Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Grrrr. Vandaag gebeld met ziggo, maar helaas kan ik geen gebruik maken van deze actie.
Ik woon op een studentencampus, waar we tv en internet van ziggo hebben. Wij worden gezien als zakelijke aansluiting, en ziggo heeft geen direct contract met ons voor internet. Jammer.... was een leuke actie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:39:
[...]

Dus dat ding flashen naar de orgine firmware van tp link sloopt de wifi?
Nee. Niets sloopt de wifi. Dit gaat over heel wat anders.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
sender schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Nee. Niets sloopt de wifi. Dit gaat over heel wat anders.
Dan begreep ik het verkeerd!

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
sender schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:23:
Thanks @Dav1d voor het goede werk!

Vraag:
Het lukt me niet om van de eenmaal geïnstalleerde ziggoFW-to-ddwrt naar de officiële TPlink to flashen. Ik dacht dat dit zou moeten kunnen omdat:

[...]

Wat zie ik over het hoofd?

Trouwens, misschien is het het vermelden waard dat bij het flashen naar de TPlink fw, er aanvankelijk alleen connectie kan worden gemaakt via een kabel :)
Dus je hebt nu DD-WRT op het wifi-punt/de router staan en wil terug naar de originele TP-Link firmware (dus niet de Ziggo firmware)?

Ik heb daarvoor de volgende uitleg gebruikt: https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/archer-c5-c7-wdr7500

Er moet dan een gedeelte van de originele TP-Link firmware verwijderd worden:
code:
1
dd if=orig.bin of=tplink.bin skip=257 bs=512

Via SCP heb ik de aangepaste firmware in de /tmp map van de router gezet. Vervolgens heb ik via MTD de aangepaste firmware geflasht. Zoals hier (https://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.uninstall) te lezen valt, moet je dan bij DD-WRT het volgende commando gebruiken:
code:
1
mtd -r write /tmp/tplink.bin linux

Misschien kan je die aangepaste firmware ook wel via de webinterface flashen, maar ik heb het in ieder geval succesvol zoals beschreven uitgevoerd.

Als je van de Ziggo firmware naar de TP-Link firmware overstapt kan je inderdaad niet direct verbinding maken via draadloos internet, omdat daar standaard een wachtwoord op zit, welke je niet weet.

Verder zit er als ik het me goed kan herinneren een sticker op het wifi-punt met een SSID en een wachtwoord. Wat misschien ook nog wel interessant om te vermelden is, is dat er een mogelijkheid is dat deze gegevens niet meer kloppen als je een alternatieve firmware hebt geflasht en daarna weer de originele firmware hebt geflasht. Dat was bij mij in ieder geval zo. Er verscheen toen een ander SSID en het wachtwoord op de sticker kon ik ook niet meer gebruiken. Dit was verder niet zo'n probleem aangezien ik via een UTP-kabel nog wel in kon loggen en de nieuwe wifi gegevens kon bekijken en wijzigen.

Zelf heb ik momenteel even geen wifi-punt meer. Ik heb deze bij voormalige buren geïnstalleerd en deze hebben een nieuw wifi-punt besteld, welke dan weer naar mij gaat. Ziggo schiet alleen niet op met de levering. Er wordt "Binnen 3 tot 5 werkdagen" vermeldt, maar ik wacht nu al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@Pazzie thanks voor de uitgebreide uitleg! Ik ga er mee aan de slag :)

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:16
Ik heb de router ook besteld bij ziggo en ben van plan ddwrt er op te flashen.
Wat raden jullie aan wat ik met de ziggo router/modem zal doen.
Ik kan de tplink als accespoint laten werken maar ook de modem in bridge modus laten zetten. Wat is nu wijsheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
alexswart schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:19:
Ik heb de router ook besteld bij ziggo en ben van plan ddwrt er op te flashen.
Wat raden jullie aan wat ik met de ziggo router/modem zal doen.
Ik kan de tplink als accespoint laten werken maar ook de modem in bridge modus laten zetten. Wat is nu wijsheid
Dat is afhankelijk van waarom je dit ding hebt gekocht. Als je WiFi wilt uitbreiden gebruik je hem als Accesspoint. Denk je dat je huidige router niet goed genoeg is, dan Bridge je die en gebruik je dit ding als router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Heb in eerste instantie de router besteld om mijn wifi netwewerk te versterken en sneller te maken.
Wat zijn de voordelen als ik de tplink de routing laat doen ipv de ziggo modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Als je je wifi gewoon wil versterken kan ik niet zo heel veel extra voordelen indenken. Je verliest je Ziggo-hotspotmogelijkheden bijvoorbeeld als je de Ziggo-router laat bridgen.

Ik heb de Archer hier gewoon als Access Point en heb de WiFi van de Ziggo-router uit. Werkt perfect.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Ik weet uit ervaring dat je niet de hotspot rechten verliest als je zelf je modem in bridge modus zet.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
yannickie111 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:46:
Grrrr. Vandaag gebeld met ziggo, maar helaas kan ik geen gebruik maken van deze actie.
Ik woon op een studentencampus, waar we tv en internet van ziggo hebben. Wij worden gezien als zakelijke aansluiting, en ziggo heeft geen direct contract met ons voor internet. Jammer.... was een leuke actie geweest.
Bestel je hem toch even bij je ouders/vrienden je hebt vast iemand met een Ziggo abbo. in de buurt.
Pazzie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:05:
[...]
Ziggo schiet alleen niet op met de levering. Er wordt "Binnen 3 tot 5 werkdagen" vermeldt, maar ik wacht nu al langer.
Ze zijn wat populairder dan verwacht heb ik mij laten vertellen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Jim423 op 28-03-2016 14:22 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 09:46

filthy rich

löp wa los

iambig schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:13:
Ik weet uit ervaring dat je niet de hotspot rechten verliest als je zelf je modem in bridge modus zet.
Dan is dat veranderd, want een half jaar geleden was dat bij mij nog wel het geval.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00
iambig schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:13:
In oud-Ziggo gebied heb je die keuze helaas niet. Je moet daarvoor de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
filthy rich schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Dan is dat verandert, want een half jaar geleden was dat bij mij nog wel het geval.
Jij zit in oud-Ziggo gebied zeker?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 09:46

filthy rich

löp wa los

Jim423 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:42:
[...]

Jij zit in oud-Ziggo gebied zeker?
Oui, ook toen ik de klantenservice belde en vroeg of het kon zonder dat ik het gebruik van de ziggo hotspots verlies

[ Voor 26% gewijzigd door filthy rich op 28-03-2016 21:08 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zou het zin hebben om de externe antennes te vervangen?

En zo ja, welke?

* natuurlijk kan ik zelf op eBay kijken en daar vindt ik antennes maar misschien heeft iemand hier al ervaring 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem (Ziggo-C7 v1.0) vandaag ook binnen gekregen en de ziggoFW-to-openwrt-15.05.1-r48532 er op geflashed. Volgens de meldingen ging dat allemaal goed.

Nu is echter zo dat als de start er verschillende leds aan gaan, om uiteindelijke enkel de power led aan te laten. Dat is wat ik in eerste instantie ook verwacht.

Na het aansluiten van een laptop op de Lan 1 poort krijg ik echter geen IP nummer. Ik zou verwachten dat de modem op 192.168.1.1 staat. Ook een statisch IP aan de laptop toekennen van 192.168.1.2 biedt geen toegang.

Iemand een idee? advies? of heb ik hem nu gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Hier hebben ze hetzelfde probleem: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=315430#p315430
OpenWRT 15.05* results in just the power LED being on + Network LED and no interface activity (nothing on 192.168.1.1)
Die persoon ('xenith') zegt dat hij het niet voor elkaar kreeg om er OpenWRT op te zetten. Het terugzetten van de TP-Link firmware hielp bij hem. Om de router weer tot leven te krijgen zou ik dat ook proberen, via de TFTP-methode moet je de originele TP-Link firmware er wel weer op kunnen krijgen misschien.

Hier: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=316942#p316942 zeggen ze dat er eerst oude TP-Link firmware op moet, en je van daaruit er OpenWRT op kunt gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 01-04-2016 19:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem weer aan de gang.

Ik zal even kort beschrijven wat ik ben tegen gekomen:

Werkt bij mij niet:
ziggoFW-to-openwrt-15.05.1-r48532.bin

Het resultaat is een router die een constante powerled heeft, en de LAN 1 knippert. Verder gebeurd er helaas helemaal niets.

Terugzetten Ziggo firmware?
Download een TFTP server (bijvoorbeeld deze)
Download de Ziggo firmware hier
Verbind je laptop/computer met de router middels de LAN 1 poort.

Geef je laptop/computer een statisch ip nummer als volgt:
IP: 192.168.0.66
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Hernoem het ziggo firmware bestand naar: ArcherC7v2_tp_recovery.bin
Zet je TFTP server gereed om te luisteren op je 192.168.0.66 interface en zet de directory goed zodat het ArcherC7v2_tp_recovery.bin bestand in de root staat.
  • Schakel de router uit.
  • Houdt de WPS knop in.
  • Schakel de router in.
Wacht totdat de WPS lamp aan gaat en even blijft branden, laat dan de WPS knop los. Als het goed is zie je in je TFTP server dat er een bestand wordt gedownload. Nu is het even wachten totdat de modem gaat herstarten en zou je de ziggo-ap-xxxx Wifi netwerk weer moeten kunnen vinden.

Wat werkte wel
ziggoFW-to-tplink-150427.bin

ik draai nu dus de tplink firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Jim423 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:20:
[...]
Ze zijn wat populairder dan verwacht heb ik mij laten vertellen :+
Zo'n vermoeden heb ik ook. Hij is namelijk nog steeds niet binnen... ;)
Persoonlijk lijkt het mij dan verstandiger om aan te geven dat de levering wat langer kan duren, in plaats van "Zo snel mogelijk (Binnen 3 tot 5 werkdagen)" weer te geven.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:18:

Wat werkte wel
ziggoFW-to-tplink-150427.bin

ik draai nu dus de tplink firmware.
Volgens mij kan je dan nu gewoon de OpenWrt firmware flashen, alsof je een Archer C7 V2 hebt. Dat had ik ook vanuit de originele TP-Link firmware gedaan (wel een oudere versie van OpenWrt).

Als ik het goed heb, dan kan dat via dit bestand: https://downloads.openwrt...7-v2-squashfs-factory.bin.

Mocht je eenmaal OpenWrt draaien en een nieuwere versie willen installeren, dan moet je geen *ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory.bin meer flashen, maar de *ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazzie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:30:

Volgens mij kan je dan nu gewoon de OpenWrt firmware flashen, alsof je een Archer C7 V2 hebt. Dat had ik ook vanuit de originele TP-Link firmware gedaan (wel een oudere versie van OpenWrt).

Als ik het goed heb, dan kan dat via dit bestand: https://downloads.openwrt...7-v2-squashfs-factory.bin.

Mocht je eenmaal OpenWrt draaien en een nieuwere versie willen installeren, dan moet je geen *ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-factory.bin meer flashen, maar de *ar71xx-generic-archer-c7-v2-squashfs-sysupgrade.bin versie.
Heb ik geprobeerd. Via de QuickStart heb ik de V2 gedownload.

Helaas vertoont hij dan hetzelfde gedrag. Het lukt met dan wel weer om de Ziggo firmware te flashen en vervolgens weer de TP link er op te zetten.

Voor nu laat ik het even zo, misschien is mijn hardware toch net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:51:
[...]

Heb ik geprobeerd. Via de QuickStart heb ik de V2 gedownload.

Helaas vertoont hij dan hetzelfde gedrag. Het lukt met dan wel weer om de Ziggo firmware te flashen en vervolgens weer de TP link er op te zetten.

Voor nu laat ik het even zo, misschien is mijn hardware toch net iets anders.
Oké, vreemd. De QuickStart linkt naar dezelfde firmware versie die ik geïnstalleerd had (er is inmiddels een nieuwere).

Ik heb dit bestand trouwens gebruikt om van OpenWrt rechtstreeks naar de originele TP-Link versie terug te gaan:
https://www.dropbox.com/s/85fgqj4f0vyz79g/tplink.bin?dl=0
Deze heb ik verkregen door
code:
1
dd if=orig.bin of=tplink.bin skip=257 bs=512
uit te voeren (waarbij orig.bin de originele TP-Link firmware is). Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46304173 en https://wiki.openwrt.org/...eturn_to_factory_firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
klopt het dat dd-wrt maar op 5ghz een snelheid van 450mb/s aan kan?
op internet zie ik staan dat deze router 1300 mb/s aan moet kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alexswart schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:23:
klopt het dat dd-wrt maar op 5ghz een snelheid van 450mb/s aan kan?
op internet zie ik staan dat deze router 1300 mb/s aan moet kunnen
De 802.11ac support in alternatieve firmwares is vaak beperkt. Hierdoor zou ik tegenwoordig zelf voor een AP kiezen dat native de dingen die je nodig hebt ondersteunt (DFS, band steering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
ANdrode schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:13:
[...]

De 802.11ac support in alternatieve firmwares is vaak beperkt. Hierdoor zou ik tegenwoordig zelf voor een AP kiezen dat native de dingen die je nodig hebt ondersteunt (DFS, band steering).
bedankt ben inmiddels weer terug naar de stock tp-link firmware deze werkt via wifi een stuk sneller dan dd-wrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 17:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

alexswart schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:39:
[...]

bedankt ben inmiddels weer terug naar de stock tp-link firmware deze werkt via wifi een stuk sneller dan dd-wrt
ddwrt + intel 7260 icm ubuntu geeft toch een link weer van ~866 weer bij mij. Ik moet er wel bij zeggen dat 5 ghz op 80mhz kanalen staat, kanaal 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
R-T-S schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:07:
[...]

ddwrt + intel 7260 icm ubuntu geeft toch een link weer van ~866 weer bij mij. Ik moet er wel bij zeggen dat 5 ghz op 80mhz kanalen staat, kanaal 100.
Welke build van ddwrt heb je in gebruik en hoe staan je wifi instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:w hey Alex, jij ook hier.

Ik draai er ook DD-WRT op zonder problemen. Heb m'n 5Ghz ook op een DFS-kanaal (kanaal 100) en haal met mijn telefoon de maximale snelheid dichtbij van mijn telefoon. Heb zelf geen AC-netwerkkaart in een laptop dus heb de 1.3 Gbit niet kunnen testen, maar merk overal juist veel snelheid met DD-WRT op dit apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/RuK0hBECg73tLIHmcDYdVmQx/full.png

Dat zijn mijn 5Ghz instellingen.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 07-04-2016 11:07 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

alexswart schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:19:
[...]

Welke build van ddwrt heb je in gebruik en hoe staan je wifi instellingen
build nummer is "Firmware: DD-WRT v3.0-r29346 std (03/25/16)"

Wifi instellingen:

http://tinypic.com/view.php?pic=2zsd1g4&s=9

[ Voor 13% gewijzigd door R-T-S op 07-04-2016 14:39 . Reden: edit plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
i2Paq schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:14:
Zou het zin hebben om de externe antennes te vervangen?

En zo ja, welke?

* natuurlijk kan ik zelf op eBay kijken en daar vindt ik antennes maar misschien heeft iemand hier al ervaring 8)
Ik heb onlangs deze 9DBi antennes besteld op ebay. Standaard zijn de antennes 5DBi. Het duurt nog wel ff voordat de nieuwe antennes binnen heb.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Megapaul schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:11:
[...]

Ik heb onlangs deze 9DBi antennes besteld op ebay. Standaard zijn de antennes 5DBi. Het duurt nog wel ff voordat de nieuwe antennes binnen heb.
Ik zie dat deze antennes ook geschikt zijn voor de TP Link 1043ND (dat is nog mijn huidige router, die binnenkort vervangen zal worden door een Archer C7 waarschijnlijk). Deze antennes vergroten het bereik neem ik aan? En hoe gaat de installatie ervan, gewoon erop schroeven en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

R-T-S schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:36:
[...]

build nummer is "Firmware: DD-WRT v3.0-r29346 std (03/25/16)"

Wifi instellingen:

http://tinypic.com/view.php?pic=2zsd1g4&s=9
Wat is er beter aan Canada als regulatory domain? Heb je aan de overkant van de zee niet dat ze onze laatste 2 kanalen op 2.4 Ghz juist niet hebben bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Eerlijk gezegd heb ik daar niet echt naar gekeken. Canada, Haïti en nog een paar landen worden aangeraden op verschillende fora vwb 5ghz (heeft iets met dfs/radar kanalen te maken). Al doe ik dat teniet met het fixed Channel...

2.4 is voor mij minder belangrijk, heb nog een wifi powerline op zolder hangen. Maar met deze instellingen (ook transmission Power op 30) is het 5ghz signaal op de 1e verdieping ook nog zeer sterk. De router staat centraal beneden op een hoge kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de instellingen zoals jullie aangepast en de status pagina geeft nu 1300Mbs aan.
Alleen het zend vermogen op de status pagina geeft 23 dBm aan tereijl ik dit op 30 heb ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Zodra je 30 instelt zendt de router met het hoogst haalbare dbm, dat getal zal dus inderdaad nooit 30 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Megapaul schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:11:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik heb uiteindelijk deze 20dbi antennes besteld.

Zouden er volgende week moeten zijn, ben benieuwd.

Ik laat het wel weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik ben wel tevreden over het ap, maar ga toch proberen de tp-link firmware erop te knallen!
Nog nooit eerder gedaan dit soort dingen maar goed!
Voor alles is een eerste keer!! 😀

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

i2Paq schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik heb uiteindelijk deze 20dbi antennes besteld.

Zouden er volgende week moeten zijn, ben benieuwd.

Ik laat het wel weten >:)
Zijn die wel geschikt voor TP-Link? Dat merk ontbreekt zowel in de titel als de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MsG schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:46:
[...]

Zijn die wel geschikt voor TP-Link? Dat merk ontbreekt zowel in de titel als de beschrijving.
Nagevraagd bij de verkoper en die zegt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Zo hier draait hij inmiddels ook op de tp-link firmware! Modem in bridge laten zetten en tot nu toe alles nog stabiel! Die app van tp-link is ook wel handig op mijn telefoon nu!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 21:45
Helaas niet gelukt met Ziggo naar OPENWRT firmware. router doet niks meer en enkel power lamp brandt.
Alles geprobeerd, maar niets lukt. Via wireshark zie ik nergens dat er een bestand wordt opgevraagd. Router meldt zich ook niet als 192.168.0.86 en gaat ook niet op zoek naar 192.168.0.66.

In een vroeg stadium van onderzoek en trial en error met tftp en wireshark, zag ik eenmaal dat er een call werd gestuurd en zag ik de naam TPLINK voorkomen, maar daar bleef het bij. Helaas had ik de tftp server niet goed ingesteld toen.

Sindsdien krijg ik alleen maar het volgende:

70 41.015847 Apple_0e:a0:08 Broadcast ARP 42 Who has 192.168.0.66? Tell 0.0.0.0
71 41.407933 Apple_0e:a0:08 Broadcast ARP 42 Gratuitous ARP for 192.168.0.66 (Request)
74 41.801468 Apple_0e:a0:08 Broadcast ARP 42 Gratuitous ARP for 192.168.0.66 (Request)
76 42.196339 Apple_0e:a0:08 Broadcast ARP 42 Who has 169.254.255.255? Tell 192.168.0.66

Dit zie ik ook wanneer ik de router normaal opstart, zonder de wps/reset knop ingedrukt te houden.

Misschien dat de recovery van de router in dit geval niet meer functioneert? Al heb ik een keer gezien, waar het wel goed zou zijn geweest.

Dus ja.. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook zoiets en heb het toen nog op de volgende manier kunnen repareren: Verwijderd in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:24:
Iemand een idee? advies? of heb ik hem nu gesloopt?
In recente exemplaren van de Archer C7 zit een andere flash chip. Deze chip wordt niet ondersteund in Chaos Calmer 15.05.1:

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=316021#p316021
https://www.reddit.com/r/...rst_point_release/d1d9544

Is opgelost in de trunk branch, dus een trunk release werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav1d schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:50:
[...]

[...]

In recente exemplaren van de Archer C7 zit een andere flash chip. Deze chip wordt niet ondersteund in Chaos Calmer 15.05.1:

Dat is goed nieuws, ga ik dat binnenkort nog eens proberen. De TPlink software werkt trouwens ook erg prima, maar heeft wat minder speel opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djind
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:00:
[...]

Ik had ook zoiets en heb het toen nog op de volgende manier kunnen repareren: Verwijderd in "Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7"
Helaas werkt dit dus niet bij mij, of ik doe het verkeerd. Router schijnt niet naar welk bestand dan ook te vragen en meldt zich niet als 192.168.0.86. Of ik kom recovery gewoon niet in.
Dav1d schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:50:
[...]

[...]

Goed om te weten, maar voor mijn router is het helaas te laat. Ben bang dat ik em niet meer levend krijg.
De DDWRT versie werkte goed, maar ik kon niet verbinden met een AC Only signaal.
Ik dacht ik probeer de openwrt variant om te kijken waar het mij brengt. Jammer genoeg niet ver.

Deze maar terugsturen of iets dergelijks, en het dan houden bij de TP-Link of DDWRT firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djind schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:35:
[...]

Helaas werkt dit dus niet bij mij, of ik doe het verkeerd. Router schijnt niet naar welk bestand dan ook te vragen en meldt zich niet als 192.168.0.86. Of ik kom recovery gewoon niet in.
Je moet je laptop/computer instellen op 192.168.0.66 niet op 192.168.0.86.

Het is ook niet echt een recovery mode waar je iets kan doen. Bij mij werd het bestand geladen vanaf de tftp server op de laptop. Vervolgens is de router even bezig en gaat dan herstarten.

Daarna kwam bij mij de ziggo firmware weer up en kon ik via de webinterface de tplink firmware laden.

Als ik je verhaal lees heb je met OpenWRT precies hetzelfde gedaan als ik, met hetzelfde resultaat. Lijkt me dan ook dat de recovery ook op dezelfde manier moet werken. Maar dat is van afstand ook meer koffie dik kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
djind schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:35:
Ben bang dat ik em niet meer levend krijg.
Een upgrade naar OpenWrt of DD-WRT laat de bootloader intact, dus de TFTP-methode moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djind
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:54:
[...]

Je moet je laptop/computer instellen op 192.168.0.66 niet op 192.168.0.86.

Het is ook niet echt een recovery mode waar je iets kan doen. Bij mij werd het bestand geladen vanaf de tftp server op de laptop. Vervolgens is de router even bezig en gaat dan herstarten.

Daarna kwam bij mij de ziggo firmware weer up en kon ik via de webinterface de tplink firmware laden.

Als ik je verhaal lees heb je met OpenWRT precies hetzelfde gedaan als ik, met hetzelfde resultaat. Lijkt me dan ook dat de recovery ook op dezelfde manier moet werken. Maar dat is van afstand ook meer koffie dik kijken.
Klopt en ook gedaan. Ik las dat de router zich als 192.168.0.86 meldt en een bestand vraagt van 192.168.0.66. Dus ip van computer is inderdaad ingesteld op 192.168.0.66. Toen ik jouw verhaal las, dacht ik ook mooi, dan kan ik het zo herstellen, want inderdaad, dat had ik ook gedaan. Maar ik loop ergens vast en helaas kan ik niet achterhalen waar en wat ik fout doe of al heb gedaan.
Dav1d schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:03:
[...]

Een upgrade naar OpenWrt of DD-WRT laat de bootloader intact, dus de TFTP-methode moet werken.
Ik vind het ook apart dat de methode niet werkt. Het opstarten met wps/reset zou in Wireshark moeten laten zien dat er contact wordt gemaakt en dat er een bestand wordt gevraagd. TFTP programma laat ook geen enkel overdracht zien.

Router zet ik aan met wps/reset ingedrukt, waarbij het wps-logo lampje een seconde of 10 blijft branden. Daarna gaat dat lampje uit en blijft alleen de LAN1 lamp branden. Vanaf dat moment zie ik pas activiteit in Wireshark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

djind schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:43:
[...]
Router zet ik aan met wps/reset ingedrukt, waarbij het wps-logo lampje een seconde of 10 blijft branden. Daarna gaat dat lampje uit en blijft alleen de LAN1 lamp branden. Vanaf dat moment zie ik pas activiteit in Wireshark.
Misschien overbodig, maar toch voor de volledigheid. Je druk de WPS knop zit, zet stroom op de router. Als ik het me goed herinneren dan flits de WPS lamp heel kort en gaat daarna branden. Laat je dan de knop los of houdt je die ingedrukt?

Je moet hem los laten op het moment dat de WPS lamp gaat branden (dus niet dat flitsje in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djind
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:05:
[...]

Misschien overbodig, maar toch voor de volledigheid. Je druk de WPS knop zit, zet stroom op de router. Als ik het me goed herinneren dan flits de WPS lamp heel kort en gaat daarna branden. Laat je dan de knop los of houdt je die ingedrukt?

Je moet hem los laten op het moment dat de WPS lamp gaat branden (dus niet dat flitsje in het begin).
Oh my god.. Seriously.. Ik heb 2 dagen lang mijn rookie non expertise in networking in twijfel getrokken, nadat ik dacht te hebben begrepen hoe ik een IP sniffer en tftp server moest instellen. Om dan erachter te komen dat ik de wps knop 3 seconden te lang ingedrukt heb gehouden.

Maar top dat je even vanaf het begin begon Nickyb2. Alles werkt weer. Toch maar even verder klieren met official of ddwrt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

djind schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:00:
[...]

Oh my god.. Seriously.. Ik heb 2 dagen lang mijn rookie non expertise in networking in twijfel getrokken, nadat ik dacht te hebben begrepen hoe ik een IP sniffer en tftp server moest instellen. Om dan erachter te komen dat ik de wps knop 3 seconden te lang ingedrukt heb gehouden.

Maar top dat je even vanaf het begin begon Nickyb2. Alles werkt weer. Toch maar even verder klieren met official of ddwrt.
*O* Helemaal top.Toch weer een blij moment zo aan het eind van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:08
Had bijna een Archer C7 gekocht toen ik dit zag. Moet ik gewoon de firmware uit de OP downloaden en deze vervolgens simpelweg flashen als update? (Via Ziggo interface?) Zo ja, welke firmware raden jullie aan? Opzich vind ik het wel leuk om te spelen met DDWRT of OpenWRT, maar het belangrijkste is dat alles stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
snaggyheadshot schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:31:
Had bijna een Archer C7 gekocht toen ik dit zag. Moet ik gewoon de firmware uit de OP downloaden en deze vervolgens simpelweg flashen als update? (Via Ziggo interface?) Zo ja, welke firmware raden jullie aan? Opzich vind ik het wel leuk om te spelen met DDWRT of OpenWRT, maar het belangrijkste is dat alles stabiel is.
Ja je kan gewoon de ziggo naar tp-link bin file flashen als update via de ziggo interface van de AP.
Wel de laptop aansluiten met utp op de AP en na het flashen inloggen op de tp-link om de WiFi gegevens in te zien en aan te passen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Nog even ter aanvulling.. De router interface is te bereiken via deze link http://tplinkwifi.net/
Login is admin / admin.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
En de app van tp-link op je telefoon is ook super handig!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
DaveD1109 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:00:
[...]

Ja je kan gewoon de ziggo naar tp-link bin file flashen als update via de ziggo interface van de AP.
Wel de laptop aansluiten met utp op de AP en na het flashen inloggen op de tp-link om de WiFi gegevens in te zien en aan te passen.
Okay! Dan moet ik even een Windows zien te fixen. Bedankt voor de info, zal hem morgen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Bereik met ddwrt op 5 ghz is een stuk beter als met de originele tplink firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
alexswart schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:29:
Bereik met ddwrt op 5 ghz is een stuk beter als met de originele tplink firmware
Is dat echt een groot verschil? Ik heb met de tp-link firmware ook wel aardig 5GHz bereik!
Wat zijn nou echt voordelen voor een "normale" gebruiker in tegenstelling tot de originele tp-link firmware?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
De voordelen die ik heb is het grotere bereik ik kan nu in elke kamer 5ghz ontvangen en je kan meer kanalen kiezen als met de standaard firmware dit is met name handig als er meerdere netwerken in de buurt actief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
alexswart schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:51:
De voordelen die ik heb is het grotere bereik ik kan nu in elke kamer 5ghz ontvangen en je kan meer kanalen kiezen als met de standaard firmware dit is met name handig als er meerdere netwerken in de buurt actief zijn
Heb je ook voordelen qua bereik met het 2,4 ghz netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Grootste voordeel van DDWRT is DFS voor mij (in het centrum van een drukke stad), voor 2.4GHz zijn de prestaties bij mij nagenoeg gelijk gebleven.

DDWRT is niet echt voor standaard gebruikers, tenzij je het leuk vindt om te hobyen (dan is het zeker aan te raden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MsG schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:46:
[...]

Ze werken prima en het bereik in het 5ghz neemt aardig toe.

Helaas voor mij heb ik te-veel metaal in het beneden plafond zitten waardoor ik daar te-weinig voordeel behaal.

Omdat ik ook een Ziggo Horizon Box heb is deze sinds gisteren actief als 5Ghz AP in de woonkamer.

Beide hebben dezelfde SSID dus de overgang gaat vloeiend als je van door het huis beweegt.

Probleem solved :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:10:
[...]
Ze werken prima en het bereik in het 5ghz neemt aardig toe.

Helaas voor mij heb ik te-veel metaal in het beneden plafond zitten waardoor ik daar te-weinig voordeel behaal.
Vergeet niet dat dit soort antennes met versterking een veel platter stralingsdiagram hebben dan antennes zonder versterking. Je kunt dus in hetzelfde horizontale niveau (verdieping om maar aan een gebouw te denken) veel verbetering zien, maar een verdieping hoger of lager zal het signaal zelfs slechter worden.

Denk hier dus aan als je antennes met versterking aanschaft. Voor 2.4 GHz zal het trouwens niets uitmaken, want die antennes zitten binnen in.

Sinds een paar dagen heb ik ook deze router in huis. Mijn versie had ook de nieuwe flash-chip, hij draait echter perfect met de nieuwste OpenWRTs uit Trunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:41:
[...]

Vergeet niet dat dit soort antennes met versterking een veel platter stralingsdiagram hebben dan antennes zonder versterking. Je kunt dus in hetzelfde horizontale niveau (verdieping om maar aan een gebouw te denken) veel verbetering zien, maar een verdieping hoger of lager zal het signaal zelfs slechter worden.

Denk hier dus aan als je antennes met versterking aanschaft. Voor 2.4 GHz zal het trouwens niets uitmaken, want die antennes zitten binnen in.

Sinds een paar dagen heb ik ook deze router in huis. Mijn versie had ook de nieuwe flash-chip, hij draait echter perfect met de nieuwste OpenWRTs uit Trunk.
Geen idee of deze versterking hebben?

Tenzij de lengte de versterking veroorzaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:10:
[...]
Geen idee of deze versterking hebben?

Tenzij de lengte de versterking veroorzaakt?
Uiteraard hebben deze antennes versterking, en wel zo'n 20 dB ten opzichte van een isotope straler volgens de specificatie. Je spreekt dan niet van versterking door middel van een actieve eindtrap, maar door die van een antenne.

Je moet je voorstellen dat je uitgangspositie een mooie ronde bol is, die het signaal overal omheen even sterk verstuurt (en ontvangt). Dus naar beneden, naar boven, noem maar op. Door meer metaal in de lucht te houden vang en zend je signalen meer gebundeld, als een verrekijker die meer vergroot. Diezelfde 100 mW (o.i.d.) wordt nu meer geconcentreerd. Zo'n grote ouderwetse TV-hark van 1,5 meter had een veel scherpere bundel dan een kleintje. Idem dito voor een schotel van 1,5 meter ten opzichte van eentje van 40cm.

Je signaal en ontvangst gaat dus niet meer zo naar beneden en boven, maar vooral recht vooruit. Je ziet dat ook goed aan sectorantennes voor mobiele telefoons. Zoiets moet je je ook voorstellen bij die antennes die jij hebt... 'rechtvooruit' (natuurlijk rondom) zal het signaal toenemen, maar naar boven en beneden niet. Hoe groter die versterking, des te scherper de bundel en hoe minder het effect omhoog en naar beneden, je gaat van een oliebol naar een donut naar een pannenkoek (beeldender kan ik het niet zeggen).

Zou je dus de router in het trapgat zetten en met die ene router het hele huis willen bestrijken, dan heb je niet zoveel belang bij grote versterking, maar wel met het zenden en ontvangen rondom. Dan heb je misschien niet overal '4 streepjes', maar heb je wel een groot gedeelte van je huis effectief afgedekt.

Deze afweging, de interferentie rondom het huis (zeker voor 2.4 GHz in stedelijke omgevingen) en het electriciteitsgebruik is natuurlijk persoonlijk voor iedereen die WiFi gebruiken wil. Een beetje kennis over HF-techniek kan daarbij zeer handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Question, heb de ziggo modem/router/switch in bridge staan en daarachter een tp-link 1043ND, kan ik nu ook zo "gemakkelijk"de kabel trekken en deze in de Archer doen en gaan met die banaan?

Of moet ik dan de how to erbij pakken mbt een Ap achter een router hangen?

De Archer heeft AC als standaard, mijn routertje alleen N, maakt dat nog wat uit? de router staat op de nominatie om vervangen te worden door een model met AC standaard

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan de router dus vervangen door deze Archer als je hem flasht met DD-WRT of de stock firmware van TP-Link is het gewoon weer een router.

Als je hem als Access point wil moet je zorgen dat de DHCP uit komt te staan op de Archer, en moet je hem zelf een adres geven uit de range van de huidige router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
MsG schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:22:
Je kan de router dus vervangen door deze Archer als je hem flasht met DD-WRT of de stock firmware van TP-Link is het gewoon weer een router.

Als je hem als Access point wil moet je zorgen dat de DHCP uit komt te staan op de Archer, en moet je hem zelf een adres geven uit de range van de huidige router.
Ik wil hem als AP gebruiken, de range van mijn huidige router is 192.168.1.100 tot 192.168.1.199.

192.168.1.200 is dan het antwoord op mijn vraag met DHCP uit? Kan ik dit in de ziggo firmware invoeren bij static ip?

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar je zegt "de router staat op de nominatie om vervangen te worden door een model met AC standaard".

Ik weet niet of je het met de Ziggo-firmware kan instellen, ik vermoed van wel. Maar de Ziggo-firmware stelt zichzelf al redelijk in zonder configuratie.

Je zou hem inderdaad op .200 kunnen zetten, dat valt buiten de DHCP range, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
MsG schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:57:
Maar je zegt "de router staat op de nominatie om vervangen te worden door een model met AC standaard".

Ik weet niet of je het met de Ziggo-firmware kan instellen, ik vermoed van wel. Maar de Ziggo-firmware stelt zichzelf al redelijk in zonder configuratie.

Je zou hem inderdaad op .200 kunnen zetten, dat valt buiten de DHCP range, dan zou het moeten werken.
Ja klopt, wil de garantie niet verliezen van ziggo, die verlies je namelijk op het moment dat je de firmware flashed.

oke dat is mooi van het redelijke instellen, al merk ik aan je dat het nakijken uiteraard loont.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou me niet te druk maken, je kan zo weer terug naar de originele firmware. Maar je kan inderdaad de Access point ook gewoon gebruiken met de Ziggo-software. Alleen haal je dan mogelijk niet het maximale er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
MsG schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:39:
Ik zou me niet te druk maken, je kan zo weer terug naar de originele firmware. Maar je kan inderdaad de Access point ook gewoon gebruiken met de Ziggo-software. Alleen haal je dan mogelijk niet het maximale er uit.
Dank je voor je reactie, geeft weer stof tot nadenken.

Asus GL703VM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almanbrother
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-08 22:31
Kan iemand mij uitleggen waarom dfs zoveel voordelen heeft? Wanneer er radarsignalen gedetecteerd worden moet je AP over naar een ander vrij kanaal wat eerst gedetecteerd moet worden of het vrij is, met als gevolg verlies van verbinding.....toch?
Ik heb nu op 5mhz snelheid tot 150mbps (conform mijn abo en in buurt van mijn AP) wat valt er dan nog meer uit te halen met dfs? Wordt je hoge snelheid meer gegarandeerd naarmate je verder van je AP zit?

Tweede vraagje is, hoe komt het dat mijn snelheid op 2.4 mhz en rustig kanaal niet hoger komt dan 30-40 mbps, gemeten pal naast mijn modem (technicolor van ziggo). Dat het op 2.4 minder hoge snelheden haalt is mij duidelijk, maar zo'n groot verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
almanbrother schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:08:
Kan iemand mij uitleggen waarom dfs zoveel voordelen heeft? Wanneer er radarsignalen gedetecteerd worden moet je AP over naar een ander vrij kanaal wat eerst gedetecteerd moet worden of het vrij is, met als gevolg verlies van verbinding.....toch?
Ik heb nu op 5mhz snelheid tot 150mbps (conform mijn abo en in buurt van mijn AP) wat valt er dan nog meer uit te halen met dfs? Wordt je hoge snelheid meer gegarandeerd naarmate je verder van je AP zit?
dfs zendt uit met meer vermogen waardoor je bereik van 5GHz beter wordt, ls ik het goed begrepen heb.
almanbrother schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:08:
Tweede vraagje is, hoe komt het dat mijn snelheid op 2.4 mhz en rustig kanaal niet hoger komt dan 30-40 mbps, gemeten pal naast mijn modem (technicolor van ziggo). Dat het op 2.4 minder hoge snelheden haalt is mij duidelijk, maar zo'n groot verschil?
Je channel is waarschijnlijk 20 MHz, de max tx rate is 150 Mbps, al zou je dan nog wel een hogere snelheid moeten kunnen halen. Welke firmware heb je (TPlink, ddwrt, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
Je channel is waarschijnlijk 20 MHz, de max tx rate is 150 Mbps, al zou je dan nog wel een hogere snelheid moeten kunnen halen. Welke firmware heb je (TPlink, ddwrt, etc)?
De DFS kanalen geven dus een beter bereik, maar wordt dat signaal regelmatig onderbroken bij radardetectie of hoe moet ik mij dat voorstellen. Ik zag bij een screenshot van instellingen ook dat radardetection was disabled. Is geoorloofd/verantwoord? Ik heb echt geen idee wat dat betreft.

Ten tweede, die speedtest betreft de meting van het ziggo modem, technicolor (TC7210), en dus niet van het AP. Die is nog niet geïnstalleerd.
Ik zou denken dat als je abo 150/15 is dat je op 2.4 mhz ook hogere snelheden moet kunnen halen dan rond de 30 mbps. Nog wel gemeten pal naast modem met speedtest app op mn iphone.
Channel op modem staat ingesteld op 40 mhz.
Wellicht moet ik die vraag bij ziggo neerleggen, maar hoop eigenlijk dat iemand hier mij dat kan verklaren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lang leve WiFi. Afhankelijk van de interferentie op 2.4ghz haal je ergens tussen de 0 en 60mbps. 30 is helemaal niet gek, al vind ik testen op een telefoon altijd zinloos. Pak liever een laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
almanbrother schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:57:
[...]

De DFS kanalen geven dus een beter bereik, maar wordt dat signaal regelmatig onderbroken bij radardetectie of hoe moet ik mij dat voorstellen. Ik zag bij een screenshot van instellingen ook dat radardetection was disabled. Is geoorloofd/verantwoord? Ik heb echt geen idee wat dat betreft.
Van wat ik mij kan herinneren wordt er om de 10 minuten door de router zelf gekeken of er een andere zender een signaal zendt dat niet binnen het 802.11 protocol valt. Als er een zender wordt gevonden (dat is bijna altijd radar) dan moet de router binnen 10s switchen naar een protocol in het niet-DFS spectrum voor tenminste 30 minuten.

Volgens mij is de fabrikant van de router verplicht om het zo te implementeren dat je niet op die kanalen kan zitten zonder dat DFS aan staat. Ik denk niet echt dat je opgepakt wordt als je dit gaat forceren maar echt netjes is het niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almanbrother
Maks schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:15:
[...]

Van wat ik mij kan herinneren wordt er om de 10 minuten door de router zelf gekeken of er een andere zender een signaal zendt dat niet binnen het 802.11 protocol valt. Als er een zender wordt gevonden (dat is bijna altijd radar) dan moet de router binnen 10s switchen naar een protocol in het niet-DFS spectrum voor tenminste 30 minuten.

Volgens mij is de fabrikant van de router verplicht om het zo te implementeren dat je niet op die kanalen kan zitten zonder dat DFS aan staat. Ik denk niet echt dat je opgepakt wordt als je dit gaat forceren maar echt netjes is het niet 8)
Thanks voor je info.
Dat screenshot heb ik in deze thread gezien, op pagina 6, FW ddwrt.
Ik heb een officiele TP-Link Archer C7 v2, waar ik nu de ziggo FW op geflashed heb en dat functioneert (ik gebruik hem als AP).
Als ik wil kijken naar de alternatieven kan ik dan nu zo maar de "ziggoFW-to-ddwrt-r28397.bin" of de "ziggoFW-to-openwrt-15.05.1-r48532.bin" via de ziggo webinterface flashen? Of moet ik dan nog e.e.a aanpassen? En als ik terug wil naar de ziggo FW kan die zonder meer weer geflashed worden?

Sorry ben een newbie zullen we maar zeggen, maar vind het wel leuk om met e.e.a. te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Vaag! Krijg net een mailtje dat mijn ziggo pakket onderweg is terwijl ik de bestelde router allang binnen heb. Mijn bedtelling was fout gegaan volgens webcare dus die hadden het nogmaalsvingevoerd voor mij. Het zal toch niet zo zijn dat ik nu een 2e krijg?😎

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ik heb ook het ziggo model. Dankzij de op heb ik in eerste instantie de tplink software vervangen.

Omdat ik de instellingen arm vond en bekend ben met dd-wrt heb ik die geflashed. Het valt mij op dat de laatste dd-wrt vrij log aanvoelt. Hoe kan ik weer eenvoudig naar de ziggo firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nevermind dd-wrt is er af... Tp link er weer op. Het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
Mijn (ziggo) archer c7 draait nu perfect op ddwrt. Ik haal 150 Mbit/s (mijn max snelheid) draadloos op 5GHz en het bereik is ook goed (TX power: 30 dBm).

Als iemand interesse heeft kan ik mijn settings delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

kevin6 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:19:
Mijn (ziggo) archer c7 draait nu perfect op ddwrt. Ik haal 150 Mbit/s (mijn max snelheid) draadloos op 5GHz en het bereik is ook goed (TX power: 30 dBm).

Ja heb ik wel belang bij, zit namelijk nog te wachten op de Tp-link van ziggo maar ze hebben leveringsproblemen, niet in voorraad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Het bijzondere was juist dat dd-wrt hier veel ellende gaf. Ik heb daarom de web revert gebruikt van dd-wrt zelf. Ik twijfel nog aan open wrt maar zie nergens een revert. En aangezien alles goed werkt op de tplink software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
Ter info:
kevin6 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:19:

agaam schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:00:
[...]

Ja heb ik wel belang bij, zit namelijk nog te wachten op de Tp-link van ziggo maar ze hebben leveringsproblemen, niet in voorraad. :'(
bij deze:

http://imgur.com/a/OMQxc

versie: DD-WRT v3.0-r29218 std (03/07/16)

[ Voor 24% gewijzigd door kevin6 op 23-04-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
kevin6 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:46:
Ter info:
[...]
bij deze:

Die HT40 setting forceren op je 2,4Ghz netwerk is in bijv. een woonwijk met veel SSIDs best asociaal. Je creëert met die setting een grotere overlap op de wifi kanalen dan met de HT40 uit waardoor andere netwerken er flink onder te lijden zullen hebben.
Je maakt dus waarschijnlijk geen vrienden in je omgeving ;)

http://www.smallnetbuilde...mhz-mode-in-24-ghz-part-1

40Mhz overlap alleen doen als je op het platteland ofzo woont, zonder andere netwerken in je buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axell
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-07-2024
Hoi, Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik geen OpenWRT en/of DD-WRT firmware kan laden?

Op dit moment heb ik de TP-Link firmware actief maar wil eigenlijk naar OpenWRT of DD-WRT.
Als ik een van beide flash vanuit de webinterface dan lijkt dat netjes af te ronden maar na de restart is het over en start ie niet meer. Ik moet dan weer via een TFTP server de TP-Link of Ziggo fw terug zetten. Zie ik iets over het hoofd? Het is een C7-V2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:55:
[...]

Die HT40 setting forceren op je 2,4Ghz netwerk is in bijv. een woonwijk met veel SSIDs best asociaal. Je creëert met die setting een grotere overlap op de wifi kanalen dan met de HT40 uit waardoor andere netwerken er flink onder te lijden zullen hebben.

40Mhz overlap alleen doen als je op het platteland ofzo woont, zonder andere netwerken in je buurt.
Ik gebruik 40MHz om een snelheid hoger dan 216Mbps te halen. Vreemd genoeg zendt de router (meestal of altijd?) 20MHz uit. Maar je hebt wel gelijk, het is wat minder buurvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
Axell schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:01:
Hoi, Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik geen OpenWRT en/of DD-WRT firmware kan laden?

Op dit moment heb ik de TP-Link firmware actief maar wil eigenlijk naar OpenWRT of DD-WRT.
Als ik een van beide flash vanuit de webinterface dan lijkt dat netjes af te ronden maar na de restart is het over en start ie niet meer. Ik moet dan weer via een TFTP server de TP-Link of Ziggo fw terug zetten. Zie ik iets over het hoofd? Het is een C7-V2.0
Via de kabel of wifi? als je het via wifi gedaan hebt; probeer opnieuw via de kabel.

hoe ik het heb gedaan:
1. aansluiten via kabel
2 30/30/30 reset (https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Hard_reset_or_30/30/30)
3. factory to ddwrt firmware flash
4. 30/30/30 reset
5. ddwrt update

Bij verdere updates reset ik niet meer. Het zou kunnen dat de 30/30/30 reset overbodig is, maar het kan geen kwaad om voor de zekerheid te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axell
Bedank Kevin6,
Dat verhaal was mij totaal niet bekend. Welke versie DD-WRT heb jij gebruikt?
Jij bent hier dus ook tegenaan gelopen. Ik doe het flashen wel via de kabel.
Ik laat het weten, vanavond aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axell schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:01:
Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik geen OpenWRT en/of DD-WRT firmware kan laden?
Ik ben vrijwel zeker dat je een router hebt met de nieuwe flashchip. Die wordt niet herkend door de kernel, en dan houdt het booten op.

Zie ook hier.

Oplossing: OpenWRT vanuit Trunk flashen (doet het wel), en ook Gargoyle heeft de patch ondertussen gebackport in de laatste ontwikkelversie die op het forum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ThinkPadd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:55:
[...]

Is dat niet een beetje overdreven gesteld? Ik lees op respectabele sites dat de impact ook wel weer een beetje meevalt hiervan. Ik heb deze trouwens ook op 40 mhz, maar ik zie dat veel 2.4 Ghz clients dan toch een 20Mhz verbinding hebben. Kan dat kloppen of zit er dan iets fout?
Ter info:

bij deze:

Wat is het voordeel van Canada als Regulatory Domain? Ik kom dat hier meer tegen, maar nog zonder een verklaring.

Terwijl ik op Wikipedia wel lees:
In Canada, 12 channels are available for use, 11 of which at full power and the other (channel 12) is transmit power limited. However, few devices have a method to enable a lower powered channel 12[opinion].
Dus je gooit met de optie Canada al je 13e kanaal van je 2.4 Ghz spectrum weg.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 23-04-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
Axell schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:53:
Bedank Kevin6,
Dat verhaal was mij totaal niet bekend. Welke versie DD-WRT heb jij gebruikt?
Jij bent hier dus ook tegenaan gelopen. Ik doe het flashen wel via de kabel.
Ik laat het weten, vanavond aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:18:
Wat is het voordeel van Canada als Regulatory Domain? Ik kom dat hier meer tegen, maar nog zonder een verklaring.
Ik had regulatory domain eerst op Nederland maar dat gaf problemen bij DFS kanalen. Bij Canada werkt het wel. Ik heb bij het scannen naar netwerken wel vaker gezien dat de regulatory domain op CA stond dus ik dacht ik probeer het :P
Ik heb channel 149 omdat ik ergens gelezen had dat lagere channels het niet goed doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb DFS prima werkend op Nederland. Op de DFS-kanalen werkt het pas na 1 minuut geloof ik, en bij de hogere kanalen duurt dat zelfs 10 minuten, maar daarna zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axell
Bedankt Kevin6 en Siask maar het is me helaas nog niet gelukt.
In beide gevallen start hij niet meer.

Bij de DD-WRT factory is na de fw-update (via de web interface TP-Link fw) de system led (zonnetje) uit.
De de Open-WRT trunk firmware brandt de led vast.
In beide gevallen dus een systeem fout.

Ik kan 'm dan alleen weer herstellen middels TFTP naar de TP-Link- of de Ziggo fw.
Vreemde zaak hoor, het lijkt erop dat de laatste levering van Ziggo toch iets bijzonders hebben.
Ik heb, in het uiterste geval, wel de mogelijkheden om een jtag/serieel te gebruiken maar wellicht is er nog iemand met een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axell schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:29:
Bij de DD-WRT factory is na de fw-update (via de web interface TP-Link fw) de system led (zonnetje) uit.
De de Open-WRT trunk firmware brandt de led vast.
In beide gevallen dus een systeem fout.
Nou, ik had dezelfde fout, maar dus niet als ik een versie uit trunk installeerde. Je hebt echt (bijvoorbeeld) dit image geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Ter info:

[...]

[...]

bij deze:

Dank je wel alvast kevin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axell
Goede middag Siask,
Voor de zekerheid, en 'ter uwer bevestiging', ook de fw van de link die je gaf, erin gezet maar ook hier hetzelfde verhaal. 'System zonnetje' brandt continu maar hij staat muurvast. Ik heb m pas een week in huis maar dit is wel een speciaal gevalletje volgens mij. ? .? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Even een vraag aan de mensen die het extra wifi-punt recent hebben ontvangen. Hoe lang hebben jullie hier op moeten wachten?

Mijn eigen wifi-punt heb ik op 12 maart bij mijn voormalige buren geïnstalleerd en toen hebben zij een nieuwe voor mij besteld. Deze is echter nog steeds niet geleverd... Als bezorgmoment hebben we "Zo snel mogelijk (Binnen 3 tot 5 werkdagen)" gekozen.

Ik heb contact opgenomen en toen zei de agent eerst dat hij 18 maart bezorgd zou moeten zijn en later dat het pakket 25 maart geleverd zou moeten zijn. Toen ik aangaf dat dit niet het geval was werd het een beetje een welles nietes gesprek, waarop ik vroeg of er ook een Track & Trace beschikbaar was. Deze was beschikbaar en uit de Track & Trace informatie bleek dat het pakket inderdaad nog niet verzonden was.

Nadat ik vroeg wanneer het pakket dan bezorgd zou worden, heeft ze mij even in de wacht gezet, waarna ze aangaf dat er een vertraging was en ze niet kon aangeven wanneer het wifi-punt bezorgd wordt. Dit terwijl er de gehele periode tussen de bestelling en nu bij de bestelpagina wordt aangegeven dat het wifi-punt binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd wordt.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste