gisteren weer de nodige portie frustratie gehad... Een game waar ik 35-3 stond met master yi en we gewoon verloren... Einde van de rit : 35 kills voor ons en 40 voor hun.
Ik heb meerdere keren botlane naar mijn hand kunnen zetten maar zodra we dan uit laning fase komen en bvb een solo lane heeft lopen feeden of ze hebben een betere teamfight comp dan ben je nog het bokje.Xanthian schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:02:
[...]
Als ik jou was zou ik toch focussen op één andere lane. Neem bijvoorbeeld top, die is nog wel het makkelijkst vergeleken de rest. Neem daarnaast een paar makkelijke champions zoals Garen, Nautilus of Malphite en je zult zien dat je na wat oefenen best wel kan carryen. Want ik kan mij voorstellen dat dit als support zijnde in bronze gewoon lastig is.
Kies voor top de rollen top/jungle of top/mid, dan krijg je in de meeste gevallen gewoon top.
De 8 lose streak is natuurlijk ook deels aan mijzelf, ik heb deze games niet kunnen turnen, we gedeeltelijk waar we het op het eind als nog trowen door 1 slechte teamfight of hun team krijgt hun powerspike die groter is dan onze.
Ik probeer de laatste tijd ook meer focus te leggen op solo lanes echter doe ik dit in normals en het feit dat ik maar 1 game per dag kan spelen helpt hierin ook niet natuurlijk.(kleine die pas rond 8 op bed ligt en een vriendin die perse 1 of 2 afleveringen doctor who wilt kijken waardoor het zo 10 uur is en ik op tijd naar bed wil omdat ik vroeg op moet omdat ik bijna iedere dag 1 uur moet rijden richting mijn werk).
Zo heb ik laatst een game als ADC(mijn slechtste rol ever!!!) de bot lane gewonnen en zo verder gesnowballt zodat we konden winnen(natuurlijk was dit dan een normal XD)
Dus je had 0 assists? Probeer te groupen en anderen uit je teams kills te geven, als jij 12-0 of 15-0 staat maakt het niet veel verschil, voor je allies is het een wereld van verschil.Xenophoben schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:43:
gisteren weer de nodige portie frustratie gehad... Een game waar ik 35-3 stond met master yi en we gewoon verloren... Einde van de rit : 35 kills voor ons en 40 voor hun.
Met zo'n score heb je er eigenlijk voor gezorgd dat je 1 tegen 5 speelde. Van die 35 keer zal het vast wel een keer of 10 voorgekomen zijn dat je had kunnen stoppen met hitten om je adc de kill te geven?Xenophoben schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:43:
Dat is inderdaad de les die ik er uit gehaald heb ( speel pas een maandje )
Was overigens de eerste keer dat dit gebeurde...
Op zich kan het, maar dan moet jij behoorlijk goed spelen en weten wanneer je moet ingaan en wanneer niet of je verliest de game.Xenophoben schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:55:
Ook moet je team dan weten wat ze moeten doen. Soms heb ik ook eens dat ik m'n lane hard verlies maar de game alsnog win omdat mijn team weet wat we doen en omdat ik gewoon de aandacht van iedereen trek, de frontline ben en m'n backline mooi opruimt als ik dood ben.
Als je echter een team hebt die niet weet wat ze doen en enkel jij bent fed, je maakt een fout en gaat dood, tja, dan is het gewoon gg.
Als je na een maand spelen 35-3 gaat met Yi, respect hoor.Xenophoben schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:55:
Ero-Sensei schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:54:
[...]
Met zo'n score heb je er eigenlijk voor gezorgd dat je 1 tegen 5 speelde. Van die 35 keer zal het vast wel een keer of 10 voorgekomen zijn dat je had kunnen stoppen met hitten om je adc de kill te geven?
Dit is wel iets te makkelijkSantee schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:49:
[...]
Dus je had 0 assists? Probeer te groupen en anderen uit je teams kills te geven, als jij 12-0 of 15-0 staat maakt het niet veel verschil, voor je allies is het een wereld van verschil.
We hebben de game niet gezien, dus je kan niet op basis van een 35-3 score ofzo zeggen: oh nou, dan had je beter wat kills aan je teammates moeten gunnen, want dan was het héél anders gegaan.
Op zich is dat wel een terecht punt, maar ja, hoe vaak zijn het echt van die 'killsteals' geweest? Kills op Yi...prima denk ik dan. Er is ook nog zoiets als kill secure...
En dan nog. Als een team een 35-3 Yi niet in stelling kan brengen om te winnen....
Vergeet niet dat er waarsch heel wat assists zijn ontvangen door teammembers, dankzij die 35 kills van Yi. Dat genereert ook aardig wat team gold...
als ik ga zoeken kom ik op een 33/10/3 yi game van 'sjefkebakfiets', waarbij het gold en xp in het enemy team stukken gelijkmatiger verdeeld is dan in z'n eigen team. De 'assists' opmerking snijdt wat dat betreft hout denk ik.Koekiemonsterr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:47:
[...]
[...]
Dit is wel iets te makkelijk![]()
We hebben de game niet gezien, dus je kan niet op basis van een 35-3 score ofzo zeggen: oh nou, dan had je beter wat kills aan je teammates moeten gunnen, want dan was het héél anders gegaan.
Op zich is dat wel een terecht punt, maar ja, hoe vaak zijn het echt van die 'killsteals' geweest? Kills op Yi...prima denk ik dan. Er is ook nog zoiets als kill secure...
En dan nog. Als een team een 35-3 Yi niet in stelling kan brengen om te winnen....
Vergeet niet dat er waarsch heel wat assists zijn ontvangen door teammembers, dankzij die 35 kills van Yi. Dat genereert ook aardig wat team gold...
hoewel, 47/54/53 vs 54/47/68 lijkt niet een vreselijk groot verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door JoeBravo op 06-04-2016 14:11 ]
Dit doet mij denken aan de game van gisteren waar ik 14/1/10 stond met Rammus Jungle.
Leuke score, maar Rammus heeft al die kills niet nodig. Gelukkig waren de andere sterk genoeg om de damage te leveren die er nodig was.
Met dit aantal kills is het leuk dat je niet te kill bent, maar zoveel damage doet Rammus nou ook weer niet in zijn eentje. Zelfs met 14 kills heb ik maar 10k aan damage gedaan terwijl onze Viktor voor bijna 25K damage had gedaan.
Het valt mij op dat Volibear weer eens bovenaan staat als jungler met de hoogste winrate.
Die is al die tijd ongeschonden door door de hele serie nerfs gekomen. Want items zoals Titanic Hydra, Frozen Hearth, Maw of Malmortius en Zz'Rot bouwt hij in principe niet. Ik vermoed dat er voor hem ook wel weer een nerf komt, jammer.
Leuke score, maar Rammus heeft al die kills niet nodig. Gelukkig waren de andere sterk genoeg om de damage te leveren die er nodig was.
Met dit aantal kills is het leuk dat je niet te kill bent, maar zoveel damage doet Rammus nou ook weer niet in zijn eentje. Zelfs met 14 kills heb ik maar 10k aan damage gedaan terwijl onze Viktor voor bijna 25K damage had gedaan.
Het valt mij op dat Volibear weer eens bovenaan staat als jungler met de hoogste winrate.
Die is al die tijd ongeschonden door door de hele serie nerfs gekomen. Want items zoals Titanic Hydra, Frozen Hearth, Maw of Malmortius en Zz'Rot bouwt hij in principe niet. Ik vermoed dat er voor hem ook wel weer een nerf komt, jammer.
was op altJoeBravo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:07:
[...]
als ik ga zoeken kom ik op een 33/10/3 yi game van 'sjefkebakfiets', waarbij het gold en xp in het enemy team stukken gelijkmatiger verdeeld is dan in z'n eigen team. De 'assists' opmerking snijdt wat dat betreft hout denk ik.
hoewel, 47/54/53 vs 54/47/68 lijkt niet een vreselijk groot verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 06-04-2016 14:40 ]
Iemand die de Radar Stats for LoL app gebruikt hier overigens? moet zeggen dat daar best een hoop leuke informatie uit te halen valt. Dat m'n winrate na 10 uur 's avond's praktisch 0,0 is bijvoorbeeld
Ik heb dit best vaak met een vriend wie ik speel, hij gaat tanky jungle, maar met beetj pech pakt hij kills op Sejuani omdat ik net cooldowns heb (op Katarina bijvoorbeeld) en je wilt wanneer je kan echt de kills aan Kat geven, die 100-150g voor assists is niet zoveel, vaak verliest je tijdens de ganks al aardig wat gold aan minions die je mist, waardoor je wel voor op je lane opponents komt, maar niet zozeer tegenover de rest van de spelers.
Op yi is het een ander verhaal, je kan wel snowballen en wil wel 10-15 kills, zo heeft een vriend van mij gister een game van ons nog keihard gecarried op Yi: http://matchhistory.euw.l...907/28353486?tab=overview
Ik had ook nog meer dmg dan Ashe in die game.
Een ding dat je wel moet bedenken, als jij alleen kills pakt en denkt dat dat genoeg is om de game te winnen zit je ook heel fout, geen idee welke elo je speelt. Maar probeer als je fed bent je team te laten groepen, gebruik pings, typ in de chat, group and mid, I'm strong oid. Push samen towers, pak dragon/Baron als je de kans hebt (geen baron throws aub).
Als je 35 kills hebt heb je dit denk ik niet gedaan, ik zie het heel vaak in low elo, mensen pakken 4 kills, zijn low, recallen en de rest van het team loopt maar doelloos te farmen. Dan zit je ineens op minuut 40, word je 1x geaced en end de tegenstander ineens de game.
Op yi is het een ander verhaal, je kan wel snowballen en wil wel 10-15 kills, zo heeft een vriend van mij gister een game van ons nog keihard gecarried op Yi: http://matchhistory.euw.l...907/28353486?tab=overview
Ik had ook nog meer dmg dan Ashe in die game.
Een ding dat je wel moet bedenken, als jij alleen kills pakt en denkt dat dat genoeg is om de game te winnen zit je ook heel fout, geen idee welke elo je speelt. Maar probeer als je fed bent je team te laten groepen, gebruik pings, typ in de chat, group and mid, I'm strong oid. Push samen towers, pak dragon/Baron als je de kans hebt (geen baron throws aub).
Als je 35 kills hebt heb je dit denk ik niet gedaan, ik zie het heel vaak in low elo, mensen pakken 4 kills, zijn low, recallen en de rest van het team loopt maar doelloos te farmen. Dan zit je ineens op minuut 40, word je 1x geaced en end de tegenstander ineens de game.
Trouwens terugkomend op mijn verloren game van gisteren.
Wat mij van te voren opviel aan deze game was dat de enemy bestond uit: bronze 1, unranked, silver 3, bronze 4 en bronze 2.
En ons team bronze 3(ik), unranked, bronze 3, bronze 2 en bronze 1.
Hoe in blue hell kan een silver 3 in deze game belanden(zo ver ik kon zien waren er geen premades)
Wat mij van te voren opviel aan deze game was dat de enemy bestond uit: bronze 1, unranked, silver 3, bronze 4 en bronze 2.
Hoe in blue hell kan een silver 3 in deze game belanden(zo ver ik kon zien waren er geen premades)
Just out of curiosity, maar premades kun je toch niet meer zien? (via lolnexus oid)Martin0 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:51:
Daarnaast doen spelers in zilver niet veel onder qua mechanics dan brons spelers, echter beginnen zij betere beslissingen te nemen en kunnen ze vaker leren van fouten. Naar mijn idee dan.
[ Voor 24% gewijzigd door DiEPVRiEZERRRRR op 06-04-2016 15:15 ]
lolskill ook niet meer jammer genoeg, maar vaak hebben premades de zelfde club tagDiEPVRiEZERRRRR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:14:
[...]
Just out of curiosity, maar premades kun je toch niet meer zien? (via lolnexus oid)
Daarnaast doen spelers in zilver niet veel onder qua mechanics dan brons spelers, echter beginnen zij betere beslissingen te nemen en kunnen ze vaker leren van fouten. Naar mijn idee dan.
Goed punt, zo niet aan gedachtMartin0 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:16:
[...]
lolskill ook niet meer jammer genoeg, maar vaak hebben premades de zelfde club tag
Ik queue regelmatig met anderen, ben echter niet lid van een groep.
Als iemand mij een invite kan sturen voor de Tweakers groep, zou ik daar dankbaar voor zijn
IGN: random1zer
idem voor mij: IGN JoerojinDiEPVRiEZERRRRR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:18:
[...]
Goed punt, zo niet aan gedacht![]()
Ik queue regelmatig met anderen, ben echter niet lid van een groep.
Als iemand mij een invite kan sturen voor de Tweakers groep, zou ik daar dankbaar voor zijn![]()
IGN: random1zer
Kindred gekocht en na één custom game tot de conclusie gekomen dat zijn kit niet zo moeilijk is als men zegt.
http://matchhistory.euw.l...962/32061125?tab=overview
Eerste normale game met Kindred, vond het nog best prima gaan. Positionering van de ult is één keer fout gegaan en helaas wil men nog wel eens direct uit je ult flashen en dan alsnog instant dood gaan.
Eerste normale game met Kindred, vond het nog best prima gaan. Positionering van de ult is één keer fout gegaan en helaas wil men nog wel eens direct uit je ult flashen en dan alsnog instant dood gaan.
Simpel: zijn elo is kennelijk een stuk lager dan zijn daadwerkelijke silver 3 rating. Misschien is ie geboost, account overgekocht, of gewoon veel verloren en daardoor is zijn elo geduikeld....Martin0 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:51:
Maar goed, een paar divisions hoger of lager dan het gemiddelde is ook niet zo heel vreemd verder. Komt wel vaker voor. Eigenlijk zou het natuurlijk veel beter zijn dat je als bronze 3 enkel met andere bronze 3's wordt gematched, maar goed, dat systeem is er helaas niet.
En dan nog, een silver 3 notering zegt helemaal niks over hoe goed of slecht ie is, of dat ie beter zou moeten zijn dan jullie bronze niveau.
Meh, ze blijft enorm squishy en dat blijft tricky. Daarnaast ben je wat betreft je effectiviteit betreft enorm afhankelijk van je marks. Voor hetzelfde geld spawned deze constant in je enemy jungle, dan krijg je het een stuk lastiger om die extra damage te verzamelen.DiEPVRiEZERRRRR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:21:
Kindred gekocht en na één custom game tot de conclusie gekomen dat zijn kit niet zo moeilijk is als men zegt.
Enorm potentieel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn games haar vrij weinig zie. En op basis van de Kindreds die ik dan wel zie, kan ik daar niet anders dan blij om zijn
Ik weet niet welke divisie je speelt, maar de spelers die ik over het algemeen tegenkom weten de wat lastigere champions (Elise, Nidalee, Lee om er een paar te noemen) gewoon niet te spelen. Zo kom ik spelers tegen die Nidalee jungle kiezen om daarna na elke speer die ze raken er maar in te duiken.JapieTalent schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:38:
[...]
Meh, ze blijft enorm squishy en dat blijft tricky. Daarnaast ben je wat betreft je effectiviteit betreft enorm afhankelijk van je marks. Voor hetzelfde geld spawned deze constant in je enemy jungle, dan krijg je het een stuk lastiger om die extra damage te verzamelen.
Enorm potentieel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn games haar vrij weinig zie. En op basis van de Kindreds die ik dan wel zie, kan ik daar niet anders dan blij om zijn
Ik hekel er echt aan als iemand Lee picked. Ik heb in het afgelopen half jaar 2/3 games gehad waarbij een Lee Sin solo carry deed, paar keer dat die nog vrij nuttig was, maar echt 10-15 games dat hij gewoon geen goede early game presence had of gewoon niks deed late game. Mid/late game is Lee puur een picker met Q W R of Q flash R op een adc ofzo, als je dat niet kan ben je USELESS. Veel mensen die Lee spelen kunnen dit niet, ook niet in mid/high Plat eloDiEPVRiEZERRRRR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:33:
[...]
Ik weet niet welke divisie je speelt, maar de spelers die ik over het algemeen tegenkom weten de wat lastigere champions (Elise, Nidalee, Lee om er een paar te noemen) gewoon niet te spelen. Zo kom ik spelers tegen die Nidalee jungle kiezen om daarna na elke speer die ze raken er maar in te duiken.

Precies, daarom speel ik nooit Lee. Wil eerst tijd spenderen in normals om de bekende Lee plays te maken.Santee schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:47:
[...]
Ik hekel er echt aan als iemand Lee picked. Ik heb in het afgelopen half jaar 2/3 games gehad waarbij een Lee Sin solo carry deed, paar keer dat die nog vrij nuttig was, maar echt 10-15 games dat hij gewoon geen goede early game presence had of gewoon niks deed late game. Mid/late game is Lee puur een picker met Q W R of Q flash R op een adc ofzo, als je dat niet kan ben je USELESS. Veel mensen die Lee spelen kunnen dit niet, ook niet in mid/high Plat elo
Ik moet zeggen dat ik met champions als Nidalee en Elise zo veel gespeeld heb, dat ik daar sporadisch een feilloze game mee speel. Lee is naar mijn idee dus ook een champion waar je 100+ games op moet spelen om constant zo te spelen.
Correctie: Elise hoort niet in dat rijtje thuis. Zo lastig is ze echt niet hoor.DiEPVRiEZERRRRR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:33:
Ik weet niet welke divisie je speelt, maar de spelers die ik over het algemeen tegenkom weten de wat lastigere champions (Elise, Nidalee, Lee om er een paar te noemen) gewoon niet te spelen. Zo kom ik spelers tegen die Nidalee jungle kiezen om daarna na elke speer die ze raken er maar in te duiken.
Lee en Nida met je eens. Vooral Nida jungle is vaak huilen met de pet op...zal verder gaan namen noemen
Ik heb er 1 of 2 games mee gespeeld toen ze nog OP was en die champ ligt mij dan gewoon niet denk ik. Ik vond het een hele tricky jungler om te spelen.Koekiemonsterr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:52:
[...]
Correctie: Elise hoort niet in dat rijtje thuis. Zo lastig is ze echt niet hoor.
Vicariously I live while the whole world dies
Elise haar kit maakt haar een goede en simpele jungler, cacoon + rest van je abilities + abilities van je mid laner bvb en je hebt een kill. mislukt de gank, repel naar een minion in lane die nog binnen je range valt en je bent safe.Vicarious schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:32:
[...]
Ik heb er 1 of 2 games mee gespeeld toen ze nog OP was en die champ ligt mij dan gewoon niet denk ik. Ik vond het een hele tricky jungler om te spelen.
Opzich een type jungler voor mij, high base damage + build redelijk tanky en je hebt een escape
1 a 2 games is natuurlijk ook ruim voldoende om een champion inside & out te kennen en onder de knie te hebben..Vicarious schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:32:
[...]
Ik heb er 1 of 2 games mee gespeeld toen ze nog OP was en die champ ligt mij dan gewoon niet denk ik. Ik vond het een hele tricky jungler om te spelen.
Met deze woorden kun je elke champion als goede jungler/ganker presenteren. "Laat je mid engagen, gebruik je abilities voor damage en je hebt een kill".Martin0 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:47:
[...]
Elise haar kit maakt haar een goede en simpele jungler, cacoon + rest van je abilities + abilities van je mid laner bvb en je hebt een kill. mislukt de gank, repel naar een minion in lane die nog binnen je range valt en je bent safe.
Opzich een type jungler voor mij, high base damage + build redelijk tanky en je hebt een escape
Overigens engage je lang niet altijd (eerder gewoon niet tenzij je 100% zeker weet dat je je cocon raakt en de enemy geen flash of escape heeft) in human form. Anders gewoon in spider form ganken en je laner laten engagen, evt met rappel gapclosen, je shit doen en als ze wegdashen/flashen pas je cocoon gebruiken om een veel hogere kans op een follow up en kill secure te hebben.
Ik vind overigens persoonlijk dat je shapeshifting champions per definitie niet simpel kunt noemen. Alleen de extra form en abilities geven een extra laag van complexiteit en decision making mee dat ze automatisch in een andere tier zet als het gaat om skillcap ten opzichte van andere entry level champions/junglers.
Zoals jij t zegt is t ook nog niet gezegd dat de gank lukt, daarnaast ben je dan ook nog afhankelijk van welke midlaner er staat, heb je bvb een kata ben jij de gene die de engage moet doen omdat jij de cc hebt waar kata 0,0 cc heeft.Recrush schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:47:
[...]
1 a 2 games is natuurlijk ook ruim voldoende om een champion inside & out te kennen en onder de knie te hebben..
[...]
Met deze woorden kun je elke champion als goede jungler/ganker presenteren. "Laat je mid engagen, gebruik je abilities voor damage en je hebt een kill".
Overigens engage je lang niet altijd (eerder gewoon niet tenzij je 100% zeker weet dat je je cocon raakt en de enemy geen flash of escape heeft) in human form. Anders gewoon in spider form ganken en je laner laten engagen, evt met rappel gapclosen, je shit doen en als ze wegdashen/flashen pas je cocoon gebruiken om een veel hogere kans op een follow up en kill secure te hebben.
Ik vind overigens persoonlijk dat je shapeshifting champions per definitie niet simpel kunt noemen. Alleen de extra form en abilities geven een extra laag van complexiteit en decision making mee dat ze automatisch in een andere tier zet als het gaat om skillcap ten opzichte van andere entry level champions/junglers.
Karma is echt heerlijk om als 'support' te spelen. En dan support als in de zin van; meer AP hebben dan de mid-laner
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Lol kreeg laatst (in een bot game dat wel) karma mid, no f*** off go support karma is a support blah blah blah.MonkeySleeve schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:53:
Karma is echt heerlijk om als 'support' te spelen. En dan support als in de zin van; meer AP hebben dan de mid-laner
Deed uit eindelijke 3 keer meer damage to champions dan deze toplaner xD
Echt heerlijk, ult+Q, dan je W en eventueel E om dichtbij te komen. En maar blijven auto attacken voor de coolsdowns.Martin0 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:55:
[...]
Lol kreeg laatst (in een bot game dat wel) karma mid, no f*** off go support karma is a support blah blah blah.
Deed uit eindelijke 3 keer meer damage to champions dan deze toplaner xD
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Maar hij had het erover dat het ging om Nida's die hun speer LANDEN dat is uiteraard al een enorm verschil met een bepaalde Nida die wij kennen.Koekiemonsterr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:52:
[...]
Correctie: Elise hoort niet in dat rijtje thuis. Zo lastig is ze echt niet hoor.
Lee en Nida met je eens. Vooral Nida jungle is vaak huilen met de pet op...zal verder gaan namen noemen
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Medio Gold op het moment.DiEPVRiEZERRRRR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:33:
[...]
Inderdaad, wat een prutser is datDamien schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:22:
[...]
Maar hij had het erover dat het ging om Nida's die hun speer LANDEN dat is uiteraard al een enorm verschil met een bepaalde Nida die wij kennen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In season 5 veel renekton gespeeld, nu weer eventjes opgepakt.
Maar ik heb het gevoel dat hij niet meer de early powerhouse is van vroeger. je wordt outtrade door zoveel champs early...
Maar ik heb het gevoel dat hij niet meer de early powerhouse is van vroeger. je wordt outtrade door zoveel champs early...
Komt omdat een hoop tanky champs hogere base damage hebben gekregen en renekton ergens achteraan dwarrelt qua buffs.Vertor schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:51:
Wil je powerpicks op top: Trundle, poppy, naut en malph
Hoe build je hem? Renekton is niet meer top tier zoals hij ooit geweest is maar afhankelijk van je build kan je er wel nog makkelijk mee carrien als je weet wat je doet.Vertor schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:51:
Dit support stukje. Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg impact heb (in any rol):Koekiemonsterr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:05:
[...]
Tja, die pech van klote teammates kun je absoluut hebben, maar een 8 loss streak is wel iets teveel van het slechte...Dan ben je zelf duidelijk ook niet in staat om écht impact te hebben game (of in ieder geval de bot lane in eerste instantie) naar je hand te zetten.
Persoonlijk vind ik supp daarvoor ook één van de minste ideale rollen; ik ga liever voor solo lane om de game eigenhandig te kunnen carryen, zodat ik ook niet afhankelijk ben van de grillen van de random adc naast je....
Maar goed, support mains zullen het wellicht oneens zijn met de stelling dat je met supp role niet zoveel impact kan hebben. En op zich hebben ze dan ook wel een punt. Dus je zult je jezelf echt moeten gaan verbeteren als supp.
Ik speel nu 2 seizoenen support, voornamelijk Morgana vorig seizoen en voornamelijk Leona en Braum dit seizoen. Ik ben eens gaan kijken naar mijn stats over een langere periode. Wat bleek nou; de potjes dat ik 1tot3/6/11tot13 ga in de eerste 40 minuten wordt er over het algemeen gewonnen. Als ik meer dood ga dan wordt de game over het algemeen verloren. Dat betekent dat ik nu door heb dat de botlane in het begin niet goed gaat = meer dood dan 6 keer met een niet gefeede ADC/mid (en dus waarschijnlijk mid/end-game) , ik eerder probeer mijn speelstijl aan te passen. Dat levert weer een hogere kans om te winnen.
Wat ik probeer te zeggen, check eens je potjes en probeer een analyse te doen waar het fout gaat om eens te kijken waar je kan verbeteren. Het mooiste is ook nog dat de feedback die we hier krijgen hieraan mee helpt
Old school gamer met een lag en een traan.
hmm, ik heb hem niet meer veel gespeeld, maar het viel mij gewoon op.Death1ord schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:41:
[...]
Hoe build je hem? Renekton is niet meer top tier zoals hij ooit geweest is maar afhankelijk van je build kan je er wel nog makkelijk mee carrien als je weet wat je doet.
Meestal rush naar tiamat, voor reset W.
Daarna cage voor de HP boost.
dan meestal cleaver of meer tank/afhankelijk van de game
Hou je dit handmatig bij of hoe doe je deze analyse?Pete_Sampras schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:50:
[...]
Dit support stukje. Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg impact heb (in any rol):
Ik speel nu 2 seizoenen support, voornamelijk Morgana vorig seizoen en voornamelijk Leona en Braum dit seizoen. Ik ben eens gaan kijken naar mijn stats over een langere periode. Wat bleek nou; de potjes dat ik 1tot3/6/11tot13 ga in de eerste 40 minuten wordt er over het algemeen gewonnen. Als ik meer dood ga dan wordt de game over het algemeen verloren. Dat betekent dat ik nu door heb dat de botlane in het begin niet goed gaat = meer dood dan 6 keer met een niet gefeede ADC/mid (en dus waarschijnlijk mid/end-game) , ik eerder probeer mijn speelstijl aan te passen. Dat levert weer een hogere kans om te winnen.
Wat ik probeer te zeggen, check eens je potjes en probeer een analyse te doen waar het fout gaat om eens te kijken waar je kan verbeteren. Het mooiste is ook nog dat de feedback die we hier krijgen hieraan mee helpt
Gewoon op een site als lolking.com, lolskill etc.Remcoww schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:04:
[...]
Hou je dit handmatig bij of hoe doe je deze analyse?
Ik heb het gecheckt op lolking inderdaad. Ik tikte in mijn vorige reactie 40 minuten maar dit moet 30 minuten zijn.
Laatste support scores:
4-12-29 51min WIN
2-5-18 29min WIN
4-5-17 41min WIN
1-5-7 30min LOSS
2-6-9 30min LOSS
3-5-19 30min WIN
2-9-5 29min LOSS
1-0-12 21min WIN
Grappig dat het scoreverloop best hetzelfde is, waarbij de bovenste twee losses volgens mij surrenders waren, die niet door mij geïnitieerd werden
Wel allemaal in Bronze normals btw
Ook allemaal met Leona.
Laatste support scores:
4-12-29 51min WIN
2-5-18 29min WIN
4-5-17 41min WIN
1-5-7 30min LOSS
2-6-9 30min LOSS
3-5-19 30min WIN
2-9-5 29min LOSS
1-0-12 21min WIN
Grappig dat het scoreverloop best hetzelfde is, waarbij de bovenste twee losses volgens mij surrenders waren, die niet door mij geïnitieerd werden
Wel allemaal in Bronze normals btw

[ Voor 6% gewijzigd door Pete_Sampras op 07-04-2016 16:36 ]
Het is wel Master Yi hé.Remcoww schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:47:
[...]
Als je na een maand spelen 35-3 gaat met Yi, respect hoor.
His skills are inferior
"Don't let your dreams be memes"
Leona is daarin ook wel erg sterk en een game changer als het komt op de botlane, 1 goede engage kan een losing lane dan omdraaien naar een winning lane en daarbij een 2 a 3 seconde stun(als je ze bij elkaar op telt) kan al voldoende zijn om de enemy adc of support te killen.Pete_Sampras schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:13:
Ik heb het gecheckt op lolking inderdaad. Ik tikte in mijn vorige reactie 40 minuten maar dit moet 30 minuten zijn.
Laatste support scores:
4-12-29 51min WIN
2-5-18 29min WIN
4-5-17 41min WIN
1-5-7 30min LOSS
2-6-9 30min LOSS
3-5-19 30min WIN
2-9-5 29min LOSS
1-0-12 21min WIN
Wel allemaal in Bronze normals btwOok allemaal met Leona.
Houd deuren en ramen gesloten....Rito is bezig met (lichtelijk debiele) item changes.
Het gaat om AP mana items voor mages, check:
http://boards.pbe.leagueo...x-mp5-x-ap-x-mr-item-pass
Bottomline: Rito, in haar streven om alles flashier en extremer te maken, vindt de enkele mana regen stat op een mana item te saai en voegt er nu nogal wat extra actives/passives aan toe.
Check onderstaand nieuw te introduceren item.
Doet me denken aan die domme Righteous Glory, maar dit is nog erger. Elke 30 secs een free 300 range dash incl dmg effect. Zeker veel Annie spelers on de designers van Rito?
Hextech Rocket Belt (Temporary Name)
Recipe: Hextech Revolver + Kindlegem + 800 Gold = 2750 Total Gold
Health: 300
Ability Power: 80
Cooldown Reduction: 10%
Active - Fire Bolt: Dash 300 units in a direction (at 1200 speed) and then unleash a nova of fireballs that deal 100 - 250 (+25% of your Ability Power) magic damage to enemies hit. Enemies hit by more than one fireball take 15% damage from additional balls. (30 second cooldown, shared with other Hextech items).
This Dash cannot go over walls.
One of the issues that we've struggled with in a lot of mid-range mages is that many of them essentially brute force their way to victory through raw numbers. They also don't have a ton of ways to opt into more flexible or flashy combat patterns with their core itemization.
Hextech Rocket Belt is an extremely dangerous effect that acts as either a range increased for their spells - a burst of initiation power - or simply a quick reposition tool so that these mages can fight in a more clever manner.
Het gaat om AP mana items voor mages, check:
http://boards.pbe.leagueo...x-mp5-x-ap-x-mr-item-pass
Bottomline: Rito, in haar streven om alles flashier en extremer te maken, vindt de enkele mana regen stat op een mana item te saai en voegt er nu nogal wat extra actives/passives aan toe.
Check onderstaand nieuw te introduceren item.
Doet me denken aan die domme Righteous Glory, maar dit is nog erger. Elke 30 secs een free 300 range dash incl dmg effect. Zeker veel Annie spelers on de designers van Rito?

Active - Fire Bolt: Dash 300 units in a direction (at 1200 speed) and then unleash a nova of fireballs that deal 100 - 250 (+25% of your Ability Power) magic damage to enemies hit. Enemies hit by more than one fireball take 15% damage from additional balls. (30 second cooldown, shared with other Hextech items).
One of the issues that we've struggled with in a lot of mid-range mages is that many of them essentially brute force their way to victory through raw numbers. They also don't have a ton of ways to opt into more flexible or flashy combat patterns with their core itemization.
Hextech Rocket Belt is an extremely dangerous effect that acts as either a range increased for their spells - a burst of initiation power - or simply a quick reposition tool so that these mages can fight in a more clever manner.
Wow, letterlijk een 4e tick voor Ahri's ult.Koekiemonsterr schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:09:
Hextech rocket belt
Uiteindelijk willen ze dus simpelweg de mensen helpen die niet weten te positioneren, waardoor Cass, Annie, Viktor, en vele andere big damage mages, de Lissandra's van deze wereld onspeelbaar zullen maken (op mid althans).
Het was eigenlijk best goed geregeld; de échte assasins hebben een gapcloser voor de high-risk-high-reward all-ins. De sustained damage mages (Cass, Lissandra, Anivia, Viktor) hebben allemaal een kite spell in hun kit.
Het laat de ADC zonder dash wel erg in de kou staan.
Jesus, 30 sec CD op een dash? En dan ook nog eens zo goedkoop?Koekiemonsterr schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:09:
Liandry's Torment is duurder en heeft geen CDR, En daarnaast krijgt dit item een dash en damage?
wtf is deze item?
Wat moet ik nu met Katarina, hourglass gutted again. 500G goedkoper, maar 30AP eraf en active +30s. Die 10%CDR is leuk voor in lane spam, maar niet heel valuable op Kat. Abyssal +400g, +10mr, -10AP, +10% cdr en scaling ipv flat magic reduce. Ook al useless change, de 10ap wordt early al negated door de mindere magic reduce aura en het werkt niet op minions. 400G is ook heel veel..
Die Rocket Belt zie ik nog wel zitten, hou er wel van Kat iets tankier te maken, leuke dash, redelijke AP en price, maar denk toch dat ik nu Ludens/Deathcap hoger op het lijst zet.
Gister goed dagje op de ladder gehad trouwens, eindelijk weer terug in Plat2. Toch maar gaan spelen met 2 vrienden, soloQ kom je gewoon teveel sukkels tegen, zoals deze game met Braum:
http://matchhistory.euw.l...759/28353486?tab=overview
Lucian toplane, al een rare pick maar goed, hij was snel van silver naar plat4 gekomen en redelijk stats met lucian, alleen zijn laatst 2 games had die walgelijk scores van 3/14 ofzo. Dus onze ADC gaat ook troll en pickt teemo adc (?). Op een of andere manier gaan top en bot best goed, ik pak zelf ook paar kills (want run ignite) en sta 2-0-7 ofzo? Alleen onze jungler Kha Zix begint 0-4 en mid staat heel bad, 1-6 ofzo.
We gaan best goed, krijgen een even teamfight en dan wacht teemo voor 20 seconden rond baron terwijl Lee sin low mid pushed, maar hij life stealt super hard en Teemo loopt letterlijk into Lee met 300HP ofzo, Q+Q en hij was dood (Lee sin ondertussen 90% HP)? Gewoon letterlijk troll, zo fijn die mensen. Vraag mij ook af of reporten van dat soort mensen uberhaupt iets doet.
Gevolg: Baron, ze pushen, 1 teamfight en het was over (we hadden ook geen tank/engage behalve ik op Braum).
5 kills op braum is best veel, maar 3 ervan waren met ignite+passive op lee sin, omdat de rest van mn team dood was of gewoon niet meer around. Ik heb het gevoel dat mid plat nu ook vol zit met gebooste mensen
Ik had ook gewoon 18.3k dmg gedaan tegen champs waar Kha Zix 20k had gedaan full AD
Daarna 6 heerlijke games met 2 vrienden gespeeld, ene is plat4/3 en hoort daar ook, speelde niet zo heel goed. Een ander is nu plat2 en kan makkelijk diamond worden, ik ging ook wel lekker op kat, graves, soraka
Nu weer platinum 2, denk dat ik mijn road to diamond ook maar moet duo/triple queuen met die andere gast tot we diamond zijn :3
Die Rocket Belt zie ik nog wel zitten, hou er wel van Kat iets tankier te maken, leuke dash, redelijke AP en price, maar denk toch dat ik nu Ludens/Deathcap hoger op het lijst zet.
Gister goed dagje op de ladder gehad trouwens, eindelijk weer terug in Plat2. Toch maar gaan spelen met 2 vrienden, soloQ kom je gewoon teveel sukkels tegen, zoals deze game met Braum:
http://matchhistory.euw.l...759/28353486?tab=overview
Lucian toplane, al een rare pick maar goed, hij was snel van silver naar plat4 gekomen en redelijk stats met lucian, alleen zijn laatst 2 games had die walgelijk scores van 3/14 ofzo. Dus onze ADC gaat ook troll en pickt teemo adc (?). Op een of andere manier gaan top en bot best goed, ik pak zelf ook paar kills (want run ignite) en sta 2-0-7 ofzo? Alleen onze jungler Kha Zix begint 0-4 en mid staat heel bad, 1-6 ofzo.
We gaan best goed, krijgen een even teamfight en dan wacht teemo voor 20 seconden rond baron terwijl Lee sin low mid pushed, maar hij life stealt super hard en Teemo loopt letterlijk into Lee met 300HP ofzo, Q+Q en hij was dood (Lee sin ondertussen 90% HP)? Gewoon letterlijk troll, zo fijn die mensen. Vraag mij ook af of reporten van dat soort mensen uberhaupt iets doet.
Gevolg: Baron, ze pushen, 1 teamfight en het was over (we hadden ook geen tank/engage behalve ik op Braum).
5 kills op braum is best veel, maar 3 ervan waren met ignite+passive op lee sin, omdat de rest van mn team dood was of gewoon niet meer around. Ik heb het gevoel dat mid plat nu ook vol zit met gebooste mensen

Ik had ook gewoon 18.3k dmg gedaan tegen champs waar Kha Zix 20k had gedaan full AD

Daarna 6 heerlijke games met 2 vrienden gespeeld, ene is plat4/3 en hoort daar ook, speelde niet zo heel goed. Een ander is nu plat2 en kan makkelijk diamond worden, ik ging ook wel lekker op kat, graves, soraka
Ach, het is nog op de PBE, dus laten we er vertrouwen in hebben dat ie wordt generft voordat ie live komt? 
Zelf vind ik het prettig om een champ te spelen met een gapcloser skill om indien nodig te kunnen ontsnappen of juist all in te gaan. Het is alleen jammer dat steeds meer champions zo'n skill krijgen en daar boven op dit item in het leven wordt geroepen. Dit maakt de 'unieke' gapclosers van bepaalde champions alleen maar meer 'standaard' en dus minder effectief/interessant.
Zelf vind ik het prettig om een champ te spelen met een gapcloser skill om indien nodig te kunnen ontsnappen of juist all in te gaan. Het is alleen jammer dat steeds meer champions zo'n skill krijgen en daar boven op dit item in het leven wordt geroepen. Dit maakt de 'unieke' gapclosers van bepaalde champions alleen maar meer 'standaard' en dus minder effectief/interessant.
IGN: Rasmalluin
Precies, nu kan ik vaak nog ontsnappen na een reset met Katarina, maar stel dat straks elke mid laner ineens een soort Ahri dash erbij heeftRasmalluin schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:23:
Ach, het is nog op de PBE, dus laten we er vertrouwen in hebben dat ie wordt generft voordat ie live komt?
Iedereen heeft het nu over mid maar zou dit item niet behoorlijk zijn voor Mumu bijvoorbeeld? Dash + bandage + ULT + AOE + fireballs?
En dan ook nog CD reduction?
Lijkt mij een beetje ver gaan zo.
En dan ook nog CD reduction?
Lijkt mij een beetje ver gaan zo.
Als die Rocket belt dash onzin er doorheen komt, dan zit Rito echt collectief aan de coke...
Met zo'n item laten ze eens te meer zien geen ene moer meer te geven om balance en hoe champs gedesigned zijn. Dat werd me al duidelijk toen ze een champ als Yasuo introduceerden, maar goed.
Neem nou Viktor (of any AP burst mage zonder escape).
Ik ben een Viktor main. Zijn weakness (en waarom ik vaak op Ahri terugval als het enemy team teveel gapclosende flashy engage champs heeft) is dat ie geen dashes/escape heeft en dus in theorie kwetsbaar is voor engages. Maar goed, daar krijgt ie wel stevige portie poke, (aoe) burst voor terug én nog een gravity field om toch nog weg te kunnen komen van een enemy. Als je die logische kwetsbaarheid in de vorm van Viktors immboiliteit weghaalt met zo'n 30 secs cd escape, wordt het allemaal wel heel ongezond.
Of Ahri inderdaad met een 4e ult charge in feite...
Of Annie die nu zonder gebruik van flash haar ult in stelling kan brengen...
Of elke AP assassin gaat dit item ook prachtig vinden...Yeey nóg meer dashes en mobiliteit.
En veel van de AP mage items zijn in de preseason al generfed: zhonyas toen al met name qua AP, en heel veel AP items zijn toen al fors duurder gemaakt.
Nu dus ronde 2 met AP mage item nerfs. Vraag me af of die nieuwe toevoegingen hiervoor kunnen compenseren. Overall lijkt me geen goed plaatje voor AP mids, behoudens enkele uitzonderingen.
Dus dat wordt meer een tank meta op deze manier....
Met zo'n item laten ze eens te meer zien geen ene moer meer te geven om balance en hoe champs gedesigned zijn. Dat werd me al duidelijk toen ze een champ als Yasuo introduceerden, maar goed.
Neem nou Viktor (of any AP burst mage zonder escape).
Ik ben een Viktor main. Zijn weakness (en waarom ik vaak op Ahri terugval als het enemy team teveel gapclosende flashy engage champs heeft) is dat ie geen dashes/escape heeft en dus in theorie kwetsbaar is voor engages. Maar goed, daar krijgt ie wel stevige portie poke, (aoe) burst voor terug én nog een gravity field om toch nog weg te kunnen komen van een enemy. Als je die logische kwetsbaarheid in de vorm van Viktors immboiliteit weghaalt met zo'n 30 secs cd escape, wordt het allemaal wel heel ongezond.
Of Ahri inderdaad met een 4e ult charge in feite...
Of Annie die nu zonder gebruik van flash haar ult in stelling kan brengen...

Of elke AP assassin gaat dit item ook prachtig vinden...Yeey nóg meer dashes en mobiliteit.
Ja alsof die mana change onzin en die idiote rocket belt dash active nog niet erg genoeg is, zitten ze ook wéér AP ratio's te nerfen.Santee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:22:
Wat moet ik nu met Katarina, hourglass gutted again. 500G goedkoper, maar 30AP eraf en active +30s. Die 10%CDR is leuk voor in lane spam, maar niet heel valuable op Kat. Abyssal +400g, +10mr, -10AP, +10% cdr en scaling ipv flat magic reduce.
En veel van de AP mage items zijn in de preseason al generfed: zhonyas toen al met name qua AP, en heel veel AP items zijn toen al fors duurder gemaakt.
Nu dus ronde 2 met AP mage item nerfs. Vraag me af of die nieuwe toevoegingen hiervoor kunnen compenseren. Overall lijkt me geen goed plaatje voor AP mids, behoudens enkele uitzonderingen.
Dus dat wordt meer een tank meta op deze manier....
[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-04-2016 12:04 ]
Was Zhonya's niet 50 armor, 120ap voor 3200 tijdje terug? Als je dat vergelijkt met 45 armor, 70ap, 10% cdr en 3k en +30S op de active bouw ik het helemaal niet meer op Kat. Als ik het heb is het super fijn dat je kan hourglassen, maar de AP is nu zoo generfed ivm vorig jaar. Sommige mensen zeggen zelfs dat RoA niet extreem bad is, simpelweg omat het een van de weinig 120AP items is met een nice 500gold erop. Vergelijk met Rylais, je wint 20AP en 100HP en het kost 200G minder, het moet wel 10 minuten stacken though en Rylais heeft een nice slow. Maar nog steeds dat die items zo dicht bij elkaar zitten en dan negeer je de mana compleet.
Viktor heeft een slow (zelfs een stun als mensen traag zijn qua reageren), een speedburst en dan natuurlijk flash
Dus volgens mij ruimte genoeg om weg te komen
Dus volgens mij ruimte genoeg om weg te komen
"Don't let your dreams be memes"
Ik vind het een beetje te vroeg om al te gaan klagen. Deze item changes komen samen of binnen korte periode van de immobile mage change. Dit houdt al een complete shift van de meta in. Ik verwacht dat veel van de aangepaste champs iets van een dash gaan krijgen. Het is daarbij moeilijk om te zeggen hoe deze items, naast de mage change, een invloed gaan hebben op de meta.
Daarbij is Hextech Rocket Belt geen Ahri ult. Als ik het goed lees moet je een enemy champion raken met je dash voor de damage passive. De dash is daarbij maar 300 units (3 teemo's of vayne's tumble). En kan deze niet over walls heengaan. Maar alsnog ziet een dash die je elke 30 sec kunt gebruiken er erg sterk uit.
Ik ben het verder ook wel eens met Rito's standpunt op de meeste van de items. Of ze het bij alle items goed hebben opgelost is een tweede. We gaan het afwachten.
Overigens nerfen ze ook de MR items.
Daarbij is Hextech Rocket Belt geen Ahri ult. Als ik het goed lees moet je een enemy champion raken met je dash voor de damage passive. De dash is daarbij maar 300 units (3 teemo's of vayne's tumble). En kan deze niet over walls heengaan. Maar alsnog ziet een dash die je elke 30 sec kunt gebruiken er erg sterk uit.
Ik ben het verder ook wel eens met Rito's standpunt op de meeste van de items. Of ze het bij alle items goed hebben opgelost is een tweede. We gaan het afwachten.
Overigens nerfen ze ook de MR items.
Blij me de Zhonya's changes, item met de beste active in de game moet niet ook nog eens bakken AP hebben.
Daarnaast nu sneller te bouwen om AD Assassins te stoppen.
Daarnaast nu sneller te bouwen om AD Assassins te stoppen.
je hebt zo van die dagen dat je z'n pech hebt met je teams...
AFK'ers, flamers, troller of gewoon geen skill...
Ik heb een game dat ik niet goed bezig ben, maar de laatste tijd ben ik precies de enigste performer en laat al de rest het afweten....
van S1 promo naar S3. Geen goede week
Ik heb een game dat ik niet goed bezig ben, maar de laatste tijd ben ik precies de enigste performer en laat al de rest het afweten....
Jup soms heb je van die dagenVertor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:10:
je hebt zo van die dagen dat je z'n pech hebt met je teams...
Jezus wat een onzin. Dus als hij in Silver 1 tot 3 hoort moet hij ook maar meteen kunnen carriën tegen een team dat 5 gelijkwaardige spelers aan hem heeft?Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:13:
[...]
Jup soms heb je van die dagenmaar als jij systematisch beter bent dan je teamleden maar niet kan carrien doe je ook iets niet goed
Als je Diamond materiaal ben, jazeker dan wel in Silver.
Om maar even een discussie te starten.Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:48:
[...]
Jezus wat een onzin. Dus als hij in Silver 1 tot 3 hoort moet hij ook maar meteen kunnen carriën tegen een team dat 5 gelijkwaardige spelers aan hem heeft?
Als je Diamond materiaal ben, jazeker dan wel in Silver.
Als hij systematisch beter is dan zijn teamgenoten/enemies zou hij in theorie iedere game kunnen carrien.
en als ik hem mag quotten:
Ga ik er vanuit dat hij systematisch beter is.
Daarnaast zijn deze exacte woorden door meerdere van jullie in t verleden ook tegen mij gezegd...
Als jij 120 km p/h rijd en ik constant 1 km p/h harder ga, dan rijd ik ook systematisch harder, maar haal ik je niet echt bepaald vlot in. Het hangt in zijn geval nogal af van hoeveel beter hij is. Daarnaast zegt hij dat hij systematisch beter is dan zijn teamgenoten en rept hij geen woord over de tegenstanders (die mogelijk dus nog beter presteren).Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:07:
[...]
Om maar even een discussie te starten.
Als hij systematisch beter is dan zijn teamgenoten/enemies zou hij in theorie iedere game kunnen carrien.
en als ik hem mag quotten:
Ga ik er vanuit dat hij systematisch beter is.
Daarnaast zijn deze exacte woorden door meerdere van jullie in t verleden ook tegen mij gezegd...
Dankje, dat bedoelde ik dus. Nu jij het zo schitterend metaforisch hebt uiteengezet lijkt het duidelijk.JapieTalent schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:36:
[...]
Als jij 120 km p/h rijd en ik constant 1 km p/h harder ga, dan rijd ik ook systematisch harder, maar haal ik je niet echt bepaald vlot in. Het hangt in zijn geval nogal af van hoeveel beter hij is. Daarnaast zegt hij dat hij systematisch beter is dan zijn teamgenoten en rept hij geen woord over de tegenstanders (die mogelijk dus nog beter presteren).
Voor het hier ontspoort...JapieTalent schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:36:
[...]
Als jij 120 km p/h rijd en ik constant 1 km p/h harder ga, dan rijd ik ook systematisch harder, maar haal ik je niet echt bepaald vlot in. Het hangt in zijn geval nogal af van hoeveel beter hij is. Daarnaast zegt hij dat hij systematisch beter is dan zijn teamgenoten en rept hij geen woord over de tegenstanders (die mogelijk dus nog beter presteren).
Als je top speelt en je staat 3-0. Maar mid staat 0/4 en bot 1/11 en hunne jungle, staat ook 4/0. Dan valt er niet veel meer te carryen..
Of zoals in mijn laatste game: premade van 3 Italianen die geen woord Engels willen praten, behalve in allchat om tegen hun laning-tegenstander te flamen.
Omdan all in te gaan 1v3.... gevolgd door meer flame in all chat
En als het andere team wel kan samenspelen en uw eigen team niet, dan heb je er niet veel aan....
Dit is precies waarom ik problemen heb met de NCS.Vertor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:46:
En als het andere team wel kan samenspelen en uw eigen team niet, dan heb je er niet veel aan....
Ik als solo q support main zal altijd met een random ADC komen te staan die totaal geen teamplay heeft met jou(of hij/zij moet wel weten hoe ze moet spelen in teamverband en of ze uberhaupt degelijk engels kunnen), terwijl er een grote kans is dat de ADC + Sup wel premaded zijn dus is er automatisch betere communicatie en teamplay.
Klopt helemaal: dat is ook het vervelende (en soms frustrerende), maar inherente aan random teammates.Vertor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:46:
[...]
Daarom vind ik dat je als support solo spelen ook zoveel mogelijk moet vermijden: als je lane partner jou of het spelletje op dat moment niet lekker aanvoelt sta je letterlijk 10 tot 15 min niets te doen. Je kan beter proberen een premade adc te vinden: worden de games ook leuker vanMartin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:53:
[...]
Dit is precies waarom ik problemen heb met de NCS.
Ik als solo q support main zal altijd met een random ADC komen te staan die totaal geen teamplay heeft met jou(of hij/zij moet wel weten hoe ze moet spelen in teamverband en of ze uberhaupt degelijk engels kunnen), terwijl er een grote kans is dat de ADC + Sup wel premaded zijn dus is er automatisch betere communicatie en teamplay.
Dus als je nou ff opschiet met Silver worden, dan kan je meedoen
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 08-04-2016 16:47 ]
Ik heb gisteren met paar vrienden tripple queue gedaan, 2x top, 1x mid en 3x support en ging alle 3 de keren prima. Ben wel gewend met een random adc te spelen, altijd pingen paar seconden voor je erin gaat, ashe schoot gisteren ook ineens random dr ult wat ik niet verwacht had, maar met beetje ok adc vind ik het prima spelen ook al ken je de speler niet. Tegen premades is het idd wel stuk lastiger, die syncen alles beter als t goed is.
Maar nu meen ik me te herinneren dat jij in Diamond speelt, dat is wel net ff een verschil qua kwaliteit met bronze/silver/gold.Santee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:19:
Ik heb gisteren met paar vrienden tripple queue gedaan, 2x top, 1x mid en 3x support en ging alle 3 de keren prima. Ben wel gewend met een random adc te spelen, altijd pingen paar seconden voor je erin gaat, ashe schoot gisteren ook ineens random dr ult wat ik niet verwacht had, maar met beetje ok adc vind ik het prima spelen ook al ken je de speler niet. Tegen premades is het idd wel stuk lastiger, die syncen alles beter als t goed is.
Zeker lastiger tegen premades, maar daardoor ook meer spannende matches over het algemeen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 08-04-2016 17:21 ]
Ah oke, verkeerd opgevangen dan, maar alsnog dichtbij. En mijn punt blijft hetzelfde ;p Ook in plat zijn de mensen net ietsje vaardiger dan in de onderste regionen.Santee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:30:
Plat 2, soms tegen wat verdwaalde d5s met slechte mmr. Diamond duurt nog fftjes ;p
Je hebt gauw genoeg door of een champion je ligt qua kit en speelstijl. Misschien dat jij de tijd hebt om met alle 128 (ofzo) champions 10+ games te spelen om een nauwkeuriger oordeel te vellen, maar ik in ieder geval nietRecrush schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:47:
[...]
1 a 2 games is natuurlijk ook ruim voldoende om een champion inside & out te kennen en onder de knie te hebben..
[...]
Heeft soms te maken hoeveel ervaring je toen al had met LoL. Ik ben in S2 of vroeger beginnen spelen maar pas echt actief in S4 en als een champ nu uitkomt of ik een champ speel die ik nog nooit heb gespeeld weet ik wel wat die doet en hoe je ermee moet spelen.Vicarious schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:08:
[...]
Je hebt gauw genoeg door of een champion je ligt qua kit en speelstijl. Misschien dat jij de tijd hebt om met alle 128 (ofzo) champions 10+ games te spelen om een nauwkeuriger oordeel te vellen, maar ik in ieder geval nietElise lag mij de eerste keren dat ik haar speelde niet dus laat ik de champ gewoon links liggen.
Toen ik in S3 J4 eens probeerde dan heb ik zwaar gefeed en bakte ik er niks van, terwijl ik het nu een leuke champ vind om te spelen en ook begrijp wat hij precies doet.
Ik heb zo'n 3000 normals en 300 rankeds gespeeld in mn carriere. Ervaring zal het probleem niet zijn gok ik. Eerder een gebrek aan mechanics.Death1ord schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:34:
[...]
Heeft soms te maken hoeveel ervaring je toen al had met LoL. Ik ben in S2 of vroeger beginnen spelen maar pas echt actief in S4 en als een champ nu uitkomt of ik een champ speel die ik nog nooit heb gespeeld weet ik wel wat die doet en hoe je ermee moet spelen.
Toen ik in S3 J4 eens probeerde dan heb ik zwaar gefeed en bakte ik er niks van, terwijl ik het nu een leuke champ vind om te spelen en ook begrijp wat hij precies doet.
Ik wou maar even de kanttekening maken voor mensen die nog niet zo veel ervaring hebben met LoL. Als je binnen de eerste maand een champion niet leuk vind, betekend dat niet dat je die champion jou gewoon niet ligt maar is het eerder omdat je de champion niet begrijpt.Vicarious schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:36:
[...]
Ik heb zo'n 3000 normals en 300 rankeds gespeeld in mn carriere. Ervaring zal het probleem niet zijn gok ik. Eerder een gebrek aan mechanics.
Eenmaal je die ervaring wel hebt kan je inderdaad heel gemakkelijk en snel bepalen of een champion jou ligt of niet.
De 3 inhib torens neer, zwaar aan het winnen.
Gaat onze mid-laner AFK.
Team fights waren al redelijk iffy omdat ze een zware feed fizz hadden.
Verloren natuurlijk...
Niet mijn week.
Maandag opnieuw, durf niet meer te spelen
Gaat onze mid-laner AFK.
Verloren natuurlijk...
Niet mijn week.
Is dit een weekend ding ofzo?
Vandaag al keer Gragas supp, Amumu supp en Viktor supp gezien
Waarschijnlijk gaat toch weer het oude adagium op: vooral niet ranken in weekend....
Waarschijnlijk gaat toch weer het oude adagium op: vooral niet ranken in weekend....
Galio is en blijft leuk op URF, dankjewel PBE
Andere champs die leuk zijn voor degene die URF niet eerder hebben gespeeld: Hecarim, Evelynn, Zed, Shaco, Sona en zo zijn er nog wel een aantal champions die erg leuk zijn.
Let op: sommige champs zullen wss weer standaard uit staan en alleen via een custom game gespeeld kunnen worden.. (Ryze, Kassa).
Ik had gisteren een tank Kassadin in ranked om tegen te spelen als Katarina.. Niet leuk
Let op: sommige champs zullen wss weer standaard uit staan en alleen via een custom game gespeeld kunnen worden.. (Ryze, Kassa).
Ik had gisteren een tank Kassadin in ranked om tegen te spelen als Katarina.. Niet leuk
Juist voor de verandering eens niet. De afgelopen weken kwam ik trolls en afk spelers tegen na mijn promo naar b1. Dit weekend eens normaal kunnen spelen en met twee vingers in de neus mijn promo naar S5 gewonnen. Yay meKoekiemonsterr schreef op zondag 10 april 2016 @ 01:45:
Is dit een weekend ding ofzo?
pff, ik had mij beter aan mijn eigen advies gehouden. Na 35minuten besluit onze 9-2 ahri dat ze ervandoor moest en dus opniew GG.Vertor schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:47:
De 3 inhib torens neer, zwaar aan het winnen.
Gaat onze mid-laner AFK.
Verloren natuurlijk...
Niet mijn week.
Als ik volgende game verlies is het S4.... Silver 4
Er zal is altijd wel een correctie, maar deze ligt nu voor 90% aan de teams die krijg...

[ Voor 25% gewijzigd door Vertor op 10-04-2016 16:15 ]
Gefeliciteerd diepvriezer!
@Vertor is niet raar, na m'n placements was ik G1 en zakte naar G3 omdat ik gewoon pech had met de teams. Was in laatste weken van preseason van plat3 naar plat1 gekomen en ineens zat ik in G3 xD gelukkig zijn er ook periodes dat je 10 game teams achter elkaar krijgt. De enige constante speler ben jij zelf. Aan je grafiek te zien climb je vanzelf weer
@Vertor is niet raar, na m'n placements was ik G1 en zakte naar G3 omdat ik gewoon pech had met de teams. Was in laatste weken van preseason van plat3 naar plat1 gekomen en ineens zat ik in G3 xD gelukkig zijn er ook periodes dat je 10 game teams achter elkaar krijgt. De enige constante speler ben jij zelf. Aan je grafiek te zien climb je vanzelf weer
Verwijderd
Met wat tweakers gespeeld en het meeste gewonnen. Kokkie1 feed wel erg in toplane zeg, maar eenmaal met ekko was ie iedereen de baas.
Nog 1.5e week Ekko perm bannen, 58% winrate zzz. Trouwens tank Fizz gaat ook nog wat worden komende tijd denk ik voor ze grasp nerfen, hij heeft veel % hp op z'n W, ook leuk in tank meta.
Dat valt wel mee.Santee schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:45:
Nog 1.5e week Ekko perm bannen, 58% winrate zzz. Trouwens tank Fizz gaat ook nog wat worden komende tijd denk ik voor ze grasp nerfen, hij heeft veel % hp op z'n W, ook leuk in tank meta.
Die % hp zit op de dot (passive) van zijn W hè, niet op de active component.
Eerder was dat omgedraaid, zodat je bij elke W-empowered aa van Fizz die % hp als dmg deed. Toen zag je ook pardoes heel veel AD tank fizz op top verschijnen en devourer AD fizz in de jungle.
Maar Rito moest dat weer de nek omdraaien, i.p.v. het gewoon een beetje te nerfen.
Eerlijk gezegd vind ik Fizz niet in een ideale positie atm.
Ja over die eerste twee potjes mag niet te veel gezegd worden. Die speelde ik echt ontzettend slecht. De jungle Voli, het potje erna, ging al weer een stuk beter. Maar tank Ekko is echt leuk en daar behaalde ik ook betere resultaten op. En ik denk dat dit een blijvertje word, misschien dat ik zijn build wat moet aanpassen.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:12:
Met wat tweakers gespeeld en het meeste gewonnen. Kokkie1 feed wel erg in toplane zeg, maar eenmaal met ekko was ie iedereen de baas.
Of course ging het goed, tank Ekko is straight up broken op het momentkokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:02:
[...]
Ja over die eerste twee potjes mag niet te veel gezegd worden. Die speelde ik echt ontzettend slecht. De jungle Voli, het potje erna, ging al weer een stuk beter. Maar tank Ekko is echt leuk en daar behaalde ik ook betere resultaten op. En ik denk dat dit een blijvertje word, misschien dat ik zijn build wat moet aanpassen.
Nog mensen die de semi finals gevolgd hebben?
Heb zelf alleen IMT vs TSM gezien en
Heb zelf alleen IMT vs TSM gezien en
spoiler:
wat ging IMT er hard af.. TSM (en met name Svenskeren) speelde een heel pak beter dan in het regular season.
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar wellicht wel fan's die heen willen.
Mocht er nog iemand zijn die as zaterdag de 16e naar de halve finale wil, ik heb 2 kaarten en een parkeer kaart in de aanbieden. (FNC heeft zich voor de zaterdag geplaatst). Kaarten 27,- per stuk (normale prijs), parkeerkaart moet ik nog even checken.
Voor vragen stuur maar pm.
Mocht er nog iemand zijn die as zaterdag de 16e naar de halve finale wil, ik heb 2 kaarten en een parkeer kaart in de aanbieden. (FNC heeft zich voor de zaterdag geplaatst). Kaarten 27,- per stuk (normale prijs), parkeerkaart moet ik nog even checken.
Voor vragen stuur maar pm.

Project: Diana
Zoals menig van jullie waarschijnlijk wel wisten speelde ik voorgaande seizoenen voornamelijk top en dan met name Irelia als main. Helaas is dit seizoen die formule aanzienlijk slechter voor mij uitgevallen dan voorheen (op seizoen 4 na waar ze tevens niet zo sterk uit de startblokken kwam). Dit heeft mij doen zoeken naar andere champs die ik voorheen speelde om zo voorlopig even weer wat het idee te krijgen dat ik enigszins wat grip op de game kan hebben.

(dit alles dus voor de recente Irelia buff)
Ik kwam terug bij Diana, een champ die ik voorgaande seizoenen eigenlijk op 3 verschillende plekken heb gespeeld (top, mid en jungle). Momenteel speel ik haar eigenlijk alleen mid of jungle afhankelijk van welke role ik toebedeeld krijg in de nieuwe gamefinder. Dit is mijn meest recente lijstje van games met haar:

Note: Dit betreft momenteel wel puur silver/low gold games, dus wat ik verderop ga vertellen gaat waarschijnlijk niet op voor hoger elo (echter momenteel gaat het met gemak in de huidige elo bracket dus totdat het echt lastig wordt kun je dit gewoon hanteren).
Voor mid gebruik ik de volgende setup voornamelijk:
Afhankelijk van een AD of AP champ op mid gebruik ik de volgende runes:
vs AD:
3x Flat AP Quints
9x Magic Penetration Marks
9x Flat Armor Seals
6x Scaling CDR Glyphs
3x Scaling MR Glyphs
vs AP:
3x Flat AP Quints
9x Magic Penetration Marks
9x Scaling HP/L Seals
6x Scaling CDR Glyphs
3x Scaling MR Glyphs
Als mastery page gebruik ik in beide situaties dezelfde namelijk:

Skill-level up is als volgt:
R>Q>W>E
(identiek met Diana jungle)
En ingame ziet het er dan als volgt uit:

(deze is voor de jungle identiek)
Qua speelstijl is het op mid vrijwel hetzelfde als met elke andere champ die pas echt sterk wordt op het moment dat zijn ult beschikbaar komt. Oftewel rustig farmen af en toe wat poken en voor de rest zorgen dat je simpelweg niet onnodig dood gaat voordat je je eigen powerspike hebt aangetikt. Met name vs poke heavy champs puur je W gebruiken om te lasthitten en dan weer terug naar een veilige afstand. Dit opent de deur voor jouw jungler om te kunnen ganken en jij loopt niet het risico geganked te worden aangezien je de enemy midlaner in de begin levels de overhand laat hebben. Een extra voordeel hierbij is dat de enemy midlaner een verkeerde indruk van je gaat hebben en overmoedig wordt. Dat kun je dan gelijk op level 6 afstraffen.
Ik speel overigens op mid met TP en Flash. Ik doe dit merendeel om zo de map te openen voor eventuele ganks en tevens om het feit dat als ik low gepoked wordt voor 6 dat ik tussendoor back om even een extra Doran's ring/Pink ward aan te schaffen en dit forceert de enemy midlaner om een keuze te maken. Of te backen en zelf kopen of te blijven om te voorkomen dat ik door blijf pushen naar zijn toren.
Item build verschilt af en toe, maar hoofdzakelijk blijf ik zorgen dat ik zo snel mogelijk 40% CDR heb. Zodat al je skills zo snel mogelijk beschikbaar zijn en je het maximale uit haar kit kunt halen.
Voorbeeld van een item build uit een recente match:

Hier ging ik overigens wat later voor CDR omdat de poke van de enemy TF behoorlijk was en ik hem wou beletten van easy kills op mid.
Dan komen we aan bij de rune-setup voor jungle Diana:
3x Flat AP Quints
9x Attack speed Marks (voor passive proc)
9x Flat Armor Seals (voor damage reduction van jungle mobs)
9x Flat AP Glyphs (extra dmg op skills/passive en een sterker shield voor dmg reduction)
Zoals hierboven al beschreven is de skill level up en de skill verdeling identiek, dus daar zal ik niet verder op ingaan.
Haar mastery page is echter wel verschillend, voor de jungle gebruik ik namelijk:

Ik heb in deze mastery tree juist gekozen voor extra Ferocity stats om haar jungle clear en ganks effectiever/sneller te maken.
De speelstijl in de jungle is eigenlijk niet heel erg bijzonder je start onderin de jungle zodat je wat extra hulp hebt van support/adc (je hoeft geen blue te starten want je kunt gewoon clearen zonder echt in mana problemen te komen). Mijn route is eigenlijk standaard: Golems -> Red -> Scuttle -> Wraiths -> Wolves -> Blue -> Scuttle -> Frog en op de andere side Frog -> Blue -> Scuttle -> Wolves -> Wraiths -> Red -> Scuttle -> Golem. Sporadisch komt het eens voor dat de enemy jungler de scuttle pakt maar vaak is die gewoon nog up.
En eigenlijk is het dan of zo snel mogelijk 6 worden voor de meest effectieve ganks of vroegtijdig al een lane inkomen en mensen een flash laten burnen, want eigenlijk zodra je je E hebt op level 3 wordt het vervelend voor de enemy spelers met name als ze lopen te pushen. Haar E onderbreekt Flash en andere escapes als bijvoorbeeld Rocket Jump van Tristana, dus een goed getimede E kan al het verschil maken.
Is Diana OP? Mwah denk het niet echt want er zijn nog genoeg manieren om haar af te stoppen. Echter vind ik haar momenteel wel erg sterk in zowel mid als jungle, hence zelfs top komt ze wel tot haar recht. Ze wordt momenteel weinig gebanned dus ik zou gewoon zeggen oefen haar en pak er je voordeel mee. Wat overigens wel erg belangrijk is, probeer zo goed mogelijk de Q -> R combo onder de knie te krijgen, want dat is toch wel haar manier om snel mensen neer te bursten en tevens de reden waarom CDR vrij belangrijk op haar is.
Hopelijk hebben jullie wat aan mijn post
Mooi stukje Damien! Ik ben totaal geen Diana speler, en het valt me vaak op dat Diana's óf bar- en bar slecht zijn, ofwel de volledige game carry-en.
De paar potjes die ik met haar heb gespeeld (S3 denk ik) viel het me vooral op dat ik na mijn combo vooral het gevoel had.. daar sta je dan met alles op CD. Dit is natuurlijk timing.
Zulke stukjes geeft me altijd weer zin om een champ te gaan proberen
De paar potjes die ik met haar heb gespeeld (S3 denk ik) viel het me vooral op dat ik na mijn combo vooral het gevoel had.. daar sta je dan met alles op CD. Dit is natuurlijk timing.
Zulke stukjes geeft me altijd weer zin om een champ te gaan proberen
Hoi Allen,
Gezien er door werk/ studie iemand uit ons team is afgevallen zijn wij opzoek naar een gezellige heer/ dame om ons ranked avontuur te gaan vervolgen dit seizoen. We zoeken iemand die net als ons geen flamer is en het leuk vind om in teamverband te spellen en daarnaast beter wil worden. We zijn allemaal tussen de 22-25 jaar en zijn dus ook opzoek naar iemand rond die leeftijdscategorie. Voeg mij toe ingame voor meer informatie of speel gezelig een draftje mee! IGN : Haldira PS: We zijn allemaal rond silver/ gold niveau!
Gezien er door werk/ studie iemand uit ons team is afgevallen zijn wij opzoek naar een gezellige heer/ dame om ons ranked avontuur te gaan vervolgen dit seizoen. We zoeken iemand die net als ons geen flamer is en het leuk vind om in teamverband te spellen en daarnaast beter wil worden. We zijn allemaal tussen de 22-25 jaar en zijn dus ook opzoek naar iemand rond die leeftijdscategorie. Voeg mij toe ingame voor meer informatie of speel gezelig een draftje mee! IGN : Haldira PS: We zijn allemaal rond silver/ gold niveau!
Echt ranked teamgames bestaan niet meer toch?Gamenuubzor schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:49:
Hoi Allen,
Anyway, ik ben te oud

Nee maar gelukkig laat dynamic q nog wel toe dat je met 5 man kan joinen.
Haha het gaat er voornamelijk om dat iemand kan meekomen met de gespreks stof en dat zal voor iemand van 17 dus wat lastiger zijn. Iemand die de 25 gepasseerd is zal dus prima kunnen aansluiten!
Haha het gaat er voornamelijk om dat iemand kan meekomen met de gespreks stof en dat zal voor iemand van 17 dus wat lastiger zijn. Iemand die de 25 gepasseerd is zal dus prima kunnen aansluiten!
Zal ik dan, t.b.v. de Diana discussie, een beetje advocaat van de duivel spelen? 
Uiteraard vermindert dat de burst, maar die aanzienlijke speed boost + slow resistance is tegen bepaalde tegenstanders zéér handig. Trouwens ook voor teamfights. Met je Q + R combo pop je die Stormraider's toch eigenlijk altijd wel. Probleem met Diana is dat je altijd balls deep moet gaan, en dan heb je eigenlijk alleen flash/W shield/Zhonyas ter vedediging. Stormraiders kan dan ook erg goed helpen om weg te komen. Het maakt je 'poke' via Q + R ook beter. Met volledig Diana combo kun je niet altijd een enemy mid met 100% hp helemaal opblazen. Dus vaak zaak om eerst paar Q's te raken of alvast een Q + R te doen om health pool flink te doen dalen, waarna ja 10 secs later voor de kill combo kan gaan. Stormraiders helpt nogal om weer snel weg te wezen na zo'n 'poke Q + R' . Overigens ook als je tower dive doet en kill meepakt, brengt het je weer snel in veiligheid.
Dit is in feite ook iets om bij na te denken qua Nashor's Tooth. Op zich prima item, maar bijv een Lichbane zorgt voor een hogere instant burst. Die extra as van het item is ook vooral een split push voordeel. Mijn ervaring is dat je er niet altijd aan toekomt om echt profijt te hebben van je aa's in teamfights.
- Voor top is ze imo te zwak; teveel sterke bruisers/tanks met doorgaans meer mobility en CC. Dat was altijd al wel zo, en Grasp mastery maakt het er niet beter op nu.
- Voor jungle op zich altijd prima, al blijft de beperkte pre lvl 6 gank capaciteit een issue.
- Voor mid ook nog altikd prima, al maakt de Thunderlord dominantie Diana iets minder aantrekkelijk om tegen ranged AP mid te spelen. Daar komt bij dat je moet Diana altijd balls deep moet gaan, en als er teveel CC/tanks in enemy team zitten, dan sla ik Diana vaak over.
Probeer op Diana mid ook eens Stormraider's Surge i.p.v. Thunderlord.Damien schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:50:
Als mastery page gebruik ik in beide situaties dezelfde namelijk:
[afbeelding]
Uiteraard vermindert dat de burst, maar die aanzienlijke speed boost + slow resistance is tegen bepaalde tegenstanders zéér handig. Trouwens ook voor teamfights. Met je Q + R combo pop je die Stormraider's toch eigenlijk altijd wel. Probleem met Diana is dat je altijd balls deep moet gaan, en dan heb je eigenlijk alleen flash/W shield/Zhonyas ter vedediging. Stormraiders kan dan ook erg goed helpen om weg te komen. Het maakt je 'poke' via Q + R ook beter. Met volledig Diana combo kun je niet altijd een enemy mid met 100% hp helemaal opblazen. Dus vaak zaak om eerst paar Q's te raken of alvast een Q + R te doen om health pool flink te doen dalen, waarna ja 10 secs later voor de kill combo kan gaan. Stormraiders helpt nogal om weer snel weg te wezen na zo'n 'poke Q + R' . Overigens ook als je tower dive doet en kill meepakt, brengt het je weer snel in veiligheid.
Dat laatste is zeker zo, maar let wel: In principe gaat CDR je niet direct helpen in de 1v1 duels en ook niet altijd in teamfights. In principe is een 1v1 duel combo op mid als volgt: Q + R + W + E + R. Uiteraard één of meer aa's erbij en kan eerder E en ook sneller 2e R doen. Deze combo bevat slechts 1 x Q. Doorgaans zou de enemy mid na deze combo (zeker als je al wat gepoked hebt) kaput moeten zijn. De CDR helpt voor deze 1v1 situatie in principe niet, omdat je toch een reset van R krijgt. Maar in extended teamfights, en als je late game in staat bent veel te poken, dan kan het uiteraard wel handig zijn.Damien schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:50:
Item build verschilt af en toe, maar hoofdzakelijk blijf ik zorgen dat ik zo snel mogelijk 40% CDR heb. Zodat al je skills zo snel mogelijk beschikbaar zijn en je het maximale uit haar kit kunt halen.
Dit is in feite ook iets om bij na te denken qua Nashor's Tooth. Op zich prima item, maar bijv een Lichbane zorgt voor een hogere instant burst. Die extra as van het item is ook vooral een split push voordeel. Mijn ervaring is dat je er niet altijd aan toekomt om echt profijt te hebben van je aa's in teamfights.
Ik pak op Diana jungle meestal die extra AS van Fury. Al kan Sorcery ook, aangezien je prima clear hebt anyway en het verhoogt wel je burst.Damien schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:50:
Haar mastery page is echter wel verschillend, voor de jungle gebruik ik namelijk:
[afbeelding]
Zeer belangrijk inderdaad. Pro's doen het trouwens als R + Q. Zij beginnen dus met R en casten meteen daarna (mid air) Q, wat dan ook voor de R reset zorgt. Ik ben daar niet snel genoeg voor, maar hanteer een soort tussenvariant: Q casten en terwijl je Q midair is al je R poppen; dus niet wachten tot je ziet dat je Q raak is. Dat kost anders weer een 0,5 seconde en als je beetje gevoel hebt in het raken van Q's, gaat dit prima.Damien schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:50:
Wat overigens wel erg belangrijk is, probeer zo goed mogelijk de Q -> R combo onder de knie te krijgen
Diana nu in deze (tank) meta:Damien schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:50:
Echter vind ik haar momenteel wel erg sterk in zowel mid als jungle, hence zelfs top komt ze wel tot haar recht
- Voor top is ze imo te zwak; teveel sterke bruisers/tanks met doorgaans meer mobility en CC. Dat was altijd al wel zo, en Grasp mastery maakt het er niet beter op nu.
- Voor jungle op zich altijd prima, al blijft de beperkte pre lvl 6 gank capaciteit een issue.
- Voor mid ook nog altikd prima, al maakt de Thunderlord dominantie Diana iets minder aantrekkelijk om tegen ranged AP mid te spelen. Daar komt bij dat je moet Diana altijd balls deep moet gaan, en als er teveel CC/tanks in enemy team zitten, dan sla ik Diana vaak over.
[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 11-04-2016 11:17 ]
Volgens mij had ik een post gemaakt om mensen te helpenKoekiemonsterr schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:13:
Zal ik dan, t.b.v. de Diana discussie, een beetje advocaat van de duivel spelen?
Met name voor het early gedeelte dat je af en toe in de situatie komt van traden, vind ik nog steeds Thunderlord superieur. Zoals je zelf later in dit stuk al aangeeft vind je Diana zwak vs Thunderlord tegenstanders. "If you can't beat them, join them" en daarom dus ook de keuze. Jij geeft een flinke chunk terug aan damage en dit laat de tegenstander ook door zijn potions heen burnen (daarom ook de TP keuze zodat jij tussentijds kunt backen. Het is een strategie die over het algemeen werkt).Probeer op Diana mid ook eens Stormraider's Surge i.p.v. Thunderlord.
CDR gaat je zeker wel helpen in 1v1's. Met name dankzij de CDR heb ik juist succes in die 1v1 battle's. Ik heb dit overigens ook overgenomen van Flame die destijds met name Diana top speelde. Door de lagere CDR op je skills komt ook je R eerder weer up en heb je vaker beschikking over je shield. Dit zorgt ervoor dat je een fatsoenlijke fight aan kunt gaan zonder afhankelijk te zijn dat alles in de heat of the moment correct gaat. En juist die Nashor's tooth in wat langere gevechten gaat zijn voordeel geven. Op het moment dat jouw skills op CD zijn (want dat gaat gebeuren ondanks de CDR) heb je alsnog je damage output met je passive/aa's. Oftewel dit zorgt er dus ook voor dat het niet altijd een all-in van skills hoeft te zijn maar juist een variatie van beide. Lichbane is een optie voor als je hard snowballed (met name gebruik ik hem in mijn jungle build om alsnog aan 40% cdr te komen).Dat laatste is zeker zo, maar let wel: In principe gaat CDR je niet direct helpen in de 1v1 duels en ook niet altijd in teamfights. In principe is een 1v1 duel combo op mid als volgt: Q + R + W + E + R. Uiteraard één of meer aa's erbij en kan eerder E en ook sneller 2e R doen. Deze combo bevat slechts 1 x Q. Doorgaans zou de enemy mid na deze combo (zeker als je al wat gepoked hebt) kaput moeten zijn. De CDR helpt voor deze 1v1 situatie in principe niet, omdat je toch een reset van R krijgt. Maar in extended teamfights, en als je late game in staat bent veel te poken, dan kan het uiteraard wel handig zijn.
Keuze van smaak. Ik vind dat ik met mijn rune setup al voldoende AS heb vandaar dat ik voor een iets sterker shield/skills dmg output ga.Ik pak op Diana jungle meestal die extra AS van Fury. Al kan Sorcery ook, aangezien je prima clear hebt anyway en het verhoogt wel je burst.
Geen pro, maar zo hanteer ik hem ook. Denk dat het meer gevoel is dan reactievermogen. Als je de champ letterlijk spammed zul je daar amper nog op hoeven te letten.Zeer belangrijk inderdaad. Pro's doen het trouwens als R + Q. Zij beginnen dus met R en casten meteen daarna (mid air) Q, wat dan ook voor de R reset zorgt. Ik ben daar niet snel genoeg voor, maar hanteer een soort tussenvariant: Q casten en terwijl je Q midair is al je R poppen; dus niet wachten tot je ziet dat je Q raak is. Dat kost anders weer een 0,5 seconde en als je beetje gevoel hebt in het raken van Q's, gaat dit prima.
Top kan ze prima, het is eerlijk gezegd zelfs een vrij goede pick. Omdat met name zoals je al aangeeft in de tankmeta de toplaner armor/hp wil stacken. Zet er een AP tegenover en het verhaal wordt gelijk al een stuk minder aantrekkelijk. Tevens heb je nog het voordeel dat men het meestal niet verwacht. Zo heb ik met Akali ook al meer dan genoeg games op die manier weten te winnen. Weten wanneer te traden en je zit verder goed op top.Diana nu in deze (tank) meta:
Beperkte gank capaciteit blijf ik een beetje een zwak excuus vinden. Elke gank hoeft geen kill op te leveren. Als jij presence vertoond in de game als jungler dan heb je al de helft van je taak volbracht. En met name wederom in lagere elo's is het babysitten van een lane al voldoende om 1 speler te laten tilten van het enemy team. En ook met je Q/W/E skills heb je genoeg in huis om vervelend te zijn.
Eigenlijk had ik niet op deze post willen ingaan omdat het aan ieder is hoe hij/zij Diana speelt, maar blijkbaar was mijn redenatie niet voldoende onderbouwt in de begin post waardoor ik toch even deze verduidelijking moet geven. En ik weet dat Koekie geen fan is van Diana's passive
Voor de rest, nogmaals probeer haar gewoon desnoods met Koekie's tips en kijk of ze je aan staat. Zo niet, geen probleem aan ieder om te kijken wat voor hem of haar het beste werkt. Mijn post was ook meer in de trend van "zo speel ik haar en dit en dit werkt" ipv "jullie MOETEN haar zo spelen anders werkt het niet".
En ik dacht een iets meer inhoudelijke post hier kan geen kwaad
Daarom zei ik ook: t.b.v. de discussie...Zodat anderen er wellicht wat aan hebben of jouw/mijn visie weer kunnen weerleggen en we een leuke pagina veel weetjes over Diana krijgenDamien schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:41:
[...]
Volgens mij had ik een post gemaakt om mensen te helpenen niet om te zeggen dat het DE manier is om te spelen.
Met Irelia heb ik hetzelfde gemerkt. Ze heeft een beetje last van het Vi/Nocturne syndroom. Als je te veel tank bouwt doe je geen damage maar als je iets meer AD bouwt ga je zo neer in teamfights.
Zelf zou ik Diana anders bouwen, maar dat is een menings-dingetje. Te beginnen bij de masteries. Jij gaat 0/18/12 voor de mid lane. Al zou ik voor bandit gaan ipv dangerous game. Je farm is niet al te hoog, van elke cent extra kan je profiteren.
Daarnaast zou ik 12 punten in ferocity stoppen. Deze 12 punten heb je nu in resolve zitten. Naar mijn mening doen deze 12 punten in resolve niet heel veel. 2hp per sec op diana is meh. De extra movement speed in bushes is meh. De runic shield is goed op diana. Insight is ook goed als je tp hebt. In totaal heb je dus twee masteries waar je echt gebruik van maakt. Als je deze punten in ferocity stopt heb je er naar mijn mening meer aan.
De punten in ferocity zou ik alsvolgt opdelen:
Als je kan AA'en:
-Fury
Anders:
-Sorcery
-Feast
-Natural talent
-Oppressor
Je item build is opzich prima. Let wel, Nashors is een item voor je passive. Goed voor splitpushen slecht voor teamfights.
Daarnaast zou ik beginnen met corrupting potion en na je eerste back een dark seal. De sustain is lekker en het geeft mogelijkheid tot een vroege snowball.
Ik vind dit wel heel kort door de bocht hoor: het item geeft ook 'gewoon' 80 AP en 20% CDR.kokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:31:
[...]
Je item build is opzich prima. Let wel, Nashors is een item voor je passive. Goed voor splitpushen slecht voor teamfights.
Daarnaast zou ik beginnen met corrupting potion en na je eerste back een dark seal. De sustain is lekker en het geeft mogelijkheid tot een vroege snowball.
Dit is dé plek voor 'meningsdingetjes', mits ze wel goed onderbouwd worden...kokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:31:
[...]
Zelf zou ik Diana anders bouwen, maar dat is een menings-dingetje.
Dat punt van splitpushen had ik al aangestipt, maar het is uiteraard niet alleen een item voor passive. Je vergeet de andere base stats voor het gemak even. En ook niet per definitie slecht voor teamfights...Hangt ook sterk af hoe je Diana speelt en wat voor team je tegenover je hebt.kokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:31:
Let wel, Nashors is een item voor je passive. Goed voor splitpushen slecht voor teamfights.
Als je TP runt is corrupting potion nogal onnodig. Dan kun je nog beter met Dark Seal beginnen + 3 hp pots.kokkie1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:31:
[...]
Corrupting potion op Diana mid zou ik zelden voor kiezen. Ook tegen ranged lane bullies die je voortdurend poken zou het niet nodig hoeven zijn. Je W helpt aardig om hun dmg te beperken en het helpt ook met de farm.
Yup, daarom zei ik ook: de 'meningsdingetjes' wel graag goed onderbouwen...JapieTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:00:
[...]
Ik vind dit wel heel kort door de bocht hoor: het item geeft ook 'gewoon' 80 AP en 20% CDR.
Ik ben überhaupt niet zo'n fan van corrupting potion, maar smaken verschillen. Scheelt ook weer dat ik in de rol die ik momenteel het meest speel ook niet diep hoef na te denken over startitems en een corrupting potion überhaupt nicht im frage isKoekiemonsterr schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:02:
Corrupting potion op Diana mid zou ik zelden voor kiezen. Ook tegen ranged lane bullies die je voortdurend poken zou het niet nodig hoeven zijn. Je W helpt aardig om hun dmg te beperken en het helpt ook met de farm.