Xanthian schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:48:
[...]
En hier komt nou net dat beetje skill om de hoek kijken.
Bovendien, Lee is een jungler. Dus dan heb je in eens 2vs1 situatie met Veigar. En Veigar kan hoogst waarschijnlijk maar eentje blocken/zonen met zijn Event Horizon. Als je dan bijvoorbeeld ook nog een mid laner hebt dan wordt je ook opgeblazen.
Daarnaast is Veigar zo verschrikkelijk squishy dat menig tank junglers hem zelfs opblazen.
Je met die stun verdedigen tegen 2v1 situaties valt nog best mee eigenlijk. Je hoeft maar een klein stukje van die cirkel tussen Lee en jezelf en/of op jezelf te leggen om veilig te zijn; dan kun je nog aardig variëren met de precieze plaatsing om ook de midlaner te dwingen een aardig eindje om te lopen (tenzij die midlaner long range CC heeft, maar die zul je dan maar net zo moeten dodgen als wanneer die jungler er niet was).
Het is inderdaad die stun waar bij Veigar de meeste skill bij komt kijken. Je reflexen aanscherpen om die zo snel mogelijk neer te gooien ga je veel aan hebben, net als weten waar de cirkel precies komt als je de spell op een bepaald punt mikt zonder dat je de ability indicator hoeft te zien, liefst zelfs als je quickcast gebruikt. Ondanks dat abilities als de Lissandra claw of Zed ult aan je stun voorbij kunnen gaan, kun je ze ook afwachten en dan de cirkel precies gooien op de plek waar je weet dat ze terechtkomen. Een Zed heeft dan al gauw weinig tot geen kill pressure op je, als je tenminste zijn W+E/Q combo's een beetje dodget, en een farm lane is voor Veigar tegenwoordig zo gek nog niet. Zed countert jou dan ook niet echt, zoals mensen vroeger wel eens meenden, Zed countert je botlane.
Nog een tip, niet zozeer voor Veigar maar algemeen, voor mensen die dat nog niet wisten: in plaats van Flash + Q kun je ook Q + Flash doen, mits je snel genoeg bent. Je flash gaat dan eerst af, waarna je Q zonder windup wordt afgevuurd. Dit scheelt net wat tijd, en kan betekenen dat je Q moeilijker te dodgen is en/of je nog in range bent voor je ult als je tegenstander meteen met zijn eigen Flash probeert te reageren. Dit werkt voor de meeste directional skillshots en komt vooral van pas bij abilities als Lux' bind en Ahri's charm. Er zijn wat uitzonderingen; Thresh' hook is waarschijnlijk de beruchtste, daar speelde het een grote rol in pro play en is het specifiek eruit gepatcht. Welke abilities precies wel en niet werken staat helaas nergens duidelijk gedocumenteerd.
Als ik snel even mijn first win bonus wil binnenhalen, maar geen zin heb om serieus te spelen, wil ik nog wel eens een Coop vs AI potje opstarten om met Brand een Q + Flash + E combo (in die volgorde van indrukken) te oefenen; die is pas lastig, maar o zo rewarding als het me een keertje in een echte game gaat lukken.