Ach ja, vaak is er nog best wat van een team te maken zolang je zelf maar wat moeite doet om de boel te leaden.
Ik typ zelf vrij veel en probeer dit vooral positief te doen, krijg lang niet altijd reactie maar je merkt wel dat mensen op een gegeven moment wel reageren op je acties/chat.
En ook al is het negatief, dan is er iig wel communicatie.
Volgens mij diggen teammates het ook wel, want heb inmiddels iets meer commends als wins
Enige waar ik me tot nu toe aan erger zijn 'smurfs' dat kwam je in dota niet zo duidelijk tegen iig.
En dan vooral de smurfs in je eigen team, die zich te goed voelen voor de bracket waar ze dan nu in spelen, waarom maak je dan een smurf aan vraag ik me af
Of dan helemaal los gaan op de nieuwe spelers die het nog niet zo goed doen... (ipv ze uit te leggen wat ze beter kunnen doen)
Als je echt zo'n goede smurf ben dan moet je de game ook gewoon zelf kunnen carryen en niet zeuren.
Ik weet gewoon dat omdat ik nieuw ben ik ook nog gematched word met andere nieuwe spelers, ze wat proberen helpt meer dan ze uitschelden.
Gisteren trouwens wel een potje waar ik van baal, als solo met een party van 3, waarvan er 2 bot gaan als premade bot: ashe + jinx, ik uitleggen dat 2 adcs niet zo handig is en vroeg aan ze wie de farm dan zou gaan nemen. Antwoord was allebei... Echter konden ze allebei niet farmen en werkte de lane idd niet...
stonden ze 1-7 en 1-8, echter was de 3e persoon van de party duidelijk degene die ze aan het boosten was en stond 22-5. Ipv dat hij ze hielp uitleggen wat er beter kon begon hij los te gaan op mij en die andere solo voor het feit dat we wat uitlegden.
Die game gingen we helaas nog winnen ook, maar gelukkig conceden we wel als team (waar die goede gast boos om werd), ik zou een slecht gevoel gehad hebben als we die game uiteindelijk gewonnen hadden. Dat boosten voelt niet goed.
Het is veel effectiever om mensen zelf goed te leren spelen.