Leuk weet ik niet maar off meta is t zeker: vayneXanthian schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:20:
Levelen van een smurf duurt nog steeds lang.
Weet iemand nog een leuk off-meta/non-tryhard champion voor de top lane?
Laatste tijd speel ik Udyr en Shyvana top met dat account. Zelfs AP shyvana maakt de gemiddelde top laner hard in.
Mooi, ik heb alle deelnemers een PM gestuurd, behalve RemcoW Sixkiller, van hem weet ik zijn Tweakers nick niet.JelkeBart schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:26:
[...]
Eerste reactie in het topic, maar long time lurker. Nu zijn er geen plekjes meer beschikbaar ;-)
Teemo, Urgot, AlistarXanthian schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:20:
Levelen van een smurf duurt nog steeds lang.
Weet iemand nog een leuk off-meta/non-tryhard champion voor de top lane?
Laatste tijd speel ik Udyr en Shyvana top met dat account. Zelfs AP shyvana maakt de gemiddelde top laner hard in.
Ik ben geen Vayne speler, maar het kan wel.Martin0 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:29:
[...]
Leuk weet ik niet maar off meta is t zeker: vayne
Teemo nog nooit gespeeld, gaat waarschijnlijk niet gebeuren ook
Tanky AP alistar lijkt mij wel wat.
Zal wel iets worden met RoA, Abyssal, Rylai's, etc worden.
Ik heb weer wat inspiratie.
IS een TF/iceborn gauntled alistar niet beter?Xanthian schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:42:
[...]
Ik ben geen Vayne speler, maar het kan wel.
[...]
Teemo nog nooit gespeeld, gaat waarschijnlijk niet gebeuren ook
Tanky AP alistar lijkt mij wel wat.
Zal wel iets worden met RoA, Abyssal, Rylai's, etc worden.
Ik heb weer wat inspiratie.
Het gaat er niet om wat beter is, maar om wat leuker is.Martin0 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:43:
[...]
IS een TF/iceborn gauntled alistar niet beter?
TF en Iceborn Gauntlet zijn inderdaad wel goede items uiteraard.
Full tank tahm ? unkillable door hun team heen rennenXanthian schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:44:
[...]
Het gaat er niet om wat beter is, maar om wat leuker is.
TF en Iceborn Gauntlet zijn inderdaad wel goede items uiteraard.
Hecarim met: Swifts, Ludens, Lichbane, TF, Youmuus en Righteous Glory.
Je zal er vast iets mee kunnen winnen en hoeft sowieso geen TP te gebruiken om terug in je lane te komen.
Je zal er vast iets mee kunnen winnen en hoeft sowieso geen TP te gebruiken om terug in je lane te komen.
In de afgelopen tijd heb ik enkele games met Ekko gespeeld, voornamelijk jungle. Van de 8 games heb ik er 6 gewonnen. Tijdens de games heb ik gemerkt dat ik het wel een fijne champ vind, voornamelijk door hoge mobiliteit, E engage en disengage, R engage en disengage. Oh ja, en de W is wel een leuke skill om te proberen te hitten qua stun 
Het enige jammere is dat Ekko sinds dat ik hem speel enkele nerfs heeft gekregen, zelfs in de laatste patch nog. Normaal speel ik hem zoals omschreven op champion.gg: Runic Echoes, Swiftness boots, IBG, afhankelijk van enemy Spirit Visage of Sunfire. Als laatste item een GA of Abyssal. Kortom, meestal speel ik Ekko als tanky champ.
Gezien de nerfs van de afgelopen tijd wordt het aantrekkelijk om Ekko meer AP te gaan spelen. Nu zat ik te denken aan de volgende build voor jungle Ekko: Runic Echoes, RoA, Abyssal, Lich Bane, Zhonyas en als laatste Rylais of Nashors (voor splitpushing). Op deze manier wordt het beetje een combi van AP en tanky. Wat denken jullie?
Ook las ik ergens dat op Top Hextech Protobelt-01 voor Ekko erg handig kan zijn vanwege de dash, HP, AP en CDR. Echter, op Top wordt als eerste item ook wel Morellonomicon genoemd voor de mana regen. Op zich kan dit wel, maar bij dit item krijg ik het gevoel achter te gaan lopen qua damage en/of tankyness.
Tips zijn welkom
Het enige jammere is dat Ekko sinds dat ik hem speel enkele nerfs heeft gekregen, zelfs in de laatste patch nog. Normaal speel ik hem zoals omschreven op champion.gg: Runic Echoes, Swiftness boots, IBG, afhankelijk van enemy Spirit Visage of Sunfire. Als laatste item een GA of Abyssal. Kortom, meestal speel ik Ekko als tanky champ.
Gezien de nerfs van de afgelopen tijd wordt het aantrekkelijk om Ekko meer AP te gaan spelen. Nu zat ik te denken aan de volgende build voor jungle Ekko: Runic Echoes, RoA, Abyssal, Lich Bane, Zhonyas en als laatste Rylais of Nashors (voor splitpushing). Op deze manier wordt het beetje een combi van AP en tanky. Wat denken jullie?
Ook las ik ergens dat op Top Hextech Protobelt-01 voor Ekko erg handig kan zijn vanwege de dash, HP, AP en CDR. Echter, op Top wordt als eerste item ook wel Morellonomicon genoemd voor de mana regen. Op zich kan dit wel, maar bij dit item krijg ik het gevoel achter te gaan lopen qua damage en/of tankyness.
Tips zijn welkom
IGN: Rasmalluin

JapieTalent schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Mooi, ik heb alle deelnemers een PM gestuurd, behalve RemcoW Sixkiller, van hem weet ik zijn Tweakers nick niet.
Ja die extra 'w' maakt het lastig ;-)
[ Voor 0% gewijzigd door Shivs op 03-06-2016 16:39 . Reden: Typo ]
Rasmalluin schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:04:
In de afgelopen tijd heb ik enkele games met Ekko gespeeld, voornamelijk jungle. ....
Oh ja, en de W is wel een leuke skill om te proberen te hitten qua stun

Verwijderd
Net of hij nu niet meer een van de sterkste picks is...Rasmalluin schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:04:
Het enige jammere is dat Ekko sinds dat ik hem speel enkele nerfs heeft gekregen, zelfs in de laatste patch nog.
Dat staat er niet... Er staat alleen dat het jammer is dat bijvoorbeeld de stun van de W van 2,5s naar 1,75s is veranderd. Hij is nog steeds sterk en hij is nog steeds fun
IGN: Rasmalluin
Dat is niet jammer , hij had gewoon nog 54% winrate tank en was gewoon nog te sterk dus nerfen ze hem.
Ekko heeft ook een overloaded kit. Werd wel tijd voor wat nerfs.
Terecht of niet, daarom kan hij het toch wel jammer vinden?Santee schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:30:
Dat is niet jammer , hij had gewoon nog 54% winrate tank en was gewoon nog te sterk dus nerfen ze hem.
Als jullie nog spannende potjes vol actie (vooral in de eerste 20 minuiten) willen zien moet je vooral alle potjes NRG tegen NV bekijken!
spoiler:
Totaal ongerelateerd: Welke emoticon is het beste om sarcasme te tonen?
Vind die nieuwe best of 2 format bij EU LCS wel erg positief. Liever best of 3 gehad, maar dit is al hele verbetering.
Niet alleen meer games om te kunnen volgen, maar vooral de mogelijkheid voor teams om zich na de 1e game aan te passen kan tot heel andere games leiden. Dat was bijv zo bij Fnc vs Vitality. Heel andere 2e game.
Niet alleen meer games om te kunnen volgen, maar vooral de mogelijkheid voor teams om zich na de 1e game aan te passen kan tot heel andere games leiden. Dat was bijv zo bij Fnc vs Vitality. Heel andere 2e game.
NA LCS heeft best of 3... Het idee is leuk, maar niet bij elk team is het even geslaagd.
Verwijderd
Aangezien je op het LoL forum zit lijkt kappa met toch wel op zijn plaatsSkyclad schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:59:
Als jullie nog spannende potjes vol actie (vooral in de eerste 20 minuiten) willen zien moet je vooral alle potjes NRG tegen NV bekijken!
spoiler:Totaal ongerelateerd: Welke emoticon is het beste om sarcasme te tonen?
Zo, van het weekend weer wat gespeeld (zelfs met dit mooie weer). Begon vrij beroerd met 2 losses, beetje uit aan het vogelen wat ik nog kan spelen, etc.
Als Lucian win ik vrijwel iedere game (niet eens mijn toedoen eigenlijk), en daarop haal ik weer fatsoenlijke CS. Jinx begint ook steeds fijner te worden voor me, begin de kneepjes van het ADC weer onder de knie te krijgen. Mijn normal-MMR is wel een probleem, het is niet ongewoon dat ik met en tegen hoge gold en plats speel (hele teams vol, behalve ik als unranked). Aan de andere kant is het goede oefening, en zorgt voor voldoening als het me lukt om een Gold 1 ADC te out-CSen.
Van de afgelopen 5 games maar 1 verloren, ook compleet mijn schuld, maar ik stond dan ook tegenover een diamond die met de support gequeued was (zelfde namen, alleen ander accent-tekentje). Als iemand die pas 2 weken weer een beetje bezig is, is dat een verloren zaak.
Als Lucian win ik vrijwel iedere game (niet eens mijn toedoen eigenlijk), en daarop haal ik weer fatsoenlijke CS. Jinx begint ook steeds fijner te worden voor me, begin de kneepjes van het ADC weer onder de knie te krijgen. Mijn normal-MMR is wel een probleem, het is niet ongewoon dat ik met en tegen hoge gold en plats speel (hele teams vol, behalve ik als unranked). Aan de andere kant is het goede oefening, en zorgt voor voldoening als het me lukt om een Gold 1 ADC te out-CSen.
Van de afgelopen 5 games maar 1 verloren, ook compleet mijn schuld, maar ik stond dan ook tegenover een diamond die met de support gequeued was (zelfde namen, alleen ander accent-tekentje). Als iemand die pas 2 weken weer een beetje bezig is, is dat een verloren zaak.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ik snap al die systemen niet echt meer. EU LCS speelt dus gewoon 2 potjes tegen elkaar en doet er dus 10 op een avond. 2-0 is 3 punten en 1-1 is 1 punt, net als voetbal dus. Maar in NA spelen ze weer allemaal BO3 en daar krijg je gewoon een win of een loss. Maar hoeveel spelen ze daar? Geen idee, er zijn nu 2 avonden geweest en 6 potjes. Dat zou dus 3 op een avond zijn, maar op vrijdag waren het er volgens mij 2.
Naja, vaag gebeuren en zéér lastig om nu alles te kijken! Ze hebben echt zó veel gametijd nu en gaan ook erg lang door.
Edit: Ik vind de nieuwe LoL eSports site ook echt een drama, voor mij is het overzicht compleet weg. Bij de vorige kon ik makkelijk alles vinden.
Naja, vaag gebeuren en zéér lastig om nu alles te kijken! Ze hebben echt zó veel gametijd nu en gaan ook erg lang door.
Edit: Ik vind de nieuwe LoL eSports site ook echt een drama, voor mij is het overzicht compleet weg. Bij de vorige kon ik makkelijk alles vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 05-06-2016 20:02 ]
Men is het spoor gewoon bijster bij Riot. Niemand vindt het vreemd dat zoveel "bekende" Rioters inmiddels het pand hebben verlaten?
Dat is meestal niet het teken dat het de goede kant opgaat met een bedrijf. Tevreden werknemers blijven zitten, mensen die ontevreden zijn of uitdagingen zoeken gaan weg.
En wat komt er voor terug? Ex-Blizzard employees, die totaal uitgeblust zijn na jaren voor WoW te hebben gewerkt.
Daarbij komen nog eens de wispelturige beslissingen vanuit Riot zelf.
- Sandbox mode;
- Wel of niet solo-queue;
- Wel of niet team-ranked;
- Beslissingen omtrent pro-spelers;
- Na 6 seizoenen nog steeds geen enkele vorm van balance;
- Meta is vastgelegd in steen, elke vorm van afwijkingen wordt kapot generfed zodat het weer terugkeert naar de oude vertrouwde meta;
- Losse toernooien van externe partijen zijn niet toegestaan omdat het de inkomsten van Riot aantast, maar het zorgt er gelijk voor dat teams als een Moscow 5 niet weer zal opstaan. (voor wie hier betere uitleg over wil quote me hier maar op dan vul ik het aan);
En ik kan zo nog wel een hele lange lijst maken. Riot is net als vele andere bedrijven, niet echt meer in contact met zijn community. Ik vraag me overigens ook sterk af of het nou de schuld is van communities als Reddit waarom games zo hard bergafwaarts gaan. Door de vele onzinnige posts verliezen namelijk een hoop goed onderbouwde posts totaal hun waarde, waardoor game developers er minder aandacht aan besteden (zoals het lijkt).
Ik heb in het verleden vaak genoeg afgegeven op Riot en ga dat nu zeker niet meer doen, maar de game is simpelweg casual geworden. Ik zie het al terug in mijn eigen friendslist. Mensen die voorheen Challenger/Master/Diamond waren, spelen nu nog sporadisch en vaak niet hoger dan een beetje in Platinum. En ik betwijfel dat het komt omdat ze ineens niet goed genoeg meer zouden zijn, maar gewoon vanwege het feit dat ze wel klaar zijn met League en het niet meer dan geworden is dan een spelletje voor "af en toe".
En wat komt er voor terug? Ex-Blizzard employees, die totaal uitgeblust zijn na jaren voor WoW te hebben gewerkt.
- Sandbox mode;
- Meta is vastgelegd in steen, elke vorm van afwijkingen wordt kapot generfed zodat het weer terugkeert naar de oude vertrouwde meta;
- Losse toernooien van externe partijen zijn niet toegestaan omdat het de inkomsten van Riot aantast, maar het zorgt er gelijk voor dat teams als een Moscow 5 niet weer zal opstaan. (voor wie hier betere uitleg over wil quote me hier maar op dan vul ik het aan);
En ik kan zo nog wel een hele lange lijst maken. Riot is net als vele andere bedrijven, niet echt meer in contact met zijn community. Ik vraag me overigens ook sterk af of het nou de schuld is van communities als Reddit waarom games zo hard bergafwaarts gaan. Door de vele onzinnige posts verliezen namelijk een hoop goed onderbouwde posts totaal hun waarde, waardoor game developers er minder aandacht aan besteden (zoals het lijkt).
Ik heb in het verleden vaak genoeg afgegeven op Riot en ga dat nu zeker niet meer doen, maar de game is simpelweg casual geworden. Ik zie het al terug in mijn eigen friendslist. Mensen die voorheen Challenger/Master/Diamond waren, spelen nu nog sporadisch en vaak niet hoger dan een beetje in Platinum. En ik betwijfel dat het komt omdat ze ineens niet goed genoeg meer zouden zijn, maar gewoon vanwege het feit dat ze wel klaar zijn met League en het niet meer dan geworden is dan een spelletje voor "af en toe".
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Ik ben het helemaal met je eens dat League gewoon casual is geworden. Het is bij lange na niet een makkelijk spelletje, maar de grote tryhard factor is er wel uit. Zelfs ranked op dit moment wordt niet meer serieus genomen.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:54:
Men is het spoor gewoon bijster bij Riot. Niemand vindt het vreemd dat zoveel "bekende" Rioters inmiddels het pand hebben verlaten?Dat is meestal niet het teken dat het de goede kant opgaat met een bedrijf. Tevreden werknemers blijven zitten, mensen die ontevreden zijn of uitdagingen zoeken gaan weg.
- Sandbox mode;
Riot is sinds een jaar gewoon een andere weg ingeslagen met Dynamic Queue. Alles lijkt te draaien om zoveel mogelijk mensen dit spel te laten spelen en zoveel mogelijk geld te verdienen, dit gaat dan ten kostte van de SoloQ spelers en nu ook voor de top 1%
Misschien is League over zijn hoogte punt heen. Ik speel het nog met veel plezier, maar de motivatie voor ranked is een beetje weg op dit moment. Ik ben heel benieuwd wat er met League de komende jaren gaat gebeuren.
Ja die verschillen van BO3 en BO2 enzo is niet echt logisch, maar goed, die verschillen zijn er altijd al geweest. Ik weet niet beter dat LCK al hele tijd BO3 was terwijl NA en EU gewoon BO1 waren...TheBrut3 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:01:
Ik snap al die systemen niet echt meer. EU LCS speelt dus gewoon 2 potjes tegen elkaar en doet er dus 10 op een avond. 2-0 is 3 punten en 1-1 is 1 punt, net als voetbal dus. Maar in NA spelen ze weer allemaal BO3 en daar krijg je gewoon een win of een loss. Maar hoeveel spelen ze daar? Geen idee, er zijn nu 2 avonden geweest en 6 potjes. Dat zou dus 3 op een avond zijn, maar op vrijdag waren het er volgens mij 2.
Die BO2 en BO3 is in EU en NA respectievelijk, vind ik iig wel een hele vooruitgang. Het vergt van teams dat ze in staat zijn zich aan te passen na de 1e game en dan kan soms heel leuke totaal verschillende 2e/3e matches opleveren.
FNC vs VIT was daar goed voorbeeld van. Game 1 was een nogal langdradige game waarin alles draaide om de Nukeduck Lissandra engage in teamfights en in hoeverre Febiven met Azir genoeg terug kon doen. Alles ging om teamfights; verder weinig explosief. Hoe anders was game 2: Binnen 25 mins gepiept met Febiven op Zed en Nukeduck op LB in mid lane...Nice
Het zijn nu inderdaad nóg meer matches om te volgen. Niet eenvoudiger inderdaad, maar goed, wel nóg meer keus
Qua sites, klopt ja. Gebruik http://www.lolesports.com/en_US/ Dat is die 'oude' die we gewend zijn en waar je vrij goed het overzicht kunt houden, kunt bladeren tussen alle competities en ook kunt zien als er iets live is. Als je echter lolesports.com intikt, dan schiet ie automatisch naar die totaal onoverzichtelijke domme EU lolesports site.
Nah, ik vind het niet de schuld van de communities. Als je maar genoeg tijd erin steekt om community input te volgen, is er heel wat nuttigs uit te halen. Probleem is simpelweg dat ze veelal gewoon heel star hun eigen lijn uitstippelen en (bewust) betrekkelijk blind en doof voor onze input zijn.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:54:
Riot is net als vele andere bedrijven, niet echt meer in contact met zijn community. Ik vraag me overigens ook sterk af of het nou de schuld is van communities als Reddit waarom games zo hard bergafwaarts gaan. Door de vele onzinnige posts verliezen namelijk een hoop goed onderbouwde posts totaal hun waarde, waardoor game developers er minder aandacht aan besteden (zoals het lijkt).
Volgens mij zei jij laatst ergens nog dat LoL langzaamaan aan het 'doodgaan' is, en Rito er nog zoveel mogelijk geld uit wilt halen. Daar zit wel wat in. Beslissingen als het weigeren van solo queue, sandbox mode, replay mode etc duiden allemaal op het feit dat ze vooral zo weinig mogelijk nog écht willen investeren. Het huidige megatempo van nieuwe skins en champs die uitkomen zegt ook wel genoeg.
[ Voor 21% gewijzigd door Koekiemonsterr op 06-06-2016 11:09 ]
Je gooit hier met termen maar die raken kant noch wal.Xanthian schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:56:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens dat League gewoon casual is geworden. Het is bij lange na niet een makkelijk spelletje, maar de grote tryhard factor is er wel uit. Zelfs ranked op dit moment wordt niet meer serieus genomen.
Riot is sinds een jaar gewoon een andere weg ingeslagen met Dynamic Queue. Alles lijkt te draaien om zoveel mogelijk mensen dit spel te laten spelen en zoveel mogelijk geld te verdienen, dit gaat dan ten kostte van de SoloQ spelers en nu ook voor de top 1%
Misschien is League over zijn hoogte punt heen. Ik speel het nog met veel plezier, maar de motivatie voor ranked is een beetje weg op dit moment. Ik ben heel benieuwd wat er met League de komende jaren gaat gebeuren.
Wellicht voor die 3% die in Diamond of hoger zit, in de overige leagues proberen mensen nog wel degelijk te klimmen.Ik ben het helemaal met je eens dat League gewoon casual is geworden. Het is bij lange na niet een makkelijk spelletje, maar de grote tryhard factor is er wel uit. Zelfs ranked op dit moment wordt niet meer serieus genomen.
Noem eens een verschil ? je kan als solo gematched worden tegen een premade dat klopt maar hoe vaak komt dat voor in de league waar je in speelt (ik gok bronze / silver) ik queue vrijwel altijd met een duo maatje en de hoeveelheid premades die wij tegen komen kan ik op één hand tellen.Riot is sinds een jaar gewoon een andere weg ingeslagen met Dynamic Queue. Alles lijkt te draaien om zoveel mogelijk mensen dit spel te laten spelen en zoveel mogelijk geld te verdienen, dit gaat dan ten kostte van de SoloQ spelers en nu ook voor de top 1%
SameMisschien is League over zijn hoogte punt heen. Ik speel het nog met veel plezier, maar de motivatie voor ranked is een beetje weg op dit moment. Ik ben heel benieuwd wat er met League de komende jaren gaat gebeuren.
"Don't let your dreams be memes"
Interessant, opzich heb je daar natuurlijk ook een goed punt. Bedrijven zoals Riot (maar ik kan er nog wel een aantal opnoemen, Valve, Massive, Blizzard etc etc) kunnen natuurlijk ook een aantal mensen hierop zetten die de goede punten uit de community naar voren halen.Koekiemonsterr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Nah, ik vind het niet de schuld van de communities. Als je maar genoeg tijd erin steekt om community input te volgen, is er heel wat nuttigs uit te halen. Probleem is simpelweg dat ze veelal gewoon heel star hun eigen lijn uitstippelen en (bewust) betrekkelijk blind en doof voor onze input zijn.
Volgens mij zei jij laatst ergens nog dat LoL langzaamaan aan het 'doodgaan' is, en Rito er nog zoveel mogelijk geld uit wilt halen. Daar zit wel wat in. Beslissingen als het weigeren van solo queue, sandbox mode, replay mode etc duiden allemaal op het feit dat ze vooral zo weinig mogelijk nog écht willen investeren. Het huidige megatempo van nieuwe skins en champs die uitkomen zegt ook wel genoeg.
Ik hoop ook dat ze snel tot een akkoord gaan kopen tussen de pro-spelers en Riot. Want het feit dat de pro-spelers nu op het tournament realm solo queue gaan spelen komt natuurlijk niet ten goede voor de doorstroom van nieuw talent richting LCS. Het moet ook niet zo zijn dat de betere spelers onder ons die wel in Diamond/Master/Challenger zitten niet de kans krijgen zich te meten tegen de spelers die in de pro-teams spelen.
Grootste "probleem" m.i. is dat ze het zichzelf enorm moeilijk hebben gemaakt door de gigantische hoeveelheid verschillende champions met zoveel (soms geforceerde) verschillende speelmechanismen, waardoor balancen ook een enorm moeilijke opgave is geworden. Tel daarbij op dat deze balance moet kloppen zowel voor het grote gros dat zijn/haar potjes wil spelen in bronze/silver/gold, als ook voor de competitieve scene waar ineens compleet andere aspecten "sterk" zijn. Riot onderschrijft dit zelf ook doordat ze inmiddels bijna wekelijks patchen.
Oneens, ik zie in mijn games in gold ook genoeg mensen die moedwillig lopen te zieken of ineens bepalen dat een medespeler door zijn slechte laning de pot niet meer mag winnen. Ook dat mensen geregeld drukker zijn met typen dan spelen bewijst dat er in alle leagues regelmatig met de pet naar gegooid wordt.Wootlock schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Wellicht voor die 3% die in Diamond of hoger zit, in de overige leagues proberen mensen nog wel degelijk te klimmen.
Ik ben het niet met Koekie eens en denk de vrijheid die mensen hebben (en dus menen te moeten gebruiken) om constant hun gal te spuwen over de verschillende dingen het voor Riot niet makkelijker maakt om de nuttige input van het geheel te scheiden. En als je structureel eerst 17 topics trash door moet worstelen om vervolgens 1 goed onderbouwde post van Pietje te kunnen lezen, kan ik me voorstellen dat de nauwkeurigheid en motivatie snel terugloopt. De schuld compleet leggen bij "uitlaatkleppen" van de community is derhalve ook niet fair, omdat Riot, met meer moeite, dit alsnog allemaal kan doorspitten en de relevante zaken eruit kan halen. Daarnaast als je mensen hier gaat beperken, waar moeten ze dan feedback geven. Aan de andere kant denk ik wel dat de grote hoeveelheid onzin er gepost wordt, over het algemeen niet helpt om Riot te triggeren wel het juiste er uit te filteren.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:54:
Ik vraag me overigens ook sterk af of het nou de schuld is van communities als Reddit waarom games zo hard bergafwaarts gaan. Door de vele onzinnige posts verliezen namelijk een hoop goed onderbouwde posts totaal hun waarde, waardoor game developers er minder aandacht aan besteden (zoals het lijkt).
Ik denk juist dat riot er goed aan zou doen om een selectief groepje van Nooit toxic mensen(of bijna nooit) van verschillende ranks te vragen feedback te geven over wat hun zouden willen doen ipv die Q & A die ze houden.JapieTalent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:14:
Grootste "probleem" m.i. is dat ze het zichzelf enorm moeilijk hebben gemaakt door de gigantische hoeveelheid verschillende champions met zoveel (soms geforceerde) verschillende speelmechanismen, waardoor balancen ook een enorm moeilijke opgave is geworden. Tel daarbij op dat deze balance moet kloppen zowel voor het grote gros dat zijn/haar potjes wil spelen in bronze/silver/gold, als ook voor de competitieve scene waar ineens compleet andere aspecten "sterk" zijn. Riot onderschrijft dit zelf ook doordat ze inmiddels bijna wekelijks patchen.
[...]
Oneens, ik zie in mijn games in gold ook genoeg mensen die moedwillig lopen te zieken of ineens bepalen dat een medespeler door zijn slechte laning de pot niet meer mag winnen. Ook dat mensen geregeld drukker zijn met typen dan spelen bewijst dat er in alle leagues regelmatig met de pet naar gegooid wordt.
[...]
Ik ben het niet met Koekie eens en denk de vrijheid die mensen hebben (en dus menen te moeten gebruiken) om constant hun gal te spuwen over de verschillende dingen het voor Riot niet makkelijker maakt om de nuttige input van het geheel te scheiden. En als je structureel eerst 17 topics trash door moet worstelen om vervolgens 1 goed onderbouwde post van Pietje te kunnen lezen, kan ik me voorstellen dat de nauwkeurigheid en motivatie snel terugloopt. De schuld compleet leggen bij "uitlaatkleppen" van de community is derhalve ook niet fair, omdat Riot, met meer moeite, dit alsnog allemaal kan doorspitten en de relevante zaken eruit kan halen. Daarnaast als je mensen hier gaat beperken, waar moeten ze dan feedback geven. Aan de andere kant denk ik wel dat de grote hoeveelheid onzin er gepost wordt, over het algemeen niet helpt om Riot te triggeren wel het juiste er uit te filteren.
Zo hou je het gezeik een beetje buiten de deur en deze groep constant blijven vernieuwen zodat het eerlijk blijft.
Om hier op uit te breiden, ik zit ook best veel op Reddit (zoals wss wel meerdere hier), en het is daar ook vaak 1 grote cirklejerk. Het is niet voor niets dat er daar vaak gewezen wordt op de 'Reddit hivemind'. Dus ja, als het gros van de posts gaat over hoe LoL dood gaat... En eigenlijk nooit iets 'nieuws' belichten.JapieTalent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:14:
Ik ben het niet met Koekie eens en denk de vrijheid die mensen hebben (en dus menen te moeten gebruiken) om constant hun gal te spuwen over de verschillende dingen het voor Riot niet makkelijker maakt om de nuttige input van het geheel te scheiden. En als je structureel eerst 17 topics trash door moet worstelen om vervolgens 1 goed onderbouwde post van Pietje te kunnen lezen, kan ik me voorstellen dat de nauwkeurigheid en motivatie snel terugloopt. De schuld compleet leggen bij "uitlaatkleppen" van de community is derhalve ook niet fair, omdat Riot, met meer moeite, dit alsnog allemaal kan doorspitten en de relevante zaken eruit kan halen. Daarnaast als je mensen hier gaat beperken, waar moeten ze dan feedback geven. Aan de andere kant denk ik wel dat de grote hoeveelheid onzin er gepost wordt, over het algemeen niet helpt om Riot te triggeren wel het juiste er uit te filteren.
Dat Dynamic Queue problemen heeft is wel duidelijk, en ook al heb ik nog geen ranked gespeeld, snap ik het ook wel (m'n vrouw zat gisteren als solo queuer bijv. in een 4 man premade, daar word je niet vrolijk van). Maar om het spel direct ten doodde op te schrijven, nou, nee.
Het is goed mogelijk dat er minder mensen op de friendlist online zijn, en dat kan allerlei redenen hebben (bijv. de Overwatch 'honeymoon' periode). Wat ik al zei, ik had zelf geen ranked meer gespeeld sinds S2 en eigenlijk geen serieus potje meer gespeeld de afgelopen 1,5-2 jaar.
Verder wordt er zo'n beetje elk seizoen weer geroepen dat LoL dood aan het gaan is, maar ik merk er weinig van.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Yup, daarmee geven ze impliciet ook toe dat balance ze geen reet kan schelen; als er maar champs uitkomen met flashy en cheatlike abilities zodat iedereen ze wil spelen.JapieTalent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:14:
Grootste "probleem" m.i. is dat ze het zichzelf enorm moeilijk hebben gemaakt door de gigantische hoeveelheid verschillende champions met zoveel (soms geforceerde) verschillende speelmechanismen, waardoor balancen ook een enorm moeilijke opgave is geworden.
Je overdrijft nu nogal hoe moeilijk het kennelijk zou zijn om gewoon goede inhoudelijke community feedback te vinden....JapieTalent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:14:
Ik ben het niet met Koekie eens en denk de vrijheid die mensen hebben (en dus menen te moeten gebruiken) om constant hun gal te spuwen over de verschillende dingen het voor Riot niet makkelijker maakt om de nuttige input van het geheel te scheiden. En als je structureel eerst 17 topics trash door moet worstelen om vervolgens 1 goed onderbouwde post van Pietje te kunnen lezen, kan ik me voorstellen dat de nauwkeurigheid en motivatie snel terugloopt. De schuld compleet leggen bij "uitlaatkleppen" van de community is derhalve ook niet fair, omdat Riot, met meer moeite, dit alsnog allemaal kan doorspitten en de relevante zaken eruit kan halen.
Dat lukt mij in mijn eentje al. Zowel op reddit (de champ mains subreddit pages zijn vaak heel goede bronnen voor feedback en inhoudelijk commentaar) als op officiële LoL fora. Dus komop, dan kan Rito dat met hun uitpuilende money pockets toch zeker?
En trouwens, ook zonder (goede) community feedback moet Rito nog in staat zijn goede keuzes te maken; maar goed dat lukt ze helaas nooit, mede omdat vrijwel alles wordt gedaan met dollar-tekens in de ogen. En omdat ze domweg vaak niet (willen) luisteren naar input.
Hmm dat wist ik niet, maar dat is inderdaad slechte ontwikkeling. Het is sowieso veel te veel een Rito-eilandje die hele LCS.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:14:
Ik hoop ook dat ze snel tot een akkoord gaan kopen tussen de pro-spelers en Riot. Want het feit dat de pro-spelers nu op het tournament realm solo queue gaan spelen komt natuurlijk niet ten goede voor de doorstroom van nieuw talent richting LCS. Het moet ook niet zo zijn dat de betere spelers onder ons die wel in Diamond/Master/Challenger zitten niet de kans krijgen zich te meten tegen de spelers die in de pro-teams spelen.
Dus 'non-toxic' (whatever that is) spelers hebben automatisch goede inhoudelijke adviezen? Wist niet dat zogenaamde 'toxic' spelers automatisch slechte ideeën hebben, maar misschien heb je empirisch bewijs voor die stelling?Martin0 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:34:
Ik denk juist dat riot er goed aan zou doen om een selectief groepje van Nooit toxic mensen(of bijna nooit) van verschillende ranks te vragen feedback te geven over wat hun zouden willen doen ipv die Q & A die ze houden.
Zo hou je het gezeik een beetje buiten de deur en deze groep constant blijven vernieuwen zodat het eerlijk blijft.
[ Voor 25% gewijzigd door Koekiemonsterr op 06-06-2016 14:07 ]
Oh ik merk het wel degelijk. Het is eigenlijk hetzelfde als met WoW. Natuurlijk zullen er altijd mensen blijven spelen en ook genoeg om de game "levend" te houden. Maar de echt fanatieke groep beweegt langzaam verder. Wat op zich ook logisch is, een spel blijft aantrekkelijk zolang er vrijheid blijft in de manier van spelen. Die vrijheid wordt steeds vaker afgenomen. Dat kan door verschillende manieren, item buffs, item nerfs, champion remakes, map changes etc etc. Je schopt eigenlijk altijd wel tegen iemands been aan.
Waarom denk je dat er zoveel pro-spelers eigenlijk na een paar jaar wel uitgeblust zijn en totaal de motivatie kwijt zijn. Hence vrij recentelijk was het nog een speler van SKT die eigenlijk al aangeeft dat hij wel flauw is van de meta omdat hij simpelweg niet de champions krijgt te spelen die voor hem het spel interessant maken.
En ik heb het zelf ook vaak genoeg gehad. Als je net met LoL start is het een leuke geweldige game. Maar na verloop van tijd ga je toch inzien dat de koers die gevaren wordt wel of niet bij je past. Om de game voor mijzelf verdraagzaam te maken is het af en toe ranked en af en toe eens een funmode en daar laat ik het dan ook bij. Qua teamgames vind ik het persoonlijk toch wel de minste ervaring in tijden. En dat wil wat zeggen want ik heb ook WoW gespeeld en daar had je af en toe mensen bij je staan waarbij je je afvroeg of ze niet aan de beademing zaten tijdens de raid en iemand was stiekem de luchttoevoer aan het verminderen.
En dan doel ik nog niet eens op het toxic gehalte in League. Want dat kom ik in elke game tegen, dat maakt League eigenlijk niet eens uniek. Maar wel de manier van spelen. Kijk ik speel zelf ook niet altijd geweldige games. Er zitten games bij waarbij je je afvraagt wat ik aan het doen was. Maar in mijn matchhistory sta ik qua kda 9 van de 10x positief met een fatsoenlijke CS. Als ik dan zo'n persoon in mijn team heb die keihard loopt te feeden en ik na de match zijn matchhistory bekijk en het zijn allemaal van dat soort games, dan begin ik toch echt het idee te krijgen dat er opzet in het spel is.
Om dan toch even Overwatch erbij te halen. Het is vrij om te spelen wat je wilt, er is eigenlijk geen vaste meta (al werkt het 1 beter dan de andere) maar je kunt gewoon doen wat je wilt. Iets wat je in de begin jaren van League ook kon. Mede door onkunde van de community maar dat was wat de game leuk maakte. Tegenwoordig is er een vaste meta die Riot strak in de hand houd. We hadden even een uitstapje met Mordekaiser ADC, echter bleek dat zo overpowered dat dat generfed werd en hoeveel Mordekaisers zie je tegenwoordig nog als ADC?
Maar goed ik drijf af van mijn oorspronkelijke post. LoL heeft imo zijn top wel bereikt en is langzaam aan het afbouwen. Maar ondanks dat, verwacht ik dat we over 3 jaar nog steeds wel over LoL praten en het zelfs spelen. Net zoals nog velen dagelijks over WoW posten. Terwijl je daar toch daadwerkelijk de terugloop kunt waarnemen.
Edit:
Ik heb overigens nog wel een punt waar ik mij al jaren aan stoor in League. Alle champs met revives/immunity van damage/dashes for life, dat heeft imo de game een stuk minder leuk gemaakt. Een outplay hoort niet op basis te zijn van oneindige resources/escapes maar op basis van limited resources. Maar goed dat is persoonlijk.
Waarom denk je dat er zoveel pro-spelers eigenlijk na een paar jaar wel uitgeblust zijn en totaal de motivatie kwijt zijn. Hence vrij recentelijk was het nog een speler van SKT die eigenlijk al aangeeft dat hij wel flauw is van de meta omdat hij simpelweg niet de champions krijgt te spelen die voor hem het spel interessant maken.
En ik heb het zelf ook vaak genoeg gehad. Als je net met LoL start is het een leuke geweldige game. Maar na verloop van tijd ga je toch inzien dat de koers die gevaren wordt wel of niet bij je past. Om de game voor mijzelf verdraagzaam te maken is het af en toe ranked en af en toe eens een funmode en daar laat ik het dan ook bij. Qua teamgames vind ik het persoonlijk toch wel de minste ervaring in tijden. En dat wil wat zeggen want ik heb ook WoW gespeeld en daar had je af en toe mensen bij je staan waarbij je je afvroeg of ze niet aan de beademing zaten tijdens de raid en iemand was stiekem de luchttoevoer aan het verminderen.
En dan doel ik nog niet eens op het toxic gehalte in League. Want dat kom ik in elke game tegen, dat maakt League eigenlijk niet eens uniek. Maar wel de manier van spelen. Kijk ik speel zelf ook niet altijd geweldige games. Er zitten games bij waarbij je je afvraagt wat ik aan het doen was. Maar in mijn matchhistory sta ik qua kda 9 van de 10x positief met een fatsoenlijke CS. Als ik dan zo'n persoon in mijn team heb die keihard loopt te feeden en ik na de match zijn matchhistory bekijk en het zijn allemaal van dat soort games, dan begin ik toch echt het idee te krijgen dat er opzet in het spel is.
Om dan toch even Overwatch erbij te halen. Het is vrij om te spelen wat je wilt, er is eigenlijk geen vaste meta (al werkt het 1 beter dan de andere) maar je kunt gewoon doen wat je wilt. Iets wat je in de begin jaren van League ook kon. Mede door onkunde van de community maar dat was wat de game leuk maakte. Tegenwoordig is er een vaste meta die Riot strak in de hand houd. We hadden even een uitstapje met Mordekaiser ADC, echter bleek dat zo overpowered dat dat generfed werd en hoeveel Mordekaisers zie je tegenwoordig nog als ADC?
Maar goed ik drijf af van mijn oorspronkelijke post. LoL heeft imo zijn top wel bereikt en is langzaam aan het afbouwen. Maar ondanks dat, verwacht ik dat we over 3 jaar nog steeds wel over LoL praten en het zelfs spelen. Net zoals nog velen dagelijks over WoW posten. Terwijl je daar toch daadwerkelijk de terugloop kunt waarnemen.
Edit:
Ik heb overigens nog wel een punt waar ik mij al jaren aan stoor in League. Alle champs met revives/immunity van damage/dashes for life, dat heeft imo de game een stuk minder leuk gemaakt. Een outplay hoort niet op basis te zijn van oneindige resources/escapes maar op basis van limited resources. Maar goed dat is persoonlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 06-06-2016 14:09 ]
Thx, daar kan ik weer wat mee! Die nieuwe is echt bagger, ik kan niet eens de games terugkijken (of het niet vinden).

Nu nog een site zonder spoilers.
Bedoelde het eigenlijk meer dat je een selectief groepje spelers pakt en hun mening vraagt en dan na een maand een ander groepje ofzo en dan krijg je op den duur best een inzicht wat de mensen willen.Koekiemonsterr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Dus 'non-toxic' (whatever that is) spelers hebben automatisch goede inhoudelijke adviezen? Wist niet dat zogenaamde 'toxic' spelers automatisch slechte ideeën hebben, maar misschien heb je empirisch bewijs voor die stelling?
Maar goed dat was een beetje mijn inzicht van dat zou wel oke zijn.
Het grappige aan die strakke meta is dat het eigenlijk iets recents is. Ik weet nog heel goed dat bijv. role based queue al in S2-S3 gewild was, maar Riot dit niet wilde omdat ze juist niet wilde dat er een vaste meta was. Dit is tot halverwege S5 doorgegaan (correct me if I'm wrong, ik weet niet zeker wanneer de role based draft begon). De vraag van de community om toch die rolebased queue te krijgen. Nu doen ze het, en krijg je dus de opmerkingen dat Riot de meta strak in de hand houdt. Van het geval Mordekaiser; als het niet een must-pick of must-ban was, dan was hij waarschijnlijk niet zo generfed als dat nu het geval was. Maar het nam gewoon een permanente pick/ban spot in beslag.
Maar dat is ook al wat je aangeeft, wat ze ook doen, ze zullen een deel van de community tegen de schenen schoppen. En dat is ook niet zo raar, aangezien het een erg grote community is.
Dat pro-spelers uitgeblust raken is ook niet zo raar. Ze spelen echt dag in, dag uit LoL. 14-15 uur per dag hetzelfde spel spelen, daar raak ik ook van uitgeblust. Ik heb het ten tijde van WoW ook maar een paar jaar volgehouden in top guilds, op een gegeven moment krijg je gewoon die burnout. Als dat ook nog komt omdat je champions moet spelen die je niet leuk vind, tja, dat snap ik wel. Maar ik heb wel weer het idee dat er tegenwoordig een stuk meer vrijheid en diversiteit is.
Het voorbeeld van Overwatch deed ik niet zo zeer qua game, maar probeerde even aan te tonen hoe de community is. Als je MMO's gespeeld hebt (wat Damien wel gedaan heeft zo te lezen), was het heel goed te zien wanneer er een nieuwe MMO uit kwam. Mensen gaan het sowieso proberen, zeker iets wat in hun straatje ligt. Ten tijde van bijv. FFXIV, en nog eerder, Age of Conan, Aion, etc. was de guild altijd een stuk rustiger. Maar na een tijdje kwam het overgrote deel weer terug. Dat bedoelde ik meer met de honeymoon periode. Overwatch is nu nieuw, is nu erg leuk, maar na een tijdje is de nieuwigheid er weer van af. Zeker niet iedereen zal terug gaan naar wat ze voorheen speelde, maar vaak is de trend wel dat een groot deel weer gaat doen wat ze eerder leuk vonden.
Maar goed, dat LoL z'n top bereikt heeft kan ik me wel in vinden. Al dacht ik dat 2 seizoenen geleden ook al wel.
Maar dat is ook al wat je aangeeft, wat ze ook doen, ze zullen een deel van de community tegen de schenen schoppen. En dat is ook niet zo raar, aangezien het een erg grote community is.
Dat pro-spelers uitgeblust raken is ook niet zo raar. Ze spelen echt dag in, dag uit LoL. 14-15 uur per dag hetzelfde spel spelen, daar raak ik ook van uitgeblust. Ik heb het ten tijde van WoW ook maar een paar jaar volgehouden in top guilds, op een gegeven moment krijg je gewoon die burnout. Als dat ook nog komt omdat je champions moet spelen die je niet leuk vind, tja, dat snap ik wel. Maar ik heb wel weer het idee dat er tegenwoordig een stuk meer vrijheid en diversiteit is.
Het voorbeeld van Overwatch deed ik niet zo zeer qua game, maar probeerde even aan te tonen hoe de community is. Als je MMO's gespeeld hebt (wat Damien wel gedaan heeft zo te lezen), was het heel goed te zien wanneer er een nieuwe MMO uit kwam. Mensen gaan het sowieso proberen, zeker iets wat in hun straatje ligt. Ten tijde van bijv. FFXIV, en nog eerder, Age of Conan, Aion, etc. was de guild altijd een stuk rustiger. Maar na een tijdje kwam het overgrote deel weer terug. Dat bedoelde ik meer met de honeymoon periode. Overwatch is nu nieuw, is nu erg leuk, maar na een tijdje is de nieuwigheid er weer van af. Zeker niet iedereen zal terug gaan naar wat ze voorheen speelde, maar vaak is de trend wel dat een groot deel weer gaat doen wat ze eerder leuk vonden.
Maar goed, dat LoL z'n top bereikt heeft kan ik me wel in vinden. Al dacht ik dat 2 seizoenen geleden ook al wel.
Ik ga denk ik maar weer wat meer Vi spelen en Skarner proberen, zijn volgens mij best goede picks op het moment
Wat merken jullie met die Trinity force change?
Laat maar weten hoe het gaat, dat vond ik toen ik actiever speelde ook leuke picks. Ik focus me nu nog even op ADC, maar uiteindelijk wil ik jungle weer als off-role erbij pakken.Santee schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:29:
Ik ga denk ik maar weer wat meer Vi spelen en Skarner proberen, zijn volgens mij best goede picks op het momentWat merken jullie met die Trinity force change?
Ik kan me grotendeels vinden in je comment, echter dat van Mordekaiser is iets waar Riot gewoon aantoont slecht te zijn in balancen. Hetzelfde zie je momenteel met Swain, Malzahar en Lucian. 3 Champs die je bijna elke game wel gebanned ziet worden omdat de kans gewoon te groot is dat deze snowballen tot een punt dat je er geen donder meer aan kunt doen tenzij je een fatsoenlijk gecoördineerd team bent, en zelfs dan is het nog niet even een makkelijke opdracht.Grumpmeister schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:28:
Het grappige aan die strakke meta is dat het eigenlijk iets recents is. Ik weet nog heel goed dat bijv. role based queue al in S2-S3 gewild was, maar Riot dit niet wilde omdat ze juist niet wilde dat er een vaste meta was. Dit is tot halverwege S5 doorgegaan (correct me if I'm wrong, ik weet niet zeker wanneer de role based draft begon). De vraag van de community om toch die rolebased queue te krijgen. Nu doen ze het, en krijg je dus de opmerkingen dat Riot de meta strak in de hand houdt. Van het geval Mordekaiser; als het niet een must-pick of must-ban was, dan was hij waarschijnlijk niet zo generfed als dat nu het geval was. Maar het nam gewoon een permanente pick/ban spot in beslag.
Wat mij betreft is een meta vasthouden nog niet eens zo heel erg, het maakt het wel erg als je alleen maar 2 of 3 sterke picks per lane hebt en de rest er maar wat bij bungelt. Maar goed misschien is dat voor sommigen een ideale wereld. Voor mij zie ik liever dat top een bruiser is, maar dat ik dan een keuze heb uit 10 bruisers om te spelen waar geen directe counters van zijn maar de mogelijkheid bestaat wel om het met welke bruiser dan ook lastig te maken/te winnen, echter betreft het een skillmatchup en geen skills matchup.
Klopt, maar overdrijven maakt de zaak duidelijkKoekiemonsterr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Je overdrijft nu nogal hoe moeilijk het kennelijk zou zijn om gewoon goede inhoudelijke community feedback te vinden....
Dat lukt mij in mijn eentje al. Zowel op reddit (de champ mains subreddit pages zijn vaak heel goede bronnen voor feedback en inhoudelijk commentaar) als op officiële LoL fora. Dus komop, dan kan Rito dat met hun uitpuilende money pockets toch zeker?
En trouwens, ook zonder (goede) community feedback moet Rito nog in staat zijn goede keuzes te maken; maar goed dat lukt ze helaas nooit, mede omdat vrijwel alles wordt gedaan met dollar-tekens in de ogen. En omdat ze domweg vaak niet (willen) luisteren naar input.
Nuance zit in kunnen/willen. Zeker kan Riot die constructieve feedback vinden en verwerken, maar ze moeten het ook willen. En ik denk dat die bereidheid wel in negatieve zin wordt beïnvloed door de hoeveelheid trash er op de verschillende platformen uiteen wordt gezet.
Is dat niet omdat Overwatch nog vrij nieuw is en een soort van meta zich daar nog moet ontwikkelen? Bij League was het in het begin ook vrijheid bljiheid, totdat duidelijk werd dat een bepaalde meta het best werkt om een game te winnen. Het lijkt me dat dit bij Overwacht niet anders zal zijn.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:06:
Om dan toch even Overwatch erbij te halen. Het is vrij om te spelen wat je wilt, er is eigenlijk geen vaste meta (al werkt het 1 beter dan de andere) maar je kunt gewoon doen wat je wilt.
Er zijn wel meer topsporters die dusdanig veel uren besteden aan hun werk en die zijn na een paar jaar ook niet uitgeblust. Dat dit bij LoL wel het geval is zal toch ook voortkomen uit de voldoening die ze er uit kunnen halen. Of beter gezegd: het gebrek er aan.Grumpmeister schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:28:
Daarnaast denk ik persoonlijk dat LoL voor de gemiddelde speler zoals jullie en ik inderdaad wel over het hoogte punt is. Op zich ook niet zo gek, inmiddels in seizoen 6: er zijn niet zoveel games die een dusdanig lange houdbaarheid hebben. Competitief gezien denk ik dat de game nog niet over het hoogtepunt is. Gezien hoeveel animo er is om de games te bekijken via de verschillende platformen en de ontwikkelingen in professionalisering er van denk ik dat we nog wel een aantal seizoenen krijgen. Ook de ontwikkeling dat Schalke 04 een team heeft gekocht is een interessante: als dit voorbeeld gevolgd wordt door Engelse clubs gaan de bedragen die betaald gaan worden enorm stijgen: in Engeland hebben de clubs echt gigantische bedragen ter beschikking sinds de nieuwe TV-geld regeling. Voor de beeldvorming: de nummer laatst ontvangt enkel en alleen aan TV-geld een bedrag van 97 miljoen pond - ruim 123 miljoen euro.
Dit gaat het maken of breken. Als het succesvol is wel. Maar niet om lullig te doen. De line-up van dit Schalke 04 team gaat geen World's winnen laat staan de LCS. Oftewel ik gok dat dit 1 seizoen is en dan verkoopt Schalke 04 deze spot weer en was dat het ook weer wat betreft interesse van buitenaf.JapieTalent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:47:
[...]
Ook de ontwikkeling dat Schalke 04 een team heeft gekocht is een interessante: als dit voorbeeld gevolgd wordt door Engelse clubs gaan de bedragen die betaald gaan worden enorm stijgen: in Engeland hebben de clubs echt gigantische bedragen ter beschikking sinds de nieuwe TV-geld regeling. Voor de beeldvorming: de nummer laatst ontvangt enkel en alleen aan TV-geld een bedrag van 97 miljoen pond - ruim 123 miljoen euro.
Als Schalke 04 echt iets had willen doen, dan hadden ze er meer geld tegenaan gegooid en een fatsoenlijk team bij elkaar gekocht. Want geen enkele speler zou buiten hun budget zijn gevallen. Je zat dan natuurlijk wel met de 2-3 regel, maar goed neem bijv. Cabochard, Jankos, Faker, Rekkles, Mata en je hebt een team dat ook een kans kan maken op World's. Dan was de kans ook groter geweest dat meerdere voetbalclubs interesse zouden hebben. Succes trekt andere kandidaten aan.
Eens. Ik sluit ook niet uit dat het puur een marketingstunt/moneygrab is: relatief goedkoop kopen, boel naamsbekendheid meepakken en straks weer verkopen. Maar Schalke is qua financiën ook niet vergelijkbaar met Engelse clubs, o.a. door het verschil financiële beleid waaraan ze moeten voldoen, dus ik wacht nog wel even af met een meer definitieve mening te vormen. Vind het in ieder geval een interessante ontwikkeling.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:57:
[...]
Dit gaat het maken of breken. Als het succesvol is wel. Maar niet om lullig te doen. De line-up van dit Schalke 04 team gaat geen World's winnen laat staan de LCS. Oftewel ik gok dat dit 1 seizoen is en dan verkoopt Schalke 04 deze spot weer en was dat het ook weer wat betreft interesse van buitenaf.
Als Schalke 04 echt iets had willen doen, dan hadden ze er meer geld tegenaan gegooid en een fatsoenlijk team bij elkaar gekocht. Want geen enkele speler zou buiten hun budget zijn gevallen. Je zat dan natuurlijk wel met de 2-3 regel, maar goed neem bijv. Cabochard, Jankos, Faker, Rekkles, Mata en je hebt een team dat ook een kans kan maken op World's. Dan was de kans ook groter geweest dat meerdere voetbalclubs interesse zouden hebben. Succes trekt andere kandidaten aan.
Eens, de sterke picks per lane is een dooddoener. Maar ik heb wel het idee dat er in ieder geval meer speelbaar is dan voorheen. Bijv, eerder had je Corki, Caitlyn en Ezreal. De rest deed niet eens mee.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:45:
[...]
Ik kan me grotendeels vinden in je comment, echter dat van Mordekaiser is iets waar Riot gewoon aantoont slecht te zijn in balancen. Hetzelfde zie je momenteel met Swain, Malzahar en Lucian. 3 Champs die je bijna elke game wel gebanned ziet worden omdat de kans gewoon te groot is dat deze snowballen tot een punt dat je er geen donder meer aan kunt doen tenzij je een fatsoenlijk gecoördineerd team bent, en zelfs dan is het nog niet even een makkelijke opdracht.
Wat mij betreft is een meta vasthouden nog niet eens zo heel erg, het maakt het wel erg als je alleen maar 2 of 3 sterke picks per lane hebt en de rest er maar wat bij bungelt. Maar goed misschien is dat voor sommigen een ideale wereld. Voor mij zie ik liever dat top een bruiser is, maar dat ik dan een keuze heb uit 10 bruisers om te spelen waar geen directe counters van zijn maar de mogelijkheid bestaat wel om het met welke bruiser dan ook lastig te maken/te winnen, echter betreft het een skillmatchup en geen skills matchup.
Nu heb je inderdaad Lucian die echt sterker is, maar verder worden er ook nog veel andere ADC's gespeeld (competitief, op lagere MMR's kan je met nog meer weg komen), zoals Ashe, Caitlyn, Ezreal, Sivir, Kalista (en volgens mij mis ik er nog 1 die afgelopen week gespeeld is).
Ik weet niet hoe het in andere lanes is momenteel, maar het voelt in ieder geval aan alsof je meer keuze hebt dan de 3 van wat eerder het geval was. Waarbij je verrot gescholden werd als je ook maar durfde ervan af te wijken.
Zal ik doen! Ik werd gisteren door een Vi gepakt die echt 17-5 ging ofzo, ze had niet eens trinity geloof ik, maar nu dat item van 10->20% cdr is en +25% att speed lijkt me het best wel core zijn geworden op ViGrumpmeister schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:34:
[...]
Laat maar weten hoe het gaat, dat vond ik toen ik actiever speelde ook leuke picks. Ik focus me nu nog even op ADC, maar uiteindelijk wil ik jungle weer als off-role erbij pakken.
Ik dacht dat de queue bugged was zat 15 min te wachten voor een silver ranked game dus even gecanceld en opnieuw gequeued, nu weer 10 min in de queue... Dacht dat het grootste deel van de playerbase silver was hoe moeilijk kan het zijn om een game te vinden. Average waiting time is 2:14.
Ik heb enorm de neiging om gewoon ranked te gaan spelen. Ben nog bezig met normal drafts om het spel weer wat te leren, maar m'n MMR is klote daar. Als ik een match heb tegen een gold ADC, dan is het nog wel te doen, maar het is niet ongewoon dat ik tegenover een diamond kom te staan (nou ja, 2x de afgelopen 5x), en de teams zitten meestal rond gold/plat niveau. Volgens mij kan ik dan beter ranked oppakken, in bronze / silver terecht komen en vanuit daar door oefenen.
Verwijderd
Ik denk als je zegt dat het tegen een gold adc nog wel te doen is dat je sowieso niet in bronze terecht komt. Mocht dat wel zo zijn dan ben je daar zo weer uit, misschien wel een goed uitgangspunt dan oefenen in ranked. Of natuurlijk genoeg potjes normal spelen tot je mmr weer rechtgetrokken is.Grumpmeister schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:58:
Ik heb enorm de neiging om gewoon ranked te gaan spelen. Ben nog bezig met normal drafts om het spel weer wat te leren, maar m'n MMR is klote daar. Als ik een match heb tegen een gold ADC, dan is het nog wel te doen, maar het is niet ongewoon dat ik tegenover een diamond kom te staan (nou ja, 2x de afgelopen 5x), en de teams zitten meestal rond gold/plat niveau. Volgens mij kan ik dan beter ranked oppakken, in bronze / silver terecht komen en vanuit daar door oefenen.
Qua CS hou ik ze vaak bij, en lichte harass doe ik ook meestal nog. Mijn zwakke punt (in laning iig) nu is dat ik niet zeker ben wanneer ik sterker ben dan de tegenstander (qua champion skills). Dus ik weet dat nog niet uit te buiten om de leiding te pakken. Alleen tegen Vayne lukte me dat, waardoor ik 20-30 cs voor liep uiteindelijk. Maar goed, het is dan een Vayne, en die wist terug te komen door later in de game kills te pakken.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:01:
[...]
Ik denk als je zegt dat het tegen een gold adc nog wel te doen is dat je sowieso niet in bronze terecht komt. Mocht dat wel zo zijn dan ben je daar zo weer uit, misschien wel een goed uitgangspunt dan oefenen in ranked. Of natuurlijk genoeg potjes normal spelen tot je mmr weer rechtgetrokken is.
Net een game gehad waarin ik met Viktor de enemy Annie na ruim 5 mins deed rage quitten door 2 1v1 kils op haar. Altijd leuk 
Interessante in die game was dat onze Kogmaw koos voor Smite om zo Bloodrazor jungle item te pakken. Hij leek vrij goed te weten wat ie deed, en dat bleek. Was dus al snel 4v5 door Annie rage quit, maar toen ie eenmaal Bloodrazor had was ie al snel niet meer te stoppen. Hij begon gewoon Dorans Blade + pot start lvl 1, om daarna via Recurve Bow naar Bloodrazor enchant te bouwen.
Meer mensen die dit toevallig wel eens geprobeerd hebben?
Skarner tja...dan zou ik liever een Volibear picken. Beetje een vergelijkbare run at you jungler, maar Voli is sterker in 1v1's en is niet afhankelijk van die crystals. Skarner misschien wat betere cc, maar zou eerder Voli pakken.
Malzahar is zelfde soort voorbeeld. Als je die uitleg in de patch notes van zijn nieuwe passive leest, krijg ik spontaan kromme tenen. De 'rechtvaardiging' die ze eraan geven gaat in feite op voor elke immobile mage. Maar ok, Malza is de uitverkorene voor een free super Morgana black shield. Als je zulke extreem sterke abilties gaat designen, dan snappen ze echt geen hol van balance of geven ze er geen reet om.
Je kan ook altijd nog de normal blind pick queue proberen hè. Volgens mij stond die MMR daar los van de normal draft MMR. Maar correct me if I m wrong there...
Tja, je hoort mij tegenwoordig niet meer zeggen dat je eerst flink wat ervaring moet opdoen in normals alvorens je aan ranked begint. Ranked zit toch vol met figuren die er al dan niet bewust met de pet naar gooien, dus kan je het best ook als een 'training' gaan beschouwen. Zal natuurlijk niet echt helpen voor een goede MMR in ranked, als je nog allerlei zaken moet verbeteren. Maar als je daar niet zoveel om geeft, dan go for it.
Interessante in die game was dat onze Kogmaw koos voor Smite om zo Bloodrazor jungle item te pakken. Hij leek vrij goed te weten wat ie deed, en dat bleek. Was dus al snel 4v5 door Annie rage quit, maar toen ie eenmaal Bloodrazor had was ie al snel niet meer te stoppen. Hij begon gewoon Dorans Blade + pot start lvl 1, om daarna via Recurve Bow naar Bloodrazor enchant te bouwen.
Meer mensen die dit toevallig wel eens geprobeerd hebben?
Vi was altijd al wel een decent pick, ook dit seizoen, ook al zie je haar vrij weinig.Santee schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:29:
Ik ga denk ik maar weer wat meer Vi spelen en Skarner proberen, zijn volgens mij best goede picks op het momentWat merken jullie met die Trinity force change?
Skarner tja...dan zou ik liever een Volibear picken. Beetje een vergelijkbare run at you jungler, maar Voli is sterker in 1v1's en is niet afhankelijk van die crystals. Skarner misschien wat betere cc, maar zou eerder Voli pakken.
Slecht in balancen is Rito zonder enige twijfel. Maar als die Mordekaiser remake één ding duidelijk maakte, dan is het wel dat ze geen bal geven om balance. Je gaat toch niet een in potentie zó sterke champ vlak voor Worlds totaal remaken met van die cheatlike abilities (meer XP ondanks supp naast hem en die drake voor mega tower push). Dat is vragen om problemen.Damien schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:45:
[...]
Ik kan me grotendeels vinden in je comment, echter dat van Mordekaiser is iets waar Riot gewoon aantoont slecht te zijn in balancen. Hetzelfde zie je momenteel met Swain, Malzahar en Lucian.
Malzahar is zelfde soort voorbeeld. Als je die uitleg in de patch notes van zijn nieuwe passive leest, krijg ik spontaan kromme tenen. De 'rechtvaardiging' die ze eraan geven gaat in feite op voor elke immobile mage. Maar ok, Malza is de uitverkorene voor een free super Morgana black shield. Als je zulke extreem sterke abilties gaat designen, dan snappen ze echt geen hol van balance of geven ze er geen reet om.
Hmja, irritant hè? Er is vaak geen peil op te trekken. Maar die average waiting moet je vooral niet teveel naar kijken; klopt vaak geen bal van. En dan te denken dat het in Diamond en hoger nog veel erger schijnt te zijn.bronce schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:39:
Ik dacht dat de queue bugged was zat 15 min te wachten voor een silver ranked game dus even gecanceld en opnieuw gequeued, nu weer 10 min in de queue... Dacht dat het grootste deel van de playerbase silver was hoe moeilijk kan het zijn om een game te vinden. Average waiting time is 2:14.
Laat je niet teveel afschrikken door één of meer gevallen van een Diamond die je tegenover je vindt. Dat kan in ranked net zo goed gebeuren, en lijkt me vooral een kwestie van toeval.Grumpmeister schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:58:
Je kan ook altijd nog de normal blind pick queue proberen hè. Volgens mij stond die MMR daar los van de normal draft MMR. Maar correct me if I m wrong there...
Tja, je hoort mij tegenwoordig niet meer zeggen dat je eerst flink wat ervaring moet opdoen in normals alvorens je aan ranked begint. Ranked zit toch vol met figuren die er al dan niet bewust met de pet naar gooien, dus kan je het best ook als een 'training' gaan beschouwen. Zal natuurlijk niet echt helpen voor een goede MMR in ranked, als je nog allerlei zaken moet verbeteren. Maar als je daar niet zoveel om geeft, dan go for it.
Gewoon doen joh, lekker belangrijk op welke rank je terecht komt. Als je maar met/tegen mensen kan spelen die vergelijkbare skill hebben.Grumpmeister schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:58:
Vicariously I live while the whole world dies
Ik weet het zo net nog niet of het een marketingstunt is. Het is voor Schalke relatief gezien goedkoop om zo'n team aan te schaffen. Zeker in de toekomst zal er steeds meer geld omgaan in e-sports. Qua e-sports is league goed gegroeid en hangt er een voldoende maat van professionaliteit aan. Voor Schalke zou dit wel eens een toekomst gerichte beslissing zijn geweest. En ik hoop dat meer teams dit voorbeeld gaan volgen. Teams zoals Schalke kunnen hopelijk wat meer tegenwicht bieden en zorgen voor een verdere professionalisering van de e-sports.JapieTalent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Eens. Ik sluit ook niet uit dat het puur een marketingstunt/moneygrab is: relatief goedkoop kopen, boel naamsbekendheid meepakken en straks weer verkopen. Maar Schalke is qua financiën ook niet vergelijkbaar met Engelse clubs, o.a. door het verschil financiële beleid waaraan ze moeten voldoen, dus ik wacht nog wel even af met een meer definitieve mening te vormen. Vind het in ieder geval een interessante ontwikkeling.
Vi en Skarner zijn beide wel goede picks. Skarner is ondergewaardeerd en zeer sterk tegen bepaalde all-in melee champions, denk aan Zed, Yasuo, Fizz, Warwick, Diana, Akali en nog een paar. Deze kan je dan ulten en deleten in teamfights.Santee schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:29:
Een andere zeer sterke pick is Sejuani. Het is een tank met flink wat mobility, CC en nog wel redelijke damage ook nog. Daarnaast heeft ze één van de sterkste teamfight ults in het hele spel. Zeker als je een team hebt met veel damage erin is ze fantastisch.
Wat betreft Trinity is Udyr ook iets sterker geworden. Dat item is nu core op zo'n beetje elke build van hem, zowel Pheonix als Tiger.
Skarner heb ik na zijn rework eingenlijk nooit meer gespeeld daarvoor af en toe eens, te weinig ervaring om er over te oordelen.Xanthian schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:06:
[...]
Vi en Skarner zijn beide wel goede picks. Skarner is ondergewaardeerd en zeer sterk tegen bepaalde all-in melee champions, denk aan Zed, Yasuo, Fizz, Warwick, Diana, Akali en nog een paar. Deze kan je dan ulten en deleten in teamfights.
Een andere zeer sterke pick is Sejuani. Het is een tank met flink wat mobility, CC en nog wel redelijke damage ook nog. Daarnaast heeft ze één van de sterkste teamfight ults in het hele spel. Zeker als je een team hebt met veel damage erin is ze fantastisch.
Wat betreft Trinity is Udyr ook iets sterker geworden. Dat item is nu core op zo'n beetje elke build van hem, zowel Pheonix als Tiger.
Vi is gewoon een beetje de Tresh van de jungle, Altijd wel een goede pick.
Sejuani(geloof me ik vind haar geweldig) is ook een goede teamfight champion echter is haar zwakte de early game, ze heeft een iets wat trage clear waardoor een mocht je een volledige clear doen voordat je gankt je altijd wel achter ligt op de tegenstander.
Maar seju zou in prencipe vanaf lvl 2 kunnen ganken.
Vanaf lvl 6 wordt het pas echt serieus bussiness met seju, raak haar ult en je hebt bijna gegarandeerd een kill op bot of top.
Nee, dat is Lee SinMartin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:10:
[...]
Vi is gewoon een beetje de Tresh van de jungle, Altijd wel een goede pick.
Lee is inderdaad zn vieze champion die altijd veel damage heeft terwijl hij ook vrij tanky is.Vicarious schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:15:
[...]
Nee, dat is Lee SinDie is zo veelzijdig dat hij ondanks 3000 nerfs nog steeds een goede pick is. Goede early game damage zonder damage items, goede peel met zijn ult, shield en slow en als je een Insec kunt uitvoeren ook nog een goede initiatie. Vi kan eigenlijk maar 1 ding en dat is op de enemy carry jumpen met ult en zoveel mogelijk schade aanrichten. Neemt niet weg dat ook Vi nog altijd een prima pick is.
Maar bedoelde meer te zeggen dat er per rol een paar champs zijn die altijd een goede pick zijn.
Gister mijn eerste ranked game schaamtelijk slecht gespeeld de eerste 20 min. Daarna een heerlijke 2e ranked game gehad:
http://matchhistory.euw.l...417/25224950?tab=overview
"You will always remember this as the day you almost caught Captain Gangplank"
Mijn MMR was echt hard gedropped sinds mijn losing streak een paar maanden terug, sindsdien alleen normals gedaan. Dus heb echt rare games nu vergeleken met normals, als de tegenstander een riven en een vayne heeft is de kans zeer groot dat een daarvan toxic is en meteen tilt. Vooral als de Anivia van de tegenstander meteen gaat feeden
http://matchhistory.euw.l...417/25224950?tab=overview
"You will always remember this as the day you almost caught Captain Gangplank"
Mijn MMR was echt hard gedropped sinds mijn losing streak een paar maanden terug, sindsdien alleen normals gedaan. Dus heb echt rare games nu vergeleken met normals, als de tegenstander een riven en een vayne heeft is de kans zeer groot dat een daarvan toxic is en meteen tilt. Vooral als de Anivia van de tegenstander meteen gaat feeden

Dat gaat ook gebeuren, Valencia, Wolfsburg etc hebben al interesse getoond en tonen hun line-ups binnenkort. Echter voor het geval we het vergeten waren. "Vroeger" waren er ook voetbalclubs geïnteresseerd in racing. Het heeft zelfs een tijd lang een competitie gehad. Wikipedia: Premier 1 Grand Prix en Wikipedia: Superleague Formulakokkie1 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:04:
[...]
Ik weet het zo net nog niet of het een marketingstunt is. Het is voor Schalke relatief gezien goedkoop om zo'n team aan te schaffen. Zeker in de toekomst zal er steeds meer geld omgaan in e-sports. Qua e-sports is league goed gegroeid en hangt er een voldoende maat van professionaliteit aan. Voor Schalke zou dit wel eens een toekomst gerichte beslissing zijn geweest. En ik hoop dat meer teams dit voorbeeld gaan volgen. Teams zoals Schalke kunnen hopelijk wat meer tegenwicht bieden en zorgen voor een verdere professionalisering van de e-sports.
Echter uiteindelijk werd daar de stekker uit getrokken. En zo was er een kort avontuur voor de voetbalclubs. Ik verwacht dat de interesse in League of Legends hetzelfde lot heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 07-06-2016 10:25 ]
Als ze een keer die Alpha Strike fixen van Master Yi dan zal hij waarschijnlijk rond de 50% winrate zitten.
Ik dacht eerst dat de bug van Alpha Strike wel mee viel, maar hoe vaak ik wel niet ge'CCed word of damage krijg tijdens Alpha Strike is niet meer te tellen.
Ik dacht eerst dat de bug van Alpha Strike wel mee viel, maar hoe vaak ik wel niet ge'CCed word of damage krijg tijdens Alpha Strike is niet meer te tellen.
De investing in een raceklasse is vele malen groter dan er voor een LoL team nodig is. Een (groot) deel van hun salaris krijgen ze al van Riot en verder zitten er niet al teveel kosten aan. Daarnaast was de interesse voor die Superleague Formula er gewoon niet (het kwam niet echt van de grond qua kijkcijfers en toeschouwers) terwijl de belangstelling voor LCS vooralsnog vrij groot is.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Dat gaat ook gebeuren, Valencia, Wolfsburg etc hebben al interesse getoond en tonen hun line-ups binnenkort. Echter voor het geval we het vergeten waren. "Vroeger" waren er ook voetbalclubs geïnteresseerd in racing. Het heeft zelfs een tijd lang een competitie gehad. Wikipedia: Superleague Formula
Echter uiteindelijk werd daar de stekker uit getrokken. En zo was er een kort avontuur voor de voetbalclubs. Ik verwacht dat de interesse in League of Legends hetzelfde lot heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 07-06-2016 10:27 ]
Niet helemaal correct, er was wel degelijk belangstelling. En met voor die tijd dezelfde getallen als tegenwoordig voor een LCS match. Enige verschil daar had je een kijker die niet een adblocker aan heeft staan plus nog enig betalende kijker bij het circuit. Tuurlijk niet dezelfde interesse als de Formule 1 maar voor de omvang niet eens slecht.Vicarious schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:27:
[...]
De investing in een raceklasse is vele malen groter dan er voor een LoL team nodig is. Een (groot) deel van hun salaris krijgen ze al van Riot en verder zitten er niet al teveel kosten aan. Daarnaast was de interesse voor die Superleague Formula er gewoon niet (het kwam niet echt van de grond qua kijkcijfers en toeschouwers) terwijl de belangstelling voor LCS vooralsnog vrij groot is.
Er is natuurlijk dan ook nog een verschil in concept. Waar het voor een gemiddeld LCS team toch verwacht wordt dat ze prijzen binnenslepen met uiteindelijk een Worlds titel, was het in die Superleague een eigen gehost race-event waarbij sowieso 1 van de teams kampioen zou worden.
Ja de inkomsten voor een LoL-team komt grotendeels al vanaf Riot, maar je kunt al zien aan de huidige keuzes voor spelers dat men OF het meer ziet als een grappig extra's om het jonge publiek aan een club te koppelen OF men heeft zich totaal niet verdiept in de mogelijkheden tot het aantrekken van spelers die ook daadwerkelijk een titel kunnen binnenslepen.
Lvl 3 jaMartin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:10:
Maar seju zou in prencipe vanaf lvl 2 kunnen ganken.
Deze vergelijking tussen Vi en Lee gaat niet helemaal opVicarious schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:15:
[...]
Nee, dat is Lee SinDie is zo veelzijdig dat hij ondanks 3000 nerfs nog steeds een goede pick is. Goede early game damage zonder damage items, goede peel met zijn ult, shield en slow en als je een Insec kunt uitvoeren ook nog een goede initiatie. Vi kan eigenlijk maar 1 ding en dat is op de enemy carry jumpen met ult en zoveel mogelijk schade aanrichten. Neemt niet weg dat ook Vi nog altijd een prima pick is.
Vergeet niet dat Vi ook een redelijk sterke early game heeft. Haar Q werkt in feite ook als stun, dus nee ze is niet enkel afhankelijk van haar ult. En speaking of which. Als Lee zijn Q mist (blijft een skillshot) dan kun je de insec initiate doorgaans wel vergeten. Vi kan gewoon vooruit jumpen met Q en met de R point and click altijd de ADC/APC locken. Die iniatie is veel betrouwbaarder. En late game doet een Vi in principe heel wat meer dmg.
In prencipe is lvl 2 mogelijk, lvl 1 W, lvl 2 q en je kan ganken(zeg niet dat het optimaal is) lvl 3 is inderdaad optimaal gezien je dan ook je megaslow hebt, maar op lvl 2 kan je vaak wel een flash poppen als je een beetje goed kan ganken en dat is ook al een succesvolle gank, want dan heb je een window van 5 minuten waar je opnieuw kan ganken waar je wel je slow hebt cq ult(ligt eraan hoe snel en goed je kan farmen)Koekiemonsterr schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:07:
[...]
Lvl 3 jaJe start altijd met W, dus je hebt dan nog wel je gap closer en de slow van E nodig om echt te kunnen ganken.
[...]
Deze vergelijking tussen Vi en Lee gaat niet helemaal opNu doe je net alsof Vi inferieur is aan Lee
Vergeet niet dat Vi ook een redelijk sterke early game heeft. Haar Q werkt in feite ook als stun, dus nee ze is niet enkel afhankelijk van haar ult. En speaking of which. Als Lee zijn Q mist (blijft een skillshot) dan kun je de insec initiate doorgaans wel vergeten. Vi kan gewoon vooruit jumpen met Q en met de R point and click altijd de ADC/APC locken. Die iniatie is veel betrouwbaarder. En late game doet een Vi in principe heel wat meer dmg.
Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Dat gaat ook gebeuren, Valencia, Wolfsburg etc hebben al interesse getoond en tonen hun line-ups binnenkort. Echter voor het geval we het vergeten waren. "Vroeger" waren er ook voetbalclubs geïnteresseerd in racing. Het heeft zelfs een tijd lang een competitie gehad. Wikipedia: Premier 1 Grand Prix en Wikipedia: Superleague Formula
Hier sluit ik mij bijaan. Daarnaast moesten deze race leagues concurreren met de formule 1. Het ontwikkelen van de auto, het opzetten van races en reclame hiervoor maken komt allemaal uit de pot van de clubs. Bij League ligt dit hele systeem er al en wordt gefinancierd door Riot. Uit de race league krijg je dus een minder rendament (zowel winst als promotie) ongeacht de populariteit. Het investeren in e-sports is een veel rendabelere investering. De kosten van het team worden grotendeels betaald door Riot en sponsoring. Voor leauge is dit vrij goed geregeld. Daarnaast kan er veel ervaring worden opgedaan voor het managen van een e-sport team.Vicarious schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:27:
[...]
De investing in een raceklasse is vele malen groter dan er voor een LoL team nodig is. Een (groot) deel van hun salaris krijgen ze al van Riot en verder zitten er niet al teveel kosten aan. Daarnaast was de interesse voor die Superleague Formula er gewoon niet terwijl de belangstelling voor LCS vooralsnog vrij groot is.
League is ongetwijfeld aan het afbouwen, maar ik geloof gerust dat er iets nieuws voor in de plaats komt. Lukt het experiment van Schalke met league, dan verwacht ik dat ze makkelijker van spel kunnen overstappen.
Ik heb het puur over de veelzijdigheid van de Lee Sin pick. Hij kan heel veel, maar is in geen enkel ding heel goed (jack of all trades). Daarmee is hij niet de beste jungler, maar wel een van de meest veelzijdige en eentje waarmee je je het beste aan de condities van de game kunt aanpassen. Vi is, ondanks dat ze misschien zelfs wel sterker is, wat eendimensionaler.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:07:
[...]
Lvl 3 jaJe start altijd met W, dus je hebt dan nog wel je gap closer en de slow van E nodig om echt te kunnen ganken.
[...]
Deze vergelijking tussen Vi en Lee gaat niet helemaal opNu doe je net alsof Vi inferieur is aan Lee
Persoonlijk had ik liever gezien dat ze het op individuele skill hadden gegooid en waren uitgeweken naar games waar het meer van de speler afhangt dan van de champion die gepakt wordt. Begrijp me niet verkeerd tuurlijk laat Faker bijvoorbeeld keer op keer zien dat het bij hem niet om de champion draait maar om hem. Echter ook voor het bekijken van een game blijft League voor een leek lastig om even snel door te krijgen (ik heb het over een kijker die nog nooit met LoL te maken heeft gehad), dan bijvoorbeeld een shooter. Je kunt binnen 3 minuten door hebben hoe CS:GO werkt, dan heb je nog niet alle tactics in het snotje maar je weet wel welk team wat doet.kokkie1 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:16:
[...]
[...]
Hier sluit ik mij bijaan. Daarnaast moesten deze race leagues concurreren met de formule 1. Het ontwikkelen van de auto, het opzetten van races en reclame hiervoor maken komt allemaal uit de pot van de clubs. Bij League ligt dit hele systeem er al en wordt gefinancierd door Riot. Uit de race league krijg je dus een minder rendament (zowel winst als promotie) ongeacht de populariteit. Het investeren in e-sports is een veel rendabelere investering. De kosten van het team worden grotendeels betaald door Riot en sponsoring. Voor leauge is dit vrij goed geregeld. Daarnaast kan er veel ervaring worden opgedaan voor het managen van een e-sport team.
League is ongetwijfeld aan het afbouwen, maar ik geloof gerust dat er iets nieuws voor in de plaats komt. Lukt het experiment van Schalke met league, dan verwacht ik dat ze makkelijker van spel kunnen overstappen.
Echter denk ik dat de keuze hierop niet is gevallen dankzij het toch slechte imago van shooters. Maar er had veel meer ingezeten ook qua inkomsten. Denk aan stickers/handtekeningen(ook stickers) van teams op wapens etc etc. En nogmaals het zal met name zijn om het jonge publiek aan te trekken "fan" te worden van een gevestigde naam.
Overigens ik denk dat geen enkele club de uitgaven als bottleneck zou zien, bij wat voor sport dan ook. Want er hangen zoveel sponsorcontracten aan vast dat is niet eens vergelijkbaar met wat Riot aan inkomsten brengt.
Plus om nog even terug te komen op de keuze van games, speel je met andere games om meer prijzen dan in LoL, puur omdat die alles nog wel uit handen durven geven.
We zullen zien wat het wordt, maar mijn voorspelling is dat je over 2 a 3 jaar geen voetbalclubs meer in LoL zult zien, omdat het simpelweg niet uitbetaald. Zeker niet als de eerste inzending (die van Schalke 04) toch vrij zwak op papier is.
Even off-topic. Maar GS:GO vind ik niet leuk om te volgen tijdens toernooien.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Persoonlijk had ik liever gezien dat ze het op individuele skill hadden gegooid en waren uitgeweken naar games waar het meer van de speler afhangt dan van de champion die gepakt wordt. Begrijp me niet verkeerd tuurlijk laat Faker bijvoorbeeld keer op keer zien dat het bij hem niet om de champion draait maar om hem. Echter ook voor het bekijken van een game blijft League voor een leek lastig om even snel door te krijgen (ik heb het over een kijker die nog nooit met LoL te maken heeft gehad), dan bijvoorbeeld een shooter. Je kunt binnen 3 minuten door hebben hoe CS:GO werkt, dan heb je nog niet alle tactics in het snotje maar je weet wel welk team wat doet.
Ik heb tijdens de streams totaal geen overzicht van de spelers, het veld, etc, etc.
Op eens gaat er iemand dood zonder dat ik weet van hoe en wat.
Ik vind het ook niet zo vreemd dat LCS veel populairder is dan een willekeurig toernooi van CS:GO.
Bij LoL heb je de focus op drie lanes en later op teamfights. Je hebt in ieder geval meer overzicht en hoop spektakel, ondanks dat je veel meer kennis nodig hebt om te weten wat er precies gebeurt.
Hmm populairder dat is opzich een vrij grote uitspraak. Op dagen van Majors (zie het als een soort worlds voor CSGO die meerdere malen per jaar voorkomen) trekt CSGO toch zeker meer viewers dan League. Overzicht is opzich ook vreemd want juist dat wordt bij CSGO nauwkeuriger bijgehouden dan in League waar je weer eens iemand CS ziet farmen. (CLG.eu vs M5 anyone?)Xanthian schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Even off-topic. Maar GS:GO vind ik niet leuk om te volgen tijdens toernooien.
Ik heb tijdens de streams totaal geen overzicht van de spelers, het veld, etc, etc.
Ik vind het ook niet zo vreemd dat LCS veel populairder is dan een willekeurig toernooi van CS:GO.
Bij LoL heb je de focus op drie lanes en later op teamfights. Je hebt in ieder geval meer overzicht en hoop spektakel, ondanks dat je veel meer kennis nodig hebt om te weten wat er precies gebeurt.
Ik denk dat dit meer te maken heeft met jouw persoonlijke voorkeur voor League. Ik kan beide games kijken en toch nog steeds een voorkeur uitspreken voor CSGO, met name qua spanning. Waar het bij de meeste games op Worlds en elk eind toernooi toch vrij eenzijdige stomps zijn is het in CSGO vaak nog een coin toss met name als het de topteams betreft.
Genoeg offtopic iig, wat betreft wat een viewer leuk vindt om naar te kijken valt imo af als argument. Beide kun je namelijk leuk aankleden.
Mij lijkt het leuk om gewoon deze games zelf te kunnen spectaten ipv dat je naar t gezeur van bvb een kreppo moet luisteren.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:02:
[...]
Hmm populairder dat is opzich een vrij grote uitspraak. Op dagen van Majors (zie het als een soort worlds voor CSGO die meerdere malen per jaar voorkomen) trekt CSGO toch zeker meer viewers dan League. Overzicht is opzich ook vreemd want juist dat wordt bij CSGO nauwkeuriger bijgehouden dan in League waar je weer eens iemand CS ziet farmen. (CLG.eu vs M5 anyone?)
Ik denk dat dit meer te maken heeft met jouw persoonlijke voorkeur voor League. Ik kan beide games kijken en toch nog steeds een voorkeur uitspreken voor CSGO, met name qua spanning. Waar het bij de meeste games op Worlds en elk eind toernooi toch vrij eenzijdige stomps zijn is het in CSGO vaak nog een coin toss met name als het de topteams betreft.
Genoeg offtopic iig, wat betreft wat een viewer leuk vindt om naar te kijken valt imo af als argument. Beide kun je namelijk leuk aankleden.
Dat kan ik alleen maar onderschrijven inderdaad.Xanthian schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Even off-topic. Maar GS:GO vind ik niet leuk om te volgen tijdens toernooien.
Zoals Damien zegt, onze voorkeur zal ongetwijfeld ook wel meespelen.
Maar dat gezegd hebbende, ik vind die CS:GO pro matches ook weinig aan. Zelfs met iemand als Joe Miller als caster vond ik het nog saaiig. Zijn commentaar was ook echt zo van: "oh he got the better of him there" of "oh... gets taken down". Zelfs voor hem leek het allemaal te snel te gaan. Kan ook moeilijk anders, want het kan in een flits voorbij zijn. Heel spannend misschien als je ervan houdt. LoL is inderdaad voor de leek veel beter te volgen. Is imo ook geschikter als 'kijksport' dan CS:GO.
Ja oh man die Krepo. Alstublieft Rito, afvoeren die ventMartin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:05:
[...]
Mij lijkt het leuk om gewoon deze games zelf te kunnen spectaten ipv dat je naar t gezeur van bvb een kreppo moet luisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-06-2016 12:19 ]
Daarvoor zul je een nieuwe client moeten hebben... ik vrees dat dat helaas geen optie zal zijn. Dat geluk heb je overigens in CSGO wel, om casters "uit" te zetten door via de client te kijken. Helaas niet bij alle toernooien maar wel bij elke Major. Casters zijn leuk volk mits ze niet op je zenuwen gaan werken. Deficio deed dat bij mij dankzij zijn sterke Deense accent (zijn kennis was altijd op pijl daar zul je mij niet over horen) en tja Krepo, die denkt dat hij standup comedy moet spelen (erg jammer want hij weet voldoende van het spelletje).Martin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:05:
[...]
Mij lijkt het leuk om gewoon deze games zelf te kunnen spectaten ipv dat je naar t gezeur van bvb een kreppo moet luisteren.
Mijn favoriete caster voor LoL blijft toch wel Joe Miller. Ondanks een gebrek aan kennis blijf je wel naar hem luisteren omdat hij een game goed weet op te hypen. Ik was dan ook erg blij om hem bij de CSGO matches weer terug te zien. Deman daarentegen... had wat mij betreft beter bij LoL kunnen blijven. Er zit namelijk al een type Deman bij CSGO (Anders), en als je er twee hebt wordt het al snel te veel.
Nja het is niet zo dat ze me allemaal op me zenuwen werken alleen krepo is alleen constant bezig met scumbag krepo en constant bezig met dezelfde grappen herhalen etc etc.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:17:
[...]
Daarvoor zul je een nieuwe client moeten hebben... ik vrees dat dat helaas geen optie zal zijn. Dat geluk heb je overigens in CSGO wel, om casters "uit" te zetten door via de client te kijken. Helaas niet bij alle toernooien maar wel bij elke Major. Casters zijn leuk volk mits ze niet op je zenuwen gaan werken. Deficio deed dat bij mij dankzij zijn sterke Deense accent (zijn kennis was altijd op pijl daar zul je mij niet over horen) en tja Krepo, die denkt dat hij standup comedy moet spelen (erg jammer want hij weet voldoende van het spelletje).
Mijn favoriete caster voor LoL blijft toch wel Joe Miller. Ondanks een gebrek aan kennis blijf je wel naar hem luisteren omdat hij een game goed weet op te hypen. Ik was dan ook erg blij om hem bij de CSGO matches weer terug te zien. Deman daarentegen... had wat mij betreft beter bij LoL kunnen blijven. Er zit namelijk al een type Deman bij CSGO (Anders), en als je er twee hebt wordt het al snel te veel.
Met de rest van de casters heb ik weinig moeite, al moet ik zeggen dat de nieuwe casters zoals pyro me ook niet echt warm maken.
Gedeeltelijk mee eens. Ik denk niet dat een grote naam als Schalke zich bekommerd om prestaties van de spelers. League is een vrij makkelijke instap. CS:GO is het volgens mij ontzettend lastig om als nieuw team in te komen of een bestaand team over te nemen. Ik zit er niet heel erg in dus ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Persoonlijk had ik liever gezien dat ze het op individuele skill hadden gegooid en waren uitgeweken naar games waar het meer van de speler afhangt dan van de champion die gepakt wordt. Begrijp me niet verkeerd tuurlijk laat Faker bijvoorbeeld keer op keer zien dat het bij hem niet om de champion draait maar om hem. Echter ook voor het bekijken van een game blijft League voor een leek lastig om even snel door te krijgen (ik heb het over een kijker die nog nooit met LoL te maken heeft gehad), dan bijvoorbeeld een shooter. Je kunt binnen 3 minuten door hebben hoe CS:GO werkt, dan heb je nog niet alle tactics in het snotje maar je weet wel welk team wat doet.
Klopt echter is geld niet het enige wat Riot aan een team geeft. Riot organiseert een strak geregelde competitie. Hierbij hangt het competatieve voortbestaan van League volledig af van Riot en geen derde partijen. In het perspectief van investeren geeft dit enig sinds zekerheid.Echter denk ik dat de keuze hierop niet is gevallen dankzij het toch slechte imago van shooters. Maar er had veel meer ingezeten ook qua inkomsten. Denk aan stickers/handtekeningen(ook stickers) van teams op wapens etc etc. En nogmaals het zal met name zijn om het jonge publiek aan te trekken "fan" te worden van een gevestigde naam.
Overigens ik denk dat geen enkele club de uitgaven als bottleneck zou zien, bij wat voor sport dan ook. Want er hangen zoveel sponsorcontracten aan vast dat is niet eens vergelijkbaar met wat Riot aan inkomsten brengt.
Dat is een beetje het nadeel van een strak geregelde competitie. Het is lastig om als derde partij hier tussen te komen. In het verleden werden er wel meer toernooien georganiseerd door derde partijen maar het bleef lastig om de grote namen naar zo'n toernooi te halen. Bij de laatste IEM lieten meerdere top teams het afweten. Een aantal jaar geleden tijdens IEM Singapore hebben een DOTA team laten spelen omdat ze geen ander team konden strikken. Jullie kunnen wel raden hoe dat is gegaan:Plus om nog even terug te komen op de keuze van games, speel je met andere games om meer prijzen dan in LoL, puur omdat die alles nog wel uit handen durven geven.
YouTube: IEM Singapore EloHell vs Armageddon (Game 1/1)
Vind ik lastig om te zeggen maar zoals het er nu naar uitziet is dat inderdaad het geval. Echter kan er in die 2 tot 3 jaar een waardige opvolger voor League ontwikkeld worden.We zullen zien wat het wordt, maar mijn voorspelling is dat je over 2 a 3 jaar geen voetbalclubs meer in LoL zult zien, omdat het simpelweg niet uitbetaald. Zeker niet als de eerste inzending (die van Schalke 04) toch vrij zwak op papier is.
I WAS IN ALPHA!! (Cowsep)Xanthian schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:23:
Als ze een keer die Alpha Strike fixen van Master Yi dan zal hij waarschijnlijk rond de 50% winrate zitten.
Aangezien ik op werk zit niet geopend, maar als ik die naam zie is het de Dutch College League, met het bijhorende cringey commentaar.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:47:
Jongens, het is tijd voor wat good quality cringe: https://www.twitch.tv/dcllive
Enjoy!
Ik heb het wel eens op Fox Sports aangehad, maar echt, hoe weten ze dit zo te verknallen? Het wordt niet goed gebracht en het commentaar is ronduit saai. Of er moet een hele verandering komen met hoe het op TV gebracht wordt, of dit zal niet heel lang meer te zien zijn. Het lijkt wel een stage opdracht, bah.
Was je er ook bij in Assen? Ik vond het vies tegenvallen. En dan waren er nog veel meer klasses dan alleen de SLF, die anders ook bezoekers hadden getrokken. Het TT weekendje assen trok dat jaar 139.000 toeschouwers en SLF maar 21.000, dat is wel een extreem groot verschil! Verder kan ik me herinneren dat een kaartje zo rond de 20 euro was. Ik heb daar een leuke dag gehad, daar niet van. Maar ik, en anderen met mij, vonden het toch wat tegenvallen.Damien schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:32:
[...]
Niet helemaal correct, er was wel degelijk belangstelling.
Beetje erg Offtopic.TheBrut3 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Was je er ook bij in Assen? Ik vond het vies tegenvallen. En dan waren er nog veel meer klasses dan alleen de SLF, die anders ook bezoekers hadden getrokken. Het TT weekendje assen trok dat jaar 139.000 toeschouwers en SLF maar 21.000, dat is wel een extreem groot verschil! Verder kan ik me herinneren dat een kaartje zo rond de 20 euro was. Ik heb daar een leuke dag gehad, daar niet van. Maar ik, en anderen met mij, vonden het toch wat tegenvallen.
Iemand die nog verwacht dat er bepaalde teams onverwacht gaan uitschieten op EU/NA lcs deze week?
Ik verwacht deze, maar ook komende weken, erg veel van Royal Talent Esports, al zijn de estimated points niet bepaald hoopgevendMartin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:08:
[...]
Beetje erg Offtopic.
Iemand die nog verwacht dat er bepaalde teams onverwacht gaan uitschieten op EU/NA lcs deze week?

door wat te traden en dergelijke heb ik mijn estemated op kunnen krikken naar 495 en daarmee sta ik 4e ofzo?JapieTalent schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Ik verwacht deze, maar ook komende weken, erg veel van Royal Talent Esports, al zijn de estimated points niet bepaald hoopgevend
Shit, heb de Fantasy LCS gemist dusJapieTalent schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Ik verwacht deze, maar ook komende weken, erg veel van Royal Talent Esports, al zijn de estimated points niet bepaald hoopgevend
Ik verwacht persoonlijk dat NRG het deze week een stuk beter gaat doen dan vorige week. Iedereen schrijft dat team en de spelers erin al helemaal af (geen synergy, iedereen is ineens 'washed up' en niet goed meer volgens de Reddit hivemind...) maar ik denk dat als ze goed hebben gewerkt aan hun issues en communicatie dat er wel een stuk beter resultaat in zit dan week 1.
Ondanks dat het mijn thuishaven is, neeTheBrut3 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Was je er ook bij in Assen? Ik vond het vies tegenvallen. En dan waren er nog veel meer klasses dan alleen de SLF, die anders ook bezoekers hadden getrokken. Het TT weekendje assen trok dat jaar 139.000 toeschouwers en SLF maar 21.000, dat is wel een extreem groot verschil! Verder kan ik me herinneren dat een kaartje zo rond de 20 euro was. Ik heb daar een leuke dag gehad, daar niet van. Maar ik, en anderen met mij, vonden het toch wat tegenvallen.
Ach als hij er nou bekend om stond om dat vaak te doen dan zou ik er een opmerking over maken, maar over het algemeen is TheBrut3 nou juist degene die hier inhoudelijk vaak goede posts maakt.
Tja wat versta jij onder onverwacht? Want bepaalde matchups, kan het beide kanten opgaan... is het dan onverwacht?Iemand die nog verwacht dat er bepaalde teams onverwacht gaan uitschieten op EU/NA lcs deze week?
Ik verwacht deze gehele split veel van Envy en EchoFox, niet dat ze de spit winnen maar toch zeker dat één van deze teams top 3 haalt. De split winst gaat denk ik naar Immortals dit keer, kan me niet indenken dat ze het weer zo verpesten op het einde van het seizoen. Immortals op hun best geef ik zelfs wel een finale kans op worlds, mits er een aantal verbeteringen komen in de speelstijl (lees dominantie als in early spring split).Martin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:08:
[...]
In EUW verwacht ik weinig verrassingen, ik gok een finale tussen FNC en G2.
NRG vs NV was ontzettend saai, 3 lange potjes waar de eerste 20 minuten niets gebeurde. Ik denk dat NRG best een kans maakt het redelijk te doen, maar zo eindeloos farmen gaat je niet lukken tegen de top teams.Vicarious schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:53:
[...]
Shit, heb de Fantasy LCS gemist dusToch weer eens wat actiever worden in dit topic.
Ik verwacht persoonlijk dat NRG het deze week een stuk beter gaat doen dan vorige week. Iedereen schrijft dat team en de spelers erin al helemaal af (geen synergy, iedereen is ineens 'washed up' en niet goed meer volgens de Reddit hivemind...) maar ik denk dat als ze goed hebben gewerkt aan hun issues en communicatie dat er wel een stuk beter resultaat in zit dan week 1.
Ik denk dat S04 ook best sterk kan worden, een gebrek aan goed management is al meerdere teams fataal geworden, en met een grote club achter zich is er tenminste iemand die kan ingrijpen als het niet lijkt te werken.
Ik verwacht dat bij de NA het IMT en (weer) TSM en CLG zullen zijn die uiteindelijk naar Worlds gaan (die zijn goed in 'best of' series), misschien C9 ipv IMT. Bij de EU in ieder geval FNC maar verder weet ik het nog niet zeker. G2 misschien, maar dan zullen ze zich een stuk beter moeten voorbereiden (en niet vlak ervoor een paar leden vertellen dat ze vervangen gaan worden). OG misschien, maar misschien ook S04 of Vitality.Of H2K
Oke ff 3 ranked games gedaan: 2 verloren 1 gewonnen uiteindelijk +1 lp MAAAAR de laatste game wowi, Veigar support is STERK!!!: http://matchhistory.euw.l...061/34652434?tab=overview
Koek, ik know maar zijn post had dit keer helemaal niks met league te maken
I told ya! Ik zou trouwens wel het AP support item gaan voor de gold en vaak heb je morello wel nodig voor de cdr+mana regen. Je had nu maar 10% cdr late game, terwijl je echt 45% wilt hebben voor de AOE E. Ook zou ik andere masteries halenMartin0 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:01:
Oke ff 3 ranked games gedaan: 2 verloren 1 gewonnen uiteindelijk +1 lp MAAAAR de laatste game wowi, Veigar support is STERK!!!: http://matchhistory.euw.l...061/34652434?tab=overview
Tell me, ik ga m masterenSantee schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:42:
[...]
I told ya! Ik zou trouwens wel het AP support item gaan voor de gold en vaak heb je morello wel nodig voor de cdr+mana regen. Je had nu maar 10% cdr late game, terwijl je echt 45% wilt hebben voor de AOE E. Ook zou ik andere masteries halen
Nou met de build die jij deed hoor je dan constant oom te zijn. Je moet je shit spammen voor harass/passieve stacks.
Bedoelde meer welke masteries en build moet ik aannemenSantee schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:06:
Nou met de build die jij deed hoor je dan constant oom te zijn. Je moet je shit spammen voor harass/passieve stacks.
In je masteries heb je assassin. Dit is een no-go als support zijnde. Daarnaast zou ik voor bandit gaan ipv dangerous game. De rest is opzich prima. Yellow mana regen runes zijn overgens niet optimaal.Martin0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:09:
[...]
Bedoelde meer welke masteries en build moet ik aannemenniet een opmerking dat ik constant oom was(wat op zich best mee viel gezien ik me redelijk inhield met mijn w en e.
Waarom verkocht je frost queens claim? Het is een goed item en het geeft je voldoende mana regen denk ik. Als 2e item een voidstaff als de tegenstander geen MR heeft is ook overbodig. Je zou dan eventueel voor een abyssals kunnen gaan wil je de MR reduction.
Ik weet niet of het nog werkt maar ik ging wel eens relic shield als Veigar zijnde om zo nog ap stacks te kunnen halen zonder farm van de ADC op te offeren.
Het gaat niet alleen om de passive, maar voor de CDR is het een enorm goedkoop item die je helpt om zo snel mogelijk richting de 45% te komen.Martin0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:42:
[...]
Tell me, ik ga m masterenmorello neem ik na de change eigenlijk nooit meer tenzij er bvb een mundo of voli in het andere team zit
Persoonlijk toen ik op op.gg keek begrijp ik je gedachtegang gedurende een game niet. Zoveel magic pen, terwijl er amper tot geen MR gebouwd wordt. Ik bedoel met Sorc boots was je er al geweest. En dan items verkopen om een ander aan te schaffen terwijl je nog niet vol zit qua item slots... je levert stats in om maar een paar extra stats te krijgen.
@kokie
Klopt ik heb gewoon mijn standaard APC masteries gepakt (A).
Ik ga op basis van de runes en masteries op champion.gg nieuwe pages aanmaken.
@damien:
Ik wist zelf ook niet echt wat ik deed, was mijn eerste game als veigar support.
Ik kocht op dat moment gewoon wat ik wilde XD en ik dacht als ze geen MR hadden dat als je dan als nog mr pen koopt dat je dan nog meer damage doet maar goed.
Bij nader inzien is de morrelo ook een goed item.
Klopt ik heb gewoon mijn standaard APC masteries gepakt (A).
Ik ga op basis van de runes en masteries op champion.gg nieuwe pages aanmaken.
@damien:
Ik wist zelf ook niet echt wat ik deed, was mijn eerste game als veigar support.
Ik kocht op dat moment gewoon wat ik wilde XD en ik dacht als ze geen MR hadden dat als je dan als nog mr pen koopt dat je dan nog meer damage doet maar goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Martin0 op 08-06-2016 10:47 ]
Even ter verduidelijking (zowel armor als magic varianten gelden hiervoor)Martin0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:37:
@kokie en Damien,
Penetration (Void staff / Sorc Boots) = gebeurt na armor / magic reductions maar kan nooit lager dan 0 behalen.
Reduction (Abyssal Scepter) = kunnen wel negatieve waardes bereiken en zullen dus ook bonus damage doen op die persoon. (vandaar dat dit ook een erg goed item is als je in je lane aan het snowballen bent, in de early levels beschikken de meeste mensen nog niet over enorm veel MR)
Hopelijk heb je iets aan deze info voor eventuele volgende keren mbt tot bouwpaden/keuzes.
Ah oke dan had ik het verkeerd begrepen.Damien schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:47:
[...]
Even ter verduidelijking (zowel armor als magic varianten gelden hiervoor)
Penetration (dus Void staff / Sorc Boots) = gebeurt na armor / magic reductions maar kan nooit lager dan 0 behalen.
Reduction (Abyssal Scepter) = kunnen wel negatieve waardes bereiken en zullen dus ook bonus damage doen op die persoon. (vandaar dat dit ook een erg goed item is als je in je lane aan het snowballen bent, in de early levels beschikken de meeste mensen nog niet over enorm veel MR)
Hopelijk heb je iets aan deze info voor eventuele volgende keren mbt tot bouwpaden/keuzes.
Ik had de frost trouwens verkocht omdat ik meer waarde zag in de deathcap en snel geld nodig had.
Ik heb ook niet perfect gespeeld i know, ik heb te veel fouten gemaakt vandaar dat ik ook redelijk vaak dood ben gegaan echter zijn er ook genoeg lichtpuntjes.
Laat ik voor de zekerheid nog even een berekening erbij zetten om je een wat duidelijker beeld te laten zien wat ik nou exact bedoel. We nemen even de enemy Annie als voorbeeld.Martin0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Ah oke dan had ik het verkeerd begrepen.
Ik had de frost trouwens verkocht omdat ik meer waarde zag in de deathcap en snel geld nodig had.
Ik heb ook niet perfect gespeeld i know, ik heb te veel fouten gemaakt vandaar dat ik ook redelijk vaak dood ben gegaan echter zijn er ook genoeg lichtpuntjes.
Deze heeft in haar runes -> geen MR zitten
Deze heeft in haar build -> geen MR zitten
Deze heeft in haar masteries -> geen MR zitten
Dan hebben we een Annie met een MR van 30 (gegevens van LoL Wiki)
Jouw items:
- Sorcerer's Shoes = -15 Magic Pen
- Void Staff = - 35 Magic Pen
- Abyssal Scepter (jij was level 15) = -22 Magic Reduction
Dus Annie zit na reduction nog op 8 MR. Zoals je zelf al ziet zijn dan je boots al voldoende om haar naar 0 te krijgen. Oftewel op de plek van de Void Staff had je een ander item kunnen nemen.
En als ezelsbruggetje zodat je nooit vergeet welke eerst komt denk je gewoon aan Riot's RP - Reduction voor Penetration
[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 08-06-2016 11:08 ]
Klein puntje, Void staff negeert 35% van MR. Dus geen 35 MR.Damien schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:04:
[...]
Laat ik voor de zekerheid nog even een berekening erbij zetten om je een wat duidelijker beeld te laten zien wat ik nou exact bedoel. We nemen even de enemy Annie als voorbeeld.
Deze heeft in haar runes -> geen MR zitten
Deze heeft in haar build -> geen MR zitten
Deze heeft in haar masteries -> geen MR zitten
Dan hebben we een Annie met een MR van 30 (gegevens van LoL Wiki)
Jouw items:
- Sorcerer's Shoes = -15 Magic Pen
- Void Staff = - 35 Magic Pen
- Abyssal Scepter (jij was level 15) = -22 Magic Reduction
Dus Annie zit na reduction nog op 8 MR. Zoals je zelf al ziet zijn dan je boots al voldoende om haar naar 0 te krijgen. Oftewel op de plek van de Void Staff had je een ander item kunnen nemen.
Doet verder niks af van jouw uitleg natuurlijk.
Of te wel dan zou ze nog maar 5 MR hebben.Xanthian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:07:
[...]
Klein puntje, Void staff negeert 35% van MR. Dus geen 35 MR.
Vergeten het procent tekentje erbij te zetten.Xanthian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:07:
[...]
Klein puntje, Void staff negeert 35% van MR. Dus geen 35 MR.
Edit: rest was verkeerd gelezen door mijzelf
[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 08-06-2016 11:15 ]
Kan gebeuren.Damien schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:10:
[...]
Vergeten het procent tekentje erbij te zetten, overigens komt Void Staff ook pas in actie NA flat penetration items.
Maar op de wiki staat dat het voor magic pen gebeurt?
Weet niet of het geld voor reduction.
Unique: Magic damage ignores 35% of the target's magic resist (applies before magic penetration).
Of begrijp ik het verkeerd?