Xanthian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:16:
[...]
Het is een leuk document, ik had zelf gisteren al gelezen maar hier heeft de gemiddelde bronze/silver/casual speler weinig aan. Kijk eens naar de champions die genoemd worden voor de lanes: Graves, Elise, Ekko, Rek'Sai, Nidalee, Azir, Ryze, etc. Het zijn voornamelijk high-skillcap champions. Dat een challanger speler dit soort champions goed vind is niet zo vreemd, want die doen het allemaal erg goed in high-elo, waar helaas de meeste van ons niet zitten.
Ik ben zelf redelijk eenvoudig in gold gekomen door eenvoudige champions te spelen. Tot voor kort had ik een 70% winrate met Garen, want die sloopte zo'n beetje iedereen op top. Ook Volibear en Udyr hebben mij erg geholpen. Op dit moment ben ik bezig met de wat moeilijkere champions, zoals Hecarim, Ekko, Graves, Fizz en Gragas. Dit zijn champions die net iets meer mechanische skills nodig hebben.
Ik wil niet zeggen dat dit een slecht document is, het is eigenlijk vrij goed maar wel voor een bepaald soort mensen, die echt actief bezig zijn om een hogere rank te halen, veel spelen en ook zelf onderzoek doen, iets wat de meeste hier niet doen, denk ik. Maar dat kan ik mis hebben.
Maar goed, als je serieus een champion goed wil leren dan zijn de champions genoemd in dit document een uitstekende aanrader.
Dat is wel waar ja, maar hangt ook van de persoon af. Een groot deel van de champions heb je meer mechanics voor nodig. Je kan ook beter worden door enkele champs wat beter te spelen en de mechanics wat beter onder controle te krijgen. Een graves, Elise of Ekko kan je ook in bronze spelen, je kan alleen de kit wat minder misbruiken waardoor idd een Garen misschien makkelijk te gebruiken is en dus beter is, alleen valt er vrij weinig in te groeien.
Sommige champs zijn idd wel af te raden, Azir, Yasuo, Ryze en Ahri zijn typische champions die nutteloos kunnen worden als je geen id hebt wat je doet
Je kan er echter wel een wat simpelere tierlist uit halen:
Top: Ekko, Maokai, Trundle, Vladimir, Malphite
Jungle: Graves, Gragas, Elise
Mid: TF, Zed, Leblanc, Viktor (?), Fizz, Lissandra
Bot: Lucian, Ezreal, Cait, Jhin, Sivir, Twitch
Support: Janna, Soraka, Braum, Alistar.
Persoonlijk denk ik dat Gankplank en Ryze te lastig zijn. Ryze is erg weak early en kan soms ineens iemand opblazen, alleen vrij lastig uit te vinden. GP ult is heel goed om bijv bot lane te ulten, maar meeste mensen lacken map awareness en ook zijn barrels is erg veel oefening voor nodig.
Nidalee, Kindred, Elise, Lee sin en Rek'sai allemaal weggehaald. Ik heb echt een hekel aan 90% van de Lee sins, kan keihard games snowballen, maar gebeurt zo weinig. Rek'sai is erg mobile, alleen in lower leagues minder belangrijk. Kindred is ook een snowballer maar ook erg squishy, dr ult kan je ook verkeerd gebruiken etc. Elise is al 2 jaar top tier, maar kost ook iets meer oefening. Nidalee is sterk als je goed met haar jungle kan clearen en je speren kan raken. Lijkt me geen goede jungler in lower leagues.
Azir, Ryze, Yasuo zijn ook te lastig < Diamond imo. Ik zie er wel veel, maar veel Yasuo's farmen beetje en staan 1-5 na laning ofzo. Azir is ook lastig met soldiers en wall en Ryze zelfde verhaal.
Adcs denk ik niet dat iets echt slecht is. Ezreal moet je wel skill shots mee raken, Twitch goede positining en Jhin ook skillshots, maar allemaal niet zo bijzonder.
Qua supports zijn veel champs als Thresh, Bard en Blitz best lastig. Blitz is wel twijfel, in lower leagues zijn mensen vaak ook veeeel makkelijker te grabben en win je zo een teamfight, dus als je skillshots kan raken is het zeker een support om erbij te pakken

Verder heb ik zelf Leona altijd een super solid pick gevonden, lekker tanky, veel CC, je kan engagen, peelen en als je ff foutje maakt me positioning ben je niet gelijk dood. Je hebt wel wat counters waaronder Morgana.
[
Voor 32% gewijzigd door
Santee op 25-05-2016 10:37
]