Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 20:20
JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:10:
[...]

Ik ben überhaupt niet zo'n fan van corrupting potion, maar smaken verschillen. Scheelt ook weer dat ik in de rol die ik momenteel het meest speel ook niet diep hoef na te denken over startitems en een corrupting potion überhaupt nicht im frage is ;)
afhankelijk van welke rol/champion, je zal corruption potion ook niet snel zien op mid echter zie je hem op kassa dan weer wel verschijnen omdat hij gewoon goed is met dat item als starters item.

Enige rol waar je deze nooit zult vinden is support rol omdat je gold income afhankelijk bent en altijd een support item zult komen(tenzij je een faal lux/nida bent die met dorans begint).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:00:
[...]

Ik vind dit wel heel kort door de bocht hoor: het item geeft ook 'gewoon' 80 AP en 20% CDR.
Bijna geen elke item koop je voor de raw stats maar voor de active/passive die erop zit. Maar goed laten we het geheel bekijken.
3000 gold voor 50% attack speed, 80 Ap, 20% cdr en damage per AA. De helft van deze stats gebruik je voor autoattacks en zijn niet direct burst. In een teamfight is het lastiger om je autoattacks af te krijgen dan in een één op één situatie. Tijdens het splitpushen sta je vaker 1v1 en komt nashors beter tot zijn recht.

Mits je meerdere autoattacks in een teamfight af kan krijgen zijn er andere items beter geschikt. Een lichbane bijvoorbeeld geeft naast 10% cdr en 80 ap ook extra burst met zijn passive.

De samenhang van je build is erg belangrijk maar een nashors kopen omdat er 20% cdr inzit en 80 ap is niet aan te raden.

Je kiest ook niet frozen heart boven randuins vanwege de hoeveelheid armor die het geeft. Randuins bouw je tegen crit, frozen heart tegen champs die attackspeed stacken. En je bouwt ook geen halve items omdat dat dit goedkoper is gezien raw stats.
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:02:

[...]

Dat punt van splitpushen had ik al aangestipt, maar het is uiteraard niet alleen een item voor passive. Je vergeet de andere base stats voor het gemak even. En ook niet per definitie slecht voor teamfights...Hangt ook sterk af hoe je Diana speelt en wat voor team je tegenover je hebt.

[...]
Per definitie niet inderdaad echter komt nashors een stuk beter tot zijn recht in het splitpushen.
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:02:

Als je TP runt is corrupting potion nogal onnodig. Dan kun je nog beter met Dark Seal beginnen + 3 hp pots.

Corrupting potion op Diana mid zou ik zelden voor kiezen. Ook tegen ranged lane bullies die je voortdurend poken zou het niet nodig hoeven zijn. Je W helpt aardig om hun dmg te beperken en het helpt ook met de farm.
Hier mis ik een heel stuk onderbouwing. Waarom maakt TP corrupting potion onnodig? Corrupting potion zie je vooral op de toplane waar ze vaak TP hebben. Daarnaast geeft corrupting potion je ook extra damage en je hebt genoeg sustain voor de laningphase. Als je van plan bent om de eerste paar levels te overleven ipv te domineren vind ik corrupting potion een beter item dan dorans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:45
Martin0 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:18:
[...]

afhankelijk van welke rol/champion, je zal corruption potion ook niet snel zien op mid echter zie je hem op kassa dan weer wel verschijnen omdat hij gewoon goed is met dat item als starters item.

Enige rol waar je deze nooit zult vinden is support rol omdat je gold income afhankelijk bent en altijd een support item zult komen(tenzij je een faal lux/nida bent die met dorans begint).
Laat ik dat nu net het meest spelen momenteel ;)
kokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:29:
[...]

Bijna geen elke item koop je voor de raw stats maar voor de active/passive die erop zit. Maar goed laten we het geheel bekijken.
3000 gold voor 50% attack speed, 80 Ap, 20% cdr en damage per AA. De helft van deze stats gebruik je voor autoattacks en zijn niet direct burst. In een teamfight is het lastiger om je autoattacks af te krijgen dan in een één op één situatie. Tijdens het splitpushen sta je vaker 1v1 en komt nashors beter tot zijn recht.

Mits je meerdere autoattacks in een teamfight af kan krijgen zijn er andere items beter geschikt. Een lichbane bijvoorbeeld geeft naast 10% cdr en 80 ap ook extra burst met zijn passive.

De samenhang van je build is erg belangrijk maar een nashors kopen omdat er 20% cdr inzit en 80 ap is niet aan te raden.

Je kiest ook niet frozen heart boven randuins vanwege de hoeveelheid armor die het geeft. Randuins bouw je tegen crit, frozen heart tegen champs die attackspeed stacken. En je bouwt ook geen halve items omdat dat dit goedkoper is gezien raw stats.
Ik zeg ook nergens dat Nashors het meest ideale item is en dat je deze moet rushen, omdat je dan alle games automatisch wint. In de games dat ik Diana speelde was het ook situationeel het 4e of 5e item, maar om hem enkel als relevant voor je passive te betitelen vind ik wat ver gaan aangezien hij meer biedt.
kokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:29:
[...]

Per definitie niet inderdaad echter komt nashors een stuk beter tot zijn recht in het splitpushen.
Dit lijkt me dan ook een betere kwalificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:41:
[...]

Laat ik dat nu net het meest spelen momenteel ;)
Dacht dat jij een hardcore mid laner was XD.
Moet zeggen dat ik de laatste tijd in ascention de laatste tijd wel wat nadere rollen heb kunnen oefenen qua champions om te kijken welke sets lekker werken(voornamelijk runes en masteries in combo met champ) en binnenkort eens uitproberen in een normal of op urf XD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:46:
[...]

Dacht dat jij een hardcore mid laner was XD.
Moet zeggen dat ik de laatste tijd in ascention de laatste tijd wel wat nadere rollen heb kunnen oefenen qua champions om te kijken welke sets lekker werken(voornamelijk runes en masteries in combo met champ) en binnenkort eens uitproberen in een normal of op urf XD
Nou ja, het ligt er een beetje aan: ik vind support de leukste rol, alleen ben ik niet bereid dit in solo queue te spelen zonder een premade adc. Vandaar dat ik ook vaak mid speel. Echter kan ik het de laatste tijd überhaupt niet echt meer opbrengen om solo te spelen en zijn we eigenlijk altijd wel met een man of 3 / 4 waarvan er dan wel 1 adc wil spelen.

Vanavond maar eens zien of ik de promo's naar gold 2 dit keer wel door kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:10:
[...]

Nou ja, het ligt er een beetje aan: ik vind support de leukste rol, alleen ben ik niet bereid dit in solo queue te spelen zonder een premade adc. Vandaar dat ik ook vaak mid speel. Echter kan ik het de laatste tijd überhaupt niet echt meer opbrengen om solo te spelen en zijn we eigenlijk altijd wel met een man of 3 / 4 waarvan er dan wel 1 adc wil spelen.

Vanavond maar eens zien of ik de promo's naar gold 2 dit keer wel door kom :)
Kuch kuch wou dat ik al richting gold kon kijken XD, solo support is gewoon niet meer te doen door NCS.
RITO = BEST.
Ook baal ik er van dat ik gelimiteerd ben in speeltijd voornamelijk door de weeks.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:16:
[...]

Kuch kuch wou dat ik al richting gold kon kijken XD, solo support is gewoon niet meer te doen door NCS.
RITO = BEST.
Ook baal ik er van dat ik gelimiteerd ben in speeltijd voornamelijk door de weeks.
Nou ja, het is wel te doen: maar je kan gewoon een stuk minder (snel) communiceren en afstemmen. Persoonlijk wil ik in ieder geval niet het risico lopen om alleen minimaal 20 min vast te zitten / machteloos toe te kijken als de adcarry er geen pepernoot van kan en / of niet inspeelt op plays. Vandaar dat ik enkel premade support speel.

Buiten dat ontgaat me even de invloed die NCS heeft op het volgens jou onmogelijk maken van de solo support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:23:

Buiten dat ontgaat me even de invloed die NCS heeft op het volgens jou onmogelijk maken van de solo support.
Kans dat je als solo support tegenover een premade botlane komt te staan is te groot c.q vrijwel altijd.
Waardoor je als 2 solo spelers(waarvan op mijn niveau 1 op de 4 adc's goed is) je altijd een losing matchup aan het spelen bent om de redenen die jij net noemt waar de premade snelle en goede communicatie hebben.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:33:
[...]

Kans dat je als solo support tegenover een premade botlane komt te staan is te groot c.q vrijwel altijd.
Waardoor je als 2 solo spelers(waarvan op mijn niveau 1 op de 4 adc's goed is) je altijd een losing matchup aan het spelen bent om de redenen die jij net noemt waar de premade snelle en goede communicatie hebben.
Maar een premade botlane geeft geen wingarantie. Het maakt communicatie enkel makkelijker, ofwel vanuit jou perspectief: het is moeilijker geworden sinds NCS. Maar dat geldt niet specifiek voor support: als ik een midlane krijg en ik zie dat mid/jungle premade zijn dan is het eveneens een pak moeilijker aangezien het aannemelijk is dat die jungler z'n tent opslaat in de buurt van z'n maatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:39:
[...]

Maar een premade botlane geeft geen wingarantie. Het maakt communicatie enkel makkelijker, ofwel vanuit jou perspectief: het is moeilijker geworden sinds NCS. Maar dat geldt niet specifiek voor support: als ik een midlane krijg en ik zie dat mid/jungle premade zijn dan is het eveneens een pak moeilijker aangezien het aannemelijk is dat die jungler z'n tent opslaat in de buurt van z'n maatje.
Zeg ook niet dat het een wingarantie is maar het maakt het in ieder geval wel makkelijker, daarnaast ben je ook afhankelijk van een ADC die jij nog nooit eerder gezien hebt(zeker in bronze) en je afhankelijk bent van wat hij kan, waarbij je bij een premade adc weet wat hij kan en je zal volgen als je engaged, ik heb bvb vaak zat adc's gehad die niet kunnen lasthitten, staan te farmen zodra jij pingt om te engagen en dat blijven doen tijdens jou engage, of die gaan engagen wanneer dit niet kan en jij er niet op rekent.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:25
Martin0 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:47:
[...]

Zeg ook niet dat het een wingarantie is maar het maakt het in ieder geval wel makkelijker, daarnaast ben je ook afhankelijk van een ADC die jij nog nooit eerder gezien hebt(zeker in bronze) en je afhankelijk bent van wat hij kan, waarbij je bij een premade adc weet wat hij kan en je zal volgen als je engaged, ik heb bvb vaak zat adc's gehad die niet kunnen lasthitten, staan te farmen zodra jij pingt om te engagen en dat blijven doen tijdens jou engage, of die gaan engagen wanneer dit niet kan en jij er niet op rekent.
Daarom, nogmaals het advies: kijk eens of je een solo rol kunt oppakken.

Jungle zou een goede overstap voor je kunnen zijn als supp main. Dan zit je niet meteen vast aan de dynamiek van een 1v1 lane, en heb je de vrijheid om zelf impactvolle moves te maken. Bovendien is een jungler toch vaak een soort 2e support, afhankelijk van de champ/rol uiteraard.

Uiteraard niet eenvoudig, een andere rol gaan mainen/leren als je weinig tijd hebt. Maar ja, blijven klagen over de ellende van slechte adc die je moet supporten....dat heeft niet zoveel zin als je niet zelf de situatie probeert te verbeteren door een betere support te worden ofwel een andere rol te kiezen waardoor je meer impact kan hebben en minder afhankelijk van anderen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:51:
[...]

Daarom, nogmaals het advies: kijk eens of je een solo rol kunt oppakken.

Jungle zou een goede overstap voor je kunnen zijn als supp main. Dan zit je niet meteen vast aan de dynamiek van een 1v1 lane, en heb je de vrijheid om zelf impactvolle moves te maken. Bovendien is een jungler toch vaak een soort 2e support, afhankelijk van de champ/rol uiteraard.

Uiteraard niet eenvoudig, een andere rol gaan mainen/leren als je weinig tijd hebt. Maar ja, blijven klagen over de ellende van slechte adc die je moet supporten....dat heeft niet zoveel zin als je niet zelf de situatie probeert te verbeteren door een betere support te worden ofwel een andere rol te kiezen waardoor je meer impact kan hebben en minder afhankelijk van anderen bent.
Je hebt gelijk maar zoals ik hierboven ook ergens al aangaf ik ben bezig met het leren van een andere rol en daarnaast ben ik altijd al een beetje ene allrounder geweest, echter ben ik mij voornamelijk gaan focussen op support sinds s3 omdat het vanuit daar het makkelijkst carrien was, echter lijk ik het of verleerd te zijn of is de impact van supports minder geworden sinds midden tot eind S5.
In principe kan ik op iedere rol 3 champs redelijk tot goed spelen met aantal rollen uitgezonderd(support zit ik momenteel op 5+ champs die ik goed kan bvb en ADC 2 helaas). En ja ik schiet er ook niks mee op met klagen, echter blijft het nog wel een nadeel voor de echte main supports die eigenlijk uit hun rol worden verheven en bijna geforceerd worden om of te duo'en of een andere rol op te pakken. :X

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

Zeur niet zo man en zorg dat je een andere rol kan spelen buiten support.
Als je een medium tot goede support bent kan je jou adc laten winnen. (ben overigens wel benieuwd hoe je als support kan "Carry'en")
Kies top, pak trundle en een potion en farm totdat je een sunfire hebt + spirit visage + hydra en draag de game vanuit toplane.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
Wootlock schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:18:
Zeur niet zo man en zorg dat je een andere rol kan spelen buiten support.
Als je een medium tot goede support bent kan je jou adc laten winnen. (ben overigens wel benieuwd hoe je als support kan "Carry'en")
Kies top, pak trundle en een potion en farm totdat je een sunfire hebt + spirit visage + hydra en draag de game vanuit toplane.
Blijkbaar is lezen moeilijk ... Ik zei in me vorige post al dat ik minstens 3 champions redelijk tot goed kan spelen per rol.
Daarnaast kan een medium tot goede support een adc liften ja, echter als deze ADC niet reageert of de gehele adc rol niet begrijpt kan je als goede support de botlane niet turnen, dat is ook het moment dat ik ga roamen en zelfs dat werkt niet altijd.
Carrien met support kan wel, als jij een teamfight kan turnen als support zijnde carry je de game eigenlijk ook al zal je er niet voor gecomplimenteert worden, je kent het verhaaltje, ADC krijgt alle fame ook al doe de support t meeste van t werk :).

Trundle is wel een vies sterke champion op het moment, high base damage en tegelijk ook zwaar tanky( zijn er tegenwoordig meer hoor, garen, darius etc etc)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:29
Gamenuubzor schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:49:
Hoi Allen,

Gezien er door werk/ studie iemand uit ons team is afgevallen zijn wij opzoek naar een gezellige heer/ dame om ons ranked avontuur te gaan vervolgen dit seizoen. We zoeken iemand die net als ons geen flamer is en het leuk vind om in teamverband te spellen en daarnaast beter wil worden. We zijn allemaal tussen de 22-25 jaar en zijn dus ook opzoek naar iemand rond die leeftijdscategorie. Voeg mij toe ingame voor meer informatie of speel gezelig een draftje mee! IGN : Haldira PS: We zijn allemaal rond silver/ gold niveau!
Hey

Ik ben wel geïntresseerd.
Main voornamelijk jungle/support.
IGN: Arrostor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Dat nieuwe kist/key systeem is leuk, tweede kist meteen Pulsfire Ezreal Skin ... Alleen heb ik nog niet genoeg essence om hem permanent te maken! :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
  • Laatst online: 23-08 13:05
Nou na een lange winstreak, is daar dan mijn eerste loss weer op Diana ;). Onze 4/15/7 Vlad vond het wel welletjes geweest met al die wins op mijn lijstje. :+

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Dreanor schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:38:
Dat nieuwe kist/key systeem is leuk, tweede kist meteen Pulsfire Ezreal Skin ... Alleen heb ik nog niet genoeg essence om hem permanent te maken! :P
Ik klaagde dat er in mijn eerste kist Rocket Girl Tristana zat. Op mn low level NA kreeg ik Kitty Cat Katarina, erg blij mee. Nu laatst een chest op mn main geopend en kreeg Fnatic Gragas. Vond ik wel een unlock waard (ookal moest ik Gragas nog kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiEPVRiEZERRRRR
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 11:30
Damien schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:02:
Nou na een lange winstreak, is daar dan mijn eerste loss weer op Diana ;). Onze 4/15/7 Vlad vond het wel welletjes geweest met al die wins op mijn lijstje. :+
I know the feel.

Ik klop het af, 11 wins en alweer 18lp in S4. Was t weekend nog brons 3.

*edit*

Van de laatste 20 games er 2 verloren, not bad

[ Voor 7% gewijzigd door DiEPVRiEZERRRRR op 11-04-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Dreanor schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:38:
Black frost Anivia en final boss veigar kan ik unlocken.
Al moet ik wel zeggen dat de vorige 3 boxjes allemaal een normal champ bevatte welke ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 21:44
Heb nu 3 boxjes nog, en maar 2 key fragments, moet dus nog 7 key fragments om alles te unlocken, maar die dingen droppen nauwelijks :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:31:
Heb nu 3 boxjes nog, en maar 2 key fragments, moet dus nog 7 key fragments om alles te unlocken, maar die dingen droppen nauwelijks :s
ik heb 1 box en 2 key fragments xD ik heb geen enkele champ op s wel een paar op A en A+ en de box heb ik gekregen door een 4man premade waar iemand S haalde

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Ik ben wel blij met de manier waarop Rito zijn items designed. Hier de reactie van Rito op een speler die commentaar had op de Hextex rocketbelt.
[message=,noline]Lankpants[/message]:
Also I never want to see Ryze with this, ever. I just really feel like putting even a short ranged dash on an item is probably a bad idea.
[message=,noline]Riot Xypherous[/message]:
I actually partially agree with you - It's why I describe it as a fairly dangerous ability to add.

However, experimental content is designed to push the boundaries of what we're familiar or comfortable with. And so - if it doesn't work out, it doesn't work out.
En even later.
[message=,noline]Riot Xypherous[/message]:
If the only use of this item is to increase spell ranges - I think the most likely thing is to just delete the item.

Increased Spell Ranges is probably the most non-interactive part of the item that I'd want to item to support. It's a powerful use of the item - to be sure - but it's actually the part that I probably like the least out of all possible use cases.

My initial hope was that a dash would allow for a lot more outplay potential of either dodges, escapes or burst moments - but if all the item becomes is 'initiate on a dude from way farther than he thinks' - that item has very very little value overall in terms of net effects as it's not really enabling anything interesting - it's just a way for Annie to cheat her spell ranges and nothing of value for pretty much anyone else.
Ze weten ontzettend goed wat er gaat gebeuren en dan toch nog proberen. Ik hoop dat het enkel bij proberen blijft want een Annie/Ryze met een extra flash-achtige ability is toch wel eng. In iedergeval proberen ze iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:48
Soms is het idee wel leuk maar zijn er gewoon enkele champions die er zo sterk mee worden dat het niet leuk is. Extreem sterke champions hebben namelijk geen escapes zodat ze een weakness hebben waartegen een counterplay bestaat. Maar zonder het te proberen weet je soms de extend van het item niet en dat geeft veel goede informatie over wat er zou kunnen werken en wat er zeker niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Udyr is weer trash, jammer hoor.
Ik heb de laatste tijd wat uitgeprobeerd met Udyr maar voor mij werkt het niet meer zo lekker.
Ik vond de build met Runic Echoes > Tank al niet teveel damage hebben, maar dat heeft het nu helemaal niet meer.

De andere build met Devourer > Triforce heeft voor mij niet genoeg tankiness.

Ik ga mij weer focussen op Hecarim en Volibear, want die zijn allebij nog redelijk sterk.
Voor Udyr komt er vroeger of later wel weer een item die hem sterk maakt, tot die tijd even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Xanthian schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:59:
Udyr is weer trash, jammer hoor.
Ik heb de laatste tijd wat uitgeprobeerd met Udyr maar voor mij werkt het niet meer zo lekker.
Ik vond de build met Runic Echoes > Tank al niet teveel damage hebben, maar dat heeft het nu helemaal niet meer.

De andere build met Devourer > Triforce heeft voor mij niet genoeg tankiness.

Ik ga mij weer focussen op Hecarim en Volibear, want die zijn allebij nog redelijk sterk.
Voor Udyr komt er vroeger of later wel weer een item die hem sterk maakt, tot die tijd even afwachten.
Hij is niet trash, hij is finally balanced. Mensen speelden hem massaal omdat hij gewoon op was met Runic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:21:
[...]

Hij is niet trash, hij is finally balanced. Mensen speelden hem massaal omdat hij gewoon op was met Runic.
Hij was OP, dat kan ik ontkennen, maar de speelstijl die je had met veel Movement Speed, redelijke damage en ook nog de hoeveelheid tankyness die hij had was heerlijk voor mij. Nu hebben ze zijn passive generfed en zijn damage op Pheonix.

De andere build met Nashor's Tooth, Lich bane, etc ligt mij ook niet. Ik mis dan hoe tanky hij was en ik speel nou eenmaal graag tanky champions. Qua nerfs vond ik die van Master Yi en Shyvanna veel beter, die zijn tenminste nog steeds goed.

Kortom, de speelstijl van Udyr die ik juist prettig vond werkt nu gewoon niet meer, en dat is jammer.
Voor Normals blijft Udyr nog wel een leuke champion, maar voor ranked zijn er nu 10 betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ik ben benieuwd wanneer Ekko weer een nerf of twee krijgt.
Letterlijk elke ranked game heeft een (tank) Ekko :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wootlock schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:57:
Volgende patch, kijk maar op Surrenderat20.net
Je kan heb trouwens ook gewoon bannen. Er zijn flink wat opties om te bannen erbij gekomen nu Poppy, Udyr, Master Yi en Shyvana niet meer extreem op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Xanthian schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:56:
[...]

Hij was OP, dat kan ik ontkennen, maar de speelstijl die je had met veel Movement Speed, redelijke damage en ook nog de hoeveelheid tankyness die hij had was heerlijk voor mij. Nu hebben ze zijn passive generfed en zijn damage op Pheonix.

De andere build met Nashor's Tooth, Lich bane, etc ligt mij ook niet. Ik mis dan hoe tanky hij was en ik speel nou eenmaal graag tanky champions. Qua nerfs vond ik die van Master Yi en Shyvanna veel beter, die zijn tenminste nog steeds goed.

Kortom, de speelstijl van Udyr die ik juist prettig vond werkt nu gewoon niet meer, en dat is jammer.
Voor Normals blijft Udyr nog wel een leuke champion, maar voor ranked zijn er nu 10 betere.
Udyr is nu eigenlijk zoals die altijd was, je kan triforce+tank gaan voor redelijk wat damage en devourer voor de on hit damage, ap items voor speed+phoenix dmg of cinderhulk voor tanky. En uiteraard was dat heerlijke speelstijl voor jou :+ Je kan met het ap jungle item speed+dmg (met R max) en kon daarna full tank gaan terwijl je squishies nog steeds 4 hitte 8)7
Daarom is hij nu veel meer balanched, als je tanky gaat ben je alleen voor de CC/slow, je kan nog steeds goed pushen met ZZ'roth/triforce oid en triforce doet nog steeds damage, alleen ja uiteraard ben je niet zo tanky. Nashors/Lich bane is echt een onzin build? Full AP Udyr de troll build :P

Udyr is nog steeds goed, anders was zijn winrate wel lager geweest, hij is nu voor het eerst onder de 50% in een half jaar: http://champion.gg/champion/Udyr
Maar winrates >48% zijn prima imo, pas daaronder zou ik echt gaan kijken naar buffs.
Wootlock schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:57:
Is al op PBE,ze nerfen base/% dmg en verhogen AP Ratios. Ondertussen ban je hem gewoon elke ranked game 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Santee op 12-04-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Mja als je frist pick bent heb je weinig invloed op bans.
Je kan dan wel zeggen: Ban ekko. Maar ervaring leert dat mensen toch meestal spul bannen waar ze niet graag tegen spelen in hun rol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Wootlock schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:16:
Mja als je frist pick bent heb je weinig invloed op bans.
Je kan dan wel zeggen: Ban ekko. Maar ervaring leert dat mensen toch meestal spul bannen waar ze niet graag tegen spelen in hun rol
Of de vorige game van verloren, soms zie je ineens de meest random bans, ook al hebben de champs maar 49% winrate (zoals Lucian), maar dan hadden ze vorige game verloren van een 15-0 Lucian en bannen ze het uit frustratie :P
Ik heb ook tijdje Janna gebanned, speel zelf veel Katarina en Janna was echt super irritant (ult=weg kill in teamfight) plus ze werd super veel gepicked en had 55% winrate. Beetje zelfde geldt nu voor Soraka, mensen bannen supports alleen wat minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:05:
[...]

Udyr is nu eigenlijk zoals die altijd was, je kan triforce+tank gaan voor redelijk wat damage en devourer voor de on hit damage, ap items voor speed+phoenix dmg of cinderhulk voor tanky. En uiteraard was dat heerlijke speelstijl voor jou :+ Je kan met het ap jungle item speed+dmg (met R max) en kon daarna full tank gaan terwijl je squishies nog steeds 4 hitte 8)7
Daarom is hij nu veel meer balanched, als je tanky gaat ben je alleen voor de CC/slow, je kan nog steeds goed pushen met ZZ'roth/triforce oid en triforce doet nog steeds damage, alleen ja uiteraard ben je niet zo tanky. Nashors/Lich bane is echt een onzin build? Full AP Udyr de troll build :P

Udyr is nog steeds goed, anders was zijn winrate wel lager geweest, hij is nu voor het eerst onder de 50% in een half jaar: http://champion.gg/champion/Udyr
Maar winrates >48% zijn prima imo, pas daaronder zou ik echt gaan kijken naar buffs.
Met de meeste punten ben ik het met je eens, ik vraag me alleen af waarom sommige champions gewoon harder worden generfed dan anderen. Misschien dat de nieuwe devourer en Rageblade weer een uitkomst bieden voor Udyr. Full AP udyr is niet echt een troll build, maar meer een niche build net zoals tank Udyr. Maar tenzij je die-hard udyr main bent zou ik hem niet snel meer kiezen.

Ik hoop niet dat ze Volibear nerfen, want die is ook nog steeds erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Tja, inschatting van Riot? Het heeft Riot sowieso al 5 maanden geduurd voordat ze Graves en Udyr weer naar een normale staat hebben generfed. Hoe die champs ooit met 55%+ winrate hebben kunnen leven voor zo'n lange tijd? Ook rageblade is nog steeds op, rage item build maar zo super stat efficiënt. Destijds vond ik dat ze dat item zo naar 3k-3.2k hadden kunnen nerfen, ze besloten er 2800 van te maken (vanaf 2.5k) en nu is het item nog steeds broken. Om te compenseren hebben ze meerdere champs als Yi, Jax, Irelia etc. eerst moeten nerfen. Riot had alles op kunnen lossen door rageblade gelijk in 6.3 meer te nerfen. Kog-Maw is nog zo'n leuk voorbeeld daarvan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:43:
Tja, inschatting van Riot? Het heeft Riot sowieso al 5 maanden geduurd voordat ze Graves en Udyr weer naar een normale staat hebben generfed. Hoe die champs ooit met 55%+ winrate hebben kunnen leven voor zo'n lange tijd? Ook rageblade is nog steeds op, rage item build maar zo super stat efficiënt. Destijds vond ik dat ze dat item zo naar 3k-3.2k hadden kunnen nerfen, ze besloten er 2800 van te maken (vanaf 2.5k) en nu is het item nog steeds broken. Om te compenseren hebben ze meerdere champs als Yi, Jax, Irelia etc. eerst moeten nerfen. Riot had alles op kunnen lossen door rageblade gelijk in 6.3 meer te nerfen. Kog-Maw is nog zo'n leuk voorbeeld daarvan..
Tja, dit is inmiddels toch al lang en breed bekend. Niet alleen rageblade, maar ook devourer (en z'n voorganger) zijn items die ze feitelijk meteen hadden moeten aanpassen, terwijl ze juist de champions die het item gebruiken gaan (proberen te) balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:31:
Ik heb nu in totaal 6 chests en 6 key fragments gekregen.
Van het weekend een chest gekregen door een S te krijgen op Mordekaiser op ascension :+.

Zojuist ook mijn eerste key fragment in ARAM gekregen.
Dus dat werkt in ieder geval nu eindelijk. (In de patchnotes stond dat het "tijdens" deze patch gefikst werd.)

Edit: Alien Invader Heimerdinger gekregen uit mijn chest. Hiervoor Abyssal nautilus en in mijn gratis kistje zat ook niks wat ik wilde. Dus in principe zou ik alles kunnen disenchanten om hem te craften voor 1520 essence.
Het is echter een oude legendary skin (ook niet meer verkrijgbaar), dus er is weinig bijzonders aan, maar kost dus wel veel essence :P. Hazmat is bijvoorbeeld 10x toffer.
Als hij nu zou uitkomen zou het een 750 RP skin zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 12-04-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:50:
[...]

Tja, dit is inmiddels toch al lang en breed bekend. Niet alleen rageblade, maar ook devourer (en z'n voorganger) zijn items die ze feitelijk meteen hadden moeten aanpassen, terwijl ze juist de champions die het item gebruiken gaan (proberen te) balanceren.
Yup, maar een dergelijk logisch denkproces is bij Rito uiteraard ver te zoeken.

Die devourer onzin speelde in zekere zin ook al veel eerder met die toenmalige Feral Flare. Maar ervan leren, ho maar!
kokkie1 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:11:
Ze weten ontzettend goed wat er gaat gebeuren en dan toch nog proberen. Ik hoop dat het enkel bij proberen blijft want een Annie/Ryze met een extra flash-achtige ability is toch wel eng. In iedergeval proberen ze iets nieuws.
In ieder geval proberen ze iets nieuws...is dat positief dan?

Al sinds de introductie van de Yasuo Champ probeert Rito allerlei nieuwe dingen, het ene nog extremer en idioter dan de andere.

Alles moet tegenwoordig vooral flashy en extreem zijn en vooral bijdragen aan meer spektakel. Die Rocketbelt flash onzin past naadloos in deze trend.

Kijk ook naar al die extreme abilities van vele nieuwe champs, wat eigenlijk gewoon 'cheaten' is: Aurelion vliegt over alle muren heen, Tahm 'graaft' zich onder de muren door, Bard portalled door de dikste muren, Mordekaiser kon in bot lane toch volledige xp gainen als ware het een solo lane, Kogmaw kan de attack speed barrier doorbreken, etc. etc.

Rito probeert al genoeg nieuws en extreems, en geeft daarbij geen bal om balance. Dat wordt nog leuk straks met al die nieuwe mana items en mage updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:04:
[...]
Yup, maar een dergelijk logisch denkproces is bij Rito uiteraard ver te zoeken.

Die devourer onzin speelde in zekere zin ook al veel eerder met die toenmalige Feral Flare. Maar ervan leren, ho maar!
Die zocht ik inderdaad, maar kwam niet op de naam.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:04:
[...]

In ieder geval proberen ze iets nieuws...is dat positief dan?

Al sinds de introductie van de Yasuo Champ probeert Rito allerlei nieuwe dingen, het ene nog extremer en idioter dan de andere.

Alles moet tegenwoordig vooral flashy en extreem zijn en vooral bijdragen aan meer spektakel. Die Rocketbelt flash onzin past naadloos in deze trend.

Kijk ook naar al die extreme abilities van vele nieuwe champs, wat eigenlijk gewoon 'cheaten' is: Aurelion vliegt over alle muren heen, Tahm 'graaft' zich onder de muren door, Bard portalled door de dikste muren, Mordekaiser kon in bot lane toch volledige xp gainen als ware het een solo lane, Kogmaw kan de attack speed barrier doorbreken, etc. etc.

Rito probeert al genoeg nieuws en extreems, en geeft daarbij geen bal om balance. Dat wordt nog leuk straks met al die nieuwe mana items en mage updates.
In essentie wel: als er niets nieuws geïnnoveerd wordt roest de game binnen korte tijd vast en is iedereen er binnen no time op uitgekeken.

Echter ben ik wel van mening dat er te veel geforceerd vernieuwd wordt waarbij de nadruk inderdaad op flashy (enigszins overtrokken) plays gelegd wordt. Daarnaast vind ik ook (nog steeds) het tempo waarin patches en modifications elkaar opvolgen echt moordend hoog ligt. Het bij blijven blijven wat betreft changes, patch notes etc begint haast meer op een studie / parttime baan te lijken, hetgeen ik dan ook heb opgegeven. Ik bekijk af en toe surrender@20 voor nieuwe skins en als er dan toevallig ook patchnotes staan scroll ik er snel even doorheen.

Liever een iets lager tempo en iets meer doordachte / geteste changes, dan hoeven ze doorgevoerde changes ook minder vaak weer nogmaals / terug te veranderen zoals inderdaad Feral Flare, of Devourer.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 12-04-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JapieTalent schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:20:
[...]

Liever een iets lager tempo en iets meer doordachte / geteste changes, dan hoeven ze doorgevoerde changes ook minder vaak weer nogmaals / terug te veranderen zoals inderdaad Feral Flare, of Devourer.
Als ze de patches eens per maand doen dan krijgen we 8 skins per patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 21:12
Heel dat Key en box verhaal, vind het maar niets. Soms wat keys, anders keer weer zo'n box en ik kom iedere keer net niet uit, alsof ze t willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
DennisM6 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:01:
Heel dat Key en box verhaal, vind het maar niets. Soms wat keys, anders keer weer zo'n box en ik kom iedere keer net niet uit, alsof ze t willen ;)
Tuurlijk willen ze het, dan koop je ff een extra key voor 125rp :P Dat is precies wat Riot wil met dat hele systeem. Ik vind het trouwens wel onzinnig dat je champion shards kan krijgen ook als je alle champions hebt. Kan je die dan rerollen als er een nieuwe champion komt en gegarandeerd die nieuwe champ krijgen? Anders lijkt het mij vrij nutteloos, die blauwe dust kan je ook nergens voor gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:22
Ik probeer al 2 dagen LoL aan de praat te krijgen, na de laatste patch wou die niet meer downloaden. Heel lol van me laptop af gegooit opnieuw installeren maar daar blijft die ook hangen op "step 1/2 updating interface 1726mb"

Iemand enig idee hoe ik lol weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:05:
[...]

Tuurlijk willen ze het, dan koop je ff een extra key voor 125rp :P Dat is precies wat Riot wil met dat hele systeem. Ik vind het trouwens wel onzinnig dat je champion shards kan krijgen ook als je alle champions hebt. Kan je die dan rerollen als er een nieuwe champion komt en gegarandeerd die nieuwe champ krijgen? Anders lijkt het mij vrij nutteloos, die blauwe dust kan je ook nergens voor gebruiken,
Als je alle champions al hebt, heb je ook genoeg IP om nieuwe champions te unlocken als ze uitkomen. Dus daar schiet je ook niks mee op (reroll werkt zo wel verder) :P. Er wordt "ooit" nog eens wat geïmplementeerd voor die mensen.

En inderdaad. Kistjes kun je imo vrij makkelijk unlocken (aangezien je het ook gewoon met een pre-made kan doen of nu ook in de weekend-only modes). Maar de keys zijn zo gemaakt dat het bijna onmogelijk is om 12 key fragments per 4 weken te krijgen, aangezien de droprate omlaag gaat als je een key fragment krijgt. (Wat vervolgens weer elke maand reset.)
Dus aan het eind van het seizoen wordt het een kwestie van keys kopen als ik al mijn kistjes wil unlocken, wat uiteraard ook uiteindelijk de bedoeling van Riot is.

Verder is het natuurlijk wel een lange termijn systeem. Met een paar kistjes krijg je waarschijnlijk niks leuks, maar tijdens een heel seizoen zit er ongetwijfeld wat tussen wat je wél de moeite waard vind (helemaal als je ook nog champions moet).

Als iemand trouwens benieuwd is wat 500 dollar uitgeven aan hextech je oplevert:
YouTube: INSANE $500+ HEXTECH CHESTS OPENING - League of Legends
-Lijkt er zo op dat de champion/skin shard verhouding 50/50 is.

[ Voor 8% gewijzigd door Thormodo op 12-04-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Jep, je hebt dus ongeveer €500 aan kistjes nodig om Hextech Annie te krijgen, of je moet gewoon heel veel mazzel hebben :P YouTube: Trick2g Pulls Hextech Annie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Santee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:57:
Jep, je hebt dus ongeveer €500 aan kistjes nodig om Hextech Annie te krijgen, of je moet gewoon heel veel mazzel hebben :P YouTube: Trick2g Pulls Hextech Annie
Op zijn level 24 smurf :+. Vind het verder ook geen heel bijzondere skin of zo, hoogstens 1350 RP waard.

Toont maar weer aan dat kistjes kopen echt totale geldverspilling is. Helemaal als je ook al alle champions hebt. Voor mystery skins geldt dat in principe ook, of je moet echt geïnteresseerd zijn in (bijna) alle champions/skins.

[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 12-04-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Is dit iets 'nieuws' met promo's in season 6 en de hoeveelheid LP waarop je weer uitkomt na lost promo's?

Was laatst op 98 LP, won game, dus promo's, meteen de gratis free win, dus ok 1 van volgende 2 matches winnen. Uiteraard werd er weer een blik idioten open getrokken door Rito, dus failed promo's. Resultaat: terug op 66 LP! wtf?

Ik verlies ongeveer 17 LP bij loss, dus 100 - (2 x 17) = 66 LP.

Maar het was toch altijd zo dat als je op pakweg 98 LP staat en wint, dat je LP dan als ware virtueel doortelt (naar bijv 120 LP)? Vaak genoeg gehad dat ik op pakweg 95 LP stond, promo's bereikte met win, 2 losses achter elkaar, en weer op iets van 87 LP uitkwam. Dat kon simpel verklaard worden doordat die win toen ik op 95 LP stond, virtueel meetelde voor je LP.

Maar kennelijk telt die win toen ik laatst op 98 LP stond, tegenwoordig niet meer mee.
Lekker eerlijk, daar sta je dan weer op 66 LP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Koekiemonsterr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:41:
Is dit iets 'nieuws' met promo's in season 6 en de hoeveelheid LP waarop je weer uitkomt na lost promo's?

Was laatst op 98 LP, won game, dus promo's, meteen de gratis free win, dus ok 1 van volgende 2 matches winnen. Uiteraard werd er weer een blik idioten open getrokken door Rito, dus failed promo's. Resultaat: terug op 66 LP! wtf?

Ik verlies ongeveer 17 LP bij loss, dus 100 - (2 x 17) = 66 LP.

Maar het was toch altijd zo dat als je op pakweg 98 LP staat en wint, dat je LP dan als ware virtueel doortelt (naar bijv 120 LP)? Vaak genoeg gehad dat ik op pakweg 95 LP stond, promo's bereikte met win, 2 losses achter elkaar, en weer op iets van 87 LP uitkwam. Dat kon simpel verklaard worden doordat die win toen ik op 95 LP stond, virtueel meetelde voor je LP.

Maar kennelijk telt die win toen ik laatst op 98 LP stond, tegenwoordig niet meer mee.
Lekker eerlijk, daar sta je dan weer op 66 LP...
Dit was altijd al zo, je laatste win telt alleen voor 98->100lp, je mmr stijgt wel meer, dus in de long run maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Santee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:51:
[...]

Dit was altijd al zo, je laatste win telt alleen voor 98->100lp, je mmr stijgt wel meer, dus in de long run maakt het niks uit.
Ok, maar hoe verklaar je dan voorbeeld wat ik gaf?

Dat ik in verleden in dezelfde situatie ook wel eens terug kwam op 87 LP na 2 promo losses. En nee, de hoeveelheid LP loss/gains waren toen niet dermate afwijkend om dit verschil tussen 87 LP en 66 LP te verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Omdat je dan eerst 1 game won. Je hebt 100lp,wint er 1 en heb je zogenaamd 120lp, verliest er 2 van 17ps en je zit op 86lp. Nu echter krijg je 1 free win, deze brengt je uiteraard niet op 120lp. Verlies er 2 en je zit op 100-34=66lp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
En precies daarom klopt het systeem niet: zelfs als je een 55% winrate hebt, heb je kans dat je eeuwig in dezelfde tier blijft zitten. Die free-win is eigenlijk een soort work-around om het eigen slechte systeem te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ero-Sensei schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:44:
En precies daarom klopt het systeem niet: zelfs als je een 55% winrate hebt, heb je kans dat je eeuwig in dezelfde tier blijft zitten. Die free-win is eigenlijk een soort work-around om het eigen slechte systeem te compenseren.
Niet echt, dan zit je bijvoorbeeld op plat5 mmr terwijl je nog in gold4 zit, dus je krijgt echt 30-35lp per win en als je dan 55% winrate hebt ga je alsnog promoten en ga je divisions overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Gisteren toch wel weer een goede support game:

http://matchhistory.euw.l...016/34652434?tab=overview

Alleen een paar keer te vaak dom doodgegaan(greedy onder de turret dood gaan) en wij verloren voornamelijk door geen focus en geen tank terwijl hun 3 a 4 tanks hadden(die sol champ had ook 3 a 4 k health).

Early game wonnen we botlane hard(kijk bvb maar naar de caitlyn heel de game geen impact gehad), echter werden hun te tanky en konden we ze niet meer killen, its a shame maar goed op naar de volgende.

Zit er aan te denken om ook weer Zyra tot mijn mid/support pool toe te voegen, ze schijnt erg sterk te zijn en mensen verwachten het niet zo.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Martin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:28:

Alleen een paar keer te vaak dom doodgegaan(greedy onder de turret dood gaan) en wij verloren voornamelijk door geen focus en geen tank terwijl hun 3 a 4 tanks hadden(die sol champ had ook 3 a 4 k health).

Early game wonnen we botlane hard(kijk bvb maar naar de caitlyn heel de game geen impact gehad), echter werden hun te tanky en konden we ze niet meer killen, its a shame maar goed op naar de volgende.

Zit er aan te denken om ook weer Zyra tot mijn mid/support pool toe te voegen, ze schijnt erg sterk te zijn en mensen verwachten het niet zo.
Zo slecht uitgespeeld van het andere team 8)7 Ik zie echt bijna geen towers vallen? Ze hebben 3 hele early turrets op mid (en open inhib?), dan zijn de andere 4 turrest gewoon free. Hoeveel gold is dat? 4x400 ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Santee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:38:
[...]

Zo slecht uitgespeeld van het andere team 8)7 Ik zie echt bijna geen towers vallen? Ze hebben 3 hele early turrets op mid (en open inhib?), dan zijn de andere 4 turrest gewoon free. Hoeveel gold is dat? 4x400 ? :+
Dat is nou Bronze / Silver. Open inhib op mid is "all mid" --> loose teamfight, want geen focus (1tje gaat dood terwijl hij 25% van die inhib afsnoept, ander doet 25 autoattacks op de Thornmail Rammus enzo) --> zelf 2 turrets verliezen.

Het idee om te zeggen we pushen mid en dan door naar top voor twee turrets zit er nog niet echt in bij de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:38:
[...]

Wat ik nog erger vind is dat ik meer gold heb dan onze mid en hun top en adc...

En ja het was telkens teamfights op mid en dan voornamelijk traden dan weer 3 kills voor ons dan weer 3 voor hun etc etc etc totdat wij te weinig damage hadden(lees hun te tanky werden) en we ze niet meer konden afhouden. ook fout van ons wij hadden ook beter kunnen splitpushen.
Zie ook dat ik wel weinig wards geplaatst heb. had dit ook graag hoger gezien van mezelf xD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Weer eens lekker kunnen carryen, wel jammer voor hun dat de matchmaking echt krom is met Normals.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/akgq8BQ.png

Hoe dan ook, had makkelijke lane tegen Garen, First blood op level 1 en nog twee kills verder op in de laning phase. Naarna gaan roamen, kills kunnen pakken op Fizz en Nunu en tijdens teamfights hadden we een lekkere poke comp met mij (Darius) als front line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:03:
Weer eens lekker kunnen carryen, wel jammer voor hun dat de matchmaking echt krom is met Normals.
[afbeelding]

Hoe dan ook, had makkelijke lane tegen Garen, First blood op level 1 en nog twee kills verder op in de laning phase. Naarna gaan roamen, kills kunnen pakken op Fizz en Nunu en tijdens teamfights hadden we een lekkere poke comp met mij (Darius) als front line.
FF vraagje van welke site heb jij dat plaatje? ben wel benieuwd naar tegen wat voor spelers ik speelde gister(normaal check ik dat bij ranked van te voren via lolskill maar dit was normal dus weet het nu niet xD)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:06:
[...]

FF vraagje van welke site heb jij dat plaatje? ben wel benieuwd naar tegen wat voor spelers ik speelde gister(normaal check ik dat bij ranked van te voren via lolskill maar dit was normal dus weet het nu niet xD)
Ik haal die gegevens van euw.op.gg.
Kijk daar maar even, mooie site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ero-Sensei schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:44:
En dan nog een slechte work around, want zoals je zegd: theoretisch is er met die free win nog steeds de kans dat je je loss elke keer pakt in de promotions en dus blijft hangen. Ik snap ook de meerwaarde van alle cosmetische aankleding die het ranking systeem heeft ondergaan nog steeds niet. Naar mijn idee was het oude ELO systeem veel duidelijker en transparanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:28:

Niemand in je team had ook armor pen of een bortk. Voor de rest had je ook weinig kunnen doen denk ik. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JapieTalent schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:09:
[...]

En dan nog een slechte work around, want zoals je zegd: theoretisch is er met die free win nog steeds de kans dat je je loss elke keer pakt in de promotions en dus blijft hangen. Ik snap ook de meerwaarde van alle cosmetische aankleding die het ranking systeem heeft ondergaan nog steeds niet. Naar mijn idee was het oude ELO systeem veel duidelijker en transparanter.
Was het oude ranking systeem niet alleen een nummertje? Ik vind dat juist saai. Ja, het is inderdaad duidelijker en transparanter, maar hele systeem van divisies is niet zo verkeerd. Als je dan weer een divisie hoger gaat heb je toch weer een extra gevoel van overwinning, naast het feit dat je nu ook rewards ervoor krijgt. Dit systeem heeft ook nadelen, maar echt waardeloos is het niet.

Ik deel wel de mening dat het jammer is dat je promo's afhangen van geluk. Mijn idee zou zijn om je ELO rating te laten zien en als die een aantal games boven het gemiddelde van je divisie is dat je dan automatisch promoveert. Maar goed, dan hangt alles weer af van je ELO rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:13:
[...]

Niemand in je team had ook armor pen of een bortk. Voor de rest had je ook weinig kunnen doen denk ik. :-(
Nja niks aan kunnen doen is ook niet helemaal waar, ik heb te weinig geward voor mijn gevoel en ik heb ook niet bij me teamgenoten aangegeven dat ze een botrk of lw(en upgrade) moesten halen. Ik ga er altijd wel vanuit dat dit gebeurt aangezien dit in sommige builds standaard en belangrijk is.
Dacht sowieso dat yasuo na zijn 2 crit items een botrk bouwde in de standaard build omdat dit veel meer waarde heeft op hem dan bvb een bloodthirster.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Martin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:24:
[...]

Nja niks aan kunnen doen is ook niet helemaal waar, ik heb te weinig geward voor mijn gevoel en ik heb ook niet bij me teamgenoten aangegeven dat ze een botrk of lw(en upgrade) moesten halen. Ik ga er altijd wel vanuit dat dit gebeurt aangezien dit in sommige builds standaard en belangrijk is.
Dacht sowieso dat yasuo na zijn 2 crit items een botrk bouwde in de standaard build omdat dit veel meer waarde heeft op hem dan bvb een bloodthirster.
Verwacht nooit iets van je teammates, genoeg ADC's die VS 3 tanks pas LW maken als 4e/5e item. Was gister trouwens premade met iemand (op TS) en ging er ook vanuit dat hij wel naar mij en een teammate toe zou komen vanaf spawn. Een gevecht van 15 seconden later was hij naar de blue gegaan (we waren bij rift herald, want de scruttler was Kindred marked). Hij had er makkelijk op tijd kunnen zijn (Amumu lvl 7).
Ik zei, waarom kwam je niet? "Dan had je dat moeten aangeven"... terwijl het super logisch was dat hij ons zou moeten komen helpen, sommige mensen hebben gewoon slecht inzicht/map awareness. Top lane was back, mid en jungle rond rift herald en bot lane was even aan het farmen, die blue buff loopt niet weg :+ :'(

Daarna gebeurde er nog paar stomme dingen, we kregen een 3 man ult en ik dubbel kill, toen ging Ahri+Azir op Lucian, Yasuo en de support en die gingen voor nop dood. Yasuo was echt heel bad (geen winwalls, minder damage dan sona support 8)7 ) en toen was de game basically verloren, sad days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xanthian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:15:
[...]

Was het oude ranking systeem niet alleen een nummertje? Ik vind dat juist saai. Ja, het is inderdaad duidelijker en transparanter, maar hele systeem van divisies is niet zo verkeerd. Als je dan weer een divisie hoger gaat heb je toch weer een extra gevoel van overwinning, naast het feit dat je nu ook rewards ervoor krijgt. Dit systeem heeft ook nadelen, maar echt waardeloos is het niet.

Ik deel wel de mening dat het jammer is dat je promo's afhangen van geluk. Mijn idee zou zijn om je ELO rating te laten zien en als die een aantal games boven het gemiddelde van je divisie is dat je dan automatisch promoveert. Maar goed, dan hangt alles weer af van je ELO rating.
Ja het was enkel een nummer. Duidelijk wat je rank was, geen kunstmatig hoog houden doordat je niet (snel) uit een bepaalde tier kan donderen. Enkel de toekenning van ranks was minder uitgebreid en strenger. Nu ben je altijd bronze, vroeger moest je bronze ook "verdienen" door minimaal 1000 (dacht ik?) ELO te behalen/behouden.

Rewards in het huidige systeem krijg je enkel op tier en niet op division, en aangezien het oude systeem ook tiers had zou je de rewards soortgelijk toe kunnen kennen.

Ik vind het huidige systeem dan ook echt een gedrocht. Met name het moeten spelen van promotions vind ik echt tenenkrommend: ik heb al bewezen 100 LP te kunnen halen in een bepaalde divisie en als beloning mag ik nogmaals laten zien dat ik hoger hoor in promotion matches.

Maar dit heb ik al meerdere malen verkondigd en om niet te veel in herhaling te vallen zal ik er niet te lang over doorgaan, het verandert er toch niet door :)

Wat wordt er gedacht over de Taric rework? Qua skills en werking zullen we het moeten afwachten, maar ik vind de visuals niet bepaald geslaagd als ik eerlijk ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Volgens mij heb je wanneer je promo's weg doet het beste van twee werelden.
1. Duidelijke rank/division
2. Geen geluk nodig met je team tijdens promo's

Een kleine middenweg zou kunnen zijn: sta je op 95 punten en je wint, dan ga je naar 0 punten een division hoger, en niet meteen naar 15 zeg maar.

Het is nu al uitermate vreemd dat je wanneer je 'bewijst' 100LP te kunnen halen dat je promo's speelt, maar dat je demotes maar gewoon gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ero-Sensei schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:46:
Volgens mij heb je wanneer je promo's weg doet het beste van twee werelden.
1. Duidelijke rank/division
2. Geen geluk nodig met je team tijdens promo's

Een kleine middenweg zou kunnen zijn: sta je op 95 punten en je wint, dan ga je naar 0 punten een division hoger, en niet meteen naar 15 zeg maar.

Het is nu al uitermate vreemd dat je wanneer je 'bewijst' 100LP te kunnen halen dat je promo's speelt, maar dat je demotes maar gewoon gebeuren.
Het naarste vind ik dat je bijvoorbeeld op 98lp komt, je promos haalt in 1 keer, en nog eens een paar games wint en op 100lp staat. Dan heb je 1+2+4 games=7 games gewonnen. Verlies je er dan 5 achter elkaar dan zit je ineens weer in de vorige division met 75 lp |:( .
Dit heb ik wel eens gehad, 58% winrate over 12 games en je eindigt met -23lp. Mijn mmr was toen ook niet geweldig, maar ik heb het gevoel als ik gewoon 1 win 1 loss had gehad en op het einde nog 2 wins had ik meer LP/promo had gehad :/

Edit:
Na een paar stomme potjes gisteren nog 1 lekker gespeeld met Trundle, kon snowballen omdat Nautilus en Bard vergeten waren te traden.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/qkey54kuh/Strundle.jpg

Nu deed Eve het goed en mijn premade Ashe ook, alleen ik en Eve waren wel de echte carries, Ashe lag er redelijk voor en toen ik bot kwam en teamfights uitbraken ging zij ook rollen. Nu hadden Eve en Ashe een S+ en ik een S?

Ik snap dat alles relatief is aan andere Ashe/Trundles but why? Ik heb mijn yellow/blue trinket constant gebruikt, ik heb als enige (!) in het team pink wards gehaald, mijn CS was niet super great met 186@31 minuten, maarja was te druk met roamen en de hele game snowballen en iedereen killen en als CS zoveel mee telt, waarom heeft Ashe dan wel een S+ met minder CS? Ook heb ik 3x zo minder deaths (het is natuurlijk wel gebruikelijker voor een Trundle om minder deaths te hebben), maar meer kill participation en had ook 50 hele punten meer damage gedaan (eeuwige meppen op Nautilus).

Anyways, had gehoopt mijn eerste S+ te hebben gekregen sinds het nieuwe systeem, maar het mocht helaas niet baten O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Santee op 14-04-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:23:
Nu deed Eve het goed en mijn premade Ashe ook, alleen ik en Eve waren wel de echte carries, Ashe lag er redelijk voor en toen ik bot kwam en teamfights uitbraken ging zij ook rollen. Nu hadden Eve en Ashe een S+ en ik een S?

Ik snap dat alles relatief is aan andere Ashe/Trundles but why? Ik heb mijn yellow/blue trinket constant gebruikt, ik heb als enige (!) in het team pink wards gehaald, mijn CS was niet super great met 186@31 minuten, maarja was te druk met roamen en de hele game snowballen en iedereen killen en als CS zoveel mee telt, waarom heeft Ashe dan wel een S+ met minder CS? Ook heb ik 3x zo minder deaths (het is natuurlijk wel gebruikelijker voor een Trundle om minder deaths te hebben), maar meer kill participation en had ook 50 hele punten meer damage gedaan (eeuwige meppen op Nautilus).

Anyways, had gehoopt mijn eerste S+ te hebben gekregen sinds het nieuwe systeem, maar het mocht helaas niet baten O-)
Ik snap ook niet zo goed wanneer je nu welke rang toebedeeld krijgt. Wellicht rekenen ze omgedrukte turrets/inhibs en drakes/barons/scuttlers ook mee?

Wat me wel opviel is dat het als support bijna onmogelijk is om uberhaupt een S te halen. Zelfs na goede potjes met veel wards geplaced/cleared, veel assists en weinig deaths haal ik eigenlijk praktisch niet hoger dan A. Dit is vooral frustrerend omdat ik nu niet weet wat ik blijkbaar niet goed doe. Anderzijds maakt het qua chests niet uit aangezien ik toch vaak premade speel en ze dan wel via een teammate ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:18:
[...]

Ik snap ook niet zo goed wanneer je nu welke rang toebedeeld krijgt. Wellicht rekenen ze omgedrukte turrets/inhibs en drakes/barons/scuttlers ook mee?

Wat me wel opviel is dat het als support bijna onmogelijk is om uberhaupt een S te halen. Zelfs na goede potjes met veel wards geplaced/cleared, veel assists en weinig deaths haal ik eigenlijk praktisch niet hoger dan A. Dit is vooral frustrerend omdat ik nu niet weet wat ik blijkbaar niet goed doe. Anderzijds maakt het qua chests niet uit aangezien ik toch vaak premade speel en ze dan wel via een teammate ontvang.
"Every game you play with a champion, you will earn a grade based on how well you performed in comparison to all other players in your region that have played your champion-position combination (i.e., Vel'Koz bottom lane will only be compared to other Vel'Koz bottom lane players), with S+ only being awarded to the highest percentile of players. [3] These grades are not persistent and only represent how well you performed in that specific game."
"While you are graded versus all players in your region, the grading system is not influenced by your matchmaking rating (MMR). There is nothing to stop a Silver 2 from being the best Lissandra player in the region, should they consistently score S+ for their games."

(Zie http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Champion_Mastery)

Blijkbaar preform je dus niet "beter" dan de gemiddelde support in jou regio.

"What goes into the grading system? How do you calculate it? It’s based on the champion and role that you just played in a game. So, for example, we look at Annie mid differently to Annie support. We take a series of performance metrics and compare how you do to all other players in your region in your champion / position combination. It is percentile driven - so earning a high score means you performed in the top x% of players on that champ in that position. The grade itself governs the point gains."

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Paragon93 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:34:
[...]

"Every game you play with a champion, you will earn a grade based on how well you performed in comparison to all other players in your region that have played your champion-position combination (i.e., Vel'Koz bottom lane will only be compared to other Vel'Koz bottom lane players), with S+ only being awarded to the highest percentile of players. \[3] These grades are not persistent and only represent how well you performed in that specific game."
"While you are graded versus all players in your region, the grading system is not influenced by your matchmaking rating (MMR). There is nothing to stop a Silver 2 from being the best Lissandra player in the region, should they consistently score S+ for their games."

(Zie http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Champion_Mastery)

Blijkbaar preform je dus niet "beter" dan de gemiddelde support in jou regio.

"What goes into the grading system? How do you calculate it? It’s based on the champion and role that you just played in a game. So, for example, we look at Annie mid differently to Annie support. We take a series of performance metrics and compare how you do to all other players in your region in your champion / position combination. It is percentile driven - so earning a high score means you performed in the top x% of players on that champ in that position. The grade itself governs the point gains."
Jep, ik denk dat ik het ook al snap bij mijn potje, Trundle is redelijk meta en veel mensen spelen hem, en de items op het moment (frozen fist, Sunfire, deadmans etc) zijn gewoon erg sterk op hem, dus zo'n score is niet suuuper uitzonderlijk op Trundle. Ashe wordt al veel minder gespeeld, al heeft ze een best goede winrate.
Als je bijvoorbeeld Lucian top, of Yorick jungle ofzo speelt krijg je met een score van 2-2 al een S, gewoon omdat niemand dat ooit speelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Dat is niet echt een antwoord op zijn vraag.
Zijn vraag was meer, wanneer speel je nou goed?

Als jij een game wint door te splitpushen, eindigt met een score van 2-5-0, maar wel 6 turrets, 2 inhibs en een nexus, dan heb je prima gespeeld.

Een maat van mij echter speelde gisteren Gragas en eindigde met het gevoel heel goed gespeeld te hebben en in de steek te zijn gelaten door de rest.

We speelde met 4 premades, dus geen gezeik gelukkig :). Wat gebeurde er: hij eindig met een score van 12-5-4 als jungler.
Ik als Sivir eindigde met een score van 3-11-8. Niet best dus, maar mijn farm was prima, zeker t.o.v. de enemy adc, en ik deed best aardig dmg dus. Maar Gragas had het idee te moeten carry-en doordat hij goed begon.
In teamfights ging hij als enige tank de ADC focussen. Ondertussen duiken de enemy Shaco, Ryze en Syndra vol op mij en mijn supp Soraka. Hun Leona peeled lekker voor haar ADC. Uiteindelijk pakt Gragas een double kill nadat wij allemaal al lang en breed dood zijn.

Wanneer hij gewoon zijn ult had gebruikt om de 3 eerder genoemde van mij weg te peelen hebben we een teamfight waar iedereen van enemy als een ult en/of gapcloser kwijt is. Dan heb je met Sivir een prima sustained teamfight dmg en had ik vanzelf gefeed geraakt.

Ik vind het niet slim gespeeld, maar hij krijgt een redelijke beoordeling volgens dit systeem. Ondertussen heb ik 4 turrets neergehaald maar een kut score door geen peel en chasing teammates, en krijg een slechte beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Op zich helder verhaal alleen betwijfel ik op basis van mijn games, of het klopt. Dus met andere woorden: of Rito ook daadwerkelijk meet zoals ze zeggen dat ze meten.

Voorbeeld:
Ik speel voornamelijk Nami, die ik op mijn niveau eigenlijk niet of nauwelijks zie. Dit wordt ook bevestigd door Champion.gg (al gaan zij van plat+ niveau uit), waar een pickrate van 6,73% wordt genoemd. Dan zou je zeggen dat er weinig mensen zijn die Nami spelen en dat het gemiddelde waartegen jou prestatie wordt gewogen ook vrij zwak is.

Als ik dan dit potje, dit potje of dit potje bekijk lijkt het me sterk dat die onder het gemiddelde van alle Nami games vallen. Blijkbaar wel want ik kreeg A+ A- en A.

Onderaan de streep boeit me die rating ook niets, zolang we maar winnen. En Chests krijg ik wel van teammates. Maar ik ben wel nieuwsgierig genoeg om graag te willen weten hoe het nu in z'n werk gaat. En als ik dan na een goede game waarin zelfs de enemies complimentieus zijn, wordt beloond met een A- vraag ik me toch af wat ik dan wel moet doen om een S te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Ero-Sensei schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:13:
Dat is niet echt een antwoord op zijn vraag.
Zijn vraag was meer, wanneer speel je nou goed?

Als jij een game wint door te splitpushen, eindigt met een score van 2-5-0, maar wel 6 turrets, 2 inhibs en een nexus, dan heb je prima gespeeld.

Een maat van mij echter speelde gisteren Gragas en eindigde met het gevoel heel goed gespeeld te hebben en in de steek te zijn gelaten door de rest.

We speelde met 4 premades, dus geen gezeik gelukkig :). Wat gebeurde er: hij eindig met een score van 12-5-4 als jungler.
Ik als Sivir eindigde met een score van 3-11-8. Niet best dus, maar mijn farm was prima, zeker t.o.v. de enemy adc, en ik deed best aardig dmg dus. Maar Gragas had het idee te moeten carry-en doordat hij goed begon.
In teamfights ging hij als enige tank de ADC focussen. Ondertussen duiken de enemy Shaco, Ryze en Syndra vol op mij en mijn supp Soraka. Hun Leona peeled lekker voor haar ADC. Uiteindelijk pakt Gragas een double kill nadat wij allemaal al lang en breed dood zijn.

Wanneer hij gewoon zijn ult had gebruikt om de 3 eerder genoemde van mij weg te peelen hebben we een teamfight waar iedereen van enemy als een ult en/of gapcloser kwijt is. Dan heb je met Sivir een prima sustained teamfight dmg en had ik vanzelf gefeed geraakt.

Ik vind het niet slim gespeeld, maar hij krijgt een redelijke beoordeling volgens dit systeem. Ondertussen heb ik 4 turrets neergehaald maar een kut score door geen peel en chasing teammates, en krijg een slechte beoordeling.
Ik snap dat het geen direct antwoord is, maar Riot doet zelf ook geheim over wat nou een goede score precies inhoud.
Volgens mij is het een combinatie van dingen als kda/turrets/farm/kill presence/wards placed/destroyed en dergelijken. Dit wordt waarschijnlijk in rekening gebracht met de match duration, en verschillende multiply factoren (kda bijv belangrijker dan wards destroyed) en dat wordt vervolgens vergeleken met alle andere mensen die die champion de laatste tijd in jou regio gespeeld hebben. En daaruit blijkt je score (beste 5% is S als voorbeeld, exacte nummers weet niemand).

Heel veel waarschijnlijkheden, maar met de info die openbaar is lijkt mij dit een waaschijnlijke 8) manier waarop het in elkaar zit.
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:11:
[...]

Op zich helder verhaal alleen betwijfel ik op basis van mijn games, of het klopt. Dus met andere woorden: of Rito ook daadwerkelijk meet zoals ze zeggen dat ze meten.

Voorbeeld:
Ik speel voornamelijk Nami, die ik op mijn niveau eigenlijk niet of nauwelijks zie. Dit wordt ook bevestigd door Champion.gg (al gaan zij van plat+ niveau uit), waar een pickrate van 6,73% wordt genoemd. Dan zou je zeggen dat er weinig mensen zijn die Nami spelen en dat het gemiddelde waartegen jou prestatie wordt gewogen ook vrij zwak is.

Als ik dan dit potje, dit potje of dit potje bekijk lijkt het me sterk dat die onder het gemiddelde van alle Nami games vallen. Blijkbaar wel want ik kreeg A+ A- en A.

Onderaan de streep boeit me die rating ook niets, zolang we maar winnen. En Chests krijg ik wel van teammates. Maar ik ben wel nieuwsgierig genoeg om graag te willen weten hoe het nu in z'n werk gaat. En als ik dan na een goede game waarin zelfs de enemies complimentieus zijn, wordt beloond met een A- vraag ik me toch af wat ik dan wel moet doen om een S te kunnen krijgen.
Ik denk niet dat je de conclusie kunt trekken dat "als de champion minder gespeeld wordt, het ook waarschijnlijker is om een hoog cijfer te krijgen". Maar het kan ook aan mij liggen :?

[ Voor 27% gewijzigd door Paragon93 op 14-04-2016 12:20 ]

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik zoek een tanky build voor Jax, want de huidige "meta" build bevalt mij niet, teveel damage, te weinig tankyness.

Voor jungle zat ik te denken aan:
Keystone: Strength of the Ages
Runes: AS Marks, Scaling HP Seals, 3x flat MR en 6x scaling CDR glyphs en AS Quints
Items: Devourer, IBG, Gunblade, Sterak's gage, Titanic Hydra en natuurlijk boots, maar ik weet nog niet welke.

Waarom deze items?
Devourer is te goed in de jungle
IBG neem ik omdat ik CDR belangrijk vind en verder in de build kom je het niet tegen. Bovendien is het goedkoop
Hextech Gunblade voor de lifesteal
Sterak's voor de shield en de HP
Titanic Hydra voor de HP en AA reset

Waarom geen rageblade? Deze build is gefocussed voor teamfights, daarbij heb ik CDR nodig en HP.
Rageblade moet gestacked worden en daar heb je geen tijd voor. Bovendien wil ik tank stats.

Waarom geen Botrk? Te duur, matige sub-items
Waarom geen trinity? Te duur, maar kan wel als ik snowbal.

Met deze build heb ik: (op level 18)
1350 bonus HP, een totaal van 3,4k
30% CDR, 40% met CDR boots
75 bonus AD
40 AP
Met ult krijg ik dan: 78 MR en 107 armor
Totaal Armor: 250
Totaal MR: 140
79% AS (Runes, Devourer)

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:11:
Voorbeeld:

Die gemiste bubbles ontgaan Rito natuurlijk niet hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Paragon93 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:15:
[...]

Ik snap dat het geen direct antwoord is, maar Riot doet zelf ook geheim over wat nou een goede score precies inhoud.
Volgens mij is het een combinatie van dingen als kda/turrets/farm/kill presence/wards placed/destroyed en dergelijken. Dit wordt waarschijnlijk in rekening gebracht met de match duration, en verschillende multiply factoren (kda bijv belangrijker dan wards destroyed) en dat wordt vervolgens vergeleken met alle andere mensen die die champion de laatste tijd in jou regio gespeeld hebben. En daaruit blijkt je score (beste 5% is S als voorbeeld, exacte nummers weet niemand).

Heel veel waarschijnlijkheden, maar met de info die openbaar is lijkt mij dit een waaschijnlijke 8) manier waarop het in elkaar zit.
Snap ik ook: want dan krijg je dat mensen precies zo gaan spelen om een zo goed mogelijke score te krijgen, ongeacht of het nu de win oplevert of niet. Wat dat betreft snap ik het ook wel, maar vraag me na de potjes die ik linkte toch af wat ik dan nog beter moet/kan doen om wel die S te kunnen halen. Dat ik daar geen antwoord op krijg snap ik, maar dat neemt de vraag niet weg ;)
Paragon93 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:15:
[...]
Ik denk niet dat je de conclusie kunt trekken dat "als de champion minder gespeeld wordt, het ook waarschijnlijker is om een hoog cijfer te krijgen". Maar het kan ook aan mij liggen :?
Allereerst ben ik absoluut geen statistisch wonder, maar volgens mij is het als volgt: die conclusie kun je niet zo trekken, echter is het wel aannemelijk dat je sneller een hogere waardering krijgt wanneer een champion minder gespeeld wordt.

Als een champion veel gespeeld wordt is het gemiddelde gebaseerd op veel potjes en een goed potje heeft dan relatief gezien weinig invloed op dit gemiddelde (want dat gemiddelde wordt gebaseerd op basis van het aantal potjes). Wanneer een champion echter weinig gespeeld wordt zijn er ook weinig potjes waarop je score gebaseerd wordt en heeft een goede score dus relatief meer impact op het nieuwe gemiddelde na je potje.

Als ik vroeger op school een gemiddelde van een 6 had, welke gebaseerd was op slechts 3 cijfers (5, 6, 7) heeft een 10 veel meer impact op het gemiddelde (7) dan wanneer die gemiddelde 6 op basis van 6 cijfers was (5, 5, 6, 6, 7, 7) en ik haalde een 10 (6.57).

Zo werkt dat volgens de door jou gelinkte post volgens Rito dus ook. En aangezien je je grade volgens die tekst krijgt op basis van de gemiddelde champion game kan je dus sneller een hoge grade verwachten wanneer de champion minder gespeeld wordt, want het gemiddelde waarop die grade gebaseerd wordt is meer beïnvloedbaar.

Maar sowieso kan je hierop geen conclusie trekken en hard maken aangezien je niet alle data / informatie weet. Maar op basis van bovenstaande lijkt het mij aannemelijk dat je met een weinig gespeelde champion eerder een goede grade haalt dan met een champion die je bijna in elke game ziet.
Koekiemonsterr schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:03:
[...]

Die gemiste bubbles ontgaan Rito natuurlijk niet hè :P
Ah, kijk Damien's apprentice has arrived :(
Jullie doen altijd zo naar :(
Ik denk dat het gebrek aan resistances wanneer je ult down is je parten gaat spelen. Ik speel Jax niet genoeg om heel gefundeerde uitspraken te doen, maar gevoelsmatig zou ik iets hogere resistances pakken Je zou Hydra in kunnen ruilen voor Portal bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap. op 14-04-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:18
Toch wel vreemd dat ik weinig S krijg behalve al mijn potjes met blitzcrank. Die zijn nagenoeg allemaal s- or s. Met andere champions is dat echt een uitzondering. Ik neem dan dus ook maar aan dat support makkelijker S krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:04:
[...]

Allereerst ben ik absoluut geen statistisch wonder, maar volgens mij is het als volgt: die conclusie kun je niet zo trekken, echter is het wel aannemelijk dat je sneller een hogere waardering krijgt wanneer een champion minder gespeeld wordt.

Als een champion veel gespeeld wordt is het gemiddelde gebaseerd op veel potjes en een goed potje heeft dan relatief gezien weinig invloed op dit gemiddelde (want dat gemiddelde wordt gebaseerd op basis van het aantal potjes). Wanneer een champion echter weinig gespeeld wordt zijn er ook weinig potjes waarop je score gebaseerd wordt en heeft een goede score dus relatief meer impact op het nieuwe gemiddelde na je potje.

Als ik vroeger op school een gemiddelde van een 6 had, welke gebaseerd was op slechts 3 cijfers (5, 6, 7) heeft een 10 veel meer impact op het gemiddelde (7) dan wanneer die gemiddelde 6 op basis van 6 cijfers was (5, 5, 6, 6, 7, 7) en ik haalde een 10 (6.57).

Zo werkt dat volgens de door jou gelinkte post volgens Rito dus ook. En aangezien je je grade volgens die tekst krijgt op basis van de gemiddelde champion game kan je dus sneller een hoge grade verwachten wanneer de champion minder gespeeld wordt, want het gemiddelde waarop die grade gebaseerd wordt is meer beïnvloedbaar.

Maar sowieso kan je hierop geen conclusie trekken en hard maken aangezien je niet alle data / informatie weet. Maar op basis van bovenstaande lijkt het mij aannemelijk dat je met een weinig gespeelde champion eerder een goede grade haalt dan met een champion die je bijna in elke game ziet.
"Every game you play with a champion, you will earn a grade based on how well you performed in comparison to all other players...."

Om in je eigen metafoor te blijven. Jouw cijfer wordt vergeleken met die van de klas niet met de eerdere cijfers die je hebt gehaald. Dus een champion die weinig gespeeld wordt kan wel een hoog "klas gemiddelde" hebben. Dat een champion weinig wordt gespeeld betekend nog niet dat de spelers slecht scoren.
In het geval van Nami:
http://champion.gg/champion/Nami
Nami heeft vrij goede statistieken ten opzichten van andere supports. Ze scoort gemiddeld hoge "cijfers" en het is dus moeilijker om dit te overtreffen dan wanneer je Nunu support gaat. http://champion.gg/champion/Nunu/Support
Nunu staat qua statistieken behoorlijk laag. Weet je hier een goede score op te halen, heb je een hogere kans op een goede grade.
Xanthian schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:00:
Ik zoek een tanky build voor Jax, want de huidige "meta" build bevalt mij niet, teveel damage, te weinig tankyness.

Runes: AS Marks, Scaling HP Seals, 3x flat MR en 6x scaling CDR glyphs en AS Quints
Items: Devourer, IBG, Gunblade, Sterak's gage, Titanic Hydra en natuurlijk boots, maar ik weet nog niet welke.

Waarom deze items?
IBG neem ik omdat ik CDR belangrijk vind en verder in de build kom je het niet tegen. Bovendien is het goedkoop

Waarom geen rageblade? Deze build is gefocussed voor teamfights, daarbij heb ik CDR nodig en HP.
Rageblade moet gestacked worden en daar heb je geen tijd voor. Bovendien wil ik tank stats.

Waarom geen Botrk? Te duur, matige sub-items
Waarom geen trinity? Te duur, maar kan wel als ik snowbal.

Met deze build heb ik: (op level 18)
1350 bonus HP, een totaal van 3,4k
30% CDR, 40% met CDR boots
75 bonus AD
40 AP
Met ult krijg ik dan: 78 MR en 107 armor
Totaal Armor: 250
Totaal MR: 140
79% AS (Runes, Devourer)

Wat vinden jullie hiervan?
Als je je focussend op teamfights als Jax zou ik gaan voor 2 ad items en 3 tanky. Daarbij valt titanic hydra ook onder de ad items. Deze is IMO ook nuttiger als splitpusher. Daarbij heb je alleen genoeg armor en mr met je ult. Zonder ben je kwetsbaar.
De rest van de items zijn goed op Jax. Dit is wel een build die vrij laat op gang komt.Opsomming voor de items:

Devourer: Beste optie voor Jax. Warrior kan ook als je een slechte start hebt.
IBG: Inruilen voor een trinty als je erg goed gaat. Vroeg bouwen vanwege sheen.
Gunblade: Heb je niet echt nodig met IBG en met trinity maakt het je niet tanky genoeg dus niet bouwen.
Sterak's gage - Als je meer ad nodigt hebt en je hebt al armor en mr. Laat bouwen, tenzij je heel erg fed raakt en de tegenstander heeft nog geen damage.
Titanic Hydra - voor splitpush. Niet bouwen
Maw of Malmortius - Tegen veel Ap. Kan bijna altijd nog aan de build toegevoegd worden.
Randuin's Omen - Tegen crit damage. 3e, 4e of 5e item
Spirit Visage - ook 3e, 4e of 5e item
Frozen Heart - tegen champs die veel AA'ers 3e, 4e of 5e item

Voor de boots zou ik voor mr, armor of swiftness gaan. Voor CDR boots zal ik niet snel gaan maar ik snap het idee erachter. En neem wat armor runes, dat is beter voor je jungle start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:04:
[...]

Ten eerste "weinig" is natuurlijk relatief gezien het aantal potjes dat er per dag gespeeld worden. Er zal alsnog meer dan genoeg data zijn per champion.

Daarnaast is het maar net van welke hypothese je uit gaat.
-Als die "paar" mensen die Nami wél spelen allemaal haar goed kunnen zal het dus veel moeilijker zijn om een S-rank te halen (en dus bij de top paar procent te horen), aangezien je op een (bell) curve wordt beoordeeld.
-Aan de andere kant als iedereen die Nami speelt ontzettend slecht is, maar jij bent een stukje minder slecht, dan zal je opeens een S-rank krijgen.
-En dan kun je daar natuurlijk ook ergens tussenin gaan zitten met je hypothese.

Zo werkt het Amerikaanse cijfersysteem ook. Je wordt beoordeeld ten opzichte van je medeleerlingen. Daarom snappen ze daar vaak ook niet dat er hier geen leerlingen zijn die allemaal tienen halen, want wij kennen dat systeem niet zo strak.

@Xenophoben: Aangezien het per champion (en zelfs per lane) wordt bepaald heeft het juist geen bal te maken met of je wel of geen support speelt. Blijkbaar speel jij een (stuk) betere Blitzcrank dan de gemiddelde blitz speler (volgens het systeem).

Verder maak ik me niet zo druk om het mastery systeem. Die kistjes halen is niet zo moeilijk en over hoe accuraat de beoordeling is valt natuurlijk in den treure te discussiëren. Riot zal uiteindelijk toch moeten uitgaan van iets meetbaars. En iets als "ik zette de hele game de enemy adc onder druk" valt gewoon niet af te lezen in de statistieken.

[ Voor 13% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:00:

Waarom deze items?

Ik ben geen Jax expert, maar dat gezegd hebbende, snap ik het niet helemaal.

Waarom zou je Rageblade hier buiten laten? Op Jax, zeker met Devourer erbij, is dat mega sterk. Hoezo zou je dat op Jax laten liggen?

Als je meer tankyness wilt, kun je beter andere champs spelen of gewoon na Devourer + Rageblade tanky bouwen naar gelang wat de situatie vraagt, zoals de meeste Jax junglers ook doen: Sterak, IBG, Deadman maybe, Spirit Visage, Randuin, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Op zich als je rageblade kan stacken op minions en daarna ult heb je een best sterke ult :3 Ook zal ik deadmans halen, 3e hit ult +Q+W+deadmans+Trinity proc = Auch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
kokkie1 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:41:
[...]

"Every game you play with a champion, you will earn a grade based on how well you performed in comparison to all other players...."

Om in je eigen metafoor te blijven. Jouw cijfer wordt vergeleken met die van de klas niet met de eerdere cijfers die je hebt gehaald. Dus een champion die weinig gespeeld wordt kan wel een hoog "klas gemiddelde" hebben. Dat een champion weinig wordt gespeeld betekend nog niet dat de spelers slecht scoren.
In het geval van Nami:
http://champion.gg/champion/Nami
Nami heeft vrij goede statistieken ten opzichten van andere supports. Ze scoort gemiddeld hoge "cijfers" en het is dus moeilijker om dit te overtreffen dan wanneer je Nunu support gaat. http://champion.gg/champion/Nunu/Support
Nunu staat qua statistieken behoorlijk laag. Weet je hier een goede score op te halen, heb je een hogere kans op een goede grade.
Je hebt gelijk, ik heb dat niet helemaal consequent uitgeschreven. Maar dat doet niets af aan dat statistische voorbeeld nog steeds klopt: als een klas een 6 gemiddeld scoort op basis van 3 cijfers heeft een 4e cijfer van 10 meer impact op dat gemiddelde dan wanneer dit gemiddelde al bestaat uit 6.

Wat je er na zegt klopt wel, maar ook hier heb je data op basis van plat+, toch een behoorlijk niveau. Wat daaronder gebeurt en vanzelfsprekend van mindere kwaliteit is: wordt niet meegenomen. Met andere woorden: die cijfers van champion.gg kunnen ook gekleurd zijn. Sowieso kan je zonder alles te weten geen harde uitspraken doen.
Thormodo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:42:
[...]

Ten eerste "weinig" is natuurlijk relatief gezien het aantal potjes dat er per dag gespeeld worden. Er zal alsnog meer dan genoeg data zijn per champion.
Daarom heb ik ook opzettelijk relatieve, zonder schaal niet kwantificeerbare termen gebruikt "veel" "weinig" "aannemelijk".
Thormodo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:42:
[...]

Daarnaast is het maar net van welke hypothese je uit gaat.
-Als die "paar" mensen die Nami wél spelen allemaal haar goed kunnen zal het dus veel moeilijker zijn om een S-rank te halen (en dus bij de top paar procent te horen), aangezien je op een (bell) curve wordt beoordeeld.
-Aan de andere kant als iedereen die Nami speelt ontzettend slecht is, maar jij bent een stukje minder slecht, dan zal je opeens een S-rank krijgen.
-En dan kun je daar natuurlijk ook ergens tussenin gaan zitten met je hypothese.
Ik ging wat betreft hypothese uit van hetgeen Paragorn had gequote: jou prestatie wordt gemeten naar het gemiddelde van alle andere Nami support's. Aan de ene kant scheef, want een enkele incidentele prestatie wordt vergeleken met een hele reeks. Sowieso zegt een grade enkel iets over je kunde (of geluk) met een champion in een bepaalde game. Derhalve vind ik het opmerkelijk dat een score als 1 1 26 met meerdere pinkwards etc blijkbaar onder het gemiddelde ligt van alle Nami games die gespeeld worden (dus ook de slechte potjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:48:
[...]

Ik ben geen Jax expert, maar dat gezegd hebbende, snap ik het niet helemaal.

Waarom zou je Rageblade hier buiten laten? Op Jax, zeker met Devourer erbij, is dat mega sterk. Hoezo zou je dat op Jax laten liggen?

Als je meer tankyness wilt, kun je beter andere champs spelen of gewoon na Devourer + Rageblade tanky bouwen naar gelang wat de situatie vraagt, zoals de meeste Jax junglers ook doen: Sterak, IBG, Deadman maybe, Spirit Visage, Randuin, etc.
Rageblade is een item dat niet werkt in teamfights, en daar focus ik op.
Als er een teamfight is dan heb zeer zelden je rageblade gestacked en naar mijn ervaring stack je die rageblade net iets te laat. Voor 1vs1 is het geweldig want dan heb je veel meer tijd om die rageblade te stacken. Het is geen splitpush build, dus daar is het ook niet voor nodig.
kokkie1 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:41:
[...]

Als je je focussend op teamfights als Jax zou ik gaan voor 2 ad items en 3 tanky. Daarbij valt titanic hydra ook onder de ad items. Deze is IMO ook nuttiger als splitpusher. Daarbij heb je alleen genoeg armor en mr met je ult. Zonder ben je kwetsbaar.
De rest van de items zijn goed op Jax. Dit is wel een build die vrij laat op gang komt. Opsomming voor de items:
Ja, de build komt wel langzaam op gang, maar je items zijn ook redelijk cheap, zoals Sterak's, devourer, en IBG. Alleen gunblade en Titanic zijn duur. Ik moet even testen of dit zorgelijk is of niet

Ult cooldown zou geen probleem moeten zijn met wat CDR, die is vrij kort namelijk.
Devourer: Beste optie voor Jax. Warrior kan ook als je een slechte start hebt.
IBG: Inruilen voor een trinty als je erg goed gaat. Vroeg bouwen vanwege sheen.
Gunblade: Heb je niet echt nodig met IBG en met trinity maakt het je niet tanky genoeg dus niet bouwen.
Sterak's gage - Als je meer ad nodigt hebt en je hebt al armor en mr. Laat bouwen, tenzij je heel erg fed raakt en de tegenstander heeft nog geen damage.
Titanic Hydra - voor splitpush. Niet bouwen
Maw of Malmortius - Tegen veel Ap. Kan bijna altijd nog aan de build toegevoegd worden.
Randuin's Omen - Tegen crit damage. 3e, 4e of 5e item
Spirit Visage - ook 3e, 4e of 5e item
Frozen Heart - tegen champs die veel AA'ers 3e, 4e of 5e item

Voor de boots zou ik voor mr, armor of swiftness gaan. Voor CDR boots zal ik niet snel gaan maar ik snap het idee erachter. En neem wat armor runes, dat is beter voor je jungle start.
Santee schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:57:
Op zich als je rageblade kan stacken op minions en daarna ult heb je een best sterke ult :3 Ook zal ik deadmans halen, 3e hit ult +Q+W+deadmans+Trinity proc = Auch.
Deadman's Plate, Maw of Malmortius of Spirit Visage is misschien wel betere keuze dan Titanic Hydra.
Dan heb ik nog twee hele sterk items voor damage, namelijk Gunblade en Devourer. Bedankt voor de opties!

Edit: Vraagje, waarom zou je Gunblade niet nodig hebben als je IBG hebt? Gezien de hoeveelheid mixed damage die doet is Gunblade ideaal als lifesteal item. Voor de active koop ik hem in principe niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanthian op 14-04-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:59:
Ik ging wat betreft hypothese uit van hetgeen Paragorn had gequote: jouw prestatie wordt gemeten naar het gemiddelde van alle andere Nami support's.
Dat is niet zozeer een hypothese, maar een feit. ;)
De hypotheses zullen zich moeten richten op de vraag waar dit gemiddelde door beïnvloed wordt.

Er zijn een aantal zaken die het gemiddelde mogelijk beïnvloeden zoals:
-Hoe sterk is een champion.
Als we bijvoorbeeld naar Trundle kijken is het een vrij sterke champion momenteel. Dus veel mensen zullen relatief goed om hem scoren. Blijkbaar gemiddeld zo goed dat Santee's score op Trundle nog niet goed genoeg was voor een S-rank. En dus is zijn prestatie lager dan de top X percentile.
Omgekeerd is dat natuurlijk ook het geval. Met een zwakke champion kan een goede score sneller een S-rank opleveren.
-Hoe doet elke champion het per rank.
Hierbij moet je er ook rekening mee houden dat het zomaar kan dat in brons elke Trundle 30-0 gaat (geen idee verder), dus dat zou het gemiddelde erg kunnen beïnvloeden aangezien je mastery score onafhankelijk van je rank is. Als je vervolgens in gold 10-0 gaat zou het dan zomaar kunnen dat je geen S-rank krijgt. Geen idee verder hoe/of Riot dat recht trek gezien het relatief grote aantal spelers in brons.
-Het type mensen dat bepaalde champions speelt.
Misschien spelen alleen maar heel intelligente spelers Nami en komt daardoor haar score gemiddeld hoger uit. Voor Blitzcrank zou weer het omgekeerde kunnen gelden.
-Hoe vaak wordt een champion gespeeld?
Het klopt dat als de champion minder gespeeld wordt dat het gemiddelde sterker wordt beïnvloed door individuele potjes. Maar dat zegt nog niks over hoe goed champion X spelers over het algemeen scoren. En daarom maakt het eigenlijk niet uit of een champion veel of weinig wordt gespeeld. Zeker omdat weinig nog steeds erg veel is. Dus het is niet zo dat een paar super slechte Nami spelers het gemiddelde opeens heel hard omlaag trekken, wat wel het geval zou zijn als er maar 10 Nami spelers zijn, zoals in je getallenvoorbeeld. Zolang er maar relatief veel goede Nami spelers zijn, moet je een hogere score halen voor een S-rank.

[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:04:
[...]

Rageblade is een item dat niet werkt in teamfights, en daar focus ik op.
Als er een teamfight is dan heb zeer zelden je rageblade gestacked en naar mijn ervaring stack je die rageblade net iets te laat. Voor 1vs1 is het geweldig want dan heb je veel meer tijd om die rageblade te stacken. Het is geen splitpush build, dus daar is het ook niet voor nodig.
Zoals al eerder gezegd, je hebt ook teamfights waarbij je al bijna volledig gestacked erin kan jumpen. En voor zover je niet de main initiate taak als Jax hebt (je hebt bijv een malph top ofzo), is de kans zeer zeker aanwezig dat je stacked raakt in een (extended) teamfight. Maar goed, als je kennelijk Jax specifiek wil bouwen voor teamfights en zijn skirmish/1v1/splitpush potentie minder uitbuit, dan zou ik eerder voor andere jungler kiezen die beter is in teamfights....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:18
Zoals welke jungler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Amumu, malph, seju

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Thormodo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:15:
[...]

Dat is niet zozeer een hypothese, maar een feit. ;)
De hypotheses zullen zich moeten richten op de vraag waar dit gemiddelde door beïnvloed wordt.
Eigenlijk is het slechts een bewering van Rito aangezien er nergens getoetst kan worden, maar goed ;)
Overigens bedoelde ik ook dat ik mijn hypothese daarop gebaseerd had, maar wellicht moet ik wat uitgebreider schrijven.
Thormodo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:15:
[...]
Het klopt dat als de champion minder gespeeld wordt dat het gemiddelde sterker wordt beïnvloed door individuele potjes. Maar dat zegt nog niks over hoe goed champion X spelers over het algemeen scoren.
Daarom zei ik toch ook dat je op basis van wat bekend is niets kan concluderen? Er zijn te veel onbekende variabelen. Het is enkel een feit dat uitschieters gemiddelden sterker beïnvloeden bij een kleinere onderzoekspopulatie dan omgekeerd. Op basis daarvan acht ik het aannemelijk met minder populaire spelers makkelijker is om een hogere grade te halen. Daarbij ga ik voor het gemak maar uit dat voor ieder goed potje er ook vast ergens iemand is die een slecht potje speelt. Hoe goed/slecht? Ja geen idee, want daar zijn dus geen cijfers van bekend, buiten de Champion.gg data die slechts plat+ meeweegt. Een beperkte groep spelers.

Dat mijn aanname wetenschappelijk nogal zwak is: eens, maar dat ligt meer aan het ontbreken van data om een en ander fatsoenlijk te funderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Yup dat zijn prima teamfight orientated junglers. Of J4, Gragas, etc.

Al zou ik oppassen met Malph jungle, want dan lever je buiten zijn ult wel aardig wat in op de early en mid game (ganks).

[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 14-04-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
JapieTalent schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:15:
Het is enkel een feit dat uitschieters gemiddelden sterker beïnvloeden bij een kleinere onderzoekspopulatie dan omgekeerd. Op basis daarvan acht ik het aannemelijk met minder populaire spelers makkelijker is om een hogere grade te halen.
Nog altijd net zo aannemelijk (gezien het gebrek aan data) als dat het omgekeerde waar is, dus dat het juist moeilijker is om een hogere grade te halen door relatief veel uitschieters naar boven. :P

De hoofdvraag is waarom een champion minder populair is. In jouw situatie zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat het komt omdat het een zwakkere champion is, die dus automatisch lagere scores haalt.
Maar er zijn nog wel meer redenen te bedenken waarom bepaalde champions weinig gespeeld worden, bijvoorbeeld omdat ze een hogere skillcap hebben.

Het is maar net hoe het kwartje valt, afhankelijk van een heleboel factoren (waarvan er een paar in mijn eerdere opsomming staan).

[ Voor 35% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Thormodo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:59:
[...]
Het is maar net hoe het kwartje valt
Correctie: het is maar net hoe je het ziet.

Of is dat kwartje nog niet gevallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
[...]

Nog altijd net zo aannemelijk (gezien het gebrek aan data) als dat het omgekeerde waar is, dus dat het juist moeilijker is om een hogere grade te halen door relatief veel uitschieters naar boven. :P
Gevoelsmatig zeg ik dat de kans dat hetgeen jij nu stelt waar is (over alle gespeelde games van bronze tot diamond), mij kleiner lijkt dan hetgeen ik stelde. Ik kan me namelijk slecht voorstellen dat één bepaalde champ over alle tiers dusdanig betere stats haalt dan andere champs in dezelfde role, terwijl de playrate relatief laag blijft (voor zover champion.gg een goed beeld geeft). Dit betekent overigens niet dat wat jij zegt niet kan kloppen.

Maar daar houd ik het bij, want het is me weer pijnlijk duidelijk geworden waarom statistiek en ik maar tot op zekere hoogte vrienden zijn. Als het ietwat complex wordt kan ik op basis van enigszins nadenken wel nagaan in welke richting het antwoord zit, maar de logische onderbouwing erbij uitschrijven blijft lastig.
[...]

De hoofdvraag is waarom een champion minder populair is. In jouw situatie zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat het komt omdat het een zwakkere champion is, die dus automatisch lagere scores haalt.
Maar er zijn nog wel meer redenen te bedenken waarom bepaalde champions weinig gespeeld worden, bijvoorbeeld omdat ze een hogere skillcap hebben.
Wat Nami betreft is het naar mijn idee vooral hoe squishy ze is icm. de skillshots. Raak je de bubbles niet heb je nauwelijks toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Nieuws voor degenen hier die nog altijd uitzien naar de komst van solo/duo queue naast huidige dynamic queue...

...kans is groter dat het er niet gaat komen dan wel:

http://na.leagueoflegends...e-sandbox-and-league-2016

Wat betreft de afwijzing van een sandbox mode geven ze min of meer toe er een beetje naast te hebben gezeten, maar dat betekent niet dat het nu er snel aan zit te komen. Het team dat hiervoor verantwoordelijk zou zijn heeft kennelijk nog een andere hogere prioriteit. Kortom, sandbox-mode is voorlopige niet in zicht, en Rito kennende blijft dat vermoedelijk ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 02:20:
Nieuws voor degenen hier die nog altijd uitzien naar de komst van solo/duo queue naast huidige dynamic queue...

Wat betreft de afwijzing van een sandbox mode geven ze min of meer toe er een beetje naast te hebben gezeten, maar dat betekent niet dat het nu er snel aan zit te komen. Het team dat hiervoor verantwoordelijk zou zijn heeft kennelijk nog een andere hogere prioriteit. Kortom, sandbox-mode is voorlopige niet in zicht, en Rito kennende blijft dat vermoedelijk ook zo.
Ja, dat zat er natuurlijk aan te komen.
Ze blijven tenminste wel communiceren, maar dit seizoen gaan we geen Solo Q meer zien.
Persoonlijk vermaak ik me ook in Dynamic Q, alleen die queue tijden zijn soms wel lang, tot 4 á 5 minuten soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Voor een game die zoveel exposure haalt uit de LCS en andere grote competitieve toernooien doen ze maar bar weinig om het spel daadwerkelijk competitief te maken. :/

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Wel grappig dat ze niets zeggen over het replay systeem :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren paar leuke games gehad op normal
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wForxw5.png

AP bruiser Zac is ook iets wat ik vaker moet proberen.
Het beviel goed dat potje.

Mijn nieuwe Jax build heb ik ook geprobeerd. (een loss)
De tankyness bevalt mij wel, maar aan de andere kant mis je ook wat damage.
Ik moet het wat meer spelen om zien of het echt was is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0

Vind het wel mooi hoe de Riot mensen worden gebashed.
Zowel door low elo mensen als high elo mensen.
Geef ze geen ongelijk, riot heeft het alleen over dia en hoger in de comments 8)7 alsof 70+% van lol niet bestaat.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:48:
[...]

Geef ze geen ongelijk, riot heeft het alleen over dia en hoger in de comments 8)7 alsof 70+% van lol niet bestaat.
Maak daar maar gerust 95% van. Weet de exacte cijfers op dit moment niet, maar ik kan me herinneren dat ik "vroeger" eens een chart heb gezien waarin de opbouw per tier in percentages werd weergegeven en Diamond+ was slechts 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
JapieTalent schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:06:
[...]

Maak daar maar gerust 95% van. Weet de exacte cijfers op dit moment niet, maar ik kan me herinneren dat ik "vroeger" eens een chart heb gezien waarin de opbouw per tier in percentages werd weergegeven en Diamond+ was slechts 5%.
Tis nog minder namelijk 1,8% (bron: http://www.leagueofgraphs.com/nl/rankings/rank-distribution). Maar goed ze hadden een wachttijd van een uur toen dynamic queue uitkwam, dat hier iets aan gedaan moet worden lijkt mij logisch.

Ook de prioriteit van ".. improving the solo player experience against premades,..'' geldt voor een kleine groep spelers.
"The number of people playing in premades is the highest we’ve seen in League’s history and 98.6% of the time, premades of 4 or 5 teammates are being matched against a premade of the same size (most of the 1.4% with more divergent premade sizes come from very high and very low MMR ranges). Teams made of solos and duos are matched against a premade 4 or premade 5 only 0.21% of the time, and players queueing solo get teamed up with 4 man premades 3% of the time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Martin0 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:48:
[...]

Ze hebben het nier perse alleen over dia en hoger...dat was slechts in reactie op een comment van een dia speler die o.m. klaagde over de relatief lange queue times. En dat is terecht, want voor hen is de queue tijd nog veel erger dan bij ons (plebs).
Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste