• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
China zit waarschijnlijk in een spagaat. Pipo Trump is op veel fronten voor hun ideaal als leider van de VS, maar in de hele NK situatie zijn ze hem waarschijnlijk liever kwijt dan rijk. Zo lang mogelijk Trump op z'n plek houden tot het niet meer te houden is en dan als eis stellen dat de VS Trump dumpt/monddood maakt in ruil voor hun hulp tegen NK....
Dat lijkt mij nou mooi :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NK doet er dus weer een schepje bovenop door een vrij specifiek 'aanvalsplan' te presenteren. Ik weet niet of dat nou zo'n verstandige zet was. De VS kan afwachten, en als ze het niet doen, staan ze in hun hemd. Als ze het wel doen is het oorlog en hebben ze een excuus om Pyonyang plat te leggen. Niet dat dat een florissant vooruitzicht is, maar ik vraag me af wat NK ermee denkt te winnen als ze op zo'n specifieke wijze Guam bedreigen.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
mercapto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:53:
China zit waarschijnlijk in een spagaat. Pipo Trump is op veel fronten voor hun ideaal als leider van de VS, maar in de hele NK situatie zijn ze hem waarschijnlijk liever kwijt dan rijk. Zo lang mogelijk Trump op z'n plek houden tot het niet meer te houden is en dan als eis stellen dat de VS Trump dumpt/monddood maakt in ruil voor hun hulp tegen NK....
Dat lijkt mij nou mooi :P
Ja, eisen dat een verkozen president even afgezet wordt zodat er een oorlog gevoerd kan gaan worden... echt mooi...

Naast dat het natuurlijk schier onmogelijk is. Kijk, Trump is een debiel en het is na alle jaren Obama en de redelijke rust die daarbij kwam kijken natuurlijk tandenknarsend hoe deze man zich tot een wedstrijdje verpissen laat verleiden. Maar hij is hun verkozen president, daar gaat geen buitenlandse mogendheid iets aan kunnen veranderen,

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Apart dat het onderwerp direct verschuift naar getallen en wapensystemen en andere houdbaarheden maar fundamentele onderliggende zaken snel overboord gaan: Trump is een idioot van jewelste en heeft zich hier met de eerste tweet al overschreeuwd. Ipv containment van Noord-korea en gevolgen kan je beter die oranje idioot zo'n blouche met extra lange mouwen geven.

Noord-korea kan niet anders en heeft geen opties en doet een hoop voor binnenlandse consumptie. Trump lult maar wat. En de blauwdrukken van de Iran-deal laat zien dat er wel degelijk een uitweg is waarbij men in Noord-korea prima weet hoe het met Irak en Libie is afgelopen. China trouwens ook.

[ Voor 29% gewijzigd door Delerium op 10-08-2017 11:02 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
The_Admin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:56:
Ja, eisen dat een verkozen president even afgezet wordt zodat er een oorlog gevoerd kan gaan worden... echt mooi...

Naast dat het natuurlijk schier onmogelijk is. Kijk, Trump is een debiel en het is na alle jaren Obama en de redelijke rust die daarbij kwam kijken natuurlijk tandenknarsend hoe deze man zich tot een wedstrijdje verpissen laat verleiden. Maar hij is hun verkozen president, daar gaat geen buitenlandse mogendheid iets aan kunnen veranderen,
Hij is verkozen dankzij een buitenlandse mogendheid dus waren zouden ze hem niet ten val kunnen brengen? :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
ph4ge schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Hij is verkozen dankzij een buitenlandse mogendheid dus waren zouden ze hem niet ten val kunnen brengen? :)
Ja ehh dan wordt het wel allemaal een beetje teveel House of Cards :D Maar goed, een land gaat natuurlijk nooit 'open en bloot' die eis neerleggen, zeker niet als ze niet weten wat ze er voor terugkrijgen. Zou een mooi politiek landschap worden zeg, als ineens het aan- of aftreden van leiders ook voer voor onderhandeling is bij allerhande zaken.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

XWB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Luchtafweergeschut tegen een B-2 bommenwerper? Succes :w
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Ik vermoed zo dat een B2 geen problemen zal hebben. ;)
Waarom?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zuid-Korea kan natuurlijk niet achterblijven met een reactie:
Zuid-Korea zal direct reageren op elke militaire provocatie of aanval van Noord-Korea. Dat heeft de opperbevelhebber van het Zuid-Koreaanse leger donderdag gezegd tijdens een persbijeenkomst.

Volgens Seoul stelt Noord-Korea, met de recente uitspraken over een aanval op het Amerikaanse eiland Guam, Zuid-Korea en het bondgenootschap van de Verenigde Staten op de proef.
Lijkt wel tafeltennis zo :p

March of the Eagles

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Daarom.

Zo moeilijk was dat toch niet? :P

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
The_Admin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Naast dat het natuurlijk schier onmogelijk is.
Onmogelijk is het allerminst, het is maar net hoe noodzakelijk de GOP het vindt om Trump te dumpen, ze kunnen zomaar ineens alle het onder het tapijt geveegde ellende vinden. Er kunnen wat skeletten ergens in een kast te vinden zijn die eerst angstvallig verborgen werden gehouden om hem maar in het zadel te houden maar ineens toch wel erg nuttig kunnen zijn als ze dan toch van hem af willen. Achter de schermen valt er van alles te eisen, dit hoeft niet via een lek naar buiten te komen als iedereen gebaat is bij zijn vertrek.

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Trump zal binnenkort wel een aanval lanceren, en de kleine dictator zal uit woede een nuke detoneren op de Korean Peninsula

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Verwijderd

Cthulhu schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:40:
Trump zal binnenkort wel een aanval lanceren, en de kleine dictator zal uit woede een nuke detoneren op de Korean Peninsula
Dat zal helaas het meest waarschijnlijke scenario zijn :(

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Cthulhu schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:40:
Ik denk dat hij eerder zal richten op Guam, Japan of misschien de VS. Als het echt einde verhaal wordt voor NK zou hij nog tot een kamikaze in staat zijn, maar of dat dan nog mogelijk is betwijfel ik.

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Dat is jaren geleden al voorspeld, nog voordat bekend was dat NK uberhaupt nukes had
We picked up the use of a nuclear weapon on the Korean Peninsula by the North Koreans, and this event would be one of the last events that humans recognize before the Killshot sequence begins. We haven’t seen that yet… we know that they’re going to pop a nuke in anger, because that event was so big… it’s not a little epiphenomena, like a baseball game or something like that. It’s a big event in history. – Ed Dames

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

RoD schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:55:
NK doet er dus weer een schepje bovenop door een vrij specifiek 'aanvalsplan' te presenteren. Ik weet niet of dat nou zo'n verstandige zet was. De VS kan afwachten, en als ze het niet doen, staan ze in hun hemd. Als ze het wel doen is het oorlog en hebben ze een excuus om Pyonyang plat te leggen. Niet dat dat een florissant vooruitzicht is, maar ik vraag me af wat NK ermee denkt te winnen als ze op zo'n specifieke wijze Guam bedreigen.
Angst, NK wil als underdog haar positie vergroten.... Ze maken nu echt de fout om een specifiek plan te noemen, terecht kan de VS nu gaan afwachten. Natuurlijk niet zonder de gebruikelijke oorlogstaal.... Maar nu NK heeft groepen zal de VS blijven wachten tot vergelding mogelijk is.

Dit brengt ook weer rust, Kim zal wel begrijpen dat het zelfmoord is om als eerste aan te vallen. Bovendien plaatst hij zich nog meer in een isolement. China raakt hij volledig kwijt als hij de VS echt gaan aanvallen. China heeft tegenwoordig zulke belangen in de VS, deze willen ze echt niet kwijt raken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Jiffy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Daarom.

Zo moeilijk was dat toch niet? :P
ik zie zo snel nergens staan dat ze niet neer te schieten zijn: Wikipedia: 1999 F-117A shootdown

zo moeilijk was dit toch ook niet? :p

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
superwashandje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:59:
[...]

ik zie zo snel nergens staan dat ze niet neer te schieten zijn: Wikipedia: 1999 F-117A shootdown

zo moeilijk was dit toch ook niet?
B2 ≠ F-117...

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

tuurlijk niet maar omdat het een stealth bommenwerper is betekend het niet dat het niet neer te schieten is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Over de Noord-Korea crisis

Trump heeft in een van zn laatste Tweets beweert dat het amerikaans atoomarsenaal op zn beste toestand ooit is...
wat het resultaat zou zijn van zn eerste ambtshandeling die daartoe opdracht gegeven zou ebben

Probleem is echter dat die bewering onzin is:
op navraag heeft het Witte Huis aangegeven dat hij daar doelde op een Memo die ij een week na zn aantreden verstuurd had naar het Pentagon.

Punt is echter, voor het onderhoud en eventuele uitbouw of technische ontwikkeling van de amerikaanse Atoomwapens is niet het Pentagon afhankelijk maar een ander ministerie:

Dat is het 'Ministerie van Energie' dat daarvoor twee-derde van zn budget aanwend.

Probleem is echter dat de huidige minister daar een erkende incompetentie idioot is die zelf beweerde dat dit ministerie 'best afgeschaft kon worden'... Rick Perry:
Perry reageerde zelfs gescokt toen hij enkele dagen na zn aantreden ontdekte verantwoordelijk te zijn voor het onderhoud en uitbouw van het nucleare arsenaal
http://www.independent.co...n-stockpile-a7535876.html

Perry's voorganger, Atoom-natuurkundige Ernest Moniz had aangeboden aan te blijven om Perry beter in zn toekomstige tak in te wijdden of ondersteunen, maar dat was door de Trump-regering geweigerd

(Perry deelt zn onwetenheid met zn president die geen idee had wat de nucleaire Triad was, toen hem een vraag gesteld werd over de uitbouw hiervan zoals besloten door Obama in 2010)

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 10-08-2017 13:35 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:33:
Over de Noord-Korea crisis

Trump heeft in een van zn laatste Tweets beweert dat het amerikaans atoomarsenaal op zn beste toestand ooit is...
wat het resultaat zou zijn van zn eerste ambtshandeling die daartoe opdracht gegeven zou ebben

Probleem is echter dat die bewering onzin is:
op navraag heeft het Witte Huis aangegeven dat hij daar doelde op een Memo die ij een week na zn aantreden verstuurd had naar het Pentagon.

Punt is echter, voor het onderhoud en eventuele uitbouw of technische ontwikkeling van de amerikaanse Atoomwapens is niet het Pentagon afhankelijk maar een ander ministerie:

Dat is het 'Ministerie van Energie' dat daarvoor twee-derde van zn budget aanwend.

Probleem is echter dat de huidige minister daar een erkende incompetentie idioot is die zelf beweerde dat dit ministerie 'best afgeschaft kon worden'... Rick Perry:
Perry reageerde zelfs gescokt toen hij enkele dagen na zn aantreden ontdekte verantwoordelijk te zijn voor het onderhoud en uitbouw van het nucleare arsenaal
http://www.independent.co...n-stockpile-a7535876.html

Perry's voorganger, Atoom-natuurkundige Ernest Moniz had aangeboden aan te blijven om Perry beter in zn toekomstige tak in te wijdden of ondersteunen, maar dat was door de Trump-regering geweigerd

(Perry deelt zn onwetenheid met zn president die geen idee had wat de nucleaire Triad was, toen hem een vraag gesteld werd over de uitbouw hiervan zoals besloten door Obama in 2010)
N-K lijkt ondertussen steeds serieuzer aan een aanval te denken: http://www.nu.nl/noord-ko...rikaanse-eiland-guam.html

Ik moet er niet aan denken. Laten we hopen dat er rond Trump in elk geval iemand is die hem tegen kan houden, mocht dit gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

N-K lijkt ondertussen steeds serieuzer aan een aanval te denken: http://www.nu.nl/noord-ko...rikaanse-eiland-guam.html

Ik moet er niet aan denken. Laten we hopen dat er rond Trump in elk geval iemand is die hem tegen kan houden, mocht dit gebeuren.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Er is geen redelijk alternatief naast diplomacy.

Als NK als eerste aanvalt zal de VS in zijn recht staan om het land met de grond gelijk te maken. Kim Jong Un weet dat het dan gedaan is met hem dus dat zal hij niet doen.

Als de VS als eerste aanvalt moeten ze heel, heel, heel zeker zijn van hun zaak dat een eerste golf alle offensieve mogelijkheden van NK, nucleair en conventioneel, permanent uitschakelt. Doen ze dat niet, en NK heeft er zich een halve eeuw op voorbereid om daarvoor te zorgen, dan is op zijn best Seoul de sjaak. Op zijn slechtst valt er een nuke op Tokyo, Guam of zelfs het Amerikaanse vasteland. Verder hebben we het dan nog niet over de status van de VS in de wereld die definitief down the tubes is.

M.a.w. let's stop talking tough and get down to business.

Een van de lessen van de Cuban Missile Crisis is dat je zelfs als superpower tegen een apenland niet alles kan voorzien. Zo was de general staff ervan overtuigd dat ze alle nukes konden pakken in een eerste aanval op het eiland. 20 jaar later bleek dat er een hoop wapens waren, inclusief tactical battlefield nukes, die men over het hoofd gezien had en die door lokale commandanten van Castro gelanceerd hadden kunnen worden.

Ik kan iedereen die hem niet gezien heeft de documentaire 'The Fog of War - 11 Lessons from the Life of Robert McNamara' aanraden. Essential viewing.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2017 14:08 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Er is geen redelijk alternatief naast diplomacy.

Als NK als eerste aanvalt zal de VS in zijn recht staan om het land met de grond gelijk te maken. Kim Jong Un weet dat het dan gedaan is met hem dus dat zal hij niet doen.

Als de VS als eerste aanvalt moeten ze heel, heel, heel zeker zijn van hun zaak dat een eerste golf alle offensieve mogelijkheden van NK, nucleair en conventioneel, permanent uitschakelt. Doen ze dat niet, en NK heeft er zich een halve eeuw op voorbereid om daarvoor te zorgen, dan is op zijn best Seoul de sjaak. Op zijn slechtst valt er een nuke op Tokyo, Guam of zelfs het Amerikaanse vasteland. Verder hebben we het dan nog niet over de status van de VS in de wereld die definitief down the tubes is.

M.a.w. let's stop talking tough and get down to business.
True, maar wie zegt dat Kim zo rationeel denkt? Die gast is altijd opgevoed met het idee dat hij een god is. Wie zegt dat hij niet gelooft dat hij gewoon door kan gaan na een nuke?

Om over Trump maar te zwijgen. De status van de VS boeit hem niet, zijn eigen status boeit hem. En die houdt hij omhoog met heel veel ass-kissing van zijn dienaars.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

True, maar wie zegt dat Kim zo rationeel denkt? Die gast is altijd opgevoed met het idee dat hij een god is. Wie zegt dat hij niet gelooft dat hij gewoon door kan gaan na een nuke?
Wie zegt dat hij niet rationeel denkt?

Kim is een dictator in een lijn van dictators. Als die familie irrationeel had gehandeld waren ze allang opgeruimd. Ik zie Kim als een meedogenloze maar ook intelligente kerel die heel goed begrijpt waar zijn macht vandaan komt en ook hoe hij hem kan verliezen. Hij weet dat zijn nukes hem macht geven, dat zijn macht afneemt als hij ze weggeeft maar ook dat hij in één keer alles kwijt is, inclusief zijn luxe, luie leventje, als hij ze gebruikt. Ik geloof er niks van dat hij denkt dat hij een god is of onkwetsbaar. Hij is veel maar niet dom. Wel een realist.
Om over Trump maar te zwijgen. De status van de VS boeit hem niet, zijn eigen status boeit hem. En die houdt hij omhoog met heel veel ass-kissing van zijn dienaars.
Trump is meer een wildcard dan Kim in mijn ogen. Ik ben banger voor wat de VS doet dan wat NK doet. Als Trump dezelfde idioten om zich heen heeft als Kennedy, dan kan het misgaan. Het punt is, Trump is enorm beinvloedbaar en de US military, wat je ook van ze vindt, is de meest professionele ter wereld en over het algemeen zeer sterk geleid en niet door bloeddorstige idioten. Zij zien, zoals je in alle media ook kan lezen, dat een aanval op NK een ontzettend lastige propositie is. Ze zullen het ongetwijfeld doen als NK aanvalt, maar ik geloof niet dat men het risico zal nemen als eerste te gaan. Er is geen credible scenario voor de overwinning.

Stel ze pakken alle nukes, disablen met hackers alle wapensystemen van NK en arresteren Kim zonder dat er een schot gelost wordt. Dan nog moet je het land gaan bezetten en heb je 25 miljoen gebrainwashte partisanen om je heen, en je zit met een grens van 800km met China die echt niet zitten te wachten op een paar honderdduizend Amerikanen op hun drempel. Is dat een overwinning? Lijkt me niet.

Edit: Het lijkt een beetje een text dump maar ik kwam net langs een lijstje uit een van Robert McNamara's boeken, 'In Retrospect: The Tragedy and Lessons of Vietnam'. Ik krijg bijna rillingen als ik dit lees, het gaat over Vietnam maar het is zo ontzettend relevant voor de situatie vandaag.
1. We misjudged then — and we have since — the geopolitical intentions of our adversaries … and we exaggerated the dangers to the United States of their actions.

2. We viewed the people and leaders of South Vietnam in terms of our own experience … We totally misjudged the political forces within the country.

3. We underestimated the power of nationalism to motivate a people to fight and die for their beliefs and values.

4. Our misjudgments of friend and foe, alike, reflected our profound ignorance of the history, culture, and politics of the people in the area, and the personalities and habits of their leaders.

5. We failed then — and have since — to recognize the limitations of modern, high-technology military equipment, forces, and doctrine. We failed, as well, to adapt our military tactics to the task of winning the hearts and minds of people from a totally different culture.

6. We failed to draw Congress and the American people into a full and frank discussion and debate of the pros and cons of a large-scale military involvement … before we initiated the action.

7. After the action got under way, and unanticipated events forced us off our planned course … we did not fully explain what was happening, and why we were doing what we did.

8. We did not recognize that neither our people nor our leaders are omniscient. Our judgment of what is in another people's or country's best interest should be put to the test of open discussion in international forums. We do not have the God-given right to shape every nation in our image or as we choose.

9. We did not hold to the principle that U.S. military action … should be carried out only in conjunction with multinational forces supported fully (and not merely cosmetically) by the international community.

10. We failed to recognize that in international affairs, as in other aspects of life, there may be problems for which there are no immediate solutions … At times, we may have to live with an imperfect, untidy world.

11. Underlying many of these errors lay our failure to organize the top echelons of the executive branch to deal effectively with the extraordinarily complex range of political and military issues.
McNamara is een beetje mijn held. Ik zou willen dat iedereen die met de huidige situatie te maken heeft wat notie van hem zou nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2017 15:00 ]

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Kim is een dictator in een lijn van dictators. Als die familie irrationeel had gehandeld waren ze allang opgeruimd. Ik zie Kim als een meedogenloze maar ook intelligente kerel die heel goed begrijpt waar zijn macht vandaan komt en ook hoe hij hem kan verliezen. Hij weet dat zijn nukes hem macht geven, dat zijn macht afneemt als hij ze weggeeft maar ook dat hij in één keer alles kwijt is, inclusief zijn luxe, luie leventje, als hij ze gebruikt. Ik geloof er niks van dat hij denkt dat hij een god is of onkwetsbaar. Hij is veel maar niet dom. Wel een realist.
[...]
Mee eens, maar het grootste gevaar is denk dat Kim zijn (nucleare) wapens gaat exporteren en dan zijn de rapen gaar. Daar is erg veel geld mee te verdienen voor NK. Een terrorist en een nuke is geen fijne combinatie.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:11:
[...]

Op de kleuterschool krijg je een stickertje als je een opdrachtje goed hebt gedaan. Mijn god wat heb ik vroeger mijn best gedaan voor die stickertjes. Het gelukzalige gevoel als je de beloning kreeg. Om maar niet te zwijgen over wat de positieve voetnoot in mijn rapport met me deed.

Dat was toen...................
haha, dit is nog erger.. Dit is alsof jouw beste vriendje op de kleuterschool een stickervel heeft bemachtigd en je er sowieso iedere dag 1tje geeft met de mededeling dat je het zo goed doet..
Het erge is niet dat vriendje, maar het feit dat jij daar blij van wordt ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GabberKooij schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Mee eens, maar het grootste gevaar is denk dat Kim zijn (nucleare) wapens gaat exporteren en dan zijn de rapen gaar. Daar is erg veel geld mee te verdienen voor NK. Een terrorist en een nuke is geen fijne combinatie.
tja, dan had de VS bv zelf sterker moeten nzetten op non-proliferatie...

helaas heeft daarin de neo-conservatieve Bush-regering een grote fout rond 2000 gemaakt dor essentiele verdragen op te zeggen en in te zetten op een nieuwe wapenrace welke juist de kernapenontwikkeling in andere staten sterk vergrootte...

Dat heeft er al toe geleid dat zowel Pakistan als India een kernbom bezitten en mijn vrees is nog altijd groter dat hun conflict vroeger of later tot de inzet van nucleaire wapens leid dan dat Noord-Korea dat zal doen

Zeker dat Pakistan een kernbom kon ontwikkelen is een direkte schuld van de amerikanen, die toestonden dat een Pakistaanse nucleaire spion essentiele documenten kon vergaren in Nederland, ondanks veelvuldige waarschuwingen van onder meer de nederlandse regering en een verordeling in 1983 in nederland..
later werd er zeer laks op gerageerd toen bleek dat vanuit Pakistan direkte ondersteuning was voor een kern-programma in Libie, dat in 2003 stopgezet werd waarna de Libiers samenwerkten met de VN en gegevens gaven over hoe ze aan hun kennis kwamen en alles erop wees dat de Paksiistani ook voor Iran en Noord-Korea werkten
Wikipedia: Abdul Qadeer Khan

Die foute denkwijzen van Amerika heeft Trump zelf hoogstpersoonlijk dorgezet toen hij er juist voor pleitte dat veel meer landen een atoomprogramma moesten ontwikkelen...
Als president was zn ongekende domheid en kortzichtigheid duidelijk zchtbaar in bv het Transscript van een telefoongesprek met de Pakistaanse regeringschef Nawaz Sharif, waarin hij vol lof was voor de akties van de Pakistani op het wereldtoneel (het land dat er nu voor zorgt dat Noord-korea zn bom heeft kunnen ontwikkelen) en de regeringsleider een 'terrific guy' noemde 8)7

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

[...]

Trump is meer een wildcard dan Kim in mijn ogen. Ik ben banger voor wat de VS doet dan wat NK doet. Als Trump dezelfde idioten om zich heen heeft als Kennedy, dan kan het misgaan. Het punt is, Trump is enorm beinvloedbaar en de US military, wat je ook van ze vindt, is de meest professionele ter wereld en over het algemeen zeer sterk geleid en niet door bloeddorstige idioten. Zij zien, zoals je in alle media ook kan lezen, dat een aanval op NK een ontzettend lastige propositie is. Ze zullen het ongetwijfeld doen als NK aanvalt, maar ik geloof niet dat men het risico zal nemen als eerste te gaan. Er is geen credible scenario voor de overwinning.

Stel ze pakken alle nukes, disablen met hackers alle wapensystemen van NK en arresteren Kim zonder dat er een schot gelost wordt. Dan nog moet je het land gaan bezetten en heb je 25 miljoen gebrainwashte partisanen om je heen, en je zit met een grens van 800km met China die echt niet zitten te wachten op een paar honderdduizend Amerikanen op hun drempel. Is dat een overwinning? Lijkt me niet.

Edit: Het lijkt een beetje een text dump maar ik kwam net langs een lijstje uit een van Robert McNamara's boeken, 'In Retrospect: The Tragedy and Lessons of Vietnam'. Ik krijg bijna rillingen als ik dit lees, het gaat over Vietnam maar het is zo ontzettend relevant voor de situatie vandaag.

[...]

McNamara is een beetje mijn held. Ik zou willen dat iedereen die met de huidige situatie te maken heeft wat notie van hem zou nemen.
Die lijst is een soort (zeer on-Amerikaanse) samenvatting van hoe de rest van de - onpartijdige - wereld al van meet af aan naar het conflict keek.

De VS hebben keer op keer een navelstaarderige manier om naar de wereld te kijken (o.a. de domino-theorie) en veel te veel een 'what's in it for us'-mentaliteit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Kim is een dictator in een lijn van dictators. Als die familie irrationeel had gehandeld waren ze allang opgeruimd. Ik zie Kim als een meedogenloze maar ook intelligente kerel die heel goed begrijpt waar zijn macht vandaan komt en ook hoe hij hem kan verliezen. Hij weet dat zijn nukes hem macht geven, dat zijn macht afneemt als hij ze weggeeft maar ook dat hij in één keer alles kwijt is, inclusief zijn luxe, luie leventje, als hij ze gebruikt.
Iemand als Kim bouwt geen kernwapens om er dan niks mee te doen. Niks in de historie van het Koreaanse conflict duidt erop dat die kernwapens er alleen om defensieve redenen zijn. Ze zullen gebruikt worden om het Zuiden en de Amerikanen onder druk te zetten.
Trump is meer een wildcard dan Kim in mijn ogen. Ik ben banger voor wat de VS doet dan wat NK doet.
Op den duur heeft Kim geen andere opties. Elk jaar langer vasthouden aan de status quo betekent dat Noord Korea economisch verder achterop raakt bij het Zuiden. En elk jaar waarin ze niks met dat kernwapen doen worden raketafweersystemen weer iets beter. En zij hebben niet het geld voor een wapenwedloop met ZK - laat staan een wedloop met de VS.

Het Koreaanse kernwapen is in mijn ogen niet alleen maar een veiligheidsgarantie voor NK. Het is een breekijzer wat een window of opportunity opent om de strategische situatie in hun voordeel te keren. Maar dan moet het wel gebruikt worden.

Het gebruik van dat kernwapen is voor Kim niet een irrationele stap. Het is heel riskant maar wel rationeel als zijn regime op de lange duur wil overleven.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Ramzzz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:37:

De VS hebben keer op keer een navelstaarderige manier om naar de wereld te kijken (o.a. de domino-theorie) en veel te veel een 'what's in it for us'-mentaliteit.
Dat is eigenaardig menselijk. Wat pijnlijk 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kim (NK) heeft maar 1 doel en dit is de vernietiging van de VS, dit wordt alle Noord-Koreanen vanaf het begin duidelijk gemaakt.
Ze geven ook aan dat het een alles of niets "spel" zal worden.

O.a. in >dit< filmpje kun je dit van ontsnapte Noord-Koreanen horen.

Ik heb een aantal vrienden in VS en deze vertellen o.a.:
yeah...and my next door neighbor who flies a KC-130J out of stewart/newburgh is leaving tomorrow for Osan Air Base...fucking great.
You know how I'm about a half hour away from west point and that a boatload of people in my development are staff there.
4 of them got deployment orders today heading out to camp humphrey on sunday ffs....
Of these 4 people...2 are professors and the other 2 run ranger training courses, 2 are in artillery, 1 in logistics and the third in combat training.
They weren't supposed to go ANYWHERE for another 2 years, west point just gave them 5 days notice.
Looks like trump may actually pull that trigger on NK.
Denk i.d.d. ook dat er serieus wat gaat gebeuren, de VS nemen in ieder geval geen halve maatregelen en maken zich klaar voor een oorlog.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
fast-server schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:32:
Kim (NK) heeft maar 1 doel en dit is de vernietiging van de VS, dit wordt alle Noord-Koreanen vanaf het begin duidelijk gemaakt.
Ze geven ook aan dat het een alles of niets "spel" zal worden.

O.a. in >dit< filmpje kun je dit van ontsnapte Noord-Koreanen horen.

Ik heb een aantal vrienden in VS en deze vertellen o.a.:

[...]

[...]

Denk i.d.d. ook dat er serieus wat gaat gebeuren, de VS nemen in ieder geval geen halve maatregelen en maken zich klaar voor een oorlog.
Of dat echt het doel is vraag ik me af, het lijkt me meer propaganda om de bevolking onder de duim te houden. Gezamelijke vijand, sta achter mij of word vernietigd door de vijand. Ik heb me best wel wat gezien over NK, bizar land.
Niet dat ze niet gevaarlijk zijn.
Dezelfde soort propagande hoor je ook uit Rusland over ons, die zullen de EU (nazi's) ook totaal vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Mutatie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:08:
[...]

Of dat echt het doel is vraag ik me af, het lijkt me meer propaganda om de bevolking onder de duim te houden. Gezamelijke vijand, sta achter mij of word vernietigd door de vijand. Ik heb me best wel wat gezien over NK, bizar land.
Niet dat ze niet gevaarlijk zijn.
Dezelfde soort propagande hoor je ook uit Rusland over ons, die zullen de EU (nazi's) ook totaal vernietigen.
Is dat werkelijk hoe de Rus over ons denkt?? Heb je daar bronnen van?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
A1AD schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:26:
[...]

Is dat werkelijk hoe de Rus over ons denkt?? Heb je daar bronnen van?
oa dit soort onzin die daar uitgezonden word:
https://ok.ru/video/20306528777
De video met ondertitels kan ik niet terug vinden, maar het is dezelfde soort propaganda als in NK.
Of de gemiddelde rus dit echt zo denkt geloof ik niet echt maar dit beeld probeerd men daar wel te scheppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Zou Steve Bannon dan toch gelijk krijgen?
Hij beweerde dat binnen nu en 5 jaar Amerika en China in een oorlog zouden verwikkeld geraken.

Als ik aandelen had, ik zou ze verkopen, ik zie dit niet aflopen met een sisser, we zijn geschiedenis aan het schrijven.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Maak me niet zo druk om de beurs bij een chinees amerikaanse oorlog. Gelukkig willen chinezen geen oorlog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
downtime schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Iemand als Kim bouwt geen kernwapens om er dan niks mee te doen. Niks in de historie van het Koreaanse conflict duidt erop dat die kernwapens er alleen om defensieve redenen zijn. Ze zullen gebruikt worden om het Zuiden en de Amerikanen onder druk te zetten.
Contradictio in terminis. Je kan iemand niet onder druk zetten door ze te gebruiken. Het hebben van de wapens is voldoende om iemand onder druk te zetten en je onderhandelingspositie te versterken. Als je ze gebruikt, dan is je onderhandelingspositie weg.
Op den duur heeft Kim geen andere opties. Elk jaar langer vasthouden aan de status quo betekent dat Noord Korea economisch verder achterop raakt bij het Zuiden. En elk jaar waarin ze niks met dat kernwapen doen worden raketafweersystemen weer iets beter. En zij hebben niet het geld voor een wapenwedloop met ZK - laat staan een wedloop met de VS.
En wat is het scenario dan waarin hij ze gebruikt? Economische voorspoed door het nuken van Seoul en bezetten van heel Korea? De familie Kim zit er al heel lang en ondanks de armoede is er vooralsnog weinig om aan te geven dat zijn positie intern verzwakt is. Ik denk dat hij, on the whole, best tevreden is over de status quo. Hij wordt zelfs sterker door het bezit van de wapens en de raketten.
Het Koreaanse kernwapen is in mijn ogen niet alleen maar een veiligheidsgarantie voor NK. Het is een breekijzer wat een window of opportunity opent om de strategische situatie in hun voordeel te keren. Maar dan moet het wel gebruikt worden.

Het gebruik van dat kernwapen is voor Kim niet een irrationele stap. Het is heel riskant maar wel rationeel als zijn regime op de lange duur wil overleven.
Er is slechts één uitkomst wanneer NK unilateraal kernwapens gebruikt. Totale vernietiging van het regime. Zelfs China en Rusland zullen de balls niet hebben hem te steunen als hij een nuke gooit. En als ze dat toch zouden doen, dan nog zou dat de VS niet weerhouden om keihad te reageren. Ze kunnen niet anders.
Ramzzz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Die lijst is een soort (zeer on-Amerikaanse) samenvatting van hoe de rest van de - onpartijdige - wereld al van meet af aan naar het conflict keek.

Het lijstje is net zo goed van toepassing op Rusland en China wat mij betreft. Weinig landen die militaire interventies plegen en daarin meewerken begrijpen deze lessen. Nederland incluis, wij hebben vrolijk meegedaan in Iraq, Afghanistan en Syrië.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-08-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

@Dr. Strangelove
Jouw hele verhaal is erop gebaseerd dat de VS een nucleaire aanval op ZK massaal zou vergelden. Maar zouden ze dat ook doen als alleen ZK aangevallen wordt?
Het gaat straks om de vraag of de Amerikanen voor ZK kiezen als Kim hen dwingt om tussen ZK en Californie te kiezen. En dat zal gebeuren want dat is het enige scenario waarvoor NK ICBM's nodig heeft.
Voor zuiver defensieve scenario's zou het volstaan om ZK en Japan te kunnen bereiken omdat de bulk van de Amerikaanse troepen in geval van oorlog vanuit die regio zou opereren.

En Kim hoeft Seoul niet in de as te leggen om ZK in te nemen. Een paar kleinere steden zullen genoeg zijn om capitulatie af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ondertussen heb ik vooral medelijden met de Zuid Koreanen, die zitten wellicht nog het minst op escalatie te wachten, maar er is weinig wat ze kunnen doen om beide heethoofden in te laten binden.

Als er met artillerie, en in mindere mate, raketten gaat worden geschoten hebben Amerikaanse burgers daar niet zoveel last van, maar ZK burgers zitten gewoon in firing range.

Een alles of niets oorlog, tja, dat kan letterlijk in 1 klap voorbij zijn...
downtime schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:53:
@Dr. Strangelove
Jouw hele verhaal is erop gebaseerd dat de VS een nucleaire aanval op ZK massaal zou vergelden. Maar zouden ze dat ook doen als alleen ZK aangevallen wordt?
Het gaat straks om de vraag of de Amerikanen voor ZK kiezen als Kim hen dwingt om tussen ZK en Californie te kiezen. En dat zal gebeuren want dat is het enige scenario waarvoor NK ICBM's nodig heeft.
Voor zuiver defensieve scenario's zou het volstaan om ZK en Japan te kunnen bereiken omdat de bulk van de Amerikaanse troepen in geval van oorlog vanuit die regio zou opereren.

En Kim hoeft Seoul niet in de as te leggen om ZK in te nemen. Een paar kleinere steden zullen genoeg zijn om capitulatie af te dwingen.
Als NK iets op Californie schiet, dan zie ik Trump er wel serieus voor aan dat hij van NK een totaal verglaasde parkeerplaats maakt.

ZK onder NK bewind zou ook vrij heftig zijn voor de wereldeconomie, dus lijkt me ook geen wenselijke optie.

Het beste zou zijn om NK af te laten sterven, alle vormen van hulp, geld, import stopzetten en ze gewoon negeren. Dat punt zijn we denk ik helaas al een hele tijd gepasseerd...

[ Voor 57% gewijzigd door dr.lowtune op 11-08-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
@Dr. Strangelove
Ja.

Kom op, als de VS dat niet doet, dan is het hek van de dam. Elk land ter wereld zou het als een vrijbrief zien om de VS overal en met alle mogelijke middelen aan te vallen.

Vergeet niet dat bij een aanval op Seoul, nucleair of otherwise, er duizenden Amerikanen zullen sterven. Het hele land zal 'Pearl Harbor' schreeuwen en om vergelding vragen. Trump is ongeveer de laatste president die ze het niet zal geven.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-08-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Tuurlijk je kan toch geen gek laten die kernwapens zou gebruiken?

De VS zou NK wegvagen .
Neen VS heeft enkele tienduizenden vooral support troepen daar, symbolisch gezien de aantallen.

Noord korea heeft enkel intresse om met rust gelaten te worden waaarom zou een verwend nest als kim jung un samen met zijn regime hun leven opgeven om misschien de VS te raken? NK beseft maar al te goed dat hun tech niet goed is, de VS hun raketten misschien kan neerhalen, en dan? BYe bye kim jung un & regime.
Ik denk dat je weinig snapt van dergelijke zaken, de VS zou niet anders kunnen dan terugslaan als NK aanvalt. NK weet dat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

NK zal geen diep ondergrondse atoombunker hebben? Daar zullen ze vast wel aan hebben gedacht. Iets om voor een lange tijd te verblijven. Speculatie maar ik verwacht dat daar vast wel over nagedacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
k995 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:00:
[...]
Ik denk dat je weinig snapt van dergelijke zaken, de VS zou niet anders kunnen dan terugslaan als NK aanvalt. NK weet dat .
Als NK aanvalt, dan moet ook Nederland, Turkije en velen anderen terugslaan, want een aanval op één is een aanval op allen aldus de NAVO. Het zou lastig worden voor China en ZK om een andere positie te kiezen dan de NAVO bondgenoten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Als de Verenigde Staten besluiten om Noord-Korea aan te vallen, moet China zijn buurland verdedigen. En het land moet neutraal blijven mocht Noord-Korea de eerste slag toedienen. Dat schrijft de Chinese staatskrant Global Times.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Eens. Als NK kernwapens inzet tegen een ander land, welk land dan ook, blijft er van NK niets anders over dan een verglaasde krater.

Indien NK een aanval doet op ZK, Japan of Guam (of een ander deel van de VS), zal de VS reageren met kernwapens op NK. Als NK abusievelijk een kernbom laat ontploffen in Rusland of China, zullen deze beide landen vergelijkbaar reageren als de VS.

Vanuit NK is er wél een logische reden om te dreigen met kernwapens. Er is vanuit Kim's positie echter géén logische reden om die dingen ook werkelijk te gebruiken. Is het dan veilig? Welnee. De boel wordt juist steeds instabieler. Niet alleen door Trump (al speelt die nu wel een belangrijke rol in het opstoken van 't vuurtje), maar ook door NK. Of ze nu wel of niet hun kernwapens echt in willen zetten is niet relevant: bij oplopende spanningen is één foutje genoeg. Een spelletje chicken spelen met kernwapens kan volledig uit de hand lopen, zeker als de tegenstanders elkaar niet (willen) begrijpen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:47
CurlyMo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Als NK aanvalt, dan moet ook Nederland, Turkije en velen anderen terugslaan, want een aanval op één is een aanval op allen aldus de NAVO. Het zou lastig worden voor China en ZK om een andere positie te kiezen dan de NAVO bondgenoten.
Dat ligt er heel erg aan wat NK aanvalt. Guam valt niet onder de NAVO verplichting.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
(jarig!)
theoretisch is dat waar, praktisch gezien zal de NAVO echt wel aansluiten als Guam getroffen wordt door een kernbom en NK daar duidelijk de 1e stap in heeft gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Nat-Water schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
Dat ligt er heel erg aan wat NK aanvalt. Guam valt niet onder de NAVO verplichting.
Ik had inderdaad nog nooit van Artikel 6 gehoord:
https://www.bnr.nl/nieuws...plicht-bij-aanval-op-guam

Of bondgenoten navolging geven aan die uitsluiting is echter maar de vraag.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat is het ondertussen ook fijn dat Trump de situatie helemaal onder controle heeft, en niet bezig is met meer hopeloos geschreeuw waarmee hij alleen maar een reactie uitlokt. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:19:
Wat is het ondertussen ook fijn dat Trump de situatie helemaal onder controle heeft, en niet bezig is met meer hopeloos geschreeuw waarmee hij alleen maar een reactie uitlokt. O-)
Dat is inderdaad erg fijn,

Trump: Ik druk dit knopje in hoor als jullie niet normaal doen!
kim: Ik ook hoor!
Trump: Ik meen het!
Kim: Ik ga jullie aanvallen, let maar op!
enz enz enz

Op den duur heeft dat schreeuwen helemaal geen waarde meer en gelooft niemand je meer. d:)b

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:03
Is dat niet precies het doel van zijn geschreeuw? Een reactie uitlokken. Als NK als eerste aanvalt is hij niet de boeman. Daarnaast blijft China dan neutraal. En heeft hij een goede reden om NK binnen te vallen. Je ziet heel duidelijk dat hij steeds een schepje erop doet hopende op een escalatie.

Het is ook wel logisch. Je wilt niet als eerste aanvallen. De VS staat al bekend om landen binnenvallen. Ze willen dus een goede reden.

NK geeft aan dat ze misschien wel misschien niet het mainland van de VS kunnen halen op dit moment. Maar omdat ze het niet zeker weten gaan ze voor Guam. Relatief klein en in tegenstelling tot de westkust minder burgerslachtoffers. Als het nog een paar jaar doorgaat NK heeft zicht militair nog verder ontwikkelt en kan met zekerheid de westkust raken heb je veel meer slachtoffers.

Je weet 2 dingen zeker op het moment. NK gaat zijn nuclaire arsenaal niet opgeven of afbouwen. Die wordt alleen maar uitgebreid. Daarnaast weet je ook zeker dat het vroeg of laat gaat escaleren.

Ik ben alleen heel benieuwd wie er aan het langste eind trekt. Gaat het hopeloze dreigen over en neer effect hebben of loopt het weer met een sisser af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
mickjuh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

NK zal geen diep ondergrondse atoombunker hebben? Daar zullen ze vast wel aan hebben gedacht. Iets om voor een lange tijd te verblijven. Speculatie maar ik verwacht dat daar vast wel over nagedacht is.
Neen NK heeft uitgebreide bunker systemen, VS heeft bunker busters.

Wikipedia: Massive Ordnance Penetrator
CurlyMo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Terugslaan hoeft niet ze moeten meehelpen, wat me logisch lijkt een gek heeft zojuist een ander land aangevallen. LIjkt me normaal om alles te doen die te stoppen.
Aksnes schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Is dat niet precies het doel van zijn geschreeuw? Een reactie uitlokken.
Ik denk dat de bedoeling afleiden vand e interne problemen en schandalen . Niet echt een kernoorlog uitlokken.

Vandaar ook dat hier niks van zal komen. NK gebruikt dit om te tonen dat de VS de slechte blijft die hen dagelijks bedreigt. Trump gebruikt dit (of heeft dit zelf uitgelokt mogelijks via al dan niet valse opzettelijke lekken) om af te leiden van interne problemen.

[ Voor 54% gewijzigd door k995 op 11-08-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik heb het er niks op. Zeker nu China aangegeven heeft Noord Korea te verdedigen als de VS als eerste aanvalt.

Dan kunnen die wel mooi ingestemd hebben met die sancties van onlangs, maar hiermee zetten ze Trump toch wel redelijk schaakmat. Die kan nu die eerste aanval op zeker niet doen en daarmee riskeren dat China zich achter NK schaart.

Denk dat ze dit ook naar buiten gebracht hebben met die specifieke reden, om de VS te waarschuwen en hopelijk in te binden om niet als eerste guns blazing een aanval te wagen.

Maargoed, het is koffiedik kijken allemaal. Roerige tijden dit. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Of, hij heeft het juist onder controle. Klinkt misschien gek. Maar "onvoorspelbaar zijn" is ook een tactiek. De VS is al jaren heel voorspelbaar. Een waarschuwing en dan sancties. Trump pakt het heel anders aan. Ik kan me goed voorstellen dat wereldleiders een stuk zenuwachtiger op hun stoel zitten omdat ze niet meer weten wat de VS zal gaan doen. En dat is een sterk stuk gereedschap.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 00:31
Onvoorspelbaarheid heeft alleen op korte termijn dit effect. Ook in onvoorspelbaarheid zijn na een bepaalde tijd patronen te herkennen. ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:48:
Onvoorspelbaarheid heeft alleen op korte termijn dit effect. Ook in onvoorspelbaarheid zijn na een bepaalde tijd patronen te herkennen. ;)
We zijn hier en nu, de toekomst doet niet ter zake. Wat je ook van Trump mag vinden, hij heeft alleen slechte keuzes waar hij uit kan putten. Ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta. Het is allemaal erg complex. Ze hebben allemaal hun eigen belangen. Het is schaken op hoog nivo. Whats in it for me. What do i lose to win.

Waar ik steeds maar aan moet denken is een quote van Stalin:

"A Single Death is a Tragedy; a Million Deaths is a Statistic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
vosss schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:39:
Ik heb het er niks op. Zeker nu China aangegeven heeft Noord Korea te verdedigen als de VS als eerste aanvalt.

Dan kunnen die wel mooi ingestemd hebben met die sancties van onlangs, maar hiermee zetten ze Trump toch wel redelijk schaakmat. Die kan nu die eerste aanval op zeker niet doen en daarmee riskeren dat China zich achter NK schaart.

Denk dat ze dit ook naar buiten gebracht hebben met die specifieke reden, om de VS te waarschuwen en hopelijk in te binden om niet als eerste guns blazing een aanval te wagen.

Maargoed, het is koffiedik kijken allemaal. Roerige tijden dit. :{
China is uiteindelijk weer eens de verstandigste van het stel, ze nemen wederom de leiderschapsrol op zich die de Trump telkens laat vallen. Door heel duidelijk te zeggen dat het land "dat begint met schieten" een groot probleem met China heeft laten de kleuters in NK en de VS het wel uit hoe hun hoofd om als eerste te schieten en daarmee is de angel voorlopig uit het conflict.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dat is dus maar de vraag. Het zijn kleuters zoals je al zegt. Die luisteren niet altijd naar de juf. Ook niet als op voorhand duidelijk is dat ze straf gaan krijgen. :P

Ergo: ze proberen de angel eruit te halen; de vraag is echter of dat lukt.

[ Voor 18% gewijzigd door vosss op 11-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

RoyK schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Of, hij heeft het juist onder controle. Klinkt misschien gek. Maar "onvoorspelbaar zijn" is ook een tactiek. De VS is al jaren heel voorspelbaar. Een waarschuwing en dan sancties. Trump pakt het heel anders aan. Ik kan me goed voorstellen dat wereldleiders een stuk zenuwachtiger op hun stoel zitten omdat ze niet meer weten wat de VS zal gaan doen. En dat is een sterk stuk gereedschap.
Het is geen spelletje. Je moet niet willen dat wereldleiders zenuwachtig op hun stoel zitten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
superwashandje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:20:
tuurlijk niet maar omdat het een stealth bommenwerper is betekend het niet dat het niet neer te schieten is...
Natuurlijk is alles wel een keer uit te lucht te schieten, maar de kans dat je een B-2 neerhaalt is dusdanig klein dat het niet reëel is. Misschien als je over US wapens beschikt maak je een kans, maar de luchtverdediging van Noord-Korea is niet bepaald spectaculair.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Denk aan het volgende scenario:
  • NK valt ZK aan. De aanval wordt geopend met een nucleaire first strike tegen Koreaanse militaire doelen en strategisch gelegen steden. Seoul blijft gespaard want dat is de hoofdprijs.
  • De VS wordt niet aangevallen maar krijgt een ultimatum: Blijf erbuiten want anders treffen we niet alleen Amerikaanse militairen maar ook de Amerikaanse westkust.
En iemand denkt serieus dat de Amerikanen dan proberen om ZK te helpen en het risico accepteren dat Los Angeles, San Francisco en San Diego verwoest worden? Alleen om ZK te redden? Ik geloof het niet.
Die bereidheid was er misschien tijdens de Koude Oorlog toen er wereldwijde belangen op het spel stonden. Maar hier staat alleen ZK op het spel. Daar gaan ze niet miljoenen Amerikaanse burgers voor riskeren.

NK is op termijn een aflopende zaak, economisch en militair, tenzij ze hun kernwapens inzetten. Een window of opportunity bestaat zolang ZK geen eigen kernwapens heeft en afhankelijk is van de Amerikanen om nucleair terug te slaan. Dat is het echte doel van die Noordkoreaanse ICBM's: De Amerikanen overtuigen dat ZK niet belangrijk genoeg is om de dood van miljoenen Amerikanen te riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Cyberpope schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Het is geen spelletje. Je moet niet willen dat wereldleiders zenuwachtig op hun stoel zitten.
Het is een spel. Laten we nu niet naïef zijn. Het is stratego in het groot. bluffen als pokeren. Wie heeft de grootste piemel. Doe jij dit? Dan doe ik dat! Of misschien doe ik iets heel anders. Dus je kan het maar beter niet doen. Bluf? Misschien. Misschien ook niet.Duik de geschiedenis boeken in. Oorlog en (Geo) Politiek is erg ingewikkeld spel van eigen belangen, macht en controle. Gewoon keiharde realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
downtime schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:12:
  • NK valt ZK aan. De aanval wordt geopend met een nucleaire first strike tegen Koreaanse militaire doelen en strategisch gelegen steden. Seoul blijft gespaard want dat is de hoofdprijs.
  • De VS wordt niet aangevallen maar krijgt een ultimatum: Blijf erbuiten want anders treffen we niet alleen Amerikaanse militairen maar ook de Amerikaanse westkust.
En iemand denkt serieus dat de Amerikanen dan proberen om ZK te helpen en het risico accepteren dat Los Angeles, San Francisco en San Diego verwoest worden? Alleen om ZK te redden? Ik geloof het niet.
Ook zonder de vs is zk vele malen sterker dan nk. De vs zal zk nooit in de steek laten als nk aanvalt. Het is 1 van hun belangrijkste non navo bondgenoten. Als ze zk laten vallen, dan zal Japan, Taiwan zich ook even achter de oren krabben en zich bedenken hoeveel waarde een bondgenootschap heeft. Stel die landen sturen de Amerikanen terug. Dan is de vs hun greep kwijt in zo Azië.
Laten ze nooit gebeuren. Op zk na geeft niemand iets om nk. Seou is niet de hoofdprijs, maar de zeeën in zo Azië is de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mooi voorbeeld over "het spel - whats in it for me"

http://www.foxnews.com/wo...es-north-korea-first.html

China heeft geen trek in miljoenen vluchtelingen die de Chineese grens over gaan zodra de bommen vallen. China heeft al genoeg mondjes te vullen en een heleboel binnenlandse problemen. Net als ieder ander groot land. Bovendien heeft China geen interesse in US boots on the ground naast hun grens, net als Rusland dat ook niet wil. Door NK de hand boven het hoofd te houden heeft China altijd de controle gehad over de situatie. Die niet in het belang is van de VS. En zo is het weer een weer war van een complex netwerk met een heleboel tenen waar je op kan staan, en je eigenlijk alleen maar slechte keuzes heb om uit te kiezen. Ik vind het ontzettend interessant. Ze houden elkaar in een houtgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
downtime schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:12:
Die bereidheid was er misschien tijdens de Koude Oorlog toen er wereldwijde belangen op het spel stonden. Maar hier staat alleen ZK op het spel. Daar gaan ze niet miljoenen Amerikaanse burgers voor riskeren.

NK is op termijn een aflopende zaak, economisch en militair, tenzij ze hun kernwapens inzetten. Een window of opportunity bestaat zolang ZK geen eigen kernwapens heeft en afhankelijk is van de Amerikanen om nucleair terug te slaan. Dat is het echte doel van die Noordkoreaanse ICBM's: De Amerikanen overtuigen dat ZK niet belangrijk genoeg is om de dood van miljoenen Amerikanen te riskeren.
Kan je wel vertellen dat Japan dan binnen een paar minuten NK aanvalt, regardless of the outcome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben waarschijnlijk verschrikkelijk naief, of ik onderschat de zaken. Maar ik denk dat er uiteindelijk helemaal niets gebeurt. Iemand hierboven schreef dat Kim iets moet doen omdat het economisch klote gaat met NK. Ik denk echter dat de kleine elite in NK (inclusief Kim) het helemaal niet boeit dat er mensen op het platteland verhongeren. Die denken echt alleen aan hun eigen hachje. En dat eigen hachje is het makkelijkste te consolideren door niets te doen. Kom op, stel dat NK nucleaire wapens heeft die de westkust van de VS kunnen bereiken. Waarom zouden ze die dan in 's hemelsnaam afvuren? Dan is het toch gewoon klaar met NK? Die worden van de kaart geveegd. En dat weet Kim ook. Ook een inval/aanval richting ZK lijkt me een brug te ver voor NK... En ook daar geldt, wat hebben ze daaraan?

Dat de VS "begint" geloof ik helemaal niet in.

Sommigen mensen in dit topic geloven dat we in een soort end-game zitten. Is het echt zo dichtbij? Net als in de jaren 60-80, waarbij de een aantal near-misses hebben gehad...

Dat er achter de schermen vanalles gebeurt geloof ik dan weer wel...

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 11-08-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Het lijkt er vooralsnog op dat Trump zichzelf vast zal houden aan China's eisen, en wacht op een aanval uit NK. Heeft hij zelf ook al aangegeven voordat China's eis tevoorschijn kwam (of zo lezen wij het iig). Kim is door China dus in een slechtere positie geplaatst; hij kan niet meer op de steun van China rekenen zodra hij een aanval opent.

Ik voorzie dat we teruggaan naar de patstelling waar we al in zaten. Wel zal NK meer sancties krijgen hoe verder dit conflict door gaat. De buitenlandse politiek kan NK verder in de hoek drijven dan omgekeerd, waardoor ze uiteindelijk hoe dan ook ten onder zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Russel88 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Ook zonder de vs is zk vele malen sterker dan nk. De vs zal zk nooit in de steek laten als nk aanvalt. Het is 1 van hun belangrijkste non navo bondgenoten. Als ze zk laten vallen, dan zal Japan, Taiwan zich ook even achter de oren krabben en zich bedenken hoeveel waarde een bondgenootschap heeft. Stel die landen sturen de Amerikanen terug. Dan is de vs hun greep kwijt in zo Azië.
Laten ze nooit gebeuren. Op zk na geeft niemand iets om nk. Seou is niet de hoofdprijs, maar de zeeën in zo Azië is de hoofdprijs.
En gelooft Kim dat ook? Want volgens jouw logica is het voor NK zinloos om kernwapens te hebben. Dus waarom investeert hij zoveel in die wapens? Ik denk dat Kim een andere calculatie maakt.
Mektheb schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Kan je wel vertellen dat Japan dan binnen een paar minuten NK aanvalt, regardless of the outcome
Japan is net zo weerloos als ZK tegen een Noordkoreaans kernwapen. In het gunstigste geval is de uitkomst dat ook ZK en Japan nu een kernwapen zullen ontwikkelen.
FreakNL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:37:

Sommigen mensen in dit topic geloven dat we in een soort end-game zitten. Is het echt zo dichtbij? Net als in de jaren 60-80, waarbij de een aantal near-misses hebben gehad...
Ik geloof niet in "the end of history". Het wordt maar als vanzelfsprekend aangenomen dat oorlog onmogelijk wordt zodra je er kernwapens bij betrekt. Want zo gek zou niemand zijn en we zijn de Koude Oorlog immers ook zonder kleerscheuren doorgekomen.

Ik geloof er niet in. Nu steeds meer landen kernwapens in handen krijgen is het een kwestie van tijd voor die wapens in handen vallen van iemand die niet vreedzaam in zijn bed wil sterven maar die er geschiedenis mee wil schrijven. Ze zullen er een oorlog mee willen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:49:

Ik geloof er niet in. Nu steeds meer landen kernwapens in handen krijgen is het een kwestie van tijd voor die wapens in handen vallen van iemand die niet vreedzaam in zijn bed wil sterven maar die er geschiedenis mee wil schrijven. Ze zullen er een oorlog mee willen winnen.
Iedereen die in staat is een oorlog te starten, weet dat je met kernwapens geen oorlog wint, tenzij je een nucleaire grootmacht bent (VS, Rusland, China, misschien India). Ieder ander land kan chaos veroorzaken met een nucleair wapen, maar kan daarna op een ongenadige tegenaanval rekenen van de echte grootmachten. Het mag dan grootspraak zijn, Trump's 'vuur en furie' zal dan niet ver van de werkelijkheid liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 14:19
(jarig!)
downtime schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

En gelooft Kim dat ook? Want volgens jouw logica is het voor NK zinloos om kernwapens te hebben. Dus waarom investeert hij zoveel in die wapens? Ik denk dat Kim een andere calculatie maakt.

[...]

Japan is net zo weerloos als ZK tegen een Noordkoreaans kernwapen. In het gunstigste geval is de uitkomst dat ook ZK en Japan nu een kernwapen zullen ontwikkelen.

[...]

Ik geloof niet in "the end of history". Het wordt maar als vanzelfsprekend aangenomen dat oorlog onmogelijk wordt zodra je er kernwapens bij betrekt. Want zo gek zou niemand zijn en we zijn de Koude Oorlog immers ook zonder kleerscheuren doorgekomen.

Ik geloof ook dat NK ze vooral preventief wil hebben. Zodra een land kernwapens heeft, ga je 't alleen nog maar met kernwapens aanvallen zodra je zeker weet dat je ze allemaal uit kunt schakelen (of je zelf gestoord bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Onderstaand artikel beschrijft het bereik van Noord-Korea nieuwste raketten en potentiële doelwitten:

https://www.washingtonpos...world/north-korea-launch/

Interessant stukje leesvoer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Geen idee hoe ik een twitterbericht kan delen hier:
https://twitter.com/realD...status/895970429734711298
Military solutions are now fully in place,locked and loaded,should North Korea act unwisely. Hopefully Kim Jong Un will find another path!
:{

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yep, zag het net voorbij komen. Trump blijft maar tweeten. Nu is het opnieuw wachten wat Pyongyang gaat antwoorden.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/QBMxa_20160803_trumpnukes1.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Neem dat nou maar met een korreltje zout. Is dat tweede vliegdekschip er al eigenlijk?

Volgens fake newssite CNN zijn er toch wel een aantal weken voorbereiding nodig; http://edition.cnn.com/20...a-strike-first/index.html

"Anatomy of a preemptive strike

While the US and its allies regularly flex their joint military might in North Korea's backyard, the proposition of conducting a full-scale preemptive attack remains a uniquely complex and risky undertaking.
If Trump were to order the planning of such an operation, logistical preparations for a successful battlefield campaign against North Korea would take weeks or even months to put in place, according to analysts.
The first challenge would be ensure Japan and South Korea are completely integrated in any plan for military action, according to Hendrix."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
WhySoSerious schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:34:
[...]

Neem dat nou maar met een korreltje zout. Is dat tweede vliegdekschip er al eigenlijk?
Ach, natuurlijk moet je Trump met een paar pallet-ladingen zout nemen... Neem nou bijvoorbeeld deze tweet:
My first order as President was to renovate and modernize our nuclear arsenal. It is now far stronger and more powerful than ever before....
Euuhhmm, een nucleair arsenaal renoveren en moderniseren.. In een handjevol dagen.. Geloof je het zelf? :D

Dat 'ie de orders heeft gegeven, sure, ongetwijfeld. En dat ze d'r mee bezig zijn.. Ook vast wel. Maar zo stellig stellen alsof 't allemaal al klaar is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Het valt me nog steeds op hoe Trump's taalgebruik is veranderd. Het is niet meer 'NK moet oppassen' maar 'We zijn klaar om te reageren'. Trump neemt nu dus een logische route waarbij de VS en NK een 'koude oorlog' ingaan, waarbij beide klaarstaan voor een aanval, maar niet de eerste stap zullen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De mening van professor Alexander Mattelaer:
Het spierballengerol heeft volgens Mattelaer wel een eigen functie. ‘Een dreigement uitspreken is nog iets anders dan het uitvoeren. Tijdens de Koude Oorlog zagen we ook al confrontaties tussen grootmachten waarbij forse taal niet werd geschuwd, maar het is nooit geëscaleerd. Het werkt als een soort afschrikkingsmechanisme.’

‘Het persbericht dat het Pentagon enkele dagen geleden verstuurde is een duidelijkere formulering over de reële situatie, in tegenstelling tot de president die er niet in slaagt zijn woorden zorgvuldig te wikken en wegen voor ze uit te spreken. De woorden van Mattis (minister van Defensie James Mattis, red.) zijn heel sober en de formulering werd zo gekozen dat het er hen duidelijk enkel om gaat om af te schrikken.’

‘Maar het is natuurlijk geen gezonde situatie waarbij de president wilde verklaringen aflegt die niet worden gevolgd door zijn administratie. Dat het grootste land ter wereld zo’n onduidelijkheid creëert, is geen goede zaak in dit domein.’
Het Pentagon denkt tenminste na over wat voor taal ze naar buiten brengen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

vosss schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:39:
Lijkt me niets meer dan woorden richting de VS en de wereld. Als puntje bij paaltje komt blijft het bij ferme woorden maar uiteindelijk is de VS belangrijker voor ze (financieel gezien voornamelijk) dan Noord Korea.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Osiris schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Dat 'ie de orders heeft gegeven, sure, ongetwijfeld. En dat ze d'r mee bezig zijn.. Ook vast wel. Maar zo stellig stellen alsof 't allemaal al klaar is? :')
Orders om de nucleaire wapens te moderniseren werden door Obama gegeven, Trump gaat gewoon met de eer strijken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:33:
Mooi voorbeeld over "het spel - whats in it for me"

http://www.foxnews.com/wo...es-north-korea-first.html

China heeft geen trek in miljoenen vluchtelingen die de Chineese grens over gaan zodra de bommen vallen. China heeft al genoeg mondjes te vullen en een heleboel binnenlandse problemen. Net als ieder ander groot land. Bovendien heeft China geen interesse in US boots on the ground naast hun grens, net als Rusland dat ook niet wil. Door NK de hand boven het hoofd te houden heeft China altijd de controle gehad over de situatie. Die niet in het belang is van de VS. En zo is het weer een weer war van een complex netwerk met een heleboel tenen waar je op kan staan, en je eigenlijk alleen maar slechte keuzes heb om uit te kiezen. Ik vind het ontzettend interessant. Ze houden elkaar in een houtgreep.
Zo heeft eigenlijk iedereen baat bij de huidige status quo, behalve het uitgemergelde volk dan.

Ik vrees dan ook meer voor iets wat per ongeluk gebeurt (raketje uit koers of een mislukte kernproef) dan een bewuste aanval.

Zou wat zijn als Un door ziekte het loodje legt zonder troonopvolger. Waarna er een progressieve leider de macht grijpt die vervolgens de grenzen open gooit. Dan krijg je een ongemakkelijke situatie waarin China en ZK ineens de grenzen moeten bewaken om niet overspoeld te worden door vluchtelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

FreakNL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:37:
Ik ben waarschijnlijk verschrikkelijk naief, of ik onderschat de zaken. Maar ik denk dat er uiteindelijk helemaal niets gebeurt. Iemand hierboven schreef dat Kim iets moet doen omdat het economisch klote gaat met NK. Ik denk echter dat de kleine elite in NK (inclusief Kim) het helemaal niet boeit dat er mensen op het platteland verhongeren. Die denken echt alleen aan hun eigen hachje. En dat eigen hachje is het makkelijkste te consolideren door niets te doen. Kom op, stel dat NK nucleaire wapens heeft die de westkust van de VS kunnen bereiken. Waarom zouden ze die dan in 's hemelsnaam afvuren? Dan is het toch gewoon klaar met NK? Die worden van de kaart geveegd. En dat weet Kim ook. Ook een inval/aanval richting ZK lijkt me een brug te ver voor NK... En ook daar geldt, wat hebben ze daaraan?

Dat de VS "begint" geloof ik helemaal niet in.

Dat er achter de schermen vanalles gebeurt geloof ik dan weer wel...
In principe deel ik je mening, behalve dat er aan beide leiders een gestoord randje lijkt te zitten, waarmee ze misschien niet dezelfde rationele paden volgen als jij en ik. Dat maakt het misschien wat spannender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Robertdj schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Zou wat zijn als Un door ziekte het loodje legt zonder troonopvolger. Waarna er een progressieve leider de macht grijpt die vervolgens de grenzen open gooit. Dan krijg je een ongemakkelijke situatie waarin China en ZK ineens de grenzen moeten bewaken om niet overspoeld te worden door vluchtelingen.
Of misschien een nieuwe leider die het land wil verenigen, zoals het ooit bedoeld was?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

Of misschien een nieuwe leider die het land wil verenigen, zoals het ooit bedoeld was?
Komen die kernwapens toch nog van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Orders om de nucleaire wapens te moderniseren werden door Obama gegeven, Trump gaat gewoon met de eer strijken.
Mja, Obama wordt ook gezien als de man de de financiële crisis oploste, terwijl Bush daar ook al mee bezig schijnt te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

We willen allemaal wel 's wat... ;)
Consolideren van macht is het enige wat ze realistisch gezien kunnen doen, de rest is zelfmoord.
Aan de andere kant, een aanval kan het land inderdaad verenigen, maar niet op de manier die NK voor ogen heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Robertdj op 11-08-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
mickjuh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:08:
Als de Verenigde Staten besluiten om Noord-Korea aan te vallen, moet China zijn buurland verdedigen. En het land moet neutraal blijven mocht Noord-Korea de eerste slag toedienen. Dat schrijft de Chinese staatskrant Global Times.
China had aardig wat bloed vergoten tijdens de Koreaanse Oorlog, vanuit dat oogpunt snap ik wel men Noord-Korea wil beschermen. Iets waarvoor je gevochten hebt geef je niet zomaar op... dan zou het allemaal voor niks geweest zijn.

Dat China aan de andere kant neutraal wil blijven lijkt me een illusie. Mocht er oorlog uitbreken worden ze automatisch meegesleurd, willen of niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Osiris schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Ach, natuurlijk moet je Trump met een paar pallet-ladingen zout nemen... Neem nou bijvoorbeeld deze tweet:

[...]

Euuhhmm, een nucleair arsenaal renoveren en moderniseren.. In een handjevol dagen.. Geloof je het zelf? :D

Sowieso zit hij volgens mij vast aan verdragen met andere nucleaire grootmachten. Als Trump besluit hier en daar een bommetje bij te maken, denk ik niet dat Rusland ze dat in dank afneemt.

Ik vraag mij wél af; stel, NK vuurt 4 raketten af die in de internationale wateren vallen rondom Guam als show van wat zij kunnen. Vooraf aangekondigd, gewaarschuwd, de coördinaten doorgegeven. Los van dat ik er in ieder geval niet op zou vertrouwen dat een raket toch binnen Amerikaanse wateren valt, dan wel op het eiland, heeft Amerika - of enig ander land - het recht om NK aan te vallen?

Ik lach mij in ieder geval dood. De enige die een flater slaat is Trump. Trump kan niets. Zie je al voor je hoe tienduizenden Amerikanen in de achtertuin van China eventjes laten zien wie van de twee leiders de grootste piemel heeft? Of überhaupt terugslaat met een nucleair wapen? Wat denkt men zelf dat er gaat gebeuren? De enige verstandige lijkt inderdaad China te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Trump kan inderdaad niets, en heeft zich gigantisch uit de tent laten lokken. Desalniettemin leidt het gedrag van NK uiteindelijk tot een confrontatie. De factor Trump zal dat geheel wat versnellen (als het daadwerkelijk zo ver komt, Trump heeft nml ook weinig opties). Met name omdat de-escaleren niet in zijn woordenboek voorkomt. Gelukkig hebben we het Pentagon nog, die lijken momenteel wel hun woorden zorgvuldiger te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
WhySoSerious schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:25:
Trump kan inderdaad niets, en heeft zich gigantisch uit de tent laten lokken.
Denk het niet, perfect afleiding voor trump voor zijn binnenlandse problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

k995 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Denk het niet, perfect afleiding voor trump voor zijn binnenlandse problemen.
Ik kan je volgen, een oorlog (op buitenlandse grond) helpt een Amerikaanse president bijna altijd. Maar ik vraag me af of hij hier niet z'n hand overspeeld. Eerdere posts hier concludeerden al dat Trump niets kan. Valt hij als eerste aan, heeft ie een gigantisch probleem net China. Tevens slaat hij een flater op geopolitiek gebied, omdat hij zich zo makkelijk uit laat lokken tot het volgende;

Afbeeldingslocatie: https://i76.photobucket.com/albums/j25/BasOne05/trump-kim_zpsq4v8zrt3.jpg

Uiteindelijk zal het bij geroep blijven van beide partijen, omdat ze niets te winnen hebben bij een oorlog. Dan richt de aandacht zich vanzelf wel weer op het "draining the Trump-swamp".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Laten we het hopen :)

Vooralsnog ben ik er niet heel gerust op dat er niets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
vosss schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:26:
Laten we het hopen :)

Vooralsnog ben ik er niet heel gerust op dat er niets gaat gebeuren.
Inderdaad, ikl ook niet. Hij heeft eigenlijk al mazzel gehad in Syrië door nog voor onbewezen chemische aanvallen een Syrisch militair vliegveld onder vuur te nemen. Dat had ook anders kunnen aflopen, hoewel Rusland, net als ten tijde van de crisis met Turkije, gelukkig de slimmere was. Syrië zelf heeft volgens mij ook de S300? De S400 is ook in Syrië, maar volgens mij alleen bij Latakia onder Russisch beheer. Dat had ook totaal anders kunnen aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FlowSnake schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:34:
[...]

Inderdaad, ikl ook niet. Hij heeft eigenlijk al mazzel gehad in Syrië door nog voor onbewezen chemische aanvallen een Syrisch militair vliegveld onder vuur te nemen. Dat had ook anders kunnen aflopen, hoewel Rusland, net als ten tijde van de crisis met Turkije, gelukkig de slimmere was. Syrië zelf heeft volgens mij ook de S300? De S400 is ook in Syrië, maar volgens mij alleen bij Latakia onder Russisch beheer. Dat had ook totaal anders kunnen aflopen.
Hoe had dat anders kunnen aflopen? Wat zouden S300's of S400's exact aan kruisraketten moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
#BREAKING: Russia does not accept Democratic People's Republic of Korea (DPRK) as nuclear power, Russian Foreign Ministry says
De Russen aan "onze" kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik lees dit topic al een aantal dagen met interesse mee, en er lijkt eigenlijk wel consensus te zijn onder iedereen dat het beter is als dit alles bij geroep blijft en met een sisser afloopt. Daar ben ik het ook zeker mee eens. Maar om die lijn even door te trekken, dan hebben we dus binnen nu en vijf jaar Noord-Korea als ballistische kernmacht. Is dat werkelijk een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

vosss schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Heb je hier een bron van?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb ook even gezocht en gevonden

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Michielgb schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:05:
Ik lees dit topic al een aantal dagen met interesse mee, en er lijkt eigenlijk wel consensus te zijn onder iedereen dat het beter is als dit alles bij geroep blijft en met een sisser afloopt. Daar ben ik het ook zeker mee eens. Maar om die lijn even door te trekken, dan hebben we dus binnen nu en vijf jaar Noord-Korea als ballistische kernmacht. Is dat werkelijk een beter alternatief?
Het had mij meer verbaast als er hier mensen al popcorn stonden te maken in de hoop dat er een nucleaire oorlog komt :/ NK zal de VS vast niet kunnen raken, maar Seoel raken is niet heel moeilijk, en desnoods zetten ze 'm in midden op een slagveld, ja, je nuked je eigen mensen, maar je neemt ook de vijand mee, kamikaze to the max.

NK als kernmacht is ook niet tof, maar ook zonder kernwapens zijn ze knap gevaarlijk, ik zie ze er voor aan dat ze net zo graag chemische of biologische wapens inzetten, uiteindelijk moet je gewoon het hele gevaar weghalen, en mij lijkt het het beste werken als je dat toch van binnen uit doet, de bevolking moet het gewoon niet meer pikken, op die manier krijg je ieder land wel op de knieën. Het vervelende is alleen dat de bevolking veel meer onder controle staat dan bijv. toen in de Sovjet Unie.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

vosss schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Zoals ik onder andere al naar hintte. Natuurlijk wil Rusland geen status van grotere gelijkheid accepteren met Noord-Korea op geopolitiek niveau. Dat is namelijk het resultaat van een kernmacht zijn, en daar gaat het hier om. De vraag is of Trump dit ook begrijpt. Tot dusver lijkt het op een nee...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Noord Korea is zoals ik het zie totaal geen gevaar voor de wereld, zolang Kim en nazaten in power blijven. De propaganda fabriek draait nu overuren in NK, om aan het volk te laten zien dat het onder controle is. De enigste manier om dit conflict op te lossen is te accepteren dat NK nucleaire ambities heeft.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Distortion schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:46:
De enigste manier om dit conflict op te lossen is te accepteren dat NK nucleaire ambities heeft.
En dat gaat "de wereld" dus niet accepteren. Althans daar begint het steeds meer op te lijken. Hoe dat verder uitpakt valt nog te bezien, maar niemand lijkt ermee gebaat en niemand is het er mee eens.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic wordt, net als in alle ander AWM-topics op een nette manier gediscussieerd.
AWM beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid