Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien een domme vraag hoor maar wat is KNOX?

Ik was namelijk van plan (als ik hem koop) hem direct te rooten en alle bloatware eraf te smijten.

Edit: ik zag in een dingetje op YouTube (over de bloatware) dat er ook dingen als het volledige Office pakket voor geïnstalleerd staan. Wat een onzin zeg 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 28-08-2016 11:24 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:23:
Misschien een domme vraag hoor maar wat is KNOX?

Ik was namelijk van plan (als ik hem koop) hem direct te rooten en alle bloatware eraf te smijten.

Edit: ik zag in een dingetje op YouTube (over de bloatware) dat er ook dingen als het volledige Office pakket voor geïnstalleerd staan. Wat een onzin zeg 8)7
Knox is een beveiliging op je telefoon, voor de normale gebruiker nergens voor nodig. Heb je een telefoon van je baas, dan zouden ze van je bedrijf uit kunnen eisen dat er een speciale beveiliging opzit. Het is voor mij het eerste wat ik er vanaf duvel als ik heb geroot. Maar nogmaals voor ieder zijn eigen keuze om het erop[ te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Knox is een beveiliging op je telefoon, voor de normale gebruiker nergens voor nodig. Heb je een telefoon van je baas, dan zouden ze van je bedrijf uit kunnen eisen dat er een speciale beveiliging opzit. Het is voor mij het eerste wat ik er vanaf duvel als ik heb geroot. Maar nogmaals voor ieder zijn eigen keuze om het erop[ te houden.
Ooh zoiets dacht ik al (na Google). Voor mij ook niet nodig.

Net zoals Samsung Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je betaald er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarvoor? Voor dat KNOX?

Als ik een Android telefoon koop t.o.v. iOS dan wil ik best wat iOS optimalisatie inleveren maar dan betaal ik mijn inziens juist voor de vrijheid van het Rommen/Rooten en de voordelen daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Waarvoor? Voor dat KNOX?

Als ik een Android telefoon koop t.o.v. iOS dan wil ik best wat iOS optimalisatie inleveren maar dan betaal ik mijn inziens juist voor de vrijheid van het Rommen/Rooten en de voordelen daarvan.
Helemaal juist Samsung staat er om bekend dat ze nogal wat troep/bloatware meeleveren. Fijn dat je die troep er ook weer af kan halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:12:
Even om rekening mee te houden (onze flashers):

Voorheen was het makkelijk, om bv een "niet Nederlands" toestel op de Nederlandse CSC te krijgen (PHN), zodat je ook voortaan de FOTA kon ontvangen op je toestel (PHN is een "single"-CSC)

Bij de Note 7 is dit echter veranderd!

Bijna alle CSC's van Europa (muv de branded modellen zoals Vodafone en/of T-Mobile) zijn nu voortaan ondergebracht in een nieuwe "Multi-CSC" OXM (waaronder ook PHN).

Voordeel: Samsung hoeft niet meer voor elk land apart een firmware te releasen, deze kunnen nu in 1x in de OXM ondergebrachte CSC's worden gereleased.

Nadeel: Als je "Product-code" van je toestel NIET PHN is (Nederland UNbranded), kun je deze niet meer bv na een flash, reset vanuit de recovery etc, op PHN krijgen.
Wil je nu je CSC veranderen bv van XEO (Polen) naar PHN (Nederland), zal je je toestel moeten "rooten" waarbij dus KNOX wordt getriggered en bepaalde functies (Knox, Samsung Pay) niet meer gebruikt kunnen worden!
Dus met een vodafone versie ben ik fucked? Ik bedoel krijg updates veel later want niet verbeterd zoals de normale versies en ik kan er geen PHN op flashen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Dus met een vodafone versie ben ik fucked? Ik bedoel krijg updates veel later want niet verbeterd zoals de normale versies en ik kan er geen PHN op flashen.
Levert Vodafone NL nog branded toestellen dan?
Ik heb het kopen daarvan nooit echt begrepen, er zit namelijk geen enkele meerwaarde aan, je krijgt OS updates later (of niet) en je krijgt NOG MEER bloatware.

Ik zou voor een paar tientjes meer lekker voor een normale (web)shop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
henklbr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:12:
Even om rekening mee te houden (onze flashers):

Voorheen was het makkelijk, om bv een "niet Nederlands" toestel op de Nederlandse CSC te krijgen (PHN), zodat je ook voortaan de FOTA kon ontvangen op je toestel (PHN is een "single"-CSC)

Bij de Note 7 is dit echter veranderd!

Bijna alle CSC's van Europa (muv de branded modellen zoals Vodafone en/of T-Mobile) zijn nu voortaan ondergebracht in een nieuwe "Multi-CSC" OXM (waaronder ook PHN).

Voordeel: Samsung hoeft niet meer voor elk land apart een firmware te releasen, deze kunnen nu in 1x in de OXM ondergebrachte CSC's worden gereleased.

Nadeel: Als je "Product-code" van je toestel NIET PHN is (Nederland UNbranded), kun je deze niet meer bv na een flash, reset vanuit de recovery etc, op PHN krijgen.
Wil je nu je CSC veranderen bv van XEO (Polen) naar PHN (Nederland), zal je je toestel moeten "rooten" waarbij dus KNOX wordt getriggered en bepaalde functies (Knox, Samsung Pay) niet meer gebruikt kunnen worden!
Heeft u misschien de bron voor het bovenstaande nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:46:
[...]

Ik heb het kopen daarvan nooit echt begrepen, er zit namelijk geen enkele meerwaarde aan, je krijgt OS updates later (of niet) en je krijgt NOG MEER bloatware.

Vodafone levert geen telefoons meer die gelockt zijn op hun netwerk.Alleen leveren ze een klein vervelende app mee die elke keer naar voor komt, ofwel of je wat vodafone crap wil downloaden, Nu hoor ik dat meerdere al last hiervan hebben.Uitzetten gaat schijnbaar niet dus even r...t, ofwel forum rooten en custom roms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:46:
[...]

Voor mij scheelt het uiteindelijk 150 euro met een webshop. Ik check wel als ie binnen is of hij branded is. Zo ja gaat ie terug en bestel ik elders. Dan maar even wachten nog.

Heb nu ook een vodafone note 4, maar daar stond niks op en kon sowieso zelf een unbranded ROM flashen zonder iets te triggeren.

Als dat laatste niet meer gaat dan gaat ie ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Berlinetta schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:10:
[...]

Heeft u misschien de bron voor het bovenstaande nieuws?
Ik zou zeggen: kijk eens op de firmware-pagina's op de sites van o.a. "SamMobile" & "Samsung-updates".

Daar kun je voor jezelf uitvinden, wat ik in mijn artikel geschreven heb.

Oudere telefoons (o.a. s7/s7edge) gebruiken CSC PHN (welke voor Nederland is); kijk je bij de Note 7, dan zie je dat het CSC-bestand voor PHN OXM is; kijk je dan ook nog eens bij andere Europese landen, dan zie je dat deze ook OXM is...

Ter info: ik zuig dit niet uit mijn duim, en ik weet waarover ik praat; zie ook mijn firmware-postings in de Note 3, Note 4 & S7/Stedge threads! ;)
Phusebox schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Dat weten we nu dus nog niet; het is overigens al vaak voorgekomen, dat bv voor de s7/s7edge de Vodafone updates er eerder waren dan voor de UNbranded modellen.

Als je bv bij Coolblue je abo verlengt bij Vodafone, dan krijg je gewoon een UNbranded toestel; maar ga je naar de Vodafone-shop...
Phusebox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 06:00:
[...]

Voor mij scheelt het uiteindelijk 150 euro met een webshop. Ik check wel als ie binnen is of hij branded is. Zo ja gaat ie terug en bestel ik elders. Dan maar even wachten nog.

Heb nu ook een vodafone note 4, maar daar stond niks op en kon sowieso zelf een unbranded ROM flashen zonder iets te triggeren.

Als dat laatste niet meer gaat dan gaat ie ook terug.
De Note 4 had een "single CSC" (PHN zat niet in een multi-CSC)

En hoe bedoel je "dan gaat ie ook terug"? Dus jij stuurt een toestel terug, die je eerst flasht en dan ziet dat deze niet PHN is?
Dus dan krijgt de verkoper een "niet origineel" toestel retour van je, waar ze vervolgens niks meer mee kunnen doen?
Beetje aso, vind je niet?

Ik heb nu drie op één volgende berichten van je samen gevoegd, wil je de volgende keer de edit knop gebruiken i.p.v. steeds een nieuw bericht aan te maken?

[ Voor 53% gewijzigd door Bullet NL op 29-08-2016 08:23 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkblr goedemorgen!
Door een root een "niet origineel" toestel?
Ja ik lees goed...root eraf originele stock erop en retour.
Niks aan veranderd dan.
Laten we on-topic blijven 😉 maar ik heb zo het idee dat je jij mede door de Mods een soort voorkeur behandeling krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:09:
[...]

De Note 4 had een "single CSC" (PHN zat niet in een multi-CSC)

En hoe bedoel je "dan gaat ie ook terug"? Dus jij stuurt een toestel terug, die je eerst flasht en dan ziet dat deze niet PHN is?
Dus dan krijgt de verkoper een "niet origineel" toestel retour van je, waar ze vervolgens niks meer mee kunnen doen?
Beetje aso, vind je niet?

[mbr] Ik heb nu drie op één volgende berichten van je samen gevoegd, wil je de volgende keer de edit knop gebruiken i.p.v. steeds een nieuw bericht aan te maken?[/]
Moet toch vast kunnen zien welke firmware/CSC er op staat zonder te flashen?
Sorry als ik de verkeerde termen gebruik, wat dat betreft lig ik er een beetje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:46:
Henkblr goedemorgen!
Door een root een "niet origineel" toestel?
Ja ik lees goed...root eraf originele stock erop en retour.
Niks aan veranderd dan.
Laten we on-topic blijven 😉 maar ik heb zo het idee dat je jij mede door de Mods een soort voorkeur behandeling krijgt.
Off Topic:

Als jij je toestel ROOT, dan is KNOX getriggered!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Off Topic:

Rooten was in ieder geval niet mijn intentie, enkel een standaard non-branded rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Off Topic:

Die krijg je zo weer weg 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Die krijg je zo weer weg 😉
Nou: als jij die zo weer weg krijgt, dan ben je een "hero" voor heel veel gebruikers (want dit is nog niemand gelukt namelijk!)...

Als de KNOX-flag op "1" staat, dan blijft deze daar ook op staan -> wat je ook probeert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Off Topic:

Ik als Apple gebruiker snap nog steeds niet wat daar het probleem nou van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Het is hetzelfde als je een iPhone jailbreakt en deze vervolgens opstuurt voor garantie. Samsung zal je wel helpen normaal gesproken maar ze kunnen er moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Nou: als jij die zo weer weg krijgt, dan ben je een "hero" voor heel veel gebruikers (want dit is nog niemand gelukt namelijk!)...

Als de KNOX-flag op "1" staat, dan blijft deze daar ook op staan -> wat je ook probeert... ;)
Triangle Away 😉
Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Het is hetzelfde als je een iPhone jailbreakt en deze vervolgens opstuurt voor garantie. Samsung zal je wel helpen normaal gesproken maar ze kunnen er moeilijk over doen.
Als het aantoonbaar is dat ik met dat romen iets defect maak dan vind ik het geen probleem reparatie kosten te betalen verder.

Als ze echter op voorhand al gaan weigeren heb ik daar weer wel problemen mee.

Maar goed ik zou hem in eerste instantie alleen rooten om bloatware te verwijderen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
OFF-Topic mode

Je haalt dingen door elkaar, amigo...

KNOX getriggered, blijft getriggered...

Gelukkig zijn er nog mensen die er wel verstand van hebben, zoals bv Samsung zelf ;)\

Nu weer ON-Topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Als je met KNOX gaat knoeien, mede bv rooten, dan kan je, als ik het goed heb, permanent in dat toestel een paar diensten niet meer uitvoeren. Onder andere zijn er diensten zoals RabobankApp en betalen via NFC.
Helaas kan ik nu geen bron vinden (ben aan het werk), maar als je dat opzoekt wat de nadelen ervan zijn, dan vind je genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GentiLi schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Als je met KNOX gaat knoeien, mede bv rooten, dan kan je, als ik het goed heb, permanent in dat toestel een paar diensten niet meer uitvoeren. Onder andere zijn er diensten zoals RabobankApp en betalen via NFC.
Helaas kan ik nu geen bron vinden (ben aan het werk), maar als je dat opzoekt wat de nadelen ervan zijn, dan vind je genoeg informatie.
Hmm bankieren apps (ABNAMRO hier) niet kunnen gebruiken zou wel enorm onhandig zijn.

Bizar dan dat ze dit dusdanig maken dat mensen de Bloatware er niet af kunnen halen.

Dingen als het hele Office pakket hoef ik er niet op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Gister in de mediamarkt even met een zwarte note 7 gespeeld....wat een ziekelijk scherp scherm (ben al jaren iphone gebruiker), dit toestel stond er al een week en heb is even goed gekeken maar op vingerafdrukken na, geen kras te bekennen ! Zelf heb ik ook nog met een eurootje wat lopen tikken en schuren, maar denk dat dat testfilmpje een beetje kolder is hoor.
De s7 mag er ook zijn trouwens, ik ben in ieder geval om...zoiezo leuk om met wat nieuws te rommelen...eindelijk vrijheid en erop gooien wat ik wil (emulators etc.)

ps. wat mij wel op viel was dat bij de s7 een zwart vlekje in het scherm zat, rechtsboven in het hoekje was zo goed als dood, en op andere amoleds was heel vaag tekst ingebrand...dit is het enige puntje waar ik nog even research naar ga doen op forums, (speel bv graag Ingress en dan staat je scherm behoorlijk lang te branden, iemand ervaring maybe?)

al om al, android is echt "volwassen" geworden en geen lag meer, Samsung maakt echt mooi speelgoed! (ben zelf android x.xx gewend, de eerste versie zeg maar op een galaxy s1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Hmm bankieren apps (ABNAMRO hier) niet kunnen gebruiken zou wel enorm onhandig zijn.

Bizar dan dat ze dit dusdanig maken dat mensen de Bloatware er niet af kunnen halen.

Je kunt geïnstalleerde apps (indien niet te verwijderen) ook uitschakelen. Kost je wel de opslag dan van de apps maar ze nemen in ieder geval geen werkgeheugen in beslag.

Of die Office suite er hier op staat vraag ik me overigens ten zeerste af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo ik kom net terug uit de Pop-up "store".

Toestellen zaten helaas (maar begrijpelijk) vast met een irritant kort kort waardoor het toestel even lekker in je handen nemen niet echt mogelijk was.

Verder vielen me een aantal dingen op welke niet allemaal even positief waren.

Ten eerste vond ik persoonlijk de zwarte er mooi maar de blauwe en de zilveren juist erg goedkoop ogen. Ook vond ik het toestel niet de high-end feel hebben waar de reviews en youtubers het over hebben. Hij ligt erg lekker in de hand dat zeker maar het glas voelt zowel van voor als van achter wat goedkoop/plastic aan.

Ook viel me op dat van de 6 modellen aan snoer (alle drie de kleuren 2 keer) er drie (twee zwarte en een blauwe) een kras hadden op het scherm. Een ervan was zelfs enorm diep.

Van positievere ervaring was het scherm, de camera en het formaat van de telefoon zelf.

Het scherm was adembenemend mooi, gigantisch scherp en prachtige kleuren zonder de lelijke overdreven kleuren zoals Samsung dat vroeger had.

Ook overtuigde de camera enorm. De kleuren waren dankzij het scherm enorm overtuigend en de helderheid was ook in de donkere winkel uitstekend.

Verder vond ik het formaat erg fijn. Ondanks het grotere scherm was het toestel beduidend kleiner dan mijn 6s Plus en dat vond ik persoonlijk wel fijn.

Het heeft mij in ieder geval overtuigd om er een te kopen, vanavond maar eens even kijken of ik er nog ergens een op release bemachtigen kan, in de pop-up store reserveren en/of kopen is helaas niet mogelijk begreep ik van een medewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Donstil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:01:
.

Ook viel me op dat van de 6 modellen aan snoer (alle drie de kleuren 2 keer) er drie (twee zwarte en een blauwe) een kras hadden op het scherm. Een ervan was zelfs enorm diep.

Het scherm was adembenemend mooi, gigantisch scherp en prachtige kleuren zonder de lelijke overdreven kleuren zoals Samsung dat vroeger had.
De oververzadiging kan je al een paar jaar uitzetten op amoled toestellen dus dat is niks nieuws.
Maar de krassen op de test toestellen ik had niks anders verwacht, ik durf te wedden dat een boel mensen gelezen hebben over de kras gevoeligheid van deze toestellen en dit dan ook maar even gingen testen op de vloer.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D0gtag schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

De oververzadiging kan je al een paar jaar uitzetten op amoled toestellen dus dat is niks nieuws.
Maar de krassen op de test toestellen ik had niks anders verwacht, ik durf te wedden dat een boel mensen gelezen hebben over de kras gevoeligheid van deze toestellen en dit dan ook maar even gingen testen op de vloer.
Dat eerste hoor ik wel vaker maar zelf geen ervaring mee. De Note stond hier op standaard begreep ik en dat was al erg fraai.

Dat tweede lijkt me sterk eigenlijk buiten wat technologie websites is het niet een algemeen feit dat het scherm krast. Ik geloof er niet in dat iedereen met mesjes/sleutels/muntjes naar de winkel is getrokken om de boel te testen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpeun
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-11-2020
Goedenavond amigo's,

Zag bij de Note 7 videoreview een feature voorbij hobbelen waarbij je met een stylus een giffie uit een filmpje kan rukke, is dat exclusief voor de Note's of is zoiets ook beschikbaar voor android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
captainpeun schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:15:
Goedenavond amigo's,

Zag bij de Note 7 videoreview een feature voorbij hobbelen waarbij je met een stylus een giffie uit een filmpje kan rukke, is dat exclusief voor de Note's of is zoiets ook beschikbaar voor android ?
Voor alsnog alleen de Note 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat appje van Chainfire gebruikte ik vroegah vaak.
Om knox trigger terug te draaien is helaas nog niks.
Als je daar iets voor kunt maken dan kan je goud verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ai, Samsung heeft het wel te verduren. Na Scratchgate nu weer een issue die boven komt drijven:

https://www.allaboutphones.nl/samsung-galaxy-note-7-crash/

Als je even snel op Google zoekt vind je ook al een handjevol video's met Note 7 toestellens die crashen of vasthangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 29-08-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Donstil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

De ABN amro app kun je na root gewoon gebruiken, als je dat bedoelde? Ik draai custom rom en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
pappaleone schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:46:
[...]

De ABN amro app kun je na root gewoon gebruiken, als je dat bedoelde? Ik draai custom rom en geen problemen.
Volgens mij werkt alleen Samsung Pay en Knox niet meer..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hè shit heb ik gisteren net een Note 7 besteld krijg ik nu een invité van Tweakers om naar hun Launch event te komen donderdag. Ik kan alleen niet onder mijn huidige afspraak uit :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lijkt wel of iedereen hier wordt uitgenodigd. De kans dat je wint is overigens klein maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Phusebox schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:30:
Lijkt wel of iedereen hier wordt uitgenodigd. De kans dat je wint is overigens klein maar goed.
De kans is 1 op 7 :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is klein voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Klopt het is een kleine kans dus de kans is groot dat je wint :+ Maar er is ook een spel element aan verbonden dus je kan je eigen kansen vergroten door goed te spelen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Phusebox schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:30:
als het goed is zijn er 49 man uitgenodigd (waaronder ik :) )

voor mij word het een volle dag

donderdag 9.30 tot 16.15 les, en als ik de eerste metro vanuit school neem ben ik tussen 18.00 en 18.30 op tweakers HQ en dan ben ik rond 00.45 of 01.15 thuis
Vrijdag weer 9.30 tot 16.15 les.
D0gtag schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:18:
[...]

Klopt het is een kleine kans dus de kans is groot dat je wint :+ Maar er is ook een spel element aan verbonden dus je kan je eigen kansen vergroten door goed te spelen als ik het goed heb.
inderdaad, de tech-zevenkamp waarover heel weinig bekend is, het volgende is al bekend.
- ik neem een slechte cryptische grap mee
- iets met een 7
- het word een gezellige avond, ook als je niet wint. we zijn de 49 gelukkige mensen die deze onvergetelijke avond mee mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ard1998 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:02:
[...]

- het word een gezellige avond, ook als je niet wint. we zijn de 49 gelukkige mensen die deze onvergetelijke avond mee mogen maken.
Oh, ik kom alleen vanwege het eten, als ik het toestel win is dat een bonus :+ Ik hoop dat we voldoende tijd krijgen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt vast en zeker een toffe avond en als je de tijd hebt en kans krijgt moet je het zeker doen.

Gelukkig kiezen ze altijd mensen die in de buurt wonen want voor mij zou het al niet haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Phusebox schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:05:
Wordt vast en zeker een toffe avond en als je de tijd hebt en kans krijgt moet je het zeker doen.

Gelukkig kiezen ze altijd mensen die in de buurt wonen want voor mij zou het al niet haalbaar zijn.
waar woon je dan als ik het vragen mag (rond welke stad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ard1998 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

waar woon je dan als ik het vragen mag (rond welke stad)?
Maastricht.

Zal ook vast niet bewust zo gekozen worden want het aandeel deelnemers uit de randstad is natuurlijk ook vele malen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik denk niet dat ze kijken waar je vandaan komt, tenzij ze ook je ip adres gaan opzoeken voor locatie wat me erg stug lijkt. Ze sturen een mail dat je geselecteerd bent en met de vraag of je ook komt. In het geval je niet kan of niet in de buurt woont en geen zin hebt om te komen. Toevallig woon ik heel dichtbij maar volgens mij is en blijft dit toeval. Maastricht Amsterdam 4 uurtjes met de auto, geen idee hoe lang met de trein, maar het is geen wereld reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb vanavond mijn Note 7 uit Duitsland in ontvangst mogen nemen. Moet weer even wennen aangezien ik van windows phone (lumia 930) af kom en moet dus alles weer instellen en uitvinden.

De phone zelf ziet er geweldig uit! Heb hem naast een Iphone 6 plus gehad en hij oogt een stuk strakker en slanker. Ook voelt hij wat lichter aan. Ik heb de blauwe kleur, en deze is prachtig. Niet baby blauw ofzo, eerder marine blauw (hangt wel af van de kijkhoek en licht reflectie).

Ik heb de officiele samsung clear case er bij gekocht, deze past perfect en is erg slank. Valt bijna niet op, maar geeft wel extra grip. Bescherming is minimaal, maar voorheen heb ik altijd zonder case / screen protector gelopen, dus ik vond dit al een grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeKNoRRiS schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:44:
Ik heb vanavond mijn Note 7 uit Duitsland in ontvangst mogen nemen. Moet weer even wennen aangezien ik van windows phone (lumia 930) af kom en moet dus alles weer instellen en uitvinden.

De phone zelf ziet er geweldig uit! Heb hem naast een Iphone 6 plus gehad en hij oogt een stuk strakker en slanker. Ook voelt hij wat lichter aan. Ik heb de blauwe kleur, en deze is prachtig. Niet baby blauw ofzo, eerder marine blauw (hangt wel af van de kijkhoek en licht reflectie).

Ik heb de officiele samsung clear case er bij gekocht, deze past perfect en is erg slank. Valt bijna niet op, maar geeft wel extra grip. Bescherming is minimaal, maar voorheen heb ik altijd zonder case / screen protector gelopen, dus ik vond dit al een grote stap.
Niet Baby blauw? Ik ben gister bij de pop-up store geweest en in normaal dag licht is de blauwe versie juist wel richting Baby blauw. Navy blauw is een hele hoop tinten donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:46:
[...]

Niet Baby blauw? Ik ben gister bij de pop-up store geweest en in normaal dag licht is de blauwe versie juist wel richting Baby blauw. Navy blauw is een hele hoop tinten donkerder.
Ligt heel erg aan de licht inval. Meestal kijk je er schuin tegen aan en dan is de kleur een stuk donkerder.

Moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen in kunstmatig licht heb gezien, misschien veranderd mijn mening er morgen over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeKNoRRiS schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

Ligt heel erg aan de licht inval. Meestal kijk je er schuin tegen aan en dan is de kleur een stuk donkerder.

Moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen in kunstmatig licht heb gezien, misschien veranderd mijn mening er morgen over ;)
Zou je eens kunnen sporen/kijken of er nou een affabriek screen protector op zit?
In de pop-up store was dit niet het geval namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:59:
[...]

Zou je eens kunnen sporen/kijken of er nou een affabriek screen protector op zit?
In de pop-up store was dit niet het geval namelijk.
Buiten het transport beschermlaagje heb ik niks kunnen vinden.

Voor de zekerheid nog even met mijn nagel bij de camera gevoeld naar uitsneden, daar leek het alsof er een laagje zat, maar dit zit onder het glas.

EDIT: ook bij de home button gevoeld, maar dit loopt perfect smooth over. Als er een protector op zit dan hebben ze hem wel heel goed verstopt.

[ Voor 13% gewijzigd door KeKNoRRiS op 31-08-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeKNoRRiS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:14:
[...]

Buiten het transport beschermlaagje heb ik niks kunnen vinden.

Voor de zekerheid nog even met mijn nagel bij de camera gevoeld naar uitsneden, daar leek het alsof er een laagje zat, maar dit zit onder het glas.

EDIT: ook bij de home button gevoeld, maar dit loopt perfect smooth over. Als er een protector op zit dan hebben ze hem wel heel goed verstopt.
Goed nieuws dus. Bedankt voor het checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Mijn eerste ervaringen na een nachtje lang opblijven:
  • Android is weer even wennen, maar alles lijkt soepel te lopen --> Ik heb dus geen ervaring met andere android toestellen buiten de galaxy s2 om.
  • Scherm! Zo mooi, zo groot, zo helder. Toch is de phone hanteerbaar ondanks zijn formaat
  • Iris scanner: Dat ding is ongelooflijk snel. Als je gewoon naar je scherm kijkt en je gaat bijvoorbeeld de beschermde folder in met iris bescherming, dan zie je de animatie (2 rondjes waar je je ogen in moet plaatsen) nieteens en heeft hij je al gescand. Lenzen geen probleem.
  • Fingerprint reader: Werkt prima. Home knop indrukken bij het aanzetten en je bent ingelogd.
  • Always on display: Heel erg handig. Alles wat je nodig hebt is zichtbaar.
  • Notificatieled: Ik weet nu wat ik al die tijd gemist heb... Ook nog eens heel mooi weggewerkt, je ziet hem nauwelijks als hij uit staat (in de bovenrand onder de kleur).
  • Snellader! Dat ding laadt echt snel... 20% na het opstaan, laden, 20 min later: 50%. weer 20 min later: 70%. Heerlijk!
Voor de rest vooral bezig geweest om al mijn accounts in te stellen en wat lopen kloten om mijn outlook agenda er in te krijgen.

Als iemand vragen heeft, vuur maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
KeKNoRRiS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:58:

Als iemand vragen heeft, vuur maar :)
Je hebt er dus een originele clear case bij? Dat is toch die ene met achterop staat design by samsung ofzo..? Denk je dat er stof of wat dan ook tussen kan komen? Zie er echt tegenop om hem erop te zetten en dan na paar maanden een bekraste achterkant te hebben door stof en vuiligheid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En weer een explosief toestel: http://www.sammobile.com/...-explodes-while-charging/
Denk dat third-party laders even niet een goed idee zijn.

Edit
Lees ook in de comments van de Sammobile review dat het vlakke deel maar een diagonaal heeft van 5,3" door de gebogen randen. Ik pas voor dit toestel.

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 31-08-2016 09:16 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
rohit schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Je hebt er dus een originele clear case bij? Dat is toch die ene met achterop staat design by samsung ofzo..? Denk je dat er stof of wat dan ook tussen kan komen? Zie er echt tegenop om hem erop te zetten en dan na paar maanden een bekraste achterkant te hebben door stof en vuiligheid..
Jep, heb de originele clear case. Omdat ik normaal zonder case loop wilde ik een zo dun mogelijke die zo min mogelijk afbreuk aan het design doet.

De case is erg dun en zit redelijk strak om de telefoon. Wel zit er aan alle kanten wat speling doordat het een softgel is. Er kan dus wat stof verzamelen tussen de randen. Ik heb niet het gevoel dat dit echt achter de telefoon kan komen bij normaal gebruik doordat het redelijk strak langs de randen zit. Aan de achterkant is dat misschien wat anders. Bij de camera kan de case een klein beetje los komen waardoor er vuil naar binnen zou kunnen komen.

Hij biedt verder weinig valbescherming door de geringe dikte en komt alleen bij de hoeken net een millimeter boven de hele telefoon uit. Grip is goed, achterop zit een soort fijn blokjespatroon waardoor er structuur op de achterkant lijkt te zitten.

Batterij inmiddels van 20 --> 90% in een uurtje. Erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:00
Señor Sjon schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:05:

Edit
Lees ook in de comments van de Sammobile review dat het vlakke deel maar een diagonaal heeft van 5,3" door de gebogen randen. Ik pas voor dit toestel.
Want? Vanwege het scherm?
Het scherm is dus 5,7" totaal, maar dan inclusief de gebogen randen? Lees ik dat dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JA, de 5.7" is inclusief de bochten. Daarom is ie ook smaller dan de N4/5. Mensen die hem vroeger te groot vonden, vinden hem nu goed in de hand liggen. Dat is dan ook niet zo raar. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
RiCk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Want? Vanwege het scherm?
Het scherm is dus 5,7" totaal, maar dan inclusief de gebogen randen? Lees ik dat dan goed?
Onmogelijk dat het 0.4" scheelt.. De gebogen randen zijn minimaal. Daarnaast heb ik de note 7 naast een iphone 6 plus (5,5") gehad en het scherm is wel degelijk groter. 5.3" effectieve ruimte is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 10:04
Als ik mijn note 7 geleverd krijg leg ik hem wel eens naast mijn note 3

Op zicht is de breedte van de note 7 5mm minder
De zijbezels van mijn note 3 zijn 6mm

De note 7 is dus inclusief afboording 1mm groter, dus het vlakke scherm zal 1 of 2 mm minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12
Waarom denk je dat ze altijd mensen kiezen die in de buurt wonen?
Ik ga er morgen 2u voor rijden (enkele reis), vind ik toch al een behoorlijke afstand (vanuit Turnhout in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeArt schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Ik ga er morgen 2u voor rijden (enkele reis), vind ik toch al een behoorlijke afstand (vanuit Turnhout in België)
Was niet helemaal serieus bedoelt hoor, zie ook andere reactie van mij.

Veel plezier in ieder geval en succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
kan ik de nu verkrijgbare draadloze oplader gebruiken of komt er een speciale oplader voor de Note 7?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
marcellux schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:46:
kan ik de nu verkrijgbare draadloze oplader gebruiken of komt er een speciale oplader voor de Note 7?
die kan je gewoon gebruiken, alleen de normale is niet de snellere Fast charging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeKNoRRiS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Onmogelijk dat het 0.4" scheelt.. De gebogen randen zijn minimaal. Daarnaast heb ik de note 7 naast een iphone 6 plus (5,5") gehad en het scherm is wel degelijk groter. 5.3" effectieve ruimte is onzin.
Ik heb hem ook even naar mijn 6s Plus gehad en het scherm is idd groter.

In ieder geval langer dan de 6s Plus en ook iets breder.

Dat je 0,4" verliest is idd onzin, daar zijn de gebogen randjes veel te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
@rohit er staat #fast charging# op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
marcellux schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:38:
Mooi dan wel! haha
je hebt namelijk de normale slome en de snellere.. ene is 1 amp en de andere 2 amp.

[ Voor 20% gewijzigd door Rohit op 31-08-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01

DON PAPA

Tweaker-fan

marcellux schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:38:
De Samsung wireless fast charging pad is er in twee verschillende types

[ Voor 35% gewijzigd door DON PAPA op 31-08-2016 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Probleem begint nu toch wel aardige proporties aan te nemen.

YouTube: Galaxy Note 7 Problems
http://forum.xda-develope...-bootloop-issues-t3444510

ben er niet gerust op! Hier iemand al ervaring met dit probleem?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:07:
Probleem begint nu toch wel aardige proporties aan te nemen.

YouTube: Galaxy Note 7 Problems
http://forum.xda-develope...-bootloop-issues-t3444510

ben er niet gerust op! Hier iemand al ervaring met dit probleem?
Ja, ik heb mijn Note 7 nu al een week of twee en hij blijft steeds hangen.*

* De Note 7 is hier nog niet te koop, dus ook al staat er 'Ervaringen' in het topic, die zijn er nog niet buiten ervaring met demo units.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Phusebox schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Ja, ik heb mijn Note 7 nu al een week of twee en hij blijft steeds hangen.*

* De Note 7 is hier nog niet te koop, dus ook al staat er 'Ervaringen' in het topic, die zijn er nog niet buiten ervaring met demo units.
Bedankt voor je reactie, balen!
Wat me nog het meest verontrust is het draadje op XDA, wereldwijd doen dezelfde problemen de kop op lijkt het.

12 pagina's met ellende daar nu al.

hoe meer ik zoek, des te meer ellende ik tegen kom.
S-Pen ook al weer diverse mensen met problemen
YouTube: Samsung Galaxy Note 7 - S-PEN PROBLEM!! Watch it before buying it!!

[ Voor 17% gewijzigd door Tha op 31-08-2016 15:13 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
Donstil schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:01:
Ook vond ik het toestel niet de high-end feel hebben waar de reviews en youtubers het over hebben. Hij ligt erg lekker in de hand dat zeker maar het glas voelt zowel van voor als van achter wat goedkoop/plastic aan.
Ben blij je opmerking te lezen omdat ik aan mezelf was gaan twijfelen nadat ik de Note 7 had getest bij de mediamarkt. Ik heb zelf een s6 en s7 en deze voelen beiden erg luxueus en solide aan. Je voelt ook duidelijk dat het glas is. Toen ik de Note 7 oppakte dacht ik met een demo-model te maken te hebben. Ik meende echt plastic te voelen. Er was echter een medewerker van Samsung die mij verzekerde dat dit het echte toestel was. Achteraf bedenk ik me dat het zal komen omdat het Gorilla Glas 5 is, een andere reden heb ik niet. Het voelt als plastic en daardoor minder luxe. De rondingen zijn echter na de s7 weer verder verbeterd en daarmee lijkt de vorm weer meer op de S5, maar dan met afgeronde hoeken.
Het doet allemaal niets af aan de kwaliteit van het scherm en camera etc want daarin is Samsung echt onnavolgbaar merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tha schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor je reactie, balen!
Wat me nog het meest verontrust is het draadje op XDA, wereldwijd doen dezelfde problemen de kop op lijkt het.

12 pagina's met ellende daar nu al.

hoe meer ik zoek, des te meer ellende ik tegen kom.
S-Pen ook al weer diverse mensen met problemen
YouTube: Samsung Galaxy Note 7 - S-PEN PROBLEM!! Watch it before buying it!!
Dat pennetje is wel een rottig probleem alleen ook wel weer makkelijk op te lossen door iedereen (of iedereen met problemen) een nieuw pennetje te verstrekken.

12 pagina's op XDA klinkt als veel, ben geen groot gebruiker van XDA om te weten of dit ook daad werkelijk zo is.

Lijken de freeze en reboot problemen softwarematig of jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Donstil schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Dat pennetje is wel een rottig probleem alleen ook wel weer makkelijk op te lossen door iedereen (of iedereen met problemen) een nieuw pennetje te verstrekken.

12 pagina's op XDA klinkt als veel, ben geen groot gebruiker van XDA om te weten of dit ook daad werkelijk zo is.

Lijken de freeze en reboot problemen softwarematig of jullie weten?
ik ben al jaren actief op XDA, en dit is best wel wat voor een toestel wat pas zo kort te verkrijgen is.
Gebruik al jaren de Note vanaf de 1, tot aan de 4 en baal hier enorm van.

Wat het probleem is, ik ben benieuwd, maar vooralsnog lijkt het door de cache te komen die vol loopt.
Heb mijn Note 4 al verkocht een paar weken geleden en loop nu met een iphone 5... kan wel janken :o

edit; lijkt er toch op dat de shit de spreekwoordelijke fan aan het raken is
http://www.sammobile.com/...ayed-for-quality-testing/

[ Voor 9% gewijzigd door Tha op 31-08-2016 16:08 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 07:57
Tha schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

ik ben al jaren actief op XDA, en dit is best wel wat voor een toestel wat pas zo kort te verkrijgen is.
Gebruik al jaren de Note vanaf de 1, tot aan de 4 en baal hier enorm van.

Wat het probleem is, ik ben benieuwd, maar vooralsnog lijkt het door de cache te komen die vol loopt.
Heb mijn Note 4 al verkocht een paar weken geleden en loop nu met een iphone 5... kan wel janken :o

edit; lijkt er toch op dat de shit de spreekwoordelijke fan aan het raken is
http://www.sammobile.com/...ayed-for-quality-testing/
Vandaag kwam ik ook al z'n zelfde artikel tegen.

Hopelijk iets langer wachten dan voor een toestel dat wel goed werkt. Ik heb hem bij Coolblue besteld en die hebben ook al een waarschuwing bij alle toestellen geplaatst over een langere levertijd. Verwachting staat daar nog op 9 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
P. vd Loo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

Ben blij je opmerking te lezen omdat ik aan mezelf was gaan twijfelen nadat ik de Note 7 had getest bij de mediamarkt. Ik heb zelf een s6 en s7 en deze voelen beiden erg luxueus en solide aan. Je voelt ook duidelijk dat het glas is. Toen ik de Note 7 oppakte dacht ik met een demo-model te maken te hebben. Ik meende echt plastic te voelen. Er was echter een medewerker van Samsung die mij verzekerde dat dit het echte toestel was. Achteraf bedenk ik me dat het zal komen omdat het Gorilla Glas 5 is, een andere reden heb ik niet. Het voelt als plastic en daardoor minder luxe. De rondingen zijn echter na de s7 weer verder verbeterd en daarmee lijkt de vorm weer meer op de S5, maar dan met afgeronde hoeken.
Het doet allemaal niets af aan de kwaliteit van het scherm en camera etc want daarin is Samsung echt onnavolgbaar merk ik.
Dat gevoel had ik juist heel erg bij de Samsung s7 Edge. Voelde totaal niet premium aan en leek op plastic.
Juist bij de Note 7 heb ik dat minder. Voelt weer premium aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
volgens mij wordt het toestel toch allang in Amerika verkocht en daar hoor ik niks over welke problemen dan ook. Er werd eerder ook over de Iphone dergelijke dingen geschreven endaar hoorde je verder niks meer van. Vaker het idee dat er bewust dergelijke meldingen worden gemaakt

[ Voor 42% gewijzigd door marcellux op 31-08-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

marcellux schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:15:
volgens mij wordt het toestel toch allang in Amerika verkocht en daar hoor ik niks over welke problemen dan ook. Er werd eerder ook over de Iphone dergelijke dingen geschreven endaar hoorde je verder niks meer van. Vaker het idee dat er bewust dergelijke meldingen worden gemaakt
Dat staat ook in diverse nieuws items. En dat zou betekenen dat het aan de ecynos chip ligt aangezien de usa snapdrogon geleverd krijgt

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er waren eerder toch juist problemen met de Soapdragon versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Zoals de Guardian schrijft: "There have been several unconfirmed local reports of users claiming that the battery of the Galaxy Note 7 battery exploded during charging."
Met de nadruk op "unconfirmed" dus! En gaat alleen over Korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
D2FValinor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:03:
[...]

Dat gevoel had ik juist heel erg bij de Samsung s7 Edge. Voelde totaal niet premium aan en leek op plastic.
Juist bij de Note 7 heb ik dat minder. Voelt weer premium aan.
grappig dat verschil in beleving zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:57:
Er waren eerder toch juist problemen met de Soapdragon versies?
De Snapdragon zou traag zijn en vastlopen terwijl de Exynos lijkt te ontploffen...

Pick your poison.

Het is allemaal wat overtrokken denk ik maar als Samsung het onderzoekt komt er ook vast wel een officiële reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

De Snapdragon zou traad zijn en vastlopen terwijl de Exynos lijkt te ontploffen...

Pick your poison.

Het is allemaal wat overtrokken denk ik maar als Samsung het onderzoekt komt er ook vast wel een officiële reactie.
Doe me dan maar ontploffen, ik laad toch op met de originele oplader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
BeArt schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Is het nog wel verstandig om erheen te gaan
Dan? Na al die klachten over de Note 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Is het nog wel verstandig om erheen te gaan
Dan? Na al die klachten over de Note 7...
Stel je voor al die Note 7 toestellen ontploffen daar... misschien is het wel een terroristisch plot.

Who cares als je het ding gratis krijgt of er problemen mee zijn? Zet hem op marktplaats en vang750 euro easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Phusebox schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:57:
[...]

Stel je voor al die Note 7 toestellen ontploffen daar... misschien is het wel een terroristisch plot.

Who cares als je het ding gratis krijgt of er problemen mee zijn? Zet hem op marktplaats en van 750 euro easy.
750 euro is wel erg aan de hoge kant..
Toestel zit niet in seal en geen aankoop garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:01:
[...]

750 euro is wel erg aan de hoge kant..
Toestel zit niet in seal en geen aankoop garantie?
Beetje offtopic maar diegene die winnen krijgen vast gewoon een nieuw geseald toestel. Die prijs krijg je er wel voor zeker als hij uitverkocht is straks de eerste 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:03:
[...]

Beetje offtopic maar diegene die winnen krijgen vast gewoon een nieuw geseald toestel. Die prijs krijg je er wel voor zeker als hij uitverkocht is straks de eerste 2 weken.
Nieuwe? Bij de vorrige acties mochten de gelukkige toch gewoon een van de test modellen van die avond "houden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Voor de liefhebbers:

Hier alvast de gebruikershandleiding Samsung Galaxy Note 7 NL:

http://downloadcenter.sam...ow_Dut_Rev.1.0_160816.pdf

• Donstil
  • Niet online
Ik zie me alvast een beetje op XDA te verdiepen.
Ik denk dat ik vanaf het begin op deze rom ga draaien : http://forum.xda-develope...m-hydra-rom-v1-0-t3447611

Lijkt alle voordelen van de Samsung rom te hebben zonder de nadelen (Knox, Bloatware)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:34:
Ik denk dat ik vanaf het begin op deze rom ga draaien : http://forum.xda-develope...m-hydra-rom-v1-0-t3447611

Lijkt alle voordelen van de Samsung rom te hebben zonder de nadelen (Knox, Bloatware)
beste mede/ex-iPhone liefhebber ;)

Realiseer je dat van een iPhone,''it just works'', naar een toestel gaat waar je een ROM draait waar je keer op keer via TWRP de ROM updates moet installeren met de mogelijkheid dit te moeten doen op een clean install omdat soms een simpele ROM-update over je bestaande ROM niet mogelijk is of problemen op kan leveren.
Tevens zit je ook met regelmaat met de bijbehorende (custom) Kernel's te klooien (testen e.d.)

Je hebt absoluut vaak meer mogelijkheden met een custom ROM, maar de kans op issues hiermee is ook zeer zeker groot.

Ik heb het na jaren iPhone gebruik ook met mijn Samsung S7 gehad, vanaf afgelopen april/mei.
Lekker pielen met diverse ROM's die ik op XDA vond. Ik was vaker bezig met het optimaliseren/tweaken van mijn ROM dan het daadwerkelijk genieten van de Samsung S7 en het gebruik daarvan.

Als ik het je mag aanraden; ik zou eerst eens een flinke tijd stock draaien alvorens je je in de wereld van custom ROM's gaat begeven.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 01-09-2016 05:18 ]

Donstil schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:34:

Hou er rekening mee dat je hierdoor je garantie op het spel zet.

En wat is er nadelig aan Knox? Zorgt ervoor dat jouw telefoon onbruikbaar wordt indien gestolen of verloren.

• Garret1410
  • Laatst online: 15:20
Custom roms moet je leuk vinden. Je bent inderdaad vaak bezig met tweaken en nieuwe kernels en roms te installeren. Dat moet je leuk vinden anders niet doen.

Toch krijg je er ook veel features voor terug wat een stock rom niet heeft.

Updates zijn vaak eerder wat een voordeel is maar soms is een clean install wel nodig maar niet altijd.
Bepaalde bugs kunnen aanwezig zijn maar dat is verschillend. Vaak in de eerste versies van rom kunnen wat bugs zitten.

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 05:12:
[...]

beste mede/ex-iPhone liefhebber ;)

Realiseer je dat van een iPhone,''it just works'', naar een toestel gaat waar je een ROM draait waar je keer op keer via TWRP de ROM updates moet installeren met de mogelijkheid dit te moeten doen op een clean install omdat soms een simpele ROM-update over je bestaande ROM niet mogelijk is of problemen op kan leveren.
Tevens zit je ook met regelmaat met de bijbehorende (custom) Kernel's te klooien (testen e.d.)

Je hebt absoluut vaak meer mogelijkheden met een custom ROM, maar de kans op issues hiermee is ook zeer zeker groot.

Ik heb het na jaren iPhone gebruik ook met mijn Samsung S7 gehad, vanaf afgelopen april/mei.
Lekker pielen met diverse ROM's die ik op XDA vond. Ik was vaker bezig met het optimaliseren/tweaken van mijn ROM dan het daadwerkelijk genieten van de Samsung S7 en het gebruik daarvan.

Als ik het je mag aanraden; ik zou eerst eens een flinke tijd stock draaien alvorens je je in de wereld van custom ROM's gaat begeven.
Ik heb wel eens eerder een Android telefoon gehad En toen vond ik het rommen juist wel leuk altijd.

Al ben ik wel met je eens dat het nooit perfectie vind. Je blijft er altijd in bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb het ooit gedaan op mijn S3, maar daarna nooit meer. Teveel ellende en uiteindelijk leverde het weinig op.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:29:
Ik heb het ooit gedaan op mijn S3, maar daarna nooit meer. Teveel ellende en uiteindelijk leverde het weinig op.
Dat was ook de ervaring met mijn Samsung S7 en de diverse custom ROM's die ik afgelopen april/mei heb geprobeerd.
Het resultaat was minimaal.
Maar als je het leuk vindt om met custom roms te spelen ipv een smartphone productief te gebruiken (waar die volgens mij voor bedoelt is), tsja, dan is custom roms uitproberen ideaal

• Donstil
  • Niet online
Nou misschien kijk ik het wel even aan hoor.

Hoe zit het eigenlijk als ik
Bloatware uitschakel, is dan alleen het icoontje weg uit de app draw of is dan elke verwijzing of mogelijke koppeling ook uitgeschakeld? Voor Dat laatste zou ik oa rommen namelijk.

(Je kent het wel. Je opent bv een foto uit je mail en er komt een pop-up met 8 apps erin welke "wat" met foto's kunnen. 2 apps van jezelf en 6 bloatware dingen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Donstil schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:54:

Bloatware uitschakel, is dan alleen het icoontje weg uit de app draw of is dan elke verwijzing of mogelijke koppeling ook uitgeschakeld? Voor Dat laatste zou ik oa rommen namelijk.

(Je kent het wel. Je opent bv een foto uit je mail en er komt een pop-up met 8 apps erin welke "wat" met foto's kunnen. 2 apps van jezelf en 6 bloatware dingen)
Dan kies je er 1 uit en zeg je ALTIJD ipv een keer! dan krijg je die pop up ook niet..

snap echt niet waarom mensen zich zo druk maken om bloatware... je telefoon word echt niet 10x sneller als je het weghaalt.. als het mensen irriteerd installeer je nova launch of een andere app met een aparte drawer, en zet je alle bloatware in 1 map..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:54:

Als je apps uitschakelt krijg je volgens mij ook die optie niet meer om het te gebruiken. Hij wordt immers niet ingeladen.
Uninstall vs. disable
There are 2 ways to remove apps, depending on whether you downloaded the app or it came preinstalled on your device:

Uninstall downloaded apps
If you downloaded an app from Google Play, you can completely remove it from your device.
Disable preinstalled apps
Some apps come preinstalled on your device. You can disable these apps, but you can't remove them completely. After an app has been disabled, it will be hidden on your device.
Note: Disabling a system app may cause other apps to misbehave and will delete your associated data for that app.
bron: https://support.google.com/googleplay/answer/2521768?hl=en

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 01-09-2016 09:39 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Voor alle gebruikers die vragen om een slotje. Het topic blijft open, zolang er op een normale manier met elkaar gecommuniceerd wordt. Eventueel willen er mensen nog praten over bijv. de afhandeling.

Berichten met betrekking tot het verkrijgbaar zijn van de Note 7 horen thuis in: [Samsung Galaxy Note 7] Prijzen en Levertijden.

Accessoires horen thuis in: [Samsung Galaxy Note 7] Accessoires Topic
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support