Ik heb hem binnen
Ondanks ik eerst de zwart/zilveren variant wilde, vind ik de zwarte achterkant erg mooi.
Daar heb je geen howto voor nodig want het is altijd hetzelfde proces: unlock de bootloader via HTCdev, installeer een custom recovery (tip: TWRP) en installeer SupeSU of iets vergelijkbaars. DoneVerwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:31:
Ik heb die van mij vanochtend binnen gekregen!
Iemand hier een "howto" gezien om hem te rooten?
Helemaal top! Zocht al naar een variant op mijn S-Line case die ik momenteel voor m'n HTC One M8 heb en die SLEO lijkt exact :)!passie2010 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:09:
voor de liefhebbers van hoesjes kwam ik deze nog tegen
http://www.ibtimes.co.uk/...content=/rss/yahoous/news
Ik denk dat je best een Zilver/Zwart uit Amerika kan bestellen, die heeft ook gewoon een Snapdragon 820, dus kan zelfde frequenties aan. Maar door software, kan het zijn dat het hier niet helemaal werkt.
Als je 10, S-OFF heeft, kan je CID aanpassen naar Nederlandse, dan software van hier erop zetten
Als je 10, S-OFF heeft, kan je CID aanpassen naar Nederlandse, dan software van hier erop zetten
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb hem ook besteld... mooie case.SPOXYWOXY schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:36:
[...]
Helemaal top! Zocht al naar een variant op mijn S-Line case die ik momenteel voor m'n HTC One M8 heb en die SLEO lijkt exact :)!
ben je mooi klaar mee
en wij maar wachten op een device en dan doen ze dit...
YouTube: HTC 10 Drop Test!
YouTube: Samsung Galaxy S7 vs iPhone 6S Durability Drop Test!
YouTube: HTC 10 Drop Test!
YouTube: Samsung Galaxy S7 vs iPhone 6S Durability Drop Test!
[ Voor 11% gewijzigd door passie2010 op 29-04-2016 20:24 ]
YouTube: HTC 10 Camera Feature Focus
Weer een camera-review (Android Authority) op basis van oude software, kan niet wachten wat Tweakers ervan gaat zeggen.
Weer een camera-review (Android Authority) op basis van oude software, kan niet wachten wat Tweakers ervan gaat zeggen.
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Vanavond mn HTC 10 opgehaald en super blij! Scherm is absoluut niets mis mee voor zover ik nu zie, en ik kom van een Galaxy S6.. Geluid etc nog te testen, dit wordt een geweldig weekend!
Wat zou er ook mis zijn met het scherm? Het kan minstens zo helder als de M8 en die was al goed. Waarschijnlijk moet je de kleurbalans naar de warmere kant toeschuiven om dichter bij 6500K te komen, maar voor de rest zou het ook een topscherm moeten zijn.MAkS1 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:21:
Vanavond mn HTC 10 op gehaald en super blij! Scherm is absoluut niets mis mee voor zover ik nu zie, en ik kom van een Galaxy S6.. Geluid etc nog te testen, dit wordt een geweldig weekend!
Het kan aan mij liggen, maar de filmpjes en foto's die erin getoond worden vind ik toch echt niks mis mee!!Jack O10 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:04:
YouTube: HTC 10 Camera Feature Focus
Ik denk dat het eeuwig vergelijken en zoeken naar nét dat ene dingetje wat em minder goed maakt dan andere camera's al een p zich gegeven is geworden, in plaats van kijken of je de foto's goed genoeg vindt voor jouw gebruik.
Het is allang duidelijk wat mij betreft: wil je de smartphone met de allerbeste camera en de rest maakt je dan minder uit, zoek niet langer en ga voor de SGS7. Blinde vergelijkingen wijzen het uit, de autofocus is gewoon superieur aan de rest. Kunnen we nog lang en breed over discussieren, maar dat is toch echt een feit
Er zijn meerdere punten waar een smartphone aan moet voldoen voor eenieder en daarbij maak je een afweging. Geen enkele telefoon heeft alles 100% zoals je t wilt, net zoals je het waarschijnlijk niet 100% eens bent met één politieke partij. HTC heeft gewoon erg sterke punten met software/skin, robuustheid en audio, waarbij de rest zoals de camera gewoon dik in orde is. De SGS7 gooit echter juist hogere ogen met de camera, scherm en design, waarbij de rest ook dik in orde is.
Ik kijk ook uit naar de review van Tweakers en ik hoop hier toch iets meer objectiviteit in te zien en testuitleg, dan die van phonearena. Dat was geen beste review...
Overigens, indien Arnoud of Wouter of Chris dit nog lezen: kunnen jullie ook checken bij welke setting van de witbalansslider deze HTC 10 het dichtst bij de 6500K komt, en ook even aangeven wat voor display/panelID het is? (om de verwarring van 2 fabrikanten display te voorkomen).
Ik weet dat elk paneel afzonderlijk zijn eigen "afwijking" heeft, maar het zou de lezer wel een mogelijke setting geven om het scherm zo kleurecht mogelijk af te stellen zonder calibratieapparatuur en betaalde app daarvoor te kopen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Waar heb je gezien dat de carbon grey achterkant snel krast? Ik kom het juist nergens tegen, daar was ik namelijk wel benieuwd naar!Extraxyz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:28:
[...]
HTC Finland heeft 'm op de site staan, maar dat kan ook gewoon een foute afbeelding zijn natuurlijk.
http://www.htc.com/fi/go/buy-htc-10/
Hoe dan ook ben ik er na het zien van alle foto's wel over uit. Carbon achterkant krast snel, witte voorkant is lelijk, dus zolang die zwart/zilver versie hier niet komt hoef ik 'm ook gewoon niet
Ben het helemaal met je eens. De camera van de HTC is niet slecht. Niets van de HTC of S7 is slecht maar natuurlijk kan het altijd beter, zo is het met alles en elk toestel heeft zn sterke punten en op basis daarvan (en een beetje gevoel natuurlijk) koop je hem.Deathchant schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:53:
[...]
Wat zou er ook mis zijn met het scherm? Het kan minstens zo helder als de M8 en die was al goed. Waarschijnlijk moet je de kleurbalans naar de warmere kant toeschuiven om dichter bij 6500K te komen, maar voor de rest zou het ook een topscherm moeten zijn.
[...]
Het kan aan mij liggen, maar de filmpjes en foto's die erin getoond worden vind ik toch echt niks mis mee!!
Ik denk dat het eeuwig vergelijken en zoeken naar nét dat ene dingetje wat em minder goed maakt dan andere camera's al een p zich gegeven is geworden, in plaats van kijken of je de foto's goed genoeg vindt voor jouw gebruik.
Het is allang duidelijk wat mij betreft: wil je de smartphone met de allerbeste camera en de rest maakt je dan minder uit, zoek niet langer en ga voor de SGS7. Blinde vergelijkingen wijzen het uit, de autofocus is gewoon superieur aan de rest. Kunnen we nog lang en breed over discussieren, maar dat is toch echt een feit
Er zijn meerdere punten waar een smartphone aan moet voldoen voor eenieder en daarbij maak je een afweging. Geen enkele telefoon heeft alles 100% zoals je t wilt, net zoals je het waarschijnlijk niet 100% eens bent met één politieke partij. HTC heeft gewoon erg sterke punten met software/skin, robuustheid en audio, waarbij de rest zoals de camera gewoon dik in orde is. De SGS7 gooit echter juist hogere ogen met de camera, scherm en design, waarbij de rest ook dik in orde is.
Ik kijk ook uit naar de review van Tweakers en ik hoop hier toch iets meer objectiviteit in te zien en testuitleg, dan die van phonearena. Dat was geen beste review...
Overigens, indien Arnoud of Wouter of Chris dit nog lezen: kunnen jullie ook checken bij welke setting van de witbalansslider deze HTC 10 het dichtst bij de 6500K komt, en ook even aangeven wat voor display/panelID het is? (om de verwarring van 2 fabrikanten display te voorkomen).
Ik weet dat elk paneel afzonderlijk zijn eigen "afwijking" heeft, maar het zou de lezer wel een mogelijke setting geven om het scherm zo kleurecht mogelijk af te stellen zonder calibratieapparatuur en betaalde app daarvoor te kopen.
Ik heb een S7 edge en ben daar tevreden mee. Morgen ga ik de HTC lekker testen bij een kennis want die zweert bij HTC. Niks mis mee toch. Iedere zn keuze. Ik heb ook een iPhone gehad en die heeft ook zn sterke kanten. De perfecte telefoon bestaat niet omdat we allemaal anders zijn.
De adoptable storage werkt niet zoals ik het verwacht. Ik had dit ingesteld met mijn 64GB kaart en wilde een behoorlijke collectie muziek (+-30GB) overzetten naar de telefoon. Dit faalde uiteindelijk omdat het geheugen van de telefoon vol raakte, terwijl de SD- kaart nog 100% leeg was.... Je kunt er naderhand alsnog handmatig voor kiezen om data over te zetten naar de SD... Wie kan mij uitleggen of er nog een voordeel hangt aan adoptable storage?
Na het overzetten naar de sd wordt de sd kaart pas gebruikt. Had dit ook met mijn m8.MAkS1 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:59:
De adoptable storage werkt niet zoals ik het verwacht. Ik had dit ingesteld met mijn 64GB kaart en wilde een behoorlijke collectie muziek (+-30GB) overzetten naar de telefoon. Dit faalde uiteindelijk omdat het geheugen van de telefoon vol raakte, terwijl de SD- kaart nog 100% leeg was.... Je kunt er naderhand alsnog handmatig voor kiezen om data over te zetten naar de SD... Wie kan mij uitleggen of er nog een voordeel hangt aan adoptable storage?
Dus pas na het selecteren van "verplaats data naar sd kaart" wordt de data verspreid over intern en sd.
Ik meende dat je in het begin kon kiezen. Of.ouderwetse SD. Of adoptable storage.MAkS1 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:59:
In het eerste geval lijkt het op wat jij zegt.
In het laatste geval zal het een ruimte moeten zijn.
Wat zegt opslag beheer?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik kreeg niet de keuze, maar had het alsnog zelf ingesteld. Echter weer ongedaan moeten maken teneinde al mn muziek erop te krijgen.
Hier een review met geüpdatete firmware.
Ga straks bij de Vodafone winkel om te kijken of mijn bestelling al binnen is.
Kan iemand die het toestel al heeft zeggen hoe lang de USB-C kabel is?
Kabel zit nog in het doosje, maar hij is niet langer dan de standaard kabel die HTC bij elke telefoon doet.Upbeat schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:35:
Kan iemand die het toestel al heeft zeggen hoe lang de USB-C kabel is?
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik lees op xda dat de 'Pink screen issues' vanuit een extreme hoek vanzelf weggaan. Iets met lijm dat moet drogen door UV straling. Als je de 10 net nieuw hebt is de tip om hem een paar dagen tot week op full brightness te zetten
2 Dingen die mij opvallen bij de telefoon:
1. Op mijn M7 kon je makkelijk switchen tussen audio profielen (stil/tril/geluid) en meteen aangeven wat voor type meldingen er dan meteen mogen doorkomen. Deze functie zie ik niet direct terug bij de M10. Iemand een idee waar ik dit kan vinden?
2. Op mijn M7 heb je dat de helderheid van het scherm zich automatisch aanpast, bij de M10 zie ik alleen een scroll balk. Past de helderheid zich alsnog vanzelf aan?
1. Op mijn M7 kon je makkelijk switchen tussen audio profielen (stil/tril/geluid) en meteen aangeven wat voor type meldingen er dan meteen mogen doorkomen. Deze functie zie ik niet direct terug bij de M10. Iemand een idee waar ik dit kan vinden?
2. Op mijn M7 heb je dat de helderheid van het scherm zich automatisch aanpast, bij de M10 zie ik alleen een scroll balk. Past de helderheid zich alsnog vanzelf aan?
[ Voor 5% gewijzigd door Slavy op 30-04-2016 09:50 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Verwijderd
Ze zijn goedSlavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:29:
[...]
Nice, laat mij a.u.b. even weten, dan weet ik of ik er ook 1 zal bestellen
2. Bij dropdown menu zie je inderdaad geen automatisch, maar bij instellingen, weergave, helderheid welSlavy schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:50:
2 Dingen die mij opvallen bij de telefoon:
En het is geen M10, maar 10
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb hem net (eindelijk) ook binnen. Vanavond pas tijd om er echt mee te spelen. Eerste indruk is super. Ik heb de gray. Wat me wel tegenvalt is de grote goedkeurings code (of hoe dat ook heet) achterop.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Zou een van de gelukkige bezitters misschien kunnen uitleggen hoe airplay werkt vanuit bijv. Spotify? Kun je dit vanuit de app doen of werkt dit anders?
Dat is wat mij ook direct opvielGolf2vr6 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:42:
Ik heb hem net (eindelijk) ook binnen. Vanavond pas tijd om er echt mee te spelen. Eerste indruk is super. Ik heb de gray. Wat me wel tegenvalt is de grote goedkeurings code (of hoe dat ook heet) achterop.
Heb iTunes, maar weet niet hoe dit werkt. Wat moet ik doen?rened80 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:50:
Zou een van de gelukkige bezitters misschien kunnen uitleggen hoe airplay werkt vanuit bijv. Spotify? Kun je dit vanuit de app doen of werkt dit anders?
Net voor het eerst aan de oplader gehangen, het klopt wat ze zeggen over het snelle opladen
Heb je iets met airplay ondersteuning zoals een versterker?Heb iTunes, maar weet niet hoe dit werkt. Wat moet ik doen?
Zonde inderdaad, bij de zilveren is dat wel wat minder opzichtig.Golf2vr6 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:42:
Wat me wel tegenvalt is de grote goedkeurings code (of hoe dat ook heet) achterop.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daar is tekst dan ook witachtig zoals ik op foto's bij de gray uitvoering zie?CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:05:
[...]
Zonde inderdaad, bij de zilveren is dat wel wat minder opzichtig.
Ik zal zo even wat foto'tjes maken, zilverachtig.passie2010 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:07:
Daar is tekst dan ook witachtig zoals ik op foto's bij de gray uitvoering zie?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen en het begint bij mij toch ook wel te jeuken. De iPhone 7 lijkt niet zo spannend te worden, dus misschien dat als ik mag verlengen een jaartje de HTC 10 ga gebruiken. (ik hoop stiekem dat tegen die tijd HTC heeft besloten om de zwart/zilveren-versie ook naar Nederland te brengen).
[ Voor 21% gewijzigd door DwightKSchrute op 30-04-2016 13:10 ]

Inderdaad behoorlijk opzichtig..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Iemand meer informatie over de levering van de HTC Ice View case? Ben ook aan het kijken voor de HTC10 en zou dan gelijk deze cover willen (mee)bestellen. Mogelijk dat er nog een actie komt voor korting of zelfs een gratis cover zoals destijds ook het geval was bij de One M8
'Vroeger' in de tijd van de MDA Compact kon je bij die HTC toestelletjes met een suikerklontje logo's eraf wrijven. Zou dat nu nog kunnen?
Met 3 vingers naar boven swipen en dan je airplay apparaat kiezen.SAWYER schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:51:
[...]
Dat is wat mij ook direct opviel![]()
[...]
Heb iTunes, maar weet niet hoe dit werkt. Wat moet ik doen?
Bij gsmpunt kon je em al wel pre-orderen met 5 eu korting wanneer je de code ICEVIEW gebruikt.bluecupra schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:18:
Iemand meer informatie over de levering van de HTC Ice View case? Ben ook aan het kijken voor de HTC10 en zou dan gelijk deze cover willen (mee)bestellen. Mogelijk dat er nog een actie komt voor korting of zelfs een gratis cover zoals destijds ook het geval was bij de One M8
https://www.gsmpunt.nl/ho...10-hoesje-ice-view-zwart/
Ik wacht nog even tot ie bij Coolblue komt, aangezien ik nog 10 eu korting voucher heb.
Yes, geen probleem.phxzy schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:17:
Weet iemand of je je garantie behoud wanneer je je telefoon gaat rooten?
Mijn m8 is s-off met custom rom / kernel etc. en werd zonder problemen gerepareerd.
Hangt uiteraard wel van de schade(oorzaak) af.
Een kapotte volumeknop bv kan niet het gevolg zijn van aangepaste software en zal zonder problemen gerepareerd worden. Ga jij echter je cpu naar 5ghz clocken dan zullen ze vanzelfsprekend wel moeilijk doen als je als gevolg hiervan je toestel bricked.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Oké, Thanks.Switchie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:25:
[...]
Yes, geen probleem.
Mijn m8 is s-off met custom rom / kernel etc. en werd zonder problemen gerepareerd.
Hangt uiteraard wel van de schade(oorzaak) af.
Een kapotte volumeknop bv kan niet het gevolg zijn van aangepaste software en zal zonder problemen gerepareerd worden. Ga jij echter je cpu naar 5ghz clocken dan zullen ze vanzelfsprekend wel moeilijk doen als je als gevolg hiervan je toestel bricked.
Voorheen wel mijn HOX geroot, maar mijn M8 weer niet. Dus nog maar eens ff over nadenken of ik de 10 ga rooten.
AUW dat is lelijk!
Het is dat ik er automatisch een hoesje erbij doe!
Is bij de galaxy S lijn ook zichtbaar helaas....zal wel nw verplichte mode zijn...kan dat niet wat kleinerSpeedyGJ schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:31:
[...]
AUW dat is lelijk!
Het is dat ik er automatisch een hoesje erbij doe!
Idd jammer. Mijn ervaring met de M7 is dat dit er redelijk snel vanzelf afging.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wow dat is wel lelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 30-04-2016 15:07 ]
Hier een grijze 10, net binnen. Scherm blijft perfect wit en helder onder alle hoeken.😀
Ja met dank aan onze vrienden in Brussel, belachelijk.passie2010 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:34:
[...]
Is bij de galaxy S lijn ook zichtbaar helaas....zal wel nw verplichte mode zijn...kan dat niet wat kleiner
Een keurmerk prima, maar het is nergens voor nodig dat het zo prominent aanwezig is.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bij mijn huidige telefoon, de Xperia Z2, hebben ze al die onzin op een plastic uitschuifbaar kaartje geprint wat naast de SD card zit (intern, achter een klepje). Je zit het dus nooit. Enige wat daar achterop geprint staat zijn de standaard Sony en Xperia branding, verder niets.Laguna schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:46:
[...]
Ja met dank aan onze vrienden in Brussel, belachelijk.
Een keurmerk prima, maar het is nergens voor nodig dat het zo prominent aanwezig is.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Geluid in een high decibel omgeving valt me toch een beetje tegen (de camera eigenlijk nog meer)
YouTube: HTC 10 Club Audio Test
De grijze 10 is hier vandaag ook binnengekomen. Erg mooi toestel! (Al vind ik m eerlijk gezegd net iets minder sjiek als mijn oude m8 met twee speaker-roosters boven en onder het scherm).
Wat me verder opvalt:
Scherm van de 10 is voor mijn gevoel iets fletser als die van de m8, maar is zeker niet slecht.

Geluid via oordopjes is echt super. De geluidsprofielen zorgen ervoor dat het geluid erg goed op mijn (eenzijdig half dove) gehoor wordt afgesteld.
Wordt lekker spelen dit weekend.
De waarschuwing aan de achterkant stoort mij overigens niet heel erg. Ik zou het er af gelaten hebben, maar het is gelukkig alleen bij de juiste verkeerde lichtinval echt goed zichtbaar.
Wat me verder opvalt:
Scherm van de 10 is voor mijn gevoel iets fletser als die van de m8, maar is zeker niet slecht.

Geluid via oordopjes is echt super. De geluidsprofielen zorgen ervoor dat het geluid erg goed op mijn (eenzijdig half dove) gehoor wordt afgesteld.
Wordt lekker spelen dit weekend.
De waarschuwing aan de achterkant stoort mij overigens niet heel erg. Ik zou het er af gelaten hebben, maar het is gelukkig alleen bij de juiste verkeerde lichtinval echt goed zichtbaar.
HTC 10 Glacier Silver/White | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
HTC 10 vs HTC One M9 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Wat snelle foto's - HDR off - FW 1.21 - 8.10.73 - binnen | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Wat snelle foto's - FW 1.21 - 8.10.73 - buiten 'Dubbele' foto's? #1 HDR-off #2 HDR-on of focus op ander object | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Wat snelle foto's - HDR off - FW 1.21 - 8.10.73 - binnen & buiten | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
• 21x .DNG / RAW-formaat / Alles ISO400 (sorry) / FW 1.21 / app 8.10.73: 263MB
• 50x .JPEG >5MB / FW 1.21 / app 8.10.73: 274MB
• 70x .DNG / RAW-formaat / alles op auto / FW 1.21 / 8.10.73: 833MB
[ Voor 101% gewijzigd door CLB op 02-05-2016 15:09 ]
Tja ik blijf de M8/M9 qua uiterlijk mooiere toestellen vinden, maar da's smaak
Ze hadden eigenlijk best frontfacing speakers kunnen inbouwen als je kijkt hoeveel plaats er naast de homeknop beschikbaar is...maar ja, dan hadden ze de capacitieve knoppen weer onderdeel moeten maken van t scherm.
Zie ik het nou goed dat jouw vingerafdrukscanner op "gelijke hoogte" met het glas van het scherm ligt? Bij de grijze ziet het uit alsof het wat verzonken ligt.
Over je foto's....Het zijn allemaal closeups waarbij de bloem bewegingsonscherpte heeft of gewoon slechte focus. Maar other than that bevatten alle foto's genoeg detail, ik vind ze ook scherp zat, en de foto met het plantje tegen het raam...ik vind het wel goed uitgebalanceerd qua licht. Logisch dat met zulke scenes de voorgrond wat donkerder is. Normaal zou dat veel donkerder zijn, maar dit lijkt me toch aardig te kloppen.
Zou jij het volgende willen checken?
- panelID checken (om uit de wereld te helpen dat er 2 panelen zijn waarvan 1 slecht paneel)
- de recent apps wordt weergegeven als een soort "caroussel" waarbij je van onder naar boven moet scrollen. Kun je dit wijzigen naar grid-layout?
- heb je meetapparatuur om te checken hoeveel de sRGB modus afwijkt van 6500K? (vermoedelijk moet de slider naar iets warmer geschoven worden)
- kun jij de HTC gallery en HTC music app vinden (en downloaden) in de playstore?
Ze hadden eigenlijk best frontfacing speakers kunnen inbouwen als je kijkt hoeveel plaats er naast de homeknop beschikbaar is...maar ja, dan hadden ze de capacitieve knoppen weer onderdeel moeten maken van t scherm.
Zie ik het nou goed dat jouw vingerafdrukscanner op "gelijke hoogte" met het glas van het scherm ligt? Bij de grijze ziet het uit alsof het wat verzonken ligt.
Over je foto's....Het zijn allemaal closeups waarbij de bloem bewegingsonscherpte heeft of gewoon slechte focus. Maar other than that bevatten alle foto's genoeg detail, ik vind ze ook scherp zat, en de foto met het plantje tegen het raam...ik vind het wel goed uitgebalanceerd qua licht. Logisch dat met zulke scenes de voorgrond wat donkerder is. Normaal zou dat veel donkerder zijn, maar dit lijkt me toch aardig te kloppen.
Zou jij het volgende willen checken?
- panelID checken (om uit de wereld te helpen dat er 2 panelen zijn waarvan 1 slecht paneel)
- de recent apps wordt weergegeven als een soort "caroussel" waarbij je van onder naar boven moet scrollen. Kun je dit wijzigen naar grid-layout?
- heb je meetapparatuur om te checken hoeveel de sRGB modus afwijkt van 6500K? (vermoedelijk moet de slider naar iets warmer geschoven worden)
- kun jij de HTC gallery en HTC music app vinden (en downloaden) in de playstore?
offtopic:
coole schoenen overigens
coole schoenen overigens
[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 30-04-2016 17:14 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Gezichtsbedrog denk, ik probeer nog een beter foto'tje te maken, ligt echt een mm lager ofzo...Deathchant schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:12:
Zie ik het nou goed dat jouw vingerafdrukscanner op "gelijke hoogte"
met het glas van het scherm ligt? Bij de grijze ziet het uit alsof het wat verzonken ligt.

Ik ben daar inderdaad mee bezig geweest, maar nog niet dé manier gevonden om dit te checkenZou jij het volgende willen checken?
EDIT: Via de manier hier, vind ik geen 'last_kmsg'-bestand, dus als iemand al weet hoe...
Waar dat bij de One M9 met Android Marshmallow wel kan, is dat bij de 10 niet meer te vinden...- de recent apps wordt weergegeven als een soort "caroussel" waarbij je
van onder naar boven moet scrollen. Kun je dit wijzigen naar grid-layout?
Gok omdat de gridweergave een eigen interpretatie was van HTC zelf en ze nu meer Google'g doen.
Niet voorhanden, mijn excuses- heb je meetapparatuur om te checken hoeveel de sRGB modus afwijkt van 6500K?
(vermoedelijk moet de slider naar iets warmer geschoven worden)
Blegh nee, zag het vandeweek al op de One M9, vanaf '30 april wordt galerij-ondersteuning gestopt'- kun jij de HTC gallery en HTC music app vinden (en downloaden) in de playstore?

EDIT: Galerij wel te vinden, device niet compatibel.
offtopic:
coole schoenen overigens
offtopic:

@ Andere HTC 10'ers: wat hebben jullie er voor headsetje bij?
[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 30-04-2016 21:28 ]
Nou vergeleken met mijn huidige toestel de Nexus 5 is het een wereld van verschil, oftewel valt mij helemaal niet tegen.-=tracko=- schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:52:
Geluid in een high decibel omgeving valt me toch een beetje tegen (de camera eigenlijk nog meer)
Het is inderdaad een stuk beter dan menig android toestel, ik heb zelf op dit oment een oneplus one en daar klinkt recorded concert/club audio echt dramatisch.
Maar qua techniek had ik eigenlijk gehoopt dat HTC dicht in de buurt zou komen van de lumia telefoons met hun HAAC techniek, Voorbeeld: YouTube: london-club
Maar qua techniek had ik eigenlijk gehoopt dat HTC dicht in de buurt zou komen van de lumia telefoons met hun HAAC techniek, Voorbeeld: YouTube: london-club
[ Voor 3% gewijzigd door -=tracko=- op 30-04-2016 18:03 ]
http://forum.xda-develope...p?p=66605181#post66605181CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:28:
Ik ben daar inderdaad mee bezig geweest, maar nog niet dé manier gevonden om dit te checken
EDIT: Via de manier hier, vind ik geen 'last_kmsg'-bestand, dus als iemand al weet hoe...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hmm adb-shell, not my kind of style, even inlezen...
EDIT: Hmm niet mijn ding, begrijp er geen snars van
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 30-04-2016 22:16 ]
Vandaag mijn htc gekocht in de mediamarkt te België. Ik ben er super tevreden over. Wat een geluid als je filmpjes bekijkt op YouTube! 😁
De Z2 is natuurlijk wel al jaren geleden uitgebracht. Het kan zijn dat de wetgeving inmiddels is aangepast, maar kijkende naar de P9 dan doet Huawei het toch een stuk beter:Moi_in_actie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:50:
[...]
Bij mijn huidige telefoon, de Xperia Z2, hebben ze al die onzin op een plastic uitschuifbaar kaartje geprint wat naast de SD card zit (intern, achter een klepje). Je zit het dus nooit. Enige wat daar achterop geprint staat zijn de standaard Sony en Xperia branding, verder niets.

Waarom HTC niet voor een simpele sticker heeft gekozen is mij dan ook een raadsel.
Het kan zijn dat het nu alleen bij de showmodellen is, maar kijk maar eens naar de aankomende Xperia X (Performance):Laguna schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:53:
[...]
De Z2 is natuurlijk wel al jaren geleden uitgebracht. Het kan zijn dat de wetgeving inmiddels is aangepast, maar kijkende naar de P9 dan doet Huawei het toch een stuk beter:
[afbeelding]
Waarom HTC niet voor een simpele sticker heeft gekozen is mij dan ook een raadsel.

Afgezien van heel subtiele Xperia tekst achterop helemaal niets (en voorop alleen eenmalig Sony).
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dat beëindigen heeft alleen betrekking (staat er ook duidelijk) op One Gallery, oftewel het cloud-gedeelte van de HTC Gallery. Er staat nergens dat de Gallery app zélf ophoudt te bestaan.CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:28:
Blegh nee, zag het vandeweek al op de One M9, vanaf '30 april wordt galerij-ondersteuning gestopt'
Ik heb een zwarte headset. Dezelfde als die je ook in de reviews gezien hebt. Alleen nog geen tijd gehad om ze te testen.CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:28:
offtopic:
@ Andere HTC 10'ers: wat hebben jullie er voor headsetje bij?
Daarnaast nog UrBeats en Beste Solo 2 wireless. Ook deze nog niet geprobeerd. Eerst mijn muziek overzetten naar mn nieuwe sdkaart.
Hmm.Wyckse_witte schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:50:
Er staat nergens dat de Gallery app zélf ophoudt te bestaan.
Toch gek dat die galerij-app niet via de 10 te vinden is en ook niet via de website naar de 10 te sturen is...
Goeie voorbeeldfoto's! Deze camera heeft tenminste normale jpeg verwerking in plaats van die kunstmatige verscherping van de Samsung S7. Niet dat dat verder een slechte camera is, maar mijn God wat een 'My first Sony' gehalte-Een boel foto's
Heb je RAW al geprobeerd met de HTC 10 en dan met Photoshop verwerken? En heb je daar misschien ook een vergelijk van met een jpeg?
En hoe is ie bij weinig licht? Zo rond de ISO 800 a 1200? De S7 gooit er dan een berg ruisonderdrukking overheen.
Valt me op trouwens dat de hoeken van de foto's wel wat blurry zijn, daar heeft de S7 dan weer helemaal geen last van.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Die foto's vallen mij niet tegen met de oude software.... (nu vergelijk ik wel met mijn bejaarde HTC Sensation wegens gebrek aan beter)
Dank, maar een beetje rondgelopen en wat foto's geschoten.Undertaker2 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:33:
Goeie voorbeeldfoto's!
Heb er nog wel een hele bunch, ook zeer mooi (imo) maar die zijn groter dan 5MB, das rot met uploaden hier.
Ik kan best wat RAW's schieten, maar Photoshop gebruik ik niet, dus daar heb je niks aan...Heb je RAW al geprobeerd met de HTC 10 en dan met Photoshop verwerken?
En heb je daar misschien ook een vergelijk van met een jpeg?
Ook door mij als foton00b bijna niet goed te beantwoorden, laat mij maar lekker 'auto'-foto's schietenEn hoe is ie bij weinig licht? Zo rond de ISO 800 a 1200?

Wil nog wel een 'slechte lichtomstandigheden'-reportage maken, maar eerst maar eens wat spelen denk
Die gedachte deel ik ook, prima foto's imo en als het alleen maar beter wordt...passie2010 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:42:
Die foto's vallen mij niet tegen met de oude software...
Met dank aan CLB hebben we nu [HTC 10] Accessoires. Vanaf deze post mogen alle praatjes over accessoires voor de HTC 10 daar besproken worden. Dergelijke discussies zijn hier niet gewenst
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mooie foto's, valt me honderd procent mee. Mooi weer daar in Wateringen ook
Is er toevallig al iemand die wat kan zeggen over de accuduur / SOT?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Jack O10 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:05:
Mooie foto's, valt me honderd procent mee.
Mooi weer daar in Wateringen ook
Weinig tot niks na een halve dag gebruik, maar vanavond bijvoorbeeld...Switchie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:22:
Is er toevallig al iemand die wat kan zeggen over de accuduur / SOT?
2,5 uur geleden van de lader gehaald, toen die vele foto's gemaakt van hierboven.
Display staat daarbij op 100% helderheid, 2 uur verbonden met WiFi, SIM zit er nog niet in.
Screen-on time is nu 1,75 uur, oftewel 105 minuten, met daarbij veel gebruik, installatie van apps / games...
Opladen gaat trouwens wel a-w-e-s-o-m-e-l-y schnellllll zeg

Net als data synchroniseren. Ook de mogelijkheid tot opladen van 'n andere device is leuk.
Ledje is een stuk beter, maar nog steeds beperkt qua kleuren, eeuwig zonde.
Maximaal volume via de headset is echt veel en veelste hard

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 30-04-2016 23:43 ]
Bedankt voor alle foto's en updates CLB! Ik was al wel overtuigd van de kwaliteit van de HTC 10, maar de laatste dagen met oa de camera review van Juan Bagnell (pocketnow), andere voorbeeldfoto's en die van jou laten zien dat de camera voor mij in ieder geval echt wel goed genoeg is.
Ik heb nu de m8 en is het voor het eerst dat ik mag verlengen en dat nog even niet doe, simpelweg omdat die nog prima functioneert. De 10 wordt wel zo goed als zeker de opvolger, een top comeback echt
.
Uiteraard nog steeds wel erg benieuwd naar de review van tweakers, goede zaak dat ze er de tijd voor nemen ook overigens.
Ik heb nu de m8 en is het voor het eerst dat ik mag verlengen en dat nog even niet doe, simpelweg omdat die nog prima functioneert. De 10 wordt wel zo goed als zeker de opvolger, een top comeback echt
Uiteraard nog steeds wel erg benieuwd naar de review van tweakers, goede zaak dat ze er de tijd voor nemen ook overigens.
@CLB
Bedankt voor de fotos, ik was vanavond bij Wolfmother en fotos maken ging goed, echter zeurde de camera vaak dat er wat voor de laser zat waardoor hij niet goed kon focussen? Vreemd gezien er niemand voor mij stond, ik hem met een hand verticaal vast had en ook geen objecten in de weg had.
Bedankt voor de fotos, ik was vanavond bij Wolfmother en fotos maken ging goed, echter zeurde de camera vaak dat er wat voor de laser zat waardoor hij niet goed kon focussen? Vreemd gezien er niemand voor mij stond, ik hem met een hand verticaal vast had en ook geen objecten in de weg had.
Is een algemene issue van de 10 ja, little bit awkward... Hier 1x gezien.
Morgen nog eens wat fotootjes maken, beetje kijken qua instellingen.
Op xda verscheen net een screenshot van 6,25u screen on time stock geen root niks aangepast
Misschien ook slim om de link naar de leveringen thread onder aan de pagina te vermelden.PaT schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:01:
[mbr]Met dank aan CLB hebben we nu [HTC 10] Accessoires. Vanaf deze post mogen alle praatjes over accessoires voor de HTC 10 daar besproken worden. Dergelijke discussies zijn hier niet gewenst[/mbr]
Sensor schoongemaakt? Ik had ergens gelezen dat dat kon helpen.Slavy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:57:
@CLB
Enig idee of dit software matig opgelost gaat worden, indien mogelijk?CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 01:09:
Is een algemene issue van de 10 ja, little bit awkward... Hier 1x gezien.
Hij is schoon, maar zal er nig met een doekje over heen gaan.Golf2vr6 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 07:46:
[...]
Sensor schoongemaakt? Ik had ergens gelezen dat dat kon helpen.
[ Voor 28% gewijzigd door Slavy op 01-05-2016 08:30 ]
Geen idee, gek is het wel natuurlijk.Slavy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:28:
Enig idee of dit software matig opgelost gaat worden, indien mogelijk?
Je kunt via de Boost+-app games op een full HD-resolutie spelen...
Heb het idee dat, dat niet werkt ofzo. Ik zie nergens verschillen qua resolutie en screenshots zijn ook QHD.
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 01-05-2016 09:47 ]
De eerste indrukken en gebruikservaringen lezend, wordt de HTC 10 de opvolger van mijn M7. Alleen die prijs..... Ik wacht nog een aantal maanden. Mijn M7 doet het nog goed met uitzondering van de camera bij weinig licht (roze/blauwe gloed).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dat zou jammer zijn. De gallerij app op mijn m8, werkt erg fijn.CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:14:
[...]
Hmm.
Toch gek dat die galerij-app niet via de 10 te vinden is en ook niet via de website naar de 10 te sturen is...
Cons:::BB4E
Kwestie van de APK sideloaden, is geen ramp.shameblaster schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:57:
[...]
Dat zou jammer zijn. De gallerij app op mijn m8, werkt erg fijn.
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.
[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:15 ]
Bied je ze gewoon ter download aan, vast wel iemand die er meer mee kan. Ikzelf heb ervaring met fotobewerking in lightroom.CLB schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:55:
Ik kan best wat RAW's schieten, maar Photoshop gebruik ik niet, dus daar heb je niks aan...
ora et labora
Yes had ik erbij moeten vermelden, dat werkt uiteraard wel, maar dat is niet voor Jan en AllemanSidle schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:58:
Kwestie van de APK sideloaden, is geen ramp.
Prepare yourself, eerst komt er weer een foto-post van binnen- en buitenpics...mrc4nl schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:19:
Bied je ze gewoon ter download aan
Ook heb ik een twintigtal RAW's geschoten, met automatische instellingen (waaronder ISO 400)
Ook zal ik jpeg's uploaden die groter zijn dan 5MB en dus niet via Tweakers geupload kunnen worden
[ Voor 176% gewijzigd door CLB op 01-05-2016 12:41 ]
Screenshots zullen altijd QHD zijn, dat is nou eenmaal de resolutie van je scherm. Wat die boost+ app waarschijnlijk doet is simuleren dat er een HD scherm is zodat de app denkt dat hij voor een HD scherm moet renderen ipv een QHD scherm. Dus de app spuugt een 1080p view uit en deze wordt dan op het QHD scherm geschaald getoond.CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Geen idee, gek is het wel natuurlijk.
Je kunt via de Boost+-app games op een full HD-resolutie spelen...
Heb het idee dat, dat niet werkt ofzo. Ik zie nergens verschillen qua resolutie en screenshots zijn ook QHD.
Bekend probleem van de M7 welke ook door HTC is erkend en daarom ook buiten de garantieperiode gewoon aan te melden is. Meld aan bij HTC en je cameramodule wordt gewoon gratis vervangen door een nieuwe.hansvk schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:40:
De eerste indrukken en gebruikservaringen lezend, wordt de HTC 10 de opvolger van mijn M7. Alleen die prijs..... Ik wacht nog een aantal maanden. Mijn M7 doet het nog goed met uitzondering van de camera bij weinig licht (roze/blauwe gloed).
Ik vermoed van wel. Het algoritme wat moet berekenen waar er op scherp gesteld moet worden kan naar ik denk hier op aangepast wordenSlavy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:28:
[...]
Enig idee of dit software matig opgelost gaat worden, indien mogelijk?
[...]
Hij is schoon, maar zal er nig met een doekje over heen gaan.
[ Voor 42% gewijzigd door Xanion op 01-05-2016 12:58 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Bij m'n Sony Xperia Z5 Premium werden bij de eerste firmware ook 1080p-screenies uitgespuugd ipv 4K'tjes.Xanion schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:55:
Screenshots zullen altijd QHD zijn, dat is nou eenmaal de resolutie van je scherm.
Wat snelle foto's - HDR off - FW 1.21 - 8.10.73 - binnen & buiten | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
21x .DNG / RAW-formaat / FW 1.21 / 8.10.73: 263MB & 50x .JPEG >5MB / FW 1.21 / 8.10.73: 274MBmrc4nl schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:19:
Bied je ze gewoon ter download aan
[ Voor 98% gewijzigd door CLB op 02-05-2016 15:11 ]
Ik heb net een uurtje met de HTC 10 gespeeld en mijn eerste indrukken zijn positief.
Klinkt misschien negatief maar ben ik niet. Het is een heel mooi toestel waar menigeen blij van zal worden. De camera issues zullen hopelijk met een update verholpen worden.
- Mooi scherm, niets op aan te merken erg mooi en scherp. In zonlicht wat minder goed zichtbaar.
- Erg snel en responsive.
- Is in het echt veel mooier dan op een plaatje. Lijkt op plaatje een beetje lomp maar is best dun en ligt goed in de hand. Afwerking zag er heel goed uit.
- Goed en hard geluid uit de koptelefoon uitgang
- Geluid uit de speakers is goed maar niet echt hard qua volume viel me op
- Blinkfeed vind ik beter dan Samsungs Flipboard.
- Focus was een drama. Vaak geen automatische focus binnenshuis en alleen bij aanraking kon je een goede focus krijgen.
- Beeldstabilsatie was ook niet best zoals ik al in eerder filmpjes had gezien. Kon zo geen instelling vinden wat stabilisatie betreft dus misschien stond het uit.
- HDR was veel minder aanwezig waardoor fotos/video er wat donker uitzien met veel tegenlicht zoals invallend licht vanuit een raam.
- toch wel wat momenten van overbelichting waardoor ik denk dat of de HDR niet werkt of dynamisch bereik laag is
- camera UI qua vind ik persoonlijk niet overzichtelijk en soms past tekst niet goed in icoontje en is dus niet zichtbaar wat er nou bedoeld wordt. Misschien kwestie van wennen.
Klinkt misschien negatief maar ben ik niet. Het is een heel mooi toestel waar menigeen blij van zal worden. De camera issues zullen hopelijk met een update verholpen worden.
Ziet er goed uit maar zoals ik ook in eerdere foto's zag lijkt de focus niet altijd goed te zijn. Het lijkt ook soms een beetje 2D alsof er geen diepte in zit. Dit is niet bij allemaal zo gelukkig maar bij een aantal zie ik dit.CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Bij m'n Sony Xperia Z5 Premium werden bij de eerste firmware ook 1080p-screenies uitgespuugd ipv 4K'tjes.
[...]
21x .DNG / RAW-formaat: 263MB & 50x .JPEG >5MB: 274MB, te downloaden tot 8 mei.
Wat voor headsetje gebruik je, hier die van de One M9, die kan ik echt niet op vol volume gebruikenGarret1410 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:50:
Goed en hard geluid uit de koptelefoon uitgang

Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden, klinkt inderdaad prima, maar hmm ik weet niet.Geluid uit de speakers is goed maar niet echt hard qua volume viel me op
Heb ook een One M9 en als ik die ernaast houdt is de 10 wel beter, maar hoe ik het uit moet leggen...
Geef eens een voorbeeldje aub, ik zie nergens tekst 'in' icoontjes?[camera UI qua vind ik persoonlijk niet overzichtelijk en soms past tekst niet goed in icoontje
Hmm meen je dat? Hier echt heel erg goed! Lees in vele reviews ook dat het qua snelheid één van de beste devices is qua vingerprintscanner en ik merk geen verschil met bijvoorbeeld verschillende Huawei of Honor-devices. Beetje een open deur, maar je bent geen timmerman met opengehaalde vingers enzo?Ander minpuntje vond ik de vingerafdruk sensor. Deze registreert de vinger heel slecht.
Noem er eens een paar, ga ik wat gedetailleerder kijken, op onderzoek uit. Nou moet ik zeggen dat ik ook ben van het schieten van een foto'tje en klaar en zeer zeker geen pro, maar toch, imo ziet het er allemaal jofel uit.Garret1410 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:53:
Dit is niet bij allemaal zo gelukkig maar bij een aantal zie ik dit.
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 01-05-2016 14:10 ]
Heb hier volgens de stats een aardige batterijdrain van Google Services (20%). Hoe zit het bij jullie?
Staat niet eens bij m'n batterij-stats...marek965 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:20:
Hoe zit het bij jullie?
De front camera focust hier niet in snapchat. In de normale camera app geen problemen. Meer mensen last van?
Even voor je getest, hier ook geen focus nee.Msel schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:26:
Meer mensen last van?
dank. ik heb ze omgezet en in een album gepropt: https://www.flickr.com/gp/122323654@N05/S4FTG1CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:01:
[...]
mijn indruk.
1. Wat kan de Camera slecht omgaan met groen, SOOC heeft het groen een vale kleur.
2. Relatief weinig ruis op iso 400. Relatief als je het omrekent naar equivalente iso's van camera's met grote sensoren
3.Centrumscherpte is prima
4.scherpte aan de randen niet denderend.
5.Toch moeite met dynamic range, bij highlghts valt er niet veel te corrigeren
6.schaduwen pushen kan ie uitstekend, je krijgt uiteraard wel meer ruis.
Ook jammer van de DNG, dat is eigenlijk geen echte raw. Want het kleurprofiel zit ingebakken. Alleen leica produceert DNG's in raw modus.
Canon heeft CR2, Panasonic :RW2, Sony: ARW, Nikon: NEF.
zie mn linkje in deze post.Undertaker2 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:02:
[...]
Iemand met lightroom o.i.d die even kan kijken het dan wel goed werkt?
[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 01-05-2016 15:06 ]
ora et labora
Thnx, even gekeken net. Photoshop 'snapt' de raw files niet helemaal. Denkt dat alles ISO 400 is, ook buitenshots. Jpegs tonen dan ISO100 en dat lijkt me logischer. Veel RAW buitenfoto's zijn te licht (of in elk geval Photoshop toont ze te licht) en hebben ongeveer 0,5 tot 1 stop aan negatieve exposure compensatie nodig. Ook missen ze behoorlijk saturatie. Moet zeker +40 bij.CLB schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Bij m'n Sony Xperia Z5 Premium werden bij de eerste firmware ook 1080p-screenies uitgespuugd ipv 4K'tjes.
[...]
Low light shots (bijvoorbeeld die kast met al die bordspellen) ziet Photoshop zo ongeveer als zwart. Exposure compensation van +5 (de max!) haalt alles weer terug uit de duisternis. Alsof je de foto op ISO100 hebt gemaakt en vervolgens boost naar ISO 3200. ISO3200 is ook de waarde die de Jpeg toont die je eerder postte.
Iemand met lightroom o.i.d die even kan kijken het wel 'out of the box' goed werkt? De .DNG's die mijn Galaxy S7 maakt zien er wel gewoon goed uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Undertaker2 op 01-05-2016 15:06 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Moet je even Googlen, komt vaker voor, ook andere telefoons.marek965 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:20:
Heb hier volgens de stats een aardige batterijdrain van Google Services (20%). Hoe zit het bij jullie?
Volgens mij moest je iets uit zetten met lokatie of wifi zoeken.
Bij mij krijg ik inderdaad ook geen focus in snapchat..Msel schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:26:
De front camera focust hier niet in snapchat. In de normale camera app geen problemen. Meer mensen last van?
Hopelijk wordt dit opgelost met een update.
Alsje...
Omgezet naar? Me = n00bik heb ze omgezet
Die 'normale' foto's op Flickr zien er echt vernaggeld uit zeg
Hoe komt dat dan, wat is dat, wat zie ik daar? Daar lijkt de wereld geheel grauw.
M'n foto's van +/- 5MB in .JPEG in de normale stand, tonen wel leuke kleurtjes enzo.
Ook jammer van de DNG, dat is eigenlijk geen echte raw.
Zoals ik zei, begrijp ik er allemaal weinig tot niks van heh, die Pro-modus stond ook op ISO 400...Undertaker2 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:02:
Photoshop 'snapt' de raw files niet helemaal. Denkt dat alles ISO 400 is, ook buitenshots.
Zie ook nu pas het A'tje van automatisch...

I'm just the shooter en daarom blijf ik wel foto'tjes schieten op de standaardmodus[Verhaal over foto's, resultaten en van alles en nog wat...
Thema's blijven grappig, wat freestyle'rs:

Verder valt mij de niet fysieke homeknop wel heel erg mee, doordat deze een millimeter lager ligt heb je toch nog het gevoel van een knopje, daarbij heb ik ingesteld dat ik een kort trilletje voel, dus ja, werkt fijn. Ik heb de OnePlus 2 te kort gebruikt dan ofzo, maar daar moest ik echt 'wennen', hier was dat bijna instant.
[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 01-05-2016 15:54 ]
Dank voor het testen!
Kan verder ook niet verbinden met airplay naar een raspberry pi2 met hifiberry dac+ draaiend op volumio. Leek me juist ideaal! Met een alternatieve app werkt het wel weer maar dan heb je geen directe phone output.
Met airplay je scherm delen o.i.d. naar een chromecast/Smart TV gaat dan wel weer prima.
Kan verder ook niet verbinden met airplay naar een raspberry pi2 met hifiberry dac+ draaiend op volumio. Leek me juist ideaal! Met een alternatieve app werkt het wel weer maar dan heb je geen directe phone output.
Met airplay je scherm delen o.i.d. naar een chromecast/Smart TV gaat dan wel weer prima.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen