afgelopen week.

Dit is op de lossen door naar Network > interfaces > Wan (edit) te gaan en onder advanced settings "Use broadcast flag" aan te zetten. Volgens mij verstuurt de modem anders geen broadcast bericht met de juiste IP configuratie maar wordt het alleen naar de router gestuurd (die kan daar niet goed mee overweg om een of andere reden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toro
quote:
DaxNagtegaal schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Yup, Ziggo Access Point V2 besteld rond februari. Ik kan hem echt niet flashen :/
Ik had hetzelfde probleem en echt tich oplossingen met daarbij horende firmwares geprobeerd.

Op het laatst had ik hem half gebrickt en kon ik alleen via TFTP verder gaan. En zelfs toen met diverse oplossingen en firmwares (naam veranderen enz) werkt het nog niet. Totdat ik LEDE er inschoot via TFTP en dat werkte. De factory van LEDE hernoemen naar "ArcherC7v2_tp_recovery.bin" en die er inschieten werkte voor mij

https://downloads.lede-pr...1/targets/ar71xx/generic/

1 of andere achterlijk iets wat TP-Link gemaakt heeft dat het alleen maar eigen firmware nog pakt met de laatste V2's :/

Ik heb al jaren tot volle tevredenheid TP-Link netwerk devices, mede door dat het zo makkelijk was/is om er open firmware er in te schieten. Hopelijk zet deze trend met TP-Link niet door :|

• Martien2014
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 26-10-2017
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Vanuit de flash op de 1e pagina van deze topic heb ik mijn c7 v2 geflashed naar de TP-link firmware.
Aangezien ik toen geen WAN-adres ontving (met mijn laptop eraan wel, maar niet met de c7) heb ik openwrt_webrevert.bin geflashed. Flashen ging goed, maar na opstarten kan ik wel verbinding maken met de SID+WW op achterzijde van het modem, maar hij krijgt geen IP-adres meer. Of een 169 adres, iig werkt de http://ziggo-ap niet. Ook ipconfig geeft mij geen goed IP-adres meer.

Wie heeft voor mij de gouden tip betreffende hoe ik überhaupt nog een BIN-file kan flashen?
Het zou mooi zijn als ik de ZiggoFW-to-ddwrt-r28397.bin erop kan flashen, maar hoe kan ik mijn c7 bereiken?
Heb ik hem nu gebricked?

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

quote:
Martien2014 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:27:
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Vanuit de flash op de 1e pagina van deze topic heb ik mijn c7 v2 geflashed naar de TP-link firmware.
Aangezien ik toen geen WAN-adres ontving (met mijn laptop eraan wel, maar niet met de c7) heb ik openwrt_webrevert.bin geflashed. Flashen ging goed, maar na opstarten kan ik wel verbinding maken met de SID+WW op achterzijde van het modem, maar hij krijgt geen IP-adres meer. Of een 169 adres, iig werkt de http://ziggo-ap niet. Ook ipconfig geeft mij geen goed IP-adres meer.

Wie heeft voor mij de gouden tip betreffende hoe ik überhaupt nog een BIN-file kan flashen?
Het zou mooi zijn als ik de ZiggoFW-to-ddwrt-r28397.bin erop kan flashen, maar hoe kan ik mijn c7 bereiken?
Heb ik hem nu gebricked?
Wat als je juist als PC in 1 van de LAN-poorten van de C7 gaat, krijgt een aangesloten apparaat dan nog wel een ip? Zo niet, wat als je die PC dan een statisch IP geeft in de reeks 192.168.1.X of als dat niet werkt in de reeks 192.168.0.X?

ziggo-app als hostname gebruiken gaat uiteraard niet werken als je er niet-ziggo-firmware op hebt geflasht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• albino71
  • Niet online
Zijn er hier die hun C7 met DD-WRT al naar de laatste versie hebben geholpen?

06-01-2017-r32170

ftp://ftp.dd-wrt.com/beta...2170/tplink_archer-c7-v2/

• Stalensnuitje
Nee, ik heb nog r31899 draaien, maar ik was wel op zoek naar een update. Hoezo? Specifieke vraag/issue, of gewoon om ervaringen te peilen?

Edit: draait pas een kwartiertje, dus geen idee wat de stabiliteit betreft. De snelheid (Max van mijn abonnement) is iig prima, evenals de ping. Vanavond maar eens kijken of ik de Guest account werkend kan krijgen.

https://tweakers.net/ext/f/fe0L4ZAzYKklTsPQph4ZWNqX/thumb.png

Stalensnuitje wijzigde deze reactie 27-06-2017 18:48 (57%)

• albino71
  • Niet online
@Stalensnuitje Ja, ik zat met een instabiele zooi hier na ca. 1 jaar.

Heb de update gedaan, was daarna beter en nu helemaal goed. Zal wel iets anders zijn geweest dat er parallel aan liep. :)

• Rommel
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:48
quote:
DaxNagtegaal schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:21:
[...]
Had hier ook last van en zag later dat ik hem een tijdje terug geupdate had met de beruchte 160616 firmware waardoor er een lock op komt te staan. Via TFTP teruggeflasht naar 150427 en het werkt weer. Ondertussen draait ik de laatste versie van Lede zonder problemen.

Everything that has a beginning has a end

• xileS
  • Niet online
Maximaal 1 per klant staat er in de voorwaarden voor de extra WiFi punt, dus ik neem aan dat je er ook maar 1 per abo kan bestellen. Maar ik neem aan dat als je 1 extra via een andere abo besteld en het in hetzelfde netwerk aansluit (met Ziggo firmware), dat het geen problemen oplevert?

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:10

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

OK, even voor mijn duidelijkheid: Ik heb dit Ziggo AP met hardwareversie v2.0 (staat onder op de modem) en firmware versie v2.0 (staat in de instellingen). Mocht ik dit AP willen flashen naar een andere firmware dan zou ik dit met TFTP moeten doen. Conform deze post. Alleen dan hernoem ik niet een Ziggo firmware naar "ArcherC7v2_tp_recovery.bin" maar elke ander willekeurig firmware. Correct?

Op mijn Macbook staat standaard TFTP geinstalleerd, maar hoe zet je deze "gereed om te luisteren". Gewoon server opstarten zou voldoende moeten zijn?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
xileS schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:42:
Maximaal 1 per klant staat er in de voorwaarden voor de extra WiFi punt, dus ik neem aan dat je er ook maar 1 per abo kan bestellen. Maar ik neem aan dat als je 1 extra via een andere abo besteld en het in hetzelfde netwerk aansluit (met Ziggo firmware), dat het geen problemen oplevert?
Het AP krijgt gewoon een IP via DHCP, dus je kan er wel 100 plaatsen :+

En ondanks dat ik uitermate tevreden ben over dit AP, zou ik voor de volgende ( momenteel ) gaan voor de KPN-AP ( tenzij je natuurlijk echt xxWRT wil )
Zelfde prijs, maar nét iets handiger qua vorm.

Gewoon op te halen bij een KPNwinkel
https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

• xileS
  • Niet online
@FreshMaker ja precies, leek mij dus ook geen probleem.

Interessant, zo te zien is die van kpn zelfs 10 euro goedkoper.

Beetje debiel ook dat je bij Ziggo maar 1 mag kopen.

Ik ben op zoek naar wat acces points voor mijn ouders woning (ziggo met connect box). Ik zelf heb al een tijdje een Hitron modem samen met deze extra WiFi spot van Ziggo en het werkt allemaal op de standaard firmware zonder problemen en heb gewoon overal in het huis dekking.

Voor mijn ouders huis verwacht ik 2 acces points nodig te hebben om het hele huis dekking te hebben. Ik weet niet of hier mensen zijn die met beide apparaten ervaring heeft? Anders kan ik idd gewoon die van KPN eerst proberen, hoe de dekking daarvan is. Apparaat ziet er voor de rest ook compacter en minder opvallend uit. Lijkt mij dus ook beter te verstoppen.

Wat mij opviel bij de connect box van ziggo is dat de 2,4 GHz en de 5 GHz standaard hetzelfde SSID naam hebben. Ik weet niet hoe dat gaat werken in de praktijk samen met een van deze acces points, maar volgens mij is het beter om 2,4 en 5 ghz gescheiden te houden. En dus gewoon 2 verschillende SSID's aan te houden voor het hele huis.

• FreshMaker
  • Niet online
Je kunt in de instellingen de boel gewoon eigen namen geven, alleen moet je dan naar "advanced" gaan
( hier geen CB, maar een ouder modem in bridge )

• xileS
  • Niet online
Ja ging er eigenlijk al vanuit dat het gewoon te wijzigen is, maar was gewoon verbaast dat ze standaard ervoor gekozen hebben om 1 SSID aan te houden op de connect box. Op alle andere ziggo modems is dat namelijk geloof ik niet zo.

En volgens mij werkt dat in de praktijk niet altijd even lekker. Vooral als je meerdere acces points hebt denk ik.

Voorheen had ik voor elke accespoint een andere naam. Bv WiFi, WiFi2 en WiFi 5.0 GHz, want ik merkte altijd dat het switchen niet altijd soepel ging als alle namen hetzelfde waren. Maar sinds ik de tp link van ziggo heb, heb ik nu thuis alleen onderscheid tussen 2,4 GHz en 5 GHz. Dus met de Hitron modem en extra WiFi punt is dat dan 2x WiFi 2,4 GHz en 2x WiFi 5 GHz. Heb tot nu toe eigenlijk geen problemen meer in het netwerk, maar kan denk ik ook aan gebruikte apparatuur liggen.

• Asafari
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-08-2017
Oeps, ik ben niet zo'n hele grote held met dit alles. Heb vandaag de Ziggo binnengekregen, was eerst van plan om de Archer te kopen en een man van Ziggo in de Mediamarkt heeft met overgehaald om het Ziggo exemplaar te kopen. Na het lezen van deze topic ben ik maar aan de slag gegaan met het omzetten naar de TP-Link, zoals in begin van deze topic beschreven. Het eerste bestand flashen lukte niet, de tweede wel maar hij pakte niet door met de "herstart", het derde bestand pakte hij wel, en na opnieuw opgestart te zijn kan ik hem niet meer bereiken via http:ziggo-ap... ik heb hem wel via de draad aangesloten... Hoe kan ik de ap/router nu nog bereiken om het karwei af te maken?
Maak me maar af... ben zeer waarschijnlijk een iets te enthousiaste amateur...

• herian10
als alles goed gegaan is staat hier hoe je het moet doen het is nu gewoon tp-link geworden het kan niet meer via ziggo-app.
maar via de web browser http://192.168.0.1 kan ook zijn http://192.168.1.1 of http://tplinkwifi.net
het wachtwoord is vaak admin / admin
http://static.tp-link.com.../Archer_C7(EU)_V2_QIG.pdf

• Asafari
herian10

Dankjewel, ik ga het proberen! Zag hem wel ergens in het (wifi)netwerk hangen namelijk. Is dus al TP-Link geworden waarschijnlijk ja. Je hoort van me! Nogmaals dank!

• Stalensnuitje
quote:
albino71 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:34:
@Stalensnuitje Ja, ik zat met een instabiele zooi hier na ca. 1 jaar.

Heb de update gedaan, was daarna beter en nu helemaal goed. Zal wel iets anders zijn geweest dat er parallel aan liep. :)
In juli zijn inmiddels alweer 3(!) nieuwe betas gelanceerd, iemand deze al geprobeerd?

• albino71
  • Niet online
@Stalensnuitje Nee, helaas. Die ik draaide deed het wel prima trouwens. "Deed", want ik heb de router niet meer.

albino71 wijzigde deze reactie 01-08-2017 16:49 (21%)

• Stalensnuitje
Voor de goede orde: ik heb 'm er gisteren opgezet, geen centje pijn. Ook gelijk maar eens een guest account aangemaakt, werkt ook als een tierelier. Ik ben zeer tevreden met dit ding :Y

• Asafari
@herian10

Even een laatste update (voor als je daar interesse in hebt! ;-) )

Gisteravond weer als spontane amateur aan de slag gegaan met jouw tips. Bij nader inzien was mijn router niet omgezet naar tp-link maar naar ddwrt. Even daar in zitten knutselen en alles deed het prima (nog wel als AP). Ik was toch benieuwd naar de tp-link omgeving en heb toen ddwrt-webrevert geflasht en kwam weer terug in de Ziggo omgeving. Van daar uit heb ik ZiggoFW-to-TPlink geflasht en voila daar was de TP link omgeving. Wifikanalen dezelfde naam gegeven en wachtwoorden aangepast, incl. tijdzones en klaar was ik.
Als ik me vooraf iets beter had verdiept in dit alles was het wellicht wat sneller en beter verlopen maar ach, dat is de aard van het beestje. Maar dank voor jouw hulp en heel veel dank aan @Dav1d dat hij dit allemaal heeft gepost, anders was ik wel een beetje klem komen te zitten. Ik ga maar niet verder met gargoyle of lede want dat zegt me helemaal niks. Ben ook nog op zoek geweest naar nieuwe firmware om deze ook meteen te vervangen. Via de TP-site kwam ik er een aantal tegen, even stoeien met welke versie ik heb gekregen van Ziggo (v2), andere pakte hij uiteraard niet. De meest laatste versie die ik heb gevonden en geflasht was van (uit mijn hoofd) juni 2016, klopt dit?

Heb in dit topic wel een aantal keer het voordeel van ddwrt boven tp-link gelezen. Nu ik weet hoe ik makkelijk kan schakelen tussen deze twee kan ik altijd nog een keer wisselen indien nodig. Is via ddwrt echt een sterker signaal te bewerkstelligen?

De laatste stap is nog wel om te bellen met Ziggo om de bridge modus aan te zetten, met de hoop dat daarna mijn netwerk sterker en stabieler is dan die frut Cisco router die ze me hebben geleverd. Ik gebruik Ziggo Wifispots eigenlijk nooit.. dus dat mis ik niet. Ben nog wel benieuwd of dat ik voordat ik dit ga doen nog wel iets getackeld moet hebben.... ??

• Patrick1610
  • Laatst online: 24-05 11:49
quote:
Dav1d schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:07:
Om alternatieve firmware te kunnen flashen vanuit de Ziggo webinterface, is een aanpassing aan de firmware binary nodig. De firmware header van de Ziggo-C7 verschilt namelijk 4 bytes t.o.v. een Archer C7 v2: offset 0x48 t/m 0x4B is 4E 4C 00 01 in plaats van 00 00 00 00. Vervolgens een nieuwe checksum berekenen (ik heb hier "mktplinkfw" voor gebruikt), plaats deze op 0x4C t/m 0x5B.
Bedankt voor het delen!
Vraagje: Hoe doe je dat aanpassen van de binary?
Heb verder de bestanden kant en klaar staan om de firmware om te zetten naar DD-WRT.

Groet
Patrick

• Stalensnuitje
Ter info: ook de laatste DD-WRT release (r33006) draait als een zonnetje. Gisteren nog een oude RaspPi (1B) onder uit de kast getrokken, die hangt nu als Pi-Hole adblocker aan de router. Mijn configuratie is nu wel zo'n beetje compleet :)
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*