[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.683 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Jochemd13 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:49:
[...]

En het minder leuke zal dan worden de prijs.
Ik gok rond de 40 euro per stuk.
Gezien de prijs van de E27 Osram tunable white zal het inderdaad die kant wel op gaan.
In elk geval heb je zo meer keuze, duur is beter dan niet te koop zeg ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd wat het laagste dimpercentage is en of 1% daadwerkelijk 1% is. De huidige Hue's vind ik relatief fel als ze helemaal gedimd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Vandaag mijn set ook binnen gekregen, maar heb even een vraag kan ik er iedere utp kabel voor gebruiken of moet ik die van Philips gebruiken (die is wat kort vind ik)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pierre schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:01:
Vandaag mijn set ook binnen gekregen, maar heb even een vraag kan ik er iedere utp kabel voor gebruiken of moet ik die van Philips gebruiken (die is wat kort vind ik)
Elke UTP kabel kun je gebruiken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Ik heb inmiddels een stuk of 7 dimmer switchen in gebruik, de meeste ingebouwd achter een puls schakelaar.
Laatst weigerde een van de dimmerswitchen te werken, ik kreeg een rood ledje. Ik had op dat moment geen tijd om er in te duiken en zat een paar dagen met een niet functionerende schakelaar.
Vandaag werkte tot mijn verbazing de dimmerswitch weer als vanouds met een groen ledje als je op een schakelknop drukt.

Zijn er meer mensen die hier wel eens last van hebben, een dimmerswitch die tijdelijk niet functioneert, dan een rood ledje geeft maar na verloop van tijd weer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Dutchgrover schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:57:
Zijn er meer mensen die hier wel eens last van hebben, een dimmerswitch die tijdelijk niet functioneert, dan een rood ledje geeft maar na verloop van tijd weer gaat werken.
Yep, ook een paar keer gehad. Erg vervelend, zeker als je bezig bent de fysieke schakelaars te vervangen. Als je de switch dicht bij de Bridge houdt pakt hij hem vaak weer is mijn ervaring, maar dat is lastig als je hem inbouwt.

Mijn primaire manier van schakelen zijn nu Hue Tap modules geworden die in Eltako/Busch Jaeger materiaal verwerkt zijn. Werkt betrouwbaarder dan de dimmer switch, zeg 95% van de tijd, maar heel af en toe heb ik dat een paar keer moet drukken of dat er een enkele lamp in een scene niet aan of uit gaat. Heb nog een paar dimmer switches als ondersteunig en een paar LivingColor/LivingWhite remotes als backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
juptache schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:19:
Ik ben vooral benieuwd wat het laagste dimpercentage is en of 1% daadwerkelijk 1% is. De huidige Hue's vind ik relatief fel als ze helemaal gedimd zijn.
1% ga je niet snel halen met LED, die hebben een bepaalde drempelspanning en die moet je eerst overwinnen dus heel zachtjes aan laten gaan gaat niet eenvoudig lukken. Om die reden zal het laagste dim-down nivo wel ongeveer gelijk gehouden worden met dim-up.

[ Voor 9% gewijzigd door Clubbtraxx op 15-03-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 00:09
Het viel mij zojuist op dat Dresden Elektronik tegenwoordig ook een muurschakelaar in het assortiment heeft die zou moeten werken met Hue. Helaas wel wederom een dure oplossing...

https://shop.dresden-elektronik.de/scene-switch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
KoHa schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:15:
Het viel mij zojuist op dat Dresden Elektronik tegenwoordig ook een muurschakelaar in het assortiment heeft die zou moeten werken met Hue. Helaas wel wederom een dure oplossing...

https://shop.dresden-elektronik.de/scene-switch.html
En niet zo mooi met die spleet in het midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Jochemd13 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:20:
[...]

En niet zo mooi met die spleet in het midden...
Valt mee, die spleet is eigenlijk een rij ledjes die verschillende dingen weergeven.

Werkt specifiek ook met Hue bridge, kijk hier maar eens naar:

https://www.dresden-elekt..._frontend_push&docID=4856

Hij was al eerder langs gekomen in deel 1 maar nu is er wat meer info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Pierre schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:01:
Serieus? Die vraag stel je op Tweakers? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
xburchartz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Serieus? Die vraag stel je op Tweakers? :o
Je moet 't ergens leren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Franse Amazon heeft een aanbieding voor de White & Color starterset voor €139,90: http://www.amazon.fr/Phil...compatible/dp/B016151IRQ/
Met verzendkosten kom je op €147,10 uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Knijnemans schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:39:
Franse Amazon heeft een aanbieding voor de White & Color starterset voor €139,90: http://www.amazon.fr/Phil...compatible/dp/B016151IRQ/
Dat is een mooie aanbieding! Zou haast nog een setje bijbestellen :D

Maar waar ga ik die extra lampen indoen? ;)

Hebben jullie nog tips voor een mooie armatuur waar de Philips Hue lampen ( E27 ) in kunnen of waar hebben jullie ze in gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
jpg97 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Dat is een mooie aanbieding! Zou haast nog een setje bijbestellen :D

Maar waar ga ik die extra lampen indoen? ;)

Hebben jullie nog tips voor een mooie armatuur waar de Philips Hue lampen ( E27 ) in kunnen of waar hebben jullie ze in gedraaid?
Ik heb de standaard IKEA Fado-lampen op meerdere plekken in mijn huis staan met Hue-color lampen. Naast mijn tv op de Tv-meubel en op mijn dressoir staan ze erg goed. Lijkt wel of die dingen ervoor gemaakt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Knijnemans schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:39:
Mijn Frans is redelijk slecht. Ik weet dan ook niet zeker of de drie lampen die in deze set zitten alle drie kleuren kunnen weergeven? Zo ja, is dit dan exact dezelfde set als die in Nederland bekend staat als 'Philips Hue E27 - Starter Pack - Incl. bridge 2.0 (New)'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
scorpion303 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Mijn Frans is redelijk slecht. Ik weet dan ook niet zeker of de drie lampen die in deze set zitten alle drie kleuren kunnen weergeven? Zo ja, is dit dan exact dezelfde set als die in Nederland bekend staat als 'Philips Hue E27 - Starter Pack - Incl. bridge 2.0 (New)'?
Er is maar een soort E27 Hue + White starterpack ;)
Dus het klopt wel allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemd13 op 16-03-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

scorpion303 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:01:
[...]

De nieuwe bridge (2.0) is vierkant en compatible met Apple Homekit, en de nieuwe lampen hebben 806 lumen. Deze dingen zie ik allemaal voorbij komen op die Amazon pagina, dus volgens mij klopt 't.
Ik krijg ze vrijdag binnen, dus met het risico dat de aanbieding dan voorbij is zou je nog even kunnen wachten met bestellen, dan laat ik wel weten of 't inderdaad de nieuwe serie is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Screenshots nieuwe Philips Hue app!
http://www.iphone-ticker....k-auf-die-neue-app-94213/

Afbeeldingslocatie: http://images.iphone-ticker.de/wp-content/uploads/2016/03/hue1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.iphone-ticker.de/wp-content/uploads/2016/03/hue2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2016/03/philips-hue-beta.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door SilentF0rce op 16-03-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02-2022
Knijnemans schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:13:
[...]

De nieuwe bridge (2.0) is vierkant en compatible met Apple Homekit, en de nieuwe lampen hebben 806 lumen. Deze dingen zie ik allemaal voorbij komen op die Amazon pagina, dus volgens mij klopt 't.
Ik krijg ze vrijdag binnen, dus met het risico dat de aanbieding dan voorbij is zou je nog even kunnen wachten met bestellen, dan laat ik wel weten of 't inderdaad de nieuwe serie is. :)
Ik heb mijn kit gisteren ontvangen en kan bevestigen dat het de nieuwe serie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Wapi schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb mijn kit gisteren ontvangen en kan bevestigen dat het de nieuwe serie betreft.
Kijk aan, thanks voor de info! :)
Het zal wel niet, maar ik krijg van de rechterkant van deze screenshot toch bijna de hoop dat straks de default state van een lamp (na stroom eraf) in te stellen is..

[ Voor 24% gewijzigd door Knijnemans op 16-03-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Welke app gebruiken jullie om de lampen aan te doen zodra de zon ondergaat. Ik gebruik zelf all4hue maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet werkend.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Pierre schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:18:
Welke app gebruiken jullie om de lampen aan te doen zodra de zon ondergaat. Ik gebruik zelf all4hue maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet werkend.
iConnectHue. Maar het kan ook direct met de API.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Had er misschien bij moeten vermelden ik dat geen ios device bezit, en hoe kan ik de API gebruiken. Zelf een app schrijven of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
Pierre schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:03:
Had er misschien bij moeten vermelden ik dat geen ios device bezit, en hoe kan ik de API gebruiken. Zelf een app schrijven of iets dergelijks
Je kan het ook doen met https://ifttt.com/recipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knijnemans schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Het zal wel niet, maar ik krijg van de rechterkant van deze screenshot toch bijna de hoop dat straks de default state van een lamp (na stroom eraf) in te stellen is..
Zoals ik het zie zet je gewoon het licht in de keuken aan op een bepaalde scene als je een knop op de dimmer gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Pierre schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:18:
Of je leest het topic ff door, stukje terug heb ik het er nog over gehad.

Goed werkende android app om je bridge mee in te stellen is deze:

https://play.google.com/s...s?id=nu.thien.huedaylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Pierre schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:03:
De API is gewoon een HTTP interface. Die kan je in principe gewoon met je browser benaderen, maar er zijn ook tooltjes (deels in de vorm van browser plugins) die dat een stuk eenvoudiger maken. Zoek op "rest api tool".

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
ATS schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:43:
[...]

De API is gewoon een HTTP interface. Die kan je in principe gewoon met je browser benaderen, maar er zijn ook tooltjes (deels in de vorm van browser plugins) die dat een stuk eenvoudiger maken. Zoek op "rest api tool".
Even aanmelden op developer.meethue.com en daar vind je alle info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@ATS @arjandijk162 Heb ik inderdaad gedaan, in het weekend eens kijken of iets kan vinden, bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Curl in bash op linux of gewoon powershell op windows. Is echt een eitje om die API te onsluiten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Ik ben vrij nieuw in de Hue wereld, ben net gestart met een 2.0 starterkit.
maar had een vraag.

Ik wil verder uitbreiden en wil in volgende lamp http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/20148840/
ook een Hue color bulb steken. echter heeft deze lamp een dimmer. kan je de lampen gebruiken in combinatie met bestaande dimmers? ik heb hier en daar op internet gevonden dat als je de dimmer op MAX zet dit geen negatieve gevolgen zou mogen hebben, klopt dit? iemand hier ervaring mee?

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
ShiftHappenz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:47:
Ik wil verder uitbreiden en wil in volgende lamp http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/20148840/
ook een Hue color bulb steken. echter heeft deze lamp een dimmer. kan je de lampen gebruiken in combinatie met bestaande dimmers? ik heb hier en daar op internet gevonden dat als je de dimmer op MAX zet dit geen negatieve gevolgen zou mogen hebben, klopt dit? iemand hier ervaring mee?
Ik heb Hue lampen in een Nyfors van IKEA, ook met dimmer en heb daar geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
maar had een vraag.

Je kan een hue lamp gebruiken in een armatuur met dimmer. Zet idd zoals boven mij, de dimmer op max.
Wat je dus absoluut NIET mag doen! Is de dimmer gebruiken. Daar sloop je de lampen wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik heb bij mijn lampen met dimmer gewoon de lamp uit elkaar gehaald, draadjes buiten de dimmer om doorgelust (dus die doet nu niks meer) en klaar. Dan heb je ook geen risico dat iemand per ongeluk de dimmer wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En om nog even wat anders toe te voegen aan dit topic.
Vandaag een bridge met Hue White gekocht en 2 losse lampen voor in onze woonkamer lamp met 4 lampen. We hebben dan nu 5 white een afstandsbediening en dan nu ook de bridge.
We hebben al sinds jaar en dag Pharox lampen, maar om één of andere reden gaan die altijd stuk.
Mijn vrouw kwam er gisteren mee of de Hue serie wat zou zijn, maar om de kwaliteit en dat ze langer mee zouden gaan dan om de mogelijkheid dat ze bestuurd kunnen worden.
Wij gaan ze iig gebruiken met de normale schakelaar. En als we dan toch wat gedimd licht willen, dan pakken we de app om de lampen wat te dimmen.

Mocht het niets zijn, dan verkopen we de set met 4 lampen en gaan we weer terug naar normale LED-lampen.

Mijn vrouw zag de LED strips en zei meteen: "Is dat niet wat voor kerst?". :D
Gaat dus al goed.
Grote kans dat die gewoon het hele jaar door blijven hangen voor extra sfeer verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Arunia schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Je kan een hue lamp gebruiken in een armatuur met dimmer. Zet idd zoals boven mij, de dimmer op max.
Wat je dus absoluut NIET mag doen! Is de dimmer gebruiken. Daar sloop je de lampen wel mee.
Ik zou de dimmer er tussen uit slopen. Op max zetten willen nog niet zeggen dat je de dimmer bypassed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De lampen in het armatuur van 4 gedaan. Oops, erg veel licht ineens. Terwijl het maar 1 Watt verschilt. Maar eens uitproberen. Nog steeds jammer dat het niet mogelijk is een basis stand te kiezen bij power off. Die op de kamer van onze dochter zal ook vol aan gaan na een stroom onderbreking. Dat wordt nog lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:04:
De lampen in het armatuur van 4 gedaan. Oops, erg veel licht ineens. Terwijl het maar 1 Watt verschilt.
Het aantal Watt zegt dan ook helemaal niks over de lichtopbrengst maar alles over stroom verbruik.
De LED techniek zal komende tijd nog wel wat efficienter worden denk ik zo, dus nog meer licht tegen minder verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:34
Ik heb jullie hulp nodig!

Ik wil mijn huis smart verlichten. Inmiddels heb ik alles gelezen over de verschillende systemen.
Mijn conclusie is dat Philips waarschijnlijk mijn keuze zal zijn.

Maar...

Kan iemand mij overtuigen waarom ik ruim het dubbele zou moeten investeren in een Philips systeem ten opzichte van bijvoorbeeld een Milight systeem?

Het lastige is namelijk dat ik nogal wat E14 lampen heb. Daardoor scoort Philips op dat punt een min in mijn vergelijking. Bij Milight kan dit wel, maar ja, die mist dan weer zo'n gave schakelaar(Tap), app's, user base...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Clubbtraxx schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:45:
[...]

Het aantal Watt zegt dan ook helemaal niks over de lichtopbrengst maar alles over stroom verbruik.
De LED techniek zal komende tijd nog wel wat efficienter worden denk ik zo, dus nog meer licht tegen minder verbruik.
Uiteraard. Was een vergelijking met de pharox lampen welke dan 1W minder waren. Had iig niet zo'n groot verschil verwacht. Hoop op een power loss instelling. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

vnauta schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:48:

Ik wil mijn huis smart verlichten. Inmiddels heb ik alles gelezen over de verschillende systemen.

Maar...

Kan iemand mij overtuigen waarom ik ruim het dubbele zou moeten investeren in een Philips systeem ten opzichte van bijvoorbeeld een Milight systeem?

Het lastige is namelijk dat ik nogal wat E14 lampen heb. Daardoor scoort Philips op dat punt een min in mijn vergelijking. Bij Milight kan dit wel, maar ja, die mist dan weer zo'n gave schakelaar(Tap), app's, user base...
De kwaliteit van het licht zelf is top. Ik ken Milight niet, maar iets zegt me dat je daarmee niet dezelfde sfeervolle kleuren kunt krijgen.
Heb zelf 0 E14 lampen in huis (ok misschien in de afzuigkap), misschien dan ook eens wat nieue armaturen regelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13

Maar...

Milight kan minder kleuren weergeven. Maar er komt nu een hele nieuwe serie Milight aan die evenveel kleuren kunnen weergeven als de Hue lampen.
In het Milight topic meer hier over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41

Maar...

Wij moeten je overtuigen terwijl je in de laatste regel al neerzet wat je mist als je er niet voor gaat bij Philips ;)

Maar goed. Wil je je bestaande armaturen gebruiken en er is plaats voor in de lampen, er zijn van die E14 naar E27 stukken en die heb ik hier ook bij 2 lampen gebruikt. Werkt prima.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

Maar...

Niet vervelend bedoelt, maar als je hue zo ziet dan is het advies om er niet aan te beginnen. De investering is hoog en als jij je afvraagt waarom je dit zou doen dan zou ik het voorbij laten gaan of goedkoop iets ban marktplaats scoren en er mee beginnen in 1 kamer. Een huis smart maken zitten namelijk voor en nadelen aan en dat geld ook voor Hue lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27

Maar...

Niet vergeten dat de Milight met WiFi werkt en de Philips Hue met Zigbee.
Zigbee maakt een meshnetwerk aan waardoor het bereik hiervan aanzienlijk groter is dan dat je bij WiFi hebt.
Waar je weinig over geschreven ziet maar bij energiezuinige verlichting natuurlijk meetelt: het eigenverbruik is bij WiFi een stuk hoger dan bij Zigbee. Hierdoor zullen met Zigbee werkende systemen dus minder energie verbruiken dan een op WiFi gebaseerd systeem.

Ik heb thuis zowel de Philips Hue alsook een enkele Milight met bridge en een paar BT-gestuurde lampen (BeeWi) maar geen haalt het bij de lichtsterkte en kleurinstellingen van de Philips Hue. Vooral als de andere lampen op een bepaalde kleur ingesteld worden komt er bijna geen licht uit vergeleken met de Hue's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:07:
[...]

Uiteraard. Was een vergelijking met de pharox lampen welke dan 1W minder waren. Had iig niet zo'n groot verschil verwacht. Hoop op een power loss instelling. Maar we gaan het zien.
Zou ik ook wel willen alhoewel het ombouwen van Taps naar wandschakelaars ook een mooie oplossing is.
Philips heeft meermaals aangegeven dat ze 100% brightness doen uit veilgheidsoverweging. Toch is dat vaak niet het beste als je huis vol rook staat bijvoorbeeld. Maar wie weet komt er straks met de nieuwe app of een api uitbreding toch een mogelijkheid om het in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Clubbtraxx schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Zou ik ook wel willen alhoewel het ombouwen van Taps naar wandschakelaars ook een mooie oplossing is.
Philips heeft meermaals aangegeven dat ze 100% brightness doen uit veilgheidsoverweging. Toch is dat vaak niet het beste als je huis vol rook staat bijvoorbeeld. Maar wie weet komt er straks met de nieuwe app of een api uitbreding toch een mogelijkheid om het in te stellen.
Dat had ik ook gelezen. Maar dat schijnt een eis te zijn in Amerika, maar niet hier.
We gaan kijken hoe we het gaan veranderen. Probeer nu mijn Gen 2 Living Colors toe te voegen.
Deze koppelde zichzelf al aan de hue afstandsbediening zonder dat we het wisten, maar nu wil ik hem aan de bridge hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Arunia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Dat had ik ook gelezen. Maar dat schijnt een eis te zijn in Amerika, maar niet hier.
We gaan kijken hoe we het gaan veranderen. Probeer nu mijn Gen 2 Living Colors toe te voegen.
Deze koppelde zichzelf al aan de hue afstandsbediening zonder dat we het wisten, maar nu wil ik hem aan de bridge hebben.
Ik vermoed dat je binnen een paar weken alle lichtschakelaars doorlust en vervangt door Hue Tap/dimmers. De originele schakelaars gebruiken is gewoon vervelend. Je wil met je telefoon vanaf de bank schakelen en dan blijkt er een schakelaar uit te staan, telekens komt het licht op met 100% en als je kleur gaan installeren dan is na elke stroomonderbreking je warme gele licht weer vervangen door koud wit. Ben je snel klaar mee vermoed ik.
maar had een vraag.

Idd, zoals eerder gezegd. Dimmer ertussenuit slopen.

Ik heb hier gehad dat de dimmer op max stond en de Hue lamp zoemde, dimmer ertussenuit, geluid weg. Dan weet je dat ook een dimmer op max iets doet. Voor de levensduur van je lampen is het het beste dat er een "clean" stroomsignaal aankomt, en dimmer helpt daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
arjandijk162 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:56:
[...]

Ik vermoed dat je binnen een paar weken alle lichtschakelaars doorlust en vervangt door Hue Tap/dimmers. De originele schakelaars gebruiken is gewoon vervelend. Je wil met je telefoon vanaf de bank schakelen en dan blijkt er een schakelaar uit te staan, telekens komt het licht op met 100% en als je kleur gaan installeren dan is na elke stroomonderbreking je warme gele licht weer vervangen door koud wit. Ben je snel klaar mee vermoed ik.
Het is nu nog even klooien en opzich met de applicatie instellen wil ook nog wel. Hoor mijn vrouw al een scène kiezen. Maar verwacht eerder dat de hier er uit gaat als het irriteert, dan de schakelaars.
We hebben wel wat ideeën als we willen dimmen voor een film oid en ook bij de eettafel op de kast nog 2 hue voor een kleurtje en de staande lamp met een White om dan de hoofdlamp met 4 whites uit te zetten.
Maar toch hoop ik stiekem dat iemand het systeem kraakt waardoor je wel een standaard waarde in kan geven in de lamp zelf.
Snap de reden, maar zelf kiezen is echt fijner.

De living color koppelt niet. De bridge 2.0 knippert wel wanneer ik de afstandsbediening probeer te koppelen, maar de lamp vinden doet hij niet. Binnenkort eens de dimmer afstandsbediening proberen, aangezien de lamp daar wel ineens aan koppelde en bestuurd kon worden. Wellicht dat het daar wel mee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:38:
[...]
De living color koppelt niet. De bridge 2.0 knippert wel wanneer ik de afstandsbediening probeer te koppelen, maar de lamp vinden doet hij niet. Binnenkort eens de dimmer afstandsbediening proberen, aangezien de lamp daar wel ineens aan koppelde en bestuurd kon worden. Wellicht dat het daar wel mee lukt.
De LC2 afstandbediening is niet wat je wilt koppelen met de bridge om je LC2 lamp aan de bridge toe te voegen... Het is maar even dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Clubbtraxx schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:02:
[...]

De LC2 afstandbediening is niet wat je wilt koppelen met de bridge om je LC2 lamp aan de bridge toe te voegen... Het is maar even dat je het weet.
Ik probeer uit te voeren wat ze op internet doen. Daar koppelen ze de lc2 lamp aan de lc2 bediening en dan middels die afstandsbediening aan de bridge. Maar wellicht dat mijn gedachte met de afstandsbediening van de hue white wel de oplossing gaat zijn. Maar eens kijken binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:05:
[...]

Ik probeer uit te voeren wat ze op internet doen. Daar koppelen ze de lc2 lamp aan de lc2 bediening en dan middels die afstandsbediening aan de bridge. Maar wellicht dat mijn gedachte met de afstandsbediening van de hue white wel de oplossing gaat zijn. Maar eens kijken binnenkort.
Kijk hier maar even:

http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge

Het gaat erom dat je LC's en ook de remote dezelfde netwerksleutel hebben als de bridge of v.v..
Als je dat voor elkaar hebt kan je onderling alles bedienen. Bridge reset voor nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Clubbtraxx op 20-03-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is wat ik gevolgd heb alleen het dropbox gedeelte werkt niet meer.
Ga morgen nog wel even vogelen. Kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Arunia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Het is nu nog even klooien en opzich met de applicatie instellen wil ook nog wel. Hoor mijn vrouw al een scène kiezen. Maar verwacht eerder dat de hier er uit gaat als het irriteert, dan de schakelaars.
We hebben wel wat ideeën als we willen dimmen voor een film oid en ook bij de eettafel op de kast nog 2 hue voor een kleurtje en de staande lamp met een White om dan de hoofdlamp met 4 whites uit te zetten.
Maar toch hoop ik stiekem dat iemand het systeem kraakt waardoor je wel een standaard waarde in kan geven in de lamp zelf.
Snap de reden, maar zelf kiezen is echt fijner.
Het blijft gewoon onhandig om bij Hue lampen de stroom er af te halen. Leuk als je iets kan fixen met een hack, maar dat lost nog steeds niet op dat je op afstand niks met een hard uitgeschakelde lamp kan.

Enige reden die ik kan bedenken om geen dimmer/tap op te hangen is uiterlijk en kosten. In een slim geautomatiseerd huis wil je de lampen op verschillende manieren kunnen bedienen. Via app, via schakelaar, via sensor, via scene, via script. Als een van die manieren de anderen onmogelijk maakt dan ben je een stukje van de kracht van je systeem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik snap je punt, maar wij hoeven niet alles op afstand te doen. Wellicht dat we ooit meer wit in de woonkamer doen, maar punt is al, dat in het eetgedeelte van de woonkamer een armatuur met 3x e14 hangt. Die zijn er niet in hue. Daarnaast is het ook zo dat we eigenlijk geen wit in de woonkamer hebben op het kastje en de stoel van onze dochter na. Schakelaars en wandcontactdoos zijn allemaal bronskleurig. Dus valt het totaal uit de toon. Maar ach. Denk dat het allemaal wel goed komt. Hue hangt er nog steeds en hoor hier geen klachten. Alhoewel onze dochter ineens iets over het licht zei toen ik die dimde.

Ik heb ondertussen ook een scène gemaakt zodat de lamp op de bank gericht feller is dan de andere 4 zodat mijn vrouw nog kan haken met voldoende licht. Dat is ook wel erg fijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 21-03-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Arunia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:19:
[...]

Dat is wat ik gevolgd heb alleen het dropbox gedeelte werkt niet meer.
Ga morgen nog wel even vogelen. Kijken wat er uit komt.
Ik heb hetzelfde probleem (gehad).
Ik heb ook een ronde LC2 afstandsbediening gekocht maar het werkt allemaal niet.

Ja na het koppelen kan ik alle lampen met de AB bedienen, maar na een tijdje verliest deze weer de connectie met de LC2 lamp. Kan ik wel weer koppelen met de AB dan doet ie het weer een tijdje.

Ook kan ik de lamp in de Hue app niet vinden. Ik heb het uiteindelijk opgegeven en doe de LC2 lamp tzt weg en koop een nieuwe, of haal een aparte bulb erbij want dit schiet niet op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Laatst online: 22:42
Arunia schreef op maandag 21 maart 2016 @ 07:44:
Ik snap je punt, maar wij hoeven niet alles op afstand te doen. Wellicht dat we ooit meer wit in de woonkamer doen, maar punt is al, dat in het eetgedeelte van de woonkamer een armatuur met 3x e14 hangt. Die zijn er niet in hue. Daarnaast is het ook zo dat we eigenlijk geen wit in de woonkamer hebben op het kastje en de stoel van onze dochter na. Schakelaars en wandcontactdoos zijn allemaal bronskleurig. Dus valt het totaal uit de toon. Maar ach. Denk dat het allemaal wel goed komt. Hue hangt er nog steeds en hoor hier geen klachten. Alhoewel onze dochter ineens iets over het licht zei toen ik die dimde.

Ik heb ondertussen ook een scène gemaakt zodat de lamp op de bank gericht feller is dan de andere 4 zodat mijn vrouw nog kan haken met voldoende licht. Dat is ook wel erg fijn.
Ik kan je iig vertellen dat het op een gegeven moment aardig gaat irriteren als je wandschakelaars gebruikt icm de hue app/tap/dimmer. Bijv. als je een lamp uit zet met de app, en dan via de wandschakelaar aan probeert te zetten (wat niet lukt, want dan haal je de stroom eraf), en dan opnieuw op de schakelaar moet drukken (om 'm aan te zetten) en dan weer via de app de scene/kleur in moet stellen... Knap irritant.

Heb zelf 11 hue color lampen hangen in verschillende ruimtes, 2 hue taps, en 2 dimmer switches.
Heb de stroom van bestaande schakelaars met klemko's doorgelust en die dimmers eroverheen geplakt. Scenes aan dimmers gekoppeld en nu geen last meer van irritaties (en van de vriendin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, wij schakelen alleen de lampen niet uit met de app of de tap/dimmer. Dus dat irriteert dan niet omdat we de lampen normaal gebruiken zoals we dat al gewend zijn.
Het enige wat we wel doen is scenes kiezen etc. Maar als we weg gaan of naar bed, dan tikken we de schakelaar aan en gaan de lichten uit. Zodra we licht nodig hebben, vaak als we aan het eten zitten e.d., dan gebruiken we de schakelaar gewoon.

Uiteraard hebben we het er wel over gehad wat de opties zijn met de Philips systemen of wellicht het aanpassen zoals hier in het topic ook al staat.
We zitten ook gewoon met het probleem dat we meerder plekken E14 aansluitingen hebben en dat daar geen Hue variant voor is.
Ik zit er iig nog niet op te wachten om die armaturen ook te vervangen.

Woonkamer 1 armatuur met 3x E14 boven de eettafel.
Slaapkamer 1 armatuur met 3x E14 en twee nachtlampjes met die halogeen met dunne pootjes.
Voorkamer 1 armatuur met 4x E14 en 1 draaklamp (:P) met 1x e14 wat wel grappig zou zijn om een hue in te zetten.
De gang, overloop en zolder overloop hebben wel allemaal E27. Maar daar heb ik weinig nut om een hue te hangen, alhoewel de felheid op de gang is wel handig omdat het daar net te donker is.
Ik zou dan nog zo'n stekker die nauwelijks meer te krijgen is kunnen proberen te vinden om de stekker van de twee halogeenlampjes om de woonkamer door in te doen om die te dimmen. Die staan nu in serie.

Ik zie er zeker wel voordelen in om 1 knop in te drukken en meteen alle lampen in de juiste instelling te krijgen. 1 druk op de knop en meteen romantisch ;)

Maar alles wordt dan toch langzaamaan gekocht.

Grootste probleem is de kleurstelling die totaal niet strookt met wat Philips verkoopt. Dus dat wordt dan ombouwen of hopen dat er anderen zijn die zoiets verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Als je hele specifieke eisen heb mbt de schakelaar kun je ook Zwave zenders achter de bestaande schakelaars zetten en dan dmv bijv Domoticz scenes schakelen. Maar goed, ik zou het inderdaad ook stap voor stap doen.

Ik ben begonnen met dezelfde manier (wandschakelaars). Toen het ik hier Livingcolors remotes aan toegevoegd.

Ook kan ik schakelen met Kaku wandzenders via Domoticz.

De Kaku wandzenders bleken te onbetrouwbaar en de remote te lastig te gebruiken in het donker dus daar zijn Hue Dimmers voor in de plaats gekomen. Dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zwave zou idd nog kunnen. Het hoeft voor mij eigenlijk alleen aan en uit te zijn. Meer niet.
Dan blijft het nadeel dat we een dubbele schakelaar hebben waarbij links de voorkant schakelt en rechts de achterkant.

Het dimmen en scenes e.d. regelen we dan wel gewoon via de app oid. Dat is niet zo'n groot probleem.

Goede tip iig.

Heb toen nog wel eens voor het dimmen naar KaKu gekeken, maar toch beviel dat niet. Qua prijs en wat er allemaal aangepast moest worden.

Ik hoop stiekem ooit nog op E14 bolletjes van Hue en dan alleen wit, maar goed. Dat zal echt nog wel even op zich laten wachten.

Ik heb een server waar wellicht ook nog wat mee kan.

Net even zitten kijken naar puls schakelaars.
Wellicht dat ik zoiets kan gebruiken?
http://www.robbshop.nl/jung-dubbele-puls-drukker

Dan moet ik nog iets hebben wat in de verdeeldoos boven de hanglamp met E14 komt te hangen welke dan door die puls in en uitgeschakeld kan worden en/of met de app.
Zoals je ziet, ben nog een maagd :+ op het gebied van deze spullen.
Ik ga er vanuit dat het niet bestuurt kan worden met de Hue app. Maar als de inbouw zwave wel de lamp op een scene kan zetten, dan is dat al heel wat. Dat zou eigenlijk het enige zijn wat het moet doen in mijn ogen. Aan en uit. Al dan niet via de bridge. Zolang de stroom er maar niet af gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 21-03-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Als je alles bij Hue wil houden kun je zoeken naar aan Livingwhites Plug en die verwerken in je plafond, je kunt dan scenes meeschakelen.

Dit product kun je bijv icm een jung plusdrukker achter je schakelaar zetten, dit zorgt er alleen niet voor dat de lamp die erachter hangte beschikbaar is in de Hue app en die zul je dan via een andere oplossing als Domoticz moeten sturen.

Als je alleen op zoek naar de schakelmogelijkheid dan kun je dezelfde module aanschaffen en niet doorverbinden naar de lamp. Dan laat je Domoticz de opdrachten van de schakelaar ontvangen en daaarmee de Hue aansturing regelen.

Als laatste kun je de tap ook uit elkaar halen de de schakelmodule gebruiken achter normale wandschakelaars van Eltako, maar daarover is genoeg in dit topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jammer dat er geen wandschakelaars zijn die met de Bridge kunnen communiceren.
Kom er ook niet uit of iets als Domoticz dit dan wel doet. Want daar kan ik wel verder mee werken waarbij ik dan een module in de andere lamp bouw zodat die ook bestuurd kan worden. Al dan niet alleen maar aan/uit.

Denk dat het grootste probleem hem vooral zit in het feit dat ik in één plafondlamp wel Hue's heb en in de andere niet en dat daarbij alles met een dubbele schakelaar in de muur aan/uit gezet wordt.
Hierdoor moet je lijkt me op twee manieren in één schakeldoos werken.
Daarnaast dat we geen wit gebruiken in de woonkamer voor wandcontacten en schakelaars.
Dat en dat ik hier nog best nieuw in ben, dus veel uitzoekwerk en wat nu wel en niet met elkaar kan praten.
Het is niet erg om een server er tussen te zetten voor Domoticz oid zodat deze met de bridge praat, maar vertraging is ook weer heel vervelend. (ook een reden dat we überhaupt geen spaarlampen kochten. :P)

Misschien dat ik onze 2 frame wellicht vervang voor 3 zodat ik dan het schakelgedeelte kan splitsen. Of maar opteer om alles in wit te doen. :+

Bovenstaande hoeft niet op gereageerd te worden. Meer een denk momentje voor mij.
Denk dat ik voorlopig even na moet gaan denken wat een ideale oplossing gaat zijn voor in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Arunia schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:45:
Kom er ook niet uit of iets als Domoticz dit dan wel doet. Want daar kan ik wel verder mee werken waarbij ik dan een module in de andere lamp bouw zodat die ook bestuurd kan worden. Al dan niet alleen maar aan/uit.

Denk dat het grootste probleem hem vooral zit in het feit dat ik in één plafondlamp wel Hue's heb en in de andere niet en dat daarbij alles met een dubbele schakelaar in de muur aan/uit gezet wordt.
Daarnaast dat we geen wit gebruiken in de woonkamer voor wandcontacten en schakelaars.
Dat en dat ik hier nog best nieuw in ben, dus veel uitzoekwerk en wat nu wel en niet met elkaar kan praten.
Het is niet erg om een server er tussen te zetten voor Domoticz oid zodat deze met de bridge praat, maar vertraging is ook weer heel vervelend. (ook een reden dat we überhaupt geen spaarlampen kochten. :P)

Misschien dat ik onze 2 frame wellicht vervang voor 3 zodat ik dan het schakelgedeelte kan splitsen. Of maar opteer om alles in wit te doen. :+

Bovenstaande hoeft niet op gereageerd te worden. Meer een denk momentje voor mij.
Denk dat ik voorlopig even na moet gaan denken wat een ideale oplossing gaat zijn voor in huis.
De schakelaar die je zoekt bestaat. Er is er een in die serie waarbij je één wipper kan gebruiken voor een conventionele schakeling, en de andere(n) voor je Hue lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Arunia schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:45:

Je zou ook een hue tap kunnen openbreken en die verwerken als muurschakelaar. Is al een paar keer uitgelegd in dit topic. Dan heb je 4 programmeerbare schakelaars op 1 doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:00:
[...]

De schakelaar die je zoekt bestaat. Er is er een in die serie waarbij je één wipper kan gebruiken voor een conventionele schakeling, en de andere(n) voor je Hue lampen...
Daar ga ik me in verdiepen. Dank je wel. Kleur blijft dramatisch ;) Maar dat is wellicht WAF bespreekbaar.
Destralak schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Je zou ook een hue tap kunnen openbreken en die verwerken als muurschakelaar. Is al een paar keer uitgelegd in dit topic. Dan heb je 4 programmeerbare schakelaars op 1 doos.
Al die opties heb ik idd gezien en is ook iets wat ik overweeg, maar dan zit ik alsnog met die tweede schakelaar voor de gewone lamp. Maar het is allemaal gewoon best veel wat op je af komt wanneer je ook "antieke" opties wilt blijven gebruiken.

Het kan ook zomaar zo zijn dat Philips ineens E14 hue's uit brengt, dan zou het weer duur worden om het weer om te gooien. Maar goed. Dat probleem kun je altijd hebben.
Genoeg materiaal om over na te denken. Bedankt allen voor de behulpzame uitspraken. Waardeer het echt heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 10:54
Arunia schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:09:

Het kan ook zomaar zo zijn dat Philips ineens E14 hue's uit brengt, dan zou het weer duur worden om het weer om te gooien. Maar goed. Dat probleem kun je altijd hebben.
Genoeg materiaal om over na te denken. Bedankt allen voor de behulpzame uitspraken. Waardeer het echt heel erg.
Mogelijk dat de Osram Lightify E14 lampen een optie zijn ? Helaas zijn deze niet via Siri aan te sturen sinds een firmware update van Philips. In combinatie met Domoticz en Homebridge werkt het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Arunia schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:09:
[...]

Daar ga ik me in verdiepen. Dank je wel. Kleur blijft dramatisch ;) Maar dat is wellicht WAF bespreekbaar.
Framepje is volgens mij los, dus dat is een kwestie van een spuitbus primer en een bus lak van je juiste kleur hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Laatst online: 28-01 11:34
Bij Conrad zijn er twee Hue Taps te koop.

Deze is 35E Tap Hue

En deze is 60E Tap Hue

Zijn dit verschillende of is dit een error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
vnauta schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:36:

Deze is 35E Tap Hue

En deze is 60E Tap Hue

Is al verschillende keren langsgekomen volgens mij. Ik heb bij Conrad laatst een aantal de goedkope besteld om in te bouwen. Werken prima, ik merk geen verschil met de de versie die ik eerder (bij een andere winkel) voor de hoofdprijs had besteld. Doe er je voordeel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wij hebben een aantal Hue Dimmer Switches opgehangen om de lampen ook zonder telefoon te kunnen bedienen. Soms moet je alleen twee of drie keer drukken voordat de lampen reageren. Hebben meer mensen dit?

Daarnaast hebben we ook regelmatig lampen die even niet reageren. Dan kan je van profiel wisselen wat je wilt, maar die ene lamp doe niks. Na een minuutje o.i.d. kan je het opnieuw proberen en dan reageert de lamp weer wel. Is dit ook een bekend probleem?

Verder vind ik het echt een top systeem en erg sfeervolle verlichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Deze is 35E Tap Hue

En deze is 60E Tap Hue

@topicstarters, misschien even deze tip opvolgen: xburchartz in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2" ;)
Al vraag ik me af of men het wel leest.. Het komt elke paar paginas weer voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:16:
[...]

@topicstarters, misschien even deze tip opvolgen: xburchartz in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2" ;)
Al vraag ik me af of men het wel leest.. Het komt elke paar paginas weer voorbij..
Done. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Deze is 35E Tap Hue

En deze is 60E Tap Hue

Echt niemand leest tegenwoordig meer.... :') |:(

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Skating_vince schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:57:
Wij hebben een aantal Hue Dimmer Switches opgehangen om de lampen ook zonder telefoon te kunnen bedienen. Soms moet je alleen twee of drie keer drukken voordat de lampen reageren. Hebben meer mensen dit?

Daarnaast hebben we ook regelmatig lampen die even niet reageren. Dan kan je van profiel wisselen wat je wilt, maar die ene lamp doe niks. Na een minuutje o.i.d. kan je het opnieuw proberen en dan reageert de lamp weer wel. Is dit ook een bekend probleem?

Verder vind ik het echt een top systeem en erg sfeervolle verlichting!
Heb er ook last van (gehad), 'oplossing' was om bij mij de bridge dichter bij de dimmers te brengen. Aangezien het een meshnetwerk is, zou je het waarschijnlijk ook op kunnen lossen door er een extra lamp tussen te zetten.

Er is pas een firmwareupdate geweest waarbij de dimmer switches ook zijn geupdate. Wellicht heeft het ook een positieve invloed gehad op het bereik? Misschien dat iemand dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nog even zitten kijken naar opties.
Dit project kan rechtstreeks praten met de bridge:
http://opennethome.org/

Hiermee en een adapter zou ik goedkopere switches kunnen gebruiken om scenes aan te sturen.

Ik hoop eigenlijk van harte dat Philips ooit nog muurschakelaars uit gaat brengen, maar die kans acht ik erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ATS schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Even naar gekeken en dat is duur zeg. Je moet de drukker hebben en de onderliggende gebeuren. Drukker is 80 euro en de andere is 50. :P

Blijf gewoon vinden dat het hoe dan ook fijn zou zijn om een normale schakelaar aan de muur te hebben hangen.
Jammer dat die Osram E14 kaarsen zijn en niet gewoon bolletjes. Dan had ik alsnog de schakelaar gehackt en daar zo'n dimmer in gejast. Scheelt een hoop geld.

Mijn vrouw hoorde ik vanochtend zeggen toen ik liet vallen dat het met de Harmony AB zou kunnen worden bestuurd (vergistte me even in het model wat wij hebben), maar uiteraard ook los met de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:16:
[...]

Ik ben van mening dat de topic start geen pricewatch is. Als je elke webshop moet gaan bijhouden in de TS dan is dat geen doen meer.

Overigens mensen die zulke vragen stellen lezen waarschijnlijk de TS niet eens want die gebruiken ook niet de zoekfunctie. ;)

Maar zag dat een ander de TS al had geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Arunia schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:16:
Ik heb nog even zitten kijken naar opties.
Dit project kan rechtstreeks praten met de bridge:
http://opennethome.org/

Hiermee en een adapter zou ik goedkopere switches kunnen gebruiken om scenes aan te sturen.

Ik hoop eigenlijk van harte dat Philips ooit nog muurschakelaars uit gaat brengen, maar die kans acht ik erg klein.
Ik zou ook even kijken naar Domoticz. Binnen GOT een populair open source domotica-project.
Je zou dan bijv cheapo schakelaars die op 433 Mhz werken kunnen koppelen aan Domoticz, die dan weer een signaal stuurt naar je Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Destralak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:58:
[...]

Ik zou ook even kijken naar Domoticz. Binnen GOT een populair open source domotica-project.
Je zou dan bijv cheapo schakelaars die op 433 Mhz werken kunnen koppelen aan Domoticz, die dan weer een signaal stuurt naar je Hue bridge.
Voor zover ik kan zien kan opennethome.org dezelfde schakelaars aan.
Denk dat ik hier ook wel op uit kom, want wellicht is het tzt niet meer nodig en is het zonde van de dure spullen.

Qua kosten zou ik eerder gaan voor die goedkope schakelaars, qua functioneel eerder voor Z-wave.
Die schakelaars die eerder aangegeven werden en meteen ook gekoppeld kunnen worden, die hebben mijn voorkeur, alleen die prijs...
Ik verwacht dat schakelaars aan de muur (en dus niet afstandsbedieningen) toch altijd de voorkeur hebben.
Misschien toch eens kijken of die dimmers aan de muur hem gaan worden. Maar de schakelaars blijven dan toch in de weg zitten.

Zoveel keuze en zoveel wensen.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 22-03-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Arunia schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Voor zover ik kan zien kan opennethome.org dezelfde schakelaars aan.
Denk dat ik hier ook wel op uit kom, want wellicht is het tzt niet meer nodig en is het zonde van de dure spullen.

Qua kosten zou ik eerder gaan voor die goedkope schakelaars, qua functioneel eerder voor Z-wave.
Die schakelaars die eerder aangegeven werden en meteen ook gekoppeld kunnen worden, die hebben mijn voorkeur, alleen die prijs...
Ik verwacht dat schakelaars aan de muur (en dus niet afstandsbedieningen) toch altijd de voorkeur hebben.
Misschien toch eens kijken of die dimmers aan de muur hem gaan worden. Maar de schakelaars blijven dan toch in de weg zitten.

Zoveel keuze en zoveel wensen.
Haha, zo gaat dat :-)
Philips zal niet snel komen met hun eigen wandschakelaars, aangezien iedereen een ander merk/stijl heeft. Een samenwerking met Busch-Jaeger/Peha/Jung etc zou dan logischer zijn.

Op dit moment is een dimmer aanschaffen en deze over je bestaande contactdoos 'plakken' de goedkoopste en simpelste optie. In de praktijk is combineren van netspanning eraf+hue gewoonweg niet handig.
Mooie bijkomstigheid is dat je de dimmer kunt loshalen (zit met magneetjes), dus bijv vanuit bed je lichten uitschakelen.

Maar je staat er vrij in om dit zelf te ondervinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Destralak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Haha, zo gaat dat :-)
Philips zal niet snel komen met hun eigen wandschakelaars, aangezien iedereen een ander merk/stijl heeft. Een samenwerking met Busch-Jaeger/Peha/Jung etc zou dan logischer zijn.

Op dit moment is een dimmer aanschaffen en deze over je bestaande contactdoos 'plakken' de goedkoopste en simpelste optie. In de praktijk is combineren van netspanning eraf+hue gewoonweg niet handig.
Mooie bijkomstigheid is dat je de dimmer kunt loshalen (zit met magneetjes), dus bijv vanuit bed je lichten uitschakelen.

Maar je staat er vrij in om dit zelf te ondervinden :+
Ik ben gewoon aan het kijken hoe ik het kan combineren, maar ook hoe ik dus wel de oude situatie voor de mensen kan behouden, maar toch de extra mogelijkheden van de hue kan gebruiken.
Als ik langzaam uitbreid, dan komt dat wel goed.
Ik moet gewoon voorkomen dat ik nu iets duurs aan schaf (al gedaan. :+ ) en dan later dat weer moet vervangen omdat er wel ineens E14 lampen komen of een andere hanglamp en dus het spul weer vervangen moet worden.
Zwave ophangen hoeft ook niet erg te zijn. Maar het probleem blijft dat ik gewoon twee soorten systemen moet gaan combineren. Wel aan/uit schakelen en soft aan/uit schakelen.
Als ik dit om kan zetten, dan is de oplossing een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen met bijvoorbeeld een pulseschakelaar.

Wat je zegt, Philips zou gewoon samen moeten werken met de merken zodat er wel schakelaars komen die meteen werken met de bridge. Er is en blijft gewoon vraag naar totdat langzaamaan alles vervangen wordt. Nieuwe huizen welke zo opgeleverd worden e.d.

Vanuit het bed schakelen hoeft niet. We hebben een trekschakelaar daar. >:)

Ik moet gewoon voor mezelf bedenken welke kant ik op wil.
Even kijken of de Pharox e14 dimbaar zijn. Die hoeven niet perse weg. Kan ook die 4 knop pulse kopen waarbij ik 4 opties heb. 2 voor en 2 achter in de kamer.
Ik moet dan waarschijnlijk nog een module in de centraaldoos achter hebben voor die lamp daar voor dimmen en/of uitschakelen. Of, als zoiets bestuurd kan worden met de Hue dimmer, dan zou ik die op die manier kunnen gebruiken.
Ding een kleurtje geven :o en ophangen. Het wandcontact en de schakelaars splitsen is niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
Destralak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:22:
Philips zou een moeten kijken naar KaKu, de AWMT-003 is een mooi voorbeeld. Een unit die je achter je wandcontactdoos plaatst en dan met de bridge communiceert. Je moet even klussen maar het is relatief eenvoudig te doen.

Ik heb de AWMT-003 inmiddels in al mijn schakelaars geintergreerd en deze communiceert via RFXCOM met RPi waar ik Home Assistant op heb draaien. Werkt prima maar een oplossing volledig op Zigbee gebaseerd zou mooier zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Timmy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:30:
[...]

Philips zou een moeten kijken naar KaKu, de AWMT-003 is een mooi voorbeeld. Een unit die je achter je wandcontactdoos plaatst en dan met de bridge communiceert. Je moet even klussen maar het is relatief eenvoudig te doen.

Ik heb de AWMT-003 inmiddels in al mijn schakelaars geintergreerd en deze communiceert via RFXCOM met RPi waar ik Home Assistant op heb draaien. Werkt prima maar een oplossing volledig op Zigbee gebaseerd zou mooier zijn :)
Gaaf, dat kende ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat willen ze m.i. niet.. Wordt dan te lastig en ze willen geen gedoe met consumenten die aan elektra lopen te kloten met alle mogelijke gevolgen van dien.
Moet plug and play, simpel en veilig zijn, dus dan heb je die dimmer en tap als halfgare oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-03-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nog even door het topic zitten struinen met de verschillende projecten. De dimmer uit elkaar halen en combineren is voor mij gewoon te veel moeite.
De binnenkant van de tap omwisselen met zo'n Eltako is prima te doen, maar hoor dat de dimmer niet altijd lekker schakelt.
Als ik dan uiteindelijk de Osram E14 (of wellicht is er een andere E14 welke wel een bolletje is?) dan in de lamp boven de eettafel doe, dan kan ik die mooi ook schakelen en is het probleem voor zover opgelost.
En volgens mij niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Timmy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:30:
[...]

Dat Home Assistent ziet er erg leuk uit :) Maar eens mee stoeien. Is het erg lastig om wat meer ingewikkelde scenes te maken zeg maar?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:25:
Dat willen ze m.i. niet.. Wordt dan te lastig en ze willen geen gedoe met consumenten die aan elektra lopen te kloten met alle mogelijke gevolgen van dien.
Moet plug and play, simpel en veilig zijn, dus dan heb je die dimmer en tap als halfgare oplossing.
Zolang je Hue niet normaal met de bestaande lichtschakelaar kan bedienen vrees ik dat Hue bij de massa nooit populair zal worden. De massa blijft schakelaars gebruiken zolang die in wanden worden ingebouwd.

Een oplossing zoals ik die gebruik is inderdaad ook niet voor de massa maar het komt wel erg dicht alles wat iedereen uit z'n woning kent; normale schakelaars en lampen.
DennusB schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:34:
Dat Home Assistent ziet er erg leuk uit :) Maar eens mee stoeien. Is het erg lastig om wat meer ingewikkelde scenes te maken zeg maar?
In het begin is het wat stoeien maar ik heb inmiddels alles via Home Assistant draaien, denk daarbij aan mijn bijvoorbeeld thermostaat (Tado), Sonos en Hue. Hue werkt via KaKu schakelaars/RFXCOM, sensoren of op mijn slaapkamer als een soort van wake-up light. Voor mijn thermostaat heb ik een Python component gemaakt om op basis van de afstand te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Timmy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:39:
[...]

Zolang je Hue niet normaal met de bestaande lichtschakelaar kan bedienen vrees ik dat Hue bij de massa nooit populair zal worden. De massa blijft schakelaars gebruiken zolang die in wanden worden ingebouwd.

Een oplossing zoals ik die gebruik is inderdaad ook niet voor de massa maar het komt wel erg dicht alles wat iedereen uit z'n woning kent; normale schakelaars en lampen.
Een stroomblokkerende wandschakelaar hoort gewoon niet bij een homeautomation systeem. Uiteindelijk zullen we de komende jaren veel meer oplossingen gaan zien die plug-n-play uitwisselbaar zijn met de huidige situatie, maar daar moet de markt nog voor groeien. Nu is een ieder die 60 euro betaald voor een kleurenlampje ook wel bereik eens extra kritisch naar zijn muurschakelaars te kijken, maar dat is de fase waar we nu inzitten.

Als je naar Zwave apparatuur kijkt is er een hoop mogelijk en ook vrij goed in te bouwen, maar nog steeds moet je behoorlijk wat snappen van elektrische schema's om het goed te installeren.

Als je van een gewone huisinstallatie naar een homeautomation systeem gaat dan komt je gewoon een paar dingen tegen:
  1. Er zit geen constante stroomtoevoer in de wandcontactdoos, hier stroom aftappen is lastig, moet een extra draad voor getrokken worden
  2. Hotelschakelingen zijn overbodig
  3. Je wil geen onderbroken systemen hebben (geen stroomonderbrekingen)
Hierdoor is de installatie voorlopig alleen weggelegd voor liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb net even zitten kijken naar Osram Lightify. Zij hebben bijvoorbeeld wel van henzelf schakelaars welke de verlichting kunnen besturen. Uiteraard draadloos, maar precies wat ik zocht voor hue. Daarnaast e14, al is het dan een kaars model.
Als dit ook gewoon goed werkt, dan verwacht ik het hue systeem te verkopen en dit te kopen.
Daar kan ik dan mijn woonkamer zonder al te veel moeilijkheden kunst en vliegwerk en kosten mee verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Vergeet niet dat het Hue systeem qua app, bediening en integratie mijlenver voorlicht op Osram. Ze missen een paar dingen in de line-up, maar verwacht niet dezelfde gebruikerservaring. Misschien kun je deze lichtschakelaar met Hue combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daar was ik idd al bang voor. Combineren qua schakelaar is wellicht een optie, goeie. Nog niet eens mee bezig geweest. Ben alleen bang dat ik een Lightify bridge nodig ga hebben voor een update. Dit las ik voor de lampen namelijk wel.
Meer onderzoek nodig. Kom ik op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik zie ook dit ding langskomen.

Geen idee of dat zo werkt, maar als zorgt het dat je het binnen Zigbee kunt oplossen. Probleem blijft dat als je geen Hue schakelaars koopt dat je ze alleen kunt instellen door de actieve scene op te slaan onder een knop.

Hue schakelaar kun je ook laten werken met de intelligentie van de Bridge. Dat is nu nog beperkt maar wordt steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjandijk162 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:13:
Vergeet niet dat het Hue systeem qua app, bediening en integratie mijlenver voorlicht op Osram. Ze missen een paar dingen in de line-up, maar verwacht niet dezelfde gebruikerservaring.
Bron? Of heb je zelf ervaring met Osram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:29:
Bron? Of heb je zelf ervaring met Osram?
Ik deel die mening wel. Ik heb Osram, Lifx en Hue gehad en uiteindelijk verder gegaan met Hue. Bij Osram kon ik geen drie lampen vinden die ik zonder kleurverschil boven mijn eettafel kon hangen en de bediening viel erg tegen. Lifx was een kickstarter waar ik aan meedeed. Het begon met het niet halen van de deadlines (normaal voor kickstarter ;)) en eindigde met het snel kapot gaan van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je zou kunnen kijken naar de module van Osram Lightify Pro, daarmee kun je bestaande knoppen "ombouwen" naar zwave: http://www.osram.com/osra...ightify-pro-pbc/index.jsp
Maar of dat ook compatible is met Hue, dat weet ik niet met volle zekerheid.

arjandijk162 zegt hetzelfde, had dat over het hoofd gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 22-03-2016 21:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Opzich als het maar 1 scène kan doen per knop ben ik al blij. Aan en uit, meer niet eigenlijk. Aan is de lagere lichtopbrengst en uit is uit.
Ik ga de gewone eens onderzoeken.
De pro vind ik echt te duur met bijna 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Nog een switch van Osram, lijkt me een standaard maat.
http://www.elv.de/osram-l...tch-funk-wand-taster.html

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:07
Fietsbel schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:40:
Je zou kunnen kijken naar de module van Osram Lightify Pro, daarmee kun je bestaande knoppen "ombouwen" naar zwave: http://www.osram.com/osra...ightify-pro-pbc/index.jsp
Maar of dat ook compatible is met Hue, dat weet ik niet met volle zekerheid.

arjandijk162 zegt hetzelfde, had dat over het hoofd gezien.
Als je met Domoticz werkt en dan ook met z-wave, dan kun je dmv z-wave signalen, ook je HUE lampen aansturen. Je kunt op basis van bepaalde signalen allerlei andere acties hangen.

Maar dan moet je dus wel in het bezit zijn van z-wave spul en Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik wil eigenlijk een beetje voorkomen dat ik voor 1 schakelaar 130 euro uit moet geven. Als die Lightify gekoppeld kan worden met Hue net als dat met de lampen kan, dan is 50 euro nog wel te doen.
Dan zou ik nog wel wat moeten vinden voor de 3 E14 lampen boven de eettafel, dus hoe dan ook blijft het een drama. -_-
Misschien kan ik nog het frame bestellen wat ik nu heb bij de deur waar ik dan 3 gaten in heb voor knoppen en/of contactdoos. Maar dat moet ik binnenkort maar eens gaan bekijken in de bouwmarkt.
Wil toch kijken voor betere kwaliteit spul. Merk dat de beveiligingsdingen voor vingers de stekkers blokkeren e.d. dus dat moet dan toch vervangen gaan worden.
Pagina: 1 ... 8 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue