Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:32:
[...]

Komaan Damien, hebben al die skillshots uit CS:GO zich nog niet vertaald naar nóg betere skillshots in LoL? :P
Verschil is dat ik in CS:GO mij nog vermaak ondanks dat het af en toe een loss is, die fase ben ik in LoL al enkele jaren voorbij.

Goed voorbeeld van deze week. 2x toe probeer ik serieus een game te winnen en pas mijn pick erop aan. Waarna ik vervolgens een Eve top krijg (Mebus smurf waarschijnlijk) en een Udyr mid. 2x een loss. Game erna zie ik de picks alweer voorbij komen, waarna ik zoiets heb van prima ik doe met jullie mee jongens! Teemo jungle. Eindresultaat: Victory! #justleaguethings

Elohell bestaat, de grens is echter groter dan gedacht. Van unranked tot diep in Challenger.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 11-11-2016 14:35 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:01

Meneer iCy

swarma

Damien schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:34:
[...]
Elohell bestaat, de grens is echter groter dan gedacht. Van unranked tot diep in Challenger.
U heeft het licht gezien? Elohell bestond toch niet? :+ Oja, mijn rumble mid is wel verbeterd sinds die ene keer. :+

Achja, met CS:GO is het af en toe met die irritant russen ook wat minder. Vooral als je 3-4 potjes achter elkaar van die vage russen krijgt waarvan sommigen bewust aan het deranken zijn :+
Santee schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:56:
Echt, dat er uberhaupt mensen zijn die nog gold zijn na 1.5 jaar spelen.
Vorig seizoen gold en dit seizoen Silver waarbij ik Gold heb geroken, maar daarna weer met een hamer direct naar beneden ben gerammed door merendeels door mijn teammaten :+. En ik speel het wel meer dan 1,5 jaar :'(

Ach, speel het voor de fun en negeer de ragers voornamelijk, want het corrigeren van hun gedrag is onbegonnen werk maar ze zijn vaak wel de bepalende factor voor win/verlies...
Dannyo90 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:53:
Ik weet niet in welke regio in Nederland jij woont, maar bij ons betekent een ontgroening toch echt wat anders dan dat ;)
Noord Nederland, maar ben immigrant van het midden des nederlands. :9 Ben dus een Groninger met een migratieachtergrond.

[ Voor 47% gewijzigd door Meneer iCy op 11-11-2016 14:51 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54
icy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:45:
[...]

U heeft het licht gezien? Elohell bestond toch niet? :+ Oja, mijn rumble mid is wel verbeterd sinds die ene keer. :+
Toevallig heb ik pakweg 1,5 maand geleden een keer Rumble in ranked mid moeten spelen na een misverstand in champ select. Ging verbazingwekkend goed tegen een Syndra. Had meer moeite verwacht tegen een dergelijke range mage. Daarna in normals nog paar keer gedaan; wederom positief verrast. Zou zeggen, ga het weer eens proberen. Alleen al de verrassing van een Rumble mid helpt al aanzienlijk. :)
icy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:45:
Noord Nederland, maar ben immigrant van het midden des nederlands. :9 Ben dus een Groninger met een migratieachtergrond.
Hahaha, oh dear, het CBS- en WRR-beleid van ultieme politieke correctheid is ook al doorgesijpeld naar de gewone man? :+ Je bent gewoon een allochtoon in Groningen :P Niet de slechtste plek om heen te 'emigreren' overigens, al was het maar voor de Groningse eierbal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003

Meneer iCy

swarma

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:00:
Hahaha, oh dear, het CBS- en WRR-beleid van ultieme politieke correctheid is ook al doorgesijpeld naar de gewone man? :+ Je bent gewoon een allochtoon in Groningen :P Niet de slechtste plek om heen te 'emigreren' overigens, al was het maar voor de Groningse eierbal _/-\o_
Je vergeet het belangrijkste, de groningse droge worst. Niet te vergelijken de echte worst vs die verpakkingsworst zoals van Hulst enzo.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:48
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:29:
[...]Kwam haar in mijn team in één game tegen toen ik jungle was. Leek toch beetje wat dmg te missen, al was de speler ook niet echt briljant.
Ze is best sterk, daggers scalen hard mee met AP en doen tons of damage. Met de juiste combo kun je echt deleten. Je moet alleen om de daggers heen spelen, denk dat degene die jij zag dat niet zo goed kon. Ik ook nog niet na 3 games trouwens, maar ik zie wel potential. Was bang voor de rework maar ze is verrassend leuk om te spelen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:02
Sinds wanneer is het eigenlijk mogelijk om tijdens pre-season al ranked te spelen en uberhaupt placements?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
Ik moet het Riot nu toch wel geven hoor. Ze noemen het beestje eindelijk bij zijn naam:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0fFOz0k.jpg

Groepjes van 4 gehandicapten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
DennisM6 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:33:
Sinds wanneer is het eigenlijk mogelijk om tijdens pre-season al ranked te spelen en uberhaupt placements?
Ik speel sinds Season 3 en ik weet niet beter dan dat dat mogelijk is..
Damien schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:27:
Ik moet het Riot nu toch wel geven hoor. Ze noemen het beestje eindelijk bij zijn naam:

[afbeelding]

Groepjes van 4 gehandicapten. :+
Lmfao

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.co/images/54f65d7ba395488d484a02c0b725a40b/raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Recrush schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:49:
[...]

Ik speel sinds Season 3 en ik weet niet beter dan dat dat mogelijk is..
Ah, misschien nooit zo actief ranked geweest :)
Placements tellen dus al wel mee voor het "echte" seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
hoe zit die flex nou precies in elkaar ? zie veel klachten over het systeem. mensen die in plat 3 zaten, 7-3 gaan in flex placements en nu in bronze 3 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Daradius schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:53:
hoe zit die flex nou precies in elkaar ? zie veel klachten over het systeem. mensen die in plat 3 zaten, 7-3 gaan in flex placements en nu in bronze 3 zitten.
Die zitten nog steeds in Plat 3, dit is simpelweg te vergelijken met teamranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Damien schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:05:
[...]

Die zitten nog steeds in Plat 3, dit is simpelweg te vergelijken met teamranked.
ok ! goed om te weten. niet dat het voor mij wat uit zou maken, zat namelijk lekker in bronze 1 in s6. ben voor s7 toch wel van plan om veel meer ranked te gaan spelen. s6 eigenlijk alleen placements gedaan en af en toe een keer met een vriend mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:52
Matchmaking is wel een beetje van het rit sinds die aanpassing: afgelopen vrijdag met Kokkie meermaals team MMR verschillen van 250+ gehad, bijvoorbeeld een Silver 5, Silver 1, Gold 5, Gold 3 (moi) en Gold 1 (Kokkie) tegen een Gold V, Gold 3, Gold 2, Plat 5, en Plat 2 enemy team. Uitslag van de game laat zich raden uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:17
Mijn flex queue placements waren een grabbelton met mensen tussen Bronze V en Diamond 1 dynamic queue rank. Dus flinke variate in skill wat resulteerde in bijna elke game 20 min stomp. De helft gewonnen en bronze 3 geplaced. Na placements lijkt de matchmaking wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
bronce schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:26:
Mijn flex queue placements waren een grabbelton met mensen tussen Bronze V en Diamond 1 dynamic queue rank. Dus flinke variate in skill wat resulteerde in bijna elke game 20 min stomp. De helft gewonnen en bronze 3 geplaced. Na placements lijkt de matchmaking wel te kloppen.
mooi, dan ga ik gewoon lekker de placements doen en dan zie ik wel hoe het loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:19
Riot heeft op Reddit gezegd dat ze bezig zijn met fixes implementeren voor de flex queue, heb alleen even geen link meer. Ik wacht wel met ranked totdat ze alles op orde hebben en ik wat meer bekend ben met de changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Damien schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:05:
[...]

Dan snap ik alsnog niet dat je solo kan joinen? Dan is het idee "teamranked" toch weg? Wat is het verschil dan met solo/duo die we er straks bijkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22

Wootlock

Evilution

Ik had een party van 4 Fransen en mijzelf...
Je kan ook wel raden hoe dat afgelopen is. :/

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Wootlock schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:52:
Ik had een party van 4 Fransen en mijzelf...
Je kan ook wel raden hoe dat afgelopen is. :/
Surrender @ 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
DennisM6 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:46:
[...]

Dan snap ik alsnog niet dat je solo kan joinen? Dan is het idee "teamranked" toch weg? Wat is het verschil dan met solo/duo die we er straks bijkrijgen?
Vooropgesteld dat het gewoon een bende is, maar Flex Queue is in principe gewoon Dynamic Queue, met het verschil dat 4 man premade nu disabled is. De intentie is volgens mij dat het voor mensen is die premade willen spelen en het dus Team Ranked kan vervangen. Vandaar dat Solo/Duo terugkomt. Maar waarom je als solo Flex queue kan doen weet ik ook niet. En waarom je wel solo kan gaan maar niet met 4 man premade snap ik ook niet. Hoe het met MMR en Placements zit snap ik óók niet. Maar ik heb gelezen dat het voor sommige mensen erop lijkt dat Flex Queue uitgaat van je Ranked 5's MMR, of dit waar is weet ik echter niet.

Hoe dan ook, ze zijn wanhopig bezig nieuwe queue's te bedenken en ik denk dat ze niet zo goed weten wat ze moeten doen.. Waar Solo/Duo en Team Ranked vroeger duidelijk hun eigen niche vervulden loopt het met Flex en Solo/Duo nogal door elkaar. Benieuwd hoe ze deze bende gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Zo ongeveer ja, ik snap heel de Franse bevolkingsgroep niet.
Vertikken het om Engels te spreken en spelen zo beroerd als het maar zijn kan.

Snel een EU-FR server inrichten en alles wat een Frans IP heeft daarop laten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Wootlock schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:21:
[...]

Zo ongeveer ja, ik snap heel de Franse bevolkingsgroep niet.
Vertikken het om Engels te spreken en spelen zo beroerd als het maar zijn kan.

Snel een EU-FR server inrichten en alles wat een Frans IP heeft daarop laten spelen :D
Tja, surrenderen zit inmiddels gewoon in het Franse bloed. Kunnen ze ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Recrush schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:06:
[...]

Vooropgesteld dat het gewoon een bende is, maar Flex Queue is in principe gewoon Dynamic Queue, met het verschil dat 4 man premade nu disabled is. De intentie is volgens mij dat het voor mensen is die premade willen spelen en het dus Team Ranked kan vervangen. Vandaar dat Solo/Duo terugkomt. Maar waarom je als solo Flex queue kan doen weet ik ook niet. En waarom je wel solo kan gaan maar niet met 4 man premade snap ik ook niet. Hoe het met MMR en Placements zit snap ik óók niet. Maar ik heb gelezen dat het voor sommige mensen erop lijkt dat Flex Queue uitgaat van je Ranked 5's MMR, of dit waar is weet ik echter niet.

Hoe dan ook, ze zijn wanhopig bezig nieuwe queue's te bedenken en ik denk dat ze niet zo goed weten wat ze moeten doen.. Waar Solo/Duo en Team Ranked vroeger duidelijk hun eigen niche vervulden loopt het met Flex en Solo/Duo nogal door elkaar. Benieuwd hoe ze deze bende gaan fixen.
Dan ben ik toch ook niet de enige die er over denkt dat het niet alleen onduidelijk is, maar een zooitje zelfs. Je placements voor de Flex nu gelden niet voor solo/duo dan? Want ik kan dit ook niet terugvinden -of zoek niet goed-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
DennisM6 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:50:
[...]

Dan ben ik toch ook niet de enige die er over denkt dat het niet alleen onduidelijk is, maar een zooitje zelfs. Je placements voor de Flex nu gelden niet voor solo/duo dan? Want ik kan dit ook niet terugvinden -of zoek niet goed-.
Nee, Flex is een nieuwe queue en doet helemaal niks met Solo/Duo rank, daarom speel je daar nu placements. Alles wordt straks gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDL
Recrush schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:06:
[...]

Nee, Flex is een nieuwe queue en doet helemaal niks met Solo/Duo rank, daarom speel je daar nu placements. Alles wordt straks gereset.
10 potjes. 7 wins, 3 loss. 2x S rank. Bronze IV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:22

Fordox

00101010

Wat the actual.............
Vorig seizoen was ik zilver 5. Speel ik preseason, werd ik geplaatst in bronze 2. Oke, prima. Ik werk mn weg weer omhoog naar Zilver 5 met 36 games waarvan 23 wins, best een hoge winrate.

Is het ranked gebeuren aangepast, moet je 1 match spelen om weer geplaced te worden. Heb ik wéér een win, A+ met een winrate van ondertussen 65%.
"Youve been placed in Bronze 5"
WAT
HOEDAN

Wat er blijkbaar mis ging:
Riot made a mistake on the reset which resulted in incorrect matchmaking (hugely!) which made it way easier for good players to rise and gain LP. To fix this Riot had to adjust the LP gain added after placements and made you play another game to replace you to where you were supposed to be at. I know this sucks but this was the fairest way for Riot to handle the situation to hold competitive integrity.
Hoe ze het hebben opgelost:
It's literally a replacement - rather than having to play all ten games again it'll replace you after one. This is based roughly off of your end of season MMR last season.

Essentially this is the soft reset you should have had, but due to issues it was wildly inaccurate - so we've since corrected that. It feels particularly punishing due to some people having climbed super quick in the past few days due to MMR/Leagues being misplaced, which we know sucks - but it shouldn't have been that way in the first place 🙁
Bron: http://boards.euw.leagueo...-replacements-information

Dus nu heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iw8BFyt.png

[ Voor 65% gewijzigd door Fordox op 15-11-2016 16:06 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Gz! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dankje :D

...
Heyyy
Wait a minute! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 21:24
Ik zag ook een potje van een pro (dus Challenger) en die zat in een potje met een Bronze 2. Zijn reactie: Woah, this is de first time in hirstory i'm playing ranked with a Bronze! :+
Beetje krom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb een reactie op mijn ticket, met verwachtte antwoorden:
Because we crossed some wires with matchmaking, your original placement was probably inaccurate for preseason ranked games. We’ve rolled everyone’s MMR back to its last-known accurate state (the start of preseason), and anyone who has completed placements will need to play one more game to get re-placed.

To clarify, this is not a do-or-die placement match. It’s basically just fetching you a ranking based on your updated, not-wrong MMR. Whether this placement is higher or lower, it should be a more accurate reflection of where you’ll start your 2017 climb.

Your win/loss record remains intact, and will still factor into how you climb during preseason.
Hoe ik het dus zie:

* Ik had gelijk over dat de placements nu gebasseerd zijn op de eigenlijke MMR met stats van het vorige seizoen.
* De winrate die je tot nu toe hebt gehaald in preseason wordt meegenomen in je klim in de preseason zelf.
* Waar je eindigt in de preseason is een indicatie waar je terecht komt in de nieuwe seizoens placement.

Ik mag dus lekker doorvechten in bronze 5, maar de hoeveelheid LP die ik krijg is gebasseerd op de stats die al behaald zijn in de pre-fix van de preseason, wat in mijn geval dus lekker veel is.
We zien wel of ik divisies skip of niet :)

Disclaimer:
Ik ben 'nieuw' bij LoL. Ik startte halverwege S6, net nadat Jhin uit kwam. Ik ben daarintegen wel bekend met competative play en stats (en ben ook een stathoer :+) dus ik doe teveel moeite om dit allemaal uit te vogelen :p Maar ik kan het dus ook fout hebben omdat ik niet bekend genoeg ben met het systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Fordox op 16-11-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Weinig aan het systeem te snappen (of the statwhoren), het is gewoon winnen of verliezen. Win je er zo in Bronze 5 genoeg, dan kom je in de promo naar Bronze 4. De graden die je in het potje haalt draait een verlies niet ineens om naar + punten. Of dit laatste moet door die Flex Q zijn aangepast, ik heb dit seizoen bijna niet gespeeld.

• Skyclad
Gisteren de fout gemaakt de beta client update te installeren. Dus zal moeten wachten op een oplossing van support of ik zal alles opnieuw moeten installeren. De Launcher start wel, maar als ik op Launch klik krijg ik niet het inlog scherm. Het proces start wel maar verder gebeurd er niets. Kan dus ook niet de oude client starten aangezien dat vanuit het inlog scherm moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Zoals verwacht, na de promo in brons 3 uitgekomen :)
En door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyo90
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2021
Skyclad schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:44:
Gisteren de fout gemaakt de beta client update te installeren. Dus zal moeten wachten op een oplossing van support of ik zal alles opnieuw moeten installeren. De Launcher start wel, maar als ik op Launch klik krijg ik niet het inlog scherm. Het proces start wel maar verder gebeurd er niets. Kan dus ook niet de oude client starten aangezien dat vanuit het inlog scherm moet.
Ik heb de beta client ook geinstalleerd maar niet de problemen die jij beschrijft. Wel heb ik een aantal malen dat de client traag reageert of muziek stotterend afspeelt.
Kleine puntjes maar verder ben ik positief over de nieuwe client!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb ondertussen ook al een stuk of 5 bugreports ingevuld.
Riot zou blij met me zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ik hoop dat ze niet te lang wachten met reageren op mijn report, heb nog niets gehoord en kan niet spelen. Zal denk ik gewoon moeten herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ok, heb een temp fix ervoor ontvangen (de beta client simpelweg disablen in een config file), dus ik kan in elk geval weer inloggen. Alle logfiles naar ze gestuurd, en hopelijk kunnen ze daar iets in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-11-20_13-31-11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/True_story..jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 12:25
Skyclad schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:33:
Ok, heb een temp fix ervoor ontvangen (de beta client simpelweg disablen in een config file), dus ik kan in elk geval weer inloggen. Alle logfiles naar ze gestuurd, en hopelijk kunnen ze daar iets in vinden.
Tell me more please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
Ben ik juist dat in december alles gereset wordt?
Is dan je solo/duo rank + je flex rank weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Valdourian schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:10:
Ben ik juist dat in december alles gereset wordt?
Is dan je solo/duo rank + je flex rank weg?
Je zit nu in Preseason, deze rank gaat niet mee in het nieuwe seizoen maar er wordt wel rekening mee gehouden tijdens je placement matches.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyclad
Als je na op Launch te klikken niet verder komt (processen starten maar window verschijnt niet):

Ga naar C:\Riot Games\League of Legends\RADS\system (als je het in de default locatie hebt geinstalleerd) en edit user.cfg. Verander leagueClientOptIn van yes naar no, save en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
Skyclad schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:38:
[...]

Als je na op Launch te klikken niet verder komt (processen starten maar window verschijnt niet):

Ga naar C:\Riot Games\League of Legends\RADS\system (als je het in de default locatie hebt geinstalleerd) en edit user.cfg. Verander leagueClientOptIn van yes naar no, save en kijk of het dan wel werkt.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Het is hier verrassend rustig, had toch eigenlijk wel wat posts over Camille verwacht.

Ben wel benieuwd wat jullie ideeën zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Geloof dat ik niet de enige was met dit probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
Skyclad schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:45:
[...]

Geloof dat ik niet de enige was met dit probleem? :)
Ik kon niks vinden, maar dat valt aan te leren. Wat ik wel een probleem vond was dat het opstarten/inloggen in de nieuwe client echt veel langer duurde.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:29:
[...]

'Neerbuigend', bedoel je neem ik aan? ;) Ach ja, had niet door dat ik op iemands Katarina-ziel trapte :P

Maar dit geneuzel even daargelaten; je hebt vast al de nieuwe Katarina gespeeld? Thoughts?

Kwam haar in mijn team in één game tegen toen ik jungle was. Leek toch beetje wat dmg te missen, al was de speler ook niet echt briljant.
Hmm Kat is heel anders, heel veel damage komt van E resets en dagger pickup, er is geen instant burst combo meer. Het speelt heel anders, ze is vrij sterk als je haar snapt (en vooral de tegenstander haar niet snapt). Ze wordt een beetje gebuffed atm op PBE voor iets betere early AP scaling en sinister steel passive gaat 2-10 dmg base omhoog. Niet echt noemswaardige buffs dus, maar heeft ze ook niet nodig imo.

En flex queue is gaar, behalve dat iedereen geplaced is zijn potje ook heel random qua flex rank. Net gepromote naar gold2 en division geskipped, maar had gold5 flex in mn game en ook plat2. Was niet echt even game:
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2946547184/28353486

Had fijn 2 gold soloQ mensen in mn team terwijl de tegenstander D2, D5 en wat plats was (misschien een gold? Dunno).

[ Voor 19% gewijzigd door Santee op 24-11-2016 16:02 ]

• Shadow771
Een poosje geleden was het League of Tanks.
Dan werd het League of Juggernauts/Fighters
Tegenwoordig is het League of Assasins

Whats next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
League of Supports? :)

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Met de Courage of the Colossus wordt het nu weer league of tanks with hard CC.
Supports willen ze ook gaan buffen, dus misschien komt dat later nog.

En ik ben Zilver 4 geworden in solo :) Het gaat best lekker met een gemiddelde winrate van ongeveer 63% in ranked.

[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 25-11-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Santee schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:55:
[...]
Hmm Kat is heel anders, heel veel damage komt van E resets en dagger pickup, er is geen instant burst combo meer. Het speelt heel anders, ze is vrij sterk als je haar snapt (en vooral de tegenstander haar niet snapt). Ze wordt een beetje gebuffed atm op PBE voor iets betere early AP scaling en sinister steel passive gaat 2-10 dmg base omhoog. Niet echt noemswaardige buffs dus, maar heeft ze ook niet nodig imo.
Ja precies, ik heb die nieuwe Kat nog maar één keer gezien in de handen van niet bepaald de beste speler ooit, maar het leek toen ook al niet heel erg (instant) bursty meer. Die E resets maken de champ misschien wel iets leuker qua speelstijl.
JapieTalent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:39:
Het is hier verrassend rustig, had toch eigenlijk wel wat posts over Camille verwacht.

Ben wel benieuwd wat jullie ideeën zijn :)
Tja, ik stond al klaar om deze nieuwe champ ook alweer standaard neer te sabelen, maar na het zien van de abilities lijkt me de champ best wel ok. Het is wel weer het standaardverhaal van een speed up, een slow, een stun, een shield. Maar met die 'pull' kan het best wel eens een leuke en enigszins unieke champ worden. En godzijdank geen halve boekwerken als ability tooltips en ook geen 'cheat-like' nieuwe unieke mechanics of rare fratsen die alleen met deze champ worden geïntroduceerd. En zo te zien kitwise nog wel redelijk balanced. Lijkt vrij afhankelijk van die E 'pull', passive shield is in teamfight beduidend minder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Shadow771 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:12:

Whats next?
Mwah de meta is juist meer naar tanks geshift geloof ik :P Assassins zijn juist vrij zwak atm, mensen zijn nog niet gewend aan reworks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 01:11:
[...]
En godzijdank geen halve boekwerken als ability tooltips en ook geen 'cheat-like' nieuwe unieke mechanics of rare fratsen die alleen met deze champ worden geïntroduceerd.
Volgens mij was het niet mogelijk om uit haar ult te flashen. Ik denk dat dat nog best irriterend kan zijn als nieuwe mechanic.
Bij een Jarvan ult kun je er bijvoorbeeld altijd nog uit springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Fordox schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:38:
[...]

Volgens mij was het niet mogelijk om uit haar ult te flashen. Ik denk dat dat nog best irriterend kan zijn als nieuwe mechanic.
Bij een Jarvan ult kun je er bijvoorbeeld altijd nog uit springen.
Ja klopt, zo'n zelfde soort mechanic had je ook met Cassio W. Dat je er niet uit kan flashen. Kan inderdaad irritant zijn, maar vind het qua rariteiten nog wel meevallen met deze champ geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28

Dreanor

Joene

sinds wanneer kan je met 3 minuten al surrenderen en wint de surrender vote al als er 2 voor stemmen ...? :S

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Camille R en Cassiopeia W zijn niet te vergelijken. Waar je bij Camille haar ult in een cage terecht komt waar je vrij je dashes, flashes etc kunt gebruiken binnen de cage (alleen niet eruit) kun je wanneer je in Cassiopeia W staat niets doen aan movement behalve lopen. Geen flashes, geen dashes etc.

Waar je overigens bij een Jarvan ult er zelf uit kunt flashen/dashen etc werkt het bij Camille andersom, zodra zij de cage verlaat verdwijnt deze. Dus de "counterplay" hiervoor is bijvoorbeeld een Vayne condemn, Tristana ult, een hook van je support etc.
Dreanor schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:55:
sinds wanneer kan je met 3 minuten al surrenderen en wint de surrender vote al als er 2 voor stemmen ...? :S
Dat is geen surrender maar een remake. Wanneer er iemand in je eigen team niet connect of afk is voor x aantal seconden in de eerste 3 minuten kun je de game remaken zodat je niet 20+ minuten met een 4v5 zit opgescheept (en bij ranked zodoende geen LP verliest door iemand die nooit geconnect is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Dreanor schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:55:
Wanneer er een afk is die sinds begin al in fountain staat zonder items te hebben gekocht *O*
Ben blij dat die detectie er nu eindelijk inzit, zonder dat je tijd verdoet en je gegijzeld zit in de game.

Zit er al een tijdje in trouwens, denk wel maandje of 3 nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Turismo op 27-11-2016 13:26 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-09 20:59
Als rito nou ook het MMR/ELO systeem zou willen fixen... (of gewoon matchmaking in general)

Moet echt veel te vaak tegen gold spelers terwijl mijn team uit allemaal laag silver en hoog brons bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28

Dreanor

Joene

Turismo schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:26:
[...]

Wanneer er een afk is die sinds begin al in fountain staat zonder items te hebben gekocht *O*
Ben blij dat die detectie er nu eindelijk inzit, zonder dat je tijd verdoet en je gegijzeld zit in de game.

Zit er al een tijdje in trouwens, denk wel maandje of 3 nu.
Ow dat zou maar zo kunnen, ik heb in geen maanden meer 5v5 gespeeld. Teveel gezeik met retards die of denken het beter te weten, of schelden, of weet ik veel wat ... dat is mij mijn tijd niet waard.

Dit weekend een potje of 5 gespeeld en elk potje wel iemand report ... echt zo sneu de gemiddelde speler van dit spel ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Maar eens hier reageren, de huilbaby's en het nujij volk bij de F1 kunnen niets meer hebben nu het seizoen is afgelopen :+
Shadow771 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:12:

Whats next?
League of "as long as you're no ADC"?
Assassins als Rengar, Kha en straks ook Camille doen het best lekker in de nieuwe jungle. Al lijkt Camille wel erg op in de jungle op de PBE. Als ADC ben je dus zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
TheBrut3 schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:25:
League of "as long as you're no ADC"?
Assassins als Rengar, Kha en straks ook Camille doen het best lekker in de nieuwe jungle. Al lijkt Camille wel erg op in de jungle op de PBE. Als ADC ben je dus zo weg.
Idd.. Als ADC word het zo steeds lastiger met al die insta-kill dreigingen om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heeft iemand hier tips voor het spelen met Ivern?

Ik vind hem leuk om te spelen maar ik heb sterk het gevoel dat ik niks toevoeg in potjes.

Zijn damage output is minimaal en echt een uitgebreid arsenaal aan utility heeft hij ook niet.

Alleen zijn early jungle is belachelijk snel maar daarmee win je geen games...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Dreanor schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:39:
[...]

Ow dat zou maar zo kunnen, ik heb in geen maanden meer 5v5 gespeeld. Teveel gezeik met retards die of denken het beter te weten, of schelden, of weet ik veel wat ... dat is mij mijn tijd niet waard.

Dit weekend een potje of 5 gespeeld en elk potje wel iemand report ... echt zo sneu de gemiddelde speler van dit spel ...
I feel you, ik ben er ook al een tijd mee gekapt, speel al zowiezo niet meer ranked.
Community is wat mij betreft ook gewoon te triest, en zal nooit verbeteren ongeacht wat Riot probeert.

Moet daarbij zeggen dat Riot het er voor mij ook niet beter op heeft gemaakt na seizoen 3, ging voor mij alleen maar bergafwaarts kwa champions, de 1 na de andere werd generfed of gereworked.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:32
Blaat schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:41:
Heeft iemand hier tips voor het spelen met Ivern?

Ik vind hem leuk om te spelen maar ik heb sterk het gevoel dat ik niks toevoeg in potjes.

Zijn damage output is minimaal en echt een uitgebreid arsenaal aan utility heeft hij ook niet.

Alleen zijn early jungle is belachelijk snel maar daarmee win je geen games...
Ivern heeft ongeveer elke 5-6 seconden een shield van 200-300 level 6 heb bijna gegarandeerd FB tower.
Zijn Q stun geeft alle ad assasins een gap closer. Useless is hij zeker niet.
Maar je moet hem wel slim spelen.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Flex queue is echt een ramp xD Was moe gisteren dus ga even fill flex doen, laning gaat vrij goed ook al diven de jungler en adc onnodig waardoor de tegenstander adc alsnog 4 kills krijgt in eerste 15 minuten, al heeft onze adc 5 kills. Maar de premade gold jungler/adc gaat flamen hele mid/late game op mij terwijl onze top/mid suuuper ver achter gaan. Vervolgens is team hele tijd op de verkeerd plek waardoor ik telkens dood ga. Het is echt altijd zo, ik kan totaal niet spelen met mensen onder plat3 om een of andere rede. De decision making en positioning is gewoon terrible van die mensen :(

Sorry voor de rant, ik speel altijd super team afhankelijk en daar moet ik van af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Wie kan mij toevoegen en inviten in de Tweakers group? IGN: Zandthee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:17
Dat permanent autofill begint wel een beetje irritant te worden. Werkt averechts want 50% van de champ selects worden getrolled en gedodged totdat je zelf geautofilled wordt en eindelijk een game kan spelen. En als je role krijgt begint iemand wel weer te zeggen dat ie jouw role pakt omdat ie dat gequeued heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
bronce schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:51:
Dat permanent autofill begint wel een beetje irritant te worden. Werkt averechts want 50% van de champ selects worden getrolled en gedodged totdat je zelf geautofilled wordt en eindelijk een game kan spelen. En als je role krijgt begint iemand wel weer te zeggen dat ie jouw role pakt omdat ie dat gequeued heeft.
Ik vind het mee vallen, had een dude gister die autofilled jungle had gekregen ofzo? Dat is nog veel naarder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Laatst online: 19:28
Hoe zit dat nu precies met flex? Wordt dat meegenomen in je soloq volgend seizoen?

Ik lees en zie meerdere verhalen daarover. Hoe hoger je in flex zit hoe meer ze dat meenemen?

[ Voor 16% gewijzigd door llovesoccerx7 op 02-12-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
Waarom bestaat Jax eigenlijk? Ik lach me dood als ik hem speel en huil hard als ik er tegen moet spelen. Hoe je ook gaat early-game (gelijk op, winnend, licht lane verliezend) als je maar rustig farmed en het tot mid-late game haalt ben je klaar. Die champion is zo ontzettend sterk. Op lvl 3 zit je toplane al lekker, je bent niet direct de sterkste maar als je rustig farmed en niet teveel dood gaat (lees: feed) zit je op 20min gebakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Laatste "Fill" gekozen, kreeg ik mid dat was wel de laatste role die ik had verwacht.
Niet erg want is mijn beste/Favo role.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
jakob558 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:04:
Waarom bestaat Jax eigenlijk? Ik lach me dood als ik hem speel en huil hard als ik er tegen moet spelen. Hoe je ook gaat early-game (gelijk op, winnend, licht lane verliezend) als je maar rustig farmed en het tot mid-late game haalt ben je klaar. Die champion is zo ontzettend sterk. Op lvl 3 zit je toplane al lekker, je bent niet direct de sterkste maar als je rustig farmed en niet teveel dood gaat (lees: feed) zit je op 20min gebakken..
Jax (als wel zoals vayne en jinx) zijn Hypercarries die hun waarde pas hebben late game.
Doe als tegenstander is om early game zijn/haar spel zo te verzieken dat zijn power spike zo laat mogelijk in gezet word zodat zijn impact zo klein mogelijk is. Daarbij moet je dus denken farm denien, harassen en voornamelijk geen kills geven. Ook direct pingen of communiceren als hij mia(Niet in lane) is.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
Klopt, maar wel eentje die lastig te counteren is. Early game al heel sterk, farm denien vanaf lvl 3 is lastig. Geen kills geven lukt wel, maar je moet echt zorgen dat je flink voor staat, als je het als Jax redelijk overleeft tot 20-25 min zit je gebakken is mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jakob558 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:32:
Klopt, maar wel eentje die lastig te counteren is. Early game al heel sterk, farm denien vanaf lvl 3 is lastig. Geen kills geven lukt wel, maar je moet echt zorgen dat je flink voor staat, als je het als Jax redelijk overleeft tot 20-25 min zit je gebakken is mijn gevoel.
Jax is slecht in higher elo atm, hij is te makkelijk te kiten. Pak een tank of ranged champ in lane en pak een support als Janna en hij is de hele game useless. Je moeten alleen leren hoe je tegen hem moet spelen.
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:02:
Hoe zit dat nu precies met flex? Wordt dat meegenomen in je soloq volgend seizoen?

Ik lees en zie meerdere verhalen daarover. Hoe hoger je in flex zit hoe meer ze dat meenemen?
Nee dat wordt het niet. Flex queue is een geheel apparte queue. Het lijkt erg veel op last seasons dynamic queue (die toen soloQ verving) zonder de 4 man premade, maar flex queue is geheel nieuw. Je mag dus wsl weer nieuwe placements doen nu de season is begonnen, maar ze hebben 0.0 effect op je soloQ rating. Je soloQ rating is gewoon je dynamic queue rating van vorig season/preseason. Nu is er een reset, zoals elk jaar, en moet je opnieuw 10 placements doen. Na de placements ga je gewoonlijk een hele league naar onderen. Plat5 zal rond gold5 uitkomen etc afhankelijk van je placements. Ga je 10-0 dan kom je misschien gelijk in plat5 uit, ga je 0-10 dan kom je misschien in zilver 2 ofzo uit.

Owja mensen, ranked is vanochtend begonnen :P

[ Voor 46% gewijzigd door Santee op 07-12-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:40:

Owja mensen, ranked is vanochtend begonnen :P
Als in: alles is gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ja ranks zijn weg, je flex/soloQ MMR zijn er nog wel dus na placements wordt je weer geplaced. Ik ben trouwens niet 100% zeker dat je voor flex placements moet doen, maar zag geen rank staan op m'n profiel dus denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:35:
[...]

Ja ranks zijn wel, je flex/soloQ MMR zijn er nog wel dus na placements wordt je weer geplaced. Ik ben trouwens niet 100% zeker dat je voor flex placements moet doen, maar zag geen rank staan op m'n profiel dus denk het wel.
Ja logisch, dit is elk jaar. Maar eens zien wanneer ik de nieuwe placements ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
JapieTalent schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:43:
[...]

Ja logisch, dit is elk jaar. Maar eens zien wanneer ik de nieuwe placements ga doen :)
Jewel maar omdat flex queue vorige maand uit kwam en je toen al 10 placements moest doen en die rank in het algemeen al veel lager was dan soloQ. Ik heb best wat games gespeeld en ben nog gold2 in flex. Als die straks na 10 games weer in zilver terecht komt 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:58:
[...]

Jewel maar omdat flex queue vorige maand uit kwam en je toen al 10 placements moest doen en die rank in het algemeen al veel lager was dan soloQ. Ik heb best wat games gespeeld en ben nog gold2 in flex. Als die straks na 10 games weer in zilver terecht komt 8)7 |:(
Volgens mij hadden ze hier destijds toch ook e.e.a. over gecommuniceerd als ik me niet vergis?
Ik ging er namelijk nogal vanuit dat alles wat je tot nu toe in FQ hebt gedaan dat dat enkel voor MMR gain/loss was. Hoe dan staat League bij mij sowieso op een laag pitje, dus correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:58:
[...]

Bro, de ENIGE reden dat je vorige maand placements hebt gespeeld is omdat Flex een nieuwe queue is en je daar nog geen rank had. Als je net level 30 was geworden en in preseason voor het eerst solo/duo ranked had gedaan, zou je ook placements hebben gehad. Die dan vanzelfsprekend aan het einde van preseason en start season 7, nu dus, ook gereset zou zijn. Het enige dat je aan ranked in preseason hebt is dat je je mmr kunt verhogen, verder is het gewoon voor spek en bonen. Daar is het preseason voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Recrush schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:58:
[...]

Bro, de ENIGE reden dat je vorige maand placements hebt gespeeld is omdat Flex een nieuwe queue is en je daar nog geen rank had. Als je net level 30 was geworden en in preseason voor het eerst solo/duo ranked had gedaan, zou je ook placements hebben gehad. Die dan vanzelfsprekend aan het einde van preseason en start season 7, nu dus, ook gereset zou zijn. Het enige dat je aan ranked in preseason hebt is dat je je mmr kunt verhogen, verder is het gewoon voor spek en bonen. Daar is het preseason voor.
De introductie van Flex queue is gewoon beetje dom geplanned. Ze willen het in preseason doen omdat ze wsl al wisten dat de placements random zouden zijn, aan de andere kant vind ik 3x placements in 1 maand echt teveel :') Ga wsl geen flex queue doen komende maanden dus boeit mij niet vrij veel maar toch. Je vertelt trouwens allemaal dingen die ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:09:
[...]

De introductie van Flex queue is gewoon beetje dom geplanned. Ze willen het in preseason doen omdat ze wsl al wisten dat de placements random zouden zijn, aan de andere kant vind ik 3x placements in 1 maand echt teveel :') Ga wsl geen flex queue doen komende maanden dus boeit mij niet vrij veel maar toch. Je vertelt trouwens allemaal dingen die ik weet.
De introductie van flex is helemaal niet raar geplanned. Preseason is er om grote changes te field testen en mensen eraan te laten wennen, net zoals de jungle changes. Riot denkt ook heus niet "haha we maken de placements lekker random en proppen flex in preseason" zoals je insinueert. Mensen vergeten dat dynamic is veranderd in solo/duo, en dat flex een nieuwe queue is. Net als dat je met team ranked 3v3/5v5 altijd intens laag geplaatst werd als je dat nooit eerder hebt gespeeld, gebeurt dat in flex ook. Omdat het een nieuwe queue is (en mensen onterecht denken dat ze hun solo/duo rank 1:1 meenemen naar flex wat dus niet zo werkt).

Maar als je alles wat ik vertel al weet waarom dan de domme opmerkingen a la "ik ben trouwens niet 100% zeker dat je voor flex placements moet doen" omdat je toevallig net placements hebt gespeeld terwijl het altijd al zo is geweest dat preseason spek en bonen is en alles gereset gaat worden voor het nieuwe seizoen? Zelfde geldt ook voor je argumentatie waarom ze flex in preseason gereleased hebben trouwens (om de speler te pesten basically). Als je alles al zou weten zou je zulke opmerkingen niet maken. Sure Riot doet een hoop waar men op kan zeiken maar je kan het ook te ver zoeken en Riot blamen voor je eigen foute interpretaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Je bent met recht een Boze Broeder Joomad :+

Overigens is preseason niet helemaal voor spek en bonen zoals je schrijft in je laatste epistel: MMR gain/loss wordt wel meegenomen in de reset en is dus van invloed op je matchmaking na de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Recrush schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:35:
[...]

De introductie van flex is helemaal niet raar geplanned. Preseason is er om grote changes te field testen en mensen eraan te laten wennen, net zoals de jungle changes. Riot denkt ook heus niet "haha we maken de placements lekker random en proppen flex in preseason" zoals je insinueert. Mensen vergeten dat dynamic is veranderd in solo/duo, en dat flex een nieuwe queue is. Net als dat je met team ranked 3v3/5v5 altijd intens laag geplaatst werd als je dat nooit eerder hebt gespeeld, gebeurt dat in flex ook. Omdat het een nieuwe queue is (en mensen onterecht denken dat ze hun solo/duo rank 1:1 meenemen naar flex wat dus niet zo werkt).

Maar als je alles wat ik vertel al weet waarom dan de domme opmerkingen a la "ik ben trouwens niet 100% zeker dat je voor flex placements moet doen" omdat je toevallig net placements hebt gespeeld terwijl het altijd al zo is geweest dat preseason spek en bonen is en alles gereset gaat worden voor het nieuwe seizoen? Zelfde geldt ook voor je argumentatie waarom ze flex in preseason gereleased hebben trouwens (om de speler te pesten basically). Als je alles al zou weten zou je zulke opmerkingen niet maken. Sure Riot doet een hoop waar men op kan zeiken maar je kan het ook te ver zoeken en Riot blamen voor je eigen foute interpretaties :)
Ja het is logisch dat ze het in pre season doen, maar het is niet logisch dat ze je 2x placements laten doen in 1 maand. Je bent net geplaced en dan krijg je gelijk een reset en placement. Laat die placement dan lekker zitten voor flex, die is al geweest en hou season start voor soloQ met placements vast. Dat zou mijn gedachte zijn geweest. Zoals je zegt flex queue is geen soloQ, dus waarom per sé placements ook voor flex nu. In mijn ogen onnodig en verspilling van tijd. Kom we gaan de ladder op de schop nemen en de rank resetten terwijl mensen al een onzinnige placement hebben gedaan 4 weken geleden, waardoor de ranks weer door elkaar worden gegooid terwijl mensen net een beetje in de elo begonnen te settlen waar ze hoorden :+

Ik zei dat ik het niet zeker wist voor flex omdat ik inlogde, de ranks waren weg maar ik kon niet in de nieuwe client zien 0/10 placements played zoals bij de oude client :X
Vandaar dat ik zei waarschijnlijk aangezien normaal je rank wel zichtbaar is.

En ik heb niks fout geinterpreteerd. Zoals ik al 10x zeg, ik vind de nieuwe placements onnodig en nutteloos, dat ze het doen kan mij persoonlijk geen zak schelen en ik had het wel verwacht dat je opnieuw placements moest doen.
JapieTalent schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:44:

Overigens is preseason niet helemaal voor spek en bonen zoals je schrijft in je laatste epistel: MMR gain/loss wordt wel meegenomen in de reset en is dus van invloed op je matchmaking na de reset.
Hele season is voor spek en bonen. Ik speel toch voor de lol en eigenlijk kan je net zo goed een rank hitten 1 week voor einde als 5 maanden ervoor. Waarvoor speel je nu je placements? De season lock is toch pas op 14 oktober ofzo weer en als je nu een bepaalde rank haalt is die toch weer anders over 10 maanden :+
Ik snap het hele "niet spelen in preseason" ook niet echt. Het is gewoon fun hebben in het spel en nieuwe dingen leren, reworks, nieuwe jungle, nieuwe items etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Santee op 07-12-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:35:
[...]

Ja het is logisch dat ze het in pre season doen, maar het is niet logisch dat ze je 2x placements laten doen in 1 maand.
Tja, als jij binnen die maand pas je eerste solo queue game had gespeeld had je ook 2x placements moeten doen, aangezien die nu ook is gereset.
[...]

Hele season is voor spek en bonen. Ik speel toch voor de lol en eigenlijk kan je net zo goed een rank hitten 1 week voor einde als 5 maanden ervoor. Waarvoor speel je nu je placements? De season lock is toch pas op 14 oktober ofzo weer en als je nu een bepaalde rank haalt is die toch weer anders over 10 maanden :+
Ik snap het hele "niet spelen in preseason" ook niet echt. Het is gewoon fun hebben in het spel en nieuwe dingen leren, reworks, nieuwe jungle, nieuwe items etc.
Nou ja, niet helemaal aangezien je eindpositie qua MMR meetelt voor de bepaling van je nieuwe uitgangspunt. Anderszijds kan je het wel zo zien als jij zegt: doe je je best (of niet) voor een rank en vervolgens wordt je bij een nieuw seizoen weer teruggereset. Ergens is het wel krom dat je je elk seizoen opnieuw moet bewijzen. Je zou zeggen dat wanneer iemand structureel een pak minder speelt dan het seizoen ervoor zakt diegene vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
JapieTalent schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:44:
Iemand moet de naam hoog houden he :+
[...]
Ja het is logisch dat ze het in pre season doen, maar het is niet logisch dat ze je 2x placements laten doen in 1 maand. Je bent net geplaced en dan krijg je gelijk een reset en placement. Laat die placement dan lekker zitten voor flex, die is al geweest en hou season start voor soloQ met placements vast.
Je hoeft geen placements te doen. Je kiest er zelf voor om in preseason placements te gaan spelen voor de nieuwe queue, wetende dat preseason spek en bonen is en het een maand later gereset gaat worden. Dat kun je niet op Riot afschuiven. Het is ook volkomen logisch dat die reset plaatstvindt aangezien preseason er is om te testen en te oefenen en gewend te raken aan de nieuwe setting. Zie het als een opwarmronde. Makes zero sense om het resultaat hiervan niet te resetten. Zullen we anders gelijk resultaten van de oefenwedstrijden van het voetbal meenemen naar het volgende EK/WK etc? Lekker punten en doelsaldo meenemen van een oefenomgeving naar de competitieve omgeving?
[...]Zoals je zegt flex queue is geen soloQ, dus waarom per sé placements ook voor flex nu. In mijn ogen onnodig en verspilling van tijd. Kom we gaan de ladder op de schop nemen en de rank resetten terwijl mensen al een onzinnige placement hebben gedaan 4 weken geleden, waardoor de ranks weer door elkaar worden gegooid terwijl mensen net een beetje in de elo begonnen te settlen waar ze hoorden :+
Nogmaals, je hoeft niet PER SE placements te spelen. Ze bieden flex aan voor degenen die dit willen ervaren voordat het nieuwe seizoen begonnen is. Je kiest er zelf voor om dit te serieus te nemen en waarde aan je resultaat te hechten en je eigen tijd "te verspillen", nogmaals, wetende dat die reset er komt. Het is toch logisch dat ze de ranked ladder aanpakken in de periode waar nieuwe dingen worden uitgerold en ranked niet meetelt. Ik durf ook bijna te wedden dat als die reset er niet was gekomen en je op een of andere magische wijze in Bronze terecht was gekomen dat je dan zou klagen "ja maar het is toch preseason, ik speelde niet serieus, waarom telt dit mee voor het echte season???". Zo gaat dat nou eenmaal. Preseason is altijd al een ding geweest dus het daar nu ineens niet mee eens zijn slaat als een tang op een varken.
[...]
En ik heb niks fout geinterpreteerd. Zoals ik al 10x zeg, ik vind de nieuwe placements onnodig en nutteloos, dat ze het doen kan mij persoonlijk geen zak schelen en ik had het wel verwacht dat je opnieuw placements moest doen.
Je maakt je er anders wel intens druk om dat je opnieuw placements moet spelen voor iemand die zegt dat 't 'm geen zak interesseert.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder340/52858340.jpg
[...]
Lekker tegenstribbelen dit. Doet me terug denken aan toen ik op de basisschool/middelbaar zat :+
[...]
Je spreekt jezelf hier een beetje tegen aangezien je zelf preseason blijkbaar serieus neemt en ervan verwacht dat je de rank die je in preseason haalt meeneemt naar het volgende seizoen, terwijl je nu zegt dat preseason er alleen is om de nieuwe changes te ervaren en te leren. Dat punt probeer ik al de hele tijd te maken en is de exacte reden waarom er een ranked reset is na preseason. Zodat niemand wordt afgerekend op het oefenen van de changes. Het is niet meer dan warmlopen en oefenwedstrijden doen. Of je daar gebruik van wilt maken is je eigen keuze en niet de schuld van Riot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Recrush schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:16:
[...]

Iemand moet de naam hoog houden he :+

[...]

Je hoeft geen placements te doen. Je kiest er zelf voor om in preseason placements te gaan spelen voor de nieuwe queue, wetende dat preseason spek en bonen is en het een maand later gereset gaat worden. Dat kun je niet op Riot afschuiven. Het is ook volkomen logisch dat die reset plaatstvindt aangezien preseason er is om te testen en te oefenen en gewend te raken aan de nieuwe setting. Zie het als een opwarmronde. Makes zero sense om het resultaat hiervan niet te resetten. Zullen we anders gelijk resultaten van de oefenwedstrijden van het voetbal meenemen naar het volgende EK/WK etc? Lekker punten en doelsaldo meenemen van een oefenomgeving naar de competitieve omgeving?

[...]

Nogmaals, je hoeft niet PER SE placements te spelen. Ze bieden flex aan voor degenen die dit willen ervaren voordat het nieuwe seizoen begonnen is. Je kiest er zelf voor om dit te serieus te nemen en waarde aan je resultaat te hechten en je eigen tijd "te verspillen", nogmaals, wetende dat die reset er komt. Het is toch logisch dat ze de ranked ladder aanpakken in de periode waar nieuwe dingen worden uitgerold en ranked niet meetelt. Ik durf ook bijna te wedden dat als die reset er niet was gekomen en je op een of andere magische wijze in Bronze terecht was gekomen dat je dan zou klagen "ja maar het is toch preseason, ik speelde niet serieus, waarom telt dit mee voor het echte season???". Zo gaat dat nou eenmaal. Preseason is altijd al een ding geweest dus het daar nu ineens niet mee eens zijn slaat als een tang op een varken.

[...]

Je maakt je er anders wel intens druk om dat je opnieuw placements moet spelen voor iemand die zegt dat 't 'm geen zak interesseert.
spoiler:

[...]

Lekker tegenstribbelen dit. Doet me terug denken aan toen ik op de basisschool/middelbaar zat :+

[...]

Je spreekt jezelf hier een beetje tegen aangezien je zelf preseason blijkbaar serieus neemt en ervan verwacht dat je de rank die je in preseason haalt meeneemt naar het volgende seizoen, terwijl je nu zegt dat preseason er alleen is om de nieuwe changes te ervaren en te leren. Dat punt probeer ik al de hele tijd te maken en is de exacte reden waarom er een ranked reset is na preseason. Zodat niemand wordt afgerekend op het oefenen van de changes. Het is niet meer dan warmlopen en oefenwedstrijden doen. Of je daar gebruik van wilt maken is je eigen keuze en niet de schuld van Riot.
Flex queue was de enige ranked queue die er was voor 2 weken, dus vrij logisch dat ik dan placements doe. En opnieuw, ik vind het niet erg, ik vind de placements alleen nutteloos. Aangezien je zo door blijft drammen zou ik het nog even extra aanstippen, een ranked reset en placement is er in mijn ogen voor dat iedereen even wordt teruggegooid en dat alle gebooste mensen ook weer lekker droppen zodat we de ladder eerlijk en fresh krijgen (een maandje na placements).
Flex queue placements waren voor spek en bonen en er klopte geen moer van maar na 4 weken preseason zijn mensen die flex gespeeld hebben wel redelijk op hun rank terecht gekomen. Om dan nu weer de rank te resetten en opnieuw placements te doen is dus nutteloos. Ja Riot doet maar lekker wat ze willen en het kan mij niks bommen, maar je begint mij aardig op m'n zenuwen te werken met je wijze geneuzel. :X

Weetje laat maar, ik was vergeten waarom ik niet meer in dit topic keek en nu weet ik het weer. Persoonlijke aanvallen gaan ook gewoon weer los en typisch geneuzel van iemand die niet eens begrijpt wat je zegt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
ben het er niet mee eens dat leblanc en nerf is vind dat juiste meer een "Adjust".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Santee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:26:
[...]

Weetje laat maar, ik was vergeten waarom ik niet meer in dit topic keek en nu weet ik het weer. Persoonlijke aanvallen gaan ook gewoon weer los en typisch geneuzel van iemand die niet eens begrijpt wat je zegt. O+
Ik snapte ook niet wat je tikt hoor, dus Recrush is hier niet de enige in.
Zal van het weekend weer voor de tweede keer in korte tijd mijn placements is gaan doen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
[...]

Tja, als je niet tegen discussie kan is een forum wellicht niet de juiste plek voor je. Bovendien: lees je laatste regel eens terug... De pot verwijt de ketel?

Hoe het ook zij: Rito heeft bepaald dat zij de queue wilden starten in preseason en daar horen gewoon placements bij, net als bij elke andere queue die er is. Of je ze nu leuk vind of niet. Hoe wou je anders bepalen waar je start?

Dat ze vervolgens met de daadwerkelijke start alles wipen en je placements moet doen, dat is al 7 seizoenen zo, dus ook niets raars daar. Jij kan het echter nutteloos vinden dat je vorige maand ook placements hebt moeten doen, maar Rito doet niets anders dan normaal. Bovendien snap ik je frustratie überhaupt niet zo aangezien een placement match feitelijk niets anders is dan een normale match waar de fluctuatie in ELO groter is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap. op 08-12-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mwah het was meer een korte uitweg van "moet dit nou weer Rito", jep misschien een beetje azijn zeikerig, alleen het was ook geen invite op een discussie aangezien er niks te discussiëren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Santee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:57:
Mwah het was meer een korte uitweg van "moet dit nou weer Rito", jep misschien een beetje azijn zeikerig, alleen het was ook geen invite op een discussie aangezien er niks te discussiëren valt.
Nou ja, als je wat post kan er op gereageerd worden, zo werkt dat nou eenmaal op een forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
[...]
Flex queue was de enige ranked queue die er was voor 2 weken, dus vrij logisch dat ik dan placements doe. En opnieuw, ik vind het niet erg, ik vind de placements alleen nutteloos.
Nogmaals, je hoeft helemaal geen placements te doen in preseason, dat is je eigen keuze geweest. Zie ook niet in waarom de placements nutteloos zijn. Degenen in preseason om dat het een nieuwe queue is waarbij ze preseason gebruiken om te field testen, wat ook nodig bleek aangezien het een bende was. Nog een extra reden, los van dat preseason preseason is en niet voor het echie is, is om dit recht te trekken en iedereen opnieuw te laten beginnen zonder gare adjustments van mensen die ineens NA hun placements nog van gold naar bronze gingen of andersom.
[...]Aangezien je zo door blijft drammen zou ik het nog even extra aanstippen, een ranked reset en placement is er in mijn ogen voor dat iedereen even wordt teruggegooid en dat alle gebooste mensen ook weer lekker droppen zodat we de ladder eerlijk en fresh krijgen (een maandje na placements).
Nergens dram ik door om jouw mening te horen, ik wijs je er alleen op dat die op lucht gebaseerd is. Mensen teruggooien en boosters eruit plukken is misschien een fractie van een reden om een reset te doen. De voornaamste zal gewoon zijn omdat het nou eenmaal de manier is waarop het gaat. Net als dat je in traditionele sporten ook seizoenen hebt en je elk jaar opnieuw begint met de competitie en iedereen weer met dezelfde kansen begint. Nu verandert er in traditionele sporten niet veel, maar in esports wel. Dus met alle changes en iteraties die games doormaken is het alleen maar logischer om elk jaar een reset te doen, aangezien de game geëvolueerd is.
[...]Flex queue placements waren voor spek en bonen en er klopte geen moer van maar na 4 weken preseason zijn mensen die flex gespeeld hebben wel redelijk op hun rank terecht gekomen. Om dan nu weer de rank te resetten en opnieuw placements te doen is dus nutteloos.
Ik blijf je argumentatie hiervoor niet begrijpen. Kijk, je bent vrij om te gaan grinden in preseason maar je weet van tevoren dat het gereset wordt. Waarom zou je dan moeite doen om naar de rank te komen waar je hoort en daar waarde aan te hechten? Zoals ik blijf uitleggen, en jij niet blijft snappen blijkbaar, is preseason ervoor om shit te testen en te wennen aan een nieuwe situatie voordat deze echt uitgerold wordt. Je resultaten hierin hebben geen waarde, behalve de mmr gain/loss die deels meegenomen wordt.

Laat ik het anders zo brengen. Heb je weleens oefenexamens/-tentamens gehad op school? Stel je bent keihard aan het leren hiervoor, en je haalt daarna een dikke 9 maar hoort daarna dat je een maand later wel gewoon het echte examen moet doen, ga je dan ook klagen bij je docent dat je toch al bewezen hebt met je oefenexamen dat je het kunt? Wil je dan met je oefenexamen je diploma krijgen en die showen? Wetende dat een oefenexamen om te oefenen is? En niet serieus? Ik denk dat als je dat doet je in de klas aardig voor gek staat.
[...]
Ja Riot doet maar lekker wat ze willen en het kan mij niks bommen, maar je begint mij aardig op m'n zenuwen te werken met je wijze geneuzel. :X

Het kan je dus wel wat bommen aangezien je overstuur bent dat je opnieuw placements moet doen omdat je zelf de fout hebt gemaakt preseason te gaan grinden en serieus te nemen terwijl het daar niet voor bedoeld is. Overigens wel grappig dat je in twee zinnen persoonlijke aanvallen op mij doet en mij vervolgens verwijt dat ik het doe. Vooral het "typisch geneuzel van iemand die niet eens begrijpt wat je zegt" is wel prachtig aangezien mijn posts gebaseerd zijn op logic, reason en common sense. En in principe feitelijkheden wat betreft preseason en iteraties van de game. Er is hier een emotionele achtbaan gaande met een verscheidenheid aan standpunten (varierend van voor, tegen, ontkennend etc) maar ik ben het niet. :*)
Santee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:57:
Als je niet wilt discussiëren waarom plaats je dan berichten op een forum? Ik zal even een definitie van het wereldwijde web trekken:

forum
noun fo·rum \ˈfȯr-əm\
- a public meeting place for open discussion
- a medium (as a newspaper or online service) of open discussion or expression of ideas
- a meeting or medium where ideas and views on a particular issue can be exchanged.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damien
Het lijkt net een echte LoL game, men is zoveel aan het typen dat men het spelletje vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Damien schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:39:
Het lijkt net een echte LoL game, men is zoveel aan het typen dat men het spelletje vergeet.
Wacht het is een spelletje? En ik maar denken dat ik rondklikte in een geavanceerde chatbox voor kleuters :+
Ik reageer zelden meer in de chats, zelfs niet op aanvallen als ik iets verkeerd doe. Ik ping dingen, probeer lane switches aan te geven zonodig en thats it.

Ik heb zelf laatste tijd eigenlijk weinig gespeeld, minder tijd en zin. Maar ga komende periode toch maar weer kijken, eerst maar eens inlezen wat er allemaal veranderd is weer :P

[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 08-12-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:39:
It's alive! :o
Suicyder schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:51:
[...]

Ik heb zelf laatste tijd eigenlijk weinig gespeeld, minder tijd en zin. Maar ga komende periode toch maar weer kijken, eerst maar eens inlezen wat er allemaal veranderd is weer :P
Ya dat heb ik ook, maar goed: wil me wel weer plaatsen dus laat anders maar keer weten als je weer een keer speelt. Wellicht kunnen we duo, das toch wat gezelliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mostly lurking, in de hoop dat ik iets zie waardoor LoL misschien toch weer aantrekkelijk wordt om te spelen. Tot op heden iig niet. Kan maar zo gebeuren dat ik dit seizoen niet eens meer de moeite doe om Gold aan te tikken, het is me echt allemaal te "meh" geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Damien schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:19:
[...]

Mostly lurking, in de hoop dat ik iets zie waardoor LoL misschien toch weer aantrekkelijk wordt om te spelen. Tot op heden iig niet. Kan maar zo gebeuren dat ik dit seizoen niet eens meer de moeite doe om Gold aan te tikken, het is me echt allemaal te "meh" geworden.
Paar dingen zijn idd nog beetje meh. Plants zijn tot nu toe niet heel erg, maar voegen ook niet echt wat toe.
ADCs zijn vrijwel allemaal useless tot late game behalve caitlyn.
Armor pen is teveel generfed imo.
Sommige champs als Rengar en LB zijn nog steeds anti-fun om tegen te spelen. Early game passive damage van Leblanc is veel te hoog imo en Rengar anti CC slaat nergens op.

Locket en redemption zijn nog steeds OP, vindt ook Scarra. Zou graag hebben gezien dat Riot in preseason dit allemaal aangepakt had en nog wat grote changes erin had gegooid. Iets wat ik heel graag had gezien waren nog wat nieuwe AP items. Ik main Katarina en voor haar zijn de items eigenlijk al sinds Ludens echo (bijna 2 jaar terug) hetzelfde. Sinds de rework bouw je wel andere items, maar nu is ook de AP van Rylais de grond ingeboord :'(
Wil graag nog wat manaless 100+ AP items zien.
Pagina: 1 ... 28 ... 41 Laatste