Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ziggo verkoopt dit acces point als extra wifi punt.
Kan de C7 ook samenwerken met het bestaande modem van ziggo en zo samen 1 wifi netwerk maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Wat bedoel je met 1 netwerk maken? Dat heb je namelijk sowieso al met een Access Point, als hij geen DHCP doet is het 1 netwerk. geef je de WiFi nog eens dezelfde SSID (naam) en zelfde wachtwoord en wachtwoord-protocol dan heb je in principe gewoon 1 netwerk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Laatst online: 10-09 15:48
MsG schreef op zondag 31 juli 2016 @ 11:47:
Wat bedoel je met 1 netwerk maken? Dat heb je namelijk sowieso al met een Access Point, als hij geen DHCP doet is het 1 netwerk. geef je de WiFi nog eens dezelfde SSID (naam) en zelfde wachtwoord en wachtwoord-protocol dan heb je in principe gewoon 1 netwerk.
Ok bedankt! Moet lukken op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29
Dav1d schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:56:
[...]

Niet doen!

Nadat versie 160616 is geinstalleerd, accepteert hij alleen nog gesigneerde en/of versleutelde firmware. Dat betekent dat je niet meer terug kunt naar Ziggo, OpenWrt of DD-WRT firmware.

Het is goed mogelijk dat dit ook gaat gebeuren in een volgende update van de Ziggo firmware. Wees gewaarschuwd, aangezien Ziggo 2.x firmware automatisch updates installeert.

Dit heeft te maken met nieuwe regelgeving van de Amerikaanse FCC en Europese ETSI.

In februari en maart hebben veel sites hierover bericht, een artikel op Heise.de zorgde voor meer dan 700 reacties. Anders dan werd aangenomen door velen, was er toen van een echte lock geen sprake: alleen de region code van de US firmware was veranderd van 00 00 00 00 naar 00 00 00 01, iets dat eenvoudig te omzeilen is. Nu lijkt de lock serieus van aard.

Als je toch 160616 wilt gebruiken, verwijder dan eerst met een hex editor de bootloader uit het bestand (eerste 131584 bytes) voordat je deze versie flasht. Zo behoud je je huidige bootloader en kun je via de TFTP recovery methode weer terug naar een andere versie.
Vandaag ook de AP ontvangen, maar zie dat V2.0 firmware er al opstaat, kan ik nu nog flashen met de images in de openingspost naar DD-WRT? Of ben ik te laat geweest met bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/iuj0z3oxt/Firmware_V2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 13:01
sagaramarjit schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
Vandaag ook de AP ontvangen, maar zie dat V2.0 firmware er al opstaat, kan ik nu nog flashen met de images in de openingspost naar DD-WRT? Of ben ik te laat geweest met bestellen?
Heb er afgelopen weekend ook eentje binnen gekregen. Kwam ook al met de V2.0 firmware.

Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik het zekere voor het onzekere genomen en het ding niet aan het netwerk gehangen. Zo kon er geen auto-update plaatsvinden.

Ik heb 'm met het image uit de openingspost eerst geflashed naar de originele TP-Link firmware. Door 'm eerst naar de originele TP-Link firmware te flashen, hoef je daarna geen rekening meer te houden met de aanpassing in die eerste paar bytes (zie openingspost). Vervolgens heb ik er een verse 'standaard' versie van openwrt op geflashed.

Pas daarna aan het netwerk gehangen.

Of dat ook allemaal nodig was weet ik niet zeker. Het heeft in elk geval wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Die link naar de images in de OP werkt niet meer volgens mij. Heeft iemand nog een andere link naar de images?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Leolinedance schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:35:
Die link naar de images in de OP werkt niet meer volgens mij. Heeft iemand nog een andere link naar de images?
Hier zojuist even getest en kan hem nog binnen halen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
poruid schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:47:
Kun je de OP wat betreft OpenWRT aanpassen?
Nieuwe OpenWrt en Gargoyle images heb ik toegevoegd aan de link in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
melk0r schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:18:
Is de ziggo c7 v2.0 (dus niet 1.0) ook gelijk aan de in topicstart genoemde P-Link Archer C7 v2? Ofwel kan ik alle aangeboden firmware downloads gewoon gebruiken?
Klopt. Voor de duidelijkheid: op de sticker staat de firmware versie, niet de hardware versie (dat dacht ik eerst). Elke Ziggo C7 is een TP-Link Archer C7 met v2 hardware, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landmeter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07 07:26
Nogmaals bedankt voor je moeite! Heb 2 maanden terug een wfi-punt gekocht en er een TP-link van gemaakt.

Verder ben ik niet zo heel bekend met de materie, dus wat is en wat is het voordeel van OpenWrt en Gargoyle?

Als iemand daar iets over kan vertellen of een handige link weet, dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoLand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-04-2021
Gister één binnen gekregen, binnen half uurtje om gezet naar de firmware van TP link.

-SSID aangepast naar zelfde als op de ConnectBox
-DHCP uit
-LAN IP aangepast naar 192.168.178.2
ziggo ConnectBox IP: 192.168.178.1 (begint pas uit te geven vanaf 192.168.178.10)
kanalen op zelfde kanaal
wachtwoord en encryptie op het zelfde ingesteld.

Dat zou moeten werken volgens mij.

alleen wanneer ik ze beide aanzet krijg ik geen stabiele verbinding met het internet. (zeg maar kan geen pagina openen) iemand een idee wat hier het probleme kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Probeer eens een ander SSID op de TP Link. Dan weet je meteen of het ligt aan de config of de client.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik wil deze acces point op de 1e verdieping inzetten. Wat is het voordeel van de TP link firmware? Werkt de acces point out-of-the-box niet optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 13-09 10:57
Janpietertje89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:18:
Ik wil deze acces point op de 1e verdieping inzetten. Wat is het voordeel van de TP link firmware? Werkt de acces point out-of-the-box niet optimaal?
Ziggo heeft met hun firmware de mogelijkheden verkleind qua instellingen.
Zoek maar eens in dit topic er staat wat het verschil is tussen de ziggo-firmware en die van tp-link

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
MdO82 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Ziggo heeft met hun firmware de mogelijkheden verkleind qua instellingen.
Zoek maar eens in dit topic er staat wat het verschil is tussen de ziggo-firmware en die van tp-link
Ik snap de verschillen, maar als ik hem puur als AP zou willen inzetten, is het dan de moeite waard om de firmware om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Nu online
Joster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Ik snap de verschillen, maar als ik hem puur als AP zou willen inzetten, is het dan de moeite waard om de firmware om te zetten?
Dat is inderdaad ook mijn vraag. Als het plug-en-play als acces point optimaal functioneert dan hoef ik verder niets aan te kunnen passen. Ik heb ook 0 verstand van netwerken dus wil er alleen maar in duiken als het echt voordeel heeft. Ik weet dat er acces points zijn waarbij je niet twee verschillende wifi netwerken creëert maar op een of andere manier één wifi netwerkt maakt zodat je apparaat niet hoeft te schakelen tussen de verschillende wifi signalen. Bijvoorbeeld hierboven lees ik een verhaal over hetzelfde SSID instellen voor de acces point en de router? Doet hij dit out-of-the box al of heb je daar de tp-link firmware voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Janpietertje89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn vraag. Als het plug-en-play als acces point optimaal functioneert dan hoef ik verder niets aan te kunnen passen. Ik heb ook 0 verstand van netwerken dus wil er alleen maar in duiken als het echt voordeel heeft. Ik weet dat er acces points zijn waarbij je niet twee verschillende wifi netwerken creëert maar op een of andere manier één wifi netwerkt maakt zodat je apparaat niet hoeft te schakelen tussen de verschillende wifi signalen. Bijvoorbeeld hierboven lees ik een verhaal over hetzelfde SSID instellen voor de acces point en de router? Doet hij dit out-of-the box al of heb je daar de tp-link firmware voor nodig?
Als je de Ziggo-AP aansluit werkt deze direct.
Deze heeft echter wel een andere SSID dan je huidige netwerk.
Dit is echter zeer simpel aan te passen zodat de SSID hetzelfde is voor zowel de router als de AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Nu online
MadMax12 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Als je de Ziggo-AP aansluit werkt deze direct.
Deze heeft echter wel een andere SSID dan je huidige netwerk.
Dit is echter zeer simpel aan te passen zodat de SSID hetzelfde is voor zowel de router als de AP.
En je neemt hetzelfde SSID aan zodat je wifi apparaat niet steeds hoeft te wisselen van SSID als je door je huis loopt en de verbinding optimaal blijft waarbij hij automatisch het snelste signaal kiest?

[ Voor 4% gewijzigd door Janpietertje89 op 10-08-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Als de apparaten dat ondersteunen kan dat ja.
En persoonlijk vind ik het ook makkelijker, dat je geen 2 of 3 SSID's hebt als je meerdere routers/AP's hebt.
Ik heb er 3 en die hebben allemaal dezelfde SSID en heb overal goede verbindingen en bereik.

• Janpietertje89
  • Nu online
Als ik iets wil wat gewoon plug en play fatsoenlijk werkt kan ik dan beter voor dit Ziggo punt of het KPN alternatief kiezen?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ziggo, je hangt hem aan je router zoals hij bedoeld is door ziggo zonder aanpassingen en hij werk nagenoeg gelijk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Dat is met het KPN accespoint niet anders hoor? Die is ook plug and play.
Voordeel van het Ziggo apparaat is dat je hem kunt omflashen en later nog als router zou kunnen gebruiken.

• Janpietertje89
  • Nu online
Qua wifi signaal en technieken zijn beide apparaten identiek? Las iets over band steering ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik snap er niets meer van:

van dd-wrt naar openwrt ging niet goed
via guide in dit topic terug gegaan naar ziggo V2 met tftp
ik zie het originele ziggo wifi netwerk verschijnen, maar ik kan er niet mee verbinden

Ik heb via de kabel (die in de tp-link zit) nu wel internet, terwijl mijn ziggo modem in bridge staat en de tplink dus ziggo firmware draait waar ik geen verbinding krijg met de wifi 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 12-08-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 13:01
Crazyanz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:38:
Ik snap er niets meer van:

...terug gegaan naar ziggo V2 met tftp
ik zie het originele ziggo wifi netwerk verschijnen, maar ik kan er niet mee verbinden

Ik heb via de kabel (die in de tp-link zit) nu wel internet, terwijl mijn ziggo modem in bridge staat en de tplink dus ziggo firmware draait waar ik geen verbinding krijg met de wifi
Volgens mij is de standaard firmware van Ziggo niet ingericht om achter een modem in bridge-mode te worden ingezet. Wellicht ontbreekt er derhalve nu een dhcp-server op je netwerk.

M.i. heb je twee opties:
  1. Je zet je Ziggo modem tterug in standaard mode (router). Je kunt dan de Archer C7 als Access Point gebruiken met de standaard Ziggo firmware.
  2. Je flashed je Archer C7 met de standaard firmware van TP-Link (of een ander zoals bijvoorbeeld OpenWrt of dd-wrt) en gebruikt die als router.
Nog iets anders om aan te denken bij het terugkeren naar de Ziggo firmware: mogelijk komt het SSID en het wachtwoord van het draadloze netwerk niet meer overeen met de sticker aan de onderzijde van de Archer C7. Dat zou je eventueel via de configuratiepagina van de Archer C7 weer kunnen corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Het was vermoedelijk ontbreken van dhcp server, nadat ik het ziggo modem weer in normale modus heb laten zetten kon ik bij de tp-link. Inmiddels succesvol openwrt geflashed 8) laat de ziggo modem voorlopig maar gewoon even zo zitten :+

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 12-08-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakertjes,

Ik heb mijn archer c7 van ziggo geflasht naar openwrt. Maar tijdens het instellen is er volgens mij iets fout gegaan of ik heb iets fouts gedaan?!?

Maar nu kan ik mijn router niet meer bereiken via de browser 192.168.0.1 / 192.168.1.1
Als ik bij network pref. kijk dan is er wel een ip gegeven aan mij laptop, maar bij router staat er niks..

Hoe kan ik mijn router weer bereiken om het e.e.a. weer goed in te stellen? Wordt er een beetje gek van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Zo flash je hem weer terug als niets meer werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:18:
Ik heb hem weer aan de gang.

Ik zal even kort beschrijven wat ik ben tegen gekomen:

Werkt bij mij niet:
ziggoFW-to-openwrt-15.05.1-r48532.bin

Het resultaat is een router die een constante powerled heeft, en de LAN 1 knippert. Verder gebeurd er helaas helemaal niets.
Terugzetten Ziggo firmware?
Download een TFTP server (bijvoorbeeld deze)
Download de Ziggo firmware hier
Verbind je laptop/computer met de router middels de LAN 1 poort.

Geef je laptop/computer een statisch ip nummer als volgt:
IP: 192.168.0.66
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Hernoem het ziggo firmware bestand naar: ArcherC7v2_tp_recovery.bin
Zet je TFTP server gereed om te luisteren op je 192.168.0.66 interface en zet de directory goed zodat het ArcherC7v2_tp_recovery.bin bestand in de root staat.
  • Schakel de router uit.
  • Houdt de WPS knop in.
  • Schakel de router in.
Wacht totdat de WPS lamp aan gaat en even blijft branden, laat dan de WPS knop los. Als het goed is zie je in je TFTP server dat er een bestand wordt gedownload. Nu is het even wachten totdat de modem gaat herstarten en zou je de ziggo-ap-xxxx Wifi netwerk weer moeten kunnen vinden.

Wat werkte wel
ziggoFW-to-tplink-150427.bin

ik draai nu dus de tplink firmware.

Verwijderd

@Crazyanz ik heb het bovenstaande geprobeerd. Alleen wanneer ik m'n router in recovery modus zet dan wordt er niks gedownload. Dus ben bang dat ik iets toch nog iets fout doe dan... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me eindelijk gelukt!! Na nog eens 10 x proberen is het me gelukt.. moet zeggen dat mijn oude macbook ook niet echt mee wilde werken. Maar ben dit ouwe beestje nog altijd dankbaar voor zijn internetpoort :D

Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 07:12

Silence

Godlike

Silence

Ik heb sinds kort een Synology router, deze staat op de 3e etage, toch niet ideaal voor mijn raspberry (via wifi) staat op de 2e, meter kast 1e (bg).

Nu wil ik hem gaan plaatsen in de meterkast zodat de raspberry ook weer op de kabel kan, Maar dan heb ik weer geen wifi op de 3e en dakterras.

Nu heeft Ziggo:
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Is dit een beetje kwaliteit? Of kan ik beter gaan kijken naar een andere accesspoint / router die dan op de 3e etage komt te staan?

Of is dit niet ideaal? want dan heb ik alweer 3 routers (ziggo synology en dan weer ziggo)

Of anders die synology maar weer verkopen

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Silence schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:54:
Silence

Ik heb sinds kort een Synology router, deze staat op de 3e etage, toch niet ideaal voor mijn raspberry (via wifi) staat op de 2e, meter kast 1e (bg).

Nu wil ik hem gaan plaatsen in de meterkast zodat de raspberry ook weer op de kabel kan, Maar dan heb ik weer geen wifi op de 3e en dakterras.

Nu heeft Ziggo:
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Is dit een beetje kwaliteit? Of kan ik beter gaan kijken naar een andere accesspoint / router die dan op de 3e etage komt te staan?

Of is dit niet ideaal? want dan heb ik alweer 3 routers (ziggo synology en dan weer ziggo)

Of anders die synology maar weer verkopen
Ehmmm dit topic al doorgelezen?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

DaveD1109 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

Ehmmm dit topic al doorgelezen?
Jaa daar hebben ze het alleen maar over firmware flashen

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Silence schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:11:
[...]

Jaa daar hebben ze het alleen maar over firmware flashen
Het apparaat is echt prima! Ik heb hem zelf als normale router geflasht en de modem van ziggo in bridge modus laten zetten. Heb sindsdien een stabiele snelle verbinding!
Denk dat het voor jouw situatie het meest geschikt is om dat ook te doen zodat je niet router achter router krijgt met je nas ertussen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

DaveD1109 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:18:
[...]

Het apparaat is echt prima! Ik heb hem zelf als normale router geflasht en de modem van ziggo in bridge modus laten zetten. Heb sindsdien een stabiele snelle verbinding!
Denk dat het voor jouw situatie het meest geschikt is om dat ook te doen zodat je niet router achter router krijgt met je nas ertussen.
Ja ik heb nu me normale ziggo in bridge staan maar ik wil weer dat die normaal word zodat me raspberry weer op de kabel kan gooien in de woonkamer.

Maar vind het zonde om mijn Synology dan als accesspoint te gebruiken (wegen interface enzo), ik wil die graag als hoofd router gebruiken, maar om nou 2 routers (ziggo/syno) in mijn meter kast te hangen en dan tp archer c7 nog als accesspoint lijkt me beetje overkill.

Dan kan ik net zo goed mijn synology weer verkopen en de AP van ziggo nemen en de andere gewoon weer van bridge afhalen.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Silence schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Ja ik heb nu me normale ziggo in bridge staan maar ik wil weer dat die normaal word zodat me raspberry weer op de kabel kan gooien in de woonkamer.

Maar vind het zonde om mijn Synology dan als accesspoint te gebruiken (wegen interface enzo), ik wil die graag als hoofd router gebruiken, maar om nou 2 routers (ziggo/syno) in mijn meter kast te hangen en dan tp archer c7 nog als accesspoint lijkt me beetje overkill.

Dan kan ik net zo goed mijn synology weer verkopen en de AP van ziggo nemen en de andere gewoon weer van bridge afhalen.
Meterkast is ook niet de meest ideale plek om dit soort apparatuur te hangen ivm storingen. Als je de ap van ziggo flasht naar een router dan kan je toch alles daarop aansluiten? Dan heb de standaard router van ziggo enkel alleen nog als modem. Alles regel je dan gewoon via de c7.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

DaveD1109 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Meterkast is ook niet de meest ideale plek om dit soort apparatuur te hangen ivm storingen. Als je de ap van ziggo flasht naar een router dan kan je toch alles daarop aansluiten? Dan heb de standaard router van ziggo enkel alleen nog als modem. Alles regel je dan gewoon via de c7.
Ja maar dat heb ik nu dus ook al met mijn synology, die staat boven, het probleem is dat er alleen een kabel van de meterkast naar mijn werkkamer loopt (waar de synology staat) en een kabel naar de woonkamer (voor de raspberry. Maar nu kan je in de meterkast maar 1 kabel aansluiten die bridged naar de synology en ik kan dus geen kabel naar mijn raspberry krijgen.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:37
Silence schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Ja maar dat heb ik nu dus ook al met mijn synology, die staat boven, het probleem is dat er alleen een kabel van de meterkast naar mijn werkkamer loopt (waar de synology staat) en een kabel naar de woonkamer (voor de raspberry. Maar nu kan je in de meterkast maar 1 kabel aansluiten die bridged naar de synology en ik kan dus geen kabel naar mijn raspberry krijgen.
Dan moet je je Ziggo modem uit bridgemodus halen. Dan kun je je RPi ook op het Ziggo modem aansluiten.

Je Ziggo modem wordt dan inderdaad de router (d.w.z. het punt waar je externe, publieke IP-adres wordt omgezet in een reeks interne adressen), maar je kunt als je wilt nog wel de DHCP-server en eventuele andere 'kerntaken' op je Synology laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik kom op geen enkele manier in de TP-Link. Apparaat is niet geflasht en router staat niet in bridge modus.

Geprobeerd met http://ziggo-ap zowel bedraag als draadloos verbonden met het netwerk.

Iemand een idee?

edit: Is wel gelukt met een andere laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door Leolinedance op 23-08-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

Jerrythafast schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:02:
[...]

Dan moet je je Ziggo modem uit bridgemodus halen. Dan kun je je RPi ook op het Ziggo modem aansluiten.

Je Ziggo modem wordt dan inderdaad de router (d.w.z. het punt waar je externe, publieke IP-adres wordt omgezet in een reeks interne adressen), maar je kunt als je wilt nog wel de DHCP-server en eventuele andere 'kerntaken' op je Synology laten draaien.
Ja maar dat is dus het probleem, ik vind het dan zonde van de 160 euro dat het dan niet de hoofd router is. Misschien dat ik die van ziggo gewoon bestel. Je mag hem 30 dagen testen, als die bevalt dan gaat die synology gewoon weer weg.

Inventaris - Steam

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik heb last van een onstabiel netwerk, 5Ghz dat steeds wegvalt, de router die steeds vast klapt.. Dus ik ben van plan van DD-WRT te switchen naar de stock TP-Link firmware. Zitten hier nadelen aan vast en kan ik simpelweg flashen van DD-WRT naar de een na laatste TP-Link firmware(zonder die lock dus)?

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Hulde @Dav1d. Gelijk besteld en zodra hij binnen is gelijk de ddwrt firmware er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
snaggyheadshot schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:38:
Ik heb last van een onstabiel netwerk, 5Ghz dat steeds wegvalt, de router die steeds vast klapt.. Dus ik ben van plan van DD-WRT te switchen naar de stock TP-Link firmware. Zitten hier nadelen aan vast en kan ik simpelweg flashen van DD-WRT naar de een na laatste TP-Link firmware(zonder die lock dus)?
Je kan dan niet meer terug. De nieuwste versie is gelockt.
Bij draait hij wel als een trein en heb nooit een wegvallend netwerk!

[ Voor 6% gewijzigd door DaveD1109 op 26-08-2016 07:43 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
DaveD1109 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:29:
[...]

Welke DD-WRT versie? Die uit de OP had ik problemen mee, atm draai ik de versie van 24/06/16. Momenteel kan ik weer met geen enkel device verbinden met het 2,4Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Welke DD-WRT versie? Die uit de OP had ik problemen mee, atm draai ik de versie van 24/06/16. Momenteel kan ik weer met geen enkel device verbinden met het 2,4Ghz netwerk.
Sorry ik doelde op de originele tp-link firmware die ik draaiende heb.😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Ah kijk. Ik weet dat ik niet terugkan maar de opties die de TP-Link firmware mij geven zijn voor mijn doeleinde voldoende.

Rest mij nog een vraag:

Kan ik simpelweg de TP-Link firmware van de website flashen? Iemand die dit al gedaan heeft vanuit de DD-WRT firmware? Niet dat ik dalijk weer me router brick :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
DaveD1109 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:29:
[...]

Je kan dan niet meer terug. De nieuwste versie is gelockt.
Ok dat is jammer, wordt DFS nu wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Maks schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Ok dat is jammer, wordt DFS nu wel ondersteund?
Dat durf ik je niet te zeggen aangezien ik er ook geen kaas van gegeten heb!😂

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Reb87 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:36:
Ok duidelijk. :) Ik heb geprobeerd DD-WRT en/of Open-WRT erop te krijgen, maar krijg steeds de 18005 error. Nu heb ik (dom dom dom van mij), maar eens geüpdate naar de laatste versie van de TP-link firmware. Kan ik het nu, ivm die firmware lock, helemaal vergeten, of is er nog hoop? :'(
Gebruikers die TP-Link 160616 hebben geïnstalleerd kunnen blijkbaar toch nog wisselen van firmware via TFTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dav1d schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Gebruikers die TP-Link 160616 hebben geïnstalleerd kunnen blijkbaar toch nog wisselen van firmware via TFTP.
Ik heb de instructies van Amanoo gevolgd en het werkt! Eindelijk draait die van mij OpenWRT. Ditmaal heb ik op aanraden van Amanoo TFTPgui Python gebruikt. Dit werkte gelijk bij de eerste poging. Andere pogingen in het verleden met ander TFTP server (Mac/Windows) werkte allemaal niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de router na flashen gelijk aan een niet-Ziggo-router en kan de firmware vanaf dan zonder aanpassen geflasht worden? Of moet voor iedere keer flashen een aanpassing gemaakt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:00:
Is de router na flashen gelijk aan een niet-Ziggo-router en kan de firmware vanaf dan zonder aanpassen geflasht worden? Of moet voor iedere keer flashen een aanpassing gemaakt worden?
Alleen de eerste keer, daarna accepteert hij de standaard fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Webrevert uit OP gebruikt: kan niet meer verbinden met het CP. Denk dat het er iets mee te maken heeft dat die nu weer de Ziggo FW runt (en ik met me domme kop dacht dat het de stock FW revert was) en het modem in bridge modus zit. Even wachten op Ziggo dus.

Edit:

Inmiddels via de Ziggo FW naar de TP-link FW gegaan. Gaat prima.

[ Voor 41% gewijzigd door snaggyheadshot op 28-08-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 07:35
Ik ben een beetje aan het knoeien. Ik wil graag adblocking aanzetten. Op een OS voor de Archer.

Echter krijg ik het niet werkend. Niet op DD-Wrt nog op Lede. Iemand suggesties (ps voor Gargoyel staat er een brick waarschuwing op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Darkz0rs schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:15:
(ps voor Gargoyel staat er een brick waarschuwing op de site)
Is opgelost sinds 20 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Darkz0rs schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:15:
Ik ben een beetje aan het knoeien. Ik wil graag adblocking aanzetten. Op een OS voor de Archer.

Echter krijg ik het niet werkend. Niet op DD-Wrt nog op Lede. Iemand suggesties (ps voor Gargoyel staat er een brick waarschuwing op de site)
Raspi met Pi Hole geen optie? Heb ik ook en werkt erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
snaggyheadshot schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Raspi met Pi Hole geen optie? Heb ik ook en werkt erg goed. :)
Lol, die draait dus echt net :-)

Nu is de vraag welke router os ik op me TPlink ga draaien. Ik heb het gevoel dat de originele TPlink firmware verre weg de snelste is. Lede en Open WRT voelen een beetje Buggy. Gekgenoeg is Gargoyle redelijk.
En DD-WRT tja... wat zal ik zeggen.

Wat is jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Darkz0rs schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Lol, die draait dus echt net :-)

Nu is de vraag welke router os ik op me TPlink ga draaien. Ik heb het gevoel dat de originele TPlink firmware verre weg de snelste is. Lede en Open WRT voelen een beetje Buggy. Gekgenoeg is Gargoyle redelijk.
En DD-WRT tja... wat zal ik zeggen.

Wat is jullie ervaring.
Ik heb DD-WRT geprobeerd maar bij mij persoonlijk was die erg instabiel (in totaal 3 versies van DD-WRT getest, versie uit de OP van dec '15, een versie uit april en een versie uit augustus). Maar die ervaring deelt niet iedereen. Momenteel draai ik stock TP-Link firmware en is alles wél ontzettend stabiel. Icm met Pi Hole laadt alles keurig snel zoals het hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
lol.. precies dus wat ik dacht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanwege de toch tegenvallende bereik van alleen een ConnectBox in huis wil ik de C7 V2 weer aansluiten. En dat draait nu ook weer.

Vindt het alleen gek dat ik vanuit de Connectbox bij aangesloten apparaten als hostname 'Onbekend' zie staan bij de C7 V2, terwijl als ik vanuit de V2 het commando doe:
hostname
ik netjes 'accesspoint' terugkrijg.

Wat moet allemaal aanstaan om dit gewoon normaal te krijgen? Vindt het wel handig dat je niet per se het IP hoeft in te tikken. Elk ander apparaat geeft namelijk wel normaal de hostname door aan de router.

Heb de Connectbox van Ziggo als router en de C7 V2 als Access point, dus daar de DHCP op uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
MsG schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:36:
Vanwege de toch tegenvallende bereik van alleen een ConnectBox in huis wil ik de C7 V2 weer aansluiten. En dat draait nu ook weer.

Vindt het alleen gek dat ik vanuit de Connectbox bij aangesloten apparaten als hostname 'Onbekend' zie staan bij de C7 V2, terwijl als ik vanuit de V2 het commando doe:
hostname
ik netjes 'accesspoint' terugkrijg.

Wat moet allemaal aanstaan om dit gewoon normaal te krijgen? Vindt het wel handig dat je niet per se het IP hoeft in te tikken. Elk ander apparaat geeft namelijk wel normaal de hostname door aan de router.

Heb de Connectbox van Ziggo als router en de C7 V2 als Access point, dus daar de DHCP op uit.
ik geloof dat ik je niet echt snap? werkt er iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja, hij geeft de hostname niet door aan de hoofdrouter, waardoor ik hem dus niet met zijn hostname kan benaderen maar alleen via IP. Terwijl als ik in de instellingen kijk van DD-WRT en dus met dat commando, ik wel zie dat daar gewoon de ingestelde hostname staat.

Zien jullie wel de hostname van de C7 in jullie router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik gebruik de router functie van me c7. Me modem is bridged. Imo zoals het hoort. Dus ik zie dat niet. Ik heb wel 3 ap extra. Maar die laten zich sturen door de C7.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Darkz0rs schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:03:
Ik gebruik de router functie van me c7. Me modem is bridged. Imo zoals het hoort. Dus ik zie dat niet. Ik heb wel 3 ap extra. Maar die laten zich sturen door de C7.
Als ik mijn router bridge gooi ik 4 poorten weg en heb ik weer een losse switch nodig, dat is in mijn infra niet ideaal, daarnaast zijn de ziggo-hotspots wel fijn. Maar inderdaad, als het anders goed mogelijk was had ik het wellicht ook wel gedaan.Merk alleen weinig problemen van de ziggo router los van wifi.

• DaveD1109
MsG schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:37:
[...]

Als ik mijn router bridge gooi ik 4 poorten weg en heb ik weer een losse switch nodig, dat is in mijn infra niet ideaal, daarnaast zijn de ziggo-hotspots wel fijn. Maar inderdaad, als het anders goed mogelijk was had ik het wellicht ook wel gedaan.Merk alleen weinig problemen van de ziggo router los van wifi.
Je kan dan toch de poorten van de c7 gebruiken?? Heb ik hier ook en werkt prima!
Draai wel de laatste originele tp-link firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door DaveD1109 op 01-09-2016 10:50 ]

DaveD

• EelkoL
  • Laatst online: 01-12-2021
Even mijn ervaringen delen, wellicht heeft iemand hier iets aan.

Ik heb het Ziggo AP sinds 3 dagen in huis. Heeft veel tijd gekost, maar nu werkt hij goed.

Eerste indruk met de Ziggo firmware was prima. Hij deed precies wat hij doen moest. Zelfde SSID, authenticatietype en presharedkey ingesteld als op mijn router. O ja, ik heb Wireless uitstaan op mijn Ziggo Ubee modem en heb een D-Link DIR-850L router aan het modem gekoppeld. Zo heb ik een subnet tussen router en modem wat ik soms als DMZ gebruik als ik er van buiten bij wil. En aan de LAN kant van de D-Link zitten al mijn apparaten.
Wireless uitzetten op de D-Link resulteerde meteen in het overschakelen van de apparaten naar de Ziggo. Prima.

Maar toch kriebelde het en heb ik het TP-Link image geflasht. Dat ging vreemd genoeg niet wireless, maar bedraad aan de laptop ging het prima. Gewoon via de web-interface het TP-Link image uit de openingspost, hernoemd naar ArcherC7v2_tp_recovery.bin selecteren en gaan.
DHCP uit, static IP aan de LAN kant configureren in hetzelfde subnet als de D-Link router, maar buiten zijn DHCP range, WAN kant op static gezet omdat ik anders allemaal DHCP fouten kreeg in het log (zelfs zonder kabel in de WAN poort?!?), wireless weer hetzelfde configureren als de D-Link en klaar.
Maar zodra een apparaat schakelde naar het draadloze netwerk van de Archer duurde het heel lang (~2 minuten) voordat ik de D-Link weer zag. Terwijl vanuit de webinterface van de Archer ik wel de D-Link kon pingen. Ook duurde het vaak lang voordat de iPad een werkende draadloze verbinding had, het wachtwoord accepteert hij wel meteen, maar hij kreeg pas heel laat een IP adres via DHCP. IPv6 uitgezet, niets hielp.

Toen naar DD-WRT geflasht, image uit de OP, en de instructies van http://www.howtogeek.com/...uter-as-a-network-switch/ gevolgd. Behalve de wireless settings uiteraard.
Werkt als een zonnetje.

Enige probleem dat ik nu nog heb is dat de iPad op de eerste verdieping (de D-Link staat beneden in de meterkast en de Archer op zolder) niet automatisch overschakelt naar het netwerk van de Archer. Signaalsterkte is bijna vol (op het icoontje van de iPad) maar de snelheid ligt onder de 1000 kbps. Als ik het draadloze netwerk uitzet op de D-Link en de iPad dus overschakelt naar de Archer, haal ik makkelijk snelheden boven de 20.000 kbps en veel stabieler. Netflix en TV starten vrijwel meteen en haperen niet.

Eigenlijk wil ik het SSID van beide hetzelfde houden maar als het overschakelen een probleem blijft maak ik een apart SSID voor boven.

En de (oude Windows7) laptop beneden wil niet wisselen van netwerk, hij meldt dat hij andere settings heeft opgeslagen dan hij nu vindt.... Geen probleem, maar dat zal ook over zijn als ik het SSID verander.

O ja, als je terug wilt naar de ZIGGO firmware staat dat wel ergens in dit topic, maar ik bespaar je het zoeken: Verwijderd in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"
Ziggo firmware kan je vinden op http://www.ziggo.nl/fw-update/

• Jerrythafast
Het wisselen tussen AP is een driver-dingetje. Op je Windows 7 laptop moet je het zoeken in apparaatbeheer, eigenschappen van je WiFi kaart en dan tabblad Geavanceerd.

Op de iPad moet je het denk ik zoeken in Safari, dan naar de Tweakers Pricewatch gaan en een Surface bestellen. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Jerrythafast op 01-09-2016 22:39 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Net ook een aangeschaft, dus meteen maar even een vraag dumpen.

Ik wil er het liefst openWRT op, maar kan ik dan 2.4 en 5Ghz gebruiken, of moet ik dan DDWRT draaien?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denk dat ik er maar even 1tje bestel :).. leuk om mn WNDR4000 uit te faseren..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
albino71 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:14:
Net ook een aangeschaft, dus meteen maar even een vraag dumpen.

Ik wil er het liefst openWRT op, maar kan ik dan 2.4 en 5Ghz gebruiken, of moet ik dan DDWRT draaien?
Je kan gewoon openWRT erop zetten, 2,4 en 5ghz werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen dat hiermee (of beter, met de firmware die hiervoor te downloaden is) een VPN-server opgezet kan worden? Dat lijkt af te hangen van de specifieke firmware-versie, maar of de beschikbare versies daar wel of niet toe behoren blijft onduidelijk.
eelkolam schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:16:
Eigenlijk wil ik het SSID van beide hetzelfde houden maar als het overschakelen een probleem blijft maak ik een apart SSID voor boven.

En de (oude Windows7) laptop beneden wil niet wisselen van netwerk, hij meldt dat hij andere settings heeft opgeslagen dan hij nu vindt.... Geen probleem, maar dat zal ook over zijn als ik het SSID verander.
Heeft dat er niet mee te maken dat het unmanaged AP's zijn? Het hangt dan van de client af of deze besluit over te schakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest door omstandigheden...
Ik ben enorm blij met de man die de .bin bestandjes heeft geplaatst.
Ik heb de originele Firmware eraf gehaald, reden : Op een 1 of andere manier heb ik last van interferentie (of slechte firmware van Ziggo).
Want met de normale stand haal ik op testkanaal 13 via AP van Ziggo niet meer dan 30a40 Mb
Zodra ik ben omgeschakeld naar DD-WRT build 28397 uit 2015 haal ik een snelheid op hetzelfde kanaal van rond de 95mb constant (na meerdere testen op Wifi) (op een laptop met een bgn netwerk kaart tot max 100mb)
De Gargoyle versie was niet erg fijn, maar dat had meer met de indeling en het aantal kanalen op 2.4 te maken, Na herstel ben ik van origineel naar de versie ziggoFW-to-ddwrt-r28397.bin overgestapt ,een build uit 2015.
Het staat genoemd in dit topic met downloadlink, en ik benoem de naam expres even wat goed functioneert Tussen mijn oude Ubee 321B maar nu ook op de Technicolor modem.
Het werkt zonder problemen.
Ik hoop dat mijn bericht kan bijdragen aan een eventuele beslissing die mensen nemen.
Nog een voordeel, je hoeft niet bij iedere verandering het AP te restarten.
Let wel op, als je de firmware hebt geupdate, staat je netwerk open.
In deze Build heb ik nog geen fout kunnen ontdekken.
Maar je kan direct inloggen en de boel naar wens invullen.
Er zijn ook tal van meerdere mogelijkheden.
Inloggen kan dan niet meer via ziggo-app maar via http://192.168.1.1/Management.asp
Het standaard inlognaam is admin en volgens mij behoud je het wachtwoord draadloos (die je later ook kan veranderen) anders is het wachtwoord ook admin.
Mocht ik het met het wachtwoord mis hebben dan kan iemand dat nog aanvullen.
Ook bedraad merk ik verschil.
Daar waar ik steeds 216/225 Mb kon meten, is het nu gewoon volledig 300mb. (Bedraad met een losse TP link N300 om de snelheid hoger te krijgen dan die 100mb, en is niet voor Wifi, alleen voor vaste bekabeling geschikt 3.0 Usb)
Het is wel raadzaam om het AP 1x per week opnieuw uit en aan te zetten, na lang aan staan kan het licht vertragen. (Zeer minimaal) Het opnieuw opstarten duurt 20 seconden.
Ik lees ontzettend veel op deze website, en als leek kom ik er door goed te lezen hier, er meestal wel uit.
Nogmaals mijn dank naar de plaatser van de bestanden.
Mocht er iemand een goede versie uit 2016 hebben, dan lees ik dat graag (als het kan een downloadlink van het .bin bestandje)
Aan de andere kant, wil dat niet zeggen dat het daarvan beter word, ik zou het hoogstens uitproberen.
Hier staan de downloadlinken met dank aan de plaatser >> https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w (deze heb ik dus gedownload!! >> ziggoFW-to-ddwrt-r28397.bin)

Nu nog het probleem met mijn tv oplossen.
Bekabeld internet, ondemand geen geluid, en teletext werkt maar 1 minuut na aanzetten tv.
De Tv is gloednieuw en ik heb al 3 andere gehad.
Daar zit de oorzaak niet in, ook niet in de c module.
Maar dit is voor een ander onderwerp/topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Crazyanz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:51:
[...]

Je kan gewoon openWRT erop zetten, 2,4 en 5ghz werken goed.
Vandaag binnen en net (iedereen ligt op bed :)) even openWRT er op gezet.
Dat was 2x flashen en klaar... (top OP)

Daarna een backup van mijn huidige router (ook openWRT) gebruikt voor de Archer, 5Ghz ingesteld en hup, draaien.

Merk wel dat openWRT trager is in de UI. Bijv. met ophalen van data van de verbindingen of andere zaken.
Kijken wat daar de reden van is, of zijn er meer die dat hebben of herkennen?

Ik hoop niet dat dit door het gebruiken van de backup van de andere router is...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:15

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Draai de ftp://ftp.dd-wrt.com/beta...0016/tplink_archer-c7-v2/ versie.
Er is al een nieuwere, maar zoveel verschillende geluiden op het DD-WRT forum...

Afbeeldingslocatie: http://pix.toile-libre.org/upload/img/1472937270.jpg

Ik heb met deze versie nu al 2 maand uptime...

Narrigheidje met DD_WRT is de onhebbelijkheid geen andere gateway dan zichzelf te willen adverteren.
Heb het Ziggo Modem nog actief, en de Archer doet de DHCP, de DNS, en de 5 GHz WiFi.

DD-WRT geeft als gateway via DHCP zijn eigen IP uit. Maar een klein scriptje verhelpt dat!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
root@DD-WRT-V3:/tmp# cat fixdns.sh 
#!/bin/sh
echo "#" `date` > /tmp/dnsmasq.sed

# Volgende werkt niet ???
# cat /tmp/dnsmasq.conf | grep -v "# " | sed 's/dhcp-option=br0,3,192.168.1.2/dhcp-option=br0,3,`nvram get lan_gateway`/' >> /tmp/dnsmasq.sed

# Volgende werkt wel...
cat /tmp/dnsmasq.conf | grep -v "# " | sed 's/dhcp-option=br0,3,192.168.1.2/dhcp-option=br0,3,192.168.1.1/' >> /tmp/dnsmasq.sed
cat /tmp/dnsmasq.sed > /tmp/dnsmasq.conf
killall dnsmasq
dnsmasq --conf-file=/tmp/dnsmasq.conf

#cat /tmp/dnsmasq.conf

[ Voor 10% gewijzigd door ElMacaroni op 03-09-2016 23:34 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
ElMacaroni schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:22:
code:
1
2
# Volgende werkt niet ???
# cat /tmp/dnsmasq.conf | grep -v "# " | sed 's/dhcp-option=br0,3,192.168.1.2/dhcp-option=br0,3,`nvram get lan_gateway`/' >> /tmp/dnsmasq.sed
Probeer
code:
1
cat /tmp/dnsmasq.conf | grep -v "# " | sed "s/dhcp-option=br0,3,192.168.1.2/dhcp-option=br0,3,`nvram get lan_gateway`/" >> /tmp/dnsmasq.sed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:15

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Helemaal geweldig! Ook weer gefixed! _/-\o_

Voor de volledigheid even universeel gemaakt:

root@DD-WRT-V3:/tmp# cat fixdns.sh

code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
echo "#" `date` > /tmp/dnsmasq.sed
cat /tmp/dnsmasq.conf | grep -v "# " | sed "s/dhcp-option=br0,3,`nvram get lan_ipaddr`/dhcp-option=br0,3,`nvram get lan_gateway`/" >> /tmp/dnsmasq.sed
cat /tmp/dnsmasq.sed > /tmp/dnsmasq.conf
killall dnsmasq
dnsmasq --conf-file=/tmp/dnsmasq.conf

[ Voor 86% gewijzigd door ElMacaroni op 04-09-2016 11:19 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

albino71 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:46:
[...]

Vandaag binnen en net (iedereen ligt op bed :)) even openWRT er op gezet.
Dat was 2x flashen en klaar... (top OP)

Daarna een backup van mijn huidige router (ook openWRT) gebruikt voor de Archer, 5Ghz ingesteld en hup, draaien.

Merk wel dat openWRT trager is in de UI. Bijv. met ophalen van data van de verbindingen of andere zaken.
Kijken wat daar de reden van is, of zijn er meer die dat hebben of herkennen?

Ik hoop niet dat dit door het gebruiken van de backup van de andere router is...
Hij doet een beetje vreemd.
Na een reset wel weer snel in de UI., echter geen internet.
WAN Mac adres even overruled met die van de 'oude' openWRT en toen wel internet.
Gaf de ene keer wel en de andere niet IP adressen uit.

Nu maar even snel de oude router weer teruggezet en later maar weer een poging ondernemen.

Welke versie openWRT gebruiken jullie? 15.05 of 15.05.1?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik draai nogsteed de tplink firmware. Gekke ding maakt belachelijk veel contact met tplink.com en met een root site. Dont feel nice. Echter dd-wrt is imo redelijk buggy en synced wireless slechter dan de tplink firmware. De hardware word in de tplink firmware echt wel beter aangestuurd. Ook me interne netwerk is serieus sneller op de tplink fw. Integenstelling tot ddwrt of openwrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Is er iemand die op dd-wrt die Ipv6-dslite werkend heeft gekregen? Ik gebruik een Thomson TC modem in bridge maar het lukt mij maar niet (ik krijg steeds een gespoofed IPv4 adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens postnl wordt mijne morgen bezorgd... Ben benieuwd

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

Iemand weet iemand of ik een 2e ziggo punt out-of-the-box aan het netwerk kan hangen?
Ik heb het idee dat er een conflict komt aangezien ze een vaste naam hebben [url="http://ziggo-ap"]ziggo-ap[/url]

Nee, er komt geen DD-wrt op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hij zou via DHCP in ieder geval een ander IP moeten krijgen, dus in het ergste geval kan je die hostname even niet gebruiken om hem te benaderen, maar log je even via het IP in en verander je de hostname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zo.. postbode kwam hem net brengen.. meteen ontdaan van zn Ziggo skin..

404 Signature not found

• Koenzk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:48
Gisteren ook de C7 besteld via Ziggo. Als hij binnen is is het plan OpenWRT of LEDE erop te zetten.
Ik begrijp dat ik gewoon de kant en klare ziggoFW-to-tplink-150427.bin erop kan flashen zonder verder iets aan te passen? En van daaruit LEDE of OpenWRT te flashen?

[ Voor 3% gewijzigd door Koenzk op 08-09-2016 12:26 ]

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ThaHandy schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:57:
Iemand weet iemand of ik een 2e ziggo punt out-of-the-box aan het netwerk kan hangen?
Ik heb het idee dat er een conflict komt aangezien ze een vaste naam hebben [url="http://ziggo-ap"]ziggo-ap[/url]

Nee, er komt geen DD-wrt op :P
Ja, zoals gezegd, je kunt hem er gewoon inhangen en benaderen via het/een ip-adres welk hij krijgt.

Hierna inloggen en veranderen wat wat je wil.

Ik heb hem een fixed IP gegeven via het ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustyrick
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 08:22
Beste,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik ben al een paar dagen bezig om de C7 werkend te krijgen als router icm. DD-WRT.

De modem die ik van Ziggo heb is de 'connect box' en deze is door ziggo in bridge modus gezet.
Ik krijg alleen blijkbaar de settings van de C7 niet goed ingesteld en heb ik geen internet.

Welke instellingen zou ik hiervoor moeten gebruiken bij de volgende mogelijkheden:

- Connection type : heb ik op DHCP gezet.
- Bij local IP adres heb ik: 192.168.1.1
- subnet mask: 255.255.255.0
- gateway: 192.168.1.1
- local dns: 0.0.0.0

Verder heb ik onder het kopje:
Setup - advanced routing -
De optie 'Routing mode' gezet op Routing ipv. gateway.

Wat ik ook niet snap, is dat sinds de modem in bridge mode staat, ik niet meer in de modem kan. Ook niet wanneer ik een internet kabel gebruik tussen mijn pc en port 1 van de modem.

Wat doe ik verkeerd en waarom werkt dit niet?

[ Voor 11% gewijzigd door dustyrick op 09-09-2016 22:59 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als de modem in bridge staat is hij op een ander IP te bereiken. Bij sommige routers is dit dan: 192.168.100.1

Als je rechtstreeks een laptop na de connectbox aansluit heeft die wel gewoon internet

Met local dns op 0.0.0.0 is in ieder geval niet goed. Zet dat bijv. eens op 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustyrick
MsG schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:31:
Met local dns op 0.0.0.0 is in ieder geval niet goed. Zet dat bijv. eens op 8.8.8.8
Ik heb local dns op 8.8.8.8 geprobeerd en op 8.8.8.4 en het maakte geen verschil.

Hier wat foto's van de uitleg hierboven, maakt het misschien makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://i1376.photobucket.com/albums/ah19/dustyrick1/ss2_zpssaya8noj.png

Afbeeldingslocatie: https://i1376.photobucket.com/albums/ah19/dustyrick1/ss1_zpsjhveohn3.png

Afbeeldingslocatie: https://i1376.photobucket.com/albums/ah19/dustyrick1/ss3_zpsofyldbug.png

Afbeeldingslocatie: https://i1376.photobucket.com/albums/ah19/dustyrick1/ss4_zpsi8ioxzej.png

Bovenin bij WAN IP is ook altijd 0.0.0.0 te zien, dit klopt ook niet lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

8.8.8.4 is sowieso geen geldig DNS trouwens, weet niet hoe je daar bij komt.

192.168.100.1 nog geprobeerd?

Als je een los apparaat aansluit op het modem werkt het wel gewoon? Welke ip-gegevens krijgt die PC dan?

En hoezo staat bij DHCP -> Starting IP address op 192.168.2.X? Zit je nou op 192.168.1.X of 2.X?

Welk IP heeft de C7 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustyrick
MsG schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:31:
8.8.8.4 is sowieso geen geldig DNS trouwens, weet niet hoe je daar bij komt.

192.168.100.1 nog geprobeerd?

Als je een los apparaat aansluit op het modem werkt het wel gewoon? Welke ip-gegevens krijgt die PC dan?

En hoezo staat bij DHCP -> Starting IP address op 192.168.2.X? Zit je nou op 192.168.1.X of 2.X?
Die 8.8.8.4 was een typefout/denkfout. :)

Ik had 192.168.100.1 al geprobeerd.

Ik had 192.168.2.x en 192.168.1.x geprobeerd om te kijken of dit verschil maakte.

Het werkt nu gelukkig. Ziggo had blijkbaar de modem niet goed in bridge modus gezet, want deze bleef achteraf hangen tijdens het opstarten.. 8)7

Modem gereset en opnieuw in bridge modus, alles werkt niet perfect.
In ieder geval bedankt voor de hulp! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
DJFliX schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:10:
Heb op basis van de info in deze thread ook een ZIGGO-C7 besteld :P. Net als anderen hier de openwrt-image uit de TS geflasht en toen met TFTP weer hersteld. Uiteindelijk heb ik met de volgende stappen een voor mij goed werkende situatie:

- Laatste trunk-versie van lede gepakt voor deze hardware
- Flashen over TP-Link firmware uit TS (ben te lui om deze fw te hex-editen)
- via ssh (ssh root@192.168.1.1) het volgende commando uitgevoerd:
code:
1
opkg update && opkg install ath10k-firmware-qca988x luci luci-app-adblock 6in4 && reboot

- WiFi configureren (5G: Country naar New Zealand, 80MHz, channel 108)
- Adblock lists selecteren (adaway, malware, malwarelist, ransomware, palevo, winspy, yoyo)
- IPv6 via Hurricane Electric geconfigureerd
Heel cool, zou je misschien nog wat meer over het IPv6 gedeelte met tunnel broker uit kunnen leggen? Heb je jouw modem ook als bridge staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Maks schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:37:
[...]

Heel cool, zou je misschien nog wat meer over het IPv6 gedeelte met tunnel broker uit kunnen leggen? Heb je jouw modem ook als bridge staan?
Ik heb geen idee hoe ver je kennis wat betreft IPv6 en tunnels reikt, maar in een notendop:

Je OpenWRT device maakt verbinding (via IPv4) met een server van bijvoorbeeld Hurricane Electric. Deze verbinding bevat IPv6 verkeer en je router doet dus alsof de IPv6-connectiviteit tot lokaal reikt. Voor al je lokale devices is het dus alsof ze direct toegang hebben tot het internet, maar in feite wordt al het verkeer verpakt in IPv4 pakketjes die bij het andere eind van de tunnel weer als IPv6 het internet op gegooid worden.

Een account kun je maken op https://tunnelbroker.net maar je IPv4 adres moet wel pingbaar zijn :). Als je een tunnel aangemaakt hebt kun je de juiste instellingen voor OpenWRT zo vinden in een tabje van de properties van je tunnel. Als je verder vragen hebt mag je ze hier wel stellen (denk ik?) of anders in een DM.

Succes!

Edit: trouwens mijn modem staat in bridge modus ja. Vergeet ik gewoon te beantwoorden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DJFliX op 12-09-2016 09:27 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
DJFliX schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb geen idee hoe ver je kennis wat betreft IPv6 en tunnels reikt, maar in een notendop:

...

Succes!

Edit: trouwens mijn modem staat in bridge modus ja. Vergeet ik gewoon te beantwoorden 8)7
Thanks! Is gelukt, althans ik ben over van dd-wrt naar openwrt en alles lijkt goed te werken. Ik kom er achter dat je het TC7200 modem niet in bridge kan zetten als IPv6 aan staat, dus ik moet even ziggo bellen schijnbaar. Heb het idee dat er wel iets van IPv6 werkt (zie screenshots) maar ik wil het graag in bridge hebben ivm port-forwarding* haha dat is niet echt meer nodig met IPv6 neem ik aan :+.

Ik heb gemerkt dat de combi TC7200 als router en dd-wrt as AP niet goed werkt, veel packet-loss en instabiel door andere oorzaken die ik niet kon vinden. Zag hier ook een aantal gebruikers die daar last van hebben dus dan is het nog maar eens bevestigd :).

Afbeeldingslocatie: https://triangle1.net/uploads/route.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Maks schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:12:
[...]

Thanks! Is gelukt, althans ik ben over van dd-wrt naar openwrt en alles lijkt goed te werken. Ik kom er achter dat je het TC7200 modem niet in bridge kan zetten als IPv6 aan staat, dus ik moet even ziggo bellen schijnbaar. Heb het idee dat er wel iets van IPv6 werkt (zie screenshots) maar ik wil het graag in bridge hebben ivm port-forwarding* haha dat is niet echt meer nodig met IPv6 neem ik aan :+.

[afbeelding]
OpenWRT IPv6 routes
Je hoeft geen port forwards te doen maar je moet wel in de firewall verkeer toestaan per apparaat voor een bepaalde poort:

OpenWRT Firewall IPv6

Je routes tabel heeft wel wat meer entries dan die van mij, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Overigens heb ik aan de routes meer aan het eerste stuk, daarmee kan ik zien of de routes lokaal of publiek zijn :).

Met deze tool verifieer ik dat ook DNS-technisch alles goed geconfigureerd is voor IPv6: http://test-ipv6.com/ kom je daar ook helemaal doorheen (10/10)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
DJFliX schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:34:
[...]

[afbeelding]
Je hoeft geen port forwards te doen maar je moet wel in de firewall verkeer toestaan per apparaat voor een bepaalde poort:

[afbeelding]

Je routes tabel heeft wel wat meer entries dan die van mij, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Overigens heb ik aan de routes meer aan het eerste stuk, daarmee kan ik zien of de routes lokaal of publiek zijn :).

Met deze tool verifieer ik dat ook DNS-technisch alles goed geconfigureerd is voor IPv6: http://test-ipv6.com/ kom je daar ook helemaal doorheen (10/10)?
Oke top. Ik heb de configuratie voor openwrt die op de website van Hurricane Electric gebruikt en opendns ingesteld als ipv6 dns middels een guide op openwrt. Resultaat;

Afbeeldingslocatie: https://triangle1.net/uploads/thx.PNG thx :*)

Nu nog kijken of ik mijn RPi kan laten werken met IPv6. [edit] Ook gelukt. Heb je het forwarden via ssh of de web interface gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Maks op 13-09-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Maks schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:11:
[...]

Oke top. Ik heb de configuratie voor openwrt die op de website van Hurricane Electric gebruikt en opendns ingesteld als ipv6 dns middels een guide op openwrt. Resultaat;

[afbeelding] thx :*)

Nu nog kijken of ik mijn RPi kan laten werken met IPv6. [edit] Ook gelukt. Heb je het forwarden via ssh of de web interface gedaan?
Web-interface: Network => Firewall => Tabje Traffic Rules, en dan zou je regel ongeveer overeen komen met de regels in de screenshot uit mijn vorige post :). SSH kan natuurlijk ook, maar het is fijner als je dan al een regel hebt zodat je kunt copy pasten :).

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik zit met de volgende uitdaging. Sinds kort zijn wij aangesloten op Ziggo met een Connect Box. De vreemde situatie doet zich voor dat we prima internetverbinding hebben op alle apparaten behalve op Android-telefoons. De Android-telefoons lijken contact te maken, maar het internet fungeert simpelweg niet goed. Na een monteur aan huis te hebben gehad (die hetzelfde constateerde) de Connect Box tweemaal te hebben vervangen heeft Ziggo (op verzoek van mij) een Ziggo AP gestuurd. Geïnstalleerd achter de Connect Box, als Access Point. Resultaat, nog altijd geen fatsoenlijk internet op Android. Mijn vraag is of het verschil zal maken als ik TP-link firmware op de AP/Router installeer en de TP-Link als router ga gebruiken. Kan ik dit testen zonder de Connect Box in Bridge te zetten?

Edit: Ik heb het erop gegokt. De TP-Link software geïnstalleerd en ineens werkt het internet als een zonnetje. Ik zit alleen nog met de bridge modus. Ik weet niet of het nodig is?

[ Voor 10% gewijzigd door bazzemans op 15-09-2016 17:18 ]

• DaveD1109
bazzemans schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:27:
Ik zit met de volgende uitdaging. Sinds kort zijn wij aangesloten op Ziggo met een Connect Box. De vreemde situatie doet zich voor dat we prima internetverbinding hebben op alle apparaten behalve op Android-telefoons. De Android-telefoons lijken contact te maken, maar het internet fungeert simpelweg niet goed. Na een monteur aan huis te hebben gehad (die hetzelfde constateerde) de Connect Box tweemaal te hebben vervangen heeft Ziggo (op verzoek van mij) een Ziggo AP gestuurd. Geïnstalleerd achter de Connect Box, als Access Point. Resultaat, nog altijd geen fatsoenlijk internet op Android. Mijn vraag is of het verschil zal maken als ik TP-link firmware op de AP/Router installeer en de TP-Link als router ga gebruiken. Kan ik dit testen zonder de Connect Box in Bridge te zetten?

Edit: Ik heb het erop gegokt. De TP-Link software geïnstalleerd en ineens werkt het internet als een zonnetje. Ik zit alleen nog met de bridge modus. Ik weet niet of het nodig is?
Ja want router achter router is niet ideaal!

DaveD

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38
DaveD1109 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:55:
[...]

Ja want router achter router is niet ideaal!
Oké. Mijn ervaring is ook dat router achter router niet goed werkt. Lange tijd geleden dat ik met een router werkte. Bij KPN glasvezel werkte de wifi-router prima in mijn appartement.

De klantenservice van Ziggo gaf aan dat ze me van IPv6 naar IPv4 terug moeten zetten om de modem in bridge-modes te zetten. Wat heeft dat voor consequentie?

Verwijderd

bazzemans schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:06:
Oké. Mijn ervaring is ook dat router achter router niet goed werkt. Lange tijd geleden dat ik met een router werkte.
Dat hangt er een beetje vanaf. Als je een volwaardig netwerk in een ander netwerk creëert en dat goed instelt, heb je in feite gewoon een klein stukje internet gecreëerd. Netwerk <> Netwerk <> Internet.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste