• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 08:40
Hmm gisteren geprobeerd om me 1e promo game te starten.
werd gematched met: Silver 4, silver 4, Gold 3 en silver 3 en tegen: Gold 5, silver 2, silver 2,silver 3 en silver 3.
NIet slecht voor een bronze 1 noobje.
Helaas eindigde de match in een remake en had ik daarna geen zin meer :P

Twitch

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Martin0 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:01:
Hmm gisteren geprobeerd om me 1e promo game te starten.
werd gematched met: Silver 4, silver 4, Gold 3 en silver 3 en tegen: Gold 5, silver 2, silver 2,silver 3 en silver 3.
NIet slecht voor een bronze 1 noobje.
Helaas eindigde de match in een remake en had ik daarna geen zin meer :P
Goed teken voor die Gold 3, die zal wel net zo'n goede MMR hebben als ik. :x

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Martin0
Hmmm hij schijnt van plat terug te zijn gevallen naar gold 3:

http://www.lolking.net/summoner/euw/19297857

Twitch

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Boosted animal dus.

Vicariously I live while the whole world dies

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 08:16
Patch 6.19:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-09-21_11-59-28.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Shadow771 op 21-09-2016 12:02 ]

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25
Ivern, nieuwe champ, dus moest wel weer iets raars in zijn abilities zitten. Zo daar, de passive.

Doet u mij vanaf lvl 5 even een dubbele blue/red buff....
Toch wel weer typisch dat ze geheel op hun schreden moeten terugkeren wat betreft Kog'maw.

Dit is gewoonweg weer de season 5 Kog'maw (op de ult na dan). Goede zaak.
Kogmaw was imo in een uitstekende positie met die oude W.

Maar natuurlijk alles moest weer extremer dus hop weg met de AS cap, verdubbel de AS en gaan met die banaan!

Nu is het in feite weer de oude vertrouwde Kog'maw. Triforce + Botrk build waarschijnlijk.

Cooldown van W is 17 secs, maar de duratie (mooi anglicisme) van W is 8 secs en de cd begint al bij de start van het casten.

Probleem is alleen dat Kog nog steeds stat nerfs van late season 5 heeft, en met die generfte ult te weinig impact gaat hebben tegen bijv een Jhin in laning phase. Scaling duurt in huidige meta ook veel te lang. Is nog wel wat werk aan de winkel....

[ Voor 25% gewijzigd door Koekiemonsterr op 21-09-2016 13:37 ]

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Malphite chromas!
Krijg je ze allemaal of je moet je per stuk aanschaffen? Ik zo er zo 3 of 4 kopen!

Het staat er niet bij, maar de Udyr buffs zijn ook leuk, gaan we die ook weer eens uit de kast pakken. Full AP of gewoon off-tank met Trinity.

Mundo wordt ook weer lekker sterk in de jungle en top lane, die ga ik ook in de gaten houden. Jammer dat ze niet door zijn gegaan met Grevious Wounds op zijn Infected Cleaver.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Waren de Kog ult changes niet juist een buff voor AD Kog maar een nerf voor AP Kog?

[specs]

• Koekiemonsterr
Fanatic_FS schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:51:
Waren de Kog ult changes niet juist een buff voor AD Kog maar een nerf voor AP Kog?
Nou ja ik heb de exacte waarden niet precies voor ogen nu, maar voor zover ik het goed heb is Kog's ult een soort execute geworden. Dat betekent meer dmg op low hp targets, maar anders juist minder dmg.

Die hele change van zijn ult is gedaan om AP kog mid om zeep te helpen, maar ik geloof dat ook de base dmg omlaag is. AD scaling kan iets verhoogd zijn, maar dat schiet niet echt op.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:02
Als je van bijna plat4 terug dropt naar gold3 ben je echt op een trolling spree gegaan of idd keihard geboost door iemand anders XD

• Martin0
Santee schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:54:
[...]

Als je van bijna plat4 terug dropt naar gold3 ben je echt op een trolling spree gegaan of idd keihard geboost door iemand anders XD
Zo te zien wel ja, ik heb zijn stats pas na der hand opgezocht, 2 min voordat ik die post gemaakt had dus ja lijkt op een boosted animal.

Twitch

• Santee
Ik heb eindelijk een manier gevonden om niet te tilten xD Als ik gewoon over de game praat alsof ik aan het casten ben let ik niet eens meer op de chat en raak ik niet gefrustreerd als er iets fout gaat, diamond 4 here I come! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Santee schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:47:
Ik heb eindelijk een manier gevonden om niet te tilten xD Als ik gewoon over de game praat alsof ik aan het casten ben let ik niet eens meer op de chat en raak ik niet gefrustreerd als er iets fout gaat, diamond 4 here I come! xD
Das leuk voor vriendin/vrouw/partner/huisgenoot/ofwatdanook.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Ben sinds 3 dagen weer bezig met ranked (na een break van een jaar) en het gaat best lekker.
Eigenlijk zou dat ook moeten aangezien ik nu tegen silver/gold/platinum speel in ranked (zit in mn placements)...
Wist alleen niet tijdens mijn 2e game dat ik tegen zulke lage divisions speelde, dus had 1 loss te pakken omdat ik soraka speelde en niet kon carryen met haar ;(
Nu dus alleen Leona + Janna (en soms Syndra mid) spelen om mezelf weer naar diamond te carryen, moet lukken (denk ik :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jesse111 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:47:
Ben sinds 3 dagen weer bezig met ranked (na een break van een jaar) en het gaat best lekker.
Eigenlijk zou dat ook moeten aangezien ik nu tegen silver/gold/platinum speel in ranked (zit in mn placements)...
Wist alleen niet tijdens mijn 2e game dat ik tegen zulke lage divisions speelde, dus had 1 loss te pakken omdat ik soraka speelde en niet kon carryen met haar ;(
Nu dus alleen Leona + Janna (en soms Syndra mid) spelen om mezelf weer naar diamond te carryen, moet lukken (denk ik :D)
Breaks zijn lastig, ik was D4 toen ik stopte in januari 2015 en ging in september weer verder op laptop en knake internet en ging van plat5 naar plat1 in 3 maanden, ben pas weer in juli dit jaar diamond geworden na een hele struggle in mid platinum :P

Dus hoop het voor je, alleen er zijn super veel games waar smurfs in zitten bij de enemy of jou team en lekker veel trolls nog steeds, duurt altijd eeuwig om te climben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Santee schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:31:
[...]

Breaks zijn lastig, ik was D4 toen ik stopte in januari 2015 en ging in september weer verder op laptop en knake internet en ging van plat5 naar plat1 in 3 maanden, ben pas weer in juli dit jaar diamond geworden na een hele struggle in mid platinum :P

Dus hoop het voor je, alleen er zijn super veel games waar smurfs in zitten bij de enemy of jou team en lekker veel trolls nog steeds, duurt altijd eeuwig om te climben :O
Red ik het dan red ik het, ik ga mezelf niet frustreren, dat was de reden waardoor ik de vorige keer gestopt was. Misschien ga ik als ik Platinum ben gewoon stoppen met ranked :P

Vind het alleen wel raar dat ik vorig seizoen Dia 2 (zelfs nog dia 1 geweest) was en in mn placement matches tegen silvers/golds/platinums spelen :P Het is echt heel random gewoon.

Heb nu 4 gewonnen 1 verloren, verwacht dat ik uit eindelijk 7/3 ga eindigen ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door jesse111 op 23-09-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jesse111 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:58:
[...]

Red ik het dan red ik het, ik ga mezelf niet frustreren, dat was de reden waardoor ik de vorige keer gestopt was. Misschien ga ik als ik Platinum ben gewoon stoppen met ranked :P

Vind het alleen wel raar dat ik vorig seizoen Dia 2 (zelfs nog dia 1 geweest) was en in mn placement matches tegen silvers/golds/platinums spelen :P Het is echt heel random gewoon.

Heb nu 4 gewonnen 1 verloren, verwacht dat ik uit eindelijk 7/3 ga eindigen ofzo.
Jezus zo hoog :O, dan moet diamond geen probleem zijn :P Kost wel miss wat games want je hebt altijd die unlucky games waar je niks aan kan doen ertussen, zeker als support.

Ja dat is best random idd, ik dacht dat je MMR altijd wel gesaved bleef, zelfs al decay je :P

• jesse111
Okay, 7/1 op dit moment, nu nog 2 verliezen en dan heb ik gelijk :P Wil ze wel winnen maar ik denk zomaar dat rito nu iets heeft van: ga jij is verliezen :+

Kom nu waarschijnlijk in een team met 4 randoms die allemaal op dikke loss streak zitten, ik laat het jullie zo weten :+

• jesse111
Okay, placements klaar. 8/2, speelde op het laatst telkens tegen platinum 4/3/2 en gok eens welke division ik kom?... Juist ja: gold 2.
Rito logic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Santee schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:58:
[...]

Jezus zo hoog :O, dan moet diamond geen probleem zijn :P Kost wel miss wat games want je hebt altijd die unlucky games waar je niks aan kan doen ertussen, zeker als support.

Ja dat is best random idd, ik dacht dat je MMR altijd wel gesaved bleef, zelfs al decay je :P
MMR blijft wel gesaved, alleen heeft hij dit seizoen niet gespeeld en is zijn MMR gereset toen dit seizoen begon. Als het goed is wordt je MMR gedeeld door een bepaalde baseline. Hele slechte spelers gaan er iets op voor uit. Iedereen boven Gold gaat er op achteruit. Silver spelers blijven ongeveer het zelfde.
jesse111 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:41:
Okay, placements klaar. 8/2, speelde op het laatst telkens tegen platinum 4/3/2 en gok eens welke division ik kom?... Juist ja: gold 2.
Rito logic.
Aangezien hun systeem niet toelaat dat iemand hoger dan Gold 1 wordt geplaatst, is dit dus een hoge placement. Dit voorkomt namelijk dat iemand weer eens keihard geboost wordt naar diamond als die 10/0 door de promo's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wat een grap! Hahahaha, dit is te grappig.

Unban iedereen maar Riot ;) Elo-boosting = legit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Xanthian schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:31:
[...]

MMR blijft wel gesaved, alleen heeft hij dit seizoen niet gespeeld en is zijn MMR gereset toen dit seizoen begon. Als het goed is wordt je MMR gedeeld door een bepaalde baseline. Hele slechte spelers gaan er iets op voor uit. Iedereen boven Gold gaat er op achteruit. Silver spelers blijven ongeveer het zelfde.

[...]

Aangezien hun systeem niet toelaat dat iemand hoger dan Gold 1 wordt geplaatst, is dit dus een hoge placement. Dit voorkomt namelijk dat iemand weer eens keihard geboost wordt naar diamond als die 10/0 door de promo's gaat.
Huh? Hebben ze dat weer aangepast dat je niet hoger kan komen dan Gold 1? Vorig seizoen was ik na mijn placements in platinum 2 beland, dacht dat ze toen de formule jouw mmr + 1200 / 2 gebruikten als start en alles wat je won kwam er bovenop, zodat je maximaal in plat 1 kon belanden.

Achja, ik denk dat ik het laat bij gold 2, misschien ga ik nog door met spelen zodat ik in platinum kom, maar zie het nu eigenlijk niet zo aangezien ik toch alle rewards krijg op deze manier, tenzij ze chroma's gaan introduceren op basis van je rank, dan ga ik voor diamond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
jesse111 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:30:
[...]

Huh? Hebben ze dat weer aangepast dat je niet hoger kan komen dan Gold 1? Vorig seizoen was ik na mijn placements in platinum 2 beland, dacht dat ze toen de formule jouw mmr + 1200 / 2 gebruikten als start en alles wat je won kwam er bovenop, zodat je maximaal in plat 1 kon belanden.

Achja, ik denk dat ik het laat bij gold 2, misschien ga ik nog door met spelen zodat ik in platinum kom, maar zie het nu eigenlijk niet zo aangezien ik toch alle rewards krijg op deze manier, tenzij ze chroma's gaan introduceren op basis van je rank, dan ga ik voor diamond :+
Ja, je hebt gelijk. Ik zat ernaast.
Max is Plat 1 i.p.v. Gold 1.

Ik had het niet meer helder in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:09

Wootlock

Evilution

Damien schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:48:
Wat een grap! Hahahaha, dit is te grappig.

[video]

Unban iedereen maar Riot ;) Elo-boosting = legit!
Gezien ik op het werk zit; gaat dit over dat Jaximus en Tryndamere geneuzel ?

Nog 4 dagen tot worlds, hype ?

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
Wootlock schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:36:
[...]

Gezien ik op het werk zit; gaat dit over dat Jaximus en Tryndamere geneuzel ?

Nog 4 dagen tot worlds, hype ?
Yesh my kind sir. Riot Lyte, Tryndamere, allemaal voorbeelden van de samenleving. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Damien schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:05:
[...]

Yesh my kind sir. Riot Lyte, Tryndamere, allemaal voorbeelden van de samenleving. :+
Ik heb dat drama zitten lezen op le reddit en vond het wel enorm dom van Riot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wootlock schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:47:
[...]

Ik heb dat drama zitten lezen op le reddit en vond het wel enorm dom van Riot.
Is het ook. Je probeert een community te vertellen hoe verkeerd het is om te eloboosten en je neemt mensen hun rewards etc af om dan te laten zien dat de CEO van Riot zijn eigen accounts laat boosten. Mooiste komt dan nog, Jaximus wordt gebanned vanwege eloboosting, maar is vervolgens geunbanned door de heer Tryndamere zelf.

Vervolgens probeert Riot Lyte zich op alle manier uit de situatie te lullen door te roepen dat het geen eloboosten is. Terwijl het in hun eigen regels letterlijk is opgenomen wat eloboosting is. Iets waar Tryndamere gewoon aan mee heeft gedaan. Deze game wordt beheerd door mensen die zelf geen cent beter zijn dan de mensen die ze veroordelen voor hun acties.

Meneer kon in zijn eigen game nog niet van silver naar gold komen en laat hiervoor zijn account boosten. Terwijl handmatig je elo aangepast KAN worden.

Nee dan is het beter om je account aan iemand uit te lenen zodat hij je omhoog kan boosten. Marc Merrill is echt een talent in het wegnemen van al zijn geloofwaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Het zijn verdorie net mensen :+ wat de stommiteit overigens niet wegneemt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaap. op 26-09-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ohh daar hebben jullie het over, ja het is dom, maar wie wordt echt gebanned voor elo boosting dan? Ik zie super vaak mensen die obvious smurfs zijn duoQ gaan met iemand die slecht speelt en dus geboost wordt door de smurf, deze mensen bannen ze niet geloof ik? Alleen als iemand anders op jou account echt speelt of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Santee schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:53:
Ohh daar hebben jullie het over, ja het is dom, maar wie wordt echt gebanned voor elo boosting dan? Ik zie super vaak mensen die obvious smurfs zijn duoQ gaan met iemand die slecht speelt en dus geboost wordt door de smurf, deze mensen bannen ze niet geloof ik? Alleen als iemand anders op jou account echt speelt of hoe werkt dat?
Wat jij zegt klopt. Als je met z'n tweeën of meer speelt telt dat niet echt als boosting. Je mag alleen niet iemand anders op jouw account laten spelen, en dat is wat hier is gebeurd met Marc Merill, xiaoweixiao en enkele andere populair voorbeelden.

Je kan ook kijken naar Reckfull, een nieuwe streamer. Die man is in 30 dagen gold 3 geloof ik. In zekere zin is die ook geboost met duo (ook veel solo), coaching van pro-spelers e.d. Wat dat betreft is de lijn van elo-boosting een beetje grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Xanthian schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:01:
[...]

Wat jij zegt klopt. Als je met z'n tweeën of meer speelt telt dat niet echt als boosting. Je mag alleen niet iemand anders op jouw account laten spelen, en dat is wat hier is gebeurd met Marc Merill, xiaoweixiao en enkele andere populair voorbeelden.

Je kan ook kijken naar Reckfull, een nieuwe streamer. Die man is in 30 dagen gold 3 geloof ik. In zekere zin is die ook geboost met duo (ook veel solo), coaching van pro-spelers e.d. Wat dat betreft is de lijn van elo-boosting een beetje grijs.
Coaching van pro players is niet erg, ook duo is niet erg als die persoon maar legitimate op zijn eigen account speelt. Als een diamond speler op een silver account gaat duo spelen met iemand valt dat 100% onder boosting imo. Gister ook nog tegen zo'n booster gespeeld "gold2" duo met plat1 adc, die Ahri had haar afgelopen 6 games op een rij gewonnen (allemaal duo met die Ezreal) maar we kickten haar ass deze game 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 11:22

Dazzler2120

FP ProMod
Overigens zal de "pro" player die boost meestal op een smurf spelen, stel de game gaat niet goed, gaat hij met zijn low elo account feeden. Vervolgens is het MMR verlies van de rest van zijn team (en dus ook het te boosten account) minder.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister eindelijk weer in Silver IV waar ik vorig seizoen ook in zat. Van Bronze V naar Silver V gegaan. Veel mensen die AFK gaan of opgeven wanneer het even niet goed gaat waardoor alles vaak slechter en slechter gaat in het spel. Hopelijk krijg ik het voor elkaar om dit seizoen nog Gold te worden. Ik heb waarschijnlijk nog tot November.

Word de hoeveelheid "salt" en AFK'ers minder als de elo hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:26:
Sinds gister eindelijk weer in Silver IV waar ik vorig seizoen ook in zat. Van Bronze V naar Silver V gegaan. Veel mensen die AFK gaan of opgeven wanneer het even niet goed gaat waardoor alles vaak slechter en slechter gaat in het spel. Hopelijk krijg ik het voor elkaar om dit seizoen nog Gold te worden. Ik heb waarschijnlijk nog tot November.

Bar weinig tot niet. Zeker einde van het seizoen wordt het alleen maar erger. Veel meer mensen die gefrustreerd proberen hoger te komen dan ze kunnen en alles de schuld geven behalve zichtzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:26:

Salt niet... AFK's wel heb ik het idee.
Ik heb zelden AFK's in de game, en is dat wel het geval dan wordt het vaak een remake.
Volgens

Wat voor mij goed werkt low elo is splitpushing wanneer je teamfights niet werken.
Zelf speel ik dan graag Udyr met Warrior > Triforce > Zz'rot > Titanic Hydra als core. Dit is uiteraard een Tiger Stance build. Met deze build sloop je towers en inhibs in seconden. Daarnaast is deze build extreem sterk in 1v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

(jarig!)
Ik heb niet meer gespeeld sinds S4; zijn er belangrijke wijzingen waar ik moet rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
KS1987 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:48:
Ik heb niet meer gespeeld sinds S4; zijn er belangrijke wijzingen waar ik moet rekening mee houden?
Ik zou zeggen lees alle patch notes na, er zijn nogal veel veranderingen geweest.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Patch 6.9 was belangrijk, heeft een hoop zaken veranderd. Waaronder mages en dragons.
De patches van preseason 6 zijn ook nuttig. Dat zou wel eens patch 5.22 t/m 6.3 geweest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Martin0 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:50:
[...]

Ik zou zeggen lees alle patch notes na, er zijn nogal veel veranderingen geweest.
"Lees alle patchnotes van 2 jaar lang door." Dat werkt toch niet. Cijfers en zeker met grote veranderingen zijn lastig voor te stellen. Als iemand zou beginnen met League zou ik ook niet het advies geven om alle patchnotes sinds de beta door te lezen. Het zijn er te veel en het geeft geen enkel beeld.

De grootste veranderingen zijn de dragon, jungle, baron, champions en items. Over dragon, jungle en baron zijn denk ik wel youtube filmpjes te vinden die je een aardig beeld geven van het strategisch nut. Champions en items kun je denk ik het best leren van streams vandaan of door zelf de spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf dat er een beetje een Mage Meta nog steeds gaande is. Zo zijn Malzahar, Le Blanc, Lux en Ezreal naar mijn mening vaak erg goed.

Het zijn meestal de champs Yasuo, Zed, Darius die het vaakst bij mij worden gebanned in Ranked zowel als Draft. Voor een goede reden ook.

Urgot is nog steeds het minst populair... Arme Urgot.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zieke Gnoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-07 14:50
Suicyder schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:40:
[...]

Bar weinig tot niet. Zeker einde van het seizoen wordt het alleen maar erger. Veel meer mensen die gefrustreerd proberen hoger te komen dan ze kunnen en alles de schuld geven behalve zichtzelf.
Ik heb heel andere ervaringen. Als ik met een vriend van me speel die bronze 5 is hebben we echt véél meer flamers en afk's in de game zitten. Ben zelf Gold en met mensen van gelijke elo heb ik er niet zoveel last van.

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
kokkie1 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:36:
[...]

"Lees alle patchnotes van 2 jaar lang door." Dat werkt toch niet. Cijfers en zeker met grote veranderingen zijn lastig voor te stellen. Als iemand zou beginnen met League zou ik ook niet het advies geven om alle patchnotes sinds de beta door te lezen. Het zijn er te veel en het geeft geen enkel beeld.

De grootste veranderingen zijn de dragon, jungle, baron, champions en items. Over dragon, jungle en baron zijn denk ik wel youtube filmpjes te vinden die je een aardig beeld geven van het strategisch nut. Champions en items kun je denk ik het best leren van streams vandaan of door zelf de spelen.
Iemand die begint heeft ook geen patchnotes nodig. Deze kent de game niet hoe dat hij was en welke wijzigingen er zijn gemaakt. iemand die nieuw is moet gewoon spelen en leren.

Was ook even vergeten dat we al in s6 zaten. dacht dat we nog in s5 zaten.(weet het ben niet echt wakker)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:54:
[...]

Iemand die begint heeft ook geen patchnotes nodig. Deze kent de game niet hoe dat hij was en welke wijzigingen er zijn gemaakt. iemand die nieuw is moet gewoon spelen en leren.

Was ook even vergeten dat we al in s6 zaten. dacht dat we nog in s5 zaten.(weet het ben niet echt wakker)
Meestal zijn de veranderingen maar heel klein. Een bufje, een nerfje. Zo nu en dan komt er een grote update/patch zoals het veranderen van Drake, Rifle herald of een rework van een champion. Meestal na een seizoen of mid seizoen. Ik vind zelf de patch notes wel belangrijk maar ik ken genoeg mensen die ze niet lezen. Iemand die nieuw is hoort zich te focussen op het leren van 1 tot 3 champions en een lane. De rest komt later wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 16:15 ]

• Xanthian
Altijd grappig hoe een team late game de hele game throwed.
We speelde tegen een team die early en mid keihard hadden gewonnen.
Maar late game gaan ze solo de jungle in en worden ze gepakt. Wij pakken baron en objectives en zo gebeurd dit nog een paar keer waardoor we alsnog winnen.

Met Malphite kon ik op top kon ik niet zoveel doen dus ik ben voor de zoveelste keer weer eens gecarried.
Maar ja, Malphite is wel leuk voor de picks hier en daar, dus mijn bijdrage zal wel iets geweest zijn.

Ik zit nu in mijn plat promo's.

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

(jarig!)
Dank je wel iedereen voor jullie reacties.

Belangrijkste wijzigingen voor mij: verschillende draken, nieuwe mob boss, vernieuwde ui (zelfs enkele nieuwe summoner icons), karakter levels, schatkisten (dank Riot voor de SSW Thresh) + crafting en enkele nieuwe intermediary items.

Ik vond het een heel leuke ervaring, desondanks dat we verloren hebben :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Top, eindelijk gaat Worlds bijna beginnen, kom ik er nu net pas achter dat letterlijk elke wedstrijd 's-nachts word gespeeld op Nederlandse tijd. Ik snap dat je niet alles kan stroomlijnen, maar aangezien EUW toch een redelijke playerbase heeft lijkt het me toch dat je het iets anders probeert in de richten. Dan sodemieteren ze maar lekker op ook met dat kampioenschap :P

Hoeveel Europeanen zouden er gaan zitten kijken tussen 01:00 en 06:00 snachts...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EricNL schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:09:
Top, eindelijk gaat Worlds bijna beginnen, kom ik er nu net pas achter dat letterlijk elke wedstrijd 's-nachts word gespeeld op Nederlandse tijd. Ik snap dat je niet alles kan stroomlijnen, maar aangezien EUW toch een redelijke playerbase heeft lijkt het me toch dat je het iets anders probeert in de richten. Dan sodemieteren ze maar lekker op ook met dat kampioenschap :P

Hoeveel Europeanen zouden er gaan zitten kijken tussen 01:00 en 06:00 snachts...
Het antwoord op al je problemen: https://www.reddit.com/r/LoLeventVoDs/

Hier wordt de gehele stream gepost van begin tot eind. Moet je echter niet de uitslagen van te voren gaan opzoeken. Weet echter niet of de ingame client spoilt. Was vorig jaar bijvoorbeeld wel met de finale. Stond SK T1 Faker groots in de ingame client.

• Santee
Man het duurt lang om uit "elo hell" te komen, ik heb een paar games verloren op d5 0lp en dan gaat je mmr echt tanken. Heb nu 12-8 w/l van laatste 20 games staan, maar speel nog tegen veel plats terwijl ik rustig naar m'n d4 promo sluip, krijg alleen +13/14 per win en -20 of -23 zelfs voor een loss hehe xD
Denk dat ik nog even een game of 8 op een rij moet winnen ofzo om mijn mmr weer beetje recht te trekken.

• Shadow771
ik heb gelukkig nog nooit dat 'elo hell' meegemaakt. ik zit nu in gold 5 en het gaat redelijk :)

• Santee
Elo hell bestaat ook niet, het is gewoon onzin, maar het komt omdat je bijna niet demote uit een 5e divisie en je daardoor steeds minder punten wint en meer verliest. Pas als ik tegen plat4/3 mensen speel zal ik wsl demoten. Als ik die games win krijg ik wsl +10 en verlies -30, vandaar "elo hell", je wint er 3 en verliest er maar 1 maar je gaat geen meter vooruit, alleen je mmr wordt wel iets beter steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Gaan mensen hier opblijven voor Worlds, of kijken jullie de replays tegen de tijd dat je wakker wordt?
Ook als ik niet hoefde te werken zou ik niet er voor wakker blijven, heb toch mijn slaap nodig.

Internationale games vind ik nog altijd leuk om naar te kijken, ook al heb ik al een tijd niet zelf gespeeld.
NA verwacht ik meer van dan van EU dit keer, vooral gezien de puinhoop die de EU LCS was in de zomer.
TSM is echter naar mijn mening altijd erg overhyped. Ze doen het goed in NA maar niet internationaal.
Zowieso is het dit keer meer een Koreaans-Europees team :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

spoiler:
NA > EU
BR > China

:D :D
TSM :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empl0de
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30
In het weekend zou ik er wel voor opblijven, de rest is niet te doen ivm werk.

Ik kijk gewoon replays maar wat ik vanochtend al las is het weer een interessante worlds.

Ik denk ook dat TSM beetje te hyped is, al verwacht ik wel dat ze groups uitkomen. En mogelijk de semis door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
spoiler:
Als AHQ de volgende 2 potjes wint en H2K alles verliest (ook tegen INTZ dus) zou AHQ op de laatste group speel dag een enigsinds riskante naaistreek kunnen proberen te leveren richting EDG:
AHQ speelt eerst tegen H2K. Aangenomen dat ze die winnen staat AHQ daarna 4-0. Als EDG de tweede match tegen INTZ heeft gewonnen en ook niet tegen H2K heeft verloren staan die op dat moment 2-2 en als ze winnen tegen H2K 3-2.
Als AHQ zeker denkt te weten dat ze van EDG kunnen winnen kunnen ze de match tegen INTZ throwen. Als INTZ dan ook H2K verslaat staan ze 4-2, en als AHQ EDG verslaat betekent dit dat ze de groep winnen met INTZ op de tweede plaats.

Het risico is dat INTZ zou verliezen van H2K en/of EDG zou winnen van AHQ. Worst case zou INTZ dan op 3-3 eindigen en AHQ en EDG beide op 4-2.

Denk dan ook niet dat ze zoiets zouden riskeren mocht het daar op aan komen, maar het zou wel grappig zijn :D
(Als EDG een keer van H2K verliest hangt het dan van H2K vs INTZ af wie er als 2e eindigt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empl0de
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30
spoiler:
Heb de game INTZ vs EDG net gezien - toch wel gaaf dat een wildcard weer wint van een nr 1 seed - net als Kabum tegen Alliance vorig jaar en geloof PaiN tegen LGD een jaar daarvoor.

Nu ik ze heb zien spelen denk ik dat het gewoon AHQ en EDG zijn die doorgaan, maar zoals je al aangeeft zal wel tof zijn als INTZ nog meer games wint of het scenario wat jij schets gebeurd.

G2 stelt een beetje teleur - ook gezien de 'milde' hype om dat team.

Maar het is eigenlijk nog te vroeg om heel veel commentaar te geven, gezien er nog maar 1 game gespeelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:12
Skyclad schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:18:
Gaan mensen hier opblijven voor Worlds, of kijken jullie de replays tegen de tijd dat je wakker wordt?
Ook als ik niet hoefde te werken zou ik niet er voor wakker blijven, heb toch mijn slaap nodig.
Ga er niet voor wakker blijven, daar hebben we de VODs voor! :)
http://eu.lolesports.com/en/vods

Speel zelf al een hele tijd geen LoL meer maar vind al die eSports dingen nog wel leuk om te kijken.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapiej schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

Speel zelf al een hele tijd geen LoL meer maar vind al die eSports dingen nog wel leuk om te kijken.
Waarom ben je gestopt?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:12
Had er niet echt plezier meer in. Stoorde mij teveel aan de community in de game.
Merkte dit onlangs ook met Overwatch.. heb voor mijzelf maar de conclusie getrokken dat het multiplayer gebeuren niet echt meer iets is voor mij!

Maar weer wat singeplayer games aangeslingerd waar ik veel meer plezier van heb! Dingen zoals Uncharted, God of War, Ratchet and Clank etc :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
schaapiej schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

Had er niet echt plezier meer in. Stoorde mij teveel aan de community in de game.
Merkte dit onlangs ook met Overwatch.. heb voor mijzelf maar de conclusie getrokken dat het multiplayer gebeuren niet echt meer iets is voor mij!

Maar weer wat singeplayer games aangeslingerd waar ik veel meer plezier van heb! Dingen zoals Uncharted, God of War, Ratchet and Clank etc :)
Ik ben het met je eens! Voornamelijk een MP game waarin je met een team speelt is zeer frustrerend omdat je afhankelijk bent van hoe goed je teammates zijn; dit is voornamelijk te merken in games als LoL, DOTA, Overwatch etc.

Een goede SP game kan ik echt van genieten :)

Worlds dit jaar is trouwens wel echt een clown fiesta hoor... Iedereen wint van elkaar en er is niet echt een duidelijke winnaar dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
jesse111 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:34:
[...]
Worlds dit jaar is trouwens wel echt een clown fiesta hoor... Iedereen wint van elkaar en er is niet echt een duidelijke winnaar dit jaar.
Riot Games, de grote winnaar elk jaar :+ . Zelfs de ESL finale in CS:Go kon de viewercounts van LoL niet overtreffen. Dit in combinatie met alle merchandise, hebben ze wederom een winstgevend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Damien schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Riot Games, de grote winnaar elk jaar :+ . Zelfs de ESL finale in CS:Go kon de viewercounts van LoL niet overtreffen. Dit in combinatie met alle merchandise, hebben ze wederom een winstgevend jaar.
Ja klopt, als je al te horen krijgt hoeveel geld ze verdienen met die Championship skins... Dat is eng gewoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
jesse111 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

spoiler:
Ik vind dat je je dan nog netjes uitdrukt. Ik had van de EU teams weinig verwacht, blijkt dan ook terecht.
Maar dat zoveel van de LPL/LCK teams ook ondermatig presteren (SKT was bekend dat het seizoen zeer matig was) had ik niet verwacht.

Al met al een zeer matig niveau op worlds. Ik mis er in elk geval weinig aan dat het midden in de nacht gespeeld wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vraag me af waar jullie aan afleiden dat het niveau dramatisch is dit jaar. Ik hoor wel vaker van zulk soort ongefundeerde uitspraken en stoor me er elke keer weer aan. Ik heb inderdaad een aantal fouten gezien, maar daarentegen ook fantastische plays zoals Svenskeren met Lee Sin die even een max range Q doet, wardhopt naar Orianna om de bal op te pikken, dan naar de tegenstander jumpt met de tweede Q en vervolgens een Orianna ult om het af te maken.

Dat iedereen van iedereen wint betekent niet dat het niveau slecht is, dat zou ook kunnen betekenen dat de mindere regio's qua spel harder vooruit zijn gegaan dan Korea en China. Daarnaast kan elk team een keer verrast worden in een Best-of-1.

Anyway, zelf kijk ik met name de highlights de volgende dag. Een hele match op VOD bekijken is me te tijdrovend en live kijken is met een fulltime baan geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damien schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

En wat te denken van die replays tijdens bij analyst desk na een match. Elke keer: "brought to you by Acer" en hup een groot Acer logo in beeld tijdens de hele replay. Weinig subtiel....
Vicarious schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:18:
Ik vraag me af waar jullie aan afleiden dat het niveau dramatisch is dit jaar.
Dat gaat enkel op voor EU. Dat is bij vlagen echt om te huilen.

Teveel domme fouten, niet de capaciteit om (soms enome gold) leads uit te bouwen naar wins, onvoldoende gecöordineerde plays.

Het stomme is eigenlijk dat de EU teams het qua laning phase heel goed of vaak zelfs iets beter doen dan welke tegenstander dan ook, maar ja, daarmee win je nog geen games. Je kunt er dan bijna vergif op innemen dat er een paar domme fouten worden gemaakt en hup die lane cs advantage is weer foetsie. De potentie is er wel, maar het komt er niet uit.

Over het algemeen wordt NA hier nogal ongefundeerd bewierookt t.o.v. EU, maar nu kunnen we voor het eerst toch wel echt vaststellen dat NA écht beter is. Betere team coördinatie en ze maken minder rare fouten.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 03-10-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
De wildcards doen het al een tijd steeds beter. En ik snap nog steeds niet goed waarom Rusland zowel teams in de EU heeft (Gambit) als in een eigen regio.

De huidige EU teams spelen allemaal ondermaats en zouden denk ik een harde dobber hebben aan een groot aantal teams uit wildcard regios: Albus NoX Luna, SuperMassive, Lyon Gaming, INTZ en mogelijk zelfs Dark Passage (als ze niet met subs hoeven te spelen).

Waar ik een beetje moe van wordt is dat vooral de US casters niet kunnen begrijpen dat de EU regio niet zo extreem nationalistisch is als de NA regio, en dat het de meeste EU fans geen ruk kan schelen dat G2 en zo het niet goed doen. Ik zie zelfs liever INTZ en/of ANX door gaan dan een EU team momenteel.
Maar ik zie wel liever de NA niet Worlds winnen, juist omdat ik dat 'T S M ! T S M !' en 'U S A ! U S A !' zo irritant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ANX echt heerlijk om te kijken. De interviews zijn goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Vicarious schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:18:
Ik vraag me af waar jullie aan afleiden dat het niveau dramatisch is dit jaar. Ik hoor wel vaker van zulk soort ongefundeerde uitspraken en stoor me er elke keer weer aan. Ik heb inderdaad een aantal fouten gezien, maar daarentegen ook fantastische plays zoals Svenskeren met Lee Sin die even een max range Q doet, wardhopt naar Orianna om de bal op te pikken, dan naar de tegenstander jumpt met de tweede Q en vervolgens een Orianna ult om het af te maken.

Dat iedereen van iedereen wint betekent niet dat het niveau slecht is, dat zou ook kunnen betekenen dat de mindere regio's qua spel harder vooruit zijn gegaan dan Korea en China. Daarnaast kan elk team een keer verrast worden in een Best-of-1.

Anyway, zelf kijk ik met name de highlights de volgende dag. Een hele match op VOD bekijken is me te tijdrovend en live kijken is met een fulltime baan geen doen.
Same, ik vind het wel vermakelijk om te zien hoor.
Ik kijk vod's als ik tijd heb (meestal is dat alleen TSM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vind overigens de champ picks wel redelijk interessant nu bij worlds. Aardig wat 'nieuwe' gezichten en het is allemaal wat minder safe en tanky.

Aardig wat carry style top laners gezien zoals Jayce, Rumble, Kennen, Irelia.

Mid is ook wel leuk met Syndra die blijkbaar helemaal terug van weggeweest is.

En in de jungle is altijd leuk om Lee te zien, ook al Skarner en Olaf voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Santee schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:00:
Man het duurt lang om uit "elo hell" te komen, ik heb een paar games verloren op d5 0lp en dan gaat je mmr echt tanken. Heb nu 12-8 w/l van laatste 20 games staan, maar speel nog tegen veel plats terwijl ik rustig naar m'n d4 promo sluip, krijg alleen +13/14 per win en -20 of -23 zelfs voor een loss hehe xD
Denk dat ik nog even een game of 8 op een rij moet winnen ofzo om mijn mmr weer beetje recht te trekken.
Ik ben nog maar lvl 20, en dus nog niet eens aan ranked toegekomen, maar ik erger me nu al aan het feit dat mensen totaal niet samen werken of het vertikken om zich maar een beetje aan de standaard meta van lanesetup te houden. Staat me nog wat te wachten... :(

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
16W en 5L op het moment, ben nu gold 1, bijna platinum, dan vind ik het wel mooi denk ik.

Misschien ga ik dit weekend nog keihard grinden voor diamond samen met een maat die nog 3 accounts van hem naar diamond moet halen, maar dat moet ik nog maar ff zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ik zie op champion.gg al een tijdje dat Sion support een hoge winrate heeft, heeft een van jullie ervaring met sion support zowel als zelf spelend of er tegen?

Ik moet echt weer ranked op gaan pakken na 2 of 3 weken niet meer spelen wil ik nog in silver komen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Het idee achter sion support is dat je de vijand slowed met je E.
MAAR... dan moet je wel een ADC hebben die meteen op die slowed champion duikt en er gebruik van maakt.

Tweede punt is dat je de Q charge vooral als zoning gebruikt. Zo moet de ADC in beweging blijven om de Q van Sion te ontwijken. Bovendien heeft Sion voor een support best veel damage.

Derde punt is dat Sion wel gauw de wave pushed. Dus warding en vision is essentieel voor hem want je wordt gegarandeerd geganked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:12:
Het idee achter sion support is dat je de vijand slowed met je E.
MAAR... dan moet je wel een ADC hebben die meteen op die slowed champion duikt en er gebruik van maakt.

Tweede punt is dat je de Q charge vooral als zoning gebruikt. Zo moet de ADC in beweging blijven om de Q van Sion te ontwijken. Bovendien heeft Sion voor een support best veel damage.

Derde punt is dat Sion wel gauw de wave pushed. Dus warding en vision is essentieel voor hem want je wordt gegarandeerd geganked.
Is het met sion ook niet zo dat als je die E raakt dat je een armor reduction hebt?

Warding is geen probleem, botlane is met mij als support vaak zo verlicht dat de kerstboom geen concurentie meer is, na de laning fase wil ik het nog wel eens vergeten(meestal alleen objectives(drake en baron hebben voorrang wanneer deze up zijn) en diepe wards in de jungle)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb een Worlds Pick'em 2016 Gathering of Tweakers leaderboard aangemaakt, voor wie daar nog enigszins in geïnteresseerd is. Ik heb tenminste niet kunnen vinden dat er al eentje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

the Virtual schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:39:
Ik heb een Worlds Pick'em 2016 Gathering of Tweakers leaderboard aangemaakt, voor wie daar nog enigszins in geïnteresseerd is. Ik heb tenminste niet kunnen vinden dat er al eentje was.
Ik doe gezellig mee, alhoewel ik zo te zien geen hoge ogen ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik doe ook gezellig mee, maar mijn uit de lucht gegrepen lijstjes gaan het vast niet briljant doen. Vorig jaar was ik meer op de hoogte en had ik best veel punten. Ik verwacht er weinig van dit jaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren iemand weer eens laten zien waarom bepaalde counters toch geen counters zijn. Iemand had first pick Renekton en ik koos later Darius. En dan begint er één met bla bla bla renekton countered Darius.

Nou, dat wou ik nog wel eens even zien.

Begin met W. Renekton wil CS pakken, AA > W en nog een AA. Begon met Cloth armor en 4 pots. Wave pushen, eerder level 2. Level E up voor de pull en hoppa, all in. Met een Renekton die nog maar halve HP had was het makkelijk first blood pakken.

Later kan Renekton zijn combo wel doen, maar dan kan je Renekton gewoon terug pullen en je eigen combo doen. Deze trade win je gegarandeerd. Game helaas wel verloren want onze bot met Ezreal en Ivern werd totaal ingemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:20:
Gisteren iemand weer eens laten zien waarom bepaalde counters toch geen counters zijn. Iemand had first pick Renekton en ik koos later Darius. En dan begint er één met bla bla bla renekton countered Darius.

Nou, dat wou ik nog wel eens even zien.

Begin met W. Renekton wil CS pakken, AA > W en nog een AA. Begon met Cloth armor en 4 pots. Wave pushen, eerder level 2. Level W up en hoppa, all in. Met een Renekton die nog maar halve HP had was het makkelijk first blood pakken.

Later kan Renekton zijn combo wel doen, maar dan kan je Renekton gewoon terug pullen en je eigen combo doen. Deze trade win je gegarandeerd. Game helaas wel verloren want onze bot met Ezreal en Ivern werd totaal ingemaakt.
Je begint met W en op lvl 2 stop je nog een punt in W, mis ik iets want ik geloof dat je pas op lvl 3 een skill naar 2 punten kan doen.

Counters maken sommige matchups makkelijker, echter als de andere de champion goed kent en speelt en weet precies hoe hij moet spelen tegen de counter dan maakt een counter niks uit. Skill > counter.
In Season 3 heb ik ook vaak zat op top gewonnen tegen counters.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Je begint met W en op lvl 2 stop je nog een punt in W, mis ik iets want ik geloof dat je pas op lvl 3 een skill naar 2 punten kan doen.
Haha, je mist niks. Type foutje, had E moeten zijn voor de pull.
Reeds aangepast.
Counters maken sommige matchups makkelijker, echter als de andere de champion goed kent en speelt en weet precies hoe hij moet spelen tegen de counter dan maakt een counter niks uit. Skill > counter.
In Season 3 heb ik ook vaak zat op top gewonnen tegen counters.
Dat is ook zeker zo. Renekton had hier veilig moeten spelen. Sommige mensen vergeten hoe sterk Darius level 1, 2 en 3 zijn. En dat terwijl Renekton's Level 1 en 2 vrij slecht zijn. Renekton kan de lane wel winnen, maar dan moet je Renekton wel heel goed kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
Gister weer even met mijn voormalige mid 'main' Veigar gespeeld.
Het lijkt wel alsof hij nog meer OP is als dat hij was :o Die passive hebben ze aangepast en is echt belachelijk goed op het moment; ik kwam namelijk uit laning phase en had gewoon al +300 AP door die passive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jesse111 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:28:
Het lijkt wel alsof hij nog meer OP is als dat hij was :o Die passive hebben ze aangepast en is echt belachelijk goed op het moment; ik kwam namelijk uit laning phase en had gewoon al +300 AP door die passive.
Yep dat is zeker sterk, Veigar is alleen best lastig, want hij is heel sloom, heeft geen mobility, dus een jungler als Lee Sin wrekt hem keihard and een roaming champ als Katarina, Au Soul kan hij ook niet volgen. Hij moet echt farmen voor 20 minuten en hopen op jungle camp om hem echt goed te maken in higher elo. Ik heb hem ook best vaak gespeeld, was een potje lekker fed en had 800AP op 24 minuten geloof ik (morello deathcap void) en dan doet je Q echt 900dmg op een ADC hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
jesse111 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:28:
Dat is/was ook de reden dat support veigar viable is, je hoeft niet meer te farmen voor je stacks. poken is voldoende, Vaak zat als support met 100 - 200 ap uit de laningfase en je kan een adc met 1 combo opblazen xD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Martin0 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Dat is/was ook de reden dat support veigar viable is, je hoeft niet meer te farmen voor je stacks. poken is voldoende, Vaak zat als support met 100 - 200 ap uit de laningfase en je kan een adc met 1 combo opblazen xD
Jep heb ik ook veel gespeeld. Het is alleen een ramp op level 1 voor je stun hebt en pre 6 ook nog erg zwak. Als je stun barier down is kan de vijand ook ineens all innen als je adc een beetje dom is. Niemand is gewend om met Veigar support the spelen namelijk omdat vrijwel niemand het speelt xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
Santee schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Yep dat is zeker sterk, Veigar is alleen best lastig, want hij is heel sloom, heeft geen mobility, dus een jungler als Lee Sin wrekt hem keihard and een roaming champ als Katarina, Au Soul kan hij ook niet volgen. Hij moet echt farmen voor 20 minuten en hopen op jungle camp om hem echt goed te maken in higher elo. Ik heb hem ook best vaak gespeeld, was een potje lekker fed en had 800AP op 24 minuten geloof ik (morello deathcap void) en dan doet je Q echt 900dmg op een ADC hehe :P
Naja voor deze buff speelde ik Veig in dia 1 en had een winrate van +- 75% met hem, dus op hoog elo betekent het niet automatisch dat ie niet meer goed is, je moet alleen wat meer opletten dat je niet gepakt wordt door hun jungler en zodra hun mid roamt gelijk de wave pushen + turret(s) pakken. Turrets gaan best wel snel neer door z'n passive (had gister per AA +- 500 dmg op een turret :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
jesse111 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Naja voor deze buff speelde ik Veig in dia 1 en had een winrate van +- 75% met hem, dus op hoog elo betekent het niet automatisch dat ie niet meer goed is, je moet alleen wat meer opletten dat je niet gepakt wordt door hun jungler en zodra hun mid roamt gelijk de wave pushen + turret(s) pakken. Turrets gaan best wel snel neer door z'n passive (had gister per AA +- 500 dmg op een turret :+)
Nee of course is hij niet gelijk kut, alleen zijn weakness wordt wel veel meer exploitable :+
Trouwens, heb je nog tips dan voor Veigar? Ben nu halverwege D5 en wil hem wel weer eens spelen, maar ik zit dus wel erg met deze problemen van jungle camp en roaming mids. Als Veigar kan ik gewoon niet volgen als ik 6 minions in tower gepushed krijg. Moet ik altijd TP runnen op hem dan zodat ik de toplane kan helpen als dat in een 3v2 of 4v2 clown fiesta verandert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
Santee schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Nee of course is hij niet gelijk kut, alleen zijn weakness wordt wel veel meer exploitable :+
Trouwens, heb je nog tips dan voor Veigar? Ben nu halverwege D5 en wil hem wel weer eens spelen, maar ik zit dus wel erg met deze problemen van jungle camp en roaming mids. Als Veigar kan ik gewoon niet volgen als ik 6 minions in tower gepushed krijg. Moet ik altijd TP runnen op hem dan zodat ik de toplane kan helpen als dat in een 3v2 of 4v2 clown fiesta verandert?
Je kan TP runnen, dat deed ik voorheen ook, maar als zij iemand hebben die jou kan stunnen doe je er beter aan om cleanse te gebruiken. Ignite heb je vrijwel niet nodig omdat je als veigar nooit dichtbij wilt komen.

Wat je vooral moet doen is je E niet wasten. Die moet je bewaren in lane voor als er een gank komt. Je zet je E dan iets achter je neer en kan zo veilig terug lopen naar je tower.

Als je de tower in gepusht wordt dan moet je je W gebruiken en zsm terug pushen. Als je ziet dat de tegenstander wilt gaan roamen, probeer hem dan met je stun te raken (pas wel op, want je bent vanaf dan best makkelijk te ganken) zodat ie een paar seconden gedelayed wordt en misschien zelfs niet gaat roamen. Is dat wel het geval, ping dan 100000x dat de midlaner die kant op komt :+

Trouwens, als je een paar keer dood gaat in lane maakt dat helemaal niks uit. Zorg dat je goed farmt en je passive/q stackt. Zolang dit goed gaat zal je mid/lategame heel sterk worden en kan je iedereen instantly killen of heel low HP maken zodat iemand anders die champ kan afmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door jesse111 op 06-10-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Jep heb ik ook veel gespeeld. Het is alleen een ramp op level 1 voor je stun hebt en pre 6 ook nog erg zwak. Als je stun barier down is kan de vijand ook ineens all innen als je adc een beetje dom is. Niemand is gewend om met Veigar support the spelen namelijk omdat vrijwel niemand het speelt xD
Dat is dan ook de reden waarom ik er redelijk wat succes op heb. De tegenstander weet niet wat er gebeurd.
Je moet ook wel de juiste matchup hebben, een morgana vind jij als veigar niet leuk maar als je bvb tegen een alistar staat heb je de tijd van je leven, als je ziet dat hij wil engagen, gooi je stun op je adc en je zoned hun adc met een q en w.
Zelfde met leona.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lee kan niet zoveel tegen Veigar beginnen, als hij zijn Q op je heeft zal hij door je E moeten vliegen -> stun = instagibbed Lee. Kat is wel lastig in het begin omdat ze niet door je E hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Lee kan niet zoveel tegen Veigar beginnen, als hij zijn Q op je heeft zal hij door je E moeten vliegen -> stun = instagibbed Lee. Kat is wel lastig in het begin omdat ze niet door je E hoeft.
En hier komt nou net dat beetje skill om de hoek kijken.

Bovendien, Lee is een jungler. Dus dan heb je in eens 2vs1 situatie met Veigar. En Veigar kan hoogst waarschijnlijk maar eentje blocken/zonen met zijn Event Horizon. Als je dan bijvoorbeeld ook nog een mid laner hebt dan wordt je ook opgeblazen.

Daarnaast is Veigar zo verschrikkelijk squishy dat menig tank junglers hem zelfs opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Bovendien, Lee is een jungler. Dus dan heb je in eens 2vs1 situatie met Veigar. En Veigar kan hoogst waarschijnlijk maar eentje blocken/zonen met zijn Event Horizon. Als je dan bijvoorbeeld ook nog een mid laner hebt dan wordt je ook opgeblazen.

Daarnaast is Veigar zo verschrikkelijk squishy dat menig tank junglers hem zelfs opblazen.
Zonder E speel je passief als Veigar. Simpel. Dat er een andere midlaner is, dat is natuurlijk waar. Maar dat kan je ook vanuit de andere kant bekijken, Veigar heeft ook hulp van een jungler ;).

Feit is dat Lee niet optimaal is tegen een Veigar. Zonder setup van de midlaner ga je niet zoveel beginnen. Daar is Lee te squishy voor en mist hij cc. Veigar is niet zo makkelijk te ganken als mensen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Zonder E speel je passief als Veigar. Simpel. Dat er een andere midlaner is, dat is natuurlijk waar. Maar dat kan je ook vanuit de andere kant bekijken, Veigar heeft ook hulp van een jungler ;).

Feit is dat Lee niet optimaal is tegen een Veigar. Zonder setup van de midlaner ga je niet zoveel beginnen. Daar is Lee te squishy voor en mist hij cc. Veigar is niet zo makkelijk te ganken als mensen denken.
zowiezo is lee een beetje gelimiteerd kwa engage, enige wat hij eigenlijk kan doen is een kick naar je team.
Daarnaast heeft hij kwa cc nog zijn slow maar dat is ook erg weinig.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Als Lee flash heeft kan hij wel vanuit raptors ward+W+flash+R+Q doen en dan ben je gegarandeerd dood of je moet insta boxen op de plek waar Lee wil gaan kicken alleen dan moet je wel super snel reageren. Voor de rest heb je wel gelijk, als hij een Q raakt box je gewoon en kan hij niet zoveel. Veigar is volgens mij zo'n champ waarbij ik liever gewoon rond mijn tower sta 24/7 en nooit up durf je pushen wat ik wel gewend ben te doen met Katarina :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
[...]
Yep dat is zeker sterk, Veigar is alleen best lastig, want hij is heel sloom, heeft geen mobility, dus een jungler als Lee Sin wrekt hem keihard and een roaming champ als Katarina, Au Soul kan hij ook niet volgen. Hij moet echt farmen voor 20 minuten en hopen op jungle camp om hem echt goed te maken in higher elo.
Voor Diamond en hoog plat niveau gaat dat wellicht op ja.

Op lager niveau kan een roamende Veigar bijzonder hard uithalen en is die jungle boost minder noodzakelijk.

Je kan Veigar in de laning phase nog zo hard onder druk zetten of ronduit verslaan, vroeg of laat is er wel een oen die hem een free kill bezorgd omdat ie niet op de range van Veigars stun kan anticiperen of geen rekening houdt met de R burst.

Veigar heb ik regelmatig 1v1 verslagen in de laning phase. Viktor, Xerath, Diana. Allerlei champs werken er vrij goed tegen. Maar Veigar is zo'n champ die altijd terug komt omdat men niet kan safe kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Xanthian schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Je met die stun verdedigen tegen 2v1 situaties valt nog best mee eigenlijk. Je hoeft maar een klein stukje van die cirkel tussen Lee en jezelf en/of op jezelf te leggen om veilig te zijn; dan kun je nog aardig variëren met de precieze plaatsing om ook de midlaner te dwingen een aardig eindje om te lopen (tenzij die midlaner long range CC heeft, maar die zul je dan maar net zo moeten dodgen als wanneer die jungler er niet was).

Het is inderdaad die stun waar bij Veigar de meeste skill bij komt kijken. Je reflexen aanscherpen om die zo snel mogelijk neer te gooien ga je veel aan hebben, net als weten waar de cirkel precies komt als je de spell op een bepaald punt mikt zonder dat je de ability indicator hoeft te zien, liefst zelfs als je quickcast gebruikt. Ondanks dat abilities als de Lissandra claw of Zed ult aan je stun voorbij kunnen gaan, kun je ze ook afwachten en dan de cirkel precies gooien op de plek waar je weet dat ze terechtkomen. Een Zed heeft dan al gauw weinig tot geen kill pressure op je, als je tenminste zijn W+E/Q combo's een beetje dodget, en een farm lane is voor Veigar tegenwoordig zo gek nog niet. Zed countert jou dan ook niet echt, zoals mensen vroeger wel eens meenden, Zed countert je botlane. :P

Nog een tip, niet zozeer voor Veigar maar algemeen, voor mensen die dat nog niet wisten: in plaats van Flash + Q kun je ook Q + Flash doen, mits je snel genoeg bent. Je flash gaat dan eerst af, waarna je Q zonder windup wordt afgevuurd. Dit scheelt net wat tijd, en kan betekenen dat je Q moeilijker te dodgen is en/of je nog in range bent voor je ult als je tegenstander meteen met zijn eigen Flash probeert te reageren. Dit werkt voor de meeste directional skillshots en komt vooral van pas bij abilities als Lux' bind en Ahri's charm. Er zijn wat uitzonderingen; Thresh' hook is waarschijnlijk de beruchtste, daar speelde het een grote rol in pro play en is het specifiek eruit gepatcht. Welke abilities precies wel en niet werken staat helaas nergens duidelijk gedocumenteerd.

Als ik snel even mijn first win bonus wil binnenhalen, maar geen zin heb om serieus te spelen, wil ik nog wel eens een Coop vs AI potje opstarten om met Brand een Q + Flash + E combo (in die volgorde van indrukken) te oefenen; die is pas lastig, maar o zo rewarding als het me een keertje in een echte game gaat lukken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
Ohhhh jongens, wat een CLOWNFIESTA in group A! Niet te geloven dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchq
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09-2020
Hey, zijn hier nog mensen onderweg naar lvl 30 om ranked te spelen? Zelf ben ik lvl 21 maar soloque begint nu toch een beetje irritant te worden met afk'ers en flamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ritchq schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:05:
Hey, zijn hier nog mensen onderweg naar lvl 30 om ranked te spelen? Zelf ben ik lvl 21 maar soloque begint nu toch een beetje irritant te worden met afk'ers en flamers.
Dan gaat level 30 helemaal een paradijs voor je worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchq
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09-2020
Ja ik dacht dan ook als mensen samen willen spelen tot lvl 30 om daarna ook af en toe samen te spelen om de kans te verkleinen dat je spelers krijgt die de boel verzieken.
Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste