• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:29
NeWSJuNK schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:46:
Even een opmerking over het type Bluetooth van de 10. Volgens de specs is dit zonder aptX ? Ik stream regelmatig via mijn M8 die dat wel heeft, naar mijn versterker. Kan ik hieruit concluderen dat de kwaliteit minder is ?
Dat zou wel heel vreemd zijn. De m7, m8 en m9 hebben het allemaal (eveneens goedkopere modellen die het hebben). Dan nog kun je je afvragen of je wel echt zoveel verschil gaat horen. Eerlijk gezegd hoor ik het zelf namelijk niet. Ruark Audio MR1 icm HTC One M7 (bt 4.0 + aptx) en LG Nexus 7 (bt 4.0 geen aptx).

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04-2025

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Het probleem is gewoon dat wanneer de SGS7 het beste is, dat alle anderen dan niet als runner-ups gezien worden, maar meteen tot slecht gedegradeerd worden, wat natuurlijk niet zo is :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik hoor nu van Coolblue dat Ivm koningsdag vandaag morgen het toestel niet geleverd kan worden. Nu staat op de site ook dat dit pas vanaf vrijdag kan. Hebben jullie hier ook al wat over gehoord?

Update: door een fout van coolblue is de wijziging niet doorgevoerd. Moet nu wachten tot vrijdag...

[ Voor 20% gewijzigd door phxzy op 27-04-2016 19:15 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 14:04

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:27:
Er was zo'n andere blind foto contest met 16 galleries waar je op kon stemmen:
http://www.androidauthori...p-camera-shootout-688406/
Wat een waardeloze opzet, die foto's op de site zijn echt extreem gecomprimeerd waardoor ze totaal nutteloos zijn om ook maar iets van die foto's te beoordelen. Oftewel je MOET de link naar Google Photos gebruiken om een zinnige stem te kunnen uitbrengen. Behoorlijke faal van AA.

@phxzy
Je zit in het verkeerde topic.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Laguna schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:35:
[...]

Wat een waardeloze opzet, die foto's op de site zijn echt extreem gecomprimeerd waardoor ze totaal nutteloos zijn om ook maar iets van die foto's te beoordelen. Oftewel je MOET de link naar Google Photos gebruiken om een zinnige stem te kunnen uitbrengen. Behoorlijke faal van AA.
Ook op Google Photo zijn ze nog op verschillende wijze gecomprimeerd als je naar de bestandsgrootte kijkt (of sommige foto's bevatten wel heel veel minder detail!)
Overigens haalt google volgens mij ook nog eens alle foto's door een eigen compressie-algoritme, zie bijvb hier: http://petapixel.com/2015...oogle-photos-vs-jpegmini/
Lijkt me dat Google Photo nou niet echt de meest geschikte site is voor een goede test.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In reviews: LG G5: innovatief toptoestel laat steekjes vallen zijn ook de resultaten van de HTC 10 in de verschillende tweakers.net tests te zien.

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:22:
In reviews: LG G5: innovatief toptoestel laat steekjes vallen zijn ook de resultaten van de HTC 10 in de verschillende tweakers.net tests te zien.
In helderheid en contrast scoort de 10 wel slecht. Prestaties en accuduur zijn wel goed vergeleken met de concurrenten.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:22
Scherp! De review laat nog even op zich wachten - we moeten bijvoorbeeld nog de videoreview opnemen enzo - maar de resultaten staan er alvast in. Je ziet de HTC 10 ook in de cameravergelijkingen.

De review zal ik moeten doen met de 1.21-firmware met rare witbalans en andere irritaties in de camera. Er zijn elders in de wereld nieuwere firmwares uit, maar HTC zegt dat er geen update is voor Europa. Mensen die het toestel vandaag krijgen, krijgen hem ook met deze firmware.

Daar ben ik niet blij mee, want ik weet dat de cameraresultaten na korte tijd alweer anders zijn, maar het kan niet anders. Ik heb gevraagd om een manier om de firmware uit andere delen van de wereld te sideloaden, maar daar heb ik geen reactie op gehad van HTC.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39
arnoudwokke schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:58:
[...]

Scherp! De review laat nog even op zich wachten - we moeten bijvoorbeeld nog de videoreview opnemen enzo - maar de resultaten staan er alvast in. Je ziet de HTC 10 ook in de cameravergelijkingen.

De review zal ik moeten doen met de 1.21-firmware met rare witbalans en andere irritaties in de camera. Er zijn elders in de wereld nieuwere firmwares uit, maar HTC zegt dat er geen update is voor Europa. Mensen die het toestel vandaag krijgen, krijgen hem ook met deze firmware.

Daar ben ik niet blij mee, want ik weet dat de cameraresultaten na korte tijd alweer anders zijn, maar het kan niet anders. Ik heb gevraagd om een manier om de firmware uit andere delen van de wereld te sideloaden, maar daar heb ik geen reactie op gehad van HTC.
Zo slecht van HTC. Je zou denken dat ze van vorig jaar geleerd hebben. Jammer, maar het is niet anders.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:46
Ja wel erg jammer dat jullie niet 1.24 of zelfs 1.30 nog niet erop kunnen zetten, om een goede review te schrijven, uit testen blijkt dat die firmware updates veel helpen..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• ik222
  • Niet online
Jordyyyyy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:02:
[...]

In helderheid en contrast scoort de 10 wel slecht. Prestaties en accuduur zijn wel goed vergeleken met de concurrenten.
Het bevestigd redelijk de buitenlands reviews wat betreft accuduur en prestaties in mijn ogen. Prestaties zijn meer dan prima.

Accuduur is ook niets mis mee, enkel de Galaxy S7 serie scoort wel een heel stuk beter op accuduur. De videotest vind ik daarbij overigens wat minder relevant omdat de donkere delen in een video natuurlijk als snel een enorm verschil opleveren tussen LCD en Amoled, de vraag is alleen in hoeverre dat realistisch gebruik van een smartphone is. Maar webbrowsen is dat zeker wel en ook daar neemt de Galaxy S7 toch wel erg veel afstand t.o.v. de HTC 10.

Voor mij bevestigden de resultaten wel dat ik een goede keus gemaakt heb door voor de S7 Edge te kiezen deze keer, op accuduur en fotocamera is die gewoon beduidend beter dan de HTC 10 en dat zijn voor mij de belangrijkste dingen samen met het scherm.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07-2025
ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:15:
[...]

Het bevestigd redelijk de buitenlands reviews wat betreft accuduur en prestaties in mijn ogen. Prestaties zijn meer dan prima.

Accuduur is ook niets mis mee, enkel de Galaxy S7 serie scoort wel een heel stuk beter op accuduur. De videotest vind ik daarbij overigens wat minder relevant omdat de donkere delen in een video natuurlijk als snel een enorm verschil opleveren tussen LCD en Amoled, de vraag is alleen in hoeverre dat realistisch gebruik van een smartphone is. Maar webbrowsen is dat zeker wel en ook daar neemt de Galaxy S7 toch wel erg veel afstand t.o.v. de HTC 10.

Voor mij bevestigden de resultaten wel dat ik een goede keus gemaakt heb door voor de S7 Edge te kiezen deze keer, op accuduur en fotocamera is die gewoon beduidend beter dan de HTC 10 en dat zijn voor mij de belangrijkste dingen samen met het scherm.
Ik lever met de tien accuduur in, maar hoevaak ik minder dan 20% accu over heb? Nooit. 99% van de gevallen laad ik mijn telefoon op bij 40%, omdat ik dan ga slapen.

Specs op papier zijn er om te rationaliseren. Maar wat ga je echt gebruiken?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:15:
[...]

Maar webbrowsen is dat zeker wel en ook daar neemt de Galaxy S7 toch wel erg veel afstand t.o.v. de HTC 10.
Dat komt omdat Tweakers (in mijn ogen) niet eerlijk test. Met toestellen van Samsung testen ze met de Samsung internet browser (die gebaseerd is op de oude AOSP Android browser) en bij alle andere toestellen testen ze met Chrome als internet browser. Chrome is minder zuinig, oftewel als ze diezelfde test op de S7 met Chrome zouden doen zou je vergelijkbare resultaten zien als die van de HTC 10.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Iemand een idee hoe het zit met de Ice View beschermcase? En wanneer je een beschermfolie kan bestellen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

[b]ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:15:[/qoute]

Plus waterdicht en betere prijs laten mij waarschijnlijk ook overstappen naar de S7.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• DwightKSchrute
Laguna schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:25:
[...]

Dat komt omdat Tweakers (in mijn ogen) niet eerlijk test. Met toestellen van Samsung testen ze met de Samsung internet browser (die gebaseerd is op de oude AOSP Android browser) en bij alle andere toestellen testen ze met Chrome als internet browser. Chrome is minder zuinig, oftewel als ze diezelfde test op de S7 met Chrome zouden doen zou je vergelijkbare resultaten zien als die van de HTC 10.
Waarom zou dit niet eerlijk zijn? HTC kan er toch ook voor kiezen om haar standaardbrowser, volledig geoptimaliseerd (weer) mee te leveren, maar dat doen ze niet. Lijkt me logisch dat je test met de standaardbrowsers van de toestellen.

• SAWYER
DwightKSchrute schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:09:
[...]

Waarom zou dit niet eerlijk zijn? HTC kan er toch ook voor kiezen om haar standaardbrowser, volledig geoptimaliseerd (weer) mee te leveren, maar dat doen ze niet. Lijkt me logisch dat je test met de standaardbrowsers van de toestellen.
Waarom lijkt dat logisch? De accu's worden met elkaar vergeleken, het is geen browser test. Allebei dus testen met eenzelfde Chrome versie.

• DwightKSchrute
SAWYER schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:32:
[...]

Waarom lijkt dat logisch? De accu's worden met elkaar vergeleken, het is geen browser test. Allebei dus testen met eenzelfde Chrome versie.
Nee, het gaat om de accuduur van de telefoon. Dus ook de diensten waar de telefoon gebruik van maakt, omdat deze de accuduur beinvloeden. Samsung maakt gebruik van hun browser, HTC van Google Chrome. Dat Google Chrome minder zuinig is, zorgt er dus ook voor dat je misschien wat minder lang op een dag met je toestel kan doen.

• ik222
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:25:
[...]

Mwa op zich eens maar als je videotest en browsertest bij elkaar optelt dan durf ik toch wel te zeggen dat de S7 daadwerkelijk een betere accu heeft. Dat grote verschil zal niet alleen door de browser komen...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

DarkSide

theres no place like ::1

voor beide is wat te zeggen. Het is mooi om te zien dat er een standaard browser gebruikt wordt voor alle telefoons. Maar als de HTC dan 3uur langer met een accu doet, sta je toch mooi met een lege accu als je zelf wel chrome gebruikt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SAWYER
DwightKSchrute schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:34:
[...]

Nee, het gaat om de accuduur van de telefoon. Dus ook de diensten waar de telefoon gebruik van maakt, omdat deze de accuduur beinvloeden. Samsung maakt gebruik van hun browser, HTC van Google Chrome. Dat Google Chrome minder zuinig is, zorgt er dus ook voor dat je misschien wat minder lang op een dag met je toestel kan doen.
Onlogisch. Juist omdat accu wordt getest zou je hetzelfde moeten testen.
Als het scherm wordt getest, wordt toch ook niet naar twee verschillende door fabrikant geleverde foto's bekeken? Onder het mom van, dat is wat er op de telefoon staat.
ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:34:
[...]

Mwa op zich eens maar als je videotest en browsertest bij elkaar optelt dan durf ik toch wel te zeggen dat de S7 daadwerkelijk een betere accu heeft. Dat grote verschil zal niet alleen door de browser komen...
Kan niks zeggen over browsertest, maar om dan videotest te gebruiken...
Video=donker=amoled>

De S7 zal onder water ook vast beter werken dan de 10. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door SAWYER op 28-04-2016 15:41 ]

• DwightKSchrute
SAWYER schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:38:
[...]

Onlogisch. Juist omdat accu wordt getest zou je hetzelfde moeten testen.
Als het scherm wordt getest, wordt toch ook niet naar twee verschillende door fabrikant geleverde foto's bekeken? Onder het mom van, dat is wat er op de telefoon staat.

[...]

Kan niks zeggen over browsertest, maar om dan videotest te gebruiken...
Video=donker=amoled>

De S7 zal onder water ook vast beter werken dan de 10. 8)7
Tja, zo kun je alles goed gaan zitten praten, alleen omdat de Samsung Galaxy S7 op een aantal vlakken beter presteert. Zij kiezen ervoor om het toestel waterdicht te maken, een Amoled scherm te gebruiken en hun eigen browser. Dat dat inhoud dat hij op een aantal punten beter scoort is iets wat je dan voor lief moet noemen en niet ineens testen moet gaan willen aanpassen omdat dat 'eerlijker' zou zijn. De aluminium behuizing van de 10 zal vermoedelijk wat beter tegen een stoot kunnen en een 'cleanere' softwarelaag zal wellicht tot snellere updates leiden. Dat zijn voordelen die HTC heeft.

• SAWYER
DwightKSchrute schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:46:
[...]

Tja, zo kun je alles goed gaan zitten praten, alleen omdat de Samsung Galaxy S7 op een aantal vlakken beter presteert. Zij kiezen ervoor om het toestel waterdicht te maken, een Amoled scherm te gebruiken en hun eigen browser. Dat dat inhoud dat hij op een aantal punten beter scoort is iets wat je dan voor lief moet noemen en niet ineens testen moet gaan willen aanpassen omdat dat 'eerlijker' zou zijn. De aluminium behuizing van de 10 zal vermoedelijk wat beter tegen een stoot kunnen en een 'cleanere' softwarelaag zal wellicht tot snellere updates leiden. Dat zijn voordelen die HTC heeft.
Het is niet goed praten, het gaat om het eerlijk testen.

Stel je wilt de behuizing testen van beide. Dan laat je ze beide van een zelfde hoogte vallen. Of zeg je, Samsung bevat veel glas, dus die laten we van lagere hoogte vallen?
Slavy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:34:
Iemand een idee hoe het zit met de Ice View beschermcase?
Wat wil je precies weten? € 44,95 is de prijs bijvoorbeeld, verkrijgbaarheid weet ik bijvoorbeeld weer niet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 17:07
HTC telefoons zijn qua specs vrijwel nooit beter dan Samsung! En toch is de gebruiks ervaring beter bij een HTC. Natuurlijk is dit persoonlijk, maar in mijn kennissenkring zijn er een stuk of 5 die van een S5/S6 overgestapt zijn op een M8/M9 en die niet meer terug willen, ondanks een mindere camera.

De M8 kreeg vanaf December MM en de M9 vanaf Januari, wanneer kregen de S modellen ook alweer MM? Bij vele onderzoeken blijkt HTC de beste en snelste OEM na de Nexus met updates.

Ach ieder zijn mening en keus.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SAWYER schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:59:
[...]

Het is niet goed praten, het gaat om het eerlijk testen.

Stel je wilt de behuizing testen van beide. Dan laat je ze beide van een zelfde hoogte vallen. Of zeg je, Samsung bevat veel glas, dus die laten we van lagere hoogte vallen?
Precies, zo denk ik er ook over. Alleen een uniforme test biedt waarde in mijn ogen. Ik had dit ook bij de crew aangekaart (al kan ik dat even niet meer terugvinden, wel een reactie bij de review van de 5X), maar zij geven aan dat ze het toestel testen zoals de gebruiker het toestel zal gebruiken. Persoonlijk vind ik het een vorm van benchmark vervalsing.
ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:34:
[...]

Accu's in de toestellen zijn gelijk, beide 3000mAh, dus nee niet beter. Samsung heeft bij de videotest voordeel van het AMOLED scherm en bij de browser test dus voordeel van de uitgeklede browser. Het is jammer dat Tweakers gestopt is met de PCMark battery life test, dat was de enige benchmark waar wel een eerlijke vergelijking mee te maken was.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 28-04-2016 16:28 ]

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-01 18:06
Ik geloof best dat de accuduur van s7 beter is, maar als die browsertest echt op deze manier met verschillende browsers wordt uitgevoerd vind ik dat bizar. Maar heel weinig mensen gebruiken volgens mij de samsung browser, de meesten installeren 'gewoon' chrome? En anders nog: eerlijker is zelfde browser, voor helderheid wordt toch ook gecompenseerd (250 nits) ongeacht de maximum helderheid?

Arnoud, kan je dit toelichten?

Hier overigens de benckmark vergelijking incl. Pc-mark accu. Laat inderdaad zien dat de S7 het beter doet:
http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B5175%5D=1

[ Voor 42% gewijzigd door luappul op 28-04-2016 17:03 ]

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik ben toch weer wat terughoudender geworden na de vergelijkingen. De maximale helderheid maakt me niet zoveel uit maar het contrast van de HTC 10 is maar een kleine stap omhoog vanaf mijn G3. Ook de accuduur bij webbrowsen is de S7 gewoon een stuk beter.

Als je de camera daarbij optelt voelt het voor mij een beetje kiezen als technisch de beste telefoon of een telefoon die ik gewoon iets mooier vind met schone software. Lastig...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

luappul schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:55:
Hier overigens de benckmark vergelijking incl. Pc-mark accu. Laat inderdaad zien dat de S7 het beter doet:
http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B5175%5D=1
Ah de test wordt dus nog wel gedaan, maar ze vermelden 'm dus alleen niet meer in de review.
Wel vreemd resultaat overigens, de LG scoort bij alle overige accutesten lager dan de HTC en bij de PCMark test zou de HTC plots significant lager scoren dan de LG. Het zou me niet verbazen als Tweakers daar een fout heeft gemaakt en de resultaten verkeerd heeft ingevoerd.

@Jack O10
Lees anders even de posts hierboven dan weet je waarom de S7 significant beter scoort in de browsertest.

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:24
Jack O10 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:09:
Ik ben toch weer wat terughoudender geworden na de vergelijkingen. De maximale helderheid maakt me niet zoveel uit maar het contrast van de HTC 10 is maar een kleine stap omhoog vanaf mijn G3. Ook de accuduur bij webbrowsen is de S7 gewoon een stuk beter.

Als je de camera daarbij optelt voelt het voor mij een beetje kiezen als technisch de beste telefoon of een telefoon die ik gewoon iets mooier vind met schone software. Lastig...
Ik snap ook niet wat HTC in hemelsnaam met hun schermen doet.. De One X had een geweldig kleur- en contrastrijk scherm wat door veel reviewers "het beste scherm op een smartphone" werd genoemd, zelfs boven Samsung's AMOLED. Dat is daarna nooit meer geëvenaard, met als dieptepunt toch wel dat de M9 een slechter scherm heeft dan zijn jaar oudere voorganger.

• ik222
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:23:
[...]

Precies, zo denk ik er ook over. Alleen een uniforme test biedt waarde in mijn ogen. Ik had dit ook bij de crew aangekaart (al kan ik dat even niet meer terugvinden, wel een reactie bij de review van de 5X), maar zij geven aan dat ze het toestel testen zoals de gebruiker het toestel zal gebruiken. Persoonlijk vind ik het een vorm van benchmark vervalsing.

[...]

Accu's in de toestellen zijn gelijk, beide 3000mAh, dus nee niet beter. Samsung heeft bij de videotest voordeel van het AMOLED scherm en bij de browser test dus voordeel van de uitgeklede browser. Het is jammer dat Tweakers gestopt is met de PCMark battery life test, dat was de enige benchmark waar wel een eerlijke vergelijking mee te maken was.
Laten we wel even in het oog houden dat we het hebben over een verschil van ruim 2 uur. Ik geloof best dat Chrome iets meer verbruikt dan een andere browser (al zie ik nergens een bron daarvoor) maar dat verklaart echt niet dit enorme verschil.

Ook is de tweakers.net test niet de enige die het verschil laat zien, in vrijwel alle reviews is de accutijd van de HTC 10 prima maar komt niet in de buurt van de S7. Nou kunnen al die tests natuurlijk niet kloppen maar die kans is niet zo groot lijkt me.

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Laguna schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:12:
[...]

@Jack O10
Lees anders even de posts hierboven dan weet je waarom de S7 significant beter scoort in de browsertest.
Ahja, dat is waar. Zou graag een vergelijking hebben gezien met Chrome, die ik toch standaard gebruik.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ik222 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:37:
[...]

Laten we wel even in het oog houden dat we het hebben over een verschil van ruim 2 uur. Ik geloof best dat Chrome iets meer verbruikt dan een andere browser (al zie ik nergens een bron daarvoor) maar dat verklaart echt niet dit enorme verschil.
Chrome staat toch wel bekend dat deze veel stroom verbruikt, dus ruim 2 uur verschil is echt zo gek niet.
Ook is de tweakers.net test niet de enige die het verschil laat zien, in vrijwel alle reviews is de accutijd van de HTC 10 prima maar komt niet in de buurt van de S7. Nou kunnen al die tests natuurlijk niet kloppen maar die kans is niet zo groot lijkt me.
Tja dat is het lastige van accu testen, elk toestel is anders en daarom moeilijk te vergelijken. Maar ik geloof best dat de S7 wat beter scoort, de Exynos zou zuiniger zijn. De S7 met Qualcomm SoC zou qua accu prestaties vergelijkbaar zijn met de HTC.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01 15:56
Extraxyz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:23:
[...]

Ik snap ook niet wat HTC in hemelsnaam met hun schermen doet.. De One X had een geweldig kleur- en contrastrijk scherm wat door veel reviewers "het beste scherm op een smartphone" werd genoemd, zelfs boven Samsung's AMOLED. Dat is daarna nooit meer geëvenaard, met als dieptepunt toch wel dat de M9 een slechter scherm heeft dan zijn jaar oudere voorganger.
Dat was toen. Technologie gaat vooruit en Amoled heeft gewoon grote stappen gemaakt tov LCD.
LCD is niet slechter geworden maar de vooruitgang is wat langzamer waardoor het nu lijkt dat het niet zo goed is omdat Amoled zo goed is geworden.

Snap het gezeur over de accutesten ook niet.

Samsung browser of Chrome browser. Ook al zou het iets uits maken, het zal heus niet in één keer een mega groot verschil gaan maken. Waarom niet? Omdat er veel HTC 10 reviews zijn geweest en daaruit blijkt dat de accuduur gewoon normaal is en niet beter dan de S7. Geef wel toe dat het verschil erg groot is bij Tweakers.net . Denk dat het in de praktijk wel dichter bij elkaar in de buurt ligt.

Ook denk ik dat de Samsung browser wel veel gebruikt wordt omdat het gewoon goed werkt en standaard is.

Ook staat de Exynos 8890 bekend als zuiniger dan de SD820. Tevens sneller in dagelijks gebruik dan de SD820 alleen in benchmarks niet.

Amoled scoort in video testen altijd goed dus ben je een youtube fanaat als mij dan haal je zeker een goede accuduur.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 28-04-2016 21:31 ]

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Het is voor beide toestellen voor velen grammen verschil wegen op een weegschaal.
In gebruik ontlopen de S7 en de 10 elkaar zo goed als niets, net zoals de camera.
Heb de S7 uitgebreid kunnen proberen maar mijn huidige M9 doet daar al weinig voor onder.
Dus komt het aan op persoonlijke zaken en die doen mij voor de 10 kiezen:
1. snelle updates van HTC (M9 had in dec al de MM update, de S7 pas onlangs), Samsung is daar hopeloos in.
2. de ondersteuning op XDA voor HTC toestellen is giga, custom rom's etc. om het toestel te tweaken te over dit in tegenstelling tot de S7 waar dit toch eigenlijk bijna niet het geval is. Wellicht voor Jan doorsnee niet van belang maar voor mij wel.
3. Geen glazen achterkant dus minder gevoelig bij vallen en veel betere grip (neem ik even als vergelijk de M9)
4. Heb al diverse S6-en gezien met deels ingebrand scherm (erg retentie gevoelig) en dat ziet echt niet uit.|
5. Het toch wel erg veel betere audio gedeelte van de 10 t.o.v. de S7 en héél veel users gebruiken audio voor muziek. de Hi-res headphones doen daar nog een schepje bovenop.
6. Sense 6 met zijn lichte schil, daar is Touchwiz met al zijn bloatware een lachertje bij.
Voor mij enige nadeel: de prijs.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.2.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:13:
[...]

Dat was toen. Technologie gaat vooruit en Amoled heeft gewoon grote stappen gemaakt tov LCD.
LCD is niet slechter geworden maar de vooruitgang is wat langzamer waardoor het nu lijkt dat het niet zo goed is omdat Amoled zo goed is geworden.
Hoe verklaar je dan dat de schermen van de M9 en 10 duidelijk slechter zijn dan de schermen van de M7 en M8, welke de absolute top qua LCD schermen vormden?

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

CLB schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:15:
[...]

Wat wil je precies weten? € 44,95 is de prijs bijvoorbeeld, verkrijgbaarheid weet ik bijvoorbeeld weer niet...
Ik wil weten wanneer ik hem kan bestellen en wanneer ik hem kan binnen verwachten. Mijn HTC 10 komt vandaag binnen dus zou mooi zijn als er asap bescherming omheen zit :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 06:50:
[...]

Ik wil weten wanneer ik hem kan bestellen en wanneer ik hem kan binnen verwachten. Mijn HTC 10 komt vandaag binnen dus zou mooi zijn als er asap bescherming omheen zit :)
Helaas geeft de enige Nederlandse website die dat hoesje aanbiedt een onbekende levertijd aan.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Upbeat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:22:
[...]

Helaas geeft de enige Nederlandse website die dat hoesje aanbiedt een onbekende levertijd aan.
Helaas wel, hoe gaan jullie met jullie HTC 10 om tot die tijd? Ander hoesje? Wachten tot een degelijk hoesje uit is?

• Upbeat
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:29:
[...]

Helaas wel, hoe gaan jullie met jullie HTC 10 om tot die tijd? Ander hoesje? Wachten tot een degelijk hoesje uit is?
Ik heb een goedkope case besteld bij Ebay voor een paar dollar. Die zou voorlopig wel genoeg bescherming moeten geven (mijn 10 komt pas 12 mei).

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Upbeat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:30:
[...]

Ik heb een goedkope case besteld bij Ebay voor een paar dollar. Die zou voorlopig wel genoeg bescherming moeten geven (mijn 10 komt pas 12 mei).
Link? :)

• Upbeat
http://www.ebay.nl/itm/18...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Houdt wel rekening met een lange levertijd, ze komen uit China.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Upbeat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:35:
[...]

http://www.ebay.nl/itm/18...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Houdt wel rekening met een lange levertijd, ze komen uit China.
Top, thanks. Zat toevallig net zelf te browsen, kwam deze tegen, misschien voor jou ook een aanrader in plaats van degene die je hebt besteld? Levertijd zal ook een stuk korter zijn :)

http://www.ebay.nl/itm/Cl...272408:g:gqUAAOSwYmZXHi1S

[ Voor 3% gewijzigd door Slavy op 29-04-2016 08:38 ]

• Upbeat
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:37:
[...]

Top, thanks. Zat toevallig net zelf te browsen, kwam deze tegen, misschien voor jou ook een aanrader in plaats van degene die je hebt besteld? Levertijd zal ook een stuk korter zijn :)

Thanks, het is bedoeld als tijdelijk hoesje en wil uiteindelijk op iets overstappen wat meer bescherming geeft. En de Ice View Case vind ik ook mooi :)

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Upbeat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:48:
[...]

Thanks, het is bedoeld als tijdelijk hoesje en wil uiteindelijk op iets overstappen wat meer bescherming geeft. En de Ice View Case vind ik ook mooi :)
Dat heb ik dus ook :) Wil zelf de Ice View Case ook heel graag, ik ga echter over ca 2 weken op vakantie, dus vind het wel vereist om dan dubbele bescherming (foil+case) te hebben voor mijn telefoon.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 23:32
Helaas, zojuist bericht van Cooblue:
HTC heeft ons laten weten dat de toestellen vertraagd zijn. De verwachte leverdatum is 12 mei, u kunt de productpagina in de gaten houden voor de actuele leverdatum.
Het gaat bij mij dan om de Silver variant. Zal nog even geduld moeten hebben vrees ik.. oorspronkelijke (verwachte) leverdatum was 1 mei.

[ Voor 7% gewijzigd door kgb545 op 29-04-2016 09:04 ]

• Upbeat
kgb545 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:02:
Helaas, zojuist bericht van Cooblue:

[...]

Het gaat bij mij dan om de Silver variant. Zal nog even geduld moeten hebben vrees ik.. oorspronkelijke (verwachte) leverdatum was 1 mei.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1687093

• phxzy
.

[ Voor 100% gewijzigd door phxzy op 29-04-2016 09:33 ]

• SuperVeloce
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:50:
[...]

Dat heb ik dus ook :) Wil zelf de Ice View Case ook heel graag, ik ga echter over ca 2 weken op vakantie, dus vind het wel vereist om dan dubbele bescherming (foil+case) te hebben voor mijn telefoon.
Ik zou geen folie pakken, maar een tempered glass 9h bescherming icm een silecone hoesje.
En die glass screenprotector kan je vast wel laten zitten, wanneer je Ice View hebt.

Je hebt glass protectors, met anti vingerprint, zit een coating op, die helpt vingerafdrukken tegen te gaan.
Van bijv orzly en nillkin.

[ Voor 12% gewijzigd door SuperVeloce op 29-04-2016 09:59 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik zou geen hoesje pakken...
Zo een mooie telefoon...
Gewoon een tempered glass screen protector erop.
Normaal als je de behuizing bekijkt zijn er maar heel weinig hoeken waar je zijdelings je scherm kan raken en een vlakke impact overleven ze vaak genoeg. Als er relief is dan heeft een case ook niets bij te dragen behalve dat je dan een lelijke kapotte telefoon kan oprapen.
Dat je behuizing wat slijt hoort erbij.
Tenzij je hem natuurlijk snel terug wilt doorverkopen dan kan je er beter iets rond doen.

De Ice view vind ik wel iets cool, dit draagt nog iets bij.

Verder vind ik cases wel nuttig voor vrouwen waar dit bij in de handtas gaat.
Je telefoon naast die voorhamer, slijpschijf en sleutels dan is een case wel nuttig om op korte tijd krassen tegen te gaan.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

SuperVeloce schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:57:
[...]

Ik zou geen folie pakken, maar een tempered glass 9h bescherming icm een silecone hoesje.
En die glass screenprotector kan je vast wel laten zitten, wanneer je Ice View hebt.

Je hebt glass protectors, met anti vingerprint, zit een coating op, die helpt vingerafdrukken tegen te gaan.
Van bijv orzly en nillkin.
Enig idee waar ik die kan krijgen? Heb liever idd een tempered glass erop.

• SuperVeloce
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:16:
[...]

Enig idee waar ik die kan krijgen? Heb liever idd een tempered glass erop.
Die Orzly en Nillkin zijn volgens mij nog niet leverbaar. Maar vaak te vinden op amazon, ebay, aliexpress. Maar als ze straks gewoon leverbaar zijn, ook in NL webshops.

Je kan tijdelijk een ander merk glass erop doen ;) Gewoon even Googlen op 9h screen protector htc 10.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10-2025
Extraxyz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:23:
[...]

Oh God, ik lees de G5 review en ja hoor, gaar scherm. WTF waarom is de helderheid van het scherm van de 10 lager dan dat van de 3 jaar oude M7? Dat is juist waarom ik de Nexus 6P heb overgeslagen

Mijn M7 is een soort van fatsoenlijk bruikbaar waar ik woon maar zelfs dan zijn er nog gevallen waarbij het scherm lang niet helder genoeg is. Vorig jaar op vakantie was het zelfs in de schaduw lastig filmpjes kijken.

Maargoed, dat degradeer de 10 dus tot leuk als ie in Augustus voor 350 ~ 400 eu te koop is maar als je meer dan dat betaald ben je een dief van je eigen portemonnee. Ik ben een HTC adept maar ik ga niet meer betalen dan de concurrentie terwijl het scherm geeneens beter is dan dat van een 3 jaar oud model, hoe goed de rest van de telefoon ook mag wezen (want als ik geen reet kan zien heb ik er weinig aan).

Voorspelt ook weinig goeds voor de nieuwe Nexus lijn als HTC idd die telefoons gaat maken. Als ze in hun eigen top model al geen fatsoenlijk scherm plaatsen...

Nouja dan maar hopen dat de 6P een dikke prijsdrop heeft gekregen tegen Augustus maar aangezien de 64gb ondertussen duurder is dan de S7 kan ik dat ook wel vergeten denk.

Kortom ik word bijna gedwongen om een S7 te kopen...

Artiest voorheen bekend als b3n666

t_o_c schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:48:
Kortom ik word bijna gedwongen om een S7 te kopen...
Als je dat voor jezelf allemaal hebt afgewogen, koop je die toch...

Als er vragen zijn over de HTC 10 (1.21-firmware) of interesse is in een vergelijking met de HTC One M9 op bepaalde vlakken, let me know. Device komt morgen binnen (zilver/wit) en hier ligt een zilver/gouden One M9.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Laguna

Laguna

Connaisseur

DaemonAngel schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:12:
Ik zou geen hoesje pakken...
Zo een mooie telefoon...
Gewoon een tempered glass screen protector erop.
Gewoon geen hoesje EN geen screenprotector. Hoe vaak kom je nou in aanraking met materialen harder dan het glas gebruikt voor het scherm in je toestel..

[ Voor 47% gewijzigd door Laguna op 29-04-2016 11:10 ]

• ik222
  • Niet online
Zelf kies ik altijd wel voor een pouch voor in mijn broekzak maar daar blijft het dan ook bij. Dingen als screenprotectors, backprotectors en de hele bende vind ik inderdaad ook vreselijk en afbreuk doen aan het toestel.
Laguna schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:10:
Gewoon geen hoesje EN geen screenprotector. Hoe vaak kom je nou in
aanraking met materialen harder dan het glas gebruikt voor het scherm in je toestel..
Ik gebruik m'n One M9 nu 'naakt' en die is toch aardig gehavend inmiddels hoor...
Butsen in de rand, krassen op de achterkant en genoeg butsjes op het scherm, evenals krasjes.
Enige wat nog niet gehavend is, is het saffieren afdekglaasje voor de camera op de achterkant :)

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:30
Ik vind een screenprotector echt zo lelijk :') Bij mijn M7 had ik een pouch. Helaas gleed na een maand dat toestel uit m'n broek op de terrastegels en zat er alsnog een buts op de bovenkant omdat ie daar onvoldoende beschermd was dus daar heb ik ook weinig vertrouwen meer in.
Twijfel nog over de Ice view deze keer, maar denk dat ik voor een dunne bumper ga. Heb toch liever dat ie de eerste tijd goed beschermd is, kan 'm er altijd nog afhalen als de nieuwigheid er af gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 29-04-2016 11:35 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik m'n One M9 nu 'naakt' en die is toch aardig gehavend inmiddels hoor...
Butsen in de rand, krassen op de achterkant en genoeg butsjes op het scherm, evenals krasjes.
Enige wat nog niet gehavend is, is het saffieren afdekglaasje voor de camera op de achterkant :)
Ach hoort erbij (sowieso verschilt het van persoon tot persoon hoe voorzichtig diegene met z'n toestel omgaat), maar waar ik op doelde was dat eigenlijk alleen zandkorrels krassen kunnen veroorzaken op je scherm.
Southern Sun schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:33:
Ik vind een screenprotector echt zo lelijk :') BIj mijn M7 had ik een pouch. Helaas gleed na een maand de tel. uit m'n broek op de terrastegels en zat er alsnog een buts op de bovenkant.
Twijfel nog over de Ice view deze keer, maar denk dat ik voor een dunne bumper ga. Heb toch liever dat ie de eerste tijd goed beschermd is, kan 'm er altijd nog afhalen als de nieuwigheid er af gaat.
Ja een bumper zou ook mijn voorkeur genieten, echter het nadeel is dat toestel dan toch weer breder wordt en daarmee minder fijn vastpakt.

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:30

UMD

You don't say

CLB schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:59:
[...]

Als er vragen zijn over de HTC 10 (1.21-firmware) of interesse is in een vergelijking met de HTC One M9 op bepaalde vlakken, let me know. Device komt morgen binnen (zilver/wit) en hier ligt een zilver/gouden One M9.
Ik heb wel een andere vraag :9

Ik ben heel erg benieuwd hoe die vingerscanner van die witte uit ziet/voelt. In sommige foto's online lijkt ie scheef te zitten en niet mat te zijn zoals de zwarte. Daarnaast valt in sommige foto's het zilveren randje om de sensor erg op (a la samsung en iPhone). Misschien kun jij hier een blik op werpen, aangezien je een van de eerste hier met de wit/zilveren bent :)

• Extraxyz
t_o_c schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:48:
[...]

Voorspelt ook weinig goeds voor de nieuwe Nexus lijn als HTC idd die telefoons gaat maken. Als ze in hun eigen top model al geen fatsoenlijk scherm plaatsen...

Nouja dan maar hopen dat de 6P een dikke prijsdrop heeft gekregen tegen Augustus maar aangezien de 64gb ondertussen duurder is dan de S7 kan ik dat ook wel vergeten denk.
Ik verwacht juist wel veel van de HTC Nexus, omdat daar Google gewoon zegt wat erin moet komen. En als de afgelopen jaren (Motorola Nexus 6, Huawei 6P) een goede indicatie zijn, wil Google gewoon een Amoled scherm hebben.

Verder is de Nexus 6P 64GB op dit moment €550, dat is toch best een nette prijs?
Laguna schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:36:
waar ik op doelde was dat eigenlijk alleen zandkorrels krassen kunnen veroorzaken op je scherm
Agreed :)
UMD schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:40:
Ik ben heel erg benieuwd hoe die vingerscanner van die witte uit ziet/voelt.
Noted!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

CLB schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik nu een M7, krijg vandaag mijn M10 binnen, dus die vergelijking zou voor mij dan weer interessanter zijn :). Ik ga de komende avonden naar concerten toe die binnen zijn, dus kan eventueel foto's uploaden indien men dat wilt :)

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-10-2025
Extraxyz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:44:
[...]

Verder is de Nexus 6P 64GB op dit moment €550, dat is toch best een nette prijs?
De HTC 10 staat zeker hoog op mijn lijstje, maar de 6P lijkt me ook een aardig mooi toestel. Maar ik weet nou niet wat de betere koop is. Voor zover ik weet is de 6P een stuk groter, maar is deze qua hardware nog wel up-to-par met de 10?

Hoe doen de HTC10 en de 6P het tov elkaar?

• SuperVeloce
Foto's altijd welkom ;)
Testen met en zonder HDR aan.

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:33
Jammer dat er nog geen hoesjes te krijgen zijn. Moet hem dus wel 'naakt' gebruiken de eerste weken. :P

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

imeR schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:57:
Jammer dat er nog geen hoesjes te krijgen zijn. Moet hem dus wel 'naakt' gebruiken de eerste weken. :P
Ik heb een tijdelijk hoesje gekocht voor een paar knaken tot de Ice View beschikbaar is. CoolBlue heeft wel 2 hoesjes beschikbaar, maar zijn niet zo mijn ding ;)

• SuperVeloce
Tja of tijdelijk zo'n pouch..

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:51:
[...]

Ik gebruik nu een M7, krijg vandaag mijn M10 binnen, dus die vergelijking zou voor mij dan weer interessanter zijn :). Ik ga de komende avonden naar concerten toe die binnen zijn, dus kan eventueel foto's uploaden indien men dat wilt :)
Graag ook een filmpje ben heel benieuwd hoe de microfoons van de 10 presteren in zulke omstandigheden.
Brainscrewer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:55:
[...]

Hoe doen de HTC10 en de 6P het tov elkaar?
HTC10 doet het veel beter, de 810 in de 6P is gewoon een draak van een SoC (zowel qua performance als energieverbruik).

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:33
Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:58:
[...]

Ik heb een tijdelijk hoesje gekocht voor een paar knaken tot de Ice View beschikbaar is. CoolBlue heeft wel 2 hoesjes beschikbaar, maar zijn niet zo mijn ding ;)
Welke heb je besteld? Ik heb er wel al een van Spigen besteld via amazon, maar die komt pas over een maand.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

imeR schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:16:
[...]

Welke heb je besteld? Ik heb er wel al een van Spigen besteld via amazon, maar die komt pas over een maand.

Die, en dan met express shipping, heb ik hem binnen ca 1 week, ben je 10 pond kwijt.

Verwijderd

Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:31:
[...]

Die, en dan met express shipping, heb ik hem binnen ca 1 week, ben je 10 pond kwijt.
Deze heb ik ook besteld. Tempered glass is ook al onderweg. Is een tijdelijk hoesje want ik wil ook de Ice View. Ik heb nu met mijn M8 de dot view case en die bevalt heel goed.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:08:
[...]

Deze heb ik ook besteld. Tempered glass is ook al onderweg. Is een tijdelijk hoesje want ik wil ook de Ice View. Ik heb nu met mijn M8 de dot view case en die bevalt heel goed.
Oeh, waar heb je de tempered glass vandaan? Linkje?

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2025
Laguna schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:10:
[...]

Gewoon geen hoesje EN geen screenprotector. Hoe vaak kom je nou in aanraking met materialen harder dan het glas gebruikt voor het scherm in je toestel..
Zand is harder dan het glas gebruikt voor het scherm.
En dit komt vaak voor dat er een heel klein beetje zand in een broekzak zit of op een tafel ligt waar ik het toestel op leg.
Ik ben al wel eens outdoor en heb een hond die graag een zandbak meeneemt dusja.

Ik gebruik een tempered glas screen protector, een zo dun mogelijke en je ziet totaal niet dat die erop zit eigelijk. Als mensen vragen of ik een screenprotector aanraad toon ik mijne en ze zijn altijd verbaasd dat er iets opzit. Ze geloven het eerst niet.

En op nog geen 2 jaar tijd is dit al de 2de screenprotector. Achterkant is helemaal gehavend en de zijkant ook van mijn oneplus maar het scherm is pretty.
Voor 10 euro nieuwe sceenprotector erop en zo goed als nieuw.
Plastieken ben ik het wel mee eens dat dit lelijk is.

Ik heb even van de M7 een sprong naar een ander merk gemaakt, one plus one. Maar nu met de 10 zet HTC terug iets neer waardoor ik terug naar HTC wil.
Ik wachte hierop eig voor een nieuwe gsm, want ik had echt geen zin om naar samsung me touchwiz te gaan, maar de brol dat htc de laatste jaren op de markt bracht . . .

Verwijderd

Slavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:14:
[...]

Oeh, waar heb je de tempered glass vandaan? Linkje?
Ik heb ze hier besteld....

http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En toevallig net met de post ontvangen (21 april besteld) :) Voor dat geld heb ik gelijk 2 besteld alleen vraag ik me af of het wel tempered glass is......voelt erg plastic aan. Zo maar eens vergelijken met die van mijn zoon. (vergeleken en is precies hetzelfde dus denk dat het goed is).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 14:25 ]

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:22:
[...]

Ik heb ze hier besteld....

http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

En toevallig net met de post ontvangen (21 april besteld) :) Voor dat geld heb ik gelijk 2 besteld alleen vraag ik me af of het wel tempered glass is......voelt erg plastic aan. Zo maar eens vergelijken met die van mijn zoon. (vergeleken en is precies hetzelfde dus denk dat het goed is).
Nice, laat mij a.u.b. even weten, dan weet ik of ik er ook 1 zal bestellen :)

• Hessia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2023
Net de 10 ontvangen, maar ik kan niet met me wifi connecten

enig idee?
Hessia schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:39:

enig idee?
Iets meer informatie geven misschien...
Wat voor netwerk, 2,4GHz, 5,0GHz, wat lukt er niet?
Ziet je telefoon geen netwerken, of wel, maar verbinding werkt niet enzovoort :)

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 09:27

enig idee?
Mac adres filtering waardoor je geen verbinding kan maken, inderdaad is meer informatie in dit geval wel handig

• Hessia
Hij stond op automatisch maar wij hebben gewoon een 2,4GHz dus daar heb ik hem ook op gezet (beide werkt tot op heden niet)

hij ziet de netwerken met een zwak signaal ook al sta ik naast de router.

hij probeert ook verbinding te maken, maar staat daarna op opgeslagen.
Hmm daar heb ik te weinig verstand van... staat er geen energiebesparende modus aan op je 10 ofzo?

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
voor de liefhebbers van hoesjes kwam ik deze nog tegen
http://www.ibtimes.co.uk/...content=/rss/yahoous/news

• P1nGu1n
  • Laatst online: 15:34
CLB schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:08:
Hmm daar heb ik te weinig verstand van... staat er geen energiebesparende modus aan op je 10 ofzo?
Router al geprobeerd te herstarten? 100% zeker dat het wachtwoord goed is?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:30
Die spigen lijkt me wel wat. Handig overzicht

• Hessia
P1nGu1n schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:16:
[...]

Router al geprobeerd te herstarten? 100% zeker dat het wachtwoord goed is?
Jaa hij is 2x heel kort verbonden geweest heeft die 3 app up gedate en daarna weer eruit gegooid.

• phxzy
Hessia schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:30:
[...]

Jaa hij is 2x heel kort verbonden geweest heeft die 3 app up gedate en daarna weer eruit gegooid.
Ik zou hem omruilen als ik jou was.

• SuperVeloce
Of eerst bij iemand anders thuis testen. Of router achter modem hangen en daarmee testen.

Telefoon zelf herstarten (powerknop tijdje ingedrukt houden)

[ Voor 26% gewijzigd door SuperVeloce op 29-04-2016 16:44 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Voordat je de telefoon terug stuurt zoals wordt gesuggereerd heb je geprobeerd om te verbinden met een ander WiFi netwerk?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Hessia
Nee dit ga ik vanavond proberen.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:00
Laguna schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:10:
[...]

Graag ook een filmpje ben heel benieuwd hoe de microfoons van de 10 presteren in zulke omstandigheden.

[...]

HTC10 doet het veel beter, de 810 in de 6P is gewoon een draak van een SoC (zowel qua performance als energieverbruik).
Je weet het wel goed te onderbouwen.. 8)7 |:(

Ja in vergelijking met de 820 niet even sterk of efficiënt maar als hij ergens goed presteert is het wel in de 6P. Zeer goede performance, Nexus _/-\o_ qua efficiëntie, mwa oktjes, gaming bijv zeer goed, SoT = 4,5u

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:12

enig idee?
Heb je wel een simkaart in je toestel zitten? Sommige telefoons kunnen niet met bepaalde wifikanalen verbinden als er geen simkaart in zit.

• Hessia
Jaa dit was in eerste instantie niet het geval maar nu werkt me nieuwe sim en nog steeds geen verbinding.

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 10:35
Vandaag nog even met HTC gebeld over de beschikbaarheid van de zilver/zwarte versie. Ze konden me helaas nog niks (nieuws) vertellen. Ze gaan de klacht/vraag wel escaleren, maar daar heb ik niet erg veel vertrouwen in..

• passie2010
Maarten00 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:17:
Vandaag nog even met HTC gebeld over de beschikbaarheid van de zilver/zwarte versie. Ze konden me helaas nog niks (nieuws) vertellen. Ze willen de klacht/vraag wel escaleren, maar daar heb ik niet erg veel vertrouwen in..
Die willen we in NL heel graag hebben...is stiekem toch wel de mooiste uitvoering als je het mij vraagt..

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 10:35
passie2010 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:19:
[...]

Die willen we in NL heel graag hebben...is stiekem toch wel de mooiste uitvoering als je het mij vraagt..
Ik zit er ook al een tijdje naar te zoeken, ik kan hem ook niet ergens anders binnen de EU vinden.

Het is natuurlijk altijd een optie om hem vanuit de VS te importeren, hoewel ik niet weet of dat goed gaat komen met de verschillen in frequenties. De medewerker wist mij te vertellen dat je voor garantie dan ook daar moet zijn.

Al met al zou je haast een andere variant bestellen, maar dan zou ik flink balen als hij over een maand opeens wel in zilver/zwart te krijgen is :|

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BigF25 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:02:
[...]

Je weet het wel goed te onderbouwen.. 8)7 |:(

Ja in vergelijking met de 820 niet even sterk of efficiënt maar als hij ergens goed presteert is het wel in de 6P. Zeer goede performance, Nexus _/-\o_ qua efficiëntie, mwa oktjes, gaming bijv zeer goed, SoT = 4,5u
offtopic:
Ach lees de vele artikelen over de 810 op Anandtech maar eens, dan snap je wat ik bedoel.

• Extraxyz
Maarten00 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:24:
[...]

Ik zit er ook al een tijdje naar te zoeken, ik kan hem ook niet ergens anders binnen de EU vinden.

Het is natuurlijk altijd een optie om hem vanuit de VS te importeren, hoewel ik niet weet of dat goed gaat komen met de verschillen in frequenties. De medewerker wist mij te vertellen dat je voor garantie dan ook daar moet zijn.

Al met al zou je haast een andere variant bestellen, maar dan zou ik flink balen als hij over een maand opeens wel in zilver/zwart te krijgen is :|
HTC Finland heeft 'm op de site staan, maar dat kan ook gewoon een foute afbeelding zijn natuurlijk.
http://www.htc.com/fi/go/buy-htc-10/

Hoe dan ook ben ik er na het zien van alle foto's wel over uit. Carbon achterkant krast snel, witte voorkant is lelijk, dus zolang die zwart/zilver versie hier niet komt hoef ik 'm ook gewoon niet :/

• passie2010
Extraxyz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:28:
[...]

HTC Finland heeft 'm op de site staan, maar dat kan ook gewoon een foute afbeelding zijn natuurlijk.
http://www.htc.com/fi/go/buy-htc-10/

Hoe dan ook ben ik er na het zien van alle foto's wel over uit. Carbon achterkant krast snel, witte voorkant is lelijk, dus zolang die zwart/zilver versie hier niet komt hoef ik 'm ook gewoon niet :/
klopt maar als je het bestelproces doorloopt verandert bij de betaling de afbeelding ineens naar de wit zilveren variant...zal dus wel een foutje zijn gok ik.

Verwijderd

Ik heb die van mij vanochtend binnen gekregen!

Iemand hier een "howto" gezien om hem te rooten?
Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen