Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Fnatic heeft het idd erg beroerd gedaan afgelopen weekend, had niet verwacht dat ze zo diep zouden zinken. Ook G2 is aan het inkakken, en de oude 'sub top' teams zijn ook niet echt goed bezig. En dat komt volgens mij niet omdat het niveau van de overige teams hoger ligt dan voorheen.

Gelukkig doet TSM het wel goed, daardoor nu 4-0-0 in Fantasy LCS :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25
Grumpmeister schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:47:
Fnatic heeft het idd erg beroerd gedaan afgelopen weekend, had niet verwacht dat ze zo diep zouden zinken. Ook G2 is aan het inkakken, en de oude 'sub top' teams zijn ook niet echt goed bezig. En dat komt volgens mij niet omdat het niveau van de overige teams hoger ligt dan voorheen.
Het is beiden inderdaad. De bottom en sub top in EU LCS zijn beter dan voorheen, terwijl de 'top' niet meer zo dominant is.

Het is bijna de Eredivisie: pakweg 10 jaar geleden kreeg elke een middenmotor of degradatiekandidaat enorm pak op hun broek van PSV/Ajax/Feyenoord. Hoe anders is dat nu al enkele jaren....

Fnatic vind ik bij vlagen ook enorm amateuristisch draften. En hun skills alleen zijn niet meer genoeg om het dan alsnog klaar te kunnen spelen. Als ze ergens steken laten vallen krijgen ze het moeilijk, tegen wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Binnenkort een nieuwe PC, dus misschien toch maar weer een keer kijken. Vond het wel leuk om gewoon met vrienden tegen AI te spelen. Geen 6 jaar oude koters die lopen te bleren, maar gewoon genieten van de randomheid.
En zeker geen hoog niveau, we deden niet aan lanepicking, gewoon spelen wat we wilden.

Maar ja, tijd weg gegaan, geen groep meer om mee te gamen, maakt het toch lastig, dus niet meer gespeeld.

Afgelopen week ziet mijn vrouw een knuffel (Teemo Easter skin), koopt hem. En elke keer als ik hem zie denk ik toch weer "fuck, ik wil weer spelen!". Dus binnenkort samen gaan we beetje aanklooien :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alvast gefeliciteerd Martin0, ik verwacht niet dat deze achterstand in te halen is voor me. M'n ongeslagen stand, wat doe je :(

Splyce heeft boven verwachting goed gepresteerd iig. MrRallez erg ondermaats deze week. Jammer maar helaas.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08-10 14:50
Grumpmeister schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:49:
Alvast gefeliciteerd Martin0, ik verwacht niet dat deze achterstand in te halen is voor me. M'n ongeslagen stand, wat doe je :(

Splyce heeft boven verwachting goed gepresteerd iig. MrRallez erg ondermaats deze week. Jammer maar helaas.
Name my squad loser squad, win as 2nd best team of the week, profit XD

Precies zoals je het verteld, splyce heeft deze week mij de win opgeleverd ondanks dat ik vooraf gedacht had dat ik totaal kansloos zou zijn.

Ik heb iets gemist denk ik, sinds wanneer is impact bij C9? laatste keer dat ik hem gezien heb was hij nog bij TIP

[ Voor 9% gewijzigd door Martin0 op 11-07-2016 09:55 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Wat een verkeerde keuze toch wel niet kan opleveren. Bij Riot weggaan omdat je niet wilt verhuizen aangezien je (ex-)vriendin (ook een CSGO caster) haar werk in Cologne heeft en vervolgens na wat bedenkelijke optredens en beledigingen aan het adres van de gevestigde orde van de CSGO caster wereld om alleen nog gebruikt te worden om voor lul te zetten.

Ik heb het hierbij over Deman, van één van de meest gewaardeerde casters binnen de LoL-community tot caster van een racing game.

En daar deed Thorin nog even een schepje bovenop:

[Video: https://clips.twitch.tv/esl_csgo/DeadCrocodilePanicBasket]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damien schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:11:
Wat een verkeerde keuze toch wel niet kan opleveren. Bij Riot weggaan omdat je niet wilt verhuizen aangezien je (ex-)vriendin (ook een CSGO caster) haar werk in Cologne heeft en vervolgens na wat bedenkelijke optredens en beledigingen aan het adres van de gevestigde orde van de CSGO caster wereld om alleen nog gebruikt te worden om voor lul te zetten.

Ik heb het hierbij over Deman, van één van de meest gewaardeerde casters binnen de LoL-community tot caster van een racing game.

[video]
Als Riot slim is dan halen ze hem z.s.m. terug. Gebeurt natuurlijk niet....

I.p.v. echt goede/leuke casters zoals Deman worden we nu al tijden opgezadeld met de onuitstaanbare Krepo of dat geforceerde geschreeuw van een altijd angstig kijkende en verder kleurloze Piratechnics. In NA hebben ze met Riv en Phreak wel gewoon goede en karaktervolle play by play casters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo.. weer even gespeeld

Coop vs AI, de middelste stap.

Ik merk dat ik Sona nog steeds awesome vind. De heals zijn goed, en de ultimate kan je echt goede setups mee maken (even alles stunnen en de champion kan ze clearen)

Soraka wordt door iedereen als geweldig gezien, en dat zal ook zeker wel. Maar ik kan nog niet echt omgaan met haar health regen tov het healen. Ik merk dat ik nog teveel health riks neem, waardoor ik easy targets wordt :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:25:
[...]

I.p.v. echt goede/leuke casters zoals Deman worden we nu al tijden opgezadeld met de onuitstaanbare Krepo of dat geforceerde geschreeuw van een altijd angstig kijkende en verder kleurloze Piratechnics. In NA hebben ze met Riv en Phreak wel gewoon goede en karaktervolle play by play casters...
Het probleem echter is, dat er wat kwaad bloed zit tussen Riot en Deman. Met name het "geintje" wat hij heeft uitgehaald door e-mails te lekken richting Richard Lewis (die overigens ook zeer "handig" zijn sources niet had ge-edit) heeft niet een positieve uitwerking gehad.

Dus ik vrees dat het er voor Deman eigenlijk wel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

Wootlock

Evilution

Damien schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:11:

[video]
Ik keek idd naar ESL en ik meende Deman te horen bij een of andere random racegame.
Dat is nu bevestigd iig.
Jammer dat hij destijds bij Riot is weggegaan door een beetje dom te zijn.
Joe Miller + Deman blijft nog steeds een van mijn favo caster duo's.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
corset schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:41:
Zo.. weer even gespeeld

Coop vs AI, de middelste stap.

Ik merk dat ik Sona nog steeds awesome vind. De heals zijn goed, en de ultimate kan je echt goede setups mee maken (even alles stunnen en de champion kan ze clearen)

Soraka wordt door iedereen als geweldig gezien, en dat zal ook zeker wel. Maar ik kan nog niet echt omgaan met haar health regen tov het healen. Ik merk dat ik nog teveel health riks neem, waardoor ik easy targets wordt :-(
Je mag natuurlijk niet vergeten dat de Q van soraka ook een vrij stevige health regen geeft als je enemies hit. In lane verbruik ik bijna geen pots of mijn adc moet skillshots links en rechts liggen eten.

Het grote verschil van sona vs soraka is voor mij ook de ult. Soraka kan cross-map plays maken met clutch heals, dat ga je met sona nooit niet kunnen doen. Als je een goed team hebt, kunnen ze beide een teamfight omdraaien, maar daar vind ik sona dan weer iets gemakkelijker. Sona kan dan ook weel wombo-combo doen met een hoop andere teamgenoten, dus plays zie je vaker uit die kant.

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:25:
[...]

Krepo is geen play-by-play caster, bedoel je Quickshot? Quickshot vond ik altijd heel vervelend maar hij heeft zich naar mijn idee aardig verbeterd en ik erger me al een stuk minder aan hem. Het is nog maar de vraag of Deman hetzelfde niveau kan neerzetten als je hem terughaalt. Ongemerkt is het productieniveau van LoL matches redelijk rap omhoog gegaan. Vergelijk een match van nu maar eens met een LCS game uit de beginperiode, dat is een wereld van verschil.

Daarnaast is er natuurlijk een vertrouwensbreuk ontstaan tussen Deman en Riot vanwege dat verhaal wat Damien toelichtte. De kans dat hij terugkomt acht ik ook daarom wel erg klein.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Krepo is geen play-by-play caster, bedoel je Quickshot? Quickshot vond ik altijd heel vervelend maar hij heeft zich naar mijn idee aardig verbeterd en ik erger me al een stuk minder aan hem. Het is nog maar de vraag of Deman hetzelfde niveau kan neerzetten als je hem terughaalt. Ongemerkt is het productieniveau van LoL matches redelijk rap omhoog gegaan. Vergelijk een match van nu maar eens met een LCS game uit de beginperiode, dat is een wereld van verschil.

Daarnaast is er natuurlijk een vertrouwensbreuk ontstaan tussen Deman en Riot vanwege dat verhaal wat Damien toelichtte. De kans dat hij terugkomt acht ik ook daarom wel erg klein.
Deman haalt op zijn sloffen het 'niveau' van Quickshot of Krepo.

Quickshot is nog altijd zeer braaf, vlak, voorspelbaar. Het is niks wat de matches leuker maakt. Geen character, weinig origineel of echt humoristisch. Dat is wat casters als Deman en MonteCristo zo aantrekkelijk maakt en matches die zij casten daarmee automatisch ook leuker maakt. Ze spreken zich uit, dollen op een leuke manier, klinken niet zo gemaakt zoals Piratechnics of Quickshot. Al is dit alles natuurlijk wel wat subjectief.

Ja ik weet wel dat Deman een play by play caster is en Krepo een color caster, maar om nou te zeggen dat die laatstgenoemde veel kleur geeft aan de matches 8)7 Erger soort dan Krepo bestaat niet....Na de 1000e Game of Thrones/Lord of the Rings/Braveheart referentie of de zoveelste spraakwaterval aan woorden (wat Deficio met de helft van de woorden twee keer sneller en duidelijker uiteen kan zetten) kan ik dat niet meer uitstaan.

Gaat me niet zozeer om het verschil tussen de twee verschillende soorten casters, gaat erom dat we al tijden met de B-garnituur zitten opgescheept terwijl Deman en Joe Miller er in feite toch ook hadden kunnen zitten, alle akkefietjes e.d. even daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:38
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:27:
[...]

Quickshot is nog altijd zeer braaf, vlak, voorspelbaar. Het is niks wat de matches leuker maakt. Geen character, weinig origineel of echt humoristisch. Dat is wat casters als Deman en MonteCristo zo aantrekkelijk maakt en matches die zij casten daarmee automatisch ook leuker maakt. Ze spreken zich uit, dollen op een leuke manier, klinken niet zo gemaakt zoals Piratechnics of Quickshot. Al is dit alles natuurlijk wel wat subjectief.
Het is inderdaad ontzettend subjectief. Ik kijk zelf niet heel veel, maar ben wel blij dat het hele flauwe geouwehoer wat minder is geworden, dit past namelijk niet bij de groei en professionalisering die ze nastreven.
Als je als esports serieus genomen wilt worden (en die intentie is er gezien het feit dat je er in Amerika tegenwoordig zelfs een werkvisa voor kan krijgen), dan moet je daar ook je best voor doen en naar handelen. Wat dat betreft vind ik het wel prima dat de grootste onderbroekenlol er wel af is, dat zie je bij voetbal, NBA of NFL ook niet.

Nu kijk ik sowieso geen EU LCS, maar wat betreft Krepo: hij zit er nu toch al een seizoen of wat en zal blijkbaar ook wel wat goed doen? Ze laten hem toch niet voor niets zitten? Neem aan dat ze in die rollen ook wel doorselecteren als de kwaliteit echt bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Het is inderdaad ontzettend subjectief. Ik kijk zelf niet heel veel, maar ben wel blij dat het hele flauwe geouwehoer wat minder is geworden, dit past namelijk niet bij de groei en professionalisering die ze nastreven.
Als je als esports serieus genomen wilt worden (en die intentie is er gezien het feit dat je er in Amerika tegenwoordig zelfs een werkvisa voor kan krijgen), dan moet je daar ook je best voor doen en naar handelen. Wat dat betreft vind ik het wel prima dat de grootste onderbroekenlol er wel af is, dat zie je bij voetbal, NBA of NFL ook niet.

Nu kijk ik sowieso geen EU LCS, maar wat betreft Krepo: hij zit er nu toch al een seizoen of wat en zal blijkbaar ook wel wat goed doen? Ze laten hem toch niet voor niets zitten? Neem aan dat ze in die rollen ook wel doorselecteren als de kwaliteit echt bagger is.
Nou vind ik het huidige voetbal commentaar op de TV ook niet om aan te horen. Enkele voorbeelden: "Zij maken verwachtingen waar, die er niet waren...", "Als België nu scoort dan hebben ze gewonnen... (stand 0-0)", "Bij een normale keeper had ie in het doel gegaan, maarja er staat een lange keeper"...

En dat wordt er nog voor betaald ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Nou vind ik het huidige voetbal commentaar op de TV ook niet om aan te horen. Enkele voorbeelden: "Zij maken verwachtingen waar, die er niet waren...", "Als België nu scoort dan hebben ze gewonnen... (stand 0-0)", "Bij een normale keeper had ie in het doel gegaan, maarja er staat een lange keeper"...

En dat wordt er nog voor betaald ook...
In Nederland op TV niet, daar zit een stel dooie mussen commentaar te geven. Hoewel ik Sierd de Vos nog wel enigszins kan waarderen. Alleen jammer dat hij een typetje speelt. Maar pak eens Amerikaans, Engels (en wellicht ook Frans/Spaans/Italiaans, maar dat versta ik zelf niet goed genoeg), dat is wel degelijk leuk om te volgen zonder onwijs flauwe grappen/zinspelingen die er voorheen bij LCS wel waren.

In Nederland zijn naar mijn mening overigens wel leuke commentatoren, maar die zitten bij de radio. Volg het voetbal op een zondagmiddag maar eens via de radio: dikke kans dat studio sport een grote anti-climax gaat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 12-07-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:52:
[...]

In Nederland op TV niet, daar zit een stel dooie mussen commentaar te geven. Hoewel ik Sierd de Vos nog wel enigszins kan waarderen. Alleen jammer dat hij een typetje speelt. Maar pak eens Amerikaans, Engels (en wellicht ook Frans/Spaans/Italiaans, maar dat versta ik zelf niet goed genoeg), dat is wel degelijk leuk om te volgen zonder onwijs flauwe grappen/zinspelingen die er voorheen bij LCS wel waren.

In Nederland zijn naar mijn mening overigens wel leuke commentatoren, maar die zitten bij de radio. Volg het voetbal op een zondagmiddag maar eens via de radio: dikke kans dat studio sport een grote anti-climax gaat zijn.
Offtopic:

Punt blijft echter wel dat dat meer te maken heeft met het aspect dat je zelf niet met de wedstrijd meekijkt. Ik heb voor de grap in het verleden wel eens een draak van een wedstrijd zitten kijken met de radio aan en ja dan klinkt het een stuk leuker dan dat je het zelf op het veld ziet.

En qua taal, tja het is maar wat je moedertaal is natuurlijk. Neem Koreaanse casters vs onze LCS casters, puur omdat je het niet verstaat klinkt het een stuk meer sfeervol, echter betwijfel ik het zodra je de Koreaanse taal machtig bent.

Ik heb afgelopen weekend genoten van enkele CSGO casters, omdat ze de game casten op de manier zoals je hem ook zag. Ik denk ook dat dat juist de kracht was van het team Joe Miller en Deman, je totaal meeslepen in een game alsof je hem zelf op dat moment aan het spelen bent. Iets wat ik teveel heb gemist bij de casters die vervolgens het stokje overnamen. Deficio aardige gast, enorm veel kennis, maar zoals hij de game analyseert is het alsof ik naar mijzelf zit te luisteren terwijl ik een game voor mij zie voltrekken. (niet dat ik dezelfde kennis heb, maar ik zou het op dezelfde neutrale manier casten).

Krepo heeft nog eens het nadeel dat hij icm een te groot ego voor te lichte prestaties denkt grappig te moeten zijn tijdens het casten. En nogmaals hebben we die analyses echt nodig? Nee, want we zijn 6 jaar verder en nog geen hond weet hoe hij daadwerkelijk een game moet spelen. Het is nog steeds jongens we pakken 5 champs vs 5 andere champs en we kijken wel waar het schip strand, terwijl we ondertussen even iedereen in ons team afbranden want die weet niet wat hij aan het doen is.

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar mensen die je meetrekken in het geheel, een Quickshot, Rivington, Deman, Joe Miller. De rest hoeft wat mij betreft niet meer aan te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Offtopic:

Punt blijft echter wel dat dat meer te maken heeft met het aspect dat je zelf niet met de wedstrijd meekijkt. Ik heb voor de grap in het verleden wel eens een draak van een wedstrijd zitten kijken met de radio aan en ja dan klinkt het een stuk leuker dan dat je het zelf op het veld ziet.
Eens, maar ik heb altijd het idee dat die commentatoren op de radio net wat meer moeite doen om het over te brengen, terwijl de commentator op tv automatisch minder moeite doet/hoeft te doen, omdat je zelf mee kan kijken.
Damien schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:55:
[...]
Mijn voorkeur blijft uitgaan naar mensen die je meetrekken in het geheel, een Quickshot, Rivington, Deman, Joe Miller. De rest hoeft wat mij betreft niet meer aan te schuiven.
Het een hoeft het ander toch ook niet uit sluiten?

Edit: wat zijn eigenlijk de meningen hier over de nieuwe LCS opzet met best of?
Is dit in de praktijk net zo positief als in theorie?

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 12-07-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:18:
[...]
Het een hoeft het ander toch ook niet uit sluiten?
Het is een kracht van een commentator, je hebt het wel of je hebt het simpelweg niet. Het is niet iets wat je even aanleert zonder dat het gespeeld overkomt. Ik denk dat als Deficio op deze manier zou beginnen te casten, dan prik je er zo doorheen dat het gespeeld is, hetzelfde geldt eigenlijk voor Krepo.

Talent is uniek en niet aan te leren. En eigenlijk in videospelletjes heeft analyseren weinig tot geen meerwaarde voor de neutrale kijker. Zoals ik al eerder zei, als men daadwerkelijk hier iets mee deed, zouden de games in soloqueue van een aanzienlijk hoger niveau zijn. In CSGO proberen ze het ook, maar daar denk je na verloop van tijd ook, jongens stop er gewoon mee, je praat echt puur om de tijd op te vullen.

Laat ik het zo stellen, men gelooft eerder dat de hardware die een pro-speler gebruikt het verschil maakt dan de denkwijze die gehanteerd wordt in een game. De achterliggende gedachte achter een tactische zet.

Om nog verder te gaan. Welke tactische analyse heb jij recentelijk gebruikt in je League games die je puur vanuit LCS hebt geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna alle casters van de EU LCS zijn niet om aan te horen.
Deficio is de enige topcaster met top analyses en al de rest is gewoonweg irritant.

-> Krepo praat te snel en probeert maar zoveel mogelijk te lullen in 1 zin. Hij gebruikt ook dikwijls dezelfde woorden zoals "telegraphed" die op den duur ook beginnen te vervelen.
-> Quickshot valt nog mee tegenover vroeger maar je hoort meteen dat die gozer er geen bal van kent (het is nu wel een color caster maar toch).
-> Piratechnics en Pulse zijn nog het ergste. Ze proberen veel te hard, om een game te hypen door veel lawaai te maken en luider te roepen.

Deman & Joe waren het gouden duo.

De casters die mij het meest bekoren momenteel:
NA -> Phreak, Jatt, Kobe en die ene kerel die de analyst desk host is ook heel goed (ff ze naam vergeten).
EU -> Deficio
KR -> MonteCristo & DoA
CN/SEA -> Die gozer met ze bril die ook op MSI en Worlds heeft gecast (ook ze naam vergeten) en ClementChu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Het is een kracht van een commentator, je hebt het wel of je hebt het simpelweg niet. Het is niet iets wat je even aanleert zonder dat het gespeeld overkomt. Ik denk dat als Deficio op deze manier zou beginnen te casten, dan prik je er zo doorheen dat het gespeeld is, hetzelfde geldt eigenlijk voor Krepo.

Talent is uniek en niet aan te leren. En eigenlijk in videospelletjes heeft analyseren weinig tot geen meerwaarde voor de neutrale kijker. Zoals ik al eerder zei, als men daadwerkelijk hier iets mee deed, zouden de games in soloqueue van een aanzienlijk hoger niveau zijn. In CSGO proberen ze het ook, maar daar denk je na verloop van tijd ook, jongens stop er gewoon mee, je praat echt puur om de tijd op te vullen.

Laat ik het zo stellen, men gelooft eerder dat de hardware die een pro-speler gebruikt het verschil maakt dan de denkwijze die gehanteerd wordt in een game. De achterliggende gedachte achter een tactische zet.

Om nog verder te gaan. Welke tactische analyse heb jij recentelijk gebruikt in je League games die je puur vanuit LCS hebt geleerd?
Eens, maar eerlijk gezegd vind ik dat dit ook op gaat voor voetbal. Al dat gelul er om heen, en ruim de helft kan ik zelf na een wedstrijd ook wel invullen. En als ik dan zie wie er tegenwoordig allemaal al als analist bij mogen zitten, zoals bijvoorbeeld bij het EK, dan had ik daar ook niet misstaan.

Wat betreft die tactische analyse: dat doet geen hond, zoals je zelf ook al aangeeft. Ik kijk het voor de lol en zit niet bepaald met een kladblaadje mee te pennen welke buildpaths ze vs welke matchup gebruiken. Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat, op een zeldzame enkeling na, niemand dat doet. Natuurlijk probeer ik wel wat dingetjes mee te nemen zoals ward placement etc, maar dat zijn dusdanig kleine dingen dat ik er in mijn games geen (of weinig) verschil van ga merken. Gelukkig is dat ook geen noodzaak aangezien ik mijn geld met andere dingen verdien en het spelen van games 'gewoon' vermaak is. Ik ben fanatiek genoeg om elk potje te willen winnen, en vind het erg vervelend wanneer dat niet lukt, maar ga niet 4 avonden in de week studeren hoe ik beter kan worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 12-07-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:33:
[...]

Eens, maar eerlijk gezegd vind ik dat dit ook op gaat voor voetbal. Al dat gelul er om heen, en ruim de helft kan ik zelf na een wedstrijd ook wel invullen. En als ik dan zie wie er tegenwoordig allemaal al als analist bij mogen zitten, zoals bijvoorbeeld bij het EK, dan had ik daar ook niet misstaan.

Wat betreft die tactische analyse: dat doet geen hond, zoals je zelf ook al aangeeft. Ik kijk het voor de lol en zit niet bepaald met een kladblaadje mee te pennen welke buildpaths ze vs welke matchup gebruiken. Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat, op een zeldzame enkeling na, niemand dat doet. Natuurlijk probeer ik wel wat dingetjes mee te nemen zoals ward placement etc, maar dat zijn dusdanig kleine dingen dat ik er in mijn games geen (of weinig) verschil van ga merken. Gelukkig is dat ook geen noodzaak aangezien ik mijn geld met andere dingen verdien en het spelen van games 'gewoon' vermaak is. Ik ben fanatiek genoeg om elk potje te willen winnen, en vind het erg vervelend wanneer dat niet lukt, maar ga niet 4 avonden in de week studeren hoe ik beter kan worden :)
De vergelijking van voetbal ergens hierboven is eerlijk gezegd zelfs een zéér slechte en lachwekkende vergelijking.

Weet niet hoe het zit voor NL maar in Belgie zijn ze zo goed als allemaal gewoon slecht. Ik luister nog liever naar Piratechnics dan een Frank Raes die voor de zoveelste keer een "anecdote" gaat vertellen over hoe de oom van speler X, half zweeds is, half russisch en tegelijkertijd een bedrijf in de metaalindustrie heeft.
Ik herinner me een match van het WK 2 jaar geleden waar hij letterlijk 5 minuten over een "strontvlieg" bezig was die voor hem vloog. Dat is dan 20 jaar ervaring als commentator...

CS Go heeft nog de beste casts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Kikis joined Fnatic, Gamsu eruit.

Werd wel eens tijd voor een Gamsu exit. Duidelijk de zwakste in het team, met name omdat ie enkel tanks kan spelen en dus niet meegaat met de meta.

Kikis speelt daarentegen wel een hele range aan top champs. Zo hoort het ook als pro player.... Precies wat Fnatic nodig heeft.

Uiteraard draait men er in de officiële statement weer heerlijk omheen; altijd moeilijk om eens te zeggen waar het op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:15
Dan moeten ze misschien opletten dat Spirit ook niet gaat. Ondanks dat ze minder goed zijn zie ik ze wel hetzelfde als Huni en Reignover, die zie ik ook niet zomaar zonder elkaar spelen met hetzelfde succes. Kikis staat mij overigens als persoon niet echt aan, als speler vond ik hem bij UOL in de jungle vaak leuk om te zien met wat redelijk unieke picks. Maar daar stond dat gehele team overigens wel om bekend.

Wat betreft casten/commentaar, je kan ook je geluid uit zetten natuurlijk :+ Ik erger mezelf er vrij weinig aan, zeker vergeleken met voetbal of Formule 1. Die Olav Mol zit er echt mega vaak langs, ziet dingen niet of mist dingen. Dat zie ik bij de LCS een stuk minder! Misschien is dat ook omdat ze met 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 00:54:
Kikis joined Fnatic, Gamsu eruit.

Werd wel eens tijd voor een Gamsu exit. Duidelijk de zwakste in het team, met name omdat ie enkel tanks kan spelen en dus niet meegaat met de meta.

Kikis speelt daarentegen wel een hele range aan top champs. Zo hoort het ook als pro player.... Precies wat Fnatic nodig heeft.

Uiteraard draait men er in de officiële statement weer heerlijk omheen; altijd moeilijk om eens te zeggen waar het op staat.
Als Kikis al als een upgrade wordt beschouwd voor toplane, dan kun je stellen dat het talent op is in Europa. Geinige jungler, zwakke toplaner. Zie ook niet hoe dit een meerwaarde gaat zijn voor Fnatic in welke vorm dan ook.

Fnatic heeft een dominante toplaner nodig die ervoor zorgt dat niet alle druk bij Febiven ligt om de plays te maken. Zodat Rekkles maar 1 taak heeft en dat is opruimen tijdens teamfights.

Had nog steeds liever een type Darien/Cabochard/Odoamne gezien bij Fnatic, maar goed zal financieel wel niet haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister een heerlijk potje gespeeld

Ik -> Nami
Bot -> Lux

We stemden de abilities lekker op elkaar af, ik zorgde voor goede setups voor kills. Heerlijk was het. Misschien dat ik toch Nami ga halen, speelt wel erg leuk.

Kleine irritatie overigens:

Bij "Select your champion" kan je niet sorteren op role zoals Support. Vooral voor nieuwere spelers is dat erg lastig merk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Offtopic: Heren Topic Starters, Wellicht de TS even nakijken, Hij is een beetje "naar de kloten".

Ontopic: Kikis is voor fnatic wel een soort van upgrade, Kikis heeft een bredere selectie van champions enige wat het wel is hoe gaat zijn synergy zijn met de rest van het team, en dan voornamelijk Spirit, want Kikis zit natuurlijk wel op het plekje van zijn maatje.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damien schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:33:
[...]
Als Kikis al als een upgrade wordt beschouwd voor toplane, dan kun je stellen dat het talent op is in Europa. Geinige jungler, zwakke toplaner. Zie ook niet hoe dit een meerwaarde gaat zijn voor Fnatic in welke vorm dan ook.
Kikis is an sich ook geen wereldschokkende top laner by any means....maar het is een verbetering in vergelijking met Gamsu, simpelweg omdat Kikis een stuk meer top lane champs speelt dan Gamsu.

Kijk nog maar eens wat games terug van Gamsu. Hij speelt bijna uitsluitend tanks als Gragas, Shen, Gnar, Maokai, Olaf. Hij weigert mee te gaan met meta carry top lane champs als Irelia of Fiora. En dat was wel een kwetsbaar punt bij Fnatic. Leidde meerdere keren tot unfavorable top lane matchups en slechte Fnatic drafts. Komt te weinig druk vanaf de top lane met enkel die tank picks; dat zou nu in theorie kunnen veranderen. Al snap ik net helemaal waarom ze niet gewoon Werlyb een kans geven, maar dat lijkt nu een soort sub-situatie te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja het lijkt mij inderdaad weinig zinvol om een sub te hebben en die zelfs niet in te zetten als de ander hopeloos faalt. En inderdaad, Kikis is bepaald geen fantastische top laner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Kikis is an sich ook geen wereldschokkende top laner by any means....maar het is een verbetering in vergelijking met Gamsu, simpelweg omdat Kikis een stuk meer top lane champs speelt dan Gamsu.

Kijk nog maar eens wat games terug van Gamsu. Hij speelt bijna uitsluitend tanks als Gragas, Shen, Gnar, Maokai, Olaf. Hij weigert mee te gaan met meta carry top lane champs als Irelia of Fiora. En dat was wel een kwetsbaar punt bij Fnatic. Leidde meerdere keren tot unfavorable top lane matchups en slechte Fnatic drafts. Komt te weinig druk vanaf de top lane met enkel die tank picks; dat zou nu in theorie kunnen veranderen. Al snap ik net helemaal waarom ze niet gewoon Werlyb een kans geven, maar dat lijkt nu een soort sub-situatie te worden.
Waarschijnlijk omdat werlyb op hun 2e team mee speelt ofzo en ze daar geen sub voor hebben en kikis wordt over het algemeen hoger in geschat dan werlyb, dus ik snap de keuze wel.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
LOL, Teemo top lane pick in de LCK match numero 2 tussen CJ en LZ

Was een missclick, een last minute Tristana moest het worden maar ineens was het Teemo met 0 secs to pick....

Ze kregen geen remake van de draft, dus na client troubles moest CJ tijdens de tweede poging tot een draft weer verplicht Teemo picken.

Moet je dat gezicht van die dude van CJ zien, en een paar secs erna de hilariteit bij LZ: :D

YouTube: LCK Summer - Week 8 Day 4: CJ vs. LZ (OGN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
spoiler:
Zo die FNC - H2K game, Kikis samen met Spirit hebben even H2K in hun hemd gezet.!!

Hmm De tweakers fantasy league begint leuk te worden, vanaf 3 tot plek 8 kan iedereen nog van plek wisselen.

[ Voor 35% gewijzigd door Martin0 op 18-07-2016 11:22 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

TSM _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Haha ik ben blij dat ik de kans kreeg om biofrost op te pakken, brengt mij gemiddeld toch 70 punten per weekend binnen :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
corset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:37:
Bij "Select your champion" kan je niet sorteren op role zoals Support. Vooral voor nieuwere spelers is dat erg lastig merk ik :+
Je kan in de filter voor champions toch gewoon "support" of "marksman" intypen? Wellicht niet zo intuïtief maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Razr schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:15:
[...]

Je kan in de filter voor champions toch gewoon "support" of "marksman" intypen? Wellicht niet zo intuïtief maar het werkt wel.
werkt dat ook? cool! weer iets geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
spoiler:
Ik verbaas me soms over het niveau van de zwakke teams in de LCS... Ik keek even bij de eerste match Echo Fox vs TSM op het moment dat Echo Fox nog voor stond. 5 team members van EF tegen iets van 4 van TSM, maar EF allemaal op of onder half health terwijl TSM nog bijna allemaal max zijn.
In plaats van dat ze recallen en hun winst nemen gaan ze achter die gasten aan rennen, en verbazingwekkend genoeg draait TSM om en blaast ze op... Dat had ik nou nooit verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Skyclad schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 05:13:
spoiler:
Ik verbaas me soms over het niveau van de zwakke teams in de LCS... Ik keek even bij de eerste match Echo Fox vs TSM op het moment dat Echo Fox nog voor stond. 5 team members van EF tegen iets van 4 van TSM, maar EF allemaal op of onder half health terwijl TSM nog bijna allemaal max zijn.
In plaats van dat ze recallen en hun winst nemen gaan ze achter die gasten aan rennen, en verbazingwekkend genoeg draait TSM om en blaast ze op... Dat had ik nou nooit verwacht!
TSM staat ook met kop en schouder boven de rest van de teams in de NALCS.
Ze hebben het nog niet echt moeilijk gehad. Vind op immortals na heel de NALCS beetje medicore deze split.
Het wordt een beetje zoals de EULCS; 2 goede teams en de rest is gewoon ruk en daar zal ik ook de matches niet van kijken (verklaard ook de lage viewers altijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Wootlock schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:12:
[...]

TSM staat ook met kop en schouder boven de rest van de teams in de NALCS.
Ze hebben het nog niet echt moeilijk gehad. Vind op immortals na heel de NALCS beetje medicore deze split.
Het wordt een beetje zoals de EULCS; 2 goede teams en de rest is gewoon ruk en daar zal ik ook de matches niet van kijken (verklaard ook de lage viewers altijd ;) )
Ik weet niet welke EULCS jij zit te kijken maar op het moment kan in de eulcs kan ieder team een ander team verslaan zo gelijk gaat het op, het zijn alleen vaak de kleine momentjes en het afstraffen van foutjes waardoor G2 en FNC boven aan staan, bedoel kijk naar de nummer 3 van de LCS: Splyce, geen geweldige spelers maar toch 3e, giants, iedereen verwacht dat ze voor relegation gaan en toch staan ze nu 5e ofzo, De EULCS is nu juist leuk en spannend

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ik probeerde eigenlijk te zeggen dat de EULCS gewoonweg saai is.
NA heeft veel meer actie (en de betere casters imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Wootlock schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:19:
Imo is het juist andersom, De EULCS is onvoorspelbaar geworden doordat de teams zo dicht bij elkaar liggen.
De NALCS word gedomineerd door TSM en in zekere zin TL, Echo fox en P1 zijn de slechtste en kunnen alleen elkaar verslaan of met een upset.(ik kijk NA LCS niet hierdoor).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:59:
[...]

Imo is het juist andersom, De EULCS is onvoorspelbaar geworden doordat de teams zo dicht bij elkaar liggen.
De NALCS word gedomineerd door TSM en in zekere zin TL, Echo fox en P1 zijn de slechtste en kunnen alleen elkaar verslaan of met een upset.(ik kijk NA LCS niet hierdoor).
Maar is het goed onvoorspelbaar of slecht? Is het omdat alle teams daadwerkelijk meer aan elkaar gewaagd zijn en dus de 'kleineren' goed hebben geanticipeerd, of juist dat de 'groten' het dit seizoen laten afweten?

Wat je het leukst vind kijken is natuurlijk ook smaak: ik volg (sporadisch) enkel NA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Wootlock schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:19:
NA heeft zonder meer betere leukere casters. Dat maakt het aantrekkelijk.

EU heeft overall echter hoger niveau, ook al heeft dat vooralsnog nooit geleid tot iets wezenlijks internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Misschien kennen mensen hem nog van Karthus Revive/Teleport, maar vrij recentelijk wou Phantoml0rd terug komen in de League of Legends community. Echter had dit een extra reden zoals nu blijkt. Na zijn overstap op League of Legends naar Counter-Strike:Global Offensive is het van kwaad tot erger gegaan met deze voormalig populaire community streamer.

Hij is momenteel verwikkeld in een CS:Go gokschandaal, waaruit blijkt dat hij de eigenaar was van de website waar gegokt kon worden op skins. Als hij dus aan het gokken was op deze website wist hij via de ontwikkelaar van de website te achterhalen wat de winkans zou zijn als hij een bet ging plaatsen. Daarbij kreeg hij nog eens toegang tot de skins die via de website beschikbaar werden gesteld door gebruikers waarmee hij dus aan het gokken was met de skins van "het huis".

Het verhaal is uitgebreider dan deze samenvatting die ik nu hier heb neergezet en Twitch heeft inmiddels al actie ondernomen door zijn kanaal voorgoed te bannen. Dus op Twitch zullen we hem niet weer zien. Dit heeft uiteindelijk ook zijn effect op zijn vriendin Dinglederper, tevens een League of Legends streamer die op de hoogte was van het gokschandaal wat dus haar net zo schuldig maakt.

Meer info: https://vatic.eu/csgo/the-phantom-shuffle/

Blijkbaar gaat het bergafwaarts met mensen die League of Legends gedag zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:26:
Blijkbaar gaat het bergafwaarts met mensen die League of Legends gedag zeggen ;).
Wat zou Rudy aan het doen zijn tegenwoordig?? ;) :+

[ Voor 71% gewijzigd door Jaap. op 20-07-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Misschien kennen mensen hem nog van Karthus Revive/Teleport, maar vrij recentelijk wilde Phantoml0rd terug komen in de League of Legends community. Echter had dit een extra reden zoals nu blijkt. Na zijn overstap op League of Legends naar Counter-Strike:Global Offensive is het van kwaad tot erger gegaan met deze voormalig populaire community streamer.

Hij is momenteel verwikkeld in een CS:Go gokschandaal, waaruit blijkt dat hij de eigenaar was van de website waar gegokt kon worden op skins. Als hij dus aan het gokken was op deze website wist hij via de ontwikkelaar van de website te achterhalen wat de winkans zou zijn als hij een bet ging plaatsen. Daarbij kreeg hij nog eens toegang tot de skins die via de website beschikbaar werden gesteld door gebruikers waarmee hij dus aan het gokken was met de skins van "het huis".

Het verhaal is uitgebreider dan deze samenvatting die ik nu hier heb neergezet en Twitch heeft inmiddels al actie ondernomen door zijn kanaal voorgoed te bannen. Dus op Twitch zullen we hem niet weer zien. Dit heeft uiteindelijk ook zijn effect op zijn vriendin Dinglederper, tevens een League of Legends streamer die op de hoogte was van het gokschandaal wat dus haar net zo schuldig maakt.

Zelfde verhaal als die TMartN en syndicate dus... Bah

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
MonkeySleeve schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:50:
[...]
Zelfde verhaal als die TMartN en syndicate dus... Bah
Iets grotere proportie. Bij TmartN en Syndicate ging het er puur om dat zij in youtube videos met een website zaten te adverteren waarbij zij niet aangaven dat ze gewoon de eigenaren waren. Het was dus niet bewezen dat zij ook daadwerkelijk met voorkennis aan het gokken waren (kans is groot maar nog steeds niet bewezen). Bij Phantoml0rd is het gewoon bewezen dat hij EN met voorkennis aan het gokken was EN ook met skins van anderen aan het gokken was.

Voor Phantoml0rd gezien de gepleegde feiten kan het gewoon betekenen dat hij achter de tralies verdwijnt waar het bij TmartN en Syndicate hooguit op een geldboete kan uitlopen.

Hoe dan ook, er komt erg veel viezigheid momenteel naar boven. Wat dat betreft ben ik blij dat Riot inmiddels zijn skins volledig onder eigen behoud heeft. Want het had ook die kant op kunnen gaan met de skincodes die er waren. Damagecontrol tijdig uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Mannen, nu we het toch over skins hebben. Ik ben nog niet heel erg ervaren in LoL (bijna level 29 nu) maar hoe zit het nu precies met die Essences/Champion Shards/Skin Shards etc?

Ik heb 3 kistjes kunnen openen. 1x een Legendary Galio Skin, 1x een Gragas Champion en 1x een Heimerdinger Skin. Maar om ze te kunnen gebruiken moet ik weer Essence o.i.d. hebben, en dat kan ik alleen krijgen door andere skins/champions te disenchanten. Of je kan het re-rollen geloof ik maar dan moet je weer 3 skins hebben.

Mijn vraag is nu meer:
- Is er een beetje effectieve manier om kistjes/keys te farmen? Laatst kreeg ik 3 potjes op rij een key, maar inmiddels al 7-8 potjes zonder ook maar 1 key
- Wat is een goede manier om essence te behalen? Want zoals ik het nu zie moet je eerst 10x dit hebben, dan 20x dat, dan 60x dit en dan uiteindelijk heb je 1 crappy skin.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Misschien kennen mensen hem nog van Karthus Revive/Teleport, maar vrij recentelijk wou Phantoml0rd terug komen in de League of Legends community. Echter had dit een extra reden zoals nu blijkt. Na zijn overstap op League of Legends naar Counter-Strike:Global Offensive is het van kwaad tot erger gegaan met deze voormalig populaire community streamer.

_O-
Net goed voor die pannekoek.
Als er een streamer is/was die ik niet kon uitstaan was het PL wel, alles voor de viewers (volgens mij zelfs een swatting gefaked als ik me niet vergis)
Dus ik ben blij dat hij niet meer mag streamen op twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
EricNL schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:04:
Mannen, nu we het toch over skins hebben. Ik ben nog niet heel erg ervaren in LoL (bijna level 29 nu) maar hoe zit het nu precies met die Essences/Champion Shards/Skin Shards etc?

Ik heb 3 kistjes kunnen openen. 1x een Legendary Galio Skin, 1x een Gragas Champion en 1x een Heimerdinger Skin. Maar om ze te kunnen gebruiken moet ik weer Essence o.i.d. hebben, en dat kan ik alleen krijgen door andere skins/champions te disenchanten. Of je kan het re-rollen geloof ik maar dan moet je weer 3 skins hebben.

Mijn vraag is nu meer:
- Is er een beetje effectieve manier om kistjes/keys te farmen? Laatst kreeg ik 3 potjes op rij een key, maar inmiddels al 7-8 potjes zonder ook maar 1 key
- Wat is een goede manier om essence te behalen? Want zoals ik het nu zie moet je eerst 10x dit hebben, dan 20x dat, dan 60x dit en dan uiteindelijk heb je 1 crappy skin.
"farmen" is een beetje een loose term, Je kan niet echt farmen gezien je op ieder moment een Key kan komen geloof ik(of je moet minstens een A krijgen om er kans op te maken ofzo), daarnaast krijg je aan het begin van de maand heel snel een paar sleutels maar daarna krijg je er amper nog 1.
Je krijgt ook essensce als je 10 kistjes + sleutels koopt ofzo.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Martin0 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:59:
[...]

"farmen" is een beetje een loose term, Je kan niet echt farmen gezien je op ieder moment een Key kan komen geloof ik(of je moet minstens een A krijgen om er kans op te maken ofzo), daarnaast krijg je aan het begin van de maand heel snel een paar sleutels maar daarna krijg je er amper nog 1.
Je krijgt ook essensce als je 10 kistjes + sleutels koopt ofzo.
Ja, maar bottom line is: veel spelen.

Ik weet verder weinig van dat hele hextech craft systeem, zoveelste domme introductie van rito imo, maar in principe moet je gewoon veel meters maken.

Maar staar jezelf niet blind op die hextech flauwekul. Zie het meer als mooie bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:43:
[...]

Wat zou Rudy aan het doen zijn tegenwoordig?? ;) :+
*PROEST* _/-\o_

Maargoed, raar mannetje die PhantomL0rd. Heb maar weinig positieve verhalen over hem gehoord, ook toen hij nog LoL speelde. Verbaast me dus niks dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Sinds gister eindelijk level 30 na lang spelen. Eerste paar potjes ranked ervaren: DRA-MA.
Ok, ik ben echt geen Gold niveau ofzo, maar mijn god, het lijkt wel alsof ik elk potje de Jostiband als team krijg. Waarom krijg ik in Ranked 2 potjes op rij een jungler zonder smite? Mensen die binnen 15 minuten 10 kills aan mid feeden.

Ik heb nu serieus 11 potjes op rij verloren. Ik had de hoop dat het in ranked wat beter/leuker zou zijn als normal, maar op deze manier raak je er wel snel klaar mee zeg. Een potje verliezen ok, maar 11 keer op rij kansloos verliezen met een pro-team tegenover je ofzo, jezus christ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
De eerste tijd kom je in ranked alleen mensen tegen die allemaal challenger zouden moeten zijn maar door jou en je andere teamgenoten dat niet halen.

Dat houd op rond Challenger niveau waarschijnlijk.

Ik raad je aan om eerst nog een boel potjes non-ranked te spelen tot je een goede champion poel hebt en wat meer ervaring, en dan pas Ranked te gaan doen. Zeker in laag Bronze kom je vele idioten tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Skyclad schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:32:
De eerste tijd kom je in ranked alleen mensen tegen die allemaal challenger zouden moeten zijn maar door jou en je andere teamgenoten dat niet halen.

Dat houd op rond Challenger niveau waarschijnlijk.

Ik raad je aan om eerst nog een boel potjes non-ranked te spelen tot je een goede champion poel hebt en wat meer ervaring, en dan pas Ranked te gaan doen. Zeker in laag Bronze kom je vele idioten tegen.
Ja het is echt verschrikkelijk. Het scenario wat ik vooral tegen kom als Support is:
- 2:45 in de game
- Iedereen zit zo rond level 2, misschien 3
- Ik stun/root enemy ADC waarop onze ADC gelijk volle bak alles er in gooit en dood gaat
- En dan begint de flame: "OMG SUPPORT WHY YOU NO ULT/STUN/KILL/DESTROY NEXUS"

Blijkbaar zijn er nog steeds teveel mensen die niet begrijpen dat een beetje stun/root early game gewoon een cooldown van 10 seconden of meer heeft.

Maar ja, iedereen is natuurlijk de schuldige behalve jijzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
EricNL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:36:
[...]

Ja het is echt verschrikkelijk. Het scenario wat ik vooral tegen kom als Support is:
- 2:45 in de game
- Iedereen zit zo rond level 2, misschien 3
- Ik stun/root enemy ADC waarop onze ADC gelijk volle bak alles er in gooit en dood gaat
- En dan begint de flame: "OMG SUPPORT WHY YOU NO ULT/STUN/KILL/DESTROY NEXUS"

Blijkbaar zijn er nog steeds teveel mensen die niet begrijpen dat een beetje stun/root early game gewoon een cooldown van 10 seconden of meer heeft.

Maar ja, iedereen is natuurlijk de schuldige behalve jijzelf...
Dit ga je zeker's blijven tegen komen in bronze ranked.
Had vandaag een Jax top lane die een Trundle aan het feeden was. Op een bepaalde moment verlaat hij zijn lane en begint hij op andere lane te spelen voor de kills. Trundle had een vrije lane om te pushen.

Vroeg gewoon aan Jax om terug top te gaan omdat Trundle hard aan het farmen was. Had beter niks gezegd :O 4 speler's tegen mij.

Veel snappen ook niet waarom de ping's zijn en wat ze moeten doen met vision??
Hoor veel speler's zeggen vision is useless en ping's ook.

Tot mijn spijt heb ik mijn frustratie' s in de chat gegooid :( .
Gevolg acc geband.

Kan er ook niet aan doen dan ze alle 4 plat waren natuurlijk 8) en pro gamer's zijn :+ (was hun reactie en ze wisten het want ze waren premades )

Mijn fout was dus er op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Deefje85 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Dit ga je zeker's blijven tegen komen in bronze ranked.
Had vandaag een Jax top lane die een Trundle aan het feeden was. Op een bepaalde moment verlaat hij zijn lane en begint hij op andere lane te spelen voor de kills. Trundle had een vrije lane om te pushen.

Vroeg gewoon aan Jax om terug top te gaan omdat Trundle hard aan het farmen was. Had beter niks gezegd :O 4 speler's tegen mij.

Veel snappen ook niet waarom de ping's zijn en wat ze moeten doen met vision??
Hoor veel speler's zeggen vision is useless en ping's ook.

Tot mijn spijt heb ik mijn frustratie' s in de chat gegooid :( .
Gevolg acc geband.

Kan er ook niet aan doen dan ze alle 4 plat waren natuurlijk 8) en pro gamer's zijn :+ (was hun reactie en ze wisten het want ze waren premades )

Mijn fout was dus er op reageren.
Ik ken het. Ik ben ook te emotioneel als ik aan het gamen ben. Als iemand zelf dood gaat door z'n eigen domme fout en dan andere blamed krijgt die de volle laag van mij. Beter niet doen, want ik vergeet soms dat de gemiddelde leeftijd rond de 15-16 ligt denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
EricNL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:01:
[...]

Ik ken het. Ik ben ook te emotioneel als ik aan het gamen ben. Als iemand zelf dood gaat door z'n eigen domme fout en dan andere blamed krijgt die de volle laag van mij. Beter niet doen, want ik vergeet soms dat de gemiddelde leeftijd rond de 15-16 ligt denk ik...
Ook al probeer je ze te helpen je loopt zelf tegen de lamp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Vooral als support en jungler ben je altijd de l.l... Als je een winnende lane blijft steunen dan help je de andere lanes niet (die toch al verloren zijn), als je naar een verliezende lane gaat doen ze hun best om je dood te laten gaan, of wanneer jij een kill krijgt klagen ze dat je een kill hebt gestolen. Jouw 0/20/0 toplaner had tenslotte best die 15/0/5 enemy toplaner kunnen soloen!
Oh, en als je gewoon in je eigen lane blijft of farmt als jungler om je eigen items te krijgen dan negeer je je team en had je moeten helpen.
Heb als support toen ik de ADC aan kills hielp wel de klacht gehad dat ik niet de toplaner hielp (ja, de hele map over lopen om de verliezende toplaner te helpen en daarmee hun adc de tijd te geven terug te komen is een geweldig idee), heb toen mijn adc doodging en ik vervolgens 2 kills kreeg omdat ze mij probeerden te towerdiven de klacht gekregen dat ik niet als support kills moest pakken en had moeten wachten tot onze jungler er was (ja, een premade, je verwacht het niet!), en ik heb een keer toen mijn adc continu als een gek ging towerdiven hem eerst een aantal keer gered (waardoor ik dan zelf dood ging), en toen ze daar over klaagden volgde ik hem een keer niet en was ik 'de slechste support ooit'.

Het enige wat je in dat soort situaties kan doen is iedereen muten of negeren, het uit spelen en daarna even een korte pauze houden zodat je niet weer met ze opgescheept wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Skyclad schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:46:
Vooral als support en jungler ben je altijd de l.l... Als je een winnende lane blijft steunen dan help je de andere lanes niet (die toch al verloren zijn), als je naar een verliezende lane gaat doen ze hun best om je dood te laten gaan, of wanneer jij een kill krijgt klagen ze dat je een kill hebt gestolen. Jouw 0/20/0 toplaner had tenslotte best die 15/0/5 enemy toplaner kunnen soloen!
Oh, en als je gewoon in je eigen lane blijft of farmt als jungler om je eigen items te krijgen dan negeer je je team en had je moeten helpen.
Heb als support toen ik de ADC aan kills hielp wel de klacht gehad dat ik niet de toplaner hielp (ja, de hele map over lopen om de verliezende toplaner te helpen en daarmee hun adc de tijd te geven terug te komen is een geweldig idee), heb toen mijn adc doodging en ik vervolgens 2 kills kreeg omdat ze mij probeerden te towerdiven de klacht gekregen dat ik niet als support kills moest pakken en had moeten wachten tot onze jungler er was (ja, een premade, je verwacht het niet!), en ik heb een keer toen mijn adc continu als een gek ging towerdiven hem eerst een aantal keer gered (waardoor ik dan zelf dood ging), en toen ze daar over klaagden volgde ik hem een keer niet en was ik 'de slechste support ooit'.

Het enige wat je in dat soort situaties kan doen is iedereen muten of negeren, het uit spelen en daarna even een korte pauze houden zodat je niet weer met ze opgescheept wordt.
Dit is een héél voorkomende zaak tot spijt.
Inderdaad vanaf nu gewoon iedereen muted en mijn eigen spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Aanrader: check de LCS matches (zojuist afgelopen) tussen TSM en P1.

Heerlijk dat commentaar ook, dat oprechte niet-geforceerde enthousiasme....

[ Voor 40% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-07-2016 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Wordt wel eens tijd dat Dyrus een nieuw kapsel neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Skyclad schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:15:
Wordt wel eens tijd dat ze hem niet meer uitnodigen. Hij zegt weinig interessants, staat daar altijd als een verdoofd ijskonijn, voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Koekiemonsterr schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Wordt wel eens tijd dat ze hem niet meer uitnodigen. Hij zegt weinig interessants, staat daar altijd als een verdoofd ijskonijn, voegt niks toe.
Gelukkig dat hij wel lekker onpartijdig blijft, dat hij niet alleen voor zijn vroegere team is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Hoe the F speel je normaal tegen Tresh in botlane? Ok toegegeven, ik speel normaal support maar ik ben geen complete debiel als ADC. Ik sta net dus tegen een Tresh + Miss Fortune op bot en we konden echt NIETS. Zelfs farmen onder tower lukte niet omdat die idiote Tresh met der 3 CC skills alles deniede. Binnen 15 minuten had MF dus 7-8 kills en had ik nog niet eens de helft van haar CS.

Serieus, wat kan je in zo'n situatie in godsnaam doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Hmm volgens mij hebben mijn pro's in de fantasy league gezien dat ik ze de loser squad genoemd heb want sinds ik hun zo genoemt heb heb ik alle matchups gewonnen.

Predictions: max plaats die ik kan finishen 3e(ik kan kwa wins en losses gelijk komen met jappie alleen heeft jappie ongeveer 300 punten meer dus dat ga ik nooit meer inhalen).
Laagst mogelijke plaats: 5e.

Niet slecht voor de persoon die de slechtste draft had aan het begin van het seizoen :P

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:13:
Hmm volgens mij hebben mijn pro's in de fantasy league gezien dat ik ze de loser squad genoemd heb want sinds ik hun zo genoemt heb heb ik alle matchups gewonnen.

Predictions: max plaats die ik kan finishen 3e(ik kan kwa wins en losses gelijk komen met jappie alleen heeft jappie ongeveer 300 punten meer dus dat ga ik nooit meer inhalen).
Laagst mogelijke plaats: 5e.

Niet slecht voor de persoon die de slechtste draft had aan het begin van het seizoen :P
Dan ben je vast wel blij dat ik er geen donder aan gedaan heb sinds de draft ;) Overigens was mijn draft weinig beter volgens mij. Hence ik weet niet eens meer wie ik had. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:41:
[...]

Dan ben je vast wel blij dat ik er geen donder aan gedaan heb sinds de draft ;) Overigens was mijn draft weinig beter volgens mij. Hence ik weet niet eens meer wie ik had. :')
Valt me een beetje tegen van je hoor :P.

Ik had piglet als top pick maar daar heb ik 1 week plezier aan gehad en toen was hij op non active gezet.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Valt me een beetje tegen van je hoor :P.

Ik had piglet als top pick maar daar heb ik 1 week plezier aan gehad en toen was hij op non active gezet.
Mij niet :'), dat hele Fantasy LCS is al net zo boeiend als de LCS zelf. Mis een beetje het strijden voor "iets". Heb daarentegen wel een leuke pick'em en fantasy tijd gehad met CS:GO de laatste major. Krijg je een ingame-icoontje voor terug (ditmaal een Gold en Silver icoontje voor mij). Dat zou Fantasy LCS al een stuk leuker maken. Misschien dat Riot ooit nog eens dat idee steelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:49:
[...]

Mij niet :'), dat hele Fantasy LCS is al net zo boeiend als de LCS zelf. Mis een beetje het strijden voor "iets". Heb daarentegen wel een leuke pick'em en fantasy tijd gehad met CS:GO de laatste major. Krijg je een ingame-icoontje voor terug (ditmaal een Gold en Silver icoontje voor mij). Dat zou Fantasy LCS al een stuk leuker maken. Misschien dat Riot ooit nog eens dat idee steelt.
Stel het ze voor, vinden ze vast niet erg om te jatten, doen ze toch al genoeg.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Stel het ze voor, vinden ze vast niet erg om te jatten, doen ze toch al genoeg.
Ik verwacht toch enigszins van een bedrijf als Riot dat ze zelf toch wel met goede ideeën kunnen komen. Tevens wordt er weinig met goede ideeën gedaan, sandbox-mode anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
Wootlock schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:07:
[...]

_O-
Net goed voor die pannekoek.
Als er een streamer is/was die ik niet kon uitstaan was het PL wel, alles voor de viewers (volgens mij zelfs een swatting gefaked als ik me niet vergis)
Dus ik ben blij dat hij niet meer mag streamen op twitch.
Ik vond de Donger Dash gamemode van Phantomlord soms best vermakelijk om te zien :+

[ Voor 52% gewijzigd door Mvdbeld op 25-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:05:
[...]

Ik verwacht toch enigszins van een bedrijf als Riot dat ze zelf toch wel met goede ideeën kunnen komen. Tevens wordt er weinig met goede ideeën gedaan, sandbox-mode anyone? :)
Volgens mij zijn er genoeg champs welke gebaseerd zijn op heroes en champions, god of legends vanuit andere moba's.

Volgens mij was singed heir ook een voorbeeld van.

Riot is goed in bedenken van nieuwe nutteloze of over the top abilities.
Of riot gooit alle abilities in 1 grote schaal en trekt er dan 4 uit voor een nieuwe champ.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Martin0 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Volgens mij zijn er genoeg champs welke gebaseerd zijn op heroes en champions, god of legends vanuit andere moba's.

Volgens mij was singed heir ook een voorbeeld van.

Riot is goed in bedenken van nieuwe nutteloze of over the top abilities.
Of riot gooit alle abilities in 1 grote schaal en trekt er dan 4 uit voor een nieuwe champ.
En toch blijf je spelen ;)
Iedere moba leent wel eens wat van elkaar, ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Wootlock schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:34:
[...]

En toch blijf je spelen ;)
Iedere moba leent wel eens wat van elkaar, ik zie het probleem niet zo.
zeg niet dat ik er minder om ga spelen XD

Tis alleen dat riot een beetje out of idea's raakt en een beetje over de top gaat of abitilies jat van andere champs.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Skyclad schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:15:
Hij moet zich kaalscheren omdat TSM van P1 verloor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Vicarious schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Wilde het niet direct spoilen voor mensen die het toen nog niet hadden gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
EricNL schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:22:
Hoe the F speel je normaal tegen Tresh in botlane? Ok toegegeven, ik speel normaal support maar ik ben geen complete debiel als ADC. Ik sta net dus tegen een Tresh + Miss Fortune op bot en we konden echt NIETS. Zelfs farmen onder tower lukte niet omdat die idiote Tresh met der 3 CC skills alles deniede. Binnen 15 minuten had MF dus 7-8 kills en had ik nog niet eens de helft van haar CS.

Veel hooks sidesteppen, achter friendly minions schuilen, support met een shield skill, en tenslotte als je onder je turret staat en ze toch proberen je te pakken je jungler en/of toplaner laten komen buurten.
En veel ervaring krijgen, als lage Bronze die net ranked heeft bereikt begin je weinig tegen een Diamond Tresh main's alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 21:18
Overigens zijn hooks makkelijk te predicten voor als je het nog niet wist, vooraf slingert die dan met zijn haak voordat die m throwed, dus goed blijven opletten.

Daarbij is Morgana een goede support gezien de blackshield de cc blokkeert, helemaal als Sivir ADC is dan zijn het 2 shields en dat is aardig OP.

Janna blijft een goede anti engage support, enkel moet je geen Janna in lane hebben die constant de Tornado spammed te pas en te onpas, want dat wordt afgestrafd.

Voor de rest, een tanky support als Braum/Leona, dan zal Thresh zijn engage momenten wel matigen, maar als je met een squishy support staat dan zou ik ook aggresief lane dominance tonen, want die cc train win je 9 vd 10x niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 26-07-2016 20:42 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Ja haha, wilde het ook net als @Skyclad niet spoilen op dat moment voor degenen die de matches nog niet hadden gezien, maar hééérlijk dat gezicht van die dude na afloop van de laatste match tussen P1 en TSM.

Normaal is Dyrus al zo'n apatische robot, maar nu stond ie daar helemaal verstijfd, met het vooruitzicht van een kaalgeschoren hoofd :D Gaf geen kik echt, echt maak er dan ff een lolletje van ofzo, maar hij vertrok geen spier :)
EricNL schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:22:

Skyclad zei al het e.e.a. hierover, maar het hangt natuurlijk sterk af van welke adc jij speelt en welke supp champ je naast je hebt. En dan is het nog de vraag: is de supp speler er eentje die zijn rol, zijn eigen champ en aldus de 2v2 matchup begrijpt, of is het een dwaas die het voor jou alleen maar moeilijker maakt?

Stel je bent een Cait, dan kun je vrij aardig poken met Q's en aa's, gelet op je high aa range. Dan maak je all in engages van Thresh + MF al wat minder aantrekkelijk voor hen, omdat je wellicht al aardig wat health van hen hebt weggepoked. Maar ja, als Vayne zijnde is dat andere koek en kun je early game weinig beginnen tegen MF + Thresh. Dat is sowieso een nogal sterk duo: genoeg ranged harass, veel CC, veel burst. Dus ja als je daar staat met bijv jij als Vayne en een Leona als je supp, tegenover MF en Thresh, dan kun je in principe niet zoveel. Tenzij je een early lvl 2 engage kan doen, maar normaal gesproken ga je in je tower gepushed worden en kun je enkel zo goed mogelijk proberen te cs'en terwijl je zoveel mogelijk harass en hooks moet proberen te dodgen. En dan wachten op de jungle gank om toe te slaan...
Maar stel je hebt een goeie Nami naast je, die goede harass doet wanneer het kan, je voldoende weet te healen, en haar CC op de juiste momenten weet te landen, dan kun je op bepaalde momenten wél een stuk agressiever spelen. Het hangt er heel erg vanaf.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Skyclad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:04:
[...]

Wilde het niet direct spoilen voor mensen die het toen nog niet hadden gezien :D
Tsja het is al 3 dagen terug. Als je zo lang niet gespoild wilt worden moet je geen LoL topics lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Tsja het is al 3 dagen terug. Als je zo lang niet gespoild wilt worden moet je geen LoL topics lezen :+
Oh ffs Vic, moest je het nu spoilen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damien schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:39:
[...]

Oh ffs Vic, moest je het nu spoilen? :'(
Moet jij niet ergens CS:GO adoreren ofzo? :+

Hoe achten jullie de kansen van TSM op Worlds trouwens? Zouden ze dit keer bijvoorbeeld de semi-finals kunnen halen? Ze spelen best goed momenteel ondanks het zeldzame verlies tegen P1. Wat me met name opvalt is dat ze nu veel actiever zijn. Natuurlijk maken ze fouten, maar door hun spel leggen ze veel druk bij de tegenstander neer waardoor ze zelfs na een matige play een redelijke uitgangspositie houden. Voorheen wachtten ze veel te veel af en lieten ze de tegenstander hun gang gaan waarna het na een verloren fight ook gelijk over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Thanks voor de tips! Heb nu m'n eerste 10 potjes ranked er op zitten, en het mooie resultaat van 1 win en 9 losses neer gezet! Volgens mij ben ik geplaatst in Bronze 3 (wat een verrassing).

Ik blijf het toch wel lastig vinden omdat de communicatie soms zo lastig werkt. En je komt ook echt de raarste mensen tegen. Jhin junglers, Riven "supports", etc. Het is eigenlijk wel heel erg jammer dat als 1 iemand in je team er echt geen reet van bakt, je voor een groot gedeelte al hebt verloren, of in ieder geval al flink achter staat.

Support rol is wel mijn ding. Bard is m'n "main" en samen met Karma de twee champs waar ik me het meest gemakkelijk op voel.

Ik jungle ook af en toe maar dat is wel echt even wat anders. Weten wanneer je hun jungle kan invaden, weten wanneer je moet ganken etc. Ik ben er nog niet heel goed in maar vind jungle wel heel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
EricNL schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:54:
Thanks voor de tips! Heb nu m'n eerste 10 potjes ranked er op zitten, en het mooie resultaat van 1 win en 9 losses neer gezet! Volgens mij ben ik geplaatst in Bronze 3 (wat een verrassing).

Ik blijf het toch wel lastig vinden omdat de communicatie soms zo lastig werkt. En je komt ook echt de raarste mensen tegen. Jhin junglers, Riven "supports", etc. Het is eigenlijk wel heel erg jammer dat als 1 iemand in je team er echt geen reet van bakt, je voor een groot gedeelte al hebt verloren, of in ieder geval al flink achter staat.

Support rol is wel mijn ding. Bard is m'n "main" en samen met Karma de twee champs waar ik me het meest gemakkelijk op voel.

Ik jungle ook af en toe maar dat is wel echt even wat anders. Weten wanneer je hun jungle kan invaden, weten wanneer je moet ganken etc. Ik ben er nog niet heel goed in maar vind jungle wel heel erg leuk.
Maakt niet uit welke gamemode je speelt overal kom je rare picks tegen.
Hier op het forum ben ik zelfs rare picks tegen gekomen(veigar support) maar na 1 keer proberen heb ik wel keihard 1 game ermee gewonnen en 1 verloren maar wel alle 2 erg sterk.

http://www.lolskill.net/summoner/EUW/Barukkumun/champions

Hier mijn preformance qua champions in ranked.
Ik ben een main support en ben zeker niet heel goed maar ik ken de meeste picks en weet precies welke champ wat kan doen (natuurlijk zijn er uitzonderingen) en probeer daar op in te spelen.

Ik vind het ook goed dat je een 2e rol erbij probeert te nemen. Dit is alleen maar positief.
Zelf kan ik in principe alle rollen spelen ben alleen niet zo goed in iedere rol, ADC is me slechtste rol en SUP mijn beste daarnaast speel ik ook een redelijke top(teminste dat deed ik in S3 en S4 maar tegenwoordig is dit ook wel wat minder) en jungle.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Moet jij niet ergens CS:GO adoreren ofzo? :+
Ik adoreer alleen CS 1.6, Vanilla WoW, Duke Nukem (de platform game), Commander Keen, DooM 1 & 2, Kings Quest en Day of the Tentacle (vroeger maakten ze nog goede games ;)), CS:GO is puur omdat het actiever gespeeld wordt :+
Hoe achten jullie de kansen van TSM op Worlds trouwens? Zouden ze dit keer bijvoorbeeld de semi-finals kunnen halen? Ze spelen best goed momenteel ondanks het zeldzame verlies tegen P1. Wat me met name opvalt is dat ze nu veel actiever zijn. Natuurlijk maken ze fouten, maar door hun spel leggen ze veel druk bij de tegenstander neer waardoor ze zelfs na een matige play een redelijke uitgangspositie houden. Voorheen wachtten ze veel te veel af en lieten ze de tegenstander hun gang gaan waarna het na een verloren fight ook gelijk over was.
Ik verwacht net als voorgaande seizoenen, een grote hype en uiteindelijk weer een standaard aftocht omdat ze de verwachtingen wederom niet waar kunnen maken. Maar NA zal het waarschijnlijk wel beter doen dan EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
EricNL schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:54:

Zou zeggen: welcome to ranked!

Je gaat nog veel vaker rare troll picks en slechte teammates krijgen. Doe je weinig aan. Enige wat je kan doen is je eigen (bot) lane proberen te ownen en je adc fed krijgen, waarmee je in feite 'compenseert' voor een noob mid/top in je team.

Probeer wel méér supp champs te gaan spelen. Thresh bijv. Iets meer tanky supps kunnen spelen is wel handig. En ben je wel agressief genoeg met poke en eventueel ganken van andere lanes met Karma en Bard? Met die supp champs moet je niet te passief zijn.

Zo moeilijk is jungle op zich niet hoor. Je moet alleen wel bij de les zijn en overzicht hebben. Vergeet in principe enemy jungle invades, tenzij je goed bent op een sterke early game jungler (lee elise shaco) of als je (via wards bijv) weet waar enemy jungler en andere enemies zich bevinden. In principe start je gewoon bot side pack, dan blue/red, dan nog één pack als 3e mits je hp enzo het toelaat en dan z.s.m. top lvl 3 ganken. Top meestal beste lane voor early gank, tenzij je eigen top enorm aan het pushen is. Pak gewoon makkelijke jungle champ als Volibear ofzo en gewoon proberen. Bottomline: probeer veel te ganken, met name enemy laners die flink gepushed zijn en bijv geen eigen escape hebben. Dan is het forcen van een Flash vaak al heel makkelijk. En dan binnen minuut weer terugkomen omdat Flash down is.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 27-07-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Om nog even in te haken op het support verhaal:

Speel verschillende stijlen supports(zoals ze hierboven ook beschrijven) zorg dat je minstens 1 tank support, 1 engage support en 1 mage support of utility support kan spelen.
Bard/karma zijn mage/utility supports, janna is een utility support bvb, braum en ali tank supports en leona en tresh zijn engage supports.

Zo te zien begin ik me support mojo terug te krijgen, na een lose steak van 8 games een tijdje geleden sta ik over de laatste 5 games 4-1 ofzo en ben ik qualified voor series naar bronze2(i know tis niet veel maar t is wat).
en heb net nog een s- gehaald op tresh :)

[ Voor 26% gewijzigd door Martin0 op 28-07-2016 23:38 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:01
Yeesshh ben afgelopen 2 weken van plat3 100lp naar dia5 71lp max gegaan, nu weer 2 games verloren door lekkere typische Dia5 trolls, maar ik vind het allemaal prima ^^
Eigenlijk alleen Katarina en Sejuani proberen te spelen :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
spoiler:
Iemand een idee wat er met kikis is gebeurt of was het van te voren al duidelijk dat werlyb de 2e game ging spelen?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Martin0 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:29:
spoiler:
Iemand een idee wat er met kikis is gebeurt of was het van te voren al duidelijk dat werlyb de 2e game ging spelen?
Game had niet zoveel impact meer op de eindstand dus een mooi moment om je sub te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12:28
Het valt me op dat het de laatste tijd erg rustig is in dit topic. Zijn de meeste tweakers gestopt met league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:15
Ik speel niet veel meer nee, pak soms nog een LCS potje mee maar verder nog weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Speel al een tijd niet meer, overweeg wel regelmatig weer te beginnen, vooral wanneer ik leuke potjes zie zoals sommige van P1 de laatste tijd. Doet me denken aan de vroegere UOL potjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Junia schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:16:
Het valt me op dat het de laatste tijd erg rustig is in dit topic. Zijn de meeste tweakers gestopt met league?
Ik speel casual nog wel eens een potje en af en toe eens een ranked game maar voor de rest valt het mee.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Martin0 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:59:
Om nog even in te haken op het support verhaal:

Speel verschillende stijlen supports(zoals ze hierboven ook beschrijven) zorg dat je minstens 1 tank support, 1 engage support en 1 mage support of utility support kan spelen.
Bard/karma zijn mage/utility supports, janna is een utility support bvb, braum en ali tank supports en leona en tresh zijn engage supports.

Zo te zien begin ik me support mojo terug te krijgen, na een lose steak van 8 games een tijdje geleden sta ik over de laatste 5 games 4-1 ofzo en ben ik qualified voor series naar bronze2(i know tis niet veel maar t is wat).
en heb net nog een s- gehaald op tresh :)
M'n "main" is onbetwist Bard. De champ die ik ondertussen van binnen en buiten ken. Nou zal ik niet zeggen dat ik direct de playmaker ben, maar het toont wel aan dat ik eigenlijk 50/50 zit met winnen en verliezen. Afgelopen week weer heel veel Bard gespeeld, en van de 9 potjes met Bard heb ik er 8 op rij gewonnen met 2 keer een S+, 2 keer een S en 1 keer een S-.

Met Bard probeer ik inderdaad flink te poken. Zodra ik een weeb heb probeer ik vrijwel direct hun ADC te poken. En daarnaast probeer ik er nu steeds meer op te letten om CS voor de enemy af te straffen. Als ze willen last-hitten dan probeer ik altijd een hit te landen.

Mijn support champs nu (in volgorde welke ik het meeste speel):
1. Bard
2. Karma
3. Sona (Heerlijke early game damage)
4. Blitzcrank
5. Morgana

Nou heb ik gister de duurste Champion bundle gekocht omdat daar zowel 2 á 3 support als junglers in zaten (onder andere Shaco die ik heel graag wilde spelen). Dus m'n support kan uitgebreid worden met Taric en Soraka, en wellicht ook eens Sion proberen als support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
EricNL schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:42:
[...]

M'n "main" is onbetwist Bard. De champ die ik ondertussen van binnen en buiten ken. Nou zal ik niet zeggen dat ik direct de playmaker ben, maar het toont wel aan dat ik eigenlijk 50/50 zit met winnen en verliezen. Afgelopen week weer heel veel Bard gespeeld, en van de 9 potjes met Bard heb ik er 8 op rij gewonnen met 2 keer een S+, 2 keer een S en 1 keer een S-.

Met Bard probeer ik inderdaad flink te poken. Zodra ik een weeb heb probeer ik vrijwel direct hun ADC te poken. En daarnaast probeer ik er nu steeds meer op te letten om CS voor de enemy af te straffen. Als ze willen last-hitten dan probeer ik altijd een hit te landen.

Mijn support champs nu (in volgorde welke ik het meeste speel):
1. Bard
2. Karma
3. Sona (Heerlijke early game damage)
4. Blitzcrank
5. Morgana

Nou heb ik gister de duurste Champion bundle gekocht omdat daar zowel 2 á 3 support als junglers in zaten (onder andere Shaco die ik heel graag wilde spelen). Dus m'n support kan uitgebreid worden met Taric en Soraka, en wellicht ook eens Sion proberen als support.
Wat ik zo snel zie is dat voornamelijk de "mage" kant van de support je bevalt, toch wil ik je aanraden om toch ook tanky/engage champions te gaan spelen(bvb taric :D) zodat je die tak van de support ook kent.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Martin0 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:45:
[...]

Wat ik zo snel zie is dat voornamelijk de "mage" kant van de support je bevalt, toch wil ik je aanraden om toch ook tanky/engage champions te gaan spelen(bvb taric :D) zodat je die tak van de support ook kent.
Ja ik zat zelf heel erg aan Alistar te denken. Die lijkt ook weer een beetje een terugkeer te maken bij de pro's zo te zien. Als ik Blitz speel bouw ik normaal gesproken ook behoorlijke tanky, maar ik vind Blitz late game toch altijd een beetje afvallen. Tuurlijk, met die grab kun je altijd een play maken, maar tegen een beetje tegenstander begin je late game niet heel veel meer met Blitz.

En Morgana speel ik ook regelmatig. Voornamelijk als counter tegen Blitz/Tresh, maar ik weet nooit heel erg goed wat ik er nou mee aan moet. Echt tanky bouwen is het nou ook niet echt met Morg, maar flink AP bouwen valt ook vies tegen. Ik bouw wel vaak flink AP met Morgana, maar heb toch vaak het idee dat ik nog geen deuk in een pakje boter sla. Dark Binding doet wel aardige damage. En Black Shield snap ik niet veel van. Ik weet dat je de grab van bijvoorbeeld Blitz er mee kan counteren, maar qua damage of iets snap ik niet heel veel wat die nou wel en niet blocked.

Tsja en Taric. Ik ga hem zeker ook even spellen, maar ik kan toch niet anders zeggen dat zijn uiterlijk me erg tegen staat :9

[ Voor 25% gewijzigd door EricNL op 01-08-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
EricNL schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Ja ik zat zelf heel erg aan Alistar te denken. Die lijkt ook weer een beetje een terugkeer te maken bij de pro's zo te zien. Als ik Blitz speel bouw ik normaal gesproken ook behoorlijke tanky, maar ik vind Blitz late game toch altijd een beetje afvallen. Tuurlijk, met die grab kun je altijd een play maken, maar tegen een beetje tegenstander begin je late game niet heel veel meer met Blitz.

En Morgana speel ik ook regelmatig. Voornamelijk als counter tegen Blitz/Tresh, maar ik weet nooit heel erg goed wat ik er nou mee aan moet. Echt tanky bouwen is het nou ook niet echt met Morg, maar flink AP bouwen valt ook vies tegen. Ik bouw wel vaak flink AP met Morgana, maar heb toch vaak het idee dat ik nog geen deuk in een pakje boter sla. Dark Binding doet wel aardige damage. En Black Shield snap ik niet veel van. Ik weet dat je de grab van bijvoorbeeld Blitz er mee kan counteren, maar qua damage of iets snap ik niet heel veel wat die nou wel en niet blocked.

Tsja en Taric. Ik ga hem zeker ook even spellen, maar ik kan toch niet anders zeggen dat zijn uiterlijk me erg tegen staat :9
Morgana q = snare 1 target en doe redelijk veel damage.
Morgana w = Damage over time gebaseerd on missing health.
Morgana e = shield je tegen crowd control maar shield je ook voor x aantal Magic damage.
Morgana r = Multi man stun welke in 1e instantie damage doet maar deze nog een keer doet zodra je iemand stunt(einde van je ult).

Morgana heeft eigenlijk 2 routes welke ze kan nemen:
Full AP support
Support build

Full ap = hoe ik morgana meestal bouw is Frost queen claim, sightstone, rod of ages, zhoya's hourglass, (death cap of void staff) = afhankelijk van de situatie. wat ook nog een goed item kan zijn is morelinomicon(als ik het goed schrijf).
Je doel als full ap support is om zo veel mogelijk te peelen voor je damage dealers of als je team AP te kort komt(zelfde met karma en bard bvb)

support build = Frost queen claim, sightstone, locket of the iron solari, zeke's harbringer, banner of command, (Mikeal's currible of frozen heart).

Als volledige support is je doel om de damagedealers te beschermen en om crowd control voor ze uit te voeren zoals je snare of je stun.

Misschien zijn er nog collega medetweakers welke nog toevoegingen/wijzigingen hebben?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Junia schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:16:
Zelf kijk ik nog wel naar wat games van de LCS (al is dat de afgelopen weken ook minder geweest door SGDQ / ESA), maar spelen staat weer op een laag pitje bij mij. Te veel buiten geweest met Pokemon Go en binnen met Monster Hunter en Fire Emblem.

't spelen komt wel weer :)

Verder; Yeuy, de TweakersLCS gewonnen :*)

Pagina: 1 ... 21 ... 41 Laatste