JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:04:
[...]
Allereerst ben ik absoluut geen statistisch wonder, maar volgens mij is het als volgt: die conclusie kun je niet zo trekken, echter is het wel
aannemelijk dat je sneller een hogere waardering krijgt wanneer een champion minder gespeeld wordt.
Als een champion veel gespeeld wordt is het gemiddelde gebaseerd op veel potjes en een goed potje heeft dan relatief gezien weinig invloed op dit gemiddelde (want dat gemiddelde wordt gebaseerd op basis van het aantal potjes). Wanneer een champion echter weinig gespeeld wordt zijn er ook weinig potjes waarop je score gebaseerd wordt en heeft een goede score dus relatief meer impact op het nieuwe gemiddelde na je potje.
Als ik vroeger op school een gemiddelde van een 6 had, welke gebaseerd was op slechts 3 cijfers (5, 6, 7) heeft een 10 veel meer impact op het gemiddelde (7) dan wanneer die gemiddelde 6 op basis van 6 cijfers was (5, 5, 6, 6, 7, 7) en ik haalde een 10 (6.57).
Zo werkt dat volgens de door jou gelinkte post volgens Rito dus ook. En aangezien je je grade volgens die tekst krijgt op basis van de gemiddelde champion game kan je dus sneller een hoge grade verwachten wanneer de champion minder gespeeld wordt, want het gemiddelde waarop die grade gebaseerd wordt is meer beïnvloedbaar.
Maar sowieso kan je hierop geen conclusie trekken en hard maken aangezien je niet alle data / informatie weet. Maar op basis van bovenstaande lijkt het mij aannemelijk dat je met een weinig gespeelde champion eerder een goede grade haalt dan met een champion die je bijna in elke game ziet.
"Every game you play with a champion, you will earn a grade based on how well you performed in comparison to all other players...."
Om in je eigen metafoor te blijven. Jouw cijfer wordt vergeleken met die van de klas niet met de eerdere cijfers die je hebt gehaald. Dus een champion die weinig gespeeld wordt kan wel een hoog "klas gemiddelde" hebben. Dat een champion weinig wordt gespeeld betekend nog niet dat de spelers slecht scoren.
In het geval van Nami:
http://champion.gg/champion/Nami
Nami heeft vrij goede statistieken ten opzichten van andere supports. Ze scoort gemiddeld hoge "cijfers" en het is dus moeilijker om dit te overtreffen dan wanneer je Nunu support gaat.
http://champion.gg/champion/Nunu/Support
Nunu staat qua statistieken behoorlijk laag. Weet je hier een goede score op te halen, heb je een hogere kans op een goede grade.
Xanthian schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:00:
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik zoek een tanky build voor Jax, want de huidige "meta" build bevalt mij niet, teveel damage, te weinig tankyness.
Voor jungle zat ik te denken aan:
Keystone: Strength of the Ages
Runes: AS Marks, Scaling HP Seals, 3x flat MR en 6x scaling CDR glyphs en AS Quints
Items: Devourer, IBG, Gunblade, Sterak's gage, Titanic Hydra en natuurlijk boots, maar ik weet nog niet welke.
Waarom deze items?
Devourer is te goed in de jungle
IBG neem ik omdat ik CDR belangrijk vind en verder in de build kom je het niet tegen. Bovendien is het goedkoop
Hextech Gunblade voor de lifesteal
Sterak's voor de shield en de HP
Titanic Hydra voor de HP en AA reset
Waarom geen rageblade? Deze build is gefocussed voor teamfights, daarbij heb ik CDR nodig en HP.
Rageblade moet gestacked worden en daar heb je geen tijd voor. Bovendien wil ik tank stats.
Waarom geen Botrk? Te duur, matige sub-items
Waarom geen trinity? Te duur, maar kan wel als ik snowbal.
Met deze build heb ik: (op level 18)
1350 bonus HP, een totaal van 3,4k
30% CDR, 40% met CDR boots
75 bonus AD
40 AP
Met ult krijg ik dan: 78 MR en 107 armor
Totaal Armor: 250
Totaal MR: 140
79% AS (Runes, Devourer)
Wat vinden jullie hiervan?
Als je je focussend op teamfights als Jax zou ik gaan voor 2 ad items en 3 tanky. Daarbij valt titanic hydra ook onder de ad items. Deze is IMO ook nuttiger als splitpusher. Daarbij heb je alleen genoeg armor en mr met je ult. Zonder ben je kwetsbaar.
De rest van de items zijn goed op Jax. Dit is wel een build die vrij laat op gang komt.Opsomming voor de items:
Devourer: Beste optie voor Jax. Warrior kan ook als je een slechte start hebt.
IBG: Inruilen voor een trinty als je erg goed gaat. Vroeg bouwen vanwege sheen.
Gunblade: Heb je niet echt nodig met IBG en met trinity maakt het je niet tanky genoeg dus niet bouwen.
Sterak's gage - Als je meer ad nodigt hebt en je hebt al armor en mr. Laat bouwen, tenzij je heel erg fed raakt en de tegenstander heeft nog geen damage.
Titanic Hydra - voor splitpush. Niet bouwen
Maw of Malmortius - Tegen veel Ap. Kan bijna altijd nog aan de build toegevoegd worden.
Randuin's Omen - Tegen crit damage. 3e, 4e of 5e item
Spirit Visage - ook 3e, 4e of 5e item
Frozen Heart - tegen champs die veel AA'ers 3e, 4e of 5e item
Voor de boots zou ik voor mr, armor of swiftness gaan. Voor CDR boots zal ik niet snel gaan maar ik snap het idee erachter. En neem wat armor runes, dat is beter voor je jungle start.