Tja, wij schakelen alleen de lampen niet uit met de app of de tap/dimmer. Dus dat irriteert dan niet omdat we de lampen normaal gebruiken zoals we dat al gewend zijn.
Het enige wat we wel doen is scenes kiezen etc. Maar als we weg gaan of naar bed, dan tikken we de schakelaar aan en gaan de lichten uit. Zodra we licht nodig hebben, vaak als we aan het eten zitten e.d., dan gebruiken we de schakelaar gewoon.
Uiteraard hebben we het er wel over gehad wat de opties zijn met de Philips systemen of wellicht het aanpassen zoals hier in het topic ook al staat.
We zitten ook gewoon met het probleem dat we meerder plekken E14 aansluitingen hebben en dat daar geen Hue variant voor is.
Ik zit er iig nog niet op te wachten om die armaturen ook te vervangen.
Woonkamer 1 armatuur met 3x E14 boven de eettafel.
Slaapkamer 1 armatuur met 3x E14 en twee nachtlampjes met die halogeen met dunne pootjes.
Voorkamer 1 armatuur met 4x E14 en 1 draaklamp (

) met 1x e14 wat wel grappig zou zijn om een hue in te zetten.
De gang, overloop en zolder overloop hebben wel allemaal E27. Maar daar heb ik weinig nut om een hue te hangen, alhoewel de felheid op de gang is wel handig omdat het daar net te donker is.
Ik zou dan nog zo'n stekker die nauwelijks meer te krijgen is kunnen proberen te vinden om de stekker van de twee halogeenlampjes om de woonkamer door in te doen om die te dimmen. Die staan nu in serie.
Ik zie er zeker wel voordelen in om 1 knop in te drukken en meteen alle lampen in de juiste instelling te krijgen. 1 druk op de knop en meteen romantisch
Maar alles wordt dan toch langzaamaan gekocht.
Grootste probleem is de kleurstelling die totaal niet strookt met wat Philips verkoopt. Dus dat wordt dan ombouwen of hopen dat er anderen zijn die zoiets verkopen.