Edit4: Probleem opgelost, zie post hieronder!
Het risico voor lief nemend dat ik hier een enorme n00bvraag ga stelling hierbij dan toch:
Mijn Ziggo wifi punt heb ik geflashed naar TP-Link firmware, puur om extra functionaliteit te verkrijgen, voornamelijk filesharing via USB poort van TP-Link. Mijn Ziggo UBEE modem wordt niet in bridge gezet en moet dus als (wifi-)router blijven fungeren (op begane grond), met de TP-Link op bovenverdieping als extra wifi accesspoint en 4-poorts bedrade switch.
Het flashen is goedgegaan. Direct hierna heb ik de TP-Link bekabeld vanaf pc benaderd via 192.168.0.1 om DHCP uit te schakelen, en er een statisch IP-adres in te zetten, in mijn geval 192.168.178.100, buiten de DHCP scope van de UBEE. Tevens moest ik daar een subnetmask, gateway en DNS server inzetten. Hiervoor heb ik de gegevens van de UBEE gebruikt.
Dus opsommend:
IP-adres TP-Link: 192.168.178.100 (buiten DHCP scope UBEE)
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1 (= UBEE modem/router)
DNS: 192.168.178.1 (= UBEE modem/router)
De LAN kabel van de UBEE naar de TP-Link heb ik in LAN1 van de TP-Link aangesloten. Mijn pc zit op LAN2 van de TP-Link. De WAN-poort wordt dus niet meer gebruikt op de TP-Link.
De TP-Link moest rebooten na deze aanpassing en dat heb ik gedaan.
Mijn probleem is dat ik nu op geen enkele manier meer in mijn TP-Link kom, om de rest af te configureren. Bedraad heb ik gewoon internet vanaf mijn pc, door mijn TP-Link naar de UBEE. Wireless zie ik de TP-Link zich ook adverteren.
Via de browser naar 192.168.178.100 geeft time-out. Via het oude ip-adres 192.168.0.1 werkt (uiteraard) ook niet meer.
Hoe kom ik nu weer in mijn TP-Link?
Edit:
Mijn UBEE "ziet" de TP-Link wel:
Edit2: Zo ziet het eruit in mijn UBEE, qua DHCP. De range start vanaf 192.168.178.10, met 64 toe te wijzen ip-adressen, naar ik aanneem.
Edit3:
Na een herstart van mijn UBEE zie ik het volgende in de UBEE:
Het lijkt erop dat het een zooitje is aan uitgegeven IP-adressen door de UBEE. Mijn pc eindigend op ip .015 heeft nu ook een static adres volgens UBEE. Terwijl ik de TP-Link een static adres heb gegeven. Apparatuur die op de TP-Link aangesloten moet worden moet dan toch een IP-adres vanuit de UBEE krijgen, aangezien DHCP uitstaat op de TP-Link? Ook komt hetzelfde MAC-adres onder 2 ip-adressen voor.
[
Voor 21% gewijzigd door
jesco_white op 28-09-2016 15:05
]