CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:59:
[...]
Wat voor headsetje gebruik je, hier die van de One M9, die kan ik echt niet op vol volume gebruiken
[...]
Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden, klinkt inderdaad prima, maar hmm ik weet niet.
Heb ook een One M9 en als ik die ernaast houdt is de 10 wel beter, maar hoe ik het uit moet leggen...
[...]
Geef eens een voorbeeldje aub, ik zie nergens tekst 'in' icoontjes?
[...]
Hmm meen je dat? Hier echt heel erg goed! Lees in vele reviews ook dat het qua snelheid één van de beste devices is qua vingerprintscanner en ik merk geen verschil met bijvoorbeeld verschillende Huawei of Honor-devices. Beetje een open deur, maar je bent geen timmerman met opengehaalde vingers enzo?
[...]
Noem er eens een paar, ga ik wat gedetailleerder kijken, op onderzoek uit. Nou moet ik zeggen dat ik ook ben van het schieten van een foto'tje en klaar en zeer zeker geen pro, maar toch, imo ziet het er allemaal jofel uit.
Sennheiser Momentum maar op de S7 klinken ze iets zachter. Maar hard genoeg voor mij
Ik vergelijk het speaker geluid met een S7 dus dan klinken ze ietsje beter maar niet harder naar mijn mening. M8 klinkt beter dan de 10 in iedergeval. Vind het geluid zoals bij veel toestellen wat blikkerig klinken en merk niets van een soort van subwoofer achtig geluid aan de onderkant. Maar ja, dat is marketing zullen we maar zeggen.
Dat van de tekst moet ik nu even schuldig blijven. Heb de 10 niet bij de hand omdat hij niet van mij is.
Dat van de vingerafdruk sensor heb je gelijk. Dat zou supersnel moeten zijn en dat geloof ik ook wel als de vingerafdruk goed geregistreerd is. De telefoon is inderdaad van een bouwvakker

en het inleren wil gewoon niet. Maar dit was bij de Galaxy S6 die hij had ook een probleem. Ik ben geen bouwvakker maar ook bij mij ging het inleren niet van een leien dakje. Het ging uiteindelijk wel maar niet zo snel als bij de S7 of iPhone6.
Qua foto's ga ik ze niet allemaal opnoemen maar hier komen er een paar. Niet alleen de focus lijkt een probleem maar ook lijkt het alsof alleen het centrum van de foto scherp is en de zijkanten onscherp.
Ook bekijk ik de foto's op een monitor en niet op m'n telefoon want daarop lijkt het probleem veel minder zichtbaar.
1e serie "binnen"
- foto 2 bloem niet in focus
- foto 3 geld achterkant is in focus maar niet het onderwerp in het midden. Bewust?
- foto 8 plant in vensterbank
2e serie "buiten"
- foto 5 bloem is niet scherp
- foto 22 Gele bloem. Is niet heel extreem maar focus lijkt mij net onder de bloem te zien.
- nog wat twijfel gevalletjes maar die laat ik even voor wat het is.
3e serie "binnen en buiten"
- foto 7 Jumbo prijskaartje
- foto 11 Wasknijpers lijken niet scherp maar wat dan wel?
- foto 36 Kooi. De focus lijkt op de takjes te liggen achter in de kooi maar de knuffel (onderwerp?) is niet scherp. Bewust?
Verder valt me op dat het center van de foto's scherp zijn maar de zijkanten niet.
- foto 24 3e serie Schutting? Center is scherp maar lins is het wazig.
- foto 13 3e serie Straat met auto. Kijk eens naar het struikje rechts op de foto
- foto 16 2e serie Molen. Boom rechts erg wazig
- foto 17 3e serie van de zwanen lijkt er een waas overheen te zitten beginnend vanuit de linker bovenhoek (flare?) Niet zo.n probleem. Kan gebeuren.
Zo zijn er wat foto's waarbij ik me afvraag waarop er is scherp gesteld. Verkeerde focus of bewust.
Maar laten we oppassen er niet teveel een negatieve discussie van te maken maar opbouwend kritisch

En het is natuurlijk ook gewoon mijn mening wat camera betreft.