Vond t jammer dat ik mn match op 1 punt na verloor. Weet daarnaast ook nog steeds niet wat ik met al mijn Origen dingen moet. Nu Staat Xpeke weer op verwacht 0 punten en Forgivengre op 87? Hoe werkt dit?Grumpmeister schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:05:
Hoe vond iedereen trouwens het eerste weekendje met Fantasy LCS? Nog aanpassingen gedaan of in de planning?
Persoonlijk heb ik Kikis (die ik als sub had) ingewisseld voor Expect. Of ie een plaats gaat krijgen weet ik nog niet, want Hauntzer doet het prima en Meteos als flex is ook niet verkeerd qua punten (z'n verwachte punten ligt op 25-33, maar afgelopen weekend 75+ punten en in week 1 ook 100 punten)
Ik heb mijn toplaner vervangen, die heeft het op zich goed gedaan maar krijgt een redelijk zware week en er was een goede vervanger beschikbaar.Grumpmeister schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:05:
Hoe vond iedereen trouwens het eerste weekendje met Fantasy LCS? Nog aanpassingen gedaan of in de planning?
Persoonlijk heb ik Kikis (die ik als sub had) ingewisseld voor Expect. Of ie een plaats gaat krijgen weet ik nog niet, want Hauntzer doet het prima en Meteos als flex is ook niet verkeerd qua punten (z'n verwachte punten ligt op 25-33, maar afgelopen weekend 75+ punten en in week 1 ook 100 punten)
En natuurlijk super blij dat ik bovenaan sta (voor zolang dat duurt) ;-)
Die expected points hoef je niet serieus te nemen. Het geeft een indicatie gebaseerd op vorig jaar / vorige splits. Daarom staat Meteos bijv. laag. Maar Forgiven is gestopt, dus dat is een 'nutteloze' speler nu (zoals Kikis totdat daar meer van bekend wordt). Totdat Origen een bericht verstuurd dat ze een nieuwe ADC hebben, zit het er dik in dat Xpeke gewoon ADC speelt. Z'n expected staat gewoon op 0 omdat hij normaliter de backup is.Remcoww schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:26:
[...]
Vond t jammer dat ik mn match op 1 punt na verloor. Weet daarnaast ook nog steeds niet wat ik met al mijn Origen dingen moet. Nu Staat Xpeke weer op verwacht 0 punten en Forgivengre op 87? Hoe werkt dit?
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Als behoorlijk startende noob nu zo'n 2 weken onderweg in LoL. Na de eerste 1,5e week eigenlijk alleen maar tegen bots (beginner & intermediate) gespeeld te hebben, wat na verloop van tijd te makkelijk ging, nu sinds 2-3 dagen ook PvP gaan spelen.
Je merkt wel gelijk het verschil. Ik kom games tegen waarin ik het idee heb ik dat ik tegen SKT T1 speel, ik kom ook games tegen waarin ik het idee heb dat ik tegen Afk-bots speel. Helaas blijkt dan vaak dat ik de pech heb ik dat ik gematched wordt met mensen die de enemy als een idioot lopen te feeden (intentionally of niet...).
Ik speelde gister samen met een maatje. 4 potjes gespeeld: 4 verloren. Nu komt het lullige: het eerste potje waren we gewoon duidelijk slechter, maar de overige 3 absoluut niet. Ik speelde Karma Support, en m'n maat Lucian. Bottom lane domineerde we, maar onze overige 3 teamgenoten stonden na 15 minuten 0/10/0 en 0/11/0. Resultaat: Super Saiyan 18 Nidalee die ons nagenoeg one-shotte. Vervolgens nog 2 potjes gedaan die we allebei wonnen. Game #5 was een zwaarbevochten overwinning (de lekkerste) en Game #6 was een complete walk-over (eigenlijk net zo lekker
).
Support (Karma) vind ik erg leuk om te spelen. Karma Mid bevalt me ook wel. Nunu jungle één keer geprobeerd maar vind ik nog lastig. Verder vooral erg lastig om te onthouden welke champ nou precies op welke positie hoort te spelen, maar dat komt vast vanzelf.
Ben wel van plan om Ekko te gaan kopen voor top, want in bijna elke game die ik speel wilt/gaat er niemand top.
Je merkt wel gelijk het verschil. Ik kom games tegen waarin ik het idee heb ik dat ik tegen SKT T1 speel, ik kom ook games tegen waarin ik het idee heb dat ik tegen Afk-bots speel. Helaas blijkt dan vaak dat ik de pech heb ik dat ik gematched wordt met mensen die de enemy als een idioot lopen te feeden (intentionally of niet...).
Ik speelde gister samen met een maatje. 4 potjes gespeeld: 4 verloren. Nu komt het lullige: het eerste potje waren we gewoon duidelijk slechter, maar de overige 3 absoluut niet. Ik speelde Karma Support, en m'n maat Lucian. Bottom lane domineerde we, maar onze overige 3 teamgenoten stonden na 15 minuten 0/10/0 en 0/11/0. Resultaat: Super Saiyan 18 Nidalee die ons nagenoeg one-shotte. Vervolgens nog 2 potjes gedaan die we allebei wonnen. Game #5 was een zwaarbevochten overwinning (de lekkerste) en Game #6 was een complete walk-over (eigenlijk net zo lekker
Support (Karma) vind ik erg leuk om te spelen. Karma Mid bevalt me ook wel. Nunu jungle één keer geprobeerd maar vind ik nog lastig. Verder vooral erg lastig om te onthouden welke champ nou precies op welke positie hoort te spelen, maar dat komt vast vanzelf.
Ben wel van plan om Ekko te gaan kopen voor top, want in bijna elke game die ik speel wilt/gaat er niemand top.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Het was vorige ronde wel verwerkt dat hij gestopt was en 0 punten zou maken, en Xpeke dus zou spelen, daarom verbaas ik me er zo over. Twijfel ernstig of ik alles van Origen nou weg moet doen.Grumpmeister schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:42:
[...]
Die expected points hoef je niet serieus te nemen. Het geeft een indicatie gebaseerd op vorig jaar / vorige splits. Daarom staat Meteos bijv. laag. Maar Forgiven is gestopt, dus dat is een 'nutteloze' speler nu (zoals Kikis totdat daar meer van bekend wordt). Totdat Origen een bericht verstuurd dat ze een nieuwe ADC hebben, zit het er dik in dat Xpeke gewoon ADC speelt. Z'n expected staat gewoon op 0 omdat hij normaliter de backup is.
Is die vriend van je level 30 en jij nog niet? In dat geval krijg je namelijk regelmatig vreemde matchmaking waarbij je teamgenootjes (die vaak ook nog noob zijn) ineens tegen een lvl 30 moeten lanen. Dan kunnen ze best 0/10 gaan inderdaad.EricNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:46:
Ik speelde gister samen met een maatje. 4 potjes gespeeld: 4 verloren. Nu komt het lullige: het eerste potje waren we gewoon duidelijk slechter, maar de overige 3 absoluut niet. Ik speelde Karma Support, en m'n maat Lucian. Bottom lane domineerde we, maar onze overige 3 teamgenoten stonden na 15 minuten 0/10/0 en 0/11/0. Resultaat: Super Saiyan 18 Nidalee die ons nagenoeg one-shotte. Vervolgens nog 2 potjes gedaan die we allebei wonnen. Game #5 was een zwaarbevochten overwinning (de lekkerste) en Game #6 was een complete walk-over (eigenlijk net zo lekker).
Vicariously I live while the whole world dies
Nee dat niet. Ik ben nu level 13 en die maat van me is level 12 (of ook net 13), dus gelijkwaardig. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet heel veel geluk had met de PvP matches. Tuurlijk, ik ben ook een beginner, maar die gasten waar ik het nu over had gingen gerust een 1 vs 2 battle aan op level 1 of 2 als ze nog maar half HP hadden. En dat dan x10Vicarious schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:02:
[...]
Is die vriend van je level 30 en jij nog niet? In dat geval krijg je namelijk regelmatig vreemde matchmaking waarbij je teamgenootjes (die vaak ook nog noob zijn) ineens tegen een lvl 30 moeten lanen. Dan kunnen ze best 0/10 gaan inderdaad.

aha ok, tja dat is even pech hebben inderdaad als je dat 4x achter elkaar hebt. Hopelijk volgende keer beterEricNL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:09:
[...]
Nee dat niet. Ik ben nu level 13 en die maat van me is level 12 (of ook net 13), dus gelijkwaardig. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet heel veel geluk had met de PvP matches. Tuurlijk, ik ben ook een beginner, maar die gasten waar ik het nu over had gingen gerust een 1 vs 2 battle aan op level 1 of 2 als ze nog maar half HP hadden. En dat dan x10
Patch notes 6.12: http://euw.leagueoflegend...tes/patch/patch-612-notes
Die /remake is wel een aardige toevoeging lijkt me. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Het jammere is dat je dit op lvl 30 ook nog kan hebben. Met m'n alt account gisteren een game gedaan (probeer op werkdagen in ieder geval 1 game per dag te spelen, zodat ik binnenkort m'n attack speed quintessences om kan zetten naar de rank 3 versies), waarin ik 2 in m'n team had zitten die laag brons waren. Dat zijn van die figuren die het een goed idee vinden om een team te chasen die EN ver voor staat, EN baron + elder drake heeft. Als ze dan dood gaan, is het van, 'omg, I'm going afk'. Tja, als je nou eens probeert iets voorzichtiger te spelen...EricNL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:09:
[...]
Nee dat niet. Ik ben nu level 13 en die maat van me is level 12 (of ook net 13), dus gelijkwaardig. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet heel veel geluk had met de PvP matches. Tuurlijk, ik ben ook een beginner, maar die gasten waar ik het nu over had gingen gerust een 1 vs 2 battle aan op level 1 of 2 als ze nog maar half HP hadden. En dat dan x10
Zelfde met de Blitz support die ik had, diep gaan op verkeerde momenten (ook in lane, als er een relatief grote creepwave tussen mij en de tegenstander zit) en dan gepikeerd zijn dat ik er niet vol in ging. Even naast het feit dat hij flash gebruikte om een play te maken (onnodig, we waren de lane gewoon aan het winnen), als ik daar in mee ging doen zou ik zo half health zijn door creep aggro. Ik zorgde al voor genoeg zoning met m'n traps (als Caitlyn), en hun Zyra ging daar ook vaak in staan (dus een 20-25% health chunk door m'n headshot erna).
Maar ja, dan hadden we ook een midlane die 12 deaths had. Een kill PROBEREN te krijgen omdat 1 iemand laag is tussen 3 andere tegenstanders is gewoon dom. Ook al krijg je de kill, de kans is groot dat je zelf ook dood gaat waardoor je gold voor de kill en waarschijnlijk 3 assists weggeeft.
Het is ook goed merkbaar dat ze puur kill-gefocussed zijn. Proberen tussen torens kills te pakken, terwijl er geen wave in de buurt is. In plaats van even de wave pushen en de toren proberen te pakken (let wel, door dit soort shenanigans hebben we geen enkele toren down gekregen).
Maar goed, uiteindelijk heb ik persoonlijk prima gespeeld. Deze games speel ik om mezelf te verbeteren, het is ook maar een normal draft. Ik had een kill participation van 67%, meeste damage van m'n team, en relatief weinig dood gegaan voor een ADC tegen een team met een fed Nocturne, Kha'zix en Lissandra. Omdat ik niet op m'n team kon vertrouwen had ik daarvoor wel een Sterak's nodig, maar ook dat was een verbeterpuntje; niet aan lijstjes vasthouden
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Naar mijn mening is elke pot waar je je team niet vertrouwt een verloren pot... Lone wolf teams redden het nou eenmaal gewoon niet.....
Yep, je benoemt daar ook gelijk één van de eerste lessen die ik vrij snel heb geleerd: tunnelvisie bij killen. Ik speel dan zo veel mogelijk samen met een maat van me, waar ik dan graag support speel en hij ADC (vaak Karma + Lucian). Het lukt ons redelijk vaak om de enemy champ flink te pushen. Zodra die HP balk van de enemy zo rond de 20-30% komt krijgen we allebei tunnelvisie en zullen we kosten wat het kost die kill proberen te pakken. Resultaat: Karma + Lucian pushen even door een tower heen, gebruiken misschien nog een flash en uiteindelijk ontkomt de enemy ook nog. Met ook nog het flinke risico dat je ondertussen van achter geganked wordt.
Dat doe ik nu al gelijk niet meer. Als ik een enemy flink kan poken en zo ver kan krijgen dat hij moet flashen en/of recallen ben ik blij. De enemy champ kan even niks, en ik kan flink CS scoren. Win-win dus
Dat doe ik nu al gelijk niet meer. Als ik een enemy flink kan poken en zo ver kan krijgen dat hij moet flashen en/of recallen ben ik blij. De enemy champ kan even niks, en ik kan flink CS scoren. Win-win dus
[ Voor 4% gewijzigd door EricNL op 15-06-2016 10:10 ]
Je kan het geluk hebben dat ze het doorkrijgen dat wat ze doen niet werkt. Gisteren had ik ook een game waarbij er niet echt als een team gevochten werd. In lane was ik zelf ook dom bezig, waardoor ik (volgens mij) 0/3/3 stond, de 3 kills waren door de support Zyra opgepakt (ook prima, Zyra is vrij sterk nu) maar wel 'goede' CS (gelijk aan hun ADC). Volgens mij rond 20-25 minuten een onnodige surrender vote, waarbij ik de laatste call had (3-1, ik liet em niet doorgaan). Daarna werd er iets voorzichtiger gespeeld en uiteindelijk wonnen we. Ik had uiteindelijk een score van 10/4/10.Xenophoben schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:07:
Naar mijn mening is elke pot waar je je team niet vertrouwt een verloren pot... Lone wolf teams redden het nou eenmaal gewoon niet.....
Probleem is wel dat je vaak gewoon de support niet kan vertrouwen om voor je te peelen. In die game moest ik een Jax en (fed) Aatrox van me af houden. Dan is een Caitlyn wel fijn
Dat is een heel belangrijk iets. Je tegenstander van CS afhouden is erg belangrijk, zolang je je eigen CS wel vol weet te houden. Zorg voor wat ward coverage (m'n Blitz gisteren deed dat amper tot niet, zelf dus maar een river ward geplaatst en onze tri een vision ward gegeven), en je kan op zich redelijk pushen. Als je maar een idee hebt hoe je het best kan ontsnappen.EricNL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:09:
Yep, je benoemt daar ook gelijk één van de eerste lessen die ik vrij snel heb geleerd: tunnelvisie bij killen. Ik speel dan zo veel mogelijk samen met een maat van me, waar ik dan graag support speel en hij ADC (vaak Karma + Lucian). Het lukt ons redelijk vaak om de enemy champ flink te pushen. Zodra die HP balk van de enemy zo rond de 20-30% komt krijgen we allebei tunnelvisie en zullen we kosten wat het kost die kill proberen te pakken. Resultaat: Karma + Lucian pushen even door een tower heen, gebruiken misschien nog een flash en uiteindelijk ontkomt de enemy ook nog. Met ook nog het flinke risico dat je ondertussen van achter geganked wordt.
Maar de tunnelvisie is een veelvoorkomend probleem. Hoe eerder je daar van af bent en op andere manieren een lead kan krijgen, hoe beter.
Je kan hem helemaal lekker maken door aan je jungler aan te geven dat de ADC geen flash meer heeft. Laat de enemy adc de lane ietswat pushen en ganken maar! Dan kan je je voorsprong verder vergoten.EricNL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:09:
Gisteren een heerlijke Amumu game gespeeld. We begonnen met een vayne top, maar die kon vrij goed spelen en won zijn lane vrij eenvoudig. Ging toen roamen om zo nog wat kills op te pikken. Samen een paar draken kunnen pakken en hier en daar wat kills, Enemy surrender vote rond de 30 minuten. Ik stond toen 8/1/8 ofzo :-)
Niet, want meestal sterft er iemand binnen 5 min en kan je geen remake meer uitvoerenVicarious schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:35:
Die /remake is wel een aardige toevoeging lijkt me. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
"Don't let your dreams be memes"
En toen waren we (eindelijk) Plat 5....
Man man wat een grind was dat.
Tijdenlang 'vast' in Gold 4 en 5, alwaar je opgescheept zit met hele hordes fantastische noobs die met een beetje pech in no time je hele MMR verkloten tot het punt dat het pakweg +16 en -18 is per win en loss respectievelijk.
Het was me, zonder nou op te willen scheppen, allang duidelijk dat ik toch wel een beduidend stukje beter was dan dat niveau. Maar ja, carry jezelf er maar eens uit met al dat gebooste gespuis. Volgens sommige 'professoren' hier moet je jezelf er makkelijk uit kunnen carryen als je beter dan het gemiddelde bent, "anders zit je waar je hoort...."
Dat verhaal is dus volstrekte onzin, althans, het "anders zit je waar je hoort" gedeelte. Want een paar weken terug zat het een beetje mee, en huppa ik schoot in een vrijwel rechte lijn omhoog richting Platinum nu. Dat zou toch niet moeten kunnen als ik in Gold 4/5 zou thuishoren...
Dus voor iedereen die game in game uit ziet dat ie beter is dan het gemiddelde niveau maar toch niet vooruit komt en tijdenlang vast zit: gewoon blijven volhouden. Als het ff meezit qua teammates kan het ineens hard gaan.
Tijdenlang 'vast' in Gold 4 en 5, alwaar je opgescheept zit met hele hordes fantastische noobs die met een beetje pech in no time je hele MMR verkloten tot het punt dat het pakweg +16 en -18 is per win en loss respectievelijk.
Het was me, zonder nou op te willen scheppen, allang duidelijk dat ik toch wel een beduidend stukje beter was dan dat niveau. Maar ja, carry jezelf er maar eens uit met al dat gebooste gespuis. Volgens sommige 'professoren' hier moet je jezelf er makkelijk uit kunnen carryen als je beter dan het gemiddelde bent, "anders zit je waar je hoort...."
Dat verhaal is dus volstrekte onzin, althans, het "anders zit je waar je hoort" gedeelte. Want een paar weken terug zat het een beetje mee, en huppa ik schoot in een vrijwel rechte lijn omhoog richting Platinum nu. Dat zou toch niet moeten kunnen als ik in Gold 4/5 zou thuishoren...
Dus voor iedereen die game in game uit ziet dat ie beter is dan het gemiddelde niveau maar toch niet vooruit komt en tijdenlang vast zit: gewoon blijven volhouden. Als het ff meezit qua teammates kan het ineens hard gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 15-06-2016 15:03 ]
Om hier simpel op te reageren, ik snap je.Koekiemonsterr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:00:
En toen waren we (eindelijk) Plat 5....![]()
Ik ook.. Nadat mn top laner dood ging en ik de wave maar de toren van de tegenstander in duwde zodat die CS zou missen werd mn top laner boos omdat ik CS zou stelen en ging ie maar feeden.. huilen

Wat zijn sommige spelers ook gewoon plain stupid en inzichtloos. Net een ARAM gedaan omdat ik op mijn lasagne moest wachten (dat laatste is bijzaak). Je krijgt zelf een team met Warwick, Ori, Vel, Teemo en Shaco dus op zich niet verkeer. Tegenstanders hadden Mundo, Nautilus, Yi, Fizz en GP. Moet nog steeds te doen zijn. Warwick gaat tanky, Ori en Vel gaan AP en dan komt het.... Je zou toch hopen dat Shaco AD gaat en Teemo zou evt ook AD kunnen. Maar nee, beiden ook full AP
Tegen 2 van die dikke tanks en een Yi + Fizz die ook nog semi-tank (alleen MR) gaan kan je zo dus nooit winnen. En het enige wat de Shaco kon zeggen toen we vroegen waarom deze AP ging was: What? AP Shaco is OP in ARAM.

Verder neem ik aan dat hij ook wel een warning ping geeft of wat typt in de chat voordat hij besluit te feeden (wat overigens ook niet goed te praten is). Als hij dat doet, gewoon lekker terug je jungle in en hem zijn ding laten doen. Dat is altijd nog beter dan een gefrustreerde speler.
Overigens geldt ook dat iemand met best wat inzicht in Bronze kan zitten omdat deze het spel best snapt en het strategisch ook snapt, maar mechanisch kut is en/of geen overzicht heeft.
Zo eenzijdig is het ook niet. Ik weet niet in welke ELO je zit, maar spelers kunnen makkelijk tot Gold komen met goede mechanische skills en enig overzicht. Dit is al wat macrostrategie en mensen die nooit LCS of andere vids kijken hebben soms geen idee dat het zo werkt. Ik weet ook de situatie niet, misschien was de lane na de kill wel gaan pushen naar zijn turret zodat hij deze kon opvangen als hij terug kwam.Remcoww schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:22:
Ik ook.. Nadat mn top laner dood ging en ik de wave maar de toren van de tegenstander in duwde zodat die CS zou missen werd mn top laner boos omdat ik CS zou stelen en ging ie maar feeden.. huilen
Verder neem ik aan dat hij ook wel een warning ping geeft of wat typt in de chat voordat hij besluit te feeden (wat overigens ook niet goed te praten is). Als hij dat doet, gewoon lekker terug je jungle in en hem zijn ding laten doen. Dat is altijd nog beter dan een gefrustreerde speler.
Overigens geldt ook dat iemand met best wat inzicht in Bronze kan zitten omdat deze het spel best snapt en het strategisch ook snapt, maar mechanisch kut is en/of geen overzicht heeft.
Gratz. Ik sta terug op gold 3 0 lp (van promo naar g2) omdat mijn teams te slecht zijn. Begin ik 3-0 als jax in de jungle, staat onze botlane 0-8 op 10 minuten. En dat terwijl ik een kill op bot kom halen om hen vooruit te helpen, maar de goede adc zit altijd in het andere team spijtig genoeg -.-Koekiemonsterr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:00:
En toen waren we (eindelijk) Plat 5....![]()
Ik moet gewoon een 4-man premade hebben zodat al de lanes eens weten hoe ze moeten spelen ipv een support zyra meer AP te laten halen dan onze mid brand -.-
BNet tag: whodares#1162
Kijk, daar ga je al de fout in! Je steelt gewoon de kills waarmee je botlane terug had kunnen komen! Want als jij er niet was geweest had hij zeker weten de enemy ADC gekilled, ook al stond ie al 0-8-0!whodares schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:09:
Begin ik 3-0 als jax in de jungle, staat onze botlane 0-8 op 10 minuten. En dat terwijl ik een kill op bot kom halen om hen vooruit te helpen, maar de goede adc zit altijd in het andere team spijtig genoeg -.-
(Heb dat soort gasten vaak genoeg gehad, als je wel komt en de kill krijgt is het 'report for stealing kills', en als je niet meer komt naar die lane is het 'report for ignoring pings and not helping')
Ben nu terug naar gold 4. had een 3-man troll premade mee en de 4de random was ook een troll. Jax jungle most damage in team met lissandra, lucian en j4 top. Heel mijn jungle was warded en ik als enige pinks aan het kopen. Meer wards dan de support gezet met enkel mijn trinket. Gold is echt belachelijk, in plat hadden ze tenminste nog een idee van wat ze aan het doen waren ...
Zal ik ook ff mee klagen dan? ^^
Na lange tijd weer effe 2 games gedaan op mijn 0 LP Gold 5 smurf. Nou dat wordt alweer bijna hello Silver!...
Toch wel een behoorlijk niveauverschil, t.o.v. hoog gold/low plat. Lanes win je beduidend makkelijker, maar oh wat gaan teammates om je heen verdomd snel neer de hele tijd.
Game 1 Jayce ga ik 14/6/13 en pwn iedereen keihard qua dmg, ram Garen de lane uit. Maar ja, onze 3/14/0 Shaco was echt een ramp, maakte het feitelijk een 4v6 game....Tot overmaat van ramp snapt men ondanks veelvuldige verzoeken niet dat ze mij even de kans moeten geven om een paar flinke E + Q's te landen op Lux/MF, wat pakweg 60% van hun HP wegsloeg. Nee jongens, we gaan lekker skirmishen tegen Blitz, Gragas en Garen, terwijl wij geen tanks hebben. Uiteindelijk alle teammates 12 of 14 keer dood...
Game 2 op LB ga ik 12/3/8. Enemy Brand de lane uitgebeukt met paar kills, doe weer verreweg meeste dmg van iedereen, maar binnen pakweg 12 mins staat de enemy Voli top 7/0. Onze Darius weet het aan "geluk" voor Voli. Ye right, als je sommige 1v1 trades zag was het echt om te janken....Oh ja wacht, als Darius bijna dood is en Voli zijn W stacks kan poppen denkt ie ineens eraan dat ie ook nog Q in kan drukken voor een heal. Darius gaat uiteindelijk 12 keer dood, puur omdat ie zijn champ niet snapt, voortdurend 1v1 duels met Voli blijft opzoeken en later 1v4's aangaat. En oh ja, de enemy supp Shaco doet uiteindelijk meer dmg dan onze Cait. Olee!
Na lange tijd weer effe 2 games gedaan op mijn 0 LP Gold 5 smurf. Nou dat wordt alweer bijna hello Silver!...
Toch wel een behoorlijk niveauverschil, t.o.v. hoog gold/low plat. Lanes win je beduidend makkelijker, maar oh wat gaan teammates om je heen verdomd snel neer de hele tijd.
Game 1 Jayce ga ik 14/6/13 en pwn iedereen keihard qua dmg, ram Garen de lane uit. Maar ja, onze 3/14/0 Shaco was echt een ramp, maakte het feitelijk een 4v6 game....Tot overmaat van ramp snapt men ondanks veelvuldige verzoeken niet dat ze mij even de kans moeten geven om een paar flinke E + Q's te landen op Lux/MF, wat pakweg 60% van hun HP wegsloeg. Nee jongens, we gaan lekker skirmishen tegen Blitz, Gragas en Garen, terwijl wij geen tanks hebben. Uiteindelijk alle teammates 12 of 14 keer dood...
Game 2 op LB ga ik 12/3/8. Enemy Brand de lane uitgebeukt met paar kills, doe weer verreweg meeste dmg van iedereen, maar binnen pakweg 12 mins staat de enemy Voli top 7/0. Onze Darius weet het aan "geluk" voor Voli. Ye right, als je sommige 1v1 trades zag was het echt om te janken....Oh ja wacht, als Darius bijna dood is en Voli zijn W stacks kan poppen denkt ie ineens eraan dat ie ook nog Q in kan drukken voor een heal. Darius gaat uiteindelijk 12 keer dood, puur omdat ie zijn champ niet snapt, voortdurend 1v1 duels met Voli blijft opzoeken en later 1v4's aangaat. En oh ja, de enemy supp Shaco doet uiteindelijk meer dmg dan onze Cait. Olee!
Nog een loss. Ik ga 8-7-6. Team staat 24-48.
50% meer damage gedaan dan de eerstvolgende in mijn team met een jax terwijl we vayne en ez(ap mid) in het team hebben. Ik had mijn lane hard gewonnen, maar 1v9 vs urgot, yasuo en morgana was te moeilijk ...
4 games vandaag, 4 losses en 4x door een trollteam van hier tot ginder...
50% meer damage gedaan dan de eerstvolgende in mijn team met een jax terwijl we vayne en ez(ap mid) in het team hebben. Ik had mijn lane hard gewonnen, maar 1v9 vs urgot, yasuo en morgana was te moeilijk ...
4 games vandaag, 4 losses en 4x door een trollteam van hier tot ginder...
Als ik hier zo lees, is het toch wel een leuk spelletje
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Zal ik het anders insteken dan.
Gister paar games gespeeld, 1 loss maar ondanks dat dat een ARAM was en een loss was het veruit de leukste game van de avond.
ARAM met Nami, quadrakills en alles, heerlijk en gezien het hele team lekker humoristisch bezig was helemaal lachen.
Gister paar games gespeeld, 1 loss maar ondanks dat dat een ARAM was en een loss was het veruit de leukste game van de avond.
ARAM met Nami, quadrakills en alles, heerlijk en gezien het hele team lekker humoristisch bezig was helemaal lachen.
Hahaha, iedereen vermaakt zich opperbest zo te lezen inderdaadDamien schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:43:
Ach ja, volgens mij heeft iedereen ongeacht het niveau shitgames, maar blijkbaar weegt het plezier/voldoening van een win wel zwaarder want iedereen blijft doorspelen
Och, en het is vaak fijner om even je frustraties ergens kwijt te kunnen, terwijl je niet vaak een rant over een gewonnen game kwijt wilt. Shitgames zijn over het algemeen gewoon onderdeel van online games, dus of je ze nou hier hebt of in een, zeg eens wat, DOTA of Overwatch, dat maakt weinig verschil 
Het enige wat hier iets zwaarder kan wegen is dat de LoL community vrij toxic is, maar een /mute all helpt veel.
Het enige wat hier iets zwaarder kan wegen is dat de LoL community vrij toxic is, maar een /mute all helpt veel.
Snap eigenlijk maar weinig van je reactie, hoe maakt het uit welk ELO dit was? Ja hij pingde dat ik moest stoppen, maarja als ik al de helft van de wave gesloopt heb en als ik m afmaak mn eigen wave bij de toren van de tegenstander is kan ik beter doorgaan. Het is niet zo dat ik constant naar zn lane ben gegaan om te pushen ofzoTheBrut3 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:14:
Zo eenzijdig is het ook niet. Ik weet niet in welke ELO je zit, maar spelers kunnen makkelijk tot Gold komen met goede mechanische skills en enig overzicht. Dit is al wat macrostrategie en mensen die nooit LCS of andere vids kijken hebben soms geen idee dat het zo werkt. Ik weet ook de situatie niet, misschien was de lane na de kill wel gaan pushen naar zijn turret zodat hij deze kon opvangen als hij terug kwam.
[ Voor 3% gewijzigd door Remcoww op 16-06-2016 10:04 ]
Als je nou even die account lekker ver in Silver laat droppen, dan halen we 'm met duo'en wel weer op. Je bent nu immers Plat he senpai. Nu wil ik wel duoKoekiemonsterr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:27:
Zal ik ook ff mee klagen dan? ^^
spoiler:
Niet dat dat gaat werken als we allebei mid willen claimen
junglen heb ik geen zin meer in en adc voelt ook niet comfortabel meer..
Er zijn ook grenzen in hoeverre je iemand kunt carryen JoomadRecrush schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:55:
[...]
Als je nou even die account lekker ver in Silver laat droppen, dan halen we 'm met duo'en wel weer op. Je bent nu immers Plat he senpai. Nu wil ik wel duo![]()
spoiler:Niet dat dat gaat werken als we allebei mid willen claimenjunglen heb ik geen zin meer in en adc voelt ook niet comfortabel meer..
Je gaat ook niet een sportschool in voor de eerste keer en gelijk 200 kilo pushen.
Met die vergelijking insinueer je dat ik met genoeg oefenen wel te carrien val. We weten allebei dat dat niet mogelijk isDamien schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:10:
[...]
Er zijn ook grenzen in hoeverre je iemand kunt carryen Joomad
Je gaat ook niet een sportschool in voor de eerste keer en gelijk 200 kilo pushen.
Daar heb je gelijk, maar ach duo met jou heeft weer andere voordelen:Recrush schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:15:
[...]
Met die vergelijking insinueer je dat ik met genoeg oefenen wel te carrien val. We weten allebei dat dat niet mogelijk is
JapieTalent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:44:
[...]
Daar heb je gelijk, maar ach duo met jou heeft weer andere voordelen:
Toch is het niet de bedoeling dat degene waar ik mee duo naar mijn stream kijkt.. Heb liever dat ie de game speelt. Dan is er nog enige mogelijkheid van carry.
Daar gaat het dus steeds foutRecrush schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:52:
[...]
![]()
![]()
Toch is het niet de bedoeling dat degene waar ik mee duo naar mijn stream kijkt.. Heb liever dat ie de game speelt. Dan is er nog enige mogelijkheid van carry.

Laat ik dan een keer een win hier posten
22/2/9 Veigar mid - bijna 50k champion dmg gedaan, 53% KillP, 2 wards meer dan de support geplaatst.
premade met de jungler.
Maar goed verliezen doen we ook wel xD
22/2/9 Veigar mid - bijna 50k champion dmg gedaan, 53% KillP, 2 wards meer dan de support geplaatst.
premade met de jungler.
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Had gister ook een lekkere win. Voor het eerst sinds 2 jaar ofzo weer Vi gespeeld, ging 21/1/8. Ik wist niet wat me overkwamocwil schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:10:
Laat ik dan een keer een win hier posten
premade met de jungler.
Gisteren met Azir 25/7 in aram, was een win 4 vs 5, na een tripple kill en een death ging onze fiddle ragequit...Remcoww schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:14:
[...]
Had gister ook een lekkere win. Voor het eerst sinds 2 jaar ofzo weer Vi gespeeld, ging 21/1/8. Ik wist niet wat me overkwam
Nog nooit zo lekker gespeeld met Azir, De camp ligt mij niet zo heel erg.
Tja ik heb gisteren ook een paar gamepjes gedaan (normals omdat ik lang niet gespeeld heb en dan niet gelijk ranked in wil duiken) en als het je niet boeit wat het resultaat wordt is het best vermakelijk hoor. Het viel me vooral op dat er ondanks een compleet blinde Veigar op midlane gewoon totaal niet geflamed werd, een trend die ik de laatste tijd wel vaker zie. Het niveau van sommige spelers is niet vooruit gegaan, maar zonder dat continue gezeik in de chat zijn games zoveel leuker om te spelen.Damien schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:43:
iemand die nog samen wil spelen? ranked of normaal
mijn main is support dus heb je ook sneller games
mijn main is support dus heb je ook sneller games
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen Ranked spelen omdat ze het leuk vinden i.p.v. een specifieke rank te halen. Ik speel zelf ranked omdat ik serieus wil spelen, kortom, gewoon tryharden. Maar aan de andere kant speel ik ook graag normals gewoon iets te spelen waar ik minder goed in ben maar wat ik wel leuk vind. Zoals ik al eerder zei, ik kan best wat lol hebben gehad met een loss, maar winnen blijft zoveel leuker natuurlijk.
Daarnaast denk ik dat er weinig concurrentie is voor League. Dota haalt het niet bij League naar mijn idee. Het heeft meer aspecten in de gameplay maar League is makkelijker, vloeiender en is wat spectaculairder met graphics en abilities.
Overwatch zal wel voor wat concurrentie zorgen, maar het zit niet helemaal in hetzelfde genre. League is vrij uniek tegenover Overwatch. Kortom, mensen kunnen zeiken op League wat ze willen, maar iets beters is er niet.
Daarnaast denk ik dat er weinig concurrentie is voor League. Dota haalt het niet bij League naar mijn idee. Het heeft meer aspecten in de gameplay maar League is makkelijker, vloeiender en is wat spectaculairder met graphics en abilities.
Overwatch zal wel voor wat concurrentie zorgen, maar het zit niet helemaal in hetzelfde genre. League is vrij uniek tegenover Overwatch. Kortom, mensen kunnen zeiken op League wat ze willen, maar iets beters is er niet.
Mwa er zijn wel wat namen die ook redelijk groot zijn/waren: HON, Smite bvb.Xanthian schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:24:
Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen Ranked spelen omdat ze het leuk vinden i.p.v. een specifieke rank te halen. Ik speel zelf ranked omdat ik serieus wil spelen, kortom, gewoon tryharden. Maar aan de andere kant speel ik ook graag normals gewoon iets te spelen waar ik minder goed in ben maar wat ik wel leuk vind. Zoals ik al eerder zei, ik kan best wat lol hebben gehad met een loss, maar winnen blijft zoveel leuker natuurlijk.
Overwatch is nog voor een maand of 3 hyped daarna gaat de hypetrain verder naar de volgende game en zal de "concurentie" ook weer iets afnemen.
Ik doe inderdaad hetzelfde als jij. Ranked spelen als ik serieus wil spelen. Ik kies dan uitsluitend sterke picks (bijv geen Yorick jungle) ;-), maar als ik wat wil proberen doe ik gewoon een normal game.Xanthian schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:24:
Hier ook, tevens speel ik in ranked ook alleen de champions waar ik me echt comfortabel mee voel. Helaas kom ik soms nog wel in games (ranked) met personen die gewoon nieuwe champions aan het uitproberen zijn en uiteraard geen idee hebben wat ze doen
. Dat is precies waarvoor ik normals gebruik (training/experimenteren).
[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 16-06-2016 16:31 ]
Gisteren kunnen merken hoe broken Illaoi wel niet is. Level 6 zet ult, 1 hit van tentacles en dood op een jax met counterstrike draaiende (20% minder aoe damage) en een chain vest. Letterlijk 100-0, want ik was net gebacked om het armor te gaan halen. Illaoi had nog geen items gekocht buiten de dorans blade start.
So balanced, vanaf nu permaban voor mij.
Gisteren nog een paar keer getrolled geweest, ik ga Jax gewoon opbergen tot ik op een niveau van spelers zit die snappen hoe hij werkt. Haal ik fb tegen darius, tp ik bot om hen ook te helpen, 0 reaction dus tp wasted. Kom ik terug top, darius level 6 vs mijn level 4. Natuurlijk geen hulp krijgen, want ik had toch de fb gehaald tegen hem? /s
Terug naar support geswitched, heeft ook niet veel mogen baten. Ik ga graag Taric tegen een team met 4 ad threats, maar je kan een facediving adc gewoon niet redden. Op zich de game nog lang kunnen stallen dankzij mijn ult om teamfights ste winnen, maar de killstealing full tank volibear had altijd schrik om erin te lopen. Ik heb niets tegen kills pakken als je er iets mee doet, maar ze enkel pakken om je kda te verbeteren, geef ik de naam stealen ipv securen.
Uiteindelijk eindigt de voli als enige in ons team met een positieve score, wat niet moeilijk is als je full tank gaat en nooit erin loopt
Gelukkig daarna een goede Janna game en Soraka game gehad. Soraka dem heals met een Draven adc die wild aan het gaan was. De rest van het team was niet te hard aan het feeden (nog carry mogelijk dankzij draven en mij) en uiteindelijk ik als soraka nog meer damage gedaan dan onze top en mid -.-
De Janna game zag er heel slecht uit. We stonden tegen Nasus en Veigar en onze jungler (raar toch, altijd die junglers) weigerde om early pressure te zetten. Resultaat was free stacking voor Nasus en Veigar, want hun jungler kwam hen wel ondersteunen. Deze game was 1 van de weinige keren dat ik een 1000 stack Nasus heb gezien. Gelukkige was onze mid nog goed en de adc jinx. Ardent censor gemaakt voor dat sweet attack speed op de Janna Shield + jinx combo en de Nasus heel de tijd liggen slowen, wegulten en knockuppen zodat hij niet bij de jinx kon geraken. Onze mid Syndra en jungler bliezen samen Veigar elke fight op, dus dat werd dan ook een win.
Nu sta ik Gold 4 met 61 lp, meer dan een divisie lager dan vorig season. Hopelijk vallen de teams wat meer mee dat mijn mmr genoeg stijgt
So balanced, vanaf nu permaban voor mij.
Gisteren nog een paar keer getrolled geweest, ik ga Jax gewoon opbergen tot ik op een niveau van spelers zit die snappen hoe hij werkt. Haal ik fb tegen darius, tp ik bot om hen ook te helpen, 0 reaction dus tp wasted. Kom ik terug top, darius level 6 vs mijn level 4. Natuurlijk geen hulp krijgen, want ik had toch de fb gehaald tegen hem? /s
Terug naar support geswitched, heeft ook niet veel mogen baten. Ik ga graag Taric tegen een team met 4 ad threats, maar je kan een facediving adc gewoon niet redden. Op zich de game nog lang kunnen stallen dankzij mijn ult om teamfights ste winnen, maar de killstealing full tank volibear had altijd schrik om erin te lopen. Ik heb niets tegen kills pakken als je er iets mee doet, maar ze enkel pakken om je kda te verbeteren, geef ik de naam stealen ipv securen.
Uiteindelijk eindigt de voli als enige in ons team met een positieve score, wat niet moeilijk is als je full tank gaat en nooit erin loopt
Gelukkig daarna een goede Janna game en Soraka game gehad. Soraka dem heals met een Draven adc die wild aan het gaan was. De rest van het team was niet te hard aan het feeden (nog carry mogelijk dankzij draven en mij) en uiteindelijk ik als soraka nog meer damage gedaan dan onze top en mid -.-
De Janna game zag er heel slecht uit. We stonden tegen Nasus en Veigar en onze jungler (raar toch, altijd die junglers) weigerde om early pressure te zetten. Resultaat was free stacking voor Nasus en Veigar, want hun jungler kwam hen wel ondersteunen. Deze game was 1 van de weinige keren dat ik een 1000 stack Nasus heb gezien. Gelukkige was onze mid nog goed en de adc jinx. Ardent censor gemaakt voor dat sweet attack speed op de Janna Shield + jinx combo en de Nasus heel de tijd liggen slowen, wegulten en knockuppen zodat hij niet bij de jinx kon geraken. Onze mid Syndra en jungler bliezen samen Veigar elke fight op, dus dat werd dan ook een win.
Nu sta ik Gold 4 met 61 lp, meer dan een divisie lager dan vorig season. Hopelijk vallen de teams wat meer mee dat mijn mmr genoeg stijgt
Dat is wel erg kortzichtig en lijkt het resultaat te zijn van enorme oogkleppen. HoN is door velen nog altijd beschreven als een betere/leukere game, echter door een fout in marketing hebben ze de game om zeep geholpen.Xanthian schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:24:
Kortom, mensen kunnen zeiken op League wat ze willen, maar iets beters is er niet.
