Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:12:
[...]

Net gezien! Ben echt benieuwd! :D :+
Hype Hype.
Vind hem een Kindred achtige look hebben!
Hij heeft wel iets weg van kindred. Ik had hem ook groter verwacht, maar hij is ook niet echt klein.
Hij lijkt me ook redelijk simpel, niet te moeilijk. Het enige wat je goed moet kunnen is kiten.
Het word een tanky ap mage zo te zien, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:29:
[...]

Hij heeft wel iets weg van kindred. Ik had hem ook groter verwacht, maar hij is ook niet echt klein.
Hij lijkt me ook redelijk simpel, niet te moeilijk. Het enige wat je goed moet kunnen is kiten.
Het word een tanky ap mage zo te zien, dus ik ben benieuwd.
AP Bruiser ?
En zou er nog een nieuwe champion komen ? Taric???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:27
Ik vind die E weer zo'n typische Rito actie. Waarom moet er nu weer een totaal overtrokken ability bij zitten? Dit is gewoon een soort van Rek'Sai ultimate, alleen dan op veel kortere cooldown. En zonder de beperking van tunnels.

Ben in ieder geval wel benieuwd naar de champion. Het design en het idee van de orbitting stars is leuk gevonden. Het geheel spreekt mij in ieder geval veel meer aan dan Jhin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:33:
[...]

Ik vind die E weer zo'n typische Rito actie. Waarom moet er nu weer een totaal overtrokken ability bij zitten? Dit is gewoon een soort van Rek'Sai ultimate, alleen dan op veel kortere cooldown. En zonder de beperking van tunnels.
*Kuch* Tahm Kench ULT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
[...]

Ben in ieder geval wel benieuwd naar de champion. Het design en het idee van de orbitting stars is leuk gevonden. Het geheel spreekt mij in ieder geval veel meer aan dan Jhin.
Ik vind die ability wel meevallen.
Het is wel grappig dat je voor het eerst kan "vliegen" met een champion, en het past ook nog wel bij hem.
De release skin ziet er ook nog wel grappig uit.

Ik speel alleen geen mid, dus dat is weer jammer.
Op top weet ik niet of hij goed werkt want je pushed 24/7

De twee seconden stun op max Q is trouwens wel erg sterk hoor, met max cdr zit je op 4,8 seconden cooldown. Alleen jammer dat je geen cdr op hem bouwt want to zo te zien wordt RoA, Liandries en Rylai's core op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xanthian schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:44:
[...]

Ik vind die ability wel meevallen.
Het is wel grappig dat je voor het eerst kan "vliegen" met een champion, en het past ook nog wel bij hem.
De release skin ziet er ook nog wel grappig uit.

De twee seconden stun op max Q is trouwens wel erg sterk hoor, met max cdr zit je op 4,8 seconden cooldown. Alleen jammer dat je geen cdr op hem bouwt want to zo te zien wordt RoA, Liandries en Rylai's core op hem.
Elke 40 seconden van base tot aan de dragon pit kunnen vliegen? Ik vind dat behoorlijk overdone. Rek'Sai, Tahm, TF kunnen dat volgens mij niet eens zo snel en bij hen zijn het ultimates.

Dat het bij hem past snap ik wel, mee eens ook. Maar er had ook een tussenweg geweest: Bijvoorbeeld zoals de jump op Shyvana ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JapieTalent schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:49:
[...]

Elke 40 seconden van base tot aan de dragon pit kunnen vliegen? Ik vind dat behoorlijk overdone. Rek'Sai, Tahm, TF kunnen dat volgens mij niet eens zo snel en bij hen zijn het ultimates.
Dat is pas late game, ik schat zo maar even in dat je die ability als laatste leveled.
Bovendien zijn die champions die jij noemt zo'n beetje instant en duurt het veel langer voor Aurelion voordat hij er is.

Early game is volgens mij een vrij gelimiteerde ability die een beetje movement speed.
Er is echt genoeg counter play tegen zo'n ability, i.t.t. Rek'Sai, Tahm en TF.
Dat het bij hem past snap ik wel, mee eens ook. Maar er had ook een tussenweg geweest: Bijvoorbeeld zoals de jump op Shyvana ultimate.
Ik denk dat Aurelion zijn E hard nodig heeft want in principe pushed hij zijn lane en gaat hij roamen.
Voor het roamen heeft hij deze ability nodig om snel bij de andere lane te komen. Het past perfect in zijn kit. Als je goed timed kan je de Q ook casten en volgen met je E, waarna je een gigantische AoE stun krijgt.

Als het OP is kunnen ze altijd de CD significant verhogen.
Maar goed, eerst zien en dan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriSSjuH
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 16:05
Gister zag ik een filmpje van RedMercy,
Aurelion Kan dus zijn Q over de halve map brengen Via zijn E en dan die Radius waar hij mensen in kan stunnen gewoon te gek.

Hier een filmpje van die gameplay: YouTube: AURELION SOL MID GAMEPLAY - League of Legends
Et is volgens mij rond de 25e minuut ofzo.. net voor het einde.

deze post er net op gezet en zag dat Xanthian het zelfde zei 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ChriSSjuH op 09-03-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xanthian schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Dat is pas late game, ik schat zo maar even in dat je die ability als laatste leveled.
Bovendien zijn die champions die jij noemt zo'n beetje instant en duurt het veel langer voor Aurelion voordat hij er is.

Early game is volgens mij een vrij gelimiteerde ability die een beetje movement speed.
Er is echt genoeg counter play tegen zo'n ability, i.t.t. Rek'Sai, Tahm en TF.

[...]

Ik denk dat Aurelion zijn E hard nodig heeft want in principe pushed hij zijn lane en gaat hij roamen.
Voor het roamen heeft hij deze ability nodig om snel bij de andere lane te komen. Het past perfect in zijn kit. Als je goed timed kan je de Q ook casten en volgen met je E, waarna je een gigantische AoE stun krijgt.

Als het OP is kunnen ze altijd de CD significant verhogen.
Maar goed, eerst zien en dan klagen.
Verschil is bij die champs dat je ze aan hoort/ziet komen, dat nadeel heeft Aurelion Sol dan weer niet. Ik zeg overigens ook niet dat er geen counterplay tegen is. Ik ben enkel van mening dat ze hebben overdreven met de distance. Zelfs als het een distance zou zijn zoals Shyvana kan hij nog steeds prima roamen en ganken. Sterker nog, naar mijn mening zou het juist roamen aanmoedigen als de distance en cooldown wat kleiner waren: want hij kan nu weliswaar verder vliegen, maar wel minder vaak.

Vooralsnog blijf ik bij dit oordeel, maar we gaan het zien als hij volgende week uit komt :) Veranderen kan inderdaad altijd, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze dan ook echt skills gaan wijzigen, zo kort na release. Zal dan inderdaad een tweak in CD worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
E: "Passive: Generate Escape Velocity while moving. Continuously moving in one direction grants increasing Movement Speed up to 30/35/40/45/50%.

Heeft iemand een idee hoe lang je in één richting moet lopen om die 30-50% extra move speed te behalen? Is dat na 2 seconde of na 10 seconde?

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rasmalluin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:
E: "Passive: Generate Escape Velocity while moving. Continuously moving in one direction grants increasing Movement Speed up to 30/35/40/45/50%.

Heeft iemand een idee hoe lang je in één richting moet lopen om die 30-50% extra move speed te behalen? Is dat na 2 seconde of na 10 seconde?
Was me ook niet duidelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40
[...]
Yup, precies wat ik ook meteen dacht.
Xanthian schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:44:
[...]
Hmja dat auto pushen met je passive is wel een issue als (mid) laner.

Zijn kit maakt hem imo ook meer een jungler dan een laner. Zijn Q en passive zijn perfect voor junglen, en zijn E met die movement speed en dat domme vliegen maken hem ook zeer goed om te ganken (+ Q stun eroverheen, die je ook nog eens lijkt te kunnen prechargen en kan laten groeien tijdens de 'inflight' E) en vlot te bewegen door de jungle.

Denk dat ie in mid lane wel goed kan werken tegen shorter ranged opponents. Dan kun je steeds je passive gebruiken om te poken in feite. Tegen de meer long range AP mids lijkt me zijn passive en Q niet zo heel effectief. En of ie nou ook zo geweldig opgewassen is tegen assassins als LB, Zed en Fizz? Fizz denk ik wel, want die moet steeds oppassen voor Aurelions passive als ie wil last hitten, maar LB en Zed lijken me naast de long range AP mids best prima tegen hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:44:
[...]

de 'inflight' E) en vlot te bewegen door de jungle.
Hoelang voordat je die extra movement speed krijgt dan ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Hoelang voordat je die extra movement speed krijgt dan ? :/
Dat staat ook niet op Surrender@20, dus dat blijft afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
ChriSSjuH schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:36:
Gister zag ik een filmpje van RedMercy,
Aurelion Kan dus zijn Q over de halve map brengen Via zijn E en dan die Radius waar hij mensen in kan stunnen gewoon te gek.

Hier een filmpje van die gameplay: YouTube: AURELION SOL MID GAMEPLAY - League of Legends
Et is volgens mij rond de 25e minuut ofzo.. net voor het einde.

deze post er net op gezet en zag dat Xanthian het zelfde zei 8)7
Zag daarstraks op de stream van Sirhcez dat je hem zelfs van base tot base kunt brengen. Zo rond de enemy fountain verdween de visual echter en zag je alleen de schaduw maar daarna ging de damage en stun alsnog af. Misschien is het de bedoeling en werd het een zwart gat, idk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
JapieTalent schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:43:
[...]
Verschil is bij die champs dat je ze aan hoort/ziet komen, dat nadeel heeft Aurelion Sol dan weer niet.
[...]
Aurelion Sol zie je aankomen omdat hij aan de rand van je vision verschijnt. In plaats van die (semi-)global teleport ultimates lijkt mij de Powerball van Rammus een betere vergelijking, en dat is ook geen ult. Een andere is Quinns R, maar die is gelijk een stuk spambaarder.

Ik heb zonet nog even in een custompje op PBE lopen rondklooien als meneer draakje; zijn flight lijkt een vaste movement speed te hebben van 600 (gelijk aan zijn Q-projectiel), wat een Rammus zelfs zonder enige extra MS uit items, runes etc. een seconde voor het eind van zijn Powerball al haalt. Bovendien kun je tijdens het vliegen niet bijsturen, en stop je daar meteen mee en raak je al je bonus movement speed van je E-passive kwijt zodra je geraakt wordt door damage van champions of turrets. Of het kunnen doorkruisen van muren dat allemaal goedmaakt, durf ik nog niet te stellen.
Rasmalluin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:

Het lag gemiddeld eerder rond de 2 dan rond de 10 seconden (early game met alleen je base movement speed en rank 1 van E zo'n 7 seconden maximaal) maar dan moet je wel in een rechte lijn bewegen. Ook leek het af te hangen van de afstand die je aflegt, dus hoe sneller je al gaat, des te sneller je je laatste stacks erbij krijgt. Je raakt ook al je stacks weer kwijt als je damage vangt van een champion of turret, dus daar heeft de jungler-variant iets voor op de midlaner.
Koekiemonsterr schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:44:
[...]
Denk dat ie in mid lane wel goed kan werken tegen shorter ranged opponents. Dan kun je steeds je passive gebruiken om te poken in feite. Tegen de meer long range AP mids lijkt me zijn passive en Q niet zo heel effectief. En of ie nou ook zo geweldig opgewassen is tegen assassins als LB, Zed en Fizz? Fizz denk ik wel, want die moet steeds oppassen voor Aurelions passive als ie wil last hitten, maar LB en Zed lijken me naast de long range AP mids best prima tegen hem.
Een groot deel van zijn damage lijkt uit zijn passive te komen, dus daar zal je als tegenstander omheen willen kunnen spelen. Een ranged AA gaat inderdaad flink helpen om veilig te farmen, en een skillset met veel range of mobility gaat ook sterk zijn. Omdat die bollen momenteel helemaal uitgaan zolang hij wordt geraakt door CC die channels stopt, zoals stuns en silences, heb je daar ook aardige mogelijkheden.
Xanthian schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:29:
[...]
Als je goed timed kan je de Q ook casten en volgen met je E, waarna je een gigantische AoE stun krijgt.
[...]
Ook tijdens het vliegen kun je je Q nog casten. Hoe eerder je die gebruikt, des te groter de radius, maar des te verder vooruit je moet voorspellen of je tegenstanders daar zullen staan. De move met een enorme Q gaat het effectiefst zijn in de midlane, op ARAM, bij een ingepushte sidelane of wanneer je laat aankomt bij een fight rond een objective. Ik verwacht dat je vaker gaat wachten tot je (bijna) aangekomen bent, om dan je Q welke kant dan ook op te sturen. Alleen de grootte scalet met de afstand, niet de stun duration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Experience required to reach level 30 reduced by half.

