Ik heb in Z-Korea gewoond en dat is inderdaad wat ze daar doen. De dreiging die ze daar zien is ook heel verschillend van wat we hier zien. Sommige dingen die hier niet in het nieuws komen vinden ze wel dreigend terwijl de echte spierballentaal veelal een onderliggende reden heeft.JeroenNietDoen schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:33:
Dus verder pappen en nathouden. Dan kan dit topic eigenlijk verder ook wel dicht
Echt niet. Daarmee geven ze heel N-Korea in feite aan de 'kapitalisten', ongeacht of er nog Amerikanen zitten of niet. No way dat N-Korea ooit zijn macht op gaat geven om de Amerikanen verder weg te krijgen.Tsurany schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:13:
[...]
Zeker, dat moet eerst opgelost worden, daarvoor moet je echter wel China mee hebben. En ik kan me goed voorstellen dat je China mee kan krijgen onder de voorwaarde dat alle Amerikaanse troepen van het schiereiland verdwijnen en enkel Zuid Koreaanse troepen de grens bewaken. Al heeft China natuurlijk wel veel baat bij goedkope arbeid uit Noord Korea, ik weet niet of dat opweegt tegen de dreiging van Noord Korea en Amerika.
De vraag is vooral hoe groot de kans is dat dat tot een heriniging zou kunnen leiden. Naar mijn idee is die kans nl. praktisch nul. En dus zijn de Amerikanen daar nog steeds van belang en zullen ze ook niet snel verdwijnen.[...]
De vraag is hoe bang Zuid Korea is voor China en vanuit dat oogpunt de Amerikanen wil houden. Japan heeft ook Amerikaanse basissen op grondgebied maar de bevolking schijnt ze allang zat te zijn. Echter Japan heeft geen echte krijgsmacht dus vanuit dat oogpunt wel een afhankelijkheid.
[removed]