Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06
ik222 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:35:
[...]

Die had ik wel aan zien komen gezien eerdere samples. Als je 9 van de 10 mensen vraagt wat ze mooi vinden dan zijn dat inderdaad de extreem nabewerkte foto's van de Samsung S7 Edge...
Nu zitten de weersomstandigheden niet mee bij die test, maar ook los van de agressieve nabewerking van de S7 zijn veel foto's van de HTC 10 toch wel ronduit lelijk te noemen hoor..

Snap niet dat er zóveel verschil is qua camera, batterij en ontvangst in alle verschillende reviews. Ik wacht de Tweakers review nog wel af, maar door al die mogelijke problemen (gecombineerd met achterlijke besluit dat de mooiste versie hier niet te koop zal zijn) is mijn enthousiasme tot een dieptepunt gedaald. Denk toch dat ik nog een half jaartje met m'n M8 op een goedkope sim-only verder ga en in oktober hoop dat er een geweldige Nexus verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mee eens hoor, de HTC 10 kan voorlopig nog nergens echt overtuigen. Het is allemaal wel redelijk in orde maar daar blijft het dan ook bij.

Ik weet zelf ook nog echt niet wat ik ga doen. Op basis van wat ik tot nu toe lees neig ik ergens ook wel naar de Samsung Galaxy S7 Edge. Geweldig scherm, uitstekende camera en super accuduur. Bovendien heeft deze gewoon micro USB wat ik voorlopig nog als een voordeel zie (totdat al het USB-C specificatie gedoe klaar is zeker). Alleen ben ik dan wel weer bang voor de software van Samsung en in mindere mate de glazen achterkant.

De Nexus 6P vind ik ook wel interessant maar die heeft dan weer net te gedateerde hardware voor een vlaggenschip.

De Huawei P9 heb ik me nog niet heel erg in verdiept, misschien dat ook maar eens doen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Laguna schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:03:
[...]

Dat is echt zo'n non-argument, want je DSLR heb je ook altijd bij je 8)7 en als het geen dealbreaker is waarom dan nog wachten of hoop je stiekem dat de camera toch betere foto's maakt en spreek je jezelf dus tegen.
Dat bedoel ik dus niet zo, wanneer ik mooie of goede foto's wil maken zou ik zelf nooit mijn smartphone pakken, hoe goed de camera ook is. Wanneer ik erop uit ga gaat de DSLR mee en zal ik mijn telefoon niet gebruiken voor het maken van foto's. De incidentele keer dat ik wel een foto zou willen maken met de telefoon neem ik een wat mindere kwaliteit voor lief. Mensen die professionele kwaliteit foto's verwachten van een camera telefoon moeten toch echt is achter hun oren krabben..Zelf wacht ik met de aanschaf om de real world reviews af te wachten. Telefoon zal toch weer twee jaar mee moeten en dan is het wel fijn om (op dit moment) het meest fijne en complete toestel (voor mijzelf) te kiezen. Zoals eerder vermeld, zal de camera voor mij echt geen deal breaker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Laten we accepteren dat het voor eenieder afhangt van persoonlijke voorkeuren omrent de eigenschappen van een smartphone. Ik wil zelf bijvoorbeeld een mooi design, uitstekende software, goede geluidskwaliteit (speaker boeit me niet) en een "goede" camera. De HTC zal hier voor mij het meeste aan voldoen. Ik ben uitgekeken op mn S6 en de software. Als de camera het allerbelangrijkst is, zal de S7 de betere keuze zijn. Gelukkig hebben we de luxe om te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
Extraxyz schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:56:
[...]

Nu zitten de weersomstandigheden niet mee bij die test, maar ook los van de agressieve nabewerking van de S7 zijn veel foto's van de HTC 10 toch wel ronduit lelijk te noemen hoor..

Snap niet dat er zóveel verschil is qua camera, batterij en ontvangst in alle verschillende reviews. Ik wacht de Tweakers review nog wel af, maar door al die mogelijke problemen (gecombineerd met achterlijke besluit dat de mooiste versie hier niet te koop zal zijn) is mijn enthousiasme tot een dieptepunt gedaald. Denk toch dat ik nog een half jaartje met m'n M8 op een goedkope sim-only verder ga en in oktober hoop dat er een geweldige Nexus verschijnt.
ik222 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:30:
Mee eens hoor, de HTC 10 kan voorlopig nog nergens echt overtuigen. Het is allemaal wel redelijk in orde maar daar blijft het dan ook bij.

Ik weet zelf ook nog echt niet wat ik ga doen. Op basis van wat ik tot nu toe lees neig ik ergens ook wel naar de Samsung Galaxy S7 Edge. Geweldig scherm, uitstekende camera en super accuduur. Bovendien heeft deze gewoon micro USB wat ik voorlopig nog als een voordeel zie (totdat al het USB-C specificatie gedoe klaar is zeker). Alleen ben ik dan wel weer bang voor de software van Samsung en in mindere mate de glazen achterkant.

De Nexus 6P vind ik ook wel interessant maar die heeft dan weer net te gedateerde hardware voor een vlaggenschip.

De Huawei P9 heb ik me nog niet heel erg in verdiept, misschien dat ook maar eens doen nog.
Ik heb zelf nu de HTC M8 en had 2 weken geleden de Galaxy S7 besteld, welke weer op retour is gegaan. Het scherm van de S7 is ongelooflijk en het is onmogelijk om slechte foto's mee te nemen. Batterijen gingen ook de eerste laadbeurten 5 tot 6 uur mee (screen on time). Waarom toch de S7 geretourneerd? Als eerste de software. Als je de vloeiendheid van de M8 bent gewend dan is het moeilijk om naar de S7 te kijken. Scrollen op Chrome, Youtube, Twitter, FB, NU.nl app etc is een en al stotterfeest. Aangezien ik merendeel van de dag aan het scrollen ben in apps, komt dit punt toch wel op nummer 1 in m'n lijstje. Verder gebruik ik de luidsprekers vaak op m'n telefoon, wat bij de S7 niet goed is. En het geluid bij gesprekken was ook minder dan bij M8.

Als de 10 zoals de M8 is maar dan met een betere camera, dan ben ik al blij (hoeft niet zó goed te zijn zoals die van S7, want dat is ook moeilijk te overtreffen). Want de M8 is echt perfect, behalve de camera en de te weinig ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb er even over getwijfeld of deze blinde smartphonecameratest nou wel zo eerlijk is vanwege de postprocessing en onklare software versies. Over die laatste valt iets te zeggen, maar het feit is: zo'n poll blijft op meningen gebaseerd van een groep mensen die allemaal verschillend de foto beoordelen. De SGS7 is duidelijk de winnaar, ook bij mij blijkbaar. Men wilt, zoals al eerder is gezegd, gewoon de meest goeie foto out of the box krijgen en dat doet de samsung gewoon goed en daar kun je natuurlijk over blijven twisten. HTC had er namelijk ook voor kunnen kiezen om iets agressievere postprocessing toe te passen zodat ook hun foto's soortgelijk uit zo'n test zouden kunnen komen, maar dat hebben ze niet gedaan, terwijl de SGS7 al een maand op de markt is en HTC dus nog ruim de tijd had om hun software te tweaken. Hiermee zie je toch dat Samsung het juiste doet, ookal is het niet altijd even geliefd bij de puristen ;)
Ik vond het eigenlijk wel een goeie test: totaal onbevooroordeeld foto's beoordelen en dan je oordeel vellen. Uitermate geschikt als je een telefoon wilt hebben met de allerbeste camera. Wat deze test dan wel als nadelig effect heeft is dat het enkel de camera uitlicht en niet alle andere dingen die belangrijk zijn aan een telefoon.
Wat je nu krijgt is dat iedereen naar die grafiekjes gaat staren en dan denkt: die HTC heeft maar een kutcamera, terwijl het alle 4 goeie camera's zijn waarbij de SGS7 gewoon het beste eruit komt.

BTW: alle foto's die ik gekozen had, zat geen enkele tussen die door de HTC geschoten was :) Ik had alles SGS7 op 1 foto na die door de P9 was gemaakt (het knuffelbeestje).

Iedereen moet kijken naar zijn eigen wensen en voorkeuren. Koop je een telefoon puur en alleen gebaseerd op camera: SGS7.
Ik weet uit ervaring dat ik me behoorlijk stoor aan de opzichtige flashy layout en het glas van de SGS, dan aan de iets minder goeie camera. De camera gebruik je niet 100% van de tijd dat je je telefoon gebruikt, maar je wordt 100% van je gebruiks-tijd dus wél geconfronteerd met het fragiele glas en touchwiz.
Maar goed, hoe een telefoon in de hand ligt en een stevige body gecombineerd met goeie skin zijn voor mij de zwaarstwegende factoren. Dan heb ik liever dié aspecten uitstekend plus een goeie camera, dan een uitstekende camera en een mindere body+skin. Dat is overigens ook de reden dat ik in 2014 voor de M8 gekozen had: de perfecte telefoon met de mindere camera ;)
Dus ik blijf als totaal pakket nog steeds voor de HTC kiezen. Ik heb nu een M8 en de camera op de HTC10 gaat hoe dan ook een verademing zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ieder z'n ding natuurlijk, ik ben ook wel erg geïnteresseerd in de 10, heb alle One's gehad...
Wat me dan gewoonweg wel tegenstaat is hoge prijs, geen pre-order actie, geen bijgeleverde speciale headset. Geef er gewoon wat bij, ook al is het maar prullaria, dat geeft de klant toch een beter gevoel.

Loop nu al een half jaar met de One M9, 'slecht scherm', 'rare camera' en dergelijke wordt er dan gezegd en die doet het voor mij ook al prima qua vlotheid, foto's, resultaten, geheugen en andere dingen. De 10 is op alle fronten flink aangepakt, bingo! Persoonlijk vind ik het wel een minpuntje dat er geen infrarood opzit, gebruik ik op wat gekke plekken, waar nooit afstandsbedieningen zijn toch nog redelijk vaak, maar dan ben je gebonden aan slechts een handvol devices, die het voor mij allemaal niet zijn. Ik mag m'n abonnement inmiddels verlengen bij Vodafone, maar die is aardig aan de prijs inmiddels. Misschien maar eens kijken naar de concurrentie zoals T-Mobile, maar dat komt tezijnertijd wel denk ik, de BlackBerry Priv vind ik ook nog :9~

[HTC 10] Levertijden & Prijzen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03
Resultaat van de blinde test valt me zwaar tegen.

Maar wat ik niet begrijp, hoe kunnen ze bij DXOMARK zo lovend zijn over HTC10. Ze hebben toch ook nog "oude" software gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De metingen van DxOmark zijn eigenlijk in het fotografietopic vaker een discussiepunt...ik heb het niet altijd gevolgd, maar wat ik eruit concludeer voor mezelf is dat ik niet al te veel waarde moet hechten aan dxomark.

@CLB: eens. Ze zetten hoog in terwijl de sgs7 allang uit is. Speciale headset krijgen wij in Europa toch wel gewoon bijgeleverd? Ik heb ook de One X gehad, nu de One M8 en zal nu ook voor de 10 gaan. De M8 had overigens zo'n siliconen hoesje erbij zitten hoor ;) Ik heb die toch zeker een jaar gebruikt, totdat ik de DotView cover kreeg. Maar omdat ze nu inderdaad behoorlijk terug moeten komen zouden ze denk ik meer kopers winnen als de prijs gelijk was aan de SGS7 en die ice view cover er gratis bij deden.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:04:
@CLB: Speciale headset krijgen wij in Europa toch wel gewoon bijgeleverd?
Gisteren contact over gehad met HTC, wordt niet meegeleverd }:|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
CLB schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:19:
[...]

Gisteren contact over gehad met HTC, wordt niet meegeleverd }:|
Welke leveren ze dan mee? Want volgens CoolBlue zit er wel een headset bij.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:22:
Welke leveren ze dan mee? Want volgens CoolBlue zit er wel een headset bij.
Ja standaard-shizzle zal het dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Wat ik nog niet gezien bij de diverse reviews in de werking van airplay. Is dit net zo verweven in het os als bij Apple? Dus dat je bijv, vanuit spotify kan streamen naar je versterker. Dat zou voor mij 'de' reden kunnen te zijn om de overstap naar android te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb toch meen ik meerdere keren zien langskomen dat die aparte headset voor Europa wel meegeleverd wordt. Op fb ergens op de HTC pagina gaf een HTC medewerker aan dat dit min of meer een tradeoff was omdat we hier geen pre order korting krijgen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Sommige van die foto's zijn wel een stap terug van mijn huidige telefoon (G3) voor m'n gevoel. Aan de ene kant gebruik ik de camera niet super vaak en GS7 Edge beter qua accu, maar vind ik het scherm en het gehele uiterlijk daar weer minder. Ze maken het ons lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik ben van de One X naar de Nexus 5 gegaan, en wil nu weer een keer wat nieuws (batterij en camera ben ik wel klaar mee).... Denk alleen toch dat ik nog even een nieuwe batterij in de Nexus 5 doe en wacht op een mogelijk HTC-made nexus waarover de geruchten gaan. Als die er niet komt is de HTC 10 ook waarschijnlijk wel wat schappelijker geprijsd.

[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 23-04-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

1.20. Hij zit nu op 1.21. Kan geen verdere updates vinden. Er is 1 update geweest.

Op het moment dat we de foto's schoten, was van de vier telefoons alleen de S7 uitgekomen.
Aldus Arnoud Wokke, oftewel de oudste software die er is. 1.24 werd toch al een aantal dagen geleden uitgerold?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
Laguna schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:49:
[...]

Aldus Arnoud Wokke, oftewel de oudste software die er is. 1.24 werd toch al een aantal dagen geleden uitgerold?
Waarschijnlijk alleen voor testers van de HTC 10 wat ik zo hier en daar gelezen heb.
CLB schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:22:
[...]

Ja standaard-shizzle zal het dan zijn.
Dit las ik op Twitter:

HTC Nederland (@HTC_NL) heeft getweet om 5:08 p.m. on vr, apr. 15, 2016:
@vspiridonescu 1/2 Hi Vlad, HTC has made the decision to include high-end, High-Res Audio earphones in the box.
(https://twitter.com/HTC_NL/status/720992222494203904?s=09)

.

[ Voor 74% gewijzigd door phxzy op 23-04-2016 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bij de media markt in Duitsland worden de eerste 10's verkocht (699 euro).

Afbeeldingslocatie: http://s31.postimg.org/knmsfcm17/tapatalk_1461415202931.jpg

Foto via XDA

[ Voor 40% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-04-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Qualcomm responds to USB Type-C and Quick Charge 3.0 compatibility concerns

http://www.androidauthori...3-0-compatibility-688673/

[ Voor 88% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-04-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveeten
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-06-2020
Ik kan volgende maand mijn abonnement gaan verlengen heb nu nog de HTC M7 welke altijd nog goed bevallen is alleen de accu wordt de laatste maanden wat minder.Heb nu de Huawei Nexus 6p en HTC 10 naast elkaar gezet ...tja wat is wijsheid...Als je puur naar de prijs kijkt zou je blind voor de Huawei gaan maar ben bang dat ik spijt ga krijgen al is het alleen al voor de audio van de HTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals altijd, lekker tegenstrijdig, mijn antwoord kwam van HTC rechtstreeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:29
HTC One..10 😂
Golf2vr6 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:39:
Bij de media markt in Duitsland worden de eerste 10's verkocht (699 euro).

[afbeelding]

Foto via XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

http://m.androidcentral.c...-would-make-perfect-sense

Dat schept toch bepaalde verwachtingen.. Zou mooi zijn als het blijkt te kloppen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Google moet een fors aandeel in HTC gaan nemen en ze daar eens flink de oren gaan wassen over marketing strategie etc.
Maar zover zal het wel nooit komen.
Overigens is voor Europa ALTIJD door HTC beweerd dat de Hi_Res headset zou meegeleverd worden.
Alleen zover ik weet is dit voor de US niet het geval maar is door de kortingsvoucher van $100 daar ook fors goedkoper. Kun je een aardig headsetje van kopen dacht ik.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Laguna schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:12:
http://m.androidcentral.c...-would-make-perfect-sense

Dat schept toch bepaalde verwachtingen.. Zou mooi zijn als het blijkt te kloppen.
Zou Sense wel missen denk ik. Maar een.Nexus by.HTC zal ik zeker overwegen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

10 komt echt slecht uit de foto test van Tweakers, zie frontpage :(

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:44:
10 komt echt slecht uit de foto test van Tweakers, zie frontpage :(
Hebben met 1.20 getest en wat ik begreep is met laatste update de camera al stukken beter geworden.

'Ja Arnoud, kun je ons vertellen welke software het was??

@Bob16 • 23 april 2016 12:14
1.20. Hij zit nu op 1.21. Kan geen verdere updates vinden. Er is 1 update geweest.

Op het moment dat we de foto's schoten, was van de vier telefoons alleen de S7 uitgekomen.'

Ik wacht zelf rustig af tot ik de telefoon in Mei zelf in mijn handen heb. Ik vond veel van de foto's over-processed en ik vind het fijner als ik mijn foto's zelf kan bewerken in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb er ook lang zo over gedacht maar ik vraag me inmiddels toch wel af hoe goed HTC het op orde gaat weten te krijgen. Kijk ik denk nog steeds dat de cameramodule op zich prima is maar natuurlijk is er iets goeds mee weten te doen ook een kunst en ook de lens speelt een rol.

Vond het verschil in de blinde fototest van vandaag wel weer echt weer schokkend net als in de meeste eerdere reviews die ik gelezen heb. Als ze dat echt nog goed gaan maken in software de komende paar dagen (schijnbaar begint begin volgende week al de levering) dan zijn het echt een stel ezels dat ze het niet voor het uitgeven van de review toestellen het in elk geval iets beter op orde hadden. Maar ik heb dus mijn twijfels inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik222 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:58:
Ik heb er ook lang zo over gedacht maar ik vraag me inmiddels toch wel af hoe goed HTC het op orde gaat weten te krijgen.
Soms twijfel ik er ook aan...Ik geloof wel dat de drive om het beter te krijgen er nu wel in zal moeten zitten.
Maar idd, ik twijfel er soms ook aan...als je ook kijkt wat hun insteek was bij de duo-cam op de M8...de software was openbaar of zoiets en andere fabrikanten/ontwikkelaars konden er ook mee aan de slag om verbeteringen te doen, maar er is geen enkele update gekomen om die duo-cam veel beter te krijgen...

En dafuq...die handige volume widget moet terug komen!!! Nu is het gekoppeld aan de DND-mode en moet ik weer een extra handeling doen om te switchen tussen aan/uit/trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdc01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Heeft er iemand een idee waar je de ice view cover kan kopen in België? Of via webshop?
Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook gaan voor de HTC 10 vooral voor de afwerking en het goed liggen in de hand. Iedereen zit bezig over de camera, maar ik ga voor de all round functies en specs.
Enkel de prijs vind ik aan de hoge kant... Voor de rest lijkt het me een goede smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
En een review(tje) van de collega's van Nutech: http://www.nu.nl/reviews/...htc-10-lg-g5-galaxy-s7-12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Grappig dat ze daar zeggen dat de camera de Galaxy S7 benaderd, helaas als je dan de vergelijkingsfoto's erbij pakt dan zie ik toch echt iets heel anders (nog los van het feit dat je het nauwelijks vergelijkingsfoto's mag noemen in sommige gevallen)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
ik222 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:09:
Grappig dat ze daar zeggen dat de camera de Galaxy S7 benaderd, helaas als je dan de vergelijkingsfoto's erbij pakt dan zie ik toch echt iets heel anders (nog los van het feit dat je het nauwelijks vergelijkingsfoto's mag noemen in sommige gevallen)...
Behoorlijk dom dat tweakers test met de S7 die al verschillende software updates gehad heeft en al redelijk op punt staat.. De LG G5 (amper uit) en HTC 10 (nog niet uit..) en en het dus logisch is dat deze vergelijking scheef is. Geef de andere fabrikanten ook de kans om een final test exemplaar na de nodige kleine fixes te geven... En inderdaad.. Neem dan foto's via een statief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
laurensdbb schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:07:
[...]

Behoorlijk dom dat tweakers test met de S7 die al verschillende software updates gehad heeft en al redelijk op punt staat.. De LG G5 (amper uit) en HTC 10 (nog niet uit..) en en het dus logisch is dat deze vergelijking scheef is. Geef de andere fabrikanten ook de kans om een final test exemplaar na de nodige kleine fixes te geven... En inderdaad.. Neem dan foto's via een statief
Ja en nee, tuurlijk is het krom maar je zal ergens een lijn moeten trekken. Ik verwacht ook dat ze de software blijven tunen bij de verschillende fabrikanten. Samsung heeft de s7 eerder op de markt gebracht met redelijke software en dat had htc natuurlijk ook moeten doen. Je hoeft namelijk niet geleerd te hebben om te snappen dat een review een moment opname is die ze niet opnieuw gaan doen als er een update wordt gedaan van de camera of andere software. Gemiste kans denk ik dan, want de eerste indruk is meestal bepalend en daardoor zullen ze ben ik bang minder toestellen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben erg tevreden met mijn M8 en wilde blind de 10 bestellen. Maar, inderdaad, de camera houd dat nu even tegen. Ik heb geen haast, dus wacht even of een update de boel echt kan verbeteren, zo niet, is het pech. Dan word het een S7. Met mijn 2 kinderen (2 en 4) maak ik veel foto's, dus wil ze zo goed mogelijk hebben, voorzover mogelijk met een smartphone.

Ik houd het topic in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
laurensdbb schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:07:
[...]

Lijkt me logisch want anders kun je nooit wat testen. Toen de S7 uitkwam is deze ook getest met de eerste firmware net als alle andere telefoons die uitgekomen zijn.
Je moet als fabrikant geen review modellen uitgeven als je weet dat de software niet goed is. Tijd hebben ze genoeg want de release duurt nog even.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de camera ineens een S7 killer wordt door andere software maar we zullen het zien. Pocketnow zal met de nieuwste software de camera opnieuw testen.

https://twitter.com/SomeGadgetGuy/status/723695834517278721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit anders een hele goede foto maar ik ben al tevreden met de foto's die mijn M8 maakt :)

https://twitter.com/SomeGadgetGuy/status/722940383236341764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:24:
Ik vind dit anders een hele goede foto maar ik ben al tevreden met de foto's die mijn M8 maakt :)

https://twitter.com/SomeGadgetGuy/status/722940383236341764
En nog 1 van hem
https://twitter.com/SomeGadgetGuy/status/723643038833250305

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ik222 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:09:
Toch zijn de foto's van de 10 daar best goed. Als je kijkt naar de buitenfoto zelfs beter, die diepblauwe luchten die de S7 daar geeft krijg je niet op een normale camera zonder een polarisatiefilter. Zonder polarisatiefilter zien die luchten er uit zoals op de HTC 10 foto. En dat vind ik eigenlijk met veel foto's van de S7, ze worden zo ontzettend nabewerkt zodat het lijkt alsof je constant door filters heen fotografeert. De HTC 10 benaderd veel meer de werkelijkheid.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
Garret1410 schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:39:
[...]

Lijkt me logisch want anders kun je nooit wat testen. Toen de S7 uitkwam is deze ook getest met de eerste firmware net als alle andere telefoons die uitgekomen zijn.
Je moet als fabrikant geen review modellen uitgeven als je weet dat de software niet goed is. Tijd hebben ze genoeg want de release duurt nog even.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de camera ineens een S7 killer wordt door andere software maar we zullen het zien. Pocketnow zal met de nieuwste software de camera opnieuw testen.

https://twitter.com/SomeGadgetGuy/status/723695834517278721
Even ter herinnering.. de HTC 10 is nog niet uit hé.. De S7 is ook niet getest voor hij in de winkels lag.. Ik had zelf een exemplaar in mijn handen toen de review nog niet online stond.. ;)
De test van de HTC 10 zou dus ook niet eerder online moeten komen dan de officiele release, met de laatste firmware (op de release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb mijn beslissing genomen, vandaag veel reviews doorgelezen en toen tot de conclusie gekomen dat S7 Edge op dit moment beter aansluit bij mijn eisen en wensen. Betere camera, betere accuduur, beter scherm, net wat groter scherm en een normale micro USB aansluiting. Daarna nog even naar een winkel geweest waar ik met de S7 Edge kon spelen en dat heeft mij overtuigd. Software is mooi vloeiend en ook prima naar eigen wens aan te passen voor mij. Daarnaast is de S7 Edge bij T-Mobile netto over 2 jaar ook nog eens goedkoper.

Ik ga dus verkassen naar het S7 topic, iedereen nog succes met wachten op de HTC 10, met andere eisen zal het zeker ook een mooi toestel worden!

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 24-04-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
ik222 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:19:
Ik heb mijn beslissing genomen, vandaag veel reviews doorgelezen en toen tot de conclusie gekomen dat S7 Edge op dit moment beter aansluit bij mijn eisen en wensen. Betere camera, betere accuduur, beter scherm, net wat groter scherm en een normale micro USB aansluiting. Daarna nog even naar een winkel geweest waar ik met de S7 Edge kon spelen en dat heeft mij overtuigd. Software is mooi vloeiend en ook prima naar eigen wens aan te passen voor mij. Daarnaast is de S7 Edge bij T-Mobile netto over 2 jaar ook nog eens goedkoper.

Ik ga dus verkassen naar het S7 topic, iedereen nog succes met wachten op de HTC 10, met andere eisen zal het zeker ook een mooi toestel worden!
En ik ga van de edge naar de tien.

Veel plezier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Haha misschien wil een mens ook gewoon steeds wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Veel plezier :) Ik ben wel nog nieuwsgierig wat je beredenering is achter "beter scherm"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
OLED op de S7 Edge heeft gewoon een wauw factor als je naar het scherm kijkt. Die kleuren en dat contrast is voor een Super LCD scherm onmogelijk te evenaren. Was voor mij dus een teleurstelling dat de HTC 10 uiteindelijk geen OLED scherm kreeg.

Ook heeft de HTC 10 relatief dikke bezels en de Samsung Galaxy S7 Edge heeft helemaal geen bezels aan de zijkanten. Al is dit laatste natuurlijk vooral een design ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
laurensdbb schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:46:
[...]

Even ter herinnering.. de HTC 10 is nog niet uit hé.. De S7 is ook niet getest voor hij in de winkels lag.. Ik had zelf een exemplaar in mijn handen toen de review nog niet online stond.. ;)
De test van de HTC 10 zou dus ook niet eerder online moeten komen dan de officiele release, met de laatste firmware (op de release)
Niet helemaal waar. Eerste reviews waren er voor de release van 11 maart en diverse camera leaks een aantal weken eerder. (Afgezien van Tweakers.net)

Maar ik geef toe dat er niet zoveel tijd tussen zat als nu bij HTC. Ook vreemd waarom daar zoveel tijd tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Na het eerste zinnetje wist ik al genoeg.
De nieuwe HTC 10 is opnieuw een prima apparaat, maar hij lijkt nog wel erg op die oude One.
Wat een onzin zeg, het is juist de meest vernieuwende HTC in de One reeks.
Ik neem aan dat ze dit ook bij de Galaxy serie, iPhone etc als - punt noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
ik222 schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:44:
OLED op de S7 Edge heeft gewoon een wauw factor als je naar het scherm kijkt. Die kleuren en dat contrast is voor een Super LCD scherm onmogelijk te evenaren. Was voor mij dus een teleurstelling dat de HTC 10 uiteindelijk geen OLED scherm kreeg.

Ook heeft de HTC 10 relatief dikke bezels en de Samsung Galaxy S7 Edge heeft helemaal geen bezels aan de zijkanten. Al is dit laatste natuurlijk vooral een design ding.
Vergeet de burn-in niet ;-) draai maar geen gps-apps.. of bekijk je scherm niet onder 5° of het ziet groen.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

laurensdbb schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:59:
[...]

Vergeet de burn-in niet ;-) draai maar geen gps-apps.. of bekijk je scherm niet onder 5° of het ziet groen.. ;w
En natuurlijk het ongemak dat je regelmatig onbedoeld het scherm aanraakt zodra je het toestel in je hand hebt door dat "leuke" Edge design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 13-09 19:49
laurensdbb schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:59:
[...]

Dit is echt onzin.. Ik draai genoeg GPS apps voor langere tijd en loop ook met mijn telefoon (s6 edge) te spelen als ik bij koud weer buiten ben en ik kan je zeggen dat het scherm niet groen kleurt..

Ja, wellicht dat een winkelmodel van burn in last van kan hebben maar dat is een stresstest van een heel ander niveau..

Ook ik had het scherm van de htc liever beter gezien dan die van de s7 maar helaas is hij dat niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Precies, ik heb inmiddels ook wat jaren achtereen HTC telefoons gehad met de Desire HD en de One M7. Ik beschouw me zelf dus best wel als een HTC fan.

Maar ik probeer altijd wel objectief te zijn bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon. En als voor mij nu dan Scherm, Accu en Camera het belangrijkste zijn dan is de Samsung Galaxy S7 Edge voor mij gewoon de betere keus op dit moment omdat hij op die punten simpelweg beter is dan de HTC 10.

Pluspunten van de HTC 10 zijn in mijn ogen vooral geluid en Sense. Maar geluid interesseert mij totaal niet in een smartphone en de software van Samsung is ook beter dan 2 jaar geleden waardoor dat voor mij niet meer genoeg is om bij HTC te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 14-09 21:52
ik222 schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:20:
Precies, ik heb inmiddels ook wat jaren achtereen HTC telefoons gehad met de Desire HD en de One M7. Ik beschouw me zelf dus best wel als een HTC fan.

Maar ik probeer altijd wel objectief te zijn bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon. En als voor mij nu dan Scherm, Accu en Camera het belangrijkste zijn dan is de Samsung Galaxy S7 Edge voor mij gewoon de betere keus op dit moment omdat hij op die punten simpelweg beter is dan de HTC 10.

Pluspunten van de HTC 10 zijn in mijn ogen vooral geluid en Sense. Maar geluid interesseert mij totaal niet in een smartphone en de software van Samsung is ook beter dan 2 jaar geleden waardoor dat voor mij niet meer genoeg is om bij HTC te blijven.
Inderdaad, hier hetzelfde verhaal. Vanaf het begin (HTC Touch Pro 2, Desire, Sensation, M7) een HTC mobiel gehad, maar nu de overstap gemaakt naar de S7 edge.. en ik moet zeggen nog geen spijt!
Voornamelijk spatwaterdicht, groter scherm, accu, camera gaven de doorslag. Andersom was alleen de breekbaarheid van de S7 edge een minpunt voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XethaX
  • Laatst online: 12-09 00:08
ik222 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:19:

Enige wat S7 Edge "beter" heeft is misschien het scherm..
Camera's doen niet onder voor elkaar.
Accu van de HTC is daarentegen beter!

Er zijn al genoeg showdowns te vinden en het komt uit op persoonlijke smaak wat je het "beste" vind. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extraxyz
XethaX schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:07:
[...]

Enige wat S7 Edge "beter" heeft is misschien het scherm..
Camera's doen niet onder voor elkaar.
Accu van de HTC is daarentegen beter!

Er zijn al genoeg showdowns te vinden en het komt uit op persoonlijke smaak wat je het "beste" vind. ;)
Ik weet niet welke jij bekeken hebt maar in 9 v/d 10 reviews heeft de S7 een betere camera en in 11 v/d 10 reviews heeft de S7 Edge een betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
XethaX schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:07:
[...]
Er zijn al genoeg showdowns te vinden en het komt uit op persoonlijke smaak confirmation bias wat je het "beste" vind. ;)
FTFY :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 13-09 19:49
Begrijp me niet verkeerd, HTC heeft voor mij echt een gunfactor: ze kunnen zo veel en dat hebben ze in het verleden ook bewezen.

Veel tests laten ook eens zien dat het scherm van de S6/S7 extreem goed is en ik en alle mensen om mij heen die naar het scherm kijken vinden het ook prachtig. Het argument van "over saturated colors" klopt ook niet meer echt, want de scherm-modus is goed aan te passen naar smaak.

Stiekem had ik als (ex) HTC fanboy ook anders gehoopt maar ik kom er niet om heen. Net als de camera, verwacht ik dat de software update er niet voor kan zorgen dat het niveau kan worden behaald van de S7 edge. Ook de batterijduur lijkt er uit de eerste tests niet aan te kunnen tippen.

Nu zijn dat voor mij (op dit moment) speerpunten bij het kopen van een nieuw toestel; laat dat nu net beter zijn bij de S7 edge. Ik wacht sowieso de review van Tweakers af en hoop nog op een klein wonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Laatst online: 21:38
niek87 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:02:
[...]

Inderdaad, hier hetzelfde verhaal. Vanaf het begin (HTC Touch Pro 2, Desire, Sensation, M7) een HTC mobiel gehad, maar nu de overstap gemaakt naar de S7 edge.. en ik moet zeggen nog geen spijt!
Voornamelijk spatwaterdicht, groter scherm, accu, camera gaven de doorslag. Andersom was alleen de breekbaarheid van de S7 edge een minpunt voor mij...
Vind je de software geen nadeel? Ik begrijp dat er nog altijd aardig wat bloatware op de S7 te vinden is. Ook het gebrek aan adoptable storage en de matige geluidskwaliteit, vind ik wel nadelen van de Samsung telefoons. Neemt overigens niet weg dat ik zelf ook nog altijd zeker niet weet welke telefoon ik zal kiezen, maar ik neig toch naar de HTC 10.

Heeft iemand trouwens enig idee of bij aanschaf van een telefoon + abonnement de smartphone direct simlock vrij is? Vanwege nummerbehoud heb ik te maken met een opzegtermijn, waardoor ik de eerste maand graag gebruik zou maken van mijn oude simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Golf2vr6 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:39:
https://www.gsmweb.nl/ind...e&utm_campaign=lostoestel

677 Euro :-)

[...]

Zou mooi zijn, maar ik denk iets later (de meeste in de UK hebben hem nu op 6 maei staan).
Ze hebben daar de prijs ondertussen ook aangepast naar 749... :(

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 14-09 21:52
Joeridev schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:02:
[...]

Vind je de software geen nadeel? Ik begrijp dat er nog altijd aardig wat bloatware op de S7 te vinden is. Ook het gebrek aan adoptable storage en de matige geluidskwaliteit, vind ik wel nadelen van de Samsung telefoons. Neemt overigens niet weg dat ik zelf ook nog altijd zeker niet weet welke telefoon ik zal kiezen, maar ik neig toch naar de HTC 10.

Heeft iemand trouwens enig idee of bij aanschaf van een telefoon + abonnement de smartphone direct simlock vrij is? Vanwege nummerbehoud heb ik te maken met een opzegtermijn, waardoor ik de eerste maand graag gebruik zou maken van mijn oude simkaart.
Software: Ja, ik wilde inderdaad niet over op Touchwiz. Maar heb direct Nova Launcher erop gezet :9~
Geluid: Met de overweging welke telefoon ik zou nemen had dit minder prio dan eerder genoemde punten. Merk nu wel dat met games op de telefoon ik met mijn wijsvinger voor de speaker zit, en er dus geen geluid uit komt. Moet dus constant even opletten hoe ik met gamen mijn telefoon vast pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XethaX
  • Laatst online: 12-09 00:08
Xanion schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:05:
[...]

Ze hebben daar de prijs ondertussen ook aangepast naar 749... :(
probeer deze is:

https://www.belsimpel.nl/...2&cntd=1#aanb_12325_22270

[ Voor 19% gewijzigd door XethaX op 25-04-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
€ 681,70 bij Afuture!
https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4949646

Software update voor de 10 in Taiwan: https://pbs.twimg.com/media/Cg4soc1WIAETP-y.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door japjaan op 25-04-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:40
Firmware 1.30 is inmiddels al uit in Taiwan. (Bron)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cg4soc1WIAETP-y.jpg

Ze zijn er iig druk mee bezig. 8)

Van 1.24 in NL nog niets te bekennen. Zou jammer zijn als de T.net review met de oude versie getest gaat worden..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Op papier is de camera vrij goed dus ik heb goede hoop dat HTC nog het nodige kan verbeteren. Misschien niet tot hetzelfde niveau als de S7 maar als ze dicht in de buurt komen ben ik al blij.

Ik heb de mijne besteld bij Amazon UK en ik hoop hem snel te krijgen. Ik had de M8 maar helaas een barst in het scherm en de M9 leek niet echt een goede optie dus ben ik voor de G4 gegaan. Nu de 10 is aangekondigd ben ik erg benieuwd of HTC het "fanboy" gevoel weer kan opwekken.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fijn, dat we ook weten met welke firmware dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:36:
Fijn, dat we ook weten met welke firmware dat is...
Zo jammer dat bijna niet een review dat erbij vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:42:
Zo jammer dat bijna niet een review dat erbij vermeld.
Yes zonde en vooral slecht ook van desbetreffende sites :)

Zelf vind ik het allemaal wel prima, de camera is stukken beter dan de vorige generaties.
Nu lezen we vaak dat de camera 'slecht is' ten opzichte van de S7, tsjaa wat is slecht vraag ik me dan af.
Ben zelf ook meer van de snapshotjes en kies zelf in huidige vergelijkingen ook vaak voor de S7-foto's ja.
Ik ben dan dan ook totaal geen foto-expert en met verschillende software-updates wordt het alleen nog beter.

Deze week kan ik het zelf ervaren, toestel komt dan binnen om even naast m'n One M9 te leggen.
Nog wel met de 1.21-firmware, want 1.24 rolt hier nog niet uit, of ik moet dan net geluk hebben #excited.

Kan ik mooi eens bekijken, bevoelen, bedenken of ik m'n abonnement met de 10 wil verlengen. De prijs is erg fors, heb ook nog wat twijfels bij de plaatsing van de homebutton, die ook nog eens niet fysiek is, we will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
Iemand enig idee wanneer Vodafone NL deze telefoon gaat leveren?

Na mijn HTC Diamond, Desire S, One X en One M8, gaat mijn voorkeur weer uit naar dit merk, en mag zeer binnenkort mijn abbo verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Laatst online: 01-09 23:01
Zie de telefoon nergens op de site bij hun en welke kleur is die link :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 14-09 10:24
SpudNL schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:14:

Na mijn HTC Diamond, Desire S, One X en One M8, gaat mijn voorkeur weer uit naar dit merk, en mag zeer binnenkort mijn abbo verlengen.
Als het goed is volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:59:
[...]

Yes zonde en vooral slecht ook van desbetreffende sites :)

Zelf vind ik het allemaal wel prima, de camera is stukken beter dan de vorige generaties.
Nu lezen we vaak dat de camera 'slecht is' ten opzichte van de S7, tsjaa wat is slecht vraag ik me dan af.
Ben zelf ook meer van de snapshotjes en kies zelf in huidige vergelijkingen ook vaak voor de S7-foto's ja.
Ik ben dan dan ook totaal geen foto-expert en met verschillende software-updates wordt het alleen nog beter.

Deze week kan ik het zelf ervaren, toestel komt dan binnen om even naast m'n One M9 te leggen.
Nog wel met de 1.21-firmware, want 1.24 rolt hier nog niet uit, of ik moet dan net geluk hebben #excited.

Kan ik mooi eens bekijken, bevoelen, bedenken of ik m'n abonnement met de 10 wil verlengen. De prijs is erg fors, heb ook nog wat twijfels bij de plaatsing van de homebutton, die ook nog eens niet fysiek is, we will see.
Taiwan (de enige plek waar hij officieel uit is) zit al op 1.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:41:
Taiwan (de enige plek waar hij officieel uit is) zit al op 1.30
Yes ik houd het nauwlettend in de gaten, die zie ik hier deze week vast nog niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SpudNL schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:14:

Ik heb de datum 2 mei te horen gekregen dus nog een weekje wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
reinierkramer schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:21:
[...]

Zie de telefoon nergens op de site bij hun en welke kleur is die link :9
Via Tweakers pricewatch. Is de Carbon Grey!

Ze hebben de prijs alweer verhoogd :( prutsers

[ Voor 9% gewijzigd door japjaan op 25-04-2016 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
japjaan schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:20:
[...]

Via Tweakers pricewatch. Is de Carbon Grey!

Ze hebben de prijs alweer verhoogd :( prutsers
En nu staat deze in de pw:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

€691,32incl. BTW en direct leverbaar.... (nu 187 stuks op voorraad)

Ook op voorraad (186 stuks) maar 749 euro:
https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick

[ Voor 21% gewijzigd door Golf2vr6 op 25-04-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Laatst online: 23-08 11:26
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S49yACtjaIM]

Dit ziet er toch aardig goed uit..

Als HTC fanboy ga ik zeker weten overstappen van de M8 naar de 10 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Basxt op 25-04-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:29
Even een opmerking over het type Bluetooth van de 10. Volgens de specs is dit zonder aptX ? Ik stream regelmatig via mijn M8 die dat wel heeft, naar mijn versterker. Kan ik hieruit concluderen dat de kwaliteit minder is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Vandaag te horen gekregen van Coolblue dat de afspraak van morgen niet doorgaat. :(
Ze hebben de 10 nog niet binnengekregen. Datum nu verschoven naar 1 mei. Heel misschien eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Golf2vr6 schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:25:
[...]

En nu staat deze in de pw:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

€691,32incl. BTW en direct leverbaar.... (nu 187 stuks op voorraad)

Ook op voorraad (186 stuks) maar 749 euro:
https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick
Dat zegt MaxICT altijd, maar daar klopt niks van. Daar moet je zeker niet bestellen, zie ook de reviews op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01:06
Bij belsimpel is de HTC 10 grey op voorraad. Word morgen bezorgd . Net besteld.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
almere schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:26:
Bij belsimpel is de HTC 10 grey op voorraad. Word morgen bezorgd . Net besteld.
Vaag, die bieden geen 1 jaar kon verlenging met compleet korting...

Edit: Is al niet meer op voorraad!

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-04-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Raar dat zij em wel eerder op voorraad hebben. Ik ga m'n pre-order bij coolblue niet annuleren. Bestel altijd bij hun en de service bevalt mij daar uitstekend. Ben benieuwd of je em morgen ook daadwerkelijk hebt en hoe die bevalt natuurlijk. 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
CLB heeft ook een levertijden topic aangemaakt: [HTC 10] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:30
Het lijkt er op dat dit mijn volgende toestel wordt. Dit wordt dan mijn zesde HTC, onderweg nog wel eens een Sony of een Samsung geprobeerd, echter werkt Sense van HTC gewoon echt fijn, vooral ten opzichte van de bagger die Samsung op zijn toestellen zet. Mijn HTC History:
HTC Touch
HTC Desire HD
HTC Flyer (tablet)
HTC One X
HTC One M7
HTC One M8

Eerst nog even afwachten tot hij in de winkels ligt om hem te proberen. Daarna wachten tot hij ergens in de aanbieding komt, mijn M8 doet het nog goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 01:24
Benieuwd wat een 3rd party camera app zoals Camera FV-5 kan doen, aangezien de sensor en lens in orde zijn..
Bij standaard camera app, staat auto hdr standaard aan, het schijnt ook te helpen hdr uit te zetten.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
In beide gevallen erg mooie foto`s en ik zie het verschil tussen de voor en na niet echt om eerlijk te zijn.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Ik zie een kleine verbetering, opzich goed nieuws lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdc01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Blijkbaar zijn de kleuren iets beter. Ik wacht de review af en dan hoogstwaarschijnlijk koop ik hem. De camera is belangrijk, maar voor mij niet het belangrijkste.

Accuduur, geluid, scherm en de handligging vind ik zeer belangrijk. Dit lijkt me de geschikte telefoon voor me.

Alleen de prijs lijkt me overdreven, zeker als je weet dat de Amerikanen en de Canadezen speciale kortingen krijgen via de officiële website van HTC.

En hopelijk kunnen we ook de Ice view case hier kopen in België en komt de smartphone met een speciale actie van onze providers... (Base, proximus of mobistar) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mentox schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:03:
[...]

In beide gevallen erg mooie foto`s en ik zie het verschil tussen de voor en na niet echt om eerlijk te zijn.
Ik zie toch een redelijk verschil in detaillering.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Er was zo'n andere blind foto contest met 16 galleries waar je op kon stemmen:
http://www.androidauthori...p-camera-shootout-688406/

In de comments staat al ongeveer welke foto door welk toestel is gemaakt, dus eerst testen en dan comments lezen :)
De foto's die met de HTC10 geschoten zijn heb ik geen enkele keer gekozen. Sterker nog, ik had aan een collega gezegd dat er in elke gallery altijd 1 foto uitstak die echt de slechtste was van ze allemaal....bleek dat de HTC te zijn :S

Als ik kijk naar de EXIF's, dan zie ik 1 groot ding: HTC gebruikt altijd een hogere iso waarde dan de samsung, en de samsung heeft daarbij ook nog eens een snellere sluitertijd, terwijl de ISO gelijk blijft en terwijl beide camera's evenveel licht opvangen. Sterker nog, de HTC vangt meer licht op dan de SGS7.

Dit snap ik dus niet.

Dit betekent naar mijn idee 2 dingen: Samsung doet naast verscherping ook belichting softwarematig omhoog. De shadows worden daarmee ook lichter, wat dan tevens de verklaring is waarom dat ze extra contrast toevoegen en dan nog flinke ruisonderdrukking eroverheen...maar dan zouden de details minder moeten zijn (wat niet zo is). Dus ik snap t nog steeds niet :)

Als ik de foto's bekijk van Southern Sun hierboven dan valt me direct op dat de ervoor-foto meer ruis bevat dan de erna-foto, maar de ruizige foto heeft wel meer detail. Ja, ik heb eerst opgezocht wat de chinese tekentjes betekenen ;)
Als we kijken naar de eerste foto.....daarvan vind ik de erna-foto niet persé veel beter hoor. Hij heeft minder ruis, maar niet meer details. Hij is donkerder en contrastrijker, maar ook geler.

Bij de 2e foto lijkt het exact andersom te zijn: de erna-foto heeft meer ruis, maar meer detail, meer contrast. Wel ook geler.

Bij de 3e foto, is de erna-foto ook ruiziger, maar meer detail, meer contrast en dit is ook duidelijk de betere foto...

Wat ik dus over het algemeen zie: ja je krijgt over t algemeen scherpere contrastrijkere foto's ten koste van ruis en belichting in donkere delen. Dit kan foto's overdag meer naar de SGS7 toe tillen.

Dit zijn natuurlijk alleen nachtfoto's, maar ik kan dus niet concluderen dat ze de iso omhooggooien, want dan waren de scenes wel lichter geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 26-04-2016 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Deathchant schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:27:

Als ik kijk naar de EXIF's, dan zie ik 1 groot ding: HTC gebruikt altijd een hogere iso waarde dan de samsung, en de samsung heeft daarbij ook nog eens een snellere sluitertijd, terwijl de ISO gelijk blijft en terwijl beide camera's evenveel licht opvangen. Sterker nog, de HTC vangt meer licht op dan de SGS7.

Dit snap ik dus niet.

Dit betekent naar mijn idee 2 dingen: Samsung doet naast verscherping ook belichting softwarematig omhoog. De shadows worden daarmee ook lichter, wat dan tevens de verklaring is waarom dat ze extra contrast toevoegen en dan nog flinke ruisonderdrukking eroverheen...maar dan zouden de details minder moeten zijn.
Dan is het heel simpel. De S7 heeft een lichtsterkere sensor.

Dus iso kan naar beneden wat minder ruis betekent en kortere sluitertijd betekent dus minder bewegingsonscherpte. Win win dus.

Meer detail in schaduw betekent ook nog een hoger dynamisch bereik van de sensor. Dit kan ook via HDR bereikt worden waarbij verschillende sluitertijden gebruikt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 26-04-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Garret1410 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:39:
[...]

Dan is het heel simpel. De S7 heeft een lichtsterkere sensor.

Dus iso kan naar beneden wat minder ruis betekent en kortere sluitertijd betekent dus minder bewegingsonscherpte. Win win dus.

Meer detail in schaduw betekent ook nog een hoger dynamisch bereik van de sensor. Dit kan ook via HDR bereikt worden waarbij verschillende sluitertijden gebruikt worden.
Vreemd...beide 12MPix, beide 4:3 verhouding, maar de HTC heeft de grotere sensor, dus meer dynamisch bereik. Zie de link in mijn vorige post...de HTC haalt meer licht binnen (sensor vs cropfactor vs diafragmaopening).

Ik zou als enige verklaring dan zien dat Samsung veel vaker HDR kiest wanneer ie op auto staat, plus wellicht een goed HDR algoritme. Misschien zou HTC hier meer mee moet doen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 26-04-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben net als jij kritisch op de camera, en op zoek naar een nieuwe telefoon.
Deathchant schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:27:
Maar toen ik zag dat bij de eerste foto in bovenstaande shootout camera E er het beste uitkwam, dan vrees ik met grote vrezen dat er niets bruikbaars uitkomt. Foto E was zo ongelofelijk verscherpt dat je er gewoon pijn van aan je ogen krijgt. Voor mij was foto 2 het beste. Lichtjes overbelicht, maar dat is niet zo erg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

F10,2 vs 10,27 is natuurlijk niets.
We werken in stops waarbij een stop een dubbele hoeveelheid licht opbrengt. Dit is te verwaarlozen.
En sensorgrootte zegt ook niets over dynamisch bereik.

Kan ook zijn de Samsung extra spanning op de sensor set bv om zo softwarematig eea te versterken?
Verder zijn dit soort getallen ook geen garantie voor beter beeld etc.
Mijn oude DSLR is slechts 6mp en icm een oude lens van slechts f5,6 op crop presteert dat toch vele malen beter. Tuurlijk veel grotere sensor. Maar gewoon even plat gezegd dat je je niet blind moet staren naar cijfers.
Feit blijft dat Samsung het gewoon beter voor mekaar heeft.
Maar dat je niet perse een slechte camera krijgt als je voor de HTC gaat.
Tot nu toe zie ik betere plaatjes dan ooit tevoren bij HTC en ook beter dan mijn OPO.
Dus vooruit ga ik sowieso.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:47
Wat interessant is bij de foto's van android authority (op Google photo) is dat er grote verschillen zitten tussen de filesizes van de ~12 MP camera's. Zou het kunnen zijn dat jpg-compressie anders staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
Trouwens apart: in Finland verkoopt men volgens de site wel de Glacier Silver met zwarte voorkant. Als je 'm daar koopt, zou je dan qua garantie etc. ook bij HTC NL terecht kunnen (omdat EU-regels enzo..) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Deathchant schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:51:
[...]

Vreemd...beide 12MPix, beide 4:3 verhouding, maar de HTC heeft de grotere sensor, dus meer dynamisch bereik. Zie de link in mijn vorige post...de HTC haalt meer licht binnen (sensor vs cropfactor vs diafragmaopening).
Dit is theorie. Ik denk dat er meer factoren mee spelen. De imx260 is toch een speciale sensor. Dit is hybride stacked exmos R sensor. Kan ook weinig specs van vinden maar het is een nieuwe technologie wat waarschijnlijk een 3e generatie Exmos RS kan zijn.

De imx377 is een "gewone" cmos sensor
Ik zou als enige verklaring dan zien dat Samsung veel vaker HDR kiest wanneer ie op auto staat, plus wellicht een goed HDR algoritme. Misschien zou HTC hier meer mee moet doen ;)
Dit zou kunnen. Software is net zo belangrijk als de hardware. Dit is ook de relatie van Leica tov de P9. Puur advies over beeld algoritmes/processing en niet de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Pocketnow heeft de camera opnieuw getest en is een stuk positiever. Toch heeft het me nog niet helemaal overtuigd.
Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen