Carnagy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:34:
[...]
Proficiat! Lang over gedaan? Het lijkt me persoonlijk erg lastig om als support te klimmen, omdat je best wel afhankelijk bent van je adc.
Welke champions speel je als support?
Ik ben zelf Swain top aan het spelen en probeer die te mainen. Zit nu op een winrate van 53% en dat zal wel wat verbeteren nog. Ik moet nog erg wennen aan het CS-en met hem, maar vindt het heerlijk spelen. Speel nu in Silver 2 en hoop over een paar weekjes weer een stukje gestegen te zijn :-)
Ik speelde in het begin van het seizoen vooral Zyra/Brand, maar dat was ook de "adc2k17" periode. ADC's waren toen zo zwak dat je gewoon meer damage nodig had. Toen kwam de meta change, met support item quests en zo. Van S2 naar S5 0lp gezakt, met 20 losses meer dan wins.
Ik was vroeger altijd goed Janna speler, nooit echt fan van Sona. Maar de itemisation en dan met name Athene's, was zo goed voor Sona dat ik haar ben gaan spelen. Enorm had geklommen met Sona toen, ik heb geloof ik 70% winrate op haar in soloQ nu. Laatste patch vooral Janna gespeeld. Janna is pick or ban tbh nu, maar niemand doet dat, want ze maakt geen flashy kills en mensen zien die vi, kat en trynd knockup terwijl ze tegelijk naar je team dashen niet als je team helpen. Ik heb nu ook 63% winrate op Janna in soloQ. Ardent sensor is gewoon te overpowered, maar ze doen er niets aan
Daarnaas heb ik nog een comfort pick in morgana en blitz. Maar die speel ik niet veel.
Ik zou graag meer thresh spelen, maar mensen in deze rating zien een thresh hook te vaak aan voor een blitz hook en gaan all in en dood. Misschien nu ik wat hoger ben eens oppakken.
Als tank speel ik meestal Leona, maar huidige meta = enchanters all the way en je gimped jezelf beetje met leona, want die heeft maar 1 richting en dat is er in duiken. Geen verdere disengage en als je team niet volgt ben je dood.
Laatste tijd wel Tahm Kench aan het oefen in normals, dat is denk wel beste tank momenteel.
Over "afhankelijk van adc" daar heb je zyra/brand voor. Maar nu ook met Janna als m'n adc zuigt dan ga ik op zoek naar een andere AD champ in m'n team die het wel goed doet (of juist slecht). De game waarmee ik naar Gold ben gegaan, zat ik met een Vi die maar 1 richting had en dat was het liefst in der eentje in 5 man duiken. Maar ze deed wel bakken damage en kon mensen uitschakelen. Dan kan ik eikel zijn en Vi niet shielden, maar dan hebben we 1 persoon minder en dan hebben zij geld voor de kill. Gelukkig had ik een adc die niet ging split pushen en wist wanneer ze terug moest trekken, dus ik kon elke keer net op tijd die Vi redden, waardoor enemy team greedy werd om die 5% hp van vi af te beuken en wij ze af konden maken. Volgens lolskill had ik 42% kans om die game te winnen, maar uit eindelijk gewoon hard gewonnen door shields + heal + ardent senser.
Op het moment, though, speel Janna, je kan niet beter gaan dan dat. Wil je wat meer damage presure maar toch iedereen ardent geven, speel Sona.