Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik vraag mij 2 dingen af.
Heeft NK echt geen betere raketten? En zijn ze echt zo openbaar aan het oefenen en flink aan het falen en dat de hele wereld het kan zien?
Ik vind dat een beetje vreemd namelijk. Als je raket na raket afvuurt en bijna alles faalt, dan kun je toch niet serieus genomen worden.
Dus, is dit echt of een beetje nep/show.

Verder.
Waarom doet Japan daar niks tegen.
Ik bedoel. Zouden wij raketten door ons luchtruim laten vliegen?
Of kan Japan al meteen zien dat die raketten niet in Japan zelf zullen neerkomen. Al zou de raket ook mid-air kunnen falen, dus dat is dan een beetje een rare gedachtengang.
Of bedoelen ze met Japans luchtruim puur over de zee en niet over het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Om ze beter te maken zul je ze moeten afschieten. En op tv word het aangekondigd als een groot succes

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:57
NeutraleTeun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:33:
Ik vraag mij 2 dingen af.
Heeft NK echt geen betere raketten? En zijn ze echt zo openbaar aan het oefenen en flink aan het falen en dat de hele wereld het kan zien?
Ik vind dat een beetje vreemd namelijk. Als je raket na raket afvuurt en bijna alles faalt, dan kun je toch niet serieus genomen worden.
Dus, is dit echt of een beetje nep/show.
3 redenen denk ik maar een combinatie van nep/echt

1. Ze laten zien dat ze eigenlijk onaantastbaar zijn voor de buitenwereld en lekker hun gang kunnen gaan. Sancties geven ze weinig om omdat het de elite toch niet aan gaat.

2. Ze kunnen weer wat (nep)nieuws de ether in gooien voor de eigen bevolking. Denk daarbij aan 3 raketten op Amerika afgevuurd en dan zo'n slecht gemaakte video waarin het witte huis brand en dan ook een oud filmpje van het communistisch regime waarin 200 mensen in een rij staan voor een brood.

3. Oefening baart kunst. Dingen moeten toch ergens heen en het noord Koreaanse rijk gaat maar zo ver. Tevens is de band tussen China en Japan sowieso nooit echt goed geweest en het is dichtbij dus de keus is dan snel gemaakt welke richting het op moet. Japan is tevens een zwak land op het gebied van een leger. Na de tweede wereld oorlog is het leger dusdanig kleiner gemaakt dat zelf Nederland nog een kans tegen ze maakt. Noord Korea bullied eigenlijk een land dat op militair gebied niets terug kan doen behalve steun zoeken bij de rest van de landen om weer sancties aan ze op te leggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartosy op 29-08-2017 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 08:50
Bartosy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:50:
[...]

Japan is tevens een zwak land op het gebied van een leger. Na de tweede wereld oorlog is het leger dusdanig kleiner gemaakt dat zelf Nederland nog een kans tegen ze maakt.
30 jaar geleden, inmiddels zijn de Japanse zelfverdedigingstroepen niet meer te onderschatten.
(en zet even het defensie budget van 46miljard tegen over onze schamele 8 miljard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
De projectielen zouden uiteindelijk 1.180 kilometer vanaf het noordelijke eiland Hokkaido in zee zijn gestort

Ter vergelijking. Dan zou er een raket over Nederland vliegen die neerkomt in Zuid-Frankrijk. Moet je je daar druk over maken? Waarschijnlijk rekent (hoogte)radar al vlot de baan van het projectiel uit, dat kan zo ingewikkeld niet zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:53:
De projectielen zouden uiteindelijk 1.180 kilometer vanaf het noordelijke eiland Hokkaido in zee zijn gestort

Ter vergelijking. Dan zou er een raket over Nederland vliegen die neerkomt in Zuid-Frankrijk. Moet je je daar druk over maken? Waarschijnlijk rekent (hoogte)radar al vlot de baan van het projectiel uit, dat kan zo ingewikkeld niet zijn.
Qua dreiging voor dodelijke burgerslachtoffers bij deze aanval hoef je je inderdaad niet zo druk te maken. Het leek geen gerichte aanval om slachtoffers te maken. De kans dat een stukje raket op een vissersboot terecht komt is verwaarloosbaar.

Het is echter wel letterlijk de grenzen opzoeken en wat mij betreft mogen ze NK financieel helemaal uitkleden en de "leider(s)" zonder pardon een nekschot geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

...
Verder.
...
Russische Bears blijken geen probleem te zijn, dus waarom geen raketten ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:02:
...en de "leider(s)" zonder pardon een nekschot geven.
En laat dat laatste nu net het waarschijnlijke doel zijn - of eerder, net zolang provoceren totdat Trump (en dus de VS) zichzelf op spectaculaire in de voet schiet door een oorlog te initiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05

Het is gewoon een bedreiging, jij gaat het ook niet leuk vinden als ik een geweer sta leeg te schieten over je huis heen. En dan heb je nog de kans dat de raket op iemand zijn dak crasht...

& verder...
Nieuwe wapen wedloop in 3,2,1...
;(

[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 29-08-2017 08:31 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verder.
Of kan Japan al meteen zien dat die raketten niet in Japan zelf zullen neerkomen. Al zou de raket ook mid-air kunnen falen, dus dat is dan een beetje een rare gedachtengang.
Spel-theoretisch gezien is het een simpele keuze van Japan/VS om geen poging te doen om zo'n raket neer te schieten. Je ziet bij een ballistisch traject snel waar de raket neer zal komen. Je kan hem alleen vanaf relatief dicht bij die locatie aanvallen. Je wilt de (onbekende) capaciteiten en effectiviteit van jouw anti-raketwapens niet prijsgeven.

Tegelijkertijd weet je (wanneer je een raket raakt) niet meer waar hij terecht zou komen en hoe kwalijk dit is.

Waarom zou je hier informatie weggeven/risico nemen als de raket geen gevaar is? En kon men überhaupt wel wat doen, waren er anti-ballistische raket wapens [relatief dicht] in de buurt van de landingsplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik heb een vraag aan de mensen alhier, even een sidenote t.o.v. de hele rakettendiscussie...

Ik hoor een lees in de media dat in Noord-Korea de bevolking systematisch wijs wordt gemaakt dat landen in het westen (en met name de VS) vieze pauperale landen zijn; dat men het in NK een stuk beter voor elkaar heeft.

Ik vraag me dan enerzijds af of de bevolking dit ook daadwerkelijk gelooft en anderzijds waarom ze geen voedseldroppings o.i.d. boven NK doen. Mooie pakketten met chocolade en allerlei andere 'luxe middelen', flyertje erbij om even te benadrukken dat wij in het Westen hier iedere dag van kunnen genieten en vervolgens lekker achterover leunen terwijl de bevolking in NK in opstand komt... of ben ik dan iets te kort door de bocht?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Harrie_ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:55:
Ik heb een vraag aan de mensen alhier, even een sidenote t.o.v. de hele rakettendiscussie...

Ik hoor een lees in de media dat in Noord-Korea de bevolking systematisch wijs wordt gemaakt dat landen in het westen (en met name de VS) vieze pauperale landen zijn; dat men het in NK een stuk beter voor elkaar heeft.

Ik vraag me dan enerzijds af of de bevolking dit ook daadwerkelijk gelooft en anderzijds waarom ze geen voedseldroppings o.i.d. boven NK doen. Mooie pakketten met chocolade en allerlei andere 'luxe middelen', flyertje erbij om even te benadrukken dat wij in het Westen hier iedere dag van kunnen genieten en vervolgens lekker achterover leunen terwijl de bevolking in NK in opstand komt... of ben ik dan iets te kort door de bocht?
De bevolking gelooft het wel steeds minder. De 21e eeuw kan ook binnen NK niet worden tegengehouden en steeds meer inwoners hebben via mobieltjes en binnengesmokkelde USB sticks zicht op hoe het er buiten aan toe gaat.

Voedseldroppings kan niet. Elk vliegtuig boven NK wordt zonder pardon neergeknald ljikt me.

Maar dat wachten is dus eigenlijk wel wat je moet doen. Uiteindelijk implodeert het regime binnen nu en een generatie. Ergens kost dat het minste aantal doden.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 29-08-2017 09:15 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Harrie_ schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:55:

Dat opstoken en dan achterover leunen heeft ook zo goed gewerkt in de Arabische wereld,

Flyeren gebeurd al (danwel legaal / illegaal) door verschillende organisaties vanuit Zuid Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

FunkyTrip schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

De bevolking gelooft het wel steeds minder. De 21e eeuw kan ook binnen NK niet worden tegengehouden en steeds meer inwoners hebben via mobieltjes en binnengesmokkelde USB sticks zicht op hoe het er buiten aan toe gaat.

Voedseldroppings kan niet. Elk vliegtuig boven NK wordt zonder pardon neergeknald ljikt me.

Maar dat wachten is dus eigenlijk wel wat je moet doen. Uiteindelijk implodeert het regime binnen nu en een generatie. Ergens kost dat het minste aantal doden.
Echter is het hebben van usb sticks en dergelijke erg gevaarlijk, vaak is dit gewoon de doodstraf/werk kamp tot 3 generaties toe als de geheime dienst hierachter komt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Luchtruim is het eigenlijk niet. Zo'n raket heeft zo'n hoge baan dat ie feitelijk een ruimtereis maakt. Het bouwen van een wapen wat zo'n raket kan neerhalen is heel moeilijk.
Aan de hoogte en koers kun je wel afleiden waar het doelwit ongeveer ligt. Zelfs als het ding uit elkaar valt boven Japan hebben de brokstukken al zoveel energie dat ze niet recht naar beneden komen.
Na het ongeluk met Space Shuttle Columbia, die tijdens re-entry desintegreerde, zijn de brokstukken over een enorm gebied tussen Texas en Arkansas verspreid. Die zijn ook niet recht naar beneden gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kenzi schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Dat opstoken en dan achterover leunen heeft ook zo goed gewerkt in de Arabische wereld,

Flyeren gebeurd al (danwel legaal / illegaal) door verschillende organisaties vanuit Zuid Korea.
Ja en USB sticks die over de grens worden gestuurd met ballonnen enzo:

Afbeeldingslocatie: https://static1.businessinsider.com/image/5880e091dd0895524f8b4647-850/undefined

Ik zag op SHA2017 toevallig een presentatie van de Human Rights Foundation die dit organiseert.

Al vraag ik me af of ze de mensen daar niet meer risico toebrengen dan dat ze helpen.. Want het regime heeft een eigen OS, lijkt me op zich een klein kunstje voor ze om elke PC die sticks te laten detecteren en rapporteren.

Edit: Oeps, @Rainbow_Dash zei dit ook al. Lijkt me inderdaad een flink risico voor die mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 29-08-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

GekkePrutser schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Ja en USB sticks die over de grens worden gestuurd met ballonnen enzo:

[afbeelding]

Ik zag op SHA2017 toevallig een presentatie van de Human Rights Foundation die dit organiseert.

Al vraag ik me af of ze de mensen daar niet meer risico toebrengen dan dat ze helpen.. Want het regime heeft een eigen OS, lijkt me op zich een klein kunstje voor ze om elke PC die sticks te laten detecteren en rapporteren.

Edit: Oeps, @Rainbow_Dash zei dit ook al. Lijkt me inderdaad een flink risico voor die mensen.
Mensen verklikken elkaar gewoon voor extra priveleges, als er maar 1 indicatie is dat iemand usb/dvd's in bezit heeft, keren ze (geheime dienst, leger) het hele huis om.

Wat erg populair is, is radio.
http://www1.dailynk.com/e...?num=14100&cataId=nk01500

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Het gaat niet om de afstand maar om het feit dat de raket het Japanse luchtruim binnendrong.

Het luchtruim zonder toestemming binnendringen is een teken van agressie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:48
Interessante vraag hierbij is wanneer het luchtruim verticaal ophoud. Anders zouden alle buitenlandse satellieten die over komen ook als een teken van agressie *kunnen* worden gezien. Deze raket vloog op 550 km hoogte. De NASA noemt 80 Km als grens waarop de ruimte begint en daarmee zou deze raket dus ruimschoots buiten de aarde hebben gevlogen.

EDIT: Ik zie dat het International Space Station (ISS) op een hoogte van 408 km rond de aarde cirkelt. Dan is die raket toch behoorlijk hoog geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door Sand0rf op 29-08-2017 15:50 ]

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Sand0rf schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:47:
Interessante vraag hierbij is wanneer het luchtruim verticaal ophoud. Anders zouden alle buitenlandse satellieten die over komen ook als een teken van agressie *kunnen* worden gezien. Deze raket vloog op 550 km hoogte. De NASA noemt 80 Km als grens waarop de ruimte begint en daarmee zou deze raket dus ruimschoots buiten de aarde hebben gevlogen.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/Earth%27s_atmosphere.svg/420px-Earth%27s_atmosphere.svg.png

Lijkt me niet dat de raket hoger vloog dan het ISS :+

Alles boven 12km is boven flyable controlled airspace (class A).
Wikipedia: Airspace

boven 100km zit je boven de karman lijn,

edit: blijkbaar dus wel 550km gehaald, maar volgens mij is dat gewoon het hoogste punt? kan best zijn dat de raket onder 100km hoogte over japan is gevlogen

[ Voor 8% gewijzigd door Bensimpel op 29-08-2017 15:58 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
Bensimpel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

[afbeelding]

Lijkt me niet dat de raket hoger vloog dan het ISS :+

Alles boven 12km is boven flyable controlled airspace (class A).
Wikipedia: Airspace

boven 100km zit je boven de karman lijn,
Volgens RTL Nieuws & Reuters was het 550 km. Ik vind het ook erg hoog.

Overigens houd Class A airspace op bij FL600, dat is 18,3 km ;) 12 km halen de recente bizjets makkelijk ;)

Edit: je bent me al voor

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Bizar hoog 550 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In de Tweakers Huiskamer heb ik me in het WTF-topic mij ook al verbaast. Maar het lijkt echt te kloppen.
het zijn raketten en geen cruise missiles.

Ik kan de reacties niet openbaar maken, maar als je dit leest:
Wikipedia: Intercontinental ballistic missile
En: http://www.38north.org/2017/05/hwasong051917/

Dan wordt het wel duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2017 16:20 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jullie Google foo is roestig.

Een ballistische raket haalt (zeer) grote hoogtes.

Wikipedia: Ballistic missile
When in space no more thrust is provided, the missile enters free-flight. In order to cover large distances, ballistic missiles are usually launched into a high sub-orbital spaceflight; for intercontinental missiles, the highest altitude (apogee) reached during free-flight is about 2,000 kilometers (1,200 mi).[4]
Nou was dit geen ICBM, maar een MRBM of IRBM haalt dat zeer zeker wel.

Afbeeldingslocatie: http://img.bemil.chosun.com/nbrd/data/10040/upfile/201305/20130509110619.jpg

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En voor diegenen die bang zijn dat ISS geraakt wordt. Die gaat per dag wel tientallen keer de aarde rond, en de kans dat hij precies de baan heeft die de Hwasong zal hebben op zijn weg, is bijzonder klein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:22:
En voor diegenen die bang zijn dat ISS geraakt wordt. Die gaat per dag wel tientallen keer de aarde rond, en de kans dat hij precies de baan heeft die de Hwasong zal hebben op zijn weg, is bijzonder klein. ;)
Die zou ik even afkloppen voordat Murphy achter je aan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Stoelpoot schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Die zou ik even afkloppen voordat Murphy achter je aan komt...
Het is letterlijk een speld in een hooiberg die je in één keer vind met het graaien in een hooiberg.
Minimale tot nihile kans, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Zou Noord Korea niet even op http://iss.astroviewer.net/ kijken voordat ze op de knop rammen. Die zullen ook wel weten dat als ze het ISS raken dat ze gelijk bonje hebben (voor zover dat niet al is)

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die 550 km is niks vergeleken met de raket van afgelopen juli. Washington Post had er laatst een duidelijk plaatje bij:

https://www.washingtonpos...world/north-korea-launch/

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/vaxhS_Screenshot_from_2017-08-29_16-27-13.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laten we iig het voldongen feit accepteren dat Noord-Korea dus gewoon een ICBM heeft, wellicht niet met 6000 km range maar wat maakt dat uit.

Dat is serieuze shit en verdient een internationale reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Delerium schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:31:
Laten we iig het voldongen feit accepteren dat Noord-Korea dus gewoon een ICBM heeft, wellicht niet met 6000 km range maar wat maakt dat uit.

Zoals? Meer sancties? Ik vraag me af hoe lang je nog nieuwe sancties kan blijven uitdelen, op een bepaald moment heb je er toch al zo veel gegeven dat het hele zooitje 1 grote sanctie is.

Dan blijft militair ingrijpen nog open, maar dat scenario is niet wenselijk, vanwege redenen die hier al tientallen keren uit elkaar zijn gezet.

Wellicht eens wat radicaals proberen, zoals het voeden van de verhongerende bevolking in ruil voor het stoppen van de ontwikkeling van de ICBM. Maar goed, waarom ze zich dan opeens wel aan regels zouden houden...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

kuusj98 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

Zoals? Meer sancties? Ik vraag me af hoe lang je nog nieuwe sancties kan blijven uitdelen, op een bepaald moment heb je er toch al zo veel gegeven dat het hele zooitje 1 grote sanctie is.

Dan blijft militair ingrijpen nog open, maar dat scenario is niet wenselijk, vanwege redenen die hier al tientallen keren uit elkaar zijn gezet.

Wellicht eens wat radicaals proberen, zoals het voeden van de verhongerende bevolking in ruil voor het stoppen van de ontwikkeling van de ICBM. Maar goed, waarom ze zich dan opeens wel aan regels zouden houden...
Ik stem voor om de dictator om te ruilen voor een wat lievere dictator, om zo langzaam het volk meer vrijheden te geven en over pak hem beet 50 jaar gewoon een democratie van NK te maken.

Er moet gewoon nu wat gedaan worden, NK wordt steeds agressiever, of er binnen een paar maanden oorlog komt of pas over 10 jaar. Via deze weg komt er hoe dan ook oorlog.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Waarom verdient dat een internationale reactie? De US heeft die toch ook..

De misdaden van Kim zijn momenteel met name tegen zijn eigen volk, dat is blijkbaar nooit een reden geweest om in te grijpen hoe triest het ook is.

Een raket in de zee is dan ineens paniek. Amerika mag duizenden raketten hebben om NK te bedreigen maar NK mag er 0 hebben om terug te dreigen. Alleen maar omdat Amerika onze vriendjes zijn en NK niet. Trump is ook een mafketel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bio schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21:
[...]
Waarom verdient dat een internationale reactie? De US heeft die toch ook..
Die schiet die niet (meer :P) over Japan heen. Dit is een gerichte provocatie, ze hadden hem ook gewoon richting het zuiden kunnen schieten, er zijn zat richtingen te vinden waar hij niet over een ander land zou vliegen en bijvoorbeeld in de Filippijnse zee terecht zou komen, ver van de kust.
Bio schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21:
De misdaden van Kim zijn momenteel met name tegen zijn eigen volk, dat is blijkbaar nooit een reden geweest om in te grijpen hoe triest het ook is.

Een raket in de zee is dan ineens paniek. Amerika mag duizenden raketten hebben om NK te bedreigen maar NK mag er 0 hebben om terug te dreigen. Alleen maar omdat Amerika onze vriendjes zijn en NK niet. Trump is ook een mafketel..
Trump is inderdaad een mafketel. Maar hij heeft geen absolute macht. Zie het hele gedraal rondom zijn muur en obamacare.

Helaas heeft hij wel absolute macht op het gebied van kernwapens maar dat zal ook niet voor lange duur zijn als hij die echt gebruikt.

Overigens: Rusland en China hebben ook atoomwapens en zijn ook onze vrienden niet. Omdat we weten dat hun regimes geen extreme dingen doen is dat minder een probleem. Noord-Korea is een stuk minder zeker wat dat betreft.

China heeft hier ook schuld aan omdat zij het regime van NK een hand boven het hoofd hebben gehouden. Anders was er allang al wat aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laten we iig het voldongen feit accepteren dat Noord-Korea dus gewoon een ICBM heeft,
Het Intercontinentale van ICBM toch wel een voorwaarde om ICBM te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat is ook al geprobeerd. En inderdaad houden ze zich nooit lang aan zulke afspraken. Zodra de voedselhulp binnen is vinden ze een excuus om de overeenkomst weer op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Het gaat niet om de afstand maar om het feit dat de raket het Japanse luchtruim binnendrong.

Het luchtruim zonder toestemming binnendringen is een teken van agressie.
Helemaal mee eens.
Wel vraag ik mij af als er met de ''succesvolle'' lancering zodanig iets mis zou zijn gegaan dat deze wel op een bevolkt gebied in Japan zou terecht gekomen zou zijn.
N-Korea kan dan op handen en voeten knielen tegenover de rest, maar niemand zou denk ik KJU respijt hebben gegeven.

Als Japan,Z-Korea, USA, blijkbaar ook Australië een tegenreactie had gegeven dat het wel tot een oorlog zou zijn gekomen?

Benieuwd wat het resultaat van het overleg zal worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik zou dit gewoon als een oorlogsverklaring zien, inprincipe gebeurd nu hetzelfde als de plannen met Guam, wie weet was Japan wel gewoon het doelwit, echter (flink) gemist, dit is gewoon express een reactie uitlokken. Kijken hoever NK kan gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingrijpen zonder China is geen optie. De reden dat noord Korea bestaat is omdat China de vorige keer ook heeft ingegrepen. Die zaten niet te wachten op een US bondgenoot aan de grens. China is toen Noord Korea binnengevallen en werden pas gestopt ergens rond de huidige grens. De generaal die het voor het zeggen had wilde atoombommen in gaan zetten. Die beste man is toen snel gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bensimpel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:28:
Ik zou dit gewoon als een oorlogsverklaring zien, inprincipe gebeurd nu hetzelfde als de plannen met Guam, wie weet was Japan wel gewoon het doelwit, echter (flink) gemist, dit is gewoon express een reactie uitlokken. Kijken hoever NK kan gaan.
We weten nog niet wat de bijeenkomst als besluit gaat worden die Japan, Z-Korea en Amerika gaan houden.
N-Korea heeft duidelijk de grens overschreden door direct of indirect een ander land aan te vallen, en diens burgers in gevaar te hebben gebracht.
Als het ook daadwerkelijk uit komt dat Japan degelijk het doelwit was zie ik zwart voor de nog enigzins rust die daar heerst.
En natuurlijk de vele burgerslachtoffers van zowel N-Korea als de omliggende landen.
Er al heus een groep zijn in N-Korea zelf die dit absoluut niet wilt....hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:50:

De generaal die het voor het zeggen had wilde atoombommen in gaan zetten. Die beste man is toen snel gewisseld.
MacArthur is niet "gewisseld" om het voorstel om atoombommen tegen China in te zetten. Openlijke kritiek op zijn baas, President Truman, is hem veel meer kwalijk genomen. Als generaal hoor je kritiek achter gesloten deuren te leveren en tegenover de pers hou je je mond. Dat snapte MacArthur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpnuker
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-07 17:01

phpnuker

Lynx83

CMD-Snake schreef op zondag 7 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Het hele land is eigenlijk gehersenspoeld om de grote leider en zijn familie te aanbidden. Ze hebben geen notie van hoe het leven elders te wereld is buiten wat ze verteld wordt. Het probleem is misschien wel de grote leider en zijn familie.
Ik meen het in mijn geboorteplaats was en is nog erger dan NK, we moesten van klein af elke dag op school met zijn allen roepen dat Assad (nu de gekke zoon) de beste leider is op aarde en natuurlijk afsluiten met dood aan Israël en VS. Het volk kwam in opstand en het is erg geëscaleerd door inmengen van meerdere land incl. Rusland die hem nog probeert te redden.. hoe de presidentiële verkiezingen zijn sinds de rotte Assad familie aan de macht kwam.. een kandidaat en die wint ook nog met een percentage van 99% :N :Y :')

This too shall Pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
phpnuker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:44:
Ik meen het in mijn geboorteplaats was en is nog erger dan NK, we moesten van klein af elke dag op school met zijn allen roepen dat Assad (nu de gekke zoon) de beste leider is op aarde en natuurlijk afsluiten met dood aan Israël en VS. Het volk kwam in opstand en het is erg geëscaleerd door inmengen van meerdere land incl. Rusland die hem nog probeert te redden.. hoe de presidentiële verkiezingen zijn sinds de rotte Assad familie aan de macht kwam.. een kandidaat en die wint ook nog met een percentage van 99% :N :Y :')
Maar er is toch een verschil. Jullie wisten dat er meer was dan alleen Assad. Elke dictator zal jaloers kijken naar Noord-Korea. Een burgeroorlog zoals die nu al jaren aan de gang is in Syrië zal daar niet ontstaan. Niemand zal daar zo'n opstand van de grond krijgen. Het volk is nu een paar generaties helemaal geïndoctrineerd en afgesloten van de buitenwereld. Elk aspect van het dagelijks leven is gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Méér sancties ja.
Laatst een interessante podcast hierover geluisterd van NK expert Remco Breuker
https://decorrespondent.n...rkt/506560915872-28315b6e
Er gaat blijkbaar nog heel veel geld richting NK, en dan vooral richting de top van het regime

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gaan we weer, het was net twee weken 'rustig':
Noord-Korea spreekt opnieuw dreigende taal. Een dag nadat het een raket afvuurde die boven Japan uitkwam, zegt het regime in Pyongyang dat dit slechts 'de eerste stap' van een militaire operatie in de Grote Oceaan is. Meer lanceringen in de regio zullen volgen, klinkt het.

...

'Net als in een echte oorlog' was de meeste recente rakettest 'de eerste stap van een militaire operatie van het Noord-Koreaanse leger in de Grote Oceaan', citeert het KCNA Kim. Verder herhaalde het regime nogmaals eerdere bedreigingen aan het adres van het Amerikaanse eiland Guam.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

XWB schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:17:
Gaan we weer, het was net twee weken 'rustig':

[...]
Hoever zal het geduld van Trump gaan deze keer?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Laatst online: 12-09 07:52
Er is niks dat Trump kan doen, dus dat geduld zal nog wel heel wat verder gaan.

Daarom is het ook zo dom van Trump om met dingen als 'fire and fury' te komen, het geeft NK de ideale mogelijkheid om hem verder uit te lokken en voor schut te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Morty schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:30:

Daarom is het ook zo dom van Trump om met dingen als 'fire and fury' te komen, het geeft NK de ideale mogelijkheid om hem verder uit te lokken en voor schut te zetten.
Ironisch genoeg hoeven ze dat niet eens te doen, ik vind het al knap dat hij er nog steeds zit. De vraag is wat gebeurt er als er een stuk/overblijfsel raket op een gebied met inwoners 'toevallig' valt. Kim is lekker op dreef met provoceren en wil steeds in rapper tempo reacties uitlokken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Morty schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:30:

Da's een heel gevaarlijk spelletje. Er is heel veel wat Trump kan doen. Trump zit namelijk veilig in Washington en heeft opeens heel veel opties als ie besluit dat Koreaanse slachtoffers hem niet deren.

De VS heeft een enorm wapenarsenaal. Het enige wat nodig is om het te ontketenen is een president met een gekrenkt ego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Oh oh..

https://twitter.com/realD...-north-korea%2Findex.html
The U.S. has been talking to North Korea, and paying them extortion money, for 25 years. Talking is not the answer! - Trump

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Niks oh oh. De eerste stoot komt niet van Amerika. Als die iets gaan doen willen ze gelijk alles doen. Ze weten dat als ze iets doen ze gelijk een tegen aanval van NK krijgen. Ze zijn misschien niet bang maar wel behoedzaam.

Andere landen als Japan weten dit ook. Ze willen allemaal niet de eerste stoot geven. Tenzij ze met z'n allen ervoor kiezen.

NK is aan de ene kant raketten aan het testen maar tegelijkertijd macho en uitdagend doen naar anderen.

Maar wat willen ze bij NK? Verwachten zij te kunnen winnen van al hun tegenstanders? En wie zijn hun tegenstanders? Kijk naar Rusland, staan die gelijk achter Trump en Japan? Tis allemaal niet zo makkelijk om te roepen dat er iets moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ByteMe_ schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:43:
[...]

Ironisch genoeg hoeven ze dat niet eens te doen, ik vind het al knap dat hij er nog steeds zit. De vraag is wat gebeurt er als er een stuk/overblijfsel raket op een gebied met inwoners 'toevallig' valt. Kim is lekker op dreef met provoceren en wil steeds in rapper tempo reacties uitlokken.
Wat zou het volgende doelwit van N-Korea worden als test?
En inderdaad, uitlokken doet dat kleine mannetje zonder nek als de beste.
Gelukkig is er bij Japan niks gebeurd behalve wat geschrokken te zijn.
Toch vrees ik het ergste als dus wel iets vreselijks was gebeurd op één van de steden of dorpen van Japan.
En welke rol zal China/Rusland spelen mocht N-Korea aangevallen worden als tegenreactie door U.S.A, Japan, Z-Korea?
Zullen ze verdediger, aanvaller, of neutraal blijven mocht N-Korea een aanval met burgerslachtoffers uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
downtime schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:43:
[...]

Da's een heel gevaarlijk spelletje. Er is heel veel wat Trump kan doen. Trump zit namelijk veilig in Washington en heeft opeens heel veel opties als ie besluit dat Koreaanse slachtoffers hem niet deren.

De VS heeft een enorm wapenarsenaal. Het enige wat nodig is om het te ontketenen is een president met een gekrenkt ego.
Trump is misschien wel dom en egocentrisch genoeg om te denken dat een paar miljoen zuid-koreaanse slachtoffers acceptabel is, maar gelukkig kan hij dergelijke beslissingen niet alleen nemen. Op het pentagon en state department zitten wel wat slimmere mensen en die weten heel goed dat militair ingrijpen gewoon geen optie is.

Hier overigens een goede uitleg over waarom er eigenlijk geen opties zijn om iets met NK te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Morty op 30-08-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Morty schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Trump is misschien wel dom en egocentrisch genoeg om te denken dat een paar miljoen zuid-koreaanse slachtoffers acceptabel is, maar gelukkig kan hij dergelijke beslissingen niet alleen nemen.
Tenzij de Amerikanen hun wetgeving net aangepast hebben is de President, zelfs als ie Donald Trump heet, de Commander in Chief. Als hij het wil dan gaan er militairen naar Afghanistan, worden kruisraketten op Syrië afgeschoten en vallen er ook bommen op Korea. Het Pentagon mag die orders uitvoeren en het State Department mag toekijken.

Eigenlijk is het Congres de enige die hem tegen kan houden. En zelfs zij kunnen dat alleen maar achteraf doen door geen geld voor een oorlog in Korea beschikbaar te stellen. Maar het zou een unicum zijn als het Congres geld weigert voor een oorlog die al begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
http://www.telegraaf.nl/b...en_oude_stad_Raqqa__.html

Na het lezen van dit bericht is het gevoel gewekt bij mij dat rusland alleen een verdedigende rol voor hun bondgenoot Assad heeft aangenomen en dat ze de VS het bezet gebied laten terug veroveren voor Assad.
Want ik heb al lang geen nieuws berichten meer gezien die gaan over acties die rusland heeft ondernomen in syria.

Maar tegelijkertijd helpt die Putin de VS geen steek vooruit met de VS's noord-korea probleem.

http://www.nu.nl/noord-ko...situatie-noord-korea.html

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SpitfireNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:17:
http://www.telegraaf.nl/b...en_oude_stad_Raqqa__.html

Na het lezen van dit bericht is het gevoel gewekt bij mij dat rusland alleen een verdedigende rol voor hun bondgenoot Assad heeft aangenomen en dat ze de VS het bezet gebied laten terug veroveren voor Assad.
Want ik heb al lang geen nieuws berichten meer gezien die gaan over acties die rusland heeft ondernomen in syria.

Maar tegelijkertijd helpt die Putin de VS geen steek vooruit met de VS's noord-korea probleem.

http://www.nu.nl/noord-ko...situatie-noord-korea.html
1 de VS veroverd geen gebied waar troepen van Assad komen
2 dat het nu niet in het nieuws is betekend niet dat er niets gebeurd
3 in Syrië staat Rusland ook tegenover de VS/het westen
4 dat is ook hun positie voor NK, al is Rusland daar wat banger aangezien het zelf een landgrens met NK heeft

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 20:07
downtime schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:33:
[...]

Tenzij de Amerikanen hun wetgeving net aangepast hebben is de President, zelfs als ie Donald Trump heet, de Commander in Chief. Als hij het wil dan gaan er militairen naar Afghanistan, worden kruisraketten op Syrië afgeschoten en vallen er ook bommen op Korea. Het Pentagon mag die orders uitvoeren en het State Department mag toekijken.

Eigenlijk is het Congres de enige die hem tegen kan houden. En zelfs zij kunnen dat alleen maar achteraf doen door geen geld voor een oorlog in Korea beschikbaar te stellen. Maar het zou een unicum zijn als het Congres geld weigert voor een oorlog die al begonnen is.
http://www.politico.com/m...pons-richard-nixon-215478

Er is eerder een extra militaire check geweest voor een president, waar getwijfeld werd aan zijn mentale capaciteiten. Die zou er nu ook best kunnen zijn, zonder dat Trump daarvan op de hoogte is. Zijn Pentagon meneer uit al openlijk kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bonsaiboom schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:33:
[...]

http://www.politico.com/m...pons-richard-nixon-215478

Er is eerder een extra militaire check geweest voor een president, waar getwijfeld werd aan zijn mentale capaciteiten. Die zou er nu ook best kunnen zijn, zonder dat Trump daarvan op de hoogte is. Zijn Pentagon meneer uit al openlijk kritiek.
Natuurlijk maar bij Nixon was dat bekokstooft in het geheim. Juridisch hadden die mensen geen poot om op te staan. En omdat Nixon nooit opdracht tot een lancering gaf, is er ook niet echt een probleem ontstaan, omdat er nooit daadwerkelijk een bevel geweigerd is.

Een generaal die wel weigert om orders van Trump uit te voeren, vanwege zijn particuliere opvatting dat de President mentaal niet in orde is, heeft een serieus probleem. Dat eindigt met ontslag nemen of ontslag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

Het lijkt erop dat Noord-Korea wederom een sterkere nucleaire bom heeft kunnen bouwen.

Een aardbeving van 6.3, gezien hoe zwaar de beving is in vergelijking met januari en September 2016 lijkt het een flinke (waterstof?)bom te zijn.

Dit allemaal een paar uur nadat ze nanaar eigen zeggen dus waterstofbom hebben die op een raket past.

Ik ben benieuwd hoe er door de omliggende landen gereageerd gaat worden.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Eigenlijk zou alle handel met Noord-Korea verboden moeten worden, wereldwijd.

Ben alleen bang dat dat onhaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Benieuwd hoe Trump hierop gaat reageren.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Distortion schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:13:
Beetje veroordelen hier, beetje fire en fury daar...

NK provoceert er lekker op los en we hebben er gewoon geen goed antwoord op. Wereldwijd een handelsverbod met NK en landen die zich er niet aan houden sancties opleggen lijkt mij voor nu nog de beste optie, laat ze maar doodbloeden.

Als alternatief moet je denk ik ofwel de hele laag aan leiders uitschakelen, of met een angstaanjagende hoeveelheid overmacht militair ingrijpen.

Idealiter doet NK nu iets stoms waardoor Rusland en China moeten ingrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn al hele significante sancties. En er is smokkel om die te omzeilen. Dat gaat niet veranderen.
De officiele handel is al verwaarloosbaar als ik https://nos.nl/artikel/21...rea-ondanks-sancties.html mag geloven. €28k per jaar aan NL veevoer. Het is geen wereldnieuws als dat zou wegvallen..

De iets grotere hoeveelheid melkpoeder snap ik wel i.r.t. het smokkelen: dat poeder houden de Chinezen liever zelf, dus er is reden om niet de smokkel-route te nemen :P Maar bij melkpoeder blokkeren tref je echt niet de bobo's.
downtime schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:30:
Een generaal die wel weigert om orders van Trump uit te voeren, vanwege zijn particuliere opvatting dat de President mentaal niet in orde is, heeft een serieus probleem. Dat eindigt met ontslag nemen of ontslag krijgen.
offtopic:
Ontslag als je veel geluk hebt. Het is een serieuze misdrijf. En als er atoombommen gaan vliegen dan kan men stellen dat er oorlog is. Orders weigeren betekent dan de doodstraf. OTOH, een duidelijk illegale order om massamoord te plegen wel opvolgen is ook strafbaar. Ich hab es nicht gewußt, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stapje voor stapje gaat NK steeds verder en verder, Het is net een klein kind dat langzaam steeds meer rechten krijgt door te zeuren om dat stuk speelgoed.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Daarom als je maar lang genoeg wacht gaat het vanzelf wel een keer mis, eerst werd er gesuggereerd dat Noord Korea alleen meer blufte maar zo langzamerhand komt men erachter dat ze toch steeds verder komen en steeds krachtigere wapens ontwikkelen.

En ik denk dat je kwa inzetten van die wapens men in noord Korea er lang niet zoveel problemen mee heeft vergeleken met hier.

Dus willen we dit spelletje blijven spelen en kijken wie het eerste gaat of pakken de wereldmachten nu eens gezamenlijk door?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Ik hoop dat NK géén atoommacht wordt, maar is het verdedigbaar dat landen met kernwapens andere landen de weg naar kernwapens onmogelijk maken? Wij kunnen wel vinden dat er geen landen met kernwapens meer bij hoeven, maar daar denken India, Pakistan, Noord Korea, Iran en een paar andere landen vast anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:31:
Stapje voor stapje gaat NK steeds verder en verder, Het is net een klein kind dat langzaam steeds meer rechten krijgt door te zeuren om dat stuk speelgoed.
Wat nu als ipv reageren, men dit gedrag compleet zou negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:28
Distortion schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:13:
Ben zelf benieuwd hoe Xi Jingpin gaat reageren, die staat aardig in z'n hemd, met het schaamrood op de kaken en de broek op de enkels.
Hij kan wel leuk een camouflagepakje aantrekken en zichzelf een Mao II status toewensen als uber-secretaris-president-maarschalk, hij wordt nu door kameraad Kim-jong Un internationaal toch stevig voor lul gezet.
The test’s timing was a major embarrassment for Mr. Xi, who on Sunday was hosting a summit meeting of the so-called Brics countries — Brazil, Russia, India, China and South Africa.
Cheng Xiaohe, a North Korea expert at Renmin University in Beijing, said the timing of the test — on the day of the summit meeting’s opening ceremony, in the Chinese city of Xiamen — appeared to be deliberate. link

[ Voor 3% gewijzigd door Baserk op 03-09-2017 11:41 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

HerZon schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:26:
[...]

Wat nu als ipv reageren, men dit gedrag compleet zou negeren?
Dat heeft Obama geprobeerd, ging een tijdje goed.

Maar de US is voor NK gewoon een duivel, een land dat kapot moet. Dat is het doel van NK.

Ze komen steeds dichterbij een ICBM, vetrouw jij een communistische land met atoom wapens?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bensimpel schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:48:
[...]

Maar de US is voor NK gewoon een duivel, een land dat kapot moet. Dat is het doel van NK.

Ze komen steeds dichterbij een ICBM, vetrouw jij een communistische land met atoom wapens?
Noord-Korea is daarmee niet meer of minder te vertrouwen dan bv een Islamitisch-autoritair land als Pakistan.

NK heeft overigens bij mijn weten nog nooit op eigen initiatief agressief geweld tegen de VS aangewend.
Ook beweringen dat volgens N-K de VS de duivel zouden zijn, zijn volgens mij gebaseerd op een vergissing met andere landen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
Bensimpel schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:48:
[...]

Dit is complete onzin. Het belangrijkste (en eigenlijk enige) doel van Kim Jong-un is aan de macht blijven.

Het doel van het ontwikkelen van kernwapens is puur verdedigend, om ingrijpen zoals in Iraq, Afghanistan, Libië, etc, onmogelijk te maken.

Het afzetten tegen de VS is voornamelijk voor binnenlandse (NK) consumptie, om de positie van het regime te versterken door een vijand te creëren. Iets waar Trump helaas vrolijk aan mee werkt. In weze zijn de huidige reacties precies wat NK wil.

Overigens heeft communisme met dit alles echt 0,0 te maken. De Juche idelogie van NK is juist gericht op zelfstandigheid en wil zo min mogelijk met de buitenwereld te maken hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Morty op 03-09-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:43
RM-rf schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:57:
[...]

NK heeft overigens bij mijn weten nog nooit op eigen initiatief agressief geweld tegen de VS aangewend.
Wikipedia: USS Pueblo (AGER-2)
Wikipedia: Axe murder incident
https://en.m.wikipedia.or..._DMZ_Conflict_(1966–1969)
Wikipedia: 1969 EC-121 shootdown incident

Het zijn gebeurtenissen die lang geleden waren, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jopie schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:13:
Ik hoop dat NK géén atoommacht wordt, maar is het verdedigbaar dat landen met kernwapens andere landen de weg naar kernwapens onmogelijk maken?
Als ik een vuurwapen in huis heb, en naast mij woont iemand met een lange historie van psychische problemen en geweld, en misschien zelfs een paar veroordelingen, is het dan te verdedigen dat ik probeer te voorkomen dat mijn buurman ook aan een vuurwapen kan komen?

NK is een land met een verschrikkelijke staat van dienst op het gebied van mensenrechten en wat al 70 jaar de betrekkingen met z'n buren op scherp zet en de regio destabiliseert. Moet je accepteren dat zo'n land het ultieme wapen in handen krijgt alleen omdat de bestaande bezitters van kernwapens ook niet zonder zonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Baserk schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:35:
[...]

Ben zelf benieuwd hoe Xi Jingpin gaat reageren, die staat aardig in z'n hemd, met het schaamrood op de kaken en de broek op de enkels.
Hij kan wel leuk een camouflagepakje aantrekken en zichzelf een Mao II status toewensen als uber-secretaris-president-maarschalk, hij wordt nu door kameraad Kim-jong Un internationaal toch stevig voor lul gezet.

[...]
Dit is het grootste gevaar. Zodra China zich beledigd voelt (en dit is een behoorlijke naaistreek van Noord-Korea) en de bescherming van NK opheft, dan slaat de vlam in de pan vrees ik. Dan heb je Rusland nog die dit spelletje van NK allemaal wel mooi vind, maar als puntje bij paaltje komt denk ik niet dat Rusland NK zou beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb zo`n vermoeden dat Amerika en allies een behoorlijke machtsvertoon gaat gebruiken om Noord Korea tot een fout te dwingen.

ik hoorde net op CNN dat de bom een kracht had van ongeveer 50 Kiloton, wat overeenkomt met 0.05 megaton

[ Voor 29% gewijzigd door Distortion op 03-09-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Overigens, deze zou mijn dorp compleet vernietigen, incl omliggende dorpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Distortion schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:28:
Ik heb zo`n vermoeden dat Amerika en allies een behoorlijke machtsvertoon gaat gebruiken om Noord Korea tot een fout te dwingen.

ik hoorde net op CNN dat de bom een kracht had van ongeveer 50 Kiloton, wat overeenkomt met 0.05 megaton
Andere bronnen spreken over 120 Kiloton. https://www.cnbc.com/2017...weapons-test-reuters.html

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
RM-rf schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:57:
[...]

Noord-Korea is daarmee niet meer of minder te vertrouwen dan bv een Islamitisch-autoritair land als Pakistan.

Ook beweringen dat volgens N-K de VS de duivel zouden zijn, zijn volgens mij gebaseerd op een vergissing met andere landen
Die beweringen dat de USA de duivel zijn spuwen alle NK inwoners die op tv zijn geweest. Ze hebben er zelfs een heel museum aan gewijd.

Wikipedia: Sinchon Museum of American War Atrocities

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 03-09-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

klopt, maar het schijnt dat Zuid Korea dit heeft bijgesteld naar 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Distortion schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:55:
[...]

klopt, maar het schijnt dat Zuid Korea dit heeft bijgesteld naar 50
Is moeilijk te zeggen, zie op diverse plekken uiteenlopende aantallen voorbijkomen.

Van een beving van 5.2 op schaal van richter (wat neer komt op grofweg 50 kiloton) tot 6.3 op schaal van richter (wat neer komt op een paar honderd kiloton)

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 03-09-2017 13:06 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
downtime schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:21:
[...]

Als ik een vuurwapen in huis heb, en naast mij woont iemand met een lange historie van psychische problemen en geweld, en misschien zelfs een paar veroordelingen, is het dan te verdedigen dat ik probeer te voorkomen dat mijn buurman ook aan een vuurwapen kan komen?
Er is geen enkele wet die hem dat verbied en je buurman is paranoia dat iemand bij hem binnenkomt.

Jouw oplossing is dan er binnebreken en absoluut zeker geweld uitlokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Morty schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:07:
[...]

Dit is complete onzin. Het belangrijkste (en eigenlijk enige) doel van Kim Jong-un is aan de macht blijven.

Het doel van het ontwikkelen van kernwapens is puur verdedigend, om ingrijpen zoals in Iraq, Afghanistan, Libië, etc, onmogelijk te maken.

Het afzetten tegen de VS is voornamelijk voor binnenlandse (NK) consumptie, om de positie van het regime te versterken door een vijand te creëren. Iets waar Trump helaas vrolijk aan mee werkt. In weze zijn de huidige reacties precies wat NK wil.

Overigens heeft communisme met dit alles echt 0,0 te maken. De Juche idelogie van NK is juist gericht op zelfstandigheid en wil zo min mogelijk met de buitenwereld te maken hebben.
Leuke theorie en in principe het meest rationele doel van het ontwikkelen van een nucleair arsenaal; echter heeft NK een een afdoende deterrent puur in de op Seoul gerichte artillerie etc; een nucleair afschrikkingsmiddel is niet rationeel nuttig(er) dan wat ze al hadden.
Blijven over twee mogelijkheden: (1) offensieve doeleinden of (2) niet rationeel leiderschap (en voor een extra goede nachtrust de reële kans dat het een het ander niet uitsluit :+ )

Wat POTUS (eender wie) doet of laat is voor de media voor interne NK consumptie overigens van minimaal belang; daar heeft men zo'n ijzeren greep op alle media en debat dat ze de eigen bevolking toch alles wel wijs kunnen maken. (Zelfs) Trump gaat daar weinig verschil in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

k995 schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:28:
[...]

Er is geen enkele wet die hem dat verbied en je buurman is paranoia dat iemand bij hem binnenkomt.

Jouw oplossing is dan er binnebreken en absoluut zeker geweld uitlokken?
Dan zul je het ook wel heel oneerlijk vinden dat mensen met psychische problemen in Nederland geen wapens mogen bezitten en andere mensen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:24
Morty schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:07:
[...]

Dat dacht ik ook een tijd maar zoals ergens op nos.nl stond kan het wat ambitieuzer zijn, hereniging met Zuid-Korea. Dat klinkt nogal ongeloofwaardig en zal nooit goedschiks gebeuren maar Kim kan het idee krijgen dat het een haalbare kaart is. Dat is de situatie die mij het ergste bevreest en niet een directe confrontatie met de VS. Daarvan weet hij dat er niets te winnen valt. Een bluf spel richting Seoul is realistischer.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-09-2017 15:45 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
downtime schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:09:
[...]

Dan zul je het ook wel heel oneerlijk vinden dat mensen met psychische problemen in Nederland geen wapens mogen bezitten en andere mensen wel.
Een onzinnige vergelijking die je verder uittrekt om een absurd punt te willen maken.

De realiteit is dat noord korea kernwapens ontwikkeld om zichzelf te beschermen tegen agressie, is dat goed? Nee

Is de oplossing dan de oorlog beginnen die je wil voorkomen? Lijkt mij een absurde actie dan garandeer je dat noord korea die wapens zal gebruiken, wat hebben ze immers te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gelukkig hebben we te maken met hopelijk een rationele leider in Noord-Korea, want die van de VS gaat gewoon weer lopen dreigen. Geweldig. :|

https://twitter.com/realD...status/904309527381716992

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dr. Strangelove schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:43:
[...]

Dat dacht ik ook een tijd maar zoals ergens op nos.nl stond kan het wat ambitieuzer zijn, hereniging met Zuid-Korea. Dat klinkt nogal ongeloofwaardig en zal nooit goedschiks gebeuren maar Kim kan het idee krijgen dat het een haalbare kaart is.
Elke vorm van speculatie is absoluut nergens op gebaseerd , niemand publiek heeft enige info.

Alles van "hun programma is versneld" en "Kim wil dit doen" is een 100% verzinsel op niks gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

k995 schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:46:
[...]

Een onzinnige vergelijking die je verder uittrekt om een absurd punt te willen maken.

De realiteit is dat noord korea kernwapens ontwikkeld om zichzelf te beschermen tegen agressie, is dat goed? Nee

Is de oplossing dan de oorlog beginnen die je wil voorkomen? Lijkt mij een absurde actie dan garandeer je dat noord korea die wapens zal gebruiken, wat hebben ze immers te verliezen?
Ik beantwoord alleen de vraag die jopie stelde:
jopie schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:13:
maar is het verdedigbaar dat landen met kernwapens andere landen de weg naar kernwapens onmogelijk maken?
En ja, dat is verdedigbaar, en ik heb 't niet gehad over de methode om daadwerkelijk de weg naar kernwapens onmogelijk te maken. En ik weet ook niet of er nog wel een window of opportunity is om te voorkomen dat die wapens operationeel worden. Ik denk dat niemand dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
k995 schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:06:
[...]

Elke vorm van speculatie is absoluut nergens op gebaseerd , niemand publiek heeft enige info.

Alles van "hun programma is versneld" en "Kim wil dit doen" is een 100% verzinsel op niks gebaseerd.
Uh... ja. Waar.

Overigens kan je een dergelijke reactie ook plaatsen over Advocaat's beleid bij Oranje, de strategie van Rutte bij de kabinetsonderhandelingen en of Federer het in zich heeft om zijn derde grand slam te pakken dit jaar, dus ik zie niet helemaal wat je wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dr. Strangelove schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:30:
[...]

Uh... ja. Waar.

Overigens kan je een dergelijke reactie ook plaatsen over Advocaat's beleid bij Oranje, de strategie van Rutte bij de kabinetsonderhandelingen en of Federer het in zich heeft om zijn derde grand slam te pakken dit jaar, dus ik zie niet helemaal wat je wil zeggen.
Al die zaken hebben we veel en veel meer info over dan noord korea.

Je kan ervan uitgaan dat je niks weet van het programma, de beweegreden of de toekomst van wat kim of noord korea zal doen.

Alles wat dus uitgaat van een bepaalde interpretering van kim is dus al van de basis verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
We hebben heel veel informatie info over NK. En je kan net zo min in het hoofd van Advocaat kijken als dat van Kim.

En anyway, waarom zou je er niet over speculeren? Je moet alle opties in overweging nemen lijkt me. Als je niet nadenkt over zijn beweegredenen kan je ook geen antwoord formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Er was een tijdje terug een vragenlijst met uitspraken van Trump en Kim Door elkaar. Was op een nieuws -site maar kan het helaas niet meer vinden. Het angstvallige eraan is dat al die absurde uitspraken zowel aan Trump als aan Kim toegeschreven kunnen worden..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
GS88 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:44:
Er was een tijdje terug een vragenlijst met uitspraken van Trump en Kim Door elkaar. Was op een nieuws -site maar kan het helaas niet meer vinden. Het angstvallige eraan is dat al die absurde uitspraken zowel aan Trump als aan Kim toegeschreven kunnen worden..
Dat was het AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dr. Strangelove schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:14:
We hebben heel veel informatie info over NK.
Nee hoor, als je iets anders denkt maak je jezelf iets wijs.
En je kan net zo min in het hoofd van Advocaat kijken als dat van Kim.
Je hebt enorm veel info over wat advocaat zegt en doet , je hebt amper/geen over nk leiding.
En anyway, waarom zou je er niet over speculeren? Je moet alle opties in overweging nemen lijkt me. Als je niet nadenkt over zijn beweegredenen kan je ook geen antwoord formuleren.
Ik spreek van pleitne voor acties op basis van de speculatie.

Zoals : "we moeten nu aanvallen voordat NK aanvalt" dan ga je ervanuit dat ze dat doen terwijl je daar geen idee van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

k995 schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:11:
[...]

Zoals : "we moeten nu aanvallen voordat NK aanvalt" dan ga je ervanuit dat ze dat doen terwijl je daar geen idee van hebt.
Als vee wat zich naar de slacht laat leiden omdat ze niet weten wat er achter de volgende deur schuil gaat.

NK kun je uitstekend beoordelen op basis van hun gedrag in de laatste 70 jaar. Dat was gericht op vijandigheid richting de zuiderburen, onderdrukking van de eigen bevolking, een lange historie van bedreigingen en agressie richting buurlanden, en heel veel verbroken beloftes. En wij moeten maar het beste verwachten omdat we niet in het hoofd van Kim kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:33:
NK kun je uitstekend beoordelen op basis van hun gedrag in de laatste 70 jaar. Dat was gericht op vijandigheid richting de zuiderburen, onderdrukking van de eigen bevolking, een lange historie van bedreigingen en agressie richting buurlanden, en heel veel verbroken beloftes. En wij moeten maar het beste verwachten omdat we niet in het hoofd van Kim kunnen kijken?
En hoeveel invallen in andere landen zitten daar bij? Evenveel als de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
downtime schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:33:
[...]

Als vee wat zich naar de slacht laat leiden omdat ze niet weten wat er achter de volgende deur schuil gaat.
Als een kalf dat de boer aanvalt omdat het denkt te zullen geslacht worden terwijl het een melkkoe is.

Gevolg het word natuurlijk geslacht als onhandelbaar rund.
En dat kan je dus niet, 70-50-30-20-10-5 jaar geleden is on/moeilijk vergelijkbaar met nu.
Huidige kim is 5 jaar aan de macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

k995 schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:45:
[...]

En dat kan je dus niet, 70-50-30-20-10-5 jaar geleden is on/moeilijk vergelijkbaar met nu.
En er is veel verbeterd in NK? Kim is een heel andere koers ingeslagen? Probeer je dat te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 21:33
Ik voel me nou niet echt een koe, maar weet uit ervaring dat die beestjes vrij rustig zijn ;)

Wat betreft Noord Korea: gewoon stinkend jaloers en boos op de wereld. Boos zijn is gezond, boos blijven is duivels. In plaats van moeite doen om daadwerkelijk iets te verbeteren voor de inwoners kiezen ze voor ontwikkeling van duivelse wapens.
Er is maar 1 eindpunt voor deze route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
k995 schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:45:

[...]

Wat een onzin, als je daadwerkelijk denkt dat de huidige Kim het land bestuurt en niet de legerleiding, dan heb je denk ik ergens wat nieuwsfeitjes gemist.

NK wordt al jaren geleid door het leger, er is niets veranderd toen Un omviel en Il aan "de macht" kwam.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic wordt, net als in alle ander AWM-topics op een nette manier gediscussieerd.
AWM beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid