Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:40
Damien schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:18:
[...]

Ik heb de game voor je bekeken, je had 8000 dmg op enemy champions gedaan, de Ziggs 25k. En dan loop je te mieren dat iemand iets steelt? Lijkt er meer op dat de rest het werk heeft gedaan en jij er even snel in duikt op low HP targets. Oftewel dat Ziggs je penta stealed so be it, heeft ook het meeste werk verricht waarom zou hij je belonen voor minimale inzet?
Tuurlijk heeft ziggs meer damage, iets in de trend van: engage tank vs long range spam mage.
Op het moment dat ik er in dook was ziggs zou maar zeggen neit eens in de buurt van enige enemy champs en dook ik er 3 vs 1 in.
Maar goed de stats zeggen dat ik het niet verdien, dan verdien ik het niet en is deze discussie afgelopen.
Neem ik ook mijn woorden terug en maak ik mijn geklaag ongedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Martin0 op 07-09-2016 11:28 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:26:
[...]

Tuurlijk heeft ziggs meer damage, iets in de trend van: engage tank vs long range spam mage.
Op het moment dat ik er in dook was ziggs zou maar zeggen neit eens in de buurt van enige enemy champs en dook ik er 3 vs 1 in.
Maar goed de stats zeggen dat ik het niet verdien, dan verdien ik het niet en is deze discussie afgelopen.
Irelia is nog nooit een tank geweest, bruiser =/= tank. Dat je wordt geoutdamaged door een Garen is helemaal beschamend aangezien hij dichter tegen een tank aanzit dan Irelia.

Maar goed, de pro's op Tweakers (zoals je ons ook zo heerlijk kleinerend noemt, grappig hoe je het niet leuk vind dat anderen je zo kleineren.) zijn nu eenmaal niet allemaal van het "zwijgen en toekijken". Ik speel dit spel dan amper, maar als jij vind dat je onrecht is aangedaan kom dan ook gewoon met hard bewijs dat je IETS hard hebt lopen carryen ipv deze slecht uitgevoerde klaagzang over een gestolen penta in freaking ARAM. (EEN FUNMODE)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:07
Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:26:
[...]

Penta missen in ARAM overkomt mij ook wel eens, en denk dat dmg done daarvoor niet uitmaakt. Desondanks ben ik meestal toch wel blij met mn quadra en het feit dat we niet keihard gefacerolled worden door de random-picks.

PS: Caitlyn ftw op ARAM
PPS: Ben wel benieuwd welke champion jullie nou echt gelukkig van worden als ie uit je re-roll komt

[ Voor 7% gewijzigd door Remcoww op 07-09-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Remcoww schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:39:
[...]

Penta missen in ARAM overkomt mij ook wel eens, en denk dat dmg done daarvoor niet uitmaakt. Desondanks ben ik meestal toch wel blij met mn quadra en het feit dat we niet keihard gefacerolled worden door de random-picks.

PS: Caitlyn ftw op ARAM
PPS: Ben wel benieuwd welke champion jullie nou echt gelukkig van worden als ie uit je re-roll komt
Champions die ik leuk vind in ARAM:

Vel'Koz, Swain, Garen, Darius, elke ADC, Fizz, Wukong, Taric, Nautilus en Malphite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:37:
[...]

Irelia is nog nooit een tank geweest, bruiser =/= tank. Dat je wordt geoutdamaged door een Garen is helemaal beschamend aangezien hij dichter tegen een tank aanzit dan Irelia.

Maar goed, de pro's op Tweakers (zoals je ons ook zo heerlijk kleinerend noemt, grappig hoe je het niet leuk vind dat anderen je zo kleineren.) zijn nu eenmaal niet allemaal van het "zwijgen en toekijken". Ik speel dit spel dan amper, maar als jij vind dat je onrecht is aangedaan kom dan ook gewoon met hard bewijs dat je IETS hard hebt lopen carryen ipv deze slecht uitgevoerde klaagzang over een gestolen penta in freaking ARAM. (EEN FUNMODE)
De reden dat ik jullie de Pro's van tweakers noem is omdat jullie het Altijd beter "weten" ondanks dat jullie de game niet gezien hebben en af gaan op stats alleen.
Daarbij zeggen, ik speel letterlijk nooit irelia en heb haar ook amper gespeeld, dus de eerste helft moest ik weer inkomen hoe veel damage ze deed en hoe veel ze kon hebben, daardoor ben ik te vaak dood gegaan en heb ik ook weinig damage gedaan omdat ik vaak dood ging. op het moment dat ik gewend was ben ik 1 keer dood gegaan en heb ik gelijk 5 kills gepakt waarbij de dus de gestolen penta waarbij het me meer om de manier waarop ging dan dat hij daadwerkelijk gestolen is.

MAar je wilt feiten dat ik hard kan carrien, prima:

http://matchhistory.euw.l...710/34652434?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...871/34652434?tab=overview

om maar als voorbeeld te geven.

En champs die ik in aram leuk vind:

Vele, bijna iedere mage, bijna elke ADC, Nasus(ap op) en nog wel een paar andere.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:16
Ja, tenzij er geen tank is in je team. Dan is dat juist weer een faal. Gebeurt zo vaak dat gasten full damage gaan op tanks in ARAM... En dan niet snappen waarom ze verliezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Heb mijn klaaggezang weggehaald en vervangen met Bla bla om aan te geven dat het bla bla was wat ik schreef

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25
Komaan, dat kan beter: http://matchhistory.euw.l...120/41812501?tab=overview :+

Ok, al zeg ik het zelf, ik ben weliswaar een Rumble main, en Rumble vs Kayle is niet ongunstig voor mij, maar pfff....Dit is dan Plat 5 niveau en heb je een Kayle die op lvl 6 doodleuk niet haar ult popped terwijl mijn ult dmg haar laatste stukje groene balk aan het wegvreten is....Press R so hard....

Plat is echt het nieuwe Silver. Qua niveau stelt iig low Plat nog weinig voor. Het enige wat het lastig maakt om er te geraken is dat je je een weg moet banen door al die gebooste apen.
Xanthian schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:43:
Ik kom in de buurt van Plat 5. Laatst nog gepromoveerd naar Gold 1, dus dat gaat lekker.
Hopelijk heb je meer geluk dan mijn smurf. Geloof dat de teller nu staat op 6 verloren promo's naar Plat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:25:
[...]

Hopelijk heb je meer geluk dan mijn smurf. Geloof dat de teller nu staat op 6 verloren promo's naar Plat :P
Ik hoop het ook.
Ook ik kwam laatst ook Boosted Ashe tegen.
Die gaat leuk front line staan tegen een team van Zed, Olaf en Xin.

Gelukkig ging ze de laatste 10 minuten wel beter spelen waardoor we eindelijk konden winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:25:
[...]

Komaan, dat kan beter: http://matchhistory.euw.l...120/41812501?tab=overview :+

Ok, al zeg ik het zelf, ik ben weliswaar een Rumble main, en Rumble vs Kayle is niet ongunstig voor mij, maar pfff....Dit is dan Plat 5 niveau en heb je een Kayle die op lvl 6 doodleuk niet haar ult popped terwijl mijn ult dmg haar laatste stukje groene balk aan het wegvreten is....Press R so hard....

Plat is echt het nieuwe Silver. Qua niveau stelt iig low Plat nog weinig voor. Het enige wat het lastig maakt om er te geraken is dat je je een weg moet banen door al die gebooste apen.

[...]

Baas boven baas.

Daarnaast zijn het 2 support games die ik post waarbij ik toevallig wel wat kills heb gepakt maar ook veel assists en andere heb geholpen gefeed te raken :P

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thresh met een botrk, Draven met 6 doran's blades. Geen frontline... Legit carry. (blind pick, normal)
Niets op aan te merken, behalve dat je gehele team al lekker ging, kun je dus niet zeggen dat je zelf hard hebt lopen carryen imo. Een 10/1 Shaco red zichzelf over het algemeen al aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:41:
[...]

Thresh met een botrk, Draven met 6 doran's blades. Geen frontline... Legit carry. (blind pick, normal)
True maar dit zijn ze pas gaan doen na: tresh: 14:19 en draven: 26:16.
Toen was hun botlane al hard verloren en de game ook. (hun stonden al 1-5 en 1-6 ofzo).
Damien schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:41:
[...]

Niets op aan te merken, behalve dat je gehele team al lekker ging, kun je dus niet zeggen dat je zelf hard hebt lopen carryen imo. Een 10/1 Shaco red zichzelf over het algemeen al aardig.
Om hier even zelf kritisch te zijn: sweeper gekocht maar maar 1 ward gesloopt en maar 1 pink ward gekocht, had hoger mogen zijn :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:50:
[...]

Om hier even zelf kritisch te zijn: sweeper gekocht maar maar 1 ward gesloopt en maar 1 pink ward gekocht, had hoger mogen zijn :)
Ik koop geen sweeper, 0 wards en ik sloop ze zelden (ondanks raptor buff)
Ben bijna plat 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:04:
[...]

Ik koop geen sweeper, 0 wards en ik sloop ze zelden (ondanks raptor buff)
Ben bijna plat 5. :)
Dat is gewoon een verschil in skill en ervaring.
Had ik meer tijd voor de game gehad en zou ik wat vaker ranked spelen zou ik nu waarschijnlijk ook wel ergens tegen hoog silver/low gold zitten(optimistisch gezien).
In ieder geval zou ik dan al uit bronze zijn terwijl ik nu met weinig games(stuk of 20 ofzo) van bronze III naar bronze I ben gegaan.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Ach je win some and you lose some.

Sommige potjes speel je zelf bagger en soms speel je de sterren van hemel en de rest van het team niet. Je moet de community met een korrel (uuh vust) zout nemen en negeren of gewoon muten als ze te negatief bezig zijn.

Soms begin je gewoon slecht door een foute inschatting en gaan je teammates je nog verder afstraffen door knetterhard te flamen. De laatste tijd mute ik ze gewoon en vanwege mijn positieve instelling heb ik zo goed als elke avond ineens randoms die graag met me willen spelen ivm de positiviteit.

Sjah, je haalt je penta niet dan denk ik maar zo. Jammer dan, dan had ik de laatste kill ook maar moeten pakken. Je verdient hem of je verdient hem niet, het is maar een kers op het ijsje want je gaat voor het ijsje (oftewel je win).

Maar goed, hoop vanavond wederom silver 2 te halen en dan eens zien wat voor teams ik krijg als ik weer silver 1 ben. :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Patch 6.18 notes

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-09-07_21-43-37.jpg

Ik schrok weer ff van die Ashe nerf in dit plaatje. Maar in de patchnotes te lezen gaat het alleen om de cooldown van haar Volley (W)... Mwah... Mwah... Lategame maakt het weinig uit. In teamfights is Rengar Focus (Q) het belangrijkste en Volley vertraagd alleen maar het damage output. Zeker als je Runaans Hurricane heb.. Early maakt het eigenlijk ook weinig uit want als je teveel W gebruikt raakt je mana zo op...

• Xanthian
Ik kijk vooral uit naar Yorick.
Wat ik me afvraag van Yorick is of de lifesteal van Death's Dance en Gunblade ook werkt als bijvoorbeeld de Maiden met Minion aan het pushen is, terwijl Yorick aan het teamfighten is.

En eindelijk, Riot heeft het door :)
Meddler on Rek'Sai

We're planning on doing some work on Rek'Sai to shift her back towards a more damage focused champ. That'll likely involve transferring utility or tank power into damage, or at least pushing her towards more damage focused itemization. Details on that haven't been figured out yet. We wanted to mention it at this point since we've nerfed Rek'Sai a number of times recently but in not ways that have indicated that's our direction however (shorter term changes basically, working within her current state more than pushing her towards what we think she should be).

[ Voor 42% gewijzigd door Xanthian op 08-09-2016 09:20 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die Vlad nerf is wel hard nodig. In competitive was een Vlad pick bijna een garantie voor een win.

Vicariously I live while the whole world dies

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:42:
Die Vlad nerf is wel hard nodig. In competitive was een Vlad pick bijna een garantie voor een win.
En Febiven heeft zo zijn best gedaan om hem balanced te laten lijken. :+

• Martin0
Probleem met vlad was dat hij end game unkillable was, natuurlijk heb je de healing reducing items echter moet je tank hem wel in lockdown kunnen gooien en dat is bij vlad met zijn pool natuurlijk wel iets moeilijker, gezien vlad meestal gelijk op je ADC of APC duikt, zeker op je ADC is dit effectief gezien die altijd healing reduction kan doen als deze het juiste item haalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Martin0 op 08-09-2016 15:47 ]

Twitch

• Koekiemonsterr
Damien schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:30:
[...]

En Febiven heeft zo zijn best gedaan om hem balanced te laten lijken. :+
Haha :) Ach ja, Febiven doet tegenwoordig bij elke champ zijn best om ze balanced/underpowered te laten lijken :+

Echt dat FNC zou zich moeten schamen. Aan alle kanten outplayed, zowel skillwise en 1v1 als qua coördinatie en teamplay.

Merkwaardig hoezeer iedereen individueel alsook qua team zo door het ijs kan zakken in de tweede helft van een seizoen. Of zijn ze nooit echt zo goed geweest?

Al is Yellowstar nog wel de grootste flop dit seizoen. Echt die kan beter z.s.m. met pensioen gaan.

Gelukkig zitten ze niet bij Worlds; niet dat EU daar überhaupt wat in te brengen zal hebben, maar met FNC sla je daar helemaal een pleefiguur.

Eén van de domste moves van FNC was in één van die recente games tegen H2K. Zitten ze letterlijk minutenlang de top tower te siegen, minions waves in aan het pushen om stukje bij beetje de tower neer te hakken. Spirit op Nida was steeds in de buurt met speren gooien om de druk erop te houden. Dan eindelijk, de laatste wave om in te pushen arriveert om de 1st blood tower gold mee te pikken....en dan besluit Spirit 10 secs voordat wave de tower raakt om te vertrekken...Weg pressure, onvoldoende om tower neer te halen, H2K slaat meteen toe, killed de FNC bot lane, en pakt zelf de FNC 1st blood top tower. Gevolg: dikke lead, H2K simpele win. Spirit had zeker betere dingen te doen dan het neerhalen van een tower en binnenharken van 400 gold 8)7

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:37:
[...]

Probleem met vlad was dat hij end game unkillable was, natuurlijk heb je de healing reducing items echter moet je tank hem wel in lockdown kunnen gooien en dat is bij vlad met zijn pool natuurlijk wel iets moeilijker, gezien vlad meestal gelijk op je ADC of APC duikt, zeker op je ADC is dit effectief gezien die altijd healing reduction kan doen als deze het juiste item haalt.
OK!

Gelukkig had Koekie hem wel door :(

• Martin0
Damien schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:44:
[...]

OK!

Gelukkig had Koekie hem wel door :(
Srry verkeerde post gequote, moest die van Vicarious hebben.

Twitch

Verwijderd

Niet tegen Cas.

• Martin0
Dank je Damien, Door je opmerking over Bronze III heb je een vonk in me los gemaakt om weer ranked te spelen met gevolg dat ik sinds gisteren 2 wins en 1 loss heb.(en een 2e S+ op karma in 1 normal en 1 ranked).

Twitch

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:02
Martin0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:56:
[...]

De reden dat ik jullie de Pro's van tweakers noem is omdat jullie het Altijd beter "weten" ondanks dat jullie de game niet gezien hebben en af gaan op stats alleen.
Daarbij zeggen, ik speel letterlijk nooit irelia en heb haar ook amper gespeeld, dus de eerste helft moest ik weer inkomen hoe veel damage ze deed en hoe veel ze kon hebben, daardoor ben ik te vaak dood gegaan en heb ik ook weinig damage gedaan omdat ik vaak dood ging. op het moment dat ik gewend was ben ik 1 keer dood gegaan en heb ik gelijk 5 kills gepakt waarbij de dus de gestolen penta waarbij het me meer om de manier waarop ging dan dat hij daadwerkelijk gestolen is.

MAar je wilt feiten dat ik hard kan carrien, prima:

http://matchhistory.euw.l...710/34652434?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...871/34652434?tab=overview

om maar als voorbeeld te geven.

En champs die ik in aram leuk vind:

Vele, bijna iedere mage, bijna elke ADC, Nasus(ap op) en nog wel een paar andere.
Mijn ogennnn (2e game) Katarina void en mejas? Geen blue trinkets/scanners, level 14 support geen scanner upgrade? Hoef het niet eens op te zoeken maar kan nu al zien dat het bronze/silver moet zijn :+

Had vandaag trouwens ook zo'n support, bouwt gewoon NOOIT EEN SIGHTSTONE OF SCANNER op support? :( |:( 8)7 en is toch DIAMOND geworden... like sla mij dood ofzo.

@Koekie je hebt gelijk, plat5 is nieuwe silver, maar ik ken ook veel mensen die gewoon door 3/4 man premade dynamic queue zijn geboost en bepaalde champs hebben gespeeld. Kijk naar Graves, Janna, Udyr aan het begin van t season, combineer dat met een 54% winrate voor 3/4/5 man premades... Flikker je de silver guy op de 57% winrate Janna en je wint gigantisch veel games :(
Riot heeft dat echt verpest, gelukkig zijn veel van die mensen weer gestopt want low plat was echt een boosted monkey festijn enkele maanden terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Santee op 09-09-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:35:
Dank je Damien, Door je opmerking over Bronze III heb je een vonk in me los gemaakt om weer ranked te spelen met gevolg dat ik sinds gisteren 2 wins en 1 loss heb.(en een 2e S+ op karma in 1 normal en 1 ranked).
You get triggered way too easy...

/rant on

Voor mijn eigen ervaring van gisteren wederom 2 losses, ben ook eigenlijk wel klaar met de gedachte dat je nog intelligent volk moet verwachten in deze game. Zit je met een premade top en mid en in plaats van combo's te maken zodat ze late game nog iets aan elkaar hebben. Nee hoor, Kennen top en Syndra mid. Mastery level 7 Syndra die vs Ahri binnen no time 0/5 staat. Riot please haal die Mastery onzin uit deze game weg, mensen denken dat als ze een S scoren in deze game op een champ dat ze ook daadwerkelijk goed zijn op de champ in kwestie. Wat een S eigenlijk betekent is dat je gemiddeld genomen minder waardeloos hebt gespeeld dan de rest van de community, maar het is nog steeds S =/= GOED.

Uit ellende maar Nocturne full tank gegaan, wat eigenlijk ook ronduit een slecht idee was achteraf want ik kon hierdoor ook niets killen en als je dan nog eens nul damage Syndra bij je hebt staan die eigenlijk alleen maar bezig is om tank minions in onze fountain te droppen dan ben je weer heel snel klaar.

Wat overigens wel weer opviel is hoe heerlijk toxic silver/gold supports kunnen zijn. Niet in staat om ook maar een andere rol te kunnen spelen maar wel continu commentaar leveren op je gehele team. Een Thresh die van de 20 hooks er 19 weet te missen die met commentaar komt op zijn teammates. Want ja hij is support he. Hij heeft niet die carry role. Hij mag doodgaan he, want dat ligt dan aan zijn ADC.

En de grootste fout die ik maak, continu backup willen geven aan deze zwakzinnige groep mensen, waardoor ik zelf weer met een grijs scherm zit en zij weten te ontkomen waardoor ze schijnbaar ook nog denken dat ZIJ degene zijn die een geweldige game hebben gespeeld.

Na 2 potjes gespeeld te hebben ook maar weer gauw op het kruisje geklikt. Voor je het weet springt het over en moet ik ook iemand hebben om mijn veters te strikken.

/rant off

Fijne game, kan niet wachten tot ze het nog leuker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:50:
[...]

You get triggered way too easy...

/rant on

Voor mijn eigen ervaring van gisteren wederom 2 losses, ben ook eigenlijk wel klaar met de gedachte dat je nog intelligent volk moet verwachten in deze game. Zit je met een premade top en mid en in plaats van combo's te maken zodat ze late game nog iets aan elkaar hebben. Nee hoor, Kennen top en Syndra mid. Mastery level 7 Syndra die vs Ahri binnen no time 0/5 staat. Riot please haal die Mastery onzin uit deze game weg, mensen denken dat als ze een S scoren in deze game op een champ dat ze ook daadwerkelijk goed zijn op de champ in kwestie. Wat een S eigenlijk betekent is dat je gemiddeld genomen minder waardeloos hebt gespeeld dan de rest van de community, maar het is nog steeds S =/= GOED.

Uit ellende maar Nocturne full tank gegaan, wat eigenlijk ook ronduit een slecht idee was achteraf want ik kon hierdoor ook niets killen en als je dan nog eens nul damage Syndra bij je hebt staan die eigenlijk alleen maar bezig is om tank minions in onze fountain te droppen dan ben je weer heel snel klaar.

Wat overigens wel weer opviel is hoe heerlijk toxic silver/gold supports kunnen zijn. Niet in staat om ook maar een andere rol te kunnen spelen maar wel continu commentaar leveren op je gehele team. Een Thresh die van de 20 hooks er 19 weet te missen die met commentaar komt op zijn teammates. Want ja hij is support he. Hij heeft niet die carry role. Hij mag doodgaan he, want dat ligt dan aan zijn ADC.

En de grootste fout die ik maak, continu backup willen geven aan deze zwakzinnige groep mensen, waardoor ik zelf weer met een grijs scherm zit en zij weten te ontkomen waardoor ze schijnbaar ook nog denken dat ZIJ degene zijn die een geweldige game hebben gespeeld.

Na 2 potjes gespeeld te hebben ook maar weer gauw op het kruisje geklikt. Voor je het weet springt het over en moet ik ook iemand hebben om mijn veters te strikken.

/rant off

Fijne game, kan niet wachten tot ze het nog leuker maken.
Meh had net ff dat kleine zetje motivatie nodig, de loss die ik had van me laatste 3 games was ook een whitewash, Riven top die slecht was, een jungle die top campte en voor de rest nergens meer kwam omdat hij in zijn eigen jungle werd gepakt en niemand reageerde omdat we te ver weg waren. daarna flame flame flame, heb ik hem uitendelijk gemute want ik was het zat en hij had verkeerde runes en masteries gepakt voor jax jungle.... jinn en ik (braum) konden ook niks, lang redelijk gelijk kunnen spelen maar wel onder druk maar kata(welke inmiddels al 4/1 staat op tegen karthus en een kill gedoneerd van jax..) komt naar bot roamen en bot is ook verloren, daarna nog wat dingen geprobeerd maar had allemaal geen zin en daardoor een slechte score, ach ja zulke games heb je ook, jammmer op het moment maar op naar de volgende game(wat dus de karma game was waar we op bot aan het roflstompen waren(ashe + karma vs lucian + voli)),

Wat me wel opviel is dat riven enorm in de smaak is de laatste tijd in bronze en hoe slecht mensen er op zijn, 1e game van de 3 nog een goede riven maar blijkbaar een "smurf" en de andere 2 waren slecht, de riven van de 3e game was ook hard aan het verliezen maar wij wonnen harder op bot dus was geen ramp.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:58:
[...]

Wat me wel opviel is dat riven enorm in de smaak is de laatste tijd in bronze en hoe slecht mensen er op zijn, 1e game van de 3 nog een goede riven maar blijkbaar een "smurf" en de andere 2 waren slecht, de riven van de 3e game was ook hard aan het verliezen maar wij wonnen harder op bot dus was geen ramp.
Zolang Riven geen 47% winrate heeft (wat ze heel lang gehad heeft volgens mij) is ze vrij populair.
Laatst nog een Diamond 5 Riven verslagen op top, was geen main en in normals, maar ze speelde Riven vrij goed. Ondanks dat speelde ik Malphite met armor runes, waardoor je op level 1 al 90 armor had. Dat is niet leuk voor Riven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:28:
[...]

Zolang Riven geen 47% winrate heeft (wat ze heel lang gehad heeft volgens mij) is ze vrij populair.
Laatst nog een Diamond 5 Riven verslagen op top, was geen main en in normals, maar ze speelde Riven vrij goed. Ondanks dat speelde ik Malphite met armor runes, waardoor je op level 1 al 90 armor had. Dat is niet leuk voor Riven.
Nee armor vind riven niet leuk.

De rivens die ik had met tegenstander daar tegenover:

riven 1 13/4/x vs een yasuo
riven 2: 3/9/4 vs een gnar
riven 3: 6/7/6 vs kled(welke ze verloor maar uitendelijk door wat late game kills vs hun mid en zo nog een redelijke score).

Riven vind ik een champ waarvan ik zeg, Als je haar goed kan spelen, je matchups kent en hoe je ook veilig moet spelen, ja pak haar maar in bronze, anders blijf er met je tengels van af want enige wat je gaat doen is je gaat feeden, het is zelfs nu op het moment zo erg dat als ik zie dat iemand in ranked riven wil spelen en ik kan bannen dan ban ik liever riven dan een powerpick.

Wat bij die riven 3 game wel grappig was: ik als support karma vs top laner kled, 1 vs 1 -> Karma wint, hij heeft 1 aa kunnen landen en 1 beartrap on a robe dingie en dat was het.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Tja veels champs zijn gewoon niet "gemaakt voor lower elo", lage skill floor, hoge skill cap zoals Riven, Katarina. Blijven ook gewoon de algemene tips om te climben:
-Pick 2 roles, pick voor elke role max 2 champs (als die bijvoorbeeld vaak gebanned wordt) die meta zijn.
-Practice op elke van de 4 champs ~10 games.
-Pick runes/masteries/items builds die in general goed zijn op de champion.
-Adjust je item build aan de game, bijvoorbeeld: je team heeft veel AP en de tegenstander ook --> Abyssal erg goed item op AP champs.
-Pick summoners die sense maken.

Elke keer als ik een gold of lagere game spec zie ik al dit soort onzin: Shaco jungle ghost+smite, ADC bloodthirster first item of mages met deadfire touch die er vrijwel niks aan hebben etc.
Als je daarna zorgt dat je een aantal champs voor een aantal rollen goed kan spelen kan je op naar de basic game mechanics:
-Farming

Als jij in bronze zit en je hebt 200farm als ADC op 21 minuten dan heb je de game gewonnen 9/10.
Dan heb je andere simpele dingen:
-Map awareness
-Dragons
-Warden

Dan zijn er nog super veel andere dingen die je kan leren alleen dat is een hele stap verder:
-Wave control
-Zoning
-Jungle paths van de jungler voorspellen
-Weten wanneer je turret moet pakken
-Weten wanneer je moet groupen
-Weten waar je wanneer moet pushen
-Weten wanneer je baron moet doen

Ik keek een tijdje geleden nog leuke videos waarin allemaal game techniques werden uitgelegd waarin ik een deel ook nog niet kende, zo ook de "trading stance".
Ik gebruikte die soms wel al onbewust, maar nog niet zo bij stil gestaan. Principe is heel simpel, wanneer de enemy een minion wil last hitten loop je naar hem toe en probeer je hem te poken, of dat nou een adc auto is of een Katarina Q maakt niet uit, maar het zorgt ervoor dat hij moet kiezen te traden met jou of voor de minion te gaan en het heeft mij best veel geholpen trades te winnen in lane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Santee schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:17:
Ik keek een tijdje geleden nog leuke videos waarin allemaal game techniques werden uitgelegd waarin ik een deel ook nog niet kende, zo ook de "trading stance".
Ik gebruikte die soms wel al onbewust, maar nog niet zo bij stil gestaan. Principe is heel simpel, wanneer de enemy een minion wil last hitten loop je naar hem toe en probeer je hem te poken, of dat nou een adc auto is of een Katarina Q maakt niet uit, maar het zorgt ervoor dat hij moet kiezen te traden met jou of voor de minion te gaan en het heeft mij best veel geholpen trades te winnen in lane :)
Kleine toevoeging: houd je hier niet te veel mee bezig zolang je nog problemen hebt je eigen farm op een acceptabel niveau te halen. Je zult dan geheid farm gaan missen als je je teveel op dit traden focust. Daarnaast is +/- 15 cs net zoveel waard als een kill, dus stel dat je door bovenstaande inderdaad een kill op de enemy pakt, maar daarnaast wel 30cs achter staat was het dat dus niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:34:
[...]

Kleine toevoeging: houd je hier niet te veel mee bezig zolang je nog problemen hebt je eigen farm op een acceptabel niveau te halen. Je zult dan geheid farm gaan missen als je je teveel op dit traden focust. Daarnaast is +/- 15 cs net zoveel waard als een kill, dus stel dat je door bovenstaande inderdaad een kill op de enemy pakt, maar daarnaast wel 30cs achter staat was het dat dus niet waard.
Je spreekt nu uit eigen ervaring Japie, wat betreft 'trading stance' en het verliezen van 30 cs? :P

Deze 'tactiek' moet je altijd zoveel mogelijk proberen te doen. Zeker in de mid lane, daar waar je doorgaans ranged aa en spells hebt om de enemy laner goed te kunnen bestoken op het moment dat ie een cs wil pakken.

Faker stond er volgens mij ook altijd om bekend, deze tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
JapieTalent schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:34:
[...]

Dat is idd de moeilijkheidsgraad eraan, behalve enemy skillshots dodge, jezelf goed positionen, goed op de map letter en goed leren CSen moet je nu ook nog eens de enemy CS in de gaten gaan houden, wat extra lastig is. Daarom is dit ook niet aan te raden erg op te letten pre platinum, ik ben zelf zelfs diamond 4 geworden zonder hier ooit over na te denken, deed het denk ik wel in lane, maar meer automatisch ofzo als iemand heel obvious naar voren loopt voor een CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:20
Net de groepsindeling voor worlds gezien, maar de EU teams geef ik geen kans. TSM en CLG moeten wel 2e kunnen worden in hun groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:07:
Net de groepsindeling voor worlds gezien, maar de EU teams geef ik geen kans. TSM en CLG moeten wel 2e kunnen worden in hun groep.
Hoezo zou G2 automatisch weinig kans maken tegen CLG? Beiden zouden dat kunnen winnen en 2e kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:20
Mening, daarom staat er 'geef ik'. Als NA en EU teams gemixt waren zou ik de top 4 uit NA ook in de top 4 van die mix verwachten. Ik schat TSM, IMT, CLG en C9 hoger in dan G2.

Maar toen ik dat bericht aan het typen was heb ik wel even getwijfeld tussen CLG en G2, gezien CLG sterker lijkt in Bo5 dan in Bo1.

Natuurlijk kan G2 mij verrassen omdat de competitie in EU natuurlijk gewoon om te janken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gisteren wel iets hilarisch meegemaakt. Ik ging een ranked game spelen. Ik was Zac jungle en het ging eigenlijk wel lekker. In het begin wat leuke ganks gemaakt die een kill of een summoner spell opleverden waarna even later alsnog een kill volgde, objectives gingen mijn kant op (zelfs als ik een smite war moest winnen) en we wonnen als team de game redelijk eenvoudig. Geen geflame, algehele positieve ervaring.

Vervolgens wilde het hele team nog een game samen spelen. Ik denk: prima, ging net ook lekker en als je solo de queue in gaat moet je altijd nog maar afwachten wat je voor teamgenootjes krijgt. Deze game ging iets anders. Blijkbaar (zo bleek achteraf) speelden we tegen 2 smurfs, een Lux mid en een Nidalee jungle. Onze top laner die vorige game domineerde kon nu als Kennen geen potten breken tegen Illaoi, onze mid laner was vrij hard aan het feeden tegen de Lux en onze bot lane was ook behoorlijk aan het verliezen in farm en lane pressure, maar gaf in ieder geval niet al teveel kills weg.

Als jungler had ik het moeilijk: de mid laner ganken resulteerde early niet in kills. Ik ben een keertje heel mooi geoutplayed door een goede flash van de Lux en een gank failde omdat Veigar al zn skillshots miste. Top wel een kill gepakt op Illaoi, maar ondanks dat wist Kennen nog altijd de lane niet te winnen. Bot lane ook een gank geprobeerd, maar Nidalee was alert met een goede countergank waardoor onze ene kill uiteindelijk ook 2 deaths opleverde. Vervolgens ging elke lane om een gank huilen en was het mijn schuld dat Veigar 1/6 stond (vrijwel allemaal solo kills van Lux), dat top de hele tijd gepressured werd en dat bot lane ook aan het verliezen was. Ik heb als een malle geprobeerd zoveel mogelijk te ganken, maar dat had ik beter niet kunnen doen. De ganks leverden weinig op omdat ik te slap was en ondertussen kon Nidalee ongestraft mijn jungle leeghalen. Ik kon haar toch 1v1 niet aan en hulp van mn teammates hoefde ik niet te verwachten.

Al met al: als je wint heb je vrienden. Als het even wat minder loopt komt de toxic nature van de meeste spelers toch weer naar boven. Jammer.

Wat mezelf betreft: in zo'n situatie gewoon je team negeren, goed warden in de eigen jungle om counterjungling te voorkomen en eventueel zelfs een kill op te pakken in de eigen jungle. Zorgen dat je sterk genoeg bent en vervolgens proberen of er wat easy kills op te pakken zijn. Als een kip zonder kop rondrennen en random ganks plaatsen werkt in ieder geval niet, zeker als je teammates niet altijd even goed opletten bij ganks.

edit: De OP is trouwens stuk. De imgur plaatjes bestaan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Je moet je ook beseffen als je als 5 man premade verder gaat dat je heel waarschijnlijk ook tegen een 4/5 man premade speelt, wsl wel vrienden die niet snel tilten samen en voice chat hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
TheBrut3 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
Mening, daarom staat er 'geef ik'. Als NA en EU teams gemixt waren zou ik de top 4 uit NA ook in de top 4 van die mix verwachten. Ik schat TSM, IMT, CLG en C9 hoger in dan G2.
Ja mening, daarom was ik met 'hoezo' benieuwd naar de onderbouwing van die mening.... :)

Het enige NA team dat me echt beter lijkt dan welk EU team ook, is TSM. Zowel qua laners als qua teamplay. IMT vind ik al tijden overhyped, iets wat wel een beetje uitkwam omdat ze niet door de playoffs kwamen. C9 en CLG ogen heel degelijk, maar die lijken me geenszins onverslaanbaar, mede omdat je qua spelers hier minder grote hoogvliegers hebt. Ik zou G2 op vergelijkbaar niveau zetten als CLG/C9.

Maar dat gezegd hebbende, dit jaar lijkt EU mij zwakker dan in menige vorige editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:58:
[...]

Ja mening, daarom was ik met 'hoezo' benieuwd naar de onderbouwing van die mening.... :)

Het enige NA team dat me echt beter lijkt dan welk EU team ook, is TSM. Zowel qua laners als qua teamplay. IMT vind ik al tijden overhyped, iets wat wel een beetje uitkwam omdat ze niet door de playoffs kwamen. C9 en CLG ogen heel degelijk, maar die lijken me geenszins onverslaanbaar, mede omdat je qua spelers hier minder grote hoogvliegers hebt. Ik zou G2 op vergelijkbaar niveau zetten als CLG/C9.

Maar dat gezegd hebbende, dit jaar lijkt EU mij zwakker dan in menige vorige editie.
Denk ook wel dat de NA teams het beter gaan presteren dan de EU teams. enige waar ik wel mee zit is TSM, DE druk op hun schouders is enorm. Alles in NA wordt onderhand op hun gelegd om te presteren.
Nou zijn ze het beste NA team, daar twijfel ik niet over, maar het gaat wel lastig worden. wellicht niet in de groupstage maar wel daarna. verwacht dat CHina en Korea toch wel weer 1 en 2 zijn, waarbij ik alle 3 de korea teams samen met edg in de top 4 verwacht eigenlijk.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:09

Wootlock

Evilution

Zo ik ben weer silver 2 na een periode inactief te zijn geweest.
Kijken of ik de push nog even ga maken naar Gold.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Santee schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:15:
Je moet je ook beseffen als je als 5 man premade verder gaat dat je heel waarschijnlijk ook tegen een 4/5 man premade speelt, wsl wel vrienden die niet snel tilten samen en voice chat hebben :P
Oh dat ik verlies maakt me niet zoveel uit hoor, gewoon een grappig contrast dat iedereen positief en poeslief is zodra het goed gaat, maar als het niet gaat zoals ze willen zoeken ze een zondebok en kan het flamefest beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/51VU0GDSpDYcs9a4rHBTDxKO/full.png

*O* eindelijk na 5 maanden spelen voor het eerst in zilver *O*

Duurde me wel veel langer dan ik had verwacht maar het is gelukt :) Eerste game van de promo's was een los aangezien ik in een 4man premade werd geplaatst. Ik had in champselect gezegd dat ik in mijn promo series naar zilver zat, waarna ze alle 4 zeggen "leuk, dan gaan we trollen!!". Potje ging redelijk goed maar op stipt 20 minuten start mijn team een surrender vote die ik natuurlijk niet kan stoppen want 4 man pre-made -O-

Daarna 3 winstreak en series gewonnen. 1x Teemo 3x volibear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
!GN!T!ON schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:30:
[afbeelding]

*O* eindelijk na 5 maanden spelen voor het eerst in zilver *O*

Duurde me wel veel langer dan ik had verwacht maar het is gelukt :) Eerste game van de promo's was een los aangezien ik in een 4man premade werd geplaatst. Ik had in champselect gezegd dat ik in mijn promo series naar zilver zat, waarna ze alle 4 zeggen "leuk, dan gaan we trollen!!". Potje ging redelijk goed maar op stipt 20 minuten start mijn team een surrender vote die ik natuurlijk niet kan stoppen want 4 man pre-made -O-

Daarna 3 winstreak en series gewonnen. 1x Teemo 3x volibear
Gratz, vanaf nu wordt het alleen nog maar erger, silver V root of all evil })

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Martin0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:53:
[...]

Gratz, vanaf nu wordt het alleen nog maar erger, silver V root of all evil })
|:(
Je bedoeld Gold 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Haha volgens mij maakt t niet uit welke "divisie" 5 je zit, zeker niet tussen bronze en gold.

Alles tussen bronze en gold is ongeveer het zelfde niveau( gold heeft over het algemeen een iets verder ontwikkelde denkwijze en mechenics)

Sorry voor bad english.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Laatst online: 19-09 13:37
Plat 5? En 4 is ook niet veel beter.. Gisteren een riven top die niet lekker ging, mid en bot maar geholpen en tegen riven gezegd dat ie niet zomaar ergens in moet gaan, useless was maar nog wel belangrijk voor 5v5's. Game daardoor nog gewonnen gelukkig omdat ie wel luisterde :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Of platinum 5, of diamond 5 :+

@Martin0
Maakt zeker wel super veel uit, ok toegegeven ik heb zelden zo gelachen als dat ik een vriend van mij in gold5 spec, voor mijn gevoel slaan die games echt helemaal nergens op, maar in zilver 5 maken ze nog 2x zoveel fouten en in bronze 5 invaden ze op de enemy blue buff als die gromp start of kopen ze niet eens een jungle item 8)7
Hangt ook van de speler af, maar er zit wel zeker noemswaardig niveau verschil tussen een paar leagues, er is wel veel overlap though. Gold2/1 spelers zullen over het algemeen wat meer tryhard zijn dan plat5/4 die trollen/nieuwe champs proberen of gewoonweg er weinig spelen. Niveau verschil vanaf plat5 naar plat2 is dan wel weer te merken. Ik weet niet zeker of dit ook geldt vanaf bijvoorbeeld silver 5 naar silver 2 maar ik verwacht het op zich wel.

[ Voor 67% gewijzigd door Santee op 13-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:51:
[...]

Of platinum 5, of diamond 5 :+

@Martin0
Maakt zeker wel super veel uit, ok toegegeven ik heb zelden zo gelachen als dat ik een vriend van mij in gold5 spec, voor mijn gevoel slaan die games echt helemaal nergens op, maar in zilver 5 maken ze nog 2x zoveel fouten en in bronze 5 invaden ze op de enemy blue buff als die gromp start of kopen ze niet eens een jungle item 8)7
Hangt ook van de speler af, maar er zit wel zeker noemswaardig niveau verschil tussen een paar leagues, er is wel veel overlap though. Gold2/1 spelers zullen over het algemeen wat meer tryhard zijn dan plat5/4 die trollen/nieuwe champs proberen of gewoonweg er weinig spelen. Niveau verschil vanaf plat5 naar plat2 is dan wel weer te merken. Ik weet niet zeker of dit ook geldt vanaf bijvoorbeeld silver 5 naar silver 2 maar ik verwacht het op zich wel.
Tuurlijk maar dat is ook wat ik in mijn post aan geef dat gold een iets andere denkwijze heeft en iets verder ontwikkeld zijn maar echt veel grote verschillen tussen gold en bronze zijn er volgens mij niet.
Ik ken redelijk veel gold spelers en die spelen niet veel beter dan ik, ze hebben alleen net dat beetje map awareness meer enzo.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Martin0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:50:
[...]

Tuurlijk maar dat is ook wat ik in mijn post aan geef dat gold een iets andere denkwijze heeft en iets verder ontwikkeld zijn maar echt veel grote verschillen tussen gold en bronze zijn er volgens mij niet.
Ik ken redelijk veel gold spelers en die spelen niet veel beter dan ik, ze hebben alleen net dat beetje map awareness meer enzo.
Als het geen verschil is waarom win je dan niet even 20 games, zit je zo in hoog zilver ;)

Nee even serieus, ik weet echt niet hoe low silvers spelen, heb daar niet meer gespeeld sinds season 3, maar er zijn soms nog best redelijke gold spelers, het verschilt van persoon tot persoon, maar ik geloof weinig van bronze is bijna zelfde gold. Heel veel dingen verbeteren, items builds, runes, masteries, comps, mechanics, map awareness, decision making, al deze dingen improven altijd als je hoger op de ladder komt en zijn nooit ongeveer hetzelfde op verschillende elo, anders waren die mensen wel lagere elo.

Het verschilt uiteraard ook van persoon tot persoon, ik ken mensen rond mijn elo met hele goede mechanics maar die gewoon niet op de map letten of NOOIT warden (jep je kan high plat worden zonder te warden aka een vriend van mij), ikzelf ben meer van de decision making, objectives en rotations. Zo zijn er veel verschillende dingen die belangrijk zijn en mensen verschillen nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Santee schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:28:
[...](jep je kan high plat worden zonder te warden aka een vriend van mij)
Je hebt 'm zeker ernaartoe 'gedragen' :p

Warden blijft bij mij een prioriteit, wat mijn rol ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Yuri771 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:36:
[...]

Je hebt 'm zeker ernaartoe 'gedragen' :p

Warden blijft bij mij een prioriteit, wat mijn rol ook is.
Nope, hij was zelfs diamond S5, hij maint ADC maar hij ward gewoon vrijwel nooit, misschien 2/3 trinkets early ergens en dan haalt hij een blue die hij 1x gebruikt ofzo, ik rage er ook ook altijd op. Ik duo btw bijna nooit met m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Santee schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:28:
ikzelf ben meer van de decision making, objectives en rotations.
Dan behoor je tot een zeer select gezelschap dat hier zowaar oog voor heeft ;)

Het allergrootste probleem in ranked is precies dit: decision making, objectives en rotations.

Feeden enzo blijft altijd een probleem, maar erger nog is dat men over het algemeen gewoonweg niet (tactisch) nadenkt. Ofwel ze kunnen het niet omdat er een steekje los zit in de bovenkamer, ofwel er wordt gewoonweg bewust niet nagedacht, alsof het een normal is waarbij je 'probleemloos' en achteloos risico's kan nemen.

Met name bij junglers is dit een groot probleem. Pathing is vaak om te janken, als ze moeten helpen met tower defense/counterganks zijn ze doodleuk elders aan het jungle farmen, straffen enemy wave pushing onvoldoende af, snappen niet dat bepaalde 1v1 matchups hun speciale aandacht (lees: (counter)ganken!) vereisen, starten vaak een early 23 minuut baron als er ook maar 1 enemy gekilled is (en het dus nog altijd zeer riskant is een baronstart te doen), etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:16:
[...]

Haha volgens mij maakt t niet uit welke "divisie" 5 je zit, zeker niet tussen bronze en gold.

Alles tussen bronze en gold is ongeveer het zelfde niveau( gold heeft over het algemeen een iets verder ontwikkelde denkwijze en mechenics)
Om hier even op toe te voegen.
De individuele verschillen zijn misschien niet zo groot, maar alles bij elkaar wel.

Een Gold 5 tegen een Silver 5 heeft misschien 20 meer farm per 10 minuten.
Lijkt niet veel, maar die Gold 5 speler heeft ook betere item keuzes, betere runes, betere decision making, kan beter traden, betere wave management, meer map awareness, etc.

Alles bij elkaar, is het een best groot verschil. Ik durf te wedden dat menig silver spelers geen Hex drinker rushen op Riven tegen Kennen bijvoorbeeld.

• Santee
Oh god ik kon m'n gold3 games gisteren niet eens dragen, ik snap het niet, deels speel ik minder serieus en veel aggresiever, maar ik had ook 2x een botlane die gewoon "ongelukkige' scores hadden en een team comp tegen mij wat het wat lastig maakte voor Kat (ze hadden Janna, Lissandra bijvoorbeeld), maar god he.
Zelfs als ik fed raakt loopt iedereen zo te kutten, ik moet gewoon altijd typen en pingen om mensen te sturen, ze lopen vrolijk 1v4 de enemy in bij dragon of gaan super unsafe farmen/chasen en raken gecaught xD

Ik weet dat typen niet helpt, maar in die situaties ga ik mij serieus afvragen of die mensen uberhaupt wel nadenken over wat ze doen.. en dat is gold (een was plat), misschien moet ik maar eens een smurf zoeken in low bronze, dan ga ik mij echt helemaal kapot ergeren. Grappige is dat een master/challenger player die naar een diamond 5-3 player kijkt hetelfde denkt :')

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:17
Ik weet dat typen niet helpt, maar in die situaties ga ik mij serieus afvragen of die mensen uberhaupt wel nadenken over wat ze doen..
Zelf speel ik nog niet zo lang en begin dit seizoen ranked dan ook maar een opgestart. Logisch gevolg; bronze I. Wat mij betreft prima, kom lerend wel stukje verder.

Tijdje los gelaten en veel geleerd over de game, tactics, split push etc etc. Heb Mid, Jngl, bot en sup dan ook gewoon onder controle met veel verschillende champs.

Na tijdje Ranked weer opgestart, blijf nu in bronze 3 hangen. Mensen feeden soms zo kinderachtig hard en dan ben je al snel klaar als je met bronze mensen zit, had laatst een garen sup die 0-3 stond na 7 min en ging vervolgens onze Riven op top maar lastig vallen als "sup". Uiteraard verlies ik mijn lane tegen een twitch enorm snel. Jungler heeft niets door.

Ik heb geen idee hoe ik uit deze ellende kan komen en denk maar dat ik het met rust laat tot next season...

• Xanthian
DennisM6 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:07:
[...]

Zelf speel ik nog niet zo lang en begin dit seizoen ranked dan ook maar een opgestart. Logisch gevolg; bronze I. Wat mij betreft prima, kom lerend wel stukje verder.

Tijdje los gelaten en veel geleerd over de game, tactics, split push etc etc. Heb Mid, Jngl, bot en sup dan ook gewoon onder controle met veel verschillende champs.

Na tijdje Ranked weer opgestart, blijf nu in bronze 3 hangen. Mensen feeden soms zo kinderachtig hard en dan ben je al snel klaar als je met bronze mensen zit, had laatst een garen sup die 0-3 stond na 7 min en ging vervolgens onze Riven op top maar lastig vallen als "sup". Uiteraard verlies ik mijn lane tegen een twitch enorm snel. Jungler heeft niets door.

Ik heb geen idee hoe ik uit deze ellende kan komen en denk maar dat ik het met rust laat tot next season...
Paar puntjes en tips

In elke elo wordt er gefeed, getrolled of gethrowed.
In bronze, silver, gold, plat, etc. Allemaal.
Dus let niet zo op je team en maak je er niet druk over.

Maak je liever druk over je eigen CS, je eigen plays en de tactieken die je gebruikt.
Kijk wat youtube filmpjes, kijk wat guides en probeer je kennis een beetje bij te werken.

Nog een paar algemene tips low elo

Kies een champion die later gewoon heel goed is.
Zo iemand als Jinx, Twitch, Miss Fortune, Jax, Warwick, Zac of Wukong.
Daarnaast moet je gaan focussen op 2 rollen, bijvoorbeeld jungle/top en kies voor elke lane 2 champions. En blijf die spelen zolang je het leuk vind.

Ik zie altijd mensen maar wijzen naar hun team en klagen. Terwijl je daar juist niks aan kan veranderen.
Je kan beter naar jezelf kijken en daar de verbetering zoeken. En probeer plezier in het spel te hebben zonder dat je telkens naar je team gaat kijken.

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:07:
[...]

Paar puntjes en tips

In elke elo wordt er gefeed, getrolled of gethrowed.
In bronze, silver, gold, plat, etc. Allemaal.
Dus let niet zo op je team en maak je er niet druk over.

Maak je liever druk over je eigen CS, je eigen plays en de tactieken die je gebruikt.
Kijk wat youtube filmpjes, kijk wat guides en probeer je kennis een beetje bij te werken.

Nog een paar algemene tips low elo

Kies een champion die later gewoon heel goed is.
Zo iemand als Jinx, Twitch, Miss Fortune, Jax, Warwick, Zac of Wukong.
Daarnaast moet je gaan focussen op 2 rollen, bijvoorbeeld jungle/top en kies voor elke lane 2 champions. En blijf die spelen zolang je het leuk vind.

Ik zie altijd mensen maar wijzen naar hun team en klagen. Terwijl je daar juist niks aan kan veranderen.
Je kan beter naar jezelf kijken en daar de verbetering zoeken. En probeer plezier in het spel te hebben zonder dat je telkens naar je team gaat kijken.
Hoewel ik het idee van kijken naar lategame champs wel aardig vind, doe het niet altijd. Zeker niet vs een early game teamcomp, want in soloqueue zie je 9 van de 10x niet die lategame omdat je teammates inmiddels al zoveel gefeed hebben dat er ook voor jou lategame niets meer te halen valt. Sta je vs een Yasuo, Master Yi, Katarina, Twitch, Bard en verlies je het nog hard omdat ondanks dat het squishies zijn ze inmiddels halverwege de game zo'n beetje allemaal 5-0 staan.

• Koekiemonsterr
Mag ik even ongegeneerd opscheppen, en het proberen te 'maskeren' als advies van algemeen nut? :+

De laatste tijd lock in voor mid steeds vaker Xerath in.
Serieus, ga die champ spelen.

De laatste 7 ranked games waren allemaal wins met een totale KDA van 8.5. Inmiddels zit me totale winrate van alle Xerath games op 70%.

Het is wel een champ die je moet liggen, en het is niet je doorsnee skirmish/burst AP mid, maar oh wat kun je vreselijk effectief en hard uithalen met hem.

Het is helemaal geen moeilijke champ om onder de knie te krijgen, dus je kan er vrij snel mee uit de voeten. En men kan er doorgaans niet heel goed tegen spelen. Bovendien zijn er maar weinig echt slechte matchups. Zed, Yasuo, Ahri. Dat is het wel zo'n beetje.

• Damien
Koekiemonsterr schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:51:
Mag ik even ongegeneerd opscheppen, en het proberen te 'maskeren' als advies van algemeen nut? :+

De laatste tijd lock in voor mid steeds vaker Xerath in.
Serieus, ga die champ spelen.

De laatste 7 ranked games waren allemaal wins met een totale KDA van 8.5. Inmiddels zit me totale winrate van alle Xerath games op 70%.

Het is wel een champ die je moet liggen, en het is niet je doorsnee skirmish/burst AP mid, maar oh wat kun je vreselijk effectief en hard uithalen met hem.

Het is helemaal geen moeilijke champ om onder de knie te krijgen, dus je kan er vrij snel mee uit de voeten. En men kan er doorgaans niet heel goed tegen spelen. Bovendien zijn er maar weinig echt slechte matchups. Zed, Yasuo, Ahri. Dat is het wel zo'n beetje.
Ik ben meer van de Ahri pick. Maar wat ik laatst ook vrij effectief vond (niet voor mijzelf overigens) was Vel'koz. En gisteren de fout gemaakt om Cassio niet te bannen en het helaas moeten voelen...

• Koekiemonsterr
Trouwens wel weer typisch hoe ze nu op de PBE de Kogmaw rework in feite voor 90% aan het terugdraaien zijn. Nou ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald....

Ik begreep al helemaal niets van die rework. Kogmaw zat in season 5 in een prima positie, maar nee, het moest weer allemaal extremer, dus hoppa overboord met die AS cap en welcome minigun Kogmaw!

Die generfte ult is helaas nog steeds hetzelfde (oh wat zijn ze bang voor AP Kog mid) maar zijn Q en W worden weer redelijk in ere hersteld. Dat betekent weer % max hp dmg en vergrote aa range op zijn W.

In principe zal dat wel weer betekenen dat de oude Triforce + Botrk build weer terug zal komen.
Damien schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:01:
[...]

Ik ben meer van de Ahri pick. Maar wat ik laatst ook vrij effectief vond (niet voor mijzelf overigens) was Vel'koz. En gisteren de fout gemaakt om Cassio niet te bannen en het helaas moeten voelen...
Ja alledrie prima picks.

Ahri vind ik soms iets te langzaam op gang komen, maar haar enorme mobility en range maakt veel goed.

Velkoz is ook mega sterk ja. Beetje vergelijkbaar met Xerath in zekere zin, omdat ze beiden het vooral moeten hebben van range en een goede frontlinie. Al heeft Velkoz meer burst in huis.

Cassio is ook erg goed nu. Stond ik daar laatst met LB tegenover die cobra. Hoppa, op juiste moment cast ze haar W, ik kan niet flashen/W gebruiken, ze gooit er ult overheen, paar kaar Q + E en weg was LB....

[ Voor 28% gewijzigd door Koekiemonsterr op 15-09-2016 13:19 ]

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:08:

[...]

Ja alledrie prima picks.

Ahri vind ik soms iets te langzaam op gang komen, maar haar enorme mobility en range maakt veel goed.

Velkoz is ook mega sterk ja. Beetje vergelijkbaar met Xerath in zekere zin, omdat ze beiden het vooral moeten hebben van range en een goede frontlinie. Al heeft Velkoz meer burst in huis.

Cassio is ook erg goed nu. Stond ik daar laatst met LB tegenover die cobra. Hoppa, op juiste moment cast ze haar W, ik kan niet flashen/W gebruiken, ze gooit er ult overheen, paar kaar Q + E en weg was LB....
Cassiopeia tegen Riven op top is ook zo´n leuk voorbeeld. Riven kan geen Q en E meer gebruiken. Blijft een riskante matchup, maar een Cassio die goed speelt kan een Riven helemaal inmaken.

Ahri is een champion die een goeie support met CC nodig heeft of iemand met Burst. Support Vel´Koz voldoet daarin, maar ook Jax, Nidalee of Shaco is daar erg goed in. Ahri in haar eentje kan niet altijd zoveel doen, zeker als het 1v2 wordt of tijdens teamfights.

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:09:
[...]

Cassiopeia tegen Riven op top is ook zo´n leuk voorbeeld. Riven kan geen Q en E meer gebruiken. Blijft een riskante matchup, maar een Cassio die goed speelt kan een Riven helemaal inmaken.

Ahri is een champion die een goeie support met CC nodig heeft of iemand met Burst. Support Vel´Koz voldoet daarin, maar ook Jax, Nidalee of Shaco is daar erg goed in. Ahri in haar eentje kan niet altijd zoveel doen, zeker als het 1v2 wordt of tijdens teamfights.
Ik gebruik Ahri ook puur voor haar utility. Een goed gelande charm en vervolgens de aandacht trekken van het enemy team levert vaak genoeg zoveel verwarring dat de rest van mijn team het enemy team weet af te maken. Late game afhankelijk van hoe dive heavy het enemy team is, zal ik dan ook in de buurt van mijn ADC staan om zo een eventuele Lee/Rengar te charmen zodat de ADC weg kan komen en alsnog nuttig kan zijn tijdens de fight.

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:07:
[...]
Ik zie altijd mensen maar wijzen naar hun team en klagen.
Tja, dat heeft ook wel een reden: 9/10 games worden simpelweg verloren doordat gebooste idiote de win op een presenteerblaadje aan het enemy team aanbieden.

Zelden word je verslagen doordat je gewoon op waarde wordt geklopt. Wat niet wegneemt dat je enkel naar jezelf kan kijken ja, maar die spreuk kennen we nou onderhand wel :)
DennisM6 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:07:
Je kan net zo goed gewoon doorgaan, voor zover de frustratie-factor niet al te groot is ;)

Qua ranking voor volgend seizoen maakt het toch niet veel uit, ranked blijft toch altijd een enorme grind door al die sukkels die games heel vaak verzieken, en door verder te spelen word je zelf ook beter en krijg je meer ervaring (altijd goed voor volgend seizoen).

Wat Xanthian zei klopt wel voor wat betreft jezelf te richten op 2 lanes/rollen.

Als je supp, adc, mid en jungle goed kan met voldoende champs per rol zoals je zelf zegt, dan zou ik - blijft wel heel persoonlijk - meteen voor mid en jungle kiezen.

Ik zou in Bronze echt niet op bot lane afhankelijk willen zijn van zo'n oen naast me. Als je een aantal champs op mid en jungle goed kan spelen dan kun je daar zeker in bronze veel makkelijker impact mee hebben imo.

Als je als jungler goed oplet wat er in het veld en op minimap gebeurt, nadenkt over je pathing en waar je het beste z.s.m. kan gaan ganken, en snel reageert op wat er om je heen gebeurt, kan je als jungler in bronze behoorlijk wat impact hebben. Al was het maar omdat men in bronze toch niet veel ward, lanes pusht zonder na te denken, etc.

Welke champs speel je allemaal voor jungle en mid? En doe je al aan smart casten?

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:17
Je kan net zo goed gewoon doorgaan, voor zover de frustratie-factor niet al te groot is ;)
Ja als ik de meeste zo hoor misschien wel t beste.

Speel nu voornamelijk al Mid en Jungle, zo queue ik ook altijd ;). Mid speel ik Veigar, ziggs en Brand het meeste. Kan ook goed uit de voeten met Corki.

Jungle eigenlijk alleen Xin, bij ban een Olaf of evt. teemo.

Gebruik quickcast, dus zonder enkele incidactor of wat dan ook. Werkt gewoon t snelste voor mij.

• Koekiemonsterr
DennisM6 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:27:
[...]
Jungle eigenlijk alleen Xin, bij ban een Olaf of evt. teemo.

Gebruik quickcast, dus zonder enkele incidactor of wat dan ook. Werkt gewoon t snelste voor mij.
Jungle teemo? :) Nou ja, met een beetje doordacht junglen kan het met menig champion, maar Teemo is natuurlijk geenszins ideaal.

Waar is Volibear in dit rijtje? Vrij makkelijke champ, prima ganks, tanky bouwen en toch veel dmg doen. Past qua stijl en rol ook prima bij Xin en Olaf.

Ja ok, quickcast of smartcast is hetzelfde geloof ik.

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 16:41
Koekiemonsterr schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:38:
[...]
Waar is Volibear in dit rijtje? Vrij makkelijke champ, prima ganks, tanky bouwen en toch veel dmg doen. Past qua stijl en rol ook prima bij Xin en Olaf.
QFT <3 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:38:
[...]

Gek is dat. Echt een typische champ die ik zou spelen, Volibear. Tanky, redelijke initiate, redelijke damage, geen al te lastige mechanics en mogelijk om met hem te carryen op lage ranks. Maar ik bak er geen reet van met die champion ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Vicarious schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:54:
[...]

Gek is dat. Echt een typische champ die ik zou spelen, Volibear. Tanky, redelijke initiate, redelijke damage, geen al te lastige mechanics en mogelijk om met hem te carryen op lage ranks. Maar ik bak er geen reet van met die champion ;( .
Voli is inderdaad een goede en makkelijke champ voor in de jungle, adviseer hem niet op support in ieder geval. Speelde 1 van me laatste ranked games tegenover een voli support, naast 1 of 2 flips in botlane heeft hij niks toegevoegd aan de game.

Botlane is inderdaad een lastige lane omdat je afhankelijk bent van of een support of een ADC, echter ben jij goed in je rol kan jij een slechte adc/support door de game ene carrien, naar mijn mening is dit makkelijker als support zijnde dan ADC zijnde gezien je als support(afhankelijk van welke champ ofcourse) vaak in combinatie met Damage + cc een kill of 2 voorleggen aan de ADC en als je goed ward en op tijd pingt dan kan je ook goed defencief spelen emt een slechte ADC.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:54:
[...]

Je bakt er sowieso weinig van als je hem nooit speelt :P Kom Voli niet eens tegen in je resultaten :+

Denk dat niet zozeer met de champ te maken heeft maar eerder met je eigen team en enemy team. Voli heeft natuurlijk geen Amumu-achtige jump in huis; het blijft ietwat voorspelbaar en kitebaar. Als je toevallig paar keer team treft dat daar goed mee kan omgaan, dan kan het lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:35:
[...]

Je bakt er sowieso weinig van als je hem nooit speelt :P Kom Voli niet eens tegen in je resultaten :+

Denk dat niet zozeer met de champ te maken heeft maar eerder met je eigen team en enemy team. Voli heeft natuurlijk geen Amumu-achtige jump in huis; het blijft ietwat voorspelbaar en kitebaar. Als je toevallig paar keer team treft dat daar goed mee kan omgaan, dan kan het lastig worden.
Neuh.. heb hem in het verleden een paar keer geprobeerd en heb het daarna maar opgegeven. Heb sowieso niet genoeg tijd om veel te spelen om een enorme champ pool op te bouwen, dus als ik er niet redelijk mee overweg kan raak ik die champ nooit meer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Nou 7 keer is scheepsrecht, zo blijkt: promo #7 naar Plat 5 op de smurf dan eindelijk eens succesvol.

Zat zowaar een keer mee met de teammates, al was ik met Zac jungle ook wel aardig op dreef.

Had 1st blood op enemy top Kayle te pakken. Onze top Ekko deed aardig mee met de gank, Kayle eigenlijk al vogel voor kat, maar gaat dan serieus met 10% hp toch nog even flashen (nog niet onder tower) terwijl ik bewust mijn E jump had bewaard voor haar flash...Dank u Kayle, je was toch al 100% dood maar die flash pakken we ook nog graag mee. Daarna konden Ekko en ik die Kayle helemaal slopen tot iets van 0/12 eindscore. Easy win. Verbazingwekkend weer hoe groot dat niveau verschil in een doorsnee game kan zijn. Ook altijd fijn dat enemy jungler (Lee) niet doorheeft dat een lvl 3 top (counter)gank meestal wel erg handig is.
Vicarious schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:21:
[...]

Neuh.. heb hem in het verleden een paar keer geprobeerd en heb het daarna maar opgegeven. Heb sowieso niet genoeg tijd om veel te spelen om een enorme champ pool op te bouwen, dus als ik er niet redelijk mee overweg kan raak ik die champ nooit meer aan :+
Hoe kan je nou niet overweg met Voli? :+ Zou zeggen, geef de teddybear nog een kans _/-\o_

• Shadow771
in promo naar gold hier. op hoop van zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Yuri771 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:25:
in promo naar gold hier. op hoop van zegen.
good luck bro.

Ik zit alweer bijna in me promo's naar zilver. nadat ik een aardige winstreak had waardoor ik van bronze 3 naar bronze 1 ging zit ik inmiddels al weer op een record van 4-1 in bronze 1 en heb nu 92 LP

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Martin0 schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:38:
[...]

good luck bro.

Ik zit alweer bijna in me promo's naar zilver. nadat ik een aardige winstreak had waardoor ik van bronze 3 naar bronze 1 ging zit ik inmiddels al weer op een record van 4-1 in bronze 1 en heb nu 92 LP
Good luck.

In mijn promo's gelijk 3 matches verloren omdat ik elke keer weer wat met mn team was.

In 1 van de games: Onze top kiest kata vs Jax. Tijdens de game feeden en roepen dat hij mid wou spelen. We spelen ranked.. ff serieus??

En in een andere: Jungler wou met adc switchen in champselect en zegt heel overtuigend dat hij kan carryen. Jungler zegt met vertrouwen toe dat hij zal switchen.. BIG mistake.. 0/11 Jihn... Geen enkele communicatie tijdens de game. Elke battle leek wel 4vs5. GG....

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
Ik heb de OP gerepareerd en tevens voorzien van een broodnodige update. :)

Mochten er nog streamers en/of sites outdated of toegevoegd moeten worden hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

One for all spelen en dan speel je ADC zyra, dan wordt door de tegenstander geflamed dat het een blabla pick is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hebben we nog een Worlds Pick'em groepje van Tweakers? Zo ja, kan ik daarbij aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Vicarious schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:56:
Hebben we nog een Worlds Pick'em groepje van Tweakers? Zo ja, kan ik daarbij aansluiten?
Pick'em is individueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Jammer dat Monte niet is uitgenodigd voor het casten van World's. Maar schijnbaar aangeven dat je gaat stoppen met het casten van League of Legends om je op Overwatch te focussen en kritiek leveren op Dhr Marc 'Tryndamere' Merrill is genoeg reden om je geen waardig afscheid te gunnen.

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de community zo verrot is als je als bedrijf nog niet eens een volwassen president/CMO hebt. De heer Merrill heeft ze nu al zo vaak laten leiden door persoonlijke meningen dat je je moet afvragen of je Riot uberhaupt nog ooit serieus kunt nemen als bedrijf.

Enkele voorbeelden:

Je kunt een community niet veranderen, door zelf het slechte voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damien schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:04:
Jammer dat Monte niet is uitgenodigd voor het casten van World's. Maar schijnbaar aangeven dat je gaat stoppen met het casten van League of Legends om je op Overwatch te focussen en kritiek leveren op Dhr Marc 'Tryndamere' Merrill is genoeg reden om je geen waardig afscheid te gunnen.

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de community zo verrot is als je als bedrijf nog niet eens een volwassen president/CMO hebt. De heer Merrill heeft ze nu al zo vaak laten leiden door persoonlijke meningen dat je je moet afvragen of je Riot uberhaupt nog ooit serieus kunt nemen als bedrijf.
Je kunt een community niet veranderen, door zelf het slechte voorbeeld te geven.
QFT

Dat Monte niet zou worden uitgenodigd voor Worlds kon je op voorhand al vergif op innemen helaas. Vorig jaar was ie er trouwens ook al niet.

Hij is verreweg de meest interessante caster en met de meeste kennis van de LCK....hoe kun je die nou weglaten en ons opschepen met Krepo en andere domme blijhoofden. Deficio is zéér positieve uitzondering overigens.

Maar ja, onafhankelijke kritische geesten, hoe goed en geliefd ze ook zijn, zijn voor die domoren van Rito meteen ongewenst. En nu krijgen we alle tweederangs inhouse-commentaarslaafjes en de derderangs Krepo 8)7

Mede door hoezeer Rito halve 'slaven' maakt van zijn casters, zijn Deman en Joe Miller al jaren geleden afgehaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-09-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:40:
[...]

QFT

Dat Monte niet zou worden uitgenodigd voor Worlds kon je op voorhand al vergif op innemen helaas. Vorig jaar was ie er trouwens ook al niet.

Hij is verreweg de meest interessante caster en met de meeste kennis van de LCK....hoe kun je die nou weglaten en ons opschepen met Krepo en andere domme blijhoofden.

Maar ja, onafhankelijke kritische geesten, hoe goed en geliefd ze ook zijn, zijn voor die domoren van Rito meteen ongewenst. En nu krijgen we alle tweederangs inhouse-commentaarslaafjes en de derderangs Krepo 8)7

Mede door hoezeer Rito halve 'slaven' maakt van zijn casters, zijn Deman en Joe Miller al jaren geleden afgehaakt.
crapo is inderdaad geen goede caster, de helft van zijn comentaar gaat over LOTR of GOT.
een keer is leuk, de hele tijd niet.
Monty is inderdaad een van de beste zo niet de beste caster welke riot heeft.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je naar Leaderboards gaat kun je een eigen Leaderboard createn met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Martin0 schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:19:
[...]

crapo is inderdaad geen goede caster, de helft van zijn comentaar gaat over LOTR of GOT.
een keer is leuk, de hele tijd niet.
Monty is inderdaad een van de beste zo niet de beste caster welke riot heeft.
Monte werkt niet voor Riot, heeft er volgens mij ook nooit gewerkt (wel ingehuurd als caster op internationale events)

Vind het zelf ook een gemis dat zowel DOA als Monte er niet bij zijn, in mijn ogen toch het beste duo wat er is.
Maar ach we hebben altijd nog Kobe en Phreak O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Kan Master Yi geen buff krijgen? Misschien niet direct Master Yi zelf, maar meer een item die hem early game helpt. Zo iets als een jungle item met attack speed en critical hit chance. Of een buff voor Blade of the Ruined King.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:40:
Kan Master Yi geen buff krijgen? Misschien niet direct Master Yi zelf, maar meer een item die hem early game helpt. Zo iets als een jungle item met attack speed en critical hit chance. Of een buff voor Blade of the Ruined King.
Heeft yi niet laatst een nerf gekregen omdat Tank yi enorm overpowered was?
Yi heeft in mijn optiek geen buff nodig. Late game is hij al gevaarlijk genoeg, afhankelijk van hoe je hem bouwt. Old skool yi met gigaveel crit en AS en hij 1 shot je adc en mid in 1 poging.(als is dit ook wel een beetje generft de laatste tijd.)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:08:
[...]

Heeft yi niet laatst een nerf gekregen omdat Tank yi enorm overpowered was?
Yi heeft in mijn optiek geen buff nodig. Late game is hij al gevaarlijk genoeg, afhankelijk van hoe je hem bouwt. Old skool yi met gigaveel crit en AS en hij 1 shot je adc en mid in 1 poging.(als is dit ook wel een beetje generft de laatste tijd.)
Dat is alweer eventjes geleden, maar hij heeft wel (teveel) nerfs gehad.

1) Devourer is weggehaald, dit was veel beter dan blood-razor.
2) Ultimate duration 3 seconder korter, 10 seconden langere cooldown
3) Zijn E doet scaled nu met bonus AD i.p.v. Base AD
4) Hextech Gunblade is generfed, geen on-hit meer.
5) Rageblade is generfed
6) Blade of the Ruined king is generfed, al sinds preseason.

Een beetje compensatie ergens mag wel, van mij.
Yi heeft niet veel nodig, maar ergens een buff zou wel fijn zijn.

Yi's early game is gewoon een ramp. Voornamelijk vanwege die 3 seconden kortere duration op zijn ultimate. Dit merk je als je een kill wilt oppakken op level 6.

Hoewel Crit Master Yi erg sterk kan zijn heeft het twee grote nadelen
Je bent ongelooflijk squishy. Teamfighten is zeer riskant en héél vaak ben je al dood voordat je iets kan doen. Alleen 1 op 1 zul je bijna alles winnen, maar dat kan pas na 2 of 3 items.

En dan heb je tweede probleem, je early game is gewoon slecht. Je hebt farm en kills nodig, maar die zijn lastig te halen. Voordat je Infinite Edge bouwt heb je al je jungle item nodig zonder enchant en boots. Dat is ruim bijna 100 gold.

Kortom, als je met crit Yi ook maar een klein beetje achter staat, heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:49:
[...]

5) Rageblade is generfed

Yi's early game is gewoon een ramp. Voornamelijk vanwege die 3 seconden kortere duration op zijn ultimate. Dit merk je als je een kill wilt oppakken op level 6.

Je bent ongelooflijk squishy. Teamfighten is zeer riskant en héél vaak ben je al dood voordat je iets kan doen. Alleen 1 op 1 zul je bijna alles winnen, maar dat kan pas na 2 of 3 items.

En dan heb je tweede probleem, je early game is gewoon slecht. Je hebt farm en kills nodig, maar die zijn lastig te halen. Voordat je Infinite Edge bouwt heb je al je jungle item nodig zonder enchant en boots. Dat is ruim bijna 100 gold.

Kortom, als je met crit Yi ook maar een klein beetje achter staat, heb je een probleem.
Ik speel te weinig(lees geen) master yi om hier volledig een oordeel over te doen maar de laatste keer dat ik tegen hem speelde kon hij doen en laten wat hij wilde.
Wellicht dat een kleine buff hem wel gerechtigheid geeft.
Ik persoonlijk zie de laatste tijd veel meer problemen met Riven, Ze is vrij populair maar mensen kunnen niet met haar overweg en gaan dan feeden, dit tot op dit punt dat als ik mag bannen dat ik Riven ban om zo mijn team te beschermen.

Laatste tijd ben ik wel wat "rare" picks tegen gekomen.

Kyle jungle -> Dit werkte verrassend genoeg erg goed als deze Kyle vrij snel fed was.
yorrick jungle -> deze game werdt geremaked.
Cho jungle -> niet geheel verassend maar je ziet het niet vaak.

PS. Zit inmiddels alweer in me promo's naar silver nadat ik gisteren een roflstomp had in ranked: wij hadden 11 towers, hun hadden er 0

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:49:
[...]

5) Rageblade is generfed

Laat hem maar mooi zoals hij nu is. Het hoort ook High Risk -> High Reward te zijn. Zou nergens op slaan om hem ook nog eens te gaan buffen. Assassins horen skillbased te zijn, ik vind 1 Yasuo in de game voldoende.

Ze mogen hem buffen, mits zijn Q een skillshot wordt. Laten we dan eens kijken hoeveel goede Yi's er zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 20-09-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:35:
[...]

Laat hem maar mooi zoals hij nu is. Het hoort ook High Risk -> High Reward te zijn. Zou nergens op slaan om hem ook nog eens te gaan buffen. Assassins horen skillbased te zijn, ik vind 1 Yasuo in de game voldoende.

Ze mogen hem buffen, mits zijn Q een skillshot wordt. Laten we dan eens kijken hoeveel goede Yi's er zijn.
Ik zou niet weten hoe je er een skillshot van wilt maken maar ik ga ervan uit dat het dan een soort van fiora lunge zal worden.

Yasuo zijn passive maakt ook wel een beetje waarom Yasuo aardig sterk is, dit in combinatie met de passive van zijn ult(als hij deze raakt).
Is inderdaad best sterk, maar hebben ze yasuo geen nerf gegeven laatste patch of een paar daarvoor? -> ff snel laatste patchnotes bekeken:

General
BASE ATTACK SPEED .658 ⇒ .670
ATTACK SPEED GROWTH STAT 3.2% ⇒ 2.5%
R - Last Breath
DEEP BREATHING Bonus Armor Penetration now only applies to Yasuo’s critical strikes
BUGFIX Fixed a bug that allowed Yasuo to get an extra basic attack when casting Last Breath

[ Voor 16% gewijzigd door Martin0 op 20-09-2016 12:07 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:06:
[...]

Ik zou niet weten hoe je er een skillshot van wilt maken maar ik ga ervan uit dat het dan een soort van fiora lunge zal worden.

Yasuo zijn passive maakt ook wel een beetje waarom Yasuo aardig sterk is, dit in combinatie met de passive van zijn ult(als hij deze raakt).
Is inderdaad best sterk, maar hebben ze yasuo geen nerf gegeven laatste patch of een paar daarvoor? -> ff snel laatste patchnotes bekeken:

General
BASE ATTACK SPEED .658 ⇒ .670
ATTACK SPEED GROWTH STAT 3.2% ⇒ 2.5%
R - Last Breath
DEEP BREATHING Bonus Armor Penetration now only applies to Yasuo’s critical strikes
BUGFIX Fixed a bug that allowed Yasuo to get an extra basic attack when casting Last Breath
Hmm, hmm, maar met 50% crit zit je al op die bonus Armor Pen, dit zorgde er alleen maar voor dat mensen niet full tank gingen. Oftewel zoals je Yasuo hoorde te spelen. Alsnog is zijn gehele kit veelste sterk.

Yi's Q een skillshot? Simpel, kijk naar Veigar, in dezelfde trend kan Yi's Q gaan werken. Ipv point and click. Sowieso een magere vorm van champ creation. Annie, Irelia, Renekton en Evelynn zijn nog meer van zulke voorbeelden. Point and click heeft niets met skill te maken, op misschien het punt van timing van je skills na, maar voor de rest is het vrij kansloos en kan iedereen en zijn moeder het uitvoeren. Kan ook niet wachten op de rework van Irelia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:14:
[...]

Hmm, hmm, maar met 50% crit zit je al op die bonus Armor Pen, dit zorgde er alleen maar voor dat mensen niet full tank gingen. Oftewel zoals je Yasuo hoorde te spelen. Alsnog is zijn gehele kit veelste sterk.

Yi's Q een skillshot? Simpel, kijk naar Veigar, in dezelfde trend kan Yi's Q gaan werken. Ipv point and click. Sowieso een magere vorm van champ creation. Annie, Irelia, Renekton en Evelynn zijn nog meer van zulke voorbeelden. Point and click heeft niets met skill te maken, op misschien het punt van timing van je skills na, maar voor de rest is het vrij kansloos en kan iedereen en zijn moeder het uitvoeren. Kan ook niet wachten op de rework van Irelia.
hmm, Veigar zijn Q is wel een totaal andere skill dan wat de Q van Yi doet(in de zin van Veigar gooit een projectiel en Yi springt zelf), Maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn inderdaad, stuur t op naar riot :P

Irelia, love her or hate her, ze is een champ met een lastige kit om te balanceren.
Iedere patchnote komt ze wel terug als er een item te sterk voor haar is geworden of te zwak.

Ben wel benieuwd wat ze met haar gaan doen, Als ze maar niet zo OP gaat worden als dat Fiora was toen ze een rework had gekregen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:14:
[...]

Zo iets als veigar's Q kan best werken. Tenminste, zolang het maar een gapcloser blijft en dat hij abilities ermee kan ontwijken. Want Yi gebruikt zijn Q niet voor de damage tenzij in de jungle.

De Alpha Strike kan dan een range hebben van max 700 en alles wat in zijn pad staat raken, max 5 targets o.i.d. Als zo iets al zou gebeuren kan Yi opeens ook over muurtjes heen dashen. Dan heb je geen buff meer nodig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:24:
[...]

Zo iets als veigar's Q kan best werken. Tenminste, zolang het maar een gapcloser blijft en dat hij abilities ermee kan ontwijken. Want Yi gebruikt zijn Q niet voor de damage tenzij in de jungle.

De Alpha Strike kan dan een range hebben van max 700 en alles wat in zijn pad staat raken, max 5 targets o.i.d. Als zo iets al zou gebeuren kan Yi opeens ook over muurtjes heen dashen. Dan heb je geen buff meer nodig. _/-\o_
Met hitbox als die van Corki's ult moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Er mag wat mij betreft wel wat meer moeilijkheidsgraad aangebracht worden. Hetzelfde overigens voor Akali met haar Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:16:
[...]

Met hitbox als die van Corki's ult moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Er mag wat mij betreft wel wat meer moeilijkheidsgraad aangebracht worden. Hetzelfde overigens voor Akali met haar Q.
Teveel DOTA gespeeld damien?
Ben met je eens dat er te veel point en click skills zijn, echter vind ik dat er ook wel wat moeten blijven, Maokai zijn E bvb, die mag van mij best point en click blijven.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:42:
[...]

Teveel DOTA gespeeld damien?
Ben met je eens dat er te veel point en click skills zijn, echter vind ik dat er ook wel wat moeten blijven, Maokai zijn E bvb, die mag van mij best point en click blijven.
Nee hoor, ben zelf mechanisch bagger slecht in deze game. Dus het zou voor mij een doodsteek zijn als alles omgezet wordt naar skillshots. Maar persoonlijk zou het niet slecht voor de game zijn, plus het zou de community wat uitdunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Elke champ de 'Xerath-behandeling': elke ability een skillshot :D
Damien schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:44:
[...]
Maar persoonlijk zou het niet slecht voor de game zijn, plus het zou de community wat uitdunnen.
Yup, zou best goede ontwikkeling zijn.

Komt nog wat bij: een skillshot raken is domweg iets bevredigender. Een Annie Q pointclick kunnen we allemaal wel, maar toch veel leuker om skillshots te raken? :) Uiteraard leent niet alles zich hiervoor, maar in zijn algemeenheid zou het de game ook simpelweg iets leuker maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 20-09-2016 16:57 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JAAAAAAAAAA en laten we dan van auto-attacks ook skillshots maken! Toch belachelijk dat als ik een auto-attack met Annie doe dat hij altijd raakt, zelfs als de tegenstander opzij stapt! Dan homet ie er gewoon naartoe! Hoe makkelijk wil je het spel maken!

Persoonlijk ben ik toch meer voor een goede balans tussen skillshots en point-and-click. Uit range blijven van een point-and-click maakt het lanen toch ook weer een stukje uitdagender.

Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste