Martin0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:20:
[...]
En sinds Rekkles jhin uit de kast heeft getrokken wilt iedere adc jhin spelen(wat vind ik dit een faal champ), en omdat hij nog vrij nieuw is kan bijna niemand hem goed spelen in mijn league, daarnaast heb ik al met meerdere support naast hem gespeeld maar niks werkt echt lekker. Te weinig damage early en op t punt waar hij zijn powerspike heeft is hij al meerdere keren gegankt en zonder escapes kan hij weinig
Thresh is heel sterk met Jhin. (O.a. door zijn lantern om Jhin een escape te geven). Ook Lulu en Janna werken prima. Beiden geven Jhin ook extra escape mogelijkheden. En daarnaast geven alle drie de champions Jhin de mogelijkheid om auto-attacks landen op enemies (met slows/hooks etc.).
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:02:
[...]
Voor Thresh/Braum: AD Marks, Armor Seals of HP seals, flat HP of armor quints, en flat/scaling MR.
Voor Leona: Armor Marks, HP Seals, Armor Quints, MR glyphs
Voor Morgana/Annie: Hybrid pen Reds, AP Quins, Armor Seals, MR Glyphs.
Mee eens.
Tegenwoordig is het overigens beter om armor quints en flat health seals te gebruiken, omdat ze die waarden een keer hebben aangepast. Dan krijg je 12.78 armor en 72 health. Met health quints en armor seals krijg je 9 armor en 78 health. Maar omdat ik geen zin heb om een bak aan IP aan zo´n kleine change uit te geven gebruik ik nog de tweede combo.
Daarnaast wil je als jungler en ranged support over het algemeen graag wel armor seals, omdat je geen armor quints wil. Dus economisch gezien is de tweede optie nog wel beter, omdat je dan je seals voor meer champions kan gebruiken.
Voor Leona kan je die eerste rune set overigens ook prima gebruiken, maar de tweede is inderdaad wat handiger op haar (o.a. omdat haar W schaalt met armor).
Daarnaast heb ik ook geen Hybrid Pen reds momenteel, maar gebruik gewoon Magic pen (krengen zijn ook 820 ip per stuk voor een kleine change). Nu speel ik sowieso eigenlijk geen Morgana of Annie support.
Wel vrij veel Lulu, op haar zou de Morgana page ook het beste zijn denk ik.
Mana regen glyphs zijn nogal achterhaald, omdat er allerlei veranderingen zijn doorgevoerd wat betreft die runes en champions zelf. “Vroeger” waren ze wel nuttig.
JoeBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:14:
[...]
AD Marks voor Braum ben ik het niet mee eens overigens: zeker early game poke als Braum het meeste met je Q, welke scaled met HP en magic dmg doet. Dus HP en/of magic/hybrid pen vind ik meer voor de hand liggen. een combi Braum/Leona ligt imo dus meer voor de hand.
Je Q schaalt met maximum HP, niet met bonus HP. Dat beetje extra health schiet je qua damage dus geen drol mee op. Met 100 health krijg je 2.5 extra damage.
Met alleen een Q poke schiet je over het algemeen weinig op. Er moet toch echt wat follow up komen. Of het moet als doel hebben om de tegenstander adc bang te maken voor de stun. In beide gevallen is de upfront damage van zijn Q niet echt heel belangrijk. Vaak regent dat zo weer terug.
Ik vraag me ook af hoeveel je er mee op schiet om magic pen te nemen voor zijn éne spell (en zijn ultimate). Voor mijn gevoel levert een enkele auto-attack met ad runes al meer op dan je Q met magic pen.
Als Braum auto-attack je nu eenmaal vaak in skirmishes. Daarnaast doen zijn auto-attacks ook nog eens bonus damage op een target die 4 procs op zich heeft gehad.
En tijdens een trade zet je uiteraard je shield aan (die kost maar 30 mana).
Mocht je overigens een support champion willen die late-game het halve enemy team moet kunnen slopen, speel dan
Zyra. Vraag maar aan koekie.

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:50:
Paar domme nerfs mogelijk in store: Lulu W scaling omlaag en dikke HP nerf op haar ult. Allemaal leuk en aardig gelet op de pro scene, maar Lulu in solo queue heeft juist buffs nodig, met name op gebied van haar support role.
Daar gaat mijn Lulu support

. Tijd om weer #1 Janna EU te worden.
Het maximum als eerste buy is 3 biscuits

.
Overigens koopt ik er vaak maar twee, zodat ik bij de de eerste back gegarandeerd 800 gold heb. Zodat je dus dus óf een sightstone kunt halen of boots + gold item upgrade. Mocht ik meer gold hebben, dan kan ik dan altijd nog een biscuit halen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Thormodo op 11-03-2016 13:14
]