Dota2 = League of Legends voor gevorderden. De reden dat Dota2 altijd op een lager pitje zal staan dan LoL is puur vanwege het feit dat LoL een enorm lage drempel heeft in zo'n beetje alles. Maar een lagere drempel maakt een game niet gelijk "beter"
HotS = Game had een leuk potentieel maar is inderdaad een mindere versie van LoL.
Overwatch = Valt niet te vergelijken met een MOBA ondanks het aspect met specifieke champions met specifieke abilities voor de rest is het niets meer dan een MOBA meets COD meets TF2.
Hou er ook rekening mee dat er veel mensen Leagues spelen om de volgende factoren:
- Tijd erin gestoken - zelfde reden waarom veel niet stoppen met WoW, je hebt tijd ergens in gestoken en blijft met de gedachtegang zitten dat je het anders allemaal "verliest".
- Geld erin gestoken - free to play/free to pay, er zitten genoeg mensen in LoL die geld hebben gestoken in het spel en voor hen geld hetzelfde als de hierboven beschreven situatie als met tijd. (ondanks het geld wat ik er zelf in heb gestoken, heb ik dit probleem niet zozeer)
- Gratis - Alleen registeren en spelen, geef deze formule aan WoW en je zult zien dat er een hoop spelers terug zullen komen.
- Lage drempel - Iedereen en zijn moeder kan LoL spelen, en dat zie je vaak genoeg terug in de kwaliteit van je games.
- Lage vereisten qua computerconfiguratie - Wederom zie je dit vaak terug in de champion loading screen, genoeg mensen die op een broodrooster nog eventjes LoL spelen.
- Ranked makkelijk toegankelijk - Er zijn maar weinig games die ranked zo makkelijk toegankelijk maken zoals LoL.
- Ranked bied een vorm van competitie wat voor sommige mensen aantrekkelijk kan zijn.
- Mensen die het spel daadwerkelijk leuk vinden.
Kortom verschillende groepen mensen die LoL spelen. Maakt dat de game "het beste wat er is"? Nee er zijn genoeg MOBA's die eigenlijk een mooier en beter concept hebben dan LoL, maar omdat League al aan de meeste voorwaarden voldoet (gratis / makkelijk toegankelijk / vroeg op de markt) zal het lastig zijn voor welke nieuwe MOBA dan ook om spelers binnen te halen. Puur omdat mensen al tijd in LoL hebben zitten die ze niet terug gaan krijgen en ze de kennis hebben om bepaalde champs te spelen. Waar het bij een nieuwe MOBA een volledig nieuwe leerschool zal zijn.
Het is vaak het geval dat mensen die maar met 1 game bezig zijn en er met plezier tijd in steken dat het voor HUN de beste game ooit is. Echter als je eens om je heen kijkt zul je toch genoeg games vinden met net zulke aantrekkelijke aspecten als LoL. Vraag een Dota2 speler hoe hij zijn game vind en hij zal je hetzelfde zeggen wat jij claimed over LoL.
Laat ik nog even toevoegen dat ik niets met of tegen LoL meer heb. Ik speel het nog omdat ik wat vrienden heb die het leuk vinden, maar meer dan dat is het ook niet.
Ik was gisteren positief verrast, ik was een ARAM game aan het spelen en hoewel ik verloren had, had ik een goede Ashe game(boring ashe player) blijkbaar zo goed gedaan dat ik een S kreeg, maar ik was vergeten dat ze dit aangezet hadden voor aram XD dus nu heb ik 2 kistjes en 2 key pieces..
In SR kan ik ashe trouwens niet spelen, te saai XD
In SR kan ik ashe trouwens niet spelen, te saai XD
Terug in gold 3 nu, hoewel de manier waarop me niet bevalt.
Eerst een goede win gehaald waar we voor hebben moeten knokken, leuke game voor beide kanten. Mijn premade was darius top gegaan vs Irelia, ik Janna support met een suckbeer Lucian. Gelukkig is mijn premade wild gegaan dankzij janna shields + heals. Hij had 45% van team total damage gedaan, 4x de damage van onze lucian. Ik heb early gewoon alle shields op hem gesmeten en dan zie je dat een darius met 5 bleed stacks fights kan omdraaien zonder problemen
Kom ik in promo met 1 win omdat ik gedemote was.
Eerste game meteen gewonnen omdat de enemy een troll had. Eerst steelt hij de eerste jungle camps van zijn jungler zodat die niets kan doen en dan gaat hij afk.
Ik heb graag de free win, maar het is geen leuke win. Langs de andere kant wel blij dat de troll eindelijk eens niet in mijn team zat.
Eerst een goede win gehaald waar we voor hebben moeten knokken, leuke game voor beide kanten. Mijn premade was darius top gegaan vs Irelia, ik Janna support met een suckbeer Lucian. Gelukkig is mijn premade wild gegaan dankzij janna shields + heals. Hij had 45% van team total damage gedaan, 4x de damage van onze lucian. Ik heb early gewoon alle shields op hem gesmeten en dan zie je dat een darius met 5 bleed stacks fights kan omdraaien zonder problemen
Kom ik in promo met 1 win omdat ik gedemote was.
Eerste game meteen gewonnen omdat de enemy een troll had. Eerst steelt hij de eerste jungle camps van zijn jungler zodat die niets kan doen en dan gaat hij afk.
Ik heb graag de free win, maar het is geen leuke win. Langs de andere kant wel blij dat de troll eindelijk eens niet in mijn team zat.
Laatste paar dagen hard gewerkt maar ook resultaat behaald.
Kom steeds dichterbij Platinum. Inmiddels sta ik alweer Gold 2 met 40+ LP.
Het liefst wil ik Hecarim spelen met Warrior > Triforce en TLD mastery, maar mijn team weigert vaak om een tank te kiezen en daarom moet ik maar meer tanky gaan. In dat geval gaan we voor SotA mastery met Cinderhulk, de backline oneshotten lukt hier niet mee, maar je blijft tenminste wel langer in leven zodat je de focus wat langer op je houd en de rest van je team hun ding kunnen doen.
Kom steeds dichterbij Platinum. Inmiddels sta ik alweer Gold 2 met 40+ LP.
Het liefst wil ik Hecarim spelen met Warrior > Triforce en TLD mastery, maar mijn team weigert vaak om een tank te kiezen en daarom moet ik maar meer tanky gaan. In dat geval gaan we voor SotA mastery met Cinderhulk, de backline oneshotten lukt hier niet mee, maar je blijft tenminste wel langer in leven zodat je de focus wat langer op je houd en de rest van je team hun ding kunnen doen.
Laatste dagen niet veel gespeeld, maar geef me als enemy nooit Swain. Ze hebben het geleerd en dat is slecht afgelopen voor hen. Swain carries games. Loop ik voor, draait ik een 3v5 fight solo om naar een 2v1 fight. Gelukkig mijn team genoeg kunnen spampingen dat ze ineens de game hebben gefinished ipv proberen baron te failen met support en adc.
Game erna Sion top vs een silver tryndamere. Voor de verandering was het eens een echte silver ipv smurf of booster, dus die kerel zeer hard ingemaakt. Ze hadden trynda + fed tank volibear nodig om me te pakken en ondertussen had mijn team hun team uitgemoord. Onze akali was wild gegaan, dus dat ging ook goed.
Spijtig dat ik support/top main ben en dat mijn premade top/support main is. De huidige assassin meta is niet goed voor een veigar/karthus speler op mid en mijn jungle wilt ook niet echt meer lukken.
Jax heb ik nu permanent opgeborgen, teams op dit niveau moet ik veel sneller kunnen snowballen dan dat Jax kan doen. Sion kan hier met een tp voor zorgen en swain al helemaal.
Game erna Sion top vs een silver tryndamere. Voor de verandering was het eens een echte silver ipv smurf of booster, dus die kerel zeer hard ingemaakt. Ze hadden trynda + fed tank volibear nodig om me te pakken en ondertussen had mijn team hun team uitgemoord. Onze akali was wild gegaan, dus dat ging ook goed.
Spijtig dat ik support/top main ben en dat mijn premade top/support main is. De huidige assassin meta is niet goed voor een veigar/karthus speler op mid en mijn jungle wilt ook niet echt meer lukken.
Jax heb ik nu permanent opgeborgen, teams op dit niveau moet ik veel sneller kunnen snowballen dan dat Jax kan doen. Sion kan hier met een tp voor zorgen en swain al helemaal.
Ik snap je verhaaltje niet helemaal, maar blijkbaar heb je paar potjes gewonnen. Congrats.whodares schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:50:
warrig verhaaltje....
... wait what?!whodares schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:50:
... huidige assassin meta ...
[ Voor 33% gewijzigd door Jaap. op 20-06-2016 11:04 ]
Hoewel Swain vrij sterk is zie ik helaas niemand Swain counteren met Executioner's Calling. Dit begint al in champ select door iemand te kiezen die dit kan bouwen. Dit hoeft niet per sé de top laner te zijn, maar het kan ook een Zed zijn, Yasuo, de jungler of de ADC.whodares schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:50:
Laatste dagen niet veel gespeeld, maar geef me als enemy nooit Swain. Ze hebben het geleerd en dat is slecht afgelopen voor hen. Swain carries games. Loop ik voor, draait ik een 3v5 fight solo om naar een 2v1 fight. Gelukkig mijn team genoeg kunnen spampingen dat ze ineens de game hebben gefinished ipv proberen baron te failen met support en adc.
Echt waar, niemand koopt Executioner's Calling terwijl het zo essentieel is tegen dit soort champions. Het kost maar 800 gold en het geeft 15 AD. Dat alleen al is 500 gold waard.
Ik speel ranked voor de gratis skin aan het einde van het seizoen.Xanthian schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:24:
Oh en: TSM
Inderdaad eindelijk eens wat kunnen winnen. 1 game zelf kunnen carrien omdat MM me voor de verandering geen boosted animals mee had gegeven. Andere omdat 1 speler ook duidelijk dezelfde MM pech had als mij.JapieTalent schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:03:
Ik snap je verhaaltje niet helemaal, maar blijkbaar heb je paar potjes gewonnen. Congrats.
Vergeet niet dat ik momenteel mid gold zit. Mensen denken hier dat ze goden zijn en pakken de assassins. Spijtig genoeg voor mij speel ik voornamelijk lategame scaling champs op mid, waardoor ik hun slechte plays moeilijker kan afstraffen. De rest van mijn teammates zijn meestal zo slecht dat ze een middelmatige assassin midlaner nog gaan feeden ook, waardoor ik constant assassinated ben. Ze krijgen vaak door dat mijn champ dood moet zijn om de fight easy te winnen, mijn team heeft nooit door dat ze een 1000+ AP veigar moeten beschermen voor easy wins. Ik kan 1 iemand gibben, maar als een rek sai, leblanc en vladimir op je afkomen = RIP. Hoe ze erdoor komen, is een volledig ander probleem ...... wait what?!
Is that you Rudy?whodares schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Inderdaad eindelijk eens wat kunnen winnen. 1 game zelf kunnen carrien omdat MM me voor de verandering geen boosted animals mee had gegeven. Andere omdat 1 speler ook duidelijk dezelfde MM pech had als mij.
[...]
Vergeet niet dat ik momenteel mid gold zit. Mensen denken hier dat ze goden zijn en pakken de assassins. Spijtig genoeg voor mij speel ik voornamelijk lategame scaling champs op mid, waardoor ik hun slechte plays moeilijker kan afstraffen. De rest van mijn teammates zijn meestal zo slecht dat ze een middelmatige assassin midlaner nog gaan feeden ook, waardoor ik constant assassinated ben. Ze krijgen vaak door dat mijn champ dood moet zijn om de fight easy te winnen, mijn team heeft nooit door dat ze een 1000+ AP veigar moeten beschermen voor easy wins. Ik kan 1 iemand gibben, maar als een rek sai, leblanc en vladimir op je afkomen = RIP. Hoe ze erdoor komen, is een volledig ander probleem ...
Als niemand voor je peeled dan moet je misschien eens kijken naar wat je team nodig heeft i.p.v. te kijken naar wat je wilt spelen. Veigar is leuk, maar als je zoveel last hebt van "assasins" dan moet je maar Cho'gath, Lissandra of Karma spelen, allemaal uitstekende keuzes tegen assasins.whodares schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Vergeet niet dat ik momenteel mid gold zit. Mensen denken hier dat ze goden zijn en pakken de assassins. Spijtig genoeg voor mij speel ik voornamelijk lategame scaling champs op mid, waardoor ik hun slechte plays moeilijker kan afstraffen. De rest van mijn teammates zijn meestal zo slecht dat ze een middelmatige assassin midlaner nog gaan feeden ook, waardoor ik constant assassinated ben. Ze krijgen vaak door dat mijn champ dood moet zijn om de fight easy te winnen, mijn team heeft nooit door dat ze een 1000+ AP veigar moeten beschermen voor easy wins. Ik kan 1 iemand gibben, maar als een rek sai, leblanc en vladimir op je afkomen = RIP. Hoe ze erdoor komen, is een volledig ander probleem ...
Misschien dat lulu dan ook nog een goede keuze is, Haar ult countered toch wel meeste assassins.Xanthian schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:18:
[...]
Als niemand voor je peeled dan moet je misschien eens kijken naar wat je team nodig heeft i.p.v. te kijken naar wat je wilt spelen. Veigar is leuk, maar als je zoveel last hebt van "assasins" dan moet je maar Cho'gath, Lissandra of Karma spelen, allemaal uitstekende keuzes tegen assasins.
Lissandra is eigenlijk de grootste counter voor assassins , als ze all innen gewoon je ult op jezelf gooien en de assassin is kansloos,
Sinds vorig weekend 9 games gespeeld op m'n alt account, 6 ervan gewonnen. Met name Caitlyn aan het spammen, wat kan die een pain zijn voor de tegenstander om tegen te lanen. Ben de focus aan het leggen op het aggressiever lanen terwijl m'n CS redelijk blijft, lukt nog niet altijd, maar meestal wel op 100 cs rond de 15 minuten. Verder veel aan het zonen met de traps (die max ik ook als eerste). De damage die een headshot doet op een trapped / netted tegenstander wordt vaak wel onderschat.
En late game is ze al helemaal sterk. Gisteren een game gehad waar men al wilde surrenderen omdat de mid LeBlanc op 11/0 stond. Zelf m'n build wat aangepast, Sterak's als 3de item zodat ik niet meer geburst kon worden, en uiteindelijk kreeg ik zelfs solo kills op LeBlanc en Jax in dezelfde teamfight. Vond d'r voorheen ook al wel prima spelen, met name omdat ze vrij veilig kan lanen, maar met de buffs die ze heeft gehad is het een erg sterke ADC.
En late game is ze al helemaal sterk. Gisteren een game gehad waar men al wilde surrenderen omdat de mid LeBlanc op 11/0 stond. Zelf m'n build wat aangepast, Sterak's als 3de item zodat ik niet meer geburst kon worden, en uiteindelijk kreeg ik zelfs solo kills op LeBlanc en Jax in dezelfde teamfight. Vond d'r voorheen ook al wel prima spelen, met name omdat ze vrij veilig kan lanen, maar met de buffs die ze heeft gehad is het een erg sterke ADC.
FF op een andere note: is piglet bij TL nou gebenched of gaat hij er vandoor? week 2 speelde hij nog, week 3 niet meer en is hij zelfs niet eens de sub.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij gebenched vanwege de slechte resultaten van TL in de eerste 2 weken. Al denk ik niet dat de problemen bij Piglet lagen, om eerlijk te zijn.Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:32:
FF op een andere note: is piglet bij TL nou gebenched of gaat hij er vandoor? week 2 speelde hij nog, week 3 niet meer en is hij zelfs niet eens de sub.
Het kwam mij in ieder geval prima uit afgelopen weekend
Je tegenstander had Piglet in de lineup voor Fantasy LCS?
Yep: Martin0Grumpmeister schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:42:
Je tegenstander had Piglet in de lineup voor Fantasy LCS?
Ik dacht dat hij zelf had aangegeven tijdelijk een break te nemen als starter.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Ik had piglet inderdaad wilde hem vervangen met kobbe voor de lcs maar was daar te laat mee.
Heb hem nu wel gebenched.
Heb hem nu wel gebenched.
Achja, heb nu twee keer gewonnen maar daar zal het ook wel bij blijven gok ik: zit opgescheept met 3 NRG's die (te) weinig presteren. Helaas zit er op mijn bench ook weinig soeps en is er ook weinig te traden.
Je hebt nog altijd beter dan mij, Ik sta ver onderaan. heb ook de slechtste draft van iedereen gekregen en nog geprobeert te uptraden maar dat is ook op bijna niks uit gekomen.JapieTalent schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:48:
Achja, heb nu twee keer gewonnen maar daar zal het ook wel bij blijven gok ik: zit opgescheept met 3 NRG's die (te) weinig presteren. Helaas zit er op mijn bench ook weinig soeps en is er ook weinig te traden.
Ik had wel een lekker Fantasy LCS weekje, 501 punten. Had het geluk dat MrRallez best wat punten wist te scoren (ik denk met name omdat hij 10/0/7 ging 1 game). Volgende week tegen Rasmalluin wordt een lastige ben ik bang.
Kan toch makkelijk het beste van twee werelden samenbrengen? Gewoon Warrior, Triforce, en dan tanky bouwen? Ook als je team tank nodig heeft, zou ik niet teveel je eigen pressure opgeven ten faveure van meer tankyness. Dan ben je te afhankelijk van je eigen teammates, en dat is een gok die ik meestal liever niet neem.Xanthian schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:07:
Het liefst wil ik Hecarim spelen met Warrior > Triforce en TLD mastery, maar mijn team weigert vaak om een tank te kiezen en daarom moet ik maar meer tanky gaan. In dat geval gaan we voor SotA mastery met Cinderhulk, de backline oneshotten lukt hier niet mee,
Als aanvulling op rijtje van Xanthian (Liss, Karma, Cho) is Lulu inderdaad ook goeie pick into een assassin team.Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:27:
[...]
Misschien dat lulu dan ook nog een goede keuze is, Haar ult countered toch wel meeste assassins.
Lissandra is eigenlijk de grootste counter voor assassins , als ze all innen gewoon je ult op jezelf gooien en de assassin is kansloos,
Maar let wel, Lulu's dmg gaat gaandeweg serieus bergafwaarts, wat niet geldt voor Liss Karma of Cho. Dus je moet wel echt goed zijn met Lulu om te voorkomen dat je late game geen factor meer bent. In feite zit Karma in een veel betere spot als AP Mid om into assassin te picken dan Lulu. Lulu is weliswaar beter om instant burst te counteren, maar Karma is daar ook niet slecht in en brengt zelf veel meer dmg met zich mee. Karma is eigenlijk de nieuwe Lulu mid.
Lulu wordt trouwens binnenkort gereworked, wat haar waarsch een betere supp en een (nog) slechtere solo laner maakt. Dus straks is het waarschijnlijk uit met de 'pret' van Lulu als solo laner.
Je kan trouwens ook nog Vlad en Swain noemen into assassins.
Overigens, als je je champ maar goed genoeg beheerst, gebruik maakt van powerspikes of korte fases waarin je sterker bent, en je speel stijl en summoner spells (barrier, exhaust) aanpast op het potentiële burstrisico, dan kun je vaak ook nog prima met hele rits andere AP mids tegen een assassin zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 20-06-2016 15:05 ]
Dat kan ook ja, maar TLD werkt beter met Warrior en SotA werkt beter met Cinderhulk. SotA en Warrior hebben geen synergie met elkaar. En als je helemaal geen tank in je team hebt en je duikt erin als "squishy" Hecarim heb je net iets te weinig CC die je mist van de andere tank en je wordt sneller gefocussed. Met meer tanky items heb je ook meer tijd om je damage te doen, ook al is dat voornamelijk burst gerelateerd.Koekiemonsterr schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:03:
[...]
Kan toch makkelijk het beste van twee werelden samenbrengen? Gewoon Warrior, Triforce, en dan tanky bouwen? Ook als je team tank nodig heeft, zou ik niet teveel je eigen pressure opgeven ten faveure van meer tankyness. Dan ben je te afhankelijk van je eigen teammates, en dat is een gok die ik meestal liever niet neem.
Als aanvulling op rijtje van Xanthian (Liss, Karma, Cho) is Lulu inderdaad ook goeie pick into een assassin team.
Het zijn misschien maar kleine getallen die het extra oplevert, maar dat kan soms net genoeg zijn.
Uhm krijgt yorrick niet als eerste een rework?Koekiemonsterr schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:03:
[...]
Als aanvulling op rijtje van Xanthian (Liss, Karma, Cho) is Lulu inderdaad ook goeie pick into een assassin team.
Maar let wel, Lulu's dmg gaat gaandeweg serieus bergafwaarts, wat niet geldt voor Liss Karma of Cho. Dus je moet wel echt goed zijn met Lulu om te voorkomen dat je late game geen factor meer bent. In feite zit Karma in een veel betere spot als AP Mid om into assassin te picken dan Lulu. Lulu is weliswaar beter om instant burst te counteren, maar Karma is daar ook niet slecht in en brengt zelf veel meer dmg met zich mee. Karma is eigenlijk de nieuwe Lulu mid.
Lulu wordt trouwens binnenkort gereworked, wat haar waarsch een betere supp en een (nog) slechtere solo laner maakt. Dus straks is het waarschijnlijk uit met de 'pret' van Lulu als solo laner.
Je kan trouwens ook nog Vlad en Swain noemen into assassins.
Overigens, als je je champ maar goed genoeg beheerst, gebruik maakt van powerspikes of korte fases waarin je sterker bent, en je speel stijl en summoner spells (barrier, exhaust) aanpast op het potentiële burstrisico, dan kun je vaak ook nog prima met hele rits andere AP mids tegen een assassin zetten.
Teminste dat las ik ergens in een officiele post van riot.
Ja ik noemde het een rework, maar het is niet zo'n officiële complete overhaul. Gewoon een aantal impactvolle pbe changes die Lulu's support role weer meer back on track lijken te brengen maar tevens haar solo lane nogal lijken te verzwakken.Martin0 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:17:
[...]
Uhm krijgt yorrick niet als eerste een rework?
Teminste dat las ik ergens in een officiele post van riot.
het was weer eens zo ver. Ik krijg swain top vast en ga beastmode. Onze tristana gaat ook beastmode. Onze mid + jungle zijn premade en die gaan troll mode. 10 deaths op ekko, 13 op ziggs. 2v7 winnen was te moeilijk. Het had gekund, maar trundle kan gewoon te hard gaan op de trost en bgwp boys ...
EDIT: game 2 ook een loss. troll bans om te beginnen en dan de suckage bot premade natuurlijk. Sion top meer damage en kill participation dan onze tristana. Mid hadden we taliyah die ook goed aan het winnen was, maar enemy malphite + kata combo was te zwaar in de teamfights om te overleven voor haar. De jungler (elise) deed ook nog haar best (premade met taliyah), maar de andere premade was heel de tijd afk van de fights.
Boys, ik win sion vs swain hard, dat wilt niet zeggen dat de premade daarom zo hard moet gaan zuigen, zelfs met tp gank hulp van mij -.-
EDIT2: derde en laatste game vanavond. 14-6-19 swain gegaan. Swain vs Darius is not fun for the Darius.
EDIT: game 2 ook een loss. troll bans om te beginnen en dan de suckage bot premade natuurlijk. Sion top meer damage en kill participation dan onze tristana. Mid hadden we taliyah die ook goed aan het winnen was, maar enemy malphite + kata combo was te zwaar in de teamfights om te overleven voor haar. De jungler (elise) deed ook nog haar best (premade met taliyah), maar de andere premade was heel de tijd afk van de fights.
Boys, ik win sion vs swain hard, dat wilt niet zeggen dat de premade daarom zo hard moet gaan zuigen, zelfs met tp gank hulp van mij -.-
EDIT2: derde en laatste game vanavond. 14-6-19 swain gegaan. Swain vs Darius is not fun for the Darius.
[ Voor 54% gewijzigd door whodares op 20-06-2016 22:40 ]
Mooie game weer gehad met Hecarim, moest in het begin wel het hele team op sleeptouw meenemen, maar uiteindelijk konden ze zelfs ook wat goeds. Katarina mid werd uiteindelijk fed nadat ik Yasuo flink gecamped had, want Yasuo was altijd gepushed. Kan je wel warden, maar als je niet oplet zie je Hecarim nog niet aankomen. Onze Ezreal kreeg na 25 minuten ook wat damage, en kills. Gelukkig maar, want ik had dit team niet eeuwig kunnen carryen,
Mooie score behaald van 14/3/17. Dat is weer leuk voor mijn KDA.
Verwijderd
Altijd yasuo campen, die gasten gaan altijd 0/10 of 10/0, zoveel games hiermee gewonnen. Sinds het weekend met een nieuwe duo partner aan het spelen en samen 71% winrate gehaald over 14games.Xanthian schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:48:
Mooie game weer gehad met Hecarim, moest in het begin wel het hele team op sleeptouw meenemen, maar uiteindelijk konden ze zelfs ook wat goeds. Katarina mid werd uiteindelijk fed nadat ik Yasuo flink gecamped had, want Yasuo was altijd gepushed. Kan je wel warden, maar als je niet oplet zie je Hecarim nog niet aankomen. Onze Ezreal kreeg na 25 minuten ook wat damage, en kills. Gelukkig maar, want ik had dit team niet eeuwig kunnen carryen,
Ik speelde gisteren een game die redelijk gelijkop ging en ineens deed de tegenstander een surrender
Bleek achteraf dat er eentje had zitten flamen in dat team en toen had de rest geen zin meer.
leuke match: http://matchhistory.euw.l...005/25224950?tab=overview
Op 4 min xerath en kha zix nog gekilled omdat fiora mega slecht was en snel <20% hp en kon daardoor mid gaan en ze allebij killen nadat ze lissandra hadden gekilled, maar goed lissandra was de hele tijd disconnect -> feed -> reconnect en remake accepteert ie dan niet. Ze was premade met jungler die het nodig vond de hele tijd een fed kha zix te 1v1 en dan te janken over zijn damage. En dat bleef maar door gaan.
lol dit keer een adc die na 1400 wins in zijn league carriere niet eens weet dat je een executioners calling tegen vlad kan bouwen. Ofc sluit hij de game af met report top en mid.
Op 4 min xerath en kha zix nog gekilled omdat fiora mega slecht was en snel <20% hp en kon daardoor mid gaan en ze allebij killen nadat ze lissandra hadden gekilled, maar goed lissandra was de hele tijd disconnect -> feed -> reconnect en remake accepteert ie dan niet. Ze was premade met jungler die het nodig vond de hele tijd een fed kha zix te 1v1 en dan te janken over zijn damage. En dat bleef maar door gaan.
lol dit keer een adc die na 1400 wins in zijn league carriere niet eens weet dat je een executioners calling tegen vlad kan bouwen. Ofc sluit hij de game af met report top en mid.
[ Voor 14% gewijzigd door bronce op 21-06-2016 20:44 ]
Je team heeft ook maar 1 executioners calling nodig mochten ze een vlad of swain hebben, nu heb jij hem gehaald en dat is niet bepaald ideaal gezien jij amper een autoattack in een fight zult krijgen(gezien normaal teamfight waar gankplank niet rond wilt rennen om te gaan autoattacken), een adc zou in dat geval idealer zijn maar goed jullie hadden een manier om zijn healing te counteren.bronce schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:36:
Ik kan de match history niet zien, maar Executioner's Calling op GP is niet zo verkeerd.Martin0 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:58:
[...]
Je team heeft ook maar 1 executioners calling nodig mochten ze een vlad of swain hebben, nu heb jij hem gehaald en dat is niet bepaald ideaal gezien jij amper een autoattack in een fight zult krijgen(gezien normaal teamfight waar gankplank niet rond wilt rennen om te gaan autoattacken), een adc zou in dat geval idealer zijn maar goed jullie hadden een manier om zijn healing te counteren.
De AoE damage van zijn barrels zorgen er alleen al voor dat iedereen de healing debuff krijgt, bovendien heb je ook zijn Parley? (Q) om de debuff te geven.
Dus wat dat betreft had de ADC het item ook niet nodig.
Iemand tips om een kog'maw te counteren? Speelde gister een lane jinx-leona tegen kog'maw-soraka en man man man, wat was dat naar spelen. kog'maw focus is soraka silence is dood, soraka focus is kog'maw steroid is ook dood, vs kog'maw 1v1 is heel erg dood en poken kon ook niet want soraka healde het hele zooitje weer... Vond t een erg broken lane op dat moment, maar komt waarschijnlijk doordat ik niet weet hoe ik hier tegen moet spelen.
Je hebt hard CC nodig. Beide zijn vrij squishy dus als er eentje gestund wordt kun je diegene neerbursten. De voorkeur heeft over het algemeen om in lane de Soraka hard te focussen omdat die anders de Kog dusdanig kan healen dat je kans hebt dat hij nog ontsnapt of zelfs de fight wint. Bovendien is Soraka's damage early game ook nog best aardig en is Kog in het begin juist wat zwakker.kgd92 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:37:
Iemand tips om een kog'maw te counteren? Speelde gister een lane jinx-leona tegen kog'maw-soraka en man man man, wat was dat naar spelen. kog'maw focus is soraka silence is dood, soraka focus is kog'maw steroid is ook dood, vs kog'maw 1v1 is heel erg dood en poken kon ook niet want soraka healde het hele zooitje weer... Vond t een erg broken lane op dat moment, maar komt waarschijnlijk doordat ik niet weet hoe ik hier tegen moet spelen.
Lategame moet je hopen dat je iemand hebt die snel bovenop de Kog kan duiken om te zorgen dat hij niet vanaf een afstandje je hele team de tering in schiet. Zelfs als de diver uiteindelijk dood gaat zonder de Kog te killen kan dit goed uitpakken omdat de Kog dan de hele tijd moet kiten en dus niet op de rest van je team kan schieten.
Dit is inderdaad hoe we het min of meer speelden. Ik was premade met leo en we probeerden eerst soraka uit lane te krijgen om daarna kog te pakken, maar jezus wat doet die een damage zodra zn blade of the ruined king up is... Van mij mag ie zeker nog een tandje zachter gezet worden. Zeker aangezien hun team dusdanig veel hard CC meebracht naar teamfights dat kog gewoon zonder damage te pakken iedereen overhoop schoot.Vicarious schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:40:
[...]
Je hebt hard CC nodig. Beide zijn vrij squishy dus als er eentje gestund wordt kun je diegene neerbursten. De voorkeur heeft over het algemeen om in lane de Soraka hard te focussen omdat die anders de Kog dusdanig kan healen dat je kans hebt dat hij nog ontsnapt of zelfs de fight wint. Bovendien is Soraka's damage early game ook nog best aardig en is Kog in het begin juist wat zwakker.
Lategame moet je hopen dat je iemand hebt die snel bovenop de Kog kan duiken om te zorgen dat hij niet vanaf een afstandje je hele team de tering in schiet. Zelfs als de diver uiteindelijk dood gaat zonder de Kog te killen kan dit goed uitpakken omdat de Kog dan de hele tijd moet kiten en dus niet op de rest van je team kan schieten.
Mobility...kgd92 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:37:
Soraka heeft het te makkelijk om Starcall te raken en zo haar healing te doen en bovendien hebben jullie te weinig poke.
Lucian/Braum is erg machtig, Zyra/Ezreal werkt ook goed.
Met Lucian/Braum heb je CC en Braum kan 40% van de damage absorberen met zijn shield terwijl Lucian los gaat op Soraka of Kog'Maw.
Zyra en Ezreal hebben veel te veel damage om te healen, zeker als Soraka flink geraakt wordt.
Anders moet je gewoon de jungler vragen te komen of wards neerzetten voor TP gank. Want Soraka en Kog'Maw zijn zo immobile als wat.
Ik had die pas op 35 min gekocht 6 minuten voor einde wat veel te laat was en toen was het al een grote stomp. Had die game na de laning fase ook slecht gespeeld daar niet van. De tegenstander was beter maar omdat ADC/jungler/support (brand support zonder sightstone) premade waren kan je wel raden waar de flame heen ging en de post game lobby report opmerkingen. Het was vooral een feest voor hecarim en vlad die hadden gewoon heel veel pressure. Riven was niet echt goed de hele tijd de lane pushen zodat ik voor mijn toren kon farmen en haar poken met Q zodat ze te low was om me te all innen.Martin0 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:58:
[...]
Je team heeft ook maar 1 executioners calling nodig mochten ze een vlad of swain hebben, nu heb jij hem gehaald en dat is niet bepaald ideaal gezien jij amper een autoattack in een fight zult krijgen(gezien normaal teamfight waar gankplank niet rond wilt rennen om te gaan autoattacken), een adc zou in dat geval idealer zijn maar goed jullie hadden een manier om zijn healing te counteren.
Normaal bouw ik meestal het andere LW item maar dit keer met heal reduction vanwege vlad. Tegenwoordig geeft armor penetration build meer consistente damage want 100% crit is vrij lastig te halen nu er geen crit meer op triforce zit.
Blijkbaar opent die matchhistory page niet goed in firefox tenminste bij mij thuis en op het werk niet.
Toch mooi hoe mensen early game junglers pakken in deze game en dan gewoon gaan lopen farmen tot 20 minuten voordat ze ook maar iets doen. Terwijl de enemy jungler dragon naar dragon pakt. En dan nog verbaast zijn dat je de game verloren hebt, want hey hij staat toch 0/0/0 dus hij is niet de oorzaak geweest dat het enemy team fed is. Ik zou haast zeggen VMBO niveau is het gemiddelde niveau in LoL maar ik wil eigenlijk geen VMBO'ers beledigen.
*ragemode aan* net een ranked game verloren waarin ik als support de meeste damage aan champs had...
http://matchhistory.euw.l...166/34652434?tab=overview
eerst was onze trynda hun vlad aan het feeden.
die stond op een gegeven moment 5/1(vlad)
Bot ging goed, we wonnen eigenlijk best wel hard alleen we kregen na onze goede start bijna iedere keer 3 of 4 man in bot, ons team ging toen niet eens ergens anders objectives pakken maar ging late roamen om het 4 vs 4 te maken...
Had een cait die wel netjes mijn advies op volgde, ik zei dat ze een executioner call moest bouwen tegen over vlad en dat deed ze netjes. over de cait heb ik weinig te klagen enige is dat ze een beetje weinig farm en damage had maar goed dat gaat ook last tegen 4 man constant.
hun lee en vlad waren op den duur zo gefed dat we ze met 3 of 4 man pas konden killen en daarna ging yasuo los. hun bard en jhin waren een non factor, die deden en geen damage en hadden totaal geen impact waar bij ons de botlane juist goed ging maar de rest slecht. Ug het was gewoon z'n game die je verliest omdat mensen gewoon bad zijn.
Ja ik weet dat ik niet voldoende geward heb en ook te vaak dood ben gegaan maar goed als je in bot 4 man tegen je hebt staan diven ze je gewoon en al loop je weg van de turret chasen je ze gewoon en veigar is daar niet mobile genoeg voor.
http://matchhistory.euw.l...166/34652434?tab=overview
eerst was onze trynda hun vlad aan het feeden.
die stond op een gegeven moment 5/1(vlad)
Bot ging goed, we wonnen eigenlijk best wel hard alleen we kregen na onze goede start bijna iedere keer 3 of 4 man in bot, ons team ging toen niet eens ergens anders objectives pakken maar ging late roamen om het 4 vs 4 te maken...
Had een cait die wel netjes mijn advies op volgde, ik zei dat ze een executioner call moest bouwen tegen over vlad en dat deed ze netjes. over de cait heb ik weinig te klagen enige is dat ze een beetje weinig farm en damage had maar goed dat gaat ook last tegen 4 man constant.
hun lee en vlad waren op den duur zo gefed dat we ze met 3 of 4 man pas konden killen en daarna ging yasuo los. hun bard en jhin waren een non factor, die deden en geen damage en hadden totaal geen impact waar bij ons de botlane juist goed ging maar de rest slecht. Ug het was gewoon z'n game die je verliest omdat mensen gewoon bad zijn.
Ja ik weet dat ik niet voldoende geward heb en ook te vaak dood ben gegaan maar goed als je in bot 4 man tegen je hebt staan diven ze je gewoon en al loop je weg van de turret chasen je ze gewoon en veigar is daar niet mobile genoeg voor.
Verwijderd
Pak gewoon een splitpush champ en ga alleen splitpushen. Speel af en toe ook teemo mid/top op een smurf in bronze. Hilarisch en werkt prima om alleen te pushen.
Splitpushen is leuk en aardig alleen als je team niet 4 vs 5 kan verdedigen dan is het useless.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:42:
Pak gewoon een splitpush champ en ga alleen splitpushen. Speel af en toe ook teemo mid/top op een smurf in bronze. Hilarisch en werkt prima om alleen te pushen.
Daarnaast ik ben een main support, de enige support die kan splitpushen is trundle en dat is niet echt mijn favo pick voor support.
Je hebt een leona, zowel een kogmaw als een soraka zou met één stun combi dood moeten zijn ?kgd92 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:37:

Komt weer even een noob-vraag: waarom zit er zoveel verschil in de prijs van champs? Bijvoorbeeld Soraka, die kost eigenlijk geen reet (350 IP dacht ik?). Komt dat omdat Soraka dan eigenlijk één van de slechtere Champs is of ligt het ergens anders aan?
Ik focus me nu vooral op de support rol. Ik ben in het bezit van Karma en Bard en vind ze beide erg fijn spelen. Met Karma voel ik me ondertussen erg comfortabel. Met Bard begint dat nu een beetje te komen, alleen is zijn Q zo verrekte sloom dat ik hem vaak mis.
Ik ben pas level 18 dus speel gewoon normal PvP games maar wil vooral m'n support Champ collectie uitbreiden, maar heb helaas geen 10k IP liggen, en wil ook niet gelijk €20 of €30 er door heen jagen. Vind het "verdienen" ook wel erg leuk.
Ik focus me nu vooral op de support rol. Ik ben in het bezit van Karma en Bard en vind ze beide erg fijn spelen. Met Karma voel ik me ondertussen erg comfortabel. Met Bard begint dat nu een beetje te komen, alleen is zijn Q zo verrekte sloom dat ik hem vaak mis.
Ik ben pas level 18 dus speel gewoon normal PvP games maar wil vooral m'n support Champ collectie uitbreiden, maar heb helaas geen 10k IP liggen, en wil ook niet gelijk €20 of €30 er door heen jagen. Vind het "verdienen" ook wel erg leuk.
Prijzen van champions ligt niet aan de kwaliteiten van de champ. maar aan het moment van uitbrengen.EricNL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:43:
Komt weer even een noob-vraag: waarom zit er zoveel verschil in de prijs van champs? Bijvoorbeeld Soraka, die kost eigenlijk geen reet (350 IP dacht ik?). Komt dat omdat Soraka dan eigenlijk één van de slechtere Champs is of ligt het ergens anders aan?
De oudste zijn het goedkoopst, die nieuwste het duurst.
Mag ik vragen waarom je hier Veigar support speelde? Zie niet echt hoe dit goed zou zijn in je eigen team of juist tegen het enemy team.Martin0 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:01:
*ragemode aan* ...
-
Ik speel wat ik leuk vind om te spelen in dit geval, het is niveau bronze(ook al match ik constant silver maar goed) alles werkt hier, al zou ik skarner support spelen zou het nog kunnen. Daarnaast is Veigar support behoorlijk sterk. Nou kan ik een grote variatie aan champions spelen op de support rol. Echter pak ik altijd iets waar ik zin in heb om te spelen.powerplay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:26:
[...]
Mag ik vragen waarom je hier Veigar support speelde? Zie niet echt hoe dit goed zou zijn in je eigen team of juist tegen het enemy team.
Vanavond kan dat weer leona zijn en dan weer tresh.
En me laatste punt, ik was first pick
Nou zag ik op t eind pas dat een tank als braum ook nog wel had gewerkt en we wat meer tankyness gehad maar dan had die yasuo vrij door ons team heen kunnen gaan gezien we dan damage miste gezien onze trynda en ekko 0 damage deden...
hoop dat fiora dringend eens nerfs krijgt. 75% true damage gedaan in een fight is vrij balanced. Zet ultimate op, proc ultimate en dan de hele tijd die marks om gratis damage + healing te krijgen. Waarom hebben ze een mobility champion ook weeral een anti-cc gegeven? -.-
Fiora is eerder al iets generfed en is al ff geen top priority pick meer....whodares schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:53:
hoop dat fiora dringend eens nerfs krijgt. 75% true damage gedaan in een fight is vrij balanced. Zet ultimate op, proc ultimate en dan de hele tijd die marks om gratis damage + healing te krijgen. Waarom hebben ze een mobility champion ook weeral een anti-cc gegeven? -.-
Zij heeft echt geen dringende nerfs nodig atm; zijn heel wat betere kandidaten daarvoor.
a
Vanmiddag de wedstrijd maar afkijken dan.
What the... ik was gestopt bij 55 minuten, denkende dat het zo wel over zou zijn voor FNC.bronce schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:31:
OG tegen FNC 80 minute game, ben blij dat ik die niet gekeken hebt
Vanmiddag de wedstrijd maar afkijken dan.
spoilers jongens spoilers.
spoiler:
Het was een anti climax einde, als het zo door bleef gaan had FNC hem misschien nog wel kunnen winnen door bvb een ace bij baron maar goed het was wel genieten, 2 teams die gelijk opgingen en de game had letterlijke bijde kanten op kunnen vallen