We’ve thought for a while that it takes too long to hit level 30. A leveling system should create a sense of growth and accomplishment, but the reverse happens when the system is overtuned and game-to-game XP gains start feeling like mere drops in the bucket. Though “make leveling faster” sounds like a simple solution, we needed to be certain a shorter road to 30 wouldn’t introduce worse problems. Chief example: last year’s permanent discount on a bunch of Tier 3 runes was necessary preparation to ensure new 30’s will still be able to afford viable rune setups.

A few months of observation (and a live test in Russia) later, and we’re confident that the updated account leveling curve will provide a markedly improved experience for new players!
DING Total experience required to reach summoner level 30 reduced by half

:7 :7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:16:
Experience required to reach level 30 reduced by half.

We’ve thought for a while that it takes too long to hit level 30. A leveling system should create a sense of growth and accomplishment, but the reverse happens when the system is overtuned and game-to-game XP gains start feeling like mere drops in the bucket. Though “make leveling faster” sounds like a simple solution, we needed to be certain a shorter road to 30 wouldn’t introduce worse problems. Chief example: last year’s permanent discount on a bunch of Tier 3 runes was necessary preparation to ensure new 30’s will still be able to afford viable rune setups.

A few months of observation (and a live test in Russia) later, and we’re confident that the updated account leveling curve will provide a markedly improved experience for new players!
DING Total experience required to reach summoner level 30 reduced by half

:7 :7 :D
Joepie, nog makkelijker om smurfs te maken :{

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:36:
[...]
Joepie, nog makkelijker om smurfs te maken :{
Tbh, Smurfs zijn nooit een probleem voor mij geweest.
Ik speel altijd met plezier en als je nu een smurf gaat maken 'alleen' dan kan ik je beloven dat je helft van de tijd mental word omdat je de game niet kan dragen..
Tenzij er meerdere goeie vrienden een smurf maken, otherwise is het jammer.

PS:

Ga morgen met een nieuwe account beginnen :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:46:
[...]

Tbh, Smurfs zijn nooit een probleem voor mij geweest.
Ik speel altijd met plezier en als je nu een smurf gaat maken 'alleen' dan kan ik je beloven dat je helft van de tijd mental word omdat je de game niet kan dragen..
Tenzij er meerdere goeie vrienden een smurf maken, otherwise is het jammer.

PS:

Ga morgen met een nieuwe account beginnen :z
Smurfs zijn gewoon bloedirritant. Ga ik met een andere Bronze 'leuk' duo-en, heeft de tegenstander één of andere Diamond die een bronze smurfje heeft om zijn kleine zusje te helpen.

Jippie, bronzies stompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Smurfs zijn gewoon bloedirritant. Ga ik met een andere Bronze 'leuk' duo-en, heeft de tegenstander één of andere Diamond die een bronze smurfje heeft om zijn kleine zusje te helpen.

Jippie, bronzies stompen.
Ik snap het ook wel.. Maar ja als je niet in je eigen league kan winnen dan maar zo ;)
Dat is tegenwoordig de gedachte van high elo spelers.
Tenminste zo zie ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:58:
[...]

Ik snap het ook wel.. Maar ja als je niet in je eigen league kan winnen dan maar zo ;)
Dat is tegenwoordig de gedachte van high elo spelers.
Tenminste zo zie ik het...
Ik denk niet dat veel "high elo" spelers zo denken.

Je hebt natuurlijk wel dat die spelers hun bronze/silver vriendje willen helpen, maar dat gebeurt overigens alleen in normals. Om in ranked een smurf tegen te komen moeten ze haast wel een account gekocht hebben, want tijdens het levelen bouw je al een MMR op. Speel je heel goed, dan kom je meteen al uit in Silver 1 of ergens in Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:20:
[...]

I Om in ranked een smurf tegen te komen moeten ze haast wel een account gekocht hebben.
Het is zo jammer dat je accounts kan kopen.
Xanthian ik snap je punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Ik denk niet dat veel "high elo" spelers zo denken.

Je hebt natuurlijk wel dat die spelers hun bronze/silver vriendje willen helpen, maar dat gebeurt overigens alleen in normals. Om in ranked een smurf tegen te komen moeten ze haast wel een account gekocht hebben, want tijdens het levelen bouw je al een MMR op. Speel je heel goed, dan kom je meteen al uit in Silver 1 of ergens in Gold.
Je normal MMR staat los van je ranked MMR voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Vicarious schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Je normal MMR staat los van je ranked MMR voor zover ik weet.
In principe wel, maar als je nog nooit ranked hebt gespeeld, wordt je ranked MMR bepaalt a.d.h.v. je normal MMR, daarna gaat het ieder zijn eigen weg.

Edit: Het punt wat ik wou maken is dat je door het snellere level geen smurfs in bronze gaat tegen komen. Tenzij die expres verliezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanthian op 10-03-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik denk dat je smurfs iets minder negatief moet zien. Dus niet zozeer van moedwillig bronzies stompen etc. Tuurlijk zullen er ook mensen zo denken, maar dat is niet het gros lijkt me.

High elo mensen willen immers ook maar gewoon spelen, en als jij voor elke game 20 - 30 min queue door moet voordat je een game vind, dan gaat de lol er wel een keer van af. Dan zou ik ook een keer een nieuw account beginnen. Plus dat je in dat high elo, doordat het een select gezelschap is, constant dezelfde tegenstanders en teammates tegenkomt kan de game ook enigszins eentonig gaan worden.

Nee wat dat betreft vind ik het helemaal niet erg dat ik geen challenger oid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:29:
Ik denk dat je smurfs iets minder negatief moet zien. Dus niet zozeer van moedwillig bronzies stompen etc. Tuurlijk zullen er ook mensen zo denken, maar dat is niet het gros lijkt me.

High elo mensen willen immers ook maar gewoon spelen, en als jij voor elke game 20 - 30 min queue door moet voordat je een game vind, dan gaat de lol er wel een keer van af. Dan zou ik ook een keer een nieuw account beginnen. Plus dat je in dat high elo, doordat het een select gezelschap is, constant dezelfde tegenstanders en teammates tegenkomt kan de game ook enigszins eentonig gaan worden.

Nee wat dat betreft vind ik het helemaal niet erg dat ik geen challenger oid ben.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja. Als die high elo mensen niet zouden smurfen maar op hun main zouden spelen, zouden de queue tijden voor hun ook korter zijn. Ze houden op deze manier de lange tijden zelf in stand. Ik snap het wel dat ze het doen en heb er nou ook weer geen gigantische problemen mee, maar ik blijf het een kromme situatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:49:
[...]
Tja. Als die high elo mensen niet zouden smurfen maar op hun main zouden spelen, zouden de queue tijden voor hun ook korter zijn. Ze houden op deze manier de lange tijden zelf in stand. Ik snap het wel dat ze het doen en heb er nou ook weer geen gigantische problemen mee, maar ik blijf het een kromme situatie vinden.
Zeker waar. Ik heb er zelf ook geen problemen mee. Soms heb je geluk en zo'n kerel in je team, de andere keer zit hij helaas in het andere team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Zeker waar. Ik heb er zelf ook geen problemen mee. Soms heb je geluk en zo'n kerel in je team, de andere keer zit hij helaas in het andere team.
Of in geen van beide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin

Klopt, dat is ook de enige reden dat ik in B1 zit i.p.v. challenger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Even een voorbeeldje hiervan uit de Dota community (ja ik weet het, sorry, ik ben overgestapt :P)
Een pro-speler/streamer had gisteren een quee van 100 minuten. Vindt hij eindelijk een game, herkent iemand hem, en leaved meteen. -> Weer 30-60 minuten quee.
Toegegeven, hij is een van de hoogste ranked personen binnen dota, maar dat is echt belachelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Rasmalluin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:06:
[...]

Klopt, dat is ook de enige reden dat ik in B1 zit i.p.v. challenger :9
Ja precies, ik begrijp je gedachtegang helemaal ;)
IdieEasy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:14:
[...]

Even een voorbeeldje hiervan uit de Dota community (ja ik weet het, sorry, ik ben overgestapt :P)
Een pro-speler/streamer had gisteren een quee van 100 minuten. Vindt hij eindelijk een game, herkent iemand hem, en leaved meteen. -> Weer 30-60 minuten quee.
Toegegeven, hij is een van de hoogste ranked personen binnen dota, maar dat is echt belachelijk :D
Ouch, dan krijgt "even lekker een game spelen" ineens een hele andere dimensie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
IdieEasy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:14:
[...]

Waar het op neer komt: met zijn main start ie een potje en moet hij 60-100 minuten wachten, waardoor hij ondertussen met zijn smurf een potje bronze spelers kan stompen? Interesting... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Rasmalluin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:42:
[...]

Waar het op neer komt: met zijn main start ie een potje en moet hij 60-100 minuten wachten, waardoor hij ondertussen met zijn smurf een potje bronze spelers kan stompen? Interesting... 8)7
Daar gokken ze niet op bij dota, een potje kan namelijk in 15 minuten over zijn (zware push strategie), of juist 2,5 uur duren. Maar als ze een lekker potje willen doen zullen ze waarschijnlijk wel hun smurf pakken, trainen zullen ze wel op main account doen.

Maar goed, ook zijn smurf zal op diamond of hoger zitten (even terug gerekend naar League). Als hij veel wint stijgt hij ook snel.

Maar in League kom je soms ook mensen tegen die 3k-4k games hebben gedaan, maar net een dikke loss-streak achter de rug hebben. En dan worden ze ineens gematched met jou (of destijds mij, met mijn 800 wins :() Hebben zij een lekker makkelijk potje, en jij een oneerlijk potje. En soms gebeurt dat andersom :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
LoL, wat ziet mijn oog? Japie! Je top laner Nasus is played in EU LCS right now!

spoiler:
Toch beetje backfired, die Nasus pick...

[ Voor 28% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-03-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:23:
LoL, wat ziet mijn oog? Japie! Je top laner Nasus is played in EU LCS right now!

spoiler:
Ik snap de Nasus pick wel, je ziet de laatste tijd dat er veel focus wordt gelegd op top laners. Ze mogen immers de tower gold hebben en zorgen er soms ook voor dat ze een makkelijke lane hebben. Leuk dat ze het hebben geprobeerd.

Anyway, ik zie veel mensen klagen dat wanneer ze support kiezen dat ze die dan altijd krijgen.
Volgens mij is de enige manier om dit op te lossen om meer mensen support te laten spelen.
Voorheen vond ik het niet erg om af en toe support te spelen, maar ik speel liever top/jungle. Met dit nieuwe systeem heb ik geen reden meer om support te kiezen.

Als ze nou een 50 extra IP geven aan support, dan zou ik waarschijnlijk ook af en toe support spelen. Want extra IP is altijd leuk.
IdieEasy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:48:

[...]
Maar in League kom je soms ook mensen tegen die 3k-4k games hebben gedaan, maar net een dikke loss-streak achter de rug hebben. En dan worden ze ineens gematched met jou (of destijds mij, met mijn 800 wins :() Hebben zij een lekker makkelijk potje, en jij een oneerlijk potje. En soms gebeurt dat andersom :x
Het aantal wins is niet zo'n goede indicatie voor hoe goed een speler is.
In normals is het balans wel eens even zoek tussen teams, maar daar doe je weinig aan. Het enige wat je kan doen is het niet te serieus nemen. Het balans in ranked tussen teams is veel beter naar mijn idee.

Heeft iemand trouwens al J4 gespeeld? En is het een hele verbetering tegenwoordig met zijn buffs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe bijnaam jongens.

Godlike Support. <-- just saying ;)
Geniet de laatste tijd echt van support. Moet me zelf wel aan leren dat vision belangerijk is ( wards ). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:23:

spoiler:
Had gister andere verplichtingen, dus niets gezien. Leuk dat je een keer andere picks ziet, leuk dat het een keer Nasus is die ik inderdaad wel leuk vind, maar desondanks lijkt me Nasus niet zo geschikt voor competitive play. De tijd die je solo nodig hebt om je stacks te verzamelen zal een ander team keihard afstraffen door 5v4 objectives te securen en een voorsprong te behalen.

Desondanks wel benieuwd naar de match, wie speelde het? :)
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:07:
[...]

Anyway, ik zie veel mensen klagen dat wanneer ze support kiezen dat ze die dan altijd krijgen.
Volgens mij is de enige manier om dit op te lossen om meer mensen support te laten spelen.
Voorheen vond ik het niet erg om af en toe support te spelen, maar ik speel liever top/jungle. Met dit nieuwe systeem heb ik geen reden meer om support te kiezen.

Als ze nou een 50 extra IP geven aan support, dan zou ik waarschijnlijk ook af en toe support spelen. Want extra IP is altijd leuk.
Het is gewoon zo dat support de minst populaire role is, en ik snap dat ook wel. Hoewel ik op zich geen enkel probleem heb om iemand te supporten, doe ik het in soloQ ook letterlijk nooit. Als je ADC er niets van bakt of jullie synergy onderling niet goed is, sta je letterlijk de eerste 15 minuten niets te doen. Wellicht egoïstisch, maar daar heb ik geen gewoon geen zin in. Dan kan ik net zo goed wat anders gaan doen met m'n tijd.

Wat dat betreft vind ik je gedachtegang om support aantrekkelijker te maken door middel van een extra reward aan de ene kant wel een mooie: wellicht dat het mensen toch triggered om vaker support te pakken. Anderzijds betwijfel ik of 50IP extra de doorslag gaat geven. Als ik dat op mezelf projecteer: boeiend die IP, ik heb nog 85k staan waar ik niets mee doe. Bovendien is het eigenlijk ook gek dat de ene role meer gewaardeerd wordt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JapieTalent schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:47:

[...]

Het is gewoon zo dat support de minst populaire role is, en ik snap dat ook wel. Hoewel ik op zich geen enkel probleem heb om iemand te supporten, doe ik het in soloQ ook letterlijk nooit. Als je ADC er niets van bakt of jullie synergy onderling niet goed is, sta je letterlijk de eerste 15 minuten niets te doen. Wellicht egoïstisch, maar daar heb ik geen gewoon geen zin in. Dan kan ik net zo goed wat anders gaan doen met m'n tijd.

Wat dat betreft vind ik je gedachtegang om support aantrekkelijker te maken door middel van een extra reward aan de ene kant wel een mooie: wellicht dat het mensen toch triggered om vaker support te pakken. Anderzijds betwijfel ik of 50IP extra de doorslag gaat geven. Als ik dat op mezelf projecteer: boeiend die IP, ik heb nog 85k staan waar ik niets mee doe. Bovendien is het eigenlijk ook gek dat de ene role meer gewaardeerd wordt dan de andere.
De 50IP was natuurlijk een voorbeeld, als je er wat langer over nadenkt als een groep kom je wel met betere ideeën lijkt mij zo. Misschien kunnen ze iets doen met de Chests, Shards en Essences die ooit nog komen. Maar goed, je moet toch wat als je wilt dat meer mensen support gaan spelen. Ik denk dat ze de afgelopen 2 jaar al goed bezig zijn door support meer gold te geven, maar er moet toch iets meer gebeuren.

En zo heel gek is het ook niet dat andere roles meer krijgen dan andere zolang de balans er maar is. Als iedere rol ongeveer 20% gespeeld wordt denk ik niet dat veel mensen gaan klagen dat support iets extra's krijgt. Ik geloof dat WoW ook een systeem heeft om healers/tanks meer rewards te geven bij dungeons, maar dat weet ik niet zeker.

Vanavond maar weer eens lekker ranked spelen. Deze week veel te weinig tijd gehad om te spelen.
Eens kijken hoe Vi, Jarvan en Hecarim mij bevallen deze patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 14:49
JapieTalent schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Had gister andere verplichtingen, dus niets gezien. Leuk dat je een keer andere picks ziet, leuk dat het een keer Nasus is die ik inderdaad wel leuk vind, maar desondanks lijkt me Nasus niet zo geschikt voor competitive play. De tijd die je solo nodig hebt om je stacks te verzamelen zal een ander team keihard afstraffen door 5v4 objectives te securen en een voorsprong te behalen.

Desondanks wel benieuwd naar de match, wie speelde het? :)
spoiler:
caboshard van vitality, match duurde anders wel 40 minuten en ging redelijk gelijk op

Om even terug te komen op het support verhaal.
Als een main support vind ik het de laatste tijd steeds minder leuk om support te spelen. dit heeft er mee te maken ook dat ik nog steeds aan het leren ben welke runes en masteries waar het beste bij passen en welke build, maar ook omdat het niveau van ADC's steeds lager lijkt te worden. mensen pakken vaak niet wat ze goed kunnen spelen maar wat op het moment "OP" is. En sinds Rekkles jhin uit de kast heeft getrokken wilt iedere adc jhin spelen(wat vind ik dit een faal champ), en omdat hij nog vrij nieuw is kan bijna niemand hem goed spelen in mijn league, daarnaast heb ik al met meerdere support naast hem gespeeld maar niks werkt echt lekker. Te weinig damage early en op t punt waar hij zijn powerspike heeft is hij al meerdere keren gegankt en zonder escapes kan hij weinig

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:08
Ik vind support spelen wel leuk, maar nadeel is dat je nooit het gevoel hebt een game te kunnen carriën. Een goede ADC kun je wel beter maken, maar een slechte (suïcidal) ADC is niet te redden. En als je hierdoor achter komt in lane, is het onmogelijk om de benodigde gold en XP te vergaren om terug te komen, zeker als je een meta support pakt.
Wil je carriën, ben je al snel aangewezen op een off meta/troll pick (vel koz, brand bv) en/of een full damage ipv support build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JoeBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:32:
Ik vind support spelen wel leuk, maar nadeel is dat je nooit het gevoel hebt een game te kunnen carriën. Een goede ADC kun je wel beter maken, maar een slechte (suïcidal) ADC is niet te redden. En als je hierdoor achter komt in lane, is het onmogelijk om de benodigde gold en XP te vergaren om terug te komen, zeker als je een meta support pakt.
Wil je carriën, ben je al snel aangewezen op een off meta/troll pick (vel koz, brand bv) en/of een full damage ipv support build.
Dit is exact de reden waarom ik op morgana en annie na mijn sightstone en queen frost blade full damage ga.
Zo kan ik vaak nog de bot lane turnen als support zijnde maar ook dit wordt steeds beperkter als je adc gewoon keer op keer dood gaat.
Daarnaast zijn annie en morgana ook meer early -> mid game champions en doen ze niet zo veel damage in de late game waarvan ik natuurlijk baal in dit soort games. Heb met morgana bvb vaak zat first blood double kill gepakt omdat mijn adc dan out of range is of gewoon al bijna dood is. daarnaast heb ik met morgana en annie vaak zal flash ult -> tripple kill gehaald omdat ik iets later in de fight erin spring om op te ruimen als mijn adc/mid dit niet kan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:20:
[...]

spoiler:
caboshard van vitality, match duurde anders wel 40 minuten en ging redelijk gelijk op

Om even terug te komen op het support verhaal.
Als een main support vind ik het de laatste tijd steeds minder leuk om support te spelen. dit heeft er mee te maken ook dat ik nog steeds aan het leren ben welke runes en masteries waar het beste bij passen en welke build, maar ook omdat het niveau van ADC's steeds lager lijkt te worden. mensen pakken vaak niet wat ze goed kunnen spelen maar wat op het moment "OP" is.
Martin, ik zat even naar je Support rune page te kijken, maar ik hoop dat je die niet gebruikt.

Je Marks zijn flat mana, je seals zijn armor, je quints Gold per 10, en je glyphs zijn mana regen met een beetje cdr... Delete a.u.b. die rune page en maak er iets nuttigs van.

Als ik zo vrij mag zijn om advies te geven:

Voor Thresh/Braum: AD Marks, Armor Seals of HP seals, flat HP of armor quints, en flat/scaling MR.
Voor Leona: Armor Marks, HP Seals, Armor Quints, MR glyphs
Voor Morgana/Annie: Hybrid pen Reds, AP Quins, Armor Seals, MR Glyphs.

Ik heb een vermoede dat je nogal in mana problemen komt. In dat geval moet leren zuiniger om te gaan met je abilities. Dit is iets wat je moet leren om je kansen in te schatten. Sowieso zou je met de AP support item niet in mana problemen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Martin0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Dit is exact de reden waarom ik op morgana en annie na mijn sightstone en queen frost blade full damage ga.
Zo kan ik vaak nog de bot lane turnen als support zijnde maar ook dit wordt steeds beperkter als je adc gewoon keer op keer dood gaat.
Daarnaast zijn annie en morgana ook meer early -> mid game champions en doen ze niet zo veel damage in de late game waarvan ik natuurlijk baal in dit soort games. Heb met morgana bvb vaak zat first blood double kill gepakt omdat mijn adc dan out of range is of gewoon al bijna dood is. daarnaast heb ik met morgana en annie vaak zal flash ult -> tripple kill gehaald omdat ik iets later in de fight erin spring om op te ruimen als mijn adc/mid dit niet kan.
Ik speel echter liever een tanky support (Braum, Leona, Trundle, Nautilus) en hiermee is dat praktisch onmogelijk.
Zou daarom ook graag een duo botlane spelen, maar daarvoor speel ik denk ik te onregelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste! Hallo allemaal ben nieuw op dit Forum en een nieuwe GoT member!
Ik hou van league of legends hoewel ik niet zo goed ben. hah
Ten tweede;

Nautilus is van zich zelf al tanky :+ rightt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:02:
[...]

Martin, ik zat even naar je Support rune page te kijken, maar ik hoop dat je die niet gebruikt.

Je Marks zijn flat mana, je seals zijn armor, je quints Gold per 10, en je glyphs zijn mana regen met een beetje cdr... Delete a.u.b. die rune page en maak er iets nuttigs van.

Voor Thresh/Braum: AD Marks, Armor Seals of HP seals, flat HP of armor quints, en flat/scaling MR.

Ik heb een vermoede dat je nogal in mana problemen komt. In dat geval moet leren zuiniger om te gaan met je abilities. Dit is iets wat je moet leren om je kansen in te schatten. Sowieso zou je met de AP support item niet in mana problemen moeten komen.
Ik zie dat ik zelf m'n runes ook nog eens goed moet nakijken. :$

AD Marks voor Braum ben ik het niet mee eens overigens: zeker early game poke als Braum het meeste met je Q, welke scaled met HP en magic dmg doet. Dus HP en/of magic/hybrid pen vind ik meer voor de hand liggen. een combi Braum/Leona ligt imo dus meer voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JoeBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Ik zie dat ik zelf m'n runes ook nog eens goed moet nakijken. :$

AD Marks voor Braum ben ik het niet mee eens overigens: zeker early game poke als Braum het meeste met je Q, welke scaled met HP en magic dmg doet. Dus HP en/of magic/hybrid pen vind ik meer voor de hand liggen. een combi Braum/Leona ligt imo dus meer voor de hand.
Braum doet geen damage uit zichzelf. Dus aan penentration runes heb je niet zoveel.
Je kan ook armor marks nemen, dat is ook niet slecht. En poken met Q kost iets te veel mana. Als je de Q cast, moet je daarna toch echt die AA's gaan plaatsen want anders is het zonde.

Waarom AD marks? Je kan met Braum als hun ADC vlak bij jouw minion staat (of hun support) naar die minion springen, Q casten en je kan zomaar 4 á 5 AA's doen. Met AD marks is dat dus 40 extra damage voor 1 trade. Niet slecht toch? Helpt trouwens ook erg met Gromp als die op level 1 pakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:09:
Ten eerste! Hallo allemaal ben nieuw op dit Forum en een nieuwe GoT member!
Ik hou van league of legends hoewel ik niet zo goed ben. hah
Ten tweede;

Nautilus is van zich zelf al tanky :+ rightt?
Welkom!

Nautilus is tanky omdat zijn W hem een schild geeft. Deze wordt sterker hoe meer HP nautilus heeft.
Mede daarom is het ook een tank.

[ Voor 20% gewijzigd door Xanthian op 11-03-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:20:
[...]
Welkom!
Nautilus is tanky omdat zijn W hem een schild geeft. Deze wordt sterker hoe meer HP nautilus heeft.
Danku.
Precies, Nautilus is pittig OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Braum doet geen damage uit zichzelf. Dus aan penentration runes heb je niet zoveel.
Je kan ook armor marks nemen, dat is ook niet slecht. En poken met Q kost iets te veel mana. Als je de Q cast, moet je daarna toch echt die AA's gaan plaatsen want anders is het zonde.

Waarom AD marks? Je kan met Braum als hun ADC vlak bij jouw minion staat (of hun support) naar die minion springen, Q casten en je kan zomaar 4 á 5 AA's doen. Met AD marks is dat dus 40 extra damage voor 1 trade. Niet slecht toch? Helpt trouwens ook erg met Gromp als die op level 1 pakt.

[...]

Welkom!

naar die minion springen kost ook mana en zet je W op cd waardoor je niet meer naar je ADC kunt springen indien nodig. En dat is veel nodig in Bronze :')
Bovendien vraag je er dan ook om terug gepoked te worden.

Zelf poken met Q is m.i. veiliger en houdt je tegenstander doorgaans op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JoeBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:30:
[...]

naar die minion springen kost ook mana en zet je W op cd waardoor je niet meer naar je ADC kunt springen indien nodig. En dat is veel nodig in Bronze :')

Zelf poken met Q is m.i. veiliger en houdt je tegenstander doorgaans op afstand.
Waarom zou je willen dat de vijand op afstand blijft? Ga je met Q poken een kill maken dan?
Hoe moet jouw ADC een kill krijgen als jij ze op afstand houd? Dit is alleen leuk als met 0/2 in de lane staat.

En het is niet erg dat ze je terug poken zolang jij maar damage kan doen op hun ADC. Jij hebt 4 biscuits, hun adc maar 1.

Laten we even bij het begin beginnen.
Ten eerste kijk naar je ADC. Is het een Kog'Maw of een Vayne, dan ga je defensief spelen. Maar wees niet bang om hun foute positioning af te straffen als bijvoorbeeld hun Soraka opeens midden in de minions staat.

Speel je met Lucian, Caitlyn of Miss Fortune zorg dat je zo snel mogelijk level 2 bent en ga all in.

Communiceer dit ook met je ADC. Ping de champion die je wilt pakken (squishy support of adc) maar vertel ook dat je agressief wilt spelen.

Als je dan een kill maakt, ga je agressief blijven spelen en gaan zonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
JoeBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Er is niets mis mee met zelf ook gepoked te worden, zolang je de overall trade maar wint. En die kans is aanzienlijk wanneer je als Braum (samen met je ADC) de beschreven tactiek van jumpen, stun proccen, en op tijd weer weg hanteert. Door de plotselinge reactie zal een ADC (zeker in Bronze) schrikken en voor hij het door heeft is hij al gestunned en dus geen damage kunnen doen. Wanneer je dan niet onnodig lang blijft hangen en op tijd weer uit range bent is er bijna geen mogelijkheid dat zij die trade positief uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Is er eigenlijk een teamspeak of username lijst van tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenophoben schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:06:
Krijg je een CSGO chat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xenophoben schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:06:
Ingame kan je een groep joinen: GoT (let op de hoofdletters) en vervolgens via de instellingen ervan automatisch on startup joinen. Hier zit het merendeel van de spelers wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Paar domme nerfs mogelijk in store: Lulu W scaling omlaag en dikke HP nerf op haar ult. Allemaal leuk en aardig gelet op de pro scene, maar Lulu in solo queue heeft juist buffs nodig, met name op gebied van haar support role. Maar goed, ze hadden allang een keuze moeten maken voor Lulu: ofwel een support van maken ofwel een mid laner. Nu is het eigenlijk vleesch noch visch.

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-CqJY1rRbLHY/VuHdhFBGT7I/AAAAAAAA4v8/h1n8eVR-4xA/s400/ecc.jpg
Hotfix zo te zien, is al 60 AP live. Dus van 80 naar 60... Nogal een nerf. Ze vinden het item nog te sterk, gelet op de vele tank jungler (Gragas bijv) die het eerst bouwen en daarna pas tanky gaan. Wel lekker, maak je tevens elke AP based jungler weer stukje zwakker, zoals Diana of Rumble.

Zet daar tegenover de recente Vi, J4, Sejuani en eerdere Gragas buffs, en we gaan waarschijnlijk weer meer en meer Cinderhulk en/of Warrior enchant zien.
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Heeft iemand trouwens al J4 gespeeld? En is het een hele verbetering tegenwoordig met zijn buffs?
Nog niet, maar is wel interessante set buffs. Al moet ik zeggen, dat ik de Sejuani buff ook wel nice vind. Beste weer in goede spot nu, Sejuani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

mijn support page gebruik ik eigenlijk alleen voor tresh.
voor braum en leona gebruik ik mijn tank page(ook wel eens voor tresh)
en voor annie/morgana gebruik ik mijn ap rune page.

MAna problemen heb ik eigenlijk nooit.

Daarnaast ben ik ook nog steeds aan het sparen om wat meer runes te kopen, kan eigeniljk maar ene paar nuttige runepages bouwen, alleen riot komt vaak zo snel met champions dat ik al na 3 maanden af en toe eens een keer spelen 6300 ip moet opbouwen. heb tijden gehad waar ik meer speelde en zo runes kon kopen maar dat is ook al weer een tijdje geleden :).
Die nieuwe champ komt volgende patch pas uit toch? ik heb er namelijk niks van gelezen in de patchnotes.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Martin0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:20:
[...]
En sinds Rekkles jhin uit de kast heeft getrokken wilt iedere adc jhin spelen(wat vind ik dit een faal champ), en omdat hij nog vrij nieuw is kan bijna niemand hem goed spelen in mijn league, daarnaast heb ik al met meerdere support naast hem gespeeld maar niks werkt echt lekker. Te weinig damage early en op t punt waar hij zijn powerspike heeft is hij al meerdere keren gegankt en zonder escapes kan hij weinig
Thresh is heel sterk met Jhin. (O.a. door zijn lantern om Jhin een escape te geven). Ook Lulu en Janna werken prima. Beiden geven Jhin ook extra escape mogelijkheden. En daarnaast geven alle drie de champions Jhin de mogelijkheid om auto-attacks landen op enemies (met slows/hooks etc.).
[...]
Mee eens.

Tegenwoordig is het overigens beter om armor quints en flat health seals te gebruiken, omdat ze die waarden een keer hebben aangepast. Dan krijg je 12.78 armor en 72 health. Met health quints en armor seals krijg je 9 armor en 78 health. Maar omdat ik geen zin heb om een bak aan IP aan zo´n kleine change uit te geven gebruik ik nog de tweede combo.
Daarnaast wil je als jungler en ranged support over het algemeen graag wel armor seals, omdat je geen armor quints wil. Dus economisch gezien is de tweede optie nog wel beter, omdat je dan je seals voor meer champions kan gebruiken.

Voor Leona kan je die eerste rune set overigens ook prima gebruiken, maar de tweede is inderdaad wat handiger op haar (o.a. omdat haar W schaalt met armor).

Daarnaast heb ik ook geen Hybrid Pen reds momenteel, maar gebruik gewoon Magic pen (krengen zijn ook 820 ip per stuk voor een kleine change). Nu speel ik sowieso eigenlijk geen Morgana of Annie support.
Wel vrij veel Lulu, op haar zou de Morgana page ook het beste zijn denk ik.

Mana regen glyphs zijn nogal achterhaald, omdat er allerlei veranderingen zijn doorgevoerd wat betreft die runes en champions zelf. “Vroeger” waren ze wel nuttig.
JoeBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:14:
[...]
Je Q schaalt met maximum HP, niet met bonus HP. Dat beetje extra health schiet je qua damage dus geen drol mee op. Met 100 health krijg je 2.5 extra damage.
Met alleen een Q poke schiet je over het algemeen weinig op. Er moet toch echt wat follow up komen. Of het moet als doel hebben om de tegenstander adc bang te maken voor de stun. In beide gevallen is de upfront damage van zijn Q niet echt heel belangrijk. Vaak regent dat zo weer terug.
Ik vraag me ook af hoeveel je er mee op schiet om magic pen te nemen voor zijn éne spell (en zijn ultimate). Voor mijn gevoel levert een enkele auto-attack met ad runes al meer op dan je Q met magic pen.

Als Braum auto-attack je nu eenmaal vaak in skirmishes. Daarnaast doen zijn auto-attacks ook nog eens bonus damage op een target die 4 procs op zich heeft gehad.

En tijdens een trade zet je uiteraard je shield aan (die kost maar 30 mana).

Mocht je overigens een support champion willen die late-game het halve enemy team moet kunnen slopen, speel dan Zyra. Vraag maar aan koekie. :+
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:50:
Paar domme nerfs mogelijk in store: Lulu W scaling omlaag en dikke HP nerf op haar ult. Allemaal leuk en aardig gelet op de pro scene, maar Lulu in solo queue heeft juist buffs nodig, met name op gebied van haar support role.
Daar gaat mijn Lulu support |:(. Tijd om weer #1 Janna EU te worden.
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:50:
En het is niet erg dat ze je terug poken zolang jij maar damage kan doen op hun ADC. Jij hebt 4 biscuits, hun adc maar 1.
Het maximum als eerste buy is 3 biscuits :P.
Overigens koopt ik er vaak maar twee, zodat ik bij de de eerste back gegarandeerd 800 gold heb. Zodat je dus dus óf een sightstone kunt halen of boots + gold item upgrade. Mocht ik meer gold hebben, dan kan ik dan altijd nog een biscuit halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 11-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Thormodo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Thresh is heel sterk met Jhin. (O.a. door zijn lantern om Jhin een escape te geven). Ook Lulu en Janna werken prima. Beiden geven Jhin ook extra escape mogelijkheden. En daarnaast geven alle drie de champions Jhin de mogelijkheid om auto-attacks landen op enemies.

Mocht je overigens een support champion willen die late-game het halve enemy team moet kunnen slopen, speel dan Zyra. Vraag maar aan koekie. :+
Hmm blijf vinden dat jhin in de huidige meta te weinig te bieden heeft. tresh is inderdaad een goede pick. lulu en janna ben ik niet zo kapot van, janna vind ik wel een oke pick maar niet echt een favoriet om te spelen en lulu vind ik tegenwoordig meer een support mid pick dan een full support pick.

Zyra is een goede support mage, zeker late game waar ze veel damage heeft maar ze is eigenlijk sinds begin season 4 uit de meta geraakt en niet meer teruggekeerd.
Betekent niet dat ze niet viable is, zeker niet alleen geven haar abilities iets te weinig cc om nuttig als support te zijn(anders dan peel).
Ander voorbeeld hiervan is lux, ja ze heeft een slow en ja ze heeft een snare maar toch is morgana het grotere zusje die deze taak beter uitvoert.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Thormodo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:06:
[...]
Het maximum als eerste buy is 3 biscuits :P.
Overigens koopt ik er vaak maar twee, zodat ik bij de de eerste back gegarandeerd 800 gold heb. Zodat je dus dus óf een sightstone kunt halen of boots + gold item upgrade. Mocht ik meer gold hebben, dan kan ik dan altijd nog een biscuit halen.
oh ja, klopt. Is inderdaad veranderd. Sinds de nieuwe season al geen support meer gespeeld dus dit had ik gemist.

Trouwens, biscuit kost maar 50 gold. Door die ene biscuit zo het toch zo moeten zijn dat je langer in lane kan blijven voor je 800 gold. Sowieso terug keren zonder biscuits lijkt mij niet zo'n best plan omdat je dan het risico loopt dat je de lane uit gepoked wordt. En een Sightstone is nou niet bepaald een powerspike
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:50:
Paar domme nerfs mogelijk in store: Lulu W scaling omlaag en dikke HP nerf op haar ult. Allemaal leuk en aardig gelet op de pro scene, maar Lulu in solo queue heeft juist buffs nodig, met name op gebied van haar support role. Maar goed, ze hadden allang een keuze moeten maken voor Lulu: ofwel een support van maken ofwel een mid laner. Nu is het eigenlijk vleesch noch visch.

[afbeelding]
Hotfix zo te zien, is al 60 AP live. Dus van 80 naar 60... Nogal een nerf. Ze vinden het item nog te sterk, gelet op de vele tank jungler (Gragas bijv) die het eerst bouwen en daarna pas tanky gaan. Wel lekker, maak je tevens elke AP based jungler weer stukje zwakker, zoals Diana of Rumble.

Zet daar tegenover de recente Vi, J4, Sejuani en eerdere Gragas buffs, en we gaan waarschijnlijk weer meer en meer Cinderhulk en/of Warrior enchant zien.

Nog niet, maar is wel interessante set buffs. Al moet ik zeggen, dat ik de Sejuani buff ook wel nice vind. Beste weer in goede spot nu, Sejuani.
Het gaat volgens mij om passive damage proc van Echo's. Dus het AP blijft het zelfde.
Kleinere nerf dus, maar sowieso, er is één champion sterk met dit item en dat is Udyr. De rest zit rond de 50 á 51% winrate.

Over de kleine buffs van Sejuani ben ik ook wel te spreken.
Dit helpt haar early game wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Betekent niet dat ze niet viable is, zeker niet alleen geven haar abilities iets te weinig cc om nuttig als support te zijn(anders dan peel).
Ander voorbeeld hiervan is lux, ja ze heeft een slow en ja ze heeft een snare maar toch is morgana het grotere zusje die deze taak beter uitvoert.
En dat Morgana vaker als support gekozen wordt, komt volgens jou doordat ze meer CC heeft om nuttig als support te zijn dan Lux?? 8)7
Morgana wordt voornamelijk support gespeeld vanwege haar blackshield.

Zyra ben ik niet kapot van als support, als je in haar richting niest is ze de helft van haar HP al kwijt.
Sowieso ben ik niet kapot van alle exotische support picks die ik in de loop der matches wel voorbij heb zien komen. Uiteindelijk gaat er weinig boven de oerdegelijke picks als Thresh, Leona, Baum, Alistar, Janna en ook Nami kan ik altijd wel waarderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap. op 11-03-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Het gaat volgens mij om passive damage proc van Echo's. Dus het AP blijft het zelfde.
Kleinere nerf dus, maar sowieso, er is één champion sterk met dit item en dat is Udyr. De rest zit rond de 50 á 51% winrate.
Oh lol ja, ik keek verkeerd. Je hebt gelijk. Was waarsch in de war met voormalige Magus enchant, die was 80 AP en 20% CDR...jammer dat dat item weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Zyra is een goede support mage, zeker late game waar ze veel damage heeft maar ze is eigenlijk sinds begin season 4 uit de meta geraakt en niet meer teruggekeerd.
Ik heb het nooit gehad over haar laning phase ;). Alleen over dat jullie een "support" zochten die late-game kon carryen. Lux is dat juist totaal niet, want die valt snel af omdat ze totaal geen schade doet zonder veel AP.
Xanthian schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:43:
[...]

oh ja, klopt. Is inderdaad veranderd. Sinds de nieuwe season al geen support meer gespeeld dus dit had ik gemist.

Trouwens, biscuit kost maar 50 gold. Door die ene biscuit zo het toch zo moeten zijn dat je langer in lane kan blijven voor je 800 gold. Sowieso terug keren zonder biscuits lijkt mij niet zo'n best plan omdat je dan het risico loopt dat je de lane uit gepoked wordt. En een Sightstone is nou niet bepaald een powerspike
Kwestie van mijn ervaring :). Over het algemeen had ik vaak nog een biscuit over bij de eerst back (als ik er drie kocht), omdat we terug moesten bijvoorbeeld vanwege de health van mijn adc. Doordat ze in bindings springen, of gewoon bij trades of iets dergelijks. Of gewoon om te shoppen, om wat voor reden dan ook.
Om dan in de lane te blijven zonder je adc heeft vaak niet zo veel nut. Of de minions moeten natuurlijk net bij je turret zijn.

Twee of drie biscuits ligt overigens ook aan de support die ik speel en met welke adc. Het is "maar" 50g (als support best veel geld :P), maar als je er niks nuttigs mee kan doen is het natuurlijk zonde.

Sightstone los koop ik ook alleen als het echt nodig is (midlane of onze lane wordt veel geganked bijvoorbeeld).

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 11-03-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Lux supp, tja, dan kun je de loss al bijna meteen noteren. Ja ze heeft weliswaar support-achtige spells, maar daar is ook alles mee gezegd. Veel te squishy, geen hoge base dmges zoals Annie/Brand/Velkoz, en het type Lux-supp heeft een superieure zuster inderdaad, Morgana...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Lux supp, tja, dan kun je de loss al bijna meteen noteren. Ja ze heeft weliswaar support-achtige spells, maar daar is ook alles mee gezegd. Veel te squishy, geen hoge base dmges zoals Annie/Brand/Velkoz, en het type Lux-supp heeft een superieure zuster inderdaad, Morgana...
hmm volgens mij heeft iemand het niet zo op "ap" supports.

Ik moet zeggen dat dit op bronze bijzonder goed werkt aangezien je dan de lane kan carrien waar je met een traditionele support dit vaak niet kan als je adc zuigt.

Zelf ben ik ook meer van de tradionele supports alleen laat de soloq dit vaak niet toe

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel zat, als je adc zuigt dan ga je roamen om mid te helpen of top ?
Zodat Mid/Top de game mogelijk kunnen carryen..
Als ik support ben en ik merk dat mijn ADC continu dood gaat of verkeerde plays maakt dan ga ik al early roamen zodat Mid/Top safe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Het valt me op dat er in dit topic weinig gesproken wordt over heimerdinger. Ik speel de game welliswaar pas kort maar ik vind deze champ me goed liggen. Is deze later niet meer goed? Als dat het geval is kan ik beter op zoek gaan naar een andere champ. Bijna alle games carry ik de game met heimerdinger. Ik ben wel pas lvl 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenophoben schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:53:
Het valt me op dat er in dit topic weinig gesproken wordt over heimerdinger. Ik speel de game welliswaar pas kort maar ik vind deze champ me goed liggen. Is deze later niet meer goed? Als dat het geval is kan ik beter op zoek gaan naar een andere champ. Bijna alle games carry ik de game met heimerdinger. Ik ben weliswaar wel pas lvl 14
Heimerdinger is stronk .. mits je hem slecht speelt ?
Een game carryen met heimer ? easy.
Maar verlies je je lane als Heimerdinger ben je fucked voor de rest van de game tenzij je een goeie farm hebt en genoeg gold hebt of killstealt.
Otherwise GG.'

Edit: Heimer is effectief als je zijn stun land met een combo. Dan is het meestal een oneshot of close to death ..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik bedoel juist dat het juist wel heel goed gaat, echter hoor ik er niemand over... vandaar dat ik er over twijfelde... Ik dacht wellicht als tegenstanders beter anticiperen op hem dat hij niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xenophoben schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:27:
Ik bedoel juist dat het juist wel heel goed gaat, echter hoor ik er niemand over... vandaar dat ik er over twijfelde... Ik dacht wellicht als tegenstanders beter anticiperen op hem dat hij niet goed was.
Dat heeft er mee te maken omdat heimer niet echt in deze meta valt daarnaast is het een champion die eigenlijk nooit tot weinig roamed.
Heimer is een god van laning fase maar daarna kan je eigenlijk alleen farmen in lane omdat je amper kunt snowballen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xenophoben schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:53:
Het valt me op dat er in dit topic weinig gesproken wordt over heimerdinger. Ik speel de game welliswaar pas kort maar ik vind deze champ me goed liggen. Is deze later niet meer goed? Als dat het geval is kan ik beter op zoek gaan naar een andere champ. Bijna alle games carry ik de game met heimerdinger. Ik ben wel pas lvl 14
Heimerdinger is een beetje zoals Teemo. Ontzettend irritant en mits je hem goed speelt zul je later ook vast games winnen, maar in de regel gewoon niet de beste pick voor zowel top- als midlane. Er zijn een boel champs die zijn rol een stuk beter vervullen op beide lanes. Hij is sterk afhankelijk van zijn turrets, dus spelers zullen de speelstijl erop aanpassen om je via deze weg "nutteloos / nuttelozer" te maken. Mijn advies: staar je niet blind op alleen deze champion, maar aangezien je nog maar level 14 bent (en dus nog een hele rits games te goed hebt voor je level 30 bent) kan je Heimerdinger prima spelen. Het gaat immers om de lol die je in de game hebt.

Maar ik zou de rest van de levels die je nog moet ook gebruiken om veel andere champs te spelen: zo bouw je stukje bij beetje kennis op van de champions en ben je op level 30 beter voorbereid dan wanneer je enkel 1 en dezelfde champion speelt.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:04:
[...]
random populistische kreten
Kijk even goed wat je nu feitelijk bedoelt en wil zeggen met deze samengeraapte populistische, kreten waarbij je voor het gemak de onderbouwing steeds weg laat.
Martin0 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:40:
[...]

Dat heeft er mee te maken omdat heimer niet echt in deze meta valt daarnaast is het een champion die eigenlijk nooit tot weinig roamed.
Heimer is een god van laning fase maar daarna kan je eigenlijk alleen farmen in lane omdat je amper kunt snowballen.
Zie bovenstaande verhaal: Heimerdinger is prima te spelen, maar gewoon niet de meest ideale pick voor zowel top of midlane. Dat hij daarmee buiten de meta valt vind ik te betwijfelen. De hoeveelheid roamen bepaal je als speler natuurlijk zelf, dus om daar een champ op af te rekenen vind ik beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Weet je wat het belangrijkste is? Dat je gewoon plezier hebt in de game. Vind je Heimerdinger leuk om te spelen? Blijf hem dan spelen. Maakt het uit dat er betere picks zijn? Nee, want als je minder plezier hebt in het spelen om gewoon " de meta" te volgen, waarom speel je dan?

Maar ik zou je wel aanraden om ook af en toe wat anders te spelen dan heimerdinger. Dat gaat niet altijd goed gaan in het begin maar naar mate je meer game kennis gaat krijgen, gaat het makkelijker en makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Death1ord schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:42:
Weet je wat het belangrijkste is? Dat je gewoon plezier hebt in de game. Vind je Heimerdinger leuk om te spelen? Blijf hem dan spelen. Maakt het uit dat er betere picks zijn? Nee, want als je minder plezier hebt in het spelen om gewoon " de meta" te volgen, waarom speel je dan?
Nou ja, maak dan nog wel een onderscheid tussen ranked en normals.

Tuurlijk speel je in ranked ook voor je plezier, maar dan gaat het ook wel om winnen. En dan is een heimer niet direct zo'n briljante pick. Dus ja, als er betere opties voor ranked zijn, dan zou je idealiter voor die betere champs moeten gaan.

Maar voor normals zou ik heimer gewoon spammen als je dat leukste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Koekiemonsterr schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:49:
[...]

Nou ja, maak dan nog wel een onderscheid tussen ranked en normals.

Tuurlijk speel je in ranked ook voor je plezier, maar dan gaat het ook wel om winnen. En dan is een heimer niet direct zo'n briljante pick. Dus ja, als er betere opties voor ranked zijn, dan zou je idealiter voor die betere champs moeten gaan.

Maar voor normals zou ik heimer gewoon spammen als je dat leukste vindt.
Ik denk dat dit ook nog eens genuanceerd kan worden. Een goede heimerdinger in bronze/silver/(gold) kan volgens mij wel een goede winrate hebben want heel weinig spelers in dat ELO weten hoe ze ertegen moeten spelen.

Maar je hebt inderdaad een goed punt dat in ranked wel de bedoeling is dat je wint en in normals wat meer speelruimte hebt. Maar aangezien hij nog maar lvl 14 is, is het niet echt van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Pffff, ze zouden beter eens een aparte server maken voor Frankrijk. Wat een negative en toxic players heb je daar!

2 premades waren niks anders aan het doen dan mij (renekton) en LB aan het uitschelden wat voor noobs we zijn terwijl Jhin speelde gelijk een ezel zonder hersenen en Leona deed maar mee met z'n premade.

We hadden een DC lvl 10 Lee Sin en hadden de game kunnen winnen 4v5 indien Jhin zou kunnen spelen ipv op iedereen commentaar hebben. Ook de jungler (die adc wou maar het was een premade bot dus pech) gaf te weinig pressure toplane want ik stond tegen een Quinn. Zeer squishy en een easy kill, indien dat hij kwam ganken maar het was al te laat.

Gelukkig sterk terug kunnen komen midgame door enkele kills en redelijke farm en een poging gedaan om te carrien tezamen met LB maar het mocht niet baten want eigenlijk was het meer 3v5 want Jhin was toch altijd caught.

Echt, ik wind me normaal nooit op in negatief gedrag maar het is zo vervelend dat je er gewoon niks aan kunt doen. Je voelt je zo machteloos want tegen de tijd dat er iets via de tribunal gebeurt zijn we een halfjaar verder.

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2561479805/30948558

[ Voor 3% gewijzigd door Death1ord op 13-03-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Death1ord schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:43:
We hadden een DC lvl 10 Lee Sin en hadden de game kunnen winnen 4v5 indien Jhin zou kunnen spelen ipv op iedereen commentaar hebben. Ook de jungler (die adc wou maar het was een premade bot dus pech) gaf te weinig pressure toplane want ik stond tegen een Quinn. Zeer squishy en een easy kill, indien dat hij kwam ganken maar het was al te laat.
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2561479805/30948558
Junglers zijn doorgaans de allerergste in solo queue, met name omdat het verschil tussen de ene en de andere jungler zo enorm groot is. Dat komt omdat junglers veel meer vrijheid en dus ook veel meer keuzevrijheid hebben. En ja, vul dat maar eens naar behoren in....blijkt lastig voor velen.

De één snapt zijn champ en wat dat betekent voor early game en ganks, heeft goeie pathing, ganked lanes die daarom 'vragen' (lane counters, enemy pushed, etc), etc.

De andere jungler heeft matige pathing, geen inzicht in welke lanes goed geganked kunnen worden of welke lanes op papier al hulp nodig hebben (lane counters), domme drake starts, domme enemy jungle invades, en een compleet gebrek aan begrip van wat voor soort jungle champ er gespeeld wordt en wat dat betekent voor de early game en veel ganken of juist wat minder.

Voorbeeld goeie jungler:
Ik kan me herinneren dat ik laatst een keer een game had als Viktor mid, en pardoes kreeg ik Nasus tegenover me. Zou eigenlijk Annie zijn, maar Nasus had kennelijk geen zin tegen onze Ryze top te spelen. Dus Annie naar top, Nasus mid. Komt meneer met flask + tp de lane in. Ok, ik probeer hem zoveel mogelijk aa's en Q + aa te geven elke keer als ie voor last hit gaat, en vanaf lvl 3 ook zoveel mogelijk Viktor lasers. Gevolg: ik raak rond lvl 4 of 5 redelijk oom, maar Nasus is wel low hp en geen flask stacks meer, maar ja, natuurlijk wel inherente sustain...Dus ik zag de bui al hangen: te weinig mana voor mij om hem echt verder onder druk te zetten en mogelijk nog kill te pakken, dus hij sustained langzaam op, en kom zo weer met TP de lane in en wordt langzaamaan te tanky voor me.
Maar gelukkig reageerde onze Shyvana jungler snel op de Nasus lane swap. Toen ik lvl 4 of 5 en oom was en Nasus low hp, kwam een goeie gank, precies genoeg om Nasus te kunnen killen. Hierdoor verloor hij flink wat extra farm, werd ik meteen stuk sterker, waardoor ik precies sterk genoeg was om Nasus op lvl 6 (weer terug in lane na recall) 1v1 aan te kunnen. Nasus eindigde 3/9 en ik 12/3. Easy win uiteindelijk. Zonder de Shyv gank had dat he-le-maal anders kunnen zijn....Die ene Shyv gank was precies wat nodig was om Nasus in te dammen en de game te kunnen winnen. Goeie jungler, die dit door had en ook reageerde op mijn advies mid te ganken.
Maar ja, hoeveel Shyvana's zijn enkel geïnteresseerd in Devourer stacks en laten zo'n kans om Nasus op achterstand te zetten, simpelweg liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]JapieTalent schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:35:
[...]
Kijk even goed wat je nu feitelijk bedoelt en wil zeggen met deze samengeraapte populistische, kreten waarbij je voor het gemak de onderbouwing steeds weg laat.
[...]

Wat probeer je nu te zeggen?
Zo heb ik Heimer ervaren. Tbh jij kraamt onzin uit.
Niet eens waard om er verder op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik stond gisteren toevallig ook tegen over een Nasus op top terwijl ik Trundle was. Early game geen probleem, kon hem goed zonen alleen nooit kunnen killen door die verrekte slow. Als onze graves jungle nou eens kwam ganken was het allemaal veel makkelijker geweest.

Maar ondertussen word ik zelf wel geganked. Kostte telkens mijn flash dus ik bleef gewoon in leven. Uiteindelijke dikke CS voorsprong kunnen 220 tegen over 150 in de laning phase maar uiteindelijk niet de game kunnen winnen.

Ik word trouwens ook steeds beter met Master Yi. Voornamelijk door een balans te vinden in ganken, pathing en split pushing. Ik heb mij zelf een doel gesteld om elke keer als mijn ult up is te gaan ganken, dat is dus elke 75 seconden. Daarna proberen towers neer te halen en daarna side lanes splitpushen. Ik had gemerkt dat Yi's teamfighting gewoon niet zo sterk is, beter ga je gewoon split pushen, ik heb daar meer succes mee in Gold.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:57:

Wat Japie zegt is dat de onderbouwing mist.
Ik kan ook zeggen dat Urgot sterk is maar zonder onderbouwing gelooft niemand mij hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:12:

Ik kan ook zeggen dat Urgot sterk is maar zonder onderbouwing gelooft niemand mij hier.
Ook met onderbouwing niet hoor :+

@Koekie: leuk voorbeeld hoor, maar het kan zomaar zijn dat die Shyvana met pure toeval toevallig zo uitkwam met zijn camps dat hij mid het makkelijkst kon ganken. Daardoor lijkt het nu net of hij inzicht heeft, maar volgende game kan het zomaar zijn dat hij hopeloos loopt te falen en dat hij geen reet van het spelletje snapt. Op het niveau waarop wij spelen (silver/gold) zijn er maar heel weinig mensen (inclusief wij) die echt consequent de juiste keuzes maken. Qua mechanics doen silver/gold spelers vaak niet eens zoveel onder voor plat/diamond spelers, maar die snappen het spelletje gewoon beter: wanneer moet ik roamen, wanneer kan ik counterjunglen, welke lanes moet ik ganken en hoe speel ik mijn lane matchup het meest optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Ik begin steeds meer te denken dat hoe dommer je in deze game bent des te hoger je komt op de ladder (even Tweakers hier buiten gelaten en dus niet zien als een aanval op je persoonlijke ranking momenteel), gisteren een duidelijk voorbeeld hier van gehad.

Twee spelers die allebei met trots hun Platinum border van vorig seizoen droegen, echter in game enorm speciaal. Allereerst onze setup. Illaoi, Ahri, Diana, Corki en Zyra vs Fiora, Velkoz, Udyr, Lucian, Leblanc. Tegen deze comp weet je al wat ze als primaire doel hebben: splitpushen. Echter hoe ga je daar op inspelen?

Volgens mijn teammates ga je continue richting de lane lopen waar ze aan het splitpushen zijn en ga je 1 voor 1 dood in een jungle die niet geward is.

In mijn eigen optiek doe je het dan als volgt. Je ziet dat je Udyr bot aan het pushen hebt, je ziet dat je Fiora top aan het pushen hebt. Oftewel je gaat niet wachten tot ze je toren hebben bereikt of de hele wandeltocht naar top of bot toe maken, maar je gaat 5 mid keihard hun mid pushen, dan forceer je Udyr en Fiora een keuze te maken tot of doorpushen of terug komen en de teamfight aan te gaan. Maar goed, uiteraard gebeurde dit niet en was het toren na toren die verloren ging en zo verloren we dan ook uiteindelijk de game.

En dan nog verbaast staan te kijken hoe je de game hebt verloren. Hierop zei ik ook tegen mijn duo (Zyra support) dat ik mij nog steeds verbaas hoe dit soort mensen een tactisch spelletje spelen als ze überhaupt niet weten wat tactiek inhoud. Dit zijn dezelfde mensen die 10 van de 10x dat ze een clutch ronde hebben in CS (1vs2 of meer) standaard verliezen. Omdat het vermogen om na te denken simpelweg niet aanwezig is. Survival of the fittest zou Darwin zeggen, nou in de wilde natuur zouden deze als eerste afsterven en het zou nog niet eens een ramp zijn ook. Het zijn dezelfde lui die buiten aan een trein gaan hangen omdat ze denken dat het een goed idee is.

Ok hierbij sluit ik dan ook mijn rant af, maar man man wat is de League community toch ook schitterend af en toe.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Ook met onderbouwing niet hoor :+

@Koekie: leuk voorbeeld hoor, maar het kan zomaar zijn dat die Shyvana met pure toeval toevallig zo uitkwam met zijn camps dat hij mid het makkelijkst kon ganken. Daardoor lijkt het nu net of hij inzicht heeft, maar volgende game kan het zomaar zijn dat hij hopeloos loopt te falen en dat hij geen reet van het spelletje snapt. Op het niveau waarop wij spelen (silver/gold) zijn er maar heel weinig mensen (inclusief wij) die echt consequent de juiste keuzes maken. Qua mechanics doen silver/gold spelers vaak niet eens zoveel onder voor plat/diamond spelers, maar die snappen het spelletje gewoon beter: wanneer moet ik roamen, wanneer kan ik counterjunglen, welke lanes moet ik ganken en hoe speel ik mijn lane matchup het meest optimaal?
Ik zie dit juist totaal omgekeerd. Qua gamekennis ligt het allemaal niet zover uit elkaar, maar de uitvoering van dergelijke high elo spelers is gewoon een stuk beter / effectiever. Zeker als ik dit op mezelf projecteer (maar zo schat ik jou bijvoorbeeld ook in): qua kennis zit het allemaal wel prima. Wellicht zelfs hoger dan het niveau waarop ik nu dobber, maar ik krijg het qua mechanics niet dusdanig (consequent) voor elkaar dat ik ook enigszins vlot stijg.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:57:

Zoals door anderen aan te geven roep je maar wat populaire kreten (zonder onderbouwing van wat je nu daadwerkelijk probeert te zeggen.
[...]
Heimerdinger is stronk .. mits je hem slecht speelt ?
Is niet elke champion sterk als je hem goed speelt en waardeloos als je hem sterk speelt?
[...]
Een game carryen met heimer ? easy.
Hoe dan?
[...]
Maar verlies je je lane als Heimerdinger ben je fucked voor de rest van de game tenzij je een goeie farm hebt en genoeg gold hebt of killstealt.
Otherwise GG.'
Als je je lane verliest ben je fucked voor de rest van de game? Hoezo? Je kan nog steeds prima objectives pakken dmv je turrets. Je hebt een aeo stun en een prima waveclear.
Killstealen? Wat is dat eigenlijk? Dood is dood toch?

Zoals ik zei: je poneert een boel stellingen zonder echt te onderbouwen wat je nu daadwerkelijk wil zeggen. In je laatste post doe je het weer: "ik kraam een boel onzin uit en ben het niet waard om op te reageren" (wat je overigens wel doet), waar dan? Wat klopt er dan zo pertinent niet aan wat ik zeg?

Daarnaast vind ik dat je een boel populaire kreten bezigt terwijl ik me afvraag of deze wel helemaal gerechtvaardigd zijn: "Nautilus is pittig OP" Volgens mij valt dat OP best mee. Ja hij is vrij sterk op het moment, maar OP? Volgens mij niet: er zijn genoeg counterplays tegen hem beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:04:
[...]
Als je je lane verliest ben je fucked voor de rest van de game? Hoezo? Je kan nog steeds prima objectives pakken dmv je turrets. Je hebt een aeo stun en een prima waveclear.
Killstealen? Wat is dat eigenlijk? Dood is dood toch?

Zoals ik zei: je poneert een boel stellingen zonder echt te onderbouwen wat je nu daadwerkelijk wil zeggen. In je laatste post doe je het weer: "ik kraam een boel onzin uit en ben het niet waard om op te reageren" (wat je overigens wel doet), waar dan? Wat klopt er dan zo pertinent niet aan wat ik zeg?

Daarnaast vind ik dat je een boel populaire kreten bezigt terwijl ik me afvraag of deze wel helemaal gerechtvaardigd zijn: "Nautilus is pittig OP" Volgens mij valt dat OP best mee. Ja hij is vrij sterk op het moment, maar OP? Volgens mij niet: er zijn genoeg counterplays tegen hem beschikbaar.
Dat je überhaupt nog de moeite doet voor iemand die prima in het profiel valt van doorsnee League speler. En wat betreft de uitspraak OP, in de perfecte teamcomps (lees: team of teammates met daadwerkelijk de intentie om te winnen) vallen sommige champions wel in de categorie OP, omdat je simpelweg er weinig tot niets tegen kunt doen zodra je team 1 of 2 foutjes heeft gemaakt in de game. Een voorbeeld teamcomp: Nautilus top, Kha'zix jungle, Lux mid, Lucian bot, Thresh support. Het is een extreem irritante teamcomp om tegen te spelen om het simpele feit dat als ook maar 1 teamgenoot van je gepakt wordt door laten we zeggen een Nautilus of Thresh hook de follow up van een Lux/Lucian/Kha'zix dodelijk genoeg gaat zijn dat je met 1 speler minder al op het veld staat. Neem daarbij nog eens de tankyness van beide en de kans dat je een teamfight gaat winnen is nagenoeg extreem klein.

vs zo'n teamcomp zul je eigenlijk al moeten inspelen dat je sterke splitpushers in je team hebt. Of een teamcomp gaat bouwen (good luck in soloqueue) die de teamfights kan ombuigen in jouw voordeel.

Dus 1 champion is niet OP, maar de teamcomp eromheen kan hem wel enorm OP maken in dit geval dus Nautilus / Thresh icm champs die een harde burst in zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Dat je überhaupt nog de moeite doet voor iemand die prima in het profiel valt van doorsnee League speler.
Achja, was eigenlijk meer benieuwd waar ik, volgens hem, onzin uitkraam.
Damien schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:13:
[...]
En wat betreft de uitspraak OP, in de perfecte teamcomps (lees: team of teammates met daadwerkelijk de intentie om te winnen) vallen sommige champions wel in de categorie OP, omdat je simpelweg er weinig tot niets tegen kunt doen zodra je team 1 of 2 foutjes heeft gemaakt in de game. Een voorbeeld teamcomp: Nautilus top, Kha'zix jungle, Lux mid, Lucian bot, Thresh support. Het is een extreem irritante teamcomp om tegen te spelen om het simpele feit dat als ook maar 1 teamgenoot van je gepakt wordt door laten we zeggen een Nautilus of Thresh hook de follow up van een Lux/Lucian/Kha'zix dodelijk genoeg gaat zijn dat je met 1 speler minder al op het veld staat. Neem daarbij nog eens de tankyness van beide en de kans dat je een teamfight gaat winnen is nagenoeg extreem klein.

vs zo'n teamcomp zul je eigenlijk al moeten inspelen dat je sterke splitpushers in je team hebt. Of een teamcomp gaat bouwen (good luck in soloqueue) die de teamfights kan ombuigen in jouw voordeel.

Dus 1 champion is niet OP, maar de teamcomp eromheen kan hem wel enorm OP maken in dit geval dus Nautilus / Thresh icm champs die een harde burst in zich hebben.
Klopt, al ga je hier wel uit van een bepaalde teamcomp én een competent team. Terug naar zijn opmerking waarin hij doelde op Nautilus als champion. Die vind ik op zichzelf niet OP. De reden waarom hij in een goede positie is / was komt doordat hij vrij makkelijk defensive kan bouwen en tegelijkertijd alsnog veel damage doet / deed. In de laatste patch is zijn E volgens mij generfed, dus in hoeverre voorgaande nu nog geldt durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:41:
[...]

Achja, was eigenlijk meer benieuwd waar ik, volgens hem, onzin uitkraam.
Hier ben ik allang mee gestopt. Het is hetzelfde als ingame, je geeft constructieve feedback en wat krijg je terug? "Stop flaming me". Oftewel aanzienlijk minder dan 46 chromosomen aanwezig, daarvoor niet de moeite waard om nog langer mee in discussie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Het ligt een beetje aan de manier waarop. Ik heb al vele nuttige tips gehad van medespelers die ik echt wel waardeerde. Je wordt er tenslotte een betere speler van. Echter heb ik al wel gemerkt dat het overgrote deel van de league community gewoon ronduit onbeschoft en kinderachtig is. Ik vind dit persoonlijk wel echt afbreuk doen aan de gehele beleving bij dit spel. Zeker omdat juist teamwork de key is bij dit spel.

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 14-03-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xenophoben schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:14:
Het ligt een beetje aan de manier waarop. Ik heb al vele nuttige tips gehad van medespelers die ik echt wel waardeerde. Je wordt er tenslotte een betere speler van. Echter heb ik al wel gemerkt dat het overgrote deel van de league community gewoon ronduit onbeschoft en kinderachtig is. Ik vind dit persoonlijk wel echt afbreuk doen aan de gehele beleving bij dit spel. Zeker omdat juist teamwork de key is bij dit spel.
Overal waar je een hoop spelers bij elkaar zet krijg je toxicity. Daar ontkom je niet aan.
Mocht je spelers irritant vinden kan je hun gewoon "muten" hiermee zie je niet meer wat hun zeggen maar blijven hun pings wel beschikbaar bij jou. Mochten ze tenminste gebruikmaken van pings ^^

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
De toxicity in low levels is echt erg.
Ben nog steeds bezig met level van mijn smurf maar wat een geflame heb je daar zeg.
Als ik het dan vergelijk met mijn ELO lijkt dat toch een stuk beter. Flame vrij is het niet, maar het is ook niet elke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:04:
[...]

Hier ben ik allang mee gestopt. Het is hetzelfde als ingame, je geeft constructieve feedback en wat krijg je terug? "Stop flaming me". Oftewel aanzienlijk minder dan 46 chromosomen aanwezig, daarvoor niet de moeite waard om nog langer mee in discussie te gaan.
Ik ingame ook: speel sinds dit seizoen zonder all chat en ook teammates die vervelend zijn of anders de sfeer verpesten gaan ook op mute.

Hier dacht ik dat we ons konden onthouden van het niveau van de gemiddelde chat uit een League game.
Martin0 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Overal waar je een hoop spelers bij elkaar zet krijg je toxicity. Daar ontkom je niet aan.
Mocht je spelers irritant vinden kan je hun gewoon "muten" hiermee zie je niet meer wat hun zeggen maar blijven hun pings wel beschikbaar bij jou. Mochten ze tenminste gebruikmaken van pings ^^
Dit is het hele probleem: dat het algemeen geaccepteerd is dat dit een gevolg is. Als je buiten het internet om 10 mensen bij elkaar zet en ze een spel laat spelen gaan ze toch ook niet compleet los zoals nu in games gebeurd.

[ Voor 33% gewijzigd door Jaap. op 14-03-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:31:
De toxicity in low levels is echt erg.
Ben nog steeds bezig met level van mijn smurf maar wat een geflame heb je daar zeg.
Als ik het dan vergelijk met mijn ELO lijkt dat toch een stuk beter. Flame vrij is het niet, maar het is ook niet elke game.
Heeft ook vaak te maken met hoe je jezelf opstelt, als je de gehele game niks anders zegt als mia bot 2 of ss of wat dan ook en ineens ga je tegen je adc of wat dan ook tips geven dan zou ik ook zo iets hebben van vriend moet je luisteren, hardstikke aardig dat je me tips geeft maar dan had ik liever dat je eerst ff vriendelijke met me praat of zo.
Ik probeer flame en slecht spelen vaak tegen te gaan door aan het begin van t potje te zeggen:

Okey guys, Dont feed, dont flame, play together, have fun and lets win.

Daardoor maak je ze een beetje warm en willen ze vaak goed voor je presteren omdat je aardig bent en wilt winnen.
tenzij je een troll krijgt :P

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:34:
[...]
Qua mechanics doen silver/gold spelers vaak niet eens zoveel onder voor plat/diamond spelers, maar die snappen het spelletje gewoon beter: wanneer moet ik roamen, wanneer kan ik counterjunglen, welke lanes moet ik ganken en hoe speel ik mijn lane matchup het meest optimaal?
JapieTalent schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:04:
Ik zie dit juist totaal omgekeerd. Qua gamekennis ligt het allemaal niet zover uit elkaar, maar de uitvoering van dergelijke high elo spelers is gewoon een stuk beter / effectiever. Zeker als ik dit op mezelf projecteer (maar zo schat ik jou bijvoorbeeld ook in): qua kennis zit het allemaal wel prima.
Ik moet toch Vica gelijk geven hier :)

Het is overigens beiden hoor, zowel mechanics als gamekennis/inzicht, maar dat laatste is echt een veel groter probleem in pakweg Silver/Gold.

Met name bij junglers zie je dat het inzicht vaak ver te zoeken is.

Maar ook bij laners: wanneer split pushen, hoe ver kan ik daarmee gaan, wanneer drake/baron starten, wanneer moet ik weer wegwezen bij enemy inhib gelet op enemy death timers, hoe positioneer ik mezelf zodat ik niet 6/17/1 eindig, hoe speel ik in op de kracht van ons teamcomp, wanneer roteer ik naar andere lanes, hoe maak ik gebruik van powerspikes van mijn eigen champ en speel ik in op powerspikes van me tegenstander in lane, wanneer flash ik om een kill te securen, etc etc.

Dat zijn allemaal punten waar menigeen geen of veel te weinig besef van en inzicht in heeft.

Als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar zoiets simpels als gebruik maken van powerspikes of de sterke periodes van je champ.

Persoonlijk voorbeeld van dat laatste:
Ik main Viktor, en op huidige low Gold niveau win ik van vrijwel elke LB die ik tegen kom, terwijl het op papier best een lastige matchup voor mij zou moeten zijn.

LB kan vanaf lvl 1 de druk er al aardig op zetten en zeker vanaf lvl 2.

Maar vaak kom ik de lane in en staat de LB op lvl 1 leuk te cs'en en doet verder niet heel veel. Ok prima, ik spam op lvl 1 bij elke gelegenheid Q + aa en eventueel losse aa's en vanaf lvl 2 gooi ik daar een E laser bij, zoveel mogelijk gebruik makend van Thunderlord proc. Door simpelweg op lvl 1 al meteen heel agressief een paar Q + aa combo's te landen, zorg ik ervoor dat LB al aardig wat dmg krijgt en die druk blijf ik de volgende lvls aanhouden. Het enige wat LB op lvl 1 kan is eens in 18 seconden een W en misschien aa landen. Dat outtrade ik simpel met Q + aa combo's.

En als LB lvl 3 of 4 is en gooit haar combo op me, dan niet bang wegrennen maar terug traden met je eigen Q + aa + E combo. Je vangt wel pak dmg dan, maar omdat je op lvl 1 al aardig wat dmg hebt gedaan op LB en ze dus al een hp pot moest gebruiken, krijg je rond lvl 4 of 5 eigenlijk al de overhand. Simpelweg door lvl 1 agressief te spelen en gebruik te maken van die sterke lvl 1.

Als ik echter op lvl 1 achterover zou gaan hangen en denken: oh jee, ik moet tegen LB, laat ik maar heel voorzichtig spelen en bij haar wegblijven...tja dan graaf je in theorie je eigen graf. Dit lijkt vrij obvious, dit inzicht in je champ en de 1v1 matchup, maar vaak is het ver te zoeken: weten wanneer je agressief moet zijn en wanneer juist niet; weten welke trades je moet zoeken en aangaan en wanneer juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Koekiemonsterr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:38:
[...]

[...]

Ik moet toch Vica gelijk geven hier :)

Het is overigens beiden hoor, zowel mechanics als gamekennis/inzicht, maar dat laatste is echt een veel groter probleem in pakweg Silver/Gold.

Met name bij junglers zie je dat het inzicht vaak ver te zoeken is.
Waarschijnlijk ligt de waarheid in het midden. Hoewel, nu ik er nogmaals over nadenk: ik zie ook nog steeds regelmatig mensen zonder goede runepages die (zacht uitgedrukt) twijfelachtige builds volgen.

Dat je het met name bij junglers ziet is natuurlijk ook inherent aan de grotere vrijheid die ze hebben in het maken van keuzes. Ook een reden waarom ik jungle op het moment liever mijdt, want voor mijn gevoel ben ik te vaak op de verkeerde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga maar weer eens beginnen aan League of Legends, was een main support.
Is dat nog te doen ? Bedoel ben vanaf season 4 gestopt. Dus is er veel veranderd?
Welke solo q champion is playable ? Tips & Tricks? ;)
Kijk zelf weer aardig actief op youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:45:
[...]
Dat je het met name bij junglers ziet is natuurlijk ook inherent aan de grotere vrijheid die ze hebben in het maken van keuzes.
Precies, daarom zei ik hierboven al dat junglers vaak de ergsten zijn, simpelweg omdat ze een enorme keuzevrijheid hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:47:
Ga maar weer eens beginnen aan League of Legends, was een main support.
Is dat nog te doen ? Bedoel ben vanaf season 4 gestopt. Dus is er veel veranderd?
Welke solo q champion is playable ? Tips & Tricks? ;)
Kijk zelf weer aardig actief op youtube etc.
Afhankelijk van je speelstijl als support.
Tegenwoordig zijn de volgende champs aardig in de smaak:
Tresh, Braum, Alistar en Bard.

Zelf ben ik ook een main support en ik neig altijd naar de wat meer tanky supports omdat dit fijner speelt

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
JapieTalent schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:45:
[...]

Waarschijnlijk ligt de waarheid in het midden. Hoewel, nu ik er nogmaals over nadenk: ik zie ook nog steeds regelmatig mensen zonder goede runepages die (zacht uitgedrukt) twijfelachtige builds volgen.

Dat je het met name bij junglers ziet is natuurlijk ook inherent aan de grotere vrijheid die ze hebben in het maken van keuzes. Ook een reden waarom ik jungle op het moment liever mijdt, want voor mijn gevoel ben ik te vaak op de verkeerde plek.
Op zich kan ik jungle spelen maar ik heb ook niet het inzicht van een jungle main. Als de lanes even of winnend zijn, valt het allemaal goed mee, maar ik heb vaak dat, wanneer ik jungle ben, al m'n lanes hard aan het verliezen zijn zonder enemy jungle pressure waardoor het natuurlijk mijn fout is, ik m'n tijd moet verdoen om te ganken of ze gaan afk gaan huilen en ondertussen kan de enemy jungler alle jungle objectives & mijn jungle nemen want iedere lane wint en ze zijn zelf ongelofelijk sterk.

Is eens gebeurt toen ik Kha'zix jungle speelde. Hij is sterk maar als iedere lane wint en je kan daardoor niet farmen/scalen dan ben je gewoon zeer zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Precies, daarom zei ik hierboven al dat junglers vaak de ergsten zijn, simpelweg omdat ze een enorme keuzevrijheid hebben
Junglen is ook lastig, maar wel het leukste!

Persoonlijk kies ik meestal 2 lanes uit om te ganken (Meestal die van Japie ^^). De derde lane krijgt nauwelijks of geen aandacht tenzij er echt een pracht kans voordoet.

Ik focus zelf altijd op clear paths en farming. Ik vind het belangrijk om veel XP en gold te krijgen zodat ik vaak zelf kan carryen. Ik ga niet 20 seconden wachten in een bosje en ook counter ganking is niet echt iets voormij, terwijl ik dat soms wel zou moeten doen.

Wat ik meestal doe zodra ik uit base komt is eerst een paar camps farmen, daarna kijken van "kan ik ganken?" Nee? Dan gewoon doorgaan met farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Afhankelijk van je speelstijl als support.
Tegenwoordig zijn de volgende champs aardig in de smaak:
Tresh, Braum, Alistar en Bard.

Zelf ben ik ook een main support en ik neig altijd naar de wat meer tanky supports omdat dit fijner speelt
Like Nautilus? Blitz? Thresh? Bard? Is bard wel een Tanky ?
Braum ga ik nu voor sparen ;) lijkt me een fun champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Like Nautilus? Blitz? Thresh? Bard? Is bard wel een Tanky ?
Braum ga ik nu voor sparen ;) lijkt me een fun champ.
Bard is geen tank per se, meer ap/utility support

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Bard is geen tank per se, meer ap/utility support
Hmm oke, ga vanavond een nieuwe account maken ;)
Challenge voor mij =

Van level 1 naar Gold met support role only ;) ( zo veel mogelijk support)

PS:
Hoor veel geklaag over nieuwe Queue systeem? Dat je 1/10 matches je main role krijgt. Is dit zo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Hmm oke, ga vanavond een nieuwe account maken ;)
Challenge voor mij =

Van level 1 naar Gold met support role only ;) ( zo veel mogelijk support)

PS:
Hoor veel geklaag over nieuwe que systeem? Dat je 1/10 matches je main role krijgt. Is dit zo ? :?
Queue systeem werkt prima.
Alleen er zijn niet genoeg supports.

Dus zodra iemand support kiest, main of secundairy, je zult (bijna) altijd support krijgen.
Sowieso als je een nieuw account begint kan je niet meteen gebruik maken de nieuwe Queue.

Ik speel zelf jungle main en top secundair en het is zo'n beetje 50/50 wat ik krijg. En dat vind ik prima.
Pagina: 1 ... 4 ... 41 Laatste