Een apparaat van dik 700 euro waar je een jaar of twee lang elke dag naar kijkt en mensen willen dat dat er dan mooi uitziet? Onbegrijpelijkjapjaan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:12:
[...]
Want het gaat meer om de buitenkant dan de binnenkant?
Het gaat bij mij om het totaal pakket. Dus niet alleen hardware. Maar ook software, de opties én het uiterlijkjapjaan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:12:
[...]
Want het gaat meer om de buitenkant dan de binnenkant?
Vindt zelf de zwart/zilveren versie ook het mooist.
Zal, als het een 10 wordt, ook wel blij zijn met de wit/zilveren. Maar zal het idd wel lullig vinden als er later toch een zwart/zilveren komt.
Zelf niet van plan om nu binnen 3 maanden een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Dus kan nog wel even wachten of er meer duidelijkheid komt over een eventuele verschijning van de zwart/zilveren versie.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik wil een rode, maar die komt niet uit hier.
Mja... om dan voor een S7 te gaan
Mja... om dan voor een S7 te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door SAWYER op 15-04-2016 12:21 ]
We hebben ook al vaak genoeg andere kleuren gezien die in het begin niet geïntroduceerd waren natuurlijk.DarkSide schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:19:
Maar zal het idd wel lullig vinden als er later toch een zwart/zilveren komt.
Je weet het nu, dus het is take it or leave it
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Een kleur die nu nog niet bekend is. Wit/blauw bv, Is wat anders.
Die kan best stoer zijn. En zou ik best willen hebben. Maar als het nu nog niet bekend is, kan je daar weinig aan doen.
De zwart/zilveren is getoond. Maar hier niet beschikbaar. Dat vind ik wat anders.
Maar maak me er nu nog niet druk over. Zelf hoef ik nu nog geen nieuwe telefoon.
En ben eigenlijk ook benieuwd naar de OP3.
Die kan best stoer zijn. En zou ik best willen hebben. Maar als het nu nog niet bekend is, kan je daar weinig aan doen.
De zwart/zilveren is getoond. Maar hier niet beschikbaar. Dat vind ik wat anders.
Maar maak me er nu nog niet druk over. Zelf hoef ik nu nog geen nieuwe telefoon.
En ben eigenlijk ook benieuwd naar de OP3.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als ik kijk naar de verschillende Mediamarkten in België en Duitsland, dan hebben ze beiden NIET de silveren met zwarte voorkant variant. Wel een leuk verschil: in België kost ie 749 euro, in Duitsland is hij 699 euro. Bij de Nederlandse Mediamarkt staat ie helemaal nog niet op de website.
Het geluk van in Zuid-Limburg wonen is dat ik zonder veel extra moeite even naar Duitsland of België kan gaan.
Het geluk van in Zuid-Limburg wonen is dat ik zonder veel extra moeite even naar Duitsland of België kan gaan.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik woon in Zuid-Limburg
Ik denk dat mensen ook moeten gaan kijken naar HOE ze een telefoon gebruiken en gebaseerd dáárop een telefoon moeten kiezen. Als je een stevige gebruiker bent die echt elk half uurtje batterylife perse moet kunnen rekken, en daarbij perse een amoled moet hebben, en perse 0,000001s sneller moet kunnen autofocussen, tja dan moet je de HTC10 niet pakken.
Ik ben een light-medium gebruiker: ik doe voornamelijk muziek luisteren in de bus, wat mailen, telegrammen, foto's maken en wat surfen via duckduckgo-app en ghostery app. Af en toe eens een youtubeje, de NS-app en dan heb je t gehad. Ter referentie: mijn HTC hoef ik maar om de dag 's avonds aan de lader te hangen. Gisteravond om 23:30 in de lader gestoken, en dan vanavond niet, maar morgenavond 23:30 weer.
Als ik kijk naar hoe ik de telefoon gebruik: ik uninstall werkelijk álles wat te uninstallen valt dat ik niet gebruik; ik zet alle permissies op 0,0 en ga dan bij elke keer als ik een app start permissies toevoegen mocht dit noodzakelijk zijn; ik heb in paint een volledig zwarte achtergrond gemaakt en gebruik die als achtergrond op de telefoon voor alle schermen (lockscreen, homescreens e.d.) omdat ik niet van drukke of geanimeerde achtergronden hou; ik zet direct alle animaties en overgangen uit, blinkfeed uit; ik disable alle apps die ik niet kan uninstallen (facebook, twitter e.d. -> dat heb ik niet).
Mij gaat het zich bijvoorbeeld om:
- ergonomie + robuustheid: hij moet vooral stevig zijn en niet het gevoel geven dat ie uit mijn handen kan vallen.
- strakke skin met weinig bloatware
- goeie camera + audio (zowel speakers als headphone). Ik ben fotograaf, dus voor het echte werk gebruik ik mijn DSLR wel. Selfies maak ik niet zoveel, alhoewel het wel een goeie camera moet zijn omdat ik op vakantie juist wél die leuke momenten goed wil hebben. Ik heb geen kinderen, dus die autofocussnelheid maakt me niet zo heel veel uit.
- zo goed mogelijk scherm voor kleurechtheid
Mij interesseert het uiterlijk verder niet zo en de accuduur...dat ligt maar aan het ritme dat je hebt en hoe je je telefoon gebruikt. Dus als ie gewoon 24-36 uur meegaat zoals nu, vind ik t prima.
Ja, de HTC10 is niet echt een spectaculaire vernieuwing, (van SGS6->SGS7 trouwens ook niet, maar ja omdat t Samsung is....) en ja, je krijgt misschien hetzelfde of misschien net ietsje meer voor minder geld als je voor de SGS7 gaat, maar de keuze om voor de HTC10 te gaan lijkt me voor velen toch interessant.
Althans, voor mijn gebruikersdoeleinden wel
It's all about making the compromise and the choice, I can't have it both
Ik denk dat mensen ook moeten gaan kijken naar HOE ze een telefoon gebruiken en gebaseerd dáárop een telefoon moeten kiezen. Als je een stevige gebruiker bent die echt elk half uurtje batterylife perse moet kunnen rekken, en daarbij perse een amoled moet hebben, en perse 0,000001s sneller moet kunnen autofocussen, tja dan moet je de HTC10 niet pakken.
Ik ben een light-medium gebruiker: ik doe voornamelijk muziek luisteren in de bus, wat mailen, telegrammen, foto's maken en wat surfen via duckduckgo-app en ghostery app. Af en toe eens een youtubeje, de NS-app en dan heb je t gehad. Ter referentie: mijn HTC hoef ik maar om de dag 's avonds aan de lader te hangen. Gisteravond om 23:30 in de lader gestoken, en dan vanavond niet, maar morgenavond 23:30 weer.
Als ik kijk naar hoe ik de telefoon gebruik: ik uninstall werkelijk álles wat te uninstallen valt dat ik niet gebruik; ik zet alle permissies op 0,0 en ga dan bij elke keer als ik een app start permissies toevoegen mocht dit noodzakelijk zijn; ik heb in paint een volledig zwarte achtergrond gemaakt en gebruik die als achtergrond op de telefoon voor alle schermen (lockscreen, homescreens e.d.) omdat ik niet van drukke of geanimeerde achtergronden hou; ik zet direct alle animaties en overgangen uit, blinkfeed uit; ik disable alle apps die ik niet kan uninstallen (facebook, twitter e.d. -> dat heb ik niet).
- ergonomie + robuustheid: hij moet vooral stevig zijn en niet het gevoel geven dat ie uit mijn handen kan vallen.
- goeie camera + audio (zowel speakers als headphone). Ik ben fotograaf, dus voor het echte werk gebruik ik mijn DSLR wel. Selfies maak ik niet zoveel, alhoewel het wel een goeie camera moet zijn omdat ik op vakantie juist wél die leuke momenten goed wil hebben. Ik heb geen kinderen, dus die autofocussnelheid maakt me niet zo heel veel uit.
Mij interesseert het uiterlijk verder niet zo en de accuduur...dat ligt maar aan het ritme dat je hebt en hoe je je telefoon gebruikt. Dus als ie gewoon 24-36 uur meegaat zoals nu, vind ik t prima.
Ja, de HTC10 is niet echt een spectaculaire vernieuwing, (van SGS6->SGS7 trouwens ook niet, maar ja omdat t Samsung is....) en ja, je krijgt misschien hetzelfde of misschien net ietsje meer voor minder geld als je voor de SGS7 gaat, maar de keuze om voor de HTC10 te gaan lijkt me voor velen toch interessant.
Althans, voor mijn gebruikersdoeleinden wel
It's all about making the compromise and the choice, I can't have it both
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
HTC is echt bezig zichzelft ten gronde te richten met dit beleid. Waarom de zilver/zwarte variant niet hier leveren ? Volgens velen de mooiste variant. Die zwarte is nog saaier dan de Samsung S5 en dat wit met zilver..wie bedenkt zoiets ? Om over goud nog maar te zwijgen. HTC moet als de wiedeweerga de Silver /Black gaan leveren.Voor €750! Mag je wel een redelijke eis stellen lijkt mij. Uhg!
[ Voor 7% gewijzigd door NeWSJuNK op 15-04-2016 13:06 ]
Kwestie van smaak
Ik vind die volledig zwarte juist zeer strak
Ik ben het met je eens dat HTC fouten heeft gemaakt:
- ná de One M7 hadden ze moeten stoppen met Ultrapixel
- ná de One M8 hebben ze een fiasco afgeleverd met de M9. Ze hadden met de M8 die diepte-camera weg moeten laten en stabilisatie laten blijven
- de HTC10 brengt een beetje het too-little-too-late gevoel met zich mee, maar ze proberen wel iedere keer iets anders dan de rest.
- de behuizing is altijd super. Ligt goed in de hand, erg ergonomisch
- de schermen zijn op de M9 na echt elke keer super! One X, M7, M8...fantastisch kleurechte schermen
- sense skin is elke keer een feest. Iedere keer weer wat verbeteren, wat strakker en nu zelfs veel bloatware eruit
- M7 was de eerste met frontfacing stereospeakers; een concept wat ze met de M8 en M9 voortgezet hebben, en nu helaas laten vallen met de HTC10, maar nog steeds superieur over de rest van alle telefoons
- OIS op de selfiecam, dat vind ik toch wel een waardevolle toevoeging zeker als je filmpjes van jezelf maakt of wanneer je in lowlight een foto maakt.
De M8 was de perfecte telefoon op de camera na. Wat mij betreft hadden ze de M8 gewoon moeten aanhouden, de nieuwste hardware erinknallen, de frontfacing stereospeakers moeten laten bestaan, en de camera moeten verbeteren.
Dus als je t zo bekijkt, vind ik eigenlijk niet dat ze het zo superslecht doen. Wanneer ze dingen aanhouden, dan zijn ze weer niet venieuwend genoeg, wanneer ze dingen anders doen, is het niet bijzonder genoeg...Ligt dat puur aan HTC, of ligt dat gewoon aan de enorme bekendheid van Samsung en Apple?
De LG doet ook elke keer wat anders. Dan een flexibele telefoon wat flopt, dan verwisselbare modules of 2 schermen op de voorkant wat ook niet erg goed loopt, de G3-camera die zeer langzaam was (maar toch veel mensen hadden), het G4-scherm dat véél te blauw was (slecht te corrigeren)...maar daar hoor je zo weinig van...
Helaas is de wereld zoals ie is en krijgt HTC 't moeilijk te verduren, misschien toch wel terecht
EDIT: Overigens, HTC heeft ook gezegd dat ze regelmatiger softwareupdates gaan uitbrengen. Deze review geeft ook al aan dat ze 2 SW updates hebben gehad die de camera sneller maakte:
YouTube: HTC 10 Review: Welcome Back HTC!
Dus het geeft wel hoop dat er nog veel getweaked gaat worden.
Ik ben het met je eens dat HTC fouten heeft gemaakt:
- ná de One M7 hadden ze moeten stoppen met Ultrapixel
- ná de One M8 hebben ze een fiasco afgeleverd met de M9. Ze hadden met de M8 die diepte-camera weg moeten laten en stabilisatie laten blijven
- de HTC10 brengt een beetje het too-little-too-late gevoel met zich mee, maar ze proberen wel iedere keer iets anders dan de rest.
- de behuizing is altijd super. Ligt goed in de hand, erg ergonomisch
- de schermen zijn op de M9 na echt elke keer super! One X, M7, M8...fantastisch kleurechte schermen
- sense skin is elke keer een feest. Iedere keer weer wat verbeteren, wat strakker en nu zelfs veel bloatware eruit
- M7 was de eerste met frontfacing stereospeakers; een concept wat ze met de M8 en M9 voortgezet hebben, en nu helaas laten vallen met de HTC10, maar nog steeds superieur over de rest van alle telefoons
- OIS op de selfiecam, dat vind ik toch wel een waardevolle toevoeging zeker als je filmpjes van jezelf maakt of wanneer je in lowlight een foto maakt.
De M8 was de perfecte telefoon op de camera na. Wat mij betreft hadden ze de M8 gewoon moeten aanhouden, de nieuwste hardware erinknallen, de frontfacing stereospeakers moeten laten bestaan, en de camera moeten verbeteren.
Dus als je t zo bekijkt, vind ik eigenlijk niet dat ze het zo superslecht doen. Wanneer ze dingen aanhouden, dan zijn ze weer niet venieuwend genoeg, wanneer ze dingen anders doen, is het niet bijzonder genoeg...Ligt dat puur aan HTC, of ligt dat gewoon aan de enorme bekendheid van Samsung en Apple?
De LG doet ook elke keer wat anders. Dan een flexibele telefoon wat flopt, dan verwisselbare modules of 2 schermen op de voorkant wat ook niet erg goed loopt, de G3-camera die zeer langzaam was (maar toch veel mensen hadden), het G4-scherm dat véél te blauw was (slecht te corrigeren)...maar daar hoor je zo weinig van...
Helaas is de wereld zoals ie is en krijgt HTC 't moeilijk te verduren, misschien toch wel terecht
EDIT: Overigens, HTC heeft ook gezegd dat ze regelmatiger softwareupdates gaan uitbrengen. Deze review geeft ook al aan dat ze 2 SW updates hebben gehad die de camera sneller maakte:
YouTube: HTC 10 Review: Welcome Back HTC!
Dus het geeft wel hoop dat er nog veel getweaked gaat worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2016 13:34 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het bizarre is dat het idee van grotere pixels daarna door zo ongeveer elke fabrikant is overgenomen. Het idee was dus destijds al goed, jammer genoeg de implementatie nietDeathchant schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:09:
ná de One M7 hadden ze moeten stoppen met Ultrapixel
Ik heb nog nergens zwart op wit zien staan of de 10 nu ook de "nexus + 15 dagen" update-garantie krijgt die de A9 heeft. Heb het in één videoreview gehoord -pocketnow geloof ik-. Jeff Gordon hield zich op de vlakte en had het alleen over 'dezelfde updates als alle andere HTC topmodellen van de afhelopen jaren"Overigens, HTC heeft ook gezegd dat ze regelmatiger softwareupdates gaan uitbrengen.
Het hele de-bloat idee komt voort uit het idee om nog sneller android updates uit te voeren.Wyckse_witte schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:45:
[...]
Het bizarre is dat het idee van grotere pixels daarna door zo ongeveer elke fabrikant is overgenomen. Het idee was dus destijds al goed, jammer genoeg de implementatie niet
[...]
Ik heb nog nergens zwart op wit zien staan of de 10 nu ook de "nexus + 15 dagen" update-garantie krijgt die de A9 heeft. Heb het in één videoreview gehoord -pocketnow geloof ik-. Jeff Gordon hield zich op de vlakte en had het alleen over 'dezelfde updates als alle andere HTC topmodellen van de afhelopen jaren"
Dat weet ik
maar bij de A9 was dat 'nexus+15' een van de meest herhaalde items in het hele PR verhaal. Ik zeg alleen dat ik het nu nog nergens heb gezien.
Dat werd ook bijna nooit gehaald. Scheelde enkele dagen/week, maar toch.Wyckse_witte schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:56:
Dat weet ikmaar bij de A9 was dat 'nexus+15' een van de meest herhaalde items in het hele PR verhaal. Ik zeg alleen dat ik het nu nog nergens heb gezien.
Het zal vast goed op tijd zijn.
In ieder geval geen Samsung "nexus+1500+bugs"
Op https://www.belsimpel.nl/htc/htc-10-grey/simyo kan je een maandabonnement afsluiten. 1250 min, onb. sms, 4000 mb voor 34. toestel is 596 euro in dat geval en aansluitkosten van 14,99. Komt ie totaal uit op 644.
Ik heb nog even gebeld met HTC, om aan alle discussie over de zwart/zilveren een eind te maken, en "de verwachting is dat de zwart/zilveren versie in Nederland eind april beschikbaar is als pre order". Da's de derde bevestiging die ik in dit topic voorbij heb zien komen, dus dat lijkt me wel betrouwbaar genoeg.DarkSide schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:19:
[...]
Het gaat bij mij om het totaal pakket. Dus niet alleen hardware. Maar ook software, de opties én het uiterlijk
Vindt zelf de zwart/zilveren versie ook het mooist.
Zal, als het een 10 wordt, ook wel blij zijn met de wit/zilveren. Maar zal het idd wel lullig vinden als er later toch een zwart/zilveren komt.
Zelf niet van plan om nu binnen 3 maanden een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Dus kan nog wel even wachten of er meer duidelijkheid komt over een eventuele verschijning van de zwart/zilveren versie.
We gaan het zien. Er zijn ook berichten die het ontkennen. Afwachten is het enige wat we kunnen doen.Joeridev schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:33:
[...]
Ik heb nog even gebeld met HTC, om aan alle discussie over de zwart/zilveren een eind te maken, en "de verwachting is dat de zwart/zilveren versie in Nederland eind april beschikbaar is als pre order". Da's de derde bevestiging die ik in dit topic voorbij heb zien komen, dus dat lijkt me wel betrouwbaar genoeg.
Eind april is al snel. Zelfs eind mei zal nog acceptabel zijn.
Voor mij zal het pas na de zomer worden. Wie weet is de prijs van het toestel dan ook wat aantrekkelijker.
De enige die ik heb gezien was een Twitter bericht van iemand uit de VS en die is alweer van een poosje geleden. Misschien heeft HTC ingezien dat er toch veel vraag naar is, maar duurt het tot eind april voordat deze versie ook overal op voorraad is.
Als ik zo vrij mag zijn, met wie of welke afdeling heb je gesproken?Joeridev schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:33:
Ik heb nog even gebeld met HTC, om aan alle discussie over de zwart/zilveren een eind te maken...
Mr. K.L. antenservice of iemand hoger in de hiërarchie?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar opvallend, nog steeds geen Tweakers review. Kan me niet herinneren dat ze met Samsung of Apple zo laat zijn
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Toestellen zijn pas net aan de pers uitgeleverd, Amerika was wat eerderwontcachme schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:50:
Maar opvallend, nog steeds geen Tweakers review.
Vind het niet zo erg.. Ik kan me herinneren dat ze bij de M9 alles getest hebben met de eerste uitgebrachte firmware, terwijl de versie die uiteindelijk in de winkel verscheen op meerdere punten was verbeterd. (volgens mij qua warmte van de S810 en de camera)wontcachme schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:50:
Maar opvallend, nog steeds geen Tweakers review. Kan me niet herinneren dat ze met Samsung of Apple zo laat zijn
De foto's uit de review zijn v.z.i.w. nooit aangepast, en in dat geval dus ook niet representatief voor het uiteindelijke model wat in de winkels kwam te liggen. De warmtebeelden zijn achteraf wel aangepast naar de uiteindelijke versie.
Ik heb dus sowieso liever dat ze de review baseren op de firmware waarmee hij ook in de winkels komt te liggen, dan verschijnt hij maar wat later.In de eerste versie van deze review bleek dat de telefoon bij het draaien van een bepaalde benchmark enorm heet werd, wel 55,4 graden celcius. We hebben het toestel inmiddels opnieuw getest met een recentere firmware, die ook aanwezig zal zijn op de toestellen die de winkelschappen bereiken, en daarin is de warmteontwikkeling flink teruggedrongen.
[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 15-04-2016 20:57 . Reden: quote ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Vreemd. Aantal duitse site's hebben toch ook al reviews uitgebracht. Dacht dat het altijd globaal ging eigenlijk.CLB schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:52:
[...]
Toestellen zijn pas net aan de pers uitgeleverd, Amerika was wat eerder
Overigens had ik eergisteren een tweet naar HTC gestuurd of er in NL ook kortingscodes komen zoals in de VS en UK. Krijg ik net eindelijk een antwoord terug: "maar tot onze spijt kunnen wij in Nederland helaas geen kortingsvouchers voor de pre-orders aanbieden." Toch benieuwd hoe je dat kunnen moet opvatten. Technisch niet mogelijk of vanuit moederbedrijf niet toegestaan? Wel erg jammer. Prijs is tenslotte toch al hoger dan VS/UK/DE.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Misschien hebben ze geen toestel gekregen na die commotie met de warmtebeelden vorig jaarSmiGueL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:08:
[...]
Vind het niet zo erg.. Ik kan me herinneren dat ze bij de M9 alles getest hebben met de eerste uitgebrachte firmware, terwijl de versie die uiteindelijk in de winkel verscheen op enkele ppunten was verbeterd. (volgens mij qua warmte van de S810 en de camera)
De foto's uit de review zijn v.z.i.w. nooit aangepast, en in dat geval dus ook niet representatief voor het uiteindelijke model wat in de winkels komt te liggen. (De warmtebeelden zijn ook achteraf pas aangepast)
[...]
Ik heb dus sowieso liever dat ze de review baseren op de firmware waarmee hij ook in de winkels komt te liggen, dan verschijnt hij maar wat later.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Cash-back, korting op pré-order, gratis vervangen van scherm etc geldt jammer genoeg nooit voor Europa. Blijkbaar is de Amerikaanse markt belangrijker. Enige 'voordeel' voor ons dit keer is dat Europa wél die HR doppen krijgt en Amerikanen niet. Then again: liever 100 euro korting dan een stel dopjes.wontcachme schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:14:
[...]
Vreemd. Aantal duitse site's hebben toch ook al reviews uitgebracht. Dacht dat het altijd globaal ging eigenlijk.
Overigens had ik eergisteren een tweet naar HTC gestuurd of er in NL ook kortingscodes komen zoals in de VS en UK. Krijg ik net eindelijk een antwoord terug: "maar tot onze spijt kunnen wij in Nederland helaas geen kortingsvouchers voor de pre-orders aanbieden." Toch benieuwd hoe je dat kunnen moet opvatten. Technisch niet mogelijk of vanuit moederbedrijf niet toegestaan? Wel erg jammer. Prijs is tenslotte toch al hoger dan VS/UK/DE.
Maar als je een goede camera wilt dan koop je toch geen HTC?Deathchant schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:53:
HTC is het merk van welke in de meeste Android telefoons heb gehad. Vooral Sense was voor mij vaak de reden om voor HTC te kiezen, maar ik ben nog nooit kapot geweest van een camera welke zij geleverd hebben.
Nu schijnt dit de beste camera te zijn die ze ooit geleverd hebben, maar dit heb ik vaker gehoord!
Als een camera belangrijk is dan lijkt HTC mij toch echt geen slimme keuze.
Verder genoeg redenen naar mijn inziens om wel een HTC te kopen!
yep liever ook korting op toestel dan betere dopjes.
Liefhebbers van muziek zullen al betere dopjes hebben of gebruiken een andere koptelefoon (of helemaal geen telefoon als afspeel apparaat).
De andere mensen zullen tevreden zijn met simpelere dopjes die gewoon voldoen voor de meeste mensen.
Liefhebbers van muziek zullen al betere dopjes hebben of gebruiken een andere koptelefoon (of helemaal geen telefoon als afspeel apparaat).
De andere mensen zullen tevreden zijn met simpelere dopjes die gewoon voldoen voor de meeste mensen.
Omdat ervaringen in het verleden niet zo goed waren? Hmm...Mit-46 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:39:
Als een camera belangrijk is dan lijkt HTC mij toch echt geen slimme keuze.
Zo bijzonder zijn de dopjes ook niet.De meeste mensen nemen hem met een abo. Toestelprijs maakt dan niet veel uit. De dopjes zijn er om de kudde die lekker is gemaakt met termen als boomsoundhifidolbydigital etc ook echt iets te laten horen.DarkSide schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:39:
yep liever ook korting op toestel dan betere dopjes.
De m7 bijv had een hogere voltage output op de headphones. Maar de meegeleverde waren niet echt geschikt. Vind zelf dat HTC sinds de m7 de beste audio output heeft. Snap niet waarom mijn Note niet hard wil. Het zijn toch mijn oren

Ja, goed. Dat zegt mijn verstand. Ik ben wellicht niet zo verstandig.CLB schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:43:
[...]
Omdat ervaringen in het verleden niet zo goed waren? Hmm...
Maar om je nu voor de zoveelste keer wellicht tegen die steen te stoten moet je natuurlijk zelf weten!
Daarnaast zegt ik niet dat deze camera slecht is. Ik vind de keuze die hij maakt apart als de camera belangrijk is.
[ Voor 47% gewijzigd door Mit-46 op 15-04-2016 16:46 ]
Het is alleen dat nu de camera in de nacht beter is dan rest, en marginaal minder presteert.Mit-46 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:45:
[...]
Ja, goed. Dat zegt mijn verstand. Ik ben wellicht niet zo verstandig.
Maar om je nu voor de zoveelste keer wellicht tegen die steen te stoten moet je natuurlijk zelf weten!
Je moet het echt niet van de camera laten afhangen.
Er zijn hier mensen die dringend eens een paar reviews moeten lezen
http://forum.xda-develope...=66361173&postcount=41428
Hier staat een compleet en actueel overzicht. Have Fun!
http://forum.xda-develope...=66361173&postcount=41428
Hier staat een compleet en actueel overzicht. Have Fun!
De eerste Utrapixel camera was onzin, omdat het niet alleen (en zeker niet in de eerste plaats) om de pixelgrootte gaat. Belangrijker is de totale hoeveelheid licht die op de sensor valt en dat wordt bepaald door de omvang van de sensor en de lichtsterkte van de lens.Wyckse_witte schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:45:
[...]
Het bizarre is dat het idee van grotere pixels daarna door zo ongeveer elke fabrikant is overgenomen. Het idee was dus destijds al goed, jammer genoeg de implementatie niet
Bij de 4MP Ultrapixel camera's ging het om sensoren van 1/3", wat precies dezelfde omvang was die destijds standaard was. Grotere pixels worden dan minder snel ruis (want zullen meer fotonen vangen boven het ruisniveau), maar ruis is wel groter dan bijv. bij een 8MP beeld. Nokia heeft bijvoorbeeld 40MP sensoren gemaakt, waarvan de standaard output 5MP was. 8 pixels werden gecombineerd tot 1 pixel output, waardoor ruispixels worden weggemiddeld. De reden dat die camera goede foto's maakte in het donker, ondanks de kleine pixels, was dan ook vooral de grote sensor (1/1,2") die erin zat.
In de HTC 10 zit een 1/2.3" sensor (standaard compact camera), waardoor ik er nu wel in geloof. Dan nog is de kwaliteit van sensor en beeldbewerking erg bepalend voor de plaatjes die je ermee kunt maken.
Welk idee of techniek achter de camera zit maakt mij niet zoveel uit.
Als er maar voor mij acceptable foto's uitkomen. Ik was destijds iig de m7 zat met toch veel ruis, paarse gloed en de te lage resolutie om te croppen.
De OPO die ik nu heb was een verademing. Maar ook dat is geen top toestel qua camera
Als de 10 beter is de de OPO ben ik alweer tevreden. Sowhat dat een s7 of welke toestel dan ook, misschien beter is.
Als er maar voor mij acceptable foto's uitkomen. Ik was destijds iig de m7 zat met toch veel ruis, paarse gloed en de te lage resolutie om te croppen.
De OPO die ik nu heb was een verademing. Maar ook dat is geen top toestel qua camera
Als de 10 beter is de de OPO ben ik alweer tevreden. Sowhat dat een s7 of welke toestel dan ook, misschien beter is.
Het is dezelfde sensor als in de Nexus 5X en 6P, maar met stabilisatie en lichtsterkere lens. Zal dus wel goed zitten.DarkSide schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:05:
Welk idee of techniek achter de camera zit maakt mij niet zoveel uit.
Volgens DXO mark dezelfde score als de Galaxy S7 Edge op een gedeelde eerste plaats.
Stond die link hier nog niet?bilgy_no1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:10:
[...]
Het is dezelfde sensor als in de Nexus 5X en 6P, maar met stabilisatie en lichtsterkere lens. Zal dus wel goed zitten.
Volgens DXO mark dezelfde score als de Galaxy S7 Edge op een gedeelde eerste plaats.
Bij deze dan...
A great all-rounder for stills and video
[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 15-04-2016 18:13 ]
Klopt. Kon de DXO mark score.
Maar er zijn ook wat andere foto's opgedoken die wat minder waren tov de s7.
Zelf nog niet alle reviews langs gegaan. Wacht meer op een in depth vergelijkings review tussen de 10 en s7
of de G5.
Al denk ik wel dat ik niet teleurgesteld zou zijn door de camera.
Maar er zijn ook wat andere foto's opgedoken die wat minder waren tov de s7.
Zelf nog niet alle reviews langs gegaan. Wacht meer op een in depth vergelijkings review tussen de 10 en s7
of de G5.
Al denk ik wel dat ik niet teleurgesteld zou zijn door de camera.
An sich leuk die DXO scores, maar ze beoordelen mijn inziens de technische specificaties van de camera's en de uitkomsten daarvan, waar het mij beter lijkt om foto's van diverse toestellen, genomen op de auto-stand, gewoon met elkaar te vergelijken en te kiezen wat jij zelf mooi vind.bilgy_no1 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:10:
[...]
Het is dezelfde sensor als in de Nexus 5X en 6P, maar met stabilisatie en lichtsterkere lens. Zal dus wel goed zitten.
De low light foto's van HTC vond ik tegenvallen. Lijkt veel overbelichting en noise te hebben. De S7 vond ik veel beter. Overdag doet de HTC 10 het prima, idem voor de S7, waar de S7 iets warmere kleuren geeft, en dat komt dus gewoon neer op persoonlijke voorkeur.
Wat ik wel veel uit tests de afgelopen 24 uur haal is dat HTC's focus nogal eens moeite lijkt te hebben om hem echt scherp te zetten, zie voorbeelden hieronder, iets wat met software opgelost moet kunnen worden. De snelheid van de focus van de S7 is echter subliem wat mijn inziens voor de meeste mensen juist echt een pluspunt zal zijn want als er iets is waar je snel spontane kiekjes mee wilt schieten, dan is het je telefoon, en hoe vaak heeft iedereen wel niet gebaald van dat het moment voorbij is en de foto niet scherp.
Ik vond onderstaande 2 comparisons wel erg sterk.

Een test waar velen misschien op zaten te wachten: de geluidstest. Hier vergeleken met de Nexus 6P.
TL:DW : het geluid van de HTC is minder luid, maar meer verfijnd.
TL:DW : het geluid van de HTC is minder luid, maar meer verfijnd.
[ Voor 17% gewijzigd door Moi_in_actie op 15-04-2016 19:54 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Heb nog wat meer sites bekeken en twijfel toch over de camera. Het is absoluut niet slecht maar voor de prijs van het toestel zijn de s7 en de g5 wat beter. En het geluid van de G5 valt me niet echt tegen, al is de HTC daar ongetwijfeld vele malen beter op.
Begin dus toch te neigen naar de G5. Goedkoper, wisselbare accu (ik wissel niet maar als de batterij afneemt, kan er gewoon een nieuwe in) en supermooie foto's.
[Edit]Na het horen van het geluid slaat de twijfel alweer terug toe, dat is gewoon erg mooi voor een telefoon!
Begin dus toch te neigen naar de G5. Goedkoper, wisselbare accu (ik wissel niet maar als de batterij afneemt, kan er gewoon een nieuwe in) en supermooie foto's.
[Edit]Na het horen van het geluid slaat de twijfel alweer terug toe, dat is gewoon erg mooi voor een telefoon!
[ Voor 11% gewijzigd door Cinnie op 15-04-2016 20:06 ]
Hier exact gelijk dubio, alleen heb ik een voorkeur voor de software van de HTC 10; dat lijkt echt netjes te zijn (geen dubbele apps e.d. meer). Later komt er wellicht Cyanogenmod voor de G5, maar hoe dat met de modules werkt is maar de vraag.Cinnie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:00:
Heb nog wat meer sites bekeken en twijfel toch over de camera. Het is absoluut niet slecht maar voor de prijs van het toestel zijn de s7 en de g5 wat beter. En het geluid van de G5 valt me niet echt tegen, al is de HTC daar ongetwijfeld vele malen beter op.
Ik baal best wel van die camera, want ik was erg enthousiast bij de initieele handsons.
Misschien is het verstandig om eerst even af te wachten. Volgens de kenners kunnen de meeste problemen, tegenvallers van de HTC camera software matig opgelost worden. Op dit moment rolt 1.24 uit met een grote camera update wat ik begrepen heb. Zoals al eerder aangegeven , de meeste review toestellen draaien op 1.20/1.21.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Je vraagt je toch werkelijk af waarom HTC élke keer weer zo'n last moment inhaalrace nodig heeft om de (camera)software op orde te krijgen en vooral waarom ze daar niet van leren. De matige reviews op basis van die beta software zijn zó schadelijk voor het imago van zowel toestel als bedrijf. No one cares dat die problemen vervolgens binnen een maand na release opgelost zijn, een herkansing voor die slechte reviews krijg je niet.
Dat vragen zich er meer af. Zeker als je bedenkt dat de telefoon pas eind april/begin mei uitkomt. Wacht dan nog twee weken tot de reviews online mogen komen en push die update voor alle embargo's verlopen. Als alle reviews pas de 25ste ofzo uit mochten komen hadden ze rustig 1.24 kunnen pushen.Wyckse_witte schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:28:
Je vraagt je toch werkelijk af waarom HTC élke keer weer zo'n last moment inhaalrace nodig heeft om de (camera)software op orde te krijgen en vooral waarom ze daar niet van leren. De matige reviews op basis van die beta software zijn zó schadelijk voor het imago van zowel toestel als bedrijf. No one cares dat die problemen vervolgens binnen een maand na release opgelost zijn, een herkansing voor die slechte reviews krijg je niet.
Je doet net alsof de HTC10 camera zo crap is, maar hij kan zich prima meten tegen de SGS7. Daarnast heb ik ook gezegd dat het een kwestie is van compromissen maken en gaan voor de telefoon waar je het meeste mee hebt. Alsof, wanneer ik voor deze HTC10 zou gaan, ik behoorlijk wat zou missen in camera-land...En dat is dus iets waar ik (nog) niet van overtuigd ben. Leuk dat gepixelpeep, en ja de SGS7 komt er net iets beter uit. Maar het miniscule verschil tussen die 2 op cameragebied, maakt de audio en de body van de HTC toch 10x goed.Mit-46 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:45:
[...]
Ja, goed. Dat zegt mijn verstand. Ik ben wellicht niet zo verstandig.
Daarnaast zegt ik niet dat deze camera slecht is. Ik vind de keuze die hij maakt apart als de camera belangrijk is.
EDIT: Bij de foto's die Kaap hierboven post, zie je zo goed dat de SGS7 toch wat agressievere postprocessing heeft. De HTC10 vind ik zelfs realistischer ogen, doordat contrasten niet zo aangezet zijn. Gebaseerd op deze foto's kan ik nog steeds niet echt zeggen dat het verschil dusdanig groot is dat je perse voor de één of voor de ander moet gaan. Ok, misschien bij de laatste foto, mits dit werkelijk misfocus is (wat natuurlijk ook maar een momentopname is die al te graag gebruikt wordt om slechte dingen aan het licht te brengen), dan heeft de SGS7 een streepje voor.
offtopic:
vandaar misschien de benaming HTC10
[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2016 20:58 ]
vergeet de software nietDeathchant schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:53:
[...]
Maar het miniscule verschil tussen die 2 op cameragebied, maakt de audio en de body van de HTC toch 10x goed.
offtopic:
Idd, ik denk dat menigeen toch kan zeggen dat Sense toch de duidelijke winnaar is t.o.v. Touchwiz, maar goed, ook dit is een kwestie van smaak. Touchwiz is nou eenmaal kleurrijker, speelser. Sense is strak en kaal (meer op t functionele gericht).
Overigens, in verschillende reviews zie ik terugkomen dat ze tussentijds software updates hebben ontvangen die de camera weer wat beter maakt. Dus tja, ik heb wel hoop.
Ook de camerabeelden hierboven inderdaad zeggen weer alleen maar iets over de post processing die Samsung altijd erg agressief doet en HTC blijkbaar niet of nauwelijks. Ja en dat springt het Samsung plaatje er natuurlijk veel meer uit maar als je bijvoorbeeld links in de (op een na) onderste rij ramen kijkt zie je dat er daardoor ook veel details in het donker verloren gaan bij de Samsung S7.
Blauw is veel te blauw en imo past Samsung gewoon enorm veel (te veel?) sharpening toe.
Maar goed, dat Samsung geilt op overgesatureerde (is dat een woord?
) kleuren is bekend natuurlijk
.
Maar goed, dat Samsung geilt op overgesatureerde (is dat een woord?
Het werkt, want iedereen zegt dat de foto's een stuk beter zijn van de SGS7spNk schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:35:
Blauw is veel te blauw en imo past Samsung gewoon enorm veel (te veel?) sharpening toe.
Maar goed, dat Samsung geilt op overgesatureerde (is dat een woord?) kleuren is bekend natuurlijk
.
EDIT: vergeet ook niet dat iedereen die altijd Samsung-aanhanger is geweest en nu op het punt staat om een keuze te maken, de samsung S7 natuurlijk verdedigt tot en met, net zoals de HTC aanhangers met de M8 dat ook voor de HTC10 doet.
Point is en blijft: je moet een keuze maken gebaseerd op hoe je zélf de telefoon gebruikt.
[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2016 23:06 ]
Het probleem is dat er geen referentie materiaal naast wordt gezet van bijvoorbeeld een professionele spiegelreflexcamera, zodat je kan bepalen welke telefoon daar het meest in de buurt komt. Bij GSMArena heb je die mogelijkheid wel.Deathchant schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:02:
[...]
Het werkt, want iedereen zegt dat de foto's een stuk beter zijn van de SGS7
EDIT: vergeet ook niet dat iedereen die altijd Samsung-aanhanger is geweest en nu op het punt staat om een keuze te maken, de samsung S7 natuurlijk verdedigt tot en met, net zoals de HTC aanhangers met de M8 dat ook voor de HTC10 doet.
Point is en blijft: je moet een keuze maken gebaseerd op hoe je zélf de telefoon gebruikt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Vrees dat die modules gaan floppen. De sound module is in de US niet verkrijgbaar en voegt niets toe wat een dure koptelefoon al kan doen, de cameramodule voegt niets toe behalve wat knoppen en een onhandig mee te nemen telefoon.zAo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:09:
[...]
Hier exact gelijk dubio, alleen heb ik een voorkeur voor de software van de HTC 10; dat lijkt echt netjes te zijn (geen dubbele apps e.d. meer). Later komt er wellicht Cyanogenmod voor de G5, maar hoe dat met de modules werkt is maar de vraag.
Ik baal best wel van die camera, want ik was erg enthousiast bij de initieele handsons.
Het is toch vooral de prijs/kwaliteit verhouding, de HTC 10 is voorlopig het duurste toestel wat te verkrijgen is. Dan leg je toch wat sneller zout op slakken, in elk geval ik wel.
Ik las dat de 1.24 software zonder auto-HDR veel mooiere foto's produceert. Ben tot op heden nog niet echt onder de indruk van de camera bij een aantal foto's die ik voorbij zie komen. Nou hoef ik ook niet de allerbeste camera, maar beter moet het toch wel. Hamdir op XDA zou later vandaag samples posten van de nieuwe firmware foto's..
Ik ben ook vooral benieuwd naar de autofocus. M'n M7 doet er soms 3 seconden over om een foto van onze kleine te maken dus dat gaat nergens meer over. Hoop dat ie snel genoeg is.
Ik ben ook vooral benieuwd naar de autofocus. M'n M7 doet er soms 3 seconden over om een foto van onze kleine te maken dus dat gaat nergens meer over. Hoop dat ie snel genoeg is.
Die camera is dus gewoon heel goed, zeker een van de beste die je kunt krijgen. In technisch opzicht dan, zoals resolutie, ruis en dynamisch bereik.zAo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:09:
[...]
Hier exact gelijk dubio, alleen heb ik een voorkeur voor de software van de HTC 10; dat lijkt echt netjes te zijn (geen dubbele apps e.d. meer). Later komt er wellicht Cyanogenmod voor de G5, maar hoe dat met de modules werkt is maar de vraag.
Beeldkwaliteit hangt ook af van allerlei software aspecten, zoals belichtingsalgoritmes (keuze van hoe licht/donker het beeld wordt, diafragma en sluitertijd) en beeldverwerking (contrast, kleurverzadiging, scherpte). Iedere fabrikant maakt daarin keuzes en deze zaken hebben vaak een subjectief karakter.
In het plaatje hierboven zie je bijvoorbeeld dat de 10 een lichter beeld oplevert dan de Samsung en dat is niet goed of fout. De S7 heeft ook een sterker contrast en meer verscherping toegepast. Dan springt het beeld eruit, maar ook hier geldt: niet per se goed of fout.
Tot slot is al enkele keren opgemerkt dat er voor uitlevering nog gewerkt wordt aan de firmware. Stom van HTC dat ze niet wachten met review units tot dit aspect op orde is, maar hoe dan ook zullen er nog tweaks van de camera output komen.
[ Voor 36% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-04-2016 09:41 ]
Net naar deze video gekeken, maar die maakt me toch weer aan het twijfelen. Er zit echt een hele rode waas op het scherm zeg

Volgens mij kan je een kleurprofiel aanpassen. Dus koeler zetten etc.
Misschien heeft de uploader daar ook even mee gespeelt en staat alles iets te rood.
Misschien heeft de uploader daar ook even mee gespeelt en staat alles iets te rood.
Nou ondanks dat dit me een redelijk leuk toestel lijkt (zo buiten de camera om).ik222 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:24:
Ook de camerabeelden hierboven inderdaad zeggen weer alleen maar iets over de post processing die Samsung altijd erg agressief doet en HTC blijkbaar niet of nauwelijks. Ja en dat springt het Samsung plaatje er natuurlijk veel meer uit maar als je bijvoorbeeld links in de (op een na) onderste rij ramen kijkt zie je dat er daardoor ook veel details in het donker verloren gaan bij de Samsung S7.
Vind ik de S7 op deze foto vergelijking toch wel beter.
Ook dat gebouw (volgens mij de onderste 2 foto's) zie je elke baksteen op de S7 foto, op de HTC 10 is het min of meer 1 grote waas.
Ik wist dan ook niet dat de S7 zo gedetailleerde foto's maakte, maar de HTC 10 komt daar niet echt bij in de buurt.
Anyway, de foto's van de HTC 10 vind ik wel goed, de camera vind ik goed mee kunnen met de rest. Voorheen wist je gewoon sinds de HTC M reeks dat je geen HTC moest kopen voor een goede smartphone camera. In dat opzicht is de HTC 10 dus wel relatief goed verbetert vind ik persoonlijk.
Wat je zegt klopt maar dat komt dus puur door softwarematige processing, als je de foto van de HTC 10 op de PC gaat bewerken dan kun je er ongeveer hetzelfde plaatje uit krijgen als bij de Samsung. En wat dan goed is dat is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden.
Dat zou zomaar kunnen, ik heb eerlijk gezegd bizar weinig verstand van foto's of het bewerken ervan. Mijn reactie was dan ook puur gericht op dat gene wat ik zag.ik222 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:25:
Wat je zegt klopt maar dat komt dus puur door softwarematige processing, als je de foto van de HTC 10 op de PC gaat bewerken dan kun je er ongeveer hetzelfde plaatje uit krijgen als bij de Samsung. En wat dan goed is dat is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden.
Hoe ik jou reactie dus zo lees, zou dit ook nog altijd door HTC verbetert kunnen worden door middel van een soft- firmware update?
Het zou dus het beste zijn indien dit via een update van de HTC 10 verbetert zal worden, dit aangezien ik een foto wil maken die direct ''goed'' is en niet nog aangepast dient te worden via de computer om hem ''goed'' te krijgen.
Ik doe even ''goed'' omdat een foto camera van 5000 euro natuurlijk echt goede foto's maakt.
Wacht gewoon even af. 1.24 is net uit en daarin heeft de camera software en update gehad. Vandaag en morgen zullen de eerste foto's daarvan opduiken.JeroenC schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:33:
[...]
Dat zou zomaar kunnen, ik heb eerlijk gezegd bizar weinig verstand van foto's of het bewerken ervan. Mijn reactie was dan ook puur gericht op dat gene wat ik zag.
Hoe ik jou reactie dus zo lees, zou dit ook nog altijd door HTC verbetert kunnen worden door middel van een soft- firmware update?
Het zou dus het beste zijn indien dit via een update van de HTC 10 verbetert zal worden, dit aangezien ik een foto wil maken die direct ''goed'' is en niet nog aangepast dient te worden via de computer om hem ''goed'' te krijgen.
Ik doe even ''goed'' omdat een foto camera van 5000 euro natuurlijk echt goede foto's maakt.
Rustig aan, het is nog geen Mei!
Toevallig vanmorgen ook deze video gekeken en het was me nog niet eens opgevallen eigenlijk. Pas na dat ik er meerdere berichten over zag zie je inderdaad enig verschil, maar alleen onder een kijkhoek en ik vind het erg meevallen. Er zijn ook genoeg berichten over reviewers die het gewoon een goed en mooi scherm vinden en je kan inderdaad cool-warm aanpassen dus ik maak me er nog niet echt zorgen om.wontcachme schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:42:
Net naar deze video gekeken, maar die maakt me toch weer aan het twijfelen. Er zit echt een hele rode waas op het scherm zeg![]()
Net de samples van de Huawei P9 gezien, die zien er ook verdraaid goed uit. HTC moet dit toch wel recht kunnen trekken zou je zeggen aangezien de hardware gewoon goed is.
[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 16-04-2016 10:39 ]
Haha ik doe rustig aan (ik ben altijd wel redelijk Zen), ik vroeg alleen aan de tweaker die meer van camera's lijkt te weten of dit met een update te verhelpen is, dat is kennelijk zo. Dus ik ben benieuwd wat we straks gaan zienGolf2vr6 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:37:
[...]
Wacht gewoon even af. 1.24 is net uit en daarin heeft de camera software en update gehad. Vandaag en morgen zullen de eerste foto's daarvan opduiken.
Rustig aan, het is nog geen Mei!
Daar heb je gelijk in, alleen zit niemand erop te wachten om die foto's nog te gaan nabewerken. Als je in die categorie bezig bent moet je gewoon een dlsr kopen. Op telefoons geldt point, click en uploaden naar social media. Post processing is dus wel degelijk wenselijk voor heel veel mensen.ik222 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:25:
Wat ik ook al eens op XDA heb gepost en waar eigenlijk iedereen het mee eens was: de 10 maakt (op dit moment) te neutrale foto's en de S7 zijn echt overprocessed. HTC moet dus daar ergens in het midden gaan zitten en je zult (imo) perfecte plaatjes krijgen. Ik word soms ook wel een beetje zat van de mensen op XDA die zeggen dat je met post-processing echt fantastische foto's krijgt uit RAW opnames. Ik fotografeer zelf (Canon 6D) en ja dan schiet ik RAW en dan ga ik die foto's nabewerken. Maar met m'n telefoon wil ik, en ik denk velen met mij, gewoon point and shoot goede foto's maken en kunnen delen met vrienden. Je moet niet van de average joe verwachten dat hij met zijn telefoon foto's gaat processen in Photoshop express en het slaat ook nergens op dat dat nodig is met een telefoon, die foto's moeten gewoon goed zijn, klaar.Kaap schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:51:
[...]
Daar heb je gelijk in, alleen zit niemand erop te wachten om die foto's nog te gaan nabewerken. Als je in die categorie bezig bent moet je gewoon een dlsr kopen. Op telefoons geldt point, click en uploaden naar social media. Post processing is dus wel degelijk wenselijk voor heel veel mensen.
Maar mijn punt is dus dat de HTC 10 camera prima is. Als ze nu, zoals hierboven ook al gezegd, in een update wat betreft post processing nog tussen wat het nu is en wat Samsung doet gaan inzitten krijg je echt perfecte plaatjes. In mijn ogen is de Samsung processing overdreven en dus ook niet geweldig nu.
Het is duidelijk dat de hardware goed is. De software is gewoon nog niet on point en dat zijn we wel gewend van HTC helaas. Snap echt niet dat het zo moeilijk voor ze is om hun shit together te hebben voor de reviews. Helemaal voor HTC die 't al niet fantastisch doet, is dat killing.
De reviewers hebben 3 a 4 updates gehad in een korte tijd, dat slaat nergens op. Maar het biedt natuurlijk wel hoop voor de toekomst, de hardware is goed, zodra de software goed is, heb je gewoon een perfecte camera experience.
De reviewers hebben 3 a 4 updates gehad in een korte tijd, dat slaat nergens op. Maar het biedt natuurlijk wel hoop voor de toekomst, de hardware is goed, zodra de software goed is, heb je gewoon een perfecte camera experience.
Fotokwaliteit lijkt me wel goed te komen.
Voor mij is autofocus snelheid het belangrijkst. Kan dat ook via software nog verbeteren?
Vind autofocus op mijn M8 niet echt top. Nu fotografeer ik niet veel maar dat komt ook mede daardoor.
Voor mij is autofocus snelheid het belangrijkst. Kan dat ook via software nog verbeteren?
Vind autofocus op mijn M8 niet echt top. Nu fotografeer ik niet veel maar dat komt ook mede daardoor.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Autofocus snelheid is nu toch prima? Iets minder snel dan de S7. Er zijn wel focus problemen maar zijn ondertussen ook al verholpen dmv update afaik
Schijnbaar ook weer 2 leveranciers van schermen: Sharp & Tianama.
Als dat waar is zal daar dus wel weer een verschil in weergave zijn..
Ik denk niet dat reviewers die updates krijgen, maar de testers. Als het goed genoeg is wordt het gepushed. (Geen bewijs voor, maar er zijn reviewers zoals Michael Fisher die nog op 1.20 zit namelijk. Zie zijn Twitter:Bekijk Michael Fisher (@Captain2Phones): https://twitter.com/Captain2Phones?s=09)japjaan schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:08:
Het is duidelijk dat de hardware goed is. De software is gewoon nog niet on point en dat zijn we wel gewend van HTC helaas. Snap echt niet dat het zo moeilijk voor ze is om hun shit together te hebben voor de reviews. Helemaal voor HTC die 't al niet fantastisch doet, is dat killing.
Als hij niet meteen goed focust is het toch langzamer...japjaan schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:21:
Autofocus snelheid is nu toch prima? Iets minder snel dan de S7. Er zijn wel focus problemen maar zijn ondertussen ook al verholpen dmv update afaik
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Maar dat is toch ook een klein beetje vaag wat je zegt? Dus bij een telefoon van 600-800 euro die heel veel aan boord heeft waar de camera 1 onderdeel van is moet gewoon direct goede foto's maken, maar een camera van ik weet niet hoeveel euro die maar 1 ding kan en dat is foto's maken. Daarbij is het wel logisch om het te moeten bewerken?japjaan schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:57:
[...]
Wat ik ook al eens op XDA heb gepost en waar eigenlijk iedereen het mee eens was: de 10 maakt (op dit moment) te neutrale foto's en de S7 zijn echt overprocessed. HTC moet dus daar ergens in het midden gaan zitten en je zult (imo) perfecte plaatjes krijgen. Ik word soms ook wel een beetje zat van de mensen op XDA die zeggen dat je met post-processing echt fantastische foto's krijgt uit RAW opnames. Ik fotografeer zelf (Canon 6D) en ja dan schiet ik RAW en dan ga ik die foto's nabewerken. Maar met m'n telefoon wil ik, en ik denk velen met mij, gewoon point and shoot goede foto's maken en kunnen delen met vrienden. Je moet niet van de average joe verwachten dat hij met zijn telefoon foto's gaat processen in Photoshop express en het slaat ook nergens op dat dat nodig is met een telefoon, die foto's moeten gewoon goed zijn, klaar.
Ik ben het ermee eens dat je niet moet gaan bewerken voor het gewenste resultaat bij het maken van een foto met je telefoon (ik zou niet eens weten hoe dat moet, totaal geen ervaring met photoshop). Maar je zou dit wel eerder bij een telefoon-camera verwachten dan bij een camera-camera van ik weet niet hoeveel euro.
Indien ik op internet kijk kost zo'n Canon 6D meer dan 1000 euro, dan koop je dus een camera die 1 ding kan en je alsnog ''veel'' nawerk hebt? Dat vind ik eerder nergens op slaan eerlijk gezegd.
Van een telefoon verwacht je dus dat die gelijk goede foto's maakt (ik ook hoor) maar van een camera boven de 1000 euro niet?
Maar goed zoals vele al gezegd hebben inmiddels, zou er een update al zijn die de camera verbetert heeft maar daar zijn nog geen resultaten van.. Dus het kan zomaar zijn dat de HTC 10 bij lancering direct goede foto's maakt.
Helaas voor mij geen htc 10. Camera is te slecht in het donker voor mij.
En helaas de beloftes dat het gefixt kan worden met software heb ik dan ook al eens gehoord bij de M7.
Op naar de nieuwe nexus dan maar
http://cdn03.androidautho...les-40-of-45-1280x720.jpg
En helaas de beloftes dat het gefixt kan worden met software heb ik dan ook al eens gehoord bij de M7.
Moa dat valt wel mee, vroeger zag je dat wel bij de HTC Desire (de eerste), maar ook bij de HTC One S, V en X zijn schermen van verschillende fabrikanten gebruikt, nooit iemand over gehoord eigenlijk dat ze verschil zagen.Southern Sun schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:22:
Schijnbaar ook weer 2 leveranciers van schermen: Sharp & Tianama.
Ik denk ook dat HTC zichzelf dat niet aan zal doen, ze zullen veel kritiek krijgen indien de ene HTC 10 beter / mooier beeld geeft dan de andere HTC 10. Hoe ik de HTC 10 tot nu toe beschouw wilt HTC veel inzetten en dat gaan ze niet riskeren door een ''slechte'' en een ''betere'' HTC 10 uit te brengen met verschil in beeldkwaliteit maar wel dezelfde prijs.
Dan heb ik weinig verstand van fotograferen, maar volgens mij maakt geen 1 smartphone in die situatie goede foto's... Indien de omgeving donker is maar je wel een hele reeks aan led lampen voor je neus hebt die op je schijnt,,, tsja...Rox92 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:31:
Daarbij, Nexus heeft nooit goede camera's gehad vergeleken de concurrentie dus succes haha.
Als je het zo bekijkt is het wel vaag iddJeroenC schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:27:
[...]
Maar dat is toch ook een klein beetje vaag wat je zegt?
YouTube: ePrice - HTC 10 | Autofocus Speed 對焦速度測試Help!!!! schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:27:
[...]
Als hij niet meteen goed focust is het toch langzamer...
Precies, maar indien ik de foto resultaten van de HTC 10 hier in dit topic bekijk (waarbij de camera nog niet eens de benodigde updates gehad heeft) vind ik het zeer goed voor een snel kiekje. Op dit moment zou er voor mij dus al geen nabewerking nodig zijn met een HTC 10, wanneer dat bij lancering nog beter is dmv updates.. Heb je denk ik een zeer leuke camera altijd op zak voor de snelle kiek:Pjapjaan schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:34:
[...]
Als je het zo bekijkt is het wel vaag iddmaar je gebruikt een dslr voor heel ander werk dan snelle kiekjes natuurlijk. Misschien verkeerd gezegd: het is natuurlijk ook niet per se nodig om de foto's na te bewerken maar in veel gevallen doe ik dit wel (ligt ook aan mijn tak van fotografie). Ik heb mijn dslr expres zo ingesteld dat er hele neutrale beelden uit komen zodat ik in de nabewerking in principe nog alle kanten op kan. Ik schiet in principe alle foto's met de achterliggende gedachte dat ze daarna nog door de Adobe Camera Raw/Photoshop heen gaan, maar niet iedereen zal dat natuurlijk doen.
De huidige Nexus heeft dezelfde sensor als de 10 alleen geen OIS en de volgende Nexus wordt door HTC gemaakt!Rox92 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:31:
Sterkte met je keuze!
[ Voor 0% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-04-2016 11:42 . Reden: Autocorrect zucht! ]
Ja is ook zo man! Alleen als je de foto's op 100% gaat bekijken zie je wel dat ze wat scherpte en contrast missen tov de S7 (die dat weer teveel heeft imo). Het zou dus mooi zijn als HTC de gouden middenweg weet te vinden tussen deze 2 uiterstenJeroenC schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:37:
[...]
Precies, maar indien ik de foto resultaten van de HTC 10 hier in dit topic bekijk (waarbij de camera nog niet eens de benodigde updates gehad heeft) vind ik het zeer goed voor een snel kiekje. Op dit moment zou er voor mij dus al geen nabewerking nodig zijn met een HTC 10, wanneer dat bij lancering nog beter is dmv updates.. Heb je denk ik een zeer leuke camera altijd op zak voor de snelle kiek:P
Klopt, geen idee hoe de andere het zouden doen. Al komt het misschien ook door de M7 dat mijn vertrouwen in de camera van htc erg laag is.JeroenC schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:34:
[...]
Dan heb ik weinig verstand van fotograferen, maar volgens mij maakt geen 1 smartphone in die situatie goede foto's... Indien de omgeving donker is maar je wel een hele reeks aan led lampen voor je neus hebt die op je schijnt,,, tsja...
Daarbij, Nexus heeft nooit goede camera's gehad vergeleken de concurrentie dus succes haha.
De Nexus is natuurlijk ook een stuk goedkoper dus vind ik het persoonlijk minder erg
Thanks, ik ga het zienGolf2vr6 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:38:
[...]
De huidige Nexus heeft dezelfde sensor als de 10 alleen geen OIS en de volgende Nexus wordt door HTC gemaakt!
Sterkte met je keuze!
Met een dslr neem je foto's in RAW net omdat je deze daarna dan zonder enig verlies in kwaliteit (geen jpeg rotzooi) helemaal kan bewerken tot het resultaat dat je voor ogen had. Persoonlijk gebruik ik daar Lightroom voor en dat is mss iets van een paar minuten per foto. Maar soms wil je graag een bepaald effect of sfeer creëren en dan kan je met Photoshop ed er evt nog wel wat verder op werken.JeroenC schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:27:
[...]
Maar dat is toch ook een klein beetje vaag wat je zegt? Dus bij een telefoon van 600-800 euro die heel veel aan boord heeft waar de camera 1 onderdeel van is moet gewoon direct goede foto's maken, maar een camera van ik weet niet hoeveel euro die maar 1 ding kan en dat is foto's maken. Daarbij is het wel logisch om het te moeten bewerken?
Ik ben het ermee eens dat je niet moet gaan bewerken voor het gewenste resultaat bij het maken van een foto met je telefoon (ik zou niet eens weten hoe dat moet, totaal geen ervaring met photoshop). Maar je zou dit wel eerder bij een telefoon-camera verwachten dan bij een camera-camera van ik weet niet hoeveel euro.
Indien ik op internet kijk kost zo'n Canon 6D meer dan 1000 euro, dan koop je dus een camera die 1 ding kan en je alsnog ''veel'' nawerk hebt? Dat vind ik eerder nergens op slaan eerlijk gezegd.
Van een telefoon verwacht je dus dat die gelijk goede foto's maakt (ik ook hoor) maar van een camera boven de 1000 euro niet?
Maar goed zoals vele al gezegd hebben inmiddels, zou er een update al zijn die de camera verbetert heeft maar daar zijn nog geen resultaten van.. Dus het kan zomaar zijn dat de HTC 10 bij lancering direct goede foto's maakt.
Je denkt toch niet dat iedere foto die je ziet bij een fotograaf onbewerkt is?
Een gsm camera is klikken en delen... Een dslr is (imo) 100 foto's nemen en er uiteindelijk 5 overhouden en bewerken (uurtje ofzo) tot een prachtige reeks.
Maar da's een heel andere discussie. Het enige wat mij boeit aan de HTC10 camera is gewoon standaard zonder moeite correcte foto's nemen met een snelle autofocus. Al hij evenwaardig is aan de S6 is het voor mij alvast voldoende. Nu nog een release in de juiste kleur
edit: ik heb de m7 en m8 gehad. Beide camera's vond ik niet goed, tot gewoon slecht (traag) vergeleken met de camera in de Samsung S6.
[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 16-04-2016 12:12 ]
Misschien met een andere app betere foto's, zoals bijv Camera FV-5.
Maar het moet natuurlijk met standaard htc camera app al goed werken
Maar het moet natuurlijk met standaard htc camera app al goed werken
[ Voor 35% gewijzigd door SuperVeloce op 16-04-2016 12:21 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
De m7 en 8 camera's zijn inderdaad ook rampzalig slecht.
De 10 maakt al aanzienlijk betere shots zonder fixes.
Enige twijfel die ik nog heb is accuduur. Die komt in veel reviews amper boven de middenmoot uit en als intensief gebruiker heb ik toch liever een batterij die met de top meekan. Maar ook dat kan nog veranderen door optimalisatie vd software.
De 10 maakt al aanzienlijk betere shots zonder fixes.
Enige twijfel die ik nog heb is accuduur. Die komt in veel reviews amper boven de middenmoot uit en als intensief gebruiker heb ik toch liever een batterij die met de top meekan. Maar ook dat kan nog veranderen door optimalisatie vd software.
M7 deed het toch prima in het donker?Rox92 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:31:
Vond de camara van de M7 slecht. Was eigenlijk alleen goed, bij mij, op een mooie zomerse dag.
En dan als ik wou croppen kwam de de 4mp op de hoek kijken.
In schemer of donker had hij alsnog er veel ruis. En bij mij veel last van de paarse gloed.
Hoewel ik fotografeer met een DSL en niet met een telefoon, wil ik wel leuke fotos kunnen maken van momenten wanneer ik geen DSLR bij me heb.
Dit hoeven geen "plaatjes" te worden. Maar de camera was de reden om de M7 weg te doen voor mij.
Wat er tot nu toe verschijnt van de 10 is denk ik goed genoeg voor mij.
En als de software update nog eea verbeterd? Helemaal top.
En dan als ik wou croppen kwam de de 4mp op de hoek kijken.
In schemer of donker had hij alsnog er veel ruis. En bij mij veel last van de paarse gloed.
Hoewel ik fotografeer met een DSL en niet met een telefoon, wil ik wel leuke fotos kunnen maken van momenten wanneer ik geen DSLR bij me heb.
Dit hoeven geen "plaatjes" te worden. Maar de camera was de reden om de M7 weg te doen voor mij.
Wat er tot nu toe verschijnt van de 10 is denk ik goed genoeg voor mij.
En als de software update nog eea verbeterd? Helemaal top.
* CLB moest gniffelenJeroenC schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:31:
Maar ook bij de HTC One S, V en X zijn schermen
van verschillende fabrikanten gebruikt, nooit iemand over gehoord eigenlijk dat ze verschil zagen.
[HTC One X] Welk type scherm heb jij?
Gaat een lastige keuze worden voor mij tussen de 10 en de S7 Edge. Grotere scherm is eigenlijk de enige reden om de Samsung te kiezen. /me gaat nog even goed nadenken. Als HTC hier ook de $100 voucher had (maar dan in euro's natuurlijk) dan was het een no-brainer geweest.
Ik heb dit maar dan met de 10 en de normale S7. Ik was 95% zeker van de 10, maar nu blijkt dat er weer meerdere schermen gebruikt worden met grote verschillen en naar het lijkt dat er weinig accessoires gemaakt worden na de M9 fiasco maakt het een stuk moeilijker. Echter de S7 heeft weer mindere audio en blijkbaar een erg krasgevoelig scherm.S_Chief schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:24:
Gaat een lastige keuze worden voor mij tussen de 10 en de S7 Edge. Grotere scherm is eigenlijk de enige reden om de Samsung te kiezen. /me gaat nog even goed nadenken. Als HTC hier ook de $100 voucher had (maar dan in euro's natuurlijk) dan was het een no-brainer geweest.
Keuzes, keuzes....
Ook hier in dubio...
HTC 10:
+Alles behalve pluspunten S7 Edge
S7 Edge:
+Groter
+Voor alsnog betere camera resultaten:
Maar ik heb nog even t/m 1 juli, in de hoop dat HTC de camera resultaten verbetert.
HTC 10:
S7 Edge:
+Groter
Maar ik heb nog even t/m 1 juli, in de hoop dat HTC de camera resultaten verbetert.
Ter info.. ik kom van een s7 edge.. je kan beter meedoen aan een kraslot, zo goed is de bouwkwaliteit daarvan..Kaap schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:54:
Ook hier in dubio...
HTC 10:
S7 Edge:
+Groter

Dat zou ik ook wel graag willen weten... Ik twijfel tussen de s7 edge en de 10 maar ik hoor inderdaad dat de s7 edge erg krasgevoelig maar je weet nooit precies HOE krasgevoelig mensen het beoordelen...
De HTC 10 heeft color temp controle. We hebben geen idee op welke stand die staat bij die foto's en filmpjes.
* Golf2vr6 mompelt iets van snel conclusies trekken en eerst maar eens proof willen zien of dit nu goed of slecht is!
* Golf2vr6 mompelt iets van snel conclusies trekken en eerst maar eens proof willen zien of dit nu goed of slecht is!
Met grote verschillen?? Er roept een iemand dat er twee leveranciers zijn en jij maakt er gelijk van dat er grote verschillen zijn.?wontcachme schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:54:
[...]
Ik heb dit maar dan met de 10 en de normale S7. Ik was 95% zeker van de 10, maar nu blijkt dat er weer meerdere schermen gebruikt worden met grote verschillen en naar het lijkt dat er weinig accessoires gemaakt worden na de M9 fiasco maakt het een stuk moeilijker. Echter de S7 heeft weer mindere audio en blijkbaar een erg krasgevoelig scherm.
Keuzes, keuzes....
Overdrijven is ook een kunst...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
* Golf2vr6 mompelt maar even verder: Gelukkig zijn er ook mensen die het wel snappenXanion schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:12:
[...]
Met grote verschillen?? Er roept een iemand dat er twee leveranciers zijn en jij maakt er gelijk van dat er grote verschillen zijn.?
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-04-2016 17:16 ]
Ik heb nu meerdere foto's gezien van de 10 waar toch echt grote verschillen in scherm te zien zijn. Er zijn er met kraakheldere schermen, maar ook hele donkere met een rode waas erin. Nu kan het best zijn dat er gespeeld kan worden met de temperatuur om het op te lossen, maar gezien HTC zijn geschiedenis met vorige telefoons (grote verschillen in schermkwaliteit, camerakwaliteit in dezelfde telefoonlijn) ben ik toch erg huiverig ervoor.Xanion schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:12:
[...]
Met grote verschillen?? Er roept een iemand dat er twee leveranciers zijn en jij maakt er gelijk van dat er grote verschillen zijn.?
Dat was niet de norm, daar is duidelijk iets mis..CLB schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:17:
[...]
* CLB moest gniffelen
[HTC One X] Welk type scherm heb jij?
Maar ik kan ook op mijn S6 Edge of iPhone 6 ervoor zorgen dat het beeld slecht is, daar een foto van maken en online gooien met de melding: Got a S6 Edge with a display from the Action.wontcachme schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:53:
[...]
Ik heb nu meerdere foto's gezien van de 10 waar toch echt grote verschillen in scherm te zien zijn. Er zijn er met kraakheldere schermen, maar ook hele donkere met een rode waas erin. Nu kan het best zijn dat er gespeeld kan worden met de temperatuur om het op te lossen, maar gezien HTC zijn geschiedenis met vorige telefoons (grote verschillen in schermkwaliteit, camerakwaliteit in dezelfde telefoonlijn) ben ik toch erg huiverig ervoor.
Geloof mij maar dat genoeg mensen erin trappen.
Meerdere foto's?wontcachme schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:53:
Ik heb nu meerdere foto's gezien van de 10 waar toch echt grote verschillen in scherm te zien zijn.
Het lijkt me niet zinvol die te vergelijken, tenzij je 1 foto hebt waarop meerdere schermen naast elkaar liggen.
Voor de twijfelaars tussen de S7 en HTC 10: Ik heb zelf vorig jaar de Galaxy S6 besteld omdat de M9 wel echt een faal bleek. Hoewel de S6 een goed ding is vwb camera en scherm, mis ik toch echt de HTC ervaring, uitstraling en vooral software. Op de een of andere manier is de S6 nu echt saai voor me geworden. De S7 is ongetwijfeld een supertelefoon, maar ditmaal wacht ik geduldig op de HTC 10.. Wat een luxe problemen hebben we toch!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen