Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:50:
[...]
Die winrate op Shyv zal ongetwijfeld een daling gaan zien zonder Devourer.
Maar man, wat is die draak die sterk atm met alleen sated Devourer en bijv een titanic hydra. Ik ban haar nu vrijwel altijd. Nerfs zijn zonder meer terecht, al moeten ze vooral gewoon die devourer aanpakken. Toxic item, wat er eigenlijk nooit had moeten zijn.
Shyvana is overigens wel een jungler die nog prima mee zal kunnen zonder devourer. Vergeet ook niet dat haar kit an sich nog eens is gebuffed een tijdje geleden.
Sowieso blijft haar clear speed hoog en in de early game blijft haar 1v1 duel potentie gewoon hetzelfde. Ze zal alleen minder snel die enorme dmg threat worden, nou ja, dan moet ze maar eerder en meer gaan ganken, wat eigenlijk ook de bedoeling is van junglers.
Helemaal mee eens dat de nerfs terecht zijn.
Maar de buffs die ze heeft gekregen zijn allemaal AA buffs met Twin Bite of On-hit buffs met Burnout.
Zonder devourer betekenen die buffs dan niet zoveel meer. Maar goed, devourer verdwijnt voorlopig niet dus het zal allemaal wel mee vallen.
Ik zit ook te denken aan een nieuwe Yi build. Want Wuju Style wordt generfed voor Tank Yi:
Wuju Style (E):
Active's Flat damage increased to 12/19/26/33/40 from 10/15/20/25/30.
Active's AD ratio changed to 25% bonus AD from 10/12.5/15/17.5/20% total AD.
[NOTE: AD scaling changed to BONUS AD from TOTAL AD. Should be a nerf when not buying AD but same or better when buying AD.]
Kortom, een buff voor AD Yi.
Ik zat zelf te denk aan Devourer, BotrK, Mercurial Scimitar, Death's Dance en Blood Thirster.
Bij elkaar heb je dan 265 bonus AD. Bovendien heb je 55% lifesteal. Beetje veel misschien
Waarom Death's Dance? Ik denk dat Death's Dance passive die zorgt voor een "delayed" damage en de lifesteal die je kan krijgen met Alpha Strike Yi vrij tanky maakt. Bovendien hebben we AD hard nodig. Death's Dance geeft ook lifesteal op AD spell damage en on-hit damage, zoals Bork en Alpha Strike.
Ik zat ook te denken aan crit items zoals Statik Shiv, Infinity Edge of Phantom Dancer, maar crit heeft geen synergy met devourer of met je Wuju damage.
Yi met Devourer, Rageblade, Tank items (lvl 18) (huidige patch)
Bonus AD: 54*
Total AD: 165
Wuju Damage per hit: 63
Yi met Devourer, Rageblade, Tank items (lvl 18) (Nieuwe patch)
Bonus AD: 54*
Total AD: 165
Wuju Damage per hit: 53,5
Yi met AD items: (Huidige patch)
Bonus AD: 265
Total AD: 376
Wuju Damage per hit: 105
Yi met AD items: (Nieuwe patch)
Bonus AD: 265
Total AD: 376
Wuju Damage per hit: 106
* ervan uitgaande dat rageblade volledige gestacked is.
Kortom, je bent meer squishy, maar met 55% lifesteal en QSS kan je dat een beetje tegengaan.
Bovendien doe je veel meer damage. Interessant, niet?
p.s. Ik hoop dat ik geen grote fouten heb gemaakt met de getallen, maar er zal ongetwijfeld ergens nog wel een foutje zitten.
edit, ik heb nog wat info toegevoegd, lijkt erop dat het niet echt een buff is voor AD Yi.
[
Voor 6% gewijzigd door
Xanthian op 15-03-2016 12:39
]