Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Xanthian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Kan gebeuren.

Maar op de wiki staat dat het voor magic pen gebeurt?
Weet niet of het geld voor reduction.

Unique: Magic damage ignores 35% of the target's magic resist (applies before magic penetration).

Of begrijp ik het verkeerd?
Je hebt gelijk, het is idd andersom. Void Staff dan Boots. Ik zal even mijn posts aanpassen.

Edit: done, om verwarring te voorkomen.

Edit 2: Het gebeurt niet voor reduction, dat verhaal blijft staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Damien op 08-06-2016 11:17 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25
Forgiven foetsie bij Origen wegens motivatieproblemen. Ziet er niet goed uit voor Origen nu. Nergens hebben ze nu echt een hoogvlieger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
Wilde een cdr heal build voor Kat proberen, team build ongelooflijk kut om Kat heen, Yasuo top en nocturne jungle en Bard support allemaal full damage en feeden hele game hun reed af, ik had het echt gehad. Allemaal scores 3/15, 3/13, 2/10 weetikveel. Ik begon 9-2 maar kon niks want andere team teamde constant. Kwam er achteraf achter dat het een 4v4 was. Nou ben blij dat dit geen ranked was. Toevallig had ik weer het complete domme retard team. Heb het zo gehad met premades in welke modus dan ook. Ga maar weer 2 dagen niet spelen, misschien tot dat ik het langzaam uit faseer en gewoon stop. Zo gehad met league.

En over dat reduction verhaaltje.
Volgorde is

% reduction - Black Cleaver
flat reduction - Abyssal
% pen - Void/last whisperer
flat pen - Sorcs, ghostblade etc.

Hierbij zie je dus dat black cleaver en abyssal je last whisperer/void "zwakker" maken maar sorcs/haunting guise etc er nog bovenop komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Santee op 09-06-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

(Speel alleen solo) 10 ranked win streak :) http://matchhistory.euw.l...match-history/EUW1/293179
Zaten 3 echt slechte games tussen maar gelukkig waren mijn teammates beter dan ik ^^

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gewoon af en toe eens spelen als timesink. Doordat League zo'n grote community heeft loop je gewoon het risico dat je vaker met mensen speelt waar je liever niet mee zou willen spelen.

Toen ik net begon met League speelden aanzienlijk minder mensen en waren er veel minder wijsneuzen die daadwerkelijk dachten dat zij de winning formula hadden om te winnen. Tegenwoordig heb je 5 (ja ik reken mijzelf er ook gewoon bij) mensen die het allemaal beter weten. En dan is het een strijd van ego's wie waar naar luistert.

Ik heb vorige week wat League games gespeeld en nu eigenlijk al een paar dagen niet en ik mis het simpelweg niet. Nu heeft het weer ook niet meegeholpen maar ik denk dat voor veel mensen League steeds meer en vaker een casual game gaat worden. En opzich is dat niet vreemd na zoveel jaar. Je ziet gewoon per zoveel jaar een shift in genre voorbij komen. Waar WoW jarenlang aan de top stond, werd dat toen LoL echter ben ik benieuwd wat nu de opvolger zal zijn. Als ik zo kijk naar wat er de komende maanden gereleased gaat worden hoop ik eigenlijk dat E3 ineens met een verassing komt anders wordt het uitkijken naar Battlefield 1 en hopen dat het daadwerkelijk leuk gaat zijn ipv wat leuke filmpjes momenteel.

Maar voor de time being is LoL gewoon nog een prima game om af en toe eens te spelen, maar intensief spelen is het imo niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:24:
[...]

Gewoon af en toe eens spelen als timesink. Doordat League zo'n grote community heeft loop je gewoon het risico dat je vaker met mensen speelt waar je liever niet mee zou willen spelen.

Toen ik net begon met League speelden aanzienlijk minder mensen en waren er veel minder wijsneuzen die daadwerkelijk dachten dat zij de winning formula hadden om te winnen. Tegenwoordig heb je 5 (ja ik reken mijzelf er ook gewoon bij) mensen die het allemaal beter weten. En dan is het een strijd van ego's wie waar naar luistert.
Ik moet zeggen dat ik het ook een stuk leuker vond toen de meta nog niet zo vastgeroest was. Nu speelt iedereen alleen de champs die de pro's ook spelen en verloopt elke game min of meer hetzelfde.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 13:55
Koekiemonsterr schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:27:
Forgiven foetsie bij Origen wegens motivatieproblemen. Ziet er niet goed uit voor Origen nu. Nergens hebben ze nu echt een hoogvlieger.
RIP mijn fantasy league..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:50
Koekiemonsterr schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:27:
xpeke als ADC volgens LOLesports XD
Zou nog wel eens goed kunnen gaan.

Police is ook aan de kant gezet zo te zien bij VIT -> reje is er voor terug gekomen

[ Voor 11% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 10:22 ]

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damien
Overigens om nog even iets voor te stellen wat imo League (ondanks de lange gameduur) aantrekkelijk kan houden om te blijven spelen en wat er voor kan zorgen dat mensen nieuwe champions eerder testen in normals dan ranked:

Aangezien we toch een rating systeem hebben in League (zal dan wel wat extra tweaking nodig hebben maar goed dat zal niet zo heel lastig zijn aangezien ze genoeg data hebben inmiddels).

Bij een winning team:
S+ = +20 extra LP
S = +15 extra LP
A = +10 extra LP

Alles daaronder gewoon normale LP waardes

Bij losing team:
zelfde verhaal als hierboven. In dat geval ga je dus krijgen dat mensen vaker hun main spelen en minder lopen aan te kutten in een game. Hence een slechte game kan zelfs betekenen dat je iig de loss in LP kunt tegengaan.

En zo makkelijk kan het dus zijn, om League aantrekkelijk te houden om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:43:
Overigens om nog even iets voor te stellen wat imo League (ondanks de lange gameduur) aantrekkelijk kan houden om te blijven spelen en wat er voor kan zorgen dat mensen nieuwe champions eerder testen in normals dan ranked:

Aangezien we toch een rating systeem hebben in League (zal dan wel wat extra tweaking nodig hebben maar goed dat zal niet zo heel lastig zijn aangezien ze genoeg data hebben inmiddels).

Bij een winning team:
S+ = +20 extra LP
S = +15 extra LP
A = +10 extra LP

Bij losing team:
zelfde verhaal als hierboven. In dat geval ga je dus krijgen dat mensen vaker hun main spelen en minder lopen aan te kutten in een game. Hence een slechte game kan zelfs betekenen dat je iig de loss in LP kunt tegengaan.

En zo makkelijk kan het dus zijn, om League aantrekkelijk te houden om te spelen.
Zou dan eerder doen: A = 5 LP extra, S- = 10 lp s = 15lp en s+ is 20

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:39
Gister ook het wtf momentje van de dag in normal game, thresh met ignite en caitlyn bot verloren lane van alistar en tristrana. Ik was GP mid (probeer hem nu mid te leren ranked doe ik alleen top totdat ik de matchups mid beter ken) en stond achter omdat ik een fout maakte en all in werd achter me tower door ahri ult en ignite (had ik kunnen verwachten). Dus ik probeerde gewoon te farmen wat kon en af en toe jungle camp te pakken (2-3 keer raptors gepakt thats it). Ik zag later dat die thresh premade was met de jungler Warwick, dus hij gaat gewoon in de jungle staan wachten om last hit te proberen jatten met een hook en later ging ie me ook uitzitten schelden voor useless piece of shit. Terwijl we aan het winnen waren want Fiora top was aan het carrien met een TP bot en daardoor 4 kills gemaakt. Uiteindelijk gold en xp lead ingehaald en het meeste damage (en het minste dood gegaan) gedaan van het team en gewonnen.

Is echt niet useless als je een Ahri chunked achter de toren voor 60-70% van haar HP zodat je gratis de toren kan pakken. Die 5% meer kill % is echt niks waard als je daarna dood gaat en geen objective of iets kan pakken.

Maar goed moet me minder laten afleiden door toxic gedrag merk toch dat het mijn concentratie verminderd ook al mute ik meteen. Na de game even pauze en daarna een ranked match gewonnen met 8/0/4 met rank S :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:54:
[...]

Zou dan eerder doen: A = 5 LP extra, S- = 10 lp s = 15lp en s+ is 20
Het ging niet om de waardes maar meer om de toevoeging van een beloning voor mensen die dus schijnbaar wel hun best hebben gedaan om de game om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bij een winning team:
S+ = +20 extra LP
S = +15 extra LP
A = +10 extra LP

Bij losing team:

Op zich een aardig idee maar dan gaan mensen wellicht teveel voor hun score spelen ipv proberen als team te winnen. Uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is het kapotmaken van de Nexus. Als een Katarina in mn team continue los van het team alleen maar losse kills aan het oppikken is maar we daardoor alle objectives verliezen heeft Katarina een S+ maar er wel (mede) voor gezorgd dat we als team die game nooit kunnen winnen. En omdat Riot zo benadrukt dat het een teamgame is denk ik dus niet dat zoiets er ooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Op zich een aardig idee maar dan gaan mensen wellicht teveel voor hun score spelen ipv proberen als team te winnen. Uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is het kapotmaken van de Nexus. Als een Katarina in mn team continue los van het team alleen maar losse kills aan het oppikken is maar we daardoor alle objectives verliezen heeft Katarina een S+ maar er wel (mede) voor gezorgd dat we als team die game nooit kunnen winnen. En omdat Riot zo benadrukt dat het een teamgame is denk ik dus niet dat zoiets er ooit gaat komen.
Dat zou je dus kunnen doorvoeren in het ratingsysteem. Er zijn immers stats vastgelegd hoeveel turrets die jij killed etc. Tuurlijk heeft ook dit systeem zijn flaws, maar een losing team toch nog enigszins belonen op basis van inzet zou volgens mij weinig tot geen schade leveren aan het huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Het ging niet om de waardes maar meer om de toevoeging van een beloning voor mensen die dus schijnbaar wel hun best hebben gedaan om de game om te draaien.
Ja het zou wel een leuke extra zijn inderdaad alleen denk niet dat dit de oplossing is om Ranked beter te maken.
1. precies de zelfde reden als vica zegt, mensen gaan nog egoistischer spelen, krijg je het gezeur weer van KS etc etc etc, of ze gaan zo voorzichtig spelen dat je er als nog niks aan hebt.
2. Zou het negatieve resultaten kunnen wegpoetsen(bvb je speelt een game S+ en krijgt bvb 20 LP terwijl je er eig 13 zou verliezen zou je als nog eindigen +7), dit klinkt hard maar je mag niet beloond wordne voor een game die je verliest.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Vicarious schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Volgens mij tellen objectives ook mee voor S rating. Volgens mij verschilt het ook bij role wat je moet doen om die rating te krijgen. Het is meer dan alleen kills in ieder geval. Met mijn low silver games heb ik vaak zat een fizz tegen die alleen maar voor kills spelen ze hebben altijd hoge kill ratio maar bijna altijd veel te weinig CS en focusen niet echt op het closen van de game. Waardoor ze heel snel 10 kills hebben maar de game alsnog 40-50 minuten duurt. En zie ze eigenlijk nooit een S rating krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
bronce schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Volgens mij tellen objectives ook mee voor S rating. Volgens mij verschilt het ook bij role wat je moet doen om die rating te krijgen. Het is meer dan alleen kills in ieder geval. Met mijn low silver games heb ik vaak zat een fizz tegen die alleen maar voor kills spelen ze hebben altijd hoge kill ratio maar bijna altijd veel te weinig CS en focusen niet echt op het closen van de game. Waardoor ze heel snel 10 kills hebben maar de game alsnog 40-50 minuten duurt. En zie ze eigenlijk nooit een S rating krijgen.
Tegenstanders hun rankings krijg je volgens mij nooit te zien.

