Tja veels champs zijn gewoon niet "gemaakt voor lower elo", lage skill floor, hoge skill cap zoals Riven, Katarina. Blijven ook gewoon de algemene tips om te climben:
-Pick 2 roles, pick voor elke role max 2 champs (als die bijvoorbeeld vaak gebanned wordt) die meta zijn.
-Practice op elke van de 4 champs ~10 games.
-Pick runes/masteries/items builds die in general goed zijn op de champion.
-Adjust je item build aan de game, bijvoorbeeld: je team heeft veel AP en de tegenstander ook --> Abyssal erg goed item op AP champs.
-Pick summoners die sense maken.
Elke keer als ik een gold of lagere game spec zie ik al dit soort onzin: Shaco jungle ghost+smite, ADC bloodthirster first item of mages met deadfire touch die er vrijwel niks aan hebben etc.
Als je daarna zorgt dat je een aantal champs voor een aantal rollen goed kan spelen kan je op naar de basic game mechanics:
-Farming
Als jij in bronze zit en je hebt 200farm als ADC op 21 minuten dan heb je de game gewonnen 9/10.
Dan heb je andere simpele dingen:
-Map awareness
-Dragons
-Warden
Dan zijn er nog super veel andere dingen die je kan leren alleen dat is een hele stap verder:
-Wave control
-Zoning
-Jungle paths van de jungler voorspellen
-Weten wanneer je turret moet pakken
-Weten wanneer je moet groupen
-Weten waar je wanneer moet pushen
-Weten wanneer je baron moet doen
Ik keek een tijdje geleden nog leuke videos waarin allemaal game techniques werden uitgelegd waarin ik een deel ook nog niet kende, zo ook de "trading stance".
Ik gebruikte die soms wel al onbewust, maar nog niet zo bij stil gestaan. Principe is heel simpel, wanneer de enemy een minion wil last hitten loop je naar hem toe en probeer je hem te poken, of dat nou een adc auto is of een Katarina Q maakt niet uit, maar het zorgt ervoor dat hij moet kiezen te traden met jou of voor de minion te gaan en het heeft mij best veel geholpen trades te winnen in lane