Ik heb mijn ziggo extra wifi-punt 13 april besteld en 19 april geleverd gekregen. Best vlot eigenlijk....
Anoniem: 567735
Hmm... dan weet ik het ook niet meer en zou je eigenlijk eens met een JTAG het bootlog moeten uitlezen. Ik heb de laatste tijd alles rondom deze router goed bijgehouden. Eventueel zou je hier nog eens in kunnen duiken, maar ik denk toch niet dat ze nu ook Ziggo hardware met zo'n US-Block gaan uitleveren hier.Axell schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:42:
Voor de zekerheid, en 'ter uwer bevestiging', ook de fw van de link die je gaf, erin gezet maar ook hier hetzelfde verhaal. 'System zonnetje' brandt continu maar hij staat muurvast.
Jammer hoor, want ik heb hier nu al een tijdje staan en hij draait echt als een zonnetje, 20-30GB per dag traffic geen enkel probleem, naast natuurlijk nog de diverse services die er op draaien. Nou deed mijn TL-WDR4900 dat natuurlijk ook, maar die verbraadt iets meer stroom.
En weer bedankt voor het meedenken en de tips Siask 
Dat is allemaal vrij recent en opent ook weer nieuwe mogelijkheden.
Daar weer eens mee aan de slag Ik hoop hiermee weer verder te komen en laat het weten hoe ver ik ben gevorderd.
Groet,
Axel
Dat is allemaal vrij recent en opent ook weer nieuwe mogelijkheden.
Daar weer eens mee aan de slag Ik hoop hiermee weer verder te komen en laat het weten hoe ver ik ben gevorderd.
Groet,
Axel
Bedankt Siask, hier ben ik idd verder mee gekomen 
De oplossing heb ik uit post 53 (van often_oblivious). Hij geeft een link van een speciale OpenWrt trunk build die wel netjes boot. Ik heb m overigens gewoon via de web interface van de originele TP-Link fw geflashed, en niet via TFTP zoals daar beschreven. Dat is niet nodig. Het IP-adres is hierna 192.168.1.1 ipv 192.168.0.1 zoals bij de originele TP-Link fw. Ook de status leds, 'system' en beide WiFi leds, branden nu continu ipv knipperen bij de originele fw. Dat is ook veel logischer natuurlijk. Deze OpenWrt build heeft overigens de 'LuCI' interface.
Nu ga ik nog verder zoeken naar een DD-WRT versie die ook hier bij mij wil starten. Als ik Kevin6 zo hoor is deze erg goed. Ik wil het graag vergelijken. Ik ben bekend met de oude varianten van beiden en DD-WRT had toen mijn voorkeur
De oplossing heb ik uit post 53 (van often_oblivious). Hij geeft een link van een speciale OpenWrt trunk build die wel netjes boot. Ik heb m overigens gewoon via de web interface van de originele TP-Link fw geflashed, en niet via TFTP zoals daar beschreven. Dat is niet nodig. Het IP-adres is hierna 192.168.1.1 ipv 192.168.0.1 zoals bij de originele TP-Link fw. Ook de status leds, 'system' en beide WiFi leds, branden nu continu ipv knipperen bij de originele fw. Dat is ook veel logischer natuurlijk. Deze OpenWrt build heeft overigens de 'LuCI' interface.
Nu ga ik nog verder zoeken naar een DD-WRT versie die ook hier bij mij wil starten. Als ik Kevin6 zo hoor is deze erg goed. Ik wil het graag vergelijken. Ik ben bekend met de oude varianten van beiden en DD-WRT had toen mijn voorkeur
Bedankt voor de informatie. Vreemd dat het bij ons dan zo lang moet duren.almanbrother schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:42:
Ik heb mijn ziggo extra wifi-punt 13 april besteld en 19 april geleverd gekregen. Best vlot eigenlijk....
Heb er ook mar 1 aangeschaft, moest een extra router hebben en dit is wel een mooie deal
.
Kan deze op de plaats van mijn Asus-N66U.
Update:
Als ik hem alleen gebruik als AP voor mijn Wifi bereik te verbeteren is het dan raadzaam te flashen naar een alternatieve firmware ?
Zo ja welke is dan het makkelijkste en stabielste ?
Offtopic: Voor de Asus heb ik de Merlin build draaien en daar heb ik met flashen nooit problemen mee gehad.
Kan deze op de plaats van mijn Asus-N66U.
Update:
Als ik hem alleen gebruik als AP voor mijn Wifi bereik te verbeteren is het dan raadzaam te flashen naar een alternatieve firmware ?
Zo ja welke is dan het makkelijkste en stabielste ?
Offtopic: Voor de Asus heb ik de Merlin build draaien en daar heb ik met flashen nooit problemen mee gehad.
[ Voor 54% gewijzigd door ErwinJ op 28-04-2016 08:47 ]
Ik heb hem 15 april besteld en 20 april geleverd gekregen. Top dingetje!Pazzie schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:50:
Even een vraag aan de mensen die het extra wifi-punt recent hebben ontvangen. Hoe lang hebben jullie hier op moeten wachten?
<knip>
Ik word gek... Op dd-wrt is syncen op 300mbit nagenoeg onmogelijk. Met tplink software gaat het makkelijk. En zonder zorgen.
Open wrt heb ik nog niet geprobeerd omdat er geen revert file is. Althans.....niet dat ik weet
Open wrt heb ik nog niet geprobeerd omdat er geen revert file is. Althans.....niet dat ik weet
In de OP staat een Mega link, hier staan webrevert images in van zowel dd-wrt als openwrt in, volgens mij de revert file(s) welke jij nodig bent?.Darkz0rs schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:19:
Ik word gek... Op dd-wrt is syncen op 300mbit nagenoeg onmogelijk. Met tplink software gaat het makkelijk. En zonder zorgen.
Ik draai hier nu sinds ik de router heb (begin maart) op open-wrt stabiliteit is top! wifi ben ik ook zeer tevreden (mee mijn oude tplink 1043 met dd-wrt klapte er geregeld uit).
Ik zie in de open-wrt interface geen vinkje oid staan om DFS aan/uit te zetten maar heb wel alle kanalen? (36-140 met increments van 4)
Mocht 't eenvoudig te checken zijn hoor ik 't, en anders wifi doet het en is stabiel.
[ Voor 3% gewijzigd door pin_point op 29-04-2016 23:29 ]
Ja ik lees in dit topic dat die web reverts niet zalig makend zijn, DD-WRT bied zelf een revert file aan.
Just to be sure.
Werkt dit nog altijd, aangezien hierboven verhalen gaan over een nieuwe flashchip oid.DaveD1109 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:00:
[...]
Ja je kan gewoon de ziggo naar tp-link bin file flashen als update via de ziggo interface van de AP.
Wel de laptop aansluiten met utp op de AP en na het flashen inloggen op de tp-link om de WiFi gegevens in te zien en aan te passen.
Met een andere flashchip heb ik geen ervaring en is mij ook niets over bekend.snaggyheadshot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:43:
Just to be sure.
[...]
Werkt dit nog altijd, aangezien hierboven verhalen gaan over een nieuwe flashchip oid.
DaveD
Aangezien dat hier werd gesuggereerd:DaveD1109 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:11:
[...]
Met een andere flashchip heb ik geen ervaring en is mij ook niets over bekend.
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:43:
[...]
Ik ben vrijwel zeker dat je een router hebt met de nieuwe flashchip. Die wordt niet herkend door de kernel, en dan houdt het booten op.
Zie ook hier.
Oplossing: OpenWRT vanuit Trunk flashen (doet het wel), en ook Gargoyle heeft de patch ondertussen gebackport in de laatste ontwikkelversie die op het forum staat.
Ik ben hier ook benieuwd naar aangezien ik er vandaag een binnen krijg.snaggyheadshot schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Aangezien dat hier werd gesuggereerd:
[...]
Zover ik kan lezen heeft de niewe flash-chip alleen invloed op de OpenWRT firmware? Hier is het dan nodig om een zgn. trunkversie te gebruiken. Maar bij de stock en DD-WRT zie ik geen info staan.
Kan iemand dit bevestigen?
EDIT:
Graag deel ik ook een reactie uit het dd-wrt forum:
"The v2.0 models are not 'new', they've been superseded by the v3.0 which is the new model.
There is only one version of the v2.0 as far as I'm aware too. It's not usual for manufacturers to change items of hardware on a specific model then keep the same version iteration number for it, as the previous model. Thus if the flash memory has changed, the model designation will also change.
With that in mind, you're free to choose from any of the current v2.0 builds for your v2.0 C7.
Paul"
[ Voor 36% gewijzigd door Purejet op 13-05-2016 16:27 ]
Ik zal de OpenWrt image uit de openingspost binnenkort vervangen. De TP-Link en DD-WRT images uit de openingspost waren inderdaad al geschikt.Purejet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:44:
Zover ik kan lezen heeft de niewe flash-chip alleen invloed op de OpenWRT firmware?
OpenWrt ondersteunt de nieuwe flash chip in de trunk branch sinds r47588 (22 november 2015).
In de chaos_calmer branch is een fix gebackport sinds r49220 (24 april 2016).
Als je niet zelf wilt compileren, kun je de dagelijkse trunk snapshot gebruiken. Je moet dan nog wel deze packages installeren via telnet of SSH:
opkg update opkg install luci-ssl kmod-ath10k ath10k-firmware-qca988x
Of gebruik de trunk images van arokh, daar zijn de packages al inbegrepen.
Houd er rekening mee dat de trunk branch meer experimenteel is dan de chaos_calmer branch.
Dat is niet relevant. De Ziggo apparaten zijn nog steeds v2, ook met nieuwe flash chip. De v3 krijgt externe antennes voor 2.4 GHz (de v2 heeft interne antennes) zoals de TL-WDR7500.Purejet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:44:
Graag deel ik ook een reactie uit het dd-wrt forum:
Ziggo heeft firmware 2.0 uitgebracht: http://www.ziggo.nl/fw-update/
Vanaf nu haalt hij automatisch updates op via https://peripheral.dmdsdp.com/.
Vanaf nu haalt hij automatisch updates op via https://peripheral.dmdsdp.com/.
Anoniem: 477788
Begrijp ik het nu goed dat je de OpenWRT image uit de opening post gaat vervangen met een nieuwe compile van Chaos Calmer die werkt op die nieuwe chip? Of bedoel je één gebaseerd op de trunk?Dav1d schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Ik zal de OpenWrt image uit de openingspost binnenkort vervangen. De TP-Link en DD-WRT images uit de openingspost waren inderdaad al geschikt.
OpenWrt ondersteunt de nieuwe flash chip in de trunk branch sinds r47588 (22 november 2015).
In de chaos_calmer branch is een fix gebackport sinds r49220 (24 april 2016).
Wie kan mij even op weg helpen.
Ik heb de dd-wrt uit de OP geflashed, maar kom niet uit de setup.
Na het flashen staat het AP als volgt ingesteld:
1. Connection type: automatic configuration - DHCP
2. Router IP
Local adres 192.168.1.1
subnetmask 255.255.255.0
3. Network Adress Server setting
DHCP type: DHCP server
DHCP server: enabled
Startadress 192.168.1.100
Mijn Technicolor modem van Ziggo staat als volgt ingesteld:
Gateway IP Address: 192.168.178.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server Yes
Lease Pool Start 192.168.178.10
Lease Pool End 192.168.178.254
Mijn probleem is (en ik denk dat er dus ergens ip-conflicten ontstaan) dat wanneer ik het AP aanzet de bekabelde verbinding met mijn desktop PC eruit vliegt.
Welke punten heb ik getracht te veranderen:
1. veranderen in statisch ip -> er wordt een IP ingevuld bv 192.168.178.15 en subnetmask 255.255.255.0 -> helpt niet
3. DHCP op disable gezet, -> helpt niet
Waar conflicteerd het?
Ik heb de dd-wrt uit de OP geflashed, maar kom niet uit de setup.
Na het flashen staat het AP als volgt ingesteld:
1. Connection type: automatic configuration - DHCP
2. Router IP
Local adres 192.168.1.1
subnetmask 255.255.255.0
3. Network Adress Server setting
DHCP type: DHCP server
DHCP server: enabled
Startadress 192.168.1.100
Mijn Technicolor modem van Ziggo staat als volgt ingesteld:
Gateway IP Address: 192.168.178.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server Yes
Lease Pool Start 192.168.178.10
Lease Pool End 192.168.178.254
Mijn probleem is (en ik denk dat er dus ergens ip-conflicten ontstaan) dat wanneer ik het AP aanzet de bekabelde verbinding met mijn desktop PC eruit vliegt.
Welke punten heb ik getracht te veranderen:
1. veranderen in statisch ip -> er wordt een IP ingevuld bv 192.168.178.15 en subnetmask 255.255.255.0 -> helpt niet
3. DHCP op disable gezet, -> helpt niet
Waar conflicteerd het?
1. Zorg om te beginnen dat je je AP verbonden hebt met je TC via de LAN-poorten, dus niet de WAN-poort op het AP gebruiken.
2. Zorg dat op één van beide apparaten DHCP server aan staat en op de andere uit.
3. Stel op het appraat waar op DHCP uit staat een static IP in dat binnen hetzelfde subnet maar buiten de DHCP-range van het andere apparaat ligt.
Dus bijvoorbeeld:
Technicolor modem:
IP 192.168.178.1
Subnet mask 255.255.255.0
DHCP server aan
DHCP pool start 192.168.178.10
DHCP pool end 192.168.178.254
AP:
IP 192.168.178.2 (dus niet auto configuration d.m.v. DHCP; zo weet je zeker dat hij altijd dit adres heeft)
DHCP server uit
Voor de Wifi kun je op beide apparaten hetzelfde SSID en wachtwoord instellen, maar liefst wel verschillende kanalen. Je draadloze spulletjes zullen dan vanzelf contact zoeken met het apparaat dat het beste bereik geeft.
Daarna zou alles moeten werken. Je kunt ook de DHCP server op de AP draaien in plaats van op het modem, wat je zelf wilt. Bovenstaande configuratie is hoe ik het hier al dik 2,5 jaar heb draaien (maar dan met Ubee321b en WRT320N i.p.v. Techinicolor en Ziggo AP).
2. Zorg dat op één van beide apparaten DHCP server aan staat en op de andere uit.
3. Stel op het appraat waar op DHCP uit staat een static IP in dat binnen hetzelfde subnet maar buiten de DHCP-range van het andere apparaat ligt.
Dus bijvoorbeeld:
Technicolor modem:
IP 192.168.178.1
DHCP server aan
DHCP pool start 192.168.178.10
DHCP pool end 192.168.178.254
AP:
IP 192.168.178.2 (dus niet auto configuration d.m.v. DHCP; zo weet je zeker dat hij altijd dit adres heeft)
DHCP server uit
Voor de Wifi kun je op beide apparaten hetzelfde SSID en wachtwoord instellen, maar liefst wel verschillende kanalen. Je draadloze spulletjes zullen dan vanzelf contact zoeken met het apparaat dat het beste bereik geeft.
Daarna zou alles moeten werken. Je kunt ook de DHCP server op de AP draaien in plaats van op het modem, wat je zelf wilt. Bovenstaande configuratie is hoe ik het hier al dik 2,5 jaar heb draaien (maar dan met Ubee321b en WRT320N i.p.v. Techinicolor en Ziggo AP).
[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 14-05-2016 12:53 ]
Ik probeer te achterhalen wat de optimale instellingen zijn voor maximale snelheid met de TP-Link C7.
TP-link zelf adverteert met 450 Mbps op 2,4 Ghz en 1300 Mbps op 5 Ghz incl. de 3x 5 dBi externe antennes.
Hoe kom ik zo dicht mogelijk bij deze theoretische waarden?
Nu draait firmware DD-WRT V3.0-r28397 (12/01/15) uit de OP.
De instellingen heb ik aangepast m.b.h.v. de dd-wrt QCA Wireless Settings:
5 Ghz niet vindbaar
Zelf ervaar ik problemen met het 5Ghz-netwerk, die soms niet vindbaar is en dan weer wel. Kan een nieuwe firmware dit oplossen? Ik heb zo geen idee welke laatste DD-WRT firmware via ftp://ftp.dd-wrt.com/betas/2016/ compatible is voor de TP C7. Iemand suggesties?
2,4 Ghz en 5Ghz dezelfde SSID?
Wanneer ik voor beide hetzelfde SSID gebruik, maakt hij bij mij altijd verbinding via de 2,4 Ghz en nooit via de 5 Ghz... terwijl die veel sneller is (Tx-snelheid). Bij de TC gaat dit wel goed. Daarom neig ik de standaard TP-link firmware te draaien omdat ik wel veel kan instellen bij dd-wrt maar er geen merkbare verbeteringen zijn qua snelheid en betrouwbaarheid.
Ik ben nog aan het experimenteren dus alle suggesties zijn welkom!
TP-link zelf adverteert met 450 Mbps op 2,4 Ghz en 1300 Mbps op 5 Ghz incl. de 3x 5 dBi externe antennes.
Hoe kom ik zo dicht mogelijk bij deze theoretische waarden?
Nu draait firmware DD-WRT V3.0-r28397 (12/01/15) uit de OP.
De instellingen heb ik aangepast m.b.h.v. de dd-wrt QCA Wireless Settings:
2,4 Ghz |
Wireless Mode: AP |
Wireless Network Mode: NG-Mixed |
Channel Width: Wide HT40 (40 MHz) |
Wireless Channel: Auto |
Extension Channel: auto |
Wireless Network Name (SSID): dd-wrt |
Wireless SSID Broadcast: Enable |
Advanced Settings: |
Regulatory Domain: Canada |
TX Power: 30 dBm |
Antenna Gain: 0 dBi |
Noise Immunity: Enable |
Protection mode: RTS/CTS |
RTS Treshold: Enable (2346) |
Short Preamble: Enable |
Short GI: Enable |
TX Antenna Chains: 1+2+3 |
RX Antenna Chains: 1+2+3 |
AP Isolation: Enable |
Beacon Interval: 50 |
DTIM: 2 |
WMM Support: Enable |
ScanList: default |
Sensitivity Range (ACK Timing): 2250 |
Max Associated Clients: 256 |
Network Configuration: Bridged |
5 Ghz |
Wireless Mode: AP |
Wireless Network Mode: AC/N-Mixed |
Channel Width: Wide HT40 (40 MHz) |
Wireless Channel: Auto |
Extension Channel: auto |
Wireless Network Name (SSID): dd-wrt |
Wireless SSID Broadcast: Enable |
Advanced Settings: |
Regulatory Domain: Canada |
TX Power: 30 dBm |
Antenna Gain: 0 dBi |
Protection mode: RTS/CTS |
RTS Treshold: Enable (2346) |
Short Preamble: Enable |
Short GI: Enable |
TX Antenna Chains: 1+2+3 |
RX Antenna Chains: 1+2+3 |
AP Isolation: Enable |
Beacon Interval: 75 |
DTIM: 2 |
WMM Support: Enable |
Radar Detection: Disable |
ScanList: default |
Sensitivity Range (ACK Timing): 2250 |
Max Associated Clients: 256 |
Network Configuration: Bridged |
5 Ghz niet vindbaar
Zelf ervaar ik problemen met het 5Ghz-netwerk, die soms niet vindbaar is en dan weer wel. Kan een nieuwe firmware dit oplossen? Ik heb zo geen idee welke laatste DD-WRT firmware via ftp://ftp.dd-wrt.com/betas/2016/ compatible is voor de TP C7. Iemand suggesties?
Wanneer ik voor beide hetzelfde SSID gebruik, maakt hij bij mij altijd verbinding via de 2,4 Ghz en nooit via de 5 Ghz... terwijl die veel sneller is (Tx-snelheid). Bij de TC gaat dit wel goed. Daarom neig ik de standaard TP-link firmware te draaien omdat ik wel veel kan instellen bij dd-wrt maar er geen merkbare verbeteringen zijn qua snelheid en betrouwbaarheid.
Bedankt voor je snelle hulp!Jerrythafast schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:50:
1. Zorg om te beginnen dat je je AP verbonden hebt met je TC via de LAN-poorten, dus niet de WAN-poort ......
Ik heb nu dus onder wan-setup het ip-adres statisch gemaakt, 192.168.178.2.
Onder network setup laat ik het local-ip adres staan op 192.168.1.1 met hetzelfde subnetmask, 255.255.255.0.
Volgens mij moet het dan op de juiste manier werken. correct?
De WAN setup maakt niets meer uit aangezien je de WAN-poort niet gebruikt. Deze mag je gewoon op autoconfig DHCP laten staan; hij zal op WAN toch nooit een verbinding krijgen omdat er geen kabel in de WAN-poort zit. De WAN setup is alleen van belang wanneer je hem als router gebruikt, maar in jouw geval gebruik je hem slechts als Wi-Fi AP en switch.almanbrother schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:07:
[...]
Bedankt voor je snelle hulp!
Ik heb nu dus onder wan-setup het ip-adres statisch gemaakt, 192.168.178.2.
Onder network setup laat ik het local-ip adres staan op 192.168.1.1 met hetzelfde subnetmask, 255.255.255.0.
Volgens mij moet het dan op de juiste manier werken. correct?
Het local IP adres moet binnen 192.168.178.x vallen. Dus daar 192.168.178.2 invullen. Dit is het IP-adres vanwaar je AP te bereiken is via de LAN-poorten en WiFi.
DHCP heb je op het AP dus uitgezet neem ik aan?
Ah, helder. bedankt wederom. Dan kan ik de WAN ook op disable zetten dus.Jerrythafast schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:40:
[...]
De WAN setup maakt niets meer uit aangezien je de WAN-poort niet gebruikt. Deze mag je gewoon op autoconfig DHCP laten staan; hij zal op WAN toch nooit een verbinding krijgen omdat er geen kabel in de WAN-poort zit. De WAN setup is alleen van belang wanneer je hem als router gebruikt, maar in jouw geval gebruik je hem slechts als Wi-Fi AP en switch.
Het local IP adres moet binnen 192.168.178.x vallen. Dus daar 192.168.178.2 invullen. Dit is het IP-adres vanwaar je AP te bereiken is via de LAN-poorten en WiFi.
DHCP heb je op het AP dus uitgezet neem ik aan?
DHCP staat inderdaad uit.
(ik had overigens wel wifi verbinding op de manier zoals ik het had gedaan)
Wel even een nieuwsgierig vraagje. Hoe zit de firmware van ziggo er dan uit qua instellingen? Want dat is ook een AP, maar daarbij gebruik je wel de WAN-poort.
Dat vraag ik mij ook wel af eigenlijk. Misschien dat die firmware de WAN-poort bridget met de rest? Lijkt me sterk dat ze dat ding met default instellingen laten NATen toch?
Als je doorklikt op de link die je geeft, dan kom je toch vanzelf in de lijst met nieuwste firmwares en als je op de laatste klikt krijg je toch een lijst met devices? Even doorscrollen naar tp-Link archer c7 V2.Jansenn schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:06:
...
5 Ghz niet vindbaar
Ik heb sinds gisteren de dd-wrt erop geflashed, mijn ervaringen zijn dus zeer beperkt. Ik heb het gedaan zodat ik gebruik kan maken van de dfs-kanalen. Deze kanalen hebben een sterker signaal. Wat ik begrepen heb, hebben de 'gewone' kanalen een zendvermogen van 200milliwatt en de dfs-kanalen van 1 watt.
Anoniem: 769627
Hallo allemaal,
Wat ik me afvraag is of Ziggo daar niet moeilijk over gaat doen zodra je de firmware gaat flashen. In welk opzicht ga je met de mogelijkheden erop vooruit zodra je de firmware van TP - link zelf gaat toepassen ? Kan je het wifipunt ten alle tijden terugzetten naar de firmware versie van Ziggo zoals je hem gekregen hebt ?
Wat ik me afvraag is of Ziggo daar niet moeilijk over gaat doen zodra je de firmware gaat flashen. In welk opzicht ga je met de mogelijkheden erop vooruit zodra je de firmware van TP - link zelf gaat toepassen ? Kan je het wifipunt ten alle tijden terugzetten naar de firmware versie van Ziggo zoals je hem gekregen hebt ?
Je hebt het ding van Ziggo gekocht, niet in bruikleen ofzo.Anoniem: 769627 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:47:
Hallo allemaal,
Waarom zou je er dan niet mee mogen doen wat je wil? De TP-Link firmware heeft volgens mij al een stuk meer mogelijkheden dan de default Ziggo firmware, maar de meesten hier flashen er OpenWRT / DD-WRT op, daarmee heb je eigenlijk gewoon een mini-Linux systeempje draaien en dus enorm veel mogelijkheden ineens.
En volgens mij zou je inderdaad altijd nog terug kunnen naar de originele firmware.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2016 18:50 ]
Anoniem: 769627
Als je hem kan "downgraden" in firmware is dat okay.. Als deze mogelijkheid er niet was krijg je zo`n verhaal als bij Apple, geen garantie etc..
Ik denk als je hem terug wilt sturen je dan toch wel de originele firmware moet hebben.ThinkPadd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:49:
[...]
Je hebt het ding van Ziggo gekocht, niet in bruikleen ofzo.
Waarom zou je er dan niet mee mogen doen wat je wil? De TP-Link firmware heeft volgens mij al een stuk meer mogelijkheden dan de default Ziggo firmware, maar de meesten hier flashen er OpenWRT / DD-WRT op, daarmee heb je eigenlijk gewoon een mini-Linux systeempje draaien en dus enorm veel mogelijkheden ineens.
En volgens mij zou je inderdaad altijd nog terug kunnen naar de originele firmware.
Ik zit er ook over te denken om deze router aan te schaffen via Ziggo.
Kosten zijn toch wat lager dan in de winkel
Hoe bevalt deze router als deze in de meterkast staat ?
Ik kan hem eventueel centraler zetten in de woning op de 1ste etage, maar dan komt het bereik niet ten goede denk ik
Kosten zijn toch wat lager dan in de winkel
Hoe bevalt deze router als deze in de meterkast staat ?
Ik kan hem eventueel centraler zetten in de woning op de 1ste etage, maar dan komt het bereik niet ten goede denk ik
2250 WP Zuid PVoutput
Je kan hem 30 dagen op proef nemen dus dan kun je zelf bekijken hoe het bevalt. Voor ons is het natuurlijk niet te voorspellen hoe hij zich gaat gedragen in jouw meterkast, dit hangt van vele factoren af. 1ste etage is vaak beter echter moet er dan geen laminaat met ondervloer liggen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Uiteindelijk heb ik hier 3 dual band wifi aps. Waarvan 1 archer c7 met ddwrt. De horizonbox als ap en op zolder nog een oudere dir 855 ook als ap. Ik heb nu door de hele woning en tot einde achtertuin een prima wifi bereik. Hoewel ik qua software er niet uit ben of dd wrt wel het beste is.
Ziggo verkoopt nu ook een wifi powerline combinatie. Voor ervaringen en discussie: Ziggo "Extra wifi-punt via een stopcontact" - PG-9072LG-ZG
Zit er qua wifi-bereik verschil in welke firmware je gebruikt, OpenWRT of DD-WRT wanneer je de Archer C7 puur als AP gebruikt?
Ervan uitgaande dat je in beide FW de DFS kanalen gebruikt.
Is het kiezen van een DFS kanaal een willekeurige keus of werkt het ene kanaal beter dan het ander? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat kanalen 149 en hoger beter zijn dan bv DFS 100.
Een andere vraag, ik heb DD-WRT erop draaien, maar het WPS-ledje brand continu. Ik kan niet achterhalen in de instellingen waar ik dat eventueel uit kan zetten.
Of is het normaal dat de WPS-led continu brand?
Edit:
Het continu branden van de WPS-led komt door het instellen van de security mode van de 2.4 ghz wifi-interface. Wanneer ik deze disable gaat ook de led uit. Kennelijk heeft deze led een andere functie in DD-WRT
Ervan uitgaande dat je in beide FW de DFS kanalen gebruikt.
Is het kiezen van een DFS kanaal een willekeurige keus of werkt het ene kanaal beter dan het ander? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat kanalen 149 en hoger beter zijn dan bv DFS 100.
Een andere vraag, ik heb DD-WRT erop draaien, maar het WPS-ledje brand continu. Ik kan niet achterhalen in de instellingen waar ik dat eventueel uit kan zetten.
Of is het normaal dat de WPS-led continu brand?
Edit:
Het continu branden van de WPS-led komt door het instellen van de security mode van de 2.4 ghz wifi-interface. Wanneer ik deze disable gaat ook de led uit. Kennelijk heeft deze led een andere functie in DD-WRT
[ Voor 37% gewijzigd door almanbrother op 17-05-2016 20:23 ]
Zojuist geupdate via de webinterface naar r29621 zonder problemen.almanbrother schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:15:
Als je doorklikt op de link die je geeft, dan kom je toch vanzelf in de lijst met nieuwste firmwares en als je op de laatste klikt krijg je toch een lijst met devices? Even doorscrollen naar tp-Link archer c7 V2.
Gevoelsmatig lijkt hij stabieler en heb ik minder problemen met 5Ghz.
Mijn instellingen heb ik overigens aangepast naar wat op het DD-WRT-forum stond:
Wiresless status geeft nu aan 450 Mbps op 2.4Ghz en 1300 Mbps op 5Ghz.quote: tatsuya46u need to change these on 5ghz:
channel width: vht80
wireless channel: 52 (never use auto)
extension channel: upper (it will appear after applying settings for vht80, use upper only, lower is broken & wont broadcast)
tx power: 24dbm
short preamble: enable
Ik vraag me af of het zin heeft om nog "Antenna Gain" van 3 keer 5 dBi toe te toevoegen.
Niet zozeer voor het verzendvermogen maar voor de dekking (= grote open ruimte).
Hebben die lagere DFS-kanalen niet minder mW zendvermogen?
Ik zit even op de Wiki en daar lijkt het wel op.
Gebruik zelf channel 100.
Heb hier de TX Power op 30 DbM. Volgens mij was dat de max.
[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 18-05-2016 13:53 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik zit nu op kanaal 132 - 5660 Mhz (upper) (VHT80, AC/N-Mixed) en hij lijkt iets sneller te zijn met de speedtest.MsG schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:52:
Hebben die lagere DFS-kanalen niet minder mW zendvermogen?
Eens kijken als ik de TX-power op 30 dBm zet... Is dit ook de hardware max. van de C7?
edit: Gebruik je trouwens ook VHT80?
[ Voor 5% gewijzigd door Jansenn op 18-05-2016 14:06 ]
Ja ik gebruik ook VHT80. Maar heb eigenlijk alleen een mobieltje met 5Ghz en een oude laptop. Heb effectief nooit een 80Mhz verbinding zie ik in de statistieken. Maar zolang ik mijn 150Mbit ziggo er maar mee kan halen vind ik het prima, ik pomp via het netwerk toch bijna nooit bestanden over.Een hogere linkspeed dan 150Mbit heb ik ook nog niet gezien hier. Jullie wel een 1300Mbit wifi-adapter in een laptop?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Halo iedereen,
Ik kwam op dit forum terecht omdat ik sinds enkele dagen ook de AP van Ziggo in huis heb omdat mijn internet heel onstabiel is. Nu merkte ik ook dat toen ik de AP ging gebruiken een heel gestripte versie is van het origineel. En dat neem ik Ziggo best kwalijk. Zoveel functies zouden mogelijk zijn werd mij verteld. Maar ja niet met de gestripte versie.
Nu lees ik hier veel die de originele versie ervan hebben gemaakt. Nu wil ik dit ook graag, maar ja deze newbie is niet echt een IT specialist.... ;-) Zie verschillende .bin bestanden enzo pfff
Is er iemand die mij stapsgewijs kan vertellen wat ik moet doen om de originele versie er van te maken?
Bedankt alvast!!
Ik kwam op dit forum terecht omdat ik sinds enkele dagen ook de AP van Ziggo in huis heb omdat mijn internet heel onstabiel is. Nu merkte ik ook dat toen ik de AP ging gebruiken een heel gestripte versie is van het origineel. En dat neem ik Ziggo best kwalijk. Zoveel functies zouden mogelijk zijn werd mij verteld. Maar ja niet met de gestripte versie.
Nu lees ik hier veel die de originele versie ervan hebben gemaakt. Nu wil ik dit ook graag, maar ja deze newbie is niet echt een IT specialist.... ;-) Zie verschillende .bin bestanden enzo pfff
Is er iemand die mij stapsgewijs kan vertellen wat ik moet doen om de originele versie er van te maken?
Bedankt alvast!!
Welk kanaal? Als je op een DFS-kanaal zit duurt het volgens mij sowieso even voordat het zichtbaar is. Hem je wel op upper channel? Wat als je 5 minuten wacht?Remco Tr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:01:
Als ik hem op VTH80 zet ben ik de wifi kwijt op een iPhone5s
Je hoeft zeker geen IT-specialist te zijn hoor. Je moet gewoon 2 van die glazige dingen aan werszijden van je neus hebben, dan zit het goed.emdlvr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:34:
Halo iedereen,
Bedankt alvast!!
Ga naar deze link: https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w
Dan krijg je een rijtje bestanden.
Wil je gewoon de originele TP-link router er van maken?
Dan moet je het bestand 'ziggoFW-to-tplink-150427.bin' opslaan uit dat rijtje.
Dan ga je via je browser naar de Ziggo-wifi-punt (dat is een bepaald adres, staat wel in de handleiding of op de onderkant geloof ik)
En kijk je naar iets als firmware-update / update
En voer je het zojuist gedownloade bestand in. Dan maak je er een TP-Link Archer C7 van.
Maar eerlijk gezegd vraag ik me wel af of je je wel gaat redden met een volledige TP-Link Archer C7 die vaak standaard als router ingesteld staat als je hier nu al mee vastloopt.
Maar probeer het eens zou ik zeggen, je kan altijd nog terug.
[ Voor 72% gewijzigd door MsG op 18-05-2016 20:49 ]
Ik heb nu ook de AP van ziggo.
2,4ghz stabiel en goed bereik ( snelheid niet optimaal )
5,0ghz stabiel als ie werkt ( 5,0ghz signaal is soms niet aanwezig/ondvindbaar en moet de router opnieuw worden opgestart 2x per week en dan werkt het weer ). Snelheid is traag ( 120-150Mbit ) ook 2 meter van de AP af, terwijl ik volgens de specificaties makkelijk mijn max internet snelheid moet halen ( 300Mbits ).
Is er een firmware die het bovenstaande kan verbeteren, extra functies heb ik niet nodig alleen meer snelheid en misschien iets beter bereik is wenselijk.
Ik begrijp dat met de TP-Link C7 firmware ik dit ook niet echt ga verbeteren?
2,4ghz stabiel en goed bereik ( snelheid niet optimaal )
5,0ghz stabiel als ie werkt ( 5,0ghz signaal is soms niet aanwezig/ondvindbaar en moet de router opnieuw worden opgestart 2x per week en dan werkt het weer ). Snelheid is traag ( 120-150Mbit ) ook 2 meter van de AP af, terwijl ik volgens de specificaties makkelijk mijn max internet snelheid moet halen ( 300Mbits ).
Is er een firmware die het bovenstaande kan verbeteren, extra functies heb ik niet nodig alleen meer snelheid en misschien iets beter bereik is wenselijk.
Ik begrijp dat met de TP-Link C7 firmware ik dit ook niet echt ga verbeteren?
Ik zou DD-WRT aanraden om eens te proberen. Je kan toch altijd terug naar alle andere firmwares. Maar ik heb geen stabiliteitsproblemen.
Bedenk dat die 5Ghz 300Mbit theoretische prestaties zijn he. Waarmee haal je de 150Mbit? En wat voor apparaat gaat het om? Welke wifi-chip heeft die?
Bedenk dat die 5Ghz 300Mbit theoretische prestaties zijn he. Waarmee haal je de 150Mbit? En wat voor apparaat gaat het om? Welke wifi-chip heeft die?
Surface pro 2 met een Marvell Avastar 88W8797 chipset als ik het goed heb.MsG schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:07:
Ik zou DD-WRT aanraden om eens te proberen. Je kan toch altijd terug naar alle andere firmwares. Maar ik heb geen stabiliteitsproblemen.
Volgens mij is hardware max afhankelijk van het ingestelde domein. Staat deze op NL, dan geld het EU maximaal; 20dBm op 2.4Ghz en 23dBm op 5Ghz. Is het domein ingesteld op een nietEU land zal de 5Ghz max 30dBm kunnen halen aangezien het limiet van 5Ghz hoger ligt.Jansenn schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:05:
[...]
Ik zit nu op kanaal 132 - 5660 Mhz (upper) (VHT80, AC/N-Mixed) en hij lijkt iets sneller te zijn met de speedtest.
Eens kijken als ik de TX-power op 30 dBm zet... Is dit ook de hardware max. van de C7?
edit: Gebruik je trouwens ook VHT80?
Zelf heb ik ook nog geen optimale setting gevonden. De 2.4Ghz heb ik zelf zoveel mogelijk Dynamisch staan.
Voor 5Ghz ben ik ook aan het proberen met VHT80, echter krijg ik geen hogere linkspeed dan 450Mb/s in de webgui te zien. Is dit het maximale in ddwrt of ligt dit aan mijn wifi adapter waarmee ik verbinding maak?
Hoe haal jij de theoretische 1300MB/s linkspeed? Ik dacht namelijk dat dit met dd-wrt niet ging en bij 450 blijft hangen of is dit bij de laatste update weer anders?
[ Voor 8% gewijzigd door Purejet op 19-05-2016 15:32 ]
Ik heb als land gekozen voor Canada en zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz op 30 dBi.Purejet schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:45:
[...] Zelf heb ik ook nog geen optimale setting gevonden. [...]
Antenna Gain = 15 dBi (5+5+5) en Sensitivity Range (ACK Timing) staat bij mij op 2250.
Bij aanpassen van de ACK Timing, instellingen opslaan en een Reboot doen via het Administration paneel.
Verschil tussen VHT80 en de Wide HT40 heb ik niet gemeten maar ben weer terug naar Wide HT40 gegaan.
Het kanaal staat standaard op auto maar heb ik nu aangepast m.b.v. de standaard scanner in OSX.
Voor de Apple-gebruikers onder ons: Wi-Fi-Probleemoplossing.app > Venster > Detecteer. Voorbeeld:

Hier kan je precies zien hoe druk het in je omgeving is met netwerken en wat je beste kanaal kan zijn.
Handmatig staat hij bij mij nu voor de 5GHz op kanaal 132 - 5660 Mhz (upper).
In mijn omgeving stikt het van de draadloze netwerken en huishoudens die Acces Points hebben voor hun omvormers voor de zonnepanelen. Mijn Wireless Status geeft voor 2,4 Ghz nu 450 Mb/s aan en voor 5Gz 1300 Mb/s.
Dank voor de tips. Gisteravond nog eens wat instellingen geprobeerd en tevens een update gedaan naar de laatste beta-fw. Helaas blijft de wireless status voor 5Ghz gewoon op 450Mb/s staan en voor 2.4Ghz op 216Mb/s.Jansenn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:33:
[...]
Ik heb als land gekozen voor Canada en zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz op 30 dBi.
Antenna Gain = 15 dBi (5+5+5) en Sensitivity Range (ACK Timing) staat bij mij op 2250.
Bij aanpassen van de ACK Timing, instellingen opslaan en een Reboot doen via het Administration paneel.
Verschil tussen VHT80 en de Wide HT40 heb ik niet gemeten maar ben weer terug naar Wide HT40 gegaan.
Het kanaal staat standaard op auto maar heb ik nu aangepast m.b.v. de standaard scanner in OSX.
Voor de Apple-gebruikers onder ons: Wi-Fi-Probleemoplossing.app > Venster > Detecteer. Voorbeeld:
[afbeelding]
Hier kan je precies zien hoe druk het in je omgeving is met netwerken en wat je beste kanaal kan zijn.
Handmatig staat hij bij mij nu voor de 5GHz op kanaal 132 - 5660 Mhz (upper).
In mijn omgeving stikt het van de draadloze netwerken en huishoudens die Acces Points hebben voor hun omvormers voor de zonnepanelen. Mijn Wireless Status geeft voor 2,4 Ghz nu 450 Mb/s aan en voor 5Gz 1300 Mb/s.
Gebruik nu ook de HT40. Verder heb ik de gain en tx niet veel omhoog geschroefd, maar dit zou eigenlijk geen invloed moeten hebben op de ondersteunde link-snelheid lijkt me.
Je kan de Dbm wel op 30 zetten bij beide, maar hij pakt volgens mij zijn eigen maximum.
Bij mij pakt hij effectief (regulatory domain Netherlands):
17 dbm op 2.4 ghz
27 dbm op 5 Ghz
EDIT: heb hem nu op Canada
Dan is het dit:
25 dbm op 2.4ghz
24 dbm op 5 Ghz
De max. rate van 2.4 Ghz wordt wel: 216 Mb/s ipv 450Mb/s
(je kan dit zien op de Sys-info pagina in DD-WRT)
ACK heb ik op 0 staan. Gezien het een korte afstand is bij mij, anders kan dit voor delay zorgen.
Waar is de 2250 op gebaseerd?
Bij mij pakt hij effectief (regulatory domain Netherlands):
17 dbm op 2.4 ghz
27 dbm op 5 Ghz
EDIT: heb hem nu op Canada
Dan is het dit:
25 dbm op 2.4ghz
24 dbm op 5 Ghz
De max. rate van 2.4 Ghz wordt wel: 216 Mb/s ipv 450Mb/s
(je kan dit zien op de Sys-info pagina in DD-WRT)
ACK heb ik op 0 staan. Gezien het een korte afstand is bij mij, anders kan dit voor delay zorgen.
[ Voor 16% gewijzigd door MsG op 20-05-2016 11:31 ]
2250 is de default setting.MsG schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:28:
2.4 Ghz

5 Ghz

Volgens mij is het inderdaad zo dat je dBm kan instellen op 30 max. maar hij zelf kijkt naar het land.
Bedankt voor je reactie. Denk dat het daar iig wel mee moet lukken om dit in te stellen. Wat zijn de voordelen van een volledige TP-Link tov de AP van Ziggo? En als ik dit omgezet heb kan ik er dan ook zo mee aan de slag of moet ik nog veel instellen voordat ik deze kan gebruiken? En als standaard router zeg je....maw??Je hoeft zeker geen IT-specialist te zijn hoor. Je moet gewoon 2 van die glazige dingen aan werszijden van je neus hebben, dan zit het goed.
Ga naar deze link: https://mega.nz/#F!p5kx0AjT!lB9aScTswtTvVuW8vyx46w
Dan krijg je een rijtje bestanden.
Wil je gewoon de originele TP-link router er van maken?
Dan moet je het bestand 'ziggoFW-to-tplink-150427.bin' opslaan uit dat rijtje.
Dan ga je via je browser naar de Ziggo-wifi-punt (dat is een bepaald adres, staat wel in de handleiding of op de onderkant geloof ik)
En kijk je naar iets als firmware-update / update
En voer je het zojuist gedownloade bestand in. Dan maak je er een TP-Link Archer C7 van.
Maar eerlijk gezegd vraag ik me wel af of je je wel gaat redden met een volledige TP-Link Archer C7 die vaak standaard als router ingesteld staat als je hier nu al mee vastloopt.
Maar probeer het eens zou ik zeggen, je kan altijd nog terug.
Je zegt zelf dit:emdlvr schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:17:
[...]
Bedankt voor je reactie. Denk dat het daar iig wel mee moet lukken om dit in te stellen. Wat zijn de voordelen van een volledige TP-Link tov de AP van Ziggo? En als ik dit omgezet heb kan ik er dan ook zo mee aan de slag of moet ik nog veel instellen voordat ik deze kan gebruiken? En als standaard router zeg je....maw??
Dus blijkbaar mis je nu wat, wat je wel met de volwaardige router wilde kunnen. Mis je niks? Dan raad ik er niet aan om er mee te prutsen. De voordelen is dat je er een volledige router van maakt, die je eventueel gewoon weer als Access Point kan instellen en alle opties en functionaliteiten in eigen hand hebt, maar dit kan het ook complexer maken. Ziggo heeft niet voor niets haar eigen systeem er op gegooid, met maar een paar instellingen kan je er bijna niks aan fout doen. Als je er een TP-Link C7 van maakt weet ik niet of het out of the box meteen allemaal perfect is ingesteld.emdlvr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:34:
Nu merkte ik ook dat toen ik de AP ging gebruiken een heel gestripte versie is van het origineel. En dat neem ik Ziggo best kwalijk. Zoveel functies zouden mogelijk zijn werd mij verteld. Maar ja niet met de gestripte versie.
[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 20-05-2016 16:38 ]
Ja ik mis nu zeker wel wat ja. Zoals mij verteld werd kon ik de USB ingangen gebruiken en nog veel meer. Maar ja dat gaat nu niet. Ik heb wel het idee dat ik met de volledige versie wel heb wat ik iig wil. Oa ook toegang van buitenaf enzo...Dus blijkbaar mis je nu wat, wat je wel met de volwaardige router wilde kunnen. Mis je niks? Dan raad ik er niet aan om er mee te prutsen. De voordelen is dat je er een volledige router van maakt, die je eventueel gewoon weer als Access Point kan instellen en alle opties en functionaliteiten in eigen hand hebt, maar dit kan het ook complexer maken. Ziggo heeft niet voor niets haar eigen systeem er op gegooid, met maar een paar instellingen kan je er bijna niks aan fout doen. Als je er een TP-Link C7 van maakt weet ik niet of het out of the box meteen allemaal perfect is ingesteld.
Ik denk dat jij ook liever de volledige verzie hebt als de gestripte....
En wat heb jij moeten instellen dan toen je dit hebt omgezet? Zal denk ik idd niet direct perfect ingesteld zijn nee. Heb je daar nog tips voor?
Thnx!
Ik zou zeggen, pak de digitale handleiding van de origineleTP-Link Archer C7 er even bij, en flash dan jouw Ziggo punt. In de handleiding staat wel hoe je hem weer als access point aansluit. Er is genoeg over te vinden, maar je moet zelf wel even wat moeite doen.
Die had ik al binnen gehaald om eens door te nemen. Maar kom graag beslagen ten ijs, vandaar mijn vragen hier.MsG schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:58:
Ik zou zeggen, pak de digitale handleiding van de origineleTP-Link Archer C7 er even bij, en flash dan jouw Ziggo punt. In de handleiding staat wel hoe je hem weer als access point aansluit. Er is genoeg over te vinden, maar je moet zelf wel even wat moeite doen.
Iemand enig idee wat voor antenne's de c7 heeft? 5dbi?
Heb namelijk nogal last van een slechte verbinding en de c7 heeft niet echt geholpen. Zit te denken om 8db antennes aan te schaffen zoals de TP-LINK TL-ANT2408CL. Geen idee of het plug en play is en ook nog eens zorgt voor een boost in signaal :-)
Heb namelijk nogal last van een slechte verbinding en de c7 heeft niet echt geholpen. Zit te denken om 8db antennes aan te schaffen zoals de TP-LINK TL-ANT2408CL. Geen idee of het plug en play is en ook nog eens zorgt voor een boost in signaal :-)
Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Ligt het niet gewoon aan je woning? Als jij gewapend beton en HR+++ ramen hebt dan is je huis een kooi van Faraday en zal elke router problemen hebben. Ik denk dat je dan beter per verdieping een accespoint o.i.d. kunt plaatsen i.p.v. joekels van antennes op je router te plaatsen.
Denk het niet, het is geen nieuwbouw woning. Durf niet te zeggen of het gewapend beton is, wel dubbelglas maar een zelfde woning(200 meter verderop) in de straat heeft er geen last van of veel minder Verschil is alleen dat ik een technicolor modem heb met een c7 ap en de buurman verderop een ubee modem.
Met slecht wifi verbinding bedoel ik trouwens dat ik wel wifi verbinding heb maar dat internet om de x tijd weg is. Zelf denk ik aan interferentie of zou het toch aan de modem kunnen liggen?
Met slecht wifi verbinding bedoel ik trouwens dat ik wel wifi verbinding heb maar dat internet om de x tijd weg is. Zelf denk ik aan interferentie of zou het toch aan de modem kunnen liggen?

[ Voor 24% gewijzigd door styx1 op 22-05-2016 18:32 ]
Als je een wifi verbinding hebt staan maar er loopt geen data dan moet je bekabeld even testen. Antenne's of AP's ophangen heeft dan waarschijnlijk geen nut aangezien het niet in de draadloze verbinding waarschijnlijk zit...
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Heb je een TC7210? Dan heb je dit probleem. Moet je Ziggo even over bellen om een ander modem te vragen.styx1 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:10:
Denk het niet, het is geen nieuwbouw woning. Durf niet te zeggen of het gewapend beton is, wel dubbelglas maar een zelfde woning(200 meter verderop) in de straat heeft er geen last van of veel minder Verschil is alleen dat ik een technicolor modem heb met een c7 ap en de buurman verderop een ubee modem.
Ik heb geen wegvallend wifi verbinding, maar wegvallend internet verbinding terwijl ik wel wifi verbinding heb. Zowel op 2.4ghz als op 5ghz. En dan ook nog eens op de C7. De extra wifi punt staat toch los van de technicolor probleem??
Bekabeld nul problemen op de desktop, wifi gebruik ik op de macbook==geen utp aansluiting. Soms heb ik een uur geen probleem soms na 5 minuten al. Door opnieuw te verbinden op het wifi netwerk heb ik weer dataJim423 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:39:
Als je een wifi verbinding hebt staan maar er loopt geen data dan moet je bekabeld even testen. Antenne's of AP's ophangen heeft dan waarschijnlijk geen nut aangezien het niet in de draadloze verbinding waarschijnlijk zit...

Kan een interferentie probleem zorgen dat je wel wifi verbinding hebt zonder data? Soms heb ik een stream aan staan terwijl ik op een andere tab niet kan browsen..
styx1 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:00:
Ik heb geen wegvallend wifi verbinding, maar wegvallend internet verbinding terwijl ik wel wifi verbinding heb. Zowel op 2.4ghz als op 5ghz. En dan ook nog eens op de C7. De extra wifi punt staat toch los van de technicolor probleem??
Als je op kabel 0 problemen ervaart maar op WiFi gezeik hebt, is het niet je internet verbinding die wegvalt. Het is je WiFi verbinding. Je apparaten "denken" nog verbonden te zijn maar er kan zoals je zegt geen data meer overheen. Dit is het WiFi probleem van de TC7210.styx1 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:04:
[...]
Bekabeld nul problemen op de desktop, wifi gebruik ik op de macbook==geen utp aansluiting. Soms heb ik een uur geen probleem soms na 5 minuten al. Door opnieuw te verbinden op het wifi netwerk heb ik weer data![]()
Kan een interferentie probleem zorgen dat je wel wifi verbinding hebt zonder data? Soms heb ik een stream aan staan terwijl ik op een andere tab niet kan browsen..
Weet je wel zeker dat je apparaten met de C7 zijn verbonden? (Dat wil zeggen: heeft hij een andere SSID, of heb je WiFi op je TC7210 uitgezet?)
Ja zeker weten, gebruik een andere ssid. Wifi heb ik niet uitgezet op de Technicolor, zou het uitmaken?Als je op kabel 0 problemen ervaart maar op WiFi gezeik hebt, is het niet je internet verbinding die wegvalt. Het is je WiFi verbinding. Je apparaten "denken" nog verbonden te zijn maar er kan zoals je zegt geen data meer overheen. Dit is het WiFi probleem van de TC7210.
Weet je wel zeker dat je apparaten met de C7 zijn verbonden? (Dat wil zeggen: heeft hij een andere SSID, of heb je WiFi op je TC7210 uitgezet?)
Net ziggo gebeld voor een nieuwe modem, maar dat gaat dus niet zomaar. Ze willen eerst een monteur langs sturen. Ze wisten niets over problemen over de technicolor 
Eerst een verhaal aangehoord over langzame wifi apparaten in mijn netwerk zoals een iPhone, macbook etc afstand met de centrale alsof ik een adsl verbinding heb
Eerst een verhaal aangehoord over langzame wifi apparaten in mijn netwerk zoals een iPhone, macbook etc afstand met de centrale alsof ik een adsl verbinding heb

Als je het niet om kan zetten kun je dan niet beter de echte variant kopen en deze terug sturen naar Ziggo? Dat bespaard toch een hoop moeite en is voor jezelf veel makkelijker?emdlvr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:34:
Halo iedereen,
Bedankt alvast!!
Het is juist goed dat Ziggo een AP uitbrengt die dicht getimmerd is. Sommige mensen weten nog wel iets van instellingen maar er zijn ook genoeg mensen die daar echt niks vanaf weten en dat ook niet willen. Die steken de stekkers erin en het moet werken.
Werkt deze router / access point out-of-the-box ook op andere providers? Lijkt mij wel gezien het feit dat het in feite gewoon een normale AP is al dan niet aangepast met speciale firmware. Eventueel is het natuurlijk nog altijd mogelijk de originele / third-party firmware erop te flashen maar dan verloopt de garantie via Ziggo.
Ik doel hiermee op het feit of deze als AP zijnde ook gewoon te gebruiken is op andere providers met de door Ziggo meegeleverde firmware. Het zou goed kunnen zijn dat eventueel een IP-range / IP-adres aangepast moet worden maar dit is ook mogelijk in de door Ziggo meegeleverde firmware.
Ik doel hiermee op het feit of deze als AP zijnde ook gewoon te gebruiken is op andere providers met de door Ziggo meegeleverde firmware. Het zou goed kunnen zijn dat eventueel een IP-range / IP-adres aangepast moet worden maar dit is ook mogelijk in de door Ziggo meegeleverde firmware.
[ Voor 30% gewijzigd door robcoenen op 23-05-2016 19:43 ]
Hmm, in dat geval verwacht ik toch niet dat dit het probleem is. Maar je kunt altijd proberen wat er gebeurt als je de TC7210 WiFi uitzetstyx1 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:28:
[...]
Ja zeker weten, gebruik een andere ssid. Wifi heb ik niet uitgezet op de Technicolor, zou het uitmaken?
Pffff tenenkrommend soms hoe slecht de medewerkers van de klantenservice op de hoogte zijnstyx1 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:56:
Net ziggo gebeld voor een nieuwe modem, maar dat gaat dus niet zomaar. Ze willen eerst een monteur langs sturen. Ze wisten niets over problemen over de technicolor

Neem aan van welrobcoenen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:39:
Werkt deze router / access point out-of-the-box ook op andere providers? Lijkt mij wel gezien het feit dat het in feite gewoon een normale AP is al dan niet aangepast met speciale firmware. Eventueel is het natuurlijk nog altijd mogelijk de originele / third-party firmware erop te flashen maar dan verloopt de garantie via Ziggo.
En anders kan je hem flashen naar de originele firmware.
2250 WP Zuid PVoutput
Wifi uitgezet == geen verschil :-)Jerrythafast schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:10:
Hmm, in dat geval verwacht ik toch niet dat dit het probleem is. Maar je kunt altijd proberen wat er gebeurt als je de TC7210 WiFi uitzet
Heb de AP 5 meter verplaats (kabel door de woonkamer
Even een dag aankijken. Overigens staan er best veel wifi routers/aps in de buurt.
OT:
Kan het zijn dat je met een sterk signaal nog steeds last hebt van interferentie? Daarmee bedoel ik lage kwaliteit signaal, maar wel sterke signaal ?
Ja. In sommige situaties (bijvoorbeeld appartementen) is 2.4GHz band zo vol dat hij echt onbruikbaar is. Je kan dan zelfs met een goed access point geen stabiele verbinding maken.styx1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:08:
[...]
OT:
Kan het zijn dat je met een sterk signaal nog steeds last hebt van interferentie? Daarmee bedoel ik lage kwaliteit signaal, maar wel sterke signaal ?
Hoe werkt het bij jou op 5 GHz?
5Ghz lijkt minder sterk signaal te hebben op afstand, maar probleem is niet anders, wel wifi geen internet na x aantal tijd. Al lijkt het wel alsof de 5Ghz kanalen ook vol zijn (36,40,58 etc.)ANdrode schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:15:
[...]
Ja. In sommige situaties (bijvoorbeeld appartementen) is 2.4GHz band zo vol dat hij echt onbruikbaar is. Je kan dan zelfs met een goed access point geen stabiele verbinding maken.
Hoe werkt het bij jou op 5 GHz?
Je wilt de DFS kanalen gebruiken voor extra vermogen. Kort gezegd "de hoge kanalen".styx1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:05:
[...]
5Ghz lijkt minder sterk signaal te hebben op afstand, maar probleem is niet anders, wel wifi geen internet na x aantal tijd. Al lijkt het wel alsof de 5Ghz kanalen ook vol zijn (36,40,58 etc.)
Of had de Ziggo firmware een bug met de DFS kanalen

DFS kanalen zijn niet in te stellen op de C7 van Ziggo, enkel 36, 40, 44 en 48 d8 ik.. in ieder geval was er niet veel keuze kan ik me herrineren.ANdrode schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:01:
[...]
Je wilt de DFS kanalen gebruiken voor extra vermogen. Kort gezegd "de hoge kanalen".
Of had de Ziggo firmware een bug met de DFS kanalen?
Monteur afspraak is ingepland. Is interferentie klant schuld? Dan moet je toch 40 euri betalen
Dat is een behoorlijk gemankeerde router met die firmware. Waardeloos.styx1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:37:
[...]
DFS kanalen zijn niet in te stellen op de C7 van Ziggo, enkel 36, 40, 44 en 48 d8 ik.. in ieder geval was er niet veel keuze kan ik me herrineren.
Gisteren TP-link firmware geflashed. Werkt prima en stabiel
Ziggo modem staat nu mooi in Bridge modus.
[ Voor 4% gewijzigd door snaggyheadshot op 24-05-2016 21:46 ]
Het is niet geheel het juiste topic hiervoor, maar ik ben ook aan het kijken voor de TP-Link.
Echter even los van de software die Ziggo erop zet is het een prima router of zou je voor wat extra bijbetalen beter een andere router kunnen halen ?
Echter even los van de software die Ziggo erop zet is het een prima router of zou je voor wat extra bijbetalen beter een andere router kunnen halen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Lees de reviews zou ik zeggen: pricewatch: TP-Link Archer C7MdO82 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:16:
Het is niet geheel het juiste topic hiervoor, maar ik ben ook aan het kijken voor de TP-Link.
Voor de prijs waarvoor je hem bij Ziggo kan krijgen is het de beste bang for buck imo.
http://thewirecutter.com/reviews/best-wi-fi-router/
http://thewirecutter.com/reviews/best-wi-fi-router/
Ik heb op DD-WRT in de webinterface nooit dat ik die signaal-balkjes op hoge percentages zie. Dit terwijl ik vanaf de apparaten een prima verbinding lijk te hebben (vanaf de apparaten zelf vaak volle streepjes).
Herkennen anderen dit wellicht ook? Wellicht gaat deze uit van de ingestelde Dbm ipv de effectieve Dbm door de regulatory domain?
Herkennen anderen dit wellicht ook? Wellicht gaat deze uit van de ingestelde Dbm ipv de effectieve Dbm door de regulatory domain?
Iemand toevallig ervaring met de OpenVPN server binnen dd-wrt op deze router?
Heb hem ingericht, echter gaat er iets mis in de firewall-rules.. bij bepaalde instellingen krijg ik internetverbinding. Dat is natuurlijk prima. Echter krijg ik dan geen toegang tot mijn router of overige internet netwerkdelen.
Heb hem ingericht, echter gaat er iets mis in de firewall-rules.. bij bepaalde instellingen krijg ik internetverbinding. Dat is natuurlijk prima. Echter krijg ik dan geen toegang tot mijn router of overige internet netwerkdelen.
Maar houd er wel rekening mee, dat de oudere reviews over de V1 gaan, en dat je die niet voor niets later gratis kon omruilen voor de V2 (zie ook de review en reacties van dmvdberg, waarin dit bbesproken wordt).ThinkPadd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:20:
[...]
Lees de reviews zou ik zeggen: pricewatch: TP-Link Archer C7
Post NL deed even onhandig maar ik heb hem binnen.
Gelijk de tp-link software erop gezet uit de op en hij draait nu als een zonnetje
nu nog even door ziggo de router in bridge laten zetten.
Wat een verademing eindelijk dual band en op mijn macbook air fatsoenlijke wifi op 5Ghz, ook van een aantal rare euvels af waardoor ik mijn wifi steeds aan en uit moest zetten op mijn mac dus ik ben tevreden
Gelijk de tp-link software erop gezet uit de op en hij draait nu als een zonnetje
Wat een verademing eindelijk dual band en op mijn macbook air fatsoenlijke wifi op 5Ghz, ook van een aantal rare euvels af waardoor ik mijn wifi steeds aan en uit moest zetten op mijn mac dus ik ben tevreden
[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 27-05-2016 12:50 ]
Anoniem: 444220
Ik had tot gisteren een C7 met DD-WRT en was altijd gewoon tevreden. Echter kreeg ik deze week een Asus AC86u in de handen geduwd en of ik er iets mee kon. Deze gisteren geïnstalleerd en ik moet zeggen, deze bevalt me stukken beter. Bereik is beter, snelheid is hoger. Daarnaast vind ik de interface iets makkelijk en overzichtelijker. Maar das persoonlijk.MdO82 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:16:
De DD-WRT C7 staat nu boven als vervangend AP en de Ziggo C7 hangt buiten onder de overkapping.
Waarom wil je je ziggo router in bridge laten zetten? Wat is je doel daarmee of wat zijn je voordelen daarvan?Crazyanz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:49:
nu nog even door ziggo de router in bridge laten zetten.
Gewoon ter lering en vermaak..
Dan kan de C7 alle ip gerelateerde zaken afhandelen (port forwarding etc) dat loopt nu nog via de ziggo router.
Heeft dat een voordeel voor jou? Ik heb de Ziggo voor de routering en de C7 gewoon als access point. Werkt hier perfect. Anders maak ik de overige netwerkpoorten van de Ziggo compleet waardeloos.
Ik heb het ziggo modem ook in bridge modus laten zetten. Mijn Ubee modem had regelmatig een minuut ofzo waarin er geen verbinding te maken was. Dat bleef zo nadat ik de C7 als wifi AP ging gebruiken, en de wifi in de Ubee uitgezet had. Wifi was sowieso niet geweldig, van de Ubee.
De C7 hangt vlak onder de trap in de kast, en werkt top.
Vraag van de klantenservice toen ik mijn Ubee in bridge liet zetten: "Gaat u het pas opgestuurde apparaat gebruiken als router?".
"Neuh..."
Vraag van de klantenservice toen ik mijn Ubee in bridge liet zetten: "Gaat u het pas opgestuurde apparaat gebruiken als router?".
"Neuh..."
Vroegen ze dat serieus?Wild Chocolate schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:53:
"Neuh..."

Ja, dat vroegen ze serieus.Jerrythafast schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Vroegen ze dat serieus?Dan zitten ze hier vast mee te lezen
En dat is een hele terechte vraag, want het opgestuurde apparaat is geen router, maar een Acces Point.
Dus ongeschikt om achter een gebridged modem als router te dienen. Vandaar dat ik volmondig nee geantwoord heb, want ik denk dat de situatie waarin het gestuurde AP geflasht is met TP-Link firmware, niet in het script staat...
Zal inderdaad eerder zijn om te voorkomen dat iemand zijn router in bridge laat zetten met een AP erachter. Bij mij is het inmiddels gelukt. synology weer netjes ingesteld, alles weer up en running. Twijfel nog of ik DD-WRT er op zet maar voor nu is de standaard software afdoende.
[ Voor 44% gewijzigd door haakjesluiten op 28-05-2016 14:38 ]
Aangezien ik mijn alu-hoedje niet op had toen ik dat schreef, dacht ik eigenlijk dat die situatie misschien juist wél in het script staat... kunnen ze gelijk de garantie op dat ding laten vervallenWild Chocolate schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Ja, dat vroegen ze serieus.
En dat is een hele terechte vraag, want het opgestuurde apparaat is geen router, maar een Acces Point.
Dus ongeschikt om achter een gebridged modem als router te dienen. Vandaar dat ik volmondig nee geantwoord heb, want ik denk dat de situatie waarin het gestuurde AP geflasht is met TP-Link firmware, niet in het script staat...
Uit nieuwsgierigheid met DD-WRT aan het spelen, maar de snelheden blijven nog wat achter ivm de standaard software. Heeft iemand een overzicht van gebruikte instellingen die goed werken?
Ik heb nu mijn C7 ook geflashed als tp link router, maar hoe kan ik nu verbinding maken met de nieuwe router ? Weet ook niet wat de ssid is en het wifi wachtwoord.
styx1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:39:
Ik heb nu mijn C7 ook geflashed als tp link router, maar hoe kan ik nu verbinding maken met de nieuwe router ? Weet ook niet wat de ssid is en het wifi wachtwoord.

Ip van de router is dus niet in de reeks 192.168.178.* maar 192.168.0.*
Misschien hadden ze dd-wrt al voor je willen flashen 😜 In plaats van de ziggo ap firmware haha.Wild Chocolate schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:53:
Ik heb het ziggo modem ook in bridge modus laten zetten. Mijn Ubee modem had regelmatig een minuut ofzo waarin er geen verbinding te maken was. Dat bleef zo nadat ik de C7 als wifi AP ging gebruiken, en de wifi in de Ubee uitgezet had. Wifi was sowieso niet geweldig, van de Ubee.
"Neuh..."
Purejet schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:03:
[...]
Misschien hadden ze dd-wrt al voor je willen flashen 😜 In plaats van de ziggo ap firmware haha.
DaveD
RTFMstyx1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:39:
of
RTQIG
Kijk, en zo gaat deze wereld nou naar de klote. De Ziggo helpdesk probeert ons gewoon voor fouten te behoeden, en ondertussen denken wij dat ze ons het leven moeilijk proberen te maken. FoeiJerrythafast schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:02:
[...]
Aangezien ik mijn alu-hoedje niet op had toen ik dat schreef, dacht ik eigenlijk dat die situatie misschien juist wél in het script staat... kunnen ze gelijk de garantie op dat ding laten vervallenTot zo ver mijn evil complottheorieën... zou natuurlijk ook gewoon kunnen zijn dat ze je inderdaad zouden willen waarschuwen dat het "Ziggo extra wifi-punt" geen router is.
Maar denk je echt dat Ziggo zich zorgen maakt om die 1 of 2 % van de gebruikers die een andere firmware op dat ding flasht? Dat zijn toch voornamelijk mensen die er iets meer kijk op hebben dan de gemiddelde sterveling. (Nou ja, op styx1 na dan
[ Voor 52% gewijzigd door Wild Chocolate op 29-05-2016 12:25 . Reden: Multi-quote ]
Dat is vrij logisch. Alleen Ziggo hanteert die gekke range. Maar heb je je ziggo nu wel in bridge mode? Anders moet je de C7 als access point doen en niet als router.styx1 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:54:
[...]
![]()
Ip van de router is dus niet in de reeks 192.168.178.* maar 192.168.0.*
Ja klopt, na het logisch nadenken kwam ik er ook achter :-)MsG schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:39:
[...]
Dat is vrij logisch. Alleen Ziggo hanteert die gekke range. Maar heb je je ziggo nu wel in bridge mode? Anders moet je de C7 als access point doen en niet als router.
Nog niet in bridge.