Je moet in de game in de 5% van beste games op die champion spelen willen je een S krijgen.
Het is een totaal plaatje.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Ja het zou wel een leuke extra zijn inderdaad alleen denk niet dat dit de oplossing is om Ranked beter te maken.
1. precies de zelfde reden als vica zegt, mensen gaan nog egoistischer spelen, krijg je het gezeur weer van KS etc etc etc, of ze gaan zo voorzichtig spelen dat je er als nog niks aan hebt.
Het rating systeem is niet puur op basis van kills...
2. Zou het negatieve resultaten kunnen wegpoetsen(bvb je speelt een game S+ en krijgt bvb 20 LP terwijl je er eig 13 zou verliezen zou je als nog eindigen +7), dit klinkt hard maar je mag niet beloond wordne voor een game die je verliest.
Je mag niet beloond worden? En waarom niet dan?

Als jij in een game zit met een persoon die ragequit, terwijl 4 van jullie eigenlijk een prima game hebben gespeeld. Moeten die 4 gestraft worden voor die ene kleuter terwijl ze wel gewoon hun best hebben gedaan om nog het beste van de game te maken?

Plus het is geen directe beloning het is meer een beperking in schade. Je hebt al de -LP en jij kunt er voor zorgen om daar iig nog het beste uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:38

Bij een winning team:
S+ = +20 extra LP
S = +15 extra LP
A = +10 extra LP

Op zich interessant, al zie ik ook nog wel uitdagingen.

Ik heb goed MMR, speel een puike pot en haal een S (+15), maar we verliezen de game wel (-17 - -20). Per saldo ga ik er 2 - 5 LP op achteruit. Je creëert zo wel een gameplay waarbij mensen meer individueel gaan richten op hun eigen beoordeling (welke overigens gebaseerd wordt op de gemiddelde prestaties van alle spelers die dezelfde champion spelen en dus niet zozeer op je eigen niveau). en zal je dus indien je geen al te gekke dingen doet en 'normaal bijdraagt' aan een potje sowieso langzaam tot redelijk snel gaan stijgen.
Dit leidt weer tot 'waardedaling' van ranks.

De denkwijze is wel interessant en geeft een nieuwe dimensie aan ranking, maar ik vermoed dat de de nummers nog wel iets getweaked moeten worden. Wellicht ook in de ranks an sich.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 09-06-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Het rating systeem is niet puur op basis van kills...

[...]

Je mag niet beloond worden? En waarom niet dan?

Als jij in een game zit met een persoon die ragequit, terwijl 4 van jullie eigenlijk een prima game hebben gespeeld. Moeten die 4 gestraft worden voor die ene kleuter terwijl ze wel gewoon hun best hebben gedaan om nog het beste van de game te maken?

Plus het is geen directe beloning het is meer een beperking in schade. Je hebt al de -LP en jij kunt er voor zorgen om daar iig nog het beste uit te halen.
1: Ik weet ongeveer hoe het rating systeem in mekaar zit maar verwacht dat het grote gross van de mensen dit niet weten en denken dat het alleen gebaseerd is op kda...

2: Die ragequitter wordt dan als het goed is al bestraft met x aantal report met mogelijk gevolg een ban.

3: Niet iedere game gaat verloren door een Ragequiter of door bvb een troll, Er zijn meer factoren dan dat(eigen spel, teamcomp, scaling etc etc etc.)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:27:
[...]
De denkwijze is wel interessant en geeft een nieuwe dimensie aan ranking, maar ik vermoed dat de de nummers nog wel iets getweaked moeten worden.
Uiteraard ;) ik zou het ook verbazend vinden als ik in 5 minuten DE oplossing zou hebben. Dan zou je verwachten dat Riot hier ALLANG eens aan gedacht zou hebben.
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:29:
[...]
1: Ik weet ongeveer hoe het rating systeem in mekaar zit maar verwacht dat het grote gross van de mensen dit niet weten en denken dat het alleen gebaseerd is op kda...
Dus waarom kom je dan zelf met het voorbeeld dat mensen alleen voor zichzelf gaan spelen? Dus iemand pushed een toren solo om? Dat is toch ook het idee dat er torens vallen? ;)
2: Die ragequitter wordt dan als het goed is al bestraft met x aantal report met mogelijk gevolg een ban.
Niet alleen de ragequitter maar een heel team, en die x aantal reports heeft amper tot geen impact. Heb al vaak genoeg gezien dat diegene die zoiets uithaalt over een x aantal weken gewoon nog vrolijk doorspeelt. Ik heb het over de mensen die WEL hun best doen.
3: Niet iedere game gaat verloren door een Ragequiter of door bvb een troll, Er zijn meer factoren dan dat(eigen spel, teamcomp, scaling etc etc etc.)
Dus maw een systeem waar mensen over hun eigen spel, teamcomp, scaling gaan nadenken zou een slechte impact op de game hebben? Ik vind het ook wel mooi dat jij aankomt met een voorbeeld en dan maar gelijk de stelling neemt dat ik dit in alle games bedoel ;). Wederom pak je het verkeerde gedeelte uit het voorbeeld en legt daar het gewicht op. Ik gaf juist aan dat je mensen kunt belonen op het feit dat ze hun best doen, iets wat je mag verwachten in een teamgame.

Dus nogmaals, waarom mogen mensen niet beloond worden op het tonen van goed spel en een besef van wat er van ze gevraagd wordt?

[ Voor 65% gewijzigd door Damien op 09-06-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Uiteraard ;) ik zou het ook verbazend vinden als ik in 5 minuten DE oplossing zou hebben. Dan zou je verwachten dat Riot hier ALLANG eens aan gedacht zou hebben.
Tja, je zou inmiddels ook verwachten dat ze iets beter in de vingers hebben hoe ze na een patch items/champions in de game zetten qua balance, maar dit blijkt ook onverbeterlijk lastig voor ze ;)

Misschien hebben ze een dergelijk systeem ook wel overwogen maar niet doorgezet, daar gaan we niet achter komen. Maar de denkrichting vind ik een interessante en zou (zeker in theorie) behoorlijke impact op de kwaliteit van matches hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap. op 09-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteenleven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ik heb al een tijdje meegelezen op dit topic, nog nooit zelf een reactie gegeven, maar dit vindt ik wel een interessant onderwerp/concept.

Zou dit dan ook meer diversiteit in picks geven? Want voor champions die minder gespeeld worden is het voor mijn gevoel makkelijker om een S te krijgen dan voor populaire champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Tegenstanders hun rankings krijg je volgens mij nooit te zien.

Je moet in de game in de 5% van beste games op die champion spelen willen je een S krijgen.
Het is een totaal plaatje.
Als je S-, S of S+ hebt staat dit in de post game lobby chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
bronce schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Als je S-, S of S+ hebt staat dit in de post game lobby chat.
Ja, maar niet van de tegenstanders.
Ik heb het nog nooit gezien i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Xanthian schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Ja, maar niet van de tegenstanders.
Ik heb het nog nooit gezien i.i.g.
Stom van me volgens mij heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Baksteenleven schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:34:
Zou dit dan ook meer diversiteit in picks geven? Want voor champions die minder gespeeld worden is het voor mijn gevoel makkelijker om een S te krijgen dan voor populaire champions.
Die discussie hebben we een aantal pagina's terug ook gehad. Gevoelsmatig ben ik dat met je eens: er is namelijk een kleinere populatie die Champion X speelt en dus heeft een goede game meer impact op het gemiddelde. Echter: bepaalt de kwaliteit van de populatie het gemiddelde en niet de omvang van de populatie. Met andere woorden: het is afhankelijk van hoe goed de mensen die de champion wel spelen er mee zijn.

Edit: even terug gezocht, maar hier: Thormodo's post.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap. op 09-06-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik denk dat je trouwens niet teveel aan het huidige ranking-systeem moet hangen. De chests die je krijgt zijn leuk maar voor meer is het systeem niet compleet genoeg. Zoals als andere aangaven is het vrij makkelijk een S te halen voor Yorick, Udyr en enkele andere champions.

Wij mij betreft doen ze liever het volgende:

- /ff naar 15 minuten
- /remake eindelijk toevoegen voor de AFK'ers aan het begin van het spel
- opt-in Voice Coms
- Meer ping opties

En zo zijn er wel meer mogelijkheden.

Een game van 55 minuten spelen en verliezen vind ik niet erg, in dat geval was het waarschijnlijk een spannende game. Maar een stomp van 20 minuten is toch wel één van de vervelendste dingen die ik in een game kan mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:44:
Ik denk dat je trouwens niet teveel aan het huidige ranking-systeem moet hangen. De chests die je krijgt zijn leuk maar voor meer is het systeem niet compleet genoeg. Zoals als andere aangaven is het vrij makkelijk een S te halen voor Yorick, Udyr en enkele andere champions.

Wij mij betreft doen ze liever het volgende:

- /ff naar 15 minuten
- /remake eindelijk toevoegen voor de AFK'ers aan het begin van het spel
- opt-in Voice Coms
- Meer ping opties

En zo zijn er wel meer mogelijkheden.

Een game van 55 minuten spelen en verliezen vind ik niet erg, in dat geval was het waarschijnlijk een spannende game. Maar een stomp van 20 minuten is toch wel één van de vervelendste dingen die ik in een game kan mee maken.
Tja dat kan ook. Echter heb ik volgens mij ook vaak genoeg benadrukt dat het huidige ratingsysteem getweaked moet worden hiervoor...

Als ik overigens de comments lees op youtube onder League-opinie filmpjes, Reddit of zelfs dit forum heb ik niet het idee dat er veel mensen zijn die staan de juichen om een game van 55 minuten die ze dan verliezen.

Ik zal oprecht zijn: Ik zou er wel weer klaar mee zijn voor die dag en met name omdat ik heb lopen spelen voor wat? Het plezier in mijn champion? De voldoening van het lasthitten van een minion? Eigenlijk niets Xanthian. Dat is ook de reden waarom ik competitive in deze game op een enorm laag pitje heb gezet. Het is het simpelweg niet waard mits je een student bent met zeeën van tijd. En zelfs dan denk ik nog dat er leukere manieren zijn om je tijd te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Ik zal oprecht zijn: Ik zou er wel weer klaar mee zijn voor die dag en met name omdat ik heb lopen spelen voor wat? Het plezier in mijn champion? De voldoening van het lasthitten van een minion? Eigenlijk niets Xanthian. Dat is ook de reden waarom ik competitive in deze game op een enorm laag pitje heb gezet. Het is het simpelweg niet waard mits je een student bent met zeeën van tijd. En zelfs dan denk ik nog dat er leukere manieren zijn om je tijd te vullen...
Misschien ben ik wel één van de weinige die close games best leuk vind. Het winnen overtreft natuurlijk alles, het verlies is soms een beetje zuur maar aan de andere kant heb ik me toch wel vermaakt.

Als je puur alleen speelt om +LP te krijgen dan is Leugue niet altijd leuk, maar zelf vind heb ik nog veel plezier, vooral in de jungle. Ik speel het nog steeds omdat ik League nog steeds leuk vind voor het grootste gedeelte van mijn tijd. En zoveel tijd heb ik ook niet.

Dat andere er anders naar kijken is ook niet vreemd, iedereen speelt dit spel toch op zijn eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:03:
[...]

Misschien ben ik wel één van de weinige die close games best leuk vind. Het winnen overtreft natuurlijk alles, het verlies is soms een beetje zuur maar aan de andere kant heb ik me toch wel vermaakt.

Als je puur alleen speelt om +LP te krijgen dan is Leugue niet altijd leuk, maar zelf vind heb ik nog veel plezier, vooral in de jungle. Ik speel het nog steeds omdat ik League nog steeds leuk vind voor het grootste gedeelte van mijn tijd. En zoveel tijd heb ik ook niet.

Dat andere er anders naar kijken is ook niet vreemd, iedereen speelt dit spel toch op zijn eigen manier.
Ik ben nu eigenlijk dan wel benieuwd wat het echt leuk maakt voor jou, puur uit interesse.

Je geeft aan dat je veel plezier haalt uit de jungle. In welk opzicht? Want volgens mij heb je na 2 games toch wel het idee dat je hetzelfde aan het doen bent, de interactie met jungle creeps is nou niet echt zo daverend dat er elke keer een verassing voor je klaar staat. ;)

En voor de rest wat maakt het verder leuk voor je? Zijn het de randoms? De champions? De item diversiteit? Mindgames met de tegenstander? Ik ben echt op zoek naar aspecten welke deze game nog echt superleuk maken na 5 jaar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:52 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Ik ben nu eigenlijk dan wel benieuwd wat het echt leuk maakt voor jou, puur uit interesse.

Je geeft aan dat je veel plezier haalt uit de jungle. In welk opzicht? Want volgens mij heb je na 2 games toch wel het idee dat je hetzelfde aan het doen bent, de interactie met jungle creeps is nou niet echt zo daverend dat er elke keer een verassing voor je klaar staat. ;)

En voor de rest wat maakt het verder leuk voor je? Zijn het de randoms? De champions? De item diversiteit? Mindgames met de tegenstander? Ik ben echt op zoek naar aspecten welke deze game nog echt superleuk maken na 5 jaar spelen.
Was ik nog vergeten te zeggen, maar ik speel dit spel nog maar 2 jaar denk ik, sinds Season 4 of zo.

Maar ik speel sowieso een vrij groot aantal champions in de jungle en zelden 2x dezelfde achter elkaar.
Elke keer een andere champion spelen is leuk, zorgt voor diversiteit en komt in ranked ook altijd van pas zodat je iets goeds kan kiezen voor het team.

Maar goed, wat vind ik leuk?

Optimalisatie van de jungle paths. Jungle clearen is an sich saai. Meestal ben bezig op mini map te kijken en te denken hoe ik het effectiefs de jungle kan clearen en daarna kan ganken.
Het ganken is ook best leuk, zeker als je een kill of twee kan maken. Geeft altijd een goed gevoel. Gelukkig gaat het meestal goed en zelden helemaal fout.

De andere jungler in de gaten houden. Zie je dat hij bot is, dan ga ik de andere kant van zijn jungle om te kijken of ik iets kan stelen. De andere jungler zie toch als mijn rivaal, die je moet je zo nutteloos mogelijk maken of zorgen dat jij het veel beter doet. Wedstrijdje farmen, ganken en counter junglen eigenlijk.

Daarnaast is de jungle leuk omdat je kan doen wat je wilt i.p.v. 20 minuten in een lane te blijven. En daarnaast je team een beetje commanderen omdat je draak wilt doen, torentje pakken of hulp nodig hebt bij het stelen van hun blue buff.

Op dit moment is Udyr één van mijn farieten op dit moment, samen met Hecarim. Dit komt omdat je zoveel kanten op kan met Udyr. Er zijn zoveel items die goed op hem zijn en daarnaast kan je kiezen om hardcore te farmen, drakes te pakken en te splitpushen of juist mee doen aan de meeste teamfights.

Wat betreft mijn team zal het worst wezen hoe ze zijn. Ik speel dit spel toch voor mijn eigen plezier en communicatie hou ik tot het minimum. /all staat ook uit bij mij. En communicatie gaat meestal via pings. Dat werkt best goed.

edit: Dit gezegd te hebben, soms heb ik ook wel eens periodes dat ik geen zin heb in League en laat ik het een maandje of twee met rust. Meestal omdat er dan een andere game is die veel tijd opzuigt.

Vraag mij over 3 jaar of ik dit spel nog steeds leuk vind, ik denk dat mijn antwoord dan heel anders zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanthian op 09-06-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Als ik een game van 40 + minuten verlies zal ik wel balen maar zal het minder erg vinden dan een game van 20 minuten waar we kompleet gestompt worden omdat we slecht zijn of wat voor reden dan ook(tenzij de tegenstander ook echt veel beter is). Van "eerlijk" verloren games kan ik het verlies sowieso beter hebben, daarnaast kan je ook veel meer goede punten halen uit z'n game en de volgende keer valt het dubbeltje jouw kant op.
Martin0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:30:
And this is why i quit ranked:
http://matchhistory.euw.l...018/34652434?tab=overview

First time kha in een ranked game(retard), tank ekko top die niks meer deed dan dood gaan.
Bot lane die alleen maar liep te zeuren dat ze geen gank krijgen, kom je je lead in mid snowballen reageren ze niet waardoor je 2 vs 1 dood gaat, oh en later in de game zeurt lucian alleen omaar over lag...
Ik was echt beter dan mijn tegenstander in de lane. Ik had als ik de lane niet had gesnowballed waarschijnlijk makkelijk 3-0 kunnen staan in 8 minuten maar ik ben weer een smart ass en probeer te snowballen en de noobs over de brug heen te trekken...

AAAAAH ik begin dit spel echt te haten op t moment. Zijn er hier nog bronze noobies die met mij misschien willen duo'en want met dit soort retards gaat t m nooit worden...
Toch 37 minuten aan plezier gehad :) Aangezien het geen 20 minuten stomp was.

En dank je Xanthian (overigens met 2x achter elkaar jungle doelde ik meer op dat de jungle niet veranderd, het blijft hetzelfde wandelpad wat je de game ervoor ook hebt gedaan) helaas heb ik met geen enkele van je punten hetzelfde gevoel. Maar nu weet ik in ieder geval waar anderen hun plezier uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:53 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Lees mijn post eens goed terug: Zolang ik "eerlijk" verlies vind ik het niet zo erg, met eerlijk bedoel ik dat de game close is en dat teams aan elkaar gewaagt zijn en dat er geen feeders of retards zijn...

De game die jij uitlicht had ik lettelijk 2 useless teammaten die niks deden of wat dan ook, ja dan heb ik er problemen mee en geen plezier...(al had ik deze game wel wat plezier gezien ik wel oke speelde en telkens fizz kon 1 shotten(ik haat fizz))
Dus eerlijk verliezen gebeurt alleen als JIJ slecht speelt? Dan wil ik de opinie van je teammates wel eens horen hoe eerlijk zij het vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:53 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Nee eerlijk verliezen is niet dan Ik slecht speel, Eerlijk verliezen kan ook als ik goed speel, als iedereen goed speelt alleen dat het team van de tegenstander sterker is.

Ik speel ook wel eens slecht en dat is ook niet eerlijk voor mijn teammaten zekerste weten niet..
Je snapt dus ook wel dat dit gewoon zo'n 20 minuten defeat kan zijn he? Want waarschijnlijk spelen jullie wel goed, maar is de tegenstander gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Je snapt dus ook wel dat dit gewoon zo'n 20 minuten defeat kan zijn he? Want waarschijnlijk spelen jullie wel goed, maar is de tegenstander gewoon beter.
Wat hij bedoelt is een match die gelijk op gaat. Dat zijn over het algemeen niet de 20 minuten matches.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:53 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wes46 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Wat hij bedoelt is een match die gelijk op gaat. Dat zijn over het algemeen niet de 20 minuten matches.
Prima, dan daag ik jullie alsnog uit om eens 3 van dat soort games op rij te hebben. En dan nog met een strak gezicht durven typen dat jullie de tijd van jullie leven hebben gehad en dat het superleuk was. Mits je enorm onderdanig bent, zul je in geen enkele vorm van verlies met een glimlach op je gezicht uit de strijd komen. Zeker niet in een competitieve omgeving (en zo mag je ranked toch wel noemen).

Als dat werkelijk het geval is, dan vraag ik me toch af waarom het toxic gehalte in een game als LoL vele malen hoger ligt dan in menig andere game. Want statistisch gezien zullen er minder eenzijdige stomps zijn en meer matches die gelijk opgaan aangezien je toch op een zeker punt gematched wordt aan mensen in JOUW elo range.

Want zoals ik het begrijp vinden jullie het allemaal leerzaam en plezierig, en toch als ik hier thread na thread bekijk zie ik klaagposts van hier tot Tokyo (inclusief veel in het verleden van mijzelf) over waardeloze games die verloren zijn maar toch 40+ minuten in beslag namen.

Oftewel of jullie verkondigen hier bullshit of ik heb werkelijk waar te maken met de kleine groep mensen in LoL die met een smile op hun face de losses tegemoet gaan. Ik geloof er maar weinig van tbh.
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:46:
[...]
Vraag me trouwens wel af waarom je altijd zo hevig reageert op mijn posts.
Heb je een grudge tegen mij ofzo :S
Omdat je vaak met uitspraken komt die je in een eerder stadium zelf al onderuit hebt geschopt. Of in sommige gevallen zelfs met punten komt zonder ook maar enige vorm van onderbouwing. Dat de rest het allemaal accepteert en er verder geen meerwaarde aan hecht betekent niet dat ik ook zo in elkaar steek.

Als jij komt met een opmerking als "als je verliest mag je niet beloond worden", dan hoor ik graag van jou waarom niet. Tot op heden heb je daar geen antwoord op gegeven.

Maar als jij je geïntimideerd voelt door mijn reacties, dan wil ik je best een plezier doen en je posts simpelweg negeren. Als dat de oplossing is.

[ Voor 22% gewijzigd door Damien op 09-06-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Prima, dan daag ik jullie alsnog uit om eens 3 van dat soort games op rij te hebben. En dan nog met een strak gezicht durven typen dat jullie de tijd van jullie leven hebben gehad en dat het superleuk was. Mits je enorm onderdanig bent, zul je in geen enkele vorm van verlies met een glimlach op je gezicht uit de strijd komen. Zeker niet in een competitieve omgeving (en zo mag je ranked toch wel noemen).

Als dat werkelijk het geval is, dan vraag ik me toch af waarom het toxic gehalte in een game als LoL vele malen hoger ligt dan in menig andere game. Want statistisch gezien zullen er minder eenzijdige stomps zijn en meer matches die gelijk opgaan aangezien je toch op een zeker punt gematched wordt aan mensen in JOUW elo range.

Want zoals ik het begrijp vinden jullie het allemaal leerzaam en plezierig, en toch als ik hier thread na thread bekijk zie ik klaagposts van hier tot Tokyo (inclusief veel in het verleden van mijzelf) over waardeloze games die verloren zijn maar toch 40+ minuten in beslag namen.

Oftewel of jullie verkondigen hier bullshit of ik heb werkelijk waar te maken met de kleine groep mensen in LoL die met een smile op hun face de losses tegemoet gaan. Ik geloof er maar weinig van tbh.
3 van dat soort games op rij heb ik nog niet gehad. En helaas komt het ook niet zo vaak voor maar soms heb ik wel matches die gelijk op gaan en we uiteindelijk verliezen (soms winnen we ook gelukkig :+ ). Dan heb ik wel een glimlach ondanks het verlies. Je kunt niet altijd winnen en soms is de tegenstander gewoon beter ook al doet niemand in je team iets consequent verkeerd. Ik speel liever 10 gelijkwaardige matches die ik allemaal verlies dan een win of loss na 20min omdat de tegenstander of mijn team niet thuis gaf.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wes46 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:03:
[...]

3 van dat soort games op rij heb ik nog niet gehad. En helaas komt het ook niet zo vaak voor maar soms heb ik wel matches die gelijk op gaan en we uiteindelijk verliezen (soms winnen we ook gelukkig :+ ). Dan heb ik wel een glimlach ondanks het verlies. Je kunt niet altijd winnen en soms is de tegenstander gewoon beter ook al doet niemand in je team iets consequent verkeerd. Ik speel liever 10 gelijkwaardige matches die ik allemaal verlies dan een win of loss na 20min omdat de tegenstander of mijn team niet thuis gaf.
You are the 1%.

Doe mij maar 10 willekeurige games met daaraan gekoppeld een 60~70% winrate dan zal ik nog niet blij zijn met de losses. Ik speel immers niet om te verliezen, en in deze game al helemaal niet want het is letterlijk tijd weggeven voor helemaal niets. Laat ik het zo stellen, als ik naar mijn werk ga 5 jaar lang over dezelfde weg en het duurt normaal gesproken 20 minuten maar die ene dag staat er een file en doe ik er 1,5 uur over. Dan zie je mij ook niet het kantoor binnenlopen met een glimlach op mijn gezicht dat ik zo'n fijne tegenslag heb gehad. Ik denk ook dat dit wel het beste voorbeeld is, aangezien die 1 uur en 10 minuten die je verliest je eigen tijd is en die betaald je baas niet uit, maar mag je wel even in halen. Hetzelfde dus met een loss in LoL die je weer mag rechttrekken met een win.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 09-06-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 122% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:53 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:10:
[...]

You are the 1%.

Doe mij maar 10 willekeurige games met daaraan gekoppeld een 60~70% winrate dan zal ik nog niet blij zijn met de losses. Ik speel immers niet om te verliezen, en in deze game al helemaal niet want het is letterlijk tijd weggeven voor helemaal niets. Laat ik het zo stellen, als ik naar mijn werk ga 5 jaar lang over dezelfde weg en het duurt normaal gesproken 20 minuten maar die ene dag staat er een file en doe ik er 1,5 uur over. Dan zie je mij ook niet het kantoor binnenlopen met een glimlach op mijn gezicht dat ik zo'n fijne tegenslag heb gehad. Ik denk ook dat dit wel het beste voorbeeld is, aangezien die 1 uur en 10 minuten die je verliest je eigen tijd is en die betaald je baas niet uit, maar mag je wel even in halen. Hetzelfde dus met een loss in LoL die je weer mag rechttrekken met een win.
Met het verschil dat je League speelt voor je plezier en je reist niet voor je plezier naar je werk. Er valt voor de meesten niks te verdienen met LoL dus of je nou wint of verliest je geeft tijd weg. Dus kan je maar beter zorgen dat je plezier hebt in wat je doet want dat is het enige dat je terug kunt krijgen voor de tijd die je investeert. Dus of je moet alles gaan winnen of je moet zorgen dat je ook happy kan zijn na een verlies.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Tja ik snap het simpelweg niet hoe je tevreden kan terugkijken op een verkeerd gespeelde teamfight. Zeker niet als ik al 55 minuten in de game zit. Dan baal je toch als een stekker dat je door 1 foutje een hele game weggooid? Ik snap die denkwijze echt niet. 55 minuten geef je alles en dan in 1 minuut gooi je de game weg. #worth. :+

Ik had Max Verstappen wel eens willen horen als hij in die laatste ronde van de race een stuurfoutje maakte en hem vervolgens in de grindbak neer zet. Nou jongens, prima race hoor ach zo'n stuurfoutje kan gebeuren! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Damien op 09-06-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:23:
Tja ik snap het simpelweg niet hoe je tevreden kan terugkijken op een verkeerd gespeelde teamfight. Zeker niet als ik al 55 minuten in de game zit. Dan baal je toch als een stekker dat je door 1 foutje een hele game weggooid? Ik snap die denkwijze echt niet. 55 minuten geef je alles en dan in 1 minuut gooi je de game weg. #worth. :+
Natuurlijk baal je maar dat wil toch niet zeggen dat je niet happy kan zijn? Er gaat één ding mis en dat is jammer maar blijkbaar ging er ook veel goed.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wes46 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Natuurlijk baal je maar dat wil toch niet zeggen dat je niet happy kan zijn? Er gaat één ding mis en dat is jammer maar blijkbaar ging er ook veel goed.
Ik heb niet zo'n gecompliceerde mindset dat ik mij tegelijk happy als pissed off kan voelen op hetzelfde moment. Plus het feit dat er veel goed ging is waarop van toepassing als het resultaat hetzelfde blijft? Het enige wat je er uit kunt leren is dat je de teamfight anders had moeten aanpakken. Maar ook met die info doe je maar verdomd weinig aangezien een exact dezelfde situatie niet weer zal voorkomen. De leercurve in deze game zit hem in de champions en hun abilities. Als het werkelijk zo was dat je een Baron/teamfight tot in de puntjes kunt leren voor een volgende keer. Zouden teams als Dignitas dan niet de meesters zijn geweest in het opzetten van een Baron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:53 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb niet zo'n gecompliceerde mindset dat ik mij tegelijk happy als pissed off kan voelen op hetzelfde moment. Plus het feit dat er veel goed ging is waarop van toepassing als het resultaat hetzelfde blijft? Het enige wat je er uit kunt leren is dat je de teamfight anders had moeten aanpakken. Maar ook met die info doe je maar verdomd weinig aangezien een exacte situatie niet weer zal voorkomen. De leercurve in deze game zit hem in de champions en hun abilities. Als het werkelijk zo was dat je een Baron/teamfight tot in de puntjes kunt leren voor een volgende keer. Zouden teams als Dignitas dan niet de meesters zijn geweest in het opzetten van een Baron?
Als we het terugbrengen naar de basis Damien, zien er potjes waar je hebt verloren die je erger vond dan andere potjes die je verloor?

Ik had bijv. gister een potje (50min) waar ik enorm heb lopen ragen op mn premade, omdat er fouten werden gemaakt. Was ik niet blij mee, maar de fouten werden niet afgestraft, en er werd geprobeerd om er van te herstellen en niet nogmaals dezelfde fouten te maken. Uiteindelijk verloren we toch (immers 10 kleine foutjes begint na 50 minuten wel mee te wegen), maar we wisten het wel spannend te houden tot de 49e minuut oid.

Likewise had ik een potje van 50 minuten die ik uiteindelijk won, maar waar mn hele team aan t kloten was en ik eigenlijk na 15 minuten wilde surrenderen (we stonden 7-27 ofzo), maar de roamend-feedende Sivir wilde dit niet. De win kwam uiteindelijk doordat ook de tegenstander ruzie met zichzelf had, en hier hield ik wel een licht positief gevoel aan over, maar vooral een vieze smaak. Ik had me namelijk 50 minuten lang lopen ergeren, ondanks dat ik won.

PS: Wat ook mee hielp aan de win: Mordekaiser ulte een Elder Dragon en begon met die geest te siegen. Wist niet dat het kon, maar man wat was het sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Sowieso dat niemand van ons een baron kan opzetten zoals team dignitas dat deed, Hun trainen iedere dag minstens 8 uur terwijl wij vaak veel minder spelen daarnaast zijn het 5 gasten die tot in de puntjes op elkaar zijn ingespeeld en jij constant met 4 randoms komt te staan.
Onderbouwing: Al ben je nog zo goed in iets, zoals de Pro teams het doen gaat je nog lukken vanwege het feit dat je altijd slechtere synergy hebt dan de Pro's dat hebben.
Je bent dus blijkbaar vergeten dat ze er om bekend stonden al hun games te throwen door een baron fight...

Het was dus sarcasme Martin0.

Maar geen probleem hoor ;) fijn dat je even team uitdikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Remcoww schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Als we het terugbrengen naar de basis Damien, zien er potjes waar je hebt verloren die je erger vond dan andere potjes die je verloor?
De manier waarop telt uiteraard mee, echter een verlies zal ik nooit zien als een geweldig te herinneren moment in mijn leven ;). Met niets overigens, voetbal, ijshockey, wat dan ook, ik ben nog nooit de persoon geweest die riep: "Nou close match, maar toch een mooie nederlaag!".

Nee je geeft je tegenstander een hand en je feliciteert hem, maar daarna ga je toch denken "wat als" en voel je je nog een tijdje verrot tot de volgende game.

[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 09-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
*verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Martin0 op 09-06-2016 13:52 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Het is dan ook maar net wat je mindset is. Als je puur speelt voor de LP, dan baal je veel meer over een throw en is het ook lastig om ook goede punten op te pakken. M'n vrouw was eerder zo, speelde puur voor de LP en rank. Die hoefde je echt niet aan te spreken na een paar losses.

Ik speel(de) met name voor mezelf. De rank waarop ik zat maakte me niet veel uit, en als ik verloor, dan keek ik eerst wat ik zelf verkeerd had gedaan (en dat was vaak nog genoeg), maar ook wat ik goed gedaan had. Vanuit daar was het door naar de volgende game. Verloor ik 3 games achter elkaar en vond ik mijn performance minder worden, dan was het ook gedaan voor de avond en ging ik wat anders doen. Geen reden om m'n avond te 'verpesten' doordat ik zelf gewoon minder ging spelen. Ik gebruikte chat eigenlijk alleen voor nuttige info, en rage nooit. Dat heeft toch alleen maar negatieve invloed op de game.

Bijv. de games waar ik het laatst over had. Het was dan wel geen ranked, maar ik werd hard gestompt door een diamond premade. Ik had tijdens het laadscherm al gezien in welke situatie we zaten, maar op het moment dat we de eerste kills weg gaven, gaf ik de situatie al aan tegen de support dat ik pas weer 2 weken speel en we tegenover een diamond staan. Dat de support beter kan gaan roamen, dan probeer ik wel gewoon wat CS te pakken en relatief veilig te blijven. Dat de support dan nog 2 kills weggeeft omdat hij blijft proberen te traden terwijl de tegenstanders al ruim voor stonden, daar laat ik mijn stemming niet door beinvloeden.

Verder in de game ook nog een paar plays gemaakt terwijl ik dus zwaar underfarmed was, die uiteindelijk wel in mijn dood resulteerde (dood was ik sowieso gegaan), maar me toch met een opgeheven hoofd lieten terug kijken. Want als ik een 'normale' game had, had ik die kill bijv. wel opgepakt. Nu had ik gewoonweg te weinig items omdat ik gestompt werd. Jammer maar helaas, maar ik ga niet een game lang zitten sippen :).

Ja, het is balen dat je verliest, maar niet het einde van de wereld. Ik zal ook niet zeggen dat het een 'mooie nederlaag' was, want dat is het uiteindelijk niet. Je wilt natuurlijk de game winnen. Maar ik zie het wel meer als een 'jammer maar helaas'. Zoals hier ook al vaker gezegd is, je gaat ong. 50-50 spelen. Verliezen hoort erbij, maar maak er het beste van, en haal het meeste eruit.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:20:
[...]

1. Je posts intimideren me niet, vind het alleen irritant dat het lijkt alsof je het op de man speelt.

2. Waarom zou een verlies wel beloont worden, bvb Nederlands elftal haalt het EK niet, Worden die beloond?(ja ze verdienen nog steeds veelste veel geld maar ze worden NIET beloond).
Zoals ik aan gaf: stel we nemen de waardes die opgegeven werden(s+ = 20 lp), per verlies krijg ik -13 LP, en ik verlies maar krijg toch een S+, Dan ga ik ondanks mijn verlies omhoog, Wat is dan nog het punt van verliezen? Ja ik speelde dan een goede game maar een verlies is een verlies. Bij een voetbal wedstrijd ga je toch ook niet oh ja we verloren met 10 - 0 maar toch gaan we 3 plekken omhoog :S
Volgens mij valt dat op de man spelen wel mee. Hij gaat enkel inhoudelijk in op je posts.

2. Niet helemaal een faire vergelijking, maar ik wil er wel even op in gaan.
Nederlands elftal zijn professionals, het is hun werk. Waarbij spelers die in die kwalificatiewedstrijden wel een (zwaar) bovengemiddeld niveau hebben gehaald kunnnen wel degelijk beloond worden door middel van een transfer op basis van hun goede spel.

Vergelijkbaar: stel dat Echofox in de LCS dit jaar alles met grote stomps verliest, maar structureel in elk potje speelt Froggen een goede pot, behaalt een goede score, dan kan het maar zo zijn dat we zijn LeBlenk volgende split in een ander team terug zien.

Maar om dit dit werk voor die jongens, af gaat zetten tegen een spelletje dat je speelt in je vrije tijd ter vermaak vind ik dat je nogal appels met peren vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Grumpmeister schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:52:
Ja, het is balen dat je verliest, maar niet het einde van de wereld. Ik zal ook niet zeggen dat het een 'mooie nederlaag' was, want dat is het uiteindelijk niet. Je wilt natuurlijk de game winnen. Maar ik zie het wel meer als een 'jammer maar helaas'. Zoals hier ook al vaker gezegd is, je gaat ong. 50-50 spelen. Verliezen hoort erbij, maar maak er het beste van, en haal het meeste eruit.
Maar hier sluit ik mij ook bij aan. Alleen de comments als hierboven gaan meer richting "happy", "smile op het gezicht", nee dat vind ik de grootste bullshit die er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:55:
[...]

Volgens mij valt dat op de man spelen wel mee. Hij gaat enkel inhoudelijk in op je posts.

2. Niet helemaal een faire vergelijking, maar ik wil er wel even op in gaan.
Nederlands elftal zijn professionals, het is hun werk. Waarbij spelers die in die kwalificatiewedstrijden wel een (zwaar) bovengemiddeld niveau hebben gehaald kunnnen wel degelijk beloond worden door middel van een transfer op basis van hun goede spel.

Vergelijkbaar: stel dat Echofox in de LCS dit jaar alles met grote stomps verliest, maar structureel in elk potje speelt Froggen een goede pot, behaalt een goede score, dan kan het maar zo zijn dat we zijn LeBlenk volgende split in een ander team terug zien.

Maar om dit dit werk voor die jongens, af gaat zetten tegen een spelletje dat je speelt in je vrije tijd ter vermaak vind ik dat je nogal appels met peren vergelijkt.
Japie je had ook deze als voorbeeld kunnen geven: Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal 1992

En dan verwijzen naar Denemarken ;).

Maar je hebt gelijk, het is een vergelijking die niet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Grumpmeister schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:52:
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk, maar ik kan losses (ongeacht hoe tot stand gekomen) toch altijd slecht accepteren. Ik heb me ook wel eens voorgenomen om een minder competitieve mindset aan te nemen, maar dat lukt me gewoon niet structureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
JapieTalent schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Rationeel gezien heb je helemaal gelijk, maar ik kan losses (ongeacht hoe tot stand gekomen) toch altijd slecht accepteren. Ik heb me ook wel eens voorgenomen om een minder competitieve mindset aan te nemen, maar dat lukt me gewoon niet structureel.
Dat is ook heel lastig. M'n vrouw heeft hetzelfde geprobeerd, en dat gaat ook maar 66% van de keren goed. De andere keren gaat ze er weer heel fanatiek in mee. Maar daardoor heeft ze wel weer meer plezier in het spel gekregen, want eerder kon ze gewoon een hele dag pissig zijn omdat ze veel verloor.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Grumpmeister schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Dat is ook heel lastig. M'n vrouw heeft hetzelfde geprobeerd, en dat gaat ook maar 66% van de keren goed. De andere keren gaat ze er weer heel fanatiek in mee. Maar daardoor heeft ze wel weer meer plezier in het spel gekregen, want eerder kon ze gewoon een hele dag pissig zijn omdat ze veel verloor.
Dat laatste kan ik ook als Ajax heeft verloren, ikzelf een wedstrijd voetbal/tennis/squash verlies en eerder kon ik van Lol ook flink ziek zijn als ik in een losing streak zat. Echter vind ik League minder belangrijk, vanwege verschillende factoren. Ik vind de game op zich nog steeds leuk, alleen boeit het resultaat me wel minder op het moment. Wil niet zeggen dat ik verliezen nu niet erg meer vind, maar kan me er niet meer zo over opwinden als eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:55:
[...]

Maar hier sluit ik mij ook bij aan. Alleen de comments als hierboven gaan meer richting "happy", "smile op het gezicht", nee dat vind ik de grootste bullshit die er is.
Als jij niet kan inzien dat een match ontzettend mooi kan zijn ondanks dat je verloren hebt dan neem je het veel te serieus voor het niveau dat je hebt. En dat is dan ook een reden waarom het toxic gehalte zo hoog is. Mensen nemen het veel te serieus terwijl ze bij lange na het niveau niet hebben om het zo serieus te nemen. Mensen in de LCS moeten wel ziek zijn als ze verloren hebben anders horen zij daar niet thuis. Wij moeten blij zijn ongeacht het resultaat anders kun je beter stoppen en iets gaan doen wat je wel leuk vindt. Je speelt het voor je plezier en niet anders.

Natuurlijk zijn er altijd matches waar je geen plezier uit haalt maar dat mag niet de leidraad zijn.

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Wes46 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Als jij niet kan inzien dat een match ontzettend mooi kan zijn ondanks dat je verloren hebt dan neem je het veel te serieus voor het niveau dat je hebt. En dat is dan ook een reden waarom het toxic gehalte zo hoog is. Mensen nemen het veel te serieus terwijl ze bij lange na het niveau niet hebben om het zo serieus te nemen. Mensen in de LCS moeten wel ziek zijn als ze verloren hebben anders horen zij daar niet thuis. Wij moeten blij zijn ongeacht het resultaat anders kun je beter stoppen en iets gaan doen wat je wel leuk vindt. Je speelt het voor je plezier en niet anders.

Natuurlijk zijn er altijd matches waar je geen plezier uit haalt maar dat mag niet de leidraad zijn.
Ik haal plezier uit winnen, niet uit afgedroogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:49:
[...]

Ik haal plezier uit winnen, niet uit afgedroogd worden.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ongeacht niveau, het moet niet de leidraad worden dat je met een glimlach op je gezicht een verlies tegemoet gaat. Dan is de ruimte tot verbetering totaal verloren.

[ Voor 27% gewijzigd door Damien op 09-06-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Weet je, ik geef het op. Blijkbaar snappen mensen mij niet en lezen is ook een kunst. Dus laten we het maar weer inhoudelijk over het spel gaan hebben.

Ik ben verder veel actief in dit topic maar lees wel veel mee. Ik main support en de laatste tijd voornamelijk Leona. Ik heb gemerkt dat tanks het beste bij mij passen simpelweg omdat ik niet goed genoeg ben om een uitdagendere rol te vervullen. Probleem dat ik heb is dat ik niet goed weet wanneer ik een teamfight moet starten. Wanneer iedereen mid is, wie focus ik? Moet ik proberen de ADC te raken met mijn ult of zoveel mensen als mogelijk met het risico dat ik de main dmgers mis?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
Mijn afsluiter: Ik haal plezier uit presteren op de toppen van mijn kunnen.
Wes46 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:59:
[...]Ik ben verder veel actief in dit topic maar lees wel veel mee. Ik main support en de laatste tijd voornamelijk Leona. Ik heb gemerkt dat tanks het beste bij mij passen simpelweg omdat ik niet goed genoeg ben om een uitdagendere rol te vervullen. Probleem dat ik heb is dat ik niet goed weet wanneer ik een teamfight moet starten. Wanneer iedereen mid is, wie focus ik? Moet ik proberen de ADC te raken met mijn ult of zoveel mensen als mogelijk met het risico dat ik de main dmgers mis?
Goede comments van Japie al, mijn toevoeging: het is afhankelijk van je team compositie.
Bezit je een team met veel sterke AoE dmg/CC, dan kan het gunstiger zijn om zo veel mogelijk mensen te pakken. Jouw team killt dan hopelijk 2-3 mensen en daarna kan je opruimen. Heb je een team met veel poke kan het beter zijn om je ulti te bewaren om je backline te beschermen. Engaged de tegenstander, dan kan je hiermee disengagen. In zon geval kan het wel voordelig zijn om te engagen op de ADC met je Q. Afhankelijk van de reactie van het team van de tegenstander (verdedigen zij hun ADC, of diven ze juist op je eigen backline) kan jij dan kijken waar je wil ulten.

PS: Is Leona nog goed? Lijkt me wel maar zie haar zelden

[ Voor 89% gewijzigd door Remcoww op 09-06-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Weet je, ik geef het op. Blijkbaar snappen mensen mij niet en lezen is ook een kunst.
Nou ja, lets agree to disagree. Ik begrijp heel goed wat je zegt, maar kan me er slecht in verplaatsen. Dat ik niet het niveau van een LCS speler heb/ga halen lijkt me logisch, maar als ik ergens gepassioneerd over ben ga ik er voor meer dan 100% voor en baal ik als het niet lukt. Dat mag jij betitelen als "te serieus nemen", je goed recht. Maar daarmee wordt het feit niet anders. :)
Ik ben verder veel actief in dit topic maar lees wel veel mee. Ik main support en de laatste tijd voornamelijk Leona. Ik heb gemerkt dat tanks het beste bij mij passen simpelweg omdat ik niet goed genoeg ben om een uitdagendere rol te vervullen. Probleem dat ik heb is dat ik niet goed weet wanneer ik een teamfight moet starten. Wanneer iedereen mid is, wie focus ik? Moet ik proberen de ADC te raken met mijn ult of zoveel mensen als mogelijk met het risico dat ik de main dmgers mis?
Je bekijkt dit per geval. Het hangt namelijk van veel factoren af: staat de ADC 1-7 met 80 cs en staat de enemy jungler die 5-0 staat is het niet handig om de ADC te ulten en de jungler te missen. Je wil in de regel het grootste gevaar voor jou team zo snel mogelijk dood hebben dus daar focus je op. Het kan de ADC zijn, maar net zo goed de Mid, Jungler of een Darius die anders doorloopt je eigen ADC sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Bij een winning team:
S+ = +20 extra LP
S = +15 extra LP
A = +10 extra LP

Bij losing team:
Uitstekend idee!

Als je dan toch een loss tegemoet gaat terwijl je zelf verder prima gespeeld hebt en dito score hebt neergezet, blijft de 'schade' in ieder geval beperkt. Zal ook meer mensen motiveren minder risico's te nemen, en dan heb je al zóveel gewonnen...
Ik main support en de laatste tijd voornamelijk Leona. Ik heb gemerkt dat tanks het beste bij mij passen simpelweg omdat ik niet goed genoeg ben om een uitdagendere rol te vervullen. Probleem dat ik heb is dat ik niet goed weet wanneer ik een teamfight moet starten. Wanneer iedereen mid is, wie focus ik? Moet ik proberen de ADC te raken met mijn ult of zoveel mensen als mogelijk met het risico dat ik de main dmgers mis?
Wel sterk afhankelijk van je team samenstelling en de overige omstandigheden. Maar doorgaans ben jij als Leona de main initiate. Ofwel via E + Q ofwel eerst via je ult. Het liefste wil je uiteraard de enemy adc or AP mid focussen. Je wilt uiteraard niet de enemy tank targetten, tenzij hij totaal uit positie is en je hem hem snel 3v1 of 4v1 kan uitschakelen.

In principe is Leona geen ideale disengage/peel support zoals een Braum of bijv ook Thresh (Thresh is echt manusje van alles). Leona is echt een 'duik-erin' tank support. Dus liefste gebruik je je ult offensief om de enemy fed carry te stunnen en uit te schakelen. Maar goed, als je team achter de feiten aanloopt en je niet echt in positie bent om zelf te initiaten en eerder moet disengagen, tja dan zul je je ult wel moeten gebruiken om aanrennende tanks van enemy team te stoppen. Maar als je in de aanval bent, nooit met Leona ult proberen zoveel mogelijk targets te pakken ten koste van het missen van de fed enemy carry. Tuurlijk, kun je meerdere enemies locken met je ult, doen, maar zorg altijd dat de ADC/APC je main target is.
Martin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:20:
[...]
xpeke als ADC volgens LOLesports XD
Haha het is nog waar ook, Xpeke ADC 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-06-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Zijn een hele berg ADCs in de loop der tijd ook mid viable geworden, dus hij kan met wat aanpassingen in de build al een heel eind komen. Hij weet wat ze wel en niet kunnen, hij kan ze al spelen, alleen moet hij het nu meer als AD spelen en minder als assassin.

We zullen zien, ik denk dat het een niet veel grotere stap is dan van tanky jungle naar tanky top of omgekeerd. Je moet je playstyle aanpassen, maar je hebt al de kennis die nodig is voor de champs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damien schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ongeacht niveau, het moet niet de leidraad worden dat je met een glimlach op je gezicht een verlies tegemoet gaat. Dan is de ruimte tot verbetering totaal verloren.
Heb de hele discussie een beetje gevolgd en ik denk dat de reden is dat een LoL loss zo irritant voelt is dat je afhankelijk bent van teamgenoten DIE JE NIET KENT. Het zijn random gasten die een beetje voor jou de game verzieken terwijl je zelf goed aan het spelen bent (niet altijd waar, maar die lijn volgen je gedachten tijdens de game wel). Een loss met een vol team premades waarbij je als team er alles aan hebt gedaan om te winnen voelt volgens mij een stuk minder demotiverend dan een loss met 4 random gasten die je niet kent en waarvan je niet weet met welke mindset en geestelijke/fysieke staat ze de game in zijn gegaan. Ik heb dat met volleybal in ieder geval wel altijd; afgelopen seizoen behoorlijk veel verloren maar toch een hoop plezier en leerpunten uit de wedstrijden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
Vicarious schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Heb de hele discussie een beetje gevolgd en ik denk dat de reden is dat een LoL loss zo irritant voelt is dat je afhankelijk bent van teamgenoten DIE JE NIET KENT. Het zijn random gasten die een beetje voor jou de game verzieken terwijl je zelf goed aan het spelen bent (niet altijd waar, maar die lijn volgen je gedachten tijdens de game wel). Een loss met een vol team premades waarbij je als team er alles aan hebt gedaan om te winnen voelt volgens mij een stuk minder demotiverend dan een loss met 4 random gasten die je niet kent en waarvan je niet weet met welke mindset en geestelijke/fysieke staat ze de game in zijn gegaan. Ik heb dat met volleybal in ieder geval wel altijd; afgelopen seizoen behoorlijk veel verloren maar toch een hoop plezier en leerpunten uit de wedstrijden gehaald.
Een ander probleem is dat je niks kan zonder je team. In bijvoorbeeld counter strike kan je team wel slecht zijn, maar je kan ook zomaar 1v4 killen zelfs al hebben anderen 10 kills gepakt. Had tijdje terug een top/jungle die top maar bleven feeden, stond die 15-0 ofzo en dan kan je NIKS meer (was een Renekton), we konden hem net 1v3 aan ofzo. Dat soort taferelen heb je veel minder bij andere team games, ook bij overwatch. Het is niet zo dat slechte teammates niks doen, ze maken het nog erger, ze maken je tegenstander veel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
[...]

Er is ook een reden waarom Riot het samenspelen promoot. Om het voor elkaar leuk te houden.
Alleen schoppen ze nu wel tegen de solo spelers aan die nu geen aandacht krijgen. Alle premades krijgen leuke bonusses zoals keys, events, betere samenwerken, etc. Solo spelers krijgen geen SoloQ, geen dubbel IP weekends meer en lopen nu vaker tegen premades aan. Niet elke solo speler vind dit leuk. (Ik zit er een beetje tussen in.)

Winnen is natuurlijk altijd leuker dan verliezen, maar niet elk verlies is heel zuur en jammer. Ik heb genoeg losses gehad waarbij ik het grootste gedeelte van mijn tijd toch plezier heb gehad, met name de moment waarbij ik een drake heb gestolen, succes heb gehad met ganks, buffs gestolen, mijn lane opponent heb gekilled, etc, etc. Al die kleine dingen maakt het toch leuk, winnen maakt het alleen maar af, zoals de kers op de taart. Tenminste, zo kijk ik er tegen aan.

Daarom ook: opt-in voice coms. Kan iedereen beter samenwerken als ze dat willen.
Geen zin in gezeur, dan doe je lekker niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
Xanthian schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Daarom ook: opt-in voice coms. Kan iedereen beter samenwerken als ze dat willen.
Dit lijkt mij persoonlijk ook wel wat.
Zowel voor communicatie naar mijn teammates als andersom; ik speel denk ik 80% premade met voice coms, en daardoor reageer ik slechter dan gemiddeld op bijvoorbeeld pings en chat :p

[ Voor 24% gewijzigd door Remcoww op 10-06-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Santee schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:57:
[...]
Het is niet zo dat slechte teammates niks doen, ze maken het nog erger, ze maken je tegenstander veel sterker.
Ja, dat maakt het hele spel een slippery slope. Bij DoTA is dat nog erger want als je eenmaal voorstaat kun je ook creeps denyen bij de tegenstander en de tegenstander verliest ook gold bij een death. Als je eenmaal aan het verliezen bent is het dan lastig om te draaien. In LoL kun je dan vaak nog wel veilig spelen en hopen op een goede teamfight maar als iemand te hard gefeed is wordt dat wel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Vicarious schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:14:
[...]
Ja, dat maakt het hele spel een slippery slope. Bij DoTA is dat nog erger want als je eenmaal voorstaat kun je ook creeps denyen bij de tegenstander en de tegenstander verliest ook gold bij een death. Als je eenmaal aan het verliezen bent is het dan lastig om te draaien. In LoL kun je dan vaak nog wel veilig spelen en hopen op een goede teamfight maar als iemand te hard gefeed is wordt dat wel erg lastig.
Heeft DotA niet een soort comeback mechanisme?
Ik kan me herinneren dat er nogal een groot networth? verschil was tijdens een toernooi en na 1 teamfight was dat zo goed als weg en stond het weer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
[...]
Ik kan niet wachten om continue putain door de mic te horen. Waar het in CSGO vaak in 1 groot cyka blyat feest eindigt zal het hier op de Franse toer gegooid worden. Dan heb je nog eens de mensen met geen push to talk maar voice activation, zodat je je potje heerlijk ondersteund krijgt door wat gehijg van een persoon met een overgewicht waar de gemiddelde olifant nog jaloers op zal zijn.

Ik heb het meegemaakt in CSGO, H1Z1 en Overwatch. Waar ik maanden geleden nog riep dat voice-com er wel mag komen. Laat het nu maar achterwege, enige voordeel wat het bied is om als uitlaatklep te gebruiken want er is geen hond die het kan controleren wat jij hebt gezegd. Kans lijkt mij ENORM klein dat Riot ook nog eens voice-coms zal gaan recorden en nalopen.

Er valt simpelweg niet te communiceren met kids in games. En inb4 "maar het zijn niet allemaal kids" correct, maar het grootste gedeelte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Ik kan niet wachten om continue putain door de mic te horen. Waar het in CSGO vaak in 1 groot cyka blyat feest eindigt zal het hier op de Franse toer gegooid worden. Dan heb je nog eens de mensen met geen push to talk maar voice activation, zodat je je potje heerlijk ondersteund krijgt door wat gehijg van een persoon met een overgewicht waar de gemiddelde olifant nog jaloers op zal zijn.

Ik heb het meegemaakt in CSGO, H1Z1 en Overwatch. Waar ik maanden geleden nog riep dat voice-com er wel mag komen. Laat het nu maar achterwege, enige voordeel wat het bied is om als uitlaatklep te gebruiken want er is geen hond die het kan controleren wat jij hebt gezegd. Kans lijkt mij ENORM klein dat Riot ook nog eens voice-coms zal gaan recorden en nalopen.

Er valt simpelweg niet te communiceren met kids in games. En inb4 "maar het zijn niet allemaal kids" correct, maar het grootste gedeelte wel.
Dat de kans enorm klein is geloof ik wel. Maar toch zou het denk ik geen afbreuk doen aan het spel. Je kan er immers zelf voor kiezen of je mee wilt doen of niet. Ik heb ook geen in rage, flame, e.d. maar ik heb er ook wel hoop in dat er wat leuks uit kan komen. Maar misschien ben ik ook wel een beetje naïef.

Wat Riot ook nog eens keer moet doen is zorgen dat meer mensen support gaan spelen. En néé, Autofill is daar geen geschikte optie voor. Top/jungle/mid/adc is allemaal ongeveer even populair maar support blijft ver achter, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
[...]

Ik zie weinig verschil. Ik ga er vanuit dat een ieder zijn uiterste best doet om te winnen, of ik diegene nu ken of niet. Het enige verschil is dat iemand die je kent wellicht wat meer open staat voor kritiek en je diegene wat meer kan sturen.
[...]

Zolang je de optie hebt om dit permanent uit te schakelen mogen ze het van mij implementeren, maar zelf zit ik hier echt niet op te wachten. Ik moet gemiddeld genomen al genoeg moeite doen om me in te houden wanneer iemand de boel compleet aan het verzieken is, dus om diegene dan ook nog continu in mijn oor te moeten horen schreeuwen, nee bedankt.

Om inderdaad van alle obnoxious Fransen en Duitsers die pertinent weigeren ook maar een woord Engels te praten nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:30:
[...]
Je kan er immers zelf voor kiezen of je mee wilt doen of niet. Ik heb ook geen in rage, flame, e.d. maar ik heb er ook wel hoop in dat er wat leuks uit kan komen. Maar misschien ben ik ook wel een beetje naïef.
En dat is dus niet zo. Want de uitspraak: "Ik mute iedereen in de start van de game" gaat niet voor iedereen op. Ik heb het zelf vaak genoeg geprobeerd, maar uiteindelijk unmute ik die mensen dan weer om te hopen op het feit dat er toch nog iets nuttigs uit zal komen. Ik negeer deze mensen dan uiteraard, zodat zij de gedachte hebben dat ik ze gemute heb. Maar je loopt dan gewoon de kans dat er niets nuttigs uitkomt de gehele game.

Bij een voice-com maak je dat probleem nog eens erger. Want inderdaad je kunt iemand hebben die loopt te flamen. Maar hij kan bijdraaien tijdens een game en nuttig worden. En wat doe je dan? Iemand muten omdat hij wat zei in het begin van de game en dan nuttige informatie verliezen gedurende de game?

En het komt voor dat zelfs de grootste ragers uiteindelijk toch bijdraaien en de game willen winnen. En aangezien ik zelf ook voor de win speel wil ik die info uiteraard niet mislopen. Dus heb ik een keuze? Nee eigenlijk niet.
Wat Riot ook nog eens keer moet doen is zorgen dat meer mensen support gaan spelen. En néé, Autofill is daar geen geschikte optie voor. Top/jungle/mid/adc is allemaal ongeveer even populair maar support blijft ver achter, helaas.
Volgens mij is dit alleen een probleem in de hogere regionen. Want rond Silver/Gold/Plat kom ik dat probleem niet tegen. Hence ik vind het zelf een erg leuke role, echter ligt het probleem er meer in dat ik gewoon een slechte support ben. Want het is niet alleen even wat wards neerplempen en je hebt je werk gedaan. Het is een hele hoop dingen bijhouden die ik gewoon af en toe mis afhankelijk van hoe geconcentreerd ik ben. Neem CD's op summoner spells op botlane, manapool van jezelf, manapool van je ADC, wave-control. Hit je wel die ene minion voor je gold stack of niet, pushed de lane dan ineens terwijl hij mooi frozen stond. wat heeft je team nodig aan items, wat heb jij nodig aan items, wat boost je ADC etc etc.

Ik vind het persoonlijk 1 van de meest strategische rollen in de game, met een enorme impact. Maar ja. misschien is dat ook wel de reden dat het niet populair is. Omdat mensen ineens moeten nadenken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
JapieTalent schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:42:
[...]
Zolang je de optie hebt om dit permanent uit te schakelen mogen ze het van mij implementeren, maar zelf zit ik hier echt niet op te wachten. Ik moet gemiddeld genomen al genoeg moeite doen om me in te houden wanneer iemand de boel compleet aan het verzieken is, dus om diegene dan ook nog continu in mijn oor te moeten horen schreeuwen, nee bedankt.[...]
Vandaar dat er stond opt-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Een manier om (evt.voicecom) rage te voorkomen, meer teamwerk te krijgen én te zorgen voor meer supports zou wellicht zijn: Shotcallers role. Laat de support automatisch de shotcallers role op zich nemen.

Oftewel voor hem aparte pings, getypte tekst in een andere opvallende kleur, en als enige de mogelijkheid tot voicecom, puur voor de calls. De rest zou een knop kunnen krijgen als in CounterStrike: 'Negative' 'Affirmative', om eventueel toch snel duidelijk te maken dat je mana op is, je 4k gold hebt dus je na een recall veel meer kans maakt of wat dan ook.

De tweede optie qua shotcaller die de support automatisch mee zou krijgen is het weggeven van de role aan één van de teamleden. Deze moet dat dan wel accepteren.
Op die manier ga je bij duoQ (multiQ) krijgen dat er eerder 1 van deze personen support zullen kiezen, ondanks ze zelf geen Shotcaller willen zijn. Daarnaast door het te kunnen weggeven hou je de huidige supports ook tevreden welke niet geïnteresseerd zijn in de role.

Vul onderstaande maar aan:
Pros
- Meer supports
- Grotere invloed op game van supports (Martin!!)
- Meer (mogelijkheid tot) teamwerk
- Supports zullen meer gaan letten op warden, timers, posities e.d.
- Zit er iemand met meer ervaring/inzicht in je team, geef je de role gewoon over
- Een dode support heeft meer overzicht, dus geen gefocus op de support meer :X

Cons
- Kans op 'bazig' gedrag
- ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Ero-Sensei schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:11:
Een manier om (evt.voicecom) rage te voorkomen, meer teamwerk te krijgen én te zorgen voor meer supports zou wellicht zijn: Shotcallers role. Laat de support automatisch de shotcallers role op zich nemen.

Oftewel voor hem aparte pings, getypte tekst in een andere opvallende kleur, en als enige de mogelijkheid tot voicecom, puur voor de calls. De rest zou een knop kunnen krijgen als in CounterStrike: 'Negative' 'Affirmative', om eventueel toch snel duidelijk te maken dat je mana op is, je 4k gold hebt dus je na een recall veel meer kans maakt of wat dan ook.

De tweede optie qua shotcaller die de support automatisch mee zou krijgen is het weggeven van de role aan één van de teamleden. Deze moet dat dan wel accepteren.
Op die manier ga je bij duoQ (multiQ) krijgen dat er eerder 1 van deze personen support zullen kiezen, ondanks ze zelf geen Shotcaller willen zijn. Daarnaast door het te kunnen weggeven hou je de huidige supports ook tevreden welke niet geïnteresseerd zijn in de role.

Vul onderstaande maar aan:
Pros
- Meer supports
- Zit er iemand met meer ervaring/inzicht in je team, geef je de role gewoon over

Cons
- Kans op 'bazig' gedrag
- ......
Ik vind het ook leuk om support te zijn echter als ik bijvoorbeeld mid en support invul in ranked weet ik zeker dat ik support ben.
Ik ben het niet helemaal met je eens lijstje en het idee dat supports shotcallers moeten zijn. Je forceert zo een rol op iemand die dat misschien niet wilt. Voice-coms heeft zijn voordelen en dan voornamelijk op het gebied van teamwork. Maar om je lijstje langs te gaan:

Pros
- Meer supports
Kan maar ik denk dat je door het systeem min of meer geforceerd wordt om support te spelen hier een grotere invloed op heeft. Daarnaast zullen er supports zijn die de rol van shotcaller niet willen.

Supports hebben al een gigantisch grote invloed op de game. Net als alle andere leden van je team. Een goede shotcaller kan inderdaad een positieve invloed op de game hebben.

Voor een duo lane is dit vrij belangrijk inderdaad.

Is dit echt belangrijk? Een goede support is al goed in het warden van objectives die binnen korte tijd belangrijk worden. De rol van shotcaller zou hier niks aan moeten veranderen.

Hoe kan je dit bepalen met 5 random mensen. Ze volgen degene die het hardste schreeuwt.

Meer overzicht dan wie? En gefocus in welk opzicht? Een dode champion is een nutteloze champion.

Punt van mijn opmerkingen is dat je een rol niet op iemand moet forceren, daar komt narigheid van. De optie van voice-com is er een met mogelijheden. Ik denk dat er geen rollen aan de voice-coms moeten vastzitten. Dan geef je namelijk een extra keuzelaag in het selecteren van je rol. De keuze van de rol moet alleen gebasseerd zijn op wat jij leuk vind om te spelen. Niet de hoeveelheid impact die je hebt op de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:42:
[...]
Ik zie weinig verschil. Ik ga er vanuit dat een ieder zijn uiterste best doet om te winnen, of ik diegene nu ken of niet. Het enige verschil is dat iemand die je kent wellicht wat meer open staat voor kritiek en je diegene wat meer kan sturen.
Tja daar kun je vanuit gaan maar dat is lang niet altijd het geval. Sommige mensen verzieken bewust games, sommigen spelen ongeconcentreerd/dronken/stoned etc. etc. Als ik met een premade van bekenden speel weet ik in ieder geval een beetje wat ik aan ze heb en heb je wat meer ook een 'team'gevoel. In soloq heb je wel allemaal hetzelfde einddoel (winnen), maar iedereen speelt toch voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Ero-Sensei schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:11:
Aardig idee in de ideale wereld waarin vrijwel alle spelers in ranked gewoon decent zijn en het spel en hun character snappen. Maar helaas leven we niet in die ideale wereld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Aardig idee in de ideale wereld waarin vrijwel alle spelers in ranked gewoon decent zijn en het spel en hun character snappen. Maar helaas leven we niet in die ideale wereld....
Dat een ideale wereld niet bestaat kun je accepteren, of veranderingen aanbrengen om er in ieder geval dicht bij in de buurt te komen.

In WoW werkt het ook, met Raid leaders. Wordt er altijd naar gehandeld? Nee zeker niet. Maar soms wel, en dat soms maakt het wellicht te moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Ero-Sensei schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Dat een ideale wereld niet bestaat kun je accepteren, of veranderingen aanbrengen om er in ieder geval dicht bij in de buurt te komen.

In WoW werkt het ook, met Raid leaders. Wordt er altijd naar gehandeld? Nee zeker niet. Maar soms wel, en dat soms maakt het wellicht te moeite waard.
Ben al bijna tien jaar weg uit Wow, dus wellicht is dat Raid leader gebeuren anders dan ik denk, maar voor zover het gaat om raid leader in guild verband, gaat die vergelijking mank.

In een guild heb je in principe allemaal decent spelers die elkaar kennen en allemaal hetzelfde doel willen bereiken. Probeer dat maar eens in LoL met randoms.

En zelfs als we het hebben over raider leader in random 5 man party verband ofzo in Wow, dan nog is het niet te vergelijken. Bij raids gaat het om PVE en dan is samenwerken de enige mogelijkheid om die eindbazen te kunnen verslaan. Je kunt daar moeilijk niet aanwezig zijn omdat iemand weer zo nodig in de jungle moest facechecken. Kan me voorstellen dat bepaalde leader commands o.i.d. in Wow op die manier kunnen werken ja, maar in LoL is dat volstrekt anders natuurlijk.

Edit: FNC vs H2K
spoiler:
Weet uit mijn hoofd niet precies hoeveel EU teams afreizen naar Worlds straks, maar wordt nog hele kluif voor FNC om dat te bereiken. Vind Febiven lichtelijk cocky overkomen in interviews, en dat allerminst waarmaken in game (verliest op LB in feite gewoon de lane van Viktor). Yellowstar en Rekkles nooit echt hoogvliegers in laning phase geweest, Spirit blijft maar Khazix picken en serieus kan Gamsu niks anders dan Maokai of Gragas spelen? Twee matige drafts ook. H2K verdiende 2 wins.

[ Voor 21% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-06-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
M'n eerste 2 ranked in jaren weer gedaan. Viel me niks tegen, beide landing phases gewonnen (tegen gold 3-4's), maar de games zelf verloren.

De MMR waarop ik lijk te spelen was eerst laag gold en rand silver 1-gold (wel iedereen met gold borders). De eerste game hadden we een jungles die de eerste 15 minuten offline was, en de laatste 10 minuten onze toplane offline.

Tweede game lag de focus verkeerd van de teamfights. Jammer, want die hadden we wel moeten winnen. Hoewel ik zelf ook fouten maakte, ziet het er wel naar uit dat ik prima mee kan komen en ga ik dit wel doorzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Edit: FNC vs H2K
spoiler:
Weet uit mijn hoofd niet precies hoeveel EU teams afreizen naar Worlds straks, maar wordt nog hele kluif voor FNC om dat te bereiken. Vind Febiven lichtelijk cocky overkomen in interviews, en dat allerminst waarmaken in game (verliest op LB in feite gewoon de lane van Viktor). Yellowstar en Rekkles nooit echt hoogvliegers in laning phase geweest, Spirit blijft maar Khazix picken en serieus kan Gamsu niks anders dan Maokai of Gragas spelen? Twee matige drafts ook. H2K verdiende 2 wins.
spoiler:
3 teams voor EU en 3 voor NA. Ik denk dat het wel goedkomt met Fnatic. Gamsu is een zwakke schakel maar verder hebben ze op elke positie gewoon een hele goede speler staan. Febiven heeft een vormdipje maar denk dat dat vanzelf weer goedkomt met Deilor als coach. Die zorgt wel dat ze niet gaan slacken namelijk. Hun drafts moeten ze inderdaad verbeteren want het lijkt erop alsof ze een beetje verkeerde prioriteiten hebben, maar zodra ze die op orde hebben zijn ze gewoon een top 2 team in de EU LCS. Eigenlijk is alleen H2K een bedreiging voor ze want OG met Xpeke als ADC gaat ook geen potten breken, Roccat is te wisselvallig en Vitality valt toch wel aardig door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
En genoeg voor vandaag. Totaal van 6 potjes gespeeld (2 normal draft, 4 ranked), alles verloren. Een kan ik mezelf aanrekenen (hoewel de Janna support erg passief was), want ik werd gezoned door een Blitzcrank.

De andere ranked, nja, 2 hierboven al beschreven, en de laatste zat ik tussen S3's, die diep de jungle van de tegenstander in gaan en doodgaan. Gaan ze ook nog onderling vechten, 'check my stats'. Ja, je hebt 11 kills, maar je bent ook 8 keer doodgegaan. Tussen iedere 2 losses wel ff een pauze genomen, wat anders gedaan en met frisse moed er weer in. Maar nu dus in sneltreinvaart naar Bronze :P

Let wel, grootste deel van de games had ik prima farm. Degene waar ik gezoned werd had ik wel zwaar te weinig, maar ook degene waarbij ik iets achter raakte heb ik het veilig uitgespeeld en gaf verder niks weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Grumpmeister op 11-06-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vicarious schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Ik verwacht persoonlijk dat NRG het deze week een stuk beter gaat doen dan vorige week. Iedereen schrijft dat team en de spelers erin al helemaal af (geen synergy, iedereen is ineens 'washed up' en niet goed meer volgens de Reddit hivemind...) maar ik denk dat als ze goed hebben gewerkt aan hun issues en communicatie dat er wel een stuk beter resultaat in zit dan week 1.
spoiler:
THE PROPHET _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
rip promo's. 2de promo op rij verloren door leavers en trolls. Moet je gvd maar 1 win halen op 2 games, besluit er volk na 5m te quitten omdat ze een keertje doodgaan... op jax ... vs kha zix ...

EDIT: en nog een loss. Premade leavers deze keer ... Als ik ze achter hun scherm kon afschieten, zou ik het nog doen ook...

EDIT2: break gepakt, even rustig wat anders liggen doen. Kom ik terug, morde troll top, mid troll zyra en een voli die geen mr gaat vs een 15-3 victor. Good days ...

[ Voor 44% gewijzigd door whodares op 12-06-2016 13:59 ]

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:47
whodares schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:18:
rip promo's. 2de promo op rij verloren door leavers en trolls. Moet je gvd maar 1 win halen op 2 games, besluit er volk na 5m te quitten omdat ze een keertje doodgaan... op jax ... vs kha zix ...

EDIT: en nog een loss. Premade leavers deze keer ... Als ik ze achter hun scherm kon afschieten, zou ik het nog doen ook...

EDIT2: break gepakt, even rustig wat anders liggen doen. Kom ik terug, morde troll top, mid troll zyra en een voli die geen mr gaat vs een 15-3 victor. Good days ...
Ach liever op die manier dan hoe mijn promo game ging, moest er nog maar 1 winnen we staan 20-2 voor na 20 minuten we hebben een inhib en uiteindelijk weten we nog te verliezen, ongelooflijk. :)

het kan altijd erger. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb nu 7 games achter elkaar verloren (waarvan dus 5 ranked, nog in de provisionals), waar ik wel een paar conclusies uit heb kunnen trekken;

- M'n CS is acceptabel / goed genoeg voor hoog silver tot mid gold.
- Qua positioning zit het ook wel snor, ik ga niet heel vaak dood.

'Ja, maar waarom verlies je dan'

Het is makkelijk om alles op m'n team te gooien, en daarom dus ook even kritisch naar m'n eigen spel gekeken.

- Ik moet aggressiever in lane worden. Er zijn genoeg kansen om de tegenstander af te straffen, en die laat ik te vaak schieten. Een paar games heb ik dat als Caitlyn ook gedaan, traps als hoofdprioriteit qua skills (BF eerste back, daarna naar een Runaan's werken). En dat werkt prima, alle games behalve 1 waar ik gezoned werd won ik de lane. Dit moet ik ook doorvoeren naar Jinx en Lucian.

- Ik ga niet vaak dood, wat te verdiensten is aan de positie die ik inneem tijdens de teamfights. Daar zit ook meteen het probleem, ik ben te defensief. Ik moet meer lef tonen (afgelopen game wel gedaan) zonder letterlijk in de problemen te lopen.

- Aangezien ik dus pas 3 weken weer speel, hou ik me teveel vast aan lijstjes. Bijv. een van de verloren games had een Volibear en Irelia, beide hebben grote hoeveelheden health en armor. Ik weet er wel doorheen te komen, maar had toch bijv. m'n 3de item een Dominik's Regard moeten maken ipv Rapid Firecannon. Dan zou ik meer waarde gehad hebben.

Het laatste puntje afgelopen game wel toegepast (Vladimir en Jax in team van de tegenstander), en ook wat aggressiever geweest zonder domme chases te doen. Jammer genoeg liepen we die game achter de feiten aan, de tegenstander pakte objectives beter en liep qua gold op ons uit. In lane had ik me meer moeten laten gelden, want uiteindelijk is gelijk op gaan met Vayne niet wat je wilt (ze liep tegen het einde van de game dus uit de hand).

Met name de verbeterpunten ga ik nu weer aanpakken in wat normals voordat ik verder ga met ranked. De laatste game was rond gold 3-4 niveau, maar aangezien ik gisteren ook een game verloor wat rond silver 3 was, is er geen pijl op te trekken waar ik terecht kom.

Tl;dr: Git gud nub (meer een 'rant' voor mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Laatst online: 26-11-2023
Ambition88 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Ach liever op die manier dan hoe mijn promo game ging, moest er nog maar 1 winnen we staan 20-2 voor na 20 minuten we hebben een inhib en uiteindelijk weten we nog te verliezen, ongelooflijk. :)

het kan altijd erger. ;p
Imo is dat voor een stuk je eigen schuld van het verlies. Je had een deftig team en hebt zwaar gethrowed. Het is niet dat er iemand opeens begint te feeden of leaved en daardoor verliest. In jouw geval lag de schuld bij jezelf. In mijn 4 games vandaag speel ik een deftige game (met honors erbij en condolences van enemy!), maar is de game 1v9 of 2v8. Imo verlies ik liever met jouw scenario waar jullie zelf gethrowed hebben vs beginnen en iemand quit na 5 minuten.

Verliezen is natuurlijk nooit leuk, maar als het mijn eigen schuld is = no problem en ik heb verbeterpunten. 1v9 of 2v8 is verloren vanaf dat het begint en kan je ook nooit winnen. Dit zijn ook de potjes waar de LCS challengers games op verloren op hun smurf accounts.
Gek genoeg is het altijd de lane waar ik op zit die als enige deftig bezig is.

Mijn Nasus top game was nog het belachelijkste van allemaal in dat opzicht. Ik tp bot, haal er triple kill, red onze toren en pak hun toren door die actie. OMG NASUS NO IMPACT GO AFK TOP 8)7 8)7

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik had met het uitlaten van m'n hond zoiets van; Verrek, ik heb een alt account nog. Wat als ik die eens gebruik om wat te oefenen.

Even ingelogd, MN runes en masteries in orde gemaakt, etc. Het account heeft best fatsoenlijke picks voor iedere rol, dus is een perfect 'ik doe maar wat' account om te oefenen.

Normale draft in, mmr ligt op laag silver. Wat een wereld van verschil van m'n main account, boh boh (eerder vanavond weer tegen high gold / plaats). Rare, slechte skirmishes waar ik optimaal gebruik van kon maken. In het begin wat van slag waardoor m'n CS erg laag lag. Uiteindelijk 11-2-10 geëindigd. Ik denk dat ik deze blijf gebruiken om te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Kikis is weg bij G2.

Ik vond de move van UOL > G2 al vreemd, want UOL deed het al erg goed en had zicht op Worlds maar in plaats daarvan ging hij naar een challanger team. Dat het challanger team nu (één van de/het) beste team van EU is zag ik niet aan komen.

Maar goed, nu is hij weg bij G2 omdat hij kennelijk niet zijn positie wilt delen met Expect.
Ben benieuwd waar hij nu gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 20:35

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Grumpmeister schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:44:
Ik had met het uitlaten van m'n hond zoiets van; Verrek, ik heb een alt account nog. Wat als ik die eens gebruik om wat te oefenen.

Even ingelogd, MN runes en masteries in orde gemaakt, etc. Het account heeft best fatsoenlijke picks voor iedere rol, dus is een perfect 'ik doe maar wat' account om te oefenen.

Normale draft in, mmr ligt op laag silver. Wat een wereld van verschil van m'n main account, boh boh (eerder vanavond weer tegen high gold / plaats). Rare, slechte skirmishes waar ik optimaal gebruik van kon maken. In het begin wat van slag waardoor m'n CS erg laag lag. Uiteindelijk 11-2-10 geëindigd. Ik denk dat ik deze blijf gebruiken om te oefenen.
Oftewel; smurfen, wat bloedirritant is voor nieuwe spelers.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MonkeySleeve schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Oftewel; smurfen, wat bloedirritant is voor nieuwe spelers.
In hoeverre is het smurfen als m'n niveau hoog silver / laag goud is (en voorheen ook was), en m'n account gewoon level 30 is (en ik dus met en tegen laag silver speel)? Het is niet alsof ik een hoog gold / plat / diamond speler ben, en dat is ook het probleem met de oude MMR van m'n main account. Die is nog gebaseerd op jaren geleden, en daar kan ik gewoon een groot deel van de games niet meekomen.

Dit niveau geeft me gewoon wat meer ademruimte waardoor ik wat beter weer kan oefenen. Het zit maar iets onder m'n eigenlijke niveau, en als het wat mee zit, ben ik binnen een paar games qua normal draft MMR mid / hoog silver. Als je pas 20-30 games gespeeld heb sinds een paar jaar en flink afgestraft wordt door een plat of gestompt wordt door een diamond, maakt dat het ook niet echt leuk ;). Ik zit nu dus dichter op m'n niveau dan m'n draft MMR op m'n hoofdaccount.

Neemt niet weg dat smurfen tijdens levelen inderdaad heel irritant is voor nieuwe spelers. Dit account heb ik jaren geleden geleveld via bot games in Twisted Treeline toen dat nog belachelijke XP gaf (in combinatie met XP en IP boosts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 20:35

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Grumpmeister schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:45:
[...]

In hoeverre is het smurfen als m'n niveau hoog silver / laag goud is (en voorheen ook was), en m'n account gewoon level 30 is (en ik dus met en tegen laag silver speel)? Het is niet alsof ik een hoog gold / plat / diamond speler ben, en dat is ook het probleem met de oude MMR van m'n main account. Die is nog gebaseerd op jaren geleden, en daar kan ik gewoon een groot deel van de games niet meekomen.

Dit niveau geeft me gewoon wat meer ademruimte waardoor ik wat beter weer kan oefenen. Het zit maar iets onder m'n eigenlijke niveau, en als het wat mee zit, ben ik binnen een paar games qua normal draft MMR mid / hoog silver. Als je pas 20-30 games gespeeld heb sinds een paar jaar en flink afgestraft wordt door een plat of gestompt wordt door een diamond, maakt dat het ook niet echt leuk ;). Ik zit nu dus dichter op m'n niveau dan m'n draft MMR op m'n hoofdaccount.

Neemt niet weg dat smurfen tijdens levelen inderdaad heel irritant is voor nieuwe spelers. Dit account heb ik jaren geleden geleveld via bot games in Twisted Treeline toen dat nog belachelijke XP gaf (in combinatie met XP en IP boosts).
Ah ok, dacht dat je < level 30 bedoelde.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Jullie ook het reddit topic gezien van tank leblanc?
https://www.reddit.com/r/...o_has_3200_kda_and_never/

Getest in een potje hexakill maar de dmg is echt veels te laag, je bent echt afhankelijk van je teammates zodat ze de enemy kunnen killen. Daarnaast met een hoop cdr is de E + R combi echt rete relaxt.
http://matchhistory.euw.l...50693/293179?tab=overview

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Hoe vond iedereen trouwens het eerste weekendje met Fantasy LCS? Nog aanpassingen gedaan of in de planning?

Persoonlijk heb ik Kikis (die ik als sub had) ingewisseld voor Expect. Of ie een plaats gaat krijgen weet ik nog niet, want Hauntzer doet het prima en Meteos als flex is ook niet verkeerd qua punten (z'n verwachte punten ligt op 25-33, maar afgelopen weekend 75+ punten en in week 1 ook 100 punten)

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste