De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:
  • 255.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
incaz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:09:
Het antwoord is eigenlijk nee: Trump heeft de popular vote vrij overtuigend verloren.
Touché :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sorry, Meryl but that hypocritical anti-Trump rant was easily the worst performance of your career (apart from that time you gave a child rapist a standing ovation)

Dacht even dat ik de enige was :p

Polanski heb ik ook nooit begrepen. Meervoudige verkrachting van een 13-jarige, vluchten en dan nog op handen gedragen worden in de filmwereld. Wonderlijk.

EDIT:

Op zich lijkt de strategie van tweets wel te werken. De Amerikaanse media (voornamelijk tv stations nu) hebben het continu over de aanval/oproep (afhankelijk van kleur station) van Streep en de reactie van Trump.

Hij heeft echter de laatste dagen een aantal Tweets gehad over banengroei en fabrieken die eenvoudig aantoonbaar niet kloppen. Dat pakt niemand op, en zijn volgens zullen het dus al waar bestempelen.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 10-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
PWM schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:45:
Op zich lijkt de strategie van tweets wel te werken. De Amerikaanse media (voornamelijk tv stations nu) hebben het continu over de aanval/oproep (afhankelijk van kleur station) van Streep en de reactie van Trump.

Hij heeft echter de laatste dagen een aantal Tweets gehad over banengroei en fabrieken die eenvoudig aantoonbaar niet kloppen. Dat pakt niemand op, en zijn volgens zullen het dus al waar bestempelen.
Belangrijker nog, zn kabinet moet door de Senaat. Hoe meer ruis hij in de wereld roept hoe groter de kans dat de echt grote problemen met betrekking tot conflict of interest buiten het nieuws blijven of weinig aandacht krijgen. Het is niet geheel toevallig dat hij net zn schoonzoon een topfunctie heeft gegeven, laat de media zich maar opwinden over Streep als zn familie maar goed kan boeren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Uit een link in die link wordt geclaimd dat Trump wel vaker soortgelijke gebaren heeft gedaan die niets te maken hadden met Kovaleski's ziekte:

http://www.dailymail.co.u...pertoire-impressions.html

But videos from 2016, 2015 and 2005 and featured on Catholics 4 Trump, show Trump doing similar - albeit shorter and less involved - impressions on several other occasions.

A video from October 2015 has Trump talking about banking regulators.

'When you see the president of the bank, I mention the word regulator-' he breaks off to perform the role of the bank president, hunching his shoulders and limply shaking his wrist and head.

Another clip, taken at the same rally Trump mocked Kovaleski, has Trump complaining about a general being asked about ISIS.

He performs similar - though more restrained - movements, waving his arms and shaking his head.

And in a clip from February this year, Trump mocks Ted Cruz for being a poor public speaker, again hunching his shoulders and shaking his arms.

The site also hosted an even earlier clip, from a 2005 Larry King interview, in which Trump pulls another limp-wristed posture while imagining how happy he would be to go on a two-week vacation.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=28XDL4MV9bU]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M4604reEqk0]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De dag dat je het eens bent met Piers Morgan en de Daily Mail, is de dag dat je laatste hersencel is afgestorven :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Ik zit net weer wat dingen te lezen.. Wordt het niet 's tijd voor een apart topic voor de meest lachwekkende nieuwtjes uit Amerika?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Salvatron schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:39:
[...]

Uit een link in die link wordt geclaimd dat Trump wel vaker soortgelijke gebaren heeft gedaan die niets te maken hadden met Kovaleski's ziekte:

http://www.dailymail.co.u...pertoire-impressions.html

But videos from 2016, 2015 and 2005 and featured on Catholics 4 Trump, show Trump doing similar - albeit shorter and less involved - impressions on several other occasions.

A video from October 2015 has Trump talking about banking regulators.

'When you see the president of the bank, I mention the word regulator-' he breaks off to perform the role of the bank president, hunching his shoulders and limply shaking his wrist and head.

Another clip, taken at the same rally Trump mocked Kovaleski, has Trump complaining about a general being asked about ISIS.

He performs similar - though more restrained - movements, waving his arms and shaking his head.

And in a clip from February this year, Trump mocks Ted Cruz for being a poor public speaker, again hunching his shoulders and shaking his arms.

The site also hosted an even earlier clip, from a 2005 Larry King interview, in which Trump pulls another limp-wristed posture while imagining how happy he would be to go on a two-week vacation.

[video]

[video]
Dit ziet er nog erger uit dan die nep-seizures van Clinton. Heeft Trump ook zon enge hersenziekte?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Diffameren lijkt een steeds belangrijker onderdeel van de politiek te worden, uiteindelijk 'wint' degene die er het beste in is.

offtopic:
PWM schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:45:
...Wonderlijk....

De voortdurende polulariteit van het werk van Eric Gill is trouwens ook wat in tegenspraak met wat hij verder zoal zou hebben gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 10-01-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Intel chiefs presented Trump with claims of Russian efforts to compromise him
Classified documents presented last week to President Obama and President-elect Trump included allegations that Russian operatives claim to have compromising personal and financial information about Mr. Trump, multiple US officials with direct knowledge of the briefings tell CNN.

The allegations were presented in a two-page synopsis that was appended to a report on Russian interference in the 2016 election.
Oeps :D

Ik ben bijzonder benieuwd naar het volledige rapport, jammer dat ze dat niet vrijgeven. Maar hoe dan ook, hier zal het laatste nog niet over zijn gezegd. Ben benieuwd hoe Trump met deze zaak omgaat zodra hij president is.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 10-01-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

YakuzA schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Dit ziet er nog erger uit dan die nep-seizures van Clinton. Heeft Trump ook zon enge hersenziekte?
Wat bedoel je hier mee?

edit:

Oh, ik neem aan dat je doelt op Trump's gedrag met zijn handen als ie een debiel nadoet. Zou best eens kunnen dat de beste kerel een hersenziekte heeft ja _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Salvatron op 11-01-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:20:
Intel chiefs presented Trump with claims of Russian efforts to compromise him

[...]

Oeps :D

Ik ben bijzonder benieuwd naar het volledige rapport, jammer dat ze dat niet vrijgeven. Maar hoe dan ook, hier zal het laatste nog niet over zijn gezegd. Ben benieuwd hoe Trump met deze zaak omgaat zodra hij president is.
Toch maar beginnen met die bunker in de tuin graven. We zitten er precies tussen. O-)
:P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25

defiant

Moderator General Chat
RoD schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:20:
No Puppet! No Puppet!. Hoe profetisch.

Ik ben benieuwd inderdaad, alles staat of valt bij de hoever de republikeinen dit willen laten gaan. Uiteindelijk kan het risico dat Trump hun zal meenemen in zijn val als te groot worden ingeschat, zeker nu ze een historische meerderheid hebben die zeker na zo'n debacle als dit zich niet zo snel meer zal aandienen.

Edit:
Het rapport blijkbaar.
Uit die pdf-to-text conversie van die site:
TRUMP through his activities in Moscow sufficiently to be able to blackmail him. According to several knowledgeable sources, his conduct in Moscow has included perverted sexual acts which have been
arranged/ monitored by the FSB
However, there were other aspects to engagement with the Russian authorities. One which had borne fruit for them was to exploit TRUMP's personal obsessions and sexual perversion in order to obtain
suitable ?kompromat? (compromising material) on him. According to Source D, where s/he had been present, TRUMP's (perverted) conduct in Moscow included hiring the presidential suite of the Ritz Carlton Hotel, where he knew President and OBAMA (whom he hated) had stayed on one of their of?cial trips to Russia, and defiling the bed where they had slept by employing a number of prostitutes to perform a 'golden showers? (urination) show in front of him. The hotel was known to be under FSB control with microphones and concealed cameras in all the main roomsto record anything they wanted to.
Speaking separately in lune 2016, Source (the former top level Russian intelligence officer) asserted that unorthodox behavior in Russia over the years had provided the authorities there with enough embarrassing material on the now Rep?iblican presidential candidate to be able to blackmail him if they so wis ed.

[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 11-01-2017 01:05 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik hoorde al zoiets op het journaal. Elke dag weer blijkt wat een idioot het is en wat voor slechte beoordelingsvermogens zijn kiezers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
Ohjee.. Hij heeft een fetisj.. Wat een ramp voor de menselijkheid..

Ik weet niet wat er in al die rapporten staat, maar als dit het meest benoemenswaardige is hebben ze niet veel.

Als ze nou corruptie, belastingontduiking of medeplichtigheid aan het evt hacken van de verkiezingen kunnen bewijzen was er nog reden om er over te praten.

Waarom al die focus op roddelblad-niveau nieuws en waarom niet op belangrijk nieuws?

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 11-01-2017 07:56 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
aicaramba schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:54:

I...

Waarom al die focus op roddelblad-niveau nieuws en waarom niet op belangrijk nieuws?
Omdat dit soort dingen tot voor kort echt belangrijk was in Amerika en je daadwerkelijk de race of zelfs het presidentschap zou kunnen kosten.

Echter, de huidige kiezers zouden dit best wel 's kunnen waarderen:

Conduct in Moscow included hiring the presidential suite of the Ritz Carlton Hotel, where he knew President and OBAMA (whom he hated) had stayed on one of their of?cial trips to Russia, and defiling the bed where they had slept by employing a number of prostitutes to perform a 'golden showers? (urination) show in front of him

ipv verwerpelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

Cyphax

Moderator LNX
aicaramba schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:54:
Vroeger werd Clinton erom afgezet. Strictgenomen omdat ie erover loog omdat ie het ontkende, maar dat heeft Trump ook gedaan, dus ik zou het niet ál te snel wegzetten als "lekker boeiend". :)
(Ik vind het persoonlijk ook niet interessant, maar hoe de Amerikanen erop reageren moet je altijd maar afwachten :))

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Interessant dat als het om Trump gaat, alles direct als waar word aangenomen en het "waar rook is, is vuur" principe wel blijkt te mogen.

Het is een rapport van 1 agent. De journalist die het eerder in handen had heeft een aantal punten gechecked, die allemaal aantoonbaar niet waar bleken te zijn. Daarom heeft hij het niet gepubliceerd. En nu staat het online, en quote iedereen er lustig op los.

Als zo'n rapport er over Hilary zou zijn, zou Trump dit zeker op deze manier gebruiken. En er kritiek op krijgen van dezelfde mensen :+

Als het waar is, zou het overigens het meest ranzige verhaal zijn wat ik ken. Maar ze zeggen dat er beelden zijn, dus ik zou zeggen kom maar op (en ik ga er niet kijken :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als het waar is is het heel waarschijnlijk dat de FSB beeld materiaal heeft. Vraag is, wat doet Putin ermee. Schouders ophalen, denken WTF, het is nu toch al bekend, en vrijgeven. Of achter de hand houden..
Als Trump naakt is en met zichzelf speelt tijdens de voorstelling denk ik niet dat de Russen het nu vrij gaan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PWM schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:10:
Interessant dat als het om Trump gaat, alles direct als waar word aangenomen en het "waar rook is, is vuur" principe wel blijkt te mogen.

Het is een rapport van 1 agent. De journalist die het eerder in handen had heeft een aantal punten gechecked, die allemaal aantoonbaar niet waar bleken te zijn. Daarom heeft hij het niet gepubliceerd. En nu staat het online, en quote iedereen er lustig op los.

Als zo'n rapport er over Hilary zou zijn, zou Trump dit zeker op deze manier gebruiken. En er kritiek op krijgen van dezelfde mensen :+

Als het waar is, zou het overigens het meest ranzige verhaal zijn wat ik ken. Maar ze zeggen dat er beelden zijn, dus ik zou zeggen kom maar op (en ik ga er niet kijken :/ )
Uiteindelijk gaat het niet om de waarheid, maar om beeldvorming. Op die manier is Clinton ook uitgeschakeld. Of dit impact gaat hebben hangt er vanaf hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen, en niet van wat er precies van waar is.

Dit zal ook niet het laatste zijn wat er over Trump en de Russen zal worden gezegd. Trump gaat hier nog een hele kluif aan hebben, zeker na de inauguratie, wanneer hij echt de commander in chief is.
Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:16:
Als het waar is is het heel waarschijnlijk dat de FSB beeld materiaal heeft. Vraag is, wat doet Putin ermee. Schouders ophalen, denken WTF, het is nu toch al bekend, en vrijgeven. Of achter de hand houden..
Als Trump naakt is en met zichzelf speelt tijdens de voorstelling denk ik niet dat de Russen het nu vrij gaan geven
Het heeft geen zin om het vrij te geven, want dan zijn ze hun leverage kwijt. Een beschadigde Trump is niet in hun voordeel. (los even van wat er van waar is)

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 11-01-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:10:

De media zijn toch heel duidelijk over dat het niet bevestigd is?

Het is net als bij Clinton, nieuws wat past binnen het inmiddels aangenomen verhaal over een politicus blijft hangen en krijgt meer aandacht. BuzzFeed publiceerde op exacte dezelfde wijze over "Clinton Cash" en heeft een afweging gemaakt tussen een volop uitgelekt rapport zelf geheim houden omdat ze het niet konden bevestigen of het publiceren en de lezer zelf een mening te laten vormen. Dat is precies wat de media doen met alle leugens van Trump, die worden ook nieuws zonder dat ze goed gecheckt zijn.

Ik hecht persoonlijk weinig waarheid aan dit rapport, al bevestigt het hoe kwetsbaar Trump is. Putin kan hem met 1 uitspraak kapot maken, zowel politiek als financieel, en beide heren weten dat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat hij rare dingen doet met hoeren in een hotelkamer, ach dat doen zoveel mannen/wereldleiders.

Maar dat zijn campagne-man (Cohen) in het geheim in europa overleg heeft met de russen, dat is toch best schokkend?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11t4l7m.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 11-01-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:03:
[...]

Vroeger werd Clinton erom afgezet.
Bill is vrijgesproken in die impeachment-procedure?

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 11-01-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

hjs schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:31:
Dat hij rare dingen doet met hoeren in een hotelkamer, ach dat doen zoveel mannen/wereldleiders.

Maar dat zijn campagne-man (Cohen) in het geheim in europa overleg heeft met de russen, dat is toch best schokkend?

[afbeelding]
Lijkt me ook. Zeker als die besprekingen gingen over hoe ze de Bulgaarse hackers cash gingen betalen voor hun hackdiensten tegen de DNC.

Maar zoals al eerder gesteld, dit is één niet te verifieren bron. Dus heel veel waarde kan je er niet aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar dat vraagt dus wel om een vervolgonderzoek a la Benghazi. Dus iemand moet met de billen bloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RodeStabilo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Het huis v. afgevaardigden heeft 'm afgezet, maar de senaat heeft niet de tweederde meerderheid gekregen om 'm ook daadwerkelijk te verwijderen. Met de toch niet al te brede steun van Trump bij de republikeinen zou ik het risico niet willen nemen als ik Trump was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Over die beschuldigingen over die pissende hoeren en Trump zijn vooralsnog grote twijfels:

http://nos.nl/artikel/215...lag-om-de-arm-houden.html

'We moeten een kolossale slag om de arm houden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Verschil is ook dat Bill een stagaire deed in het Witte Huis, dat is een tikje anders dan een spannende avond met hoeren op een hotelkamer. Iets met machtsverhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ph4ge schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:28:
[...]

De media zijn toch heel duidelijk over dat het niet bevestigd is?
De media wel. Maar vooraanstaande politieke twitteraars zijn minder genuanceerd. En vooraanstaande GoTers ook :p
Delerium schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:53:
Elke dag weer blijkt wat een idioot het is en wat voor slechte beoordelingsvermogens zijn kiezers hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hey, ik ken het spel inmiddels wel.
Waar de Trumps alle mogelijke geruchten gebruiken (Hillary gebruikt drugs, Obama is moslim en geen Amerikaan) en handhaven en ermee wegkomen, kom je met totale karaktermoord weg.
Wanneer hetzelfde fenomeen zich tegen Trump keert vraag je opeens om extra bronnen? Zo werkt het niet.

Nog los van het feit dat er wel degelijk een verhaal achter zit. Natuurlijk vindt je geen bronnen in 4-voud, maar hier klopt iets niet. Of eigenlijk wel, want het past namelijk wel prima in het plaatje.
Senator John McCain passed documents to the FBI director, James Comey, last month alleging secret contacts between the Trump campaign and Moscow and that Russian intelligence had personally compromising material on the president-elect himself.

The material, which has been seen by the Guardian, is a series of reports on Trump’s relationship with Moscow. They were drawn up by a former western counter-intelligence official, now working as a private consultant. BuzzFeed on Tuesday published the documents, which it said were “unverified and potentially unverifiable”.
Dus, als je perse wil denken dat Trump schone handen heeft, link dan eens naar zijn belastingaangifte en laat maar zien dat hij geen steekpenningen oid gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 11-01-2017 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Delerium schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:09:

Waar de Trumps alle mogelijke geruchten gebruiken (Hillary gebruikt drugs, Obama is moslim en geen Amerikaan) en handhaven en ermee wegkomen, kom je met totale karaktermoord weg.
Wanneer hetzelfde fenomeen zich tegen Trump keert vraag je opeens om extra bronnen? Zo werkt het niet.
Als men commentaar heeft op het handelen van Trump (imho terecht commentaar overigens ;) ), moet men daarna niet hetzelfde doen met het argument "maar hij doet het ook". Dan ben je geen haar beter.

Maar goed, we krijgen vanmiddag een persconferentie, dat word smullen :p
Dus, als je perse wil denken dat Trump schone handen heeft, link dan eens naar zijn belastingaangifte en laat maar zien dat hij geen steekpenningen oid gebruikt.
Waarom zou je denken dat ik dat denk? Persoonlijk denk ik dat Trump een narcist en fantast is die meer brokken heeft gemaakt dan constructief heeft opgebouwd.

Dat betekent niet dat we bewijslast moeten gaan omdraaien, ook al doet hij dat zelf wel.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 11-01-2017 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

PWM schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:13:
moet men daarna niet hetzelfde doen met het argument "maar hij doet het ook". Dan ben je geen haar beter.
Het is mij inmiddels wel opgevallen dat je het hogere morele vlak niet perse hoeft te handhaven als je er niet mee wint. Daarbij, van Hillary werd dat verwacht, niet van de media, de FBI of van ons.

En dan nog, als je als Trump gebruik maakt van modder, op een dag blijft die modder aankleven. Dan gaan de geruchten tegen je werken. of nog beter:
Delerium schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:33:
Gezien de ramkoers van Trump met de CIA denk ik dat er nog aardig wat lijken spontaan uit de kast gaan donderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 11-01-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Of de Trump hater stappen met open ogen in een val: nu de media en de discussie worden gedomineerd door een onbevestigde roddel kan hij op zn dooie gemak allerlei dubieuze aanstelling doen zonder dat dat de aandacht krijgt die het verdient.

Trump zn karakter kan niet verder beschadigd worden, daar doet hij ook geen moeite voor. Zn volgers accepteren alles van hem en zn tegenstanders helemaal niks meer. Dat is een mooi middel om af te leiden van de machtsgreep die gaande is door big oil en big money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25

defiant

Moderator General Chat
Het valt me inderdaad op dat de Republikeinen 8 jaar lang zijn weggekomen met het uitstorten van enorme hoeveelheden bagger, obstructie en onwaarheden, etc en dat dat allemaal maar geaccepteerd moest worden als 'onderdeel van het spel', dat nu eenmaal zo gespeeld wordt.

Maar nu Trump is verkozen is, moet hij en alles wat hij doet geaccepteerd worden en gaat men vol in de aanval/verdediging als men hetzelfde doet als Obama. Ik zag zelfs al een artikel langskomen dat nu de republikeinen de absolute meerderheid hebben plus Trump, dat het nu tijd is voor onderlinge verzoening en begrip, terwijl men de stekker uit de affordable care act trekt.

Right.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:40
Ondanks dat ik twijfels heb over de waarheid van het urine verhaal ben ik er niet rouwig om dat het nu zo prominent op straat ligt. De man heeft zich in de gehele verkiezingsstrijd bedient van leugens en daarmee heel veel mensen beschadigd. Dat hem nu hetzelfde lot toekomt is mijn ogen karma.

Treurige voor hem is dat hij nog een paar weken daarvoor de veiligheidsdiensten en public heeft afgevallen over het rusische hack schandaal dat deze zeer waarschijnlijk niet heel hard zullen lopen om deze informatie te ontkrachten of te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Salvatron schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:50:
Over die beschuldigingen over die pissende hoeren en Trump zijn vooralsnog grote twijfels:

http://nos.nl/artikel/215...lag-om-de-arm-houden.html

'We moeten een kolossale slag om de arm houden'
Meer daarover:
4Chan Claims To Have Fabricated Anti-Trump Report As A Hoax

http://www.zerohedge.com/...ed-anti-trump-report-hoax

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cbr600f4i schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Meer daarover:
4Chan Claims To Have Fabricated Anti-Trump Report As A Hoax

http://www.zerohedge.com/...ed-anti-trump-report-hoax
Een 4Chan grap gepost op zerohedge heeft bij mij een betrouwbaarheids en geloofwaardigheids score van -1 iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
YakuzA schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Een 4Chan grap gepost op zerohedge heeft bij mij een betrouwbaarheids en geloofwaardigheids score van -1 iig :)
Geen idee, alles is tegenwoordig mogelijk. Alsof opnames van zoiets wel geloofwaardig zijn ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

YakuzA schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Terecht. Maar het is met terugwerkende kracht wel terug te lezen.

Vorig jaar gaf iemand op 4Chan aan verzonnen informatie aan Rick Wilson te sturen. Op 1 november meldt diezelfde gast dat hij er een leuk "Russisch spionen verhaal" bij heeft gestopt en Rick Wilson het als zoete koek slikt:
“So they took what I told Rick Wilson and added a Russian spy angle to it. They still believe it.
Let wel, dit is dus 1 november. De gast die dat toen postte komt nu dus met het bericht dat dit gewoon 1 op 1 is wat hij heeft gestuurd.

Nog steeds is achterdocht op zijn plaats, maar de tijdslijn klopt iig.

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 11-01-2017 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 18:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PWM schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Als men commentaar heeft op het handelen van Trump (imho terecht commentaar overigens ;) ), moet men daarna niet hetzelfde doen met het argument "maar hij doet het ook". Dan ben je geen haar beter.
Maar eerlijk is eerlijk, het is verdomd moeilijk om de high ground te houden hierin ;)
Obama wordt 8 jaar lang voor alles en nog wat uitgemaakt, de meest gekke conspiracy theories doen de ronde waarin hij zich eigenlijk niet tegen kan verdedigen.
Clinton moet dat zelfs al 30 jaar ondergaan. Tientallen miljoenen aan belastinggeld om rook te creeren waar geen vuur is zodat in ieder geval de schijn van 'waar rook is is vuur' wordt gewekt.

En als Trump op dezelfde manier wordt aangepakt gaat ie huilen en brullen.
Ik zou zeggen, grow a pair and take it like Obama did.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zou dit de echte reden zijn dat al die Russen Amerika uitgegooid zijn? Ik vond het al zo vreemd, Obama was opeens de badguy na acht jaar rust en kalmte (Putin nodigde de Amerikaanse ambasadeurs zelfs nog uit voor een feestje in het kremlin ipv ze ook het land uit te zetten wat iedereen verwachte).

En dat filmpje dat hij die gehandicapte nadoet en dat vervolgens ontkent. Hij zegt het zelfs gewoon "you gotta see this guy, 'oooohhhhh i don't know what i said ooohhhh...'.".

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat diplomaten opeens tot persona non grata verklaren is een vrij gangbare tactiek om een ander land een diplomatieke tik op de vingers te geven. De echte reden erachter hoor je lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Miki schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:52:
Ondanks dat ik twijfels heb over de waarheid van het urine verhaal ben ik er niet rouwig om dat het nu zo prominent op straat ligt.
Ik denk dat het wel erg gevaarlijk is dat dit soort dingen zo groot in de pers komen, en kennelijk een grote invloed op de amerikaanse politiek kan komen door zulke geruchten, en manipuleerbare suggesties.

Ik vermoed dat ofwel de basis voor dit gerucht weinig betrouwbaar is, het een vaag gerucht is dat de ronde doet, maar juist ook op zulke dingen _moet_ een inlichtingendienst scherp zijn en hiernaar onderzoek doen en ook rapportages geven aan hun opdrachtgevers (in dit geval de president).

Dat is in dit geval ook correct gebeurt, ook van wat bekend is exact met de bekende gegevens, dat het een vaag gerucht is waarvoor tot nu toe geen bewijzen zijn.
Belangrijk is echter dat zulke rapportages of security-briefings geheim en vertrouwelijk blijven en vooral niet publiek uitgevochten of verspreid worden (en normaal is er bij de pers ook een sort van 'gentlemen's agreement' om niet erover te berichten tenzij ook vanuit de overheid er bereidheid is daar officieel op te reageren...)

In dit geval zijn juist daar alle regels overtreden en uiteindelijk denk ik dat de enige partijen die hiervan kunnen profiteren deze zijn die de amerikaanse politiek willen destabiliseren en in diskrediet brengen.
Ik ben aarzelend een mening te geven wie volgen mij deze briefing naar butien gebracht is, wel heb ik de indruk dat er ook een partij bewust gekozen heeft dit nu publiekelijk te laten worden

Het meest zorgwekkend voor mij is nog wel dat er momenteel een gigantische (en dan is het woord 'gigantisch' nog een understatement) Kloof lijkt te zijn in de houding tussen de president en zijn adviseurs en de Amerikaanse Veiligheidsdiensten die hem van informatie moeten voorzien...

Dat is volgens mij enorm gevaarlijk...
De laatste keer dat bv een dusdanig wantrouwen bestond bij de Amerikaanse regering en de Veiligheids- en inlichtingendiensten was begin 2001, en dat heeft zeker bijgedragen in de aanloop naar de 11 september aanslagen waarbij over een lange tijd waarschuwingen genegeed werden omdat deze niet als politiek opportuun gezien werden, de regering een andere 'dreiging' als politiek speerpunt zag (namelijk de situatie n het midden-ooste, specifiek Irak) en het idee van dreigingen uit centraal-azie en anders georganiseerde guerilla-organisaties die niet specifiek een direkte binding tot een sterke nationale overheid hadden (behalve in de Failed State Afghanistan)

Toen in 2000 Bush de Administratie van Clinton overnam was er bij de nieuwe regeerder een sterke houding dat alles wat de voorgaande Democratische regering gedaan had 'veranderd' moest worden, ook op veiligheidsgebied.
Dat leidde tot een grote baantjes-carrousel, bepaalde personen werden weggemanoevreerd en ook bv bepaalde grondhoudingen over welke bedreigingen er bestonden tegen amerika werden uit politiek opportunisme anders geformuleerd...

Waar de Clinton regering relatief succesol geweest was in het bestrijden van aanslagen op amerikaans grondgebied (tot driemaal toe een aanslag voorkomen, uieindelijk slechts twemaal een aanval daadwerkelijk uitgevoerd, Oklahoma en de eerste aanslag op het WTC in 1993) maar de media sterker gereageerd had op aanslagen op a,erikanse belangen in het buitenland (aanval op ambasade in Kenya en de aanval op US Cole) besloot men juist onder Bush de speerpunten van beleid te verschuiven naar staats-gesponsorde dreigingen, specifiek in het buitenland, waarbij er een grondhouding was dat de grootste vijanden Iran en het Irak van saddam Husein was ( de laatste als staatsvijand nummeer 1 moest gaan gelden)...

het gevolg van deze draai en ook het verbreken van de continuiteit en ook het wantrouwen tussen regering en veiligheidsdienst was catastrophaal

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 11-01-2017 10:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 31-05 16:14
4chan heeft weer gewerkt :) Precies wat de bedoeling was schijnbaar. De anti trump propaganda heeft weer munitie, want fact checking hoeft niet meer.

Hiermee doel ik op het feit dat dit gewoon niet waar is, maar iedereen zonder fact checking gelijk staat te roeptoeteren dat het allemaal zo is. Gek genoeg zeg je iets pro trump, wil diezelfde groep wel gelijk bewijs |:(

[ Voor 42% gewijzigd door corset op 11-01-2017 10:58 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:12
Trump weet zelf natuurlijk het beste of het klopt of niet (Tenminste, hij claimt toch een enorm goed geheugen te hebben ;) ?)

Hij ontkent het (natuurlijk) ten stelligste, evenals de Russen zelf: http://www.telegraaf.nl/b...n__geen_info_Trump__.html

Of het nu klopt of niet, de verhouding tussen Trump en de FBI zal hier een zeer ernstige deuk door krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
alexbl69 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:01:
Trump weet zelf natuurlijk het beste of het klopt of niet (Tenminste, hij claimt toch een enorm goed geheugen te hebben ;) ?)

Hij ontkent het (natuurlijk) ten stelligste, evenals de Russen zelf: http://www.telegraaf.nl/b...n__geen_info_Trump__.html

Of het nu klopt of niet, de verhouding tussen Trump en de FBI zal hier een zeer ernstige deuk door krijgen.
En zie de nederlandse media. Trump ontkent "haha hij liegt" ook al blijkt het gigantisch fake te zijn, zullen ze hem hiermee blijven achtervolgen.

Vind het wel goed om te laten zien hoe weinig fact checking media doet als de anti trump propaganda kan beginnen. Misschien dat mensen nu een keer zien hoe slecht nieuws kan zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 11-01-2017 11:07 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11

wontcachme

You catch me? No you wont

corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:55: want fact checking hoeft niet meer.
Is dat niet een samenvatting van Trumps campagne?
Hiermee doel ik op het feit dat dit gewoon niet waar is,
feit?
maar iedereen zonder fact checking gelijk staat te roeptoeteren dat het allemaal zo is. Gek genoeg zeg je iets pro trump, wil diezelfde groep wel gelijk bewijs |:(
Trumps campagne was een voorbeeld van roeptoeteren zonder bewijs en mensen trapten daar in. En nu mag het opeens niet meer nou het tegen Trump is?

Koekje van eigen deeg....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat geeft wel aan hoe gevaarlijk nepnieuws is als het echt van 4Chan komt, het heeft de verkiezingen beinvloed en nu gaan inlichtingendiensten er zelfs mee werken?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
wontcachme schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:07:
[...]
Is dat niet een samenvatting van Trumps campagne?

[...]
feit?

[...]

Trumps campagne was een voorbeeld van roeptoeteren zonder bewijs en mensen trapten daar in. En nu mag het opeens niet meer nou het tegen Trump is?

Koekje van eigen deeg....
Nepnieuws is dus wel toegestaan als het anti trump is? Gaan we serieus die kant op?
Marzman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:08:
Dat geeft wel aan hoe gevaarlijk nepnieuws is als het echt van 4Chan komt, het heeft de verkiezingen beinvloed en nu gaan inlichtingendiensten er zelfs mee werken?
Welkom bij de anti trump brigade. Geen feiten, gewoon roeptoeteren zonder onderzoek. Want hey, wij hoeven het nooit meer te doen, want Trump doet het soms ook niet! Dan zijn wij compleet vrijgesteld van onderzoeksplicht

[ Voor 35% gewijzigd door corset op 11-01-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Welkom bij de anti trump brigade. Geen feiten, gewoon roeptoeteren zonder onderzoek. Want hey, wij hoeven het nooit meer te doen, want Trump doet het soms ook niet! Dan zijn wij compleet vrijgesteld van onderzoeksplicht
Trump heeft anders ook behoorlijk van fake-nieuws geprofiteerd tijdens de verkiezingen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Nepnieuws is dus wel toegestaan als het anti trump is? Gaan we serieus die kant op?
Het is nooit "goed", nepnieuws, het kan niet hard genoeg bestreden worden imho. Het is echter wel Trump zelf die iedereen deze richting op heeft lopen duwen dus ja, "we" gaan serieus die kant op, en ik denk dat het in dit geval gewoon nodig is. Als het allemaal maar schoorvoetend overgaat verandert er nooit meer iets aan, daar is deze kant gewoonweg te succesvol voor. De shit móet de fan gewoon raken en hoe van die shit, hoe groter de kans dat de volgende keer de campagnes het weer eens ouderwets proberen met feiten ipv moddergooien. Al moeten ze daarvoor in de VS wel erg ver in de tijd. Zo ver, dat er een hoop stemmers zullen zijn die dat helemaal niet kennen. :+
[...]

Zo zie je maar hoe goed nepnieuws werkt, dat 75% van wat zo'n man roept aantoonbaar onwaar is (in meerdere en mindere mate), en dat je dat dan "soms" noemt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 11-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Nepnieuws is alleen goed als Trump er geen last van heeft? Da's mogelijk nog aparter.

Laten we het moment maar gebruiken om bij Obama's presidentschap stil te staan: helemaal geen persoonlijke schandalen whatsoever.

[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 11-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

[...]

Een paar maanden geleden was het geen probleem om het tegen Clinton te gebruiken. Is het dan niet hypocriet om nu opeens de vermoorde onschuld te spelen?

Ik ben geheel voor fact checking en ophoepelen met nepnieuws, echter kan ik wel de ironie inzien dat het nu tegen hem keert.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:05:
[...]

En zie de nederlandse media. Trump ontkent "haha hij liegt" ook al blijkt het gigantisch fake te zijn, zullen ze hem hiermee blijven achtervolgen.

Vind het wel goed om te laten zien hoe weinig fact checking media doet als de anti trump propaganda kan beginnen. Misschien dat mensen nu een keer zien hoe slecht nieuws kan zijn.
Ik zie anders overal in de media dat er kanttekeningen bij geplaatst worden. De NOS heeft nota bene een heel artikel gewijd aan "de slag om de arm".

Geen fact checking? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Delerium schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Nepnieuws is alleen goed als Trump er geen last van heeft? Da's mogelijk nog aparter.

Laten we het moment maar gebruiken om bij Obama's presidentschap stil te staan: helemaal geen persoonlijke schandalen whatsoever.
Allebei de kanten zijn net zo fout, maar check AD, check televaag (laatste slecht voorbeeld misschien), allemaal roepen ze feiten zonder uberhaupt na te kijken of het klopt.

Ik snap dat het hip is geworden om anti trump te zijn, anti rusland. Want zelf nadenken hoeft niet meer, het nieuws zegt precies waar we boos over moeten zijn. Bewijzen? Niet nodig joh, het nieuws zegt het, dus is het waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Allebei de kanten zijn net zo fout, maar check AD, check televaag (laatste slecht voorbeeld misschien), allemaal roepen ze feiten zonder uberhaupt na te kijken of het klopt.
Als je nou eens zou beginnen met je eigen tekst beter te formuleren: het enige feit (want aangetoond) dat je noemt, is dat 'nieuwsbronnen' vaak volslagen feitenloos zijn.

Wat nieuwsbronnen - wanneer zuiver - produceren bestaat uit gecombineerde feitelijke informatie en geïnformeerde opinie. Wat jij omschrijft zijn dus geen feiten, maar hoogstens 'feiten'.

Ze 'roepen dus geen feiten'. Want dat zijn het niet.

En: same difference, wat een kul om nu ineens luidkeels te gaan jammeren dat die arme Donald zo'n aanvallen op zijn persoon te verduren heeft, wanneer dat, 100% zijn eigen modus operandi is - het enige dat hij ooit doet is anderen aanvallen, discrediteren, in een kwaad daglicht stellen, vernederen, etc.

Zelfs terecht gerespecteerde instituties moeten het ontgelden, als het in zijn straatje van pas komt.

Om er dan later weer een 90 /180 / 270 / 360 draai aan te geven en te beweren dat hij dat nooit heeft gedaan.

Veel kanslozer dan dat wordt het niet.

Trump is een narcistische, leugenachtige windvaan zonder geweten.

[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 11-01-2017 11:33 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Ik snap dat het hip is geworden om anti trump te zijn, anti rusland. Want zelf nadenken hoeft niet meer, het nieuws zegt precies waar we boos over moeten zijn. Bewijzen? Niet nodig joh, het nieuws zegt het, dus is het waar.
Die vind ik merkwaardig. Juist als je Trump gaat fact checken kom je erachter dat wat de man roept vaak totale leugens zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Allebei de kanten zijn net zo fout,
De leugen van de Trump-campagne, en je blijft hem lekker herhalen?

Ik kan niet anders dan je gelijk geven wat betreft het niet meer (hoeven) nadenken.
Ik snap dat het hip is geworden om anti trump te zijn, anti rusland.
Ik zal wel wat gemist hebben, maar wanneer was het niet hip om tegen een liegend, bedriegend, nepotistisch, zelfverrijkend, hypocriet, elitair gevaar voor de wereldvrede te zijn?

De laatste keer dat iemand met militair geweld een (deel van een) Europees land bezette was de enige persoon die ertoe deed die het allemaal wel cool vind ene Chamberlain. Niet echt het toppunt van hip, toen niet, en zeker nu niet.

Je kunt natuurlijk zonder feiten anti-Trump of anti-Rusland zijn. Maar er zijn dusdanig veel feiten die een dergelijke mening uitstekend onderbouwen dat je wel heel diep in de propagandamolen moet zitten om te denken dat mensen ant-Trump zijn om het zimpele feit dat ie misschien into watersports is, of anti-Putin enkel omdat hij geile plaatjes van zijn blote bast verspreidt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Die vind ik merkwaardig. Juist als je Trump gaat fact checken kom je erachter dat wat de man roept vaak totale leugens zijn
Trump is een leugenaar, Clinton was een leugenaar (en nu irrelevant). Ongeacht je politieke standpunt is het verstandig om tegenwoordig wat sceptischer met nieuws om te gaan.

Dit is toch geen rocket science mannen? Waarom gaan jullie meteen over op een heen en weer discussie die volkomen nutteloos is?
Dido schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:31:
[...]

Ik zal wel wat gemist hebben, maar wanneer was het niet hip om tegen een liegend, bedriegend, nepotistisch, zelfverrijkend, hypocriet, elitair gevaar voor de wereldvrede te zijn?
Gaat verder alles wel een beetje met je?
fsfikke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Net zoals de hippe anti-Trump/Rusland mensen, heb je de anti-anti-mensen die graag tegen de stroom inlopen om zich intelligenter dan de rest te voelen. Gelukkig is er een verschil tussen slecht journalisme (een wijdverspreide kwaal in Nederland) en bewuste manipulatie. De voorbeelden die je aanhaalt hebben met dat eerste punt te maken.
En we hebben er weer één die de waarheid in pacht heeft. Wil je toevallig ook met ons delen hoe je tot de conclusie komt dat NL media leugens verspreidt door onkunde i.p.v. bewuste opzet? Ik wacht.
fsfikke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Kijk eens verder dan je neus lang is? Kijk eens naar journalisten in andere landen en je kan een groot verschil in journalistieke kwaliteiten zien. Maar ook als je je wereldbeeld tot Nederland beperkt zou je kunnen zien dat de meeste journalisten hooguit een extreem oppervlakkig idee hebben van waar ze het over hebben. Ik zie ze er dan ook totaal niet toe in staat tot een grote samenzwering die de alu-hoedjes ervan maken.
Als dit de argumentatie is die je standpunt moet bekrachtigen dan kun je een reactie voortaan net zo goed achterwege laten 8)7 Je hele punt heikelt op, "Ik kan het me niet voorstellen". Dat verbaast me niets, maar is niet echt genoeg bewijs om zo stellig te zijn of wel?

[ Voor 74% gewijzigd door ReRichard op 11-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Net zoals de hippe anti-Trump/Rusland mensen, heb je de anti-anti-mensen die graag tegen de stroom inlopen om zich intelligenter dan de rest te voelen. Gelukkig is er een verschil tussen slecht journalisme (een wijdverspreide kwaal in Nederland) en bewuste manipulatie. De voorbeelden die je aanhaalt hebben met dat eerste punt te maken.
ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:31:
[...]

En we hebben er weer één die de waarheid in pacht heeft. Wil je toevallig ook met ons delen hoe je tot de conclusie komt dat NL media leugens verspreidt door onkunde i.p.v. bewuste opzet? Ik wacht.
Kijk eens verder dan je neus lang is? Kijk eens naar journalisten in andere landen en je kan een groot verschil in journalistieke kwaliteiten zien. Maar ook als je je wereldbeeld tot Nederland beperkt zou je kunnen zien dat de meeste journalisten hooguit een extreem oppervlakkig idee hebben van waar ze het over hebben. Ik zie ze er dan ook totaal niet toe in staat tot een grote samenzwering die de alu-hoedjes ervan maken.

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 11-01-2017 11:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Klopt, wat ik al zeg, allebei de kanten zijn erg. Maar de een is niet opeens erger dan de ander. Dit hele verhaal is het perfecte voorbeeld. Overal op internet zijn al "bewijzen" (even tussen aanhalingstekens aangezien het niet 100% zeker is of het klopt) te vinden dat 4Chan hier achter zit.
Echter zie je dat de anti trump brigade dit steevast lijkt te negeren en liever blijft roepen dat het allemaal waar is.

Paar weken geleden, zelfde situatie met "de russen hebben de stemcomputers gehacked!". 0 bewijzen, 0 informatie, alleen een paar artikelen dat het zo zou zijn. ik vind het redelijk discutabel allemaal.

Natuurlijk speelt Trump dit spelletje keihard mee, want als 1 ding vandaag bewezen wordt, het werkt. Mensen geloven het massaal, want waarom zouden ze het niet doen? Je wordt vanaf dag 1 al opgevoed met het concept "het nieuws is belangrijk, het nieuws klopt"

Praat dat het goed? Zeker niet, nep nieuws is een gigantisch probleem. En dit soort situaties laten duidelijk zien hoe gevaarlijk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:33:
Overal op internet zijn al "bewijzen" (even tussen aanhalingstekens aangezien het niet 100% zeker is of het klopt) te vinden dat 4Chan hier achter zit. em. En dit soort situaties laten duidelijk zien hoe gevaarlijk het is.
Nou, kom maar op.

Of zit je echt nieuws tot fake-nieuws te degraderen voor je eigen karretje?

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 11-01-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik praat niks goed. Ik zeg een paar dingen

1. als Trump pissende hoertjes in een presidentiele suite heeft gehad in moskou dan is er beeldmateriaal van
2. de organisatie die stemcomputers certificeerd is doelwit geweest van een hack poging. Hoe succesvol die was en of er computers besmet zijn is niet duidelijk
3. Het lekken van de democratische partij informatie kwam wel op een heel goed getimed moment in de campagne. Daar zit iemand achter die Trump in het zadel wilde hebben en dat heeft alle schijn van een Russische partij
4.Trump voert een totaal ander beleid naar Rusland en China dan zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:40:

1. als Trump pissende hoertjes in een presidentiele suite heeft gehad in moskou dan is er beeldmateriaal van
2. de organisatie die stemcomputers certificeerd is doelwit geweest van een hack poging. Hoe succesvol die was en of er computers besmet zijn is niet duidelijk
3. Het lekken van de democratische partij informatie kwam wel op een heel goed getimed moment in de campagne. Daar zit iemand achter die Trump in het zadel wilde hebben en dat heeft alle schijn van een Russische partij
4.Trump voert een totaal ander beleid naar Rusland en China dan zijn voorgangers.
1.) dat is zo, ben wel nieuwsgierig of die beelden er echt zijn
2.) Hack poging zegt niks :) Dat kan van alle kanten komen
3.) Klopt, alleen gelijk maar roepen "het zijn de russen" is wat kort door de bocht, genoeg andere partijen willen Trump aan de macht en hebben die mogelijkheden.

nogmaals (aangezien mensen dit niet willen lezen). Ik zeg niet dat het allemaal fout is en niet klopt, alleen verwacht ik van allebei de kanten wat meer bewijzen dan "ja ik heb gehoord via X, die via Y, die via Z" etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Dat eeuwige gejank over de hack bij de democraten..... Iedereen gaat voor het gemak maar even voorbij aan het feit dat er geen content is vervalst enkel is geopenbaard. Belangrijke nuance lijkt me.
Cyphax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:48:
[...]

De "hack" is ook meer de smeercampagne (zonder feiten) van Trump. Want er stond niet echt iets opzienbarends in. Toch werd ze weggezet als een crimineel die na de verkiezingen wel even onderzocht zou worden. Als nuances nog een rol hadden gespeeld...
Ze is ook een crimineel. Niet dat haar dat ongeschikter maakt voor presidentschap dan trump mind you. Maar als we het over echt schade aan de campagne hebben kunnen we dan niet beter wijzen naar de FBI?
fsfikke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Het is juist al oneindig vaak besproken wat het gevaar is van het selectief openbaren van informatie. Waarom ga je daar aan voorbij?
Daar ga ik niet aan voorbij, het is voor mensen zoals jij nou eenmaal heel eenvoudig om zaken erbij te verzinnen om je "gelijk" te halen. Ik zit nog te wachten op steekhoudende onderbouwing waarom wij in Nederland goudeerlijke doch domme media hebben.
Dido schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Voel me wat ziekjes. Hoezo?

Welke van de gebruikte adjectieven doet je vermoeden dat het niet goed met me gaat?

Ik geef toe dat wat Trump betreft dat gevaar voor de wereldvrede nog even afwachten is (je mag hopen op het beste) en dat ik voor wat betreft Putin niet meteen een voorbeeld van echt nepotisme kan geven. Voor de rest is alles redelijk documenteerbaar.

De half-verholen jij-bak is overigens niet bevorderlijk voor mijn motivatie om serieus de discussie met je aan te gaan.
That's fine, die behoefte heb ik ook niet. Belangrijker is echter: Beterschap!

ps: voordat mensen hier bepaalde ideeën vormen, ik zou niet op Trump gestemd hebben indien ik Amerikaans stemrecht had.
fsfikke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Het is juist al oneindig vaak besproken wat het gevaar is van het selectief openbaren van informatie. Waarom ga je daar aan voorbij?

[...]

Ah, daar leek het even op toen je glashard het tegendeel beweerde, maar troll maar lekker door hoor :w
Reageer eens niet op de man

[ Voor 120% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-01-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:45:
Dat eeuwige gejankt over de hack bij de democraten..... Iedereen gaat voor het gemak maar even voorbij aan het feit dat er geen content is vervalst enkel is geopenbaard. Belangrijke nuance lijkt me.
De "hack" is ook meer de smeercampagne (zonder feiten) van Trump. Want er stond niet echt iets opzienbarends in. Toch werd ze weggezet als een crimineel die na de verkiezingen wel even onderzocht zou worden. Als nuances nog een rol hadden gespeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat eeuwige gejankt over de hack bij de democraten..... Iedereen gaat voor het gemak maar even voorbij aan het feit dat er geen content is vervalst enkel is geopenbaard. Belangrijke nuance lijkt me.
[...]

Daar ga ik niet aan voorbij, maar ik zit nog te wachten op steekhoudende onderbouwing waarom wij in Nederland goudeerlijke doch domme media hebben.
Ah, daar leek het even op toen je glashard het tegendeel beweerde, maar troll maar lekker door hoor :w

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 11-01-2017 11:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:31:
Gaat verder alles wel een beetje met je?
Voel me wat ziekjes. Hoezo?

Welke van de gebruikte adjectieven doet je vermoeden dat het niet goed met me gaat?

Ik geef toe dat wat Trump betreft dat gevaar voor de wereldvrede nog even afwachten is (je mag hopen op het beste) en dat ik voor wat betreft Putin niet meteen een voorbeeld van echt nepotisme kan geven. Voor de rest is alles redelijk documenteerbaar.

De half-verholen jij-bak is overigens niet bevorderlijk voor mijn motivatie om serieus de discussie met je aan te gaan.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Timing en duiding van gelekte informatie is heel bepalend voor de grote massa's, dat zag je al met wikileaks, we zagen het nu weer.
Amerikaanse pers pikt er iets en gaat daarmee aan de haal, Nederlandse neemt het over en slechts een enkeling gaat zelf spitten in de brij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:40:

1. Fijn, wachten we dat even af voordat we iemand afschieten
  2. En dat is hiermee gerelateerd omdat?
  3. Precies de argumentatie die de democraten hebben gebruikt.... De Russen zouden Trump graag in het zadel willen hebben en hebben dus die hack gepleegd. Lekker als je op grond van zo'n redenatie veroordeeld wordt. Verder, even afgezien van wie de hack heeft gepleegd, zou je ook kunnen beredeneren dat het zo uitvergroten van de hackpoging en de beschuldigingen een poging zijn geweest om de daarmee naar boven gehaalde belastende feiten te downplayen
  4. Ik kan me zo voorstellen dat de Russen (en de Chinezen) liever een voorspelbare tegenstander tegenover zich zien dan iemand die zich nu even tijdelijk voordoet als vriend, maar zich met 1,5 tweet kan ontpoppen als een volstrekt onvoorspelbare tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mag ik vragen dat je reacties op posts doet in posts ónder de originele posts? Het is enorm verwarrend om een discussie te volgen als je reageert op een post die nog niet gezien is :).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:33:
Klopt, wat ik al zeg, allebei de kanten zijn erg. Maar de een is niet opeens erger dan de ander. Dit hele verhaal is het perfecte voorbeeld. Overal op internet zijn al "bewijzen" (even tussen aanhalingstekens aangezien het niet 100% zeker is of het klopt) te vinden dat 4Chan hier achter zit.
Echter zie je dat de anti trump brigade dit steevast lijkt te negeren en liever blijft roepen dat het allemaal waar is.

Paar weken geleden, zelfde situatie met "de russen hebben de stemcomputers gehacked!". 0 bewijzen, 0 informatie, alleen een paar artikelen dat het zo zou zijn. ik vind het redelijk discutabel allemaal.

Natuurlijk speelt Trump dit spelletje keihard mee, want als 1 ding vandaag bewezen wordt, het werkt. Mensen geloven het massaal, want waarom zouden ze het niet doen? Je wordt vanaf dag 1 al opgevoed met het concept "het nieuws is belangrijk, het nieuws klopt"

Praat dat het goed? Zeker niet, nep nieuws is een gigantisch probleem. En dit soort situaties laten duidelijk zien hoe gevaarlijk het is.
Even voor de duidelijkheid, dit rapport circuleerde al maanden. Onze eigen Volkskrant claimt het ook al in het najaar te hebben ontvangen. Al deze "main stream" en "anti Trump" media hebben dit rapport al die tijd genegeerd, terwijl de verkiezingstijd in volle gang was. Dat rijmt ook niet met het toch al zeer magere bewijs van 4Chan (juist die berichten zou ik met een enorme korrel zout nemen). De aanvallen die weer op de media zijn erg voorbarig.

Het enige nieuws, wat geen nep nieuws is, is dat Trump en Obama dit rapport ook onder ogen hebben gekregen. Thats it, daar is niets nep aan. Vervolgens is het hele rapport gepubliceerd zodat mensen zelf een mening konden vormen, omringd met berichten dat niks geverifieerd kan worden.

Het is duidelijk dat de reguliere media zich juist erg hebben ingehouden. Ik vind het nogal wat om nu te suggereren dat deze media op 1 lijn zitten met de media die rapporteren over serie moordenaar Clinton, die al lang dood is maar gekloond is, daardoor ernstige hersenproblemen heeft, maar ondertussen wel haar zakken vult en een pedo netwerk runt. Even een kleine greep uit het pro-Trump fake news kamp.

Wat gaan we Obama missen. Ondanks de uitgebreide pogingen van Trump om schandalen om zijn persoon te creeren (de birther movement) vrij van schandalen gebleven en er voor alle Amerikanen het beste van gemaakt en de enige reden waarom dat allemaal kapot moet is omdat de Republikeinen bang zijn voor eeuwige roem voor de Democraten. Jammer dat dit ook aan onze zijde van de oceaan doordreunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ph4ge schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Even voor de duidelijkheid, dit rapport circuleerde al maanden. Onze eigen Volkskrant claimt het ook al in het najaar te hebben ontvangen. Al deze "main stream" en "anti Trump" media hebben dit rapport al die tijd genegeerd, terwijl de verkiezingstijd in volle gang was. Dat rijmt ook niet met het toch al zeer magere bewijs van 4Chan (juist die berichten zou ik met een enorme korrel zout nemen). De aanvallen die weer op de media zijn erg voorbarig.

Het enige nieuws, wat geen nep nieuws is, is dat Trump en Obama dit rapport ook onder ogen hebben gekregen. Thats it, daar is niets nep aan. Vervolgens is het hele rapport gepubliceerd zodat mensen zelf een mening konden vormen, omringd met berichten dat niks geverifieerd kan worden.

Het is duidelijk dat de reguliere media zich juist erg hebben ingehouden. Ik vind het nogal wat om nu te suggereren dat deze media op 1 lijn zitten met de media die rapporteren over serie moordenaar Clinton, die al lang dood is maar gekloond is, daardoor ernstige hersenproblemen heeft, maar ondertussen wel haar zakken vult en een pedo netwerk runt. Even een kleine greep uit het pro-Trump fake news kamp.

Wat gaan we Obama missen. Ondanks de uitgebreide pogingen van Trump om schandalen om zijn persoon te creeren (de birther movement) vrij van schandalen gebleven en er voor alle Amerikanen het beste van gemaakt en de enige reden waarom dat allemaal kapot moet is omdat de Republikeinen bang zijn voor eeuwige roem voor de Democraten. Jammer dat dit ook aan onze zijde van de oceaan doordreunt.
Ach, als je die Hillary onzin gelooft gaat er toch iets fout. En laten we eerlijk zijn, wie was de eerste lek hiervan? Buzzfeed, als 1 site bekend staat om fake news en foute informatie :D

Over Obama ben ik compleet met je eens, in het geval van Hillary en Trump was er gewoon geen goede keuze, allebei waren rot opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Ach, als je die Hillary onzin gelooft gaat er toch iets fout. En laten we eerlijk zijn, wie was de eerste lek hiervan? Buzzfeed, als 1 site bekend staat om fake news en foute informatie :D

Over Obama ben ik compleet met je eens, in het geval van Hillary en Trump was er gewoon geen goede keuze, allebei waren rot opties.
De tagline van Alien VS predator was dan ook zeer nauwkeurig geweest als slogan voor de verkiezingen ;)

Whoever wins, We lose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:48:
[...]

De tagline van Alien VS predator was dan ook zeer nauwkeurig geweest als slogan voor de verkiezingen ;)

Whoever wins, We lose.
Jep, hillary was "the lesser of 2 evils" maar zeker geen goede keuze. Echter heeft de verkeerde persoon gewonnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
corset schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Jep, hillary was "the lesser of 2 evils" maar zeker geen goede keuze. Echter heeft de verkeerde persoon gewonnen :-(
Dat vermoed ik ook, echter zeker weten doe ik het niet. Trump is zo extreem dat ik betwijfel of hij zijn verkiezing "beloftes" überhaupt waar kan maken. Ik ga ervan uit (lees: hoop) dat het senaat een stokje steekt voor de meeste voornemens.

Hillary had veel langer de goede schijn op kunnen houden terwijl ze op de achtergrond het land nog verder in de verkoop had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Dat vermoed ik ook, echter zeker weten doe ik het niet. Trump is zo extreem dat ik betwijfel of hij zijn verkiezing "beloftes" überhaupt waar kan maken. Ik ga ervan uit (lees: hoop) dat het senaat een stokje steekt voor de meeste voornemens.
Senaat... hmmm... dat was toch die club waar de republikeinen de meerderheid hebben.. Zou er niet teveel op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Senaat... hmmm... dat was toch die club waar de republikeinen de meerderheid hebben.. Zou er niet teveel op rekenen
Ik ben het zeker niet altijd eens met de Republikeinen, maar ik ga ze (nog) niet demoniseren en op één hoop met Trump gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Ik ben het zeker niet altijd eens met de Republikeinen, maar ik ga ze niet meteen demoniseren en op één hoop met Trump gooien.
Jij niet, ik heb er war meer neiging toe. Feit blijft dat intrekken van Obama's werk in nogal wat republikeinse campagnes een speerpunt was. Ze zullen dus zeker in het eerste jaar vrij makkelijk dingen goedkeuren verwacht ik.
ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Whoever wins, We lose.
Deze southpark aflevering blijft ook relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
http://nos.nl/artikel/215...nformatie-over-trump.html

Ook hier zullen sommige hun mening wel weer over klaar hebben maar wat voor zover ik het in kan schatten is de kous ver af (of de waarheid zal niet naar boven komen, ook altijd mogelijk)

[ Voor 27% gewijzigd door ReRichard op 11-01-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:54:
Hillary had veel langer de goede schijn op kunnen houden terwijl ze op de achtergrond het land nog verder in de verkoop had gezet.
Lees anders de policies van Hillary er nog eens op na. Ze is liberaler dan Obama. Mag je het mee oneens zijn, maar het zijn over het algemeen republikeinen of in NL de VVD die een land in de verkoop zet door zoveel mogelijk regeltjes weg te flikkeren en te privatiseren.

Enige uitzondering was Billetje Clinton die uiteindelijk de regulering verwijderde die de bankencrisis veroorzaakte.

Als Europeaan was ik het met vrijwel elk policy van Hillary eens als ik een keuze moest maken tussen die van haar en die van de GOP. Het is dat het er niet van kwam, maar Hillary wilde dolgraag single payer en zo van Amerika een echt eerstewereldland maken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ReRichard schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:06:
http://nos.nl/artikel/215...nformatie-over-trump.html

Ook hier zullen sommige hun mening wel weer over klaar hebben maar wat voor zover ik het in kan schatten is de kous ver af (of de waarheid zal niet naar boven komen, ook altijd mogelijk)
Ach de waarheid over de russische hacks is ook boven komen drijven. Niemand ontkent dat nu nog, ook grote tegenstanders als Trump niet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
FunkyTrip schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Lees anders de policies van Hillary er nog eens op na. Ze is liberaler dan Obama. Mag je het mee oneens zijn, maar het zijn over het algemeen republikeinen of in NL de VVD die een land in de verkoop zet door zoveel mogelijk regeltjes weg te flikkeren en te privatiseren.

Enige uitzondering was Billetje Clinton die uiteindelijk de regulering verwijderde die de bankencrisis veroorzaakte.

Als Europeaan was ik het met vrijwel elk policy van Hillary eens als ik een keuze moest maken tussen die van haar en die van de GOP. Het is dat het er niet van kwam, maar Hillary wilde dolgraag single payer en zo van Amerika een echt eerstewereldland maken.
Dat klopt, echter denk ik dat Hillary net zo te vertrouwen is als het om verkiezingsbeloftes en policies gaat als de VVD en PVDA. Links lullen, rechts vullen (Clinton foundation). Daarbij is al meerdere malen gebleken dat mevr. Clinton een publiek persona en een zakelijke persona heeft. Dat vindt ik dan ook zo mooi aan Trump, hij liegt net zo hard als Clinton alleen is hij er niet zo goed in :) (en dan druk ik het nog voorzichtig uit, want laten we eerlijk zijn de man is een "Bull in a china shop")
FunkyTrip schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Ach de waarheid over de russische hacks is ook boven komen drijven. Niemand ontkent dat nu nog, ook grote tegenstanders als Trump niet.
Tja, wellicht is dit wel een beetje Alu-hoedje van mij :+ Maar de CIA is nooit en te nimmer te vertrouwen. Nu niet, dan niet, nooit niet. Dus hoewel ze misschien (waarschijnlijk) gelijk hebben omtrent de Russische bemoeienis zal ik dat pas glashard beweren als er wat onafhankelijke experts tot dezelfde conclusie komen. (Dat is nog niet toch? Of heb ik dat gemist)

Verder ga ik natuurlijk wel mee in de aanname dat er een russische vinger in de pap zit.

[ Voor 25% gewijzigd door ReRichard op 11-01-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Dat wordt bijltjesdag vanaf eind volgende week in de VS :/ : Trump geeft schuld aan veiligheidsdiensten

Man, wat een puinhoop :| .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hij is wakker geworden hoor:
Russia just said the unverified report paid for by political opponents is "A COMPLETE AND TOTAL FABRICATION, UTTER NONSENSE." Very unfair!
Ik ben niet chantabel door Rusland! Vraag maar aan Rusland _/-\o_ _/-\o_
Russia has never tried to use leverage over me. I HAVE NOTHING TO DO WITH RUSSIA - NO DEALS, NO LOANS, NO NOTHING!
http://www.politico.com/b...ness-with-russians-229484
I win an election easily, a great "movement" is verified, and crooked opponents try to belittle our victory with FAKE NEWS. A sorry state!
3 miljoen minder stemmen.....
Intelligence agencies should never have allowed this fake news to "leak" into the public. One last shot at me.Are we living in Nazi Germany?
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wel, leuk jullie gekend te hebben en vaarwel. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:24:
Ach, ik heb veel Fallout gespeeld, ik maak me geen zorgen :+

Maar is er nu werkelijk niemand die iets hiertegen kan doen, die kan zeggen "goh, de verkiezingen zijn niet eerlijk verlopen en het blijkt dat iemand gewoon chantabel is door een vreemde mogendheid, misschien moeten we totdat dit opgelost is even niet van president wisselen?"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hij zal wel volhouden dat Rusland er niks mee te maken heeft, en de Russen ook, dus zolang er niks daadwerkelijk is bewezen vraag ik me af of de lucht niet gewoon vanzelf weer klaart, of er komen harde bewijzen. Dat laatste betwijfel ik een beetje...
En een evt vervanger voor Trump zou Pence zijn lijkt me. Zolang je die niet vraagt naar Aleppo... :P

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 11-01-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cyphax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:32:
Hij zal wel volhouden dat Rusland er niks mee te maken heeft, en de Russen ook, dus zolang er niks daadwerkelijk is bewezen vraag ik me af of de lucht niet gewoon vanzelf weer klaart, of er komen harde bewijzen. Dat laatste betwijfel ik een beetje...
Ook als er harde bewijzen komen zal hij blijven ontkennen. We hebben in de campagne ook gezien dat feiten geen rol spelen.

Wat ik interessant vindt is hoe Trump zich in het vervolg zal opstellen tegenover Rusland. Bij al teveel vriendelijkheid zal hij vrijwel direct intern beschuldigd worden van vriendjespolitiek met Poetin. Dat zal voor hem een factor worden om rekening mee te houden.
Cyphax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:32:
En een evt vervanger voor Trump zou Pence zijn lijkt me. Zolang je die niet vraagt naar Aleppo... :P
Ik denk dat je hiermee refereert aan Gary Johnson?

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 11-01-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over een generatie schrijft er ergens een historicus woorden als "this tainted presidency", "the breach of popular trust mechanisms", "heralding the end of the west's ability to secure its internal stability, and the guarantee control over its dependancies" en "meanwhile on the many European frontiers".

Vrijwel niemand zal zijn of haar boek kunnen betalen, als het al gepubliceerd zal mogen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 11-01-2017 14:37 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het enige mechanisme wat dit normaal gesproken in gang zet is dat de president zwak en ongeloofwaardig overkomt... bij zijn eigen volgers, partij (senaat en andere GOPpers die niet in Trump de ideale republikein terugvinden) en ambtaneren (CIA en FBI bv). Ook de meeste generaals zullen het niet echt een sterke persoonlijkheid vinden. Dus effectief krijgt hij net iets minder voor elkaar dan hij zou willen.

Niets aan de hand lijkt me, meer binnenlands probleem van de VS.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 11-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Delerium schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:41:
Het enige mechanisme wat dit normaal gesproken in gang zet is dat de president zwak en ongeloofwaardig overkomt... bij zijn eigen volgers, partij en ambtaneren. Ook de meeste generaals zullen het niet echt een sterke persoonlijkheid vinden. Dus effectief krijgt hij net iets minder voor elkaar dan hij zou willen.

Niets aan de hand lijkt me, meer binnenlands probleem van de VS.
En een probleem voor ons want binnen de NAVO loopt alles zo ook vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Ook als er harde bewijzen komen zal hij blijven ontkennen. We hebben in de campagne ook gezien dat feiten geen rol spelen.

Wat ik interessant vindt is hoe Trump zich in het vervolg zal opstellen tegenover Rusland. Bij al teveel vriendelijkheid zal hij vrijwel direct intern beschuldigd worden van vriendjespolitiek met Poetin. Dat zal voor hem een factor worden om rekening mee te houden.

[...]

Eigenlijk is hiermee toch zijn positie onhoudbaar. Bij iedere toenaderingspoging of tegemoetkoming aan rusische belangen zorgt ervoor dat hij zal worden herinnerd aan goldenshowers ;)

Einde van de Amerikaanse supermacht is naderend. Cursusje Chinees mandarijn gaan volgen kan wel eens goed van pas komen voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Miki schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Eigenlijk is hiermee toch zijn positie onhoudbaar. Bij iedere toenaderingspoging of tegemoetkoming aan rusische belangen zorgt ervoor dat hij zal worden herinnerd aan goldenshowers ;)

Einde van de Amerikaanse supermacht is naderend. Cursusje Chinees mandarijn gaan volgen kan wel eens goed van pas komen voor de komende jaren.
Maar China heeft die ambitie niet. China wil haar plaats in de wereld en haar hegemonie is Azië. Chinese militaire projectie is beperkt omdat het leger voornamelijk dient om het land zelf stabiel te houden. China kan zich zo ook geen oorlog permitteren. Het resultaat is dat China "speak softly but carry a big stick" zal uitvoeren. Diplomatieke druk en de dreiging van de knuppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Dat wel, maar daar stond niet hetzelfde op het spel. Tenminste; ik mag hopen dat een president niet met hetzelfde wegkomt als een kandidaat.
[...]

OMG screw me, dat was Johnson idd, heb ik die met Pence verward. :X Ze lijken ook allemaal zo op elkaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Maar China heeft die ambitie niet. China wil haar plaats in de wereld en haar hegemonie is Azië. Chinese militaire projectie is beperkt omdat het leger voornamelijk dient om het land zelf stabiel te houden. China kan zich zo ook geen oorlog permitteren. Het resultaat is dat China "speak softly but carry a big stick" zal uitvoeren. Diplomatieke druk en de dreiging van de knuppel.
Ik ben het met je eens dat China zeer zeker niet op de voorgrond zal treden zoals Amerika heeft gedaan maar wel degelijk veel meer invloed zal gaan krijgen en verkrijgen dan het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Wel een goede strategie lijkt me om hem zo uit z'n tent te lokken.
Ipv. dat alles en iedereen ineens wat te zeggen heeft over zijn vermeende pissing on potus gaan "we" ons nu ineens opwinden over de reacties van hem via social media. Hij is wmb. het levende voorbeeld van wat er fout is aan (het zo belangrijk maken van-) Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Cyphax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Dat wel, maar daar stond niet hetzelfde op het spel. Tenminste; ik mag hopen dat een president niet met hetzelfde wegkomt als een kandidaat.

[...]

OMG screw me, dat was Johnson idd, heb ik die met Pence verward. :X Ze lijken ook allemaal zo op elkaar. :P
Was het Johnson maar, Pence aan de macht is een nachtmerrie voor menig Amerikaan. Die man heeft het niet zo met andersgelovigen. Niet bepaald een (vice) president for the people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je de polarisatie vanuit conflicten over belangen tussen machten in een post-westerse wereld onderschat. De huidige trend is er een van twee grootmachten op termijn: Het gedistribueerde en diverse criminele Russische zakelijke regime, met als voedingsbodems het grootste deel van de voormalig westerse wereld, en China. De afhankelijkheden, vereisten en benodigdheden van functionaliteit en capaciteit veranderen echter niet. Wat uiteindelijk volgt is een escalatie van polarisatie voor toegang en dominantie daarover. Iets wat zich zal uitspelen juist in de voedingsbodems van beiden. Waaronder dus hier (vergeten we niet dat kennis net als erts en mens ook een grondstof is?). Enfin, dit is de huidige macro-trend van progressie, er rest nog vermogen om andere trends te bewerkstelligen, althans, in theorie. Hoe dan ook het typisch westerse denken zoals wij dat nu kennen - ik wil, wij voelen, ik hoop en heb recht op - is niet compatibel met het zichtbare potentieel van verloop.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00

Jiffy

God, you're ugly!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:24:
Mwah, ik ben een enorme Einzelgänger, dus "schijt aan iedereen en vaarwel" is meer mijn motto. ;)

Maar het wordt een gezellige tijd vanaf 20 januari. Pooltje opzetten met als keuzes dat 'the Don' dit jaar al op de knop drukt of dat hij zich zal weten te beheersen tot 2018? De winnaar krijgt een tweepersoonsticket voor de dichtstbijzijnde falloutshelter... ;w

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Tja, op zich is 't feit dat hij pro-Rusland is kansverlagend op een nucleair probleempje op korte termijn.

ware 't niet dat hij soms een tikkeltje instabiel overkomt
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Stand van zaken: http://www.nytimes.com/elections/forecast/president

We willen hier dus geen linkdrops zien.

Daarmee bedoelen we specifiek reacties waar alleen een linkje en wat tekst uit de link worden geplaatst zonder enige duiding, interpretatie of eigen toevoeging met enige discussiewaarde.

Flauwe naamsverbasteringen zoals Drumpf of Shillary willen we ook niet zien.

Wil je ontdekken wat tweakers zelf zouden stemmen, we hebben hier een poll. :)
De Amerikaanse Verkiezingen 2016 - Wie zou jij stemmen?