Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
wontcachme schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:53:
[...]

Ik heb nu meerdere foto's gezien van de 10 waar toch echt grote verschillen in scherm te zien zijn. Er zijn er met kraakheldere schermen, maar ook hele donkere met een rode waas erin. Nu kan het best zijn dat er gespeeld kan worden met de temperatuur om het op te lossen, maar gezien HTC zijn geschiedenis met vorige telefoons (grote verschillen in schermkwaliteit, camerakwaliteit in dezelfde telefoonlijn) ben ik toch erg huiverig ervoor.
In verleden behaalde resultaten (goed of slecht) bieden geen garantie voor de toekomst

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:34
wontcachme schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:54:
[...]

Echter de S7 heeft weer mindere audio en blijkbaar een erg krasgevoelig scherm.

Keuzes, keuzes....
Audio blijft subjectief. Zo veel mensen zoveel wensen. Puur theoretisch is de audio van de S7 goed volgens GSMArena. Neemt niet weg dat de audio bij HTC wel goed zit.

Krasgevoeliger scherm betwijfel ik. Een iphone heeft een krasgevoeliger scherm maar de S7 heeft gewoon gorilla glas 4 met een hardheid van 7. Dit zal bij de 10 niet anders zijn.
laurensdbb schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:56:
[...]

Ter info.. ik kom van een s7 edge.. je kan beter meedoen aan een kraslot, zo goed is de bouwkwaliteit daarvan.. 8)7
Tja de eerste M7 M8 waren ook niet best. Lees de topics.

Bouwkwaliteit qua afwerking is juist zeer goed van de S7. Lees je ook in alle reviews en is ook mijn ervaring.
Dat een paar mensen er problemen mee hebben gehad wil niet zeggen dat het zo is.

Nu maar weer on topic.

Kan niet wachten op een review maar zoals velen hierboven al op merkten lijkt het beeldscherm soms niet zo mooi. Soms spatten de kleuren eraf en lijkt contrast erg goed maar soms ook weer wat flets en wit lijkt gelig.
Kan een instelling zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:00
Jammer dat het er naar lijkt dat de HTC 10 geen standaard HTC music player heeft. De muziek speler van HTC had namelijk een lyrics tablad waar ik graag gebruik van maak. Gebruikt/kent iemand een alternatief die een lyrics functie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Kun je uberhaupt wel de Gallery en Music app van HTC downloaden? Volgens mij "herkent" Google Play met welk device je connect, dus het zou zomaar kunnen zijn dat de Gallery en/of Music app van HTC (nog) geen compatibiliteit met de HTC10 hebben....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Volgens Jeff Gorden wordt Sense ... Sense dus zonder versie nummer en alle Apps via de play store downloadable.

HTC gaat dus een Android leveren met minimale aanpassingen en de HTC apps via de play store aanbieden. HTC doet dat nu eigenlijk al steeds meer. Zo is HTC connect my via de play store te downloaden zodat je op oudere modellen ook Air Play van Apple kan gebruiken. Dit is de enige juiste weg die alle oems op Android zouden moeten volgen. Hierdoor kunnen ze snel Android updaten en ook aparte onderdelen (Apps) snel van updates voorzien.

* Golf2vr6 hoopt dat hij het duidelijk uitlegt, want hij heeft een paar biertjes op en gaat zaterdagavond / nacht op stap..... 😜

[ Voor 77% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-04-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

wontcachme

You catch me? No you wont

GKW schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:04:
Dat zou ik ook wel graag willen weten... Ik twijfel tussen de s7 edge en de 10 maar ik hoor inderdaad dat de s7 edge erg krasgevoelig maar je weet nooit precies HOE krasgevoelig mensen het beoordelen...
Nog hierop inhakend. De 10 heeft net zoals de S7 ook Gorilla Glass 4. Dat wordt dus ook nog een screen protector erbij. Alleen nog nergens een tempered glass protector voor de 10 aangekondigd.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
wontcachme schreef op zondag 17 april 2016 @ 00:00:
[...]

Nog hierop inhakend. De 10 heeft net zoals de S7 ook Gorilla Glass 4. Dat wordt dus ook nog een screen protector erbij. Alleen nog nergens een tempered glass protector voor de 10 aangekondigd.
Komt ongetwijfeld wel van Panzerglass ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewmark
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:27
Ik heb de gok genomen en mijn tempered glass screenprotector is al onderweg vanuit China. Nu maar hopen dat de uitsparingen goed zitten...
http://m.ebay.nl/itm/2523...nner=1&varId=551198958224

[ Voor 3% gewijzigd door brewmark op 17-04-2016 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
KoningSlakkie schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:21:
Jammer dat het er naar lijkt dat de HTC 10 geen standaard HTC music player heeft. De muziek speler van HTC had namelijk een lyrics tablad waar ik graag gebruik van maak. Gebruikt/kent iemand een alternatief die een lyrics functie heeft?
Ik gebruik zelf altijd Rocket player en die lijkt het te kunnen. Heb het nog nooit geprobeerd overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
4k filmpje met de Silver/White.

[YouTube: https://youtu.be/gMS0aUlmxEg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Hmm ziet er toch wel sjiek uit dat wit/silver, normaal vind ik het goedkoop ogen eigenlijk.

Edit: dat is bij wit/(nep)chroom zo bedoel ik eigenlijk :P.

[ Voor 25% gewijzigd door spNk op 17-04-2016 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningSlakkie
spNk schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:07:
[...]

Ik gebruik zelf altijd Rocket player en die lijkt het te kunnen. Heb het nog nooit geprobeerd overigens.
Kijk eens aan, het werkt, dankje wel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:12

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Golf2vr6 schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:48:
[...]

HTC 10 camera samples - 1.24.xxx.x

Klikken voor source.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit trekt me wel over de streep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een Promo Code (net zoals in de US en Canada) voor Nederland als je hem direct via HTC koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06
HTC heeft op Twitter bevestigd dat er voor Nederland geen promo-codes zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Extraxyz schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:59:
HTC heeft op Twitter bevestigd dat er voor Nederland geen promo-codes zullen zijn.
Klopt dat had ik gevraagd en hier vergeten te posten.

https://twitter.com/HTC_NL/status/720634308935950337

@F_Walter Hi Francois, het zal niet het antwoord zijn waar je op hoopt maar wij bieden in Nederland geen pre-order kortingsvouchers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Die eerste foto lijkt misfocus te zijn...maar verder zijn die foto's gewoon hartstikke goed! Zo krijg ik ze niet uit de M8 :P ja ja ik weet, appels & peren, en ook niet uit mijn oude Panasonic Lumix TZ7.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Wat ik niet begrijp is het hele gedoe om de camera.
Als je een smartphone koopt vanwege de camera dan ben je vlgs mij verkeerd bezig.
Ik heb een Nikon dslr en een kleine Nikon S9200 voor de snelle shots en de laatste laat iedere smartphone foto verbleken kwa kwailiteit out of the box en de opvolger kost nu rond de € 250,- en de foto's daarvan kun je direct naar je telefoon streamen als je dat wil.
In de eerste plaats moet de telefoon goed kunnen bellen met goede ontvangst en goed geluid zowel niet-handsfree als handsfree. Daarnaast moet de software feilloos en snel draaien zonder bling bling en gedoe en dat was al het geval met de M9 en de -10- doet het alleen maar beter, beter zelfs als de S7 zoals de meeste testers hebben ondervonden.
De bouwkwaliteit van de 10 is superb maar dat was al vanaf de M7 zo waarbij de M9 echt fantastisch gebouwd was en is. Heb nu meerdere malen langere tijd met een S7 edge kunnen testen maar die kan daar niet aan tippen Daarnaast heeft de M9 al in begin januari de update naar MM gehad en de S6 pas recentelijk.
Vooral op dat gebied heeft HTC giga vooruitgang geboekt waarbij zelfs de M8 in december j.l. de update naar MM heeft ontvangen.
Dat is een groot pluspunt voor de -10- want daar laat Samsung het gewoon liggen.
Tja en dan lopen muggenziften over of de camera on par is met de s7 terwijl de vele reviews al hebben aangegeven dat beide elkaar eigenlijk weinig ontlopen en dat als reden aanvoeren om de -10- wel of niet te kopen is gewoon smartphone blindheid.
En dan foto's van het beeldscherm gaan aanvoeren als vergelijkingsmateriaal waarbij daarvoor zeer mogelijk een andere telefoon gebruikt is (was de witbalans wel correct aangepast aan het soort kunstlicht??) en dat wederom als reden gaan aanvoeren om het toestel wel of niet te kopen gaat alle rationele discussie te boven.
Als iedereen nu eens met beide benen op de grond blijft staan ziet men dat HTC gewoon een verrekt goed toptoestel heeft neergezet en wellicht het beste toestel van dit moment.
Wat ik als kritiek wil aanvoeren heeft niet zozeer betrekking op het toestel maar wel op HTC zelf:
1. Als je een toestel lanceert zorg dan dat deze de volgende dag in de winkel te koop ligt. (voorbeeld apple)
2. Haal € 100,- van de prijs af en je hebt een winner.
3. Waarom alweer niet overal dezelfde kleuren combinaties aangeboden?
4. Waar blijft een massale marketing campagne?
Tja dat er nog software updates zullen volgen tot het toestel in de winkel ligt en daarna dat is normaal, zelfs bij een eifone waarbij Samsung nog steeds uit de toon valt door pas erg laat of niet met updates te komen.
Just my2C

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Als ik een lijstje zou moeten maken van de eisen die ik stel aan een telefoon, of beter gezegd de punten waar ik veel waarde aan hecht, dan zou dit denk ik (van hoog naar laag) neerkomen op de punten zoals hieronder, met daarbij zoals ik de huidige/aankomende telefoons zie:

HTC 10Xperia X PerfGalaxy S7Huawei P9Nexus 6P
1. Looks / bouwkwaliteit++++++++++
2. Software++++-/---++
3. Accuduur+?? (+)+++-+
4. Scherm+/++++++++
5. Geluid++??(++)--++
6. Afmeting++++++++-
7. Camera++??(+)+++-+
8. Waterdichtheid-++++--
9. Storage++++++-
10. USB/charging+++-+-++++

Kort samengevat per punt:
1. De look en feel vind ik erg belangrijk en allen scoren hier erg goed. Metaal of glas, het heeft beiden zn charme.
2. Qua software is het wat mij betreft stock Android, of een redelijk lichte maar doelmatige skin. Touchwiz vind ik nog steeds een ramp en ook Huawei maakt er nog een rommeltje van.
3. Qua accuduur wint Samsung het, wellicht vlak voor de Sony (nog onbekend) vanwege hun AMOLED techniek.
4. AMOLED is erg mooi, kleurechtheid, helderheid en resolutie tellen ook mee. Allen doen het hier prima, een extra plusje voor AMOLED.
5. Geluid vind ik erg belangrijk. Er is niets zo irritant wanneer je wat vrienden een filmpje wilt laten zien, en het geluid is matig of je moet met je hand t geluid van een bagger single back/bottom speaker richten.
6. Een grote telefoon is soms handig, een erg kleine/compacte is fijn, maar rond de 5 inch vind ik de beste compromis.
7. Alhoewel ik tegenwoordig een prachtige camera heb (RX100m3), heb ik die zeker niet altijd bij me. Ik wil ten alle tijden goede plaatjes kunnen schieten.
8. Waterdichtheid vind ik een flink pluspunt, het ontneemt je kopzorgen en je smartphone kunnen schoonmaken onder de kraan is gewoon handig.
9. SD-card storage is 1 deel van de plus, adoptable storage van Android 6.0 is een ander. Alleen de HTC heeft hier beiden, de anderen hebben ofwel geen SD-card of geen adoptable storage.
10. USB type-C met quickcharge is een dikke plus, micro-USB mag van mij verbannen worden.

Onder de streep komt de HTC 10 nu als beste uit de bus, met alleen mogelijk de Xperia X Performance als concurrent, op basis van de waterdichtheid en afhankelijk van hoe die gaat scoren qua accuduur, geluid en camera. Het vervelende is dat Sony dit keer heel vroeg de vooraankondiging heeft gedaan, maar de echte release is pas in juni of iets dergelijks. Dat is mijn inziens een flinke domper.

Binnenkort maar eens langs de Mediamarkt rijden en een HTC 10 in levende lijve bekijken alvorens ik een eventuele beslissing neem :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Moi_in_actie schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:48:
Als ik een lijstje zou moeten maken van de eisen die ik stel aan een telefoon, of beter gezegd de punten waar ik veel waarde aan hecht, dan zou dit denk ik (van hoog naar laag) neerkomen op de punten zoals hieronder, met daarbij zoals ik de huidige/aankomende telefoons zie:
Onder de streep komt de HTC 10 nu als beste uit de bus, met alleen mogelijk de Xperia X Performance als concurrent, op basis van de waterdichtheid en afhankelijk van hoe die gaat scoren qua accuduur, geluid en camera. Het vervelende is dat Sony dit keer heel vroeg de vooraankondiging heeft gedaan, maar de echte release is pas in juni of iets dergelijks. Dat is mijn inziens een flinke domper.

Binnenkort maar eens langs de Mediamarkt rijden en een HTC 10 in levende lijve bekijken alvorens ik een eventuele beslissing neem:)
Mooie samenvatting. bedankt.

Wel denk ik zelf als alternatief aan de lumnia 950. Als ik htc ga verlaten kan t net zogoed naar een ander systeem. Dat toestel heeft prima specs en vlotte software, maarja het gebrek aan apps he -O-

Maar misschien komt htc met een mooie desire aan of mini variant van de 10, ik ben geen veeleisende gebruiker en vind 700 euro toch wel aan de hoge kant.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wil hem heel graag in mijn handen hebben en vergelijken met de S7.

Denk echter dat de 10 het gaat worden.

Voor mij is de camera wel belangrijk. Het hoeft geen DSLR niveau te zijn maar moet wel snel en intuitief werken onder alle lichtomstandigheden.

De 1.24 FW is zeer hoopgevend wat dat betreft.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vind zelf de laatste top modellen van de Lumia lijn ook erg goed.
Echter...........het grote grote doorslaggevende gebrek bij dat eco systeem is het ontbreken van vergelijkbare originele apps t.o.v. android of crapple.
Heb zelf ook een Win10 tablet en dat is dus echt huilen met de pet op vwb originele apps zoals bijv. Linkedin en Google Drive.
En dat is ook de hoofdreden dat die modellen niet aanslaan, niet omdat het geen goede toestellen zijn maar gewoon omdat gebruikers er hun vergelijkbare reeds in gebruik zijnde apps niet terugvinden dus overweegt men nog geneens een Lumia.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes agreed, ik zou best zo'n funky knalgroene Lumia willen hebben, prima hardware en OS, alleen de apps :')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
En voor diegenen die zitten te janken vanwege het feit dat HTC voor de -10- pas bij start leveringen de software zal hebben geoptimaliseerd (o.a. camera) even dit ter herinnering, hoor je niemand over!

Kritische software update S7 pas vlak na levering:
http://www.gsmhelpdesk.nl...e-uit-voor-galaxy-s7-edge

En deze:
http://www.digitaltrends.com/mobile/galaxy-s7-problems/

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 18-04-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
KoningSlakkie schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:53:
[...]

Kijk eens aan, het werkt, dankje wel! :*)
Speelt deze dan ook de lyircs af net zoals die stock HTC player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
snah001 schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:29:
Als je een smartphone koopt vanwege de camera dan ben je vlgs mij verkeerd bezig.
Waarom? Ik vind het juist heel belangrijk de beste camera in mijn telefoon te hebben, want ik heb geen zin/mogelijkheid om overal mijn camera mee te nemen en kom vaak situaties tegen die ik vast wil leggen, daarvoor wil ik ook een camera die de beste foto's maakt en mij de leukste opties biedt.

Zo baal ik bijvoorbeeld van het feit dat de 10 maar 120fps kan filmen en de S7 240 fps..

Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:39
S_Chief schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:38:
[...]

M7 deed het toch prima in het donker?
Vond je ? Was bij mij altijd pixels tellen en nooit echt scherp/mooi. En na +- 2 jaar de roze/paarse waas erover....
Als de camera het goed deed had ik hem waarschijnlijk ook nog niet weg gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had de HTC10 graag bij de Vodafone in pre-order alvast willen bestellen maar toch even nagevraagd hoe het zit met branded phones. Kreeg net dit antwoord:

'het klopt dat we in de meeste gevallen branded phones leveren. Je kunt in de winkel wel altijd navragen of de betreffende telefoon branded is of niet. Door de telefoon bij de kassa te laten scannen kan dit namelijk vooraf worden ingezien. Hopelijk lukt het zo om een niet-branded toestel te ontvangen.'

Dan nog maar even afwachten of toch ergens anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De laatse 3 HTC's heb ik bij Vodafone unbranded ontvangen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik juist niet. Al moet ik zeggen dat je er niet heel veel last van hebt, tenminste, als je een paar van de Vodafone apps disabled. Want één van hun apps maakte m'n telefoon wel heel traag. En je zit natuurlijk gebonden aan de firmware van Vodafone, maar verder merk je er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:25:
Ervaringen zijn dat Vodafone in de eerst week/weken unbranded levert, daarna branded...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:25:
Ik jammer genoeg niet en daarom toch nog even nagevraagd. Erg jammer alleen dat ik nu wel de friends & family korting misloop als ik mijn abonnement bij een andere site verleng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:30:
[...]

Ervaringen zijn dat Vodafone in de eerst week/weken unbranded levert, daarna branded...
Dus dat word de eerste dag gelijk snel naar de Vodafone winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:24
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:32:
[...]

Dus dat word de eerste dag gelijk snel naar de Vodafone winkel :)
Ik moet zeggen dat ik geen last heb van VF spul wat er op staat, merk alleen bij het opstarten groot VF logo op huidige toestel. Ik heb gewoon pre order gedaan en zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroem schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:36:
[...]

Ik moet zeggen dat ik geen last heb van VF spul wat er op staat, merk alleen bij het opstarten groot VF logo op huidige toestel. Ik heb gewoon pre order gedaan en zie het wel.
Ik heb nog even om na te denken :) Heb er ook niet echt last van maar merkte wel dat ik de eerste keer teleurgesteld was toen ik merkte dat ik een branded phone had ontvangen van Vodafone (daarvoor al mijn HTC phones via g*****y besteld en nooit branded phones ontvangen. Vind dat op de 1 of andere manier toch prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 14-09 10:24
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:39:
[...]

Ik heb nog even om na te denken :) Heb er ook niet echt last van maar merkte wel dat ik de eerste keer teleurgesteld was toen ik merkte dat ik een branded phone had ontvangen van Vodafone (daarvoor al mijn HTC phones via g*****y besteld en nooit branded phones ontvangen. Vind dat op de 1 of andere manier toch prettiger.
Ik snap wat je bedoeld, had ik met de M8 destijds ook even (heel even) maar daarna gewoon geen last meer. En niet te vaak rebooten. Heb nu heel strak gepland, abonnement verloopt op de leverdatum van de 10.. tenminste dat hoop ik dan maar... hou er ook rekening mee dat het mss nog uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
van XDA:
Htc 10 silver back and black front will be available soon in Europe, source: HTC Portugal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
https://www.gsmweb.nl/ind...e&utm_campaign=lostoestel

677 Euro :-)
Wij verwachten de HTC 10 Carbon Grey binnen Leverbaar vanaf 25-04 te kunnen leveren.
Zou mooi zijn, maar ik denk iets later (de meeste in de UK hebben hem nu op 6 maei staan).

[ Voor 36% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-04-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zojuist een nieuwe geluidsvergelijking, maar nu tussen de HTC 10 en HTC One M9:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Ik heb een Nikon dslr en een kleine Nikon S9200 voor de snelle shots en de laatste laat iedere smartphone foto verbleken kwa kwailiteit out of the box en de opvolger kost nu rond de € 250,- en de foto's daarvan kun je direct naar je telefoon streamen als je dat wil.
In de eerste plaats moet de telefoon goed kunnen bellen met goede ontvangst en goed geluid zowel niet-handsfree als handsfree. Daarnaast moet de software feilloos en snel draaien zonder bling bling en gedoe en dat was al het geval met de M9 en de -10- doet het alleen maar beter, beter zelfs als de S7 zoals de meeste testers hebben ondervonden.
De bouwkwaliteit van de 10 is superb maar dat was al vanaf de M7 zo waarbij de M9 echt fantastisch gebouwd was en is. Heb nu meerdere malen langere tijd met een S7 edge kunnen testen maar die kan daar niet aan tippen Daarnaast heeft de M9 al in begin januari de update naar MM gehad en de S6 pas recentelijk.
Vooral op dat gebied heeft HTC giga vooruitgang geboekt waarbij zelfs de M8 in december j.l. de update naar MM heeft ontvangen.
Dat is een groot pluspunt voor de -10- want daar laat Samsung het gewoon liggen.
Tja en dan lopen muggenziften over of de camera on par is met de s7 terwijl de vele reviews al hebben aangegeven dat beide elkaar eigenlijk weinig ontlopen en dat als reden aanvoeren om de -10- wel of niet te kopen is gewoon smartphone blindheid.
En dan foto's van het beeldscherm gaan aanvoeren als vergelijkingsmateriaal waarbij daarvoor zeer mogelijk een andere telefoon gebruikt is (was de witbalans wel correct aangepast aan het soort kunstlicht??) en dat wederom als reden gaan aanvoeren om het toestel wel of niet te kopen gaat alle rationele discussie te boven.
Als iedereen nu eens met beide benen op de grond blijft staan ziet men dat HTC gewoon een verrekt goed toptoestel heeft neergezet en wellicht het beste toestel van dit moment.
Wat ik als kritiek wil aanvoeren heeft niet zozeer betrekking op het toestel maar wel op HTC zelf:
1. Als je een toestel lanceert zorg dan dat deze de volgende dag in de winkel te koop ligt. (voorbeeld apple)
2. Haal € 100,- van de prijs af en je hebt een winner.
3. Waarom alweer niet overal dezelfde kleuren combinaties aangeboden?
4. Waar blijft een massale marketing campagne?
Tja dat er nog software updates zullen volgen tot het toestel in de winkel ligt en daarna dat is normaal, zelfs bij een eifone waarbij Samsung nog steeds uit de toon valt door pas erg laat of niet met updates te komen.
Just my2C
Camera vind ik zeer belangrijk omdat je die altijd bij je hebt en het gaat niet alleen om de de kwaliteit maar ook om de consistentie en gemak. De S7 komt gewoon naar voren als goede point&shoot zonder geklooi met verkeerde focus of exposure. Bij weinig licht zoals indoors even snel een kiekje nemen moet gemakkelijk zijn. Dit vind ik ook zo goed van de iPhone. Gewoon richten en schieten.

Qua software tweaking is HTC beter maar de S7 met Exynos is ook niet langzaam en sneller dan zn sd820 tegenhanger.

Qua updates heb je zeker een punt maar als je geduld hebt komt die Samsung ook wel binnen en via het beta programma kun je al eerder de laatste software draaien.

Qua beeldscherm is de S7 gewoon de top. Daar kun je niet omheen. Heeft niks met instellingen te maken.

Dat HTC een topper heeft neer gezet is zeker en het is ook zeker gelijkwaardig aan de S7. Belangrijker is wat een ieder persoonlijk belangrijk vind.
Elk toestel heeft zn pluspunten en voor mij zijn camera, beeldscherm en accu belangrijkst hoewel ik geluid en software/soepelheid ook zeer belangrijk vind maar helaas moet je in het leven keuzes maken.

Het feit dat HTC het toestel niet met een leuke pre-order actie verkoopt is jammer en de hoge prijs is ook niet slim van ze.

Maar gelukkig valt er iets te kiezen.
Kennis van me is een echte HTC fan dus binnenkort zal ik hem eens aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Dat de camera iets minder is dan de S7 is jammer maar HTC lost vaak problemen op met updates dus er is nog hoop. Voor de rest doet de 10 niet veel onder vergeleken met de S7 voor mij.

Het feit dat de 10 minder bloatware heeft en geen cartoon uiterlijk heeft is voor mij een rede om voor de 10 te gaan ondanks dat de camera voor mij zeer belangrijk is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningSlakkie
JDL15 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:22:
[...]

Speelt deze dan ook de lyircs af net zoals die stock HTC player?
Yup, rocketplayer kan lyrics afspelen met de muziek mee zoals bij de htc music player. Je moet wel een apparte app downloaden die de lyrics voor je downloadt, je wordt hier automatisch naar gelinkt in rocketplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

T-Mobile gaat de HTC 10 niet verkopen :(

https://twitter.com/buitendijk/status/721987365833687040

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wel jammer, natuurlijk kun je nog steeds prima via een willekeurige shop dit toestel krijgen icm T-Mobile. Maar dit betekent dus ook dat het abbo dan 2 euro per maand duurder is dan met de S7 (want geen extra korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
https://twitter.com/urbanstrata/status/722103945015877632
FAQ: When is the version of HTC 10 with black front + silver back coming to my region? Black + silver is announced for North America.
https://twitter.com/urbanstrata/status/722103945015877632
Other regions will get HTC 10 with white front + silver back, which is equally stunning.
https://twitter.com/urbanstrata/status/722104488996114433
FAQ: When is the version of HTC 10 with 64GB storage coming to my region? 64GB is announced for Taiwan, other regions TBA at a later date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Inderdaad lijkt het er vaak op dat HTC's grootste vijand HTC zelf is.
Het antwoord op de 64Gb vraag wordt gewoon niet beantwoord maar omzeild met een opmerking over expandable storage.
Ook een fatsoenlijk antwoord op de vraag waarom de silvergrey back met black front niet leverbaar is wordt met een nietszeggende opmerking genegeerd.
Dat is eigenlijk verwaandheid ten top die de eerste regel van deze post onderschrijft.
Hoogmoed komt vóór de val!
En dat hopen wij dus niet, wanneer leren ze nu eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Garret1410 schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:29:
[...]

Qua beeldscherm is de S7 gewoon de top. Daar kun je niet omheen. Heeft niks met instellingen te maken.
[...]
Belangrijker is wat een ieder persoonlijk belangrijk vind.
Elk toestel heeft zn pluspunten en voor mij zijn camera, beeldscherm en accu belangrijkst hoewel ik geluid en software/soepelheid ook zeer belangrijk vind maar helaas moet je in het leven keuzes maken.
"Daar kun je niet omheen"...ik ben toch nog steeds huiverig voor het ongelijkmatig slijten van de LEDjes. De blauwe ledjes slijten harder dan de rest, waardoor zogenaamde "burn in" kan ontstaan, iets wat je met S-LCD niet hebt ;) Dus ja, eens dat een AMOLED scherm oneindig contrast heeft doordat pixels uit kunnen wanneer ze zwart moeten weergeven, en ja ook eens dat een AMOLED scherm zuiniger is, maar de kans op burn in is wel degelijk aanwezig. Apparaten die vaak statische informatie zoals notificatiebalk, tijd, datum etc. moeten weergeven op steeds dezelfde plek zou ik niet in eerste instantie verkiezen boven een techniek die dit niet doet. Nou snap ik wel dat het niet vaak voor hoeft te komen, maar er zijn genoeg gevallen waarbij het wel zo is.
Daarnaast zijn de laatste SLCD modellen erg goed. Mijn HTC One X, en M8 hebben een zeer natuurlijke kleurweergave, en gaan qua helderheid erg hoog. Zwart ziet er gewoon goed zwart uit. Dus ik snap vaak het debacle amoled vs. slcd niet goed. Als je een kleurechte, natuurlijke weergave kunt kiezen waarbij de brightness ook hoog kan, wat is dan het probleem?

Nog een vraagje: als je de SD kaart dusdanig kunt instellen dat het aangesproken wordt als intern geheugen, wat verlies je dan? Ik snap dat je dan apps ook op je SD kunt installeren, maar is er ook een downside aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Omdat mensen felle kleuren mooi vinden. Daar zijn die amoled schermen zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Deathchant schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:28:
[...]
Nog een vraagje: als je de SD kaart dusdanig kunt instellen dat het aangesproken wordt als intern geheugen, wat verlies je dan? Ik snap dat je dan apps ook op je SD kunt installeren, maar is er ook een downside aan?
Zover ik weet kun je de SD-card en dan niet zo maar meer uithalen, om bv. even wat foto's of video's eraf te halen. Niet dat dat zo'n ramp is, sluit de telefoon gewoon via USB aan en kopieer de boel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Deathchant schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:28:
[...]
Laat telefoon stuiteren. Telefoon kapot. Alle content op SD kaartje onbruikbaar. Elke foto, alles.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:32:
[...]

Laat telefoon stuiteren. Telefoon kapot. Alle content op SD kaartje onbruikbaar. Elke foto, alles.
Maar dat heb je met intern geheugen natuurlijk ook. Als je 64GB hebt en geen SD slot.

Plus tegenwoordig wordt toch bijna alles in cloud opgeslagen zoals Google photos enz.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fjeze schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:34:
[...]
Als je 64GB hebt en geen SD slot.
Er zit toch een SD-slot in? Daarom altijd mobiel kopen met SD-slot. Foto's daar op laten opslaan, klaar.

Adoptable storage is imho way te riskant en zal het daarom nooit gebruiken.
Plus tegenwoordig wordt toch bijna alles in cloud opgeslagen zoals Google photos enz.
Vakantie. Loop in mooie bergen. Maak 812 foto's. Laat toestel stuiteren. Alle foto's a goner. Niets opgeslagen in de Cloud nog, geen kans er een cheap-ass SD-kaartje uit te halen. Niets.

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 18-04-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:32:
[...]

Is dat alleen als je alles op encrypted hebt staan? Of standaard?

Heb je misschien een linkje naar een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:37:
Is dat alleen als je alles op encrypted hebt staan? Of standaard?
Is by default encrypted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Bij de M9 met uitkomen van MM geprobeerd.
Resultaat is dat je 25% snelheid (Antutu score) inlevert omdat het schrijven van en naar de MicroSd veel langzamer is dan van en naar intern geheugen. Daarnaast kost de encryptie ook snelheid.
En vanuit TWRP kun je ook niet aan de bestanden op de MicroSd.
Dus gauw weer terug naar de separate Ext. Storage manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:35:
[...]

Er zit toch een SD-slot in? Daarom altijd mobiel kopen met SD-slot. Foto's daar op laten opslaan, klaar.

Adoptable storage is imho way te riskant en zal het daarom nooit gebruiken.

[...]

Vakantie. Loop in mooie bergen. Maak 812 foto's. Laat toestel stuiteren. Alle foto's a goner. Niets opgeslagen in de Cloud nog, geen kans er een cheap-ass SD-kaartje uit te halen. Niets.
Daar heb je een goed punt, ikzelf heb al jaren geen SD kaartje meer in mijn telefoon (kunnen doen). Jaren iPhone gehad, daarna even een S6 en nu een S7.
Hier kan wel een SD kaartje in, maar eigenlijk nog geen behoefte aan gehad.

Twijfel nu de S7 in te ruilen voor een HTC 10.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Ja dat weet ik. Maar dat kan ook uit.

Maar ik bedoel, heb je iets meer achtergrondinfo over hoe dat werkt met unified storage? Ik heb al wat gezocht, maar kwam niet direct iets bruikbaars tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ok dan weet ik dat. Overigens, ik heb het filmpje gekeken over die speaker vergelijking tussen HTC 10 en One M9.
Ik hoorde in ieder geval geen verschil tussen beide telefoons. De HTC10 kan luider, maar betekent dat ook meteen beter?
Daarnaast: deze HTC10 lag ook gewoon op de tafel, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je de telefoon in je hand hebt, dat het geluid van 2 verschillende kanten komt en dan minder natuurlijk klinkt dan frontfacing stereogeluid...Ik zou t toch eens in het echt moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:41:
Ja dat weet ik. Maar dat kan ook uit.
Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Oke laat ik het dan zo zeggen, je krijgt het wel uit als je wilt.

http://wccftech.com/nexus-6-faster-disabling-encryption/

Dat moet met een andere rom ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:43:
Oke laat ik het dan zo zeggen, je krijgt het wel uit als je wilt.

http://wccftech.com/nexus-6-faster-disabling-encryption/

Dat moet met een andere rom ook wel lukken.
Nee adoptable storage, waar dit allemaal nu over gaat, heeft geen uitschakelbare encryption.

Toestel kapot/bricked = alle data a goner.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 18-04-2016 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Oneens. De meeste mensen zitten er niet op te wachten om met een aparte camera op stap te gaan. Er zit toch een camera op een telefoon, point en click, en het resultaat moet gewoon goed zijn.
In de eerste plaats moet de telefoon goed kunnen bellen
In dat geval kun je ook met een Nokia 3310 af :? Tegenwoordig is bellen zo ongeveer het minste interessante en minst gebruikte feature van een telefoon. Het is geen telefoon meer. Het is een personal device voor entertainment en connectivity. Dat het kan bellen is een feature. Smartphones worden vooral gebruikt voor social media, whatsapp/snapchat etc, video/muziek entertainment, games etc. Hoe vaak belt de gemiddelde persoon nou nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:44:
[...]

Nee adoptable storage, waar dit allemaal nu over gaat, heeft geen uitschakelbare encryption.

Toestel kapot/bricked = alle data a goner.
Nou blijkbaar ben ik dus niet goed meer op de hoogte. Vandaar dat ik ook vraag om meer informatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:46:
Nou blijkbaar ben ik dus niet goed meer op de hoogte. Vandaar dat ik ook vraag om meer informatie...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/taio6pxmkk38dbo/adoptable.PNG
https://motorola-global-p...l/a_id/109134/p/1449,9582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Had inmiddels ook iets gevonden:
The platform randomly generates an encryption key for each adopted device, and that key is stored on the internal storage of the Android device. This effectively makes the adopted media as secure as internal storage. Keys are associated with adopted devices based on the adopted partition GUID. The adopted device is encrypted using dm-crypt configured with the aes-cbc-essiv:sha256 algorithm and a 128-bit key size.
https://source.android.com/devices/storage/adoptable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rox92 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:47:
[...]

Vond je ? Was bij mij altijd pixels tellen en nooit echt scherp/mooi. En na +- 2 jaar de roze/paarse waas erover....
Als de camera het goed deed had ik hem waarschijnlijk ook nog niet weg gedaan ;)
Bij mij niet. Focus werkt vrij goed in het donker, en ook niet heel veel ruis. Cameramodule was een bekend probleem, werd dan ook kosteloos omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:39:
https://www.gsmweb.nl/ind...e&utm_campaign=lostoestel

677 Euro :-)

[...]

Zou mooi zijn, maar ik denk iets later (de meeste in de UK hebben hem nu op 6 maei staan).
Bedankt voor de link. Ik heb hem daar net besteld!
(ben meer een coolblue shopper, maar hij is bij GSMweb goedkoper)

Hoop dat mijn HTC HD2 (ja echt!) het tot dan blijft doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Nog maar eens wat foto samples van de 10:

http://www.droid-life.com...os-taken-with-the-htc-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

snah001 schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:25:
Inderdaad lijkt het er vaak op dat HTC's grootste vijand HTC zelf is.
Het antwoord op de 64Gb vraag wordt gewoon niet beantwoord maar omzeild met een opmerking over expandable storage.
Ook een fatsoenlijk antwoord op de vraag waarom de silvergrey back met black front niet leverbaar is wordt met een nietszeggende opmerking genegeerd.
Dat is eigenlijk verwaandheid ten top die de eerste regel van deze post onderschrijft.
Hoogmoed komt vóór de val!
En dat hopen wij dus niet, wanneer leren ze nu eens.
Mijn interesse in HTC is hierdoor wat weg aan het zakken. Het is elk jaar weer hetzelfde gedoe precies.
Ik zal m'n geld wel ergens anders aan besteden. Mijn huidig toestel voldoet in principe nog prima.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC 10 vs. Samsung Galaxy S7 and S7 edge Comparison Smackdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf vind ik ook 32gb te weinig.heb nu 64 en dat is goed. Maar heb zelf ook geen issues met adoptable storage. Backup toch regelmatig. En ook een SD kaart kan stuk gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:24:
Zelf vind ik ook 32gb te weinig.heb nu 64 en dat is goed. Maar heb zelf ook geen issues met adoptable storage. Backup toch regelmatig. En ook een SD kaart kan stuk gaan.
Ik heb 16gb in mijn M8 dus ik ben al heel erg blij met 32gb maar meer is beter. Ik zal zeker voor adoptable storage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Deze mag weg...

[ Voor 99% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-04-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

gjb85 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:49:
[...]

Begrijpelijk want het aanbod zwart/grijze toestellen (van andere merken) is natuurlijk reuze. :P
Dat is irrelevant wanneer je geïnteresseerd bent in de HTC 10. Maar nu in ieder geval niet meer.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus728
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 13:51
Vanaf wanneer zal deze liggen bij de verschillende providers/winkels? Zou hem graag een keer willen vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Bertus728 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:10:
Vanaf wanneer zal deze liggen bij de verschillende providers/winkels? Zou hem graag een keer willen vasthouden.
Ik ben bang dat het pas vanaf de release zal zijn. Samsung en LG willen nog wel eens ergens demo toestellen neerzetten maar ik denk niet dat HTC dat zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus728
  • Laatst online: 01-06 13:51
Upbeat schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:13:
[...]

Ik ben bang dat het pas vanaf de release zal zijn. Samsung en LG willen nog wel eens ergens demo toestellen neerzetten maar ik denk niet dat HTC dat zal doen.
Oké jammer. Ik kon inderdaad van LG en Samsung al de vlaggenschepen bekijken, jammer dat dat bij HTC niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Bertus728 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:16:
[...]

Oké jammer. Ik kon inderdaad van LG en Samsung al de vlaggenschepen bekijken, jammer dat dat bij HTC niet zo is.
Ik denk dat providers en winkels op moment erg voorzichtig zijn. Je ziet het toestel ook niet op kpn.com staan of op mediamarkt.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC 10 camera overview: A great all-rounder for stills and video

http://www.dxomark.com/Mo...nder-for-stills-and-video

[ Voor 26% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-04-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:41:
Hmmm ok dan weet ik dat. Overigens, ik heb het filmpje gekeken over die speaker vergelijking tussen HTC 10 en One M9.
Ik hoorde in ieder geval geen verschil tussen beide telefoons. De HTC10 kan luider, maar betekent dat ook meteen beter?
Daarnaast: deze HTC10 lag ook gewoon op de tafel, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je de telefoon in je hand hebt, dat het geluid van 2 verschillende kanten komt en dan minder natuurlijk klinkt dan frontfacing stereogeluid...Ik zou t toch eens in het echt moeten horen.
Natuurlijk wel erg afhankelijk waar je de video op bekeken hebt. Ik hoor wel degelijk verschil tussen die 2 op m'n Nexus 9, in het voordeel van de 10.

In onderstaande video wordt de microfoon van diverse flagships met elkaar vergeleken. Persoonlijk vind ik het fijn dat je bij een concert of optreden een filmpje kan maken zonder dat het geluid direct bagger is, zoals helaas bij het overgrote deel van de smartphones wel het geval is. Al is deze test daar niet het definitieve antwoord op.

[ Voor 50% gewijzigd door Laguna op 19-04-2016 18:38 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 10:28
Een interessante review van AndroidPolice link.
Conclusie, mooi toestel, maar te duur in vergelijking met de concurrentie.

Had zelf gehoopt op een pre-order actie, maar ik heb vooralsnog geen enkele provider gezien die het toestel zelf direct gaat voeren, enkel via service providers link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
NoReseth schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:39:
Een interessante review van AndroidPolice link.
Conclusie, mooi toestel, maar te duur in vergelijking met de concurrentie.

Had zelf gehoopt op een pre-order actie, maar ik heb vooralsnog geen enkele provider gezien die het toestel zelf direct gaat voeren, enkel via service providers link
Ik snap alleen niet dat ze het display slecht noemen daar. Op alle andere reviews hebben ze het er juist over dat het display erg goed is voor een LCD. Zouden ze daar een maandagmorgen model gehad hebben?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Xanion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:52:
[...]

Ik snap alleen niet dat ze het display slecht noemen daar. Op alle andere reviews hebben ze het er juist over dat het display erg goed is voor een LCD. Zouden ze daar een maandagmorgen model gehad hebben?
Er zijn twee beeldschermen gebruikt. Er zijn hele goede van Sharp en een stuk mindere van Tianama (of zoiets). Die laatste hebben ook een roze waas en slechtere kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

wontcachme schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:59:
[...]

Er zijn twee beeldschermen gebruikt. Er zijn hele goede van Sharp en een stuk mindere van Tianama (of zoiets). Die laatste hebben ook een roze waas en slechtere kijkhoeken.
|:( :F :N

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 16:13
Dat is nogal een uitspraak.Kun je daar ook een bron van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Xanion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:52:
[...]

Ik vind sowieso dat deze review door de hele tekst heen een negatieve toon neerzet..dusdanig veel dat ik begin te twijfelen aan of ze niet een voorkeur hebben voor een andere telefoon....Ze spreken constant over een rozige schijn bij extreme kijkhoeken, maar ik zie er niks van terug?

EDIT: ik zie wel wat meldingen voorbijkomen over de irritante errormeldingen dat de laserfocus bedekt is:

"I already have my HTC 10 in Taiwan and the laser auto focus warning message is driving me nuts!
It pops up for every picture I try to take and I tried cleaning the lens. It still happens. It stops you from taking the photo.
This renders the camera unusable.
I have contacted HTC already about this and they said they are working on a fix.
I feel they should have had this already worked out before selling"
http://www.tomsguide.com/...-and-cons,news-22551.html

[ Voor 40% gewijzigd door Deathchant op 19-04-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
wontcachme schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:59:
[...]

Ik heb toch al zat reviews gelezen/bekeken en nergens zie ik het scherm er zo negatief uitsteken, sterker nog, ze zijn over algemeen positief over het scherm. Maar zoals hierboven ook aangegeven vind ik de review van Android Police erg negatief geschreven.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ik had nog gehoopt op een pre-order actie maar ik zojuist m'n pre-order bij Coolblue geplaatst.
Ik ben benieuwd. Hopelijk heb ik 'm uiterlijk 2 mei in m'n handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

niet helemaal OT.
maar toch maar even posten:nexus 10

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 10:28
Zijn er meer reviews geweest waar ze kritisch waren over het wifi bereik? Ik had er nog niet eerder over gelezen.
Vond de review van ap wel erg negatief geschreven inderdaad. Die van androidcentral was een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Voor wat betreft de aanschaf van een SD- kaart voor gebruik bij adoptable storage. Is het voor de gebruikerservaring verstandig om de snelste UHS-I kaart aan te schaffen? Volgens dit artikel de Sandisk Extreme Pro? http://www.techfunology.c...on-cams-and-videocameras/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Xanion schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:57:
[...]

Ik heb toch al zat reviews gelezen/bekeken en nergens zie ik het scherm er zo negatief uitsteken, sterker nog, ze zijn over algemeen positief over het scherm. Maar zoals hierboven ook aangegeven vind ik de review van Android Police erg negatief geschreven.
Vrijwel alle reviews noemen het de beste lcd scherm van dit jaar. Er zijn echter enkele reviews waar men spreekt (en op youtube soms laat zien) dat er een rode waas op zit. Maar bij andere video's is daar dan weer compleet niks van te zien.
ASW1 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:20:
Dat is nogal een uitspraak.Kun je daar ook een bron van geven?
http://forum.xda-develope...=66377799&postcount=41824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Precies wat ik al vermoedde: speculaties. Zou fijn zijn als dat hier dan ook wat genuanceerder aangegeven kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 16:13
En die roze waas en slechtere kijkhoeken heb je zelf verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Laguna schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:34:
[...]

Natuurlijk wel erg afhankelijk waar je de video op bekeken hebt. Ik hoor wel degelijk verschil tussen die 2 op m'n Nexus 9, in het voordeel van de 10.

In onderstaande video wordt de microfoon van diverse flagships met elkaar vergeleken. Persoonlijk vind ik het fijn dat je bij een concert of optreden een filmpje kan maken zonder dat het geluid direct bagger is, zoals helaas bij het overgrote deel van de smartphones wel het geval is. Al is deze test daar niet het definitieve antwoord op.

[video]
Ze gebruiken hierbij de voicecrecorder wat ik onzinnig vind en en de HTC gebruikt de FLAC codec wat uncompressed is maar wat een bestand oplevert die een factor 40 groter is dan de andere gebruikte codecs

Beter zou zijn als ze gewoon de camera hadden gebruikt en dan het liefst ook nog bij een concert waar de decibellen een stuk hoger liggen. Toch denk ik dat de HTC 10 het wel goed zal doen omdat ze best wat tijd in de audio kwaliteit gestopt hebben.
Deathchant schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:31:
[...]

Ik vind sowieso dat deze review door de hele tekst heen een negatieve toon neerzet..dusdanig veel dat ik begin te twijfelen aan of ze niet een voorkeur hebben voor een andere telefoon....Ze spreken constant over een rozige schijn bij extreme kijkhoeken, maar ik zie er niks van terug?

EDIT: ik zie wel wat meldingen voorbijkomen over de irritante errormeldingen dat de laserfocus bedekt is:

"I already have my HTC 10 in Taiwan and the laser auto focus warning message is driving me nuts!
It pops up for every picture I try to take and I tried cleaning the lens. It still happens. It stops you from taking the photo.
This renders the camera unusable.
I have contacted HTC already about this and they said they are working on a fix.
I feel they should have had this already worked out before selling"
http://www.tomsguide.com/...-and-cons,news-22551.html
Qua beeldscherm zijn ze erg negatief en misschien hebben ze een slecht exemplaar te pakken gehad.

Maar toch na alles reviews gelezen te hebben is er wel een lijn te bekennen omdat veel argumenten steeds terug komen, namelijk een goed toestel maar niet de 10 van perfectie.
Camera is een stuk beter en heel goed maar mist net dat beetje extra wat frustraties op kan leveren. Misschien dat dat door een software update verbeterd wordt.
Beeldscherm komt toch vaak naar voren hetzij niet zo negatief als Android police.
De speakers zijn goed maar niet de boomsound van eerdere modellen.
Qua accuduur zijn de reviewers wat verdeeld valt me op maar dat zal aan het gebruik liggen denk ik.

Voor de rest is men wel positief dacht ik zo te lezen.

[ Voor 48% gewijzigd door Garret1410 op 19-04-2016 22:41 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen