Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Koekiemonsterr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 01:35:
Nou G2 mag haar wonden gaan likken; benieuwd wat dat in Summer Split gaat worden.

Kan me toch niet voorstellen dat ze weer eerste gaan eindigen na dit debacle. Hun kwetsbaarheden zijn wel pijnlijk bloot komen te liggen. Denk dat het best of 2 format ook niet direct in hun voordeel werkt.

Freeze heeft inmiddels Forgiven opgevolgd bij H2K, waarmee ze allerminst zwakker zijn geworden.

FNC heeft support Klaj gedemote, net nu Yellowstar TSM heeft verlaten. Zou aardige versterking zijn als ie weer terugkomt. Dan zou FNC wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien.

Schijnt trouwens dat Duitse Bundesliga club Schalke 04 de EU LCS spot van Elements heeft overgekocht. Toch wel opmerkelijk.
Yellow terug naar fnatic zou wel een hele grote boost zijn voor dat team, zou een hoop van de shotcall problemen oplossen(als ze hem teminste weer laten shotcallen) en je hebt gewoon weer een van de beste supports van de wereld in je team.

Freeze die forgiven opvolgt, geen slechte stap voor Freeze, Forgiven die was toch op geroepen voor het griekse leger? Hebben ze wel een ADC voor terug van een beetje formaat.

Ik verwacht ook niet dat G2 weer zo goed zal zijn deze split. Hun spel was echt beroerd, Emperor was echt gewoon Slecht wellicht de slechtste adc van heel msi, hybrid vond ik nog wel gaan maar ook slechtste van msi, perks ging wel maar Tilte wel heel snel en Trick viel echt heel erg tegen, eigenlijk maar 1 of 2 games goed gedaan. kikis ging wel maar vaak overaggressive en foute tp plays

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:06

Wootlock

Evilution

Och iedereen weet dat Ocelote er alleen maar inzit voor het geld.
Het hele team zal hem aan zijn achterwerk roesten :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25
Vicarious schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:15:
[...]
Dat verhaal van Schalke wil ik eerst nog wel eens bevestigd zien. Tot nu toe kwam alleen Esports Observer ermee en hebben veel sites het nieuws van hun overgenomen.
Ik las ergens dat West Ham United ook al een esports speler heeft gecontracteerd; dacht dat het ging om een speler van één of andere FIFA game. Dat is nog niet zo'n grote stap als een heel LCS team kopen, maar kennelijk is er dus wel interesse vanuit Duitse/Engelse voetbalclubs. Die hebben trouwens toch allemaal geld zat, en dan is esports voor hen blijkbaar aantrekkelijk. Maar inderdaad, moeten het nog officieel horen.
Vicarious schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:15:
[...]
Freeze is inderdaad een hele goede ADC, een van de weinige lichtpuntjes van Renegades. Nu hopen dat hij eindelijk eens geluk heeft en in een goed team terechtkomt. Die gozer lijkt wel vervloekt.
Ja klopt, eerder in de EU LCS was hij het enige lichtpuntje van Copenhagen Wolves. H2K moet toch wel aardige stap vooruit zijn.
Martin0 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Yellow terug naar fnatic zou wel een hele grote boost zijn voor dat team, zou een hoop van de shotcall problemen oplossen(als ze hem teminste weer laten shotcallen) en je hebt gewoon weer een van de beste supports van de wereld in je team.
Als hij weer zou joinen, denk ik dat ze hem met alle plezier weer laten shotcallen. Bij TSM waren de ego's een beetje te groot en wilde iedereen shotcallen, maar bij FNC doet Rekkles dat toch meer noodgedwongen, ook omdat de rest het al helemaal niet kan en wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:06
Gaat wel lekker met Swain volgens Champion.gg :+
Van winrates rond de 50% mid en net onder de 50% top nu naar winrates van 36% mid en 39% top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
TheBrut3 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:02:
Gaat wel lekker met Swain volgens Champion.gg :+
Van winrates rond de 50% mid en net onder de 50% top nu naar winrates van 36% mid en 39% top.
Ik zei toch dat het weinig spectaculair was, die changes :P Ze buffen hem ook niet voor niets nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik ben wel benieuwd of er nog nieuwe champs doorkomen in de Summer Split, ze beginnen daar vast met patch 6.10. Dus eea zal nog wel gebalanceerd worden, maar ben benieuwd of Malz Jungle wat gaat worden of dat we Aurelion Sol meer te zien gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
Ze hebben wel redelijk de plank misgeslagen met de MYMU, volgens de statistieken. Van de 6 champions met grote veranderingen zitten er 3 onderaan qua winrate. Swain, Vladimir en Cass zitten onder de 40% winrate. Malzahar staat bovenaan met een winrate van 57%. De kleinere changes sloegen beter aan. Zo is Viktor 32 plaatsen omhoog gekropen naar een winrate van bijna 52%. Veigar is 36 plaatsen gestegen naar een gezonde 50%. En is eigenlijk alleen Vel'koz er op achteruit gegaan naar een winrate van 48%.
Met de kleine updates laat Rito zien dat een aantal teams wel begrijpt hoe balancen werkt. Jammer dat ze dit niet over de hele lijn doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik denk dat het voor de champs met grote changes ook vooral mensen zijn die het nu proberen en dat het straks wel weer normaliseert als mensen die er goed mee om kunnen gaan blijven hangen bij de champs. En Malz... Ja die is nu OP en zal dat mogelijk ook even blijven, al hebben ze hem nu aangepast. Maar als mensen straks een ultime build gebruiken.... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
vind trouwens de nieuwe hextech items vrij erg tegenvallen, de dash is vrij minimaal en de slowgun dingie is vrij makkelijk te ontwijken aangezien t ongeveer 1 sec duurt om van links naar rechts te gaan(rechts naar links maybe) en je dus als ze m net niet lekker plaatsen makkelijk kan ontwijken

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
kokkie1 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:53:
Ze hebben wel redelijk de plank misgeslagen met de MYMU, volgens de statistieken. Van de 6 champions met grote veranderingen zitten er 3 onderaan qua winrate. Swain, Vladimir en Cass zitten onder de 40% winrate. Malzahar staat bovenaan met een winrate van 57%. De kleinere changes sloegen beter aan. Zo is Viktor 32 plaatsen omhoog gekropen naar een winrate van bijna 52%. Veigar is 36 plaatsen gestegen naar een gezonde 50%. En is eigenlijk alleen Vel'koz er op achteruit gegaan naar een winrate van 48%.
Met de kleine updates laat Rito zien dat een aantal teams wel begrijpt hoe balancen werkt. Jammer dat ze dit niet over de hele lijn doortrekken.
Bij Rito begrijpt volgens mij niemand ook maar iets van balancen. Of nou ja, erger nog, een deel begrijpt het waarschijnlijk wel, maar het boeit ze volgens mij geen reet.

Maar deze MYMU is ook niet echt een balance act te noemen (anders release je Malza niet met die idiote passive shield); het is volgens mij gewoon vernieuwen om het vernieuwen. Zal meer een marketing-gedachte achter zitten dan anything else.

In feite waren (bijna) al deze mage changes overbodig. Natuurlijk is deze MYMU een faal. Zoals verreweg de meeste major champion reworks/changes van de afgelopen tijd

Even los van statistieken, moet je ook kijken hoe de playerbase erover denkt. Ik heb bijv nog nauwelijks Viktor/Velkoz mains gehoord die, ongeacht de winrates, blij zijn met de changes.

Viktor voelt nu in feite als de oude Viktor maar dan met 1000 ms ping, en Velkoz kan niet meer zijn klassieke lvl 6 Q + R burst doen omdat ie eerst zijn hele passive moet proccen voordat de ult echt dmg doet. Waarom die slow van zijn ult is gehaald (tenzij je de true dmg doet, dan slowt ie nog wel) is ook raar.

Velkoz zat in een prima spot imo, Viktor niet echt, maar dan draai je gewoon de eerdere E nerf terug en klaar. Cassio was toch ook weinig mis mee? En zelfde geld voor bijna alle andere mages. Desnoods tweak je gewoon een paar kleine dingetjes, en klaar. Waarom iets veranderen als er geen enkele reden voor is?

Dan komt Rito met die onzinverklaringen van: ja er is te weinig counterplay, ja hij speelt te saai (saai is vrij subjectief, maar kennelijk mogen we dat niet zelf uitmaken), ja hij moet nog meer een pure teamfighter worden, etc.

Neem nou dat commentaar bij de patch 6.9 changes van Vlad:
While Vlad’s high-stakes health management is compelling, his lack of windows for interaction (don’t be in range of Q) leaves opponents far less enthused. This is where many of Vlad’s balancing issues stem from. If Vlad’s too strong, he stat-checks you out of the lane, nullifying your aggression and healing it all right back. Following the same vein, a weak Vlad does most of the opponent’s job for them - damaging himself constantly while desperately trying to scale into the lategame.

- "Lack of windows for interaction"...tja duh, dat is Vlad: vrij passive vooral Q spammen. Maar een passieve stijl en weinig interactie is tegenwoordig vloeken in de kerk bij Rito.
- "Een sterke Vlad is te sterk met zijn heals en een zwakke Vlad is te zwak doordat ie zichzelf dmg toebrengt en onvoldoende kan uitdelen" tja duh...dat is Vlad. Dit is nou eenmaal zijn specifieke identiteit. Dus daar speel je op in als tegenstander, en als Vlad zijnde maak je er zo goed mogelijk gebruik van. Geen enkele reden dit te veranderen. Bovendien, dit verhaal kun je in zekere zin bijna wel op elke champ plakken.

Dit soort zwakke en slecht onderbouwde 'rechtvaardigingen' voor de changes zie je bij bijna alle mage updates. Hun verklaring voor de introductie van de übersterke Malza passive shield kun je in feite ook wel op elke andere immobiele mage plakken en hen ook zo'n nieuwe passive geven. Het gaat allemaal nergens over.

Er is trouwens één mage die zonder meer wél een (significante) update verdient: Lulu. Maar daar durven ze hun vingers dan weer niet aan te branden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Inderdaad deze major updates helpen vaak niet echt.
Kleinere updates werken vaak een heel stuk beter.

Maar ik snap het ergens ook wel weer wat ze nu proberen is 1 a 2 grote updates per season doen.
en daartussen in patchen voor balance voor de grote toernooien.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Koekiemonsterr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Bij Rito begrijpt volgens mij niemand ook maar iets van balancen. Of nou ja, erger nog, een deel begrijpt het waarschijnlijk wel, maar het boeit ze volgens mij geen reet.

Maar deze MYMU is ook niet echt een balance act te noemen (anders release je Malza niet met die idiote passive shield); het is volgens mij gewoon vernieuwen om het vernieuwen. Zal meer een marketing-gedachte achter zitten dan anything else.

In feite waren (bijna) al deze mage changes overbodig. Natuurlijk is deze MYMU een faal. Zoals verreweg de meeste major champion reworks/changes van de afgelopen tijd.
Wat ik zo uit de berichten van de designers merk is dat er gewekt wordt in kleine teams of enkele personen per champion. Bij de ene champion worden alleen wat stats aangepast bij de andere vinden ze het nodig om de champion volledig aan te passen. Een duidelijk antwoord voor dit verschil is niet echt terug te vinden en het lijkt er inderdaad meer op dat ze de champions willen vernieuwen om het vernieuwen.
[...]
Even los van statistieken, moet je ook kijken hoe de playerbase erover denkt. Ik heb bijv nog nauwelijks Viktor/Velkoz mains gehoord die, ongeacht de winrates, blij zijn met de changes.

Viktor voelt nu in feite als de oude Viktor maar dan met 1000 ms ping, en Velkoz kan niet meer zijn klassieke lvl 6 Q + R burst doen omdat ie eerst zijn hele passive moet proccen voordat de ult echt dmg doet. Waarom die slow van zijn ult is gehaald (tenzij je de true dmg doet, dan slowt ie nog wel) is ook raar.
Ik kom eigenlijk weinig kritiek over Viktor tegen. Alleen dat skirmishes niet meer te doen zijn. Ik heb hemzelf alleen in een ARAM gespeeld dus ik kan hier niks over zeggen. Op reddit kom ik over het algemeen positieve reacties tegen. https://www.reddit.com/r/viktormains/ . Het enige waar ik bang voor ben is dat als hij generfd wordt, er niks meer overblijft van Viktor.
[...]
Velkoz zat in een prima spot imo, Viktor niet echt, maar dan draai je gewoon de eerdere E nerf terug en klaar. Cassio was toch ook weinig mis mee? En zelfde geld voor bijna alle andere mages. Desnoods tweak je gewoon een paar kleine dingetjes, en klaar. Waarom iets veranderen als er geen enkele reden voor is?

Dan komt Rito met die onzinverklaringen van: ja er is te weinig counterplay, ja hij speelt te saai (saai is vrij subjectief, maar kennelijk mogen we dat niet zelf uitmaken), ja hij moet nog meer een pure teamfighter worden, etc.

Neem nou dat commentaar bij de patch 6.9 changes van Vlad:
While Vlad’s high-stakes health management is compelling, his lack of windows for interaction (don’t be in range of Q) leaves opponents far less enthused. This is where many of Vlad’s balancing issues stem from. If Vlad’s too strong, he stat-checks you out of the lane, nullifying your aggression and healing it all right back. Following the same vein, a weak Vlad does most of the opponent’s job for them - damaging himself constantly while desperately trying to scale into the lategame.

- "Lack of windows for interaction"...tja duh, dat is Vlad: vrij passive vooral Q spammen. Maar een passieve stijl en weinig interactie is tegenwoordig vloeken in de kerk bij Rito.
- "Een sterke Vlad is te sterk met zijn heals en een zwakke Vlad is te zwak doordat ie zichzelf dmg toebrengt en onvoldoende kan uitdelen" tja duh...dat is Vlad. Dit is nou eenmaal zijn specifieke identiteit. Dus daar speel je op in als tegenstander, en als Vlad zijnde maak je er zo goed mogelijk gebruik van. Geen enkele reden dit te veranderen. Bovendien, dit verhaal kun je in zekere zin bijna wel op elke champ plakken.

Dit soort zwakke en slecht onderbouwde 'rechtvaardigingen' voor de changes zie je bij bijna alle mage updates. Hun verklaring voor de introductie van de übersterke Malza passive shield kun je in feite ook wel op elke andere immobiele mage plakken en hen ook zo'n nieuwe passive geven. Het gaat allemaal nergens over.
Vaak ben ik het wel eens met de ideeën achter de changes, maar de uitvoering is ver te zoeken. Deze keer ben ik het niet eens met de veranderingen van de mages. Malzahar en Vlad hadden naar mijn mening wel een update nodig. Vladimir hebben ze niet te veel veranderd in zijn core gameplay. Echter hebben ze zijn Q wel onnodig complex gemaakt. Zijn E update is het enige goede wat ze aan Vlad hebben veranderd. Malzahar hebben ze volledig de plank misgeslagen en blijft het precies dezelfde champion als voorheen alleen dan sterker. Naar mijn mening hadden ze meer rond zijn lockdown of zijn voidlings moeten werken. Het is het nu allemaal net niet.

De rest van de mages hadden überhaupt niet veranderd moeten worden en zijn al vrij uniek in hun speelstijl. D'r zijn zat andere champions die wel veranderingen nodig hebben.
[...]
Er is trouwens één mage die zonder meer wél een (significante) update verdient: Lulu. Maar daar durven ze hun vingers dan weer niet aan te branden....
Lulu is daar zeker niet één van. Lulu zit in de categorie support midlaners, samen met Zilean en Karma. Deze categorie zijn meer ondersteunend dan damage dealers. Ze gaan dan ook beter samen met een premade team dan als je solo speelt en je niet op je teamgenoten kan vertrouwen. Ik zie niet waarom Lulu veranderingen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel blij met de Xerath en Veigar changes hoor. Fijnere ult voor Xerath en meer damage tegen tanks voor Veigar. Daarnaast scale je harder en is de itemization beter voor veigar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
Heey,

Als er Tweakers zijn die samen paar potjes willen spele?
add me :) "wuswug"
Silver 2 en speel vooral supp/jungle

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
ocwil schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:40:
[...]
Maar ik snap het ergens ook wel weer wat ze nu proberen is 1 a 2 grote updates per season doen.
en daartussen in patchen voor balance voor de grote toernooien.
Ja ze zullen wel iets geleerd hebben van die belachelijke 'Juggernaut' patch vlak voor Worlds, wat o.a. een 100% Mordekaiser ban opleverde....
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:49:
Ik ben wel blij met de Xerath changes hoor. Fijnere ult voor Xerath.
Hmja zijn changes maken hem iets sterker, maar veranderen verder niets wezenlijks. Dan is het al snel prima, want dan kun je ook weinig verkloten. Die ult is wel grappig nu met die extra bolts en die automatische 'bird-view' :)
kokkie1 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:53:
[...]
Ik kom eigenlijk weinig kritiek over Viktor tegen. Alleen dat skirmishes niet meer te doen zijn. Ik heb hemzelf alleen in een ARAM gespeeld dus ik kan hier niks over zeggen. Op reddit kom ik over het algemeen positieve reacties tegen. https://www.reddit.com/r/viktormains/ . Het enige waar ik bang voor ben is dat als hij generfd wordt, er niks meer overblijft van Viktor.
Dan moet je, ook op de door jou gelinkte Viktor mains subreddit page, maar eens beter rondkijken. Dan vind je méér dan genoeg kritiek. Voor mij persoonlijk is de lol er met hem ook een beetje af. Dat is een veelgehoord punt van kritiek, even los van de vraag of de rework nou een buff of nerf is.

Tja, Rito is zo dom geweest om Viktor te changen in een richting die het in potentie zeer goed kan doen in de LCS, maar die niet perse heel ideaal is voor solo queue op ons niveau. Het 'gevaar' dat ie in de LCS wéér vaak wordt opgepikt en er dan waarschijnlijk weer nerfs aan zitten te komen, kan voor hem inderdaad het doodvonnis betekenen....althans, voor solo queue. Dan wordt het een beetje zo'n champ als Lulu: aantrekkelijk voor LCS, maar voor solo queue allesbehalve ideaal.
kokkie1 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:53:
[...]
Lulu is daar zeker niet één van. Lulu zit in de categorie support midlaners, samen met Zilean en Karma. Deze categorie zijn meer ondersteunend dan damage dealers. Ze gaan dan ook beter samen met een premade team dan als je solo speelt en je niet op je teamgenoten kan vertrouwen. Ik zie niet waarom Lulu veranderingen nodig heeft.
Lulu verdient al tijdenlang een rework. Al geruime tijd is Lulu underpowered als support, en hetzelfde geldt als mid. Dat laatste kun je niet zeggen van Zilean en vooral Karma. Karma scaled uitstekend qua dmg, Lulu is het tegenovergestelde. In het verleden heeft Rito ook letterlijk gezegd dat ze Lulu teveel een mix van mid en support is, maar dat ze niet goed weten wat ermee te doen. Ik zou zeggen: maak er ofwel een ware mid laner van, ofwel een echte support.

Lulu is ook een klassiek voorbeeld van een champ die veel gespeeld (en gebanned) is in de LCS, maar nauwelijks op ons niveau. Op basis van haar dominantie in LCS zijn er talloze nerfs doorheen gekomen, die haar waarde voor solo queue alleen maar verder hebben verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Koekiemonsterr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:28:
Dan moet je, ook op de door jou gelinkte Viktor mains subreddit page, maar eens beter rondkijken. Dan vind je méér dan genoeg kritiek. Voor mij persoonlijk is de lol er met hem ook een beetje af. Dat is een veelgehoord punt van kritiek, even los van de vraag of de rework nou een buff of nerf is.

Tja, Rito is zo dom geweest om Viktor te changen in een richting die het in potentie zeer goed kan doen in de LCS, maar die niet perse heel ideaal is voor solo queue op ons niveau. Het 'gevaar' dat ie in de LCS wéér vaak wordt opgepikt en er dan waarschijnlijk weer nerfs aan zitten te komen, kan voor hem inderdaad het doodvonnis betekenen....althans, voor solo queue. Dan wordt het een beetje zo'n champ als Lulu: aantrekkelijk voor LCS, maar voor solo queue allesbehalve ideaal.
Dat Viktor saai is geworden kan ik inkomen. In de laning phase zit te weinig interactie. Het goed plaatsen van je E levert minder op dan voorheen. Het is nu meer gebaseerd op geluk en de chaos van het spel dan echte vaardigheid. Dit is een punt wat ik voorheen niet zo heb meegenomen maar toch erg belangrijk is voor de identiteit van Viktor.
En ik verwacht inderdaad ook dat Viktor veel gespeeld gaat worden in de LCS.
Koekiemonsterr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:28:

Lulu verdient al tijdenlang een rework. Al geruime tijd is Lulu underpowered als support, en hetzelfde geldt als mid. Dat laatste kun je niet zeggen van Zilean en vooral Karma. Karma scaled uitstekend qua dmg, Lulu is het tegenovergestelde. In het verleden heeft Rito ook letterlijk gezegd dat ze Lulu teveel een mix van mid en support is, maar dat ze niet goed weten wat ermee te doen. Ik zou zeggen: maak er ofwel een ware mid laner van, ofwel een echte support.

Lulu is ook een klassiek voorbeeld van een champ die veel gespeeld (en gebanned) is in de LCS, maar nauwelijks op ons niveau. Op basis van haar dominantie in LCS zijn er talloze nerfs doorheen gekomen, die haar waarde voor solo queue alleen maar verder hebben verminderd.
Als support is Lulu inderdaad underpowered. Lulu was origineel bedoelt als support, met de komst van patch 3.14 (preseason 4 patch) kon ze ook mid gespeeld worden. Als midlaner biedt Lulu een unieke mogelijkheden. Haar damage is matig omdat 2 van de 4 abilities geen damage doet, maar dit maakt haar niet underpowered. Ze heeft al tijden een vrij stabiele winrate van 49% (zonder onderscheid te maken tussen rank, positie of server). Ze heeft niet de hoogste play rate maar het is verre van onderaan. Lulu is een echte counter voor assassins omdat ze veel mogelijkheden heeft om zichzelf te beschermen. Dit geeft haar, in mijn ogen, bestaansrecht als midlaner. Haar utility based kit is afhankelijk van AP scaling en komt sneller tot zijn recht met solo experience.

Ditzelfde verhaal geldt overigens ook voor Zilean. Het zijn twee unieke champions die wel dezelfde rol vervullen. Beide bieden weinig damage maar genoeg voor de laningphases. Hiertegen over staat een hele goede utility kit. Ik zie niet waarom deze champions geen ware midlaners zijn, sinds ze toch een vrij unieke positie hebben als midlaner.

En in mindere mate geldt dit ook voor Karma die iets meer richting damage is gericht dan naar utility.
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:49:
Ik ben wel blij met de Xerath en Veigar changes hoor. Fijnere ult voor Xerath en meer damage tegen tanks voor Veigar. Daarnaast scale je harder en is de itemization beter voor veigar.
De kleinere changes zijn over het algemeen wel goed gedaan. Al had ik gehoopt dat ze iets aan Veigar's point and click nuke zouden doen. Het is namelijk niet de meest interessante ability.

[ Voor 6% gewijzigd door kokkie1 op 10-05-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 18:42
Ik heb mijn champ gevonden: Kog'Maw.
Heb een winrate van meer dan 70% en ben van Gold V naar Gold 3 gegaan op een weekje spelen.
Is nooit gebant en als je het spel meer dan een halfuur kan rekken en je team feed niet te hard kan je zo makkelijk carrien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
thijsloyez schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:50:
Ik heb mijn champ gevonden: Kog'Maw.
Heb een winrate van meer dan 70% en ben van Gold V naar Gold 3 gegaan op een weekje spelen.
Is nooit gebant en als je het spel meer dan een halfuur kan rekken en je team feed niet te hard kan je zo makkelijk carrien.
Kog heeft maar 3 items nodig: rageblade, botrk en runaans, met die 3 heb je binnen no time 6 stacks van je rageblade(zeker als je je w gebruikt) en dan doe je ongeveer 1.5 x zo veel damage met 1 hit. daarnaast als je daarna defensive gaat bouwen of een lulu of janna in je team hebt die je kunnen shielden cq buffen dan is het gg als ze je niet focussen/ccen(maakt ene qss ook een eind aan of een morg shield. De upgrade van de qss is sowieso ook een sterk item op kog, mr + debuff en lifesteal en ad

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
kokkie1 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:25:
[...]
Dat Viktor saai is geworden kan ik inkomen. In de laning phase zit te weinig interactie. Het goed plaatsen van je E levert minder op dan voorheen. Het is nu meer gebaseerd op geluk en de chaos van het spel dan echte vaardigheid. Dit is een punt wat ik voorheen niet zo heb meegenomen maar toch erg belangrijk is voor de identiteit van Viktor.
En ik verwacht inderdaad ook dat Viktor veel gespeeld gaat worden in de LCS.
Nou ja saai, het is jammer dat zijn iconische ability (de laser) nu zo veranderd is. Het leuke snipen/poken met flinke portie burst dmg is nu een stuk zwakker, omdat de AP op de laser zelf omlaag is en er een te grote vertraging in de aftershock zit. Overigens, persoonlijk vind ik het ook jammer dat die laser nu een stuk sneller is; ik kon altijd wel genieten van die laser animatie, maar die is nu zo snel dat je hem nauwelijks meer ziet :)

Zijn Q is wel een redelijk buff in early game, dus dat compenseert enigszins voor de zwakkere laser.

Je moet hem nu ook anders bouwen. Nog wel meteen hexcore E upgrade rushen, maar daarna z.s.m. Rylais bouwen. Daarna hexcore max upgraden. Voorheen stelde je die 2e en 3e upgrade uit, maar de snellere movement speed van de ult (via 3e upgrade hexcore) is nu nogal belangrijk om die ellenlange 2sec dmg ticks te laten landen. Vandaar ook Rylais rush, maar dat deed ik toch ook al vaak vóór 6.9 omdat die slow perfect werkt met zijn E en Q.

Trouwens, i.t.t. wat je zegt is vaardigheid nu juist belangrijker op Viktor. Die instant burst was relatief nub friendly, maar nu moet je proberen het maximale uit je ult ticks te halen, mensen echt te stunnen in je grav field, en proberen door juiste timing en plaatsing ook je aftershocks te laten landen.

Zit beetje te spelen met builds waarbij ik boots vaarwel kan zeggen. Want ander houd je effectief maar 4 main items over, wat overigens altijd al zo was natuurlijk.
Als je komt tot pakweg 30 a 40% CDR is je late game Q op zeer korte cd en heb je dus vaak die ms burst binnen handbereik. Lichbane ms helpt ook al mee ter compensatie. Eventueel wat MS quints erin. Ludens (voorheen doorgaans je 1e rush item) zou ook leuk zijn, maar als je die erin past dan is het veelal lastig om voldoende CDR te hebben. Er is ook een guide die Sprint (naast flash) als een core summoner spell typeert, mede omdat je daarmee je ult nog beter in positie kan houden. Op deze manier zijn boots wellicht overbodig en kun je je dmg aanzienlijk vergroten met nog een extra item. Bijv: Rylai, Lichbane, Morello Rabadons, Void staff. Dat met full upgraded hexcore is bepaald geen matig vooruitzicht, maar dit alles vergt wel even een andere instelling en playstyle...
kokkie1 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:25:
Als support is Lulu inderdaad underpowered. Lulu was origineel bedoelt als support, met de komst van patch 3.14 (preseason 4 patch) kon ze ook mid gespeeld worden. Als midlaner biedt Lulu een unieke mogelijkheden. Haar damage is matig omdat 2 van de 4 abilities geen damage doet, maar dit maakt haar niet underpowered. Ze heeft al tijden een vrij stabiele winrate van 49% (zonder onderscheid te maken tussen rank, positie of server). Ze heeft niet de hoogste play rate maar het is verre van onderaan. Lulu is een echte counter voor assassins omdat ze veel mogelijkheden heeft om zichzelf te beschermen. Dit geeft haar, in mijn ogen, bestaansrecht als midlaner. Haar utility based kit is afhankelijk van AP scaling en komt sneller tot zijn recht met solo experience.

Ditzelfde verhaal geldt overigens ook voor Zilean. Het zijn twee unieke champions die wel dezelfde rol vervullen. Beide bieden weinig damage maar genoeg voor de laningphases. Hiertegen over staat een hele goede utility kit. Ik zie niet waarom deze champions geen ware midlaners zijn, sinds ze toch een vrij unieke positie hebben als midlaner.

En in mindere mate geldt dit ook voor Karma die iets meer richting damage is gericht dan naar utility.
Het punt is niet dat Lulu geen bestaansrecht zou hebben voor mid lane; haar identiteit als een anti-assassin pick is iedereen welbekend. Persoonlijk pick ik haar ook met enige regelmaat voor die rol, al was het maar omdat het leuk is types als LB en Talon voortdurend te irriteren en te outlasten :)

Je vergelijking gaat echter mank als je het Lulu verhaal 1op1 op Zilean en in mindere mate op Karma plakt.

Die twee hebben inderdaad ook een utility/support kit waarbij vooral ook Karma zo'n anti-assassin identiteit heeft. Maar er is wel een belangrijk verschil. Karma scaled qua dmg uitstekend met AP in de late game; zelfde geld in iets mindere mate voor Zilean. Een Karma of Zilean die met full AP build in late game een mantra Q respectievelijk een dubbele time bomb landt, doet een bak aan burst dmg om u tegen te zeggen. Hun (poke) dmg valt niet mee te spotten. Lulu daarentegen, met haar 0.5 AP Q scaling en haar 0.4 AP E enemy cast scaling steekt daar enorm flets bij af.

Als Lulu zijnde ben je daarom sterk afhankelijk van een early game snowball of een goed stel teammates die je kan buffen. Anders ben je in late game niet veel meer dan een veredelde 2e support. Dat is altijd een groot risico wat je neemt als je Lulu pickt, en waarom je haar ook zo weinig ziet. Dat maakt haar een betrekkelijk zwakke mid laner. En als support is al langer kommer en kwel. Lulu is wat dat betreft vleesch nog visch en dus hoog tijd voor veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
@ koekie.

Heb je al meer informatie uit kamp Yellowstar? Naast het kleine berichtje van de support tryouts op de site van TSM is er weinig informatie te vinden.

Kan ook niks officieels vinden over het stapje terug van Klaij btw, teminste niet op de FNatic site.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Vlad vind ik het gewoon raar dat ze zijn E een rework gaven, ten eerste heeft hij wel een kleine nerf gekregen daaraan, om echt dmg te doen duurt het wel even, terwijl die tijd fataal kan zijn. Zijn previous E is in alle opzichten ook gewoon beter, split/pushing en de dmg.

Iemand trouwens nog wat tips met Rengar, ik heb 80k met hem in 3/4 maanden. :P Ik climb langzaam uit Bronze V maar ik sta normaal altijd positief. Heb ook gehoord dat Rengar eigenlijk niet zo goed is om te carryen/snowballen, dat je daar beter een Kha'Zix voor kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Voor zover mensen nog niet moe worden van mijn Viktor-geleuter:

Mijn eerdere gejammer was waarschijnlijk iets teveel het emotionele gelul van een Viktor main die niks van de ogenschijnlijk clunky changes wilde weten: "Aftershock 1 sec delay WTTFFTFTFF" 8)7

Inmiddels 3 games met hem gedaan in normals, 3 relatief easy wins. Echt leuker is ie er niet op geworden, maar zwakker toch ook zeker niet.

Zijn early game is sterker geworden. Reden: Q doet beduidend meer dmg en is ook nog eens op een 8 sec cd i.p.v 10 secs. De AP ratio nerf op zijn E laser maakt weinig uit voor early game, want de base dmg is gelijk gebleven en de missile speed increase is een leuk bonusje.

Dankzij die sterkere Q ben je weer meer die oude lane bully zoals ie dat ooit was.

Mede omdat het vrij simpel is om de laser aftershock te dodgen, werd er al gespeculeerd dat je tegen types als LB en Fizz nu helemaal het nakijken zou hebben. Klopt voor een deel wel, want de aftershock dodgen betekent een flinke portie burst dmg die je nu mist...maar zijn sterkere Q compenseert dat wel redelijk. Fizz en LB krijgen het met Viktors sterkere Q nu al zwaar te verduren op lvl 1.

Via 1e Hex upgrade, Rylais, full Hex upgrade is het redelijk goed te doen om 1 of zelfs 2 ticks van ult te landen, en met die Rylai slow is de aftershock ook beter te raken.

Al met al moet ik stiekem toegeven dat ie toch wel iets sterker is geworden, en waarschijnlijk aantrekkelijk zal worden voor LCS. Dat is wel een nadeel, want als ie op basis daarvan generft gaat worden, kan het wel eens snel teveel worden. Want dan blijf je wellicht zitten met die clunky E en R.
Martin0 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:43:
@ koekie.

Heb je al meer informatie uit kamp Yellowstar? Naast het kleine berichtje van de support tryouts op de site van TSM is er weinig informatie te vinden.

Kan ook niks officieels vinden over het stapje terug van Klaij btw, teminste niet op de FNatic site.
Zal Yellowstar ff voor je bellen :P

Klopt, ik kon ook niet heel veel officieels erover vinden, maar die 'Klaij demote' kwam ik wel op meerdere plekken tegen. En ook dat Yellowstar foetsie is bij TSM, ze daar supp trials houden inderdaad, en dat Yellowstar weer terug wilde naar EU. Lijkt allemaal niet geheel toevallig, dus wordt er al snel gespeculeerd over Yellowstars terugkeer, maar nee, meer info heb ik ook nog niet gezien.

[ Voor 50% gewijzigd door Koekiemonsterr op 11-05-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:45:

[...]

Zal Yellowstar ff voor je bellen :P

Klopt, ik kon ook niet heel veel officieels erover vinden, maar die 'Klaij demote' kwam ik wel op meerdere plekken tegen. En ook dat Yellowstar foetsie is bij TSM, ze daar supp trials houden inderdaad, en dat Yellowstar weer terug wilde naar EU. Lijkt allemaal niet geheel toevallig, dus wordt er al snel gespeculeerd over Yellowstars terugkeer, maar nee, meer info heb ik ook nog niet gezien.
Was ergens op reddit een comment dat Yellowstar deze week/weekend bij een toernooi zal zijn en misschien daar iets zal aangeven wat hij gaat doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:26:

Iemand trouwens nog wat tips met Rengar, ik heb 80k met hem in 3/4 maanden. :P Ik climb langzaam uit Bronze V maar ik sta normaal altijd positief. Heb ook gehoord dat Rengar eigenlijk niet zo goed is om te carryen/snowballen, dat je daar beter een Kha'Zix voor kunt kiezen.
Met Rengar kun je prima snowballen, early game is wat lastig. Maar wat voor tips zoek je, qua build/playstyle of iets anders?

[ Voor 26% gewijzigd door Koekiemonsterr op 11-05-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:26:

Pick een andere champion.
Zoals je zelf al aangeeft, ga voor khazix.

Gisteren vs een swain gestaan als maokai; hij is er wel irritanter op geworden maar nog steeds een makkelijke kill als je een competente jungler hebt.
ondertussen 1-0 in de promo's naar zilver 3 :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie1
De 17e moeten de rosters bekend zijn. D'r gaat in iedergeval veel veranderen in Europa. Ik meen overigens ergens gelezen te hebben dat Yellowstar deze week nog bekend maakt wat zijn plannen zijn.

Overigens als het je niet lukt met Rengar zal Kha'Zix niet veel soelaas brengen. De speelstijl van de champions is vrijwel identiek. Dat je kill na kill kunt pakken op Rengar is leuk maar als je dit niet om kunt zetten in een voordeel voor je team betekend het niks. Zorg ervoor dat je team er beter van wordt, door bijvoorbeeld een objective te nemen. Zorg je voor een kill op botlane dan kun je kijken of je draak hier direct na kunt doen. Kill op een solo lane, help dan met pushen en zorg voor een beetje damage op de toren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
Ben zo tilted he, moet echt niet meer solo gaan spelen. Ben nu in een elo (plat4ish) waar het VOL zit van de smurfs en waar mensen echt heel slecht beginnen te worden. Supports warden gewoon niet meer, gaan liever minions pakken in de lane, of gaan frozen heart terwijl de tegenstander alleen een adc heeft en een super fed kayle (about how locket first?). Snap dat frozen heart ook goed tegen kayle is qua attack speed, maar heb liever MR aura+shield voor teamfights.
Plat1 mensen die met gold4 duo gaan, vervolgens gaat de jungler Vi black cleaver into deadmans terwijl again de tegenstander alleen een fed kayle heeft (ga eerst MR?) en ze de enige van het team is die tanky kan bouwen.
Een andere game speel je hele game super goed, maak je 1 foutje en het is gg, 70% kill participation, doe 1.5-2x meer damage dan de rest van m'n teammates, maar gewoon 1 foutje en de tegenstander steamrolled m'n hele team. Adc gaat dood tegen Twitch terwijl hij midden in unwarded jungle staat te typen en de tegenstander end. Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen, dynamic queue is zooooo kut. Je MOET gewoon spelen met 1/2/3 vrienden, alleen al omdat je ze dan via teamspeak oid kan toespreken waar ze wel en niet heen moeten lopen, wat ze moeten bouwen etc. Ik heb ook constant mensen in m'n team waarvan je merkt dat ze zo hoog zijn gekomen door dynamic te spelen.. om gek van te worden. Om nog maar te zwijgen over dat 50% van de games een smurf heeft in 1 of ander team..
Ik weet niet meer wat ik moet doen om de motivatie en fun van het spel terug te vinden, volgens mij kan ik het best zelf ook alleen maar met meerdere mensen of smurfs spelen, om het nog beetje fun te houden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:56:
Ben zo tilted he, moet echt niet meer solo gaan spelen. Ben nu in een elo (plat4ish) waar het VOL zit van de smurfs en waar mensen echt heel slecht beginnen te worden. Supports warden gewoon niet meer, gaan liever minions pakken in de lane, of gaan frozen heart terwijl de tegenstander alleen een adc heeft en een super fed kayle (about how locket first?). Snap dat frozen heart ook goed tegen kayle is qua attack speed, maar heb liever MR aura+shield voor teamfights.
Plat1 mensen die met gold4 duo gaan, vervolgens gaat de jungler Vi black cleaver into deadmans terwijl again de tegenstander alleen een fed kayle heeft (ga eerst MR?) en ze de enige van het team is die tanky kan bouwen.
Een andere game speel je hele game super goed, maak je 1 foutje en het is gg, 70% kill participation, doe 1.5-2x meer damage dan de rest van m'n teammates, maar gewoon 1 foutje en de tegenstander steamrolled m'n hele team. Adc gaat dood tegen Twitch terwijl hij midden in unwarded jungle staat te typen en de tegenstander end. Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen, dynamic queue is zooooo kut. Je MOET gewoon spelen met 1/2/3 vrienden, alleen al omdat je ze dan via teamspeak oid kan toespreken waar ze wel en niet heen moeten lopen, wat ze moeten bouwen etc. Ik heb ook constant mensen in m'n team waarvan je merkt dat ze zo hoog zijn gekomen door dynamic te spelen.. om gek van te worden. Om nog maar te zwijgen over dat 50% van de games een smurf heeft in 1 of ander team..
Ik weet niet meer wat ik moet doen om de motivatie en fun van het spel terug te vinden, volgens mij kan ik het best zelf ook alleen maar met meerdere mensen of smurfs spelen, om het nog beetje fun te houden :S
+1 dit is precies waarom ik zo min mogelijk ranked speel

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:23
Tja, als je significant beter bent dan het niveau waarop je zit, carry je je er vanzelf uit. Er is in je games namelijk maar 1 constante factor en er is immers een grotere kans dat dergelijke talenten in het andere team zitten, dan in jou team he Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisterenavond twee games gespeeld (als support). In de eerste game een ADC die al vanaf de eerste seconde AFK was, en ook niet meer op is komen dagen. Dan kun je leuk >20 minuten uitzitten en /ff. De tweede game een jungle Ashe welke in de champion select al zei "np i carry". Deze game ook verloren doordat het totaal niet werkte en tevens zijn pre-made mid flink doodging.

Toen maar weer een ander spel gaan spelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Razr schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:18:
Gisterenavond twee games gespeeld (als support). In de eerste game een ADC die al vanaf de eerste seconde AFK was, en ook niet meer op is komen dagen. Dan kun je leuk >20 minuten uitzitten en /ff. De tweede game een jungle Ashe welke in de champion select al zei "np i carry". Deze game ook verloren doordat het totaal niet werkte en tevens zijn pre-made mid flink doodging.

Toen maar weer een ander spel gaan spelen :')
4 vs 5 is niet gelijk ff@20.
Ik heb meerdere games 4 vs 5 gewonnen waar een adc afk is vanaf de eerste minuut.
Het is lastig maar niet onmogelijk, sta je op den duur 0/20 als team, ja dan is het ff@20 maar gaat het gelijk op cq winnen jullie de andere lanes dan is t geen probleem zolang ze het maar snowballen naar bot zodat bot niet te hard verliest en je via splitpushen de game complete.

edit: interpunctie toegevoegd.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie1
Martin0 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:30:
[...]

4 vs 5 is niet gelijk ff@20, ik heb meerdere games 4 vs 5 gewonnen waar een adc afk is vanaf de eerste minuut, het is lastig maar niet onmogelijk, sta je op den duur 0/20 als team zijnde ja dan is het ff@20 maar gaat het gelijk op cq winnen jullie de andere lanes dan is t geen probleem zolang ze het maar snowballen naar bot zodat bot niet te hard verliest en je via splitpushen de game complete
Ik heb ook wel eens een 4 tegen 5 gewonnen echter is het 99/100 keer een loss. Meerdere lanes moeten overtuigend van hun lane tegenstanders winnen om überhaupt een kans te staan in teamfights. Gaat het gelijk op kan het naar mijn mening nooit een win worden omdat er dan niet te compenseren valt voor de afwezige speler. Sta je als botlane solo kun je er donder opzeggen dat je op een gegeven moment gedived wordt. Overigens is je verhaal erg lastig te lezen als je de interpunctie opeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
kokkie1 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Ik heb ook wel eens een 4 tegen 5 gewonnen echter is het 99/100 keer een loss. Meerdere lanes moeten overtuigend van hun lane tegenstanders winnen om überhaupt een kans te staan in teamfights. Gaat het gelijk op kan het naar mijn mening nooit een win worden omdat er dan niet te compenseren valt voor de afwezige speler. Sta je als botlane solo kun je er donder opzeggen dat je op een gegeven moment gedived wordt. Overigens is je verhaal erg lastig te lezen als je de interpunctie opeet.
Misschien mis ik het punt even maar waar heb ik gezegt dat het anders is dan 99/100 een loss?

Ik zei dat het lastig is maar niet onmogelijk, dat kan op vele manieren inderdaad geïnterpreteerd worden.
Bij gelijk op gaat het ook nog om welke champs/teamcomp wordt er gespeeld, zoals ik zei, splitpushen for the win is met 4 vs 5 een goede tacktiek echter moet je dan wel goed warden zodat je inderdaad niet ineens 2 vs 1 of 3 vs 1 gepakt word aangezien hun een mannetje extra hebben.

Je hebt wel gelijk dat het vaak een loss is, echter vind ik de ff@20 mentaliteit zo zwak(niet om jullie zo te benoemen, bedoel het in het algemeen). Vecht voor wat je waard bent en laat je niet zo makkelijk ten onder gaan.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie1
Martin0 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Misschien mis ik het punt even maar waar heb ik gezegt dat het anders is dan 99/100 een loss?

Ik zei dat het lastig is maar niet onmogelijk, dat kan op vele manieren inderdaad geïnterpreteerd worden.
Bij gelijk op gaat het ook nog om welke champs/teamcomp wordt er gespeeld, zoals ik zei, splitpushen for the win is met 4 vs 5 een goede tacktiek echter moet je dan wel goed warden zodat je inderdaad niet ineens 2 vs 1 of 3 vs 1 gepakt word aangezien hun een mannetje extra hebben.

Je hebt wel gelijk dat het vaak een loss is, echter vind ik de ff@20 mentaliteit zo zwak(niet om jullie zo te benoemen, bedoel het in het algemeen). Vecht voor wat je waard bent en laat je niet zo makkelijk ten onder gaan.
99/100 is mijn standpunt. Splitpushen is inderdaad je beste optie echter moet de rest van je team wel de tegenstander kunnen tegenhouden. Bijvoorbeeld in de volgende situatie: Jij staat als toplaner top te pushen. Tegenstander stuurt 5 man mid waartegen over er 3 van je eigen team staan om te verdedigen. 3 tegen 5 valt bijna niet te verdedigen. Nu kan je splitpushen wat je wilt maar de torens gaan sneller neer als je meer champions hebt.
Het contesten van objectives wordt ontzettend moeilijk. Tenzij de tegenstander hier niet goed op inspeelt en alleen maar solokills blijft opgeven is een 4v5 niet te winnen.

Ik ben het met je eens dat sommige het te snel opgeven echter moet je wel realistisch blijven. Is dit nog te winnen zelfs als de tegenstanders fouten maken. Meestal heb je na 20 minuten wel de kwaliteit van je medespelers en de tegenstanders door. Op basis hiervan kun je de overweging maken om te surrenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
kokkie1 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:49:
[...]

99/100 is mijn standpunt. Splitpushen is inderdaad je beste optie echter moet de rest van je team wel de tegenstander kunnen tegenhouden. Bijvoorbeeld in de volgende situatie: Jij staat als toplaner top te pushen. Tegenstander stuurt 5 man mid waartegen over er 3 van je eigen team staan om te verdedigen. 3 tegen 5 valt bijna niet te verdedigen. Nu kan je splitpushen wat je wilt maar de torens gaan sneller neer als je meer champions hebt.
Het contesten van objectives wordt ontzettend moeilijk. Tenzij de tegenstander hier niet goed op inspeelt en alleen maar solokills blijft opgeven is een 4v5 niet te winnen.

Ik ben het met je eens dat sommige het te snel opgeven echter moet je wel realistisch blijven. Is dit nog te winnen zelfs als de tegenstanders fouten maken. Meestal heb je na 20 minuten wel de kwaliteit van je medespelers en de tegenstanders door. Op basis hiervan kun je de overweging maken om te surrenderen.
Ik geef je zeker geen ongelijk, 20 minuten met Random retards is genoeg tijd om ze in te schatten(en vaak is het ook echt random retards die 0 wards plaatsen(ik kijk vaak zat statestieken na een game(9 van de 10 mensen plaatsen ongeveer 1 - 10 wards in games van 50 minuten!) en zo beoordeel ik alleen mijzelf omdat dit de enige waarde is die ik zelf in de hand heb(ward te weinig/geen pinkies etc etc)), echter uit mijn ervaring kom ik vaak zat tegen dat een game nog lang niet verloren is en dat deze gelijk op gaat of wij winnen hem lichtjes en dat ze omdat er dan 1 afk is dat ze gelijk willen ff@20.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Fnatic Yellowstar it is: YouTube: California Dreamin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Yellowstart suc6!

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
EULCS maak je borst maar nat, The supportking is back! YES!

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Dan mogen we wel rekening gaan houden met FNC in summer split. Ze zijn natuurlijk al volop op elkaar ingespeeld, hebben nu eindelijk weer een goede shotcaller en een zeer ervaren support erbij.
Als je nu Viktor speelt durf ik een 4v5 wel aan ;-)

Inmiddels Viktor getest in verschillende games tegen LB, Fizz, Azir, Karthus en allemaal hadden ze het nakijken. Fizz en Azir klaagden toevallig beiden steen en been over mijn Q dmg en dat het "nub champ" zou zijn. Dat soort commentaren vielen Viktor voorheen meestal niet ten deel, dus dat zegt al heel wat.

Hier valt wel wat op af te dingen want niet elke opponent was even briljant, maar Viktor is toch stuk sterker dan je zou denken na de changes.

Zijn early game is aanzienlijk sterker omdat zijn Q beduidend meer dmg doet. Dat betekent dat ie iig tot aan eerste 1k gold hexcore upgrade weer die echte lane bully is. Ik was met 3 x Q + aa en een keer Thunderlord proc al in staat om de passive van LB op lvl 1 te proccen. Normaal lukte me dat nooit al op lvl 1.

Na Rylai en perfect Hexcore upgrade doe je al behoorlijk veel dmg, mede omdat je aftershock en ulti beter zijn te landen.

Waveclear van Viktor is nu eigenlijk te goed.

Kan bijna niet missen of dit gaat vroeg of laat generft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
JapieTalent schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:12:
[...]

Tja, als je significant beter bent dan het niveau waarop je zit, carry je je er vanzelf uit. Er is in je games namelijk maar 1 constante factor en er is immers een grotere kans dat dergelijke talenten in het andere team zitten, dan in jou team he [afbeelding]
Of course, deze shit zei ik zelf ook, maar soms is het gewoon onzin. Ik main kat en vaak kan je haar nauwelijks spelen tegen bepaalde matchups, maar had vorige game weer een gold4 jungler (ben plat3) die gewoon 1 keer ganked in 15 minuten vs een Yasuo, dan wordt het onmogelijk je lane te winnen. Dit gaat best op, als je bijv. kha-zix jungle maint, of een sterke laner, maar niet voor mij helaas. Elke game boven gemiddelde kda, vaak 70% kill part. en meeste dmg done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:23
Santee schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Of course, deze shit zei ik zelf ook, maar soms is het gewoon onzin. Ik main kat en vaak kan je haar nauwelijks spelen tegen bepaalde matchups, maar had vorige game weer een gold4 jungler (ben plat3) die gewoon 1 keer ganked in 15 minuten vs een Yasuo, dan wordt het onmogelijk je lane te winnen. Dit gaat best op, als je bijv. kha-zix jungle maint, of een sterke laner, maar niet voor mij helaas. Elke game boven gemiddelde kda, vaak 70% kill part. en meeste dmg done.
Vandaar ook de kappa. Maar ik dacht laat ik het maar zeggen, voordat er een of andere white knight dezelfde strekking gaat bezigen en het ook nog daadwerkelijk meent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santee schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Tja dat je bepaalde matchups niet kan spelen ligt eerder aan jouw keuzes dan die van je team. Overigens Kat tegenwoordig echt een dramatisch slechte pick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Er zijn bepaalde matchups die gewoon uitzingen zijn eerste 10 minuten en hopen dat je jungler capabel genoeg is om een goede gank uit te voeren. Heel veel junglers snappen dat niet. Sommige matchups kan je nog pushen en bot lane roamen, maar VS een yasuo kan dat practically niet tot je wat items hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een matchup kiest waarin je jouw ju gler nodig hebt is dat je eigen schuld. Ben je first pick dan ben je een sukkel om Kat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Santee schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:48:
Er zijn bepaalde matchups die gewoon uitzingen zijn eerste 10 minuten en hopen dat je jungler capabel genoeg is om een goede gank uit te voeren. Heel veel junglers snappen dat niet. Sommige matchups kan je nog pushen en bot lane roamen, maar VS een yasuo kan dat practically niet tot je wat items hebt.
Ach, als jungler doe je het toch nooit goed :P Ga je de lane helpen met een lastige matchup en gank je daar 3x dan gaat je botlane lopen janken dat ze weinig/geen ganks krijgen (EN DAT TERWIJL DE ENEMY JUNGLER AL 3x IS GEWEEST DUS HET LIGT ECHT AAN JOU!) en doe je dat niet dan gaat die lane weer lopen zeiken. Sommige laners vergeten nog wel eens dat je als jungler toch echt je camps af en toe moet killen om bij te blijven in gold en XP. Het heeft weinig zin om te gaan ganken als ik 3 levels achterloop op de laner, dan 1-shot ie me.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:32:
[...]

Ach, als jungler doe je het toch nooit goed :P Ga je de lane helpen met een lastige matchup en gank je daar 3x dan gaat je botlane lopen janken dat ze weinig/geen ganks krijgen (EN DAT TERWIJL DE ENEMY JUNGLER AL 3x IS GEWEEST DUS HET LIGT ECHT AAN JOU!) en doe je dat niet dan gaat die lane weer lopen zeiken. Sommige laners vergeten nog wel eens dat je als jungler toch echt je camps af en toe moet killen om bij te blijven in gold en XP. Het heeft weinig zin om te gaan ganken als ik 3 levels achterloop op de laner, dan 1-shot ie me.
Dat is wel een beetje hoe het gaat toch? Iedereen blamed de jungler, gaat de jungler goed dan heb je altijd de support noch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie1
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:53:
Als je een matchup kiest waarin je jouw ju gler nodig hebt is dat je eigen schuld. Ben je first pick dan ben je een sukkel om Kat te kiezen.
Wat moet hij dan? Het is een champion waar hij zich comfortabel mee voelt. Kat heeft een vrij hoge winrate en kan echt een grote impact hebben op de game, dus het is zeker geen slechte pick. Kat heeft haar counters. Als je Kat kiest zonder dat je weet wie de enemy midlaner is, bestaat er inderdaad de kans op een counterpick. Hiermee moet je om kunnen gaan. Zoals de Oddone het verwoord:
"Like, when playing league you always gotta assume that your opponents are all a bunch of Ph.D. students in league of legends, and your team are a bunch of retarded preschoolers"

Met deze uitspraak ben ik het mee eens. Je kan er gewoon weg niet van uitgaan dat de jungler dezelfde ideeën heeft als jijzelf. Dit maakt het lastig, maar hier moet je wel rekening mee houden.

Overigens iemand een sukkel noemen is wel erg op de man. Iedereen heeft zijn eigen ideeën en keuzes. Gelieve dit een beetje te respecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door kokkie1 op 12-05-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Dat is wel een beetje hoe het gaat toch? Iedereen blamed de jungler, gaat de jungler goed dan heb je altijd de support noch :+
Tss breek me de bek niet op, ik kom vaak zat van die rr(random retards) tegen die aggressive gaan terwijl ik in de river aan t warden ben.
En dan krijg ik de schuld...
Of nog sterker we worden gedived door 3 man en dan is t nog mijn schuld ondanks dat ik er alles aan doe om mijn adc te beschermen :S

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:53:
Als je Kat main bent.. kan ook zeggen ik pick Annie of Ahri of Leblanc first pick, maar als je daarmee hele slechte mechanics hebt, waarom zou je dat dan doen? Kat is bijna fine into elk team, ook al zijn ze tanky en met CC, als je kan roamen en snowballen en een goede voorsprong met je team krijgt kan je alsnog goed winnen. Meestal heeft een team alsnog 1/2 squishies minimaal, en anders doen ze geen damage.
Met het match up gebeuren, zoals Scarra zei in Masters, hij pickt haar niet meer omdat Kat ELKE matchup verliest. In platinum is dit al vrij anders, veel matchups zijn skill, maar soms moet je wel een hele fcking league hoger spelen qua mechanics om de lane te overleven, Onmogelijk lanes imo zijn altijd Diana, Cho, Zed, Annie. Veel mensen vinden Lux oid ook vrij lastig, maar daar heb ik nooit problemen mee.

Een matchup als Annie is ook goed te winnen though, stel je hebt een lee jungle, Annie = 0 mobility = free kill als je een Q landt ongeveer. Kat is ook super jungle afhankelijk, als de jungler CC heeft op de mid laner kan Kat dr combo doen en bijna ALTIJD een kill krijgen. Als je Kat alleen in een lane laat zitten en ze komt achter wordt ze waardeloos, aangezien ze niks anders dan damage is.
Dus ja, het is een groot deel hoe goed je haar kan spelen en welke matchup het is, maar als je speelt tegen een grote lane counter pick dan is het WEL de jungler, als die je nooit ganked terwijl de enemy mid laner 24/7 pushed dan is het wel de schuld van de jungler. Waarom? Omdat de jungler moet weten dat Kat goed kan snowballen en wsl geen lane kan winnen vs een Annie of een Zed en dat hij dus juist die lane moet helpen.

En of course is het niet altijd de junglers schuld, als je all in gaat en zelf dood gaat ben je zelf dom bezig. Als je geen pink koopt en geganked wordt of je E vernaggeld ben je zelf dom bezig. Als de botlane Jinx+soraka/morgana is en je roamt nooit tijdens laning ben je zelf dom bezig.
Helaas heb ik dus vaak de situatie waar ik getower dived wordt/ingepushed en gepoked wordt voor 6 minuten lang en de jungler dus niks maar dan ook niks doet. "Always blame the jungler?", dat niet, maar als in die situatie ben je gewoon een hele slechte jungler O-)

Trouwens, nog wat over Katarina. Ze is vrij team dependent, dus ook in teamfights. Als je team goed frontlined en jij kan opties vinden om iemand te deleten of net te diven als ze low zijn ofzo is dat super. Ik merk echt een super groot verschil nu tussen high en low plat. Veel mensn in plat5/4 spelen heel angstig of hebben geen idee hoe sterk je hebt en dat je resets kan krijgen. Ze rennen terwijl ze met 2 schoten de tegenstander zo low kunnen maken dat ik een reset kan krijgen, of ze verwachten dat ik er eerst in ga ofzo. Het is 3x zo makkelijk Kat in plat1/2 te spelen dan plat4/5 op dat gebied, omdat je allies meer snappen hoe ze met haar moeten spelen, helaas natuurlijk ook tegen haar. Ik moet dus in plat4/5 zelf meer gaan snowballen en solo kills gaan halen, ook al doe ik dat liever niet, want dit werkt bijna niet meer als je in high plat komt..

[ Voor 14% gewijzigd door Santee op 12-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokkie1 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Wat moet hij dan? Het is een champion waar hij zich comfortabel mee voelt. Kat heeft een vrij hoge winrate en kan echt een grote impact hebben op de game, dus het is zeker geen slechte pick. Kat heeft haar counters. Als je Kat kiest zonder dat je weet wie de enemy midlaner is, bestaat er inderdaad de kans op een counterpick. Hiermee moet je om kunnen gaan. Zoals de Oddone het verwoord:
"Like, when playing league you always gotta assume that your opponents are all a bunch of Ph.D. students in league of legends, and your team are a bunch of retarded preschoolers"

Met deze uitspraak ben ik het mee eens. Je kan er gewoon weg niet van uitgaan dat de jungler dezelfde ideeën heeft als jijzelf. Dit maakt het lastig, maar hier moet je wel rekening mee houden.

Overigens iemand een sukkel noemen is wel erg op de man. Iedereen heeft zijn eigen ideeën en keuzes. Gelieve dit een beetje te respecteren.
Als jij je comfortabel voelt op een champions kan je deze in praktisch alle match-ups spelen. Ik blind pick zonder problemen een Veigar (90%+ winrate) of Xerath (70%+ winrate) omdat ik weet dat ik ook in een moeilijke lane kan overleven zonder jungle hulp (je gaat er immers vanuit dat je team retarded preschoolers zijn). En als ik zou verliezen weet ik dat ik goed genoeg ben om in teamfights het verschil te maken. Wanneer je dat niet kan met Katarina moet je haar niet spelen tenzij je weet wat de andere midlaner speelt en Katarina een goede pick daartegen is. Het is net als klagen over een kater terwijl je toch echt zelf die biertjes achterover getikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:32:
[...]

Geef toe, zie je zelf veel goede junglers dan, in het geval je een bot/top/mid bent? O-)

Omdat junglers zoveel vrijheid hebben om keuzes te maken, is het voor menigeen al snel te moeilijk de juiste beslissingen te nemen. Daarom zie je vaak ook een flink verschil in niveau tussen de jungler in blue team en de jungler in purple team... De één begrijpt zijn rol, begrijpt zijn champ, begrijpt de matchups in de lanes, heeft goede pathing en gankt op de juiste momenten. De ander is vaak het tegenovergestelde.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:34:
[...]
Als jij je comfortabel voelt op een champions kan je deze in praktisch alle match-ups spelen. Ik blind pick zonder problemen een Veigar (90%+ winrate) of Xerath (70%+ winrate) omdat ik weet dat ik ook in een moeilijke lane kan overleven zonder jungle hulp (je gaat er immers vanuit dat je team retarded preschoolers zijn). En als ik zou verliezen weet ik dat ik goed genoeg ben om in teamfights het verschil te maken.
Tja ik heb op smurf met Xerath ook een 70% winrate na 16 ranked games. Hmm, moet hem maar weer eens vaker oppakken :)

Maar Xerath is ook wel redelijk makkelijk hè om te blindpicken. Tuurlijk heeft ie ook zijn lastigere 1v1's, maar door zijn enorme range, CC en goede aoe waveclear kun je met hem eigenlijk altijd wel op de been blijven.

Probleem met Xerath vind ik echter dat je wel teammates nodig hebt die begrijpen dát je met een fed Xerath moet teamfighten en vooral towers siegen. Daarin excelleert Xerath, maar zodra men vervalt in de typische bronzelike chase/jungle skirmish stijl, i.p.v. voor objectives te gaan en samen te werken, dan is Xerath imo te zwak. In solo queue snap men lang niet altijd. I.p.v. Xerath in staat te stellen zijn harde poke te landen, wordt men vaak alweer gecaught voordat er überhaubt een teamfight kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zed, Fizz, Talon. Die zijn echt verschrikkelijk voor een Xerath. Maar in een teamfight doe je gewoon veel meer. En een roam waarbij je alleen met je ult in range komt is vaak genoeg om typische early game top/bot/jungle gevechten te winnen. In hard geforceerde teamfights is je ult vaak genoeg om een enemy carry weg te jagen zodat de rest van je team de tank voor hun neus kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
W00t w00t 2e s: http://matchhistory.euw.l...186/34652434?tab=overview

Tahm kench is zwaar hard, ik kon op den duur rengar 1 vs 1 verslaan xD

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week eindelijk uit bronze gekomen. Natuurlijk vind iedereen dat maar ik had echt niet het gevoel dat ik daar hoorde, ik sta altijd best goed maar winnen lukt me niet.
Eerste potje in Silver V ook gewonnen met de nodige moeite, we wonnen bot hard (ik als jinx met een Leona tegen een Tristana en een ashe) maar de rest ging niet zo best. Uiteindelijk toch gewoon gewonnen gelukkig. Weer 31 lp dichterbij Diamond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Lol Veigar support busted? Misschien dat ik void staff moet gaan voor Deathcap, alleen het stackt zoooo lekker je passive ap op :3 Net 3 potjes gewonnen, 1e potje feeden in lane, maar mid/late wordt je echt een monster.
Nadeel is: Je hebt geen locket/andere support items, dus je moet ff je jungler ofzo vragen locket te maken, maar het doet echt sicke dmg. Ook in lane, als je 6 hit is de adc simply dood, want je doet 350dmg base als ze 33% hp heeft, en een adc lvl 6 heeft ~900hp ofzo :P

@Koekiemonsterr Ik heb zo'n hekel aan dat gedrag. Vandaag weer bijna zo'n game, paar keer zelfs, dat mensen compleet random door jungle lopen, het is suuuper obvious dat ze gelijk moeten wegwezen, en gaan ze een pink ward weghalen ofzo. Vaak kan ik al 5 seconden van tevoren vertellen dat ze gecaught worden, ping je ze back 5x en luisteren ze niet.. zucht xD
Die shit blijft gewoon gebeuren, ook op hoger niveau, maar daar omdat ze beter risico reward (=minions) afwegen. In mid plat is het gewoon greedy en dom doen en niet opletten.

Laatste Veigar support game:
http://matchhistory.euw.l...009/28353486?tab=overview

Was wel weer battle of the smurfs trouwens, Xerath en Morgana waren beide smurfs 8)7 , maar goed had de win wel gewoon verdiend tbh O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Santee op 12-05-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:41:
Lol Veigar support busted? Misschien dat ik void staff moet gaan voor Deathcap, alleen het stackt zoooo lekker je passive ap op :3 Net 3 potjes gewonnen, 1e potje feeden in lane, maar mid/late wordt je echt een monster.
Nadeel is: Je hebt geen locket/andere support items, dus je moet ff je jungler ofzo vragen locket te maken, maar het doet echt sicke dmg. Ook in lane, als je 6 hit is de adc simply dood, want je doet 350dmg base als ze 33% hp heeft, en een adc lvl 6 heeft ~900hp ofzo :P

@Koekiemonsterr Ik heb zo'n hekel aan dat gedrag. Vandaag weer bijna zo'n game, paar keer zelfs, dat mensen compleet random door jungle lopen, het is suuuper obvious dat ze gelijk moeten wegwezen, en gaan ze een pink ward weghalen ofzo. Vaak kan ik al 5 seconden van tevoren vertellen dat ze gecaught worden, ping je ze back 5x en luisteren ze niet.. zucht xD
Die shit blijft gewoon gebeuren, ook op hoger niveau, maar daar omdat ze beter risico reward (=minions) afwegen. In mid plat is het gewoon greedy en dom doen en niet opletten.

Laatste Veigar support game:
http://matchhistory.euw.l...009/28353486?tab=overview

Was wel weer battle of the smurfs trouwens, Xerath en Morgana waren beide smurfs 8)7 , maar goed had de win wel gewoon verdiend tbh O-)
Die laatste game van jou was voornamelijk misbruik maken van janna haar squicyness(nieuw woord ftw).
Daarnaast zag ik ook dat vooral top lane gefocust werd door de junglers.

Opzicht wel een goede game van jou kant, echter vind ik dat je als veigar weinig bied als support, je hebt alleen je stun(hij is groot en sterk maar makkelijk te dodgen). Je speelt hem eigenlijk als een soort 2e APC.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veigar moet je ook gewoon mid spelen. Zijn kracht is de 900+ ap die je tot je beschikking hebt.

Krijg nu constant +25 lp. Gaat wel lekker.
http://www.lolking.net/summoner/euw/28021994#profile

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Zo te merken is het tijd voor mij om weer diana op te pakken, ondanks redelijke lag ben ik net een game ascencion gewonnen 21/8 A+(jammer genoeg iets te vaak dood gegaan of te weinig gekillt voor S)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Meh Veigar support heeft zo'n 100 free ap op 20-25 minuten, afhankelijk van hoe je het doet, er zijn mensen gewoon masters geworden door OTP veigar support, dus het is geen rare pick. Daarbij als je CDR rushed (wat je zou moeten doen) is je 2.5s stun op een 7.5s cooldown ofzo, het geeft huge picking+zoning in teamfights. Volgens velen moet je tanky bouwen en heb je zo'n 300-400ap uit paar AP items endgame. Ik maak vaak ook deathcap en dan zit je gelijk op 600AP.

Probleem is dat je early early game heel lastig is, een matchup als Morgana/Leona/Braum is vrij dodelijk. Voordeel is dat op level 6 een stun op ADC=kill in bijna alle gevallen. Je Q+W+R combo = 75% hp van de ADC. Ik vind trouwens dat jullie beetje snel oordelen, probeer het zelf maar eens :)

@Koetje ik zie dat je veel Veigar mid speelt, daar zal je wel biased over zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Santee op 14-05-2016 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wie was het ook alweer die zei dat plat elo hell is? Ik heb het met 'm eens. Zeker 70% van de games die ik tot nu toe daar heb gespeeld heb je echt de meest gekke teamcomps die echt nooit gaan werken. Waarom doen mensen mij dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:52:
Wie was het ook alweer die zei dat plat elo hell is? Ik heb het met 'm eens. Zeker 70% van de games die ik tot nu toe daar heb gespeeld heb je echt de meest gekke teamcomps die echt nooit gaan werken. Waarom doen mensen mij dit aan?
Ik zei dat elke lower division hell was, vooral plat5/dia5 want dan denken mensen dat ze "goed" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Denk dat je dat op elk niveau wel hebt, volgens mij denken die gasten van SKT1 ook dat ze goed zijn. Niet dat dat niet zo is, maar dan nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:59:
Denk dat je dat op elk niveau wel hebt, volgens mij denken die gasten van SKT1 ook dat ze goed zijn. Niet dat dat niet zo is, maar dan nog altijd.
Uiteindelijk gaat iedereen er altijd vanuit dat hij/zij beter is dan de rest, het verschil zit er alleen in hoe je hier mee omgaat.
Tijdens de MSI zag je ook wel een aantal keer dat bijvoorbeeld faker niet de meest optimale plays maakte (of gewoon ronduit misplays) die wellicht voortkwamen uit dat hij zich net iets te goed waande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
@skyclad whaha, ja je moet nooit je tegenstander onderschatten, dan ga je altijd domme fouten maken. Maar basically is soloq altijd yoloq, alleen mensen vanaf D3 ofzo beginnen pas echt goed te worden in meeste aspecten van de game. Ben zelf ook D4 geweest en voelde me niet super goed, louter met een champ waarmee ik meest geklommen was. Nog steeds weet ik vaak maar redelijk wat de volgende stap is tijdens een game, maar ik merk dat bij MN meeste teammates dit NOG erger is. Je killt 4/5 mensen na baron, heb nog 20-30s spawn timers en we leven met 4 en hadden een wave mid. Ipv inhib gaan ze recallen en pushen? Sorry maar in die tijd hadden we ez ff de mid inhib kunnen pakken, recallen kopen en met supers op mid een andere lane kunnen pushen? Nog een voorbeeld: met 2 inhibs is game eigenlijk gewonnen. Je zorgt voor goede vision in jungle, iemand met tp zorgt dat de laners gepushed blijven met supers je gaat 4 man siege en 5e tped erbij als het nodig is, pakt 3e inhib. Je blijft dansen tot de supers bij de Nexus turrets komen. De tegenstander moet eigenlijk flash engagen en je clean acen om nog een kans te maken. Vaak gaan mensen te aggro towers pushen en forcen de 5v5 zonder supers bij hun Nexus, super dom, maarja mid platinum he, gewoon slecht dus. Als je 3 inhibs hebt kan je meestal ez de base in pushen zeker met baron en gg. Ik heb dit season al zeker 4 games met double inhib gethrowed omdat teammates random in jungle dood gaan of niet wachten tot de supers gepushed zijn -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:03
Ach alles is situational, hoevaak heb ik wel niet gehad dat je een inhibi of een 10k goldlead hebt en vervolgens je team 10-15 minuten baron loopt te baiten en de enemy team alleen maar laat stallen, of mis smite en je die hele game throwed.

als je een flinke goldlead hebt, kan je gewoon een teamfight forceren, zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wanneer vallen ze bij Rito eigenlijk eens allemaal kapot? :+ Een paar mensen aannemen die meer balance kunnen brengen zouden welkom zijn, vooral in de MM. 2 voorbeelden:
1x Dia, 2x Plat, 1x Gold, 1x lvl 30 vs 2x Silver, 1x Bronze, 1x lvl 30, 1x lvl 20
3x Plat, 2x Gold vs 1x Gold, 2x Silver, 1x Bronze, lvl 20

spoiler:
Die mannen van SKT waren volgens mij ook niet echt blij met de overwinning. Als een EU/NA team een toernooi wint springen ze over het podium, maar die robotten doen alsof het normaal is. Alleen Blank leek echt blij met zijn prijs.
Ze hebben zich na de groepsfase goed hervat, dat was echt mega drama. Een geweldig team voor BO5's blijkbaar. Of ze hadden gewoon niet goed geslapen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Eerst een perfecte Kat game 9-0-12 en naar plat2 promo's, vervolgens ineens met D5 mensen spelen, krijg ik een former masters OTP Rengar als ADC, die gast speelt super dom, gaat 3 keer early dood en besluit te trollen. Eindigt 0-16-1 en we hebben ook nog een Ryze 0-10-2 met deadfire touch in ons team. That's diamond 5 for you boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:01:
Wanneer vallen ze bij Rito eigenlijk eens allemaal kapot? :+ Een paar mensen aannemen die meer balance kunnen brengen zouden welkom zijn, vooral in de MM. 2 voorbeelden:
1x Dia, 2x Plat, 1x Gold, 1x lvl 30 vs 2x Silver, 1x Bronze, 1x lvl 30, 1x lvl 20
3x Plat, 2x Gold vs 1x Gold, 2x Silver, 1x Bronze, lvl 20

spoiler:
Die mannen van SKT waren volgens mij ook niet echt blij met de overwinning. Als een EU/NA team een toernooi wint springen ze over het podium, maar die robotten doen alsof het normaal is. Alleen Blank leek echt blij met zijn prijs.
Ze hebben zich na de groepsfase goed hervat, dat was echt mega drama. Een geweldig team voor BO5's blijkbaar. Of ze hadden gewoon niet goed geslapen. :X
Dat kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met premades. Ik speel (Silver 5) ook best vaak samen met een vriend die plat 2 is, ja dan komen er ook plat mensen bij en lijkt het dus heel raar, maarja dat is niet te voorkomen als je met premades speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 02:07:
[...]

Dat kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met premades. Ik speel (Silver 5) ook best vaak samen met een vriend die plat 2 is, ja dan komen er ook plat mensen bij en lijkt het dus heel raar, maarja dat is niet te voorkomen als je met premades speelt.
Maar de gemiddelde mmr moet wel ongeveer gelijk zijn. Probleem is dat normal game mmr apart is van ranked mmr games. Als iemand vrijwel alleen maar ranked speelt en beter wordt blijft zijn normal game mmr hetzelde, als je dan weer een keer normals doet heb je uneven games totdat die persoon weer genoeg gewonnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Mijn ervaring is ook dat bij normal games de niveaus nogal behoorlijk verschillen en zoals Santee al uitlegt is de oorzaak het feit dat er voor normal en ranked (en ander modi's) aparte MMR wordt bijgehouden. Je moet dit maar accepteren als je normals speelt dat je zowel tegen plats/dia's kan splen als unranked/bronze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik zou het ook logisch vinden als je normal game mmr beetje recht trekt aan je ranked, zelf speel ik ook geen/nauwelijks normal games, en vaak ben ik ook ruim de hoogste gerankte als ik normals doe en als ik serieus/mijn main speel veeg ik zo de hele game plat, dus meestal kies ik een nieuwe champ of troll je er beetje op los met vrienden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Santee schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:44:
Ik zou het ook logisch vinden als je normal game mmr beetje recht trekt aan je ranked, zelf speel ik ook geen/nauwelijks normal games, en vaak ben ik ook ruim de hoogste gerankte als ik normals doe en als ik serieus/mijn main speel veeg ik zo de hele game plat, dus meestal kies ik een nieuwe champ of troll je er beetje op los met vrienden..
Dit is wat een hoop mensen doen en dan zeggen ze ook ja normals zijn er ook om te trollen en dan heb ik zo iets van er zijn ook mensen die t serieus spelen om champs te trainen voor ranked en verniel je gewoon de game en de fun(doe je het met een 5 man premade ga je gang maar bij minder vind ik het vaak not done)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Martin0 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:35:
Zo te merken is het tijd voor mij om weer diana op te pakken, ondanks redelijke lag ben ik net een game ascencion gewonnen 21/8 A+(jammer genoeg iets te vaak dood gegaan of te weinig gekillt voor S)
Waarom kick je zo op een S'je ?
Als je graag een S wil moet je gewoon een champ spelen die niet vaak gespeeld wordt, dan haal je alleen maar S'en als je fatsoenlijk speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Wootlock schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:54:
[...]

Waarom kick je zo op een S'je ?
Als je graag een S wil moet je gewoon een champ spelen die niet vaak gespeeld wordt, dan haal je alleen maar S'en als je fatsoenlijk speelt.
Ik wil gewoon graag iedere champ(zeker mijn mains) op s halen.
Geeft mij voldoening dat ik een champ goed kan spelen.
Bvb morgnana haal ik bijna iedere game(mits ik echt belaberd speel en verlies) een A+ of A en dan baal ik want met of 1 dood minder of meer kills etc etc had ik misschien een s gehaald.
Daarnaast krijg ik de afgelopen tijd zo veel keyfragments dat ik nu nog 1 key heb wachten en 2 keyfragments over heb.
Ik wil geen kistjes kopen om die keys te gebruiken omdat ik daar simpel weg t geld niet voor heb.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Ik wil gewoon graag iedere champ(zeker mijn mains) op s halen.
Geeft mij voldoening dat ik een champ goed kan spelen.
Bvb morgnana haal ik bijna iedere game(mits ik echt belaberd speel en verlies) een A+ of A en dan baal ik want met of 1 dood minder of meer kills etc etc had ik misschien een s gehaald.
Daarnaast krijg ik de afgelopen tijd zo veel keyfragments dat ik nu nog 1 key heb wachten en 2 keyfragments over heb.
Ik wil geen kistjes kopen om die keys te gebruiken omdat ik daar simpel weg t geld niet voor heb.
Ik zou me er echt minder druk om maken.
Anderen kunnen ook een S rank halen dat gebeurt veel vaker.
Sowieso zegt een S rank niet zoveel want soms is het gewoon mazzel. Als jij een slechte tegenstander hebt zegt dat niet zoveel over je eigen kunnen.

De enige echte rating is je rank (bronze, silver, gold, etc), hoe imperfect die ook mag zijn, iets dichterbij is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Ik zou me er echt minder druk om maken.
Anderen kunnen ook een S rank halen dat gebeurt veel vaker.
Sowieso zegt een S rank niet zoveel want soms is het gewoon mazzel. Als jij een slechte tegenstander hebt zegt dat niet zoveel over je eigen kunnen.

De enige echte rating is je rank (bronze, silver, gold, etc), hoe imperfect die ook mag zijn, iets dichterbij is er niet.
Ik zeg ook niet dat het een echte ranking is maar ik vind het wel leuk om s te halen.
Vaak focus ik me er ook neit op maar als een game erg goed gaat ga ik wel proberen om S te halen.
Daarnaast speel ik amper ranked op t moment aangezien ik t niet meer zo leuk vind aangezien ik gene duo partner heb of wat dan ook dus kom ik veel sta vaak tegen een premade botlane te staan als solo support met RR adc.(maar goed die rant heb ik al veelste vaak hier geuit.)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik ga ook weer eens even focussen op ranked want na mijn vakantie heb ik er weer zin in.
Mijn doel is nog steeds om Plat te worden maar dan moet er nog wel wat aan de weg worden getimmerd.

De laatste tijd nogal veel normals gedaan om wat andere champions te spelen en gewoon voor het plezier te spelen i.p.v. het try harden.

Met jungle ga ik weer focussen op Hecarim en Volibear met als off-picks Wukong, Sejuani en Vi.
Top lane zal voor mij voornamelijk tanks worden, zoals Malphite, Trundle en misschien ook wel Wukong en Darius.

Zo te zien is Bloodrazor item niet zo'n succes. Voorheen hadden we met devourer 10 champions in de top 20. Nu 0. Op #21 staat Kindred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Xanthian schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:33:

Top lane zal voor mij voornamelijk tanks worden, zoals Malphite, Trundle en misschien ook wel Wukong en Darius.
Ik denk dat Maokai daar ook wel mooi tussen past, een hele stabiele pick en niet moeilijk. Ook past hij in vrijwel elke team compositie. En als je wat meer offensive wilt gaan is ook een pick als graves erg leuk, zoveel dmg met zoveel sustain speelt echt lekker weg. Uiteraard is er nog veel meer mogelijk, maar dat zijn wel echt 2 favorieten van mij in hun posities. Champs die je prima kunnen helpen om in Plat te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Op de PBE:

Trinity Force
Now Builds out of Stinger instead of Zeal.
Total price reduced to 3600 from 3800
Attack speed increased to 40% from 15%
Cooldown reduction increased to 20% from 10%

The Irelia dream boys

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
And this is why i quit ranked:
http://matchhistory.euw.l...018/34652434?tab=overview

First time kha in een ranked game(retard), tank ekko top die niks meer deed dan dood gaan.
Bot lane die alleen maar liep te zeuren dat ze geen gank krijgen, kom je je lead in mid snowballen reageren ze niet waardoor je 2 vs 1 dood gaat, oh en later in de game zeurt lucian alleen omaar over lag...
Ik was echt beter dan mijn tegenstander in de lane. Ik had als ik de lane niet had gesnowballed waarschijnlijk makkelijk 3-0 kunnen staan in 8 minuten maar ik ben weer een smart ass en probeer te snowballen en de noobs over de brug heen te trekken...

AAAAAH ik begin dit spel echt te haten op t moment. Zijn er hier nog bronze noobies die met mij misschien willen duo'en want met dit soort retards gaat t m nooit worden...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Martin0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:30:
And this is why i quit ranked:
http://matchhistory.euw.l...018/34652434?tab=overview

First time kha in een ranked game(retard), tank ekko top die niks meer deed dan dood gaan.
Bot lane die alleen maar liep te zeuren dat ze geen gank krijgen, kom je je lead in mid snowballen reageren ze niet waardoor je 2 vs 1 dood gaat, oh en later in de game zeurt lucian alleen omaar over lag...
Ik was echt beter dan mijn tegenstander in de lane. Ik had als ik de lane niet had gesnowballed waarschijnlijk makkelijk 3-0 kunnen staan in 8 minuten maar ik ben weer een smart ass en probeer te snowballen en de noobs over de brug heen te trekken...

AAAAAH ik begin dit spel echt te haten op t moment. Zijn er hier nog bronze noobies die met mij misschien willen duo'en want met dit soort retards gaat t m nooit worden...
Als je die scores ziet, dan had je gewoon pech met nubs als teammates. Doe je in principe weinig aan.

Maar i.p.v. over menig frustrerende match hier je teleurstelling te ventileren, kan je beter even goed naar je eigen keuzes kijken.

Daar valt namelijk nog heel wat in te verbeteren:
  • Persoonlijk had ik Oppressor talent i.p.v. Bounty Hunter gekozen (Diana E is een slow), maar dat is wel beetje muggenziften.
  • Hoezo mana regen seals i.p.v. flat/scaling hp seals? Mana regen is niet perse slecht, kan prima een persoonlijke voorkeur zijn, maar het is ook niet echt dat Diana dat nou keihard nodig heeft. Zeker met de Fizz en LB magic dmg burst tegenover je zou ik liever meer HP hebben.
  • Op minuut 2:55 koop je 4 hp pots...Daarmee spendeer je dus 200 gold aan non combat stats. Beetje onnodig lijkt me; 2 hp post was waarsch ook zat geweest. En kon je echt niet wachten tot je 400g had voor 2e Dorans Ring? Of alvast boots desnoods. Maar goed, het leidt wellicht wel tot de kill op LB na minuut 4, dus ok.
  • Op minuut 6:46 koop je een Giants Belt. Why? Ik had daar een 2e Dorans Ring en een Amp Tome gekocht.
  • Op minuut 11:14 koop je 2 Daggers en 2 mins later een Stinger. En op minuut 19:47 een koop je een Rylais. Aha, vandaar dus de eerdere Giants Belt. Maar waarom dan niet gewoon je Rylais z.s.m. afbouwen via een Needlessly Large Rod. Eerst koop je Giants Belt (voor Rylai rush had ik eerder Amp Tome + Large Ruby Crystal gekocht i.p.v. Giants Belt) en dan ga je ineens over op componenten voor een Stinger en later een Nashors. Hiermee delay je alleen maar je Rylai spike. Over algemeen veel beter om items z.s.m. af te bouwen i.p.v. dat te vertragen door ondertussen ook componenten voor andere items te gaan bouwen.
  • De volgorde van aankopen is raar, maar de item keuzes des te meer. Rylais heeft Diana niet perse nodig. Op zich niet slecht, HP, slow en AP, maar ik zou linea recta een Abyssal gerusht hebben, mede wetende dat je tegen een LB Fizz en Morgana speelt. Dat item op Diana sowieso erg sterk, het helpt ook nog de Ekko en Bard dmg in je team, je had veel magic dmg tegenover je, en met die vernieuwde build met CDR en betere build path is zo mogelijk een nog beter item op Diana dan het al was. De MR ervan is veel waardevoller dan de HP van Giants Belt. In je final build heb je 0 MR.
  • Tot minuut 19 heb je nauwelijks echt AP erbij gekregen via items. Je speelt tegen veel jumpy assassins met flink wat escapes. LB of Fizz ga je alleen neer krijgen met dikke burst dmg. Maar je delayed de aankoop van AP nogal met je item keuzes. En dus delay je ook aanzienlijk je eigen powerspike en daarmee de kill pressure op bijv de enemy LB. Nashors had ik hier sowieso niet gekocht en al helemaal niet zo snel. Op LB en Fizz ga je niet veel aa's landen, en al helemaal niet omdat je team al vrij snel achterop raakte. Het is ook een sterk split push item, nou ja dat is vaak ook niet echt aan de orde als je achterop raakt als team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap