Oxigeon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:50:
Gisteren nog eens wat potjes online gespeeld. Ik merk toch wel dat ik Coop vs AI ongeveer gelijk lig met de nummer 2 in een potje qua kills/money/minions killed.
Echter als ik een gewoon potje inga krijg ik geen minions gekillt en krijg ik al helemaal geen champions gekillt. Enigse dat ik gekillt krijg is mezelf

. Gisteren heb ik mezelf wel "Ashe" kado gedaan omdat deze maar 300 koste. Ik merkte daarna wel dat ik meer minions gekillt kreeg maar verder wil het evengoed nog niet echt lukken. Ik doe iets fout.
Voor een potje geef ik bij mijn team aan dat ik nieuw ben. Waarom er dan nog gasten zijn die iedereen de huid volschelden snap ik dan niet. Er zijn gewoon gasten die schelden op iedereen (en zelf maken ze niks paraat dan ik).
Was gisteren zelfs zo erg dat iemand maar surrender begon te roepen en een vote starte om de minuut. Je was meer tijd kwijt die vote te beantwoorden dan door te vechten.
Minions killen is leuk, de kunst is om ze te 'lasthitten'. In theorie hoef je elke minion maar 1x te raken. Daar kun je in bot-game prima op oefenen. Vooral omdat je tegenstander je niet bij elke verkeerde positioning afstraft.
In botgames kun je ook kijken hoe minions zich gedragen, hoeveel damage je turret op ze doen enz.
Bijvoorbeeld:
De voorste 3 minions zijn melee - en wat 'sterker'. De achterste 3 zijn casters en wat zwakker.
De melee minion kan 2 turrets shots aan, daarna heb je nog 1 autoattack nodig om hem te killen.
De caster minion moet je eerst autoattacken, daarna turretshot daarna nog 1x autoattack.
Als je dat onder de knie hebt kun je dus efficient farmen onder je eigen turret (relatief veilig).
Wil je echt skillshots oefenen en je positionering dan zul je toch PVP games moeten doen. Lekker veel verliezen, boeit nu toch nog niet (buiten spelplezier). Leer items kennen, kijk naar wat de tegenstander doet en koopt. Ook leer je 2x zo snel champions kennen (die van jezelf en je lane-opponent).
Stel jezelf een doel wat realistisch is. Dus niet ik wil deze game 20-0-20 eindigen, maar ik wil na 15 minuten 80 farm hebben. Op die manier kun je opbouwen, leren en voldoening halen ondanks het feit dat de rest misschien wat beter is.
Na een aantal games zal het kaf wel van het koren gescheiden zijn - oftewel, de smurfs krijgen een hogere waardering (MMR) dan jij. LOL zal ongeveer gelijke MMR tegen elkaar zetten. Op een gegeven moment speel je dus met vooral mensen van je eigen niveau.